• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

assasinbats schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:41:
Ik heb zojuist ook maar de Guide PC210 besteld, ook al ligt de Mileseey TR256B al bij de douane. Het handmatig aanpassen van de temperature span lijkt me heel nuttig. Ik gok er op dat ik een van de twee prima kan verkopen nadat ik zelf een keuze gemaakt heb.
Ik heb precies hetzelfde in gedachten }:O ben benieuwd naar de verschillen. Van de mileseey tr256b is het een beetje onduidelijk wat de opties zijn. Heb nog nergens een hands on review gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
maarten_NL schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:38:
[...]

[Afbeelding]

24x32 pixels

Zo op het eerste gezicht is het best waar voor het geld. Gevoelig genoeg om een hand "afdruk" op tafel weer te geven.
Hier mijn ervaring met zo'n ding.

Meer waard dan een point en shoot infrarood thermometer, omdat ie beeld geeft. Kan usecase hebben voor inregelen cv. Eigenlijk verder niet te vergelijken met de betere camera's die hier besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 14:26
Chris.nl schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:07:
[...]

Hier mijn ervaring met zo'n ding.

Meer waard dan een point en shoot infrarood thermometer, omdat ie beeld geeft. Kan usecase hebben voor inregelen cv. Eigenlijk verder niet te vergelijken met de betere camera's die hier besproken worden.
Die verwachting had ik inderdaad ook niet. In het verleden heb ik een cat s60 en op mijn werk kan ik ook een profi ding lenen. Natuurlijk zijn die echt een stuk beter dan dit Ali ding.

Het doel voor mij is de toekomstige WP CV installatie inregelen en warmte lekkages in het huis opsporen. Daar is de bang-for-the-buck ratio een stuk hoger dan een apparaat van 500 euro. Met kanttekeningen dus een aanrader!

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 15:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zojuist ook maar eens besteld, voor 172 euro bij de Mileseey Official Store, want met bf20 krijg je nog even $20 korting (ik betaal niet genoeg voor de bf50).
Fingers crossed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi3Aq81YgxOChkiAmdUbLjGNdCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pWy3FIfD0U3oUERgWX1qaIRs.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door FreezeXJ op 24-11-2023 12:51 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die komt zo wel binnen. Is bij mij ook gebeurd alleen is lager prijsje nog.

Is er voor de Mileseey ook desktopsoftware beschikbaar om wat nog bij te sturen of is dat te veel gevraagd?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 18:14
Mijn Milessey Tr256e is inmiddels bezorgd voor € 166,19 incl. de BTW bij Alie (geen kosten verder) :) Besteld op 11-11.
Goed verpakt in een mooi doosje en is voor dit geld prima afgewerkt. Een klein SD kaartje is inbegrepen.
De InfiRay P2 Pro is weer terug bij Amazon. Achteraf blij met de handheld uitvoering.
Ben nog aan het werk maar snel ff gekeken, enige wat ik tot nu toe mis ten opzichte van de P2 Pro is de instelbare temp. range

[ Voor 22% gewijzigd door JvdW op 24-11-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 18:32

Fremske

and change the world

Bij mij ook!
Voor TR256E

Ben benieuwd naar het apparaat en of er ook software voor te vinden is.
elektriekert schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:42:
Zojuist heb ik een e-mail van PostNL gehad voor de inklaringskosten, een kleine 15€ waarvan 6€ inklaren en de andere 9 aan BTW.
Dit is over een bedrag van net geen 41€ voor mijn TR256E.
Bedankt Ome Ali

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 07:05
@JvdW en @Fremske ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! Ik heb ook nog een Mileseey op bestelling staan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:17
JvdW schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:00:
Mijn Milessey Tr256e is inmiddels bezorgd voor € 166,19 incl. de BTW bij Alie (geen kosten verder) :) Besteld op 11-11.
Goed verpakt in een mooi doosje en is voor dit geld prima afgewerkt. Een klein SD kaartje is inbegrepen.
De InfiRay P2 Pro is weer terug bij Amazon. Achteraf blij met de handheld uitvoering.
Ben nog aan het werk maar snel ff gekeken, enige wat ik tot nu toe mis ten opzichte van de P2 Pro is de instelbare temp. range
Das rap. Ik moet nog even wachten: "Import customs clearance delay.We're inspecting your order."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

paQ

The Lord schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:38:
[...]
Dan blijft alleen nog Torx Plus over. 6 'platte' nokken i.p.v. 'puntig'.

Ga ik nu wel door voor de koelkast? :P

Of het is geen Torx natuurlijk.... :-D
P.S. die mooie Spaanse aanbieding is niet meer lijkt het.
Losse Torx 5 besteld, en die past :’)

Anyway
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbGiLkl3kM3-v4VdeGg6gdetwoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDj3LTJN2JM0cRueW26x95F7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik koppel de batterij af, klik hem er terug op, komt dat ding tot leven :S

Eens even zien of hij nu ook weer wil laden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hmmm. zodra als ik een USB-C aankoppel valt ie sowieso weer uit, e'loopt ie vast' ofzo.
Dan moet de batterij er ook weer eerst af, maar hij start niet door. Toch batterij defect wellicht (?)
Heb even een nieuwe accu besteld, eens kijken wat dat brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:58
Ruvo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:41:
[...]

Das rap. Ik moet nog even wachten: "Import customs clearance delay.We're inspecting your order."
Ik had ook een vertraging volgens Ali terwijl ik 4 uur daarvoor de betaling via PostNL had verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ruvo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:41:
[...]

Zal het verschil zijn denk ik in wel of geen BTW van te voren betaald?
Was geen geld verschuldigd aan PostNL.

[ Voor 6% gewijzigd door JvdW op 24-11-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Langer zitten kijken en twijfelen om een wbc aan te schaffen.

Nu toch maar de beslissing genomen om de Guide pc210 te bestellen.

Doorslaggevende keuze om voor de Guide pc210 te gaan is de mogelijkheid om de span en level zelf in te stellen. Een zeer nuttige functie die de functionaliteit echt vergroot.

Voor nu wil ik de wbc gebruiken om, net zoals vele hier, de isolatie van mijn huis te bekijken. Ik hoop dat ze binnenkort mijn ramen gaan vervangen voor HR++ en dan ben ik benieuwd welke veranderingen ik zal zien met een wbc.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-06 22:54
Hallo iedereen!

Ook ik heb een mileseey tr256e besteld (op Ali) Het bedrag stond including VAT. Bezorging 2de week dec. Als ik het goed begrijp krijgen sommigen een melding dat ze alsnog btw moeten betalen en andere niet?

In het trackingmenu van Ali is het pakketje nog voor de douane wat gezien bezorg datum logisch is.
Kan iemand wat zeggen over die btw en van wie krijg je daarover bericht? Post NL??
Het is de eerste keer dat ik iets bestel op Ali dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Alvast dank voor een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Simpel, als onder VAT een korting stond ter hoogte van de BTW, dan moet je die nog betalen.
Stond dat bedrag er niet (zoals bij mij) komt hij gewoon binnen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-06 22:54
Aha. Ik zie het ja. Betaal je de btw dan aan de postbode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:17
buutvrij schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:35:
Hallo iedereen!

Ook ik heb een mileseey tr256e besteld (op Ali) Het bedrag stond including VAT. Bezorging 2de week dec. Als ik het goed begrijp krijgen sommigen een melding dat ze alsnog btw moeten betalen en andere niet?

In het trackingmenu van Ali is het pakketje nog voor de douane wat gezien bezorg datum logisch is.
Kan iemand wat zeggen over die btw en van wie krijg je daarover bericht? Post NL??
Het is de eerste keer dat ik iets bestel op Ali dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Wellicht verwarrend, maar er staat standaard including VAT. Als je op dat ‘i’ tje klikt zie je misschien €0 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
buutvrij schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:35:
Hallo iedereen!

Als je btw moet afdragen (en/of inklaren) dan krijg je vanzelf een e-mail van PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimopo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-02 22:47
Gisteren kwam de TR120E binnen... voor de € 128 incl 32gb kaartje laat hij (voor 't bij ons beoogd gebruik) voldoende zien, dus die van € 199 die we elders al wat eerder besteld hadden is als retour aangemeld 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xe5bfMdNgtSy5HPHsAWmQzYEgPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wx4NS4BHN6wLIKrj8u7tFiOJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3nshZHFyNuddmuXIewkIyAVM6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfzAvPNxJHjtsfrctvOKr01p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nJ02fcuDg4HIvp9YCRcuW4X_Hk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/do3n7aEMozLWAEXjha7xaTzb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

paQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:20:
hmmm. zodra als ik een USB-C aankoppel valt ie sowieso weer uit, e'loopt ie vast' ofzo.
Dan moet de batterij er ook weer eerst af, maar hij start niet door. Toch batterij defect wellicht (?)
Heb even een nieuwe accu besteld, eens kijken wat dat brengt.
Batterij binnen vandaag.
Aangesloten, lijkt op te starten, blijft op den duur lang groen knipperen en gaat dan in een soort van boot cycle.

Ook hier weer zodra ik een USB kabel aansluit, schakelt ie sowieso uit en gaat hij niet meer aan.
hmmm :/
Lijkt toch wel echt defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik krijg hem nu wel aan de praat op de iPhone, maar kan hem niet laden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddyh6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 11:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhfEqFwaPJRVvo9wDXKh4EHljok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qTIBODMr7BsCb65fc3VvS5E5.png?f=fotoalbum_large

Zojuist de PC210 besteld voor €187 (met code bf50) via: https://nl.aliexpress.com/item/1005004839507910.html

Ik had op 11/11 de Milessey Tr256E besteld (die ligt nu bij PostNL), dus die gaat waarschijnlijk retour of in de verkoop, als de verwachtingen die ik hier lees blijken te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je krijgt alleen nog wel de BTW en inklaring voor je kiezen zo te zien.

En is de PC210 echt zoveel beter als de Mileseey? Is voor de PC210 wel desktopsoftware (itt) de Mileseey?

En niemand ervaring met iets retour sturen naar Aliexpress?

[ Voor 55% gewijzigd door Cyberpope op 26-11-2023 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:52
Ik heb mijn TR256E inmiddels ontvangen, deze beelden kan ik er mee maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ar7_0PN9LO42vHsQry1kjelY-OM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8NfKMsYX0M9wXoVQVG1sUlg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6F2fnPKToKvJF-12h1MGVrEfAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dE23XSrmTXAtOKuA3L5SlvzV.jpg?f=user_large

Er zitten wel enkele instellingen op voor temperatuur en afstand, maar het effect hiervan moet ik nog uitzoeken. Wat ik wel direct zie is dat er warmteverlies plaatsvindt door de achterpui. Alleen wat hier aan te doen is weet ik nog niet, waarschijnlijk niets op het vervangen van de pui na.

Ga binnenkort op mijn gemak alle ruimtes 1 voor 1 bekijken en in beeld brengen om eventueel opvallende zaken op te kunnen pakken.

Ik zie dat er steeds een .jpg en een .irg wordt weggeschreven op de SD kaart. Echter heb ik geen idee wat een .irg bestand is en hoe dit te openen is. Ook vraag ik me af waar ik de software vandaan zou kunnen halen die in dit topic benoemt wordt. Wel zie ik dat de TR256E ook als webcam kan dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

bundit schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:06:
Ook vraag ik me af waar ik de software vandaan zou kunnen halen die in dit topic benoemt wordt. Wel zie ik dat de TR256E ook als webcam kan dienen.
Op de website van mileseey hebben ze een plaatje van het programma waar linksbovenin infiray zichtbaar is

Op eevblog vond ik software voor infiray, denk community based software, maar misschien een test waard?

Zelf heb ik de mileseey nog niet binnen dus heb nog niks qua software kunnen testen

[ Voor 15% gewijzigd door AOC op 26-11-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
AOC schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:20:
[...]]
Op eevblog vond ik software voor infiray, denk community based software, maar misschien een test waard?
Hmm, dat lijkt betaalde software te zijn.
Ik kom dan namelijk uit op IRCAM Thermal Viewer

Dat vind ik persoonlijk wel veel geld voor de enkele keer dat ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:49
bundit schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:06:
Ik heb mijn TR256E inmiddels ontvangen, deze beelden kan ik er mee maken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er zitten wel enkele instellingen op voor temperatuur en afstand, maar het effect hiervan moet ik nog uitzoeken. Wat ik wel direct zie is dat er warmteverlies plaatsvindt door de achterpui. Alleen wat hier aan te doen is weet ik nog niet, waarschijnlijk niets op het vervangen van de pui na.

Ga binnenkort op mijn gemak alle ruimtes 1 voor 1 bekijken en in beeld brengen om eventueel opvallende zaken op te kunnen pakken.

Ik zie dat er steeds een .jpg en een .irg wordt weggeschreven op de SD kaart. Echter heb ik geen idee wat een .irg bestand is en hoe dit te openen is. Ook vraag ik me af waar ik de software vandaan zou kunnen halen die in dit topic benoemt wordt. Wel zie ik dat de TR256E ook als webcam kan dienen.
Die borstweringen kun je wel aanpakken door die te openen en te vullen met PIR platen.

Ik gok dat je een convector put hebt? Misschien wat minder water erdoor laten stromen zodat je minder warmte verlies op die gevel hebt. Mits voldoende andere radiatoren in de woonkamer.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bundit
AOC schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:20:
[...]

Op de website van mileseey hebben ze een plaatje van het programma waar linksbovenin infiray zichtbaar is
Die software heb ik inmiddels hier gevonden en volgens virustotal lijkt de data in orde.
https://electrotest.co.nz/filerepo/wl/?id=5RQayDIcsFkE9H5ENqxsdL339anbT9ew

Echter, de software op de website van Infiray zelf lijkt nu IR Discovery te zijn als ik bij downloads bekijk.

Beide pakketten openen de .jpg, maar de IR Discovery lijkt wat meer nuttige functionaliteit te hebben, dus daar ga ik verder eens induiken. De software is hier te downloaden:
https://bj1894.apps.aliyunfile.com/disk/s/LUbQjqp8ERz (hier verwijst de officiële website van infiray zelf heen).

Hoe ik de .irg bestanden moet openen is me nog steeds een raadsel.
Seafarer schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:37:
[...]

Die borstweringen kun je wel aanpakken door die te openen en te vullen met PIR platen.

Ik gok dat je een convector put hebt? Misschien wat minder water erdoor laten stromen zodat je minder warmte verlies op die gevel hebt. Mits voldoende andere radiatoren in de woonkamer.
Bedankt voor je reactie, hier kan ik iets mee. Ik heb geen convector put, maar vloerverwarming in de woning.
In de woonkamer hangen nog wel radiatoren, maar die zijn niet altijd volledig dicht.

De borstwering aanpakken wordt dan een mooi projectje voor het voorjaar, dan zijn de kozijnen ook toe aan een nieuw laagje verf en kan het mooi gecombineerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
bundit schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:02:
[...]

Die software heb ik inmiddels hier gevonden en volgens virustotal lijkt de data in orde.

Echter, de software op de website van Infiray zelf lijkt nu IR Discovery te zijn als ik bij downloads bekijk.

Beide pakketten openen de .jpg, maar de IR Discovery lijkt wat meer nuttige functionaliteit te hebben, dus daar ga ik verder eens induiken. De software is hier te downloaden:
https://bj1894.apps.aliyunfile.com/disk/s/LUbQjqp8ERz (hier verwijst de officiële website van infiray zelf heen).

[...]

Bedankt voor je reactie, hier kan ik iets mee. Ik heb geen convector put, maar vloerverwarming in de woning.
In de woonkamer hangen nog wel radiatoren, maar die zijn niet altijd volledig dicht.

De borstwering aanpakken wordt dan een mooi projectje voor het voorjaar, dan zijn de kozijnen ook toe aan een nieuw laagje verf en kan het mooi gecombineerd worden.
Ik weet niet of er thermostaat kranen op die radiatoren zitten want dat kan ook nog helpen.

- opstarten s'morgens: doordat het afgekoeld is gaan de thermostaat kranen volopen en zorgen dat het beneden snel opwarmd met de radiatoren.
- Als de vloer begint door te warmen onstaat er een opstijgende warme lucht die de thermosaat kraan dicht zet.
de radiatoren gaan dan steeds minder mee doen en stralen dan ook minder door de gevel naar buiten.
Het is alleen even zoeken wat de beste stand is. :)

Zo'n camera is echt helemaal niks, het levert alleen maar werk op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Seafarer schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet of er thermostaat kranen op die radiatoren zitten want dat kan ook nog helpen.

- opstarten s'morgens: doordat het afgekoeld is gaan de thermostaat kranen volopen en zorgen dat het beneden snel opwarmd met de radiatoren.
- Als de vloer begint door te warmen onstaat er een opstijgende warme lucht die de thermosaat kraan dicht zet.
de radiatoren gaan dan steeds minder mee doen en stralen dan ook minder door de gevel naar buiten.
Het is alleen even zoeken wat de beste stand is. :)

Zo'n camera is echt helemaal niks, het levert alleen maar werk op. :)
Je zit dan in het verkeerde topic :+
Dit is niet : Ik wil geen [IR] warmtebeeldcamera topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kan je met een thermische camera ook zien of je dubbelglas/thermopane ramen nog naar behoren functioneert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

AOC schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:34:
Kan je met een thermische camera ook zien of je dubbelglas/thermopane ramen nog naar behoren functioneert?
Daarvoor heb je geen IR camera nodig, dat kan met een simpel IR thermometertje van 15 euro. Stukje ducttape op het glas (i.v.m. de reflactie/emissiviteit van glas), een tijdje op temperatuur laten komen & dan meten + afwegen t.o.v. de verwachting.

Tenzij je een goed excuus zoekt om een IR camera te kopen, dan: ja, dat kan zeker!

[ Voor 9% gewijzigd door Slonzo op 27-11-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:32

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ik kon in een serre precies 2 ramen aanwijzen die warmer waren dan de anderen. Bleek te kloppen. Waren ooit van thermopane (oud dubbel glas) vervangen naar AA+ vanwege lek.
Maar dat was een relatieve meting. Is al je glas hetzelfde dan zie je wel dat ze koud (vanaf binnen) of warm (vanaf buiten) zijn, maar daar heb je niet zoveel aan. Als je al weet dat je oud dubbel glas hebt, dan gewoon vervangen. Vooral voor comfort niet zozeer de besparing.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:47
eddyh6 schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:54:
[Afbeelding]

Zojuist de PC210 besteld voor €187 (met code bf50) via: https://nl.aliexpress.com/item/1005004839507910.html

Ik had op 11/11 de Milessey Tr256E besteld (die ligt nu bij PostNL), dus die gaat waarschijnlijk retour of in de verkoop, als de verwachtingen die ik hier lees blijken te kloppen.
Veel dank, ik was al tijden op zoek naar het zetje om tot aanschaf van een warmtebeeldcamera over te gaan. Dit was precies wat ik nodig had, door tweakers ok bevonden camera met aantrekkelijke prijs/korting. Kan niet wachten.

Nu met warmtepomp en pvt is het beetje behelpen met inregelen met IR meter. De temperatuur verschillen zijn klein en ik twijfel snel of ik wel goed ‘mik’. Hoop hier goed de groepen mee in te kunnen regelen en ook de kringen in de woonkamer eens goed te zien/door te meten. Daarnaast ga ik vast nog vele andere dingen willen meten als je eenmaal begonnen bent O-)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

De Guide pc210 zojuist binnen. Eerste indruk is zeer goed!

Voelt goed aan. Start super snel op, prima UI. En goede opties.
De reden om voor die pc210 te gaan is de mogelijkheid om de schaal handmatig in te stellen. Hier even kort mee gespeeld en behoeft wel wat oefening om het precies zo te krijgen dat je er wat aan hebt. Maar wel al gemerkt dat een nuttige optie is.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De 210 is bij mij onderweg.
Die Milessey Tr256 is in de aanbieding op Ali... Ding is wel HUGE! 8)7
ergens fijn want groot scherm, maar het zit voor mijn gevoel wel tegen het onhandzame aan :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
bundit schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:02:
[...]

[...]

Ook op de website van TOPDON kan software gedownload worden: TDView. De TOPDON TC004 lijkt identiek op de MileSEEY TR256e. Hier kun je de software vinden: https://www.topdon.com/pages/pro-down?fuzzy=TC004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

paQ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:06:
De 210 is bij mij onderweg.
Die Milessey Tr256 is in de aanbieding op Ali... Ding is wel HUGE! 8)7
ergens fijn want groot scherm, maar het zit voor mijn gevoel wel tegen het onhandzame aan :S
[YouTube: Thermal Imaging Camera Mileseey]
op amazon.de in de aanbieding voor 319 euro incl BTW
Wel uitsluitend naar Duits adres.

https://www.amazon.de/dp/...th=1&psc=1&language=nl_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Gisterenavond heb ik de Mileseey TR256B mogen ontvangen en zojuist heb ik hem snel even getest. :)

De Mileseey voelt solide/degelijk aan en start snel op. Ik was al meteen erg blij met de gedetailleerde informatie op het scherm. Het minimum/maximum verloopt automatisch en in het scherm wordt weergegeven waar deze punten zitten. Het middelste punt wordt los weergegeven, zodat je kunt richten op het punt dat je daadwerkelijk wilt meten.

De overige instellingen moet ik het nog allemaal uitzoeken, maar tot nu toe ben ik erg tevreden! :*)

[ Voor 9% gewijzigd door A. Qonsaides op 29-11-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:37:
De Guide pc210 zojuist binnen. Eerste indruk is zeer goed!

Voelt goed aan. Start super snel op, prima UI. En goede opties.
De reden om voor die pc210 te gaan is de mogelijkheid om de schaal handmatig in te stellen. Hier even kort mee gespeeld en behoeft wel wat oefening om het precies zo te krijgen dat je er wat aan hebt. Maar wel al gemerkt dat een nuttige optie is.
Ben benieuwd welke kleurenpalletten er in ziten. Zit 'black hot' / 'inverted gray' er wellicht in? Dat mis ik wel bij mijn PC210, dat vond ik een handig kleurenpalet om koude plekken in huis te zoeken. Is een zwart/wit palette, waarbij warm zwart is en koud wit. Kijkt heel rustig weg, zie laatste foto in deze post: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"

Eleshop heeft die suggestie toen doorgestuurd naar Guide. Vandaar dat ik wel benieuwd ben of dat in een recente PC210 erin zit. Ik heb mijne inmiddels al weer een jaar (vorig jaar met Black Friday gekocht), bevalt nog steeds uitstekend. Degelijk ding.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@ThinkPad
Deze zitten erin: https://static.eleshop.nl...a97daa66f/p/c/pc210_7.png

Die white hot is wel erg fijn, zeer rustig beeld.

Die mif functie is overigens echt perfect. Wel even opletten dat die niet werkt in het donker. Is natuurlijk logisch omdat die functie gebruik maakt van de normale camera en in het donker ziet die camera niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:56:
@ThinkPad
Deze zitten erin: https://static.eleshop.nl...a97daa66f/p/c/pc210_7.png

Die white hot is wel erg fijn, zeer rustig beeld.
[...]
Ja die heb ik ook inderdaad, maar ik zoek hem dus juist andersom (Black Hot) :P Dat is ideaal met koude plekken zoeken. Dat ziet er dan zo uit (dit was met de app "Thermal Camera+ for FLIR One").
Maar dan weet ik in ieder geval dat ik niet op zoek hoef naar een firmware update voor de mijne ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 13:46
Ook dit topic maar eens volgen. Ik zit volgensmij met een ontzettende koudebrug in mn woonkamer, in de vorm van een latei. En daarnaast weet ik zeker dat er nog wel meer lekken zijn in mijn jaren 30 woning. Let the hunt begin.

De PC210 op Ali kunnen bestellen voor €194. Bedankt voor de kortingscode (BF50) :9~ Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JvdW
LoekVe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:46:
[...]

Ook op de website van TOPDON kan software gedownload worden: TDView. De TOPDON TC004 lijkt identiek op de MileSEEY TR256e. Hier kun je de software vinden: https://www.topdon.com/pages/pro-down?fuzzy=TC004.
De software werkt. Het is niet super stabiel maar doet wat het kan.
Je kunt bij de Mileseey TR256e achteraf wel de maximale en minimale temperatuur instellen, balkjes toevoegen, gebieden meten etc. Ook heb je de keuze uit verschillende kleurpaletten. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UKanOBC.png

Verder heb je nog een toetsencombinatie (middelste knop + naar boven of onder) om iets in te stellen.
Maar ben er nog niet precies achter wat (ooc correctie?)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZfCvCt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

JvdW schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:45:
[...]

Je kunt bij de Mileseey TR256e achteraf wel de maximale en minimale temperatuur instellen, balkjes toevoegen, gebieden meten etc. Ook heb je de keuze uit verschillende kleurpaletten. :)
[Afbeelding]
Goed om te weten :) dus alle informatie zit dus in de image opgeslagen maar wordt zegmaar niet realtime getoond? Is het ook mogelijk om een soort focus area aan te wijzen zodat hogere temperaturen die niet mee hoeven te doen genegeerd wordt?

Ik heb deze week de TR256B ontvangen, heb weinig vergelijkingsmateriaal omdat dit mijn eerste thermische camera is. Maar ik merk wel dat het beeld automatisch live bijgesteld wordt. Dus als je van koude ruimte een iets warme binnenloopt, dan worden de kleuren aangepast naar de temperatuur van die kamer. Geen idee wat er intern gebeurt maar je hoort dan wel dingen klikken. Maar dat automatisch aanpassen is misschien wel lastig als je buiten staat en een stralende lucht hebt of wellicht een buurman die heter stookt dan jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
AOC schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:23:
[...]

Goed om te weten :) dus alle informatie zit dus in de image opgeslagen maar wordt zegmaar niet realtime getoond? Is het ook mogelijk om een soort focus area aan te wijzen zodat hogere temperaturen die niet mee hoeven te doen genegeerd wordt?

Ik heb deze week de TR256B ontvangen, heb weinig vergelijkingsmateriaal omdat dit mijn eerste thermische camera is. Maar ik merk wel dat het beeld automatisch live bijgesteld wordt. Dus als je van koude ruimte een iets warme binnenloopt, dan worden de kleuren aangepast naar de temperatuur van die kamer. Geen idee wat er intern gebeurt maar je hoort dan wel dingen klikken. Maar dat automatisch aanpassen is misschien wel lastig als je buiten staat en een stralende lucht hebt of wellicht een buurman die heter stookt dan jij.
In de handleiding staat (en het Engels is zeer goed) dat hij zich aanpast.
Dit kan je ook zelf bewerkstelligen door de return knop (rechts boven) een keer in te drukken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-06 15:15
AOC schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:23:
[...]

Dat klikken wat je hoort is een automatische kalibratie van de sensor, is ook zo op mijn Fluke E54. Eens in de zoveel tijd kalibreert deze de snesor als er hogere of lagere temperaturen weergegeven worden en past het beeld daar op aan.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ebhoorn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-02 09:32
Nu opnames gemaakt met de Hikmicro pocket 2, met spancontrol. Voorbereiding: wachten tot het buiten rond het vriespunt is, en dan de boel binnen 8 uur van te voren opwarmen tot 20 graden Celsius.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzwzpaFpGULw_IxPWlSKwWO0eAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IqXRuA7tBcOKK6u34E1xOIPp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay69R4-q_4g5xgA0gia__pmERp8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wsVYBrpHrlU2SpvaFakwuLEP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YXEvoA3zt_Um3ZHn8JS5vpAz9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/19Cnm3CwqqjvOGoLBUlzwkjJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNGek88QG7okAJzxb88UFCv6OLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VeFCGMN0ysmN8vlEep2fPJTd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-sFDlq6KKkNqt1RzyVr8GsovUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NXsNIR8CSp3u3OYG7epySU98.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ebhoorn schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:23:
Nu opnames gemaakt met de Hikmicro pocket 2, met spancontrol. Voorbereiding: wachten tot het buiten rond het vriespunt is, en dan de boel binnen 8 uur van te voren opwarmen tot 20 graden Celsius.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig, jammer dat de PC210 dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wolly schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:08:
[...]

Prachtig, jammer dat de PC210 dit niet kan.
Hoezo kan de pc210 dit niet?
Span control zit erop, functie om foto's te maken ook?

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:11:
[...]

Hoezo kan de pc210 dit niet?
Span control zit erop, functie om foto's te maken ook?

Mis ik iets?
Die gaat helemaal de mist in als je hem gebruikt in koude temperaturen.

Mocht iemand zulke foto’s hebben gemaakt met de Pc210 dan ben ik wel heel benieuwd hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Wolly schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:19:
[...]

Mocht iemand zulke foto’s hebben gemaakt met de Pc210 dan ben ik wel heel benieuwd hoe.
Is zoiets achteraf in de software voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimopo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-02 22:47
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er wel leuk uit... mijn "simpele" Mileseey 120E is dan echt maar een speledingetje hoor ;)
Maar hij geeft ons enige richtlijnen en veel meer zochten wij niet.

De temperatuurinstellingen dankzij info hier nu iets aangepast naar minimaal -3 en maximaal + 300
Voorheen was het buiten 1 grote rode vlek, zowel het huis als bomen en struiken :/

De 1e foto is de rechterzijde van het huis met een stukje carpoort en dakterras en de 2e foto is de linkerzijde van het huis en een stukje aanbouw.
Al met al voor de Ali aanbieding van € 128 voor ons genoeg info

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9T5JZXCBIn1h6GEXmu1ukoXSyuk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tk8FvWSC6r1Hf1xSr7c1S8Ej.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0ixF57OQKQBRebSgA4s3ebPohs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNsrQECGUoApRDJTzrVaNFiH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 19:32

Superbeagle

Always smile

AOC schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:43:
[...]

Daar is nog geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 12:57
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow! Kost wat maar dan heb je ook wat! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebhoorn
AOC schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:43:
[...]

Ik zou het controleren. Ik heb tijdens de opname de span control toegepast, en ik zie in de software (tijdens de nabewerking) Dat in ieder geval de ondergrens die je instelt "hard " is, je kan naderhand niet een lagere temperatuur weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Wolly schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:19:
[...]

Werkt prima. Wat niet goed gaat is de weergave van de absolute temperatuur. Maar de thermische lekken zijn er prima mee te zien. Ik ben net in het donker naar buiten gegaan (ik heb er wat voor over, brrr..) en zie prima het verschil met het raam, de deur etc.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pexSHNebNBXdYRxPOAG1KDC4e4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VV1mpL3w07TsX4ts5XBQacok.png?f=fotoalbum_large
Hier laat ik zien dat je met post processing ook een blackhot pallete kunt maken. Dat is inderdaad het meest rustige beeld en zit niet op de camera zelf (wel whitehot). En let er ook op dat dit puur thermisch is. De eerdere foto's geven een vertekend beeld omdat je de dakpannen ziet opgenomen met de normale camera. Dat kan de PC210 ook (gebruik het eigenlijk nooit) en dat werkt nu ook even niet in het donker :)
Op het plaatje heb ik twee vierkantjes getekend waar ik de gemiddelde temperatuur van weergeef (-3.5 gevel en -2.0 van de voordeur). Op dit moment zou het buiten 0 graden moeten zijn, dus ik denk dat de absolute fout rond de 3 graden is. Veel te koud om de camera buiten "op temperatuur" te laten komen. Bruikbbaar is het evengoed. De pull-down laat overigens alle standaard kleurpalleten zien, plus de custom (blackhot)

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebhoorn
De absolute temperatuur lijkt me minder van belang. Je kan de camera laten ijken (...). Deze beelden zijn niet verkeerd toch? de span is slechts 3,2 graden Celsius. Je ziet dan de meest minieme afwijkingen. Ik heb begrepen dat doorgaans een span van ongeveer 10 graden Celsius wordt aangehouden.

Je kan gerust overdag de opname maken, mits er maar geen felle zon is die muurdelen opwarnt, of wind die vochtige muurdelen afkoelt. Voordee daarvan is dat jouw fusion mechanisme een betere orientatie oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:57

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Kan iemand uit eigen ervaring de Guide PC210/230 met de SEEK Thermal Shot Pro vergelijken?

Mijn (voorlopige) review van de PC 230 (na 1 dag testen - ondertussen 7):
Op de hardware valt weinig op of aan te merken - vrij standaard of lager vergeleken met de competitie bijvoorbeeld Seek Thermal Shot Pro.
PC210/PC230: lagere IR-resolutie, geen Touchscreen, geen span-level presets, geen video-opname on-device, geen WiFi etc.??. nog wat vergeten?
Positief is de goed werkende autofocus om ook op kortere afstand scherpere beelden te maken.

@Wolly @xah5kiDe
Maar vooral de PC-software heeft een aanpassing/upgrade nodig.
De laatste ThermoTools (3.5.58.20231019_QDZG) heeft bijvoorbeeld geen mogelijkheid de "USB projection" (=video) van de PC230 te capturen. De aanbevolen Potplayer (32/64 bit) kan bij mij met de standaard USB-driver op WIN10 het device niet gebruiken. Dit kan wel aan een andere - niet compatibele webcam driver liggen.
Voor draadgebonden! videopnames via een Windows! PC met een derde partij videoplayer ga ik deze niet vervangen.

De documentatie/handleiding is slecht geschreven en niet up-to-date.
"ROIMeasure" wordt bijvoorbeeld niet beschreven of uitgelegd.
Het gedrukte exemplaar is V4.0 (op de voorpagina),
te downloaden via de QR-code in de verpakking is V2.0 van de PC210??
De ThermoTools.exe is een versie van begin van het jaar.
Hoe slordig kunnen ze zijn?

Een revisienummer bij de Thermotools documentatie ontbreekt volledig.
Ook in de pdf meta data staat alleen maar de "auteur" wu yan en het laatste wijzigingsdatum.

Op een download website is een subdirectory te vinden: "MobIR APP"
dit duidt op een app voor ?? - helaas is dit directory leeg.

Mijn voorlopige mening: De prijs van de PC230 (en de extra feature autofocus) is relatief hoog,
zeker in vergelijking met de PC210 en in relatie tot de geboden mogelijkheden.

Toevoeging: Het is wel mooi dat de camera binnen 1-2 seconden opstart, maar voor
temperatuurmetingen wordt aanbevolen (handleiding V4.0) 5 - 10 minuten te wachten!
En dat klopt ook - eerst "meet" de camera bij mijn plavuizenvloer in de ochtend 22,0°C!
waar een el-cheapo IR-thermometer van de Action de correcte waarde van 16,9 - 17,0 °C meet.

Nog een toevoeging: Zelf na meer 5 -10 minuten wachten is de getoonde temperatuur van een vloertegel
niet correct en is nu ca. 2,5 °C! lager dan de werkelijke temperatuur.

Mijn conclusie: (Bijna) waardeloos om de echte temperatuur (ook bij benadering) te meten.

[ Voor 50% gewijzigd door dunklefaser op 14-12-2023 19:19 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Even vluchtig door het huis van een vriend gegaan. Compleet gerenoveerd waarbij een reeks nieuwe ramen/kozijnen en een kozijn met openslaande deuren is geplaatst.

De klacht was dat het soms wat winderig voelde, of kouval .

Nou, alles vertoont vrijwel rondom onderstaand beeld met als laagst gevonden temperatuur 7 graden. En ook enkele gaten ontdekt onder de kozijnen. De houten omlijsting rondom de kozijnen is alleen op het zicht afgekit. Als je een ladder pakt zie je dat het houtwerk niet strak op de muur zit en kieren heeft. Bij een ander kozijn maar voor 1/4 afgekit, de rest zie je ook niet zonder een ladder. Behoorlijk half werk wat afwerking betreft voor een top prijs. Laat je doen twijfelen over de algehele montage incl isolatie

Foto even vluchtig gemaakt met mn telefoon, afkomstig van de mileseey. Dit is de onderkant van de deur in een kozijn gemaakt vanuit de woonkamer

Maar wel prachtig om te zien hoe waardevol een thermische camera is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcjAanvdEK1TuX0Hk9QpIEL-pcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0vZhB8KhUm6vkDcxFypd1J0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door AOC op 04-12-2023 03:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:28
Ik heb een Flir One gen 3 gekocht. (Geen pro).
Paar beelden ter referentie. Dit is een Asus B660i moederbord met CPU cooler.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SduE5f0dr9P-lW1pGbFTB4fE_i4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceE5LHzOOBYOfgXeudZwDbCM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33we67IvjwEccqogLWgB84nQD5E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFMoiqiyheg87CY9Kah2tJ8c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTsfQazyQVfoTfxIm2NX8GZf4Ew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSPKrVrMQn8kJaaBDuJC0QEB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN1qQ1PWsuq20xQWL7LAUa3L564=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eas6dZLAHrjaeCxvnPSOBesA.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben niet echt onder indruk. Om te kijken welke onderdeel van een moederbord heet wordt, niet echt geschikte camera. Of doe ik iets verkeerd.
Voor grotere objecten, zoals ramen of deuren is prima. Goed genoeg om isolatie problemen te spotten.

En nu dezelfde moederbord met HT 18+:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2gvd9TzyROF2BzbBPF6Okbr2AQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgPfAILZS5ZYf50Fm7v596gx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjrdzQfvqhjt7sBxL2rwDT2yOGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBUxyhFl8pjXQeX2jAto9doI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g01T1FhOHSQVm8IfBxbPFDtvHAM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d015hyyZsplTYwaEqrymave4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4G3BNKSebxrQn7n0mPIvF9lybW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izMc8o3d3h8AXfbl3H6b472N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHUIMgBKa4AwIkeIJjSfQBw8gA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSKy1ipoZJIonDiudE3VXij2.jpg?f=fotoalbum_tile

Infiray P2 pro:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ow4tKYkes2TA5pit7uwRRCri1Kg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HuUTviBbHG5FXBtg7lb8h5GH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtUk_Gzot90aN2mh9GNq-Yighc4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/liaP8vPIH9RpqsayZ2wd2efi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhV1XnLj99kbKqD4il2Kmal-6hE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lQsxX001zGFRGmoOlvuqGBDv.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LJDpLZU-j_d8Gx7Iyac0zlRMKE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sUFEuGl1bzegPbwZ1RZ2KBaY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEgUGbm4R5xJbp5qTFHqNZLbI-A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yJfRFGrU51jXEXMkY4CbZWwd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Duc9_DfAMNt-ArS5ugNCX40hJqE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/blL4iSEwmo52MWcfIoyH3Lxs.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esrJVnJWTC9p_58tuF1K_5QRu1g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vcXZX5M8uPWXkZisxiUupovk.png?f=fotoalbum_tile

Macro lens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvmNmyDvaGBTNxi1nwNH-p9RStE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RBWy659BlXIyYFBX994370Kh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpVIFeAY4H2fSC3Kxwxfj8-hmm0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/a4l5HlD5GMz5dQ6w7ASLqwN0.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 67% gewijzigd door andru123 op 10-12-2023 20:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oheng
  • Laatst online: 20-06 07:24
Ik heb de Mileseey TR256e gekocht voor € 159,30 op Alliexpress tijdens het 11 november kortingsgala:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005184264013.html
Moest wel € 14,47 inklaringskosten betalen aan PostNL.
Via cashbackxl punt nl krijg ik € 7,23 terug.
Totaalbedrag: € 166,54

Voelt solide aan. Beeld is goed te volgen. Inclusief 16GB Xioxa microSD kaartje. Booten duurt 20 seconden.
Even wat voorbeelden, zonder speciale instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taCnpLISrS8fFVWXCjMQtDaoZZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gLp2g3N6U7vVkmkAezq9L4xv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTjqPnAtJBMw-KQbdk_E3E7Mn-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0lpmnXD9w5j2sGqHuTMqzxGx.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door oheng op 06-12-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nog niemand ervaring uit eerste hand met de Mileseey TR265A?

Nou ik krijg mijn FLIR One Gen3 niet echt meer aan de praat. Naja, met opgeladen batterij wel, maar zodra ik een USB kabel aankoppel loopt het ding vast, en ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen.

FLIR geeft een 200 euro kortingscode voor hun webshop als ik het ding aan ze terugstuur.
dat is op zich een nice voucher, maar ik ga hem niet gebruiken :S
Aan de andere kant, hier ligt het ding maar wat te liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
paQ schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:07:
Nog niemand ervaring uit eerste hand met de Mileseey TR265A?

Nou ik krijg mijn FLIR One Gen3 niet echt meer aan de praat. Naja, met opgeladen batterij wel, maar zodra ik een USB kabel aankoppel loopt het ding vast, en ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen.

FLIR geeft een 200 euro kortingscode voor hun webshop als ik het ding aan ze terugstuur.
dat is op zich een nice voucher, maar ik ga hem niet gebruiken :S
Aan de andere kant, hier ligt het ding maar wat te liggen....
Zit er misschien iets los bij de usb aansuiting? Zodra je de kabel erinsteekt gaat hij plat.
Heb ik wel eens gehad bij een hele serie dezelfde pc's. Gewoon een constructie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Seafarer schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:57:
[...]

Zit er misschien iets los bij de usb aansuiting? Zodra je de kabel erinsteekt gaat hij plat.
Heb ik wel eens gehad bij een hele serie dezelfde pc's. Gewoon een constructie fout.
Ik zal de grote punten even opnieuw aanstippen met kleine punt tip op 320gr. en nog eens kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Seafarer schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:57:
[...]

Ik zal de grote punten even opnieuw aanstippen met kleine punt tip op 320gr. en nog eens kijken wat ie doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48IUOatT5QSAK2pccqFsuhdV62c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAlkbR81h9rHdZ27RoqCmjnw.png?f=fotoalbum_large

OK batterij zelf (de lege) 3.64 V, met USB aangesloten
meten tussen 1 en 3: 2.56V
meten tussen 1 en 2: 2.5 V
meten tussen 2 en 3: 3.45V

zonder de batterij:
meten tussen 1 en 3: 3.49V

met batterij zonder USB:
meten tussen 2 en 3: 3.46V

Op de USB komt 5.16V binnen
Als ik de USB aankoppel knippert de LED 1 keer na exact 10 sec.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 05-12-2023 17:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 02:21

sjirafje

No inspirational quotes here

paQ schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:26:
[Afbeelding]

OK batterij zelf (de lege) 3.64 V, met USB aangesloten
meten tussen 1 en 3: 2.56V
meten tussen 1 en 2: 2.5 V
meten tussen 2 en 3: 3.45V

zonder de batterij:
meten tussen 1 en 3: 3.49V

met batterij zonder USB:
meten tussen 2 en 3: 3.46V

Op de USB komt 5.16V binnen
Als ik de USB aankoppel knippert de LED 1 keer na exact 10 sec.
Kijk eens met een warmte camera of er componenten overdreven warm worden :+

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sjirafje schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:40:
[...]

Kijk eens met een warmte camera of er componenten overdreven warm worden :+
}:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

JvdW schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:45:
[...]

De software werkt. Het is niet super stabiel maar doet wat het kan.

[Afbeelding]

Verder heb je nog een toetsencombinatie (middelste knop + naar boven of onder) om iets in te stellen.
Maar ben er nog niet precies achter wat (ooc correctie?)

[Afbeelding]
Van de Mileseey store (aliexpress) heb ik nu ook software ontvangen en die lijkt qua layout zeer (screenshot) op die van TDview. Het logo linksboven is alleen wegemoffeld en softwarepakket heet TAS (Temperature Analysis System). Heel ander pakket dan dat Mileseey op hun website laat zien

edit:

Kennelijk gebruiken verschillende fabrikanten dezelfde software. Infiray (IRDiscovery), Topdon(TDview) en Mileseey (TAS) gebruiken in ieder geval software dat exact op elkaar lijkt. Of er onder het visuele in software nog iets anders is durf ik niet te zeggen. Alle instellingen, opties, UI/UX is verder exact hetzelfde.

edit2:

ah, onder 'system config' te vinden onder het ... button, zie ik opties die onderling van elkaar verschillen. snapshot resoltion, interval en nog andere kleine verschillen. Dus best kans dat elk softwarepakket wellicht enige optimalisatie heeft voor de desbetreffende camera

[ Voor 50% gewijzigd door AOC op 05-12-2023 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bundit
AOC schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:56:
[...]

Van de Mileseey store (aliexpress) heb ik nu ook software ontvangen en die lijkt layout zeer (screenshot) op die van TDview. Het logo linksboven is alleen wegemoffeld en softwarepakket heet TAS (Temperature Analysis System). Heel ander pakket dan dat Mileseey op hun website laat zien
Zou je deze software ergens kunnen delen? Ik heb geprobeerd software te krijgen via de AliExpress mileseey store, echter geven ze aan dat ze me geen mail kunnen sturen. Wellicht kan ik met die software dan ook de .irg bestanden openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
bundit schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:05:
[...]

Zou je deze software ergens kunnen delen? Ik heb geprobeerd software te krijgen via de AliExpress mileseey store, echter geven ze aan dat ze me geen mail kunnen sturen. Wellicht kan ik met die software dan ook de .irg bestanden openen.
+1

Ik zou ook graag de software ergens downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 12:57
bundit schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:05:
[...]

Ook +1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@paQ Je zou eens kunnen zoeken op het EEVblog forum. Ik meen daar in het verleden ook wel eens issues met een FLIR One die niet wou opstarten te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ThinkPad schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:07:
@paQ Je zou eens kunnen zoeken op het EEVblog forum. Ik meen daar in het verleden ook wel eens issues met een FLIR One die niet wou opstarten te hebben gelezen.
Daar had ik vorige week al eea gepost. Geen enkele reactie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mijn Flir One Pro (ik denk gen 2) is ook altijd al heel wispelturig geweest.
Die moet gewoon constant aan een powerbank hangen, anders trekt 'ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Hier ook de Mileseey TR256E ontvangen, moest €15 invoerkosten betalen. Aanschaf was €156,90, totaal komt voor mij dan op ongeveer €172.

Eerste indruk is goed, apparaat voelt solide aan, verschillende kleurschalen en resolutie van 256*192. Temperaatuurschaal niet handmatig instelbaar voor zover ik kan zien, maar stelt zichzelf wel keurig bij waar ik ook op richt.

Linksonder in beeld staat E = 0,95 -> iemand enig idee waar dit voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-04 16:24
Emissiewaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Wikipedia: Emissivity
Is een goede waarde voor de meeste materialen. Speelt voor objecten die warmer of kouder zijn dan de ruimte waar je in staat. Als het materiaal een emissiefactor van 0.5 heeft dan lijkt hij minder warm dan hij feitelijk is. De andere helft is de ruimte straling die reflecteert. Die kun je ook weer instellen. Heel extreem is een glazen spiegel. Daar zie je alleen maar de ruimte temperatuur in terug.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Oppervlaktes van diverse materialen hebben verschillende emissiefactoren voor IR-straling.
Extreme voorbeelden zijn oppervlaktes van metalen zoals koper <0,02, zilver en goud
en een zwart oppervlak van bijvoorbeeld koolstof in de vorm van roet = bijna 1

Daarom moet je bijvoorbeeld blanke verwarmingsbuizen "aftapen"
(of zwart schilderen met schoolbord verf) voordat je zinnige temperaturen
met een IR-thermometer of IR-camera kan meten.

[ Voor 3% gewijzigd door dunklefaser op 08-12-2023 10:45 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nou ben benieuwd. Als het goed is komen morgen zowel de Guide PC210 binnen, als de Mileseey TR256A.
Ben benieuwd welke ik ga houden. De Milseseey belooft wel 'mega' groot scherm.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 08-12-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

paQ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:56:
Nou ben benieuwd. Als het goed is komen morgen zowel de Guide PC210 binnen, als de Mileseey TR256A.
Ben benieuwd welke ik ga houden. De Milseseey belooft wel 'mega' groot scherm.
De guide ligt bij mij al enkele dagen bij de douane volgens de tracking , ben benieuwd iig

Edit: mailtje van de douane over het hoofd gezien, 20€ euro erbovenop

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 09-12-2023 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Terrz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:30:
[...]
Temperaatuurschaal niet handmatig instelbaar voor zover ik kan zien, maar stelt zichzelf wel keurig bij waar ik ook op richt.
[...]
Het nadeel is alleen dat details wegvallen/foto's te weinig informatie bevatten als je zowel een heel koud als heel warm object in beeld hebt. Bijv. een koud raam met daaronder een warme radiator. Kieren bij je kozijn zul je dan bijv. nog maar lastig kunnen zien. Of als je buitenshuis wil kijken of je veel warmte verliest door je kozijnen en dan de koude hemel en een hete rookgasafvoer tegelijk in beeld hebt.

Maar ik las hier onlangs dat je in de software op de PC de foto's wel kunt nabewerken en dan de 'span' (onder-/bovengrens) wel kunt instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2023 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

ThinkPad schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:28:
[...]

Het nadeel is alleen dat details wegvallen/foto's te weinig informatie bevatten als je zowel een heel koud als heel warm object in beeld hebt. Bijv. een koud raam met daaronder een warme radiator. Kieren bij je kozijn zul je dan bijv. nog maar lastig kunnen zien. Of als je buitenshuis wil kijken of je veel warmte verliest door je kozijnen en dan de koude hemel en een hete rookgasafvoer tegelijk in beeld hebt.

Maar ik las hier onlangs dat je in de software op de PC de foto's wel kunt nabewerken en dan de 'span' (onder-/bovengrens) wel kunt instellen.
In de software kan je het inderdaad nog aanpassen.

Wel even opletten, in ieder geval bij de software van guide, als je op de camera al een handmatige span hebt ingesteld kan je achteraf in de software niks meer doen.

Dus of op de camera instellen of later op de computer.

Overigens ook een handige feature in die software is dat je voor een bepaald temperatuur (-bereik) een eigen kleur kan instellen. Zo kan je bijvoorbeeld alleen de koude plekken bijv een contrasterende kleur geven zodat je makkelijker kan zien waar het onder een bepaalde temperatuur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoekVe
thijsco19 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:34:
[...]

In de software kan je het inderdaad nog aanpassen.
Achteraf in software aanpassen is volgens mij niet hetzelfde als een echte level/span functie op de camera zelf. Stel, bijvoorbeeld, dat de warmtebeeldcamera (wbc) de data als 4 bits opslaat (dus 16 'temperatuurlevels'). Als de minimale temperatuur in het beeld -28 graden is en de maximale temperatuur 100 graden, dan is dat per temperatuurlevel 8 graden. Dat is het kleinste temperatuurverschil dat de wbc kan opslaan. Als je geïnteresseerd bent in voorwerpen in het beeld tussen 18 en 22 graden bijvoorbeeld, dan kun je met een echte level/span functie een 'resolutie' halen van (22-18)/16 = 0.25 graden. Maar als je het beeld met -28 en +100 graden achteraf bewerkt in de software, zit je nog steeds met die 'resolutie' van 8 graden. Dus je kunt nooit meer al die gradaties tussen 18 en 22 graden mooi zien. Je verliest dus een hoop informatie bij achteraf in de software aanpassen vergeleken met een echte level/span functie op de wbc zelf. Hetzelfde principe bij een normale fotocamera; als je daar de verkeerde belichting kiest, dan kun je het achteraf in software nog wel wat bijwerken, maar je kunt dan 'banding' gaan zien (de kleine licht/kleurverschillen zijn een stuk minder vloeiend en je hebt meer ruis).

Ik ben geen expert op het gebied van warmtebeeldcamera's, misschien dat iemand anders hier deze redenering kan bevestigen/ontkrachten?

[ Voor 4% gewijzigd door LoekVe op 09-12-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

LoekVe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:36:
[...]

Achteraf in software aanpassen is volgens mij niet hetzelfde als een echte level/span functie op de camera zelf.
Ben vooral benieuwd in welke prijsklasse je wel die level/span functie op de camera zelf hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoekVe
AOC schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:27:
[...]

Ben vooral benieuwd in welke prijsklasse je wel die level/span functie op de camera zelf hebt :)
De Guide PC210 bijvoorbeeld, dus van ongeveer hetzelfde prijsniveau ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

PC210 is binnen. Idd erg snel.Erg goed gebouwd, goed verpakt ook. Niets op aan te merken
De Milseseey TR256A wordt vanavond bezorgd.

Zal me benieuwen waar de verschillen precies liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
paQ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:09:
PC210 is binnen. Idd erg snel.Erg goed gebouwd, goed verpakt ook. Niets op aan te merken
De Milseseey TR256A wordt vanavond bezorgd.

Zal me benieuwen waar de verschillen precies liggen.
Benieuwd naar de verschillen.

De Mileseey stelt trouwens zijn schaal bij afhankelijk waar je op richt zoals het lijkt. Een hete rookgas of hemel moet je dan wel “buiten beeld” laten vallen voor nauwkeuriger beeld.

Testplaat van onze kat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRuzlMV6pdhujgfi30JbqqPnhBA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p0nCVN475Bs0uwWE4hCUEpls.jpg?f=user_large

Hier een stukje van ons huis (bijkeuken) met rookgasafvoer (rechts, 18,6 graden) en stukje hemel zichtbaar (rechterbovenhoek). Daar zie je dat de schaling te groot is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKgE6onafaxQyxqBNgiocMQyZRM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e8yXi1O2oLmRwnmVFQ0jaHZg.jpg?f=user_large

Glas meten is trouwens erg lastig zoals het lijkt. Zie qua temperatuur weinig verschil tussen een lekke ruit, dubbelglas en HR++ glas. Scheelt misschien 1 a 2 graden; Komt vanwege het reflectie?

[ Voor 51% gewijzigd door Terrz op 09-12-2023 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dat doen ze allemaal toch?
Maar je kan bij de mileseey dat wel overrulen trouwens door de menu knop 3 sec ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Tip: Als je wil weten of de IR-camera (of IR-thermometer)
een beetje correcte omgevingstemperaturen meten (en wat de afwijking is):

Een ijs/waterbad bij voorkeur met veel kleine ijsstukjes
het liefst in een goed geïsoleerde bak (piepschuim bv)
Dit is de perfecte referentie voor exact 0,0°C.

@Terrz Mooi - je kat van "Schrödinger" leeft blijkbaar.
En wat je hier over jouw metingen (o.a. van glas) en de specifieke camera vertelt
is hoogstwaarschijnlijk voor alle / de meeste IR-camera's van toepassing.

[ Voor 35% gewijzigd door dunklefaser op 09-12-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
paQ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:59:
Maar je kan bij de mileseey dat wel overrulen trouwens door de menu knop 3 sec ingedrukt te houden.
Wat bedoel je precies? Als ik de middelste knop van het d-pad 3 seconden ingedrukt houd, gebeurt er niets op de Mileseey TR256E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ook mijn PC210 binnen en gelijk even de vloerverwarming bekeken. Alle leidingen lijken warm te worden bij de pomp, maar verder niet echt (m.u.v. 2 banen).

Interessant en werkt beter dan mijn vorige IR-meter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvplFKdL1Bajj2lX3FZ79rY1BaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpPAdGK4NaZ6pzkylCqDohGx.jpg?f=fotoalbum_large

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ

paQ

LoekVe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:13:
[...]

Wat bedoel je precies? Als ik de middelste knop van het d-pad 3 seconden ingedrukt houd, gebeurt er niets op de Mileseey TR256E.
Sorry. Dat is dus op de Guide.
Ik was abuis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCwGAIAxMO6pWGb0-2BQDlYiOus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnYIVby2du17mBYIv9uZ54FS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYeTQbbQzz2HxKxqqKiElGbvPvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Boa9Kn2sebhkLdckfMwxojqX.jpg?f=fotoalbum_large

What can I say?
Het ding is HUGE.

En ook best wat zwaarder.

Pro Mileseey:
Wordt geleverd in een EVA case
Groot scherm
Iets breder opnamebeeld
Makkelijk menu
LED verlichting knop voor twee standen constante verlichting
'sneller' / geen lag met bewegen.

Pro Guide:
Handzamer
Start op in 3 sec vs 12 voor de Mileseey
Instelbare range en opties voor delta
MIF! (Heeft de mileseey niet)
Zichtbaar licht (heedt mileseey niet)
Scherper IR beeld

Kwa ir beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6tqTMaIm5nSnKCGaTqcAOkzRjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGBVegHFpOukVgTBzScHmaKV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3hmY9HlOtx9fhnJ7odgG3E9N0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjAck2N3bXohKkLk7ySGKzQj.jpg?f=fotoalbum_large

Ze wijken onderling 2.5 graad af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:44:
[...]

Sorry. Dat is dus op de Guide.
Ik was abuis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

What can I say?
Het ding is HUGE.

En ook best wat zwaarder.

Pro Mileseey:
Wordt geleverd in een EVA case
Groot scherm
Iets breder opnamebeeld
Makkelijk menu
LED verlichting knop voor twee standen constante verlichting

Pro Guide:
Handzamer
Start op in 3 sec vs 12 voor de Mileseey
Instelbare range en opties voor delta
MIF! (Heeft de mileseey niet)
Zichtbaar licht (heedt mileseey niet)
Scherper IR beeld

Kwa ir beeld:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ze wijken onderling 2.5 graad af.
Thanks, had verwacht ook zo de leidingen te zien. Apparaat werkt dus wel alleen mijn vloerverwarming niet 😅

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

LoekVe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:36:
[...]

Achteraf in software aanpassen is volgens mij niet hetzelfde als een echte level/span functie op de camera zelf. Stel, bijvoorbeeld, dat de warmtebeeldcamera (wbc) de data als 4 bits opslaat (dus 16 'temperatuurlevels'). Als de minimale temperatuur in het beeld -28 graden is en de maximale temperatuur 100 graden, dan is dat per temperatuurlevel 8 graden. Dat is het kleinste temperatuurverschil dat de wbc kan opslaan. Als je geïnteresseerd bent in voorwerpen in het beeld tussen 18 en 22 graden bijvoorbeeld, dan kun je met een echte level/span functie een 'resolutie' halen van (22-18)/16 = 0.25 graden. Maar als je het beeld met -28 en +100 graden achteraf bewerkt in de software, zit je nog steeds met die 'resolutie' van 8 graden. Dus je kunt nooit meer al die gradaties tussen 18 en 22 graden mooi zien. Je verliest dus een hoop informatie bij achteraf in de software aanpassen vergeleken met een echte level/span functie op de wbc zelf. Hetzelfde principe bij een normale fotocamera; als je daar de verkeerde belichting kiest, dan kun je het achteraf in software nog wel wat bijwerken, maar je kunt dan 'banding' gaan zien (de kleine licht/kleurverschillen zijn een stuk minder vloeiend en je hebt meer ruis).

Ik ben geen expert op het gebied van warmtebeeldcamera's, misschien dat iemand anders hier deze redenering kan bevestigen/ontkrachten?
De foto's zijn altijd hetzelfde ongeacht de weergave range op de camera. Elke pixel wordt 'raw' opgeslagen. De beperking is de ruis van de pixels waardoor de resolutie beperkt blijft tot 0.045C. Je hebt maar 12 bit nodig om de hele range van -20C tot +150C weer te geven. Er is wel een enkele instelling om de range te veranderen naar +100C tot+550C. Ik verwacht dat de pixels met 16bit zijn opgeslagen.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Overigens heeft de Mileseey geen zichtbaar licht. Maar volgens de specs wel. Beetje een misser. En geen laserpointer maar dat vind ik niet zo belangrijk.

Sja ik denk dat ie toch retour gaat. Had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
paQ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:59:
Dat doen ze allemaal toch?
Wat doet dat met de schaal? Blijft deze op de laatste instelling staan?
Er is nergens iets te vinden daarover in de handleiding volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik heb momenteel een FLIR E53 jaartje oud, prachtig apparaat maar die ga ik verkopen. Vooral vanwege dat ik hem minder vaak meer gebruik. Daar is ie iets te duur voor om erbij te hebben. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.

Ik heb ook nog een Topdon TC003, leuk speelgoed goed om op zak te hebben voor eerste indruk niet voor een echte meting.
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.