This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Nee, voor bestaande klanten veranderd er niets.Zombymario schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:03:
Dus wacht, ik heb NU Alles-in-1 Basis, dat wordt dus GewoonGoed met 30/3 en digitale tv voor €44,95 maar ik mag nu ook nog €5 extra betalen om mijn vaste lijn te behouden?
I intend to live forever. So far, so good.
BedanktIkWilbert schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:05:
[...]
Nee, voor bestaande klanten veranderd er niets.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Is er überhaupt wel feitelijk iets veranderd?
Wat wij hebben is bijvoorbeeld even duur (Alles-in-1 Basis met VolopBellen Altijd en TV Extra).
Alleen het is nu een stuk onoverzichtelijker geworden; plus ze hebben zelf nog niet door wat alles moet kosten.
(Op de overzichtspagina staat GewoonGoed voor €49.95 terwijl dat €44.95 kost en AltijdOveral juist €49.95 kost).
En verschilt zelf een bundel uitzoeken wel ergens met een van die 3 standaard pakketten waar je vervolgens zelf opties bij kunt doen.
Dat Ziggo nu mensen zelf een bundel (enigszins) laat kiezen kan ik begrijpen; maar hun nieuwe Ai1 pakketten vind ik totaal niet logisch zoals het nu geworden is.
Dat en het feit dat het gewoon erg kinderachtige (en tegelijk totaal onlogische) namen hebben gekregen.
Basis, Plus en Extra is heel wat logischer dan GewoonGoed, SamenCompleet en AltijdOveral.

Trouwens; eigenlijk ook wel raar dat AltijdOveral + Telefonie + VolopBellen Altijd even duur is als AltijdOveral (en zo gelijk zijn aan elkaar) maar de prijs dan ook gelijk is.
Lijkt me ergens veel logischer om dan AltijdOveral nét wat goedkoper te laten zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2014 16:54 ]
Gaat prima hier (Tilburg, Humax 5050C).Idanue schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:13:
Ligt het aan mij of kun je FOX HD (11) niet op pauze zetten of terug spoelen?
Vreemd, hier ook een 5050c. (Winsum, GR)
Als ik op pauze druk staat het beeld even een seconde stil en dan gaat hij weer verder.
Als hij een tijdje op de zender staat kan ik ook niet terug spoelen.
Niet dat het heel erg is maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat ze dat met meer zenders gaan doen.
Dit dus. Wat een kindse onzinbenamingen.....Piet91 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:47:
....het feit dat het gewoon erg kinderachtige (en tegelijk totaal onlogische) namen hebben gekregen.
Basis, Plus en Extra is heel wat logischer dan GewoonGoed, SamenCompleet en AltijdOveral.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb je goed geregeld. Ik had ze vorige week gebeld en het enige wat ze konden aanbieden is een decoder. Met welke afdeling heb je gebeld en wat heb je gezegdenzoronald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:10:
Net als bestaande klant ook 6 maanden voor 30 (ipv 55) gekregen. Wel contract nu maar ik wil toch niet weg bij ziggo :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 14-10-2014 20:05 ]
Dat hebben ze me zelfs per mail aangeboden zonder er om te hoeven vragen. Het nadeel is een jaarcontract en het duurt 2 jaar!! voor je eigenaar bent van de HDD decoder. M.a.w., je dient 2 jaar abonnee te blijven om de ontvanger de jouwe te mogen noemen.JvdHoudt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:25:
Voor de mensen die interesse hebben. Ze kunnen je als al klant zijnde een aanbod doen van de decoder voor € 49 i.p.v. € 199.
Heb zojuist ook even telefonisch een poging gewaagd.
Testing, one, two ...
Heb gebeld en gedaan dat ik wou opzeggen. "Waarom dan meneer ?" Nou om mezelf vervolgens weer aan te melden om 6 maanden korting te krijgen.. "Oh maar meneer dat kan ik u ook zo geven hoor als u een contract afsluit en wat langer bij ons blijft".Untouchablezz20 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:05:
[...]
Heb je goed geregeld. Ik had ze vorige week gebeld en het enige wat ze konden aanbieden is een decoder. Met welke afdeling heb je gebeld en wat heb je gezegd? Wat is de duur van het contract?
Dus heb nu een contract van 2 jaar . Nog wel geprobeerd om dat minder te laten zijn maar boeit me uiteindelijk ook niet zoveel. Scheelt me weer 150 euro ;-)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat betekent dat je in de Nighthawk de gegevens voor Internet set-up moet instellen.
Daarmee pikt ie een extern IP-adres op via de speedtouch, en regelt vervolgens de DHCP voor je interne apparaten.
Inloggen op de Netgear: Advanced, Internet Set-up.
Je kan ook de set-up wizard doorlopen.
Sorry twee vensters open. Reply in fout topic.
[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 14-10-2014 22:28 ]
Om nog even hier op terug te komen, heb Ziggo gebeld maar kom in een doolhof van keuzes terecht en heb nooit daadwerkelijk iemand aan de lijn gehad; ik eindig altijd met vooraf ingesproken informatieberichten. Iemand een idee hoe ik echt iemand aan de lijn krijgThomasx4 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:59:
Vreemd, er is een Ziggomonteur langsgekomen voor een non-existant storings melding van ons (terwijl we helemaal niks hebben gemeld, er is immers niks mis), en nu moeten we 35 euro betalen omdat er niemand thuis was. Morgen maar even bellen, dit is nogal vreemd... Iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Administratieve afdeling zitten altijd wel echte mensen. Bij elk bedrijf. En ze verbinden je altijd wel door (al doen ze er soms chagrijnig over ^^)
[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 15-10-2014 00:25 ]
Dat klinkt wel goed. Alleen jammer dat je gelijk aan een 2 jarig contract vast zit. Ik woon in een huurwoning, en heb geen idee hoe lang ik hier blijf wonen. Daarom sluit ik nooit contracten langer dan een jaar af.enzoronald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:13:
[...]
Heb gebeld en gedaan dat ik wou opzeggen. "Waarom dan meneer ?" Nou om mezelf vervolgens weer aan te melden om 6 maanden korting te krijgen.. "Oh maar meneer dat kan ik u ook zo geven hoor als u een contract afsluit en wat langer bij ons blijft".
Dus heb nu een contract van 2 jaar . Nog wel geprobeerd om dat minder te laten zijn maar boeit me uiteindelijk ook niet zoveel. Scheelt me weer 150 euro ;-)
Zie nergens staan dat ik minimaal een jaar aan dat pakket vast zit oid.

Er staat bij de voorwaarden dat als je tijdens je contract verhuisd naar een gebied zonder Ziggo dat je dan van je contract af kan. Wat ook logisch is. Dus als je zou verhuizen naar de overkant van de straat kan je gewoon je abbo mee verhuizen.ThinkPadd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:21:
[...]
Dat klinkt wel goed. Alleen jammer dat je gelijk aan een 2 jarig contract vast zit. Ik woon in een huurwoning, en heb geen idee hoe lang ik hier blijf wonen. Daarom sluit ik nooit contracten langer dan een jaar af.
Maar oke, het is dus geen ramp als je wel tussentijds verhuist.
[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2014 09:34 ]
Het heeft geholpen. Als er op aanstaande factuur voorrijkosten staan moet ik even terugbellen en wordt het teruggestort (er is een notitie aangemaakt), waarschijnlijk was de monteur gewoon op het verkeerde adres.Caelorum schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:24:
Doorschakelen naar de administratieve afdeling en daar melden dat je in cirkeltjes wordt gepraat door het systeem en dat je nu onderhand toch echt wel een echt persoon wilt spreken over je probleem.
Administratieve afdeling zitten altijd wel echte mensen. Bij elk bedrijf. En ze verbinden je altijd wel door (al doen ze er soms chagrijnig over ^^)
Ben van Z1 naar dit Plus gegaan, ook met de korting. Benieuwd naar de levertijdenzoronald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:10:
Net als bestaande klant ook 6 maanden voor 30 (ipv 55) gekregen. Wel contract nu maar ik wil toch niet weg bij ziggo :-)
hjs schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:02:
Ik heb Z2 met tv-standaard, als ik nu op mijn ziggo kijk naar mijn tv-abo krijg ik 4 maanden 50% korting voor tv-extra. Kost het dan 15,63 pm voor 4 maanden en kan ik daarna weer terug naar tv-standaard?
Zie nergens staan dat ik minimaal een jaar aan dat pakket vast zit oid.
[afbeelding]
Ik probeer via de ziggo webcare op twitter duidelijkheid te krijgend8nser schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:11:
Ik heb ook inderdaad deze aanbieding. Ben ook benieuwd of je dan er gelijk voor een jaar aan vast zit.
[...]
Ik heb dit zowel in de woonkamer, slaapkamer en de Ziggo TV app op de ipad.
Hebben hier meer mensen last van?
Interessante aanbieding! Ook al antwoord gehad?hjs schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:51:
[...]
Ik probeer via de ziggo webcare op twitter duidelijkheid te krijgen
mijn antwoord:TV Extra zijn extra kosten bovenop TV Standaard. Deze extra kosten zijn 4 maanden 50%
Hu? Wat zeg je nu. Dus tv-extra kost 17,75 + 31,25 per maand? En de eerste 4 maanden dus 17,75 + 15,63 ? Dat klopt toch niet?
TV Extra kost € 31,25 per maand., waarvan in dt geval de eerste 4 maanden met 50%korting.
Aangezien je 4 maanden korting krijgt ga ik ervan uit dat je er een jaar aan vast zit en het niet kosteloos maandelijks opzegbaar is.
Vraag het ze anders nog eens
[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 15-10-2014 13:40 ]
Heb even op de site van Ziggo gekeken. Daar staat de volgende actie:hjs schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:36:
Ja, maar wel een raar antwoord in mijn ogen
[...]
mijn antwoord:
Hu? Wat zeg je nu. Dus tv-extra kost 17,75 + 31,25 per maand? En de eerste 4 maanden dus 17,75 + 15,63 ? Dat klopt toch niet?
Actieprijs per maand
€ 6,98 Na 4 maanden € 13,95
(Exclusief de kosten van uw TV Standaard, TV + Internet of Alles-in-1 abonnement.)
Ja, dat zou logisch zijn. Staat er niet echt duidelijk op mijn ziggoNuevocasa schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:40:
[...]
Heb even op de site van Ziggo gekeken. Daar staat de volgende actie:
Actieprijs per maand
€ 6,98 Na 4 maanden € 13,95
(Exclusief de kosten van uw TV Standaard, TV + Internet of Alles-in-1 abonnement.)
Ja heb ik ook last van althans binnen de app op mijn iPad, het geluid loopt wel normaal door.Eskiya schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:20:
Ik heb sinds vorige week tijdens het kijken van televisie dat m'n scherm regelmatig voor 1-2 sec. freezed.
Ik heb dit zowel in de woonkamer, slaapkamer en de Ziggo TV app op de ipad.
Hebben hier meer mensen last van?
Tenminste, als ik in de bundelkiezer van jaar naar maand selecteer, heb ik geen korting op de de recorder, tablet of 6x50%, maar de 4x50% korting op TV extra blijft staan
In de krant is dit stuk heel wat uitgebreider en daar staat ook een statement van Ziggo over "Ziggo heeft alleen kabelpakketten en wil niet over op 100 procent glasvezel". Ziggo beweert dat ondanks dat het laatste stukje coax is, de snelheid vergelijkbaar is met glasvezel. Dat de upload niet eens in de buurt komt negeren ze daarbij gewoon....ALMELO - Tienduizenden Ziggo- abonnees in Noord- en delen van centraal Twente moeten verplicht overstappen naar de nieuwe provider Caiway. Daarover krijgen zij vandaag een brief van Cogas.
De overstap is nodig, omdat netwerkbeheerder Cogas heeft gekozen voor deze nieuwe partner. Daarmee verdwijnt Ziggo van de Cogas-kabel.
Coaxkabelnetwerk
Cogas koos voor Caiway, omdat dit telecombedrijf zowel pakketten voor traditionele coaxkabel als voor glasvezel aanbiedt. Ziggo heeft alleen kabelpakketten en wil niet over op 100 procent glasvezel. Cogas beheert het ‘gewone’ coaxkabelnetwerk in een groot deel van Twente, met name in het noorden van de regio, maar ook in bijvoorbeeld Hof van Twente.
Zelf aanvragen
Via het Cogasnetwerk wordt nu een standaard analoog tv-abonnement aangeboden. Wie meer wil via de kabel, kan dat nu alleen regelen via Cogas-partner Ziggo. Die biedt extra tv-zenders, digitale en interactieve tv en internet en bellen via de kabel. Cogas heeft besloten om met ingang van volgend jaar verder te gaan met een nieuwe partner, Caiway. Voor de Cogas-Ziggo-abonnees betekent dat dat ze verplicht moeten overstappen, omdat Ziggo dan van hun kabel verdwijnt. Het Ziggo-abonnement wordt automatisch beëindigd, maar het nieuwe abonnement bij Caiway moet door de klant zelf worden aangevraagd.
Capaciteit
Ziggo mag de klanten namelijk niet automatisch overdoen aan een ander bedrijf. De verplichte keuze in het verleden voor Ziggo, en nu dus voor Caiway, is voor een coaxnetwerk overigens niet ongewoon. De capaciteit van dergelijke netwerken is te klein om bedrijven onbeperkt toegang te bieden en dus hebben veel coax-netwerkbeheerders in Nederland een contract met één vaste provider. Anders ligt dat bij glasvezel. De capaciteit van die verbindingen is veel groter en daardoor kunnen via glasvezel meer providers hun diensten aanbieden.
2015
Glasvezelnetwerkbeheerders zijn dan ook verplicht hun netwerk beschikbaar te stellen aan verschillende providers. Reggefiber, de concurrent van Cogas in de aanleg van glasvezel, biedt de klant bijvoorbeeld keuze uit vijftien providers. Bij Cogas is de keuze voorlopig beperkt: alleen Caiway heeft momenteel toegang tot het netwerk. In de loop van volgend jaar komen daar wel andere providers bij, maar het is nog niet duidelijk wie dat worden en per wanneer ze hun diensten aanbieden. De overgang van Ziggo naar Caiway vindt in januari/februari 2015 plaats. Abonnees krijgen van Caiway te horen op welke dag ze aan de beurt zijn.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Op een gegeven moment heeft KabelNoord besloten dat in het hele gebied de straten open gaan en dat iedereen die nu coax heeft glasvezel gaat krijgen. De coax komt dan gewoon te vervallen, komt een kastje in de meterkast waarop je vervolgens het signaal om kunt zetten naar analoog+DVB-C.
Kan me de stap van Cogas ook wel voorstellen. Die gaan op den duur ook gewoon het hele netwerk verglazen met glasvezel tot in de meterkast, als Ziggo daar geen zin in heeft liggen ze eruit.
Overigens zijn snelheden met glasvezel best leuk. Bij KabelNoord heb je voor 18,95 per maand 10/2 via coax of 50/50 via glas. Je ziet gewoon aan alles dat ze liever glasvezel leggen om klaar te zijn voor de toekomst dan dat ze hun bestaande eurodocsis apparatuur uitbreiden voor meer capaciteit.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gisteren een update van de software gedaan naar 1.00.31 en toen begon het.
Tijdens het TV kijken begint het beeld soms te flikkeren of ik krijg een paar seconden een wit beeld. (geluid valt ook weg)
Soms een roze waas over het scherm die na een minuut weer verdwijnt.
Het kan zomaar 20 minuten goed zijn maar het is ook wel eens om de paar minuten.
Wat ik geprobeerd heb:
Uur de stroom er af.
Opstarten vanaf een SD kanaal.
Terugzetten fabrieksinstellingen.
Andere HDMI kabel.
Andere smartcard.
Andere TV.
Is er misschien een manier om de oude software er weer op te zetten?
Is er een firmware update beschikbaar op je tv?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Nope geen update, ik dacht ook aan handshake maar heb je het dan niet alleen bij het opstarten?White_Collar schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:07:
Klinkt als een handshake probleem tussen de decoder en jou tv.
Is er een firmware update beschikbaar op je tv?
Dit is gewoon random tijdens het kijken, opstarten gaat wel goed.
Komt nog even 18,25 bij voor het basis televisie-abonnement. Eens een kabelaar, altijd een kabelaar, je gaat uiteraard niet je core business opzeggen als klanten alleen internet willen...Raven schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:40:
50/50Mb voor 18.95p/m?, ik betaal daar (incl het verplichte bellen) €40p/m voor bij Concepts -->Telfort
Oscar Wilde
Misschien niets aan de hand, zojuist 2x internet weg gevallen (modem ook echt de verbinding kwijt, maar kon daarna de verbinding wel weer terugpakken) en zojuist merkte ik vlak voor de 2e keer dat internet weg viel dat er een paar keer kort achter elkaar er flinke storingen op digitale TV waren (zat National Geographic HD te kijken).
Maar die ging niet op helaas.....
Volop bellen kan er wel los bij echter de korting maakte het leuk.....

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
De verplichte overstap van Ziggo naar Caiway in het gebied van netwerkbeheerder Cogas roept veel vragen en reacties op. Er is zelfs al een Facebook-pagina aangemaakt Cogas, wij kiezen zelf, waar veel klanten hun ongenoegen uiten.
Op deze website werd op een eerder bericht over de overstap al veel gereageerd. "Nou ja, belachelijk!!! Gaat Cogas het abonnement dan ook compenseren? Wij zijn al jaren klant bij Ziggo (al bij @home) en zijn enorm tevreden. Caiway is veel duurder en je krijgt er veel minder voor!", zegt iemand in de reacties. "Allemaal opzeggen! Piepen ze wel anders!", "Heb cogas gebelt je mag ook naar kpn of wat anders. Alles behalve ziggo!"
Reacties op Facebook
Op de Facebook-pagina Cogas, wij kiezen zelf zijn de meeste reacties ook negatief.
"Cogas ik sta NIET bij jullie onder curatele!!! Ik ben prima instaat mijn eigen beslissingen te maken."
De techniek is voor sommige mensen al lastig genoeg.
"Ik heb net sinds een half jaar ziggo en betaald voor de decoder om op te nemen, klungels. Snap net het apparaat"
Op Twitter wordt ook veel gereageerd op het nieuws
@resiever Fraai staaltje misbruik van een monopoliepositie @cogas. Dit wordt nog een hele kluif voor jullie.
@SanderZoer Top, wordt dus overstappen. Thnx @Cogas. Ontzettend blij mee ook #NOT. Bedankt @ZiggoWebcare voor alle trouwe jaren!
De politiek maakt zich er ook druk om. Yuri Ankone van D66 in Oldenzaal:
@YuriAnkone Bij @Cogas komen ze beloftes aan hun aandeelhouders niet na en dat maakt me link. Komende dagen mee bezig in #raadoldenzaal #cogas
Net als Gemeentebelangen Twenterand:
@gbtwenterand Cogas stopt 'zomaar' met Ziggo en verplicht alle abonnees over te gaan naar Caiway. GBT stelt vragen en wil uw mening http://on.fb.me/1sWUOxu
Veel vragen
De verplichte overstap roept ook heel veel vragen op. Mag dit eigenlijk wel zomaar?
"Als ik dat aanbod van Caiway zo bekijk, gaat het dus meer kosten voor minder aanbod. Langzamer internet, duurdere telefonie. Mag Cogas dit zomaar doen?"
"Dit kan toch niet, niet eens een keuze uit verschillende providers. Mag dit eigenlijk wel, ik vind van niet!!!!"
"en jou mail adres dan van ziggo? straks moet je hem overal aanpassen en komen de mails niet meer binnen"
Reactie van Ziggo
In een reactie op de website van Ziggo zegt de provider dat ze het jammer vinden dat Cogas de overeenkomst beëindigt en ze bedanken de klanten voor het vertrouwen. Klanten kunnen vanaf 1 januari 2015 geen gebruik meer maken van internet, telefonie en aanvullende diensten van Ziggo en zullen een ander abonnement moeten afsluiten.
Oscar Wilde
Ga er financieel op achteruit en mijn mail adres welke ik al 15? Jaar heb is ook foetsie
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 16-10-2014 20:58 ]
Oscar Wilde
Wat ik mij afvraag of wij straks verplicht naar glasvezel moeten?
Wat moet ik nu met mijn 3 humax Hd ontvangers van 300 euro per stuk? ??
[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 16-10-2014 21:12 ]
Oscar Wilde
En ziggo kan ook wel mijn vrouw en auto opeisen, maar die decoders heb ik zelf gekocht (niet bij ziggo) dus die krijgen ze niet
Ah, dacht dat je ze van Ziggo had
Oscar Wilde
Zorgen bij politieke partijen in Overijssel over verplichte overstap Ziggo-klanten
Meerdere politieke partijen in Overijssel maken zich zorgen over de keuze van netwerkbeheerder Cogas om de samenwerking met kabelbedrijf Ziggo af te breken en voor concurrent Caiway te kiezen. Als gevolg worden bestaande Ziggo-klanten in het verzorgingsgebied van Cogas verplicht om over te stappen naar Caiway.
De Overijsselse SP-fractie vindt de situatie 'onaanvaardbaar' en vindt het niet te verteren dat 10.000 burgers van Overijssel op deze manier vrije keuze wordt ontnomen. De partij wil meer informatie over de kwestie van het provinciebestuur.
Ook het CDA en de WerknemersGroepering in Oldenzaal zijn ontstemd. De partijen willen opheldering van het college van burgemeester en wethouders. Het CDA wil onder meer weten of de gemeente op de hoogte was van de actie en of betrokken klanten extra kosten moeten betalen vanwege de verplichte overstap.
Oscar Wilde
Dit gaat nog wel een staartje krijgen als ik zo de social media in de gaten hou
Maar als blijkt (wat dus voor mij nog niet duidelijk is op dit moment) dat ik naar glasvezel MOET, en dat ik daardoor 3 humax decoders in de prullenbak zou moeten gooien waar ik in de afgelopen jaren +- 800 euro voor betaald heb ben ik daar niet blij mee.
Maar laten we niet te voorbarig zijn, misschien kan ik ze gewoon blijven gebruiken.
Glasvezel is prachtig, maar ik heb thuis genoeg aan een 30/3 mbit lijn voor 22? Euro in de maand
Het goedkoopste abonnement wat verkrijgbaar is kost € 44,95 per maand. (30/3Mbit internet).
Op dit moment betaal ik 22.20 (ziggo 30/3Mbit)) + 16.55 (caiway) dus € 38,75 per maand, dus toch ff € 6,20 (16%) prijsverhoging.
Als ik kijk naar de glasvezelpakketten dan krijg ik dus een 100/100Mbit lijn voor € 42.50 per maand.
Als ik dan kijk onder datzelfde kopje staat vermeld dat TV weer via de COAX kabel gaat
(zie https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten )
Dus ik kan kiezen voor een 100/100Mbit (glasvezel) verbinding, en TV blijven kijken via Coax met mijn Humax ontvangers
Kortom, nog veel onduidelijkheid op dit moment
Ik zie trouwens net dat er een speciaal topic voor is
Ik ga daar verder puzzelen
[ Voor 19% gewijzigd door Grolsch op 17-10-2014 09:08 ]
De rest van Nederland valt ook wel mee. De indruk die je op Tweakers krijgt is niet representatief voor "de rest van Nederland".Jerrythafast schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:47:
Toch grappig hoe Cogas het voor elkaar krijgt om mensen uitspraken te laten doen als "drukken ze ons glasvezel door de strot". De rest van Nederland zit te springen en te huilen om glasvezel, maar schijnbaar is Cogas zo'n walgelijk bedrijf dat het glasvezelaanbod wat ze hebben als een achteruitgang wordt gezien
Ik ben zojuist weer overgestapt van glasvezel naar Ziggo. Dat was een kostenbesparing van 10%.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Nadat ik laatst een software update had gedaan alleen maar ellende, flikkerend beeld, beeld en geluid weg voor enkele seconden en dan 5x achter elkaar, soms een roze waas voor 30 seconden.
Voor de update was hij perfect maar nu is er echt niet meer naar te kijken.
De enige reactie die ik van Humax krijg is dat ik hem wel op mag sturen en €25 onderzoekskosten + reparatiekosten mag betalen.
De vraag over oude software versie terug zetten negeren ze voor het gemak maar even.
Ik was altijd erg tevreden over de humax maar als na een simpele software update het ding onbruikbaar is dan is de lol er wel snel af.
Ik zou de klacht bij Ziggo leggen. Zij hebben het apparaat geleverd en de update ter beschikking gesteld.Idanue schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:28:
Ik was altijd erg tevreden over de humax maar als na een simpele software update het ding onbruikbaar is dan is de lol er wel snel af.
Ik heb hem zelf gekocht dus niet via ziggo maar ga ze toch maar eens een mailtje sturen, bedankt voor de tip.Laudor schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:14:
[...]
Ik zou de klacht bij Ziggo leggen. Zij hebben het apparaat geleverd en de update ter beschikking gesteld.
Zelf had ik Internet + TV (€39,95) en overgestapt naar het goedkoopste AiE (€44,95), hierbij had ik de keuze uit verschillende opties. Zoals die geschetst in de mail eerder in het topic. Gekozen voor de korting op het abonnement voor de eerste zes maanden, betaal nu €30 de eerste zes maanden en daarna het reguliere tarief. Over het jaar gerekend niets meer dan mijn oude maandprijs, maar wel een waardebon van €100 op zak.
De verkoper had deze constructie ook nog niet eerder gehoord, ging heb ook gebruiken bij andere potentiele overstappers. Ik blij met mijn PS4 voor €299!
Vergeet niet dat glasvezelabonnementen doorgaans duurder zijn. Zelf sta ik ook niet "te springen en te huilen" om glasvezel. Mijn internetverbinding van Ziggo is prima, goedkoop en mooi stabiel. Bovendien is het beeld op de tv superscherp. Glasvezel zou voor mij alleen prettig zijn als ik daar zelf voor zou kiezen omdat het een verbetering zou zijn.Jerrythafast schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:47:
Toch grappig hoe Cogas het voor elkaar krijgt om mensen uitspraken te laten doen als "drukken ze ons glasvezel door de strot". De rest van Nederland zit te springen en te huilen om glasvezel, maar schijnbaar is Cogas zo'n walgelijk bedrijf dat het glasvezelaanbod wat ze hebben als een achteruitgang wordt gezien
In het geval van Cogas/Caiway is het niet per se een verbetering (je gaat altijd meer moeten betalen per maand) en keuzevrijheid heb je ook niet bepaald. Het is dan ADSL2, dat huilen met de pet is vergeleken met coax, of glasvezel, dat weer duurder is en vaak minder scherp beeld geeft.
Nee, merp!
De verontwaardiging over de verplichte overstap van Ziggo naar Caiway in het gebied van netwerkbeheerder Cogas blijft aanhouden. Op diverse platforms roeren Cogas-klanten zich.
Ziggo-abonnees in het gebied van Cogas ontvingen gisteren twee brieven. Eén van Cogas en één van Ziggo. In beide brieven wordt vermeldt dat Cogas stopt met Ziggo en dat klanten over kunnen stappen naar Caiway voor internet, televisie en telefonie. Een boodschap die bij veel Ziggo-klanten compleet in het verkeerde keelgat is geschoten.
Op diverse platforms roeren Ziggo-klanten zich, want ze zijn tevreden over Ziggo en willen helemaal niet overstappen. Zeker niet gedwongen. Op petitie.nl staan momenteel twee petities: Boycot Cogas gemeente Oldenzaal en Cogas klanten moeten keuze hebben. De petities zijn ruim vierhonderd keer ondertekend.
Op Facebook is de actie Cogas wij kiezen zelf meer dan vijfduizend keer geliked. Ook zijn er mensen die het klachtenformulier op de website van Cogas invullen om hun ongenoegen kenbaar te maken. De Wierdense consumentenjurist Jasper Ottink heeft zich ook op het strijdtoneel gemeld. Hij roept mensen op om zich nu bij hem te melden. Het is tijd voor actie. Melden kan op zijn website. Hij sluit niet uit dat hij een collectieve rechtsgang tegen Cogas aanspant.
Oscar Wilde
[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 17-10-2014 11:25 ]
Het goedkoopste abonnement alles-in-1 abonnement is 42,50, tegenover 39,95 van Ziggo internet en TV.PauseBreak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:43:
[...]
Vergeet niet dat glasvezelabonnementen doorgaans duurder zijn.
Caiway neemt ook de CAI- infrastructuur over, dus als Caiway voor de rest ook goede apparatuur gebruikt, zou dat geen verschil moeten maken. En ook bij je glasvezelabonnement zit kabel-TV over coax.Zelf sta ik ook niet "te springen en te huilen" om glasvezel. Mijn internetverbinding van Ziggo is prima, goedkoop en mooi stabiel. Bovendien is het beeld op de tv superscherp.
Caiway neemt de abonnementsprijzen en snelheden van Ziggo over, dus dat veranderd ook niet.In het geval van Cogas/Caiway is het niet per se een verbetering (je gaat altijd meer moeten betalen per maand) en keuzevrijheid heb je ook niet bepaald. Het is dan ADSL2, dat huilen met de pet is vergeleken met coax, of glasvezel, dat weer duurder is en vaak minder scherp beeld geeft.
Wel heeft Caiway veel minder aanvullende diensten (denk aan Wifispots, tv op mobiel/ tablet etc.) dus uiteindelijk betaal je wel meer voor minder.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
En met die laatste zin sla je de spijker op z'n kop. Ik zou ook niet blij zijn als ik in die regio zou wonen. Gelukkig gaat het leven in Groningen gewoon zijn gangetjeJaap-Jan schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:15:
[...]
Het goedkoopste abonnement alles-in-1 abonnement is 42,50, tegenover 39,95 van Ziggo internet en TV.
Caiway neemt ook de CAI- infrastructuur over, dus als Caiway voor de rest ook goede apparatuur gebruikt, zou dat geen verschil moeten maken. En ook bij je glasvezelabonnement zit kabel-TV over coax.
Caiway neemt de abonnementsprijzen en snelheden van Ziggo over, dus dat veranderd ook niet.
Wel heeft Caiway veel minder aanvullende diensten (denk aan Wifispots, tv op mobiel/ tablet etc.) dus uiteindelijk betaal je wel meer voor minder.
Nee, merp!
CDA stelt Kamervragen over gedwongen overstap Ziggo-abonnees Cogas Almelo
Tweede Kamerleden Eddy van Hijum en Agnes Mulder van het CDA hebben vragen gesteld aan minister Kamp van Economische Zaken over de gedwongen overstap van tienduizenden abonnees van Ziggo naar Caiway.
Klanten van Cogas uit Almelo zijn niet te spreken over het besluit om Ziggo voor het leveren van digitale diensten voor Caiway in te wisselen. Cogas is beheerder van het vaste netwerk in grote delen van Twente. De gedwongen overstap is veel klanten in het verkeerde keelgat geschoten en heeft nu geleid tot Kamervragen.
@vanHijum
Met @AgnesMulderCDA vragen gesteld aan Kamp (EZ) over gedwongen overstap van tienduizenden abonnees van #Ziggo naar #Caiway bij COGAS/Twente
De vragen van Kamerleden Van Hijum en Mulder aan minister Kamp:
1. Bent u er van op de hoogte dat tienduizenden bestaande ZIGGO-abonnee’s in Twente, die jarenlang hun vaste telefoon- en internetaansluitingen via de COGAS-kabel bij ZIGGO hadden ondergebracht, door COGAS min of meer verplicht worden om over te stappen naar CAIWAY als zij een vaste telefoon- en internetaansluiting via de kabel willen houden (TC Tubantia, 16 oktober 2014)?
2. Bent u er van op de hoogte dat de keuze op het nieuw aangelegde glasvezelnet voor alle klanten vooralsnog eveneens beperkt is tot CAIWAY, en dat pas in de loop van 2015 alternatieven op glasvezel ontstaan?
3. Vindt u het gewenst dat een netwerkbeheerder de keuze voor een provider op deze wijze aan de klant oplegt? Bent u bereid om de Autoriteit Consument en Markt (ACM) te vragen in hoeverre het belang van de klant hiermee wordt geschaad?
4. Welke mogelijkheden heeft u om een grotere keuzevrijheid voor de klant af te dwingen, bijvoorbeeld door te eisen dat een verplichte overstap naar Caiway op de reguliere kabel pas aan de orde kan zijn als er alternatieven voor deze provider via de glasvezel beschikbaar zijn?
5. Op welke wijze is de onafhankelijkheid van de netwerkbeheerder bij de selectie van providers in het huidige stelsel gewaarborgd? Acht u die waarborgen afdoende met het oog op het klantbelang?
Oscar Wilde
Ik vind het allemaal nogal overdreven. Ik ben (tevreden) Ziggo klant, maar heb hier toch ook nooit zelf voor kunnen kiezen binnen de kabelaars.Raven schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:00:
Het ene na het andere nieuwsbericht komt voorbij:
CDA stelt Kamervragen over gedwongen overstap Ziggo-abonnees Cogas Almelo
[...]
Je moet het met een korrel zout nemen. De betreffende politici hebben veel kiezers in die gebieden en dus stellen ze hier nu vragen over.Laudor schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:41:
[...]
Ik vind het allemaal nogal overdreven. Ik ben (tevreden) Ziggo klant, maar heb hier toch ook nooit zelf voor kunnen kiezen binnen de kabelaars.
Nee, merp!
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen ineens gedwongen worden een andere ISP te nemen tegen (van wat ik heb gelezen) minder gunstige voorwaarden. Dat er sowieso niet gekozen kan worden wordt buiten beschouwing gelaten.Laudor schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:41:
[...]
Ik vind het allemaal nogal overdreven. Ik ben (tevreden) Ziggo klant, maar heb hier toch ook nooit zelf voor kunnen kiezen binnen de kabelaars.
Daarbij, waarom kunnen Enschedeërs wel kiezen op glasvezel en moeten mensen in Cogas gebied het met Caiway doen? Dacht gelezen te hebben dat de glasvezelkabel daar gesloten is.
Oscar Wilde
Heb nu een jaarcontract voor Alles-in-een Basis (dus nu weer met telefonie) en betaal €60 op jaarbasis voor €200 tegoed.
[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 17-10-2014 20:33 ]
Zou je mij a.u.b. misschien wat meer info over deze actie willen geven, ik kan dit nergens terug vinden? Ik heb momenteel ook een TV+Int abbo maar dit klinkt wel aantrekkelijk.Joosie200 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:41:
Ik heb sinds de wijziging in maart Z1 dus internet en tv. Woon in Zwolle maar ben naar de mediamarkt in Groningen gegaan voor de Ziggo Experience shop in shop. Daar gevraagd of het uitmaakt of je in het postcodegebied moet wonen. Dat maakt niks uit. Ik kon kiezen uit een gratis humax 5200cc, Samsung Galaxy Tab 4 + €100 cadeaukaart, zes maanden voor €30 (bespaart €90) + cadeaukaart van €100 of twee cadeaukaarten met €200.
Heb nu een jaarcontract voor Alles-in-een Basis (dus nu weer met telefonie) en betaal €60 op jaarbasis voor €200 tegoed.Meteen in gewisseld voor een Motorola moto 4g (2013 versie dus 4,5 inch) Was toe aan een nieuwe smartphone en voor €60 wat ik maandelijks afbetaal in stapjes van 5 euro vind ik geen betere deal specswise
Kabelexploitant Cogas is behoorlijk geschrokken van het massale protest tegen de verplichte overgang van een deel van de Twentse Ziggo-klanten naar collega-provider Caiway.
Volgens een woordvoerder kan de constructie niet worden teruggedraaid, omdat er contracten zijn gesloten tussen Cogas en Caiway. Cogas zegt dat twee jaar geleden al gesprekken zijn ingezet met Ziggo om klanten de mogelijkheid van de kabel of glasvezel aan te bieden. Ziggo wilde daarin niet meegaan en Caiway wel, aldus de Cogas-woordvoerder.
Saillant detail is dat investeringsmaatschappij C.I.F aandelen heeft in Cogas en daarnaast eigenaar is van provider Caiway. De investeringsmaatschappij lijkt dus belang te hebben bij extra klanten voor Caiway.
Oscar Wilde
Eerder in dit topic werd er gesproken over de Ziggo Experience in de Mediamarkt van Amersfoort, Groningen en Den Haag geloof ik. (zoek maar op mediamarkt, MM in dit topic) Er waren een aantal tweakers die in dat postcodegebied van de Mediamarkt in Amersfoort, Groningen en Den Haag zitten die geloof ik een folder kregen van: nu bij jouw lokale MM: de experience shop van Ziggo! En een aantal maakten er melding van dat je bij die shop in shop korting kon krijgen, ook als bestaande klant. Dat wou ik dus weleens voor mezelf zien dus op de bonnefooi naar Groningen, daar staat inderdaad een Ziggo stand in de Mediamarkt. Her en der staan de diverse acties aangegeven + de Humaxen staan daar uitgestald + een Samsung smarttv om de boel te demonstreren.RVE_NL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:23:
[...]
Zou je mij a.u.b. misschien wat meer info over deze actie willen geven, ik kan dit nergens terug vinden? Ik heb momenteel ook een TV+Int abbo maar dit klinkt wel aantrekkelijk.
Zeg maar de actie die Ziggo heeft voor nieuwe klanten op ziggo.nl kun je daar ook vinden. Maar als schep daarboven op geeft de Mediamarkt 100 euro cadeautegoed voor in de Mediamarkt zelf weg. Hoe lang dit geldt weet ik niet precies, las ergens dat het alleen dit weekend was dat ze dat als extraatje aanboden. Je kunt dan gewoon aangeven als Z1/2/3 klant om te willen overstappen naar AiB/AiP/AiE en je kunt kiezen uit een van de cadeaus. Zoals ik al eerder zei, ik kon een nieuwe smartphone wel gebruiken. (Mijn ZTE Blade is nu echt op qua scherm, accu en meer) Omdat ik 200 euro te besteden had door die bonnen vond ik de Moto G 4G voor 194 euro een prima toestel. De overige 6 euro bleef op de cadeaucard staan > iets van 6 euro afgerekend en meteen ingeleverd om 6 euro contant terug te krijgen. Daarmee ben ik dus geen 60 euro kwijt maar 54 euro voor de Moto G 4g

Ga dus van 39,95 naar 44,95 euro per maand, maar na een jaar of eerder als Ziggo met wijzigingen komt zoals in maart dit jaar

Nu is mijn vraag , hoe lang blijft dit werken ?
Dat dat kan had ik ook niet anders verwacht. En tot wanneer het blijft werken.. Net zolang tot het niet meer werktvlamwillem schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 02:31:
Ik heb een vraagje over het gebruik van mijn modem op een ander adres. Ik heb vandaag mijn modem bij een ander adres in de buurt zonder ziggo abbo ingestoken. Het moden startte op en het internet en telefoon werkten.
Nu is mijn vraag , hoe lang blijft dit werken ?
Ey!! Macarena \o/
Je vermoeden klopt helemaalRaZ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 02:40:
[...]
Dat dat kan had ik ook niet anders verwacht. En tot wanneer het blijft werken.. Net zolang tot het niet meer werktAnyhow, nieuwe modems moet je eerst activeren (ben inmiddels met m'n 2de modem bezig, de eerste is overleden) met de code die je bij je abo hebt gerekgen. Eenmaal actief, zal het modem in het netwerk gewoon werken.Ik vermoed dat die activatie niet veel meer doet dan enkel het mac-adres in een whitelist knallen zodat die toegang krijgt.
het mac adres meld zich aan bij de CMTS van Ziggo, maakt niet uit van waar dit gebeurd, als hij maar een verbinding kan maken met Ziggo.
dit zal dus blijven werken zolang het modem actief is
PSN: Europhea
Zat al bijna op de fiets naar Den-Haag maar het is Amersfoort, Breda en GroningenJoosie200 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:48:
Eerder in dit topic werd er gesproken over de Ziggo Experience in de Mediamarkt van Amersfoort, Groningen en Den Haag geloof ik. (zoek maar op mediamarkt, MM in dit topic)
Nickname does not reflect reality
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zelfde vraag alleen dan in groningen.OMX2000 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:00:
Is die Ziggo Experience voor huidige klanten met Alles in een interessant? Woon in Breda, dus als ze daar toch staan.
Browsen gaat over het algemeen prima alleen sommige video's van de kleinere sites slaan aan het bufferen.
Ook laden er soms plaatjes traag.
Vreemde eraan is dat dit erg wisselvallig is, als of er een caching proxy o.i.d. tussenstaat zodat het soms snel en soms traag is.
Verder is Speedtest.net is soms prima, maar soms zijn er ook ineens terugvallen of periodes dat ik maar 50% download haal (zelfs op de Nederlandse servers).
De large file test van thinkbroadband.com is belabberd; normaal volledige snelheid nu ~500 kbps.
Latency is ook lekker wisselvallig (heb de lijn gemonitord en de belasting was zeer laag dus niet van invloed):
$ ping ziggo.nl PING ziggo.nl (195.189.116.179) 56(84) bytes of data. 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=1 ttl=249 time=333 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=2 ttl=249 time=9.24 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=3 ttl=249 time=9.18 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=4 ttl=249 time=8.87 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=5 ttl=249 time=9.10 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=6 ttl=249 time=22.0 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=7 ttl=249 time=8.55 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=8 ttl=249 time=1006 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=9 ttl=249 time=7.49 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=10 ttl=249 time=148 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=11 ttl=249 time=20.2 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=12 ttl=249 time=19.8 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=13 ttl=249 time=26.3 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=14 ttl=249 time=20.6 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=15 ttl=249 time=21.0 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=16 ttl=249 time=16.4 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=17 ttl=249 time=15.8 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=18 ttl=249 time=1012 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=19 ttl=249 time=1009 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=20 ttl=249 time=541 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=21 ttl=249 time=7.21 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=22 ttl=249 time=9.52 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=23 ttl=249 time=8.43 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=24 ttl=249 time=9.48 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=25 ttl=249 time=9.07 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=26 ttl=249 time=9.28 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=27 ttl=249 time=10.1 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=28 ttl=249 time=10.0 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=29 ttl=249 time=9.99 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=30 ttl=249 time=1006 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=31 ttl=249 time=6.57 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=32 ttl=249 time=7.35 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=33 ttl=249 time=6.98 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=34 ttl=249 time=18.3 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=35 ttl=249 time=22.4 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=36 ttl=249 time=17.9 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=37 ttl=249 time=33.1 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=38 ttl=249 time=20.3 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=39 ttl=249 time=137 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=40 ttl=249 time=1008 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=41 ttl=249 time=8.83 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=42 ttl=249 time=16.0 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=43 ttl=249 time=12.4 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=44 ttl=249 time=516 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=45 ttl=249 time=28.8 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=46 ttl=249 time=23.5 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=47 ttl=249 time=42.2 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=48 ttl=249 time=171 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=49 ttl=249 time=11.9 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=50 ttl=249 time=103 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=51 ttl=249 time=32.7 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=52 ttl=249 time=9.08 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=53 ttl=249 time=8.86 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=54 ttl=249 time=24.6 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=55 ttl=249 time=24.9 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=56 ttl=249 time=22.8 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=57 ttl=249 time=20.8 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=58 ttl=249 time=20.2 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=59 ttl=249 time=8.33 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=60 ttl=249 time=7.54 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=61 ttl=249 time=8.51 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=62 ttl=249 time=8.93 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=63 ttl=249 time=53.5 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=64 ttl=249 time=15.9 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=65 ttl=249 time=26.9 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=66 ttl=249 time=1018 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=67 ttl=249 time=679 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=68 ttl=249 time=48.7 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=69 ttl=249 time=186 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=70 ttl=249 time=6.71 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=71 ttl=249 time=10.0 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=72 ttl=249 time=7.58 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=73 ttl=249 time=10.5 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=74 ttl=249 time=9.64 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=75 ttl=249 time=8.75 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=76 ttl=249 time=28.8 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=77 ttl=249 time=9.41 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=78 ttl=249 time=10.2 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=79 ttl=249 time=959 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=80 ttl=249 time=8.11 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=81 ttl=249 time=17.1 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=82 ttl=249 time=21.1 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=83 ttl=249 time=21.8 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=84 ttl=249 time=8.93 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=85 ttl=249 time=9.73 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=86 ttl=249 time=9.95 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=87 ttl=249 time=13.2 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=88 ttl=249 time=8.78 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=89 ttl=249 time=8.22 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=90 ttl=249 time=1009 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=91 ttl=249 time=1010 ms 64 bytes from prod.ziggo.basefarm.nl (195.189.116.179): icmp_seq=92 ttl=249 time=9.85 ms ^C --- ziggo.nl ping statistics --- 92 packets transmitted, 92 received, 0% packet loss, time 91105ms rtt min/avg/max/mdev = 6.578/141.492/1018.605/304.305 ms, pipe 2
$ ping tweakers.net PING tweakers.net (213.239.154.20) 56(84) bytes of data. 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=1 ttl=57 time=8.06 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=2 ttl=57 time=17.6 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=3 ttl=57 time=17.3 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=4 ttl=57 time=16.5 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=5 ttl=57 time=29.3 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=6 ttl=57 time=157 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=7 ttl=57 time=9.06 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=8 ttl=57 time=1011 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=9 ttl=57 time=11.2 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=10 ttl=57 time=6.49 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=11 ttl=57 time=8.72 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=12 ttl=57 time=6.32 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=13 ttl=57 time=9.92 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=14 ttl=57 time=9.76 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=15 ttl=57 time=10.2 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=16 ttl=57 time=8.90 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=17 ttl=57 time=738 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=18 ttl=57 time=979 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=19 ttl=57 time=381 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=20 ttl=57 time=9.09 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=21 ttl=57 time=10.0 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=22 ttl=57 time=22.2 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=23 ttl=57 time=303 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=24 ttl=57 time=35.1 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=25 ttl=57 time=24.5 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=26 ttl=57 time=98.3 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=27 ttl=57 time=21.9 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=28 ttl=57 time=7.79 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=29 ttl=57 time=18.6 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=30 ttl=57 time=6.66 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=31 ttl=57 time=10.5 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=32 ttl=57 time=621 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=33 ttl=57 time=9.89 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=34 ttl=57 time=8.71 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=35 ttl=57 time=8.11 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=36 ttl=57 time=10.1 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=37 ttl=57 time=1009 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=38 ttl=57 time=78.5 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=39 ttl=57 time=10.2 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=40 ttl=57 time=1006 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=41 ttl=57 time=6.71 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=42 ttl=57 time=34.3 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=43 ttl=57 time=642 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=44 ttl=57 time=6.82 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=45 ttl=57 time=7.53 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=46 ttl=57 time=14.5 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=47 ttl=57 time=17.5 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=48 ttl=57 time=9.18 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=49 ttl=57 time=8.19 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=50 ttl=57 time=473 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=51 ttl=57 time=57.3 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=52 ttl=57 time=36.1 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=53 ttl=57 time=28.3 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=54 ttl=57 time=1010 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=55 ttl=57 time=1010 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=56 ttl=57 time=9.04 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=57 ttl=57 time=61.9 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=58 ttl=57 time=8.86 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=59 ttl=57 time=6.87 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=60 ttl=57 time=10.0 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_seq=61 ttl=57 time=7.45 ms ^C --- tweakers.net ping statistics --- 61 packets transmitted, 61 received, 0% packet loss, time 60065ms rtt min/avg/max/mdev = 6.323/167.821/1011.021/318.878 ms, pipe 2
Omgeving Utrecht.
edit: lijkt inmiddels opgelost (20:00).
[ Voor 0% gewijzigd door XVI op 18-10-2014 20:42 . Reden: opgelost ]
OMX2000 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:00:
Is die Ziggo Experience voor huidige klanten met Alles in een interessant? Woon in Breda, dus als ze daar toch staan.
Je moet upgraden om de goodies te kunnen kiezen, dus van AiB naar AiP of van AiP naar AiE, dan wel Z3 gaan. Dus als je daar zin in hebt en je de cadeaus interessant genoeg vind moet je het vooral niet laten. Ik vond het voor mij wel de moeite waard om telefonie weer erbij te halen om daar 60 euro voor kwijt te zijn terwijl ik het toch ammenooitniet gebruik (mijn ouders bellen enkel nog vast, de rest belt mij mobiel wel) Maar als je 10/15 euro meer kosten hebt in de maand, moet je je afvragen of het nog de moeite loont.
Joosie200 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:47:
[...]
[...]
Je moet upgraden om de goodies te kunnen kiezen, dus van AiB naar AiP of van AiP naar AiE, dan wel Z3 gaan. Dus als je daar zin in hebt en je de cadeaus interessant genoeg vind moet je het vooral niet laten. Ik vond het voor mij wel de moeite waard om telefonie weer erbij te halen om daar 60 euro voor kwijt te zijn terwijl ik het toch ammenooitniet gebruik (mijn ouders bellen enkel nog vast, de rest belt mij mobiel wel) Maar als je 10/15 euro meer kosten hebt in de maand, moet je je afvragen of het nog de moeite loont.
Ik heb AiP en vandaag even naar de MM in groningen geweest maar ze konden niet voor me betekenen.OMX2000 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:00:
Het was voor nieuwe klanten of voor mensen die nog geen alles in 1 hebben.

Link verwijst naar de https-loze site actie-ziggo.nl die vraagt om je Ziggo-login, SIDN zegt dat deze niet van ziggo is, maar van een privepersoon die hem blijkbaar gisteren heeft geregistreerd.
Even opletten dus mocht je familie/vrienden er over horen!
[ Voor 20% gewijzigd door RVW op 18-10-2014 19:02 ]
Als je verhuist naar een non-Ziggo gebied kun je je abbo tussentijds opzeggen, ook al zit je nog aan een contract.Anakha schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:31:
Even een snelle check: ik heb eind maart dit jaar een nieuw alles-in-1-contract afgesloten bij Ziggo, met een minimum contractduur van een jaar. Wat ik toen nog niet kon voorzien is dat ik eind dit jaar ga verhuizen naar UPC-gebied. Ik ga dus ongewild moeten opzeggen. De fusie is er nog niet door, dus ik vermoed dat ik gewoon de klos ben en bij opzeggen de resterende 3 maanden abonnementsgeld aan Ziggo ga moeten betalen, of zijn er andere mogelijkheden?
Neem aan dat je een klacht bij de hoster hebt ingediend en Ziggo op de hoogte hebt gebracht?RVW schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:48:
Vanochtend deze aanbieding ontvangen van 'Ziggo':
[afbeelding]
Link verwijst naar de https-loze site actie-ziggo.nl die vraagt om je Ziggo-login, SIDN zegt dat deze niet van ziggo is, maar van een privepersoon die hem blijkbaar gisteren heeft geregistreerd.
[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2014 00:38 ]
Gewoon aan AP eraan hangen - als bijvoorbeeld je modem in de kelder staat en je graag ook wifi in je huiskamer hebt - is niet een goede oplossing, ook niet voor gemiddelde gebruikers.andy88 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:10:
Modem hoeft toch niet in bridge, dat is enkel als de routerfunctionaliteit je niet aanstaan. Je kan er toch gewoon een AP aan hangen of een router instellen als AP. WiFi kan ook uitgezet worden (zelf) zonder bridge mode. Verder haal ik met de juiste hardware aan de client kant met de Ziggo modems op 5 ghz gewoon 100+ mbit/s dus brak zou ik het zeker niet noemen. Ervaringen met de 2,4 ghz radio zijn wat minder maar voor de meeste mensen voldoet het gewoon.
Dat Tweakers het anders willen is een andere zaak dan de gemiddelde Nederlandse pc gebruiker.
Zonder bridge krijg je Nat achter Nat en dat geeft (verborgen) netwerk issues.
Met een Asus RT-AC68U achter de Cisco in DMZ haalde ik down 40 mbit en met de Cisco in Bridge haal ik 90mbit down. Puur door Nat/Nat issues.
Ben het wel met je eens dat de gemiddelde gebruiker het niet zal merken en waarschijnlijk enkel zal klagen dat het Ziggo netwerk "druk" is omdat ze hun max snelheid niet halen want een AP eraan hangen werkt wel al is het niet optimaal.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Een wireless router in DMZ - tja, dan heb je de routerfunctie nog aan staan en dus dubbele NAT. Je moet zo'n tweede wireless router dan wel configureren en aansluiten als access point, maar dan kan je probleemloos je maximale snelheid halen zonder NAT issues.
https://www.hurryup.nl/re...te-antenneversterker.html voor 28 euro incl. verzendkosten.
Lees slechte ervaringen met bestellen bij hurry up. Slechte leveringen, veel transport schade... Iemand ervaring mee?jongetje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:16:
Vandaag in de dagaanbieding een retourgeschikte kabel versterker.
https://www.hurryup.nl/re...te-antenneversterker.html voor 28 euro incl. verzendkosten.
Meestal is verhuizing naar een niet-[provider] gebied een geldige reden om een contract op te zeggen. Google geeft dit ook gewoon voor Ziggo aan. Wellicht even bellen ?Anakha schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:31:
Even een snelle check: ik heb eind maart dit jaar een nieuw alles-in-1-contract afgesloten bij Ziggo, met een minimum contractduur van een jaar. Wat ik toen nog niet kon voorzien is dat ik eind dit jaar ga verhuizen naar UPC-gebied. Ik ga dus ongewild moeten opzeggen. De fusie is er nog niet door, dus ik vermoed dat ik gewoon de klos ben en bij opzeggen de resterende 3 maanden abonnementsgeld aan Ziggo ga moeten betalen, of zijn er andere mogelijkheden?
UNOX: The worst operating system
Kunstenaar tegenover Cogas Almelo hangt spandoek op: Buurman wat doe je nou?Ruim 3.300 mensen hebben inmiddels de petitie getekend tegen een verplichte overstap van klanten van netbeheerder Cogas. Klanten van Cogas in een groot deel van Twente en Salland worden verplicht om voor tv, internet en bellen provider Ziggo te verruilen voor Caiway.
Cogas stuurde vorige week een brief met die mededeling naar haar klanten. Abonnementen bij Ziggo worden door Cogas automatisch stopgezet.
Vrije keuze
Een groot deel van die klanten vindt dat ze een keuze moet hebben en tekende onder meer via een online-petitie protest aan. Het protest is niet alleen gericht tegen Cogas, maar ook tegen het door Ziggo -al dan niet noodgedwongen- eenzijdig onderbreken van de overeenkomst.
De ondertekenaars willen voorkomen dat er monopolieposities ontstaan. "Er moeten meerdere aanbieders op de lijnen komen, zodat wij de keuze hebben wat er met ons abonnement en geld gebeurt", aldus de opstellers. De petitie is vrijdag online gezet.
De brief van Cogas leidde vrijdag tot Kamervragen ingediend door het CDA. Er was onder klanten al massaal protest dat ook Cogas bereikte. Het bedrijf zegt geschrokken te zijn van de weerstand tegen een overstap naar Caiway. Caiway is eigendom van investeringsmaatschappij C.I.F dat ook aandeelhouder is van Cogas.

Kunstenaar Freddy Hoevers, die pal tegenover het kantoor van Cogas in Almelo woont en werkt, heeft een spandoek aan zijn huis gehangen met de tekst: "Buurman wat doe je nou?"
Reden voor het spandoek is de commotie die is ontstaan na de mededeling van Cogas vorige week dat alle klanten verplicht moeten overstappen van Ziggo op Caiway. De tekst van het spandoek komt uit de film 'Flodder'. Dochter Kees doet de uitspraak als ze de buurman verleidt, zodat haar broers hem daarmee kunnen chanteren.
Freddy Hoevers is in Almelo bekend van de muurgedichten die hij inmiddels op verschillende plekken in de stad heeft gemaakt. Hij weet nog niet hoe lang hij het spandoek laat hangen.
Oscar Wilde
Volgende week een aantal versterkers ertussen en het probleem zou opgelost moeten zijn. Vanaf het begin bij Ziggo heb ik altijd 50/5 gehad, toen hebben ze het verhoogd naar 60/6 en sinds kort naar 90/9. Aangezien ik die snelheid op dit moment nog niet nodig heb ben ik terug gegaan naar 30/3.
Alleen jammer dat ze leuke acties voor niet klanten bedenken maar de trouwe klant wordt nooit bedankt
Die site is (gelukkig) al uit de lucht.....maar ja..wie weet hoeveel mensen daar al hun gegevens hebben achtergelaten..RVW schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:48:
Vanochtend deze aanbieding ontvangen van 'Ziggo':
[afbeelding]
Sinds de storingen van een aantal weken geleden blijft die bij mij regelmatig (lees: gemiddeld om de 5-10minuten) hangen. Het beeld stopt en ik zie dan een rond draaiend circle en het geluid blijft gewoon normaal doorlopen.
In mijn situatie is niets veranderd en voor de storingen van een aantal weken geleden heb ik altijd prima urenlang tv kunnen kijken op de tablet.
Tablet: Nexus 7, Android 4.4.4 (stock rom)
Dat is dan vreemd want ik had alles in de Asus keurig geconfigureerd conform de welbekende sticky (Asus dus ook in accespoint mode gezet, dhcp uit etc etc) en de Ziggo modem netjes in DMZ gezet zoals omschreven door Ziggo en het hele zaakje van de stoom af gehaald en eerst modem geboot en toen router. Toch zat er iets mis in deze config want doorvoer bleef laag en in bridge mode was dit probleem opgelost. Ben wel benieuwd of jij nog iets ziet wat ik over het hoofd heb gezien?vanaalten schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:31:
Bij het gebruik van een access point heb je geen dubbele NAT - en dus een prima werkende oplossing.
Een wireless router in DMZ - tja, dan heb je de routerfunctie nog aan staan en dus dubbele NAT. Je moet zo'n tweede wireless router dan wel configureren en aansluiten als access point, maar dan kan je probleemloos je maximale snelheid halen zonder NAT issues.
[ Voor 7% gewijzigd door The Druid op 20-10-2014 21:20 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]