Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Sabrac schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:23:
[...]
Lastig te zeggen, is ook afhankelijk van je party, als je een beetje goede party hebt gaan mobs / bazen zo snel neer dat je bleeds niet veel tijd krijgen om te ticken.. denk dat ik zelf ook zo rond de 40-50k per heroic zit, alhoewel ik er niet echt op let behalve de bossfights.. de bossfights zijn gemiddeld z'on 60-70k
Okido, ik zal vanavond even respeccen+gemmen/enchanten en dan morgen in een paar HC's/LfR's doen.
Ben wel benieuwd.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 11:24
Sabrac schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:19:
[...]

Dit is zoals ik zei, alleen tijdens de burst periode :) nadat Incarnation+ NV uitwerkten zakte het dan ook hard.
Zelfde dat je met de WoL van Elegon me soms op 230k dps ziet staan, dat is tijdens berserk + tigers fury (en nog geen incarnation / nature's vigil gezien ik die niet heb).

Mocht ik die 2 ook nog hebben, dan ben ik echt benieuwd hoeveel het zou worden :). Maar goed, uiteindelijk heb je aan die burst erg weinig op lange gevechten.

Gister werd ik er door een elemental shaman (ilvl 450) eruit geknald, die deed zelf ook even 65k op een heroic boss terwijl ik (zonder berserk) op 63k kwam... dan vraag je je toch ook dingen af :).

Soms zit het mee, soms niet :)
die elemental shaman is makkelijk te verklaren:
ascendance: 15 seconden lava burst spammen, welke alleen maar critten door fire shock.
combineren met stormlash en fire elemental en je dps is 'through the roof' :P

daarna moet je alleen 3 minuten wachten en zakt je dps weer gigantisch in. ;(

gisteren met m'n alliance DK eerst het 2e deel MV LFR gedaan: eerst popup was na 15 minuten een 2/3 als tank. Dus toch maar naar binnen. Ondanks het nog nooit eerder getanked te hebben toch in 2 tries neer. Ondanks speed talent toch zelden de stomp weten te ontwijken en dus ook maar 1x de knop kunnen gebruiken.
Wel zoveel vengeance vergaard dat ik zeer hoog in de damage done stond :P

vervolgens een verse run voor baas 4 en 5, waarbij ik een paar leuke shoulders mocht meenemen.

Omdat een guildie zat te klagen dat hij zich verveelde als healer in de hc die hij deed heb ik de volgende voor 'm getankt: hij was weer wakker erna _O-
Net iets meer pullen dan je weet dat je eigenlijk aankan is wel erg grappig op zo'n moment. :P

[ Voor 25% gewijzigd door JoeBravo op 20-11-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

JoeBravo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:28:
[...]

die elemental shaman is makkelijk te verklaren:
ascendance: 15 seconden lava burst spammen, welke alleen maar critten door fire shock.
combineren met stormlash en fire elemental en je dps is 'through the roof' :P

daarna moet je alleen 3 minuten wachten en zakt je dps weer gigantisch in. ;(
Ah ok, vandaar dat hij bijne elke heroic boss zo dicht bij me qua dps zat :) zit vaak wel z'on 3 minuten tussen xD

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

De beste manier om je DPS te testen blijft toch een langere periode op een target dummy gaan lopen beuken. Doe dat zo lang dat je een aantal keer je DPS Cds gebruikt binnen die periode, en probeer te stoppen met loggen op het moment dat je CDs weer up komen. Als je maar lang genoeg doorgaat krijg je vanzelf een eerlijk gemiddelde.

Je mist weliswaar allerlei debuffs en buffs, maar dat is ook precies hoe je afwijkende nummers krijgt van verschillende mensen. In een 25m setting met alle mogelijke buffs en debuffs haalt iemand zonder twijfel hogere DPS dan in een 5m heroic. Om nog maar niet eens te spreken over de lengte van het gemiddelde gevecht. elimineer je al die factoren, dan krijg je een veel schoner, en dus vergelijkbaar, resultaat.

Ik deed in m'n lang niet optimale Balance gear op een dummy, over 15 minuten, gemiddeld 48k DPS. Maar op een gemiddelde bossfight, die nooit langer dan een minuut duren in een 5m kan ik de 80k aantikken. Natuurlijk meld je liever die hoge getallen, maar het is gewoon niet te vergelijken :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Download Simcraft. Importeer je character. Vink in de opties alle buffs behalve selfbuffs uit en stel de simulator in op raid dummy. En de tijd van de simulator. Run die sim stuk of 10 keer.

Ga daarna zelf 3 keer echt op die raid dummy dpsén gedurende dezelfde tijd als je ingesteld hebt op de simulator.

Simcraft is een simulator, maar niet de holy grail. Het geeft echter bij zowel simulatie als echte tests een vrije goede indicatie van wat mogelijk is en wat jij eruit krijgt. Goed vergelijkingsmateriaal dus.

Als jij het goed doet, zal het verschil tussen de simulator en jouw eigen test niet groot zijn. Is het verschil aanzienlijk, dan kun je gaan onderzoeken wat er scheelt. In de simulator results vind je ook charts van verdeling van dmg per ability etc. Die heb je ook in recount. Daar moet je dus aardig mee kunnen vergelijken waar dan de verschillen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

De ingame mail die je gekregen hebt was een copy/paste van die van vorig jaar, zonder de inhoud aan te passen, zo werd er verwezen naar de komst van Deathwing.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:41
Wat Kaap zegt is inderdaad een erg goede manier. Toch komt het vaak ook neer op kennis van het gevecht, slim (zo min mogelijk) movement etc etc.

Heroics zeggen niet zo veel... Gister had ik een enorme uitschieter op de eerste baas van Niu Zao Temple Ik eindigde met 275k dps, met de buff van die kleine blobs heroism 3 Pyro! Crits op rij van rond de 560k heb je een ziekelijk hoge combustion. Ik deed ongeveer 75% van de damage en die baas lag binnen 25 seconden op zn gat. RNG, bossmechanics en zeer korte fight samen maken de dps zo hoog, dit ga ik voorlopig niet meer halen op deze baas... :)

@ Hmr: vanavond nog maar wat heroics doen dan, als de extra raid iig niet doorgaat om Garalon op zn flikker te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

hulkie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:01:
Wat Kaap zegt is inderdaad een erg goede manier. Toch komt het vaak ook neer op kennis van het gevecht, slim (zo min mogelijk) movement etc etc.

Heroics zeggen niet zo veel... Gister had ik een enorme uitschieter op de eerste baas van Niu Zao Temple Ik eindigde met 275k dps, met de buff van die kleine blobs heroism 3 Pyro! Crits op rij van rond de 560k heb je een ziekelijk hoge combustion. Ik deed ongeveer 75% van de damage en die baas lag binnen 25 seconden op zn gat. RNG, bossmechanics en zeer korte fight samen maken de dps zo hoog, dit ga ik voorlopig niet meer halen op deze baas... :)

@ Hmr: vanavond nog maar wat heroics doen dan, als de extra raid iig niet doorgaat om Garalon op zn flikker te geven.
120k DPS als healer op die fight :P HotW is leuk!

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

hulkie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:01:
Ik ben ook wel te porren voor wat heroics vanavond, ik kan healen of als dps mee.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05

hmr

ValHallen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:22:
[...]

Ik ben ook wel te porren voor wat heroics vanavond, ik kan healen of als dps mee.
Mooi, hoop dat ik redelijk bijtijds terug ben van werk.. lekker met champions league op de achtergrond avondje WoW-en

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Wij hebben MSV helemaal gecleared sinds donderdag.
2 weken geleden leek het er nog op dat het lang zou duren voordat Elegon down zou gaan,( te lage dps )
Maar we hebben wat veranderingen in ons raid team doorgevoerd, 2 nieuwe dps en ik ben van Holy naar Shadow gegaan. En opeens hadden we meer dan genoeg dps :)
We waren alleen nog aan het klooien met de orbs, dat er iemand toch weer faalde bij de 4e wave en weer bij de 2e ronde etc. Maar toen we eenmaal 4 en 3 waves hadden met dus 7 stacks ging hij down.

We hebben de eerste boss in HoF gewoon eerder gekilled dan Elegon. En dat was in de eerste week van HoF dus prenerf. Maar dat komt ook omdat de healing ijzersterk is bij ons Resto shaman en ik toen als Holy priest, die de CD's goed timen.
Nu is de eerste boss echt een grap vergeleken met toen >.<

Nu zitten wij alleen vast op de 2e boss. Eerste phase gaat perfect maar we falen telkens weer in P2.
Iemand hier misschien tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin498
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 16:19
sjaak88 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:45:
Nu zitten wij alleen vast op de 2e boss. Eerste phase gaat perfect maar we falen telkens weer in P2.
Iemand hier misschien tips voor?
Wanneer de boss rond de 12% zit kun je door de wind aan de zijkant al een behoorlijke afstand naar de overkant afleggen. Eén of twee dps achterlaten + DoTs zodat de boss op 10% komt. Dit is in ieder geval wat wij gedaan hebben gisteravond op onze eerste kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Erwin498 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:57:
[...]

Wanneer de boss rond de 12% zit kun je door de wind aan de zijkant al een behoorlijke afstand naar de overkant afleggen. Eén of twee dps achterlaten + DoTs zodat de boss op 10% komt. Dit is in ieder geval wat wij gedaan hebben gisteravond op onze eerste kill.
Dit wouden we inderdaad al doen maar het probleem is meer dat de helft doodgaat op het begin als je rennend de tornado's moet ontwijken =/ Je krijgt dan redelijk wat damage en de healers kunnen moeilijk rennend de hele raid healen.
We 2 healen dit gevecht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo, gisteren mijn Druid op 90 gebracht.

Heb alleen met de druid gespeeld van 89-90 van 85-89 is alleen maar gedaan met Mining/Herbs.

Healing wordt weer meer vertrouwed, mijn Druid is de healer waar ik het minst mee heb gehealed (van de classes die ik op 85 had). HoTs is wennen maar ach heb de eerste paar complimenten weer gehad gezien mijn gear en foute pulls.

Gister snel wat JP gear gehaald + Sha boots en ben door offspec gear Heroic ready (equiped 431, needed 435) dus vanavond maar even een paar heroics lopen. Heb al die 476 crafts in bestelling staan dus die komen een dezer dagen ook weer binnen. 2 scribes bezig met crane cards voor 2 crane trinkets (paladin + druid) hopen dat dat lukt binnen 2 weken zonder al te veel moeite en /2 spam met WTT dingen.

Dat is healer 3, nog 2 tegaan :)
Al duren deze wat langer (23 Shaman en een lvl 1 Monk).

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
sjaak88 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:01:
[...]

Dit wouden we inderdaad al doen maar het probleem is meer dat de helft doodgaat op het begin als je rennend de tornado's moet ontwijken =/ Je krijgt dan redelijk wat damage en de healers kunnen moeilijk rennend de hele raid healen.
zorg dat iedereen 90+% hp heeft bij de transitie,
na transport naar het ene uiteinde een seconde of 3 gebruiken om iedereen bij te healen (wij tranqen daar) en dan iedereen personal cooldowns gebruiken, raidwall, healthstones etc etc. bij het naar de overkant rennen.
Ik gooi dan zelf als shaman-dps nog een healing tide totem tijdens het lopen. Iedere damagereduction/heal die je on the move kunt gebruiken helpt hier.
een druid met stampede(?) is ook een lekkere bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
sjaak88 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:01:
[...]

Heb je een Warlock ?

Gateway gebruiken, erg handig..
Goed voor de mensen zonder speedbuffs.

Dit kan je in die wind plaatsen aan de zijkant zodat je niet onverwachts in een tornado land er is wel iets meer tegen wind maar de jump maakt zoveel goed.

Pre-Feathers plaatsen als priest, en life grip iemand.

Laat de worgens/druids/rogues lopen met sprint.

Ofc als men genoeg health heeft ;)

H.Priests/Druid healers zijn wel goed tijdens de ren phase.
CoH/WildGrowth insta-cast PoM Renew en Serenity, Rejuv Swiftmend Treeform> Lifebloom spam insta regrowth (op clearcast procs)

Healers met CD
Shamanse kunnen rennen en casten met een CD, H.Paladin die 2min cd talent (3 holy power als een skill HP genereerd) Holy Shock + WoG(Eternal Flame) of LoD en gaurdian king voor een dubbele HS/WoG heal (5 charge helaas).

Monks geen id :)

[ Voor 27% gewijzigd door Derr_Hans op 20-11-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Dankje voor de tips!
Raidwall gebruiken we volgens mij nog niet en Gateway van een warlock is wel een erg goede tip!
Dan kan ik als Priest er doorheen en iemand meteen lifegrippen, een healer grippen lijkt mij dan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 17:51
Shamans kunnen ook Spirit Walker's Grace poppen en dan Chain Heal spammen op zichzelf

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
We gebruiken altijd 1 shaman en dan meestal nog een shaman of een paladin, komen zij niet opdagen dan mag ik als Priest gaan healen.
Maar ik zou al die tips even goed doorvertellen en dan moet het makkelijk lukken.
Vooral dat de healers hen CD's klaar hebben voor p2 zou veel helpen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Weet ook niet of jullie een lock hebben? Anders zou je ook nog gezamenlijk healthstones kunnen poppen

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
sjaak88 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:31:
We gebruiken altijd 1 shaman en dan meestal nog een shaman of een paladin, komen zij niet opdagen dan mag ik als Priest gaan healen.
Maar ik zou al die tips even goed doorvertellen en dan moet het makkelijk lukken.
Vooral dat de healers hen CD's klaar hebben voor p2 zou veel helpen lijkt mij.
Als je mobility wil hebben met aoe heals, shaman + jij als h.priest is denk ik de beste om te gebruiken. Gezien jullie aanbod aan healers.

Ik ben Cascade namelijk nog vergeten als priest, deze heeft natuurlijke een enorme range en is samen met CoH en PoM goede instant AoE healing on the move, met renew as filler (heeft ook een insta heal build in) en de shaman voor de grotere heals on the move met CD (geen id wat de CD is op de spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Derr_Hans schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:36:
[...]

Als je mobility wil hebben met aoe heals, shaman + jij als h.priest is denk ik de beste om te gebruiken. Gezien jullie aanbod aan healers.

Ik ben Cascade namelijk nog vergeten als priest, deze heeft natuurlijke een enorme range en is samen met CoH en PoM goede instant AoE healing on the move, met renew as filler (heeft ook een insta heal build in) en de shaman voor de grotere heals on the move met CD (geen id wat de CD is op de spel).
3 Minuten op SWG, en een resto druid krijgt SWG ook met Symbiosis ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Geerrrt op 20-11-2012 14:39 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
GeertJam schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:38:
[...]

3 Minuten op SWG, en een resto druid krijgt SWG ook met Symbiosis ;-)
gezien de lengte van de CD dan alleen gebruiken mocht er iemand in nood zitten bij de eerste keer rennen en zowie zo gebruiken bij de 2de keer. Zou dan de paladin nemen als hij er is, 2 CD waarvan 1 helaas maar 5 charges zijn 1 CD per run en ook nog eens LoH en Avenging wrath voor 20% meer healing als hij deze van CD heeft.

1 CD voor de 3 Holy Power voor 1 shock cast en WoG/LoD op de heen weg en guardian king om een 1HP WoG iig dubbel te laten tellen, iig 5 Holy power sparen voor dat je moet rennen en als deze op zijn pas de CD gebruiken ofc.

ben een beetje slecht in namen op het moment, kom gewoon niet op de CD's qua naam :D

[ Voor 15% gewijzigd door Derr_Hans op 20-11-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
They see me rollin', they hatin' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

detheavn schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:13:
[...]

They see me rollin', they hatin' :p
Roll + Momentum voor iets van 50 % increased movement speed na een roll :) ideaal.
In dat soort situaties gebruik ik als druid inderdaad stampeding roar en gezien we 2 druids hebben, lijkt het me, dat als we bij die baas aankomen, dat we dit roteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Sabrac schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:26:
[...]

Roll + Momentum voor iets van 50 % increased movement speed na een roll :) ideaal.
In dat soort situaties gebruik ik als druid inderdaad stampeding roar en gezien we 2 druids hebben, lijkt het me, dat als we bij die baas aankomen, dat we dit roteren :).
Symbosis op een Warrior voor nog een roar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Kaap schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:
Download Simcraft. Importeer je character. Vink in de opties alle buffs behalve selfbuffs uit en stel de simulator in op raid dummy. En de tijd van de simulator. Run die sim stuk of 10 keer.

Ga daarna zelf 3 keer echt op die raid dummy dpsén gedurende dezelfde tijd als je ingesteld hebt op de simulator.

Simcraft is een simulator, maar niet de holy grail. Het geeft echter bij zowel simulatie als echte tests een vrije goede indicatie van wat mogelijk is en wat jij eruit krijgt. Goed vergelijkingsmateriaal dus.

Als jij het goed doet, zal het verschil tussen de simulator en jouw eigen test niet groot zijn. Is het verschil aanzienlijk, dan kun je gaan onderzoeken wat er scheelt. In de simulator results vind je ook charts van verdeling van dmg per ability etc. Die heb je ook in recount. Daar moet je dus aardig mee kunnen vergelijken waar dan de verschillen zitten.
Gister inderdaad gedaan (skill level op 'good' gezet, gezien ik toch wel fouten maak, dots nog niet goed in de gaten hou, SR nog niet goed in de gaten hou en soms m'n dots te vroeg clip.

Hieruit kwam dat ik op een raid dummy z'on 62k dps hoor te doen.

Na 10 minuten op een dummy te hebben geslagen, kwam ik zelf op 60k uit. Ik zal dus nog wat beter rekening moeten houden met m'n abilities om toch die 2k extra er nog uit te halen. Zodra dat me lukt, ff de sim weer draaien maar dan met de hoogste player skill en zien hoeveel ik dan nog te halen heb :).

Bedankt voor de hint in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sabrac schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:41:
[...]

Gister inderdaad gedaan (skill level op 'good' gezet, gezien ik toch wel fouten maak, dots nog niet goed in de gaten hou, SR nog niet goed in de gaten hou en soms m'n dots te vroeg clip.

Hieruit kwam dat ik op een raid dummy z'on 62k dps hoor te doen.

Na 10 minuten op een dummy te hebben geslagen, kwam ik zelf op 60k uit. Ik zal dus nog wat beter rekening moeten houden met m'n abilities om toch die 2k extra er nog uit te halen. Zodra dat me lukt, ff de sim weer draaien maar dan met de hoogste player skill en zien hoeveel ik dan nog te halen heb :).

Bedankt voor de hint in ieder geval :).
2K is verwaarloosbare RNG. Zet hem nog eens op elite en test nog eens en probeer dat verschil te gaan bewerken. Denk er ook aan dat die raid dummy nooit in execute phase komt en Ferocious Bite vanaf 25% Rip :? zelf ververst, dus dat draagt natuurlijk wel bij aan het algeheel.

Zo kwam ik 7K DPS te kort met mijn Arms Warrior i.v.m. elite skill simulatie, tot ik me bedacht dat ik natuurlijk wel mijn execute phase mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Kaap schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:15:
[...]

2K is verwaarloosbare RNG. Zet hem nog eens op elite en test nog eens en probeer dat verschil te gaan bewerken. Denk er ook aan dat die raid dummy nooit in execute phase komt en Ferocious Bite vanaf 25% Rip :? zelf ververst, dus dat draagt natuurlijk wel bij aan het algeheel.

Zo kwam ik 7K DPS te kort met mijn Arms Warrior i.v.m. elite skill simulatie, tot ik me bedacht dat ik natuurlijk wel mijn execute phase mis.
Ah ja, ging er vanuit dat, omdat je de difficulty op raid dummy had ingesteld, dat de simulatie dus altijd van 100 % health uitging op de target :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sabrac schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:18:
[...]

Ah ja, ging er vanuit dat, omdat je de difficulty op raid dummy had ingesteld, dat de simulatie dus altijd van 100 % health uitging op de target :)
Volgens mij gaan Sims uit van de ideale situatie, dus met execute phase etc erin. Maakt dan niet uit of het op een test dummy is. Wel raar eigenlijk, want als ik hem idd op dummy zet dan verwacht ik ook dat de sim van dummy behavior uitgaat.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:34
Volgens wowprogress liggen de eerste 3 heroic bosses van ToES al weer plat. Gaat weer hard zo. Wel opvallend dat 9 van de top 10 guilds horde zijn.

Zelf gisteren officieel overgestapt naar andere guild. Eens kijken of ik vanavond officieel op 4/6 normal MV kan komen :)

En ik zal ook eens dat simcraft gaan downloaden. Ziet er wel leuk uit om eens mee te gaan spelen/vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Het is ook zeer handig voor iedereen. Stat Wrights veranderen met gear level, en zo hou ik bij wat handig is te reforgen etc.

Let wel op dat je het niet als de ultieme waarheid ziet, eigen experience is nog altijd beter.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
progress \0/
zowel Garalon als wind lord plat gisteravond. :)

Garalon kostte ons nog wel een paar enrage-wipes en ook nog een paar tries verkloot door van taktiek te wisselen, maar uiteindelijk ging hij dus neer.
Dus om 21:45 stonden we voor wind lord. 1e try de lfr taktiek toegepast, wat niet zo heel lekker ging, dus eerst maar even de tijd genomen om ons in te lezen :P
Taktiek iets aangepast, waarna we al snel richting de burnphase gingen. adds neer, iedereen in leven, enrage nog ver weg, dus wij dachten "eitje, dit wordt een kill".
Eerstvolgende boss aoe (blade flurry? ben de naam kwijt), 4 man plat _O-
toen een 2-tal tries 3 healers geprobeerd: geen kans voor de enrage een kill te halen.
dus terug naar 2 healers, wat al snel een kill opleverde. *O*
kortom, lekkere raidavond.

logs: http://www.worldoflogs.com/reports/rt-e8m48jf6leobuy76/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
JoeBravo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:03:
progress \0/
zowel Garalon als wind lord plat gisteravond. :)

Garalon kostte ons nog wel een paar enrage-wipes en ook nog een paar tries verkloot door van taktiek te wisselen, maar uiteindelijk ging hij dus neer.
Dus om 21:45 stonden we voor wind lord. 1e try de lfr taktiek toegepast, wat niet zo heel lekker ging, dus eerst maar even de tijd genomen om ons in te lezen :P
Taktiek iets aangepast, waarna we al snel richting de burnphase gingen. adds neer, iedereen in leven, enrage nog ver weg, dus wij dachten "eitje, dit wordt een kill".
Eerstvolgende boss aoe (blade flurry? ben de naam kwijt), 4 man plat _O-
toen een 2-tal tries 3 healers geprobeerd: geen kans voor de enrage een kill te halen.
dus terug naar 2 healers, wat al snel een kill opleverde. *O*
kortom, lekkere raidavond.

logs: http://www.worldoflogs.com/reports/rt-e8m48jf6leobuy76/
Nogmaals gefeliciteerd Joe!! Kun je iets meer uitwijden over de tactiek die jullie uiteindelijk toegepast hebben op Windlord. Ik hoop vanavond Garalon op zijn flikker te geven. Dan hebben we ongeveer even veel tijd als jullie voor windlord en kunnen we allicht gelijk komen qua progress!

Wij hadden gister net 1 mannetje te weinig voor de extra ingelaste raid. Die ging dus niet door, daarom vrijwel de hele avond heroics gedaan. Eerst 2 op mijn mage (met hmr en een mede tweaker), daarna een hele berg op de priest. Slechts 1 item kunnen looten, maar hmr zit in ieder geval weer iets beter in de gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
IntToStr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:54:
Volgens wowprogress liggen de eerste 3 heroic bosses van ToES al weer plat. Gaat weer hard zo. Wel opvallend dat 9 van de top 10 guilds horde zijn.
En ik heb behalve Will of the Emperor nog geen stap in normal MSV gezet, laat staan HoF :'( Bagger om een 25-mans raidguild te vinden op een fatsoenlijke server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

hulkie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:48:
[...]

Nogmaals gefeliciteerd Joe!! Kun je iets meer uitwijden over de tactiek die jullie uiteindelijk toegepast hebben op Windlord. Ik hoop vanavond Garalon op zijn flikker te geven. Dan hebben we ongeveer even veel tijd als jullie voor windlord en kunnen we allicht gelijk komen qua progress!

Wij hadden gister net 1 mannetje te weinig voor de extra ingelaste raid. Die ging dus niet door, daarom vrijwel de hele avond heroics gedaan. Eerst 2 op mijn mage (met hmr en een mede tweaker), daarna een hele berg op de priest. Slechts 1 item kunnen looten, maar hmr zit in ieder geval weer iets beter in de gear!
Ja was wel fijn om even zo door heroics heen te blazen! Net even reforge etc gedaan, en vanavond mijn heroic items maar eens enchanten!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

[...]

Hoe was het healen met je priest trouwens? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nou niet echt actief bezig was schade te ontwijken in shado-pan monestary :). Denk dat ik z'on 20 % van de schade had kunnen voorkomen... hele avond niet kunnen focussen dus kwam er vaak te laat achter dat ik in shit stond :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:45
Patch 5.1 mag van mij wel eens komen met de alt reputation changes. Ik heb nu 4 level 90's maar ik wacht echt met rep grinden tot die wijziging er is.
Tot die tijd mijn Death Knight uit de motteballen gehaald en op aanraden van velen hier naar blood gezet en het levellen gaat als een trein.
Ik heb alleen het idee dat ik de rotatie nog lang niet door heb. Is er een soort van rotatie of is het meer een prio lijst? Zoals ik nu op de knoppen ram ben ik zo door de runes heen en kan ik alleen maar fillers kiezen.
Ben level 79 dus nog geen Outbreak dus moet ik de diseases nog "handmatig" er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Sabrac schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:53:
[...]
Hoe was het healen met je priest trouwens? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nou niet echt actief bezig was schade te ontwijken in shado-pan monestary :). Denk dat ik z'on 20 % van de schade had kunnen voorkomen... hele avond niet kunnen focussen dus kwam er vaak te laat achter dat ik in shit stond :).
2 vingers in mn neus, vele malen makkelijker als de DK alt tank van een guildie die ik daarna moest healen. Geen cooldown gebruik, geen gear en heel veel pullen is moeilijker te healen als een beer in dps gear die het niet te gek maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
[...]

adds: 1 ambershaper, 1 blade"iets" en 2 healers cc-en. (met de speer of met class eigen cc)
dedicated interupter (liefst 2) op de 3e healer.
de rest bij elkaar tanken (boss+1 à 2 adds op de ene, rest op andere tank), wij deden dat een beetje aan de zijkant
dps focussen op healer, rest zoveel mogelijk cleaven.
als healer neer is, is de rest als het goed is ook al laag, die verder aoe-en.
adds down, boss naar midden brengen voor bewegingsruimte ivm bombs.
boss burnen, waarbij je goede afspraken moet maken aangaande te gebruiken cd's voor de blade flurry (~450k in 5 sec per player, ongeveer iedere minuut).

onze kill was dus met 2 tanks (druid, monk) en 2 healers (druid, paladin), maar 1 tank/3 healers schijnt ook viable te zijn.
voordeel van 2 tanks in de laatste fase was bij ons dat als de ene tank laag in hp was de ander het overnam. Daardoor bleef vengeance ook redelijk op pijl voor beide tanks.

En bij een verkeerde pull of vroege fout: resetten. dit kan al door een klein stukje de helling af te lopen. ;)
Veel gedaan gisteravond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

hulkie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:00:
[...]

2 vingers in mn neus, vele malen makkelijker als de DK alt tank van een guildie die ik daarna moest healen. Geen cooldown gebruik, geen gear en heel veel pullen is moeilijker te healen als een beer in dps gear die het niet te gek maakt :)
Ok mooi, had je wel als focus target en zag je mana soms snel achteruit gaan, dus vandaar dat ik de pulls niet te gek maakte. Bij de druid / pala healer die ik normaal meesleep zie ik hun mana niet eens droppen tenzij ik echt iets van 10 á 15 mobs op me heb.. echt ziek hoeveel die kunnen healen met weinig mana.

Af en toe ook een innervate je kant op gegooid tussen pulls in :). 2 jaar lang healer gespeeld helpt dan wel, dan wil je geen bossfight starten als de healer op 20 % mana zit oid :).

Ga binnenkort beginnen met tank gear verzamelen (zelfde gear, maar dan met stam / dodge en crit gems / enchants :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Sabrac schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]
Ok mooi, had je wel als focus target en zag je mana soms snel achteruit gaan, dus vandaar dat ik de pulls niet te gek maakte. Bij de druid / pala healer die ik normaal meesleep zie ik hun mana niet eens droppen tenzij ik echt iets van 10 á 15 mobs op me heb.. echt ziek hoeveel die kunnen healen met weinig mana.

Af en toe ook een innervate je kant op gegooid tussen pulls in :). 2 jaar lang healer gespeeld helpt dan wel, dan wil je geen bossfight starten als de healer op 20 % mana zit oid :).

Ga binnenkort beginnen met tank gear verzamelen (zelfde gear, maar dan met stam / dodge en crit gems / enchants :))
Gister in de laatste run iig nieuwe shoulders geloot, scheelt weer ongeveer 600 spirit. Ik kan wel meer van dat soort items gebruiken, dan wordt mana snel minder een issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Voor m'n nieuwe guild was ik in principe als dps gevraagd, dus ben me daar meer op aan het richten qua gear nu. Gelukkig is heel veel dps gear ook mooie tank gear voor paladins. Het is alleen nogal gepuzzel met beide specs op hit/exp caps te krijgen als de helft van de gear voor beide specs gebruikt wordt :p Maar goed dat reforgelite ook slots kan vastzetten en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

JoeBravo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:03:
[...]

adds: 1 ambershaper, 1 blade"iets" en 2 healers cc-en. (met de speer of met class eigen cc)
dedicated interupter (liefst 2) op de 3e healer.
de rest bij elkaar tanken (boss+1 à 2 adds op de ene, rest op andere tank), wij deden dat een beetje aan de zijkant
dps focussen op healer, rest zoveel mogelijk cleaven.
als healer neer is, is de rest als het goed is ook al laag, die verder aoe-en.
adds down, boss naar midden brengen voor bewegingsruimte ivm bombs.
boss burnen, waarbij je goede afspraken moet maken aangaande te gebruiken cd's voor de blade flurry (~450k in 5 sec per player, ongeveer iedere minuut).

onze kill was dus met 2 tanks (druid, monk) en 2 healers (druid, paladin), maar 1 tank/3 healers schijnt ook viable te zijn.
voordeel van 2 tanks in de laatste fase was bij ons dat als de ene tank laag in hp was de ander het overnam. Daardoor bleef vengeance ook redelijk op pijl voor beide tanks.

En bij een verkeerde pull of vroege fout: resetten. dit kan al door een klein stukje de helling af te lopen. ;)
Veel gedaan gisteravond. :P
Onze eerste kill was 1 tank, 2 healers :o We merkten dat het AoEen nogal irritant was als beide tanks een beetje verspreid waren, wat onvermijdelijk is met de verschillende abilities. We zijn toen al heel snel gaan 1 tanken, wat de andere tank vrijspeelde voor interrupts. Wij deden onze eerste kill ook met 4 CCs, maar als je twee interrupters hebt kun je het ook prima met 3 CCs af. De heal is solo te interrupten als iedere melee class.

Voordeel van 1 tank is dat je gegarandeerd evenveel AoE dmg op alle adds hebt. Als je dan ook nog eens 2 van elke soort add bij elkaar hebt staan gaan alle adds ongeveer op precies hetzelfde moment neer, wat het geneuzel met re-CCen enzo compleet uit het gevecht haalt. En da's toch wel makkelijk. Maar zo deden wij de eerste kill dus niet, want we CC'den idd ook 2 healers, en 1 van elke andere add. Healer ging als eerste neer, en vervolgens de andere twee sets ongeveer gelijktijdig.

Zodra je in P2 komt vormden wij een halve cirkel achter de boss, die langzaam naar voren stapte. De Whirling Blade is echt pijnlijk als melee; probeer in de gaten te houden welke kant de boss op kijkt, en probeer op max hitbox te staan. Die blade wil nog wel eens mensen raken die technisch gezien achter de boss staan, maar dus te dichtbij staan en toch geraakt worden. Als ranged mag je nooit meer dan 1 keer geraakt worden. In P2 is dat echt een instant kill.

CD abuse op de Rain of Blades (1 major CD per minuut ongeveer) en je hebt een kill te pakken. Het heeft ons behoorlijk wat wipes gekost om in P2 te komen, maar zodra we daar waren werd het best snel een kill.

Oh, en wij doen 't nu met 1 tank en 3 healers, omdat we dus maar 3 CCs gebruiken, en AoE daarmee een stuk effectiever is, wat ons een behoorlijke DPSboost opleverde.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
IntToStr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:39:
Voor m'n nieuwe guild was ik in principe als dps gevraagd, dus ben me daar meer op aan het richten qua gear nu. Gelukkig is heel veel dps gear ook mooie tank gear voor paladins. Het is alleen nogal gepuzzel met beide specs op hit/exp caps te krijgen als de helft van de gear voor beide specs gebruikt wordt :p Maar goed dat reforgelite ook slots kan vastzetten en zo :)
Net nog even zitten kijken of er nog veel mensen in de Wanderers zitten die ik nog ken maar zo alleen Noggin is degene die ik nog echt ken. Tot zover ik kan zien :P
Succes daar en vergeet niet af en toe Cartje mee te rossen door wat dungeons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Carthrax schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:13:
[...]

Net nog even zitten kijken of er nog veel mensen in de Wanderers zitten die ik nog ken maar zo alleen Noggin is degene die ik nog echt ken. Tot zover ik kan zien :P
Succes daar en vergeet niet af en toe Cartje mee te rossen door wat dungeons ;)
Geef me maar een schop op realid en ik kan je wel meenemen op m'n dagelijkse random dungeon :)

Ik hoorde dat het huis van de guild master van de wanderers was opgeblazen, letterlijk :X Organisatie is daarom een beetje zoekende rond raids, maar in plaats van de geplande 25 raids zijn er nu 10 man raids. Kon me alleen nog niet opgegeven via het forum omdat mijn account nog niet gelinkt is, dus ik hoop maar dat er een plekje is nog vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
video van onze wind lord kill: YouTube: wind lord

edit: zie ook dat onze last man standing Elegon 1st kill erbij staat: YouTube: elegon 8)

edit:
ugh, video kijken wordt pijnlijker naarmate ik 'm vaker zie: ik zie mezelf steeds weer nieuwe fouten maken |:(

[ Voor 53% gewijzigd door JoeBravo op 21-11-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

JoeBravo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:39:

ugh, video kijken wordt pijnlijker naarmate ik 'm vaker zie: ik zie mezelf steeds weer nieuwe fouten maken |:(
Heb dat zelf gehad met een video kijken, constant zie ik dan dat ik bepaalde bleeds laat vallen, geen SR gebruik oid...

Mijn hint, 1x video kijken, tevreden? mooi, niet weer kijken xD hoe vaker je em kijkt hoe vaker je fouten ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Iemand nog hints/tips voor een Blood DK qua rotatie of prio systeem?

Ik ben druk bezig met levelen dus heb nog geen Outbreak. Als ik dan standaard een rijtje af ga dus de 2 diseases er op, dan heart strike 2x, death strike en daarna is het rune strike totdat alles weer opgebouwd is. Nu is het met een enkele mob niet echt een probleem maar vraag mij af hoe het gaat voor langere gevechten en goede rune management.
En wat zijn de go-to addons voor een Blood DK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Carthrax schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:45:
Iemand nog hints/tips voor een Blood DK qua rotatie of prio systeem?

Ik ben druk bezig met levelen dus heb nog geen Outbreak. Als ik dan standaard een rijtje af ga dus de 2 diseases er op, dan heart strike 2x, death strike en daarna is het rune strike totdat alles weer opgebouwd is. Nu is het met een enkele mob niet echt een probleem maar vraag mij af hoe het gaat voor langere gevechten en goede rune management.
En wat zijn de go-to addons voor een Blood DK?
dat is het eigenlijk wel. owja, en bloodboil om je deseases te refreshen.
death strike >> all voor survival, maar soms ontkom je er niet aan om je runes voor (aoe)threat te gebruiken.
kunst is het timen van death strike na hoge damage voor grote heal/shield.
go-to addons: bloodshieldtracker en een vengeance addon.
Een addon die je runes duidelijker weergeeft dan de standaardinterface doet is ook wel prettig.
de eerste geeft aan hoe groot je blood shield is, de duur ervan, diverse andere shields op je en hoe groot de heal van je volgende death strike gaat zijn.
Je vengeance in de gaten houden is solo niet zo heel belangrijk maar kan handig zijn in dungeons. (is 1 blood boil/rune strike genoeg voor snap aggro, of moet ik meer moeite doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

video van onze wind lord kill: YouTube: wind lord

edit: zie ook dat onze last man standing Elegon 1st kill erbij staat: YouTube: elegon 8)

edit:
Haha dat is helemaal erg wanneer je arena videos van jezelf terug kijkt. Dan heb je echt zoiets van, mmm laat
ik m'n video maar op prive zetten 8)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
JoeBravo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:01:
[...]

dat is het eigenlijk wel. owja, en bloodboil om je deseases te refreshen.
death strike >> all voor survival, maar soms ontkom je er niet aan om je runes voor (aoe)threat te gebruiken.
kunst is het timen van death strike na hoge damage voor grote heal/shield.
go-to addons: bloodshieldtracker en een vengeance addon.
Een addon die je runes duidelijker weergeeft dan de standaardinterface doet is ook wel prettig.
de eerste geeft aan hoe groot je blood shield is, de duur ervan, diverse andere shields op je en hoe groot de heal van je volgende death strike gaat zijn.
Je vengeance in de gaten houden is solo niet zo heel belangrijk maar kan handig zijn in dungeons. (is 1 blood boil/rune strike genoeg voor snap aggro, of moet ik meer moeite doen)
thx! Ik ga de addons vanavond direct even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Gisteren eindelijk Zor'lok 25 HC down...echt wat een baas, als baas!

Zo veel sub 5% wipes heb ik lang niet gehad...elke keer of de tank, of de tank healer of allebij dood, instawipe :/

Nu nog even Garalon aaien vandaag en dan lekker progress op Amber Shaper :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
Hoi allemaal,

Ik ben aan het twijfelen om weer WoW te gaan spelen en dan met een nieuwe character op een nieuwe server.

Heeft iemand advies voor een server en/of (internationale) guild met leuke en actieve mensen? Afhankelijk van mijn bevindingen zal ik MoP kopen (heb t/m Cata op het moment). Ik speelde graag afwisselend PvE en PvP maar meer PvE: o.a. veel old content-raids. Het zou leuk zijn als ik samen zou kunnen spelen met gelijkgestemde mensen, die daar ook van houden.

Gr,
Xeiji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
Xeiji schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:06:
Hoi allemaal,

Ik ben aan het twijfelen om weer WoW te gaan spelen en dan met een nieuwe character op een nieuwe server.

Heeft iemand advies voor een server en/of (internationale) guild met leuke en actieve mensen? Afhankelijk van mijn bevindingen zal ik MoP kopen (heb t/m Cata op het moment). Ik speelde graag afwisselend PvE en PvP maar meer PvE: o.a. veel old content-raids. Het zou leuk zijn als ik samen zou kunnen spelen met gelijkgestemde mensen, die daar ook van houden.

Gr,
Xeiji
Tsja, ligt er helemaal aan wat je verwacht, ik zit zelf op een PvE server (Azjol Nerub), heeft als voordelen dat er geen ganking in de normale spelwereld plaatsvindt, voor PvP zit je dan echt vast aan de battlegrounds. Zit zelf in een raiding guild als social, zoiets lijkt me wel geschikt voor je, tenzij je hardcor wil raiden zou ik een guild zoeken dat socials toelaat, geen verplichtingen, wel de vrijheden en perks :)

Als je evt ganking in de normale spelwereld geen probleem vindt zou ik een PvP server zoeken, old raid content kan je altijd doen (doe ik namelijk zelf ook solo, voor zover mogelijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Kameraad van mij livestreamed een SC2 tournamentje. Op dagen dat ze dat niet doen streamed hij dan random shit van ons in WoW ... Als je dit dan later nog eens terug kijkt merk je pas echt wat voor een idioot je wel niet kunt zijn ... en hoe fuck'n irritant mijn stem wel niet is :p

Blijf maar beter op de achtergrond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
EelcoB schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:16:
[...]

Tsja, ligt er helemaal aan wat je verwacht, ik zit zelf op een PvE server (Azjol Nerub), heeft als voordelen dat er geen ganking in de normale spelwereld plaatsvindt, voor PvP zit je dan echt vast aan de battlegrounds. Zit zelf in een raiding guild als social, zoiets lijkt me wel geschikt voor je, tenzij je hardcor wil raiden zou ik een guild zoeken dat socials toelaat, geen verplichtingen, wel de vrijheden en perks :)

Als je evt ganking in de normale spelwereld geen probleem vindt zou ik een PvP server zoeken, old raid content kan je altijd doen (doe ik namelijk zelf ook solo, voor zover mogelijk...)
Ik denk dat ik voor een PvE server zal kiezen omdat ik het niet leuk vind om gegankt te worden :P

Wat voor class speel je omdat je bijna alles kan solo'en, paladin? Zelf wou ik voor een priest (Disc PvP/Holy PvE) gaan, maar kun je als priest (op level 90) old content solo'en en zo ja met welke spec?

Zijn er instant battleground queues voor horde of alliance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Voor solo is een blood dk volgens mij veruit het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Xeiji schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat ik voor een PvE server zal kiezen omdat ik het niet leuk vind om gegankt te worden :P

Wat voor class speel je omdat je bijna alles kan solo'en, paladin? Zelf wou ik voor een priest (Disc PvP/Holy PvE) gaan, maar kun je als priest (op level 90) old content solo'en en zo ja met welke spec?

Shadow priests kunnen best wat oude raids solo doen heb ik me laten vertellen. :)

Die battleground queues zal aan de realm liggen waar je op gaat en in welke battlegroup die zit, als dat een actieve is zal je meestal niet zo lang hoeven te wachten.
Als je snelle queues wilt is het dus aan te raden om naar een goed bevolkte battlegroup te gaan waar spelers van beide kanten goed vertegenwoordigd zijn. :)

Even een vraagje trouwens, zijn er hier toevallig mensen die op Darksorrow spelen, horde kant?
Als er al iemand op Darksorrow zit zal de kans wel groot zijn dat het aan de Alliance kant is, de verhouding is jammer genoeg zwaar in het voordeel van de Alliance (4:1) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Beste mensen. Is hier toevallig iemand met een RBG-groep waar ik dit weekend mee op pad kan? (al is het alleen maar om te cappen). Ik kom het liefst op m'n Mage (A) of evt Lock (H). Mage is fully honor + 3 conquest pieces (nog geen t1 weap) en Lock full honor + 1 conquest piece. Mic is aanwezig + vent/ts3/skype en ik ben uiteraard ook bereid om gebruik te maken van RBG addons zoals bijv. bgtargets.

Maakt niet uit als het low rating is, als er maar wel een enigszins redelijke target caller/leader is en iedereen pvp gear heeft.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:54
Sabrac schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]

Ik zou niet op stam/dodge gaan gemmen of enchanten als beertje. Je krijgt genoeg Stam van je gear, over het algemeen. Hit/Crit/Expertise/Haste (in die volgorde) is beter om op te concentreren.
Stam en Dodge zijn best wel een waste of slots. Ik probeerde laatst eens met mijn oude [Veil of Lies] te tanken, om te kijken of de Stam/Dodge veel beter zou zijn, maar je hebt meer aan [Windswept Pages] met 847 Agi en kans op Haste.

Crit geeft buiten extra threat generation ook extra Rage generation, waardoor je eerder Savage Defense kan poppen. Dat maakt de noodzaak om Dodge te gemmen/enchanten minder hard nodig.
Agility geeft Crit en Dodge, nog een reden om niet te gemmen/enchanten met Dodge goodies.
Haste is ook weer goed voor Rage generation, dus eerder Savage Defense.

Je hebt overigens wel verschil in 463 gear voor beertjes of kitties. Kitty gear = Mastery

[ Voor 4% gewijzigd door Poops_McGhee op 21-11-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
IntToStr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:57:
Voor solo is een blood dk volgens mij veruit het beste.
Blood DK maakt solo'en inderdaad een heel stuk makkelijker. Veel selfhealing en doet ook decent damage. Een Guardian Druid doet het niet minder. Overigens vandaag MC binnen 20 minuten gefixed met een Shaman. Dan kan je ook gerust the whole room pullen. Heb nu eindelijk de hele Earthfury set compleet. Baron Geddon wilde de spaulders maar niet droppen. En ik heb het hem best vaak gevraagd...... beleefd ook nog.

Verwijderd

Ja, als je dat puur behoudt om je raid van dienst te zijn is dat uiteraard goed. Just keep it up, vond je dps gewoon opvallig laag voor je gear. Maar misschien, zoals ik zei, ben ik te veel van een elitist en vergelijk ik alles met wat ik kan :P Maar goede keuze heb je gemaakt, als je raid niet zo goed is moet jij maar de gaten vullen! Dus doe gewoon je ding joh :P niet max dpsen zodat je raid kan progressen.

Klopt EJ adjustments worden pas gepost naar uitvoerig testen, op dit moment zijn zij heel accuraat! Die HotW was ook wel een hele grote "hotfix".. nog enige progress op het gebied van raiden?

Wat ik van veel ferals merk is dat zij soms te vaak hun energy zsm willen gebruiken. Soms is het poolen ervan veel handiger. 5 CP SR is in theorie het beste, maar je zult daardoor RIPs gaan clippen. SR uptime is belangrijker dan 5CP SR. Heel vaak zul je SR moeten gebruiken bij 2-3 CPs, meestal zit er dan nog 5-10 sec over op SR - maar dat is niet erg. Als je nog niet energy capped bent gewoon je energy naar 80 laten komen, dan is je SR rond 3sec - SR refresh - Shred / Rake - Voila rip weer erop bij <3 sec. Laat je dus niet verleiden door zoveel mogelijk energy te gebruiken. Soms is terughouden (zolang je het maar niet laat cappen) veel beter. Ik schrijf dit tevens als algemene informatie want ik zag een andere druid ook posten. Dus wellicht doe je dit al dus trek je hier niks van aan ^^

En wat betreft jij zei over Bear tanking stats prio ben ik het er helemaal mee eens. Niet dat Poops heel ver ervan af zit maar Stam=>Agility blijft nog steeds prio. Heeft gewoon zoveel voordelen. Bear tanks werken anders dan de meeste tanks, vooral in MoP. Volgens mij zijn bear tanks de enige op 't moment zonder enige form van absorb. We moeten gewoon collosaal zijn, *grote HP pools (omdat onze enige form van mitigation dodge en armor is), want als je toevallig even 3 attacks achter elkaar dodged en healer denkt iemand anders te kunnen healen ben je ineens foetsie. Stamina=> Agility (geeft je dodge/meer threat/meer primal nogwat dat je rage geeft (rage = meer surv)) => mastery (kijk naar *, meer armor op grotere HP betekent effectief steady damage en health increase) => dan andere crap. Hit moet je vind ik ook wel aardig hebben, belangrijk bij pull wanneer mensen prepotten.. Wil natuurlijk niet 2 mangles missen en aggro verliezen!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Mjah, op het moment zie je voor Bear tanking echt heel veel verschillende manieren.
De een gaat voor maximale rage generatie (Hit / Crit / Agi / Expertise en dergelijke)
Ander gaat voor een zo hoog mogelijke EHP (Dodge / Stam / Mastery en dergelijke).

Zelf zou ik echter voor een combo gaan, wel Hit / Exp capped voor rage, daar waar mogelijk wat extra crit. Echter zou ik inderdaad wel een beetje extra HP willen hebben, mits je tegen bv. een magic boss vecht, of iets wat je niet kan dodgen (de dot bij de stone guards bijvoorbeeld). Op z'on gevecht is Rage generatie ook wel handig, gezien je heel vaak Frenzied Regeneration kan doen.

Qua process met raiden, tjah, eigenlijk niet (voor mij) en tegelijk weer wel (voor m'n guild).
De PUG waar ik elke week mee geraid heb heeft dinsdag besloten de stekker eruit te trekken (werd georganiseerd door 5 man uit 1 guild). Teveel mensen hadden tevaak op het laatst afgezegd of hadden aangegeven er geen zin meer in te hebben, dus op Elegon heb ik niet meer kunnen oefenen.

Gister wel met m'n guild mee naar MSV, één van de main dps'ers kon gister niet mee, en we hadden 2 net gedingde lvl 90's bij ons (zie 450 / 460 ilvl). Uiteindelijk een pug warlock die met ons mee ging, op de voorwaarde dat we 3/6 neer zouden halen. Als guild waren we nog nooit verder gekomen dan 21 % op garajal voordat hij ons allemaal naar de spirit realm stuurde, maar goed, dat was niet mijn probleem, maar die van de raid leader.

Stoneguards, 1 shot... deed erg matige dps, zat bijna constant gechained aan een ranged dps die dan lekker besluit niet te bewegen, verlies je aardig wat tijd om te dps'en.

Feng, geen erg lekker en toen stond er opeens een healer in de groep met arcane resonance, boem.. 5 man weg. om vervolgens iets van 7x te wipen voordat hij echt neer ging. Constant kleine fouten, healers die te laat de shield ingingen, dps die er buiten bleef, te veel stacks van die vuur buff op de baas of simpelweg in de wildfire patches staan...

Garajal, nou... na feng moest ik eerlijk zeggen, dit gaat hem niet worden. DPS was echt dramatisch voor sommige mensen, maar goed.. raid leader wou dat de nieuwe leden ook wat ervaring op het gevecht kregen zodat we in ieder geval op zondag een serieuze poging konden wagen. Ik had zelf de GarajalAnnounce addon gedownload en werd mij dus gevraagd dit ook even aan te kondigen, goed.. geen probleem.

1e pogingen, OT vergat garajal vlak voor de banishment te taunten (om zo dus 2e in aggro te staan) en ja hoor, baas keert zich naar mij om en kitty valt om. Later vielen meer man om door de voodoo dolls damage.
Maar goed, kon gebeuren, was de 1e keer dat we het met 2 healer probeerden.

Poging 2, totems gingen goed, healing kon nog iets beter (vielen wat dps om) en gingen met 8 man (-2 dps) zijn frenzy in... 8 % enrage.

Poging 3, totems gingen goed, healing ging goed, alleen de dps kwam nog net iets te kort (0 % enrage, 800k hp over op garajal).

Poging 4, zie poging 3, bij 25 % viel de offtank om en om te voorkomen dat de main tank nog naar de spirit realm werd gestuurd, vroeg ik om een timewarp en dat de totem genegeerd werd. Op zich geen slechte beslissing, maar uiteindelijk werd de raid dmg net te veel... 1 % wipe (1.4 mil over).

Poging 5, raid leader gaf aan dat het de laatste try werd (het was 22:23 en we stoppen altijd om 22:30). Gezien ik de leiding voor dat gevecht had over genomen, dus een verzoek bij iedereen neer gelegd om te gaan prepotten. Totems gingen goed, Healing ging uitsteken en ook de DPS was uiteindelijk in orde. Na 5 minuten en 30 seconde (30 seconde voor de enrage) viel de baas om :).

De originele raid leader gaat nu dus voor de volgende keer zelf de addon gebruiken en roepen wie de realm in gaan.
En om dit boek maar eens af te sluiten, de logs van gister avond (pas begonnen met recorden na de 2e wipe bij Feng, was vergeten het aan te zetten):
http://www.worldoflogs.com/reports/rt-fzqqj35g37govtzu/

Moet wel zeggen dat ik het heerlijk vond weer een beetje mensen te 'begeleiden', maar goed, je hebt niets aan 2 raid leaders, dus tenzij ik wederom gevraagd wordt te leiden, zal ik volgen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Sabrac op 22-11-2012 07:59 ]

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Gister mijn spec gewisseld naar wat jullie aan hadden geraden, moet zeggen dat het wel fijn speelt.
Moest wel even wennen qua rotatie enzo, maar het lijkt dat m'n dps met een paar k/s is gestegen.

Helaas verder geen tijd gehad om te spelen.

Voor m'n specchange nog wat LfR gedaan, eerste keer Sha of Fear down. Helaas geen drops alleen :(

Want a cookie?!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Sabrac schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:59:
[...]1e pogingen, OT vergat garajal vlak voor de banishment te taunten (om zo dus 2e in aggro te staan) en ja hoor, baas keert zich naar mij om en kitty valt om. Later vielen meer man om door de voodoo dolls damage.
Maar goed, kon gebeuren, was de 1e keer dat we het met 2 healer probeerden.
Voodoo doll zorgt er voor dat de MT een idiote sloot threat krijgt en dat de tank wordt gelocked. Dus als de OT direct daarna taunt komt hij direct op de tweede plaats. Dan is er niets dat hij kan vergeten en het wordt voor de dps onmogelijk om ook nog maar in de buurt te komen kwa threat.

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Ryack schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:40:
[...]

Voodoo doll zorgt er voor dat de MT een idiote sloot threat krijgt en dat de tank wordt gelocked. Dus als de OT direct daarna taunt komt hij direct op de tweede plaats. Dan is er niets dat hij kan vergeten en het wordt voor de dps onmogelijk om ook nog maar in de buurt te komen kwa threat.
Ah, zal het voor de volgende keer onthouden, bij ons taunten de tanks een paar sec voor banishment

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
Ryack schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:40:
[...]

Ik OT deze baas op me DK en ik hoef NOOIT te taunten. Als je als 2e tank (OT) gewoon zorgt dat je genoeg dps doe hoef je nooit te taunten. Krijg jij geen aggro moet je als tank toch eens gaan denken aan meer hit en expertise.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Joenino schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:47:
[...]

Ik OT deze baas op me DK en ik hoef NOOIT te taunten. Als je als 2e tank (OT) gewoon zorgt dat je genoeg dps doe hoef je nooit te taunten. Krijg jij geen aggro moet je als tank toch eens gaan denken aan meer hit en expertise.
Probleem bij ons zit het al een tijdje in de tank aggro, bij Feng zal ik me de eerste tijd echt moeten inhouden anders steel ik aggro. Voornaamste reden waarom ik symbioses op een hunter plaats voor dat gevecht, Feign death en ik hoef me qua aggro geen zorgen dan meer te maken.

• JoeBravo
Joenino schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:47:
[...]

als 2e tank, dus zonder vengeance met pre-pottende dps meekomen in threat vind ik toch wel knap. 1x taunten voor het eind van de 1e voodoodoll lijkt me een stuk veiliger dan er vanuit gaan dat het dan al wel goed zit.

gisteren lekkere LFR run gedraaid: 2 tier pieces (legs+chest). aangezien ik de gloves al had van sha en ik de 4pc bonus crap vind voor elemental, de chest voor m'n resto set gebruikt.

• JeroenNietDoen
Gisteravond de nieuwe LFR gedaan. Op elke baas behalve Sha 1 wipe. Maar al met al, simpel als je het vergelijkt met de andere.

• hulkie
En wij hebben gister Garalon eindelijk down gekregen na een aantal avonden met laag % te wipen op de enrage. Gewoon met 3 healers, maar dit keer zonder tanks. Ik als firemage en de healers om te kiten, de rest gewoon zo veel mogelijk stilstaan. Hier de logs: http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=4017&e=4418. We hadden voor het eerst wat problemen op Bladelord. Een offtank met 463 itemlevel wordt zo nu en dan nog wel eens ge-oneshot. Ook faalden er een aantal mensen op tornado's ontwijken, dan haal je de enrage net niet. 1 keer op 200k health na, dat is 1 pyro!

De 4de baas in HoF hebben we 6 keer gedaan. Lijkt niet al te moeilijk, windbombs zijn grappig, boomerang kan beter, iets meer dps en healing cooldowns managen en we hebben deze week nog wel een kill!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Vraag voor warrior tanks hier; gemmen/reforgen jullie voornamelijk voor mastery/parry of meer voor stamina?
Ik zelf doe namelijk mastery > parry > stam > hit/exp. cap. Toch krijg ik het gevoel dat ik te weinig stamina heb (475k unbuffed). M'n tankbuddy (pala tank) zit rond de 525k unbuffed.

Iemand zelfde dilemma ;p ?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 16:25

Nibbz

Postmaster General

JoeBravo schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:57:
[...]

als 2e tank, dus zonder vengeance met pre-pottende dps meekomen in threat vind ik toch wel knap. 1x taunten voor het eind van de 1e voodoodoll lijkt me een stuk veiliger dan er vanuit gaan dat het dan al wel goed zit.

gisteren lekkere LFR run gedraaid: 2 tier pieces (legs+chest). aangezien ik de gloves al had van sha en ik de 4pc bonus crap vind voor elemental, de chest voor m'n resto set gebruikt.
Inderdaad, die add met dat masker op klappen.. word je uit de spirit realm gegooid, en direct ff taunten. It's that easy!

13:37

• hmr

hmr

hulkie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:01:
En wij hebben gister Garalon eindelijk down gekregen na een aantal avonden met laag % te wipen op de enrage. Gewoon met 3 healers, maar dit keer zonder tanks. Ik als firemage en de healers om te kiten, de rest gewoon zo veel mogelijk stilstaan. Hier de logs: http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=4017&e=4418. We hadden voor het eerst wat problemen op Bladelord. Een offtank met 463 itemlevel wordt zo nu en dan nog wel eens ge-oneshot. Ook faalden er een aantal mensen op tornado's ontwijken, dan haal je de enrage net niet. 1 keer op 200k health na, dat is 1 pyro!

De 4de baas in HoF hebben we 6 keer gedaan. Lijkt niet al te moeilijk, windbombs zijn grappig, boomerang kan beter, iets meer dps en healing cooldowns managen en we hebben deze week nog wel een kill!
Nice! Gefeli Hulkie!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• IntToStr
Gisteren voor het eerst met m'n nieuwe guild een fresh run MV gedaan, weer als tank. We zijn tot 4/6 gekomen, een mooi resultaat denk ik, aangezien best een aantal mensen nog geen kill hadden op een paar van de bosses. Op Garajal dropte gewoon exact dezelfde loot als afgelopen zondag. Nu had ik dus wel de wrists en beide shamans zijn blij met hun shield. Ook nog een dps helm van Feng voor mij. Goede score dus. Max ilvl is nu 479, al is dat wel een mix van tank en dps spul :p

Daarna nog even snel nieuwe LFR geprobeerd, maar alleen boss 2 en 3 neer daar. Leek vrij eenvoudig te zijn, maar toen was ik er wel klaar mee aangezien 3 healers maar zo'n 15k hps deden en werden gekicked. Toen duurde het me te lang om te wachten op dat tijdstip. Maar wat ben je als melee zwaar in het nadeel bij die 2 bosses zeg. Bij Tsulong moet je de hele tijd naar die lichtzuil lopen en naar adds toe en bij Lei Shi (?) moet je er ook constant naar toe rennen en aoe-en bij Hide kan ik als paladin niet zonder target of holy power...

Oh en Sha of Anger gaf me weer m'n wekelijkse gold...

• Poops_McGhee
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:50:
[...]

En wat betreft jij zei over Bear tanking stats prio ben ik het er helemaal mee eens. Niet dat Poops heel ver ervan af zit maar Stam=>Agility blijft nog steeds prio. Heeft gewoon zoveel voordelen. Bear tanks werken anders dan de meeste tanks, vooral in MoP. Volgens mij zijn bear tanks de enige op 't moment zonder enige form van absorb. We moeten gewoon collosaal zijn, *grote HP pools (omdat onze enige form van mitigation dodge en armor is), want als je toevallig even 3 attacks achter elkaar dodged en healer denkt iemand anders te kunnen healen ben je ineens foetsie. Stamina=> Agility (geeft je dodge/meer threat/meer primal nogwat dat je rage geeft (rage = meer surv)) => mastery (kijk naar *, meer armor op grotere HP betekent effectief steady damage en health increase) => dan andere crap. Hit moet je vind ik ook wel aardig hebben, belangrijk bij pull wanneer mensen prepotten.. Wil natuurlijk niet 2 mangles missen en aggro verliezen!
Uiteraard zijn Agi en Stam prio stats, maar gemmen voor Stam = niet gemmen voor Crit. Waarom gemmen voor Crit en niet Agi? Gems met puur Agi geven je +160 Agi (=160 AP en 160 crit). En onderschat het belang van Hit en Expertise niet. Die zijn erg belangrijk voor Threat generation. Rage die je niet aan aggro spells hoeft te besteden kan je besteden aan Defensive spells.
Gems met puur Crit geven je +320 Crit. Dat is het dubbele van een Agi gem. Crit is een hele belangrijke stat voor Threat generation en Avoidance. Duo stat gems met Agi verhouden zich als +80/80 stats, waar duo stat gems met Crit +160/160 geven.
Oftewel, duo stat gem Agi = +80 Agi /+80 secundaire stat. Duo stat gem Crit = +160 Crit /+160 Hit/Expertise/Mastery.

Als je Avoidance (haste voor rage generation voor Savage Defense of Frenzied Regeneration, Stomps en dergelijke, crit voor extra dodge en Threat en DPS, dan heb je genoeg aan de Stam diemop je gear meekomt. Uiteraard moet je wel Stam enchanten als er geen betere optie is. Op Gloves is +170 Stam beter dan +50 Agi.
Ik heb met mijn beertje in 463 gear een healthpool van 434K unbuffed. Dat is niet hoog, maar meer dan voldoende.
Vanmorgen voor het werk nog even een paar dailies gedaan in Halfhill met een Stam prio setje. Ik merkte dat mijn healthpool wel een stuk groter was, maar ook met grotere sprongen afnam. Naar mijn gevoel was ik "zachter" dan normaal en ik snakte naar 60 rage om Savage Defense of welke Defensive spell dan ook.

Ieder natuurlijk zijn manier om met een druid te tanken. Toch raad ik af om op Stam, Mastery en Dodge te gemmen/enchanten. Dat moet je alleen doen als je Hit en Expertise capped bent en geen Crit of hoge Agi gems/enchants kan vinden.

Ondanks dat Stam en Agi heel belangrijk zijn is de stat prio voor Guardian tanks Hit / Crit / Expertise / Haste.
Stam komt genoeg van de gear zelf.

Totaal offtopic: typen op een IPad is een regelrechte ramp!
Gister LFR gedaan Heart of Fear.

Van de 6 Bosjes 2 items geloot :D, een vette headpiece en een nieuwe ring ! :).
iLVL 476 nu even zo uit me hoofd.

En nog geen faction op revered om loot te kopen >.>.
Ja daily's lol...

• IntToStr
Nibbz schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:21:
[...]

Inderdaad, die add met dat masker op klappen.. word je uit de spirit realm gegooid, en direct ff taunten. It's that easy!
Ik heb echt nooit problemen gehad met threat op garajal als tank. Heb nog nooit een taunt gebruikt daar. Moet zeggen dat ik wel altijd startte als tank en dan ook vol mee met heroism + cds waardoor ik als tank ook gewoon 80k dps doe in het begin. De andere tank moet dan de eerste keer misschien wel even taunten inderdaad, maar daarna is het echt niet meer nodig.

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

IntToStr schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:40:
[...]

Ik heb echt nooit problemen gehad met threat op garajal als tank. Heb nog nooit een taunt gebruikt daar. Moet zeggen dat ik wel altijd startte als tank en dan ook vol mee met heroism + cds waardoor ik als tank ook gewoon 80k dps doe in het begin. De andere tank moet dan de eerste keer misschien wel even taunten inderdaad, maar daarna is het echt niet meer nodig.
Mjah, als startende tank krijg je dus, volgens de info van Ryack, direct al zoveel threat door Voodoo dolls dat je dus nooit hoeft te taunten, het taunten hier ging dan ook om de 2e tank die het daarna moet overnemen :).

• IntToStr
Sabrac schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:42:
[...]

Mjah, als startende tank krijg je dus, volgens de info van Ryack, direct al zoveel threat door Voodoo dolls dat je dus nooit hoeft te taunten, het taunten hier ging dan ook om de 2e tank die het daarna moet overnemen :).
Bij voodoo dolls blijft de boss op z'n target, wat je ook doet. Je krijgt niet kunstmatig extra threat of zo dacht ik. De 2e tank moet bij de eerste banishment inderdaad zorgen dat ie genoeg threat heeft om over te nemen. Daarna blijf je voldoende vengeance houden om gewoon zonder taunts af te kunnen.

• JoeBravo
IntToStr schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:48:
[...]

Bij voodoo dolls blijft de boss op z'n target, wat je ook doet. Je krijgt niet kunstmatig extra threat of zo dacht ik. De 2e tank moet bij de eerste banishment inderdaad zorgen dat ie genoeg threat heeft om over te nemen. Daarna blijf je voldoende vengeance houden om gewoon zonder taunts af te kunnen.
taunten tijdens voodoodolls geeft de andere tank idd geen aggro, maar je krijgt wel net zoveel threat. Als je dus als niet startende tank na 30 of 40 seconden 1x taunt hoef je je daarna idd geen zorgen meer te maken, omdat je de voorsprong overneemt, daarmee direct aggro pakt bij de banishment en vervolgens zelf vengeance opbouwt.
Met helemaal niet taunten als 2e tank en vertrouwen op threat door dps bij de start is een groot risico imo. Zelfs als monk/dk.

onze warrior en druid mt's zijn onze monk invaltank al wel helemaal zat overigens: keggesemash (die spell heeft niet de normale naam meer in onze raid :P) is te OP. 1 kegsmash en de monk heeft gegarandeerd aggro blijkbaar _O-

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

JoeBravo schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:57:
[...]

taunten tijdens voodoodolls geeft de andere tank idd geen aggro, maar je krijgt wel net zoveel threat. Als je dus als niet startende tank na 30 of 40 seconden 1x taunt hoef je je daarna idd geen zorgen meer te maken, omdat je de voorsprong overneemt, daarmee direct aggro pakt bij de banishment en vervolgens zelf vengeance opbouwt.
Met helemaal niet taunten als 2e tank en vertrouwen op threat door dps bij de start is een groot risico imo. Zelfs als monk/dk.

onze warrior en druid mt's zijn onze monk invaltank al wel helemaal zat overigens: keggesemash (die spell heeft niet de normale naam meer in onze raid :P) is te OP. 1 kegsmash en de monk heeft gegarandeerd aggro blijkbaar _O-
Hmm wij gebruiken nu een Warrior en Monk tank en heb hier verder niets over gehoord (nu is de monk ook nog maar net 463 ilvl gegeared en de warrior bijna 480).

Wat ik wel van de monk hoorde was dat hij d.m.v. stagger en voodoo dolls blijkbaar mensen in de raid had vermoord :). Op een gegeven moment hoorde ik em zo zeggen van 'ow boy... this is not good, i just got a killing blow on our healer'. Later bleek hij d.m.v stagger + dolls z'on 10 man te hebben vermoord.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 16:25

Nibbz

Postmaster General

Sabrac schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:03:
[...]

Hmm wij gebruiken nu een Warrior en Monk tank en heb hier verder niets over gehoord (nu is de monk ook nog maar net 463 ilvl gegeared en de warrior bijna 480).

Wat ik wel van de monk hoorde was dat hij d.m.v. stagger en voodoo dolls blijkbaar mensen in de raid had vermoord :). Op een gegeven moment hoorde ik em zo zeggen van 'ow boy... this is not good, i just got a killing blow on our healer'. Later bleek hij d.m.v stagger + dolls z'on 10 man te hebben vermoord.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die warrior. Zelf ben ik met mijn prot warrior heel wat guides en forum's aan het lezen hoe je nu het beste je warrior kan spec'en / gemmen / enchanten /reforgen.

De ene guide/webpage zegt: "go for Hit en Expertise". De andere zegt "go for Mastery and Parry/Dodge". Weer een andere pagina zegt "go for expertise and mastery" en de 4e zegt "go for Hit and Mastery".

Op dit moment ga ik voor de expertise en mastery build. Hierdoor zou revenge niet moeten missen, en hiervoor de altijd rage krijgen.. om shield barrier zoveel mogelijk up te houden.

Ben wel benieuwd wat jullie warrior doet.

13:37

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Nibbz schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:37:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die warrior. Zelf ben ik met mijn prot warrior heel wat guides en forum's aan het lezen hoe je nu het beste je warrior kan spec'en / gemmen / enchanten /reforgen.

De ene guide/webpage zegt: "go for Hit en Expertise". De andere zegt "go for Mastery and Parry/Dodge". Weer een andere pagina zegt "go for expertise and mastery" en de 4e zegt "go for Hit and Mastery".

Op dit moment ga ik voor de expertise en mastery build. Hierdoor zou revenge niet moeten missen, en hiervoor de altijd rage krijgen.. om shield barrier zoveel mogelijk up te houden.

Ben wel benieuwd wat jullie warrior doet.
Als ik zo even snel spiek zie ik vooral Hit / Dodge / Mastery en Expertise

http://eu.battle.net/wow/...r/veknilash/Smot/advanced

• JoeBravo
Ik wist dat theckhd (paladin tank goeroe) ook naar warriors had gekeken, dus ben ff op z'n blog gaan zoeken:
http://sacredduty.net/201...rior-mitigation-followup/
lange post, maar scroll naar beneden voor de conclusie: voorkeur voor statweights hangt af van wat je ermee wilt bereiken: threat, minder damage overal, of minder damagespikes.

• hmr

hmr

Deze week voor het eerst de LFR met de hunter! Het bevalt me wel hunter op 90! Meer dan dat de rogue me bevalt! Pala en priest staan nu even op een laag pitje maaaar dit weekend even lekker veel spelen! Misschien straks de m-audio av-40's aanschaffen voor op mijn kamer!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Kan je ze alleen maar aan raden ! :D, zet wel de Bass boost uit want dat is geen gehoor ;)

• Joenino
JoeBravo schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:57:
[...]

Ik doe +- 35-40k dps voordat de eerste tank naar het spiritrealm gezonden wordt. Gewoon Army poppen, ghoul en gaan. Heb bovendien nog nooit aggro problemen gehad. Af gezien van de trigger happy dps welke al een mob hitten voordat ik zo ook maar aangeraakt heb.

• Xeiji
Ik ben nu begonnen met een dk op PvP realm Twisted Nether :)

Heeft iemand tips of een referentie naar een goede guide voor blood dk tanking en algemene dk guide voor een WoW veteraan, maar dk noob? Ik ben specifiek op zoek naar spell rotations, spell management en gearing (stat priority).

Ik had begrepen dat dk moet zoeken naar "Stamina > Mastery > Melee hit (7,5%) > Expertise (7,5%) > Parry > Dodge > Haste" of "Stamina > Mastery > Parry > Dodge > Melee hit (7,5%) > Expertise (7,5%) > Haste". Bron: www.noxxic.com/wow/pve/death-knight/blood/stat-priority

Dezelfde site heeft het ook over spell rotations, maar daar kom ik niet helemaal uit omdat ik niet thuis ben in dks.

• IntToStr
Zie posts en antwoorden daarop van Carthrax van gisteren en verder icy-veins.com denk ik.

En vooral gewoon van alles proberen tijdens het levelen, aangezien je natuurlijk niet meteen alles hebt op level 55.

• Joenino
Xeiji schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:14:

Heeft iemand tips of een referentie naar een goede guide voor blood dk tanking en algemene dk guide voor een WoW veteraan, maar dk noob? Ik ben specifiek op zoek naar spell rotations, spell management en gearing (stat priority).

Ik had begrepen dat dk moet zoeken naar "Stamina > Mastery > Melee hit (7,5%) > Expertise (7,5%) > Parry > Dodge > Haste" of "Stamina > Mastery > Parry > Dodge > Melee hit (7,5%) > Expertise (7,5%) > Haste". Bron: www.noxxic.com/wow/pve/death-knight/blood/stat-priority

Dezelfde site heeft het ook over spell rotations, maar daar kom ik niet helemaal uit omdat ik niet thuis ben in dks.
Ik zelf hanteer de Sta>hit en exp cap>mastery>parry>dodge die EJ voor schrijft. Zo doe je redelijke dps en maak je echt veel threat aangezien bijna al je attacks en spells hitten. Hou er rekening mee dat voor elke 1% dodge je +- 2.5% parry moet hebben.

• JoeBravo
ik heb mijn twijfels bij de classguides van noxxic en icy veins. Hoog copy/paste gehalte van andere guides, aangepaste oude guides en onderbuikgevoelens als waarheid aanhouden. Geen onderbouwing of verwijzing naar onderbouwing van de getoonde 'conclusies'.
Hoewel EJ ook niet meer is wat het geweest is, stuur ik mensen toch liever daar naartoe voor info.
En maintankadin, sacred duty en totemspot.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
Xeiji schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:54:
[...]

Ik heb zelf een pala op 90 waar ik de meeste boe lmee solo, maar mn hunter op 85 doet het ook niet slecht

Zag dat je inmiddels al met een DK begonnen bent, dat is een vd classes waar ik nog weinig mee gedaan heb :)

• Xeiji
Zelf heb ik ook nooit iets gedaan met dk, altijd lastig om over te stappen van de vertrouwde classen! Dit keer had ik echter zin in iets anders.

Ik vind de stem van de Lich King best vet, straks even kijken of er een race is met een vergelijkbare lage stem voor extra awesomeness :P

• hmr

hmr

Zooooo gelijk twee kadootjes mogen loten op mijn verjaardag in de LFR MSV 2 van de 3 eerste bosses droppen een item voor me ;D

http://eu.battle.net/wow/...light/Kimjongskill/simple

[ Voor 22% gewijzigd door hmr op 22-11-2012 23:14 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JoeBravo schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:58:
ik heb mijn twijfels bij de classguides van noxxic en icy veins. Hoog copy/paste gehalte van andere guides, aangepaste oude guides en onderbuikgevoelens als waarheid aanhouden. Geen onderbouwing of verwijzing naar onderbouwing van de getoonde 'conclusies'.
Hoewel EJ ook niet meer is wat het geweest is, stuur ik mensen toch liever daar naartoe voor info.
En maintankadin, sacred duty en totemspot.
Meestal staan op beetje drukke forums in het class specifieke subforum prima guides voor elke spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Laatst online: 16-09 21:29
Xeiji schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:14:

Guide is niet helemaal correct

Volgorde is:

Mastery (scaled met bloodshield) --> Stam --> Parry --> Dodge --> Exp --> Hit

De hoger de Mastery de leuke de bloodshield wordt. aangezien Deathstrike toch nooit kan missen, heb je altijd wel een schild.. Wat Mastery dus beter maakt dan Stamina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
in 1 avond MV gecleared en 2 bosses HoF, 3e was ook gelukt als onze mage geen latency-issues had gekregen: http://www.worldoflogs.com/reports/rt-65o18z0uv06tqry5/
Zondag jammer genoeg geen raid, dus hopelijk kunnen we dinsdag nog wat progressie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Na veel wachten in queues heb ik uiteindelijk HoF LFR gedaan en nog de eerste van ToES. Alleen maar gold, zelfs met een per ongeluk gebruikte coin :p

Krijg het alleen maar niet voor elkaar om bij de Sha te komen. Groepen vallen uit elkaar, queues duren een half uur en soms moet je ook slapen en iets anders dan wow doen en zo ;) Tegenwoordig ben je een hele hoop tijd kwijt als je de LFRs wilt doorlopen. En dan heb ik MV nog niet eens gedaan. Keuzes maken dan maar he...
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.