Vandaag de Guide IR E2+ binnen gekregen van Eleshop inclusief macrolens en tasje. Ik gebruikte tot nu toe een Dogee S98Pro en heb begin dit jaar ergens een InfiRay C200pro+ geprobeerd, deze leek ook de features te hebben die ik zocht maar helaas viel deze erg tegen qua beeld en features dus die is terug gegaan.
2 dingen die voor mij belangrijk zijn is het analyseren van PCBs en als het mogelijk is de beelden live uit de camera krijgen via USB-C of beter nog WiFi zodat ik deze kan gebruiken
tijdens mijn livestreams. Dat ging met de Dogee S98Pro omdat dat gewoon een Android telefoon is en ik via een screen capture utility het beeld zo
OBS in kan streamen over WiFi.
Echter de minimale focus afstand van de Dogee was totaal niet geschikt voor PCB analyse.
Dan de E2+! Deze camera is nog erg nieuw en ik heb het idee dat de software kant nog een beetje werk nodig heeft. Het beeld is goed, beetje wat je van een thermische camera mag verwachten, resolutie is gewoon laag, super resolutie optie is aardig (framerate zakt iets maar alsnog ok). Gek genoeg is de Dogee S98Pro daarin nog steeds beter terwijl dat een complete telefoon is voor ongeveer hetzelfde geld.
Qua streaming krijg ik het via WiFi niet aan de praat, hij connect met mijn SSID, vraagt een IP via DHCP en vervolgens kan ik hem een beetje pingen (verliest veel pings, soms hoge ms, etc.) echter via ThermoTools kan ik er met geen mogelijkheid mee verbinden.
Echter als ik een WiFi dongle in mijn PC steek en vervolgens de handset in AP modus zet en daarmee verbind werkt het wel prima en kan ik live de beelden streamen over WiFi (in AP modus dus) verbinding met de ThermoTools PC applicatie! Dat is responsief en werkt tot nu toe prima (uurtje mee gespeeld). Ook lijkt de resolutie hoger dan de zeer lage resolutie die je krijgt in projection mode over USB.
De minimale focus afstand is toch wel zo'n 15cm tot 20cm, de autofocus daarnaast heeft nog wat werk nodig naar mijn mening, deze zit er vaak naast. Maar door te dichtbij te gaan, focussen en daarna ietsje verderaf te gaan levert het wel een scherp plaatje op!
De Marcolens die eleshop verkoopt voor de PC210 past ook op de E2+ en deze werkt ook prima. Hiermee moet je een stuk dichterbij de PCB komen, zeg zo'n 5cm maar dan is het beeld ook netjes scherp en kun je individuele componenten goed beoordelen.
Mijn conclusie is nog niet helemaal gevormd maar neigt naar dat het een leuk ding is voor de prijs. Hij doet in principe nu al alles beter dan de C200pro+ die toch echt een slag duurder was (zeker nu met de aanbieding).
Als iemand specifieke vragen heeft, shoot dan kan ik proberen dat te bekijken!
[
Voor 3% gewijzigd door
Quindor op 29-11-2024 23:24
]