Acties:
  • 0 Henk 'm!
oliveroms schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:05:
Kan natuurlijk aan mijn setup liggen, maar ik merk dat al een week of 2 Nederland 1,2 en 3 een lege EPG hebben? De rest lijk thet wel te doen? En tevens krijg ik op verschillende devices enkel het geluid van 24 kitchen. Nu kijk ik wil via tvheadend dus tuurlijk
Aaaaaah!

Zaken waar ik eens dieper op in wil gaan..: Digitenne met OScam en TVheadend 2013
LET OP: er zit sinds een half jaar een bug in tvheadend waardoor de Digitenne EPG niet geladen kan worden: Bug #1616: No EIT data on AF9013 DVB-T receiver. Er staat daar een patch waarvoor je tvheadend wel zelf moet compileren. Desondanks zet ik de handleiding nu online, want zoals ik al zei.. Ik heb zo geen abo meer. Deze bug zal in de toekomst wel gefixed worden, maar wanneer is nog niet bekend. Als iemand een leuke workaround weet (gids via internet misschien?), plaats een reactie!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:24
Dat fixed the EPG voor ned 123 (al meen ik dus deze te importeren via tvgids van de NOS via een scriptje, werkt blijkbaar niet ;)

Maar goed, het blijft toch wel vreemd, dat 24 kitchen het niet doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenderlijst updaten/opnieuw inscannen, misschien is de VID aangepast ofzo?

ik kijk nooit naar 24keuken, ik zou niks merken

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 13-08-2013 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
24 kitchen zit op de plaats waar vroeger adult zat. Wellicht is er inderdaad iets blijven hangen in de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Wat zou er weggaan om plaats te maken voor Fox?

https://twitter.com/foxNL/statuses/366640625094897664

[ Voor 62% gewijzigd door Hageneis op 13-08-2013 11:23 . Reden: Tweet kan helaas niet worden geëmbed.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
24Kitchen wellicht? Dat is ook een zender van FOX International Channels Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Als de VID aangepast was, zou het niet op een ander device wel werken? Maar goed, ik heb idd net alles gewist en ben opnieuw gaan scannen (hele andere redenen) en merkte op dat die 2211 -> 2214 fix niet echt helpt als je opnieuw moet scannen. Bij een clean scan zet hij hem nog steeds op 2211; maar nu vind ie natuurlijk ned1 enzo niet meer. Verander je de transportstreamid naar 2214, wordt het na een restart van tvheadend netjes gereset, niet handig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij reset hem idd steeds, daarom noem ik het in mijn handleiding ook niet als oplossing.. Maar er staat daar ook een patch waarvoor je tvheadend zelf moet compileren, die werkt vermoedelijk wel (heb hem niet getest though).

• oliveroms
Ja, met de patch werkt het wel redelijk, nu heb ik ook weer alle kanalen, dus na een verse installatie zal je wel de patch moeten gebruiken volgens mij.

Maar goed, de vaag is hoe lang mn digitenne blijft werken, mn smartcard heeft enkel de entitlement voor jul, dus die zal binnen kort wel niet meer werken :)
Als die niet uitgezet wordt tot 30 augustus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:02:
Als die niet uitgezet wordt tot 30 augustus ;-)
Tsssk, dat kan KPN toch niet maken, de juli-key uitschakelen waardoor duizenden abonnees die de augustus-key nog niet hebben opeens een poosje moeten wachten tot ze beeld krijgen.. En PVR's die mogelijk doordraaien. En dat alles om twee EMM-blockende wijsneuzen in een topic op een tweakersforum die nog een paar weken na het einde van hun abo doorkijken dwars te zitten? :P

KPN heeft het aan zichzelf te danken dat ze mijn instructie en naar blijkt ook die van oliveroms om per de eerste van de maand op te zeggen interpreteren als dat het contract per de tweede dag moet eindigen. :P Wel makkelijk nog 40 cent verdienen (zou dit echt aan gaan tikken bij een flink aantal opzeggers? ik vind het een rare manier om geld te verdienen), maar ik kijk daardoor nog een maandje langer door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit een soort overtime op de kaarten.

Voorbeeld:
Stel je gaat 20 augustus op vakantie en komt op 5 september terug, je zou, in theorie, eerst 10 min moeten wachten op de activaties van september. Maar, ......je hebt direct beeld op 5 september en wel op de overtime van augustus. Deze overtime is niet te zien op de kaart maar zit ergens in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het viel mij altijd al op dat de datum op de kaart niet "klopt" met de tijd dat ie geldig is. Hij is geldig tot het einde van de (echte huidige) maand, maar je kan ermee kijken tot het einde van de volgende maand.

Er moet natuurlijk ook wel ergens iets inzitten, als je de september-update pas op 1 september krijgt dan kan je het niet maken dat alle abonnees bij iedere nieuwe maand eerst 10 minuten in het donker zitten. De augustus-update moet dus minimaal begin september ook nog werken. (of je moet de september-update eind augustus al uitdelen, maar bij KPN krijg je hem pas 1 september)

Dit heb ik eerder al ervaren, wanneer door een foute instelling de EMM's niet doorkwamen ging de handel op de eerste van de maand, direct na middernacht, op zwart. Was de kaart geldig tot eind april, dan ging hij 1 juni om 00:00 op zwart.

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 16-08-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kwam dan "toevallig" zo uit omdat april 30 dagen heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het dan anders in een maand met 31 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, het is 30 dagen, geen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus op 31 augustus 00:00 gaan de kaarten op zwart? Hmmm, ben benieuwd. :)

[edit]
@hieronder: als ik het niet vergeet wel. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laat je het nog even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 13:08
Fox niet op Digitenne dus ... nu ja ... lig er niet wakker van. Wat heeft dat EDPnet een rommelige site zeg als je dit soort informatie zoekt. Zelfs het "volledige zenderoverzicht" op hun wiki is uit het jaar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4zzup
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 15:36
Ben zelf een tevreden gebruiker van Digitenne maar heb ook zo af en toe last van storingen. Dus ik zat te denken om de upgrade te maken van een Funke DSC250 naar een Funke DSC-550. Die DSC-550 kan ik namelijk ergens voor een goed prijsje krijgen.

Kan iemand zeggen of dit een verstandige upgrade is?

[ Voor 29% gewijzigd door w4zzup op 20-08-2013 17:40 . Reden: linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je hem buiten op gaat hangen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die 550 richt veel beter dan de rondstraler 250. Dus dat gaat je binnen een hele verbetering geven. Tevens bevat de 550 een 4G filter en beter GSM filter. De 550 kost overigens €17,50 bij KPN, weet niet wat jij een koopje vindt ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door Edje_Kroketje op 20-08-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4zzup
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 15:36
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:22:
die 550 richt veel beter dan de rondstraler 250. Dus dat gaat je binnen een hele verbetering geven. Tevens bevat de 550 een 4G filter en beter GSM filter. De 550 kost overigens €17,50 bij KPN, weet niet wat jij een koopje vindt ;-)
Hmmm klinkt goed! En over dat koopje: kan m voor zo goed als gratis overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Simon_Warner schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:39:
Fox niet op Digitenne dus ... nu ja ... lig er niet wakker van. Wat heeft dat EDPnet een rommelige site zeg als je dit soort informatie zoekt. Zelfs het "volledige zenderoverzicht" op hun wiki is uit het jaar 0.
KPN zelf zegt:
Het voornemen is om Fox in de loop van het komende jaar op te nemen in het zenderaanbod van Digitenne.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Oftewel in de loop van volgend jaar ;-) beetje vage omschrijving van het komende jaar, het jaar dat nog moet komen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04
Tja, KPN heeft ook contracten met de andere aanbieders en vwb ruimte zitten ze dacht ik vol, dus moeten ze waarschijnlijk even kijken welk contract ze kunnen en gaan vervangen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is toch wel een maand. Net middernacht geweest, nu is het 1 september en het is nu dan ook afgelopen. Heb precies tot middernacht kunnen kijken.

Nu is het echt afgelopen met Digitenne hier. Nouja, nog wel de publieken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan heb je niet op de overtime gekeken ;-) of er is iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn abonnement was per 1 juli beëindigd, ik kan echt geen sleutels meer hebben gekregen na die datum. :) Het lijkt er voor mij toch op dat je gewoon de sleutel voor de huidige+volgende maand op je kaart krijgt, of een overtime die effectief daar op neerkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 01-09-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er was wel iets met een dag extra waarvoor je hebt betaald ;-) zo die ene dag er aan het einde bijgeplakt zijn? dat zou wel een verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 19:57
Onlangs is mijn Samsung single tuner stuk gegaan (heb deze al sinds 2006, toen moest je deze nog zelf kopen). Ik heb een Samsung tv (model LE40A656). Zojuist hier het een en ander gelezen, maar toch eventjes checken dat ik niets over het hoofd zie.

Ik heb om verder tv te kunnen kijken alleen een CAM module (SCM Conax 4.00e) nodig (of nieuwe losse tuner), toch? Als ik namelijk zoek naar deze CAM modules zit er altijd ook een insteekkaart (deze heb ik natuurlijk al/nog) bij.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

Als ik namelijk zoek naar deze CAM modules zit er altijd ook een insteekkaart bij
Is dat een probleem? Hij zit er niet ingelijmd hoor, dan zou het pas echt een probleem zijn >:)

Overigens wordt een CAM module zelf vaak aangeduid als "insteekkaart" dus dan is het uitermate logisch dat ie "er bij zit" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt een CAM nodig en een smartcard zoals je die ook had voor in je oude tuner.

Verder heb je iets nodig dat je antenne van spanning voorziet en dat noemen we dan weer een power inserter.

Als je nou zeker wilt weten dat je alles goed en compleet hebt dan zou ik de set bij KPN aanschaffen. Je hebt dan ook meteen de laatst nieuwe antenne met een 4G filter erin.

Als het je enige TV is dan krijg je dat pakket gratis. Moet je denk ik wel een jaar verlengen maar het kost je dan niets, ook geen extra bedrag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:55:
Je hebt een CAM nodig en een smartcard zoals je die ook had voor in je oude tuner.

Verder heb je iets nodig dat je antenne van spanning voorziet en dat noemen we dan weer een power inserter.

Als je nou zeker wilt weten dat je alles goed en compleet hebt dan zou ik de set bij KPN aanschaffen. Je hebt dan ook meteen de laatst nieuwe antenne met een 4G filter erin.

Als het je enige TV is dan krijg je dat pakket gratis. Moet je denk ik wel een jaar verlengen maar het kost je dan niets, ook geen extra bedrag per maand.
Wel oppassen dat je niet opeens voor een 2de tuner gaat betalen.

Sommige televisies kunnen ook zelf voorzien in de antennespanning. Moet je even de handleiding van je TV nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Thanks voor de wijze raad!

Ik heb natuurlijk al een abonnement. Gisteren eventjes getest op mijn tv of ik uberhaupt Ned1, 2 en 3 zo kan ontvangen... Dat gaat prima. De antenne krijgt geen stroom vanuit de tv, het bij mijn antenne blauwe lampje gaat niet branden. Dus die powerinserter is dus wel nodig.

Het is inderdaad ook wel handig gewoon even te kijken of ik niet gewoon een insteekkaart pakketje kan krijgen ter vervanging van de KPN. Tijdje terug ook een nieuwe antenne gekregen, zonder extra kosten.

We'll see ;-) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Kwesiq schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:49:

Ik heb natuurlijk al een abonnement. Gisteren eventjes getest op mijn tv of ik uberhaupt Ned1, 2 en 3 zo kan ontvangen... Dat gaat prima. De antenne krijgt geen stroom vanuit de tv, het bij mijn antenne blauwe lampje gaat niet branden. Dus die powerinserter is dus wel nodig.
....
Als de ontvangst al prima is, heb je toch geen powerinserter nodig? Sterker nog: als je dicht bij de zender woont wordt het signaal juist daarvan overstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Als de ontvangst nu goed is... ik moest gisteren mijn antenne wel uit het raam hangen (is een buitenantenne overigens) voor goede ontvangst.
Maar zover als ik heb kunnen ontdekken kun je geen CAM Module los kopen, in de doos zitten altijd nog een aantal zaken meer: naast de Conax cam module, smartcard (heb ik al), powerinserter, binnenantenne en antenne verlengkabel (heb ik al), handleiding (zal ik nog wel ergens hebben en anders vast digitaal beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwesiq schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:49:

Antennespanning staat standaard nooit aan, àls je TV er ondersteuning voor heeft is het een menuoptie.
Kwesiq schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:46:
Als de ontvangst nu goed is... ik moest gisteren mijn antenne wel uit het raam hangen (is een buitenantenne overigens) voor goede ontvangst.
Maar zover als ik heb kunnen ontdekken kun je geen CAM Module los kopen, in de doos zitten altijd nog een aantal zaken meer: naast de Conax cam module, smartcard (heb ik al), powerinserter, binnenantenne en antenne verlengkabel (heb ik al), handleiding (zal ik nog wel ergens hebben en anders vast digitaal beschikbaar).
Die module kan je wel los kopen, maar als je ook nog een power inserter nodig hebt dan is de pricewatch: KPN Digitenne Starterskit al snel goedkoper dan die twee dingen samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien onnodig om te zeggen maar als je het via KPN besteld dan huur je die CAM voor 4 Euro per maand die je weer terug krijgt als het je enige TV/ontvanger is die je huurt en je dus netto 0 Euro betaald. Voordeel dat als er iets defect is je gewoon KPN belt voor een nieuwe.

Mijn Tip is om KPN te bellen, zeggen dat je koopontvanger defect is en dat je een CAM wilt, volgens mij ga je die gewoon gratis krijgen als je gelijk je contract voor een jaar verlengt.

Het kan zijn dat de regels veranderd zijn maar zo was het altijd wel.

Update: foutje, je betaald 0 Euro netto in deze constructie!

[ Voor 5% gewijzigd door Edje_Kroketje op 11-09-2013 07:16 ]

• Kwesiq
Gisteren inderdaad KPN gebeld en zelfs daarvoor nog eventjes langs de KPN winkel gelopen.
Conclusie is dat wanneer ik een CAM via KPN wil, zal ik 4 euro per maand extra moeten gaan betalen aan huur ook al is het dan de enige tuner. Of anders zelf maar een nieuwe tuner en CAM regelen. Dus dan maar het starterspakket besteld bij de MM. Ik geloof dat je de kosten daarvan weer terug kon krijgen na activatie van de smartcard.

Beetje vreemde gang van zaken, maar goed. Het is niet anders, vrees ik.
Heb je al meerdere ontvangers van KPN dan in huis? Je moet alles opzeggen anders en dan nieuw abo met de CAM die kost je 0 Euro per maand dan.

Ik heb nog even gekeken en het klopt wat ik zeg, je eerste ontvanger/CAM is gratis en je hebt levenslange garantie meteen erbij ;-) controleer op https://bestellen.kpn.com/standaard2/?Promiscode=276763

[ Voor 41% gewijzigd door Edje_Kroketje op 11-09-2013 11:56 ]

Kwesiq schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:39:
Gisteren inderdaad KPN gebeld en zelfs daarvoor nog eventjes langs de KPN winkel gelopen.
Conclusie is dat wanneer ik een CAM via KPN wil, zal ik 4 euro per maand extra moeten gaan betalen aan huur ook al is het dan de enige tuner. Of anders zelf maar een nieuwe tuner en CAM regelen. Dus dan maar het starterspakket besteld bij de MM. Ik geloof dat je de kosten daarvan weer terug kon krijgen na activatie van de smartcard.
NIET DIE SMARTCARD ACTIVEREN!

Nee serieus, je hebt al een actieve smartcard, die moet je gewoon in de CAM steken. Als je er nu nog eentje gaat activeren ga je dus die €4/maand betalen.

• wvendrig
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-01 23:12
Iemand ervaringen met Conax modules en Anysee E30 plus bij overstap van digitenne naar EDPnet.
ik heb een Smit CAM maar deze lijkt niet overweg te kunnen met de kaart van edpnet.
ook de anysee e30 plus ziet wel een kaart maar ik krijg geen abb, status..

Of is er mogelijk dan iets mis gegaan met de activering van de kaarten. Beide hebben op de site van EDPnet een groen bolletje waaruit ik opmaak dat het goed zou moeten zijn gegaan.

• he3763
  • Niet online
wvendrig schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:26:
Iemand ervaringen met Conax modules en Anysee E30 plus bij overstap van digitenne naar EDPnet.
ik heb een Smit CAM maar deze lijkt niet overweg te kunnen met de kaart van edpnet.
ook de anysee e30 plus ziet wel een kaart maar ik krijg geen abb, status..

Of is er mogelijk dan iets mis gegaan met de activering van de kaarten. Beide hebben op de site van EDPnet een groen bolletje waaruit ik opmaak dat het goed zou moeten zijn gegaan.
Ik gebruik de EDP kaart met een e30 plus, dus ik kan bevestigen dat die combinatie werkt.
Een CAM heeft nooit een beperking.

SMiT CAM's gebruikt KPN ook en de kaarten van KPN en EDP net komen van CONAX. Dus het moet gewoon werken.

Heb je de kaart er wel goed inzitten? Als je van de zijkant in de CAM kijkt, dan zie je de contactjes zitten die contact met de chip moeten maken. De chip van de kaart moet aan de dikke kant van de CAM zitten, oftewel chip naar logo kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
NIET DIE SMARTCARD ACTIVEREN!

Nee serieus, je hebt al een actieve smartcard, die moet je gewoon in de CAM steken. Als je er nu nog eentje gaat activeren ga je dus die €4/maand betalen.
Activeren van de nieuwe smartcard was helemaal niet nodig... Oude smartcard in de CAM gestopt en alles werkt weer en kan weer tv kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Inmiddels kun je ook Digitenne bij CanalDigitaal aanschaffen, onder de naam "CanalTenne": http://www.canaldigitaal....P2QmJS787gCFQpZ3god43gAhg
http://www.canaldigitaal.nl/canaltenne-bestelformulier/

Lijkt nog iets goedkoper te zijn dan EDPnet, aangezien er volgens mij geen activatiekosten zijn en ook de extra smartcards goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TexMex schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:20:
Inmiddels kun je ook Digitenne bij CanalDigitaal aanschaffen, onder de naam "CanalTenne": http://www.canaldigitaal....P2QmJS787gCFQpZ3god43gAhg

Lijkt nog iets goedkoper te zijn dan EDPnet, aangezien er volgens mij geen activatiekosten zijn en ook de extra smartcards goedkoper zijn.
Helaas net als EDPnet geen Foxsports, anders was ik wel overgestapt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
TexMex schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:20:

Klint inderdaad heel leuk, maar 2e smartcard kost wel € 9,95 + € 9,95 verzendkosten. Plus dat ik nog een tuner op de kop moet zien te tikken die de smartcard slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hageneis schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:44:
[...]

Klint inderdaad heel leuk, maar 2e smartcard kost wel € 9,95 + € 9,95 verzendkosten. Plus dat ik nog een tuner op de kop moet zien te tikken die de smartcard slikt.
Veel scheelt het niet inderdaad, maar bij EDPnet zijn de extra smartcards dacht ik € 20,-. Voor de derde smartcard bij CanalDigitaal betaal je niet die extra verzendkosten. Dus daar pak je een tientje winst. Vervolgens heeft EDPnet activatiekosten van € 25,- (CanalDigitaal heeft die niet) en verzendkosten van € 12,45. Als je inderdaad nog een tuner nodig hebt, zal EDPnet voordeliger zijn. Maar voor de vele mensen die hun apparatuur al in huis hebben, kan CanalDigitaal wel eens een goede oplossing zijn.

Als we uitgaan van een situatie van drie smartcards, zijn de verschillen als volgt:

EDPnet:
- Eerste tuner en smartcard gratis: 0,00
- Aansluitkosten: 25,00
- Verzendkosten: 12,45
- Extra smartcard 1: 20,34
- Extra smartcard 2: 20,34
Totale aanschafkosten: € 78,13

CanalTenne:
- Geen apparatuur inbegrepen
- Aansluitkosten: 0,00
- Eerste smartcard gratis: 0,00
- Extra smartcard 1: 9,95 + 9,95 verzendkosten
- Extra smartcard 2: 9,95
Totale aanschafkosten: € 29.85

Ik zie bij CanalTenne nergens verzendkosten vermeld staan voor de eerste smartcard, dus ik ga ervan uit dat die er niet zijn. Als dat wel zo is, komt er wellicht nog € 9,95 bovenop. Verder zijn de abonnementskosten in beide gevallen €9,95 per maand. Bij EDPnet betaal je in een keer 12 x 9,95 en bij CanalTenne betaal je gelijk 3 x 9,95 en na drie maanden € 9,95 per maand.

Voor iedereen die al zijn apparatuur al in huis heeft, lijkt CanalTenne nu dus de goedkoopste optie.

[ Voor 63% gewijzigd door TexMex op 16-09-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Ik heb een klein keuken tv/stereo torentje aangeschaft 2e hands voor een appel en een ei met dvb-t tuner alleen heb ik geen geluid bij zo goed als alle Nederlandse kanalen (ned1,ned3 en de lokale omroep). Nederland 2 heeft wel geluid evenals alle de duitse zenders (grensgebied).

Zit er een verschil in het aanbieden van de audio data tussen ned1 en ned2 ?

Helaas is het een onbekend merk en kan zo goed als niks vinden over de tv, dus ook geen firmware updates. Tecsonic MM-752LCD Er zit geen slot in dus je kunt alleen free to air ontvangen.
Nee er is geen verschil. Het is al raar dat alleen Ned.2 geluid geeft, terwijl er zeker geen verschil is met Ned.1 en 3.

• Sunrise
Edje_Kroketje schreef op woensdag 18 september 2013 @ 07:37:
Nee er is geen verschil. Het is al raar dat alleen Ned.2 geluid geeft, terwijl er zeker geen verschil is met Ned.1 en 3.
Ja vreemd, ik kan het ook niet plaatsen.
Alle zenders verwijderen en opnieuw inscannen? Misschien zijn de PIDs ooit aangepast en kan jouw ontvanger ze om een of andere reden niet updaten (je weet nooit met vage merken).

• Sunrise
W3ird_N3rd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:35:
Alle zenders verwijderen en opnieuw inscannen? Misschien zijn de PIDs ooit aangepast en kan jouw ontvanger ze om een of andere reden niet updaten (je weet nooit met vage merken).
Heb ik al geprobeerd, automatisch & handmatig, zonder succes.

Sommige digitale radio zenders geven ook geen geluid, radio 6 bv niet, radio 2 wel, vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 19-09-2013 00:17 ]

Ontvanger deugt gewoon niet. Zenders zitten in hetzelfde bouquet dus ontvangst is hetzelfde en er is geen verschil tussen de services.
Misschien volume/mute per zender ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Volume is het niet, denk dat de ontvanger niet deugt, ik kreeg een tip om de tuner module open te maken en aan de spoelkernen te draaien van de DAC. Ik zal dat een dezer dagen proberen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval en als ik een doorbraak heb zal ik het plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:07
Klopt het dat de Nederlandse publieke zenders niet in HD te ontvangen zijn via DVB-T, en zijn er dan plannen voor om dat in de toekomst wellicht wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het klopt en KPN heeft (nog) niet bekend gemaakt dat er plannen zijn om in HD uit te gaan zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Misschien niet helemaal op zijn plaats in dit topic,
maar ook via de satelliet zijn de Nederlandse publieke zenders in HD niet FTA te ontvangen kwam ik net achter. Het kan wel maar dan moet je een abonnement kopen waar allerlei andere zenders in zitten waar ik geen behoefte aan heb.
Vreemde constructie en niet verenigbaar met een publieke omroep betaald met publiek geld lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen kan in NL de publieke omroep FTA ontvangen via Digitenne. Via Satelliet, kabel of IPTV moet je ervoor betalen om het in een beter kwaliteit te kunnen kijken. Dat is een keuze, gratis gebeurt het via Digitenne en radio ook via FM en AM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik weet het, ik gebruik ook DVB-T maar ik wil de publieke zenders in HD bekijken.
Merkwaardig dat je daarvoor een contract met een commerciële partij voor af moet sluiten.
Die "keuze" is vooral een keuze van de NPO .
Maar goed, ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De NPO kan gewoon onafhankelijk van Digitenne en/of KPN besluiten om in HD te gaan uitzenden via DVB-T. Dus het klopt wat je zegt dat het vooral een keuze is van de NPO. Al moet je niet vergeten dat bij een eventuele omschakeling alle huidige boxjes waardeloos zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Die "boxjes" hebben er in mijn ogen helemaal niets mee te maken.
Voor zover ik weet verzorgt KPN de ongecodeerde uitzending van de publieke zenders in DVB-T, daar zullen ze ook voor betaald of gecompenseerd voor worden.
De digitenneabonnementen met bijbehorende kastjes staan daar verder los van.
Er zijn genoeg landen waar de publieke omroep in HD de lucht in gaat via DVB-T2, ik zie echt geen reden waarom dat hier niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik vond zojuist nog dit berichtje:
nieuws: KPN komt voorlopig niet met hd-televisie via Digitenne
Uit 2009 dus, inmiddels zijn we 4 jaar verder.
De insteek van het artikel klopt in mijn ogen niet helemaal; wat KPN op eigen initiatief doet lijkt me niet de bepalende factor; het gaat erom hoe de NPO haar publieke content beschikbaar wil stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:02:
maar ook via de satelliet zijn de Nederlandse publieke zenders in HD niet FTA te ontvangen kwam ik net achter. Het kan wel maar dan moet je een abonnement kopen waar allerlei andere zenders in zitten waar ik geen behoefte aan heb.
Vreemde constructie en niet verenigbaar met een publieke omroep betaald met publiek geld lijkt me.
Kan wel hoor. Na opzeggen van je CDS-abo heb je nog steeds Nederland 1, 2 en 3. Ook in HD. Je hebt wel de smartcard nog steeds nodig.

Een nieuwe smartcard moet hier volgens mij ook wel voor te activeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-06 08:04
ASW1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:02:
Je zit er helemaal naast de 3 publieke zenders via de satelliet zijn niet FTA maar FTV (free to vieuw).
Dus je moet een smartkaart hebben maar verder heb je dan geen kosten als je eigen spullen ontvanger schotel en smartkaart.
De smartkaart kost ongeveer 70 euro aktiveren bij CanalDigitaal nog eens 29.95 je bent dus niet verplicht om een pakket zenders er bij te nemen.
De reden dat het FTV is omdat in Nederland alles origineel wordt uitgezonden dus niet nagesynchroniseerd als het FTA is zou iedereen in Europa het kunnen zien en Hollywood wil de rechten betaald zien voor het uitzendgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Bedankt voor de uitleg, dat is een stuk duidelijker voor wat betreft de satellietuitzendingen.
Ik heb zelf reeds een schoteltje met een tuner maar daar past geen smartcard in.
Een andere tuner + smartcard kost me 200 euro, ik geloof niet dat het me dat waard is.

Blijft natuurlijk staan dat de uitzendrechten geen issue zijn met DVB-T, en dat het een gemiste kans is om HD kwaliteit aan te bieden terwijl die techniek er al jaren is.
Er zal best een kostenplaatje aan vast zitten maar om nog steeds in SD uit te zenden is eigenlijk niet meer van deze tijd. En de kwaliteit van de internetstreams van de NPO is al helemaal om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
ASW1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:21:

Blijft natuurlijk staan dat de uitzendrechten geen issue zijn met DVB-T, en dat het een gemiste kans is om HD kwaliteit aan te bieden terwijl die techniek er al jaren is.
Zoals je misschien weet wil de Nederlandse regering alle freqenties voor veel geld verkopen het liefst per biedingen.
Dus leg eens uit hoe je dat ziet de provider moet miljoenen betalen voor de freqentie en dan DVB-T in HD gratis uitzenden?
Door het niet in HD uit te zenden zoals nu kunnen ze een goedkoop pakket maken en daar geld voor vragen.
Als ze op dezelfde internationaal toegewezen freqenties in HD uitzenden hebben ze meer ruimte nodig die er niet is dus zullen ze een veel kleiner pakket moeten maken.

Of er moet in de toekomst een andere compressietechniek komen dat je op dezelfde freqenties in HD uit kunnen zenden.
Andere landen hebben vaak meer freqenties ook al omdat ze vaak veel groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Wikipedia: DVB-T2 bestaat al even maar de KPN tuners kunnen het niet aan, dus kunnen ze niet overgaan hierop. Los van frequentieruimte speelt het ook mee dat ze eigenlijk liever IP-TV lijken te verkopen alhoewel ze daar ook links en rechts ingehaald worden (net als andere TV providers) door de netfixen.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 24-09-2013 21:01 . Reden: contaminatie ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aart44 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:43:
Of er moet in de toekomst een andere compressietechniek komen dat je op dezelfde freqenties in HD uit kunnen zenden.
Andere landen hebben vaak meer freqenties ook al omdat ze vaak veel groter zijn.
Die compressietechniek die is er al jaren en heet MPEG4.

Verder is de DVB-T standaard verbeterd en is er tegenwoordig DVB-T2, dit geeft zo uit mijn hoofd een 33% hogere bitrate en tevens is het signaal beter bestand tegen stoorsignalen. En dit alles in dezelfde 8 MHz bandbreedte en frequenties zoals die nu ook door KPN/Digitenne gebruikt worden.

Veel TV's, niet alle, zullen deze signalen wel aankunnen maar de ontvangers van KPN, Online, scarlet enzovoort kunnen dat niet.

• aart44
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:12:
[...]

Die compressietechniek die is er al jaren en heet MPEG4.
Dat wist ik uiteraard, maar ik bedoel als ze DVB-T in een goede kwaliteit willen uitzenden moeten de zenders passen in het bouqet en dat is met QAM en de fec te regelen.
Aangezien ze maar 4 freqenties hebben met boeketten vraag ik me af of dat gaat passen met DVB-T2 met de huidige zenders.
Maar als dat past zie ik geen enkele reden om dat niet te doen.

Dat de ontvangers het niet aankunnen lijkt me geen argument zo was het bij de kabel en satelliet ook en ook in andere landen waar ze wel in HD uitzenden via DVB-T.
Zo blijf je tot in lengte van jaren in SD uitzenden je moet een keer overschakelen maar denk dan meer dat KPN er weinig zin in heeft.

• Tomba

Tomba

aart44 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:56:
[...]

Dat wist ik uiteraard, maar ik bedoel als ze DVB-T in een goede kwaliteit willen uitzenden moeten de zenders passen in het bouqet en dat is met QAM en de fec te regelen.
Aangezien ze maar 4 freqenties hebben met boeketten vraag ik me af of dat gaat passen met DVB-T2 met de huidige zenders.
Maar als dat past zie ik geen enkele reden om dat niet te doen.

Dat de ontvangers het niet aankunnen lijkt me geen argument zo was het bij de kabel en satelliet ook en ook in andere landen waar ze wel in HD uitzenden via DVB-T.
Zo blijf je tot in lengte van jaren in SD uitzenden je moet een keer overschakelen maar denk dan meer dat KPN er weinig zin in heeft.
Het is heel simpel; bij digitenne kunnen ze geen alles-in-1 pakket verkopen (want het is echt oldschool standalone tv). Ik verwacht dus letterlijk nooit HD op Digitenne. (ja misschien als we allemaal over zijn op UHDTV's)

KPN gebruikt de grootste Guard interval die in de DVB-T standaard zit, namelijk 1/4. Dit houdt in dat zenders in hetzelfde SFN vanuit de ontvanger gezien niet meer uit elkaar mogen liggen dan zo'n 75 km. Hierdoor zijn er veel kanalen nodig.

De DVB-T2 standaard staat grotere SFN's toe zodat je om Nederland te bedekken minder frequenties nodig hebt. Dit is met name belangrijk omdat ergens rond 2015 er weer 10 kanalen van de UHF TV band worden afgehaald. Kanaal 50 t/m 60 gaat dan ook gebruikt worden voor mobiele communicatie.

Overigens gebruikt KPN nu 5 kanalen per zendmast om het pakket uit te zenden.

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:40:
KPN gebruikt de grootste Guard interval die in de DVB-T standaard zit, namelijk 1/4. Dit houdt in dat zenders in hetzelfde SFN vanuit de ontvanger gezien niet meer uit elkaar mogen liggen dan zo'n 75 km. Hierdoor zijn er veel kanalen nodig.

De DVB-T2 standaard staat grotere SFN's toe zodat je om Nederland te bedekken minder frequenties nodig hebt. Dit is met name belangrijk omdat ergens rond 2015 er weer 10 kanalen van de UHF TV band worden afgehaald. Kanaal 50 t/m 60 gaat dan ook gebruikt worden voor mobiele communicatie.
......
Heb je daar een bron van?
Je kunt er hier wel iets over lezen op bijvoorbeeld sheet 27. Je kunt langere guard intervals toepassen daar waar het bij DVB-T bij 224 µs stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:06:
Je kunt er hier wel iets over lezen op bijvoorbeeld sheet 27. Je kunt langere guard intervals toepassen daar waar het bij DVB-T bij 224 µs stopt.
Maar wat ik nóg interessanter vind: wat is de bron van het wegvallen van kanaal 50~60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt er hier bijvoorbeeld iets over vinden. Maar google anders op 700 MHz Digital dividend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Vraagje aan Edje_Kroketje, is jou iets bekend dat tuner TBC-5000 wanneer hij in de spaarstand (geen klok in beeld) staat dat ie dan niet of nauwelijks reageert op via EPG geprogrammeerde opnamen?

Zonet viel het mij op dat ie niet ging opnemen op een programma waarvan ik zeker wist dat het geprogrammeerd stond en zette ik de tuner handmatig aan... vervolgens ging die proberen allerlei eerder geprogrammeerde opnames tegelijk starten wat natuurlijk jammerlijk mislukte; keer op keer moest ik op beeindigen opname drukken om de tuner weer normaal te krijgen.

Wellicht is dit euvel bekend? Indien de klok continu aan blijft staan (via instellingen) blijft alles goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klok/geen klok zou alleen maar voor display aan/uit moeten staan, niet voor het runnen van de klok.. Maar het kan natuurlijk dat iemand minder slim is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee rac, had jij niet 3 van die dingen?
racinfo in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10"

W3ird_N3rd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:45:
Maar het kan natuurlijk dat iemand minder slim is geweest.
Zoals alsnog opnames maken die al lang en breed verlopen zijn?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 01-11-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij niet bekend. Wordt de ontvanger wel gewekt uit de spaarstand en komt de initialisatie van het USB device te laat of wordt hij helemaal niet wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Het lijkt wel op een probleem dat ik soms ook heb met mijn TF-5300k (het niet starten van opnames vanuit stand-by). Het helpt door eens per week de stekker er een minuut uit te trekken.

Ander vraagje: kan de TBC-5000 ook YUV uitsturen over SCART?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet komen niet gestarte opnames doordat het opname medium niet op tijd beschikbaar was. Je herkent dit soort opnames door het feit dat als je de recorder de volgende keer aanzet, hij alsnog die opnames gaat maken.
Bij de TF5300K zou ik de spanning op de harde schijf eens nameten. De TF5300K staat er om bekend dat sommige voedingselco's slecht worden, vervangen helpt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ik heb hetzelfde euvel met mijn 5300k. Ook de ervaring dat het uittrekken van de stekker eens in de zoveel tijd het euvel verhelpt.

Heb jij nog wat meer meer info over het vervangen van die elco's? Ik had er nog niet van gehoord, alleen de voedingsproblemen van de samsung onvanger ken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hageneis schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:36:

Ander vraagje: kan de TBC-5000 ook YUV uitsturen over SCART?
Ja, dat kan inderdaad (volgens het menu).

Moet ik idd eens proberen met mijn Vulkano, (nou dat je het te berde brengt, nooit eerder aan gedacht).

Moet dan overigens met de TF5300 ook wel kunnen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 205081 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:59:
[...]

Ja, dat kan inderdaad (volgens het menu).

Moet ik idd eens proberen met mijn Vulkano, (nou dat je het te berde brengt, nooit eerder aan gedacht).

Moet dan overigens met de TF5300 ook wel kunnen, lijkt me.
De 5300 kan het zeker. Die is nu op die manier aangesloten op mijn receiver (plus optisch voor geluid) bij gebrek aan HDMI-uitgang. Mocht ik nog eens tegen een TBC-5000 aanlopen dan weet ik in ieder geval dat ik die op dezelfde manier kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
he3763 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:03:
Ik heb hetzelfde euvel met mijn 5300k. Ook de ervaring dat het uittrekken van de stekker eens in de zoveel tijd het euvel verhelpt.

Heb jij nog wat meer meer info over het vervangen van die elco's? Ik had er nog niet van gehoord, alleen de voedingsproblemen van de samsung onvanger ken ik wel.
Ja hoor, kijk hier maar eens.

Mijn ervaring is dat het vervangen van C17,18, 22 en 23 al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Poeh, ik ben niet zo'n held met de soldeerbout, dus ik hou het voorlopig wel op eens per week de spanning er af.

Wordt de de TS nog eens bijgewerkt. Er ontbreken nog wat virtuele providers: Scarlet (was de eerste!), Online, Tele2, CanalTenne.

Zij er trouwens veel tweakers die overgestapt zijn na de prijsverhoging van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een tijdje terug ook een paar virtuele providers eruit gemikt omdat op hun website niets meer over Digitenne was te vinden. Als je wat linkjes hebt wil ik ze wel weer toevoegen.

Kijkt er eigenlijk nog iemand Digitenne? Ik kijk al een tijdje geen Digitenne meer (prijsverhoging was de trigger) en moet eerlijk bekennen dat ik daar best tevreden over ben. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 05-11-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hageneis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:57:
Poeh, ik ben niet zo'n held met de soldeerbout, dus ik hou het voorlopig wel op eens per week de spanning er af.

Wordt de de TS nog eens bijgewerkt. Er ontbreken nog wat virtuele providers: Scarlet (was de eerste!), Online, Tele2, CanalTenne.

Zij er trouwens veel tweakers die overgestapt zijn na de prijsverhoging van KPN?
Zodra er een virtuele provider ook Fox Sports aanbiedt sluit ik een overstap niet uit maar tot die tijd zit ik aan de schoften van KPN vast :(
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:42:
Ik heb een tijdje terug ook een paar virtuele providers eruit gemikt omdat op hun website niets meer over Digitenne was te vinden. Als je wat linkjes hebt wil ik ze wel weer toevoegen.

Kijkt er eigenlijk nog iemand Digitenne? Ik kijk al een tijdje geen Digitenne meer (prijsverhoging was de trigger) en moet eerlijk bekennen dat ik daar best tevreden over ben. :X
Ik kijk nog steeds Digitenne, als ik niet te dicht bij mijn TV ga zitten valt de softheid en blokkerigheid niet overmatig op en qua prijs (incl alles) is het minimaal 15€ goedkoper dan de andere opties die ik heb (UPC en Onsnet) en dat is nog los dat ik vrij ben om Digitenne te kijken waar ik wil. (als ik dus naar een maatje ga kunnen we daar mbv mijn Anysee ook gewoon Foxsports kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Ik ben bij de verhoging overgestapt op edpnet, bevalt prima. Drie kaartjes in 3 CI modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:42:

Scarlet
Online (mét Fox Sports)
TELE2
CanalTenne

Wat heb je nu? Alleen publieken + Netflix :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Hageneis op 05-11-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Tomba schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:57:
[...]

Zodra er een virtuele provider ook Fox Sports aanbiedt sluit ik een overstap niet uit maar tot die tijd zit ik aan de schoften van KPN vast :(
Online biedt het (maar dan moet je daar ook internet afnemen
[...]

Ik kijk nog steeds Digitenne, als ik niet te dicht bij mijn TV ga zitten valt de softheid en blokkerigheid niet overmatig op en qua prijs (incl alles) is het minimaal 15€ goedkoper dan de andere opties die ik heb (UPC en Onsnet) en dat is nog los dat ik vrij ben om Digitenne te kijken waar ik wil. (als ik dus naar een maatje ga kunnen we daar mbv mijn Anysee ook gewoon Foxsports kijken)
Kijk nu YUV via mijn nieuwe receiver (die schaalt wel van 576i naar 720P) en dan ziet het er stukken beter uit dan via RGB-SCART. Nauwelijk meer artefacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Hageneis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:13:
Wat heb je nu? Alleen publieken + Netflix :*)
Daar zit ik ook sterk aan te denken, sinds Netflix kijk ik eigenlijk ook alleen maar naar de publieke omroepen (en Netflix uiteraard) dus is het eigenlijk zonde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hageneis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:16:
[...]

Online biedt het (maar dan moet je daar ook internet afnemen

[...]
Hmm wist niet dat online die wel heeft maar inderdaad alleen in combinatie met hun Internet+Bellen en laat ik dat nu net elders al goed geregeld hebben :) (On.nl voor 100MBit Internet en Cheapconnect+Freevoipdeal voor bellen)
Hageneis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:16:
[...]

Kijk nu YUV via mijn nieuwe receiver (die schaalt wel van 576i naar 720P) en dan ziet het er stukken beter uit dan via RGB-SCART. Nauwelijk meer artefacten.
Ik kijk mbv een CI kaart via de ingebouwde DVB-T tuner van mijn TV, dus daar valt weinig meer aan te winnen. Digitenne is gewoon geen goede kwaliteit, zeker niet op het bouket waar Foxsports opzit... (ik heb met mijn anysee wel eens de MPEG2 stream gedumpt, tis toch echt wel blokkeriger dan je denkt)

[ Voor 41% gewijzigd door Tomba op 05-11-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Tomba schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:04:
[...]

Hmm wist niet dat online die wel heeft maar inderdaad alleen in combinatie met hun Internet+Bellen en laat ik dat nu net elders al goed geregeld hebben :) (On.nl voor 100MBit Internet en Cheapconnect+Freevoipdeal voor bellen)
Waarom neem je dan geen tv af bij ON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hageneis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:08:
[...]

Waarom neem je dan geen tv af bij ON?
De kosten, die zijn als ik foxsports wil (waarbij je verplicht Interactieve TV af moet nemen die ook nog eens 20% van je internet snelheid afsnoept) een euro of 15 duurder! En dus dat je gebonden aan de locatie waar je je bevindt. Digitenne kan ik kijken waar ik wil mbv mijn Anysee.

Aanvulling, blijf het vreemd vinden dat ik bij Scarlet/Canaltenne/Edpnet geen Foxsports kan afnemen, de kanalen zijn immers gewoon in de lucht aangezien ze gewoon de digitenne kanalen oppikken!

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 05-11-2013 15:13 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.