Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Inmiddels is een raadsel deels opgelost; gisteren besloot ik bij Yagoda een zogen. 2.5"case met usb-2 aansluiting voor Sata 1-2 te bestellen; voor minder dan een tientje incl verzendkosten (bron: tweakers.net) kon ik toch geen blauwtje lopen, 5 min geleden de ssd erin gezet en meteen aangesloten op de PC.

Je raad het waarschijnlijk al: nu werd ie wel herkend door het programma TopfHDread/Write en moeiteloos kon ik de <punt>rec bestanden overpompen. Aangezien het met usb Sharkoon was waarschijnlijk te oud in hardware voor de ssd, althans wat zou het anders moeten zijn aangezien dit basis-station met normale 2.5 en 3.5" hdd's geen moeite heeft.

@Folkert_R, ik gebruik om de <punt>rec bestanden te monteren, inkorten, bewerken, incl div. overgangen zoals fade, reklame ed. verwijderen het programma (Womble) DVD 5 wat ook de gemonteerde bestanden naar elk formaat kan converteren, DVD en zelfs terug naar <punt>rec (dat is ideaal). Ik kan het je aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

Ik herinnerde het me idd omgekeerd: niet Windows herkent z'n oude schijf eventueel nog (had met W98 misschien nog wel gelukt maar XP en hoger is veel strenger) maar een door Windows snel geformatte Topfield schijf wordt nog door de Topfield herkend. Neem ik aan, want een in een Vulkano TV streamer naar Linux ext3 geformatte Topfield 5000 stick werd gewoon nog herkend door de Topfield. En omgekeerd wordt een Linux ext3 partitie overigens ook niet door Windows herkend.

Wat dat te oud betreft, ik zou zeggen kijk er eens naar met de programas die ik noemde of die de er in geplaatste schijf bij naam en type herkennen. Zo nee dan kan het beter al zegt het verder niks over het herkennen van SSD's. De SATA interface is genormaliseert en het zou geen verschil moeten maken wat voor SATA schijf wordt gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 15-02-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:25:
Folkert, veel moderne SSD's hebben een bepaalde hoeveelheid gereserveerde capaciteit omdat de performance van de drives anders extreem slecht zou worden wanneer ze helemaal vol staan. Zodoende kunnen drives dus met iedere gewenste capaciteit gemaakt worden.
[/offtopic]
Dit klopt helemaal, toen de Vertex uitkwam stond tevens in de manual dat het aanbeveling verdiende om de SSD met 10% minder capaciteit als partitie te benoemen; het waarom is onduidelijk en nadien heb ik bij herinstallatie van XP de schijf ook volledig gepartitioneerd (91.5 GB) wat geen merkbaar verschil in werking gaf.

Maar om terug te komen op het uitgangspunt: de reden om een SSD in te zetten bij opname van Digitenne uitzendingen via de TBC5000 was de gedachte dat het overpompen van data na opname naar de PC wat sneller zou kunnen gaan dan de huidige 1100 mb/m die momenteel gehaald wordt via usb-2. Ik overweeg nu voor een case met USB-3 in combinatie met een USB-3 PCI-E kaart in de computer.

Is er al iemand die ervaring heeft met de data snelheid van zo'n combinatie? Een externe USB-3 ssd zou toch gewoon werken op de TBC5000 dunkt mij (neerwaarts compatible) en zou ik na opnames die veel sneller naar de PC kunnen transporteren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is het toch weer genieten nu het geluid van RTL7 weer zonder onderbrekingen is. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Edje_Kroketje op 20-02-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:38:
Wat is het toch weer genieten nu het geluid van RTL7 weer zonder onderbrekingen is. _/-\o_
De eerste indruk is goed.
Ik ga het toch nog een keer vragen:
Wat is er nu veranderd?
En natuurlijk: Blijft het nu zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:38:
Klink goed maar wanneer ik mijn Dakar opnamen (begin januari) terugkijk bemerk ik ook geen problemen met het geluid. Was de storing van Folkert_R dan toch plaatselijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, er zijn periodes geweest dat het wel goed was. Afgelopen weken was het ook al veel beter maar nu is het echt over, athans ik hoor het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een week terug was het anders nog op z'n hoogtepunt:

RTLZ 'brabbelt' er vandaag lekker op los hier.
Meerdere stotters achterelkaar, binnen een enkele zin.

Nu hoor ik zo heel nu en dan een 'squeek', alsof je een kras op glas trekt.
Wat je ook wel eens hoort als het hele signaal zwaar gestoord wordt en je beeld in een blokkendoos verandert maar net als bij de vorige storing is 't alleen in 't geluid. Alsof er even binaire rotzooi door de audio D/A converter wordt gejaagd. Maar tot nog toe de tweede keer dat 't me opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Toch niet helemaal opgelost hier.
Het lijkt wel minder slecht te zijn dan voorheen, maar ik heb nog steeds storingen.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Toch zou je dan gaan denken aan storingen veroorzaakt door reflecties van het antenne signaal en niet zozeer aan de uitzending zelf; immers dan zou een ieder er last van moeten hebben, toch? Ik zit hier relatief dicht bij de mast en woon op een autoluwe plek, zowat in een polder omgeving.

Natuurlijk verschiet het beeld weleens, maar de storing die ik op N1 en N2 zie komt vrijwel niet voor op de andere kanalen; op K26 (13street) hoogstens 2x per uur en niet meer dan een fractie van seconde; daarbij verspringt alleen het beeld even, maar beslist geen blokkendoos zoals vroeger met die kapotte condensator in de oude TF tuner.

Offtopic (alhoewel)
Een USB 3.0 drive werkt op de TBC5000 !!
Bij inschakelen zie je wel steeds een extra venster met een inleesbalkje erop; ik zal (eerdaags) een link plaatsen van dat venster.

[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 21-02-2013 08:59 ]

• Caballeros
  • Niet online
racinfo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:56:
Toch zou je dan gaan denken aan storingen veroorzaakt door reflecties van het antenne signaal en niet zozeer aan de uitzending zelf; immers dan zou een ieder er last van moeten hebben, toch? Ik zit hier relatief dicht bij de mast en woon op een autoluwe plek, zowat in een polder omgeving.
Dat is wat mij betreft nu wel uitgesloten.

Ik denk dat het vooral iets met de ontvangst apparatuur te maken heeft. Ik kan een andere mpeg decoder gebruiken en de storing is dan ook niet meer zichtbaar.

Het lijkt er op dat ze op zoek zijn naar een sweetspot in de configuratie waarbij de minste storingen voorkomen over de hele range van ontvangers.

Anoniem: 207968

RTL7 geeft hier (ook) geen geluid :X

• Caballeros
  • Niet online
Mag ik vragen welke tuner je hebt?
Racinfo, wat voor storingen zie jij op Ned 1 en 2? Mijn gevoel zegt ook dat ik daar storingen zie die ik elders niet zie. Het gaat dan om een vrij smalle horizontale balk in het beeld. Het lijkt wel of er data mist en dat die lijn dan opgevuld wordt met blokjes uit de omgeving van die lijn. Er zit wel verband met de beeldinhoud en de stoorbalk. Het geluid loopt volgens mij altijd door. De storing duurt steeds 1 seconde schat ik.

Heb inmiddels weer geluid.
Betreft een TF6500COK tuner.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:23:
Racinfo, wat voor storingen zie jij op Ned 1 en 2? Mijn gevoel zegt ook dat ik daar storingen zie die ik elders niet zie. Het gaat dan om een vrij smalle horizontale balk in het beeld. Het lijkt wel of er data mist en dat die lijn dan opgevuld wordt met blokjes uit de omgeving van die lijn. Er zit wel verband met de beeldinhoud en de stoorbalk. Het geluid loopt volgens mij altijd door. De storing duurt steeds 1 seconde schat ik.
Ik heb gisteravond toevallig RailAway (N2) opgenomen, daar zag ik even storing in beeld. Ik zal eens proberen daar dmv capture een beeld te maken (wordt vervolgd).

De tijdsduur is heel kort, korter dan een seconde en je hoort het ook in het geluid.

Edit/2
Helaas weet ik niet (meer) hoe je een plaatje op forum plaatst, dus heb ik de afbeelding op dropbox gezet:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13814150/de%20rand%20vd%20hoed.png

Opgemerkt: let op de rand vd hoed, daar zie je duidelijk een blokjes patroon; het duurt echt maar heel kort en ook geluid hapert dan een fractie van seconde.

[ Voor 22% gewijzigd door racinfo op 21-02-2013 17:45 . Reden: link naar foto van storing Digitenne ]

Dit ziet er anders uit dan dat ik ken, maar zal het eens in de gaten houden. Mijn verstoringen zijn meer een sliert. Ik heb mijn antenne ook even geoptimaliseerd, je weet maar nooit

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:35:
Dit ziet er anders uit dan dat ik ken, maar zal het eens in de gaten houden. Mijn verstoringen zijn meer een sliert. Ik heb mijn antenne ook even geoptimaliseerd, je weet maar nooit
De stand vd antenne heeft bij mij weinig invloed op de sterkte; die is steeds 99%, ook de kwaliteits aanduiding en komt daar nooit onder.

Het viel niet mee om een zo'n kort tijdsbeeld te "vangen" met capture, bij het kijken komt het op mij over alsof beeld verspringt wat je bijvoorbeeld ook ziet wanneer je een las in een smalfilm bekijkt waar een kort stukje tussenuit is geknipt. Echt hinderlijk is het niet ofschoon bij opnames van muziek programma's het natuurlijk niet gewenst is.

Edit\2
Hier nog een voorbeeld: (deze is wat duidelijker)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13814150/vlcsnap-2013-02-21-18h02m26s53.jpg
De blokjes, vooral op de foto onderaan zijn nu beter "gevangen" op de capture (VLC player met .rec bestand)

[ Voor 13% gewijzigd door racinfo op 21-02-2013 18:09 ]

Ik kan mij niet herinneren deze fouten ooit gezien te hebben.

Dat hele beeld is in blokjes, ik vraag me af hoe je zoiets technisch gezien voor elkaar krijgt.
De essentie is er duidelijk wel maar het lijkt wel of bepaalde groepen pixels in vierkante blokjes wordt vertaald. Het lijkt wel een soort nabehandeling van een heel frame ipv het gewoon invullen van missende pixels met bvb voorgaande pixels. Zie je dit ook in een lopend beeld of geeft 't dan een andere indruk want dit type storing is mij geheel onbekend.

Edit: Je zei dat het er uit zag alsof het beeld verspringt, vermoedelijk zijn het dus 2 beelden door elkaar.

De error correctie of storingsongevoeligheid is trouwens op het ogenblik ijzersterk want ik krijg geen enkele storing geïntroduceerd met mijn bekende storingsbronnen zoals de gas ontsteker en de elektrische tondeuse.

Oeps, ik zat weer eens naar de 2e tuner te kijken met maar om de 50% kwaliteit.
Terug geswitched naar de eerste tuner met 99% kwaliteit was de storingsgevoeligheid merkwaardig genoeg iets groter (alleen met tondeuse) ook al moet je goed kijken om 't te zien en dan is het vaak nog maar een 'kras' in het beeld.

Vreemde resoluties trouwens van die captures. Als ik opneem via de Vulkano krijg ik 720x576.
Dat is de echte resolutie voor Standaard Definitie (SD) TV, of 't nu 4:3 of 16:9 is.
Blijkbaar zet VLC dat om naar een computer resolutie overeenkomend met 4:3 of 16:9

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 25-02-2013 01:59 . Reden: zie Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vreemde resoluties trouwens van die captures. Als ik opneem via de Vulkano krijg ik 720x576.
Blijkbaar zet VLC dat om naar een computer resolutie.
Dit opgenomen (16:9) signaal is direct van de TBC5000, met TFRead/Write omgezet naar het REC formaat en VLC geeft het autom in 16:9 formaat weer, overigens doet elke player (zelfs windows media player 9) dat ook.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13814150/vlcsnap-2013-02-21-18h15m15s62.png
Gewoon een prima beeld, directe link (Caballeros):
https://dl.dropbox.com/u/...013-02-21-18h15m15s62.png

Overigens is het weergegeven beeld van opgenomen REC bestanden via de VLC player beduidend scherper dan die ik rechtstreeks via DScaler van de TBC5000 (live) op mijn PC bekijk, maar dat had ik al eerder eens opgemerkt; voornamelijk is dit de reden dat ik alles steeds opneem en nadien via VLC player op PC bekijk. Veel scherper beeld, bijna HD (ha ha ha).

De storing is heel kort, en vaak op momenten dat er veel activiteit in het beeld is wat het vermoeden dat het hier gewoon om een MPEG decodeerfout (te hoge cpu belasting?) gaat, versterkt.

Offtopic (alhoewel)
De test met de USB 3 drive is 100% geslaagd; de TBC5000 herkend hem en neemt gewoon op en ook de TFRead/Write herkend de schijf via USB 3 (PCI-E) kaart. De transfer snelheid is bijna verdubbeld; van 1030 MB/m naar 2060 MB/m. Alle testen via een USB 2 verlengkabel verbinding; inmiddels ook een USB 3 verlengkabel besteld want daar zit (denk ik) een aanzienlijk snelheidsverschil in.

[ Voor 49% gewijzigd door racinfo op 22-02-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
racinfo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:02:
De storing is heel kort, en vaak op momenten dat er veel activiteit in het beeld is wat het vermoeden dat het hier gewoon om een MPEG decodeerfout (te hoge cpu belasting?) gaat, versterkt.
Er gaat duidelijk iets mis met het decoderen van de MPEG stream, alleen het resultaat verschilt per MPEG decoder.
Bij mij geeft de codec van FFDshow geen storingen, maar die van Microsoft geeft een hoop problemen.

Mijn vermoeden blijft dat ze op zoek zijn naar de ideale instellingen aan de encoder zijde en dat verschillende instellingen zorgen voor allerlei problemen met de verschillende decoders in de ontvangst apparatuur. (Te hoge cpu belasting op bepaalde ontvangers zou zomaar kunnen)

Ik heb deze week in ieder geval een nieuwe storing erbij: het volume van het geluid is variabel geworden.
Tot nu toe heb ik dit al gehoord op ned1(maandag) en rtl7(vandaag).
Dit zou ook nog dezelfde squeek kunnen zijn als die van Folkert die er bij mij door een auto volume leveling filter uitgehaald wordt.

edit: vandaag nog steeds variabel volume op ned1, lijkt niks met het signaal te maken te hebben als ik terugspoel en nog een keer kijk is het weg of verplaatst.

@racinfo: ik kan je screenshots niet meer zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Caballeros op 22-02-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@racinfo: ik kan je screenshots niet meer zien.
Caballeros. dat schijnt vaker voor te komen met plaatjes op dropbox. Overigens zie ik ze (nog) wel staan (ik heb er een directe link bij gezet ;-).

Even nog terugkomen op de MPEG storingen; ik zie ze zowel rechtstreeks tijdens kijken, dus op de TV binnen alsook op mijn PC Players. Decoderen van het opgenomen Digitenne (punt rec) signaal op de PC geeft geen extra storingen, althans nooit iets van bemerkt.

Storingen van buitenaf op de antenne ontvangst sluit ik evenwel uit, er zijn hier "midden in de polder" geen dingen die mogelijk zouden kunnen storen, wel staat er 200 meter verderop een hoogspannings leiding / mast.

Waar Folkert_R over spreekt; tondeuze, vonken-gas-doos, enz. heb ikzelf geen merkbare hinder van, terwijl die "even terzijde" wel op de satelite ontvangst storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n hapering/vervorming als in het eerste plaatje wat je post heb ik ook wel eens @racinfo.
Zo dusdanig opvallend/storend als op de foto van het treinstation heb ik het gelukkig ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Bij mij doen je plaatjes het nu ook weer.

Ik heb net nog even een opname met vlc en met windows media center afgespeeld, maar in vlc heb ik geen last van de storingen die duidelijk in media center te zien zijn.

Mijn storing lijkt het meest op die in de bovenste rand van je 2e plaatje en bereid zich alleen uit naar de rest van het scherm als de camera naar boven beweegt, maar op nederland 2 heb ik dit nog nooit gezien.

edit:
Mijn geluids(volume) problemen lijken vooral te maken te hebben met auto volume leveling, na het uitschakelen van alle tussenbewerkingen is dit weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Caballeros op 22-02-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In tegenstelling tot de meeste zenders, met vrijwel altijd 99% bereik,
Ontvang ik CNN (op het moment) met een slecht bereik(30-60% kwaliteit)
Het nieuws word nu uitgezonden, geen merkbaar verschil(geen snelle beelden)
Ch28 530MHz
Wellicht is het onderhoud/tijdelijk dunno ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nog een RTL7 opname (Dakar) van 14 jan '13 waarbij nu ook het geluid geheel wegviel,

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13814150/vlcsnap-2013-02-23-15h47m26s157b.png

Link: https://dl.dropbox.com/u/...3-02-23-15h47m26s157b.png
Het betreft het verslag van de motoren.

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 23-02-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het logo is (afgezien van wat compressieartefacten) scherp, de rest corrupt. Doet sterk vermoeden dat het origineel gewoon zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 23-02-2013 22:01 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ja verrek nu je het zegt. Die dingen komen natuurlijk ook binnen via een satelliet link oid. Zelfs achter het logo is het beeld niet goed.
Bij wakker NL gebruiken ze werkdagen tussen 7 en 9 zo'n videolink die een aantal 3G verbindingen tegelijk gebruikt om het beeld weg te krijgen. Hardstikke leuk, live vanuit een rijdende bus of van een pontje maar soms klapt dat ook in elkaar en dan zijn ook de logo's en ticker scherp en beeld slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die dingen komen natuurlijk ook binnen via een satelliet link oid.
Lijkt me een beetje duur en onnodig ook met de tegenwoordige internet data verbindingen.
Maar al zou het zo zijn dan nog verwacht ik een retour verbinding voor foutcorrectie (herhaling van fout ontvangen packets) zodat het materiaal fout vrij binnen komt.
Dit soort verstoringen verwacht/zie je alleen bij real time verbindingen (streaming) met minimale of geen buffering waarbij de kwaliteit volledig op forward error correction berust waarbij fouten aan de ontvangst zijde hersteld worden: zoals bij het uitgezonden DVB-T signaal. (Vermoedelijk zelfs al het signaal zoals dat op weg is naar de zendmasten aangezien die in het zelfde netwerk alle synchroon samen moeten werken om in overlappende dekking echo's te voorkomen).
Aangezien 't logo onaangetast is moet de storing wel in de originele videocontent zitten en vermoedelijk zelfs al in het oorspronkelijke ruwe materiaal tenzij het naderhand in een tussentijds opslagmedium is opgelopen.

Zelfs achter het logo is het beeld niet goed.
Het zou pas opmerkelijk zijn als het direkt om en tussen het logo wel goed zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 00:41:
Lijkt me een beetje duur en onnodig ook met de tegenwoordige internet data verbindingen.
Zeker, want in de woestijn heb je altijd overal 5 balkjes 3G-ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, nou snap ik 'm, Dakar !!!

Okee, voor life reportages vanuit een woestijn of andere wildernis waar je niet zomaar even ergens een utp kabeltje kan inpluggen heb je natuurlijk gelijk maar bij dat trein filmpje van RailAway hadden ze daar geen last van.
Daarom dacht ik eigenlijk dat ie 't binnen hengelen van aangekochte reportages (zoals RailAway) bedoelde of het relayeren van een signaal dat per sateliet vanuit Luxemburg wordt aangeleverd om hier op Digitenne te zetten en dat lijkt mij zo niet te werken. Dat laatste eerder andersom, met beide hun eigen feeds.

Maar zoals eerder gezegd, voor computer verbindingen (met sateliet upload) verwacht ik een gelijktijdige down link voor de nodige error correctie zodat foutloos materiaal ook foutloos overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens komt er bij de Luxemburgse zenders al jaren geen satellietverbinding meer aan te pas maar gaat alles via glasvezels tussen Hilversum en Luxemburg. Zelfs de satellietverspreiding van de RTL's gebeurt volgens mij vanuit Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik bekeek gisteren een opname van Divorce en daarin was bij het weglopen van Dirk alleen Dirk geheel in blokjes; let wel, de rest van het beeld was gewoon goed. Ik heb hiervan een capture gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13814150/dirkinbeeld.png

Volgens de "kenners" hier in huis is dit toch echt een compressiefout of niet?

[ Voor 33% gewijzigd door racinfo op 27-02-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had maandag de hele dag last van beeld en geluid dropouts van één tot anderhalve seconde op meerdere bouquetten. Soms liepen beeld en geluid daarna weer gewoon door maar soms ook blokjes storing die zich voordeed als een vlek en nu ik jou capture zie bedenk ik me ineens dat die vlekvorming zich verdacht vaak op bewegende personen voordeed. Omdat er verder niemand over rapporteerde dacht ik dat het met mijn eigen acties te maken had omdat ik maandag ochtend een hele zwik programma nummers verwijderd had om ze daarna opnieuw in te kunnen scannen ivm een verschil in kanaal indeling tussen mijn Topfield service lijst en de Vulkano EPG (Topfield was/is goed, Vulkano blijkt fout). Bovendien heb ik 't niet meer gezien nadat ik de Topfield even van de stroom had gehaald maar nu ik deze capture zie betwijfel ik of dat 't nu wel werkelijk is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@racinfo dat lijkt me haast een encoder fout, Als je de originele .ts file nog hebt en dit gedrag doet zich voor op meerdere decoders dan kan het bijna niet anders, of een deel van het B-frame (zo heet dat toch?) is niet goed doorgekomen maar het is wel grappig dat juist die ene plek met beweging fout gaat, de rest is prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• racinfo

racinfo

E-MTB

@franssie, ik moet bekennen dat ik zo'n plaatselijke beeld-verstoring zelden of nooit eerder zag. Helaas geen ts file voorhanden, ik kan er verder weinig van maken.

@Folkert_R, je hent het over Vulcano; ik veronderstel dat het een Linux app's is?

De Vulkano is een zogenaamde 'place shifter' (net als de Slingbox) waarmee je op iedere plaats in de wereld naar je eigen TV ontvanger kan kijken via Internet of thuis via je lokaal netwerk. Je kijkt er naar via apps op smartphones of tablets of via een PC player. Het is een combinatie van een capture kaart en een streamer/server met ethernet aansluiting. Of je kan het zien als een ethernet uitbreiding van je standaard Settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dank @Folkert_R, ik ben weer wat wijzer over een materie waarin ik mij tot nog toe echt een leek voel.

Edit/3-3-'13
Nog even terugkomend op die externe 2.5" usb3 drive aan tuner tbc5000, het losse usb2of3 behuizing met de 100gb (bruto) ssd erin werkt prima op de tbc5000 maar hang er geen externe usb2of3 hdd (a 500gb) aan want dan kan (blijkbaar) de tbc5000 de stroom (max. 1A) niet trekken en gaat na enige seconden al spontaan staan resetten; en daarna weer. Tís maar een tip. :(

[ Voor 66% gewijzigd door racinfo op 03-03-2013 07:41 . Reden: Eigen ervaringen met de externe hdd's op de TBC5000 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het niet hoowr ;) met die 4G erbij.
Als ik gebeld word op mijn mobiele telefoon verstoort mijn beeld "al",
De telefoon op 3G is geen probleem, als ik in mn iPhone de 3G optie niet inschakel,
Dan zit mijn telefoon op de GPRS verbinding, dan is de televisie verbinding over en uit, continu storing met wat gehaper zo nu en dan 8)7
KPN mag voor dit tarief wel eens MPEG4 gaan inschakelen,
Op deze manier wordt KPN slapend rijk van ons :Z :7 maar uiteindelijk is er meer vraag naar data op mobiele telefoons ed, en dan is het simpel vraag en aanbod ..en een monopolypositie :/
Kijk eens naar onze buurlanden _/-\o_
KPN is de consumenten behoorlijk de portemonnee leeg aan het staren.
Vooral in de hoek van de mobiele telefonie |:( heeft zelf ook een abonnement bij kpn die dingen dubbel in rekening brengt* |:( en je mailbox leeg gooit :o met 20% in gebruik... |:( en maar factureren |:(
Een familielid heeft een voetbalwedstrijd terug gekeken, dat is een optie blijkbaar bij Interactieve TV :') van kpn.
Bleek dat bedrag X, 5 euro of 7,50 meen ik..dubbel in rekening was gebracht.
Het stond op dezelfde datum 2 maal dus hij heeft gewoon heel interactief :') die pauze knop gebruikt.
Of het kpn kastje opnieuw moet opstarten omdat het vastloopt.. en het was al zo snel Digitenne is nog sneller _O- dus het ligt niet aan de verbinding in deze O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 02-03-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 01:41:
[...]

Zeker, want in de woestijn heb je altijd overal 5 balkjes 3G-ontvangst.
4G Zelfs, als we in Nederland een woestijn gehad zouden hebben en het aan KPN lag. :N -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als je geen Eredivisie Live a 12,50 per maand hebt, betaal je minder dan de helft, dus niets in de mpeg4 "moet dat nou wel" "nu nog, allang geweigerd" investering zien wellicht :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Wat betreft compressie fouten, dropouts, enz. kan ik nog inkomen dat het bij de gebruiker zelf op of in de reciever gebeurt maar wat te denken bij de volgende beeld capture?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13814150/vlcsnap-2013-03-04-20h52m54s229.png

Als je dit beziet valt meteen op dat de ondertiteling onbeschadigd lijkt te zijn in of met deze compressiefout. Daaruit zou je dus kunnen concluderen dat de compressiefout aan zender zijde moet liggen en beslist niet aan ontvanger zijde. Al met al erg vreemd.

ps
Uitzending JAG op 13street op 15-02-2013

[ Voor 4% gewijzigd door racinfo op 05-03-2013 11:05 . Reden: Uitzending JAG op 13street op 15-02-2013 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zijn geen DVB-ondertitels toch? In dat geval zou het inderdaad aan de zender moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
logo is ook scherp (dus misschien niet alleen zender maar ook bron).
Verder komt de mast van Hilversum (NOS) steeds slechter binnen op de NEd123/rtv (ik zie de mast staan) - nu al drie antenne's geprobeerd. Misschien dan toch maar op amsterdam richten.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 06-03-2013 00:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist omdat zowel logo als ondertiteling onaangetast zijn moet het vrijwel zeker aan de 'bron' liggen.
Ook als het pas bij het overlayen van logo en ondertiteling van het bronmateriaal er in is geslopen, het afgeleverde product is voor KPN de uiteindelijke 'bron'. Daar kunnen zij ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Daaruit volgt de conclusie dat wanneer er aan de bron zijde al compressiefouten insluipen wij er aan de ontvanger zijde er nog bitter weinig mee kunnen uitrichten cq. verbeteren. Wat Ned1-2-3 betreft, het was afgelopen weekend, tijdens Ned.Zingt weer raak: dropouts zowel in beeld als geluid en dat terwijl de zendmast bijna boven mij staat Zie onderstaande afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13814150/lvzeil01.jpg
Hoge mast (tussen) voorbij de hoogspanningsmasten; dit zie ik wanneer ik uit huiskamer raam kijk. Hemelsbreed circa 950 meter.

[ Voor 20% gewijzigd door racinfo op 12-03-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Tja, onder de vuurtoren is het donker ;)

Wat is dat voor knoopantenne links in beeld overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Rac was 't anders fel verlicht, weet je nog? (Eduard's wonder antenne te gevoelig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat de ontvanger op 16:9, ik krijg alsnog nu RTL7 met zwarte balken links en rechts in beeld.
En vervolens de reclame op volledig scherm :F _O- waar betaal je nou uiteindelijk voor..? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tja die oude politieserie uit het jaar 0, die is gewoon 4:3. Daar horen zwarte balken links en rechts. Die had je vroeger ook alleen vielen die toen buiten de TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:04:
Die had je vroeger ook alleen vielen die toen buiten de TV ;)
lol yeah: QFT

Beetje omgekeerde van dit: http://www.rtl.nl/%28/act...nenland/rembrandtoren.xml
Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van 'creatieve onzin'.
wat ik nog steeds een van de betere definities van TV producenten vind :+

Dus geen zelfmoord plegen, en zeker geen digitenne medewerkers gijzelen alstublieft!?

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 15-03-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/92368/henkm-avatar.gifu[/quote]
[quote]tlol >:) :P

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 16-03-2013 23:20 . Reden: die usericon van franssie he..dat is me wat ;p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumbmini/1295255759.pngkey }:O :7 oOo

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 16-03-2013 23:27 . Reden: vlag van nederland maar eens ophijsen he snel gedaan hard werken lekke band van die auto naar t werk en toen kwam de anwb maar de verzekering was tot gisterenavond 3 jaars contract. en niet even in de spiegel kijken waar de vlag lag hij zou maar klein zyn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
eeh, je quote machine hapert, en ik mis tekst? :+

edit: ik snap het nait?

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 16-03-2013 23:31 . Reden: nait = niet in NLs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443537

Vraagje, ik heb een X2472HD monitor met HDMi ingang. Hierop aangesloten een Eminent 7075HD met extern HDD om films te kijken aan boord van mijn bootje. Deze combi bevalt goed door het strakke beeld dat de X2472HD geeft. Nu komt het dilemma, mijn vrouw wil graag TV ontvangen aan boord. GTST kijken etc :(. Digitenne lijkt hier een mooie oplossing voor echter de scart wil nog steeds niet in een HDMI slot. Ik moet dus een omvormer van Scart naar HDMI hebben. En dan zit ik nog met de audio signalen.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande aansluiting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn er vast meer te vinden, maar ik heb alleen even snel gezocht: http://www.ebay.de/itm/DV...Boxes&hash=item1c21f84234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Die doet het op 12 Volt, heeft HDMI en CONAX slot (dus geen CI nodig). Dat zou mijn keuze wel zijn voor op een boot (zelf heb ik een TV met CI aan boord, ook op 12V maar zonder een TV te kopen is dit denk ik de beste oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 05:14
Is het mogelijk om Digitenne op deze box/xbmc te ontvangen? Ik had ergens andere kastjes voor Digitenne en xbmc gezien, maar die kostten 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC kan het op zich wel, als je een tvheadend server hebt.. Of specifiek dat apparaat het kan weet ik zo niet.

[edit]Vergeet niet dat je bij het invoeren van zo'n ding voor kosten kan komen te staan: €12,50 + 21% BTW. Er zijn trouwens ook Android sticks die nog iets goedkoper zijn, daar kan je volgens mij hetzelfde mee (hebben alleen geen LAN, dat is bij het ding wat je linkt wel een zinnige toevoeging).

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 21-03-2013 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 05:14
Bedankt. Ik zal daarin verder gaan zoeken. De Android box heb ik inmiddels in mijn bezit en heb daar XBMC vlekkeloos op draaien. Wellicht dat ik er later nog een linux build op zet. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik met die box ook Digitenne kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt dan misschien ook iets aan mijn (langzaamaan wat verouderde) blogpost: Zaken waar ik eens dieper op in wil gaan..: Update: Digitenne met OSCam+TVheadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een Ferguson Ariva 150/250/152/252?

Zeer leuke specs voor <100 euro:
HDMI + SPDIF, timeshift, cardsharing, Youtube, etc.

Uitleg modelnummers:
1xx = smartcard-slot
2xx = smartcard-slot + CI-slot

xx0 = DVB-T
xx2 = DVB-T + DVB-T2
(voor Nederland volstaat de Ariva 150 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Geen ervaring, maar met een sat aansluiting is 150 wel erg interessant als je het Digitenne aanbod wil uitbreiden met de UK-Astra sat om zo ook BBC 3,4 , ITV 1 t/m 4 en een hoop meuk te ontvangen (dat is wat ik doe met een AZ box).
edit: de 150 heeft toch ook DVB T+S? Alleen geen DVB-T in HD.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 25-03-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die vier ontvangers hebben idd ook DVB-S en DVB-S2 (maar voor mij niet relevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen.
Lekker zinnig dat ... Alsof het enig verschil maakt met 'Reageer' (nieuwe reactie) 8)7

Vandaag een probleempje met een opname op de TBC5000 waarin ik een indexpunt had gezet.
De weergave stopt plm een seconde voorbij het index punt (of op het index punt als blijkt dat springen naar het indexpunt eigenlijk altijd even voor het indexpunt valt). Daarna blijkt dat de USB stick uitgeworpen is (External Device Disconnected). Die moet dus of opnieuw ingestoken worden of de ontvanger uit en weer aangezet. Als ik er overheen spring is er echter niks aan de hand dus het lijkt erop dat het index punt iets vernaggeld heeft waardoor de ontvanger zo (ongebruikelijk) reageert. Lijkt me een bugje.

Edit: Blijkt op de PC dat er 16 niet leesbare sectoren op de stick staan. Wat dat met het indexpunt van doen heeft ontgaat me vooralsnog.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 15-04-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:15
Welke tarieven wijzigen precies?

Per 1 juli 2013 wordt het Digitenne abonnementstarief verhoogd naar € 12,50 per maand. De maandelijkse kosten van Eredivisie Live en de huurkosten van de Digitenne tv-ontvanger of Insteekkaart worden verlaagd. Heb je Digitenne bij een Interactieve TV abonnement? Dan betaal je alleen de kosten voor de huur van de Digitenne ontvanger of Insteekkaart.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
30% prijsverhoging.
Bye bye, digitenne.

Ik zat nog te twijfelen of ik weer naar UPC over zou stappen sinds ze het basispaket ongecodeerd zijn gaan doorsturen. Die twijfel is nu wel weggenomen.

Geen vreemde storingen meer voor mij en nog beter beeld ook.
En een snellere zaptijd, want geen decoder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 19:40
Caballeros schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:53:
30% prijsverhoging.
Bye bye, digitenne.
;w
Ja ik ga edpnet maar eens uitchecken (7.07 per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:24
OF ik ga over op edpnet, of satelliet. Misschien is zelfs UPC basic nu interessant omdat ze unencrypted DVB-C hebben op het basis kanaal.

12.50. Daag digitenne.

edit: @eggda als je daadwerkelijk over bent, ik heb nog een verlopen digitenne kaart, die mag je zo hebben als je hem gebruikt om te testen of je die kan activeren bij edp (kan je makkelijk zelf via webinterface doen).

[ Voor 40% gewijzigd door oliveroms op 01-05-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Net ook overgestapt naar epdnet.nl , 3 kaartjes voor EUR7,07 heb ik snel terugverdient (incl extra kosten).
Als ze binnen zijn en werkend is het idd bye bye KPN/Digitenne.
Heb ik iig voor een jaar weer 'digitenne' voor een goede prijs, dan zien we wel weer. Scheelt me ook moeite om mijn twee digitenne accounts te mergen in 1, dat alleen al was de overstap eigenlijk wel waard.
Volgend jaar misschien wel canaldigitaal, schotel staat toch al voor de UK-Sat dus een LNB erbij is ook geen straf (alleen wel extra kabel trekken naar de slaapkamer dan, de beide TV's zijn al voorzien van een DVB-S Tuner want ik zag dit onbewust toch aankomen).
UPC is me nog steeds een stap te ver, alhoewel het met het un-encrypted basispakket wel mijn grootste bezwaar weg heeft genomen.

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 01-05-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je bij een overstap naar EDP je kpn smartcard eigenlijk ook activeren? Lijkt me niet, maar stel dat het wel kan, dan is het natuurlijk nog een stukje interessanter...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat kan niet. Iedere prvovider heeft zijn eigen reeks smartcardnummers. Als je er over na denkt snap je het ook wel, anders zou EDP foutjes kunnen maken met klanten van Digitenne van KPN of Online.nl enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:24
Foutjes zijn zo gemaakt, ongeacht. Maar daarom bied ik ook aan een EDP switcher die het een en ander wel wil testen een gratis verlopen digitenne kaart aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Mijn 80 jaar oude schoonmoeder heeft al enige jaren Digitenne en is inmiddels (het is op die leeftijd lang wennen) dik tevreden met de Topfield tf5300k. Minder blij zijn we met de aangekondigde 30% prijsverhoging van Digitenne. Ik denk er dan ook over om een overstap naar EDP voor haar te regelen. De hamvraag hierbij is natuurlijk: gaat de Topfield een EDPnet kaartje accepteren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de software versie 1.71 is dan kan dat, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515231

En als de Topfield Harddisk Tuner Personal Recorder dezelfde sofware versie heeft werkt dat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja als het een TF5300K is, met interne harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:27:
Als de software versie 1.71 is dan kan dat, anders niet.
Mooi, die heeft ze. Scheelt toch ruim 60 euro per jaar voor d'r. Dank Edje!

Vanwege de prijsstijging kunnen we toch per direct van het abonnement af, ongeacht de resterende contractduur?

[ Voor 18% gewijzigd door aki345 op 07-05-2013 11:16 . Reden: Toevoeging ontbinden contract ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik geen verstand van. Staat wellicht in de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Volgens mij kan je er direct vanaf (maar ik ben denk ik al 8 jaar klant dus geen opzegtermijn, kijk even op consuwijzer.nl). Ik heb iig net gebeld met KPN en mijn beide abonnementen opgezegd (5 kaarten) nu ik de drie nieuwe kaarten van EDPNet binnen heb en werkend. Gek genoeg wil KPN de kaarten terug, waar ik voor een aantal gewoon betaald heb (EUR 12,50 als ik mij goed herinner). Geen probleem, de kaarten die ik nog heb stuur ik wel op, heb er toch niets aan.
Gekke is wel dat ik mijn eerste blauwe digitenne kaart niet meer kan vinden - dat is toch wel een beetje sentiment maar misschien kom ik die nog wel tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 07-05-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:40:
Heb ik geen verstand van. Staat wellicht in de brief.
Brief?

Welke brief?

Ik moet nog opzeggen maar vraag me nog af hoe KPN mij tijdig wil informeren. Opzegtermijn van een maand, prijsverhoging gaat 1 juli in en ik moet toch ook nog, zeg, een paar weken tijd hebben om erover na te denken. Dan hebben ze nog een weekje om een brief te sturen.
franssie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:14:
Gek genoeg wil KPN de kaarten terug, waar ik voor een aantal gewoon betaald heb (EUR 12,50 als ik mij goed herinner). Geen probleem, de kaarten die ik nog heb stuur ik wel op, heb er toch niets aan.
Gekke is wel dat ik mijn eerste blauwe digitenne kaart niet meer kan vinden - dat is toch wel een beetje sentiment maar misschien kom ik die nog wel tegen.
Stelletje ratten zijn het ook. Ik zal de algemene voorwaarden (die geloof ik bij de smartcards zaten.. ik moet ze nog hebben) er nog eens op naslaan. Maar als ze die smartcards willen dan hadden ze die in de eerste plaats maar gratis in een huurconstructie moeten verstrekken.

[ Voor 85% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2013 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:20:
Ja als het een TF5300K is, met interne harde schijf.
Geldt dit ook voor een overstap naar Scarlet? Ik heb ook een TF5300K en een TBC5000 op de laatste software en ik overweeg over te stappen naar Scarlet als ik mijn oude apparatuur kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:14:
Gek genoeg wil KPN de kaarten terug, waar ik voor een aantal gewoon betaald heb (EUR 12,50 als ik mij goed herinner).
Sleutel geld? }:| Prima toch, geven ze dat eerst ook maar even terug })

Zeker weten dat die kaartjes echt niet te gebruiken zijn met edpnet?

he3763 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 07:28:
[...]

Geldt dit ook voor een overstap naar Scarlet? Ik heb ook een TF5300K en een TBC5000 op de laatste software en ik overweeg over te stappen naar Scarlet als ik mijn oude apparatuur kan blijven gebruiken.
Als versie 1.71 betekent dat de CAM-lock danwel kaartnummer-beperking volledig is opgeheven dan geldt dat voor iedere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
he3763 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 07:28:
[...]

Voor de TF5300K moet je software versie 1.71 hebben en je TBC5000 dient software versie 2.01 te hebben.
Rebox tuners hebben overigens nooit een beperking gehad.

Je kunt dit overigens ook nakijken op http://dvbt4all.nl/digitenne/software-versies/

[ Voor 8% gewijzigd door Edje_Kroketje op 08-05-2013 22:37 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hebben jullie nou ook dat werkelijk elke pizzakoerier de ontvangst via Digitenne verpest? Als de stroommeter om 23:00 op goedkope stroom overschakelt, verliezen we helemaal elke verbinding. Zijn hier oplossingen voor, of is dit gewoon een euvel dat bij Digitenne hoort. In dat geval zullen we waarschijnlijk voor een andere aanbieder van TV gaan kiezen, aangezien we hierdoor steeds minder TV zijn gaan kijken. Ik zie gemiddeld nog 3 of 4 programm's per week, en soms nog minder.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
bij slechte ontvangst (in een stad oid) kan dat gebeuren. Je kan je antenne beter uitrichten, je kan een betere antenne proberen, betere ontvanger. Dus ja kan, en ja ik kijk al sinds het begin van Digitenne probleemloos (en zie de zendmast 9 km verderop staan, dus gebruik de actieve antenne zonder voeding om te dempen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:10:
Hebben jullie nou ook dat werkelijk elke pizzakoerier de ontvangst via Digitenne verpest? Als de stroommeter om 23:00 op goedkope stroom overschakelt, verliezen we helemaal elke verbinding. Zijn hier oplossingen voor, of is dit gewoon een euvel dat bij Digitenne hoort. In dat geval zullen we waarschijnlijk voor een andere aanbieder van TV gaan kiezen, aangezien we hierdoor steeds minder TV zijn gaan kijken. Ik zie gemiddeld nog 3 of 4 programm's per week, en soms nog minder.
Nee natuurlijk niet. Dit euvel hoort niet bij Digitenne. Probeer het met verplaatsen van de antenne en wat ook altijd goed helpt, omdat de antenne richtingsgevoelig is, de antenne in stappen van 45 graden om zijn as draaien om de beste antenne richting te bepalen. Ga er niet vanuit dat dit richting zender of raam is maar bepaal het met de kwaliteits meter op je Digitenne ontvanger.

Overigens is de ontvangst van sommige TV's soms slechter dan met een losse set top box.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Edje_Kroketje schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:27:
[...]

Voor de TF5300K moet je software versie 1.71 hebben en je TBC5000 dient software versie 2.01 te hebben.
Rebox tuners hebben overigens nooit een beperking gehad.

Je kunt dit overigens ook nakijken op http://dvbt4all.nl/digitenne/software-versies/
Is er ook nog informatie over de Samsungs? Ik heb zelfs nog een hardwareversie 1 van de SMT-1000 in gebruik, met uitschakelaar achterop (waarschijnlijk houdt die condesator het ook zolang vol omdat ik hem altijd daarmee ook uitzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij hadden vroeger alle Digitenne/KPN ontvangers een smartcard range lock.
Deze is voor de huidige generatie vorig jaar verwijderd middels SSU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ook wij overwegen over te stappen naar edpnet.
Voordelen; veel goedkoper, en er zijn meerdere kaarten te activeren.
Nadelen; factureren per jaar, dus opzegtermijn 1 jaar (?)

Ik neem aan van wel, maar is het zenderaanbod 100% identiek aan het KPN pakket ?
(op de edpnet website hebben ze het zelfs nog over SLAM!TV...)

[ Voor 14% gewijzigd door itsmeallright op 13-05-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digitenne is een wholesale product van KPN.
KPN neemt het af van Digitenne, maar er zijn ook andere afnemers zoals bijvoorbeeld EDPnet en Online. Daarom is de inhoud identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highrider
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
EPDnet vrijdag besteld zodat als KPN een verhoging doorzet naar € 12,50 ik het laatste KPN product ook de deur uit kan smijten. Ik ben dan geheel compleet KPN verlost.

Zoals gezegd vrijdag besteld , woensdag afgeleverd , 3 kaarten erbij , direct probleemloos geactiveerd via hun site en binnen 5 minuten beeld.

Werken met - op ,

# smasung kasten werken allen niet , verkeerde kaart geeft ie als commentaar. Zijn koopkasten en kennelijk voorzien van ilegale lock van KPN
# Topfieldjes werken wel probleemloos.
# Conan module van KPN werkt probleemloos
#Conax module van SMiT werkt probleemloos.

Even opppassen als je enkel samsung kasten hebt anders is het iets duurder om naar een abbo van € 7,07 te gaan

GOODBYE KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Nog steeds niet over op edpnet, na wat rondneuzen zie ik veel negatieve berichten over die club...
Waar ik ook over na zat te denken; omdat je 3 kaarten mag activeren kan je toch ook een abbo delen met andere mensen ? Iemand geinteresseerd om dat te doen, ik heb zelf nl. maar 1 kaart nodig...

Zojuist even "online gechat" met edpnet, en heb de bevestiging gekregen dat na het verplichte 1e jaar de opzegtermijn inderdaad 1 maand is.
Ook eens gekeken naar de bestelling, wel raar (daar hoor ik hier op het forum niemand over) dat er behalve de eenmalige kosten van 25,42 nog 12,45 andere (verwerkings of verzend ?) kosten bij komen.
Ik heb momenteel nog een Conax kaart van KPN, dus ik denk dat ik maar voor het pakket zonder insteekkaart ga, omdat je die huurt moet je die aan het eind terugsturen, en daar heb ik ff geen zin in... :+

getver, zojuist geprobeerd maar dat gaat niet. Ik heb die hardware helemaal niet nodig...! :(

Nog zoiets mafs; dat herroepingsrecht. Ze verwerken de bestelling mogelijk 14 dagen later, als je daar gebruik van wilt maken. Maar wat voegt dat nu helemaal toe ? Je bestelt het omdat je het wilt hebben, en als het niet bevalt o.i.d. kan je het niet meer terug sturen omdat de 14 dagen dan al voorbij zijn...?
Rare gang van zaken...

[ Voor 84% gewijzigd door itsmeallright op 17-05-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Kan =! Mag. Een kaartje vergeten bij je moeder of huisgenoot is wat anders dan op een forum ronselen, juridisch misschien niet maar vwb stijl wel.

Over het opzeggen, geen idee maar is volgens mij wettelijk en dan moet je geld terug krijgen. Gezien de communicatievaardigheid van die club zal dat wellicht meer tijd kosten dan bij KPN. Gezien de besparing maak ik me daar geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

highrider schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:35:

# smasung kasten werken allen niet , verkeerde kaart geeft ie als commentaar. Zijn koopkasten en kennelijk voorzien van ilegale lock van KPN
Is dit bij alle kpn Samsung kastjes zo? Ik heb namelijke een Samsung SMT-1100TP (een PVR met 80 GB HD), deze werkt prima met Digitenne van kpn (met zowel een smartcard die begint met 0142 als 0143).
de H/W version is 1.00, de S/W version is 1.16.0A met loader version 1.02

Ik zou graag zeker weten of een EDPNet kaartje gaat werken met mijn Samsung PVR. Iemand ervaring mee? Als dat namelijk niet gaat, dan houd ik het bij de Free-to-air zenders, dat werkt namelijk zonder smartcard ook prima op de samsung PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaartjes beginnend met 0142 zowel als 0143 zijn alllebei al redelijk stokoude kaartjes, 0143 werd al gemeld in 2008 maar ze zijn kennelijk nog tot 2011/2012 uitgeleverd.

De KPN Samsungs hebben wel ooit een update gehad om de KPN provider CAM lock er af te halen waardoor ook de oorspronkelijke Nozema Digitenne kaartjes gebruikt konden worden maar er bleek later nog steeds een nummer range lock op te zitten waardoor de nieuwste KPN kaartjes beginnend met 01455 niet geaccepteerd werden in sommige Topfield ontvangers met een te lage versie. Dan zou het zo kunnen zijn dat het alleen de Topfields waren die te lijden hadden van die kaartnummer beperking al zou ik dat wel vreemd vinden want waarom een andere beperking afhankelijk van fabrikant als de Firmware door KPN in elkaar geknutseld wordt/is? Dan zou het nog zo kunnen zijn dat die kaartnummer beperking er op een later moment weer ingeslopen is (samen met de antenne/regio wizard bvb) maar dat de Samsungs toen al niet meer geupdate werden en daar dus zelfs nooit aan blootgesteld zijn. Tenzij iemand daar een definitief antwoord op heeft blijft het onzeker of die range beperking nou wel of niet op die Samsung zit.

Die beperking zat er volgens mij bij de TBC-5000 ook al niet meer in want de mijne werd met een '01455' kaartje geleverd en die zat toen nog niet op de laatste versie.

Ik denk dat highrider z'n Samsungs of de provider un-lock update ooit gemist hebben of dat ze ook onder de nummer range beperking vallen, net als de oudere Topfields zonder laatste FW update.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 18-05-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste update was de update voor Digitaal Dividend regio Groningen.

EDP smartcards op Samsungs kan je vergeten.

Als je een KPN klant bent kan je voor netto gratis 1 basisontvanger huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb net mijn Digitenne abonnement opgezegd omdat ik 12,50 te duur vind worden (prijs vanaf 1 juli). Ik heb een insteekkaart pakketje gekocht paar jaar terug a 50 euro.

De medewerker aan de lijn zei dat de CAM-module én de insteekkaart (smartcard) teruggestuurd moet worden. Ik vraag me af of dat klopt. Zat die CAM-module en antenne niet in het pakket van 50 euro?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.