Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor meerdere apparaten die video/muziek streamen is die 30Mbit meer dan genoeg.
een muziekstream: 320kbit/sec max.
een HD-videostream (netflix) 5mbit/sec.

En ook iso's komen vlot genoeg binnen met 30mbit. Tuurlijk is een snellere download leuk... maar extra snelheid voegt op een bepaald moment weinig meer toe.
De enige reden voor mij om over te stappen naar een 90/9 abonnement is als ik de hogere upload nodig heb.
Maar vooralsnog maak ik daar weinig gebruik van. Mijn backups naar de cloud lopen 's nachts als ik slaap. En of ze dan een half uur duren of anderhalf... het is mij om het even.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 09-10-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
En dat laatste zit het hem nou. Ik doe ook alle dingen die beta990 heeft opgenoemd en meer (grote assets van programma's uploaden en downloaden bijv.). Dat doe ik als consument (/student), dus niet professioneel. Ik zou best met 30 mbits down kunnen, maar daar wordt ik persoonlijk niet vrolijk van. Ik wacht niet graag een uur voordat alles binnen is als ik daar ook 20min voor kan wachten. Persoonlijk had ik gehoopt dat ze hier niet zo vrekkerig waren geweest bij de aanleg van glasvezel, want 500/500 was er ook wel in gegaan.
En zo zullen veel consumenten wel denken. Met 30/3 kunnen ze hun 2gig aan vakantiefoto's ook wel delen, maar of ze graag hun PC 5 uur aan laten staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 09-10-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

HollowGamer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:18:
[...]

Dit is vaak zo'n bericht waar ik van denk.. kijk niet wat jezelf doet, maar vraag waar de gebruiker behoefte aan heeft.

Heb je meerdere apparaten tegelijk die video/muziek streamen, dan heb ik toch liever een 90mbit verbinding. Doe je ook meer met de cloud.. Ook liever een hogere upload snelheid. Download je vaak Linuxdistributies.. Grote bestanden.. Heb ik nu al iets legaals opgenoemd?
Daar kijk ik juist naar en wat doet de gemiddelde gebruiker?
Die streamt wat youtube misschien netflix.

Die gaan echt geen gigabytes aan linuxdistro's downloaden. Jij betrekt je eigen situatie er te veel op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
icecreamfarmer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:10:
[...] Daar kijk ik juist naar en wat doet de gemiddelde gebruiker?
Die streamt wat youtube misschien netflix.

Die gaan echt geen gigabytes aan linuxdistro's downloaden. Jij betrekt je eigen situatie er te veel op.
Nee, die upload zijn pakweg 2000 vakantiefoto's met zijn digitale camera (~2GB). Dan kan je bij 30/3 dus 5 uur wachten, als je de overhead van het protocol niet meeneemt. In de praktijk kom je al snel op zo'n 6 uur. Dat kan wel, maar ik ken vrijwel niemand die daadwerkelijk zo lang *wil* wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 09-10-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Caelorum schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:12:
[...]

Nee, die upload zijn pakweg 2000 vakantiefoto's met zijn digitale camera (~2GB). Dan kan je bij 30/3 dus 5 uur wachten, als je de overhead van het protocol niet meeneemt. In de praktijk kom je al snel op zo'n 6 uur. Dat kan wel, maar ik ken vrijwel niemand die daadwerkelijk zo lang *wil* wachten.
Ik doe het zelf wel maar voor de rest ken ik weinig mensen die echt al hun foto's online backuppen.

Die 2 uur langer wachten maakt dan ook geen reet uit, je doet gewoon wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:31:
[...]

Ik heb de 5200 en die functioneert helaas alleen als server, niet als renderer of player dus ik denk dat dat normaal is.
Geen idee hoe en waarom, maar het werkt nu :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Laat me raden, je hebt nadat je op de Media knop hebt gedrukt de blauwe functietoets ingedrukt en bent van lokaal naar netwerk genavigeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

The Executer

Lekker belangrijk!

Even wat leuke informatie. Bij een aantal al wel bekend hier:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Voor regio west wijzigt er dus weinig tot niets :) Fijn :)

De alleen internet abonnementen van Ziggo lijken me wel interessant. Daarnaast kan je nog analoog Ned 1 blijven ontvangen lijkt me. Lijkt me niet dat ze in de wijkkast alleen kunnen aansturen dat je internet mag ontvangen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Klopt, tenzij ze filters o.i.d. gaan plaatsen maar kan me dit niet indenken. Ik weet wel dat bij afsluiten er een dummy tussen geplaatst wordt ivm vocht ed wat op de kabel kan slaan maar dat staat hier los van :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:37
andy88 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:18:
Laat me raden, je hebt nadat je op de Media knop hebt gedrukt de blauwe functietoets ingedrukt en bent van lokaal naar netwerk genavigeerd?
Nope, dat trucje had ik al door.. Ik kreeg gewoon geen bestanden te zien in de folders, nu wel dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wolfrolf_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08 08:44
Ah hier werkt de 474 mhz nu wel.

Wat is eigenlijk het nut van het aanpassen van dat homingchannel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 10:45
Volgens mij is het puur dat ze één kanaal kunnen marketen in hun volledige verzorgingsgebied. Kosten om rekening te houden met alle oude gebieden (zegge: denkwerk, marketingtechnisch, etc) lopen lijkt mij toch aardig op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05

IkWilbert

Het is mij!

van de FP:

nieuws: Europa: UPC-moederbedrijf mag Ziggo overnemen

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 10-10-2014 12:22 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Executer schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:25:
Even wat leuke informatie. Bij een aantal al wel bekend hier:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Bovenstaande is zeker opgesteld door één van die zogenaamde Ziggo "architecten" gezien het gebruik van de zelf verzonnen term "homing channel". Voor de grap nog eens gezocht op "homing" op de dvb.org website, maar dat levert 0 zoekresulaten op.

Maar goed, zo te zien snappen ze in "Regio West en Noord-West" ofwel bij de Digitale TV Headend van Ziggo/West (voormalig Casema) nog steeds niet wat er nu allemaal precies geconfigureerd moet worden om dat "homing channel" gebeuren van Ziggo te laten functioneren. Er ontbreekt namelijk nog iets in het DVB signaal op die frequentie dat ook nodig is voor het instellen van de ontvangers. Met alleen de transport stream op frequentie 474 MHz doorgeven met 256-QAM modulatie zijn ze er dus nog niet.

Daarnaast was zo'n landelijke wijziging natuurlijk het moment geweest om nu dan ook deze laatste transport stream van 64-QAM naar 256-QAM over te zetten aangezien de klanten in het vervolg toch een andere frequentie en/of netwerk ID moeten gaan instellen. Hoe moeilijk kan het dan zijn om ook de modulatie waarde aan te passen. Weer zo'n een typische halve niet goed doordachte Ziggo actie dus deze aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

ArChie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:31:
[...]

Bovenstaande is zeker opgesteld door één van die zogenaamde Ziggo "architecten" gezien het gebruik van de zelf verzonnen term "homing channel". Voor de grap nog eens gezocht op "homing" op de dvb.org website, maar dat levert 0 zoekresulaten op.
Homing (channel) lijkt niet zeer zeker een zelfbedachte term te zijn. Zoekopdracht daarmee op Google krijg ik een aantal resultaten, waaronder Wikipedia:

Homing is the process of determining the location of something, sometimes the source of a transmission
Er ontbreekt namelijk nog iets in het DVB signaal op die frequentie dat ook nodig is voor het instellen van de ontvangers.
Wat zou er volgens jou precies nog ontbreken dan? Dat die receivers by default zoeken op 64QAM is niet iets waar Ziggo wat aan kan doen lijkt mij.

Overigens maakt dit wel een einde aan al die overbodige netwerknummers, als je meerdere regio's bij elkaar hebt zitten, wat het een stuk makkelijker maakt. Nu alle analoge kanalen er nog af. Weg met die troep 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Executer schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:27:

Dat die receivers by default zoeken op 64QAM is niet iets waar Ziggo wat aan kan doen lijkt mij.
Hoezo kan Ziggo daar niets aan doen? Ziggo is toch de partij die de boel keurt? Dan moeten ze toch ook weten dat de modulatie instelbaar moet zijn of het apparaat in kwestie moet een automatische optie hebben waarbij het zelf alle van toepassing zijnde modulatie instellingen voor DVB-C uitprobeert voor de opgegeven netwerk frequentie. In mijn ontvangers staat default ook een andere netwerk frequentie en netwerk ID, dus die moet ik ook aanpassen wanneer ik de zenders laat zoeken. Hoe moeilijk kan het dan toch zijn om ook even 256-QAM in te stellen? En nu UPC de Ziggo tent overneemt kan het zomaar zijn dat de symbolrate op termijn naar 6900 gaat i.p.v. 6875 in het kader van alles gelijktrekken. Dat zal de gebruiker dan ook in moeten stellen. Het voordeel van 256-QAM is 12 Mbps extra bitrate waarvan de niet zo snuggere Ziggo "technici" continue via woordvoerders beweren een "groot tekort" van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
The Executer schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:27:
Wat zou er volgens jou precies nog ontbreken dan?
Ik weet niet wat ArChie mist, maar volgens mij ontbreekt de SDT voor de overige transportstreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:58:
[...]

Ik weet niet wat ArChie mist, maar volgens mij ontbreekt de SDT voor de overige transportstreams.
Jammer, nu heb je het voorgezegd.

DVB Service Information (DVB-SI) op 474 MHz (Ziggo/West/Alkmaar):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3AJo8Ae.png

DVB-SI op 514 MHz (Ziggo/West/Alkmaar):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jg6Jbry.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20
icecreamfarmer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:55:
[...]

Als je internet alleen voor legale doeleinden gebruikt heb je als consument zelden 90mbit nodig.
Zeker nog nooit van Steam gehoord? Tegen de tijd dat jij Max Payne 3 met 20Mbit hebt gedownload (30GB) ben ik al 1.5 uur aan het spelen.

Toch wel erg prettig als je game in enkele minuten installeert of update ;).

Daarnaast hoeft voor de gemiddelde consument je auto ook niet harder dan 130 Km/h te kunnen. Zie je al waar het mis gaat? Of zijn 7 miljoen particuliere autobezitters gek? :+

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 10-10-2014 16:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amens schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:07:
[...]

Geen idee hoe en waarom, maar het werkt nu :s
Je hebt gelijk. Werkt wel als player maar ........ met veel te weinig afspeelformaten. Zinloos dus! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik heb sinds woensdag middag het probleem als ik wat zit te downloaden via bittorrent het modem compleet over zijn nek gaat. en na de herstart begint met ip conflicten en vragen om in te loggen(windows 7 melding).

heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

IP-conflicten krijg je als er statische ip-adressen zijn ingesteld, of als er meerdere dchp-servers in het netwerk zitten.
Is er iets aan het netwerk veranderd, of heb je een programma (update) geïnstalleerd die iets zou hebben aangepast?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Onbekend schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:53:
IP-conflicten krijg je als er statische ip-adressen zijn ingesteld, of als er meerdere dchp-servers in het netwerk zitten.
Is er iets aan het netwerk veranderd, of heb je een programma (update) geïnstalleerd die iets zou hebben aangepast?
er is de afgelopen 3 jaar niks veranderd.

al vind ik dit ook verdacht. mijn ip staat als statisch in het modem maar is gewoon een dhcp adres vanaf het modem?
50e549531279 192.168.178.012 255.255.255.000 D:-- H:-- M:-- S:-- *** STATIC IP ADDRESS **
Basic
Docsis
This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Disabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 370000000 Hz 12.9 dBmV 41.4 dB -28 dBc
2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dB -0 dBc
3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dB -0 dBc
4 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dB -0 dBc
5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dB -0 dBc
6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dB -0 dBc
7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dB -0 dBc
8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dB -0 dBc

Correctables Uncorrectables
10 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 34.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 1
T4 Timeout 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

sdk1985 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:07:
[...]

Zeker nog nooit van Steam gehoord? Tegen de tijd dat jij Max Payne 3 met 20Mbit hebt gedownload (30GB) ben ik al 1.5 uur aan het spelen.

Toch wel erg prettig als je game in enkele minuten installeert of update ;).

Daarnaast hoeft voor de gemiddelde consument je auto ook niet harder dan 130 Km/h te kunnen. Zie je al waar het mis gaat? Of zijn 7 miljoen particuliere autobezitters gek? :+
Als ik eerlijk ben wel ja. Voor de meeste mensen is 150 meer dan zat om 130 te kunnen rijden en voor eventuele inhaal taferelen. Sterker nog veel mensen komen niet vaker dan 5x per jaar op de snelweg.

Ik zeg ook niet dat het niet prettig is, ik zeg alleen dat het voor de meeste mensen maar beperkte meerwaarde heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 11-10-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die vergelijking met auto's klopt echt van geen kanten. Ten eerste is er op de openbare weg een snelheidslimiet en staan er goede straffen op. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een boete van 150E kreeg omdat deze met 500mbit/s aan het downloaden was. Ten tweede zijn er weinig auto's die harder dan 170 gaan en veel auto's zullen maar met moeite die 150 halen (al verschuift dat ook elk jaar een beetje op natuurlijk). Dan als laatste puntje is dat je met de auto naar het buitenland kan gaan waar geen snelheidslimieten zijn. Ik zie iemand niet eventjes zijn internetverbinding meenemen...
Komt nog bij dat bij consumentenproducten gebruikservaring alles is. Bijna iedereen in Nederland zou aan 20mbit/s genoeg moeten hebben incl. veel kleine bedrijven (die in veel opzichten ook net als consumenten zijn). Dat wil niet zeggen dat ze niet productiever/efficiënter zouden zijn met 150mbit/s. Hebben ze het dan nodig? Nee, maar het is zeker wel wenselijk en gewild. Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn er maar weinig mensen die echt lang willen wachten.
icecreamfarmer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:19:
[...] Ik doe het zelf wel maar voor de rest ken ik weinig mensen die echt al hun foto's online backuppen. [...]
Ik had het niet over backuppen, maar over uitwisselen met vrienden en familie. En ja het gebeurt vaak zat dat iemand zijn complete camera inhoud deelt en dat loopt tegenwoordig echt hard op. Vooral met de explosie van amateurfotografen die met een (semi-)professionele fotocamera rondlopen. Maar zelfs die 600 foto's op een telefoon (niet geheel onrealistisch getal voor een week of twee vakantie) duren lang om te uploaden/downloaden. Ja, mensen kunnen best die 2-3 uur wachten, maar zoals ik al eerder aangaf zijn er weinig die dat ook daadwerkelijk willen.

En dan kom ik terug op de originele opmerking dat je als consument zelden 90mbit/s nodig hebt. En inderdaad, je hebt het niet nodig. Net zo min als dat je een auto nodig hebt die harder kan dan 80km/h of dat je elk jaar een nieuw paar schoenen nodig hebt (je kan gerust 5 jaar met 1 paar hoor, wordt je niet blij van, maar kan wel). Je hebt ook geen 2x per dag eten nodig (de helft van de wereldbevolking doet zonder) en die grote porties die vaak worden opgeschept kan je gerust de helft van nemen. En zo kunnen we nog wel even doorgaan :)

En dan de aanleiding van die opmerking: Dat het steeds meer loont om de kabel te delen.
En inderdaad. Als je 180/18 verbinding hebt zou je dat best kunnen delen. De kans dat je gelijktijdig gebruik wilt maken van die volledige capaciteit is afhankelijk van de situatie vrij klein. Het zou dus goed kunnen lonen om eens te kijken of je niet kan delen. Is dat dan illegaal? Zou niet inzien hoe dat illegaal zou moeten zijn, behalve als je de tv aansluiting ook gaat delen. Voor internet staat ieder volgens mij gewoon vrij om andere mensen toe te laten op zijn/haar netwerk. Ziggo bemoeit zich niet met het netwerk achter de AOP, zolang je je maar aan de fair use policy houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Wat een quatsch Caelorum :P .

Vrijwel elke auto gaat 170 of sneller. Met 100pk 86 pk haal je dat al. Enige uitzondering zijn de citycars (denk aan smart etc). Denk dat we hier te maken hebben met een randstedelijke bias :+ .

Het punt dat icecreamfarmer miste, en jij blijkbaar ook want daar ging de analogie om, zat hem in de acceleratie. Naast gemak heb je die nodig om iemand in te halen op een 80 weg zonder jezelf in de tegenligger te parkeren. (Lees zodra je buiten de randstad komt). Een auto met meer dan 120pk functioneert in de praktijk een stuk prettiger ook al heb je niets aan die theoretische topsnelheid.

Precies hetzelfde met je internet. Natuurlijk kun je die update van 4 GB in 27 minuten downloaden (20mbit). Maar als dezelfde download in 6 minuten (90mbit) kan dan is dat toch prettiger? Alles moet snel. Het gaat om de reductie van wachttijd. Daarom koop je bijvoorbeeld ook een SSD. Is met internet niet anders, ook niet voor de 'gemiddelde' consument.

Daarnaast zitten er steeds meer apparaten op één verbinding. Er is niets irritanter dan dat één machine alle bandbreedte wegpakt. Nu de gemiddelde snelheid van internet toeneemt neemt de capaciteit bij de leveranciers ook toe. De tijd dat je vanuit Australie bij Filefront met 14 KB/s kon downloaden is echt voorbij. Diensten als steam en origin trekken gewoon je verbinding vol, ook al zit je niet op die update te wachten. Dan moet je weer aan de slag met netlimiter enzo. Klein bedrijf met 20mbit is helemaal uit den boze.

(Persoonlijk heb ik zelfs met 90 Mbit mijn NAS maar gespeedlimit op 5 MB/s).

Verder zou ik wel even nadenken voor je de internet verbinding gaat delen. De persoon die de verbinding afneemt is immers het eerste aanspreekpunt als er vanaf die verbinding rare dingen gebeuren ;).

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 11-10-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
sdk1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:00:
Wat een quatsch Caelorum :P .

Vrijwel elke auto gaat 170 of sneller. Met 100pk 86 pk haal je dat al. Enige uitzondering zijn de citycars (denk aan smart etc). Denk dat we hier te maken hebben met een randstedelijke bias :+ .

Het punt dat icecreamfarmer miste, en jij blijkbaar ook want daar ging de analogie om, zat hem in de acceleratie. Naast gemak heb je die nodig om iemand in te halen op een 80 weg zonder jezelf in de tegenligger te parkeren. (Lees zodra je buiten de randstad komt).[...]
Ik miste dat punt zeker niet zoals je ook in mijn reactie kan lezen. Hell zowat mijn hele reactie gaat over gebruiksgemak ^^
En het was geen randstedelijke bias. Ik kom even vaak in de randstad als in Twente :) En inderdaad je ziet op de snelweg veel auto's die de 180/190 wel makkelijk halen, maar zodra je een stad/dorp induikt zie je gewoon meer oude auto's (<2000) die daar toch echt meer moeite mee hebben... (en zoals je al kon lezen merk ik ook op dat elk jaar die 'topsnelheid' verschuift, maar dat maakt voor nu even niet uit).
sdk1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:00:[...]
Verder zou ik wel even nadenken voor je de internet verbinding gaat delen. De persoon die de verbinding afneemt is immers het eerste aanspreekpunt als er vanaf die verbinding rare dingen gebeuren ;).
Dat is zeker een punt waar je rekening mee moet houden, maar is ook nog wel op te lossen. Als je er niet vanuit kan gaan dat de mensen die je toelaat op je netwerk zich aan de wet houden, kan je alles nog via een server laten lopen die een hoop zaken niet toelaat. En als je doelt op downloaden uit illegale bron en je doet het zelf ook, dan maakt het toch al niet uit.
Scannen op rare zaken als kinderporno e.d. is al wel mogelijk. Al zal logs bijhouden op zich ook voldoende moeten zijn. De politie gaat je, lijkt me, niet vervolgen als je kan aantonen dat de buurman (of familielid/vriend die op bezoek is geweest) kinderporno heeft zitten downloaden en niet jij. Dan gaan ze wel naar die persoon toe :)

@onder
sdk1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:11:
Ben ik toch wel benieuwd naar hoe oud die auto's zijn die jij in Twente tegen komt. Een Ford Escort 1.6 uit 1995 doet gewoon 177. Het instap 1.4 model doet 169 :9 . Altijd leuk die auto analogieën.
Topsnelheid onder ideale omstandigheden als de auto zelf in topconditie is ja. Gooi er 20 jaar aan gebruik overheen en het vermogen van die motor loopt hard terug. Je mag al blij zijn als je op 80% vermogen uitkomt.

[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 11-10-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ben ik toch wel benieuwd naar hoe oud die auto's zijn die jij in Twente tegen komt. Een Ford Escort 1.6 uit 1995 doet gewoon 177. Het instap 1.4 model doet 169 :9 . Altijd leuk die auto analogieën.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 11-10-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
sdk1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:11:
Nu niet meer ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Overigens de meest recente keer dat ik mij groen en geel heb geërgerd aan internet was bij de beta van The Crew. Had alleen één avond van het beta weekend de tijd. Maar Uplay ging niet sneller dan 2.1 MB/s (+- 17Mbit). Ik was 2 uur aan het downloaden van de 4 uur die ik vrij gemaakt had. Ik zou echt niet meer naar 20mbit terug kunnen.

Kwestie van tijd voor iedereen er zo over denkt. Het "zo snel is toch niet nodig" argument hebben we ook een tijdje bij 8mbit gezien. Sterker nog, eerste ADSL was 264/64 (32 KB/s) en dat was dan 10x sneller dan inbellen. Denk niet dat er iemand in 2014 gaat redeneren dat 4mbit ook wel volstaat (laat staan 256kbit).

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 11-10-2014 16:24 . Reden: klopte niks van de zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Hmmm, helemaal begrijpen doe ik het niet. Gisteren lag opeens weer het modem er uit, na een paar weken het prima te hebben gedaan sinds de monteur was geweest. Nu, na een dag aan te hebben gestaan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/ziggo1.PNG
Is dit het resultaat, na best veel te hebben gedownload dus de verbinding is niet echt idle geweest :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/ziggo2.PNG

Heb dit nog nooit meegemaakt, zo weinig fouten. Geen expert dus weet niet of de waardes beter kunnen, ik kijk alleen naar de errors en timeouts. Deze stonden normaal gesproken na een dag zeker niet meer op nul.

Wil eigenlijk router firmware updaten (hetgeen uiteraard niets te maken heeft met Ziggo modem) maar durf niet aangezien dit wel super netjes is zo :) Hoe dat opeens kan, geen idee.

Is wel een "bewijs" imho dat het allemaal (de storingen/uitvallen modem) geen zier te maken had met de kabels die er liggen. Had al bijna een hele zwik nieuwe besteld. Scheelt weer vijf tientjes voorlopig 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:00:
Heb dit nog nooit meegemaakt, zo weinig fouten. Geen expert dus weet niet of de waardes beter kunnen, ik kijk alleen naar de errors en timeouts. Deze stonden normaal gesproken na een dag zeker niet meer op nul.
Die errors en timeouts geven aan of de digitale data van het signaal probleemloos binnen komen. De waarden van die errors en timeouts laten momenteel zien dat één en ander foutloos binnenkomt, dus beter kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Ik heb sinds kort Ziggo Z2 internet + tv (90 Mbit). Ik heb de Cisco EPC3928AD mogen ontvangen als modem/router. Tevens heb ik een WiFi extender (TP-Link TL-WA850RE). Ik heb nu behoorlijk last van instabiele verbindingen in het volgende scenario:

Ik draai een NAS met FreeNAS erop. Dat is tevens mijn download box (tranmission, sabnzbd, couchpotato, sickbeard) en van daaruit draai ik Samba, FTP en NFS shares (voor een raspberry met XBMC (NFS), voor m'n gewone windows netwerk (SMB) en voor wat stabielere fileshares (FTP)).

Ik merk echter dat bij grote copy-paste acties (zeg MKV's van 2GB) over zowel Samba als FTP mijn Cisco het te kwaad krijgt en er integraal mee kapt. Het gaat dan om copy-pastes via WiFi van mijn NAS naar mijn laptop. M'n wifi schiet op beperkt, hele netwerk onbereikbaar, kan ook niet meer naar op m'n modem inloggen en het is dan een kwestie van resetten of een tijd wachten totdat de Cisco uitgehijgd is en ze allemaal weer op een rijtje heeft en de verbinding zich hersteld.

Iemand die me kan helpen met het diagnosticeren van zulke issues. Is dit een gevalletje brakke hardware (de Cisco), vraag ik teveel van mijn netwerk of iets het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Ik heb dezelfde cisco en gebruik een tplink router als accespoint. Heb nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28
MTDjassen schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:18:
Ik heb sinds kort Ziggo Z2 internet + tv (90 Mbit). Ik heb de Cisco EPC3928AD mogen ontvangen als modem/router. Tevens heb ik een WiFi extender (TP-Link TL-WA850RE). Ik heb nu behoorlijk last van instabiele verbindingen in het volgende scenario:

Ik draai een NAS met FreeNAS erop. Dat is tevens mijn download box (tranmission, sabnzbd, couchpotato, sickbeard) en van daaruit draai ik Samba, FTP en NFS shares (voor een raspberry met XBMC (NFS), voor m'n gewone windows netwerk (SMB) en voor wat stabielere fileshares (FTP)).

Ik merk echter dat bij grote copy-paste acties (zeg MKV's van 2GB) over zowel Samba als FTP mijn Cisco het te kwaad krijgt en er integraal mee kapt. Het gaat dan om copy-pastes via WiFi van mijn NAS naar mijn laptop. M'n wifi schiet op beperkt, hele netwerk onbereikbaar, kan ook niet meer naar op m'n modem inloggen en het is dan een kwestie van resetten of een tijd wachten totdat de Cisco uitgehijgd is en ze allemaal weer op een rijtje heeft en de verbinding zich hersteld.

Iemand die me kan helpen met het diagnosticeren van zulke issues. Is dit een gevalletje brakke hardware (de Cisco), vraag ik teveel van mijn netwerk of iets het iets anders?
Koop een eigen fatsoenlijke router en laat de Cisco in bridge zetten.. Lost 99% van de problemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Sluit me vrijwel geheel aan bij de vorige spreker, behalve dat de Cisco niet per se in bridge mode hoeft als je er een router in accespoint modus aan hangt. Wél wifi uit van de Cisco, want is notoir brak.

Maar mogelijk interessant om te delen: wifi via Cisco of via TP-Link? NAS bekabeld in het netwerk?

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 12-10-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Goede tips. Ik neem het mee in de overwegingen. NAS hangt uiteráárd bedraad. Wifi van de TP-LINK staat op repeat, dus overal zelfde SSID, hoe kan ik checken of ik via de repeater of rechtstreeks met de modem connectie maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heb zelf een TP link (beneden) en een ICIDU (boven, hardware identiek) bedraad achter de Cisco hangen. Werkt in mijn ervaring veel beter.

Kan me best voorstellen dat het allemaal niet lekker werkt als je iets gaat repeaten vanaf die antenne loze Cisco router.

Verder heb ik de Cisco aan laten staan op een andere SSID ivm wifi spots. Zet hem wel op een channel waar jij er zelf geen last van hebt. Ik heb DHCP aan laten staan en het in de ICIDU en TP link uitgeschakeld (static ip). Tussen de vaste verbindingen haal ik gewoon 930 Mbit.

Mocht je het ook zo willen configureren dan heb ik ooit een guide met wat screenshots geschreven. Dus dan hoor ik het wel.

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 13-10-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Laatst online: 16-09 11:14
Masimo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:55:
Sluit me vrijwel geheel aan bij de vorige spreker, behalve dat de Cisco niet per se in bridge mode hoeft als je er een router in accespoint modus aan hangt. Wél wifi uit van de Cisco, want is notoir brak.

Maar mogelijk interessant om te delen: wifi via Cisco of via TP-Link? NAS bekabeld in het netwerk?
Routerfunctie zou ik wél in bridge laten zetten door klantenservice want hij verteld dat wanneer hij bekabeld grote kopieeracties doet zijn netwerk eruit vliegt. Dat lijkt mij dus een redelijk brakke routerfunctie en staat los van de WiFi radio in dat ding. Neem een leuke dual band TP-Link router bijv. de TL-WDR-4300 dan heb je ook lekkere performance op 5 Ghz en ben je voor vijf tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
Router functie is verkeer van en naar het internet, hij heeft problemen in zijn LAN van zijn PC naar zijn NAS dus dat staat helemaal los van de routerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

stormfly schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 07:38:
Router functie is verkeer van en naar het internet, hij heeft problemen in zijn LAN van zijn PC naar zijn NAS dus dat staat helemaal los van de routerfunctie.
Hu? Als hij 2gb kopieert via wifi en het is via het wifi signaal van de Cisco, dan maak je toch gebruik van de router gedeelte van het ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

@sdk1985 Ik heb wel interesse in de door jou geschreven guide. Zou je mij er mee willen verblijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@kravitz

Wifi netwerk verbeteren - Stap 4: Configureren van de nieuwe Router

Als het niet duidelijk is dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik ben gisteren afgesloten van ziggo vanwege verspreiden van virussen:
Virus amount : 15
Virus found : 15 * Zip.Suspect.WinDoubleExtension-zippwd-2
First seen : 05:27:25
Last seen : 14:31:35
Block added : Sun Oct 12 14:31:36 2014

en dat wordt geregistreerd op smtp.ziggo.nl

Maar ergste is, ik krijg niks gevonden op m'n PC's. abuse team heeft echt vlot gereageerd vandaag op mijn mails,e n ik ben weer online, maar dit is mooi waardeloos.
Heb 360 total security (met bitdefender en avira) overal gedraaid, malwarebytes gedraaid, nergens verdachte processen of infected memory.

Als het nog een keer gebeurt ben ik een week offline. Dat kan ik niet hebben.
Iemand ervaring met dat specifieke virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De "virusnaam" is nogal generiek. Het enige wat je daaruit op kan maken is dat het een bestand betreft met daarin embedded nog een bestand.

Heb je onlangs een exe of zip/7zip/etc bestand geprobeerd te mailen?
Dan is het misschien geen virus, maar een false postive.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 13-10-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 23:06
Ja, ik mail zat zip files, maar niet gisteren (zondag) ochtend.
Die first seen en last seen wordt registreerd door ziggo smtp server, in mijn mail pakket staat niks bij verzonden items. En bij 15 hits, kom je dus automastich in de blokkade.

Dus er gebeurt echt wel iets, alleen mijn virus scanner(s) vindt dus niks.
Heb zelfs mijn android phone gecheckt met Avira, wasclean. Laptopje met Win10 Preview, ook schoon.
Windows 8 werk PC, ook niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat er toch nog een virus verborgen zit, dus voor je pc's zou ik je aanraden gebruik te maken van een bootcd virusscanner.

Kaspersky heeft de rescue disc (wordt niet meer ondersteund, maar haalt wel de updates nog binnen). En zo zijn er wel meer aanbieders van bootcd's. Je kan het beste scannen terwijl windows (nog) niet draait.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 13-10-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Krijg mailtje over testpanel voor een nieuw wifi-modem.
Iemand enig idee welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nevermind

[ Voor 89% gewijzigd door Timmert op 13-10-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05

IkWilbert

Het is mij!

hjs schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:50:
Iemand enig idee welke?
Plaatje in de mail is van een ubee. Maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Groningen hoge latencies vrijwel overal, nog meer klachten?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Yep. Was week geleden ook al zo, even opgelost maar nu weer terug.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hjs schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:50:
Iemand enig idee welke?
mogen ze mij ook wel sturen... :P alles beter dan de huidige ubee...

zit met smart te wachten op de nieuwe abo structuur die deze week zou komen :-)
kijken of het aantrekkelijk is om te wijzigen :p

[ Voor 20% gewijzigd door SMSfreakie op 13-10-2014 21:54 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Helaas sinds een paar dagen vertoond mijn Ziggo modem rare kuren. Is nog een oudere Ubee en ik was er altijd best wel tevreden mee, vooral gezien de horror verhalen met de nieuwe modems met ingebouwde routers.
Helaas herstart de modem zich nu regelmatig. soms binnen 10 minuten en soms kan het een tijdje goed gaan. knipperend activiteit lampje blijft eerst continu branden en na een 30 seconden gaat de modem zichzelf herstarten. Ik dacht eerst dat Ziggo aan het knoeien was maar het houd nu al dagen aan.
Toch maar eens bellen, geen idee wat het kan zijn, anders dan een brak geworden modem.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
of de voeding is brak aan het worden...

mijn ubee staat al tijden in bridge ( stroom besparing..) en de lokatie van het ding is toch dramatisch voor fatsoenlijke wifi ontvangst :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2yov43t.png

Kreeg ik via via te zien, volgens mij hier nog niet geplaatst.. Wel alleen voor een select aantal postcodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zal er hier wel buiten vallen.. en zal ook wel alleen voor nieuwe klanten gelden vrees ik :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
nooberke schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:14:
[afbeelding]
Kreeg ik via via te zien, volgens mij hier nog niet geplaatst.. Wel alleen voor een select aantal postcodes
Toevallig die paar waar glasvezel net is geïntroduceerd of zeer binnenkort gaat komen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Caelorum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:23:
[...]

Toevallig die paar waar glasvezel net is geïntroduceerd of zeer binnenkort gaat komen? ^^
Amersfoort, Breda en Groningen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Deze actie geldt in ieder geval in de Mediamarkt in Amersfoort, en ook voor klanten die van een Z1/2/3 naar een alles-in-1 abonnement gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:33:
Deze actie geldt in ieder geval in de Mediamarkt in Amersfoort, en ook voor klanten die van een Z1/2/3 naar een alles-in-1 abonnement gaan.
vrees dat je dan de afgelopen 6 maanden geen AI1 abo mag hebben gehad :') anders knikkerde ik nu wel AI1 er uit :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:36:
[...]

vrees dat je dan de afgelopen 6 maanden geen AI1 abo mag hebben gehad :') anders knikkerde ik nu wel AI1 er uit :)
Zeg je je contract per direct op. Vervolgens bel je met de afdeling retentie en zet je het nieuwe contract op je partners naam met een ander rekeningnummer. Dan krijg je gelijk de vraag of je cadeautjes wilt. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:35
nooberke schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:29:
Amersfoort, Breda en Groningen lijkt mij?
Lekker dan, ik woon in Groningen en ben net vorige week overgestapt van Z3 naar AiO extra met 6 maanden korting. Nog geen email gehad over deze nieuwe actie met 100 pegels bonus trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 17-09 12:15
Het lijkt erop dat "Titan_Fox " ernaast zit;

Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels'

Nieuwe abonnementen staan op de ziggo website.
TV is verplicht lijkt het.
Ziggo Internet

Z1 + TV €39,95
Z2 + TV €49,95
Z3 + TV €59,95

zie ook; Bundel Kiezer

[ Voor 17% gewijzigd door Medic op 14-10-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mhhh, daar veranderd dus helemaal niks aan eigenlijk.
Een nieuwe naam, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:31
Jammer, maar was ook te verwachten aangezien het technisch gewoon lastig/onmogelijk is om wel internetsignaal te leveren, maar geen TV-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

hjs schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:51:
De recorders lijken nu voortaan voor niets te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:58:
[...]

De recorders lijken nu voortaan voor niets te zijn.
volgens mij veranderd daar ook niets aan.

HD ontvanger was altijd gratis, zowel bij "Z1" als "Z2"
Recorder is gratis vanaf "Z2", bij "Z1" was dat €49

nu nog zo
Toch?

Ik vind het erg jammer dat ik niet kan kiezen voor "Internet Only".
Dan was ik vandaag nog overgestapt.

[ Voor 73% gewijzigd door Medic op 14-10-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
hjs schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:51:
Inderdaad, oude abonnementen nieuwe naam. Gewoon wat dingen samengevoegd die hiervoor los waren zoals samen compleet (oude alles in 1 plus en volop bellen). Niets bijzonders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Vorige week had ziggo redelijk hoge latency waarden (helft van alle abbonees).

Deze problemen zijn afgelopen weekend opgelost. Dit vanwege een backupserver die ze had aan had laten staan tijdens nachtelijke werkzaamheden. In de ochtend hebben ze deze server niet uit de rotering gehaald, vandaar de hoge ping.

Probeer dan maar eens zo'n wijsneus (helpdeskmedewerker) bij ziggo dat aan het verstand te krijgen. Na veel praten met zo'n helpdeskmedewerker hebben ze een ticket ingeschoten voor hun netwerkspecialisten en de volgende dag was de server uit de rotering.

Wat lopen ze de laatste tijd veel te kloten.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Ik snap niet hoe een backupserver ineens voor hoge latency zorgt, maar dat kan aan mij liggen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:07:
Ik snap niet hoe een backupserver ineens voor hoge latency zorgt, maar dat kan aan mij liggen.
Back-uppen kost veel netwerk en CPU kracht.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:07:
Bedoel 1 van die Core gateways van hun. Niet een backupserver voor het backuppen van data. Ze plaatsen die er tussen om het spul in de lucht te houden tijdens nachtelijke werkzaamheden. Waarschijnlijk was dat ding niet snel genoeg zoals hun andere waardoor je ping een stuk hoger lag dan normaal.

Dag erna zag je hem er niet meer tussen staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Oxize op 14-10-2014 09:15 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 16:40
edit ; opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door Tupac op 14-10-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Medic schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:02:
[...]

volgens mij veranderd daar ook niets aan.

HD ontvanger was altijd gratis, zowel bij "Z1" als "Z2"
Recorder is gratis vanaf "Z2", bij "Z1" was dat €49

nu nog zo
Toch?

Ik vind het erg jammer dat ik niet kan kiezen voor "Internet Only".
Dan was ik vandaag nog overgestapt.
Een paar maanden geelden moest je daar nog voor bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
Pfff kan ik de OP weer helemaal aanpassen....
Wil er nog steeds niemand co-auteur worden? O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Dennis-L op 14-10-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik heb ditzelfde, maar wil dan van Z1 naar Z2. Zodra ik aangeef dat ik al een Ziggo login heb wordt je doorgestuurd naar het wijzigingsformulier.
Volgens mij krijg je deze korting dus niet als Ziggo lid, in ieder geval niet via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 16:40
JvdHoudt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Ik heb ditzelfde, maar wil dan van Z1 naar Z2. Zodra ik aangeef dat ik al een Ziggo login heb wordt je doorgestuurd naar het wijzigingsformulier.
Volgens mij krijg je deze korting dus niet als Ziggo lid, in ieder geval niet via internet?
Ik heb ze net opgebeld en kreeg te horen dat het alleen geldt voor nieuwe klanten die een Ziggo abonnement afnemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:09:
[...]

Een paar maanden geelden moest je daar nog voor bijbetalen.
http://webcache.googleuse...w.ziggo.nl/tv-internet/z1
Z1; Gratis HD ontvanger of €49 voor de Recorder (13-10-2014)

http://webcache.googleuse...w.ziggo.nl/tv-internet/z2
Z2; geen HD ontvanger keuze wel Gratis Recorder (11-10-2014)

Nu;
TV + Internet Z1; Gratis HD ontvanger of €49 voor de Recorder
TV + Internet Z2; geen HD ontvanger keuze wel Gratis Recorder
(https://www.ziggo.nl/tv-internet)

[ Voor 4% gewijzigd door Medic op 14-10-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Oxize schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:12:
[...]

Bedoel 1 van die Core gateways van hun. Niet een backupserver voor het backuppen van data. Ze plaatsen die er tussen om het spul in de lucht te houden tijdens nachtelijke werkzaamheden. Waarschijnlijk was dat ding niet snel genoeg zoals hun andere waardoor je ping een stuk hoger lag dan normaal.

Dag erna zag je hem er niet meer tussen staan.
Ah juist, dat zou kunnen kloppen. Dat ding is natuurlijk berekend op de traffic 's nachts (=veel minder dan overdag). Makes sense :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Mijn jaar abonnement zit er ook op, heeft het nog zin om te bellen en te vragen of ze nog wat voor je kunnen doen of zijn ze dat sowieso niet van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:10:
Mijn jaar abonnement zit er ook op, heeft het nog zin om te bellen en te vragen of ze nog wat voor je kunnen doen of zijn ze dat sowieso niet van plan?
Gewoon even aangeven dat je twijfelt om over te stappen op glasvezel, dan kunnen ze vast wel wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Razr schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:11:
[...]

Gewoon even aangeven dat je twijfelt om over te stappen op glasvezel, dan kunnen ze vast wel wat doen.
Dat hangt af van de locatie waar je afneemt.
Ik ben bijvoorbeeld aangewezen op Ziggo omdat hier niets anders te krijgen is behalve dsl.

Helaas geen concurrentie voor Ziggo in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medic schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:45:
Het lijkt erop dat "Titan_Fox " ernaast zit;

Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels'

Nieuwe abonnementen staan op de ziggo website.
TV is verplicht lijkt het.
Ziggo Internet

Z1 + TV €39,95
Z2 + TV €49,95
Z3 + TV €59,95

zie ook; Bundel Kiezer
Hij zit er niet naast. Ook aan mij is schoorvoetend toegegeven dat dit soort abonnementen eraan komen binnen zeer korte tijd. Door de medewerkster is mij verteld een contract af te sluiten welke maandelijks aanpasbaar is zodat ik niet een jaar vast zit aan en Z! of AIO abonnement.

Tweakers zou er eens in moeten duiken om te zien of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
Razr schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:11:
[...]

Helpt ook niet altijd belde dat ik wilde overstappen naar glasvezel en vroeg dus of ze me een mooi aanbod konden doen , zoals ze beloven op het opzeg formulier.

Maar hij kon me niet meer bieden dan 10 maanden 10% korting zonder bijtekenen. dat wordt dan denk ik maar overstappen naar Z2 internet+ TV dan betaal ik ook minder in de maand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Voor de mensen die interesse hebben. Ze kunnen je als al klant zijnde een aanbod doen van de decoder voor € 49 i.p.v. € 199.
Heb zojuist ook even telefonisch een poging gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Laatst online: 15-09 18:05
Dancis schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:15:
Helpt ook niet altijd belde dat ik wilde overstappen naar glasvezel en vroeg dus of ze me een mooi aanbod konden doen , zoals ze beloven op het opzeg formulier.

Maar hij kon me niet meer bieden dan 10 maanden 10% korting zonder bijtekenen. dat wordt dan denk ik maar overstappen naar Z2 internet+ TV dan betaal ik ook minder in de maand. 8)
Je moet je wel beseffen dat die mensen getraind zijn om onderscheid te maken tussen een klant met een opzeg intentie en een klant met een "ik wil korting en anders blijf ik toch wel" intentie. Ik heb dit zelf enkele maanden voor Telenet gedaan en kan je vertellen dat je er heel snel achter bent waarom een klant binnen belt om op te zeggen.

Zeker als ze vervelend beginnen te worden dan moet je ze eens vertellen dat je het zonder probleem per direct kan opzeggen. Dan krabbelen ze meteen terug maar wel erg grappig om even duidelijk te maken dat ze niet zomaar met een gekke henkie/pietje spreken.

Als je niet tevreden bent (om prijs of kwaliteit) dan ga je ergens anders heen. Zeggen dat er geen alternatief is is onzin natuurlijk. Overal waar kabel ligt kun je adsl krijgen, dat dat langzamer is, tja dan kom je terug bij een persoonlijke prijs/kwaliteit keuze. Ik heb ook liever een Jaguar voor de prijs van Opel, maar die is er niet dus, neem ik genoegen met een Opel.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 21:52
Ziggo wil blijkbaar geen klanten vastleggen die nu contractsvrij zijn?

Afgelopen maand van Alles in 1 Plus naar Alles in 1 Basis gestapt. Met de actie van 6 maanden voor € 30,- zou het weer interessant worden om voor Alles in 1 Plus te gaan met een jaarcontract. Ziggo wil er niet aan omdat ik al bestaande klant ben (Al jaren inmiddels...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Sypheron schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:46:
Afgelopen maand van Alles in 1 Plus naar Alles in 1 Basis gestapt. Met de actie van 6 maanden voor € 30,- zou het weer interessant worden om voor Alles in 1 Plus te gaan met een jaarcontract. Ziggo wil er niet aan omdat ik al bestaande klant ben (Al jaren inmiddels...).
Niet zozeer omdat je een bestaande klant bent maar omdat je al alles-in-een hebt. Als je van Z1 of Z2 of Z3 naar alles-in-een overstapt had je wel de korting gekregen.

[aanvulling] Zelf ben ik in het begin van dit jaar, in maart geloof ik, overgestapt van alles-in-een plus naar Z3. Dit vanwege de wijziging in telefoontarieven destijds. Dat aio+ contract zou nog minstens een jaar doorlopen maar die voorwaarde lieten ze met plezier vallen omdat we er beide beter van werden: ik een hogere snelheid en ziggo meer geld (60 ipv 55 euro/maand). Vorige week ben ik overgestapt van Z3 naar alles-in-een extra met een korting van 35 euro/maand gedurende de eerste 6 maanden. Weliswaar heb ik nu weer telefoon erbij, maar die wordt verder nauwelijks gebruikt.

[ Voor 34% gewijzigd door grun93 op 14-10-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
grun93 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:48:
[...]

Niet zozeer omdat je een bestaande klant bent maar omdat je al alles-in-een hebt. Als je van Z1 of Z2 of Z3 naar alles-in-een overstapt had je wel de korting gekregen.
Tja, dan zou ik eerst over moeten stappen naar Internet + TV, daarna 5 of 6 maanden wachten (afhankelijk van het moment dat als maatstaf telt voor de 6 maanden cooldown) en dán kan ik eindelijk gebruik maken van de aanbieding. 8)7
Is toch onzinnig?
Het gaat om een stuk retentie. Je wil zolang mogelijk je klantenbase vastleggen lijkt mij, en een stukje tevredenheid (NPS score) van vaste klanten die jou als Ziggo benaderen (waar je dus ook geen moeite voor hoeft te doen als bedrijf zijnde, kost Ziggo dus ook geen ***) kan ook nooit kwaad. De logica is echt ver te zoeken.
Zelfs al zou ik al alles in 1 klant zijn en hetzelfde pakket af willen nemen, maar inclusief een jaarcontract, dan zouden ze dat in mijn ogen met open armen moeten aannemen. Is tenslotte weer 510 euro gegarandeerd in de pocket zonder dat ze er een telesales agent voor in hoeven te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Sypheron schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:00:
Het gaat om een stuk retentie. Je wil zolang mogelijk je klantenbase vastleggen lijkt mij, en een stukje tevredenheid (NPS score) van vaste klanten die jou als Ziggo benaderen (waar je dus ook geen moeite voor hoeft te doen als bedrijf zijnde, kost Ziggo dus ook geen ***) kan ook nooit kwaad. De logica is echt ver te zoeken.
Zelfs al zou ik al alles in 1 klant zijn en hetzelfde pakket af willen nemen, maar inclusief een jaarcontract, dan zouden ze dat in mijn ogen met open armen moeten aannemen. Is tenslotte weer 510 euro gegarandeerd in de pocket zonder dat ze er een telesales agent voor in hoeven te zetten.
Ik denk niet dat het zo werkt in een verzadigde markt, die de tv en internetprovider business nu eenmaal is. (Net als de zorgverzekeringen, de energie- en telefoniemarkt trouwens).

Nieuwe klanten kunnen iets bieden wat vaste klanten niet hebben: ze zeggen hun abo bij hun huidige provider (lees: ziggo's concurrent) op. Dan groeit ziggo en wordt de concurrent tegelijkertijd zwakker. Dit principe kun je in geld vertalen, vandaar dat nieuwe klanten met lokkertjes over de streep getrokken moeten worden, bestaande klanten hebben ze al en die voegen niks toe. Ik geef toe dat het op het eerste gezicht onlogisch lijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

Sypheron schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:00:
[...]

Tja, dan zou ik eerst over moeten stappen naar Internet + TV, daarna 5 of 6 maanden wachten (afhankelijk van het moment dat als maatstaf telt voor de 6 maanden cooldown) en dán kan ik eindelijk gebruik maken van de aanbieding. 8)7
Is toch onzinnig?
Dat is alleen waar als een groot gedeelte van de klanten zich hier bewust van zouden zijn, maar de meesten zijn dat niet. Het is voor Ziggo waarschijnlijk voordeliger om af en toe een klant te verliezen of een tele agent in te moeten zetten, dan standaard iedereen die belt de eerste keer gelijk 90 - 150 euro korting te geven. Want daar komt het effectief op neer. Ziggo kijkt naar dat grotere plaatje en niet naar de individu.

Ik heb dus ook zes maanden geleden mijn alles-in-1 abbo omgezet naar TV+Internet Z2. En afgelopen week dus omgezet naar alles-in-1 vanwege de korting. En ik sluit de telefoon niet eens aan. ;-)
Omslachtig? Ja... Maar het werkt wel :)

Wellicht dat het ooit anders wordt zodra er een goede glasvezelpenetratie is waardoor overstappen voor een groter deel van de klanten zinvol kan zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
Met het voorpagina nieuws op diverse sites over de aanbiedingen en "nieuwe" bundels denk ik dat ze ongevraagd best veel van dit soort verzoeken van bestaande klanten zullen krijgen. Als je die allemaal kan vastleggen voor nog één jaar op een markt die aardig turbulent aan het worden is (denk aan het mogelijk openstellen van het kabelnetwerk na fusie, de uitbreiding van glasvezel en acties van de concurrenten op DSL waar ook interessante aanbiedingen tussen zitten) dan mogen ze zich toch in hun handjes wrijven.

Voor mij gaat de keuze nu vrij simpel worden: Overstappen op Z2 contractsvrij waardoor ik mogelijk binnnen enkele maanden wegloop naar een concurrent (met de gedachte om over een paar maanden alsnog die 90 euro korting te krijgen, dan kunnen ze mij toch beter nu vastleggen?) óf direct overstappen naar een concurrent waar ik wel een aanbieding kan scoren. De maximum haalbare DSL snelheid is namelijk voor mij voldoende. Ben alleen tot nu toe tevreden geweest bij Ziggo en had wel verwacht dat zij een trouwe klant wel zouden willen belonen met een retentie aanbieding. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 18-09 10:04
Zojuist Ziggo besteld voor mijn tijdelijke woning (vakantiewoning) ben benieuwd of dat allemaal goed gaat werken (ziggo digitale tv werkt wel goed!), het park zelf maakt gebruik van Ziggo Zakelijk dus ik vermoed dat het gewoon zal gaan werken, het nadeel van deze verbinding is dat het gelimiteerd is op 1.5 mbit (vandaar ook de keuze om dit te gaan proberen).

Sinds de nieuwe pakketten is er de mogelijk ook te kiezen voor een maand contract (ideaal voor mij mocht het toch niet werken, en mocht we teruggaan naar een normale woning kan ik er gelijk vanaf mocht dat nodig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net even zitten rekenen, en ik ga ook overstappen naar Alles-in-1 (GewoonGoed). Levert toch weer €29,70 euro op per jaar.

Ik heb nu Z1+TV, dat kost me €39,95 per maand. Als ik dat nu weer voor een jaar verleng ben ik €479,40 voor één jaar kwijt.
Ga ik echter naar de bundel 'GewoonGoed' dan ben ik voor een heel jaar €449,70 kwijt (levert dus al €29,70 op als ik kies voor 6mnd korting).

Of zelfs naar AltijdOveral switchen. Dan heb ik sneller internet + een gratis HD recorder voor dezelfde prijs als wanneer ik Z1+TV nog weer voor een jaar zou verlengen.

Profit >:)

En deze constructie kan gewoon, op https://www.ziggo.nl/bundels/gewoongoed staat bij het kopje "Ik ben al Ziggo klant"
Geldt deze bundel ook voor mij als bestaande klant?
Heeft u nu nog geen Alles-in-1 van Ziggo, maar wel andere Ziggo producten dan is deze aanbieding ook voor u van toepassing.

Trouwens, de snelheid van de bundels is wel gewijzigd.
GewoonGoed (€44,95) > 30/3 (was al zo)
AltijdOveral (€49,95) >90/9 (dit was voorheen Z2 met 60/6 toch?)
SamenCompleet (€64,90) > 90/9 (was eerst Z3 met 180/18 toch?)

Vreemd...

[ Voor 67% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:54:

Trouwens, de snelheid van de bundels is wel gewijzigd.
GewoonGoed (€44,95) > 30/3 (was al zo)
AltijdOveral (€49,95) >90/9 (dit was voorheen Z2 met 60/6 toch?)
SamenCompleet (€64,90) > 90/9 (was eerst Z3 met 180/18 toch?)

Vreemd...
AltijdOveral en SamenCompleet hebben onbeperkt bellen als verschil.
https://www.ziggo.nl/bundels/vergelijken

Z2 was inderdaad begin dit jaar nog 60mb is sinds april of zo 90mb.

En ja, Z3 is en was 180MB
Maar daar is geen voorgekauwd pakket meer voor te kiezen...
Die pak je nu via de bundel kiezer

Dus dit bericht klopt niet helemaal, duurste abonnement, "Alles-in-1-Extra" is niet blijven bestaan lijkt het op; 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels'

[ Voor 32% gewijzigd door Medic op 14-10-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm oke. Ik heb wel het idee dat je heel goed moet gaan rekenen en vergelijken tussen de losse producten en bundels. Volgens mij zijn er wel wat omwegen waardoor je goedkoper uit bent op bepaalde manieren (zoals ik nu ook achter kom met mijn rekenvoorbeeld).

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
die bundelkiezer kan het even allemaal niet meer aan zo te zien:
Server error response [status code] 503 [reason phrase] Service Temporarily Unavailable [url] http://zgo-o-app02.ams.ba...e/ZiggoProductWizard/init

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:45
Geldt die Ziggo Experience aanbieding hierboven nu alleen voor mensen die in Amersfoort, Breda of Groningen wonen? Of kan ik als Utrechter ook naar de mediamarkt in een van die steden gaan?
Pagina: 1 ... 96 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]