Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Sja op dit soort handigheidjes wint de Guide het toch echt wel van de Mileseey :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSjvSFWDji5OnoxxU1TfjRoaxJw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PyHNV8UINKs6S8gJYVpbEmCo.jpg?f=user_large
Instelbare range bleek ook al een keertje handig, gewoon omdat je dan geen ongewenste temperaturen opvangt uit de omgeving die alleen maar ruis veroorzaken.

Geen MIF is wel echt een zwaar gebrek bij Mileseey. Snap werkelijk niet waarom dat er niet is.
In de specs staat het toch wel degelijk genoemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78uYfBUGaSYL3L7jgHSe58b1_Kk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a1qKP0qhSZJElYx3d6d3kv5k.png?f=fotoalbum_large

Het is erg jammer want het 2x zo groot scherm dat ook nog sneller is zijn wel pluspunten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
paQ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:27:
Overigens heeft de Mileseey geen zichtbaar licht. Maar volgens de specs wel. Beetje een misser.
Dat is enkel op de TR256B. De TR256E is goedkoper, en heeft geen zichtbaar licht. Maar voor mij (TR256E) is dat totaal geen probleem, de infrarood-resolutie is zo hoog dat je duidelijk kunt zien waar je op richt.

[ Voor 18% gewijzigd door LoekVe op 10-12-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

LoekVe schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:49:
[...]

Dat is enkel op de TR256B. De TR256E is goedkoper, en heeft geen zichtbaar licht. Maar voor mij (TR256E) is dat totaal geen probleem, de infrarood-resolutie is zo hoog dat je duidelijk kunt zien waar je op richt.
Maar dat staat er niet. Zelfs de TR120 zou zichtbaar licht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:34

thijsco19

KTM 990 SMT

paQ schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:31:
Sja op dit soort handigheidjes wint de Guide het toch echt wel van de Mileseey :)
[Afbeelding]
Instelbare range bleek ook al een keertje handig, gewoon omdat je dan geen ongewenste temperaturen opvangt uit de omgeving die alleen maar ruis veroorzaken.
Hoe heb jij dit plaatje op de computer gekregen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

thijsco19 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:48:
[...]

Hoe heb jij dit plaatje op de computer gekregen?
gewoon USB kabel eraan. of even kaartje uit de camera en in de computer prikken (lang leve Satechi hub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimopo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-09 10:57
paQ schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:38:
[...]

Maar dat staat er niet. Zelfs de TR120 zou zichtbaar licht hebben.
Dat hééft 't ook...bij instellingen kan 't aangezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

kimopo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:43:
[...]

Dat hééft 't ook...bij instellingen kan 't aangezet worden
wut?
where?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

zichtbaar licht? De twee led-lampjes :p?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

AOC schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:18:
[...]

zichtbaar licht? De twee led-lampjes :p?
ja ik krijg de indruk dat ze het zo marketen idd
Maar er staat toch echt "Visable Light Camera"

edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUUTZpgPUc7lkUemGqJSNt9KRWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCMEfIp58H5dDkcjaFkoyroC.png?f=fotoalbum_large
als het idd alleen de LED is, is het wel serieus misleidend

Maar misschien kan @kimopo er nog wat.... licht op schijnen :')

editedit:
Ik vind net een filmpje op YT waarbij ik een TR120 zie met zichtbaar licht overlay.
Afwezig bij de TR256A

Enbn om eea NOG onduidelijker te maken, er is ook nog een ander comparison table, waar visible light camera duidelijk wordt aangegeven bij de TR1120, en niet bij de TR256
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI1EkiBHwuF0q24sOmclH16FP-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oTOMrjBOM0Ln7GaVgtEH7Gar.png?f=fotoalbum_large

klik je dan verder op de TR256A, dan zie ik dat alleen de TR256C de functie heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NzIEGqaiWz_rwxlWuS7d5oiG9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8fPd5j2WzRVPDfYd4QvvqmC3.png?f=fotoalbum_large

Kortom:
De TR120 heeft zichtbaar licht
De TR256C heeft zichtbaar licht, de TR256A niet

[ Voor 92% gewijzigd door paQ op 13-12-2023 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:03
Ik lees dat veel tweakers met de 11.11 korting een TR256A/B/E, TR120 of PC210 hebben aangeschaft.
Nu gok ik dat de meesten de warmtebeeldcamera ondertussen wel binnen hebben, en vast iets kunnen zeggen over het gebruik en gemis van een aantal zaken.

Ik ben op zoek naar een warmtebeeldcamera voor algemeen gebruik in en rondom huis met betrekking tot warmteverlies / isolatie / vloerverwarming opsporen e.d.
Welke van de bovenstaande modellen zal het meest geschikt zijn voor deze toepassing of zijn er nog modellen die ontbreken en ook het onderzoeken waard zijn ?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:58
jeroenk13 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:59:
Ik lees dat veel tweakers met de 11.11 korting een TR256A/B/E, TR120 of PC210 hebben aangeschaft.
Nu gok ik dat de meesten de warmtebeeldcamera ondertussen wel binnen hebben, en vast iets kunnen zeggen over het gebruik en gemis van een aantal zaken.

Ik ben op zoek naar een warmtebeeldcamera voor algemeen gebruik in en rondom huis met betrekking tot warmteverlies / isolatie / vloerverwarming opsporen e.d.
Welke van de bovenstaande modellen zal het meest geschikt zijn voor deze toepassing of zijn er nog modellen die ontbreken en ook het onderzoeken waard zijn ?
Ik had beide, ik vind ze allebei heel goed.
De PC210 start lekker snel op en heeft een laser er in (vind ik wel prettig). De TR256 heeft een groter scherm wat ook wel prettig is. De mogelijkheid om een video te maken vond ik ook wel een meerwaarde.
Maar verder allebei hele goede en betaalbare warmtecameras, beide kan ik zeker aanbevelen!

Beide prima! Ivm het kleinere formaat en snel opstarten heb ik toch de PC210 gehouden

• kimopo
paQ schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:22:
[...]

ja ik krijg de indruk dat ze het zo marketen idd
Maar er staat toch echt "Visable Light Camera"

edit:
[Afbeelding]
als het idd alleen de LED is, is het wel serieus misleidend

Maar misschien kan @kimopo er nog wat.... licht op schijnen :')

editedit:
Ik vind net een filmpje op YT waarbij ik een TR120 zie met zichtbaar licht overlay.
Afwezig bij de TR256A

Enbn om eea NOG onduidelijker te maken, er is ook nog een ander comparison table, waar visible light camera duidelijk wordt aangegeven bij de TR1120, en niet bij de TR256
[Afbeelding]

klik je dan verder op de TR256A, dan zie ik dat alleen de TR256C de functie heeft.
[Afbeelding]

Kortom:
De TR120 heeft zichtbaar licht
De TR256C heeft zichtbaar licht, de TR256A niet
Het is zeer minimaal maar idd 'n klein led lichtje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLfIEKC7bI8QMpjs1bKKifyJYTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vx8dGCjVfzh8Fy0QX0Qc39wm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFgdsfHyMjt45zf8RPz4HoN37GI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQtMn9WD1LYUP6s36ewC9XCp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZHMNNiaJep93SZ93EyJFlT_Bp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHTvBpjn6SVRO71plz5iuDGT.jpg?f=fotoalbum_tile

• paQ
  • Nu online

paQ

Ja, maar dat is natuurlijk helemaal niet wat “visible light camera” is

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:06

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Guide PC 230: Snel opstarten is een, maar enigszins correcte temperatuurwaarden (+/- 1K)
is een ander ding. Daar moet je soms wat langer op wachten - ca. 5 minuten minimaal.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• kimopo
paQ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:27:
Overigens heeft de Mileseey geen zichtbaar licht. Maar volgens de specs wel. Beetje een misser. En geen laserpointer maar dat vind ik niet zo belangrijk.

Sja ik denk dat ie toch retour gaat. Had er meer van verwacht.
mijn mileseey (120E) heeft wél 'n pointer, onder de richtknop waar dan tevens 'n foto mee gemaakt wordt

• paQ
  • Nu online

paQ

kimopo schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:25:
[...]

mijn mileseey (120E) heeft wél 'n pointer, onder de richtknop waar dan tevens 'n foto mee gemaakt wordt
Ik zag het niet aankomen dat de TR256A minder opties zou hebben dan de TR120
Gewoon weird.

Vooralsnog erg content met de Guide PC210 :)
De Mileseey is retour afzender.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07 20:41

JanJeen

3315Wp

De Guide PC210 is binnen! Ik moet er nog even handig mee worden. Verbinden met de PC gaat niet helemaal vlekkeloos. De Thermotools software is nog een beetje vaag, en niet geoptimaliseerd voor 4K beeldschermen.

De camera geeft een boel nieuwe inzichten. Bijvoorbeeld in onderstaande foto's zie je duidelijk dat de betonnen latei boven het raam een flinke koudebrug is. De gevel is nageïsoleerd, maar het lijkt boven het raam niet gevuld te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sw2m-uugzXU01aFYrPsa2TTtyTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1CLRLd0EFg4t1ajxYGVjFeax.jpg?f=user_large
Detail van het raam boven de foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGIidbO2R1iksQgGX9lK1aTN2yI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WHzGjz5GRmtVeLu53wrDvSKP.jpg?f=user_large

Houten voordeur met dikte verschillen en natuurstenen dorpel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pToEW85U3ynF7BZjVr0Vgg6omrA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B01fpIXIbqATpugUYQ5msgLn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Vandaag de Guide pc210 binnen gekregen. Alleen het stickertje/seal op de verpakking is al opengebroken door derden, zucht. Klopt het dat er alleen een usb kabeltje en een zwart kartonnetje met boekjes erin zit?

De Sd kaart zit al in het apparaat zelf. En ook de polsband zit bevestigd... Geen plakkertje over het scherm etc.. Hoort dat zo bij aankomst?

Heeft iemand wellicht een unboxing video van deze camera?

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 15-12-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:25
AOC schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:06:
Vandaag de Guide pc210 binnen gekregen. Alleen het stickertje/seal op de verpakking is al opengebroken door derden, zucht. Klopt het dat er alleen een usb kabeltje en een zwart kartonnetje met boekjes erin zit?

De Sd kaart zit al in het apparaat zelf.

Als de douane hem heeft geopend dan moeten ze dat eigenlijk toch vermelden? Met een briefje.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

De Sd kaart zit al in het apparaat zelf. En ook de polsband zit bevestigd... Geen plakkertje over het scherm etc.. Hoort dat zo bij aankomst?

Hier ook binnen. Sticker leek niet te zijn opengemaakt. Verder klopt jouw beschrijving met hoe ik mijn apparaat in gebruik heb genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Zelfde hier ook de ronde sticker verbroken, camera, bandje en een kabel. Verder ook niets op het scherm en SD kaart er in. Dus lijkt normaal.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48

Was bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:18
Is het normaal dat een beton pad warm is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-M0TCKC5eNN6pNBGSGVZ96mOGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnuujOZPVNo4sDIAxaCA5Rsh.jpg?f=fotoalbum_large
Blijkbaar zit er ook een muis of vogel op het gras.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:24
andru123 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:48:
Is het normaal dat een beton pad warm is?[Afbeelding]
Blijkbaar zit er ook een muis of vogel op het gras.
Wat is warm, je moet het wel in verhouding zien met de rest van de objecten in beeld.
Als het een dik betonpad is heeft het de warmte van overdag kunnen opnemen, het duurt dus ook langer om af te geven dan de grassprietjes of wat het naastgelegen mag zijn. Gezien het warmste punt zal het pad ook rond de 4 graden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Naast de thermische capaciteit van beton, is het ook een goede geleider. Dus kan best zijn dat de aarde/zand onder het pad ook nog wat warmer is. Dus wel aardig om morgenochtend nog een foto te maken.
edit: Die ijsbaantjes van beton liggen dan ook op een dikke laag EPS zodat het beton 's nachts goed kan afkoelen.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 15-12-2023 17:28 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Momenteel een Mileseey TR256B en een Guide PC210 in bezit. Welke ga ik houden en welke niet :p

Hieronder probeer ik de verschillen in grote lijnen neer te zetten

Mileseey TR256B

*pcb/printplaat relatief scherp out of the box
*Kleurpalletten vind ik fijn werken (met name black hot/inverted gray)
*Groter scherm, beeld lijkt iets pixelated te zijn, minder scherp dan de guide pc210, maar wel zuiver. Misschien komt dit omdat het beeld vergroot wordt? Ondanks het grote scherm zie krijg je net zoveel in beeld als de pc210.
*MIF / dual vision functie is mwaaa, je haalt weinig extra detail naar voren, wordt eerder wazig.
*Manual span ontbreekt
*Vloerverwarming (lussen) in de vloer goed in beeld waar dit bij de pc210 minder duidelijk was.
*Opstarten a 15 seconden

PC210:

* pcb/printplaat compleet wazig, heb je dus echt een macrolens nodig
* Kleurpalet mwaa, vind de mileseey fijner, het ontbreken van Black hot is erg jammer
* MIF functie haalt veel detail naar voren
* Ghosting(?) Voor/op het beeld zit een soort waas. Vooral als je beweeg zie je dat er een soort template blijft hangen.
* Het beeld lijkt iets scherper / meer detail te bevatten dan de mileseey maar door eerder genoemde punt vind ik het beeld niet zuiver
*Verschillende span opties waaronder manueel. Dat is vooral buiten fijn, of als je kleine temperatuurverschil in kaart wil brengen
* Start vrijwel direct op

Al met al denk ik dat de mileseey voor binnen beter is, vooral om iets dichtbij te controleren, en de pc210 voor buiten meer geschikt. Ga van de week wel wat meer vergelijkingen doen.

Bovenstaande bevindingen zijn puur de waarnemingen op het apparaat zelf. Ik heb geen afbeeldingen geschoten met de cameras of de software pakketten bekeken/vergeleken

Wellicht dat mn commentaar over het beeld puur het gebruikte scherm is en dat wanneer je een plaatje schiet en het op de pc bekijkt het een heel ander verhaal is

Even twee fotos van het beeld gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XdcGv1RexdvvAanIh-c1dLqb9k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hS2Kf8XuRQweVhVXMAOmoRIL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmpB0XHk0itBaBge9JE1fqGyo-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AXEiPIWbvuEt5GCJqBBPStt.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
AOC schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 04:33:
Momenteel een Mileseey TR256B en een Guide PC210 in bezit. Welke ga ik houden en welke niet :p

Hieronder probeer ik de verschillen in grote lijnen neer te zetten

Mileseey TR256B

*pcb/printplaat relatief scherp out of the box
*Kleurpalletten vind ik fijn werken (met name black hot/inverted gray)
*Groter scherm, beeld lijkt iets pixelated te zijn, minder scherp dan de guide pc210, maar wel zuiver. Misschien komt dit omdat het beeld vergroot wordt? Ondanks het grote scherm zie krijg je net zoveel in beeld als de pc210.
*MIF / dual vision functie is mwaaa, je haalt weinig extra detail naar voren, wordt eerder wazig.
*Manual span ontbreekt
*Vloerverwarming (lussen) in de vloer goed in beeld waar dit bij de pc210 minder duidelijk was.
*Opstarten a 15 seconden

PC210:

* pcb/printplaat compleet wazig, heb je dus echt een macrolens nodig
* Kleurpalet mwaa, vind de mileseey fijner, het ontbreken van Black hot is erg jammer
* MIF functie haalt veel detail naar voren
* Ghosting(?) Voor/op het beeld zit een soort waas. Vooral als je beweeg zie je dat er een soort template blijft hangen.
* Het beeld lijkt iets scherper / meer detail te bevatten dan de mileseey maar door eerder genoemde punt vind ik het beeld niet zuiver
*Verschillende span opties waaronder manueel. Dat is vooral buiten fijn, of als je kleine temperatuurverschil in kaart wil brengen
* Start vrijwel direct op

Al met al denk ik dat de mileseey voor binnen beter is, vooral om iets dichtbij te controleren, en de pc210 voor buiten meer geschikt. Ga van de week wel wat meer vergelijkingen doen.

Bovenstaande bevindingen zijn puur de waarnemingen op het apparaat zelf. Ik heb geen afbeeldingen geschoten met de cameras of de software pakketten bekeken/vergeleken

Wellicht dat mn commentaar over het beeld puur het gebruikte scherm is en dat wanneer je een plaatje schiet en het op de pc bekijkt het een heel ander verhaal is

Even twee fotos van het beeld gemaakt

[Afbeelding][Afbeelding]
Thanks!! ... En nu naar bed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Wat ik echter wel heb met de Guide pc210 is dat er een soort waas zit op het beeld heb.

In onderstaande foto's kun je duidelijk wat pixels zien zitten. Deze staan vast, dus als ik de camera naar een andere positie beweeg, dan veranderd dit niet. Het past zich pas aan wanneer je een klik hoort in de camera, maar dan heb je weer een ander patroon aan waas en wanneer je de camera weer verder draai, dan blijft dat ook hangen.

Is dat normaal? De mileseey heeft dat weer niet bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7efutM-kNorSxkIo_tnVtMTCrQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfHjri9kh0FypriU4GlMALxG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCkS-mQ4iuBI3QCtF1OeAGV7VAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8f1U67BW3x3j6BTecXWmNEn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCqplD_c7Xvs1zxdqpY_42xdboo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXQUgt20cdTYUc9k26QGR7Y1.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-09 21:53

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Dat is thermische calibratie van alle pixels. Ze kijken kort naar een plaatje met een bekende temperatuur (die van de camera zelf). Dit is de klik die je hoort. De temperatuur resolutie is beperkt door de pixel ruis die eindig is. Omdat je de ruis ziet kun je ook heel kleine temperatuur verschillen makkelijker zien. Probeer eens de balken achter een vlakke muur te onderscheiden met beide cameras. Soms is dat maar een tiende graad verschil. En welke camera laat dat beter zien?

Theo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hier nog wat meer fotos met de telefoon genomen van een guide pc210 en mileseey tr256b.

Mileseey is links, guide is rechts.

Wanneer beide op standaard instellingen staat heb ik het idee dat de mileseey wat meer detail laat zien. Echter, de pc210 heeft span en manual span, waarmee je met wat klikwerk/aanpassingen detail naar voren kan laten komen

Eenmaal buiten laat de pc210 op de auto mode weinig detail zien en toont grote gele vlak waarbij de mileseey iets meer verschil toont, maar met span of manual span wordt dit beter.

Wanneer je ervoor zorgt dat de mileseey de koude lucht niet ziet dan kom je weer op het niveau van de pc210 met span

Ik ben geen pro, maar dit is wat ik vluchtig heb kunnen ontdekken iig. Hieronder de fotos voor wat het waard is :) misschien dat het iemand helpt

Zelf van mening dat voor snel wat zaken inzichtelijk krijgen voor verschillende omgevingen, incl pcb's, de mileseey handig is. De guide heeft span en manual span wat weer handig is om kleine verschillen naar voren te brengen. Echter vergt dit wat klikwerk met span/manual span. En voor pcb werk kan je een macrolens kopen a 25/50euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUfJ0lBEiDP1FqrYDmtuLzNRFxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjkBKkU98wdMuOfSGeVtSxf9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXjHlSt3jjUS5maTJOniXBfIkwI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82tY8lPdmPruwLTYSSzRQA1p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbXsEFA1SfDMKwtD6CAv6D3Q0KQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77foV8IcvB5wUY7fapTftPuG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7TYOXcWgxC0_XnyrqrJJ0gidNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uv80Ku253zvPd2Ru9f5JPUJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFSV8QiXX1Eca0_4uLtmHAXlqEk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1W4H6RQZ3IoZf2yDx9JPAd9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDh-dlxUnx32HcKGjn-n8BgG8eY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCZznvrxjsPeFem0E0A5QCRM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DidTrp12miEzXhgzNjTk08pHOU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGUOz3KRmnr5eQCQ2HbENDPF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpUIXy2m5V5OOJRxyI4T61zd2pw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Lbs5wDzfESWybbRXX2rCQeK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miLd6eKbibj7loiIbM4xAwd7Ug8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcIeu6MtqAj1mNjOfUazDvKW.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 141% gewijzigd door AOC op 17-12-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:03
AOC schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:32:
Hier nog wat meer fotos met de telefoon genomen van een guide pc210 en mileseey tr256b.

Mileseey is links, guide is rechts.

...
Bedankt voor het delen van je bevindingen en de foto's!
Ik heb je trouwens nog een privéberichtje gestuurd met wat vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:29
Ik heb een Flir E4 2.0L te leen, waarbij ik de groepen van de vvw wil gaan bekijken. Ben er even mee bezig geweest maar ik kan alleen de gehele vloerwarmte zien ipv hoe de buizen lopen, of moet er iets apart ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 21:24
Waarschijnlijk heb je last van de minimale focusafstand van de E4.
Officieel zou deze 50 cm moeten zijn. Helaas is een E4 fixed focus dus niet standaard extra scherp te stellen.

Mogelijk dat je met iets meer afstand en vooral haaks op de vloer wel meer details kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Kan ook zijn dat de vloer al lang verwarmd is. Probeer eens een nacht de vloer niet te verwarmen en dan 's morgens na aanzetten van de verwarming te kijken (binnen 15 minuten moet het zichtbaar zijn). Zeker met een plavuizen vloer. Heb je soms andere vloerbedekking?

[ Voor 14% gewijzigd door xah5kiDe op 23-12-2023 16:48 ]

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of de leidingen liggen wat dieper. Heb dat in m'n badkamer ook, daar liggen ze op de kanaalplaat en dan iets van 8cm zandcement dekvloer erop. Ik zie met de warmtecamera ook alleen maar één egale warme massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Jcrs7 Dat wat @xah5kiDe en @ThinkPad hierboven schrijven kan ik vanuit mijn eigen praktijk
als hobby thermograaf bevestigen.

Wil je het best zichtbare resultaat laat je de vloer goed afkoelen en stook je kort voor de meting flink door,
dan vind je ook dieper liggende vloerverwarmingsbuizen zelfs onder extra vloerbedekking.
Helaas is dit bij de inspectie van een ander huis meestal niet mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xBH7OGag4QNxcgc6CU_R-rZoEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cDC7tqmz7xdZnofLrDQH3SU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik een Guide PC 230 met handmatige span/levelcontrol & autofocus (hier niet nodig).

YMMV

[ Voor 29% gewijzigd door dunklefaser op 23-12-2023 20:19 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 22:21
Wat zijn die dingen goedkoop geworden vergeleken met de OP zeg!

Volgens mij is nu ook duidelijk dat Flyr eigenlijk helemaal niet goed is (de instappers) vergeleken met de Chinezen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 12:09
Een vraagje voor de mensen met een TR256B of een PC210;

Wat voor resolutie en dimensie foto's worden er op de SD kaart opgeslagen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:29
TweakHm schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:20:
Waarschijnlijk heb je last van de minimale focusafstand van de E4.
Officieel zou deze 50 cm moeten zijn. Helaas is een E4 fixed focus dus niet standaard extra scherp te stellen.

Mogelijk dat je met iets meer afstand en vooral haaks op de vloer wel meer details kan zien.
Ik ga nog eens proberen of ik met iets meer afstand details kan krijgen.
xah5kiDe schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:46:
Kan ook zijn dat de vloer al lang verwarmd is. Probeer eens een nacht de vloer niet te verwarmen en dan 's morgens na aanzetten van de verwarming te kijken (binnen 15 minuten moet het zichtbaar zijn). Zeker met een plavuizen vloer. Heb je soms andere vloerbedekking?
De vloer staat inderdaad continu te verwarmen, gisteravond 3 groepen uitgezet om te laten afkoelen en ga dalijk eens kijken als ik de groepen weer aanzet. Er ligt een gedeelte tegelvloer en ook parket.
ThinkPad schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:01:
Of de leidingen liggen wat dieper. Heb dat in m'n badkamer ook, daar liggen ze op de kanaalplaat en dan iets van 8cm zandcement dekvloer erop. Ik zie met de warmtecamera ook alleen maar één egale warme massa.
De leidingen liggen op een 7cm gespoten PUR vloer met 6cm zandcement dekvloer en tegels en parket als afwerking. Op de warmtecamera zie ik ook één grote egale warmte.
dunklefaser schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:19:
@Jcrs7 Dat wat @xah5kiDe en @ThinkPad hierboven schrijven kan ik vanuit mijn eigen praktijk
als hobby thermograaf bevestigen.

Wil je het best zichtbare resultaat laat je de vloer goed afkoelen en stook je kort voor de meting flink door,
dan vind je ook dieper liggende vloerverwarmingsbuizen zelfs onder extra vloerbedekking.
Helaas is dit bij de inspectie van een ander huis meestal niet mogelijk.
[Afbeelding]

Ik gebruik een Guide PC 230 met handmatige span/levelcontrol & autofocus (hier niet nodig).

YMMV
Vloer is momenteel afgekoeld en zet een voor een de groepen open en ga dan kijken of ik de leidingen in de vloer zie lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:17
@TweakHm
Het is mogelijk om de focus afstand van een Flir E4 aan te passen.
Ik heb een speciaal tooltje geknutseld waarmee je de lens van de E4 kan verdraaien en hiermee ook de focusafstand.
Je kan zelfs de hele lens eruit draaien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zgd6S1E38lT9fuliZW_-E7KferA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czHWnyb0ZjmGvQemnwcvhbZl.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3sW5ZFxkIeQT75TXuWS3sOBJzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okEjLF8HRy18VxJrKXIXOAuS.jpg?f=fotoalbum_large

De tool in ir op een paar cm genomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nQycv3mUZro52iIvkGfr8Y0wAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vKSz6mgju5VoGM999DtttEEn.jpg?f=user_large

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@natural colour Interessant. (y)
Ben er niet zo in thuis, kun je uitleggen wat het verschil is met deze benadering?
Daar zijn vast meer mensen in geïnteresseerd (=aanname).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

sjirafje

No inspirational quotes here

Mr_Music schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:14:
Een vraagje voor de mensen met een TR256B of een PC210;

Wat voor resolutie en dimensie foto's worden er op de SD kaart opgeslagen?

Alvast bedankt!
PC210
ir 240 x 320 24bit
vis 1200 x 1600 24bit

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 21:24
natural colour schreef op zondag 24 december 2023 @ 07:52:

Het is mogelijk om de focus afstand van een Flir E4 aan te passen.
Ik heb een speciaal tooltje geknutseld waarmee je de lens van de E4 kan verdraaien en hiermee ook de focusafstand.
Je kan zelfs de hele lens eruit draaien.
Ik ken dergelijke tools. Zelf een van de ontwerpen hiervoor printen zou ik zonder problemen doen, maar staat hier dan ook een 3D printer op mijn werkkamer.
Alleen op een geleende E4 laat ik de lens met rust……

Mijn eigen camera (Testo 882) heeft handmatige focus, maar ook die heeft moeite met dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-04 16:24
sjirafje schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:43:
[...]

PC210
ir 240 x 320 24bit
vis 1200 x 1600 24bit
Pc210 is toch ir 256 x 192?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Arievd Ik vermoed maar dat de sensor 256 x 192 is - wat de software dan opslaat is een totaal ander verhaal.
Je kan bij het VIS-plaatje ook tussen 1200 x 1600 en 240 x 320 pixel kiezen.
De verhouding is altijd 3 : 4.

[ Voor 7% gewijzigd door dunklefaser op 24-12-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
memartin91 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:32:
Ik zie hier nu meerdere berichten over de Mileseey TR256B en vroeg me af of iemand ook de Mileseey TR256i heeft geprobeerd? Hoe zien jullie uberhaupt de voor- en nadelen van een usb-c device versus een standalone device?

Ik wil zelf een warmtecamera gebruiken om in huis warmtelekken op te sporen en mijn vloerverwarming groepen in kaart te brengen, daarna ga ik hem doorverkopen aan vrienden die hetzelfde willen doen.
256i in gebruik hier, werkt goed, heb maar een oude en lege android telefoon gepakt, vertrouw apk via QR code http link niet 100%:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMJK5r0xDtf2RfUKKNy09nJ2WyM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J8GYGrMvDD3MhJVKTM2uBR5d.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:08
Hoe kan je het beste warmtebeeldcamera's vergelijken? Ik heb een Seek Compact XR liggen met een sensor van 206 x 156. Als ik naar een FLIR TG165-X kijk heeft die een sensor van 80x60. De Flir One edge pro is 160x120. Dat is een best groot verschil terwijl ik niet tevreden ben over de resolutie óf gevoeligheid van de Seek.

Achterliggende reden is dat ik een vochtigheidsmeter wil kopen om achter/in een constructie te meten. Koop ik een gecombineerde (zoals Flir MR160/MR176, of zijn er alternatieven van minder bekende merken?), koop ik 2 losse apparaten of houdt ik mijn Seek en koop ik enkel een vochtigheidsmeter?

[ Voor 9% gewijzigd door Kanoet op 29-12-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 09:39

Vliegvlug

Flight Simple

Omdat ik voor mijn nieuwe keuken twee gaten door de vloer moet boren voor elektrakabels en daarbij de vloerverwarming wil vermijden heb ik een warmtebeeldcamera nodig om te zien waar ik veilig kan boren.
Had de hoop hier wel iemand te kunnen vinden die in de buurt woont met zo’n ding maar begrijp dat het niet de bedoeling is dat hier te vragen dus dan koop ik er zelf één. :*)

Maar welke is dan de vraag?

Lees hier veel over Mileseey en Guide.

Van de Mileseey zijn er meerdere TR256 modellen
TR256A*, TR256C, TR256B en TR256E (* wordt ook verkocht als TR256)
Waarbij de eerste twee er anders uit zien dat de laatste twee.

TR256A vs TR256C:
Mileseey TR256AMileseey TR256C

TR256B vs TR256E:
Mileseey IR Thermal image camera TR256B vs TR256E specs
Mileseey TR256B vs TR256E  - Color Palettes

Omdat de TR256A en TR256E geen mogelijk hebben om naast een thermische foto ook een normale foto te maken vallen die voor mij af.
En van de TR256C en TR256B lijkt me de TR256B de betere specs hebben, handzamer te zijn en vooral goedkoper :)
Die kost momenteel €339,99 op Amazon.nl en €278,74 in de officiële Mileseey Store waar ze hun product vreemd genoeg milessey noemen.
Maar ook hun website mileseey.com kom ik degelijke slordigheden tegen, zoals de TR120 die als TR320 op de overzichtsfoto staat en TR56C op de productfoto van de TR256C.

Bij guide zie ik de PC series, PC230 en PC210 en de PF210.

Guide PC230 - PC210 - PF210

Specs, waarbij de PC210 als eerste staat ipv de PC230:
Guide PC210 vs PC230 vs PF210 specs

De PC210 vs PC230 verschillen alleen qua zaken in het eerste blok die met focus te maken hebben.

Waarbij de bredere Field of View en het feit dat je tot 0,3m ipv 0,5m kan focussen voor de PC210 spreekt.
Maar wat D:S is en of de 266:1 van de PC210 of de 585:1 van de PC230 beter is heb ik geen idee van.

De PF210 lijkt een PC210 in een andere formfactor met een flink groter scherm en verder wat kleine verschillen in specs: 2 spots, iets andere kleuren paletten en geen microSD slot.

Pas hierna ging ik naar de prijzen kijken en blijkt de PC230 veel duurder van de PC210 en de PF210 tot mijn verbazing zelfs nog veel duurder (hoe dan?)

Kortom, de enige optie voor de Guide is de PC210.

Dus de keuze is tussen de Mileseey TR256B of de Guide PC210.

Had hierboven wat gelezen over het voordeel van de PC210 dat die span ondersteund wat de TR niet heeft.
En dat de software ervan ook beter is.
Of zijn er toch redenen om voor de TR256B te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

@Vliegvlug

Zelf vind ik de mileseey TR256B fijner dan de guide pc210. Maar dat is puur mijn ervaring.

Heb het idee dat kleine temperatuurverschillen beter zichtbaar zijn op de tr256b. De guide heeft dan wel een span, maar ik vind het beeld gewoon iets minder scherp en lastiger verschillen te ontdekken. Ook al gebruik ik de span bij de guide, de tr256b lijkt bv koudere balken achter een gipswand, beter zien

Misschien dat de afbeeldingen op de pc/software beter is. Dat heb ik niet getest

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 31-12-2023 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De TR256* heeft ook het palette 'Black Hot', die mis ik bij de PC210.

Vond ik toen ik nog een FLIR via USB gebruikte (met de app Thermal Camera+ i.p.v. FLIR app) een erg fijn palet om koude plekken in huis op te sporen. Keek veel rustiger weg, wit is hier koud: https://tweakers.net/i/3S...mwVNtmJF.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@AOC Bij een veel kleinere span toepassen kan het dan zo zijn dat je automatisch een minder scherp kleurbeeld krijgt?
Kun/wil je die opnames hier delen, helpt mogelijk bij mensen die nog moeten beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

De PC230 heeft een betere 'distance to spot' verhouding dan de PC210. Je ziet meer op afstand, maar ook minder overzicht (lagere 'field of view'). Het liefst zou ik een zoomlens willen hebben, of een keuze tussen twee lenzen. Voorbeeld waar de PC230 beter zou zijn, is hot spots op zonnepanelen bekijken. Of dieren op afstand spotten. Voor huis toepassing zou ik de PC210 verkiezen boven de PC230.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

AOC schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:46:
@Vliegvlug

Zelf vind ik de mileseey TR256B fijner dan de guide pc210. Maar dat is puur mijn ervaring.

Heb het idee dat kleine temperatuurverschillen beter zichtbaar zijn op de tr256b. De guide heeft dan wel een span, maar ik vind het beeld gewoon iets minder scherp en lastiger verschillen te ontdekken. Ook al gebruik ik de span bij de guide, de tr256b lijkt bv koudere balken achter een gipswand, beter zien
Leek ik er net een beetje uit te zijn richting de PC210… ;)

Die is op ali met €299 wel duurder dan de €273 voor de TR256B maar heb eigenlijk geen idee hoeveel invoerkosten daar nog bij komen.
In Europa kopen is dan wel fijner en ook sneller geleverd en makkelijker met garantie.
Dan valt de prijs weer in het voordeel van de PC210 uit die voor €350 bij eleshop.nl te krijgen is terwijl de TR256B bij amazon.nl nu €399 kost. Bij amazon.de was hij blijkbaar eerder voor €319 te krijgen maar momenteel niet op voorraad.

Ik dacht uit deze vergelijking tussen de PC210 en de TR256(A) van @paQ juist begrepen te hebben dat de PC210 wat scherper was, maar daar heb jij dus andere ervaringen mee?
Het gaat in bovenstaande vergelijking wel om de TR256 en jij hebt de TR256B, dus mogelijk dat die beter is.
Heb jij ook foto’s van de twee naast elkaar?
Misschien dat de afbeeldingen op de pc/software beter is. Dat heb ik niet getest
Ben inderdaad wel benieuwd of dat wat mee te verbeteren is.

[ Voor 24% gewijzigd door Vliegvlug op 01-01-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

ThinkPad schreef op maandag 1 januari 2024 @ 08:35:
De TR256* heeft ook het palette 'Black Hot', die mis ik bij de PC210.
Dat klopt inderdaad, “black hot” zit niet op de Guide PC210 en PC230 en wel op de PF210 maar die is dusdanig veel duurder dat dat geen optie is.

Zit trouwens niet op alle TR256 modellen, namelijk niet die met het grote scherm, de TR256(A) en TR256C:
Mileseey TR256(A) & TR256C color palettes

Wel op de TR256B en TR256E:
Mileseey TR256B vs TR256E  - Color Palettes
Vond ik toen ik nog een FLIR via USB gebruikte (met de app Thermal Camera+ i.p.v. FLIR app) een erg fijn palet om koude plekken in huis op te sporen. Keek veel rustiger weg, wit is hier koud: https://tweakers.net/i/3S...mwVNtmJF.png?f=user_large
Is inderdaad wel prettiger kijken, maar voor mij niet zodanig om daar de hele aankoop van te laten afhangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

xah5kiDe schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:12:
De PC230 heeft een betere 'distance to spot' verhouding dan de PC210. Je ziet meer op afstand, maar ook minder overzicht (lagere 'field of view').
Aha, dus D:S staat voor Distance:Spot. Dank voor de uitleg!
Het liefst zou ik een zoomlens willen hebben, of een keuze tussen twee lenzen. Voorbeeld waar de PC230 beter zou zijn, is hot spots op zonnepanelen bekijken. Of dieren op afstand spotten. Voor huis toepassing zou ik de PC210 verkiezen boven de PC230.
Ga de camera waarschijnlijk enkel thuis gebruiken dus dan is de PC210 een betere keuze dan de PC230.
Zag wel dat er een macro lens beschikbaar is voor de PC210. Misschien dat er dan ook een zoom lens op zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Klopt, die macro lens heb ik en werkt prima voor sub mm hotspots. Daar gebruik ik hem ook voornamelijk voor, reparatie electronica. Er is niet zoiets als een eenvoudige tele voorzetlens.

Theo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:13

JJ White

Prutser Eerste Klas

Aan de hand van het advies in dit topic een PC210 gekocht met flinke Black Friday korting, uiteindelijk €185,97 + €21,72 invoerkosten = €207.69 betaald.

Ik heb geen andere warmtebeeldcamera om mee te vergelijken, maar mijn eerste ervaring met de PC210 is positief. Bouwkwaliteit is uitstekend en alles voelt heel degelijk aan. Helaas zit er geen lenskapje in de doos, dus heb ik er een geprint.

Het is heel fijn dat hij retesnel opstart (<5s), maar ik was een beetje teleurgesteld dat hij geen video kan opnemen. Je kan hem wel aan de PC hangen en zo de foto's eraf halen. Hij kwam met een 32GB Sandisk Extreme microSD kaartje erin. Daarnaast kun je hem ook in "Projectie" modus zetten waarbij hij als USB webcam functioneert. Helaas is het wel een apart format dat ervoor zorgt dat hij alleen goed werkt met "PotPlayer". Gellukig lijkt dit wel een degelijke player die ook video's kan opnemen.

Waar ik meer te spreken over was was de meegeleverde "ThermoTools" software waarmee je achteraf de schaal en meetpunten kan aanpassen en zo een veel betere analyse maken van de situatie. Je kan overigens ook op de camera de range aanpassen, mocht je op dat moment meer informatie willen hebben. Helaas kun je de video stream ook niet in de ThermoTools applicatie gebruiken, hier kun je dus ook niet achteraf meer informatie uit halen zoals bij de foto's.

Ik denk niet dat ik spijt ga hebben van deze aankoop!

Anyways, verder heb ik een opbergkoffertje gemaakt om hem veilig in te vervoeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuF4E0GNdrIAbfA3cfCX2deoF4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oA3xoyumqZkq7Oj3mte0yq8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHtUo8oEUnzyYtmkKwrpnxaPlMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyKolrh1v17rRjrp34vHZgUV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:17
JJ White schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:25:
Aan de hand van het advies in dit topic een PC210 gekocht met flinke Black Friday korting, uiteindelijk €185,97 + €21,72 invoerkosten = €207.69 betaald.

Ik heb geen andere warmtebeeldcamera om mee te vergelijken, maar mijn eerste ervaring met de PC210 is positief. Bouwkwaliteit is uitstekend en alles voelt heel degelijk aan. Helaas zit er geen lenskapje in de doos, dus heb ik er een geprint.

Het is heel fijn dat hij retesnel opstart (<5s), maar ik was een beetje teleurgesteld dat hij geen video kan opnemen. Je kan hem wel aan de PC hangen en zo de foto's eraf halen. Hij kwam met een 32GB Sandisk Extreme microSD kaartje erin. Daarnaast kun je hem ook in "Projectie" modus zetten waarbij hij als USB webcam functioneert. Helaas is het wel een apart format dat ervoor zorgt dat hij alleen goed werkt met "PotPlayer". Gellukig lijkt dit wel een degelijke player die ook video's kan opnemen.

Waar ik meer te spreken over was was de meegeleverde "ThermoTools" software waarmee je achteraf de schaal en meetpunten kan aanpassen en zo een veel betere analyse maken van de situatie. Je kan overigens ook op de camera de range aanpassen, mocht je op dat moment meer informatie willen hebben. Helaas kun je de video stream ook niet in de ThermoTools applicatie gebruiken, hier kun je dus ook niet achteraf meer informatie uit halen zoals bij de foto's.

Ik denk niet dat ik spijt ga hebben van deze aankoop!

Anyways, verder heb ik een opbergkoffertje gemaakt om hem veilig in te vervoeren:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een koffer met de opdruk FLIRN'T ... een flirt met Flir? <3 of zelf de sticker geprint?
Overigens zelf heb ik een echte (dure) Flir, toont ook video maar kan het niet opnemen...

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Andre16v schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:56:
Iemand bekend met de Hikmicro eco?
Ben benieuwd naar ervaringen, met name de HIKMICRO Eco-V

[ Voor 21% gewijzigd door wsmaal op 06-01-2024 14:11 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09 11:10
Voor wie ook op zoek is: Vandaag de keuze gemaakt om via AliExpress de TR256B te kopen. Staat te koop voor €276,-. Echter, toen ik wilde afrekenen ging er nog €48,- ‘prijs correctie’ vanaf. Uiteindelijk dus €228,- betaald. Lijkt me een aardige deal. Nu nog even kijken hoeveel daar nog bij komt aan inklaringskosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD9_DOV5b9cVFSUxzzMwHRmn_FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyPuUnQ4HRV0GfdLHmwnIWgr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door NCSmits op 06-01-2024 08:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Helaas voor je, die prijscorrectie is dat Ali boven 150 euro geen BTW in rekening brengt. Die mag je waarschijnlijk nog aftikken bij de verzender.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09 11:10
Cyberpope schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:57:
Helaas voor je, die prijscorrectie is dat Ali boven 150 euro geen BTW in rekening brengt. Die mag je waarschijnlijk nog aftikken bij de verzender.
We merken het wel ;) Ik ging toch al van die 276 uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor het gemak even herhalen wat @matthijst al eens schreef:
matthijst schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:31:
Tip: bij sommige gemeentes kan je zo'n warmtecamera lenen.
Kostenloos lenen van Warmtebeeldcamera, Endoscoop (Novascope), EnergyFlip, Luchtkwaliteitsmeter, realtime verbruiksmeters op https://energiepunt.apeldoorn.nl/leen/

Zelf al mooie resultaten bereikt met isolatie borstwering vorig jaar, goed te vergelijken op de foto's.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:08
Welke betaalbare (smartphone)camera's <550 euro hebben een functie voor het vastzetten van de kleurenschaal bij meerdere metingen? Dus dat je over meerdere jaren beelden visueel kan vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Kanoet schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:06:
Welke betaalbare (smartphone)camera's <550 euro hebben een functie voor het vastzetten van de kleurenschaal bij meerdere metingen? Dus dat je over meerdere jaren beelden visueel kan vergelijken.
Bij de PC210 (en waarschijnlijk veel andere camera's) kun je zelf de span instellen en zo de kleurenschaal vastzetten. Ik weet niet of dat is wat je bedoeld?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

NCSmits schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:06:
[...]

We merken het wel ;) Ik ging toch al van die 276 uit.
Is bij mij ook goed gegaan, hoefde geen btw en inklaring te betalen. Toch mooi meegenomen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NCSmits schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:03:
Voor wie ook op zoek is: Vandaag de keuze gemaakt om via AliExpress de TR256B te kopen. Staat te koop voor €276,-. Echter, toen ik wilde afrekenen ging er nog €48,- ‘prijs correctie’ vanaf. Uiteindelijk dus €228,- betaald. Lijkt me een aardige deal. Nu nog even kijken hoeveel daar nog bij komt aan inklaringskosten.

[Afbeelding]
Als je van Ali koopt is het wel de moeite om coupons te zoeken, scheelt je toch weer 20/30$.

Hier bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
Weet iemand of het mogelijk is de pc210 te calibreren? Heb de mijne eindelijk vandaag mogen ontvangen, maar de temperatuur is niet correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Arievd Een IR-camera meet in principe geen temperatuur - alleen IR-straling.

De meeste goedkopere IR-camera's hebben sowieso wat tijd nodig om te "acclimatiseren"
en dus een bepaalde verloop in de eerste minuten na inschakelen.

Wat is volgens jou de "correcte" temperatuur van wat?

Calibratie? Tegen wat? Vergeet het maar met deze modellen - misschien in de fabriek.
Je kan hooguit een beetje corrigeren (emissiviteit & reflectietemperatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
dunklefaser schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:54:
@Arievd Een IR-camera meet in principe geen temperatuur - alleen IR-straling.

De meeste goedkopere IR-camera's hebben sowieso wat tijd nodig om te "acclimatiseren"
en dus een bepaalde verloop in de eerste minuten na inschakelen.

Wat is volgens jou de "correcte" temperatuur van wat?

Calibratie? Tegen wat? Vergeet het maar met deze modellen - misschien in de fabriek.
Je kan hooguit een beetje corrigeren (emissiviteit & reflectietemperatuur)
Hij gaf gisteren aan dat mijn muren 30 graden waren |:( . Vandaag weer geprobeerd en hij lijkt vandaag wel goede waardes aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Arievd 30°C - Meteen na inschakelen? - Zou best kunnen,
blijkbaar starten sommige camera's met relatief hoge "gemeten" temperaturen.
Even wachten helpt meestal - tenminste bij mijn GUIDE PC230's.

Voorbeeld: 26 °C bij een werkelijke temperatuur van 20 °C zie ik ook soms/vaak.
Na ca. 10 - 15 minuten ziet het met 19,2 - 20,1 °C weer relatief normaal uit.

Maar nogmaals: Voor (exacte) temperatuurmetingen is een IR-camera niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
dunklefaser schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:58:
@Arievd 30°C - Meteen na inschakelen? - Zou best kunnen,
blijkbaar starten sommige camera's met relatief hoge "gemeten" temperaturen.
Even wachten helpt meestal - tenminste bij mijn GUIDE PC230's.

Voorbeeld: 26 °C bij een werkelijke temperatuur van 20 °C zie ik ook soms/vaak.
Na ca. 10 - 15 minuten ziet het met 19,2 - 20,1 °C weer relatief normaal uit.

Maar nogmaals: Voor (exacte) temperatuurmetingen is een IR-camera niet geschikt.
Dit was na ongeveer een half uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54qg04m1YaDNcKWufQgCQOZ-Bf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3l8OHebIk9fkowC9EQTSMsTL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Arievd Ik weet niet wat je daar gemeten hebt - misschien heb je last van reflectie van IR-straling
ook bij gladde muren kan dit een rol spelen (bijvoorbeeld betonverf kan dit heel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
Dit was een wit gesauste betonwand, maar door de hele woning heen kreeg ik te hoge waardes. Mijn andere ir camera geeft veel nauwkeurigere waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Dat is gewoon niet in orde. De camera heeft intern een temperatuur sensor die de temperatuur van de camera meet en van de shutter die geregeld vooor de lens wordt geplaatst (de klik die je hoort). Die extra sensor heeft een nauwkeurigheid van beter dan 2C. Tijdens opwarmen kan er een kortere tijd een grotere fout zijn omdat de shutter en de sensor nog niet precies dezelfde temperatuur hebben. In jouw geval na een half uur, betekent het dat de camera retour mag vooor garantie. Dit zou met een kalibratie ook opgelost kunnen worden maar ik weet bij deze camera niet of je dat zelf kunt doen.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

De pc210 kun je niet zelf kalibreren of updaten. Daarvoor moet hij terug naar de verkoper/fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

sjirafje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:29:
De pc210 kun je niet zelf kalibreren of updaten. Daarvoor moet hij terug naar de verkoper/fabrikant.
Is een Mileseey TR256B wel zelf te kalibreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Lijkt me niet, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prachtige koude ochtend voor een thermografisch onderzoek _O_ -6° graden buiten.

Net al even het huis op onderdruk gezet door ramen/roosters dicht te doen en dan ventilatie en afzuigkap op turbo (DIY Blowerdoor test) om te kijken waar er koude tocht naar binnen komt via kieren. Zometeen nog even buitenshuis kijken.

Tot dusver nog geen dingen gevonden, meeste plekken waar tocht binnenkwam vorig jaar al opgelost met PUR en/of kit.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Inderdaad een topweek zo.
*knip* Helaas, zie de topicwarning...

[ Voor 74% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2024 11:54 ]

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en een Guide PC210 gekocht bij Eleshop.
Belangrijkste reden is er niet super veel verschil lijkt te zitten met de TR256B en dat ik ‘m vrij snel wilde hebben.
Wil ‘m nu primair gebruiken voor het kijken waar de vloerverwarming loopt zodat er door de vloer geboord kan worden maar met dit koude weer is het zeker ook interessant om naar de isolatielekken te kijken.
Weet sowieso dat die er zijn waar het nu heel koud voelt dus heel verrassend gaat het niet zijn verwacht ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:23
Vliegvlug schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:00:
Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en een Guide PC210 gekocht bij Eleshop.
Belangrijkste reden is er niet super veel verschil lijkt te zitten met de TR256B en dat ik ‘m vrij snel wilde hebben.
Wil ‘m nu primair gebruiken voor het kijken waar de vloerverwarming loopt zodat er door de vloer geboord kan worden maar met dit koude weer is het zeker ook interessant om naar de isolatielekken te kijken.
Weet sowieso dat die er zijn waar het nu heel koud voelt dus heel verrassend gaat het niet zijn verwacht ik. ;)
Gewoon kopen bij Ali joh.

Dan huur je er nu eentje voor 2 tientjes voor een paar dagen zodat je nu al aan de slag kunt?

[ Voor 3% gewijzigd door radeoxx op 09-01-2024 22:22 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Zo, ik heb net de TR256E via Ali voor 161 euro gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:41
MichaelB74 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:03:
Hier ook. Heb wel via cc betaald aangezien de verkoper nog niet aangeschreven staat
Maar wel free return etc en shipment from Spain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Zou graag ook een Mileseey TR256B/E willen aanschaffen. Echter als Mac gebruiker kan ik niks vinden of de software werkt hierop of dat ik überhaupt beelden eraf krijg... op hun site staat wel PC software, maar niet specifiek Windows/ osx. Zijn er mensen die duidelijk kunnen geven hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vermoed dat hij, net als heel veel andere USB devices, gewoon als USB-opslagapparaat herkend wordt en je zo de foto's eraf kunt plukken. Net alsof het een USB-stick zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:40
Passie-m schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:52:
Zou graag ook een Mileseey TR256B/E willen aanschaffen. Echter als Mac gebruiker kan ik niks vinden of de software werkt hierop of dat ik überhaupt beelden eraf krijg... op hun site staat wel PC software, maar niet specifiek Windows/ osx. Zijn er mensen die duidelijk kunnen geven hierover?
Je kunt de beelden er gewoon afkrijgen. Ik gebruik verder geen speciale software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Ruvo schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:55:
[...]

Je kunt de beelden er gewoon afkrijgen. Ik gebruik verder geen speciale software.
Dank. Zag dat je met de software meer opties had wat betreft instellen range temperatuur achteraf etc. Maar dit zou een mooie extra zijn. Als de beelden gewoon eraf te halen zijn dan is dit al prima voor het doel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

De jpeg fotos van de PC210 zijn overigens wel speciaal. Als ze door andere dan Thermotools software bewerkt worden, gaan alle thermische data gelijk verloren. Ik heb gezocht of er een standaard bestaat voor thermische fotos want dan kan ik met eigen software de data eruit halen. Niet gevonden.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@xah5kiDe Mss heb je wat aan anderen al uitgezocht hebben.
Een topic om die data te kunnen uitlezen, loopt als sinds ~2013... : https://exiftool.org/forum/index.php?topic=4898.0
En deze tool om EXIF data te lezen: https://rdrr.io/github/gt...age/man/flirsettings.html
Wel FLIR wat ik vnl zie maar mss zet het je op een spoor waar je meer mee kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ja voor Flir is er al wat gevonden. Het werkt echter niet voor de PC210 plaatjes. Het zal best ergens in de Exif data verstopt zitten, maar waar en hoe blijft de vraag.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Inderdaad. In 2013 is het daar zo begonnen, lees ik als 1e bericht via de bovenstaande link:
With reverse engineering I decrypted the header.
In the sample above there are a header for 4 segments (4x32Byte Header)
The address of first segments stands (6*16+5)Bytes from begin of JPEG-APP1-block.
3-Byte-Start-Address: 00 02 00, then 3 Byte with the length of the segment 00 09 ac
.... Second segment starts: 00 0b ac / length: 00 03 10
.... Fourth segment starts 00 0f 20 / length: 00 96 20
Als de PC210 een eigen EXIF taal gebruikt dan kan het nog wel ff duren eer het voor die camera's ook zo ver is?? Je zou op dat forum kunnen vragen of iemand van een PC210 route kennis heeft en of er relevante weblinks bestaan die je nu nog niet gevonden hebt. Niet geschoten is altijd mis... Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 16:42
MichaelB74 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:03:
Kom niet lager dan 172 uit :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:19
harley schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Kom niet lager dan 172 uit :(
Ik niet lager dan 198.
Kan al een paar dagen geen werkende kortingcodes vinden.
https://a.aliexpress.com/_EjiLQnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 16:42
weerstand schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Ik niet lager dan 198.
Kan al een paar dagen geen werkende kortingcodes vinden.
https://a.aliexpress.com/_EjiLQnx
De official store is goedkoper maar geen 1621zoals hierboven vermeld wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbxYrUQLzVNkwBjcHmI_sNo7cdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/It9SZRTRQviKYXuzYmwfC1D3.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:19
Ik zocht (zoals Michael en xtrme) op shipping uit Spanje, dus zonder kans op extra BTW+ inklaringskosten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BuNNy_RaBBiT
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 09:23
Even een FLIR one pro te leen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWHQyI7--rGSTDAS0x9kDJBlnjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XGBQvGAMH1gSYA58DSMDER47.jpg?f=user_large

Beeld van onderzijde vloer met vloerverwarming zonder isolatie..
Lekker warm dus in de kruipruimte, beetje zonde zo. Snel isoleren dus.
Nooit gedacht dat er zoveel naar beneden zou gaan |:( .

Edit:
Gewone foto vd kruipruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOq33-nHDxIKzuAuboYxW-pc3II=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGeU0zOgJJvfwGUtUd8GY9Yu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door BuNNy_RaBBiT op 16-01-2024 20:15 ]

Blaaaaad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-09 12:25

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

BuNNy_RaBBiT schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:26:

[Afbeelding]

Zo te zien kan je inderdaad beter in de kruipruimte gaan wonen. :+

Je afbeelding behoort tot de leerzame IR afbeeldingen. (y)

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:25
BuNNy_RaBBiT schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:26:

[Afbeelding]

Heb je er een gewone foto bij?

Ik kan het toch wat moeilijk onderscheiden.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Flir op de Cat S62. Maar zonder is het na isoleren ook wel duidelijk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFOYRxGgYONyPiNMHgMzeLW5GZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52kLYzXJpsypj2wFt1Z5MrwV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EW0LfRMaoKczb3OWQf2brdighVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJU3Kjm0kQYj4nU2wTyAELUV.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.