Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54
Erwin_83 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:02:
Flir op de Cat S62. Maar zonder is het na isoleren ook wel duidelijk. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou dan toch grotere verschillen op de Flir verwachten t.o.v. de buren?

(Wel schuifpui dicht doen ;) )

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:29
Seafarer schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Ik zou dan toch grotere verschillen op de Flir verwachten t.o.v. de buren?

(Wel schuifpui dicht doen ;) )
Moet nog eens spelen met de instellingen.

Wellicht is vanaf de tuin een foto van het dak maken ook niet ideaal.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 09:57
route99 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:44:
Als de PC210 een eigen EXIF taal gebruikt dan kan het nog wel ff duren eer het voor die camera's ook zo ver is?
valt wel mee hoor, met wat klooien haal je deze informatie er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Bestandsnaam   : ./IRI_20240110_225356.jpg
Breedte        : 240
Hoogte         : 320
Softwareversie : 1.0.0 
RawData        : {217, 1, 1, 192...}
Model          : PC210      
Serienummer    : ZC11AFP220W3999
Measurement    : @{emiss_type=0; distance=15; first_shutter_temp=158; gears=1; atmospheric_transmittance=-1; optical_transmittance=-1; temp_max=1500; temp_min=-200; fusion_type=2}
Mapping        : @{manual_mapping=0; tmax_mapping=0; tmin_mapping=0}
Palette        : @{palette_index=3; palette_index_base=0; h=0; b=0; s=0}
Analyser       : {@{name=r1; analyser_type=2; show_type=5; emiss=95; emiss_type=0; distance=15; humidity=0; reflect_temp=230; mark_type=3; max_temp=8; avg_temp=0; min_temp=7; alarm_t
                 ype=0; alarm_max=0; alarm_avg=0; alarm_min=0; point=System.Object[]}, @{name=p1; analyser_type=1; show_type=5; emiss=95; emiss_type=0; distance=15; humidity=0; refle
                 ct_temp=230; mark_type=3; max_temp=8; avg_temp=0; min_temp=8; alarm_type=0; alarm_max=0; alarm_avg=0; alarm_min=0; point=System.Object[]}}
ISO            : @{iso_type=0; iso_hightemperature=0; iso_lowtemperature=0; iso_color=-1; iso_othercolor=-1}

de rauwe IR data lijkt in vier aparte blokken weggeschreven te worden, ik kan alleen nog geen wijs worden uit hoe die dan verder te combineren zijn:

bronbestand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQVKO6Tlj9a0Cz1f4C2H4J40X6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ojvs8zumfyiMTiUcXi7lYeeZ.jpg?f=user_large

blok 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVD7dTT9DTd09awvkz0sHHn8tks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o4815arFeDbbmWASLq8XIpIq.png?f=user_large

blok 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAWVotfhsXIuSprNrCPn8BA6Q8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lTJRtivUXuj43ya8CUdNM2gO.png?f=user_large

blok 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzMrP3lef8ikacE9z52CN0fgWyw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kZU3Z4nWQdhtrwLBCJsLnLtu.png?f=user_large

blok 4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g28pmV5H6pwRXJj1MDihnRgUsLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XtrkBVAYNhEa1pgHl1cDDkwz.png?f=user_large

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:22
Welke value for money camera moet je nu hebben tegenwoordig?
Tot €400,- die mileystone 256?
Of ik zag iemand met zo’n IOS IR camera met strakke beelden, welke was dat deze?
Xinfrared P2 Pro Warmtebeeldcamera, 9g volledig metalen body, Temperatuurbereik meting -20°C ~ 600°C, 25Hz 256X192 Resolutie, Ondersteuning iOS 11 en hoger https://amzn.eu/d/ithsGYA

[ Voor 71% gewijzigd door Technician- op 18-01-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

akoster schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:55:
[...]valt wel mee hoor, met wat klooien haal je deze informatie er zo uit:..................
Een mooie quick win...
de rauwe IR data lijkt in vier aparte blokken weggeschreven te worden, ik kan alleen nog geen wijs worden uit hoe die dan verder te combineren zijn:....
Maar dan..... succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:02
Technician- schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:42:
Welke value for money camera moet je nu hebben tegenwoordig?
Tot €400,- die mileystone 256?
Of ik zag iemand met zo’n IOS IR camera met strakke beelden, welke was dat deze?
Xinfrared P2 Pro Warmtebeeldcamera, 9g volledig metalen body, Temperatuurbereik meting -20°C ~ 600°C, 25Hz 256X192 Resolutie, Ondersteuning iOS 11 en hoger https://amzn.eu/d/ithsGYA
Die Xinfared kan een vlek hebben in het beeld, lees je vaker. Maar via Amazon kan je hem dan terug sturen natuurlijk. Let wel op dat ke volgende telefoon sowieso geen lightning aansluiting meer heeft en het apparaat na relatief korte tijd nutteloos wordt. (Je oude telefoon bewaren ga je echt niet doen).

Ik had hetzelfde met een usb-c versie, maar toch een normale genomen omdat over 10 jaar dit gewoon direct werkt als ik hem opstart (niet eerst de betreffende app moeten opzoeken als ik intussen een andere telefoon heb).

De Miley en PC210 zijn beide top. Beide gehad.
De Miley heeft een net wat beter beeld uit de sensor en kan videos opnemen, de PC210 start weer lekker snel op (ook erg prettig).

Beide super hoor, gewoon 1tje kiezen en daarbij houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Whiskey48 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 06:55:
[...]

Die Xinfared kan een vlek hebben in het beeld, lees je vaker. Maar via Amazon kan je hem dan terug sturen natuurlijk. Let wel op dat ke volgende telefoon sowieso geen lightning aansluiting meer heeft en het apparaat na relatief korte tijd nutteloos wordt. (Je oude telefoon bewaren ga je echt niet doen).

Ik had hetzelfde met een usb-c versie, maar toch een normale genomen omdat over 10 jaar dit gewoon direct werkt als ik hem opstart (niet eerst de betreffende app moeten opzoeken als ik intussen een andere telefoon heb).

De Miley en PC210 zijn beide top. Beide gehad.
De Miley heeft een net wat beter beeld uit de sensor en kan videos opnemen, de PC210 start weer lekker snel op (ook erg prettig).

Beide super hoor, gewoon 1tje kiezen en daarbij houden!
Ja vind zo’n los ding eigenlijk niks, moet je aanklikken, voorzichtig zijn, een app starten enz

Een systeem met beeldscherm is aanzetten en klaar, die moet het maar worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Moet thermografie van gebouw schillen doen.

Wat zou je moeten hebben als je dit heeeeel professioneel zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:58

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Technician- schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:44:
Moet thermografie van gebouw schillen doen.

Wat zou je moeten hebben als je dit heeeeel professioneel zou doen?
Een goede training. Komt best wat bij kijken om de de plaatjes goed te maken en ook goed te kunnen interpreteren.
Of bedoel je welke camera?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
xah5kiDe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Een goede training. Komt best wat bij kijken om de de plaatjes goed te maken en ook goed te kunnen interpreteren.
Of bedoel je welke camera?
Ja welke camera heeft iemand die echte schil verliezen maakt op een behoorlijke afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Via AliExpress zag ik de Mileseey tr256B voor 228 euro. Dacht prima deal. Verzending vanuit Spanje. Volgens mij hebben de meeste daar ook besteld. Nu na 3 dagen kreeg ik een bericht van de verkoper. Dat hij niet meer op voorraad is in Spanje en hij nu uit China moet komen a 300 euro ineens…

Meer mensen dit? En is dit normaal. Ga hier niet mee akkoord. Vraag mij af of dit überhaupt wel mag na bestelling en betaling?

Koop nooit via AliExpress dus heb echt geen idee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:54
Of het mag weet ik niet, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn best lastig in dit geval denk ik. Wellicht annuleren en dan elders bestellen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Annuleren ben ik zeker van plan. Echter is hij overal nu c.a 300 zoals ik kan vinden helaas.

Omdat ik niet bekend was met AliExpress vroeg ik mij dit dus af of het normaal ook zo gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Passie-m schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:49:
Annuleren ben ik zeker van plan. Echter is hij overal nu c.a 300 zoals ik kan vinden helaas.

Omdat ik niet bekend was met AliExpress vroeg ik mij dit dus af of het normaal ook zo gaat…
ALIexpress is Chinees.
Denk je dat die zich aan Europese consumentenrecht houden?

We moeten eens stoppen om door ons knieperige volksaard de Chinees te sponseren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Technician- schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:52:
[...]

ALIexpress is Chinees.

We moeten eens stoppen om door ons knieperige volksaard de Chinees te sponseren .
Want die dingen zijn niet made in China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Tja heel veel komt natuurlijk uit China, of je nu via bol of andere webwinkels wat besteld. Ging mij er meer om of dat het op AliExpress “gewoon” was dat ze na een bestelling de prijs zo omhoog duwen. Of dit nu mag of niet nagelaten.

Ik bestel er nooit, dus vond het een vrij rare manier van omgang. En was dus enkel benieuwd of er meer mensen dit hebben gehad met het bestellen van de mileseey.

Niet het wettelijke mag het wel/ niet discussie. Was niet de bedoeling. Dus laten wij vooral on topic blijven ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Passie-m op 19-01-2024 21:29 . Reden: Aanpassing tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:19
Technician- schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:52:
[...]

ALIexpress is Chinees.

Het is tegenwoordig lastig om iets niet Chinees te kopen, overal dropshipping tegenwoordig, inclusief verkopers via bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Passie-m schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:27:
Ging mij er meer om of dat het op AliExpress “gewoon” was dat ze na een bestelling de prijs zo omhoog duwen. Of dit nu mag of niet nagelaten.
Volgens mij niet, maar komt wel eens voor gezien jou ervaring.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
Passie-m schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:49:

Ik heb de TR256B net besteld voor 230 euro op Aliexpress. Het is een superaanbieding nu. Wel de TR256B selecteren in de opties. Nog 6 uur geldig. Hopelijk ben je op tijd.

https://nl.aliexpress.com...Zrx8&gatewayAdapt=glo2nld

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Mr_Music schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 02:58:
[...]

Ik heb de TR256B net besteld voor 230 euro op Aliexpress. Het is een superaanbieding nu. Wel de TR256B selecteren in de opties. Nog 6 uur geldig. Hopelijk ben je op tijd.

https://nl.aliexpress.com...Zrx8&gatewayAdapt=glo2nld
Dank. Zie hem echter alleen nu voor 283.. ik ga het even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:23
Technician- schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:28:
[...]

Ja welke camera heeft iemand die echte schil verliezen maakt op een behoorlijke afstand
Een koele plek op een binnenmuur kan duiden op energie verlies óf een vochtige plek die door verdamping koeler is...een warme plek op een buitenmuur op warmteverlies of van warmte instraling van de zon een paar uur geleden...
Correcte interpretatie van ir beelden is niet eenvoudig.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Passie-m schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:12:
[...]

Dank. Zie hem echter alleen nu voor 283.. ik ga het even in de gaten houden.
283 is niet de prijs die afgerekend wordt, er gaat een price adjustment vanaf waardoor die op 233 komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:02
Cyberpope schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Dat is de E gok ik zo (ik heb me zelluf ook..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atr3e4mkc7v4JbDPy-vf0IHR3PM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jQhl5xisWfTzcKaH4VXqGwiJ.png?f=fotoalbum_large

De B met code WS2EU30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
Thanks voor de code en het melden! 208 indd met wat douanekosten nogsteeds stukke goedkoper!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Thanks heb besteld met code voor €161!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
natural colour schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:29:
[...]

Een koele plek op een binnenmuur kan duiden op energie verlies óf een vochtige plek die door verdamping koeler is...een warme plek op een buitenmuur op warmteverlies of van warmte instraling van de zon een paar uur geleden...
Correcte interpretatie van ir beelden is niet eenvoudig.
Vind ik overtrokken, hoor altijd de wildste theorien van mensen die zich verkopen met thermografie.
Volgens mij moet je sochtends heel vroeg zijn als het gebouw (verder) opwarmt en de na de nacht heb je geen zon invloed. En dan is er het boeren verstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:12
Goedenavond,

Wij hebben kozijnen laten plaatsen en ik vertrouw het niet (heb hier en daar wat meegekeken en er zijn stukken niet dichtgepurt en dat soort dingen). Nu heb ik een FLIR E5 gehuurd en ik vroeg me af of er iemand met mij mee wilt kijken om de beelden te interpreteren. Ik heb een aardig idee, maar zou het heel fijn vinden als ik uitleg van iemand anders kan overleggen aan de installateur. Ik ben namelijk bang dat er ondeugdelijk is geïnstalleerd. Ik heb nu 150 foto's (IR+normaal), dus hier posten is wat gortig. Maar als iemand met mij kort door die foto's heen wilt gaan om mijn vermoedens te bevestigen, zou je mij een enorm plezier doen! We kunnen even teamsen of webexen of iets dergelijks en dan deel ik graag mijn scherm.

Eén klein voorbeeldje dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjFpnSpV6OH6uxCcc2LVXdRg4IM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K6MctujGw8W7px2RbohVqLcB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDmzZHvTda9_yKJMISDDLKersxI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EZ3ZCiQaqcG86SaR7JOabies.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFCS8tanUdrsXxktJKYroYEDp6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OOrCrMsrMAirHaWMb9Xjr8kY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOnQK1poFF0LeJY2cddsoQ86Fck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RMgzEbUkipyvBnqBeNX1cQ2b.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q4yma0LYv9Ae8MthcrD4rfcuPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IniTSuvTNWIRzMUEVIbkwnzI.jpg?f=fotoalbum_large

Slaapkamer hoekje waar geen pur zit, als je goed kijkt, kijk je tegen een houten latje dat aan de buitenmuur zijde zit. Je ziet wel echt een verschil tussen de hele vensterbank en dat hoekje waar geen pur zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcEfPm70-tUSuLVm7Of-QohJLJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q5blUXA29ooRZDehXLEBo6Xp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yO44K7eRRWTkpwLlftL3Le5CxOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aikrl1LCwbvXobDcOkCVZh56.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj-JBx3-CdTSomVbJz7IIcpGDAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lc9WOg5w1WFQdcgRPuXHqKhX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier kijk je tegen een soort opstaand loodflapje of iets dergelijks waar ook niet goed omheen gepurt is. Je ziet dat dat hoekje significant kouder is en dat het stukje muur/tegels daar ook kouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:23
pannekoek schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:23:
Goedenavond,

Wij hebben kozijnen laten plaatsen en ik vertrouw het niet (heb hier en daar wat meegekeken en er zijn stukken niet dichtgepurt en dat soort dingen). Nu heb ik een FLIR E5 gehuurd en ik vroeg me af of er iemand met mij mee wilt kijken om de beelden te interpreteren. Ik heb een aardig idee, maar zou het heel fijn vinden als ik uitleg van iemand anders kan overleggen aan de installateur. Ik ben namelijk bang dat er ondeugdelijk is geïnstalleerd. Ik heb nu 150 foto's (IR+normaal), dus hier posten is wat gortig. Maar als iemand met mij kort door die foto's heen wilt gaan om mijn vermoedens te bevestigen, zou je mij een enorm plezier doen! We kunnen even teamsen of webexen of iets dergelijks en dan deel ik graag mijn scherm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Slaapkamer hoekje waar geen pur zit, als je goed kijkt, kijk je tegen een houten latje dat aan de buitenmuur zijde zit. Je ziet wel echt een verschil tussen de hele vensterbank en dat hoekje waar geen pur zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier kijk je tegen een soort opstaand loodflapje of iets dergelijks waar ook niet goed omheen gepurt is. Je ziet dat dat hoekje significant kouder is en dat het stukje muur/tegels daar ook kouder is.
Eerste foto; kozijn 14 C°.. als het buiten 10 graden was is dat niet best...bij 0 graden OK.
Zojuist bij mij gemeten met Flir E4: buiten is het nu 5°: onderkant kozijn in woonkamer: 14.5°

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:12
natural colour schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Eerste foto; kozijn 14 C°.. als het buiten 10 graden was is dat niet best...bij 0 graden OK.
Zojuist bij mij gemeten met Flir E4: buiten is het nu 5°: onderkant kozijn in woonkamer: 14.5°
maar op basis van het eerste kozijn en de foto met het gat zonder pur, kan je nu met redelijkheid zeggen dat onder die afwerking nog altijd geen pur zit en dus een warmtelek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Deze winter ging onze vloerverwarming in 3 van 4 zones niet meer. Nadat de monteur geweest was, merkte ik opeens dat de vloerverwarming 24/7 loopt en de vloer zich tot 26°C opwarmt en de thermostaat tot wel 22°C aangeeft. De vloerverwarming loopt ook wanneer de thermostaat uitstaat. In de andere zones blijft de bodem rond 21-22°C graden als de thermostaat uitstaat.

Met de Fluke Ti45 van het werk even gemeten en kan nu tegenover de verhuurder/verwarmingsmonteur bewijzen dat dit ook echt zo is.
De Fluke schijnt uit 2007 te komen, is loeizwaar en matige resolutie, maar voor mij net genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URCJIV8_mswPAI8GnQGwqgRrG8g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ekb40dI6UTw1QMTfbSwoWGxI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

pannekoek schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:23:
Goedenavond,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pur is niets anders dan stilstaande lucht. Het is niet erg als als er wat Pur ontbreekt zolang het maar niet tocht. Zo te zien is het binnen keurig afgewerkt dus wees tevree.
De kozijnen hebben meestal een lagere warmte weerstand. Maar door het relatief kleine oppervlak maakt dat toch niet uit. En als er van dat kleine oppervlak een klein hoekje nog wat slechter geïsoleerd zou zijn, dan levert je dat een onmeetbaar klein verlies op. Wat wel lastig kan zijn, zijn koude plekken die beneden het dauwpunt komen. Dan kun je schimmel plekken krijgen. Op kunstof kozijnen veeg je dat zo weg. Beter ventileren helpt dan ook.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokkoD
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-02-2024
Goedemiddag Heren en dames,

een vraagje ik mag via me werk een warmtecamera kopen,
de werkzaamheden die ik ga doen is isolatie van buizen na lopen en lekkage nalopen van cv leidingen.

ik zat zelf te kijken naar een BOSCH Professional Thermodetector GIS 1000 C maar hoor graag naar jullie meningen, wil het wel onder de 1000 euro houden en wel bij een bedrijf houden en geen aliexpres :Phaha

alvast bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

jokkoD schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:45:
BOSCH Professional Thermodetector GIS 1000 C
Dit lijkt meer op een infrarood temperatuur sensor met camera. Dus je moet heel specifiek een punt aanwijzen om daarvan de temperatuur te zien. Zie geen warmtebeeld oid. Lijkt mij lastig om op deze manier lekkages te ontdekken

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 07-02-2024 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
AOC schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Dit lijkt meer op een infrarood temperatuur sensor met camera. Dus je moet heel specifiek een punt aanwijzen om daarvan de temperatuur te zien. Zie geen warmtebeeld oid. Lijkt mij lastig om op deze manier lekkages te ontdekken
Dat kan wel... soort van ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +5 Henk 'm!
jokkoD schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:45:
[...]
wil het wel onder de 1000 euro houden en wel bij een bedrijf houden en geen aliexpres
[...]
Ik mis beetje de eigen inzet, heb je dit topic al gelezen?

De 'Guide PC210' is hier vrij populair omdat hij voor een scherpe prijs (+/-€210) vanuit China te verkrijgen is/was. Maar ook gewoon bij een NL webshop te bestellen: https://www.eleshop.nl/guide-ir-pc210-warmtebeeldcamera.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:36

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ik was er net uit maar had de automatische span op de pc210 vs het ontbreken op de 256E of B gemist. Heb mijn bestelling voor de Mileseey geannuleerd, wacht een aanbieding voor de pc210 af. Mocht iemand hem tegenkomen, shout!

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-06 18:23
Misschien niet helemaal het goede adres knip, en zelfs niet gewenst: zie de topicwaarschuwing die in beeld stond terwijl je deze post schreef...

[ Voor 78% gewijzigd door teacher op 09-02-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:29
knip

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 09-02-2024 10:08 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-06 18:23
Erwin_83 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:07:
[...]

Is er vanuit de gemeente geen energie bewust clubje ofzo die een warmtescan kan doen ?

Wellicht is er via Marktplaats wel wat te huur.

Een camera lenen is één maar de interpretatie van beelden kan ook nog een dingetje zijn.
Bij de gemeente zijn ze helaas nog niet zo ver.
En dat het interpreteren lastig kan zijn heb ik inderdaad gelezen, maar ik verwacht dusdanige verschillen dat dat wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokkoD
top dankjewel heren het wat dan de Guide IR PC230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madridista1996
Een tijdje terug heb ik een willekeurige camera aangeschaft via https://www.eenwillekeurigewebsite.nl/
Camera werkt top! Ik heb er geen spijt van :)

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 13-02-2024 17:05 . Reden: :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Mijne ligt al enige tijd bij de duane verdikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Technician- schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:03:
Mijne ligt al enige tijd bij de duane verdikkie
Die van mij komt morgen eindelijk binnen! Heeft even mogen duren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:08
Passie-m schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:13:
[...]

Die van mij komt morgen eindelijk binnen! Heeft even mogen duren…
Volgens mij is er een hele batch door de douane heen. De mijne komt ook morgen

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Welke software gebruiken jullie icm met TR256E?
Als ik de software die ik van de aliexpress seller gekregen heb door een virusscanner haal (virustotal.com), dan vertrouw ik het niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZWFSWAzlIsKJWLKdfP_m_NTgKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p91m3mF0BQOhE9pXk2UiQLwe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
_l_Arjan_l_ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:05:
Welke software gebruiken jullie icm met TR256E?
Als ik de software die ik van de aliexpress seller gekregen heb door een virusscanner haal (virustotal.com), dan vertrouw ik het niet...
[Afbeelding]
Had deze ook gekregen. Alleen ik heb een Mac. Dus kan er niks mee 😅 dus software zoek ik ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Net ook besteld voor 180 incl btw :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
pannekoek schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:23: Ik heb nu 150 foto's (IR+normaal), dus hier posten is wat gortig.
Je kan de fotos in je Fotoalbum zetten (tabblad in je profile). Mischien iet makkelijker ook voor anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
_l_Arjan_l_ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:05:
Echter slaan er ook maar 2 van de 53 scanners uit, waarvan ook niet de bekende. Uit je screenshot was de laatste scan 2 maanden geleden. Microsoft Defender en andere zullen daar nu wel op reageren als je het probeert te installeren? Eventueel in een Sandboxie/VM installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jacco011 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:54:
[...]

Echter slaan er ook maar 2 van de 53 scanners uit, waarvan ook niet de bekende. Uit je screenshot was de laatste scan 2 maanden geleden. Microsoft Defender en andere zullen daar nu wel op reageren als je het probeert te installeren? Eventueel in een Sandboxie/VM installeren?
Ja, ik ben nog van plan om het in een virtuele machine te draaien. Maar daar nog niet aan toegekomen.
Het risico is relatief laag met slechts 2 flags, maar ik wil het risico niet lopen dat het toch mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

_l_Arjan_l_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Ja, ik ben nog van plan om het in een virtuele machine te draaien. Maar daar nog niet aan toegekomen.
Het risico is relatief laag met slechts 2 flags, maar ik wil het risico niet lopen dat het toch mis is.
Heb je niet een oude laptop liggen oid? Daar heb ik m gewoon op geïnstalleerd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier eens even vragen. Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wLIRnfhulWN6Gr_MKBEVr8FKtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svvgQtTEyPpGIqtZNe9aiD0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjRkM7o4XVN5mMduAK-RV2B7kxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fL0kSTUWt3veiA7nNJHuhnvs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfLELa1BXPH4yfu6K01Uo8uvd3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etxJtfQoWlNpMM3mbMobXN8e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKR6sz7hyCYpqSiMVD-o_rRNzjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSngcvaGgUAvkISl3lywpBAh.jpg?f=fotoalbum_large

Bij zo ongeveer alle ramen zie ik dit effect, met name aan de onderkant. Is HR glas. Glaslatten er voor en tijdens de bouw afgekit. Dat was 2011.

Zoals je ziet is die rand veel kouder dan de rest, met name in de hoeken. Is dat nou de glaslat als oorzaak, de oude kit of is er iets anders aan de hand?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
The Eagle schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:29:
Hier eens even vragen. Zie foto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij zo ongeveer alle ramen zie ik dit effect, met name aan de onderkant. Is HR glas. Glaslatten er voor en tijdens de bouw afgekit. Dat was 2011.

Zoals je ziet is die rand veel kouder dan de rest, met name in de hoeken. Is dat nou de glaslat als oorzaak, de oude kit of is er iets anders aan de hand?
Dit is denk ik het metaal van de randen waar het glas op zit (profiel) als ik zo moeten gokken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:36
@The Eagle Dit zal je bij elk (houten) kozijn hebben.
Rondom je raam heb je een luchtspouw van enkele mm. Als het goed is wordt dat geventileerd via de onderzijde naar de buitenlucht. Daar zitten luchtgaten door je kozijn/glaslat.
De glaslat aan de binnenzijde(bij binnenbeglazing) van +/- 15mm is dus het 'dunste' deel van je constructie dat aan de buitenlucht grenst. De kitrand+glasband zit niet in de spouw en draagt dus niet aan de isolatie. Daarnaast heb je ook nog de afstandshouders die soms van goed geleidend aluminium is. Deze combi zorgt ervoor dat het een van de grootste koudebruggen zijn in je kozijn.

Oude kit aan de binnenzijde maakt niet zoveel uit voor je isolatie oid. Verouderde kit aan de buitenzijde kan je wel je kozijnen kosten. Houtrot onder je ruit merk je altijd te laat.

[ Voor 16% gewijzigd door Kanoet op 28-02-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCO89
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 14:00
Oude kit aan de binnenzijde kan ook lek zijn. Ik kon een papiertje tegen het glas er in schuive..
Vorig jaar heb ik de kit vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jvt6YsClwBYj0tjSnBh8JRFdMY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukoHCtEmRGYBERMgRsHPv1eW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Passie-m schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:32:
[...]

Dit is denk ik het metaal van de randen waar het glas op zit (profiel) als ik zo moeten gokken…
Dat is het en bij modern glas is dat wat minder.

Het ziet er met een warmtebeeldcamera radicaal uit maar het warmteverlies valt in de praktijk mee. Kou zie je niet alleen met de camera maar dat voel je ook fysiek. Een warmtebeeldcamera is mooi technisch speelgoed maar zegt niet alles.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:36
Ik heb de TR256E mogen ontvangen vanuit China(Of 'Prolinx' uit Duitsland of UK?). Voor 168 euro + 15 euro aan inklaringskosten etc.

In principe mooi ding. De pret wordt echter flink bedorven door de onmogelijkheid van het vastzetten van de (kleuren)schaal. Je kan nu meerdere beelden niet met elkaar vergelijken. Tegelijkertijd verdwijnen de details in de kleuren als er ergens anders in beeld een flinke afwijking in het beeld is.

M.i. is het nu een grappige gadget. Met een (softwarematige?) aanpassing voor een vaste kleurenschaal zou het opeens een erg handig hulpmiddel zijn.

Wel een leuke foto van mijn dakkapel. Er zitten vochtplekken in en het stucwerk is gebroken op de aansluiting op het dak. Behalve het temperatuurverschil tussen de geïsoleerde dakkapel en het ongeïsoleerde pannendak zie je ook de spijkers in de isolatie zitten. Dit verwachtten we al na controle van buitenaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vdUM6lvCAmiLHl39J1c3XADQ48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmMlUXNJZoFYpyDntERPvY3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 20:37
Afgelopen jaar heeft een aannemer een nieuwe gevel geplaatst bij mijn woning. (Compleet nieuwe muur) Onderdeel van deze gevel zijn ook 2 hoogwaarde aluminium kozijnen (RT 72) welke een Uw van circa 1,0 W/m2K zouden moeten hebben.

Echter lijkt er behoorlijk veel kou van het raamkozijn af te komen als ik met de warmtebeeldcamera ernaar kijk. Dit terwijl het glas prima isoleert.

Dus ik ben wel benieuwd of dit normaal is of dat er mogelijk iets meer aan de hand is.
Heeft iemand een idee om mij op weg te helpen voordat ik eventueel een specialist ernaar laat kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDZ6JSspBHQeMvar_ejaHfekT34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YUg5lkYlOlkBXMflfkrpJPIX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wn6cyFskgs6AWsTs1Qupt1hmNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pevDnzgTWRjUa81K2VXi8Owa.jpg?f=user_large

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
speedrock schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:07:
Afgelopen jaar heeft een aannemer een nieuwe gevel geplaatst bij mijn woning. (Compleet nieuwe muur) Onderdeel van deze gevel zijn ook 2 hoogwaarde aluminium kozijnen (RT 72) welke een Uw van circa 1,0 W/m2K zouden moeten hebben.

Echter lijkt er behoorlijk veel kou van het raamkozijn af te komen als ik met de warmtebeeldcamera ernaar kijk. Dit terwijl het glas prima isoleert.

Dus ik ben wel benieuwd of dit normaal is of dat er mogelijk iets meer aan de hand is.
Heeft iemand een idee om mij op weg te helpen voordat ik eventueel een specialist ernaar laat kijken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe koud was het buiten toen je de scan maakte? Als je kozijn 3,5 graden is, en je muur c.a 10 graden?

En belangrijk wat was je binnen temperatuur. Als dit gewoon rond de 20 was, vind ik je nieuwe muur en kozijn vrij koud… beetje goed geïsoleerde muur wordt met 0 graden buiten, en binnen rond de 20 maar enkele graden kouder dan de binnen temp. 10 is dan. Vrij laag en niet (goed) geïsoleerd kun je wel stellen.

Is je kozijn wel goed rondom aangesloten zonder koude bruggen/ lucht lekken/ tocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
Passie-m schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:49:
[...]

Hoe koud was het buiten toen je de scan maakte? Als je kozijn 3,5 graden is, en je muur c.a 10 graden?

En belangrijk wat was je binnen temperatuur. Als dit gewoon rond de 20 was, vind ik je nieuwe muur en kozijn vrij koud… beetje goed geïsoleerde muur wordt met 0 graden buiten, en binnen rond de 20 maar enkele graden kouder dan de binnen temp. 10 is dan. Vrij laag en niet (goed) geïsoleerd kun je wel stellen.

Is je kozijn wel goed rondom aangesloten zonder koude bruggen/ lucht lekken/ tocht?
Het vroor buiten op het moment dat ik de foto maakte, dus zeg -3 graden. Binnen was de temperatuur 18,5 graden.

Ik vind de ruimte ook vrij koud voor iets wat nieuw gebouwd is en volgend de tekening goed geïsoleerd zou moeten zijn met PIR platen van 8cm. Dan zou je meer mogen verwachten begrijp ik uit je reactie?

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
speedrock schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Het vroor buiten op het moment dat ik de foto maakte, dus zeg -3 graden. Binnen was de temperatuur 18,5 graden.

Ik vind de ruimte ook vrij koud voor iets wat nieuw gebouwd is en volgend de tekening goed geïsoleerd zou moeten zijn met PIR platen van 8cm. Dan zou je meer mogen verwachten begrijp ik uit je reactie?
Met 8cm pir zou die muur volgens een berekening 17 graden moeten zijn aan de binnenkant met deze temperaturen. Voer het maar eens in op ubakus.de

Met een 10 graden binnenmuur zoals nu is het met invoeren vrijwel geen isolatie… 5mm pir.

Weet je zeker dat hij wel isolatie heeft aangebracht. Of sluit het totaal niet goed aan, met veel tocht achter de isolatie? Zeer vreemd dus.

Hoelang was de kamer al op temperatuur? Muren moeten ook nog warmte opnemen en duurt even. Dus als de verwarming echt net aan stond, dan kan de muur ook onvoldoende warmte hebben geabsorbeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@speedrock En op de warmtefoto, die "streep groen" en helemaal rechts dat "blok met vnl ook groen".
Daar is het nog veel kouder dan die 10ºC en waarvan?
Dat blok rechts is dat eerder een gevelkachel doorvoer geweest op de 2e foto?
Die groene "streep" links er naast is ook vreemd: Leidingwerk in de muur?

Heb je een optie om met een endoscoop via een aantal gaatjes de zaak te bekijken?
Het lijkt mogelijk.... meer dan alleen maar wat "wind erachter", wat uiteraard ook ongewenst is. Imho zul je meer moeten onderzoeken wat er een rol speelt/ gaande is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd4dH-3sA6JBJQm6Z2mAIMzq_8s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ner9iTLRHwnOudDRYhYaErlP.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 12-03-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
route99 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:22:
@speedrock En op de warmtefoto, die "streep groen" en helemaal rechts dat "blok met vnl ook groen".

Heb je een optie om met een endoscoop via een aantal gaatjes de zaak te bekijken?
Het lijkt mogelijk.... meer dan alleen maar wat "wind erachter", wat uiteraard ook ongewenst is. Imho zul je meer moeten onderzoeken wat er een rol speelt/ gaande is.
[Afbeelding]
Dat groen zou ook een slechte aansluiting kunnen zijn van de isolatie onderling. En hierdoor misschien wind/ kou achterlangs komt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Passie-m Zou ook kunnen. Dus toch een endoscoop regelen? Dan is er ook extra (foto) materiaal om over te praten (met bijv de aannemer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
route99 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:09:
@Passie-m Zou ook kunnen. Dus toch een endoscoop regelen? Dan is er ook extra (foto) materiaal om over te praten (met bijv de aannemer)?
Als je de mogelijkheid hebt om er 1 te regelen/ komen en je kan bv door een openstootvoegen kijken.

Want deze waardes zijn iig erg laag en vreemd. En als je ook al aangeeft dat de nieuwe kamer koud is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Als @speedrock er aan kan komen, de vraag is van hem, ik heb op jouw opmerkingen gereageerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:21
Kanoet schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:16:

Oude kit aan de binnenzijde maakt niet zoveel uit voor je isolatie oid. Verouderde kit aan de buitenzijde kan je wel je kozijnen kosten. Houtrot onder je ruit merk je altijd te laat.
Het risico van oude kit aan de binnenzijde is dat vocht het kozijn intrekt en daar problemen gaat veroorzaken.
Binnenzijde kozijn moet altijd goed afgedicht zijn.
Zelfde reden als dat er aan de warme zijde van de isolatie een dampdichte folie wordt toegepast, Kan er ook geen vocht van binnenuit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
route99 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:41:
Als @speedrock er aan kan komen, de vraag is van hem, ik heb op jouw opmerkingen gereageerd.
Oh haha ik zie het. Even niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedrock
route99 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:22:

[Afbeelding]
Nee dat is geen leidingwerk maar een aansluiting op de oude muur die deels is blijven staan en dus blijkbaar niet geisoleerd was.
Passie-m schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:50:
[...]

Met 8cm pir zou die muur volgens een berekening 17 graden moeten zijn aan de binnenkant met deze temperaturen. Voer het maar eens in op ubakus.de

Met een 10 graden binnenmuur zoals nu is het met invoeren vrijwel geen isolatie… 5mm pir.

Weet je zeker dat hij wel isolatie heeft aangebracht. Of sluit het totaal niet goed aan, met veel tocht achter de isolatie? Zeer vreemd dus.

Hoelang was de kamer al op temperatuur? Muren moeten ook nog warmte opnemen en duurt even. Dus als de verwarming echt net aan stond, dan kan de muur ook onvoldoende warmte hebben geabsorbeerd.
Ja de isolatie zit er echt, maar is er niet strak tegenaan gebracht. Dus wat jij zegt die tocht zou best eens kunnen kloppen. Al wist ik niet dat dat echt zoveel uitmaakt een kleine kier ertussen.
Verwarming stond al de hele dag aan :)

Ik heb besloten op zoek te gaan naar een onafhankelijke deskundige om hier een oordeel over te laten vellen. Daar lijkt gezien jullie opmerkingen wel voldoende aanleiding voor te zijn. Ook om later voldoende onderbouwing te hebben richting de aannemer en eventuele zaak.
Bedankt voor jullie reacties!

it's a sign of the time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Passie-m
speedrock schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:08:
[...]

Nee dat is geen leidingwerk maar een aansluiting op de oude muur die deels is blijven staan en dus blijkbaar niet geisoleerd was.

[...]

Ja de isolatie zit er echt, maar is er niet strak tegenaan gebracht. Dus wat jij zegt die tocht zou best eens kunnen kloppen. Al wist ik niet dat dat echt zoveel uitmaakt een kleine kier ertussen.
Verwarming stond al de hele dag aan :)

Ik heb besloten op zoek te gaan naar een onafhankelijke deskundige om hier een oordeel over te laten vellen. Daar lijkt gezien jullie opmerkingen wel voldoende aanleiding voor te zijn. Ook om later voldoende onderbouwing te hebben richting de aannemer en eventuele zaak.
Bedankt voor jullie reacties!
Even nog handige info van een isolatie merk over kieren en verlies van isolatiewaardes

https://www.isover.nl/ken...e#invloed_op_de_rc_waarde

Dus je kan wel na gaan dat bij slechte aansluiting ze net zo goed de isolatie achterwege hadden kunnen laten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:04

sjirafje

No inspirational quotes here

sjirafje schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:09:
Heeft een van de Guide PC210 eigenaren zich kunnen aanmelden voor de extended warranty? https://www.guideir.com/s...ter-sales-service-promise (even klikken op Free Extended Warranty)

Je wordt verwezen naar een algemeen contactformulier (https://www.guideir.com/service/free-extended-warranty) Maar het lukt mij niet om via dat formulier een bericht te sturen.

Overigens heb ik ook version V1.4.3.20221102 en Firmware V1.2.2.20211206
Ik heb vandaag mijn PC210 terug gekregen na reparatie (was al na 1 dag gerepareerd en terug gestuurd!). En nu heb ik een nieuwe Version V1.5.5.20240330 en Firmware V1.2.5.20240112. Ik twijfel over of ik verschillen merk tussen de versies. Ik heb het idee dat in de MIF stand de IR en visuele plaatjes net iets beter over elkaar liggen maar dat weet ik niet zeker ik gebruikte voor de reparatie voornamelijk de IR stand en heb de MIF stand nu alleen gebruikt om even uit te proberen. De kleuren palletten zijn in elk geval nog gewoon dezelfde.

Ow en ik kwam toevallig vandaag ook deze post tegen: https://www.eevblog.com/f...u!/msg4261234/#msg4261234
Today I played with my Guide PC210 thermal camera and found a secret hidden menu with many settings, including RAW Y16 recording, paralax compensation setting, change FPS (25 or 9), …

To access the hidden menu:
- set language to Englisch
- select the last option ‚Camera Info‘
- when the camera infos with SN, … are shown
- press ‚Up‘ for 3 sec
- press ‚Down‘ for 3 sec
- Hidden menu shows up

Paralax compensation settings under ‚SetFusiong‘, there you can set ZoomH, ZoomW, UpDown and LeftRight in PIP Mode.

Make sure to write down the values before making changes to revert back if needed.

Lets find out about the other parameters. If you find any please post your findings here.

Disclaimer: Use at your own risc! I‘m not responsible for any damage of your camera!

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43

dunklefaser

Point Of KnowReturn

sjirafje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:28:
[...]

Ik heb vandaag mijn PC210 terug gekregen na reparatie (was al na 1 dag gerepareerd en terug gestuurd!). En nu heb ik een nieuwe Version V1.5.5.20240330 en Firmware V1.2.5.20240112. Ik twijfel over of ik verschillen merk tussen de versies. Ik heb het idee dat in de MIF stand de IR en visuele plaatjes net iets beter over elkaar liggen maar dat weet ik niet zeker ik gebruikte voor de reparatie voornamelijk de IR stand en heb de MIF stand nu alleen gebruikt om even uit te proberen. De kleuren palletten zijn in elk geval nog gewoon dezelfde.

Ow en ik kwam toevallig vandaag ook deze post tegen: https://www.eevblog.com/f...u!/msg4261234/#msg4261234

[...]
Werkt op dezelfde manier bij een GUIDE PC 230 - 2+ schermen vol extra's o.a. firmware upgrades
- misschien zijn hier nog additionele instellingen vergeleken met de PC 210 te vinden.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:11
Heeft iemand (negatieve) ervaringen met de Flir C5?

We lopen regelmatig tegen een wit scherm aan waarbij de temperatuurschaal 'op tilt' is gesprongen en veel te hoge temperaturen registreert. (Iets van 60-80 graden in een woning.)

De enige remedie is dan een harde reset.
Dit werkt niet lekker tijdens een huisbezoek.

Of heeft iemand vergelijkbare ervaringen met een ander type Flir?

Met de Fir E6xt en de Flir One Pro heb ik hier nooit last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit topic is natuurlijk redelijk dood nu in de zomer, maar toch:

Ik heb gisteren mijn Hti HT-18+ binnengekregen. Leuk ding, het enige dat ik eigenlijk wel mis is de optie om de gradient vast te zetten op een min/max (of te verschuiven), want ik heb blijkbaar heel veel dingen (Google Home, een switch, KPN kastje, etc.) die flink heet worden.
Mini-review van de HT-18+ tot zover:

Voordelen
- Relatief hoge resolutie van warmtefoto's
- Framerate is goed te doen
- UI is duidelijk, instellingen zijn ook duidelijk en goed te volgen
- Outputfoto's zijn
- Snel en makkelijk schakelen tussen doorzichtigheid in overlay modus

Nadelen
- Geen optie om schaal vast te zetten
- Uitlijnen overlay is een constant ding, een voorzetje obv afstand tot focuspunt zou wel mooi zijn geweest
- Geen digitale zoom op de display
- Framerate filmpjes is wat laag
- Foto's overzetten kan alleen over USB-C met het apparaat (en dus de display) aan. Gelukkig wel snelle overdracht, een 30 foto's zijn in enkele milliseconden overgezet

Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal dus lastig om iets nuttigs te zeggen, misschien gelden bovenstaande nadelen wel voor al deze camera's in de 300-350 euro range.

Hier in ieder geval wel wat foto's:

spoiler: omschrijvingen
Laptop,
laptop met overlay semi-transparant,
omvormer,
beltrafo,
vriezerdeur (met wasmachine op de achtergrond),
gordijn van bijkeuken (rond 19:00), onderste deel had al schaduw,
fornuis (zo'n 20 minuten na koken)
HomeWizard Energy Socket,
mobiele airco bij het raam (rond 18:40, airco op 23)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGiIx-3Skq3Uk-feCN-LVIi0pyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhhemMbLnYsuaQ4j3EcNRa8X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q35-ziUwac7FJj0UuYuP_jLvzeM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYpvthZWZNBA7wmQuQkzCv72.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPbRNpEUuQqsUtLukFuUcvwUXhg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00sM4cf0fXfmNFd4H8zmVE2a.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8w6dFvJodmvWdaQmiF-qvb6rUsk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iK2bhLBhvvig4OLNBtjNAyfN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Hq6fyzaUSVeJiPGpRkLuVMQgYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooX8H7JVm0BZCDk7CnLXuEiD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zySwt6OUVXq_-szO7SmDFp51F8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/di9Z15FDECDBETgphqWoi3ej.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXKrQnd_gidPtlYhpn5HkpDS6oo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkDwFo9xHARMP2QgaLsdKhuP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80v55lL-s2Lit4yXMeTjAtasItA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVJMOVDZPjoNngGssqS7an2J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YMIwHdVkrDu0u3j5l-Lm2rDs3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5I481rBMaxPzfCXilVOUrfm.jpg?f=fotoalbum_tile

Al met al ben ik heel tevreden, ik ben benieuwd of dit in de winter ook zichtbaar gaat maken hoe goed of slecht onze woning is geïsoleerd. Ik zie nu wel echt al waar de balken lopen in ons (niet geïsoleerde) zolderplafond ondanks dat het verschil tussen binnen en buiten maar zo'n 10-15 graden is, dus dat belooft wel veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

Vliegvlug

Flight Simple

Even een vraagje over het opslaan van IR camera's wanneer deze een langere tijd niet gebruikt worden en mijn Guide PC210 in het bijzonder want die heeft een ingebouwde accu.

Hoe doen jullie dat?
Af een toe controleren en dan bijladen of kan zo'n ding jaren op de plank liggen zonder problemen met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:04

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik denk dat het voor de accu het beste is als je hem op ca 60% weg legt en dan elk half jaar even checked. Zodra hij naar zeg 40% is gezakt even bijladen naar 60%. Zo iets?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Zo vaak? Doe je dat zelf wel?
Die van mij ligt nu al sinds begin februari in de kast. :X

En was ook praktisch vol toen ik ‘m weglegde.
Zoveel heb ik ‘m toen niet gebruikt namelijk.

Zou fijner zijn als ik de accu eruit zou kunnen halen omdat ik bang ben voor sluipverbruik.
Maar hopelijk valt het mee, zal morgen even kijken.

Van 40 naar 60% opladen lijkt me ook niet heel praktisch eigenlijk, moet je een timer zetten en steeds kijken hoever het staat met laden, maar is wel beter voor de batterij inderdaad om ‘m half geladen weg te leggen, dat heb ik ook gehoord.

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vliegvlug schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:33:
Zo vaak? Doe je dat zelf wel?
Die van mij ligt nu al sinds begin februari in de kast. :X

En was ook praktisch vol toen ik ‘m weglegde.
Zoveel heb ik ‘m toen niet gebruikt namelijk.

Zou fijner zijn als ik de accu eruit zou kunnen halen omdat ik bang ben voor sluipverbruik.
Maar hopelijk valt het mee, zal morgen even kijken.

Van 40 naar 60% opladen lijkt me ook niet heel praktisch eigenlijk, moet je een timer zetten en steeds kijken hoever het staat met laden, maar is wel beter voor de batterij inderdaad om ‘m half geladen weg te leggen, dat heb ik ook gehoord.
Het is natuurlijk beter om goed met de accu om te gaan, maar tegen de tijd dat deze accu zodanig is afgetakeld dat je aan vervanging moet denken (van de accu) omdat het apoaraat niet meer bruikbaar is, dan denk ik dat je wel heel wat jaartjes verder bent en het voor het apparaat zelf wellicht ook einde verhaal is. Hoe vaak gebruik je dat ding nou en hoeveel minuten moet ie het dan kunnen uithouden (en doet ie het wellicht wel lang genoeg met powerbank)? In mijn geval weinig...

Dat gezegd hebbend, ik heb er dus zelf ook 1 en ik probeer hem tussen de 20% en 80% te houden net zoals alle andere accu's die ik heb. Einde levensduur van het apparaat hoop ik daar gewoon mee te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Net gekeken naar de accu capaciteit van mijn Guide PC210 en die zit rond tweederde vol. Weet niet meer hoeveel hij op stond toen ik ‘m weglegde in februari maar ik ga er maar vanuit niet helemaal vol anders zou het wel flink hard leeg zijn gegaan in een half jaar.

~66% is wel een mooie accu capaciteit waarde om hem bij te bewaren en kijk over een paar maanden wel weer in hoeverre het is afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Het is lastig, maar als je oplaadt, probeer voor 80% te stoppen. Zo gaat de batterij (ik denk een enkele cel) makkelijk 10 jaar mee. Bij accu packs waar meerdere cellen in serie staan (dus nx3.6V) moet je juist wel het pack volledig opladen omdat de cellen onderling alleen gebalanceerd worden indien tot 100% geladen wordt. In die gevallen (denk aan accu boormachine) probeer het laden te doen vlak voor gebruik. Leg je hem na gebruik weg, dan is het pack alweer beneden de 90% wat veel minder stress geeft.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:36

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Vliegvlug schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:14:
Even een vraagje over het opslaan van IR camera's wanneer deze een langere tijd niet gebruikt worden en mijn Guide PC210 in het bijzonder want die heeft een ingebouwde accu.

Hoe doen jullie dat?
Af een toe controleren en dan bijladen of kan zo'n ding jaren op de plank liggen zonder problemen met de accu?
Ik laad hem (pc210) inderdaad zo af en toe op. Ik verwacht niet dat hij jaren kan blijven liggen, maar maanden gaat prima. 2 - 3x per jaar laden zodat hij niet leeg raakt lijkt voldoende.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus1978
  • Laatst online: 01-05 08:13
Ik heb al even gezocht op dit forum, maar ik vond zo snel geen antwoord. Ik vroeg me namelijk af hoe een warmtebeeldcamera (misschien volstaat infrarood?) werkt met bosjes/struiken. Achtergrond: ik ga regelmatig met een groepje vrijwilligers n.a.v. meldingen op zoek naar gedumpte huisdieren en soms weet je dat ze ergens zitten maar houden ze zich muisstil. Dan is het ontzettend lastig om ze te vinden. Kun je ze met een camera goed zien? Of zitten de takken en bladeren dan in de weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ja dat kan best goed werken. Zeker binnen 5 meter. Bij grotere afstand kun je kiezen voor een lens met een kleinere kijkhoek (telelens). Veel warmtecameras hebben juist een groothoek lens. Je ziet dan op korte afstand veel (een hele muur) maar dat is niet zo handig om dieren in de natuur te vinden. Ik zou bijvoorbeeld nesten van de Aziatische hoornaar willen vinden die zich in de boomtoppen nestelen. Dat lukt helaas niet met mijn camera (PC210)

Theo

• Suus1978
  • Laatst online: 01-05 08:13
xah5kiDe schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:36:
Ja dat kan best goed werken. Zeker binnen 5 meter. Bij grotere afstand kun je kiezen voor een lens met een kleinere kijkhoek (telelens). Veel warmtecameras hebben juist een groothoek lens. Je ziet dan op korte afstand veel (een hele muur) maar dat is niet zo handig om dieren in de natuur te vinden. Ik zou bijvoorbeeld nesten van de Aziatische hoornaar willen vinden die zich in de boomtoppen nestelen. Dat lukt helaas niet met mijn camera (PC210)
Dankjewel! Meestal weten we ongeveer wel waar ze zitten, dus met een bereik van 5 meter komen we een heel eind. Dan hoeven we niet alle bramenstruiken uit te kammen :) Ik zie apparaten van meer dan 1000 euro, maar ook de Lidl heeft een apparaatje. Of zou een infraroodcamera volstaan? Die zijn super betaalbaar.

• EvKam
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik ben op zoek naar een warmtecamera die muizen in waskarren kunnen opsporen. Je moet denken dat in een waskar ongeveer 100 kg vuile was kan zitten. De breedte en diepte is ongeveer 68cm. Dus de bedoeling is tussen deze was muizen of muizennesten te kunnen zien. Iemand een tip?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• akoster
  • Laatst online: 06-06 09:57
Neem een kat, die weet ze er feilloos uit te pikken

I can see clearly now, the brain is gone...

• AOC
  • Niet online

AOC

EvKam schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:12:
Ik ben op zoek naar een warmtecamera die muizen in waskarren kunnen opsporen. Je moet denken dat in een waskar ongeveer 100 kg vuile was kan zitten. De breedte en diepte is ongeveer 68cm. Dus de bedoeling is tussen deze was muizen of muizennesten te kunnen zien. Iemand een tip?
Denk dat een paar muizen in 100kg vuile was weinig warmtesporen zal afgeven. Ben dan bang dat je alsnog met je handen laag voor laag de kleding moeten weghalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53
Suus1978 schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:33:
Ik heb al even gezocht op dit forum, maar ik vond zo snel geen antwoord. Ik vroeg me namelijk af hoe een warmtebeeldcamera (misschien volstaat infrarood?) werkt met bosjes/struiken. Achtergrond: ik ga regelmatig met een groepje vrijwilligers n.a.v. meldingen op zoek naar gedumpte huisdieren en soms weet je dat ze ergens zitten maar houden ze zich muisstil. Dan is het ontzettend lastig om ze te vinden. Kun je ze met een camera goed zien? Of zitten de takken en bladeren dan in de weg?
Ik ben vrijwilliger bij een stichting die vermiste honden opspoort. Wij hebben recentelijk de Xinfrared One XH09 voor dit doel (bosjes/struiken) aangeschaft. Kost €345 bij Eleshop. Echt een fantastisch apparaat.

Hier een video waarin we deze camera hebben uitgetest. :)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

@crunchytail Dat werkt inderdaad erg goed als ik dat filmpje zo zie!

Nog een specifieke reden dat jullie voor een smart phone warmtebeeldcamera zijn gegaan en niet voor een complete unit?
Ik heb zelf de Guide PC210 juist omdat ik dan niet afhankelijk ben van software ondersteuning voor mijn telefoon die bij nieuwere telefoons of OSen mogelijk niet meer werkt.

En het lijkt me ook kwetsbaarder als je daarmee door de bosje gaat, enige verbinding is de connector, niet fijn als je dan achter een tak blijft haken of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Vliegvlug schreef op donderdag 26 september 2024 @ 01:35:
@crunchytail Dat werkt inderdaad erg goed als ik dat filmpje zo zie!

Nog een specifieke reden dat jullie voor een smart phone warmtebeeldcamera zijn gegaan en niet voor een complete unit?
Ik heb zelf de Guide PC210 juist omdat ik dan niet afhankelijk ben van software ondersteuning voor mijn telefoon die bij nieuwere telefoons of OSen mogelijk niet meer werkt.

En het lijkt me ook kwetsbaarder als je daarmee door de bosje gaat, enige verbinding is de connector, niet fijn als je dan achter een tak blijft haken of zoiets.
We vinden het vooral erg prettig dat we bij deze camera handmatig de focus kunnen wijzigen door aan de focusring te draaien. Het bereik is hierdoor gigantisch, mede dankzij 2-15x zoom in de software.

De frame rate is 50Hz, dit maakt het kijken op een smartphone display erg comfortabel. Ook is het fijn dat we de foto's/video's direct kunnen delen met ons team.

De camera wordt geleverd met een stevige houder, waarmee hij niet direct aan je telefoon hangt. Hierdoor hoeven we ons geen zorgen te maken dat de camera losschiet.

Concluderend: Hij heeft al onze verwachtingen overtroffen en waarschijnlijk kopen we snel een tweede exemplaar. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3X9GBARdRcHp5AuefMZHYXB0PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6X0gpxvL5SjXy2W76qAxOdx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2aiSUZRXTMu5pn0IhbpbKOX62s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzPvoJgH683iD7msth7BkUu4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 26-09-2024 03:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De camera heeft ook het ‘black hot’ / ‘inverted gray’ kleurenpalet zie ik. Die setting had ik bij mijn FLIR One wel, maar bij m’n PC210 helaas niet (hoop nog steeds dat ze die een keer toevoegen met een firmware update).

Dat kleurenpalet vond ik heel prettig om binnenshuis isolatielekken mee te zoeken, zie foto van de voordeur hier: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"

Met white hot (andersom dus) licht dan binnenshuis je hele scherm op, minder prettig kijken en details (koude plekken) vallen sneller weg.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2024 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

crunchytail schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:21:
[...]

Ik ben vrijwilliger bij een stichting die vermiste honden opspoort. Wij hebben recentelijk de Xinfrared One XH09 voor dit doel (bosjes/struiken) aangeschaft. Kost €345 bij Eleshop. Echt een fantastisch apparaat.

Hier een video waarin we deze camera hebben uitgetest. :)
Dat is inderdaad een heel geschikte. Field of View (FOV):
Xinfrared One XH09=19.6° x 14.7°
PC210=56°×48°

Op andere punten is het minder geschikt (want je ziet niet de hele muur). Ook de temperatuur range (tot 100C) kan lastig zijn. Puur voor hobby zou ik zeggen PC210, maar voor dieren te vinden inderdaad deze Xinfrared One XH09 nemen.

Theo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crunchytail
Tipje: op AliExpress is weer een sale begonnen. Met code CDNL30 krijg je 30 euro korting bij een besteding van 239 euro. Met code CDNL20 krijg je 20 euro bij een besteding vanaf 169 euro.

Ik heb zojuist -met een nieuw account- een Mileseey TR256B besteld in de MiLESEEY Official Store voor €176,63 (kreeg in de store nog een coupon van €0,92).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teLNcYkf3uF246Uei5nwN4BGk9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/00V5C1dgJ1bpqV8nPTP8QCCl.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 23:56
crunchytail schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 05:30:
Tipje: op AliExpress is weer een sale begonnen. Met code CDNL30 krijg je 30 euro korting bij een besteding van 239 euro. Met code CDNL20 krijg je 20 euro bij een besteding vanaf 169 euro.

Ik heb zojuist -met een nieuw account- een Mileseey TR256B besteld in de MiLESEEY Official Store voor €176,63 (kreeg in de store nog een coupon van €0,92).

[Afbeelding]
Dank hiervoor! Heb dezelfde besteld, gewoon onder mijn bestaande account. Om voor mij onduidelijke redenen krijg je nog eens 37 euro extra korting na invoeren van de code CDNL30... _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Mister_tb op 01-10-2024 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Mister_tb schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:07:
[...]

Dank hiervoor! Heb dezelfde besteld, gewoon onder mijn bestaande account. Om voor mij onduidelijke redenen krijg je nog eens 37 euro extra korting na invoeren van de code CDNL30... _/-\o_
Graag gedaan!

Die 37 euro is de ´prijswijziging´, omdat het bedrag boven de 150 euro uitkomt en de kans aanwezig is dat je douanekosten moet betalen. Daarom geeft AliExpress je 37 euro korting om die kosten te dekken.

In de praktijk heb je soms geluk en betaal je geen douanekosten. Als je pakket toch apart wordt genomen betaal je veelal een bedrag rond de 20 euro (verkoper schrijft een lagere productwaarde op het pakket). :)

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 01-10-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 11:36

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

xah5kiDe schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:35:
[...]

Dat is inderdaad een heel geschikte. Field of View (FOV):
Xinfrared One XH09=19.6° x 14.7°
PC210=56°×48°

Op andere punten is het minder geschikt (want je ziet niet de hele muur). Ook de temperatuur range (tot 100C) kan lastig zijn. Puur voor hobby zou ik zeggen PC210, maar voor dieren te vinden inderdaad deze Xinfrared One XH09 nemen.
Ik heb toevallig de usb-c versie aangeschaft omdat mij is verteld dat deze ook zou werken op iPhone met usb-c poort, maar ik krijg hem helemaal niet aan de praat. Ik hoor vanalles klikken, logo op de achterkant gaat ook even aan, maar wordt niet herkend door apps als Xtherm en Xinfrared voor iOS.

Ik zou het behoorlijk omslachtig vinden als ik een lichtning versie moet aanschaffen voor een usb-c device. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Yzord schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:57:
[...]

Ik heb toevallig de usb-c versie aangeschaft omdat mij is verteld dat deze ook zou werken op iPhone met usb-c poort, maar ik krijg hem helemaal niet aan de praat. Ik hoor vanalles klikken, logo op de achterkant gaat ook even aan, maar wordt niet herkend door apps als Xtherm en Xinfrared voor iOS.

Ik zou het behoorlijk omslachtig vinden als ik een lichtning versie moet aanschaffen voor een usb-c device. Doe ik iets verkeerd?
Inderdaad omslachtig, maar helaas waar. De Android versie (USB-C) werkt echt alleen op Android.

Voor de nieuwste iPhone moet je de iOS versie kopen samen met een Lightning > USB-C adapter.

[ Voor 13% gewijzigd door crunchytail op 01-10-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

crunchytail schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

Inderdaad omslachtig, maar helaas waar. De Android versie (USB-C) werkt echt alleen op Android.

Voor de nieuwste iPhone moet je de iOS versie kopen samen met een Lightning > USB-C adapter.
Net geprobeerd op mijn Solana Saga telefoon met Android 14, maar ook hier doet hij niks. Ik hoor hem klikken, logo op achterkant gaat ook even aan, maar dan sprint hij uit, klikt nog paar keer en dat was het.

Ik vrees een DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Yzord schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:17:
[...]

Net geprobeerd op mijn Solana Saga telefoon met Android 14, maar ook hier doet hij niks. Ik hoor hem klikken, logo op achterkant gaat ook even aan, maar dan sprint hij uit, klikt nog paar keer en dat was het.

Ik vrees een DOA.
Balen! Kreeg je wel een prompt te zien om de camera toestemming te geven om te draaien?

Hier trouwens de bron waarin staat de adapter nodig is voor de nieuwste iPhones. Naar mijn weten is dat nog steeds zo, maar wellicht goed om even na te vragen bij de fabrikant (sales@xinfrared.com). Deel hier aub het antwoord. :)
Xinfrared acknowledges the demand for direct connectivity to the USB-C version of the iPhone 15. Although the development of this compatibility is an ongoing process, the converter provides a convenient interim solution for users seeking immediate access to thermal imaging capabilities.

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 01-10-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

crunchytail schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Balen! Hier trouwens de bron waarin staat de adapter nodig is voor de nieuwste iPhones. Naar mijn weten is dat nog steeds zo, maar wellicht goed om even na te vragen bij de fabrikant (sales@xinfrared.com). Deel hier aub het antwoord. :)

[...]
Dan gaat hij maar retour. Ik zie recensies van mensen die ook klagen omdat Xinfrared had beloofd dat de usb-c versie ook voor de iPhone zou gaan werken sinds iPhone 15. Maar tot op heden reageren ze niet meer op vragen. Ook de downloadsectie van hun website laat zien dat er helemaal geen iOS app voor de XH09 is. Wel voor andere devices. Tevens bestaat de FAQ pagina ook niet meer.
Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.