Die CAM niet terugsturen, is jouw eigendom.
De ontvangers kunnen NIET ge-update worden omdat die functie in het menu niet beschikbaar is.Anoniem: 205081 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:05:
Ik denk dat highrider z'n Samsungs of de provider un-lock update ooit gemist hebben of dat ze ook onder de nummer range beperking vallen, net als de oudere Topfields zonder laatste FW update.
Lijkt me leuk om veel mensen met hetzelfde probleem bij elkaar te krijgen en KPN dan voor de rechter slepen. Wat ben ik die gasten zat.
Kreeg vandaag van kpn de brief binnen dat ze de maandprijs 30 % verhogen. Gebeurd per 1 juni omdat u maandelijks vooruit betaalt. Het schorem stuurt de prijsverhoging dus zo laat mogelijk af dat je als consument gewoon voor het blok staat. Gelukkig ben ik al om en doen de kaartjes het uitstekend. Overigens bij nadere studie en aandachtig bekijken en lezen, EPDnet is een Belgische club die zijn ADSL abonnementen complementeerd met digitenne. De zending kwam ook uit Belgie
Lees de hernieuwde voorwaarden. Je koopt niets meer bij KPN , je huurt . Je gaat gewoon 12,50 per maan aftikken en die 50 terug is het aankoopbedrag van die cam wat je terug krijgt.iAmRenzo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:45:
Ik heb net mijn Digitenne abonnement opgezegd omdat ik 12,50 te duur vind worden (prijs vanaf 1 juli). Ik heb een insteekkaart pakketje gekocht paar jaar terug a 50 euro.
De medewerker aan de lijn zei dat de CAM-module én de insteekkaart (smartcard) teruggestuurd moet worden. Ik vraag me af of dat klopt. Zat die CAM-module en antenne niet in het pakket van 50 euro?
Medewerker aan de lijn ??? hahahahahahahahaha , als het niet in het afvinklijstje staat hebben ze een probleem. Ze hebben geen medewerkers, ze huren een algemeen call centre
K nulligste P rovider N ederland , ik ben er helemaal klaar mee
Ik ben succesvol om (al een paar weken) en ben nu bezig mijn vrienden allemaal op EDPnet te zetten, lukt aardig. Mensen besparen een hoop geld maar krijgen toch exact hetzelfde product!
Enige jammere lijkt, was ik vergeten, dat mijn Lenco 7" TV alleen de kleine kaartjes lust (is wel bij te knippen) maar dat ding is ook KPN branded (KPN logo bij opstarten), dus ben bang voor een simlock (mijn originele digitenne kaart pakte ie ook niet).
Eens kijken hoe ik dat kan oppakken, iemand ervaring/idee hoe daar de originele firmware op te krijgen?
Enige jammere lijkt, was ik vergeten, dat mijn Lenco 7" TV alleen de kleine kaartjes lust (is wel bij te knippen) maar dat ding is ook KPN branded (KPN logo bij opstarten), dus ben bang voor een simlock (mijn originele digitenne kaart pakte ie ook niet).
Eens kijken hoe ik dat kan oppakken, iemand ervaring/idee hoe daar de originele firmware op te krijgen?
[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 22-05-2013 19:08 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb al drie EDPnet kaarten, dus die ruimte is er niet meer, had ik wel kunnen proberen inderdaad.
Ach en zo vaak kijk ik niet naar de commerciëlen, dermate weinig dat ik dus de EUR12,50 teveel vindt. Dus werkt het niet, soit.
Kan op ebay niet snel de juiste knipper vinden, alles is tegenwoordig micro of nano ipv mini.
Ach en zo vaak kijk ik niet naar de commerciëlen, dermate weinig dat ik dus de EUR12,50 teveel vindt. Dus werkt het niet, soit.
Kan op ebay niet snel de juiste knipper vinden, alles is tegenwoordig micro of nano ipv mini.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Natuurlijk kan dat niet.Anoniem: 205081 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:
En jouw KPN kaart nummer is echt niet aan te melden bij edpnet?
Je kan ook bij de RABO vragen of ze je ABN rekening actief maken voor internet
en EDPnet kan gewoon alle KPN branderd kaartjes aan of uit zetten, ja echt!highrider schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:05:
[...]
Natuurlijk kan dat niet.
Je kan ook bij de RABO vragen of ze je ABN rekening actief maken voor internet
Voor zover ik weet heeft dan ding geen lock.franssie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:05:
Ik ben succesvol om (al een paar weken) en ben nu bezig mijn vrienden allemaal op EDPnet te zetten, lukt aardig. Mensen besparen een hoop geld maar krijgen toch exact hetzelfde product!
thanks - toch eens proberen dan!
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 23-05-2013 17:54 ]
ja hoor , je hebt gelijkEdje_Kroketje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:18:
[...]
en EDPnet kan gewoon alle KPN branderd kaartjes aan of uit zetten, ja echt!

technisch kan het, ook bij Sim kaarten (vodaphone kan prima een t-mobile sim annexeren, Rabo kan prima een ING nummer beheren en dat is in het verleden ook wel gebeurd, banknummer portering heeft ooit wel bestaan) maar het lijkt me dat ze afspraken gemaakt hebben over ranges nummers. Een EDPnet wil natuurlijk kaarten verkopen, maken ze winst op.
Ik heb ook de brief gehad met de prijsverhoging naar 12,50. Voor hetzelfde geld kan ik bij Telfort een pakket krijgen met HD zenders. Lijkt me een eenvoudige keuze... of niet?
Je kan ook voor €7,07 naar edpnet. Of kijk naar kabel/glas/satelliet.Philflow schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:22:
Ik heb ook de brief gehad met de prijsverhoging naar 12,50. Voor hetzelfde geld kan ik bij Telfort een pakket krijgen met HD zenders. Lijkt me een eenvoudige keuze... of niet?
Ik heb vandaag de brief gekregen. Ook lekker krom, eerst staat er "Door toenemende kosten van het doorgeven van TV-zenders zijn wij genoodzaakt het tarief voor uw Digitenne-abonnement te verhogen". Genoodzaakt nog wel!
En wat staat er dan in de PS onderaan de brief?
"Interactieve TV van KPN heeft dezelfde prijs als Digitenne en biedt veel meer mogelijkheden."
?? KPN is genoodzaakt de prijs te verhogen wegens toegenomen kosten, maar ITV kost hetzelfde? Dus het interactieve deel kost KPN niets? De servers, settopboxen, bandbreedte en weet ik veel, dat komt voor KPN allemaal uit de hemel vallen?
Ik kan zò slecht tegen liegen. Dat een brief met "omdat de verkoopmanager een nieuw zwembad wil zijn wij genoodzaakt de prijs te verhogen" of "we zien geen heil meer in Digitenne dus we gaan nu met regelmaat de prijs verhogen, net zolang tot iedereen heeft opgezegd" een beetje slechte marketing is (maar waarschijnlijk wel waar) snap ik wel, maar lul het tenminste eerlijk aan elkaar. "Wegens veranderde marktomstandigheden verhogen wij de prijs van uw Digitenne-abonnement".
Ziet de gemiddelde consument ook niet zoveel kwaad in, maar dan sta je tenminste niet de schuld af te schuiven en te liegen dat je barst.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Goede tip. Bedankt. Ben toch maar voor Telfort gegaan. Wordt weleens tijd dat ik HD krijg vond ik.
Als ik een ontvanger met HD recorder wil bij EDPnet hebben jullie dan een tip welke ik het best kan aanschaffen (mag ook 2e hands)? Moet wel werken natuurlijk en dat garanderen ze n.l. helaas niet bij EDPnet.
Je kunt gewoon KPN recorders gebruiken. TF5300K en TBC-5000, lees hier welke ook andere kaarten accepteren.Simon_Warner schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:46:
Als ik een ontvanger met HD recorder wil bij EDPnet hebben jullie dan een tip welke ik het best kan aanschaffen (mag ook 2e hands)? Moet wel werken natuurlijk en dat garanderen ze n.l. helaas niet bij EDPnet.
Bedankt, handig overzicht. Zo te zien moet ik dus wel de system ID weten als het om de TF5300K gaat of zal deze automatisch updaten ?.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:52:
[...]
Je kunt gewoon KPN recorders gebruiken. TF5300K en TBC-5000, lees hier welke ook andere kaarten accepteren.
Zijn er ook recorders met betere of juist slechtere reputatie in dat overzicht?
Groeten, Simon
Vreemde bevestiging van mijn opzegging gekregen. Ik mag hopen dat dit een generieke brief is die begint met "Hierbij bevestig ik uw verzoek om uw abonnement op Digitenne van KPN en huurabonnement van de digitale ontvanger voor Digitenne van KPN te beëindigen.".
Ik heb mijn tuner gekocht. Mag hopen dat er nu niet straks een brief komt om een niet-bestaande huurtuner terug te sturen..
Ik heb mijn tuner gekocht. Mag hopen dat er nu niet straks een brief komt om een niet-bestaande huurtuner terug te sturen..
ik heb die aanname ook gemaakt, blijven prutsers bij KPN tenslotte.
Nog niets gehoord, wel wat simkaarten teruggestuurd waar ik niets meer aan had (maar kom er ook nog steeds wat tegen, je kreeg ze ooit bij wat dan ook en ik was al even klant).
Nog niets gehoord, wel wat simkaarten teruggestuurd waar ik niets meer aan had (maar kom er ook nog steeds wat tegen, je kreeg ze ooit bij wat dan ook en ik was al even klant).
Anoniem: 205081
10436 is de oudere KPN versie en die zijn bijna allemaal grijs, 10437 is de nieuwste, zwarte KPN versie.Zijn er ook recorders met betere of juist slechtere reputatie in dat overzicht?
Er zijn mogelijk ook een paar oudere versies in 't zwart in omloop. En dan is er nog een hele oude Digitenne versie die mogelijk een CAM lock heeft als die er nooit is afgehaald. Die is mogelijk ook bruikbaar als die CAM lock er ooit wel op verzoek is afgehaald.
De TF5300k is de duurdere en luxere recorder met betere (gevoeligere) tuners en met een ingebouwde HD, een favorieten lijst en de mogelijkheid om je timer opnames zelf te benoemen maar dat laatste is gesneuveld bij de laatste update van 10436. De TBC-5000 is een sobere dual tuner met opnamemogelijkheid doormiddel van een USB aansluiting. De firmwares van beide recorders zijn grotendeels het zelfde en daardoor hebben ze ook allebei dezelfde fouten. De update voor de 10437 gaat er naar alle waarschijnlijkheid niet komen.
Pas op! Er zijn een fink aantal grijze 10437 in omloop. Dus altijd in het informatiemenu kijken.
Nieuwere TF5300K, TBC-5000, TF6500 RE-2100T hebben allemaal dezelfde betere (gevoelige) tuners.
De TBC-5000 ontbreekt het alleen aan een interne harde schijf en is daardoor de helft kleiner, maar om hem daarom sober te noemen ;-)
De update voor de 10437 gaat er naar alls waarschijnlijkheid wel komen.
Nieuwere TF5300K, TBC-5000, TF6500 RE-2100T hebben allemaal dezelfde betere (gevoelige) tuners.
De TBC-5000 ontbreekt het alleen aan een interne harde schijf en is daardoor de helft kleiner, maar om hem daarom sober te noemen ;-)
De update voor de 10437 gaat er naar alls waarschijnlijkheid wel komen.
Ik vraag mij af of EDP ook de extra (te betalen) voetbalzenders levert?
Even een post, ik heb nu van Ziggo een Neotion CAM module, is deze ook te gebruiken voor KPN?
En hebben er mensen ervaring met internet via de Digitenne? Verbinding met de telefoon is vrij goed, ook gewoon vrij snel internet en alles dus ik vermoed dat dat ook wel goed zal gaan.
En hebben er mensen ervaring met internet via de Digitenne? Verbinding met de telefoon is vrij goed, ook gewoon vrij snel internet en alles dus ik vermoed dat dat ook wel goed zal gaan.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee.Joopieboy schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:39:
Even een post, ik heb nu van Ziggo een Neotion CAM module, is deze ook te gebruiken voor KPN?
Nee, want internet over DVB-T is niet beschikbaar in Nederland.En hebben er mensen ervaring met internet via de Digitenne?
Mm op de site van KPN wordt er gewoon over gesproken... Dat is wel jammer dan.
http://www.digitenne.nl/d...ngers/digitenne-internet/
Maar thnx.
Maar thnx.
[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 08-06-2013 22:10 ]
"Combineer de voordeligste vorm van TV kijken met de meest betrouwbare internetverbinding en je hebt Digitenne en Internet Basis van KPN"
Een combinatie tussen DVB-T en een xDSL abonnement. Geen internet via Digitenne.
Een combinatie tussen DVB-T en een xDSL abonnement. Geen internet via Digitenne.
Dan lees ik verkeerd, helaas.
Dat is inderdaad gewoon ADSL.Joopieboy schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:09:
Mm op de site van KPN wordt er gewoon over gesproken... Dat is wel jammer dan.
Maar thnx.
Maar ook een bijzonder slechte deal. Digitenne en 8/1 ADSL voor €39/maand. Bij Ziggo heb je voor een stuiver minder 20/2 internet (welke je ook altijd kan halen ongeacht afstand tot de wijkkast), betere beeldkwaliteit en HDTV. UPC zal wel vergelijkbaar zijn.
Ook ADSL-aanbieders zijn voor véél minder te vinden. Beter ook, zo bijzonder is KPN niet.
Edpnet ipv. Digitenne kan je eventueel naar kijken. Zelfde aanbod maar dan veel goedkoper.
Moet het perse edpnet zijn? Kijk eens op eredivisielive.nl.racinfo schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:27:
Ik vraag mij af of EDP ook de extra (te betalen) voetbalzenders levert?
Vreemd ze hebben de tabel recent aangepast en nu ontbreekt welke geschikt zijn voor gebruik met de concurrent. Ik heb ondertussen de TF5300K met system id 10436. Die zou toch moeten werken met EDPnet. UPDATE: ze hebben de tabel weer geupdate. Was blijkbaar iets weggevallen ivm plaatsen backup.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:52:
[...]
Je kunt gewoon KPN recorders gebruiken. TF5300K en TBC-5000, lees hier welke ook andere kaarten accepteren.
[ Voor 8% gewijzigd door Simon_Warner op 10-06-2013 13:14 ]
Toch zal ik dan KPN moeten bellen voor een aansluiting in de stacaravan (daar is het voor), paar honderd meter verderop in het hoofdgebouw liggen de aansluitingen en daar is ook Wifi, dus dan lijkt me dat doortrekken niet zo een probleem is. Kan wel 700+ euro gaan kosten ben ik dan bang.W3ird_N3rd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 00:17:
[...]
Dat is inderdaad gewoon ADSL.
Maar ook een bijzonder slechte deal. Digitenne en 8/1 ADSL voor €39/maand. Bij Ziggo heb je voor een stuiver minder 20/2 internet (welke je ook altijd kan halen ongeacht afstand tot de wijkkast), betere beeldkwaliteit en HDTV. UPC zal wel vergelijkbaar zijn.
Ook ADSL-aanbieders zijn voor véél minder te vinden. Beter ook, zo bijzonder is KPN niet.
Edpnet ipv. Digitenne kan je eventueel naar kijken. Zelfde aanbod maar dan veel goedkoper.
Hopen dat ik dan niet verplicht wordt voor internet via hun want idd dat is vrij duur ja als ik dat zo zie. Maar eens uitzoeken welke een betere deal heeft voor los inet.
Voor niet al te intensief gebruik kan je ook kijken naar 3G, bijvoorbeeld bliep.nl. Voor 700 euro ben je dan vier jaar online.Joopieboy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:20:
[...]
Toch zal ik dan KPN moeten bellen voor een aansluiting in de stacaravan (daar is het voor), paar honderd meter verderop in het hoofdgebouw liggen de aansluitingen en daar is ook Wifi, dus dan lijkt me dat doortrekken niet zo een probleem is. Kan wel 700+ euro gaan kosten ben ik dan bang.
Je kan ook WiFi met richtantennes proberen. Of misschien kan je iets met Ziggo WiFispots. Of via de satelliet. Maargoed dit is een beetje offtopic.
Voor de TV ben je het goedkoopste bij edpnet.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 10-06-2013 16:10 ]
Weet iemand de levertijd van EDPnet DigiTV op het ogenblik?
Update: 5 à 6 weken hoor ik net van hun helpdesk.
[ Voor 36% gewijzigd door Simon_Warner op 13-06-2013 13:50 ]
Anoniem: 404361
Bij mij was het na die periode van 14 dagen waarbinnen je je aanvraag kon annuleren (hier kon ik afstand van doen maar mijn KPN abo liep af op 1 juni en had het op 10 mei besteld) binnen 3 dagen al geleverd. Maar was ook wel een van de eerste die na deze prijsverhoging overstapte denk ik. Ze hadden het wel over dat ze wachtten op een levering van antennes in hun bevestigingsmail, maar uiteindelijk stuurden ze volgens hun latere mail mij een antenne uit hun reservevoorraad op.Simon_Warner schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:00:
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 404361 op 13-06-2013 19:52 ]
Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat je nodig hebt. Het is momenteel natuurlijk uitzonderlijk druk daar. Ik had 3 kaartjes en de cam besteld en dat duurde een week of 2, waarbij het wachten was op de cam modules die er niet meer waren. Aangezien ik mijn digitenne pvr nog had, had ik anders wel gevraagd of ze de smartcards eerder zouden kunnen versturen, maar ik vond die 2 weken wel prima want zolang liep mijn KPN abo ook nog.Simon_Warner schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:00:
Hey, handig overzicht! Ik heb een ON-1001TZAP van Online, kan iemand bevestigen dat dit de RE-2100T is uit het overzicht? Even googelen levert vergelijkbare plaatjes op, maar zeker weten is wel fijn.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:52:
[...]
Hier ook tweemaal de ON-1001TZAP van Online. Ben benieuwd of die werken met EDPnet. Qua uiterlijk inderdaad hetzelfde als de RE-2100T.KC Boutiette schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:19:
[...]
Hey, handig overzicht! Ik heb een ON-1001TZAP van Online, kan iemand bevestigen dat dit de RE-2100T is uit het overzicht? Even googelen levert vergelijkbare plaatjes op, maar zeker weten is wel fijn.
Ik dacht echt dat hij er al jaren instond, maar ik zag net dus van niet. Ik heb net de volgende link toegevoegd aan de link-sectie van de TS:
Google Earth bestand met zenderlocaties in Nederland, België en Duitsland!
Aanradertje, vooral als je met zonnig weer (condities) eens wil zien wat je over enige afstand kan ontvangen.
Dit bestand is al wat ouder, ik zal later nog kijken of er een nieuwere versie is. (had jij dat bestand niet ooit gemaakt Edje?)
Google Earth bestand met zenderlocaties in Nederland, België en Duitsland!
Aanradertje, vooral als je met zonnig weer (condities) eens wil zien wat je over enige afstand kan ontvangen.
Dit bestand is al wat ouder, ik zal later nog kijken of er een nieuwere versie is. (had jij dat bestand niet ooit gemaakt Edje?)
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 16-06-2013 17:27 ]
Weet iemand of er nu weer kooptuners zijn, of dat het nog steeds verplichte huur is? Gisteren zag in bij Media Markt kooptuners staan.
Bij die kooptuners zit een voucher als ik mij niet vergis. Als je je dan gaat aanmelden bij Digitenne krijg je je aankoopbedrag terug en wordt de tuner die je nu gratis hebt, een huurtuner. Voor de eerste tuner krijg je het huurbedrag (€ 4,00) als korting terug.
en ik maar denken dat KPN het eenvoudiger ging maken, man-o-man wat een puinzooi daar, vraag me echt af wie de marketing doet want dit is toch niet meer te verkopen/˜huren? Lijkt wel of de oude marketing manager van KPN mobiel nu als straf Digitenne moet doen ... wat een gepruts, en het is nog wel een leuk product ook (bij edpnet dan nu, dat wel)
Klinkt weer als een recept voor klachten....Edje_Kroketje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:49:
Bij die kooptuners zit een voucher als ik mij niet vergis. Als je je dan gaat aanmelden bij Digitenne krijg je je aankoopbedrag terug en wordt de tuner die je nu gratis hebt, een huurtuner. Voor de eerste tuner krijg je het huurbedrag (€ 4,00) als korting terug.

Waarom makkelijk als het moeilijk kan.
We zijn hier afhankelijk van Digitenne; kabel is hier niet en internet via telefoon heeft beperking vanwege de max speed a 10 mb.Anoniem: 205081 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 00:09:
[...]
Moet het perse edpnet zijn? Kijk eens op eredivisielive.nl.
Online levert ook Digitenne, je kan 's informeren in hoeverre ze jou een EredivisieLive abo kunnen leveren zonder dat daar meteen een TV abo aan gekoppeld zit. EredivisieLive zegt daar namelijk niks over en zo te zien doen ze zelf helemaal niets aan direkte levering, alles is uitbesteed aan de TV providers (wholesale/franchise?) en dat is niet handig als die dan allemaal eigen voorwaarden gaan stellen over wat je wel en niet allemaal moet afnemen om EredivisieLive te kunnen zien. (Al zal EredivisieLive dat misschien ook wel weer worst zijn als de poet voor hen eenmaal binnen is).
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 20-06-2013 20:01 ]
Anoniem: 333920
http://www.canaldigitaal.nl/laagsteprijs/
Speciale aanbieding voor Digitenne klanten van CanalDigitaal, goedkoper en in HD.
Speciale aanbieding voor Digitenne klanten van CanalDigitaal, goedkoper en in HD.
EDPNet had het aantal overstappers niet voorzien, ze zijn door de smartcards heen momenteel. Begin juli wordt mijn bestelling uitgeleverd.
Die krijg je gratis in bruikleen. Alleen eenmalig 19,95 activatiekosten.Anoniem: 205081 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:41:
Bij canaldigitaal ga je over op sateliet en moet je dus een nieuwe recorder kopen
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 333920 op 21-06-2013 18:44 ]
Dat klopt niet Folkert_R, de geleverde tuner bij satelite heeft net als bij de TBC5000 een USB aansluiting om op een stick of usb hd disk op te kunnen nemen.Anoniem: 205081 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:41:
Bij canaldigitaal ga je over op sateliet en moet je dus een nieuwe recorder kopen
Overigens ziet de speciale aanbieding er best interessant uit maar is bedoeld voor 1x TV, dus bij 2x of 3x TV in huis wordt dit een ander verhaal. Wij zitten nu met 3x TV op een digitenne abo van 12,50 €, daarbij voor eenzelfde extra bedrag a 12.50 € ook Eredivisie Live.
1,50 extra per TV extra.racinfo schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:17:
[...]
Dat klopt niet Folkert_R, de geleverde tuner bij satelite heeft net als bij de TBC5000 een USB aansluiting om op een stick of usb hd disk op te kunnen nemen.
Overigens ziet de speciale aanbieding er best interessant uit maar is bedoeld voor 1x TV, dus bij 2x of 3x TV in huis wordt dit een ander verhaal. Wij zitten nu met 3x TV op een digitenne abo van 12,50 €, daarbij voor eenzelfde extra bedrag a 12.50 € ook Eredivisie Live.
Ja, € 9,98+(2x1.50) is ??
En dan nog eredivisie live wat ook duurder uitvalt...

[ Voor 14% gewijzigd door racinfo op 24-06-2013 08:58 ]
12,95 + 13,95 = 26,90 tegen 25,00 van Digitenne. Iets duurder maar daar kreeg je dan ook een stuk meer voor.racinfo schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:45:
[...]
Ja, € 9,98+(2x1.50) is ??
En dan nog eredivisie live wat ook duurder uitvalt...
Ik kijk net even in mijn spam-box en kreeg een onaangename verrassing: een prijsverhoging van EDPnet naar 9.95 per maand per 1 juli.eggda schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:25:
EDPNet had het aantal overstappers niet voorzien, ze zijn door de smartcards heen momenteel. Begin juli wordt mijn bestelling uitgeleverd.
Ik heb vooruit betaald tot november dus dan gaat het voor mij dan pas in.
Niemand anders zo'n mailtje gehad?
Prijswijziging voor uw digitv abonnement
Beste digitv-abonnee
Edpnet wijzigt de prijs van haar digitv abonnement per 1 juli 2013 naar €9,95 per maand incl. BTW of €8,22 excl. BTW (ipv de huidige prijs van €7,07 per maand incl. BTW of €5,84 excl. BTW).
Vanaf 13/11/2013 zal edpnet de prijs van uw abonnement wijzigen naar de nieuwe prijs van €9,95 per maand incl. BTW (of €8,22 excl. BTW).
Door de recente toestroom van nieuwe klanten heeft edpnet onder tijdsdruk een aantal onvoorziene investeringen moeten doen waardoor het noodzakelijk was het kostenplaatje te herzien.
Indien u niet akkoord gaat met deze prijswijziging, dan heeft u volgens onze algemene voorwaarden het recht om uw abonnement kosteloos op te zeggen. Uw lopend contract zal in dat geval niet verlengd worden. Een mailtje minstens 1 maand vóór 13/11/2013 volstaat.
Voor klanten die edpnet internet, telefonie en digitv hebben, daalt de digitv-prijs naar €7 per maand incl. BTW (of €5,79 excl. BTW).
Heeft u vragen? Aarzel niet om contact met ons te nemen.
Telefoon: 020 712 94 00
Email: info@edpnet.net
Nu geen tijd? Wij bellen u op een geschikt moment ...
Met klantvriendelijke groeten
Het edpnet team
Gelukkig pas net overgestapt van Digitenne naar EDPnet en voor 1 jaar vooruit betaald.
Wat een onzin.. Je hebt toch alleen maar méér klanten om de vaste kosten onder te verdelen. Volgens die gedachtegang zou de prijs dan lager moeten worden.. Schaalvoordelen enzo.Door de recente toestroom van nieuwe klanten heeft edpnet onder tijdsdruk een aantal onvoorziene investeringen moeten doen waardoor het noodzakelijk was het kostenplaatje te herzien.
Het is gewoon vraag en aanbod. Zoveel meer vraag, oh, dan kan de prijs wel omhoog.
Tenzij je op die prijs van 7 euro verlies leed en het totaal van die oplopende verliezen terug wilt dringen. Maar dat gelul over investeringen slaat helemaal nergens op. Waarschijnlijker is dat KPN hun contract heeft herzien maar dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen als 'prominente leverancier' van TV.
Dit is wel erg vreemd en op de EDP website staat gewoon nog € 7,07. Ze gooien er dus even 29% bovenop en hebben net hun prijzen voor Internet fors verlaagd:
http://www.telecompaper.c...-verlaagt-prijzen--950160
En 29 mei is nog via de media door EDPnet gemeld dat ze de prijs voor DigiTV niet zouden verhogen:
http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=12890
Lijkt op misleiding van de klant om nog snel even wat overstappers binnen te harken. En die nu juist als excuus gebruiken om je prijzen te verhogen klopt dan natuurlijk van geen kant.
http://www.telecompaper.c...-verlaagt-prijzen--950160
En 29 mei is nog via de media door EDPnet gemeld dat ze de prijs voor DigiTV niet zouden verhogen:
http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=12890
Lijkt op misleiding van de klant om nog snel even wat overstappers binnen te harken. En die nu juist als excuus gebruiken om je prijzen te verhogen klopt dan natuurlijk van geen kant.
[ Voor 22% gewijzigd door Simon_Warner op 25-06-2013 12:41 ]
Ze mogen als bedrijf toch gewoon doen wat ze willen en dingen doen waarvan ze denken dat goed is voor het bedrijf? Bij zo'n verhoging kan je altijd opzeggen als je het niet wilt betalen, dus wat is nu het probleem?
Afgezien van het feit dat zo'n verhoging altijd *** is voor de klant aangezien zij de goedkoopste waren met dit product, is er geen probleem.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:25:
Ze mogen als bedrijf toch gewoon doen wat ze willen en dingen doen waarvan ze denken dat goed is voor het bedrijf? Bij zo'n verhoging kan je altijd opzeggen als je het niet wilt betalen, dus wat is nu het probleem?
Wat wel een probleem is is dat ik blijkbaar de enige ben die zo'n mailtje ontvangen heeft (in mijn spam-box) en het dus nog niet echt zeker is of dit allemaal klopt.
Ik ga er wel van uit dat het klopt maar een bevestiging zou wel fijn zijn.
Je kunt gewoon chatten met ze op de website. Ik heb dit gedaan:
===
Ik zie dat DigiTV nu 7,07 Euro kost maar ik lees op internet dat het per 1 juli naar 9,95 gaat maar lees daar niets over bij jullie. Wat is nu waar?
===
xxxxx xxxxx has joined the chat.
xxxxx xxxxx: Goeiemiddag. Inderdaad is de prijs voor digiTV-abonnement vanaf 01.07.2013 omhoog gaat en wordt 9,95 EU/ maand
Edje: Ok, bedankt voor de informatie.
Disconnected by the visitor. Chat session has ended.
=== ===
===
Ik zie dat DigiTV nu 7,07 Euro kost maar ik lees op internet dat het per 1 juli naar 9,95 gaat maar lees daar niets over bij jullie. Wat is nu waar?
===
xxxxx xxxxx has joined the chat.
xxxxx xxxxx: Goeiemiddag. Inderdaad is de prijs voor digiTV-abonnement vanaf 01.07.2013 omhoog gaat en wordt 9,95 EU/ maand
Edje: Ok, bedankt voor de informatie.
Disconnected by the visitor. Chat session has ended.
=== ===
Probleem is dat ze net aangegeven hebben in de media dat die prijs niet omhoog zou gaan en dus op die manier klanten van KPN Digitenne binnenkrijgen. En dan als de fuik volgelopen is aangeven de prijs te verhogen. Dat wisten ze een maand geleden natuurlijk ook al wel. Dat komt op mij onsymphatiek over in ieder geval. Citaat: 29 mei: "Edpnet heeft Totaal TV laten weten dat het bedrijf niet van plan is de prijs van haar tv-abonnement te verhogen".Edje_Kroketje schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:25:
Volgens mij werkt EL met revenue share, dus de opbrengsten van het abonnement worden gedeeld tussen EL en de tv-provider. Dat hoeft natuurlijk niet 50-50 te zijn...Anoniem: 205081 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:51:
Online levert ook Digitenne, je kan 's informeren in hoeverre ze jou een EredivisieLive abo kunnen leveren zonder dat daar meteen een TV abo aan gekoppeld zit. EredivisieLive zegt daar namelijk niks over en zo te zien doen ze zelf helemaal niets aan direkte levering, alles is uitbesteed aan de TV providers (wholesale/franchise?) en dat is niet handig als die dan allemaal eigen voorwaarden gaan stellen over wat je wel en niet allemaal moet afnemen om EredivisieLive te kunnen zien. (Al zal EredivisieLive dat misschien ook wel weer worst zijn als de poet voor hen eenmaal binnen is).
Dat betekent dat EDL er zelf een direct belang bij heeft dat zoveel mogelijk abonnementen worden afgesloten om de investering voor hen terug te verdienen. Dan zou ik niet weten waarom edpnet niet mee zou doen (geen directe (eenmalig) hoge investering die zich mogelijk niet terug verdient) of waarom EDL zelf geen abonnementen aan zou bieden al is daar ihgv Digitenne wel de medewerking van KPN voor nodig.
Ik had Digitenne opgezegd, nog specifiek gevraagd of er nu geen incasso's meer gedaan zouden worden. Nee hoor, is nu echt opgezegd.
Want doen ze nu.. 40 cent afschrijven. Enige wat ik kan verzinnen is dat ik 1 juli ook nog TV mag kijken voor 12,50/31=40 cent. Nouja.
Maar KPN heeft nu al mijn smartcard uitgeschakeld! Maar hoe ze dit is gelukt is mij een raadsel:
Want doen ze nu.. 40 cent afschrijven. Enige wat ik kan verzinnen is dat ik 1 juli ook nog TV mag kijken voor 12,50/31=40 cent. Nouja.
Maar KPN heeft nu al mijn smartcard uitgeschakeld! Maar hoe ze dit is gelukt is mij een raadsel:

Haha, dat is wel een heel creatieve manier van een kaart uitschakelen. Minuscule hoeveelheid springstof lijkt er in te zitten ;-)
Anoniem: 404361
bij ons thuis is het niet zo een groot probleem geweest, moest sowieso een smartwi aanschaffen ivm 4e en 5e tv (smartwi kan maximaal 4 clients tegelijkertijd van decodering voorzien) waardoor de 3e smartcard vrij kwam en deze abonnement dus gedeeld kon worden over 2 huishoudens waar we eerst nog 2 aparte abonnementen hadden
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 404361 op 01-07-2013 11:56 ]
Ik heb ook de knoop doorgehakt en ben overgestapt naar canaldigitaal, tenminste heb me aangemeld, zondag de 30ste. Heb ook digitenne per 1 aug. opgezegd. Wilde eigenlijk al per 1 juli over, maar ja, dat ging niet lukken
(mijn eigen schuld).
Mij lijkt die canaldigitaal aanbieding iig wel zeer aantrekkelijk. 20E installatie kosten is nix met wat ze normaal vragen, en 9.95 is prima voor een 'lite' packet. Mss wel wat kanalen minder (gok ik) maar wel kanalen in HD en met veel hogere bitrate. En ontvanger (niet echt nodig, maar toch).
Voor meerdere tv's gebruik ik tvheadend (+cubieboard +raspberry pi en XBMC) dus dat is ook niet zo'n issue, moet met sat ook wel gaan lukken.
Eigenlijk al eerder moeten doen
Mij lijkt die canaldigitaal aanbieding iig wel zeer aantrekkelijk. 20E installatie kosten is nix met wat ze normaal vragen, en 9.95 is prima voor een 'lite' packet. Mss wel wat kanalen minder (gok ik) maar wel kanalen in HD en met veel hogere bitrate. En ontvanger (niet echt nodig, maar toch).
Voor meerdere tv's gebruik ik tvheadend (+cubieboard +raspberry pi en XBMC) dus dat is ook niet zo'n issue, moet met sat ook wel gaan lukken.
Eigenlijk al eerder moeten doen
Nou, het is nog geen 2 juli, maar ze schakelen de kaarten nu echt uit. Vanmiddag werkt het nog.Edje_Kroketje schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:17:
Haha, dat is wel een heel creatieve manier van een kaart uitschakelen. Minuscule hoeveelheid springstof lijkt er in te zitten ;-)
Lekker professioneel.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 01-07-2013 23:58 ]
Online heeft nu wel een hele mooie aanbieding:
Internet - Televisie - Telefoon, 24 maanden contract E24,95 per maand.
Aangezien ik eigenlijk ieder jaar wel overstap tussen aanbieder vind ik dit wel een mooie deal. Echter is er 1 ding waar ik eigenlijk altijd aan heb gezworen, en dat is mijn Humax 5050C DVB-C HDD recorder.
Reden: Het ding neemt 2 zenders tegelijk op, en een 3e kun je (mits in dezelfde "stream") ook nog bekijken.
Als ik over zou stappen naar deze aanbieding (Digitenne gaat het overheen als ik de handleidingen zo lees), dan zou ik een ON-1011TPVR bij kunnen kopen. Maar hoeveel kanalen kun je daar dan tegelijk mee kijken / opnemen?
Internet - Televisie - Telefoon, 24 maanden contract E24,95 per maand.
Aangezien ik eigenlijk ieder jaar wel overstap tussen aanbieder vind ik dit wel een mooie deal. Echter is er 1 ding waar ik eigenlijk altijd aan heb gezworen, en dat is mijn Humax 5050C DVB-C HDD recorder.
Reden: Het ding neemt 2 zenders tegelijk op, en een 3e kun je (mits in dezelfde "stream") ook nog bekijken.
Als ik over zou stappen naar deze aanbieding (Digitenne gaat het overheen als ik de handleidingen zo lees), dan zou ik een ON-1011TPVR bij kunnen kopen. Maar hoeveel kanalen kun je daar dan tegelijk mee kijken / opnemen?
20*350ZO45°
Met die PVR gaat dat niet lukken.
Probeer een TF5300K of een TBC5000 van KPN op de kop te tikken. Die nemen 2 tegelijk op terwijl je 3de afspeelt of live kijkt. Met de laatste software werken ze ook met Online kaarten. Voor een overzicht kijk je even hier.
Ding heeft 2 tuners dus bij 2opnames uit verschillende bouquetten kan je alleen maar zenders uit die bouquetten bekijken.
Ned 1,2,3 en de RTL zenders en SBS zitten in 2 bouquetten.
Probeer een TF5300K of een TBC5000 van KPN op de kop te tikken. Die nemen 2 tegelijk op terwijl je 3de afspeelt of live kijkt. Met de laatste software werken ze ook met Online kaarten. Voor een overzicht kijk je even hier.
Ding heeft 2 tuners dus bij 2opnames uit verschillende bouquetten kan je alleen maar zenders uit die bouquetten bekijken.
Ned 1,2,3 en de RTL zenders en SBS zitten in 2 bouquetten.
Digitenne net opgezegd, was altijd fijn voor tv in de slaapkamers e.d. maar tegenwoordig met de ipad apps van de kabel maatschappijen niet zo nodig meer.
Indien interesse zal ik van de week een tweetal TF5300k's op V&A gooien
weet iemand of de TBC 5000 decoder van KPN werkt (compatibel is) met een tele2 abonnement? en is dat in het algemeen zo voor meer decoders? las wel dat soms kpn kaartjes niet in de tele2 decoder werken.
[ Voor 9% gewijzigd door lama83 op 21-07-2013 10:55 ]
Als jouw ontvanger software versie 2.01 heeft dan gaat dat werken. zie hier: http://dvbt4all.nl/digitenne/software-versies/
Zou ik sowieso doenTales schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:12:
Digitenne net opgezegd, was altijd fijn voor tv in de slaapkamers e.d. maar tegenwoordig met de ipad apps van de kabel maatschappijen niet zo nodig meer.
Ik begin ook te neigen naar opzeggen. Sinds KPN de zaak overgenomen heeft jaar na jaar geconfronteerd met verhogingen, ben ooit begonnen met 6€, inmiddels 12,50€ voor het basispakket pfffft....
Als ze in de tussentijd geupgrade waren naar DVB-T2 (met betere kwaliteit/meer zenders) zou het echt een goede speler kunnen worden, maar KPN duwt je op alle mogelijke manieren naar die Interactieve TV van ze....
[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 25-07-2013 12:08 ]
KPN verraste alle Digitenne gebruikers afgelopen dinsdag met een email dat de voetbal van 12.50 naar 17.50 zou worden opgetrokken (het zou FOX worden) maar vandaag (zaterdag) kreeg ik een melding dat het een (duur?) foutje bleek te zijn en de prijs gewoon 12.50 blijft.
Ik vermoed dat ze geschrokken zijn van het aantal opzeggingen ;-)
Edit/
TjaGerben wrote:
Ook is het nog maar de vraag hoelang Digital deze lage prijs handhaaft...
Ik vermoed dat ze geschrokken zijn van het aantal opzeggingen ;-)
Edit/
TjaGerben wrote:
Je hebt gelijk maar voor iets duurder ga ik liever de rompslomp niet aan; alles laten zoals het is. Wellicht bij de volgende prijsverhoging?12,95 + 13,95 = 26,90 tegen 25,00 van Digitenne. Iets duurder maar daar kreeg je dan ook een stuk meer voor
Ook is het nog maar de vraag hoelang Digital deze lage prijs handhaaft...
[ Voor 35% gewijzigd door racinfo op 27-07-2013 09:29 ]
Als ze er drie dagen over doen om zo'n foutje te herstellen kan je er inderdaad vanuit gaan dat het een mislukt marketing truukje was. Sowieso snap ik de marketing van KPN niet meer, terwijl ze nu juist een paar jaar geleden redelijk op weg leken te zijn. Het lijkt net of die Latijns-Amerikaanse aandeelhouder er zsm geld uit wil persen - alles is in elk geval lekker op de korte termijn gericht.
Dat is precies de reden dat mijn laatste TV aandchaf DVB T+C+S aankan, kan ik altijd nog alle kanten op (nu edpnet voor in ieder geval een jaar erg goedkoop).Ook is het nog maar de vraag hoelang Digital deze lage prijs handhaaft...
[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 27-07-2013 11:36 ]
FOX verdedigt de (aanvankelijke) verhoging door extra uitzendingen te beloven, oa. door uitzending van specifieke beelden die niet eerder door de NOS niet zijn uitgezonden. Deze zouden dan op maandagavond worden verspreid.
KPN voorspelt weer eens het einde van de wereld: morgenochtend rond 8:00. Daarna is er namelijk op geen enkele zender meer EPG-informatie.
Wat voor vage ontvanger gebruik jij daar nou weer voor
alles is prima gevuld.
Nu weer wel ja!
Jeej
ik had het trouwens gecheckt in tvheadend, op een standalone ontvanger en vergeleken met de VRT-mux direct uit België die wèl verder ging dus ik weet iig dat ik niet gek ben
Jeej

ik had het trouwens gecheckt in tvheadend, op een standalone ontvanger en vergeleken met de VRT-mux direct uit België die wèl verder ging dus ik weet iig dat ik niet gek ben
[ Voor 78% gewijzigd door Mentalist op 28-07-2013 11:36 ]
Nou, bij mij ook hoor, 40 cent afgeboekt voor 1 augustus. Ben benieuwd of ik 1 augustus wel en 2 augustus niet meer mag kijken...
Ik wel iig.oliveroms schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:17:
Nou, bij mij ook hoor, 40 cent afgeboekt voor 1 augustus. Ben benieuwd of ik 1 augustus wel en 2 augustus niet meer mag kijken...
Wel aardig want de update voor de volgende maand komt ook op de eerste van de maand. Vermoedelijk kan ik nu zelfs heel augustus nog kijken zolang ik alle updates blokkeer. Jij dan heel september als je hetzelfde doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 29-07-2013 14:00 ]
Klopt, ik had ook weer eens een vruchteloze poging gedaan om het te melden bij KPN, maar die komen zoals gewoonlijk niet verder dan de standaardscriptekstjes. In plaats van dat ze gewoon kijken of het klopt wat ik zeg, het dan toegeven en dan aan een oplossing gaan werken. Erg amateuristisch.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:37:
KPN voorspelt weer eens het einde van de wereld: morgenochtend rond 8:00. Daarna is er namelijk op geen enkele zender meer EPG-informatie.
Beter gaan ze eens bij KPN Broadcast Services actief monitoren wat er zoal de ether wordt ingeslingerd. Je zou bijna gaan denken dat ze het thuis zelf niet gebruiken
Ik maak vrijwel continu 24/7 gebruik van EPG op mijn TBC5000 en heb niets bemerkt van dat er geen EPG beschikbaar zou zijn ?!
De EPG was er wel maar zou op zondagochtend 8 uur ten einde komen, dat zag ik op zaterdagavond terwijl de EPG normaal voor de publieke zenders een dag of 4 vooruit loopt.racinfo schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:24:
Ik maak vrijwel continu 24/7 gebruik van EPG op mijn TBC5000 en heb niets bemerkt van dat er geen EPG beschikbaar zou zijn ?!
Ik zag vrijdag al dat de EPG zondagochtend zou eindigen, maar twijfelde toen nog of de duur van de EPG misschien was aangepast of dat het gewoon een onderhoudsdingetje zou zijn. Zaterdagavond was me duidelijk geworden dat dit niet de bedoeling kon zijn..
Ik wou op zaterdag even "zomergasten" (dat zou zondagavond komen, dus na zondagochtend) voorprogrammeren maar dat ging dus niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 30-07-2013 18:03 ]
Ik heb nu een nieuwe 1080p TV gekocht en Digitenne ziet er verschrikkelijk uit, zag er wel gewoon redelijk uit op mijn oude net niet 1080p TV
iemand enig idee hoe ik de kwaliteit kan verbeteren?
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Gefeliciteerd, nu heb je een fatsoenlijke TV en nu zie je pas de verschrikkelijk slechte kwaliteit van Digitenne.
Oplossing is simpel, gooi Digitenne eruit ten faveure van digitale kabel of satelliet.
Zelfs analoge kabel is vaak beter dan Digitenne.
Gisteren voetbal op NED3 gekeken en dan zie je pas hoe wazig alles is wat in de verte afspeelt.
Het is net alsof je een bril nodig hebt, zo wazig...Close-ups gaan dan wel weer een beetje.
Oplossing is simpel, gooi Digitenne eruit ten faveure van digitale kabel of satelliet.
Zelfs analoge kabel is vaak beter dan Digitenne.
Gisteren voetbal op NED3 gekeken en dan zie je pas hoe wazig alles is wat in de verte afspeelt.
Het is net alsof je een bril nodig hebt, zo wazig...Close-ups gaan dan wel weer een beetje.
Hoeft niet zo te zijn. Moderne televisies hebben niet altijd echt lekkere ADC's (analog to digital converter) en als je dan je Digitenne decoder met SCART aansluit (er zijn afaik geen KPN-branded Digitenne decoders met HDMI) dan is dat dus crap.cornfed99111 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:54:
Gefeliciteerd, nu heb je een fatsoenlijke TV en nu zie je pas de verschrikkelijk slechte kwaliteit van Digitenne.
Oplossing is dan de in je TV ingebouwde DVB-T tuner te gebruiken. (met Conax module voor de commerciële zenders) Dus Besottedorb, probeer dat. En speel wat met de verschillende beeldverbeteraarfilters, op sommige TV's werken ze wel aardig, op andere TV's kunnen ze het beeld compleet ruïneren. Kwestie van uitproberen dus.
Heb je dat allemaal al gedaan en blijft het bagger, sja, dan ben je tegen de limieten van Digitenne aangelopen. Het blijft SD met een beperkte bandbreedte.
Om dat te testen hoef je vaak nog geen Conax module te kopen.
Heel veel tv's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Als je daarop je antenne coax aansluit, kan je
gratis kijken naar NED1-3+regionaal. Dan kan je prima vergelijken tussen een eventuele SCART aansluiting en een interne tuner. Als er echt een verschil is, kan je alsnog een Conax module aankopen.
Verder is er nog een factor. De grote van de tv! Er is een groot verschil of je Digitenne kijkt op een 32 inch tv en dan gaat wisselen naar bv. 46 inch. Dan ga je opeens dingen opvallen die je eerder niet zag.
Of beter gezegd: nu valt opeens op dat je dingen niet meer goed ziet..
Ik kan ook het Duitse DVB-T signaal ontvangen en daar zie je ook de limieten van resolutie en compressie.
Maar vergelijken met Digitenne is het beeld daar nog redelijk te noemen.
Heel veel tv's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Als je daarop je antenne coax aansluit, kan je
gratis kijken naar NED1-3+regionaal. Dan kan je prima vergelijken tussen een eventuele SCART aansluiting en een interne tuner. Als er echt een verschil is, kan je alsnog een Conax module aankopen.
Verder is er nog een factor. De grote van de tv! Er is een groot verschil of je Digitenne kijkt op een 32 inch tv en dan gaat wisselen naar bv. 46 inch. Dan ga je opeens dingen opvallen die je eerder niet zag.
Of beter gezegd: nu valt opeens op dat je dingen niet meer goed ziet..
Ik kan ook het Duitse DVB-T signaal ontvangen en daar zie je ook de limieten van resolutie en compressie.
Maar vergelijken met Digitenne is het beeld daar nog redelijk te noemen.
[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 31-07-2013 18:45 ]
Ik ben ook al gaan kijken naar een Conax Module gaan kijken, want dit ziet er toch niet al te best uitW3ird_N3rd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:12:
[...]
Hoeft niet zo te zijn. Moderne televisies hebben niet altijd echt lekkere ADC's (analog to digital converter) en als je dan je Digitenne decoder met SCART aansluit (er zijn afaik geen KPN-branded Digitenne decoders met HDMI) dan is dat dus crap.
Oplossing is dan de in je TV ingebouwde DVB-T tuner te gebruiken. (met Conax module voor de commerciële zenders) Dus Besottedorb, probeer dat. En speel wat met de verschillende beeldverbeteraarfilters, op sommige TV's werken ze wel aardig, op andere TV's kunnen ze het beeld compleet ruïneren. Kwestie van uitproberen dus.
Heb je dat allemaal al gedaan en blijft het bagger, sja, dan ben je tegen de limieten van Digitenne aangelopen. Het blijft SD met een beperkte bandbreedte.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
een conax helpt je niet de beeldkwaliteit te verbeteren. Kijk eerst eens naar NED 1,2&3 of je dat wat vindt (want ongecodeerd).
Conax ontsleutelt de andere zenders, meer niet.
Dus de antenne op je TV direct (wel 5V voeding aanzetten als je TV dat onderdteunt of een externe voeding lenen bij iemand die je kent die digitenne heeft).
@Folkert_R, klopt dat werkt ook prima.
Conax ontsleutelt de andere zenders, meer niet.
Dus de antenne op je TV direct (wel 5V voeding aanzetten als je TV dat onderdteunt of een externe voeding lenen bij iemand die je kent die digitenne heeft).
@Folkert_R, klopt dat werkt ook prima.
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 01-08-2013 15:23 ]
Of de KPN ontvanger als antenneversterker gebruiken (lees:Tv aansluiten op de doorlus uitgang)
Kan natuurlijk aan mijn setup liggen, maar ik merk dat al een week of 2 Nederland 1,2 en 3 een lege EPG hebben? De rest lijk thet wel te doen? En tevens krijg ik op verschillende devices enkel het geluid van 24 kitchen. Nu kijk ik wil via tvheadend dus tuurlijk kan daar iets mis zijn, enkel mn anroid aperaten (VLC) krijgen daar beeld op, xbmc op de rpi of gewoone PC, enkel geluid, geen beeld.
iemand dat al opgevallen?
P.S. Had gebeld met KPN voor een rekening van 40c terwijl ze mn beeld die dag al wel op zwart hebben gezet, zegt ze leuk oh sorry, maar daar kan ik niets aan doen. Gelukkig had ik nog een kaart waar de ecm voor augustus nog niet was weg gescreven, dus zonder ecm update, kan ik gelukkig nog kijken
Maandag komt de canaldigiaal
iemand dat al opgevallen?
P.S. Had gebeld met KPN voor een rekening van 40c terwijl ze mn beeld die dag al wel op zwart hebben gezet, zegt ze leuk oh sorry, maar daar kan ik niets aan doen. Gelukkig had ik nog een kaart waar de ecm voor augustus nog niet was weg gescreven, dus zonder ecm update, kan ik gelukkig nog kijken
Dit topic is gesloten.