Mjah, op het moment zie je voor Bear tanking echt heel veel verschillende manieren.
De een gaat voor maximale rage generatie (Hit / Crit / Agi / Expertise en dergelijke)
Ander gaat voor een zo hoog mogelijke EHP (Dodge / Stam / Mastery en dergelijke).
Zelf zou ik echter voor een combo gaan, wel Hit / Exp capped voor rage, daar waar mogelijk wat extra crit. Echter zou ik inderdaad wel een beetje extra HP willen hebben, mits je tegen bv. een magic boss vecht, of iets wat je niet kan dodgen (de dot bij de stone guards bijvoorbeeld). Op z'on gevecht is Rage generatie ook wel handig, gezien je heel vaak Frenzied Regeneration kan doen.
Qua process met raiden, tjah, eigenlijk niet (voor mij) en tegelijk weer wel (voor m'n guild).
De PUG waar ik elke week mee geraid heb heeft dinsdag besloten de stekker eruit te trekken (werd georganiseerd door 5 man uit 1 guild). Teveel mensen hadden tevaak op het laatst afgezegd of hadden aangegeven er geen zin meer in te hebben, dus op Elegon heb ik niet meer kunnen oefenen.
Gister wel met m'n guild mee naar MSV, één van de main dps'ers kon gister niet mee, en we hadden 2 net gedingde lvl 90's bij ons (zie 450 / 460 ilvl). Uiteindelijk een pug warlock die met ons mee ging, op de voorwaarde dat we 3/6 neer zouden halen. Als guild waren we nog nooit verder gekomen dan 21 % op garajal voordat hij ons allemaal naar de spirit realm stuurde, maar goed, dat was niet mijn probleem, maar die van de raid leader.
Stoneguards, 1 shot... deed erg matige dps, zat bijna constant gechained aan een ranged dps die dan lekker besluit niet te bewegen, verlies je aardig wat tijd om te dps'en.
Feng, geen erg lekker en toen stond er opeens een healer in de groep met arcane resonance, boem.. 5 man weg. om vervolgens iets van 7x te wipen voordat hij echt neer ging. Constant kleine fouten, healers die te laat de shield ingingen, dps die er buiten bleef, te veel stacks van die vuur buff op de baas of simpelweg in de wildfire patches staan...
Garajal, nou... na feng moest ik eerlijk zeggen, dit gaat hem niet worden. DPS was echt dramatisch voor sommige mensen, maar goed.. raid leader wou dat de nieuwe leden ook wat ervaring op het gevecht kregen zodat we in ieder geval op zondag een serieuze poging konden wagen. Ik had zelf de GarajalAnnounce addon gedownload en werd mij dus gevraagd dit ook even aan te kondigen, goed.. geen probleem.
1e pogingen, OT vergat garajal vlak voor de banishment te taunten (om zo dus 2e in aggro te staan) en ja hoor, baas keert zich naar mij om en kitty valt om. Later vielen meer man om door de voodoo dolls damage.
Maar goed, kon gebeuren, was de 1e keer dat we het met 2 healer probeerden.
Poging 2, totems gingen goed, healing kon nog iets beter (vielen wat dps om) en gingen met 8 man (-2 dps) zijn frenzy in... 8 % enrage.
Poging 3, totems gingen goed, healing ging goed, alleen de dps kwam nog net iets te kort (0 % enrage, 800k hp over op garajal).
Poging 4, zie poging 3, bij 25 % viel de offtank om en om te voorkomen dat de main tank nog naar de spirit realm werd gestuurd, vroeg ik om een timewarp en dat de totem genegeerd werd. Op zich geen slechte beslissing, maar uiteindelijk werd de raid dmg net te veel... 1 % wipe (1.4 mil over).
Poging 5, raid leader gaf aan dat het de laatste try werd (het was 22:23 en we stoppen altijd om 22:30). Gezien ik de leiding voor dat gevecht had over genomen, dus een verzoek bij iedereen neer gelegd om te gaan prepotten. Totems gingen goed, Healing ging uitsteken en ook de DPS was uiteindelijk in orde. Na 5 minuten en 30 seconde (30 seconde voor de enrage) viel de baas om

.
De originele raid leader gaat nu dus voor de volgende keer zelf de addon gebruiken en roepen wie de realm in gaan.
En om dit boek maar eens af te sluiten, de logs van gister avond (pas begonnen met recorden na de 2e wipe bij Feng, was vergeten het aan te zetten):
http://www.worldoflogs.com/reports/rt-fzqqj35g37govtzu/
Moet wel zeggen dat ik het heerlijk vond weer een beetje mensen te 'begeleiden', maar goed, je hebt niets aan 2 raid leaders, dus tenzij ik wederom gevraagd wordt te leiden, zal ik volgen.
[
Voor 21% gewijzigd door
Sabrac op 22-11-2012 07:59
]