Heb je nu je asus als accesspoint ingesteld en je ziggo in bridge gezet?
Dat moet je niet doen.. of het is het een, of het is het ander.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Heb ik ook, heel vervelend. Wat het nog vervelender maakt is dat naast de Nexus, ook de Ipad niet werkt met de Ziggo app, hij herkent niet het 3 in een 1 abonnement wat nodig is om tv te kijken, wordt volgens Ziggo aan gewerkt. Ik weet niet of Ziggo bezig is met de Android app.Raven__NL schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:53:
Toevallig nog meer mensen die problemen hebben met de Ziggo TV app?
Sinds de storingen van een aantal weken geleden blijft die bij mij regelmatig (lees: gemiddeld om de 5-10minuten) hangen. Het beeld stopt en ik zie dan een rond draaiend circle en het geluid blijft gewoon normaal doorlopen.
In mijn situatie is niets veranderd en voor de storingen van een aantal weken geleden heb ik altijd prima urenlang tv kunnen kijken op de tablet.
Tablet: Nexus 7, Android 4.4.4 (stock rom)
Ik heb heel kort gezocht, maar een avondje (en vanavond weer) zonder internet geeft ook wel rustThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:42:
En ondertussen gewoon een 12V adapter met genoeg vermogen aangesloten, en diehard verder gegaan met internetten?
[ Voor 7% gewijzigd door GEi op 22-10-2014 20:21 ]
Ziggo is volgens mij totaal niet bezig met de app.mdouble schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:29:
[...]
Heb ik ook, heel vervelend. Wat het nog vervelender maakt is dat naast de Nexus, ook de Ipad niet werkt met de Ziggo app, hij herkent niet het 3 in een 1 abonnement wat nodig is om tv te kijken, wordt volgens Ziggo aan gewerkt. Ik weet niet of Ziggo bezig is met de Android app.
Kort geleden heb je je aangemeld om het nieuwe Wi-Fi modem van Ziggo te testen. Vanaf deze week gaat de Wi-Fi modemtest van start, en jij bent hier voor geselecteerd!
[ Voor 72% gewijzigd door hjs op 21-10-2014 12:33 ]
Een te kleine markt?hjs schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:09:
Windows Phone wordt ook genegeerd door Ziggo
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2014 15:59 ]
Hier ook een mail van Wendy, straks thuis maar even de vragenlijst invullenhjs schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:09:
Windows Phone wordt ook genegeerd door Ziggo
oh, mail van Wendy![]()
[...]
Klopt, ik ben er afgelopen weekend ook geweest. 200,- aan cadeaubonnen.ThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:58:
Ik ga ook maar eens naar de MM (in Groningen) voor die Ziggo Experience.
Heb nu Z1 I+TV (€39,95), als ik naar GewoonGoed (€44,95) ga kost me dat €5 per maand extra, op jaarbasis €60 euro.
Als ik echter €200 euro aan MM cadeaubonnen krijg dan krijg ik dus eigenlijk €140 euro (na aftrek meerkosten abbo) van Ziggo. Dat is een mooie bijdrage voor een nieuwe TV
Verwijderd
Ziggo in bridge en de Asus in Wireless router mode, werkt prima.job schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:34:
Heb je nu je asus als accesspoint ingesteld en je ziggo in bridge gezet?
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ik weet niet wat het postcodegebied van de MM is.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:29:
Maar moet je dan niet in het postcode gebied van de MM wonen? In woon boven de stad en dan gaat die vlieger zeker niet op? Althans niet volgens een medewerkster van Zigoo die ik heb gesproken en waar ik een contract mee ben aangegaan.
Verwijderd
Misschien dat je meer kans hebt als je even naar de MM zelf rijdt, ze zijn 's avonds ook open.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:44:
Bellen maar weer.
Het idee was om er heen te rijden, het met Ziggo te regelen, cadeaubonnen ontvangen en de deur uit lopen met een nieuwe TVJvdW schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:41:
[...]
Klopt, ik ben er afgelopen weekend ook geweest. 200,- aan cadeaubonnen.
Van Z2 + TV naar Ai1 (5p/m extra 1 jaar).
Ter plekke waren de cadeaubonnen op, even rondje in de MM doen en dan zijn er weer nieuwe![]()
Toen ik zei dat het nummer wel geheim mocht blijven kreeg ik al de opmerking dat er zeker geen tel. toestel aangesloten ging worden![]()
Zag wel ergens (op de monitor die er hangt geloof ik) dat de cadeubonnen geldig zijn tot 31-10.
Dus niet vergeten ze te gebruiken!
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 22-10-2014 08:35 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 22-10-2014 10:34 ]
Nickname does not reflect reality
Voor de toekomst niet wanneer het samengaat met de grote windows.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Kan, niet noodzakelijkerwijs - als de verbinding wegvalt omdat zijn werkplek/laptop een beroerde verbinding maakt door oude drivers of een El Cheapo wifi, dan zal een andere/nieuwe router niet helpen. Heeft hij dezelfde problemen als het bedraad is aangesloten?Quantor schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:06:
[..] Kan het voor hem ook een oplossing zijn om de Ubee in bridge te zetten en een eigen router te plaatsen?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Gewoon met 1 jaar wordt het contract verlengd.ThinkPadd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:32:
[...]
Wat zijn de voorwaarden voor de actie trouwens? Kun je het met één jaar verlengen, of moet je het voor meerdere jaren vastleggen?
De blauwe buizen, kabel zit er nog niet in, zijn voor de VDSL kasten van KPN.icecreamfarmer schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:18:
[...]
Overigens kan ik er ergens achter komen door wie er glasvezel hier in de wijk wordt uitgerold?
Het gaat niet van huis naar huis maar is een dikke blauwe kabel.
50Hz is de juiste refreshrate, komt precies overeen met wat ziggo via de kabel naar je toestuurt.kipsofthemud schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:16:
Ik ben sinds gisteren officieel klant bij Ziggo. Gisteren werd mijn TV+internet Z3 geactiveerd en heb ik alles geinstalleerd. Ik zag alleen bij het opstarten van de decoder (Samsung) dat ik het beeld alleen op 50hz 1080p (of lager) kon instellen.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 22-10-2014 12:50 ]
Ziggo levert de FRA752 van Tratec. Deze lijkt er op maar of het ook dezelfde kwaliteit zal zijn?jongetje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:16:
Vandaag in de dagaanbieding een retourgeschikte kabel versterker.
https://www.hurryup.nl/re...te-antenneversterker.html voor 28 euro incl. verzendkosten.
Verwijderd
1080P 50Hz is inderdaad goed. Andere kabel zou geen verschil moeten uitmaken het is immers digitaal (plat gezegd doet wel of doet niet). Kan je nog iets ingeven bij de input van de televisie ondersteund deze nu full HD?job schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:49:
[...]
50Hz is de juiste refreshrate, komt precies overeen met wat ziggo via de kabel naar je toestuurt.
Je tv zou dit moeten herkennen en ook op 50hz moeten overschakelen.
Waarom je dan toch problemen ervaart is de vraag.
kijk eens of er op desbetreffende hdmi ingang nog allerlei digitale verbeteringen ingeschakeld staan (instelling van je tv). Probeer een andere hdmi ingang, of probeer een andere kabel.
Welke type Samsung decoder? 50Hz is onze TV standaard hier in Nederland, niet meer dan logisch dat de decoder alleen deze freq. ondersteund. Afhankelijk van het type Samsung decoder zou 1080i ook aanwezig kunnen zijn. Bij een SMT-C7140 iig wel, en deze beeldinstelling draait (logischerwijze) ook op 50Hzkipsofthemud schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:16:
Ik ben sinds gisteren officieel klant bij Ziggo. Gisteren werd mijn TV+internet Z3 geactiveerd en heb ik alles geinstalleerd. Ik zag alleen bij het opstarten van de decoder (Samsung) dat ik het beeld alleen op 50hz 1080p (of lager) kon instellen.
Ik heb nu tijdens het kijken last van een soort van te lage refreshrate waardoor het beeld licht flikkert en bij sommige beelden (van muren bijvoorbeeld) ziet dat er erg storend uit. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Er is geen optie om hem op 59/60hz te laten afspelen...kent iemand dit probleem? Ik heb een FHD tv van Samsung en bij mijn vorige abbo/decoder (Telfort interactieve TV via adsl) had ik hier geen problemen mee. Hier stond het beeld ingesteld op 1080i maar deze optie vind ik niet terug op de Samsung decoder.
Testing, one, two ...
Boven op de A.B. van de decoder tussen de rode en blauwe toets, onder het opschrift "resolution" (zie reactie hierboven), daar kun je naast (o.a.) 1080p ook 1080i kiezen. Ik kan wel weer een screenshot toe gaan voegen dat het wel degelijk beschikbaar is, maar je moet me maar op mijn blauwe ogen geloven dat het ook zo iskipsofthemud schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:50:
Dank iedereen voor de reacties. Ik dacht dat we hier op 60hz opereerden, mijn fout.
Ik heb allebei de decoders aangesloten gehad om het beeld te vergelijken en het ligt in ieder geval niet aan de instellingen van de TV.
Het type decoder is een Samsung SMT-C7140. Ik kan in het menu van de decoder nergens een 1080i instelling vinden, de opties zijn 480p, 720p, of 1080p.
Ik heb de kabel van de 'goede' decoder gebruikt in dezelfde ingang - dit maakt geen verschill.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 22-10-2014 16:08 ]
Testing, one, two ...
Ik geloof jullie zeker, ik kan alleen niet voor de 1080i optie kiezen...Timmert schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:52:
Zit er niet op de AB een knop 'resolution'?
[ Voor 30% gewijzigd door kipsofthemud op 22-10-2014 23:00 ]
Hier al dagen hetzelfde probleem. Heb al twee keer mijn modem terug gezet naar fabrieksinstellingen. Wordt er simpel van. Mijn T3 staat op 33 op het moment en T4 op 1 (wat is het verschil tussen die 2?)Brad Pitt schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:15:
Vannacht hier werkzaamheden geweest. Geen idee wat er is gedaan maar na tien dagen te hebben gedraaid zonder fouten (0 correctable, 0 uncorrectable) zijn we weer ouderwets terug op minimaal 10 errors per minuut.
T3 staat ook al weer op 3 binnen een uur. Was ook tien dagen lang 0. Snap dat soort dingen niet zo goed.
Het ziet er sowieso anders uit nu ook, met microreflections, stond er eerst niet bij:
[afbeelding]
Inclusief de brakkere waarden dan gisteren. Oh well, ligt vast aan mijn kabels jeweets
*sowieso
[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-10-2014 23:54 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dat zou het geweest kunnen zijn, vanochtend waren snelheden weer normaal, ik ging er vanuit dat speedtest.ziggo.nl intern gehost werd, maar kan natuurlijk ook extern gehost zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Herkenbaar probleem! Ik heb dit met veel services die ik een lange tijd heb openstaan maar even niets mee doe. Denk aan Navicat (MySQL GUI), SSH, FTP, VPN-sessies, noem maar op. Verbindingen verbreken zich vanzelf en hier heb ik alleen last van op Ziggo verbindingen. Iemand een oplossing?Quantor schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:06:
Collega van mij (lokatie Zoetermeer) heeft Ziggo internet (en tv), hij kan thuis werken via onze Citrix portal, maar verliest regelmatig de verbinding zodat zijn Citrix sessie wordt onderbroken.
Gebruik je de standaard Ziggo router?Exception schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:06:
[...]
Herkenbaar probleem! Ik heb dit met veel services die ik een lange tijd heb openstaan maar even niets mee doe. Denk aan Navicat (MySQL GUI), SSH, FTP, VPN-sessies, noem maar op. Verbindingen verbreken zich vanzelf en hier heb ik alleen last van op Ziggo verbindingen. Iemand een oplossing?
Hij heeft het probleem ook bedraad aangesloten.DeBolle schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:18:
[...]
Kan, niet noodzakelijkerwijs - als de verbinding wegvalt omdat zijn werkplek/laptop een beroerde verbinding maakt door oude drivers of een El Cheapo wifi, dan zal een andere/nieuwe router niet helpen. Heeft hij dezelfde problemen als het bedraad is aangesloten?
[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 14:05 ]
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 17:06 ]
Mooi zo, nam ook AiE Basis vanaf Z1ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:35:
En gelukt!
Viel me overigens wel op dat ze nog niet de nieuwe benamingen gebruikten. Ik heb nu Alles-in-één Basis gekozen. Die bundels van 'GewoonGoed' en 'SamenCompleet' zag ik niks van terug op haar papieren..
[ Voor 22% gewijzigd door Joosie200 op 23-10-2014 16:55 ]
Server niet gevondenThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:35:
En toen bij MediaMarkt de Samsung UE48H5030AWXXN 48" LED voor €459 meegenomen. Toch mooi dat er dan na 2x bliepen nog maar €259 op het display van de kassa overblijft
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Edit: zou bridge mode zeker bij wijze van test proberenQuantor schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:06:
Collega van mij (lokatie Zoetermeer) heeft Ziggo internet (en tv), hij kan thuis werken via onze Citrix portal, maar verliest regelmatig de verbinding zodat zijn Citrix sessie wordt onderbroken. de Ubee in bridge te zetten en een eigen router te plaatsen?
[ Voor 19% gewijzigd door andy88 op 23-10-2014 21:03 ]
MediaMarkt gebruikt URL's met een komma erinRaven schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
Server niet gevonden
Firefox kan de server op 1504293.html niet vinden.
Verwijderd
ik heb voor wat het waard is mijn modem in bridge mode en daarachter mijn eigen router en bij mij blijft de citrix verbinding actief, ook als ik uren lang niks doe ermee).Quantor schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:06:
Collega van mij (lokatie Zoetermeer) heeft Ziggo internet (en tv), hij kan thuis werken via onze Citrix portal, maar verliest regelmatig de verbinding zodat zijn Citrix sessie wordt onderbroken. Andere collega's hebben daar geen last van of slechts incidenteel. Collega heeft met de helpdesk gesproken die zegt dat alle waardes ok zijn. Modem is een Ubee en daar lees ik hier niet zoveel goeds over. Kan het voor hem ook een oplossing zijn om de Ubee in bridge te zetten en een eigen router te plaatsen?
Tja, een scherm van € 459,- is geen probleem, maar oh oh, 3 euri parkeergeld. Boeven zijn het!ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:35:
Een uitrijkaart kon er trouwens niet vanaf bij MediaMarkt, daar deden ze niet meer aan. Bij de MediaMarkt koop ik dus voor 459 euro een TV, en moet ik wel 3 euro parkeerkosten voor een halfuurtje betalen, terwijl ik bij de lokale Jumbo/Lidl zo 2 kaarten voor een uur meekrijg bij 15 euro aan boodschappen.. Dat is dan weer een beetje jammer, maargoed dat staat los van Ziggo.
zeker, zeker
404 Signature not found
Jep, je krijgt deze router of een Cisco.Unknown Alien schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:29:
Krijg je zo'n wifi modem van Ziggo?
Modem die wij hebben is 1 van paar jaar oud.
Lijkt op deze, maar is van een ander merk.
[afbeelding]
Geen AC hier, maar mogelijk dat je TV de zenders kwijt is omdat Ziggo de afstemgegevens heeft gewijzigd naar 474MHz, netwerk 5555 in het hele verzorgingsgebied (muv Cogas).SMSfreakie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:49:
maar zijn er meer mensen met een Alpha waar de boel op zwart is?.. anders vrees ik dat mn Alphacrypt het opgegeven heeft
al opnieuw gedaan.. alleen de FTA zenders werken..hcQd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:40:
[...]
Geen AC hier, maar mogelijk dat je TV de zenders kwijt is omdat Ziggo de afstemgegevens heeft gewijzigd naar 474MHz, netwerk 5555 in het hele verzorgingsgebied (muv Cogas).
404 Signature not found
Zojuist de kaart even in een Quantis module ( en andere TV ) getest. en daar werkt ze prima in.hcQd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:31:
Staat je kaart nog wel geregistreerd bij Mijn Ziggo? Er is onlangs een omruilactie geweest en misschien zijn ze een paar kaartjes vergeten op te sturen, of kwijt geraakt bij de post.
404 Signature not found
Omruilactie? Ik gebruik dagelijks een al bijna 6 jaar oude smartcard en die doet het nog steeds...hcQd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:31:
Staat je kaart nog wel geregistreerd bij Mijn Ziggo? Er is onlangs een omruilactie geweest en misschien zijn ze een paar kaartjes vergeten op te sturen, of kwijt geraakt bij de post.
Gebruik je die alphacrypt in een televisie of in een tuner voor de computer. Ik heb tuner + alphacypt in V&A staan en spul staat ingepakt. Kan het niet heel makkelijk testen voor je. Ik heb in ieder geval geen last met tvheadend en smargo.SMSfreakie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:49:
denk dat ik hier sneller een reactie krijg dan in het Ziggo vs Alphacrypt topic..
maar zijn er meer mensen met een Alpha waar de boel op zwart is?.. anders vrees ik dat mn Alphacrypt het opgegeven heeft
Waar komt die wijsheid van die omruil actie vandaan? Ik heb ook nog diverse oude kaarten maar heb niets gezien of gehoord dat deze vervangen zouden gaan worden door Ziggo.hcQd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:31:
Testing, one, two ...
Hier werkt de Alphacrypt gewoon. Ziet je TV de Alphacrypt nog via het setup menu en kan je via het CAM menu de smartcard uitlezen?SMSfreakie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:39:
[...]
Zojuist de kaart even in een Quantis module ( en andere TV ) getest. en daar werkt ze prima in.
helaas heb ik geen ander toestel waarop ik de Alphacrypt kan testen
goede tip... heb gekeken.. de TV ziet wel dat er een module in zit, en als je hem verwijderd gaat ook de melding van gecodeerd signaal naar geen CI module..ArChie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:22:
[...]
Hier werkt de Alphacrypt gewoon. Ziet je TV de Alphacrypt nog via het setup menu en kan je via het CAM menu de smartcard uitlezen?
in een TV, en heb nog een enigma2 ontvanger met een ziggo kaart staan die met een softcam ook prima functioneerd... een configuratie foutje ergens zal niet opgaan helaasBlaffeh schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:35:
[...]
Gebruik je die alphacrypt in een televisie of in een tuner voor de computer. Ik heb tuner + alphacypt in V&A staan en spul staat ingepakt. Kan het niet heel makkelijk testen voor je. Ik heb in ieder geval geen last met tvheadend en smargo.
[ Voor 19% gewijzigd door SMSfreakie op 25-10-2014 11:39 ]
404 Signature not found
Tja, op het Ziggo forum wordt wel meer gezeverd, en zolang ik geen bericht van Ziggo zelf krijg ga ik er vanuit dat er niets officieel is. Je deed het overkomen of iedereen met een of meerdere oude kaarten nieuwe had moeten krijgen, maar dat wordt nergens door Ziggo zelf bevestigd, dus.......hcQd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:15:
Ik heb ook nog al m'n oude kaarten, maar toch stuurt Ziggo de laatste tijd vervangende kaarten rond.
Testing, one, two ...
Je zou de Alphacrypt gewoon moeten kunnen uitlezen in een apparaat met CI+ slot. Immers als je Digitenne zou hebben, dan zou je de Alphacrypt ook in combinatie met een Digitenne smartcard moeten kunnen gebruiken in de TV. Ziggo verbiedt jouw TV alleen om de Alphacrypt te gebruiken met hun digitale TV kanalen door bij ieder TV kanaal in de DVB Service Information (DVB-SI) op te nemen dat de TV alleen de door Ziggo toegelaten CI+ CAM's mag gebruiken om het signaal te decrypten.SMSfreakie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:36:
helaas heb ik geen andere AC of TV met een CI slot waarin in de AC ism Ziggo kan testen..
of zou je hem wel kunnen uitlezen in een CI+ toestel? of een CI+ module uitlezen in een CI toestel?
hmm daar heb je gelijk in.. toch maar eens proberen resultaat volgt spoedigArChie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:15:
[...]
Je zou de Alphacrypt gewoon moeten kunnen uitlezen in een apparaat met CI+ slot. Immers als je Digitenne zou hebben, dan zou je de Alphacrypt ook in combinatie met een Digitenne smartcard moeten kunnen gebruiken in de TV. Ziggo verbiedt jouw TV alleen om de Alphacrypt te gebruiken met hun digitale TV kanalen door bij ieder TV kanaal in de DVB Service Information (DVB-SI) op te nemen dat de TV alleen de door Ziggo toegelaten CI+ CAM's mag gebruiken om het signaal te decrypten.
404 Signature not found
Testpanel? Kan je je daarvoor aanmelden?hjs schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:25:
Levering van dat nieuwe wifi-modem via het testpanel is een week uitgesteld.
Iemand al een idee om welk modem het eigenlijk gaat?
Dat kan, alleen zijn de pilotgebruikers voor de nieuwe router al geselecteerd denk ikChris89 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:27:
[...]
Testpanel? Kan je je daarvoor aanmelden?
Opzich ook wel geïnteresseerd in 😉
404 Signature not found
Daar kan je Ziggo voor verantwoordelijk houden. Zij configureren immers via het CI+ protocol wat je wel of niet met kanalen mag doen. In het protocol is voor iedere mogelijkheid duidelijk aangegeven wat de randvoorwaarden zijn en bij Panasonic wordt alles met encryptie beveiligd opgeslagen zodat je alleen maar kan terugkijken op de TV waar de opnames gemaakt zijn. Als het dan bij bepaalde kanalen opeens niet meer werkt dan is dat een gevolg van configuratie fouten door incompetent Ziggo personeel. Zeg maar de standaard oorzaak van allerlei ogenschijnlijk onverklaarbare problemen.pvcholten schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:16:
Ik heb de laaste tijd met mijn Panasonic TV last dat ik RTL niet meer kan opnemen. Hij mekkert dan iets van kopieerbeveiliging.
Is dit een Panasonic-bug of zet Ziggo tegenwoordig een of andere kopieer-beveiliging aan?
Hier een Samsung met CI+ module en kan gewoon RTL zenders opnemen. Grappig dat wanneer één persoon een storing heeft het meteen op 'incompetent personeel' word gegooidArChie schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:41:
[...]
Daar kan je Ziggo voor verantwoordelijk houden. Zij configureren immers via het CI+ protocol wat je wel of niet met kanalen mag doen. In het protocol is voor iedere mogelijkheid duidelijk aangegeven wat de randvoorwaarden zijn en bij Panasonic wordt alles met encryptie beveiligd opgeslagen zodat je alleen maar kan terugkijken op de TV waar de opnames gemaakt zijn. Als het dan bij bepaalde kanalen opeens niet meer werkt dan is dat een gevolg van configuratie fouten door incompetent Ziggo personeel. Zeg maar de standaard oorzaak van allerlei ogenschijnlijk onverklaarbare problemen.
Zie ook hier voor meer "verbeteringen" na nachtelijk onderhoud door incompetent Ziggo personeel. Kennelijk is het 's nachts te donker om de waarden op hun metertjes te kunnen lezen.ADDG schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:37:
Afgelopen week heeft Ziggo hier in de nacht onderhoud gehad maar sindsdien last van hele fijne T3timeouts. Gisteren even de modem opnieuw gestart en binnen drieëntwintig uur 91 T3timeouts gehad. Je zou toch denken dat ze dingen verbeteren tijdens onderhoud maar ja ze hebben hier geloof ik van de week weer onderhoud, hopelijk wordt het dan weer opgelost.
Nee, merp!
Hoog tijd om daar eens te gaan solliciteren als je toch zo goed weet hoe het moet.ArChie schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:50:
[...]
Zie ook hier voor meer "verbeteringen" na nachtelijk onderhoud door incompetent Ziggo personeel. Kennelijk is het 's nachts te donker om de waarden op hun metertjes te kunnen lezen.
Hoezo dat? Het werkt goed. Het werkt opeens bagger. Dat ligt dan, uiteraard, opeens, aan je kabels. Welnu, neen. Komt er eindelijk een monteur langs, fixt het. Alles weer goed. Geen storingen en errors in log.Timmert schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:31:
Hoog tijd om daar eens te gaan solliciteren als je toch zo goed weet hoe het moet.
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 26-10-2014 16:57 ]
Dus als ik je goed begrijp mag ik als klant niet verwachten dat Ziggo competent personeel aan het werk zet om de per email aangekondigde werkzaamheden ter verbetering van het netwerk door te voeren? Als ik de volgende dag dan constateer dat die werkzaamheden i.p.v. van een verbetering juiste een verslechtering van het signaal hebben opgeleverd dan wil ik de eerst paar keer nog nog wel denken dat het maken van foutjes menselijk is en dat Ziggo gealarmeerd door de monitoring van de infrastructuur waarschijnlijk snel de boel zal oplossen. Als ik echter in de loop der jaren een patroon waarneem bij dit soort werkzaamheden van Ziggo en signaal storingen na afloop, dan denk ik de conclusie gerechtvaardigd is dat niet langer sprake is van toeval en een per ongeluk gemaakt foutje. Op basis van dergelijke ervaringen en eigen controles stel ik dan vast dat het Ziggo personeel incompetent is. Als Ziggo dat vervelend vindt, dan gaan ze eerst maar eens de kwaliteit van hun eigen werkzaamheden verbeteren zodat ik geen reden meer heb om ze als incompetent te bestempelen.Timmert schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:31:
[...]
Hoog tijd om daar eens te gaan solliciteren als je toch zo goed weet hoe het moet.
[ Voor 28% gewijzigd door Idanue op 26-10-2014 17:52 ]
Dat zegt niks, ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt maar nu blijkt het dus bij twee verschillende werkzaamheden in één week iets mis te zijn gegaan. Wel beide volgens mij in het voormalige multikabel gebied. De werkzaamheden vonden hier afgelopen woensdag plaats. Zo ver ik heb gezien hier geen problemen met het televisie signaal, alleen met het internet.Idanue schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:46:
Lijkt er op dat het probleem bij jou ligt ipv het personeel van ziggo want ik heb nooit last gehad na werkzaamheden dus goed personeel.
Dat wist ik niet, paar posts hier boven stond "Zo ver ik heb gezien hier geen problemen met het televisie signaal, alleen met het internet."Jerrythafast schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:25:
In het andere topic meldt ArChie ook danig verstoord RTV signaal, dus het algehele signaal lijkt flink achteruit te zijn gegaan. Een nieuw modem gaat niet helpen bij het terugkrijgen van dat TV-beeld.
Klopt, maar hij meldt verder niet of hij eigenlijk al eens contact opgenomen heeft met Ziggo. En als je zoiets opgelost wilt hebben zul je dat toch echt moeten gaan doen.Jerrythafast schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:25:
In het andere topic meldt ArChie ook danig verstoord RTV signaal, dus het algehele signaal lijkt flink achteruit te zijn gegaan. Een nieuw modem gaat niet helpen bij het terugkrijgen van dat TV-beeld.
Nee, merp!
De signaal kwaliteit was een paar minuten geleden zelfs zo verschrikkelijk slecht dat zowel de TV als de PC-TV DVB-C tuner geen lock meer kregen op het signaal. De TV meldt dat als een "geen signaal" melding en bij de PC-TV DVB-C tuner wordt dat duidelijk gemaakt door een led die niet meer oplicht. Het is ook niet continu slecht, maar met vlagen. Het kan zomaar weer een aantal minuten zo zijn dat allle packets probleemloos binnenkomen en vervolgens is het weer fout waarbij de missing packet telling omhoog schieten. Dat vertaalt zich in blokjes in beeld en geluidsonderbrekingen. Een volledig programma storingsvrij kijken is momenteel gewoon niet mogelijk, maar bij Ziggo denken ze de storing opgelost te hebben. Dat wordt dus weer een mail versturen.Jerrythafast schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:25:
Wat denk je zelf? Uiteraard heb ik dit vrijdag al direct gemeld bij Ziggo. Ik weet immers als geen ander hoe lang het oplossingstraject van Ziggo duurt bij het oplossen van dit soort door Ziggo veroorzaakte ellende. Dat zou helemaal niet zo lang hoeven te duren als de helpdesk op voorhand geïnformeerd zou zijn over uitgevoerde werkzaamheden zodat de helpdesk onmiddelijk de conclusie kan trekken dat er iets fout is gegaan tijdens die werkzaamheden als klanten opeens problemen beginnen te melden.PauseBreak schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:38:
[...]
Klopt, maar hij meldt verder niet of hij eigenlijk al eens contact opgenomen heeft met Ziggo. En als je zoiets opgelost wilt hebben zul je dat toch echt moeten gaan doen.
Tuurlijk wel. Maar denk je nou heus dat die mensen iets aanpassen en dat vervolgens niet testen?ArChie schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:18:
[...]
Dus als ik je goed begrijp mag ik als klant niet verwachten dat Ziggo competent personeel aan het werk zet om de per email aangekondigde werkzaamheden ter verbetering van het netwerk door te voeren?
Ik denk dat je ontzettend gefrustreerd bent en dat nu hier loopt te botvieren op Jan en Alleman terwijl dat toch echt niet nodig is.
Tsja, als het jou niet snel genoeg gaat zul je vaker contact met ze moeten opnemen. Je kunt ook proberen het webcare-team aan te spreken op Twitter. Dat schijnt vaak iets sneller tot een oplossing te leiden.Uiteraard heb ik dit vrijdag al direct gemeld bij Ziggo. Ik weet immers als geen ander hoe lang het oplossingstraject van Ziggo duurt bij het oplossen van dit soort door Ziggo veroorzaakte ellende. Dat zou helemaal niet zo lang hoeven te duren als de helpdesk op voorhand geïnformeerd zou zijn over uitgevoerde werkzaamheden zodat de helpdesk onmiddellijk de conclusie kan trekken dat er iets fout is gegaan tijdens die werkzaamheden als klanten opeens problemen beginnen te melden.
Nee, merp!
Twitter webcare is ook a joke. Meest belachelijke adviezen gekregen waarom de Ziggo TV app super brak werkt op de door hen geleverde Samsung tablet (is een processor issue). Telefoon, Twitter, allemaal erg brak, imho.PauseBreak schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:35:
Tsja, als het jou niet snel genoeg gaat zul je vaker contact met ze moeten opnemen. Je kunt ook proberen het webcare-team aan te spreken op Twitter. Dat schijnt vaak iets sneller tot een oplossing te leiden.
Ja dat kan. Je moet af en toe wat geluk hebben, maar veel verschil kun je zelf ook maken door een gesprek anders in te gaan. Tot nu toe zijn mijn ervaringen met de helpdesk overwegend positief, afgezien van de wachttijden dan.Brad Pitt schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:20:
[...]
Twitter webcare is ook a joke. Meest belachelijke adviezen gekregen waarom de Ziggo TV app super brak werkt op de door hen geleverde Samsung tablet (is een processor issue). Telefoon, Twitter, allemaal erg brak, imho.
Nee, merp!
404 Signature not found
Tip, Als hij het wireless gebruikt kan je wellicht ook nog even kijken wat de refresh rate van zijn wpa key is. Ik had een identiek probleem en verloor telkens mijn citrix connectie exact op het het moment dat de key refreshed Mijn oplossing was de key refresh minder vaak uit te voeren.Quantor schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:06:
Collega van mij (lokatie Zoetermeer) heeft Ziggo internet (en tv), hij kan thuis werken via onze Citrix portal, maar verliest regelmatig de verbinding zodat zijn Citrix sessie wordt onderbroken. Andere collega's hebben daar geen last van of slechts incidenteel. Collega heeft met de helpdesk gesproken die zegt dat alle waardes ok zijn. Modem is een Ubee en daar lees ik hier niet zoveel goeds over. Kan het voor hem ook een oplossing zijn om de Ubee in bridge te zetten en een eigen router te plaatsen?
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Normaal gesproken zou je zoiets moeten kunnen fixen door SPI (firewall) uit te gooien op een router, heeft die UBEE dat niet?pvcholten schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:42:
Dat ubee ding heeft een bug dat het sessies reset als er langer dan 2 minuten geen dataverkeer is.
Had ik ook last van met ssh-verbindingen.
Een fatsoenlijke router kopen, en de Ubee in bridge zetten helpt.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq