1 Jaar Ziggo op het huidige adres van ons. Nog nooit zo'n hel om het internet op te kunnen.
Hiervoor ook veel gezeik met Ziggo op het vorig adres.
Nee voor mij geen Ziggo meer.
Eerst komt er een monteur langs en had de helft niet bij. Enigste wat hij bij had was de bestelde losse router. Modem had hij niet (en we waren nog wel de eerste die dag). Maar geen probleem, een monteur die paar straten verder bezig was had nog wel een modem bij zich. Nou zo gezegd zo gedaan. De monteur gind de boel aansluiten. Nouja geen idee waar hij mee bezig was maar het ging hem niet zo lekker af. Toen had hij de zooi in de meterkast klaar. En toen ging hij in het kastje buiten rommelen. Nouja, hij zegt oke nu gaat de boel activeren dus even geduld. Mocht u vanavond nog geen internet hebben bel dan even met de helpdesk.
Nouja uren gingen voorbij en 's avonds om 21.30 ik bellen naar de Ziggo. 25 minuten wachten gingen voorbij. En toen kreeg ik een medewerker aan de lijn. Verhaal gedaan dat nog niks werkte. Hij zou het gaan uitlezen en zo stond ik weer eens in de wacht. En uiteindelijk 22.05 (Ziggo sluit 22.00) kreeg ik weer gehoor. Uhh.... Meneer ik kan op dit moment de modem niet uitlezen, ik zet dit door naar de Technische afdeling u word morgen terug gebeld. Nouja inderdaad ze hielden 1 van de weinige beloftes, ze belde terug. Een of andere moeilijk verstaanbare jongeman. Die ging me proberen uit te leggen of ik de witte kabel die in het modem ging kon los maken en dan de stroom eraf en opnieuw aan sluiten. Zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk weer heel de dag over en weer bellen met Ziggo. En 's avonds nog niks. 21.00 bellen. En 2 minuten in de wachtrij

verhaal nogmaals moeten vertellen. Nou uiteindelijke ruim een uur aan het bellen (T-mobile lacht ontzetten met mijn gesprekken naar de 0900 lijn van Ziggo) kreeg ik te horen dat er een monteur de dag erna zou langskomen tussen 12.00 en 12.30. Dus de dag erna ik gezorgt dat ik om 11.00 al thuis was. Keek al ontzettend uit naar internet op de computer. Nou jawel om 14.25 kwam de monteur gelukkig niet te laat ofzo. En gelukkig hoefde Ziggo mij niet in te lichten. Enigste voordeel was dat ik in de middag niks had. Nou de monteur had alles maar eens los gemaakt en modem uitgelezen. Kwam hij erachter dat er niks mis was. Hij bellen met een collega. Die kwam ook maar eens kijken. Eigenlijk wel leuk 2 mooie Ziggo busjes in de straat om voor jou het probleem op te lossen. En hun samen kijken naar de kabel of die bij binnenkomst goed was. Nou niks aan de hand, alles maar weer eens aangesloten. Jawel en toen kwam het ze gingen maar weer eens met een collega bellen

nouja de mannen waren aardig. Dus ik koffie gezet, en dat konden ze wel waarderen. En toen kwam Ziggo monteur nr 3 erbij. Om 16.30 hadden ze het nog steeds niet aan de praat. Maar toen kwam ineens 1 van de monteurs met het onzettende goede idee, om even in het kastje buiten te kijken. Nou ik weet niet hoe ze zich gevoeld hebben toen ze met 3 man rond zo'n klein kastje hingen. Maar het zag er grappig uit.
Komen de heren terug. Sorry meneer door een communicatiefout was de verbinding in het kastje uitgeschakeld. En kreeg een 2e sorry voor het ongemak. Nou 16.45 we hadden internet

. En toen kwam de rekening. Kon mooi even bijbetalen voor de monteurs. Dus weer maar eens bellen met Ziggo. Was een foutje had niet mogen gebeuren, en weer een sorry. Ze zouden een vervangende factuur mailen. Ik weet niet naar wie ze die gestuurd hebben maar ik zit nu al 2 jaar niet meer bij ze en moet die vervangende factuur nog krijgen

Nou toen wilde ik even mijn belkosten declareren. Omdat ik door hun fout met mijn mobiel naar het ubergoedkope 0900 nummer moest bellen. Rekening was ergens rond de 70 euro. Je zou denken voor een bedrijf als Ziggo geen probleem het te betalen. Nou wel dus. Ze gingen dat niet doen. Want ik had gekozen om te bellen (geen idee hoe ik anders hun moest bereiken?!?!!). Nou uiteindelijk kreeg ik een of andere leidinggevende aan de lijn. En na 20 minuten zeiken kreeg ik 50 van mijn mobiele rekening terug. Nouja prima kon ik wel mee akkoord gaan.
Nou toen dacht ik eindelijk dan is al het gezeik over. Maar dat was te mooi om waar te zijn. Televisie was regelmatig in blokjes. Ook als er niet eens iets anders werd gedaan. Internet hadden we 120/12Mbit pakket. Nou kastje van Ziggo stond 6 meter van ons vandaan. Maar als we op rustige tijd 40Mbit halen was het veel. Ik weet dat je wat verlies kan hebben meet 80Mbit verlies leek me nogal veel. Gebeld met de vaste lijn (1200 is toch gratis). Kreeg maar weer eens te horen dat ze de boel gingen uitlezen en de lijn gingen meten. Nou volgens Ziggo was er niks aan de hand. En ze vroegen een Speedtest. Nouja dat is geen probleem. Ik denk zal 2 maken. 1 rond een uur of 17.00 als het wat drukker is. En 1 rond 2.00 (ja in de nacht

) Nouja die van 17.00 kwam op 35Mbit. En die van 2.00 kwam op wel 47Mbit. Tijden en IP stonden erbij maar toch geloofde Ziggo het verhaal niet. Monteurtje komt langs meet de boel. En tot mijn verbazing kwam de beste man op 42Mbit. Uiteindelijk modem vervangen en eindelijk hadden we de beloofde snelheid. Nouja lag rond 113Mbit. Dus mag niet klagen. Maar TV konden wij en hun doen wat ze wilde, dit lostte nooit op. Toen na een jaar de overstap naar KPN ADSL gemaakt en nu heerlijk op de Glasvezel.
Ik weet in elk geval dat ik absoluut nooit geen Ziggo meer wil.