Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:56
Yzord schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:46:
[...]

Dan gaat hij maar retour. Ik zie recensies van mensen die ook klagen omdat Xinfrared had beloofd dat de usb-c versie ook voor de iPhone zou gaan werken sinds iPhone 15. Maar tot op heden reageren ze niet meer op vragen. Ook de downloadsectie van hun website laat zien dat er helemaal geen iOS app voor de XH09 is. Wel voor andere devices. Tevens bestaat de FAQ pagina ook niet meer.
Je moet de "Thermal Eye X" app hebben (Android / iOS), die werkt specifiek voor de XH09.

Stond bij mij vermeld op een flyer in de verpakking. ;) Daarmee zou het op je Solana Saga moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door crunchytail op 01-10-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

crunchytail schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 05:30:
Tipje: op AliExpress is weer een sale begonnen. Met code CDNL30 krijg je 30 euro korting bij een besteding van 239 euro. Met code CDNL20 krijg je 20 euro bij een besteding vanaf 169 euro.

Ik heb zojuist -met een nieuw account- een Mileseey TR256B besteld in de MiLESEEY Official Store voor €176,63 (kreeg in de store nog een coupon van €0,92).

[Afbeelding]
Ook besteld, benieuwd of het wat is, voor dit bedrag wil ik de gok wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Tipje: op AliExpress is weer een sale begonnen. Met code CDNL30 krijg je 30 euro korting bij een besteding van 239 euro. Met code CDNL20 krijg je 20 euro bij een besteding vanaf 169 euro.

Ik heb zojuist -met een nieuw account- een Mileseey TR256B besteld in de MiLESEEY Official Store voor €176,63 (kreeg in de store nog een coupon van €0,92).

[Afbeelding]
Aanvulling: hij is inmiddels ook op voorraad bij het warehouse in Tsjechië, maar dan ligt de totaalprijs hoger.

Als je hem voor €177 wil bestellen dien je bij de verzendmethode te kiezen voor China.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nkbxcaO_K_SG3N-b2JjLRhsBQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sr8LsVhmxu0UqzoMaJO8ah3X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zojuist ook de TR256 via Ali besteld. Met coupon 165 euro, uit Tsjechië. Bedankt allen voor de tip.

Wil graag weten waar in onze trapkast de “dark spots” zijn van de vloerverwarming, hopelijk kom ik daar achter. :)

[ Voor 6% gewijzigd door JanHenk op 07-10-2024 22:04 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:04:
Zojuist ook de TR256 via Ali besteld. Met coupon 165 euro, uit Tsjechië. Bedankt allen voor de tip.

Wil graag weten waar in onze trapkast de “dark spots” zijn van de vloerverwarming, hopelijk kom ik daar achter. :)
Dat kan je ook testen met een dweil en wat water :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:53
Wolly schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:30:
[...]

Dat kan je ook testen met een dweil en wat water :Y)
Hoe bedoel je dat?

(Of ik zit nu voor aap ;) )

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Seafarer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:30:
[...]

Hoe bedoel je dat?

(Of ik zit nu voor aap ;) )
Vloer nat maken met een opgestookte vloerverwarming. Waar het het eerste droogt lopen je leidingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 08-10-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
Wolly schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:48:
[...]

Vloer nat maken met een opgestookte vloerverwarming. Waar het het eerste droogt lopen je leidingen.
Das een goeie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:35

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Verouderde techniek maar voor de die-hard fans. Flir one met usb C voor 135 euro was al naar 159 euro.

uitvoering: Flir One (Gen 3) Warmtebeeldcamera (USB-C)

IR Low res 60 x 80 = 4.800 - - - Bij Amz met prime als voorwaarde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVXgSTrw5LAIS0cHQOMENQa7DPs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rDODFYIcc3NMYjEYYfnCM7tq.jpg?f=user_large

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarlAlnot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:21
keuringsdienst schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:13:
Verouderde techniek maar voor de die-hard fans. Flir one met usb C voor 135 euro was al naar 159 euro.

uitvoering: Flir One (Gen 3) Warmtebeeldcamera (USB-C)

IR Low res 60 x 80 = 4.800 - - - Bij Amz met prime als voorwaarde.

[Afbeelding]
Amazon deal gekocht. Maar als ik het goed begrijp (en resolutie vergelijk met Aliexpress varianten) niet echt de beste/slimste keus?

Kon er 1 huren voor 15 EUR/dag en toen kwam de Amazon deal voorbij. Nogal druk met verbouwen/isoleren en doe ook wel electra dus dacht handig.

Als ik de beelden op de computer kan verwerken wel mooi. Maar zie dat dat met de gewone ook kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

EarlAlnot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Amazon deal gekocht. Maar als ik het goed begrijp (en resolutie vergelijk met Aliexpress varianten) niet echt de beste/slimste keus?

Kon er 1 huren voor 15 EUR/dag en toen kwam de Amazon deal voorbij. Nogal druk met verbouwen/isoleren en doe ook wel electra dus dacht handig.

Als ik de beelden op de computer kan verwerken wel mooi. Maar zie dat dat met de gewone ook kan.
Je moet sowieso voor jezelf de keuze maken of je zo'n telefoon dongle of een handheld scanner wil. Ik ben bewust voor een losse handheld gegaan omdat ik dat handiger vind.

Maar inderdaad, de resolutie van die FLIR is inmiddels flink achterhaald, dit is gewoon een wat oudere die inmiddels niet meer zo stevig geprijsd is. Ben ook wel benieuwd hoe zo'n dongle dat doet qua koelen enzo, die zullen wel flink heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01
Oon schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:38:
[...]

Je moet sowieso voor jezelf de keuze maken of je zo'n telefoon dongle of een handheld scanner wil. Ik ben bewust voor een losse handheld gegaan omdat ik dat handiger vind.

Maar inderdaad, de resolutie van die FLIR is inmiddels flink achterhaald, dit is gewoon een wat oudere die inmiddels niet meer zo stevig geprijsd is. Ben ook wel benieuwd hoe zo'n dongle dat doet qua koelen enzo, die zullen wel flink heet worden.
Het grootste nadeel van zo flir op de smartphone is de lage resolutie en batterijduur. Binnen 30 min leeg en ooit was de software niet stabiel op android. Heb ook andere flir cameras gehad van 5000+ euro maar vind het te veel geld voor wat je krijgt. Er is voldoende concurrentie op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EarlAlnot
Ik heb hem net binnen en geprobeerd.

Verbindt soms wel soms niet lijkt het. Soms zie ik de scale en kan de temperatuur aanpassen. Soms zie ik die knop niet (en dus geen scale). Lijkt eigenlijk een optie voor de pro die dan blijkbaar doms naar voren komt als je de instellingen/handleiding/FAQ opent.

Achteraf dan weer wel aan te passen.

Morgen nog even proberen. Maar denk dat ik deze retour probeer te sturen en inderdaad voor een handheld ga.

Had meer verwacht van Flir, cq te snel gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door EarlAlnot op 11-10-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Ik ben ooit begonnen met een Flir one, wel een exemplaar met een hogere Res dan dit.
Het voordeel van Flir one is dat ze kunstmatige scherpte genereren door IR met standaard cam te combineren.
Dat gaf destijds heel mooie resultaten. De Chinezen doen dit 10 jaar later ook en beter.

Ik baal nog steeds dat mijn Flir one destijds gejat is. Want voordelen zijn er ook.
Lekker compact en lichtgewicht. Zoals gezegd de scherpte zodat je goed kan zien wat, waar, hoe warm is.

Mocht je nog niet de combinatie stand hebben gevonden dan die eerst even proberen voordat een keus maakt.

Misschien had ik nog uitvoeriger moeten beschrijven dat het verouderde techniek is met lage resolutie?

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarlAlnot
Het is eigen keus. Zag dit forum pas nadat ik de #1 in warmtebeeldcamera's op Amazon had gekocht. Telefoon op 5% en aanbieding..

Ja de projectie van camera over beeld/beeldverbetering is zeer fijn. Dat wel. Die Chinese daar slechter in? Voor meterkast/control cabinet inspecties zijn die scherptes wel fijn.

Krijg nu ook de scale knop structureel lijkt het. Camera verbinden, app openen (als die al niet opent). Na verbinding app minimaliseren/naar achtergrond. Daarna app weer naar voren halen door op icoon the klikken...

Als dat het enige is, en deze beelden zijn scherper, dan kan ik er wel mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Volgens mij is de Flir one makkelijker te "lezen" door consumenten of klanten.
Die zien direct, dat is mijn dak en daar tweede balk van rechts zit een duidelijke koude plek.
Ze zien dat bovendien op een veel groter en helder smartphone scherm dan een erg klein handheld scherm.

Zoals gezegd zitten er voor en nadelen aan....

Ik heb de Flir one niet meer maar je kan hier wel voorbeelden zien wat je kan verwachten van de Chinezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

EarlAlnot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:18:
Ja de projectie van camera over beeld/beeldverbetering is zeer fijn. Dat wel. Die Chinese daar slechter in? Voor meterkast/control cabinet inspecties zijn die scherptes wel fijn.
Vrijwel alle handheld units hebben de mogelijkheid om de warmtebeelden als overlay over een gewone foto te hebben, alleen zit je wel met parallax. Op een handheld unit is dat meestal niet zo heel veel, op een dongle die geen eigen camera heeft voor de niet-warmtebeelden zal dat significant meer zijn. In beide gevallen moet je gewoon de offset instellen als je van afstand wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09 18:40

[Afbeelding]
Heb je deze al wel ontvangen?
Hij zou 8 oktober moeten arriveren maar lijkt nog steeds ergens in China te zijn :-(
Sinds 5 oktober geen updates meer...

" Carrier note: Arrived at departure transport hub
2024-10-05 17:18:06 GMT+8 "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:35
Mister_tb schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

Hij zou 8 oktober moeten arriveren maar lijkt nog steeds ergens in China te zijn :-(

Bij mij exact hetzelfde. Nog maar eventjes geduld hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Mister_tb schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

Same here. Nog maar even afwachten dus.

Een aantal mensen op Pepper heeft al bericht gehad over de inklaringskosten: €14,16. Dus dat valt alles mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
xinq schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:22:
[...]

Bij mij exact hetzelfde. Nog maar eventjes geduld hebben…
Zojuist eindelijk weer een statusupdate ontvangen:

"Carrier note: Leaving from departure country/region".

[ Voor 45% gewijzigd door crunchytail op 18-10-2024 05:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_tb
Aah hier ook gelukkig. Lijkt het toch nog goed te gaan komen :-)
Verzendupdate
Vertrokken vanuit het land of de regio van herkomst
18 oktober 09:48 MET
Vertrekt vanuit het land of de regio van herkomst
18 oktober 03:30 MET
Overgedragen aan de langeafstandsvervoerder
5 oktober 11:18 MET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 13:24
crunchytail schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:07:
[...]

Same here. Nog maar even afwachten dus.

Een aantal mensen op Pepper heeft al bericht gehad over de inklaringskosten: €14,16. Dus dat valt alles mee. :)
Net een mail ontvangen van PostNL voor bijna 50 euro. Dat valt toch beetje tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmx2euuqLuW9o2TIuB1-rw7UhIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VQHT90VItQpurzwH1FQzzPNP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Hier ook €49,25 flinke tegenvaller zeg...

Ook wel typisch dat de waarde van het artikel exact hetzelfde bedrag is als wat ik betaald heb á €177,40
Wordt het uiteindelijk toch niet zo'n goedkoop apparaat. :F

[ Voor 66% gewijzigd door Mister_tb op 23-10-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:20
Het nadeel van zo'n losse module vind ik dat je die niet altijd bij je hebt, en zeker niet altijd gemonteerd hebt, als zich onverwacht een situatie voordoet waarbij een warmtebeeldcamera handig of leuk is. Plus, het moet maar net werken als je een hoesje om je telefoon hebt. Plus plus, kwetsbaar omdat het alleen aan de USB-C connector hangt.

Ik heb een tijd een Blackview BV9900 Pro gehad, en ik vond het soms super handig, juist omdat ik hem uit uit mijn zak kon pakken en direct de warmtebeeldcamera kon gebruiken.

Helaas ging die telefoon na iets meer dan twee jaar stuk. Nu al bijna een jaar een normale telefoon (Google Pixel 6a). Prima telefoon, maar soms mis ik de warmtebeeldcamera toch wel :(

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Mister_tb schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:20:

Ook wel typisch dat de waarde van het artikel exact hetzelfde bedrag is als wat ik betaald heb á €177,40
Inderdaad erg fors. Jammer dat er zoveel willekeur in de douanekosten zit. €14 of €49 betalen is een flink verschil. Ik ben nog in afwachting van mijn prijsopgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Hoezo kan die €49 BTW een forse tegenvaller zijn? Dat is gewoon de 21% die je over (vrijwel) alles betaald. Aliexpress heeft voor het bestellen ook duidelijk het bedrag inclusief btw laten zien, vervolgens heb je het bedrag exclusief btw betaald. Die €12 monopoliekosten van PostNL daarentegen zijn een ander verhaal.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

crunchytail schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:11:
[...]

Inderdaad erg fors. Jammer dat er zoveel willekeur in de douanekosten zit. €14 of €49 betalen is een flink verschil. Ik ben nog in afwachting van mijn prijsopgave.
Mister_tb schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:20:

Als het goed is heeft de verkoper gewoon exact aangegeven wat erin zit en wat de waarde daarvan is (wat overeen zou moeten komen met wat jij hebt gekocht) en betaal je dus de douanekosten die je hoort te betalen. Alles dat niet die situatie is (dus geen douanekosten betalen of een lager bedrag dat op de papieren staat) noemen ze fraude.

Zou dus geen tegenvaller moeten zijn want die kosten had je van tevoren kunnen berekenen en dan kunnen ze alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
sjirafje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:10:
Hoezo kan die €49 BTW een forse tegenvaller zijn? Dat is gewoon de 21% die je over (vrijwel) alles betaald. Aliexpress heeft voor het bestellen ook duidelijk het bedrag inclusief btw laten zien, vervolgens heb je het bedrag exclusief btw betaald. Die €12 monopoliekosten van PostNL daarentegen zijn een ander verhaal.
Oon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:35:
Zou dus geen tegenvaller moeten zijn want die kosten had je van tevoren kunnen berekenen en dan kunnen ze alleen maar meevallen.
Ja, moreel gezien betaal je de prijs die je moet betalen. En ja, dat kan óók als tegenvaller worden ervaren als je weet dat er kopers zijn die minder betalen. Het is wat dat betreft een loterij. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik zou er gewoon vanuit gaan dat je moet betalen, dan kan het alleen maar meevallen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 19:17
Ik heb net de Guide PC210 binnen. Leuk apparaat. Wat me wel tegenvalt is de "stilstaande ruis" die ik soms in het beeld heb. Binnenshuis,, bij kleinere temperatuurspan.
Wel heeft ie zijn nu al bewegen, ik zie dat een stopcontact onverwacht warm werd. Zo te zien zit daar een verbinding niet helemaal goed en wordt het dus behoorlijk warm. 121 graden, zag ik op het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
sympa schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:25:
Ik heb net de Guide PC210 binnen. Leuk apparaat. Wat me wel tegenvalt is de "stilstaande ruis" die ik soms in het beeld heb. Binnenshuis,, bij kleinere temperatuurspan.
Wel heeft ie zijn nu al bewegen, ik zie dat een stopcontact onverwacht warm werd. Zo te zien zit daar een verbinding niet helemaal goed en wordt het dus behoorlijk warm. 121 graden, zag ik op het scherm...
Foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sympa
Ik ben vergeten om een foto te maken toen ie op zijn warmst was. Nu nog eventjes aangezet. Niet super duidelijk, het dekplaatje is van het stopcontact af. En de foto is van erg dichtbij, waardoor je last hebt van parallax.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXt2C49Gt7AYWy3HDFoyFHoyqm0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/axpWDTsmsA9mqyWNXdFRZwUt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

@JeroenH
Daar heb je meteen een groot nadeel van je phone IR goed te pakken.
Daarnaast sowieso de beperkte veiligheid van je phone OS (android versie limiet).

Dan is een handheld of phone extension dus altijd een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
keuringsdienst schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 02:30:
@JeroenH
Daar heb je meteen een groot nadeel van je phone IR goed te pakken.
Daarnaast sowieso de beperkte veiligheid van je phone OS (android versie limiet).
Het inderdaad jammer dat grote merken geen warmtebeeldcamera inbouwen, dan zit je inderdaad beter qua updates. Maar dat is ook begrijpelijk, het is een niche-toepassing.
Dan is een handheld of phone extension dus altijd een beter idee.
Dat zou je zo kunnen zeggen. Ik vind zo'n losse extension absoluut geen beter idee. Aparte handheld is een compleet ander doel/markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

JeroenH schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:14:
[...]
Het inderdaad jammer dat grote merken heen warmtebeeldcamera inbouwen, dan zit je inderdaad beter qua updates. Maar dat is ook begrijpelijk, het is een niche-toepassing.
[...]
Dat zou je zo kunnen zeggen. Ik vind zo'n losse extension absoluut geen beter idee. Aparte handheld is een compleet ander doel/markt.
Alleen werkt die smartphone add on met USB C over 10 jaar nog en een Android IR smartphone niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sympa
Ik had juist mijn twijfels bij zo'n smartphone add-on. Want de diverse klonen hebben hun eigen app, en compatibiliteit is er niet altijd tussen de klonen.
Dus ben je afhankelijk van app-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Wanneer het gaat over FLIR one dan is maar 1 app en die werkte prima op alle smartphones.
In het begin moest de smartphone wel snel genoeg zijn maar dat is allang geen issue meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister_tb
sjirafje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:10:
Ik zal je eerlijk vertellen dat ik pas na jouw bericht heb gezien dat de prijs op Aliexpress incl. BTW is en dat vervolgens de BTW er weer afgehaald wordt bij het afrekenen.Heb gewoon niet goed opgelet tijdens het bestellen. Dat het een tegenvaller is komt door de (klaarblijkelijk verkeerde) verwachtingen die ik ervan had, als iets minder mooi blijkt dan je verwacht dan is het een tegenvaller, niet zo ingewikkeld toch ;)
crunchytail schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

Graag gedaan!

Die 37 euro is de ´prijswijziging´, omdat het bedrag boven de 150 euro uitkomt en de kans aanwezig is dat je douanekosten moet betalen. Daarom geeft AliExpress je 37 euro korting om die kosten te dekken.

In de praktijk heb je soms geluk en betaal je geen douanekosten. Als je pakket toch apart wordt genomen betaal je veelal een bedrag rond de 20 euro (verkoper schrijft een lagere productwaarde op het pakket). :)
Je had het hier eigenlijk al zo uitgelegd maar dit kwartje was nog niet gevallen 8)7
Oon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:35:
[...]

[...]

Als het goed is heeft de verkoper gewoon exact aangegeven wat erin zit en wat de waarde daarvan is (wat overeen zou moeten komen met wat jij hebt gekocht) en betaal je dus de douanekosten die je hoort te betalen. Alles dat niet die situatie is (dus geen douanekosten betalen of een lager bedrag dat op de papieren staat) noemen ze fraude.

Tja... als iedereen roomser was dan de paus, dan zou Aliexpress niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
keuringsdienst schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:48:
Alleen werkt die smartphone add on met USB C over 10 jaar nog en een Android IR smartphone niet meer.
Goed, ik snap dat jij geen fan bent van een telefoon met ingebouwde thermische camera, en dat is prima natuurlijk. Ik ben dat wel, is dat ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

keuringsdienst schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

Voordeel is natuurlijk dat er al jaren telefoons zijn met dit ingebouwd, die ook nog eens heel degelijk zijn. Als over een jaar of 5 die telefoon niet meer afdoende is als daily driver kun je 'm alsnog gewoon gebruiken zonder simkaart of wifi en via bluetooth bestanden overzetten. Voordeel is dat je dan wel nog bijv. een app voor notities kunt gebruiken.

Het grootste nadeel lijkt mij juist dat de resolutie van die warmtecamera's over het algemeen relatief laag is, vergelijkbaar met zo'n dongle. De handheld apparaten hebben veel meer ruimte voor dingen als koeling (en de industriële units zijn zelfs watergekoeld), dat past allemaal niet in de dikte van een telefoon. Voor een vlugge foto is het prima, maar als je echt een rondje door een huis of MKB pandje moet doen om te kijken waar het nut heeft om te investeren dan kun je beter een losse handheld gebruiken.

Toch heb ik ook overwogen om voor bijv. de CAT S60/S62 Pro te gaan ipv mijn Pixel 7A die ik nu heb, gewoon omdat het handig is. Telefoon heb je toch nodig, warmtecamera krijg je er 'gratis' bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

De CAT 60 heeft voor zover ik weet allang geen max. android versie IR app ondersteuning meer.
Kort: IR werkt allang niet meer op de CAT 60.

De FLIR one modellen uit dezelfde periode kunnen nog heel veel jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

keuringsdienst schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:54:
De CAT 60 heeft voor zover ik weet allang geen max. android versie IR app ondersteuning meer.
Kort: IR werkt allang niet meer op de CAT 60.

De FLIR one modellen uit dezelfde periode kunnen nog heel veel jaren mee.
Mijn punt is dat dat niet uitmaakt. De FLIR One van die generatie is allang achterhaald, en of je nou een doosje met een dongle meeneemt of een telefoon die je alleen nog gebruikt voor het maken voor foto's maakt geen verschil.
Het voordeel van een telefoon waar het in zit is dat je gewoon zeker een jaar of 5-10 (met custom ROMs) voor de vlugge kiekjes geen los apparaat nodig hebt, en de warmtecamera in zo'n CAT is nog eens beter dan een FLIR dongle ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Oon schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Mijn punt is dat dat niet uitmaakt. De FLIR One van die generatie is allang achterhaald, en of je nou een doosje met een dongle meeneemt of een telefoon die je alleen nog gebruikt voor het maken voor foto's maakt geen verschil.
Het voordeel van een telefoon waar het in zit is dat je gewoon zeker een jaar of 5-10 (met custom ROMs) voor de vlugge kiekjes geen los apparaat nodig hebt, en de warmtecamera in zo'n CAT is nog eens beter dan een FLIR dongle ook.
Voor zover ik weet werkt de CAT 60 vanwege de gestopte android veiligheid helemaal niet meer.
Of je de CAT 60 kan omkatten naar een alternatief (lineage) OS, anders dan android is mij onbekend.
Zelfs wanneer dat kan is dat niet voor iedere gebruiker weggelegd. En werkt Flir dan nog wel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crunchytail
Voor de liefhebbers:

Ik heb bij Mileseey de analyse software opgevraagd die gebruikt kan worden met de Mileseey TR256B / TR256E. (Zag dat onder meer @Whiskey48, @A. Qonsaides en @bundit hier eerder naar vroegen).

De tool (genaamd TAS, Temperature Analysis System) heb ik hier gedeeld. Heb het bestand uiteraard eerst even door Virustotal gehaald. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADx5a1J3dwbyv9XHZhF6votg3TI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZF9psCqIWBT2XtwplMzYzlXP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

crunchytail schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:28:
Voor de liefhebbers:

Ik heb bij Mileseey de analyse software opgevraagd die gebruikt kan worden met de Mileseey TR256B / TR256E. (Zag dat onder meer @Whiskey48, @A. Qonsaides en @bundit hier eerder naar vroegen).
Vorig jaar ook naar gekeken.

Infiray (IRDiscovery), Topdon(TDview) en Mileseey (TAS) gebruiken in ieder geval software dat exact op elkaar lijkt. Echter, wanneer je in de settings duikt, onder 'system config', zie je opties die onderling van elkaar verschillen. snapshot resoltion, interval en nog andere kleine verschillen. Dus best kans dat elk softwarepakket wellicht enige optimalisatie heeft voor de desbetreffende camera

maar er zijn meerdere wegen:)

Zojuist deze post gevonden. Daar kan je nog IR discovery downloaden van infiray, werkt ook, kennelijk is het allemaal van dezelfde maker https://www.eevblog.com/f...ed-ir_discovery-software/

sinds infiray software werkt voor mileseey, kan men ook deze proberen https://rmg-engineering.com/ is door een enthousiasteling gebouwd en heeft ook een discord server over thermal imaging en zit op eevblog. Kan even niet meer heugen of ik het nou getest heb of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik_bies
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:16
Weet iemand of de (android, usb-c) Mileseey Thermische Camera Tr256i 256X192 in windows of Linux als normale camera wordt herkent?

Heeft deze camera zelfde intenals als InfirayPS2, Topdon TS001 zodat opensource software samen werkt met deze camera. (o.a. https://github.com/92es/Thermal-Camera-Redux)

Of iemand suggesties voor soortgelijke goedkope 256X192 telefoon camera die ook bruikbaar is met opensource (ik heb niet veel vertrouwen in de langere duur support van de Chinese merken, maar als er opensource software is die het kan lezen, is er in elk geval later nog hoop dat het bruikbaar blijft)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sympa
Ik heb zojuist een macrolens gemaakt voor de Guide PC210. Ik ben er best tevreden mee. Ik heb een lens gekocht van 12 mm diameter en 50.8 mm brandpuntafstand. "China PVD ZnSe" dus de goedkope beetje donkere soort.
Ik ben tevreden over mijn bouwsel (STL en FreeCAD ontwerp deel ik graag) en het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Niy-nikC1fj87tQ-Udqgdftsc38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypkN1FaQjDqU26ODrJSyO9Re.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmON3N-2opIbRiJxJEXaFXUgmzM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MUOOwmK2x7cCjiJHUziKXxkd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

sympa schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:48:
Ik heb zojuist een macrolens gemaakt voor de Guide PC210. Ik ben er best tevreden mee. Ik heb een lens gekocht van 12 mm diameter en 50.8 mm brandpuntafstand. "China PVD ZnSe" dus de goedkope beetje donkere soort.
Ik ben tevreden over mijn bouwsel (STL en FreeCAD ontwerp deel ik graag) en het resultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Krijg je nu wel de parallax nog goed geconfigureerd of zit die er altijd naast? (er even vanuitgaande dat deze camera ook een gewone camera heeft en zo'n halfdoorzichtige overlay van de hittebeelden kan maken)

Verder wel vet, zo heb je toch weer meer detail zonder een hogere resolutie nodig te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Met een 50.8mm lens zit je met je camera zo dicht op hetgeen je bekijkt dat een parallax niet gecorrigeerd kan worden. Ik gebruik overigens ook zonder het ZnSe lensje de gewone camera vrijwel nooit bij mijn PC210. De resolutie is hoog genoeg om details te kunnen zien.

@sympa Is jouw ontwerp ergens te downloaden? Hij ziet er een stuk handiger uit dan de houder die ik nu gebruik voor voor mijn lensje (die ik gebruik lijkt op deze https://www.thingiverse.com/thing:6044565)

[ Voor 3% gewijzigd door sjirafje op 01-11-2024 23:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sympa
Ik heb hem hier neergezet: https://www.printables.co...macro-adapter-lens-holder

En ter vergelijking een Raspberry Pi zonder en met macrolens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4S5dnk07DhMR4U1JsEwcTjxUWS8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gniGyXl406vBGYxSXAKdnDHP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tC1JF6WXK7q97oZEdFnSQ7jJ5n4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XtwxvqjMmXxADNXJuPsqzGM9.jpg?f=user_large

[ Voor 70% gewijzigd door sympa op 02-11-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHD
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57

EHD

Ik wil graag weten hoe het met de isolatie van ons huis gesteld is en overweeg een warmtescan te laten maken voor zo’n €300,- . Nu kom ik niet geheel toevallig op dit topic uit en zie dat instap(?) warmtebeeldcamera’s ongeveer op eenzelfde prijs zitten.

Ga ik met zo’n camera en mijn eigen amateuristische interpretatie skills dezelfde inzichten verkrijgen als wanneer ik het uitbesteed? Iets in me zegt dat ik er veel meer aan heb wanneer ik het door een professional laat doen, maar zelf met zo’n camera door mijn huis rondlopen lijkt me ook wel wat ;)

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

EHD schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:43:
Ik wil graag weten hoe het met de isolatie van ons huis gesteld is en overweeg een warmtescan te laten maken voor zo’n €300,- . Nu kom ik niet geheel toevallig op dit topic uit en zie dat instap(?) warmtebeeldcamera’s ongeveer op eenzelfde prijs zitten.

Ga ik met zo’n camera en mijn eigen amateuristische interpretatie skills dezelfde inzichten verkrijgen als wanneer ik het uitbesteed? Iets in me zegt dat ik er veel meer aan heb wanneer ik het door een professional laat doen, maar zelf met zo’n camera door mijn huis rondlopen lijkt me ook wel wat ;)

Als je het zelf wil doen dan moet je erbij rekenen dat je gewoon een paar uur kwijt bent met snappen hoe je camera werkt, waar je op moet letten, hoe je foto's kunt maken (bijv. geen glas en een gestucte muur in dezelfde foto want dat werkt niet goed), dat soort dingen.
Daarnaast zal zo'n warmtescan waarschijnlijk niet met een camera van €300 gedaan worden, maar met eentje die óf een veel hogere resolutie heeft óf op z'n minst een instelbare range, wat de meeste goedkope handhelds niet hebben.

Als het echt maar eenmalig is kun je beter zo'n scan laten doen, als je denkt vaker een rondje te doen of verder nog die camera te kunnen gebruiken dan is het zeker leuk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Ik heb voorheen een scan laten doen, daar kwamen wat punten uit zoals koudeval bij de ramen (daar hadden we die vent voor laten komen) en een voordeur die niet goed afsluit.

Met een eigen camera had ik dat ook wel kunnen zien én had ik ook een camera gehad (die is er alsnog gekomen :+ )
Het ligt eraan wat je wilt checken. Het kan ook helpen als bijv. je buren als zaken aangepakt hebben, dan kun je makkelijk vergelijken op de foto's.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oon schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:15:
[...]
óf op z'n minst een instelbare range, wat de meeste goedkope handhelds niet hebben.
[...]
Mijn Guide PC210 die ik voor +/- €220 uit China heb besteld kan dit wel en kun je ook heel behoorlijk de 'open deuren' qua isolatie-manco's mee vinden: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"

Voor €328 heb je hem morgen op de mat liggen en 2 jaar garantie: https://www.eleshop.nl/guide-ir-pc210-warmtebeeldcamera.html Via AliExpress momenteel niet eens goedkoper, want als je pech hebt betaal je nog BTW/invoerheffing.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 18-11-2024 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Zitt veel verschil tussen de kunde van diegene die zo'n apparaat hanteert.

Ken veel zzp'ers die hebben zo'n ding gekocht om het te proberen en bieden dan ineens ook een warmtescan aan ;) dat met 0 training. Of kijken het kunstje af van een concullega.

Is een goed concept om in korte tijd makkelijk geld te verdienen zonder enige verantwoordelijkheden.

Natuurlijk zijn er bedrijven die meer serieus te werk gaan. Dus altijd vragen naar certificaten:) methodieken en aanpak. Screenshotje maken van de thermische camera en dan het koude gedeelte omcirkelen bij de dorpel of kozijn kan iedereen

Daarnaast blijft het een moment opname. Is het windstil dan zijn tochtgaten minder zichtbaar. Wat gebeurt er als je een raam openzet in huis, of de afzuigkap aanzet, wellicht trekt daardoor koude lucht uit een andere verdieping naar binnen etc. Dus eenmalig 300 euro uitgeven zal alleen het laaghangend fruit, op dat specifieke moment, zichtbaar maken.

En het gebruik van een warmtecamera dekt ook niet alles af mbt luchtdichtheid/isolatie etc van je huis.

Als je het goed wilt doen moet je kijken naar een over- onderdruk systeem als een blowerdoortest al dan niet een rookproef. Ook je kruipruimte dan niet vergeten want gebeurt regelmatig dat die in open verbinding staat met het woongedeeelte. Maar dat kost meer tijd en expertise, dus ook kosten.

Dat gezegd hebbende je kan het prima zelf af met een warmtecamera mits je geen blowerdoortest wilt doen ;) wachten tot het buiten lekker koud is of op een enorm winderige dag, afzuigkap aanzetten etc. Voordeel daarvan is dat je meerdere dagen een rondje door het huis kan doen bij verschillende weersomstandigheden

In dit draadje staan ook goede tips van iemand die gewerkt heeft met een blower door. Interessant inkijk https://www.reddit.com/r/...ower_door_fan_recs/?tl=nl

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 18-11-2024 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHD
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57

EHD

Dank voor jullie reacties! Ik heb besloten om toch zelf een camera aan te schaffen. Interessant en leerzaam om mee te experimenteren en hopelijk een goede tool om ons huis beter te leren kennen en ook resultaat te zien na het verhelpen van evt. problemen :)

De aankomende dagen dit topic maar eens goed doorspitten en uitzoeken welk model het beste bij mijn doelen past. Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Belangrijkste vind ik dat je zelf de onder- en bovengrens kunt vastzetten. Als dat al niet kan dan heb je er weinig aan en is het niet meer dan een leuk speeltje. Stel dat je buiten aan het kijken bent en de warme rookgasafvoer van ketel ofzo in beeld hebt terwijl je de gevel wil bekijken, dan vallen alle kleine details gelijk weg omdat de camera z'n bovengrens enorm omhoog gooit vanwege dat warme item in je beeld.

Ik ben erg tevreden met mijn Guide PC210.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2024 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-09 21:53

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Inderdaad. Meest extreem en wat vaak voorkomt is een heldere hemel die zo -40C is.
Wat ik van de PC210 fijn vind is de S (span) stand. Dat heb je vaste maar instelbare span van bijvoorbeeld 4 graden. Daar waar je met het midden op richt zit dan altijd in het midden van de range. De hemel is dan gewoon diep zwart maar de delta over de gevel is goed te zien. Absolute temperatuur is niet interessant. Het zijn de verschillen die wat kunnen vertellen.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb dan de mileseey tr256b gekozen ten opzichte van de pc210. De span optie van de pc210 is buiten inderdaad fijn, maar als je met de tr256b de lucht, of andere extreme temperatuurverschillen weet te vermijden, dan vind ik het bij de tr256b wat makkelijker om verschillen te spotten. Binnenshuis vind ik de tr256b fijner, beter om vloerverwarming in kaart te brengen. Ergena in dit topic heb ik nog vlugge vergelijking gemaakt tussen de 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://www.amazon.nl/FLI...compatible/dp/B0728C7KNC/

Flir one staat nu weer voor 135 euro bij Amazon. Twijfel om dat ding te kopen.
Vorig jaar eentje van een collega geleend en aan de iPad gehangen, voldeed prima voor opsporen van koude zaken in huis.
Handheld ding heb ik eigenlijk niet nodig en voelt als overkill. Naar buiten ga ik er niet mee.
Lage resolutie uiteraard. Maar ie er een beter alternatief voor dat geld? Of moet ik gewoon roepen shut up and take my money?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:34:

Vorig jaar eentje van een collega geleend en aan de iPad gehangen, voldeed prima voor opsporen van koude zaken in huis.
Handheld ding heb ik eigenlijk niet nodig en voelt als overkill. Naar buiten ga ik er niet mee.
Lage resolutie uiteraard. Maar ie er een beter alternatief voor dat geld? Of moet ik gewoon roepen shut up and take my money?
Zelf nog geen ervaring mee, maar dit vind ik een mooie deal! Voor dit geld bestel ik iig de FLIR wel, voordat ie wellicht uitverkocht is, terug kan ie altijd nog.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:29

Vliegvlug

Flight Simple

Er staat bij de Flir One die je linkt expliciet aangegeven: for Android (USB-C) Smartphones, Not compatible with iOS Devices.
Hopelijk heb je dat gezien en de Lightning versie besteld, als je iPad tenminste die poort heeft anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vliegvlug schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:27:
[...]

Er staat bij de Flir One die je linkt expliciet aangegeven: for Android (USB-C) Smartphones, Not compatible with iOS Devices.
Hopelijk heb je dat gezien en de Lightning versie besteld, als je iPad tenminste die poort heeft anders gaat het niet werken.
Ik heb nog niks besteld. Jij doet alleen de (foutieve ;) ) aanname dat ik alleen over een iPad beschik omdat ik die van mijn collega daar aan had gehangen.

Onze iPad heeft idd een lightning poort. Maar er dwalen hier ook zat Android devices met usb c rond ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iemand anders nog zinnig commentaar op de flir one? Doen of niet? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:29

Vliegvlug

Flight Simple

The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:38:
[...]

Ik heb nog niks besteld. Jij doet alleen de (foutieve ;) ) aanname dat ik alleen over een iPad beschik omdat ik die van mijn collega daar aan had gehangen.

Onze iPad heeft idd een lightning poort. Maar er dwalen hier ook zat Android devices met usb c rond ;)
Ging me er alleen om om je voor een miskoop te behoeden omdat je op zijn minst één Apple device in huis hebt waar je ook al eens een IR module aan gehangen hebt. Dus zo gek vond ik mijn aanname niet, maar zal de volgende keer een hele tekst schrijven met mitsen en maren en een juridische bijsluiter :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:41
AOC schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:19:
Ik heb dan de mileseey tr256b gekozen ten opzichte van de pc210. De span optie van de pc210 is buiten inderdaad fijn, maar als je met de tr256b de lucht, of andere extreme temperatuurverschillen weet te vermijden, dan vind ik het bij de tr256b wat makkelijker om verschillen te spotten. Binnenshuis vind ik de tr256b fijner, beter om vloerverwarming in kaart te brengen. Ergena in dit topic heb ik nog vlugge vergelijking gemaakt tussen de 2
Je kunt achteraf met nabewerking trouwens nog de span aanpassen van de fotos van de mileseey tr256b. Maar wat je zegt, in mijn ervaring is het bijna niet nodig, alleen met fotos buiten het huis idd.

Relevante software: IR Discovery van Infiray, of TDView

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Handheld is wel veel meer voor hetzelfde geld of hetzelfde voor minder, die FLIR One is een enorm verouderd model dat totaal niet meer relevant is, dus vandaar de prijs.
PeacekeeperNL schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:04:
[...]

Zelf nog geen ervaring mee, maar dit vind ik een mooie deal! Voor dit geld bestel ik iig de FLIR wel, voordat ie wellicht uitverkocht is, terug kan ie altijd nog.
Is dus zeker geen mooie deal, want de resolutie daarvan is zo verouderd dat je beter zo'n ding van 100 euro uit China kunt kopen, dan heb je betere kwaliteit foto's
The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:39:
Iemand anders nog zinnig commentaar op de flir one? Doen of niet? :)
Ik zou het niet doen, zonde van het geld voor wat eigenlijk nu al e-waste is. Gewoon de paar tientjes extra uitgeven voor een mooie deal op een handheld, daar heb je 10x meer aan

[ Voor 12% gewijzigd door Oon op 24-11-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ok, wat is dan een goed of veel beter alternatief voor het zelfde geld, en waarom?

Meeste wat ik zie zit richting de 200 euro of er boven, toch een flink verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

The Eagle schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:49:
Ok, wat is dan een goed of veel beter alternatief voor het zelfde geld, en waarom?

Meeste wat ik zie zit richting de 200 euro of er boven, toch een flink verschil.
Ja een paar tientjes meer dan zit je inderdaad richting de 200 euro, maar dan heb je er wel een waar je ook nuttige data uit kunt halen. Een resolutie van 80x60 is echt heel klein, dat is zo goed als compleet nutteloos als je op meer dan ongeveer een meter afstand wil meten, en alle fijne details zie je dan al helemaal niet.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wil doen. Als je wil zien waar je voorgevel kou lekt heb je er niks aan, maar als je alleen kleine dingetjes wil doen (zoals zien of een radiator wel warm wordt, of specifiek ingezoomd op de aansluiting tussen een raam en de gevel wil kijken) dan is het prima.

Maar ook dan zou ik voor een goedkope handheld gaan. Bijvoorbeeld deze heeft al ongeveer 3x zoveel meetpunten in beeld.

Grootste voordeel van een handheld is dat je geen telefoon of tablet nodig hebt, dat is lomp en onhandig, en als je uiteindelijk geen telefoon of tablet meer hebt waar de camera mee werkt dan heb je er niks meer aan.
Daar zit natuurlijk wel een stukje persoonlijke keuze in, maar ik zou toch altijd voor een handheld gaan zodat ik niet met zo'n dongle hoef te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Die gelinkte Hikmicro gebruikt upscaling. De sensor is 96x96 en er is upscaling naar 240x240.
Zo'n groot verschil met 80x60 is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:25
Ook wat gekeken om mijn eerste warmtebeeldcamera te kopen en denk dat ik voor een Guide PC210 zal gaan. Mocht iemand dit toestelletje aan een mooie (Black Friday) prijs zien staan, shoot! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

sympa schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:46:
Die gelinkte Hikmicro gebruikt upscaling. De sensor is 96x96 en er is upscaling naar 240x240.
Zo'n groot verschil met 80x60 is dat ook niet.
Nee, maar mijn punt is vooral dat er dus ook handhelds zijn die niet meteen 200-300 euro zijn, niet alleen maar dongles.
Is toch eigenlijk altijd wel een betere investering, zelfs al lijkt het heel handig om je telefoon te kunnen gebruiken. Zoveel meer moeite is een handheld nou ook weer niet om te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 12:12
Ik zie dat de Guide IR E2 in de aanbieding is bij Eleshop: https://www.eleshop.nl/guide-ir-e2-warmtebeeldcamera.html

Op de website staat dat dit de opvolger is van de PC210, lijkt mij dus een mooie aanbieding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 16:25
TheJVH schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:32:
Ik zie dat de Guide IR E2 in de aanbieding is bij Eleshop: https://www.eleshop.nl/guide-ir-e2-warmtebeeldcamera.html

Op de website staat dat dit de opvolger is van de PC210, lijkt mij dus een mooie aanbieding?
Ik kan weinig reviews/ervaringen erover vinden, maar op papier ziet het er goed uit. De E2 is de opvolger van de PC210. De E2+ is de opvolger van de PC230, deze hebben allebei autofocus en een langere focal length (7mm) en kleiner field of view t.o.v. E2/PC210 (3,2mm). De minimale afstand is verbeterd van 30cm (PC210) en 50cm (PC310) naar 10cm (E2(+)).

De E2(+) hebben ingebouwde 16GB storage die niet uitbreidbaar is i.p.v. een TF kaart. Verder kun je nu ook video streamen en opslaan terwijl de PC210/PC230 alleen maar JPGs kan opslaan.

Edit: de E2(+) heeft ook WiFi.

Batterijduur is wel afgenomen van 16 uur naar 11 uur. Voor de rest geen veranderingen op papier.

Productpagina’s van de fabrikant: EasIR series en PC series.

De huidige Eleshop prijzen, de E2(+) aanbieding geldt tot en met 2 december:
  • GuideIR E2 €299 (normaal €373,89)
  • GuideIR E2+ €339 (normaal €422,29)
  • GuideIR PC210 €328,15
  • GuideIR PC230 €482,79 (niet meer te koop)

• Oon
  • Niet online

Oon

.Peter. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:54:
[...]
Batterijduur is wel afgenomen van 16 uur naar 11 uur. Voor de rest geen veranderingen op papier.
Maar dan vraag ik me dus wel af.. dit zijn geen units die bedoeld zijn voor groot commerciëel of industriëel gebruik, hooguit iets dat een aannemer in z'n bus gooit als hij ergens gaat kijken voor het vervangen van kozijnen of zoeken naar een lekkage oid.

Hoe relevant is de batterijduur dan nog? Meestal ben je met een uurtje wel klaar met kijken, en ook als je dan meerdere klanten achter elkaar hebt als MKBer kom je echt niet aan meer dan een 3-4 uur activiteit op een dag.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56

_Arthur

blub

.Peter. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:54:
Ik kan weinig reviews/ervaringen erover vinden, maar op papier ziet het er goed uit. De E2 is de opvolger van de PC210. De E2+ is de opvolger van de PC230, deze hebben allebei autofocus en een langere focal length (7mm) t.o.v. E2/PC210 (3,2mm). De minimale afstand is verbeterd van 30cm (PC210) en 50cm (PC310) naar 10cm (E2(+)).

De E2(+) hebben ingebouwde 16GB storage die niet uitbreidbaar is i.p.v. een TF kaart. Verder kun je nu ook video streamen en opslaan terwijl de PC210/PC230 alleen maar JPGs kan opslaan.

Ander verschil tussen de ER en de ER+ is de FOV. 56° x 48° voor de ER en 25° x 19° voor de ER+.

Weet zo niet of het een beter is dan het ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Een telelens (25° x 19°) is voor een andere toepassing. Een kleine kijkhoek is leuk om dieren in de tuin te spotten op wat grotere afstand. Voor binnengebruik mis je het overzicht wat je met een groothoek juist weer wel hebt. Helaas zijn er geen consumenten camera's die hier tussen kunnen schakelen (of nog leuker een zoom lens),

Theo

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 09:02
Iemand die zich hier bezighoud met de grotere merken? Professioneel gebruik dan wel he.

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56

_Arthur

blub

TheJVH schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:32:

Heb de E2 net besteld. Kan binnenkort wat ervaringen delen.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:21
xah5kiDe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:27:
Een telelens (25° x 19°) is voor een andere toepassing. Een kleine kijkhoek is leuk om dieren in de tuin te spotten op wat grotere afstand. Voor binnengebruik mis je het overzicht wat je met een groothoek juist weer wel hebt. Helaas zijn er geen consumenten camera's dier hier tussen kunnen schakelen (of nog leuker een zoom lens),
Er is wel iemand die een DIY zoomlens voor zn IR camera heeft gemaakt: https://www.instructables...mera-Telephoto-Converter/

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

_Arthur schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:16:
[...]

Heb de E2 net besteld. Kan binnenkort wat ervaringen delen.
Idem, wordt morgen geleverd.

Overigens vind ik die Flir One van paar posts terug best geinig speeltje, maar resolutie is indd best laag haha

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 16:25
_Arthur schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:50:
[...]

Ander verschil tussen de ER en de ER+ is de FOV. 56° x 48° voor de ER en 25° x 19° voor de ER+.

Weet zo niet of het een beter is dan het ander.
Goed punt, ik heb het even bewerkt. Precies was hierboven wordt gezegd, je ziet met de E2+ misschien meer detail, maar wel een kleiner gebied.

Nog iets wat ik even had gemist, de E2 en E2+ hebben WiFi. Ik dacht als access point, maar de OTA upgrade verbindt met externe servers over Wi-Fi, dus misschien toch als client? Uit de documentatie

[Wifi]
Some models support the device hotspot function, allowing to connect to the client for wireless projection when enabled.
Please refer to the device interface for the username and password.

[USB Mode]
There are two main USB modes. The first method is to use the device as a storage card, and the computer can directly access the SD card in the device through a USB cable.
The second mode is UVC projection mode. In the UVC screen projection mode, the USB camera device is simulated by loading specific drivers (such as Potplayer). When the device is connected to the system, the driver will convert the device's video signal to the UVC standard format and transmit it to the system through the USB interface. After receiving the video signal, the system will decode it and display it on the screen, achieving the screen projection.

[Upgrade]
The device supports local upgrade and OTA upgrade (only supported by the device with WiFi function). Local upgrade refers to that the installation package is put under the specified file directory for upgrading by following the screen indications. In OTA upgrade mode, the software update is received and installed from remote servers via wireless networks.

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Robonus schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:23:
[...]

Er is wel iemand die een DIY zoomlens voor zn IR camera heeft gemaakt: https://www.instructables...mera-Telephoto-Converter/
Ik weet het, maar zoals je kunt lezen kun je voor de prijs van die twee extra IR lenzen ook overwegen om de E2+ aan te schaffen. En het is nog geen zoomlens, alleen een vaste adapter.
Overigens is het wel eenvoudig mogelijk om een macrolens voor elke IR camera te plaasten. Dan is de focus nog maar een paar cm voor de camera en kun je heel goed kleine warmtebronnen op een PCB vinden. Daar heb ik wel een voorzet lens voor.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
crunchytail schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:21:
[...]

Ik ben vrijwilliger bij een stichting die vermiste honden opspoort. Wij hebben recentelijk de Xinfrared One XH09 voor dit doel (bosjes/struiken) aangeschaft. Kost €345 bij Eleshop. Echt een fantastisch apparaat.

Hier een video waarin we deze camera hebben uitgetest. :)
Xinfrared heeft nu leuke black friday kortingen voor verschillende modellen. :) De bovengenoemde XH09 kost nu 299 dollar (284 euro). Absolute aanrader, ook voor binnenshuis.

Verzending is kosteloos en er zijn geen douanekosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBH_Dk1ewyFgcUbISQ3MHQsliUY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OCECV00OHbhKN6eOI0LPiwye.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Vandaag de Guide IR E2+ binnen gekregen van Eleshop inclusief macrolens en tasje. Ik gebruikte tot nu toe een Dogee S98Pro en heb begin dit jaar ergens een InfiRay C200pro+ geprobeerd, deze leek ook de features te hebben die ik zocht maar helaas viel deze erg tegen qua beeld en features dus die is terug gegaan.

2 dingen die voor mij belangrijk zijn is het analyseren van PCBs en als het mogelijk is de beelden live uit de camera krijgen via USB-C of beter nog WiFi zodat ik deze kan gebruiken tijdens mijn livestreams. Dat ging met de Dogee S98Pro omdat dat gewoon een Android telefoon is en ik via een screen capture utility het beeld zo OBS in kan streamen over WiFi.

Echter de minimale focus afstand van de Dogee was totaal niet geschikt voor PCB analyse.

Dan de E2+! Deze camera is nog erg nieuw en ik heb het idee dat de software kant nog een beetje werk nodig heeft. Het beeld is goed, beetje wat je van een thermische camera mag verwachten, resolutie is gewoon laag, super resolutie optie is aardig (framerate zakt iets maar alsnog ok). Gek genoeg is de Dogee S98Pro daarin nog steeds beter terwijl dat een complete telefoon is voor ongeveer hetzelfde geld.

Qua streaming krijg ik het via WiFi niet aan de praat, hij connect met mijn SSID, vraagt een IP via DHCP en vervolgens kan ik hem een beetje pingen (verliest veel pings, soms hoge ms, etc.) echter via ThermoTools kan ik er met geen mogelijkheid mee verbinden.

Echter als ik een WiFi dongle in mijn PC steek en vervolgens de handset in AP modus zet en daarmee verbind werkt het wel prima en kan ik live de beelden streamen over WiFi (in AP modus dus) verbinding met de ThermoTools PC applicatie! Dat is responsief en werkt tot nu toe prima (uurtje mee gespeeld). Ook lijkt de resolutie hoger dan de zeer lage resolutie die je krijgt in projection mode over USB.

De minimale focus afstand is toch wel zo'n 15cm tot 20cm, de autofocus daarnaast heeft nog wat werk nodig naar mijn mening, deze zit er vaak naast. Maar door te dichtbij te gaan, focussen en daarna ietsje verderaf te gaan levert het wel een scherp plaatje op!

De Marcolens die eleshop verkoopt voor de PC210 past ook op de E2+ en deze werkt ook prima. Hiermee moet je een stuk dichterbij de PCB komen, zeg zo'n 5cm maar dan is het beeld ook netjes scherp en kun je individuele componenten goed beoordelen.

Mijn conclusie is nog niet helemaal gevormd maar neigt naar dat het een leuk ding is voor de prijs. Hij doet in principe nu al alles beter dan de C200pro+ die toch echt een slag duurder was (zeker nu met de aanbieding).

Als iemand specifieke vragen heeft, shoot dan kan ik proberen dat te bekijken!

[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 29-11-2024 23:24 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Kleine extra reactie!

Hier wat shots gemaakt met de camera en opgehaald in de PC software.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkIJfN-U6KFoQlGEZX7Fq8pJIMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZukUbrKie5ljbjTMDBBShZu.jpg?f=fotoalbum_large Het onderwerp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnpTNWo9tEa8D0CIb0udicY-hHE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F2SAdpDjr0OkDCC8xIaWeOQ7.jpg?f=user_large Normaal-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-cv0zpypxXqAVBUZhW1vKC1R-s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ug0dFxUh8i2yx8rGP537sh2D.jpg?f=user_large Normaal-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpRTe3qTzkiWcFfubNJdhntvuhQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KiMjTdKmTN5F54RG6gEvmjqD.jpg?f=user_large Macro-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahX_AgTIMfnqmIA6FSV4Radzw8Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qN9CvMA5ffF20oObiP7eE6i3.jpg?f=user_large Macro-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxYt3LjOahrCtXPd3zJ7rL5Y_-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyrDjLD8yiMYEkuhkMruXzca.jpg?f=fotoalbum_large PC applicatie "super resolution" 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-39bHOBQhmuuv2Km9r_N5tEHlbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2yWDYXs2YAAQQTm6gcWsGSM.jpg?f=fotoalbum_large PC applicatie "super resolution" 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfJzj2T4wg-wj09PQUun6m5OUOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yt2nwBb9iHtay7raZSz2GIN8.jpg?f=fotoalbum_large Dogee S98 Pro "macro shot"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHipI2EHAMEI_y-gViAisdoSj8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrmU9imuTeMQeMAIRYfNHOlu.jpg?f=fotoalbum_large Dogee S98 Pro meer normale afstand, vergelijkbaar palette als Guide IR camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhvvUs_N3Xf_MiwC8DLZHRSNBG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aTiYLOS6wmqlGRXCSBZGKZf.jpg?f=fotoalbum_large S98 Pro met palette wat ik normaal gebruik.

Als ik het zo bekijk is de nieuwe camera, mits juist gebruikt en niet persee hetzelfde als de Dogee S98 Pro wel degelijk instaat om zowel betere overzicht plaatjes en zeker betere macro plaatjes te schieten!

[ Voor 25% gewijzigd door Quindor op 30-11-2024 00:01 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 15:23

Sebazzz

3dp

Wat mij van zo'n InfiRay P2 Pro dan weer verbaast is dat je kennelijk op de USB-C iPhones de Lighting versie moet gebruiken, lekker bungelend aan een kabeltje 8)7 Kunnen ze ten minste niet een USB-C versie maken waar de connector gewoon aansluit op de PCB hoe de lightning connector dat doet? |:(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Sebazzz schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:10:
Wat mij van zo'n InfiRay P2 Pro dan weer verbaast is dat je kennelijk op de USB-C iPhones de Lighting versie moet gebruiken, lekker bungelend aan een kabeltje 8)7 Kunnen ze ten minste niet een USB-C versie maken waar de connector gewoon aansluit op de PCB hoe de lightning connector dat doet? |:(
Dat is uiteraard een veelgestelde vraag en daar werkt Infiray wel aan. Maar wanneer die uitkomt is nog niet bekend :-) Tot die tijd moet het inderdaad zo...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Hallo,

Ik heb mij de Guide E2 aangeschaft en deze werd gisteren geleverd. Ik was vooral benieuwd om de vloerverwarming in kaart te brengen in ons huis. We kochten dit huis enige tijd geleden en er is geen plan van welk kraantje bij welk circuit hoort.

Ik krijg echt zeer moeilijk de leidingen van het warme water op de camera te zien. In de A modus zie ik ze praktisch niet liggen (of ik zie zeer veel vreemde gele/rode vlekken). Daarna even de S en M modus gebruikt maar ik weet precies niet echt wat ik aan het doen ben.

In de M modus denk ik dat ik de minimum en maximum temperatuur die de camera moet tonen kan aanduiden? in de S modus lijk ik precies het temperatuurverschil tussen de min en max te kunnen verklein/vergroten.

Zijn hier mensen aanwezig die reeds wat ervaring hebben en mij eventueel wat info kunnen meegeven op wat ik dien te letten of welke instelling ik eventueel kan wijzigen om een beter resultaat te verkrijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 18:53
argon007 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:12:
Hallo,

Ik heb mij de Guide E2 aangeschaft en deze werd gisteren geleverd. Ik was vooral benieuwd om de vloerverwarming in kaart te brengen in ons huis. We kochten dit huis enige tijd geleden en er is geen plan van welk kraantje bij welk circuit hoort.

Ik krijg echt zeer moeilijk de leidingen van het warme water op de camera te zien. In de A modus zie ik ze praktisch niet liggen (of ik zie zeer veel vreemde gele/rode vlekken). Daarna even de S en M modus gebruikt maar ik weet precies niet echt wat ik aan het doen ben.

In de M modus denk ik dat ik de minimum en maximum temperatuur die de camera moet tonen kan aanduiden? in de S modus lijk ik precies het temperatuurverschil tussen de min en max te kunnen verklein/vergroten.

Zijn hier mensen aanwezig die reeds wat ervaring hebben en mij eventueel wat info kunnen meegeven op wat ik dien te letten of welke instelling ik eventueel kan wijzigen om een beter resultaat te verkrijgen?

Alvast bedankt!
Vloer laten afkoelen en met de camera gaan kijken als je weer gaat verwarmen. Dan is het temperatuurverschil het grootst.

Ook je vloerafwerking speelt mee.

Beneden klick laminaat en daar is het moeilijker te zien dan dan bij de klick pvc op de verdieping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txWXLtCWsp6wdMmwR_bSw4AmqeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1RQJfeH5TcBWLHpDV1D3QaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD6D_VK_3pZpS8zKC0l4TRBDNSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rt7ci0k4JYZcBuFEGevL6CC8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met de Flir van de Cat telefoon gemaakt. (Met een echte kat op de foto:) )

Foto 1, links zandcement vloer met tegels, rechts droogbouw met klick pvc. Geen idee hoelang de vloerverwarming toen al aan stond.

[ Voor 24% gewijzigd door Erwin_83 op 04-12-2024 09:34 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Het gaat hem hier over tegelvloer. Met andere woorden het probleem is waarschijnlijk dat de vloer gelijkmatig warm heeft en het temperatuurverschil tussen de leidingen en de vloer te weinig is?

Is er ergens meer info te vinde over die A/S/M modes (en andere instellingen op de Guide toestellen)? De manual is zeer beknopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 18:53
Kwa instellingen geen idee bij dat type. Maar hoe groter je temperatuur verschil, des te beter zichtbaar. Vloerverwarming die al een tijdje aan staat zal egaal warm worden, dus lastig om dan leidingen goed waar te nemen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk liggen de leidingen vrij diep. Ik heb dat in mijn badkamer ook: een cm of 9 cement bovenop de leidingen gestort en daar tegels bovenop. Daar zie ik de leidingen ook niet met de warmtebeeldcamera. Bij opwarmen is het voor de camera één egale massa.

Instelling zou niet zoveel uit moeten maken, als de vloer koud is (graadje of 14) en je de CV flink opstookt dan zou je het normaal gesproken prima moeten kunnen zien. Misschien kun je op de verdeler de temperatuur nog wat hoger zetten tijdelijk. Niet hoger dan een graad of 45, anders kunnen je tegels barsten.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-08 16:30
Mijn oude Flir C3 maakt van mijn tegelvloer vergelijkbare opnamen als hierboven. Ca 5-6 cm dekvloer en daarop 8mm tegels. Mijn woning is matig geïsoleerd dus de verwarming moet best wel werken. Ik zou de thermostaat omhoog zetten en een half uurtje wachten.

Camera’s als de mijne zijn leuk voor dit soort dingen, ook het onderzoeken van groepenkast en elektra (hotspots). Opnamen van de gevel kan, maar vooral bij koud weer wanneer de verliezen groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

ThinkPad schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:42:
Mogelijk liggen de leidingen vrij diep. Ik heb dat in mijn badkamer ook: een cm of 9 cement bovenop de leidingen gestort en daar tegels bovenop. Daar zie ik de leidingen ook niet met de warmtebeeldcamera. Bij opwarmen is het voor de camera één egale massa.
Maar ook dan zou je evt. temperatuurverschillen over de gehele ruimte wel moeten zien, als je die niet ziet heb je dus gewoon bevestigd dat je vloer netjes gelijkmatig warm wordt, toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

argon007 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:12:
Hallo,

Ik heb mij de Guide E2 aangeschaft en deze werd gistere
Zoals eerder aangegeven de vloer afkoelen. Bv in de nacht uitzetten en sochtends aan en dan monitoren. Ook niet te lang wachten met monitoren, anders wordt het weer een grote vlek.

Met de guide moet je even spelen met de instellingen. Eigenlijk de waarde van (laagste en hoogste temperatuur) modus A overnemen en manueel iets krapper stellen totdat je de leidingen iets beter ziet

Hieronder zie je links de mileseey tr256b en rechts de guide pc210 met modus A, M en standaard. Bij de guide zie je zonder handmatig in te stellen meer een vlek dan de leidingen. Is een tegelvloer overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hERkTs6YTevV8hYtOlOWlrA7fa0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/on0mjTuA4H1oHT9BkuzQybdE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJTh03VAOhi0xHFXK_vAjLyh4fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1jo3fDzse6FbOBXTmwvK81u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7sWJGf-57LswNEe8uwC35oggsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZT8ypNDpcRRxN44ijdKYWms.jpg?f=fotoalbum_tile

Mede hierom heb ik voor de mileseey gekozen omdat ik vond dat deze out of de box binnenshuis de tenperatuurverschillen wel redelijk zichtbaar maakt en ik geen zin had om telkens te button smashen zoals bij de guide

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 04-12-2024 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/764eydX5KJ2Fqoi1XVsBl6VLQ0w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OTjViwix33EF2TqfzICKsYCG.jpg?f=user_large
Vloerverwarming ingefreesd in zandcement dekvloer. Als het huis op temperatuur is dan is het al een stuk minder goed zichtbaar. Overigens kun je wel een groep dichtdraaien en dan kijken waar het koud wordt. Liggen de leidingen diep dan vormt de vloer een flinke vertraging voor warmteafgifte. Hoe verder van de leidingen hoe minder scherp het wordt.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Wow, zo'n mooi beeld krijg ik hier niet. Ik zie eerlijk gezegd de leidingen zelfs niet lopen... Geen tijd meer gehad om hier nog verder naar te kijken. Zal dus voor later zijn. Wel jammer, want was het primaire doel van deze aankoop om de leidingen van de vloerverwarming op te sporten :-).

• crunchytail
argon007 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:20:
Wow, zo'n mooi beeld krijg ik hier niet. Ik zie eerlijk gezegd de leidingen zelfs niet lopen... Geen tijd meer gehad om hier nog verder naar te kijken. Zal dus voor later zijn. Wel jammer, want was het primaire doel van deze aankoop om de leidingen van de vloerverwarming op te sporten :-).
Same hier. Twee verschillende warmtecamera's liggen maar met allebei niets te zien in de vloer.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.