hulkie schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:55:
Goede morgen,
Gister hebben we een wipe of 25 gehad op Garalon. De eerste 5 waren te kansloos voor woorden, daarna ging het rustig aan steeds beter. De beste try was een enrage op 9%.
Bizar dat veel guilds dit met 2 healers doen, wij hadden al moeite met de dmg met 3 healers... Het feromones behandelen ging best ok. 3 ranged dps en een healer als kiters, wisselen op 20 stacks.
Iemand nog baanbrekende tips? De healing had vooral problemen met het in leven houden van sommige melee... Hoe behandelen jullie de poten?
Ik ben bang dat ik niet heel veel kan zeggen over het in leven houden van melee, aangezien ik de kitende healer ben, en dus alleen mezelf, de twee tanks (die kiten) en 1 ranged kiter in de gaten hoef te houden:
zie logs. Ik gooi mijn WG zo goed en kwaad als het kan op het ranged/melee camp, maar verder laat ik ze met rust. Onze tweede healer houdt dus de rest in leven. Het helpt dat hij een Holy Pally is met een belachelijk sterke 4set PvP gear bonus, waardoor hij achterlijk efficient kan HoTten, wat op deze fight begrijpelijk erg sterk is. Hij rankte top5 Holy pallies. Monks zijn op Garalon trouwens koning healers...
Onze kill afgelopen vrijdag (oneshot, na 40+ wipes daarvoor...) hadden we 2 melee mee, die zich primair op de legs gooiden. Bij mijn weten hebben de ranged DPS daar weinig aan bijgedragen, in elk geval niet volle focus. Onze
logs laten zien dat onze Spriest wat actiever is geweest op de legs, maar de moonkin en de twee mages zijn vol op de boss blijven zitten, en die spreaden passief iets naar de legs. Na de initial leg zerg laten we de legs die aan de buitenkant van de room spawnen met rust, en DPSen we alleen de legs die middenin de kamer spawnen. Als je melee actief op zoek gaan naar de verre legs kan het lastig worden met healing range.
Met de komende nerf op Cleave damage zullen veel guilds die hierop vertrouwden last krijgen van de enrage timer met 3 healers, gok ik. Ik kan aanraden het met 2 te proberen. Het voelt in het begin belachelijk heavy, en wij gingen ook genadeloos oom toen onze tanks ook in DPS spec rondliepen, maar omdat we genoeg DPS hadden zijn zij weer terug naar tank spec en gear gegaan, en werd het ineens een stuk beter te healen. En gebruik je raid CDs slim op de crushes.