Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

HowsMyApple schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:28:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd naar je factuur. Simpelweg de TR256E in je winkelwagen stoppen komt inderdaad op zo'n 159 eu uit, maar dan zonder btw.
Bingo.

Als je priceadjustment hebt staan (en bedrag rond de 33 euro) is dat de VAT die ze eraf trekken omdat je bedrag boven de 150e is. Kun je mazzel hebben dat je hem alsnog krijgt, maar ik reken erop dat ze geen lager bedrag erop gaan zetten. Dit is allemaal geautomatiseerd en als ze daar mee gaan lopen kloten, krijgen ze mot met EU. En dat willen ze niet.

Maar je kunt mazzel hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimopo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 22:37
Rowwan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Ik heb zojuist de E variant besteld bij Ali, en moest 190 euro aftikken. Ben benieuwd of er nog invoerkosten bij komen.
Ik heb de tr120e gekozen en ben ook benieuwd, mijn nota zei € 128 🤔🙄🤞🤞

[ Voor 6% gewijzigd door kimopo op 11-11-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:03

Fremske

and change the world

Er staat VAT incl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjUe4hGTUbA4nh4PV1fGtgPvd4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fQCFWFtAn6SsegOHP0Vf3mI.jpg?f=fotoalbum_large

HowsMyApple schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:28:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd naar je factuur. Simpelweg de TR256E in je winkelwagen stoppen komt inderdaad op zo'n 159 eu uit, maar dan zonder btw.

Back to the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
De allergoedkoopste:

https://nl.aliexpress.com/item/1005004748578094.html

Heeft hier iemand ervaring mee? De kleine voor 42, de grote voor 60. Sensor specs kan ik er niet van vinden.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Die price adjustment ìs de BTW. Die betaal je nog aan de vervoerder. Klik maar eens op het vraagtekentje. Aliexpress mag (helaas) de BTW niet in rekening brengen boven de €150. Dit geldt dan weer niet voor goederen die verzonden worden van een Europees magazijn. Dan betaal je de BTW weer wel via Ali en niet aan de vervoerder.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Als je vervolgens op het vraagteken klikt, naast VAT included, dan zie je waarschijnlijk 0 euro staan. Dat betekend dat je 0 euro hebt afgedragen aan VAT.

Als ik mijn andere orders van tussen de 20 a 100 euro bij Ali Express bekijk, dan staat er wanneer ik op het vraagtekentje klik, altijd wel bedrag x.

Ali omschrijft ook het volgende: "From 1 July 2021, AliExpress generally will need to collect VAT on sales of goods delivered to EU consumers, including circumstances where goods are delivered from outside of the EU with order value of up to 150 EUR, or where goods are shipped from within EU where the seller is established outside the EU."

Dus boven de 150euro zal Ali Express geen VAT aanslaan. Dus dat betekend dat je gewoon met EU regelgeving te maken krijgt.

Afwachten tot het moment de vervoerder je pakketje in ontvangst neemt binnen EU/NL, dan zal de rekening voor de VAT wel komen.

Helaas ben ik er ook ingetrapt :p dacht een goede deal te hebben, maar eerlijk is eerlijk

[ Voor 33% gewijzigd door AOC op 11-11-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

AOC schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:58:
[...]

Helaas ben ik er ook ingetrapt :p dacht een goede deal te hebben, maar eerlijk is eerlijk
Hier is die ook zonder kosten doorgekomen. Ze sturen op en als je pakje er wordt uitgepikt heb je pech maar dan heb je nog een mooie warmtebeeldcamera. Erg leuk technisch speelgoed.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TS007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Goodmorning, ik ben nav de Posts hier aan het kijken naar de Mileseey TR 256B, maar ik kan nergens iets van reviews/video’s vinden. Wat maakt jullie zo enthousiast hierover en waarom bijv niet dd guidePC210? En weet iemand of de tr256b ook met usb live view op je laptop ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Mediacj schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:36:
[...]

Let op: je ziet de echte prijs (incl alle kortingen) pas als je meteen op "buy now" klikt ipv add to cart.
Het is me nu gelukt met de code "11SALE30", na vaak opnieuw toepassen in de checkout. Ik bleef dezelfde melding krijgen dat ze de code al gebruikt was. Uiteindelijk was de code wel toegepast (en kreeg ik 26 euro extra korting), maar bleef ik dezelfde melding houden als ik op afrekenen drukte. Nog een kwartiertje gewacht, nog een keer gedrukt en toen ging 'ie door!

Dus nu heb ik 166 euro betaald voor de TR256E, inclusief de BTW (dus geen correctie) :) Ook bezorging door Sinterklaas denk ik, in ieder geval de juiste datum ;-)

edit nog even het linkje: https://www.aliexpress.com/item/1005005184264013.html

[ Voor 6% gewijzigd door Micr0mega op 12-11-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hey.. bij mij nu ook. Zouden die codes een tijdslot hebben?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
Die Mileseey TR256E lijkt ook (visueel in ieder geval) identiek aan de Topdon TC004: https://www.topdon.com/products/TC004 en de InfiRay C200: https://www.infiray.com/p...-handheld-thermal-imager/. Andere namen voor dezelfde hardware? Het verschil in prijs (Topdon is een stuk duurder dan de TR256E), lijkt misschien te komen doordat de Topdon ook video ondersteunt. Ik zie dat niet terug in de Mileseey.

[ Voor 11% gewijzigd door LoekVe op 12-11-2023 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

TS007 schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:47:
Goodmorning, ik ben nav de Posts hier aan het kijken naar de Mileseey TR 256B, maar ik kan nergens iets van reviews/video’s vinden. Wat maakt jullie zo enthousiast hierover en waarom bijv niet dd guidePC210? En weet iemand of de tr256b ook met usb live view op je laptop ondersteund?
Op Amazon vind je wel enkele reviews over de thermische cameras van Mileseey, alleen niet van de tr256b. Voor mijzelf vond ik de 50hz optie t.o.v. de 20hz van pc210 interessant. Qua kleurpalet vrijwel dezelfde opties, alleen qua beeld aanpassing (ir,vis) mist de tr256b enkele t.o.v. de pc210.

Software schijnt dan weer niet te vinden zijn voor de mileseey maar ik had ontdekt dat een community achter thermal device zelf software heeft geschreven voor bepaalde thermische sensoren, dus dat wordt even kijken of het werkt.

Voor de pc210 heb je een kant en klare macro lens, maar voor de tr256b kan eventueel een losse ZnSe lens kopen a 10€ en dan nog een oplossing vinden om dit te bevestigen

Verder zijn er minimale verschillen qua specs van wat ik kon opmaken uit de data sheets

Voor mij was uiteindelijk de prijs de doorslag en 50hz display. Maar het wordt verder een gok ivm gebrek aan reviews.

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 12-11-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimopo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 22:37
Ik zag na afrekenen de waarschuwing in m'n bevestiging dat er mogelijk nog kosten bijkomen 🙄
Afwachten dusAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXnTpt32_1cRUzSELpC7wODy0LA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9TV9ZT8L3scuJSj5kwM0ITs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 126% gewijzigd door kimopo op 12-11-2023 12:30 . Reden: foto gewijzigd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 16:32
kimopo schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:24:
Ik zag na afrekenen de waarschuwing in m'n bevestiging dat er mogelijk nog kosten bijkomen 🙄
Afwachten dus
Wellicht even slim persoonlijke gegevens te maskeren?

[ Voor 29% gewijzigd door MrBas op 12-11-2023 13:53 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:42
LoekVe schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:00:
Die Mileseey TR256E lijkt ook (visueel in ieder geval) identiek aan de Topdon TC004: https://www.topdon.com/products/TC004 en de InfiRay C200: https://www.infiray.com/p...-handheld-thermal-imager/. Andere namen voor dezelfde hardware? Het verschil in prijs (Topdon is een stuk duurder dan de TR256E), lijkt misschien te komen doordat de Topdon ook video ondersteunt. Ik zie dat niet terug in de Mileseey.
De Mileseey heeft ook video, zelfs in h264 AVI dacht ik ipv MOV zoals veel andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TS007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
AOC schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:20:
[...]

Op Amazon vind je wel enkele reviews over de thermische cameras van Mileseey, alleen niet van de tr256b. Voor mijzelf vond ik de 50hz optie t.o.v. de 20hz van pc210 interessant. Qua kleurpalet vrijwel dezelfde opties, alleen qua beeld aanpassing (ir,vis) mist de tr256b enkele t.o.v. de pc210.

Software schijnt dan weer niet te vinden zijn voor de mileseey maar ik had ontdekt dat een community achter thermal device zelf software heeft geschreven voor bepaalde thermische sensoren, dus dat wordt even kijken of het werkt.

Voor de pc210 heb je een kant en klare macro lens, maar voor de tr256b kan eventueel een losse ZnSe lens kopen a 10€ en dan nog een oplossing vinden om dit te bevestigen

Verder zijn er minimale verschillen qua specs van wat ik kon opmaken uit de data sheets

Voor mij was uiteindelijk de prijs de doorslag en 50hz display. Maar het wordt verder een gok ivm gebrek aan reviews.
Thanks! blijf idd een lastige keuze. De pc210 software ondersteuning lijkt me dan wel echt een plus. Hz is voor mij minder van belang. Lastig dat er zoveel varianten zijn en reviews dan vaak weer net een ander type zijn. Ik ben in elk geval benieuwd naar je ervaring als je het hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:39
Krijg zojuist het volgende bericht binnen:
Hello dear friend, as your order exceeds 150 euros, the platform cannot pay the tax on your behalf, so you will need to contact customs for tax clearance once the parcel arrives in the destination country. If you confirm sending the package, please reply "yes", thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:58
Ruvo schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:29:

[...]
Yep, ook gehad.
Zolang je niets antwoord blijven ze het nog een paar keer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32

[...]
Komt waarschijnlijk ook omdat je geen BTW hebt betaald.
In je overzicht stond deze (via het ? symbool) ook op € 0,- toch?
De mijne is bij het sorteercentrum ondertussen, geen bericht gehad, ik heb een bedrag staan bij de VAT incl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:39
elektriekert schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:17:
[...]

Yep, ook gehad.
Zolang je niets antwoord blijven ze het nog een paar keer vragen
In de zin van, dan sturen ze het uiteindelijk gewoon op, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Ruvo schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:31:
[...]

In de zin van, dan sturen ze het uiteindelijk gewoon op, of juist niet?
Ik denk dat ze een antwoord vereisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik denk dat ze geen zin hebben in geweigerde pakketjes omdat klanten (onverwacht) btw moeten betalen. Geen onredelijke vraag wat mij betreft.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48

[...]
Normale vraag, netjes dat ze je hier op attenderen moet ik zeggen, geen onverwachte verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
Whiskey48 schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:19:
[...]
De Mileseey heeft ook video, zelfs in h264 AVI dacht ik ipv MOV zoals veel andere.
Dat is dan iets wat je zelf geprobeerd hebt? Want ik kan het nergens in enige documentatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

LoekVe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:03:
[...]

Dat is dan iets wat je zelf geprobeerd hebt? Want ik kan het nergens in enige documentatie vinden.
Rond 5 december zullen de meeste hun mileseey hier ontvangen :) even afwachten nog.

Zelf kan ik ook weinig vinden over beeld opnemen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebhoorn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-07 08:15
Ik heb anderhalve week geleden een kaiweets - TW01 256x192 camera gekocht. Bij Amazon voor 299,- Ik heb het gebruikt om de herstelwerkzaamheden van een oude lekkage te controleren en uiteraard de algehele isolatie.

Wat ik onderschat heb zijn de beperkingen die het ontbreken van een level-span correctie met zich meebrengt, Eeen beetje koude hemel in de opname verstiert de details. Ik retourneer de Kaiweets daarom en heb in Duitsland voor 529,- een HIKMicro pocket 2 besteld.

Ik denk dat deze een lekker hapje is - naast de fusion optie (die vergelijkbaar is met de MSX functie van Flir) is er ook een bak gratis analyse software te downloaden vanaf hun site, de analyse software van Kaiweets is beperkt (en volgens mij wordt deze software door diverse fabrikanten in China gebruikt).

Ik laat wat kaiweets foto's zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cS5iXXxXtKSJdj6wOANo2kHZg08=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L06mPVqcxqEtBof5T7zClKgM.jpg?f=user_large

Een foto van mijn zojuist opgestarte CV ketel - intergas HRE. Het is duidelijk waar de brander zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZb_kVXkItlSE8uY2u0hXwZiyx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sO9bFA4jG4a7BFojEH9abuWb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGf2vA-tp2Jvs0_zZWUc9747K_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rImkoR3DDc8WfZAfWQNAqhrw.jpg?f=fotoalbum_large

Deze opname is redelijk - maar ik moet noodgedwongen het huis helemaal beeldvullend inkaderen, omdat ik anders geen details meer zie. De isolatie in de spouw (bouwjaar 1994) lijkt ok, maar je ziet te weinig details. Wellicht ben ik een pixelpeeper,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5KO51TUjZqS6ADh1zmkuu-pxVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TO4gAFHDuY5Rxgdc7AgfTIQr.jpg?f=fotoalbum_large

Deze opname heb ik gemaakt bij een lage buitentemperatuur, nadat ik de verwarming een half uur hard heb laten werken. Je ziet de onderliggende balkstructuur. (afdekking bestaat uit gipsplaat). Gelukkig geen vochtinfiltratie meer zichtbaar. Dit vind ik echt een goede waardevolle opname.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xel0rFZgUE5PxqTeaTjrV1ANmAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGAx2ApgBtlXR1MeB1xbt1mp.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dus het effect van "tegenlicht" door een ijskoude hemel. Dit is dus tamelijk nutteloos.

[ Voor 78% gewijzigd door ebhoorn op 14-11-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

ebhoorn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:54:
Ik heb anderhalve week geleden een kaiweets - TW01 256x192 camera gekocht. Bij Amazon voor 299,- Ik heb het gebruikt om de herstelwerkzaamheden van een oude lekkage te controleren en uiteraard de algehele isolatie.

Wat ik onderschat heb zijn de beperkingen die het ontbreken van een level-span correctie met zich meebrengt, Eeen beetje koude hemel in de opname verstiert de details. Ik retourneer de Kaiweets daarom en heb in Duitsland voor 529,- een HIKMicro pocket 2 besteld.

Ik denk dat deze een lekker hapje is - naast de fusion optie (die vergelijkbaar is met de MSX functie van Flir) is er ook een bak gratis analyse software te downloaden vanaf hun site, de analyse software van Kaiweets is beperkt (en volgens mij wordt deze software door diverse fabrikanten in China gebruikt).

Ik laat wat kaiweets foto's zien.
[Afbeelding]

Een foto van mijn zojuist opgestarte CV ketel - intergas HRE. Het is duidelijk waar de brander zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze opname is redelijk - maar ik moet noodgedwongen het huis helemaal beeldvullend inkaderen, omdat ik anders geen details meer zie. De isolatie in de spouw (bouwjaar 1994) lijkt ok, maar je ziet te weinig details. Wellicht ben ik een pixelpeeper,

[Afbeelding]

Deze opname heb ik gemaakt bij een lage buitentemperatuur, nadat ik de verwarming een half uur hard heb laten werken. Je ziet de onderliggende balkstructuur. (afdekking bestaat uit gipsplaat). Gelukkig geen vochtinfiltratie meer zichtbaar. Dit vind ik echt een goede waardevolle opname.

[Afbeelding]

Dit is dus het effect van "tegenlicht" door een ijskoude hemel. Dit is dus tamelijk nutteloos.
Wow, die laatste foto is echt waardeloos. Kun je de range niet handmatig instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebhoorn
Nee. Ik heb de standaard ranges van -20 tot iets van 120 graden Celsius, en dan 120 graden Celsius naar iets van 300+. Dus de foto van de dakkapel is echt nuttig - maar een thermische camera zonder handmatige level/range optie heeft beperkt nut. En ook de beeldvullende opname van de woning....mwah. Wordt overstraald door de ramen. Je ziet op de gevel een temperatuur van -3.4 en -3.7 (ik heb een te lage emissiviteit ingesteld. zou 0,95 oid moeten zijn). Ik zou de range dan bijvoorbeeld van -4.5 tot -3 willen kunnen instellen. Dan zie je pas eventuele defecten in de isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ebhoorn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:54:
Ik heb anderhalve week geleden een kaiweets - TW01 256x192 camera gekocht.
Dit model/type kan ik via Google niet vinden. Weet je toevallig van elke thermal sensor gebruik gemaakt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebhoorn
Hi,

Het is deze uitvoering:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThBKwOeB-sIoSLpxnLbfoKG5UDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX2HKpB3Ifb8hvmfiW35Pm1S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
LoekVe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:03:
[...]

*.h264 idd. Knop ingedrukt houden dan maakt hij een video. Staat idd niet in de handleiding.

[ Voor 17% gewijzigd door Whiskey48 op 15-11-2023 09:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ebhoorn
Dus mijn (ietwat voor de hand liggende) advies: als je kleine temperatuurverschillen zichtbaar wil maken binnen een opname waar de temperatuurverschillen groter dan - zeg - 10 graden Celsius kunnen zijn dan moet je een camera met handmatige level/span control hebben. In gewoon Nederlands: je moet de minimum en maximum temperatuur van het helderheidsbereik kunnen instellen.

Ten tweede: bij betaalbare camera's zullen de helderheidsverschillen opgerekt worden, en dus ook optische onvolmaaktheden als vignettering. Dat moet je op de koop toenemen. Duurdere camera's hebben hiervoor een calibratie voorziening waarbij je een effen vlak moet opnemen waardoor de camera dit kan corrigeren. De aanschafprijs begint met een 5 gevolgd door meer dan twee nullen.

Plaatje bij het praatje (bron: extern):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3imgFOqlaI-mTYecayJkAC4aFi4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1C5ZW8Miy1MuPwQ4AYNpPtrE.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door ebhoorn op 15-11-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:07
Ik kwam op €156 uit voor Mileseey TR256E, moet dan nog wel VAT betalen geloof ik.
Hoe gaat dat in zijn werk? Moet ik ergens een melding maken oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebhoorn
Nee. Met een beetje mazzel ligt het ding op jouw deurmat zonder BTW betaling. Als je pech hebt moet je bij de bezorger BTW + inklaringskosten (kosten voor het doen van aangifte + betalen aan douane) pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Zijn er trouwens naast de inklaringskosten ook nog invoerrechten voor een warmtebeeldcamera boven de 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSGHGV
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Bedankt, die pagina heb ik ook geraadpleegd maar ik kan nergens vinden of je specifiek voor een warmtebeeldcamera invoerrechten moet betalen (naast de standaard inklaringskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ebhoorn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:21:
Dus mijn (ietwat voor de hand liggende) advies: als je kleine temperatuurverschillen zichtbaar wil maken binnen een opname waar de temperatuurverschillen groter dan - zeg - 10 graden Celsius kunnen zijn dan moet je een camera met handmatige level/span control hebben. In gewoon Nederlands: je moet de minimum en maximum temperatuur van het helderheidsbereik kunnen instellen.
Ai.. die heeft de Mileseey TR256E ook niet of wel? Zag het niet in de handleiding.
Verder las ik dat er custom software was voor de Mileseey TR256E? Weet iemand waar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Cyberpope schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:48:
[...]

Ai.. die heeft de Mileseey TR256E ook niet of wel? Zag het niet in de handleiding.
Verder las ik dat er custom software was voor de Mileseey TR256E? Weet iemand waar te krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctqW4DFUj9cHzzTuMhm3pIFkGgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuXS3l86ofrNmclnQYUoB2X4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upKbhqjXCSJLeeYB13U-6VdeAow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCW9SODON86Tm0wf9pgzbYoR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj-UBkIYtjSOuSZ87nceGaJOttE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sO9fn5zpgQqCRly5SbbaGJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs6BtfVdZE7nOwgSXOV00nj2aOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJVSnCvqLO04d2lHt0RL2lG1.jpg?f=fotoalbum_large

Denk het niet.

Ben benieuwd naar die custom firmware, ben ik niet mee bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boszie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:46
Een aantal keren de verwachte leverdatum van 5 december voorbij zien komen voor de Mileseey.
Maar de mijne 22 oktober besteld met een verwachte datum van 14 november. De camera ligt
al sinds 27 oktober in het transportcentrum van vertrek en heeft de douane nog niet bereikt.
Geen beweging meer vanaf die datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Hier inmiddels een Vevor binnen

Moet er nog een beetje meer mee spelen maar zie al de eerste dingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ArDWqdjfJtX2KHQy5rDMyDrqSU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H0DulOFG74IbGBY0WHOZ2ZRu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyU85JsIxih1lyGanzh3BI4Y2Qk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rmanJq20xzTvTrEPrcjMobH5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPYOQA-_qQnNnb38pVQAo4CF5EY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gu7Tbn5gCZyOXrsUvysqQGDs.jpg?f=user_large

Op bovenstaande foto' zie je de radiatorbuizen in de kruipruimte en een krachtstroom kabel van onze kookgroep die actief in gebruik is op moment van de foto. De buizen zijn geïsoleerd maar niet met bandagefolie van tonzon wat zo te zien wel de moeite waard is.

Verder was is beniewd of ik iets kon zien aan onze broodjesvloer uit 1985. Welke conclusie ik moet trekken weet ik nog niet helemaal, maar ik ga morgen nog maar eens weer kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MBtitIQ7mlXAq_XV2yGYTn-kcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Row11Pm5eJqeRZ4ECRL3gjHa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHQ-bOAjyQXsgohjvz3ABcXrML4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pB0DpTgVlBeSpEdTNG7RYKog.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euc0MlKm7Bt-WgnHgTaiVWyTN5E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qLZBVSAkhh4o9Rf0E992ZZhy.jpg?f=user_large

Als iemand nog tips heeft na aanleiding van deze foto's laat het gerust weten.

Wij hebben huis uit 1985
Broodjes vloer met isolatie uit 1985
Klassieke radiatoren

[ Voor 4% gewijzigd door Nenoki op 15-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Whiskey48 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:55:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Denk het niet.

Ben benieuwd naar die custom firmware, ben ik niet mee bekend.
Nou ja, is onderweg, dus we zien wel. Eventueel kijken of hij retour kan, dan wel op marktplaats.
Ik heb er 166 betaald inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Boszie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:10:
Een aantal keren de verwachte leverdatum van 5 december voorbij zien komen voor de Mileseey.
Maar de mijne 22 oktober besteld met een verwachte datum van 14 november. De camera ligt
al sinds 27 oktober in het transportcentrum van vertrek en heeft de douane nog niet bereikt.
Geen beweging meer vanaf die datum.
Bij mij hetzelfde :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebhoorn
Cyberpope schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:48:
[...]

Ik zag bij de software tool van Mileseey voor windows op het scherm een icoon voor span control. Het kan zijn dat je door middel van dat schuifje na de opname de contrasten tussen de subtiele temperatuurverschillen alsnog kan vergroten. Het is de moeite van het proberen waard.

[ Voor 36% gewijzigd door ebhoorn op 16-11-2023 00:06 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En waar vind je die software?

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

ebhoorn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:29:
Dus de foto van de dakkapel is echt nuttig - maar een thermische camera zonder handmatige level/range optie heeft beperkt nut.
Mooie samenvatting, dat is (groten)deels de reden dat de FLIR's zo duur zijn. Txn voor de demo om het gebrek aan die optie duidelijk te laten zien, zeer nuttig.

Ons huis is 2019 al door een expert met een FLIR camera gedaan van ELMG, opgegaan in een andere organisatie dus ik wacht af tot er een betaalbare thermische camera zonder met handmatige level/range optie komt om het werk dat ik zelf doe te checken op fouten of verder te verbeteren en die kan ik dan ook delen in mijn kring voor serieus geïnteresseerden. Ik wil er dan het liefst ook een stand alone type en niet een die op een mobiele telefoon gezet kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 16-11-2023 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebhoorn
Ik weet niet hoe camera's als Mileseey belichten. Belangrijk is het dynamisch bereik, het verschil tussen het donkerste en het lichtste deel wat de sensor nog kan vastleggen. Neem een oude digitale camera uit - zeg - 2010. Als je daar een opname maakte van een object in de zomer, dan was ofwel het object goed belicht en de lucht wit, of de lucht was goed belicht en het object zwart.

Ging je in het laatste geval de opname in photoshop bewerken, dan kon je het object nauwelijks lichter maken - want het bevatte veel ruis. Nu kunnen de Sony sensoren 14 diafragmastops of meer goed registreren oftewel: 2^14 = helderheidsverschillen van een orde van grootte van 16500.

Het zou best kunnen zijn dat de Kaiweet sensor zowel mijn woning als de lucht in mijn voorbeeld goed heeft vastgelegd, maar dat de weergave dus beperkt is. Het is de moeite waard om de mileseey software op dat vlak uit te proberen. ALs de informatie aanwezig is, dan kan je het er immers ook uithalen.

Vanmiddag komt mijn Hikmicro pocket 2 binnen, vanuit Duitsland. Daar zit de span functie wel op, want die heb je nodig om kleine temperatuursverschillen te registreren terwijl er eveneens koude- of warmtebronnen in het beeld zitten die de automatische belichting op het verkeerde spoor zetten. Ik doe verslag in de vorm van twee vergelijkende opnames. Beloofd.

Dan gaat de Kaiweet terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
route99 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:15:
[...]
dus ik wacht af tot er een betaalbare thermische camera zonder handmatige level/range optie komt
[...]
Ik vermoed dat je 'zonder automatische' / 'met handmatige' bedoelde. Vraag mij wel af waar je op wil wachten dan. Heb vorig jaar een Guide PC210 gekocht en dat is een zeer capabele warmtebeeldcamera. En ja, daar kan ik boven-/ondergrens gewoon instellen en prima plaatjes mee maken (i.p.v. compleet saturated als er een rookgasafvoer/heet kopje koffie in beeld is bijv.). Heb toen ik nog een FLIR USB-camera had hier ook al eens wat tips beschreven om goede duidelijke foto's te kunnen maken.

Nu rond 11-11 en Black Friday is wel het moment om toe te slaan. Heb mijne vorig jaar voor ~€240 kunnen kopen. Zie ook Guide PC210 warmtebeeldcamera met korting @ AliExpress Mocht je liever in NL kopen (betere garantie iig) dan kun je hem bij Eleshop halen voor €350.

Of wil je perse een profi model FLIR? Dan praat je namelijk over bedragen waar je een tweedehands auto van kunt kopen, een cijfer met 3 nullen erachter.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2023 11:18 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ThinkPad schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:07:
[...]

Ik vermoed dat je 'automatisch' bedoelde i.p.v. 'handmatige'. Vraag mij wel af waar je op wil wachten dan. Heb vorig jaar een Guide PC210 gekocht en dat is een zeer capabele warmtebeeldcamera. En ja, daar kan ik boven-/ondergrens gewoon instellen en prima plaatjes mee maken (i.p.v. compleet saturated als er een rookgasafvoer/heet kopje koffie in beeld is bijv.)

Nu rond 11-11 en Black Friday is wel het moment om toe te slaan. Heb mijne vorig jaar voor ~€240 kunnen kopen. Zie ook Guide PC210 warmtebeeldcamera met korting @ AliExpress Mocht je liever in NL kopen (betere garantie iig) dan kun je hem bij Eleshop halen voor €350.

Of wil je perse een profi model FLIR? Dan praat je namelijk over bedragen waar je een tweedehands auto van kunt kopen, een cijfer met 3 nullen erachter.
Ja, wel spijt dat ik nu in een impuls voor een Milessey gegaan ben. Maar oke.

Cyberpope schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:10:
[...]

Moest even terugzoeken wat je gekocht hebt, de Mileseey TR256E voor €166 dus.
Is toch wel weer een andere prijsklasse. Je kan hem altijd weer doorverkopen, genoeg interesse nu met de hoge energietarieven. Ik was mijn FLIR opzetcamera destijds ook zo weer kwijt voor een mooie prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

ThinkPad schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:07:
[...] Vraag mij wel af waar je op wil wachten dan
Je kon lezen dat ik totaal geen haast heb. Mss doet zich een mooie 2e hands kans zich voor. En je ziet dat er ook veel nieuw spul komt en de snelle kopers soms ook spijtoptanten zijn. Ik verwacht, nu de 1e hausse na de energie crisis iig achter ons is, maar het gas nooit meer zo goedkoop zal worden en het streven naar duurzaamheid zo wie zo een goede zaak is, dat er vast nog meer in het vat zit qua betaalbare apparaten. Vroeger kochten alleen de techneuten een FLIR maar nu de vraag v/d consumenten zelf sterk toeneemt springen anderen in het niet-FLIR gat met minimaal opties die jij ook hebt . Zo werkt het bijna altijd met technische spullen. Ik zie niet in waarom ik nu een boot zou missen.
Dank voor je attente bericht en ook het bericht van het testen van jouw camera.

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:09
Wat is het verschil tussen de TR256B en de TR256E?
De TR256B is met camera? En de TR256E is alleen bekijken?

• Whiskey48
Cyberpope schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:10:
[...]

Die uit dat topic moesten ook vaak ca €75 BTW bijbetalen, maar als ik zo de PC210 zie, volgens mij verschilt dit niet qua resolutie en fontrast tov de Mileseey. Wel start de PC210 sneller op en heeft dus die fixed range mogelijkheid. Maar ik vraag me af on hoeverre dit je uit zal maken, in huis merk je het verschil niet en als je een heel huis op de kaart hebt zie je eigenlijk al duidelijk de temperatuurverschillen waar warmte ontsnapt, alleen moet je er even op richten om de temperatuur te vergelijken ipv de MAX / MIN waarden op het hoofdscherm al zichtbaar met de hand ingestelde min/max.

[ Voor 44% gewijzigd door Whiskey48 op 16-11-2023 16:36 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Whiskey48 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:08:
[...]

Die uit dat topic moesten ook vaak ca €75 BTW bijbetalen, maar als ik zo de PC210 zie, volgens mij verschilt dit niet qua resolutie en fontrast tov de Mileseey. Wel start de PC210 sneller op en heeft dus die fixed range mogelijkheid. Maar ik vraag me af on hoeverre dit je uit zal maken, in huis merk je het verschil niet en als je een heel huis op de kaart hebt zie je eigenlijk al duidelijk de temperatuurverschillen waar warmte ontsnapt, alleen moet je er even op richten om de temperatuur te vergelijken ipv de MAX / MIN waarden op het hoofdscherm al zichtbaar met de hand ingestelde min/max.
Nee, ik heb echt de 166 inclusief BTW (was actiecode). We gaan het wel zien.
166e is geen bedrag waar ik last van zou hebben.

• Whiskey48
Cyberpope schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:35:
[...]

Nee, ik heb echt de 166 inclusief BTW (was actiecode). We gaan het wel zien.
166e is een bedrag waar ik last van zou hebben.
Oh, dat is echt niks voor zo'n apparaat, top goed geregeld!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ebhoorn
Nou, de snelle test:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLfL7hdowQF8w6x6dv-CPcbRVJw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eSRsTVK57E68g9JDaD0Qszlc.jpg?f=user_large

De Kaiweet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAJkDr9O2qCp41BIHhnnuBskixg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UI6xXgeLR9szHgjABHnx4Zxd.jpg?f=user_large

De Hikmicro pocket 2 automatische belichting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKs2o2vulhT2l5Qn81KBVmjlcWQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/38NeniXOxOFvj9KQXWfVdLjw.jpg?f=user_large

Hikmicro en de span optie gebruikt door de minimumtemperatuur te verhogen

Ja, beter. Veel beter? Mwahhh..... zo'n IR sensor is nogal grof. De grote verschillen die ik zo zie:

1) De Hikmicro beelden kan je naderhand ook qua span corrigeren. Dat lijkt er op dat die thermo camera's gewoon maar 1 belichtngs/gevoeligheidsmodus hebben en de span op de camera tijdens de opname veranderen leidt niet tot een betere kwaliteit dan het naderhand aanpassen.

Ik denk wel dat je met de span optie soms wat meer contrast uit het beeld kan trekken. Ik maak zodirect nog wat foto's bij lamplicht.

2) Wat echt beter is aan de HikMicro is de MSX achtige contourlijnen die je bij daglicht goed kan zien

3) De Hikmicro is compact, heeft meer kleurenpaletten, en de pc software heeft nog meer features

maar of je daar voor 229,- extra wil aftikken - dat is de vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door ebhoorn op 16-11-2023 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebhoorn
En hier nog een paar voorbeelden van het effect van spancontrol:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EI3fDwcPVNlHeAjtQ29ALR3__kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KLJ86m501Zqj8hREEWM7fPsx.jpg?f=user_large

Automatische opname

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMsoh6nd4fCvKCIdkhgD5hadND0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QD3VFLfDqm2QqlUiCD4Fus6E.jpg?f=user_large

Belichting afgestemd op de muur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yP1Hoo_G_B383FFsOKgBK6HOPDA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2u9hKnXfo38DDcUWJrbM0og2.jpg?f=user_large

En nu op de vloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6W10XIiVAcmXZKKkg5rMcP7Uro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aH4FfTDYcy2d6zNxbnkxbxcs.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door ebhoorn op 16-11-2023 21:50 ]

• route99

route99

Tnx voor de 1e inkijk.

De ELMG energie man heeft bij onze huis-scan met de FLIR camera (>> 500 euro, typenr ?) gemaakt, wat iets als onderstaande foto op levert. Kun jij handmatig die T-range (verder) verkleinen en levert dat een betere discriminatie op? Of is die koude lucht degene die het contrast verstoort? Bij die foto zit je met de range al kort bij mij....

Voorbeeld: De voordeur foto (2019) voordat er HR++ glas in kwam, het hout wil ik nog opdikken isoleren. Er komt in de winter als het donker is wel een rolluik naar beneden. Dat scheelt behoorlijk wat, geen IR-foto daarvan helaas. De blauwe balk naast de T-schaal is een stuk van de buren wat ik gemaskeerd heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jljAj4u8hhBfctmZuPPHeOEFBU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UNS8Ru27um9F280eiA4hY0eJ.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 16-11-2023 23:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebhoorn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHpnl5MkYa4zDMizjxJfM9IEINI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XH1M8FqW19ByiOToiXkSwNhG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was een snelle screenshot. Het LED lampje zorgde ervoor dat de MSX functie een beetje kon werken. De level/span functie werkt hier echt goed, je ziet dit alleen op camera's vanaf de flir c5, en die heeft een lagere resolutie.

De gratis te downloaden tool is zeer uitgebreid, en in tegenstelling tot Flir heb je geen ingewikkelde licenties nodig. Downloaden, unzippen, installeren en gaan. Je kan zelfs de thermische matrix als excel bestand downloaden. Waarvoor je het gebruiken wil is een tweede.

Wat ook handig is, is de autorotate functie die er op zit (vergelijkbaar met de telefoon).

[ Voor 34% gewijzigd door ebhoorn op 17-11-2023 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Op het 2e plaatje staat Temperature scale, de 2e setting, is dat het soms of is dat ergens anders voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

ebhoorn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:48:
[Afbeelding]Dit was een snelle screenshot. Het LED lampje zorgde ervoor dat de MSX functie een beetje kon werken. De level/span functie werkt hier echt goed, je ziet dit alleen op camera's vanaf de flir c5, en die heeft een lagere resolutie.
Dit ziet er 1e indruk heel veel beter uit. Zijn zulke foto's voor andere plaatsen nu gemakkelijk te maken of is het toch een gedoe om dat voor elkaar te krijgen, gebruikersgemak telt toch best zwaar anders wordt het voor veel mensen wel een ding...

Met ruim €500 toch een stuk duurder dan de PC 210 Guide (standaard €350).
Is het dat waard? Je hebt vast al een vergelijking gemaakt... (=aanname... :X ) heb je of weet je een vergelijkingstabel o.i.d. das wel handig op een forum om te delen als het er is/kan.... (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebhoorn
Nou, even wat verder gespeeld met de HikMicro Pocket 2, maar nu overdag. Volgens mij zo rond de 7...10 graden celsius, en binnen rond de 9 graden Celsius. Waterig zonnetje.

Een paar voorlopige conclusies:

1. Voordeel van overdag opnemen is dat de contouren van het zichtbare deel beter gemixt worden. Randvoorwaarde: Geen hard zonlicht ivm opwarming, windstil, geen neerslag, lage temperatuur. Tenzij...je juist de effecten van wind en zonlicht wil waarnemen. Ik noem: tragere opwarming of afkoeling door vochtige delen.

2. De Contourfunctie helpt wel voor de orientatie - maar veel thermische pixels zijn leidend

3. Ik zie dat de automatische contrastinstelling van de Hikmicro beter is dan die van de Kaiweets

4. Je ziet eveneens dat de optiek van het thermische en optische systeem van elkaar verschilt. De afbeeldingsmaatstaf komt niet helemaal overeen, en bij de thermische opname zie ik meer bolling/vervorming in het midden. Dat kan verklaard worden: bij een optische camera worden objectieven gebruikt met meerdere lenzen om allerlei kleur- en afbeeldingsfouten te beperken, ik kan mij voorstellen dat het germanium lenzensysteem....uit 1 lens bestaat. Wellicht dat je met de duurdere Flirs hier ook voor betaalt: de losse Germanium objectieven lijken qua complexiteit op de optische jongens, en daar betaal je voor.

5. Handmatige level en span geeft duidelijk meer details in de "area's of interest"

6. Het kleurpalet en het instellen van de level/span mogelijkheid leidt tot verschillende resultaten: Je moet een verwarrende kerstboom vermijden, en richten op het doel (maak ik afwijkingen goed zichtbaar).

7. Een beetje ervaring en kennis van natuurkunde kan geen kwaad. Kijk naar de foto's van de woning. Onder de dakoverhang is het warmer (klopt), dus er is lekkage (klopt niet: daar verzamelt zich warmere lucht, dat is de oorzaak). Donkere metalen delen, daar is het kouder (zie de brievenbus en deurgreep) (Fout: lichte kleuren en refecterend materiaal zenden nu eenmaal minder straling uit). Het huis van de buren heeft meer lekkage door de ramen (vast: maar de oorzaak is vermoedelijk een hogere binnentemperatuur, want zij hebben drie kinderen die thuis zitten en wij hebben dat niet, en daar stoken wij niet, enz enz).

8. Je moet de rust nemen om de camera tijdens de opname al goed in te stellen en systematisch te werken. Vb: eerst grof scannen waar verdachte plekken zijn en die dan verder onderzoeken, van buiten naar binnen werken, enz. Het bewerken en instellen van beelden valt reuze mee.

9. Is de HikMicro beter? Moet je zelf beoordelen. Hij is compacter, je haalt er meer details mee naar voren, de beeldkwaliteit is beter. De accu gaat 4 uur mee itt de 9 uur van de Kaiweets. De tooling is uitgebreider dan die van de Kaiweets.

10. Heb je zo'n ding nodig? Nee, het lijkt erp dat mijn huis potdicht is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CnKW7VlpiwkuySt2_IQ0B8GQUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndWtKbr5Wce6cRa4y7htKnSD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbvMby5R-cua9IGnotClhL0ExoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E85Ye8kkY9i99uv6iArB8LEd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1S3yzx6ODIMYzAvlCmWejuiv2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcBM29ZiDn0c6qvpKbtIfrUR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ebhoorn op 17-11-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebhoorn
route99 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:15:
[...]
Dit ziet er 1e indruk heel veel beter uit. Zijn zulke foto's voor andere plaatsen nu gemakkelijk te maken of is het toch een gedoe om dat voor elkaar te krijgen, gebruikersgemak telt toch best zwaar anders wordt het voor veel mensen wel een ding...

Met ruim €500 toch een stuk duurder dan de PC 210 Guide (standaard €350).
Is het dat waard? Je hebt vast al een vergelijking gemaakt... (=aanname... :X ) heb je of weet je een vergelijkingstabel o.i.d. das wel handig op een forum om te delen als het er is/kan.... (y)
Het is zeker niet klik-klak-klaar. Maar je kan vanuit jouw luie stoel later het beeld bewerken:
- De menging visueel thermisch
- De uitlijning (heerlijk)
- De level span control

Enzovoorts. Moet je wel willen/moet wel nodig zijn. Als je jouw groepenkast, remssysteem of CV wil controleren zou ik zeker een goedkope camera nemen met lage resolutie.

Ik heb geen systematische vergelijking gemaakt. Maar even gespeeld met de Kaiweets, en toen tegen een beperking aangelopen - en daar heb ik vervolgens verder gezocht. Next best is de Flir C5 en toen ben ik endeloos gaan Googelen op Level/Span Control.

Vervolgens is mijn gedachtengang: Buy quality - cry once. Ik moet geschikt spul hebben of niets. Dus wellicht ga ik beide dingen retourneren, maar de Kaiweets is niet slecht, maar past niet bij mijn behoefte,

[ Voor 7% gewijzigd door ebhoorn op 17-11-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-09 21:53

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

De PC210 heeft een twee soorten span. Bij de ene (M) zet je de minimale en maximale temperatuur vast. Bij de andere (S) kies je alleen een temperatuur verschil (bijvoorbeeld 4 graden). Dat vind ik het handigst. Je richt op hetgeen je wilt zien en dat middenpunt bepaald het midden van de span. Alles to -2/+2 graden is dan bijvoorbeeld zichtbaar. De foto's zijn een soort thermische jpg die altijd alle temperatuur data bevat. Je kunt dus ook achteraf de span/pallet nog bijstellen.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebhoorn
Dan is de PC210 een heel aantrekkelijke camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Als ik het hier lees is de PC210 nog steeds de beste optie (maar ik kan zelf niet vergelijken want ik heb alleen maar deze camera). Wat ik ook zeer waardeer is dat hij met 1 seconde opstart. Enige nadeel is dat de field of view groot is. Ik had graag wat verre hotspots (Hoornaar nesten in een boomtop) willen zien. Het is een fixed lens zoals de meest camera's in dit prijs segment. Ik heb er wel een macro lens bij, maar een telelens bestaat niet echt (heb wel iets gevonden op internet maar niet een simpele extra lens die je ervoor klikt)

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebhoorn
Ik denk dat de PC210 een lekker hapje is - heel betaalbaar en flexibel inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

xah5kiDe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:01:
De PC210 heeft een twee soorten span. Bij de ene (M) zet je de minimale en maximale temperatuur vast. Bij de andere (S) kies je alleen een temperatuur verschil (bijvoorbeeld 4 graden). Dat vind ik het handigst.
Das zeker bij isoleren een mooie tool, stel de range waarvan je verwacht dat ze voor dat doel relevant zijn, nog warmer op een bepaald materiaal buiten, betekent immers dat het nog slechter is dan je verwacht, de winst van het isoleren valt dan eerder mee dan tegen (of je maakt nog een opname met een range van 8 ipv 4 graden of zelfs 12 graden.
De foto's zijn een soort thermische jpg die altijd alle temperatuur data bevat. Je kunt dus ook achteraf de span/pallet nog bijstellen.
Das iig handig dat de raw data er zijn. Tnx.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Een kleine span is vooral handig om te zoeken. Leiding in een muur, of spanten van een houten muur. Soms is het temperatuurverschil minder dan een graad wat niet zichtbaar is bij een automatisch span van 20 tot 60 omdat er ook nog een lader in beeld zit die warm is. Gedetailleerd analyseren van een opname kan beter op de PC al moet je de nauwkeurigheid ook niet al te serieus nemen. Mijn vrouw is imker. Ik kan in de winter met deze camera zien of de volken nog leven omdat het hout van de kast in het midden een fractie van een graad warmer is. Dat is cool :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EM3NpFlmIZv-CzjkuJ-Pbm0sQeI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uF2fQWx17NbjORicHpPHBmNx.jpg?f=user_large
De rode achtergrond is de zon die een deel van de gevel verwarmd.
De rode vlek op de kast laat de warmte zien die het volk produceert. Het kleine vierkantje is een bij 🐝 die uitvliegt. Opname is gemaakt in April.

[ Voor 28% gewijzigd door xah5kiDe op 17-11-2023 23:33 ]

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
maarten_NL schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:30:
De allergoedkoopste:

https://nl.aliexpress.com/item/1005004748578094.html

Heeft hier iemand ervaring mee? De kleine voor 42, de grote voor 60. Sensor specs kan ik er niet van vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9suEofCaITtbDbV0RjxKTq3AAM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qi84hATQadaWg45hvRgCsGO.jpg?f=fotoalbum_large

24x32 pixels

Zo op het eerste gezicht is het best waar voor het geld. Gevoelig genoeg om een hand "afdruk" op tafel weer te geven.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebhoorn
Ik denk dat de pc210 of 230 een bruikbaardrre ( doch duurdere) keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

diondokter

Dum spiro, spero

Ok, na veel lezen hier heb ik lekker de PC210 gekocht!

Zal proberen hier te posten wat ik er van vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:03
ThinkPad schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:12:
[...]

Ik heb ook een huis uit 1998 en heb vorig jaar met de PC210 eens goed gekeken, de aansluiting van de dakplaten op de wanden en de aansluiting tussen dakplaten onderling kwam best wat kou doorheen. Ook de nok bleek niet bepaald winddicht: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"

De "DIY-blowerdoortest" (alle ramen/deuren/ventilatieroosters (vergeet ventilatiestand Velux raam niet) dicht en dan de mechanische ventilatie en afzuigkap op maximaal) is nog steeds een handig truukje, maar dan moet het overdag nog wat kouder worden eigenlijk (<=5°C) om beter de verschillen te zien.
Het is inmiddels bijna een jaar verder sinds je post die je linkte. Wat voor werkzaamheden heb je in de tussentijd uit gevoerd?
En morgen wordt het weer flink wat graden kouder, misschien een goed moment om dezelfde foto's nog eens te maken om te zien wat het effect is geweest? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HowsMyApple schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:31:
[...]

Het is inmiddels bijna een jaar verder sinds je post die je linkte. Wat voor werkzaamheden heb je in de tussentijd uit gevoerd?
En morgen wordt het weer flink wat graden kouder, misschien een goed moment om dezelfde foto's nog eens te maken om te zien wat het effect is geweest? :)
Ik heb wel e.e.a. kunnen verbeteren, maar helaas niet alles.
- De voordeur heb ik beter kunnen afstellen waardoor hij niet meer tocht.
- De nok op zolder heb ik de sierlat tijdelijk verwijderd en de kieren volgepurd. Ook de aansluiting met de zijmuren kierden kwam koude lucht door naar binnen. Dit is nu allemaal luchtdicht.
- Dakkapel: ik ben in het voorjaar het dak op geweest, maar de luchtlekkage bij de dakkapel valt niet makkelijk te verbeteren zonder veel werk, er moeten dan best veel dakpannen aan de kant, loodslab terugvouwen vermoed ik. Misschien dat ik dat later nog eens doe. De zijwangen heb ik ook naar gekeken, maar die zitten gelijmd vermoedelijk, dus die kon ik helaas niet even losschroeven en isolatie erbij stoppen o.i.d.
- Koude plek knieschot heb ik destijds al kunnen achterhalen, daar mistte gewoon wat isolatie: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"
Is nog steeds niet perfect, maar nog geen tijd gehad om weer mee bezig te gaan

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
ThinkPad schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:15:
[...]

Ik heb wel e.e.a. kunnen verbeteren, maar helaas niet alles.
- De voordeur heb ik beter kunnen afstellen waardoor hij niet meer tocht.
- De nok op zolder heb ik de sierlat tijdelijk verwijderd en de kieren volgepurd. Ook de aansluiting met de zijmuren kierden kwam koude lucht door naar binnen. Dit is nu allemaal luchtdicht.
- Dakkapel: ik ben in het voorjaar het dak op geweest, maar de luchtlekkage bij de dakkapel valt niet makkelijk te verbeteren zonder veel werk, er moeten dan best veel dakpannen aan de kant, loodslab terugvouwen vermoed ik. Misschien dat ik dat later nog eens doe. De zijwangen heb ik ook naar gekeken, maar die zitten gelijmd vermoedelijk, dus die kon ik helaas niet even losschroeven en isolatie erbij stoppen o.i.d.
- Koude plek knieschot heb ik destijds al kunnen achterhalen, daar mistte gewoon wat isolatie: ThinkPad in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"
Is nog steeds niet perfect, maar nog geen tijd gehad om weer mee bezig te gaan
Ik heb ook voor EUR 45 een 1080P endoscoop met 3 camera's er op gehaald bij ome Ali, dat was ook echt ideaal om in kieren te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoffieman
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-09-2024
DeKoffieman schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:48:
Ik heb getwijfeld tussen de Mileseey TR256B en de Guide PC210. Een keuze tussen mogelijk geen software-ondersteuning bij Mileseey of waarschijnlijk temperatuurafwijkingen bij buitengebruik bij Guide. Het is de laatste geworden:

[Afbeelding]

Een zien wat er nog bijbetaald moet worden. Ik heb zin om ermee aan de slag te gaan!
Net € 22,12 moeten aftikken, € 16,12 BTW over een bedrag van € 76,76. In totaal krap € 220 voor de PC210, erg tevreden! Volgens de berichten wordt hij morgen geleverd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DeKoffieman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:23:
[...]

Net € 22,12 moeten aftikken, € 16,12 BTW over een bedrag van € 76,76. In totaal krap € 220 voor de PC210, erg tevreden! Volgens de berichten wordt hij morgen geleverd, ik ben benieuwd.
Exact 't zelfde hier! :+

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mijn Flir one is stuk :'(
En wegens wat omstandigheden ben ik te laat geweest met garantie claimen (zakelijke aankoop blabala)
Hoe dan ook, ik wil zelf even kijken of ik hem kan fixen, hopelijk batterij 'gewoon stuk'.

Volgens een forum zit er T6 in, maar die past niet.
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe schroevendraaier T6 besteld, maar die past niet :+
Nu heb ik wel nog een Ts5, en die is weer te klein :S

Waar staat de 's' voor in Ts5?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:54
Secure toch? Extra pin in het midden, zodat een gewone niet past.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• paQ
  • Nu online

paQ

The Lord schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:06:
[...]

Secure toch? Extra pin in het midden, zodat een gewone niet past.
nope, maar daar is bij een T5 ook geen plek voor
Ik heb wel nog extra lange bit T5, maar die is te dik (zeskant) en gaat niet in de behuizing van de Flir...

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 23-11-2023 13:08 ]

• paQ
  • Nu online

paQ

oh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZHhzSLuChk3O0dPbTnX37k_mbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZAUMyjyXx1qWxv7lk9gnp2WB.png?f=fotoalbum_large
amazon.es

sja deze aanbieding laat ik dan toch ook niet schieten 8)7

Meteen geen geklooi meer met overgang van lightning naar USB-C
Kijk wel of ik die Flir one nog gefixt krijg, gaat ie voor een zacht prijsje op mp.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:54
paQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:07:
[...]

nope, maar daar is bij een T5 ook geen plek voor
Ik heb wel nog extra lange bit T5, maar die is te dik (zeskant) en gaat niet in de behuizing van de Flir...
Dan blijft alleen nog Torx Plus over. 6 'platte' nokken i.p.v. 'puntig'.

Ga ik nu wel door voor de koelkast? :P

Of het is geen Torx natuurlijk.... :-D
P.S. die mooie Spaanse aanbieding is niet meer lijkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door The Lord op 23-11-2023 14:39 ]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• paQ
  • Nu online

paQ

The Lord schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:38:
[...]
Dan blijft alleen nog Torx Plus over. 6 'platte' nokken i.p.v. 'puntig'.

Ga ik nu wel door voor de koelkast? :P

Of het is geen Torx natuurlijk.... :-D
P.S. die mooie Spaanse aanbieding is niet meer lijkt het.
jawel: klik

• route99

route99

@paQ Mijn Spaans is heel veel slechter dan mijn Frans. Hoe zit het met de garantie van die Flir en moet ie dan bij een probleem terug naar Spanje? (nee, niet met Sint & Piet... maar bij een echie...)
Hopelijk heb jen u meer geluk er mee dan de 1e.

PS:" Mooie prijs....

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 23-11-2023 14:45 ]

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Heb er niet veel kaas van gegeten, maar dan is de prijs toch ongeveer hetzelfde als Guide PC210 wat velen hiervoor (obv topic) hebben aangeschaft? Hogere resolutie, betere batterij, wijdere range.

Wil zelf ook een aanschaffen voor verwarming/vloerverwarmingen maar zit te wachten op een (Black Friday) deal

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

route99 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:44:
@paQ Mijn Spaans is heel veel slechter dan mijn Frans. Hoe zit het met de garantie van die Flir en moet ie dan bij een probleem terug naar Spanje? (nee, niet met Sint & Piet... maar bij een echie...)
Hopelijk heb jen u meer geluk er mee dan de 1e.

PS:" Mooie prijs....
Het is amazon. Als er iemand nooit lastig doet….

• paQ
  • Nu online

paQ

Mirabis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:45:
[...]

Heb er niet veel kaas van gegeten, maar dan is de prijs toch ongeveer hetzelfde als Guide PC210 wat velen hiervoor (obv topic) hebben aangeschaft? Hogere resolutie, betere batterij, wijdere range.

Wil zelf ook een aanschaffen voor verwarming/vloerverwarmingen maar zit te wachten op een (Black Friday) deal
Die zie ik toch niet onder de 355

edit:
geeft idd wel knappe en vlotte resolutie zo op youtube te zien. Stuk beter dan al die andere Chinezen.
Misschien even side by side vergelijken met die Flir... Kijken of het die 90 euro extra waard is.

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 23-11-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

paQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:03:
[...]

edit:
geeft idd wel knappe en vlotte resolutie zo op youtube te zien. Stuk beter dan al die andere Chinezen.
Misschien even side by side vergelijken met die Flir... Kijken of het die 90 euro extra waard is.
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=x2QjKp1Ssmsd
hier is die wel goedkoper, met de "bf50" code nog wat korting

• Mirabis
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:03:
[...]

edit:
Ik heb het zojuist besteld voor 195,51 EUR via https://nl.aliexpress.com...xENj&gatewayAdapt=glo2nld en de code BF50 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3RhYiLBNLZ_8LP7YliBrDEXyfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VvEEX9PK9Vzq42TKBO0ob44k.png?f=fotoalbum_large

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• paQ
  • Nu online

paQ

Hij slikt bij mij die code niet... en hoe krijg je die betaal na ontvangst optie eigenlijk?
Bedrag is te laag :S

• AOC
  • Niet online

AOC

Edit

[ Voor 106% gewijzigd door AOC op 12-12-2023 02:23 ]

• Mirabis
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:57:
[...]

Hij slikt bij mij die code niet... en hoe krijg je die betaal na ontvangst optie eigenlijk?
probeer eens zonder hoofdletters en/of 3x apply te drukken. Wat betreft bedrag, lijkt dat het systeem met $300 (=dollar) rekent waardoor je met euro's nog net uitkomt.

• paQ
  • Nu online

paQ

Mirabis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:09:
[...]

probeer eens zonder hoofdletters en/of 3x apply te drukken. Wat betreft bedrag, lijkt dat het systeem met $300 (=dollar) rekent waardoor je met euro's nog net uitkomt.
nope, bij die link van AOC werkt het niet, die andere alleen als ik een nieuw account aanmaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydh5UzDAcsInmb9NdDn46hsG7eA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hytEV2ILgm88eYc3r7CtSLTx.png?f=fotoalbum_large

edit: ongrijpbaar soms dat ali...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqB3dcy-GOswcXSeUsuETPsRq40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LTzmAifxlGxqQVIcthYHDSnu.png?f=fotoalbum_large

8)7

Heb de amazon order geannuleerd.
Als ik de YT filmpjes bekijk van die GUIDE, dan is dat wel echt een puik ding :Y

[ Voor 55% gewijzigd door paQ op 23-11-2023 16:51 ]

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 21:38
paQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:57:
[...]

Hoe kom ik überhaupt bij het invullen van de code. Nu gaat de 16 euro eraf en kom ik gelijk bij betalen.9

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:42

JanJeen

3315Wp

Ik heb zojuist ook een Guide PC210 besteld met de bf50 kortingscode voor €187,11. Het lukte in eerste instantie op mijn smartphone met een nieuwe ali account niet. Daarna via Windows en een bestaand account lukte het, na een beetje proberen met de betalen na levering optie. Ik ben erg benieuwd hoe apparaat het gaat bevallen!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 21:38
bbn_ldp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:20:
[...]

Hoe kom ik überhaupt bij het invullen van de code. Nu gaat de 16 euro eraf en kom ik gelijk bij betalen.9
Na 2x op betalen drukken kon ik wel de code invullen, dus ook besteld voor de 187,11.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

• elektriekert
Zojuist heb ik een e-mail van PostNL gehad voor de inklaringskosten, een kleine 15€ waarvan 6€ inklaren en de andere 9 aan BTW.
Dit is over een bedrag van net geen 41€ voor mijn TR256E.
Bedankt Ome Ali

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
elektriekert schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:42:
Zojuist heb ik een e-mail van PostNL gehad voor de inklaringskosten, een kleine 15€ waarvan 6€ inklaren en de andere 9 aan BTW.
Bedankt Ome Ali
Ik vandaag precies hetzelfde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:46
Ik heb zojuist ook maar de Guide PC210 besteld, ook al ligt de Mileseey TR256B al bij de douane. Het handmatig aanpassen van de temperature span lijkt me heel nuttig. Ik gok er op dat ik een van de twee prima kan verkopen nadat ik zelf een keuze gemaakt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
elektriekert schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:42:
Bedankt Ome Ali
Hier idem, maar dan de TR256B.
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.