www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat houdt dan in dat jouw kabelmodem de afgelopen dagen gemiddeld één keer per 70 minuten een reset van de kabelinterface heeft uitgevoerd waarbij het kabelmodem dan weer opnieuw de registratie/intialisatie bij de CMTS doorloopt. Zoals anderen ook al opmerken lijkt mij dat niet de bedoeling. Voorleggen aan de Ziggo helpdesk.Niels_1989 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:45:
Dank voor je reactie. Ik heb de update status toegevoegd.
System Up Time 3 days 13h:09m:30s
HD is bij diverse glasvezelaannbieders even scherp tov Ziggo. Enige uitzondering is KPN. Vodafone en Caiway hebben rechtstreekse lijnen.TFHfony schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:56:
[...]
Het is een actie in hun hele gebied en staat gewoon op hun website. De korting is juist een van de standaard opties. Glasvezel is hier in de regio niet eens te krijgen.
Verder is de bitrate bij de glasvezelaars voor de HD zenders flink minder. Alleen je punt van sneller internet klopt volledig. Verder niet.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Aan de andere kant zijn zijn waardes al een stuk beter (nagenoeg perfect) sinds hij zijn opstelling heeft verandert. Ik verwacht dat hij nu de komende dag geen probleem meer zal hebben met zijn modem, wat er op neerkomt dat het probleem bij hem binnenshuis is en een ziggo monteur alleen maar geld gaat kosten. Ik zou het nu sowieso even aankijken en anders maandag voorleggen aan de helpdesk. Het heeft weinig zin hun lastig te vallen als je niet met zekerheid hebt vastgesteld dat het probleem buitenshuis is.ArChie schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:08:
[...]
Dat houdt dan in dat jouw kabelmodem de afgelopen dagen gemiddeld één keer per 70 minuten een reset van de kabelinterface heeft uitgevoerd waarbij het kabelmodem dan weer opnieuw de registratie/intialisatie bij de CMTS doorloopt. Zoals anderen ook al opmerken lijkt mij dat niet de bedoeling. Voorleggen aan de Ziggo helpdesk.
Blijft nog wel dat dit geen speciale aanbieding is als reactie op glasvezelErikrijnders schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:45:
[...] HD is bij diverse glasvezelaannbieders even scherp tov Ziggo. Enige uitzondering is KPN. Vodafone en Caiway hebben rechtstreekse lijnen.
De UBEE modem is nu 1 dag en 2 uur UP. Maar volgens mij is het nog niet helemaal goed.Caelorum schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:51:
[...]
Aan de andere kant zijn zijn waardes al een stuk beter (nagenoeg perfect) sinds hij zijn opstelling heeft verandert. Ik verwacht dat hij nu de komende dag geen probleem meer zal hebben met zijn modem, wat er op neerkomt dat het probleem bij hem binnenshuis is en een ziggo monteur alleen maar geld gaat kosten. Ik zou het nu sowieso even aankijken en anders maandag voorleggen aan de helpdesk. Het heeft weinig zin hun lastig te vallen als je niet met zekerheid hebt vastgesteld dat het probleem buitenshuis is.
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 249000000 Hz -0.3 dBmV 38.6 dB
2 Locked QAM256 241000000 Hz -0.2 dBmV 38.6 dB
3 Locked QAM256 257000000 Hz -0.4 dBmV 38.3 dB
4 Locked QAM256 265000000 Hz -0.2 dBmV 38.2 dB
5 Locked QAM256 273000000 Hz -0.3 dBmV 37.7 dB
6 Locked QAM256 281000000 Hz -0.6 dBmV 37.8 dB
7 Locked QAM256 289000000 Hz -0.9 dBmV 37.8 dB
8 Locked QAM256 297000000 Hz -1.2 dBmV 37.7 dB
Correctables 2072
Uncorrectables 639
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 43.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.0 dBmV
Counter
T3 Timeout 3
T4 Timeout 1
Ziggo.nl geeft je snel het antwoord op je vraag.fredgroes schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:46:
Iemand anders nog problemen met het inloggen bij de tv app?? Bij mij nu al 2 dagen dat het inloggen in mislukt. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht ook niet baten.
Testing, one, two ...
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/stappenplannen/tv-apphardware-lover schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:33:
[...]
Ziggo.nl geeft je snel het antwoord op je vraag.
Je kan dus maar 2 bapp installaties hebben per aansluiting, de boeven. Nergens wordt er wat over gezegd, dus ik denk mooi, gelijk iedereen zo'n bapp ding geven en kunnen we een stuk makkelijker en goedkoper bellen. Not.
Nu in discussie met de klantenservice, want er staat duidelijk vermeld dat hetgeen je nodig hebt gewoon een emailaccount is, app op je telefoon en dat is het wel. Ik dacht dat ze daarmee gelijk het limiet instelde want je kunt max 5 emailadressen aanmaken afaik.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Meerdere keren heb ik wel eens dat een stream/youtube stopt, ook via de kabel.
Het doet zich meerdere keren per dag voor, maar ik weet soms niet of het aan de betreffende stream/site ligt, pagina's openen ook niet altijd, maar druk ik de pagina in een nieuwe tab in, i.p.v. van de wachten, dan opent die hem wel meteen goed. Misschien een Chrome/browser probleem?
Betreft mijn waardes:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| System Up Time 5 days 03h:15m:34s Startup Procedure Acquired Downstream Status Completed Upstream Ranging Status Completed Docsis DHCP Status Completed Docsis TFTP Status Completed Docsis TOD Status Completed Security Status Enabled / BPI+ Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 292000000 Hz 0.8 dBmV 38.2 dB -30 dBc 2 Locked QAM256 300000000 Hz 0.9 dBmV 39.0 dB -34 dBc 3 Locked QAM256 308000000 Hz 0.4 dBmV 39.4 dB -33 dBc 4 Locked QAM256 316000000 Hz 0.1 dBmV 39.9 dB -31 dBc 5 Locked QAM256 324000000 Hz -0.1 dBmV 39.9 dB -30 dBc 6 Locked QAM256 332000000 Hz -0.1 dBmV 38.6 dB -35 dBc 7 Locked QAM256 340000000 Hz 0.1 dBmV 39.9 dB -32 dBc 8 Locked QAM256 348000000 Hz 0.0 dBmV 39.4 dB -31 dBc Correctables Uncorrectables 51292 4324 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.8 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 39.5 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 38.5 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 38.5 dBmV Counter T3 Timeout 0 T4 Timeout 1 |
Ik heb nogal een grote hoeveelheid Correctables & Uncorrectables, maar die heb ik eigenlijk al zolang ik hier woon. Maar wordt deze bijvoorbeeld ook gebruikt bij streams/torrents, etc.? Of gaat dit echt om de kwaliteit van de verbinding?
Ik wacht even jullie mening af, voordat ik contact opneem met Ziggo.
Alvast bedankt!
Viel mij overigens erg mee hoe de kwaliteit van de recorder was (pricewatch: Samsung SMT-C7140). Vroeger had ik altijd het idee: "Humax 4 life", maar deze Samsung was op het eerste gezicht ook niks mis mee. Zappen ging vlot, en menu's en uitzending gemist e.d. ook
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2014 09:01 ]
Waardes zijn prima hoor.Ik wacht even jullie mening af, voordat ik contact opneem met Ziggo.
Wellicht een DNS probleem, router connectie tabel die vol loopt, Adblock of andere browser plugin?
Dit kan van alles zijn.
Die discussie gaat niets veranderen ben ik bang. Anders zeg je VollopBellen Altijd toch gewoon weer op?Nu in discussie met de klantenservice
[ Voor 25% gewijzigd door andy88 op 06-10-2014 07:57 ]
Nou ik heb de hele boel in de meterkast een keer opnieuw aangesloten en alles opnieuw afgesteld op de COAX versterker naar de TV's.Caelorum schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:38:
Dat ziet er al veel beter uit! Die ene T3 en T4 melding kan je overigens negeren, dat komt waarschijnlijk doordat je nog aan de AOP hebt gezeten nadat de modem nog aanstondIk zou het gewoon even een dagje aankijken.
Tot nu toe lijkt alles veel beter te gaan, ik heb nog maar 1 T4 Time out gehad en 0 T3 time outs. Tevens nog geen enkele 'uncorrectable' gehad en alle TV's in huis hebben ook geen wegvallend beeld/geluid en artifacts meer.
Kort samen gevat:
* alle bekabeling opnieuw aangesloten
* signaal vanuit de COAX sterker aangepast (stond kennelijk te hoog). Ik heb deze ver naar beneden kunnen draaien. TV's geven nu aan dat de signaal 100/97 is, 100/100 is max. Vermoedelijk werd er te 'agresief' een signaal verstuurd over de COAX kabels omdat de versterkende signaal veel te hoog stond.
* COAX versterker heeft 4 COAX uitgangen. Ik heb de bekabeling aangesloten op aansluiting 1 en 2. 3 en 4 afgesloten met een eindweerstand. Voorheen was de situatie precies andersom.
Allen bedankt voor het advies
Ik heb een samsung c7140 HD recorder.
Die heeft sinds twee maanden al kuren en ik heb 'm pas 3 maanden. De problemen komen ook niet dagelijks voor.
Zo heb ik nu twee gehad dat het beeld bij interactieve tv scrambled is.
Maar de meest irritante is toch wel dat de decoder op willekeurige momenten ('s ochtends vroeg, primetime en laat in de avond) naar de channel list gaat en daar alle zenders begint af te gaan. En dit terwijl de afstandsbediening ongeroerd op tafel ligt. En dit is niet te stoppen. Je ziet op de decoder zelf dat hij signaal oppakt van de afstandsbediening, maar doet er niets mee.
De webcare van Ziggo geeft aan om een andere hdmi kabel/ port te proberen, een factory default reset en een software update. Dit netjes geprobeerd, maar helaas, de decoder geeft nog steeds hetzelfde probleem.
Ook gaven ze als tip om een andere tv te proberen?! Dat zou ik met alle liefde willen proberen, maar ik heb geen tweede tv liggen. Of kan er 1 lenen voor langere periode. Aangezien het probleem zich op willekeurige tijden zich voordoet.
De decoder is aangesloten met een nieuwe KOKA799 kabel en is max 5 meter lang. Daarbij heb ik ook al andere kabels geprobeerd.
Het lijkt mij dat de decoder niet helemaal in orde is.
Is er iemand anders die hier last van heeft?
Ik heb nog net de laatste 10-ish kanelen op video weten vast te leggen en deze op youtube gezet.
YouTube: Samsung decoder c7140 van ziggo - probleem
Stel ik zet hem handmatig op .x21 via de netwerp adapter. Vervolgens zet ik hem bij de Cisco op reserved. Daarna haal ik de manual setting weg en doe ik ipconfig /renew. Hoppa dan heb ik weer x.10 en is de reserved status uit de Cisco verdwenen.
[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2014 18:07 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dacht ik ook gelijk_JGC_ schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:47:
Lijkt me eerder iemand die met een compatible afstandsbediening staat te kloten.
Vraag je buurman of die is stopt met zijn harmony remote, of dat hij zo een zelfde kastje heeft maar hij soms - niet goed reageert?
Be nice, You Assholes :)
Waarschijnlijk is het aanraakpaneel aan de bovenkant defect.debom schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:57:
Maar de meest irritante is toch wel dat de decoder op willekeurige momenten ('s ochtends vroeg, primetime en laat in de avond) naar de channel list gaat en daar alle zenders begint af te gaan.
Dit. Of ligt/staat er toevallig iets bovenop de decoder?3DDude schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:06:
[...]
Dacht ik ook gelijk![]()
Vraag je buurman of die is stopt met zijn harmony remote, of dat hij zo een zelfde kastje heeft maar hij soms - niet goed reageert?![]()
Met wat info uit het Ziggo-gebruikers forum heb ik het signaal van de VOD frequenties bekeken voor mijn netwerk-ID 1111. Daarbij kom ik tot de ontdekking dat er geen signaal meer is op de eerste frequentie 380 MHz. Daardoor kan de decoder geen serving area oppikken en verbinding maken.
Iemand suggesties, voordat ik het Ziggo stappenplan (incl. decoder reset) ga doorlopen.
Probeer eens frequentie 474Mhz met Netwerk ID 5555? Schijnt een nieuwe te zijn in het Ziggo netwerk...Masimo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:09:
Ik heb sinds een week of twee geen iTV meer. Foutcode iTV 150. Deze fout is zo maar opgetreden. Aan de huisinstallatie is niks veranderd, en ook pas een jaar geleden volledig nieuw aangelegd met goed materiaal. Signalen (sterktes en kwaliteit) van TV en Internet zijn ok.
Met wat info uit het Ziggo-gebruikers forum heb ik het signaal van de VOD frequenties bekeken voor mijn netwerk-ID 1111. Daarbij kom ik tot de ontdekking dat er geen signaal meer is op de eerste frequentie 380 MHz. Daardoor kan de decoder geen serving area oppikken en verbinding maken.
Iemand suggesties, voordat ik het Ziggo stappenplan (incl. decoder reset) ga doorlopen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Klopt deze frequentie vervangt de oude frequenties van @Home, Multikabel en Casema. Landelijk is het nu 474,00 MHz.TFHfony schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:25:
[...]
Probeer eens frequentie 474Mhz met Netwerk ID 5555? Schijnt een nieuwe te zijn in het Ziggo netwerk...
Zolang Ziggo West de boel nog niet op orde heeft is het niet landelijk.
iTV (VOD Transport Streams) zit toch op andere frequenties. Voor netwerknummer 1111 (waar mijn postcode onder valt) zijn dat 380, 388, 396 en 404 MHz. Omdat de eerste frequentie is weggevallen kan de decoder de serving area niet ophalen en geen verbinding maken.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ben ik gelukkig niet de enige met deze bug.sdk1985 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:50:
Heb momenteel weer ruzie met de Pre-assigned DHC IP van de Cisco EPC3925. Mijn pc krijgt steeds ip x.10 ook al stel ik x.21 in. Hij verdwijnt gewoon uit de lijst.
Stel ik zet hem handmatig op .x21 via de netwerp adapter. Vervolgens zet ik hem bij de Cisco op reserved. Daarna haal ik de manual setting weg en doe ik ipconfig /renew. Hoppa dan heb ik weer x.10 en is de reserved status uit de Cisco verdwenen.
Wat ik heb gedaan:
1. DHCP laten starten van bijv. 120
2. Statische IP's zijn dus nu 100-119 (bijv.)
Je hoeft ze dan ook niet in de statische tabel te gooien. Maar wel opletten wat je instelt.
Vergeet niet alle apparaten uit te zetten, en na een tijdje opnieuw te starten.. I.v.m. caching.
Misschien toch maar eens bij Ziggo gaan melden.
Installeert die niet in standbye updates?THE_BASE schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:11:
Iemand een idee hoe het kan dat er telkens een update is voor mijn Humax 5200? Het komt dan even niet uit, druk hem weg en via Opwaarderen niet meer beschikbaar...
Het maakt niet uit, abhd.nl, youtube.nl, tweakers.net of npo.nl
Alles streamt voor geen meter. (naja het streamen zelf wel, alleen ik blijf tegen laad cirkeltjes of laad dingetjes lopen

Op meerdere devices geprobeerd, win8.1 of een ipad enz.
Het laad allemaal voor geen meter.
Daar sta je dan met je Ziggo alles in 1 extra.
Iemand een vergelijkbaar probleem?
[ Voor 12% gewijzigd door 3DDude op 07-10-2014 00:42 ]
Lekker dan ga ik hem wel fysiek uit en aan zetten..
Heb hem net aan uit gezet.. alles vliegt weer (laden van streams)
Thanks
[ Voor 21% gewijzigd door 3DDude op 07-10-2014 00:58 ]
Op het Ziggo netwerk is er al een aantal maanden geen Humax update klaargezet. Ofwel je ziet spoken ofwel het gaat om de update van mei 2014 (1.01.11). Deze kan je forceren door je Humax te powercyclen en dan te kiezen voor JA. Updaten komt natuurlijk nooit goed uit, gelukkig was het hier binnen een paar minuten gefixt.Iemand een idee hoe het kan dat er telkens een update is voor mijn Humax 5200? Het komt dan even niet uit, druk hem weg en via Opwaarderen niet meer beschikbaar...
Probleem is opgelost. Éen nachtje de decoder in diepe standby gezet.Masimo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:55:
Met TV is niks aan de hand. Alle digitale zenders hebben prima beeld.
iTV (VOD Transport Streams) zit toch op andere frequenties. Voor netwerknummer 1111 (waar mijn postcode onder valt) zijn dat 380, 388, 396 en 404 MHz. Omdat de eerste frequentie is weggevallen kan de decoder de serving area niet ophalen en geen verbinding maken.
Vanochtend na het opstarten was iTV weer als vanouds beschikbaar.
Ondanks het nog steeds ontbreken van de 380 MHz frequentie heeft de decoder toch een nieuwe serving area opgepikt, waardoor weer verbinding gemaakt wordt met iTV.
Kan er dan niet gigantisch misbruik van het systeem worden gemaakt omdat alles op dezelfde frequentie zit, en je daardoor een Ziggo pasje overal kunt gebruiken? (Nu kan dat in hetzelfde postcodegebied sowieso al dacht ik). Of blijft het systeem van verschillende headends wel gehandhaafd?andy88 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:48:
[...]
Klopt deze frequentie vervangt de oude frequenties van @Home, Multikabel en Casema. Landelijk is het nu 474,00 MHz.
Klopt niet, de frequentie gaat wel overal 474Mhz worden, maar het netwerknummer is natuurlijk wel verschillend.
Je kunt het voor jouw postcode hier opzoeken: https://www.ziggo.nl/klan...requenties-netwerknummers
[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2014 09:19 ]
Op sommige zenders stoort het beeld soms (blokkerig), met de ci module was het erger, dus de decoder is al beter. Het is voornamelijk vrijdag/zaterdagavond op de RTL zenders.
De BER waarde is altijd 0, signaal kwaliteir 100%. Signaal status tussen 31-41%.
Je kunt ook switchen tussen tuner 0 en 1, tuner 1 heeft steevast 10% hogere status. Is het mogelijk om tuner 1 dan standaard te laten zijn of maakt dan niet uit?
Ja. Er staat een klein houten bakje op de decoder. Maar wat heeft dat met het probleem te maken als ik vragen mag. Ik begrijp het niet zo goed...Timmert schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:53:
[...]
Dit. Of ligt/staat er toevallig iets bovenop de decoder?
Er zitten tiptoetsen op de decoder, als daar iets op staat krijg je soortgelijke effecten...debom schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:26:
[...]
Ja. Er staat een klein houten bakje op de decoder. Maar wat heeft dat met het probleem te maken als ik vragen mag. Ik begrijp het niet zo goed...
Ik zou eerder eens naar je bekabeling kijken en zo de kern aanpakken, het feit dat je CI+ module hier ook last van had duid duidelijk op problemen met je bekabeling of aansluitpunt. Wel vreemd overigens dat je BER waarde 0 blijft. Wellicht interfereert er iets op je antennekabel.horizon1978 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:46:
Vraagje, sinds kort de Samsung cm4170 in bezit. (Daarvoor via ci module).
Op sommige zenders stoort het beeld soms (blokkerig), met de ci module was het erger, dus de decoder is al beter. Het is voornamelijk vrijdag/zaterdagavond op de RTL zenders.
De BER waarde is altijd 0, signaal kwaliteir 100%. Signaal status tussen 31-41%.
Je kunt ook switchen tussen tuner 0 en 1, tuner 1 heeft steevast 10% hogere status. Is het mogelijk om tuner 1 dan standaard te laten zijn of maakt dan niet uit?
[ Voor 5% gewijzigd door andy88 op 08-10-2014 07:50 ]
De naamgeving van sommige bundels wijzigt. We blijven echter nog steeds Alles-in-1 en TV+Internet bundels aanbieden. De URL’s van Alles-in-1 Basis, Plus en Extra komen te vervallen. Alles-in-1 Extra is enkel nog te bestellen via de bundelkiezer. Voor de andere twee bundels komen er nieuwe URL’s.
Alles-in-1 Basis wordt Gewoon Goed https://www.ziggo.nl/bundels/gewoongoed.
Alles-in-1 Extra wordt Samen Compleet https://www.ziggo.nl/bundels/samencompleet.
De TV+Internet Z2 bundel, zal vanaf 7 oktober tevens beschikbaar zijn via de URL: https://www.ziggo.nl/bundels/altijdoveral
Met de nieuwe bundels spreekt Ziggo nog meer de behoefte aan van consumenten om flexibel te zijn en om een bundel te kiezen die bij hem of haar past. Ziggo zal ook voor de maandcontracten nog steeds aantrekkelijke vergoedingen betalen. Ze zijn slechts 5 Euro lager dan dezelfde vergoeding voor een jaarcontract. Wel moeten klanten minimaal 2 maanden klant blijven.
Het klinkt allemaal maar ingewikkeld? De huidige indeling was juist erg prettig...geen idee wat er nu meer te combineren valt dan voorheen?NotSoSteady schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:23:
Vanaf 14 oktober biedt Ziggo haar klanten nog meer flexibiliteit.
*KNIP*
Zolang we niet meer hoeven te betalen kan ik me niet heel erg druk maken

URL's doen het hier trouwens niet.
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij dit:
Daar snap ik helemaal niks van, wat daar staatZiggo zal ook voor de maandcontracten nog steeds aantrekkelijke vergoedingen betalen. Ze zijn slechts 5 Euro lager dan dezelfde vergoeding voor een jaarcontract. Wel moeten klanten minimaal 2 maanden klant blijven.
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 08-10-2014 13:14 ]
Alleen bij de 6 maanden korting is het een jaar contract.
Zelfs met decoder /recorder kan je na een maand opzeggen, alleen moet je dan dat ding weer terugsturen.
Update:
https://www.ziggo.nl/sandbox/alrick/bundelkiezer
staat verstopt in de sitemap.xml
[ Voor 21% gewijzigd door Deshmir op 08-10-2014 13:26 . Reden: linkje! ]
Nu vroeg ik me af, als echte Hollander, kan ik nog korting scoren?
Wij hebben namelijk een nieuwe decoder nodig omdat onze TV helaas geen Ci+ module ondersteund.
Zou het bijvoorbeeld voor mij interessant zijn om ons huidige internet (Z2) op te zeggen per die datum en dan weer opnieuw aan te vragen?
Of mag ik aanspraak doen op korting als ik opnieuw een abo pakt voor zeg een jaar/twee jaar?
Al heel lang klant bij Ziggo, maar zou nu toch eens willen profiteren van een korting. Nog nooit een korting gehad.. vandaar deze redelijke vraag..
Op verschillende plekken in dit forum kan je vinden dat je je moet laten doorverbinden naar "retentie".HollowGamer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:43:
Ons abonnement loopt over precies een maand af: 08-11-2014
Wij hebben namelijk een nieuwe decoder nodig omdat onze TV helaas geen Ci+ module ondersteund.
Zou het bijvoorbeeld voor mij interessant zijn om ons huidige internet (Z2) op te zeggen per die datum en dan weer opnieuw aan te vragen?
Of mag ik aanspraak doen op korting als ik opnieuw een abo pakt voor zeg een jaar/twee jaar?
Al heel lang klant bij Ziggo, maar zou nu toch eens willen profiteren van een korting. Nog nooit een korting gehad.. vandaar deze redelijke vraag..
Soort van zeggen "ik ga opzeggen want bla bla glasvezel ..., en dan doen zij meestal een tegen-aanbod".
Over dat laatste: nee, ik denk het niet. Een van de voorwaarden bij kortingsacties van ziggo is meestal dat je de afgelopen 6 maanden niet hetzelfde product hebt gehad.HollowGamer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:43:
Nu vroeg ik me af, als echte Hollander, kan ik nog korting scoren?Wij hebben namelijk een nieuwe decoder nodig omdat onze TV helaas geen Ci+ module ondersteund. Zou het bijvoorbeeld voor mij interessant zijn om ons huidige internet (Z2) op te zeggen per die datum en dan weer opnieuw aan te vragen?
Als ik jou was zou ik overstappen naar alles-in-een-plus. Dan kun je kiezen uit 4 verschillende aanbiedingen, en het voordeel van elk van deze aanbiedingen is groter dan de meerprijs van je abonnement. Per maand ben je 5 euro duurder uit dan Z2 omdat je er een telefooncomponent bij krijgt, maar die hoef je niet aan te sluiten als je dat niet wilt. De snelheden van aio+ blijven hetzelfde als bij Z2.
Je zit een jaar aan je nieuwe abo vast, daarna per maand opzegbaar. Hier meer info.
Ik vermoed dat de mail is gestuurt aan een vergelijkingssite o.i.d. die abonnementen van Ziggo aanbied. Die 5 euro lagere vergoeding is de cashback vergoeding die een dergelijke site krijgt.ThinkPadd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:12:
[...]
Daar snap ik helemaal niks van, wat daar staat
Ah op die maniermusicfreak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:58:
[...]
Ik vermoed dat de mail is gestuurt aan een vergelijkingssite o.i.d. die abonnementen van Ziggo aanbied. Die 5 euro lagere vergoeding is de cashback vergoeding die een dergelijke site krijgt.
Ik weet niet hoe je woonsituatie is, maar als je samenwoont, maar niet getrouwd bent ofzo zou je misschien opnieuw kunnen afsluiten op de ander z'n naamHollowGamer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:43:
Of gewoon bellen inderdaad en kijken wat ze kunnen doen.
Alles-in-een-Plus + HD-recorder (gratis) voor 54,.. euro pm.
Nu maar hopen dat alles goed komt.. haat telefonisch bestellen.

Vind namelijk het aanbod van de Tab4 wel interessant en om weer voor een jaar bij te tekenen is ook geen probleem. Altijd prima naar mijn zin bij ziggo!
Vergeten te vermelden kom vanaf Z2.Dancis schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:55:
Had je al alles-in-een plus en heb je gewoon weer voor een jaar verlengd ? of ben je ook van pakket veranderd?
Vind namelijk het aanbod van de Tab4 wel interessant en om weer voor een jaar bij te tekenen is ook geen probleem. Altijd prima naar mijn zin bij ziggo!
Een tablet hebben we al (maken we te weinig gebruik van) en ik geloof dat Ziggo een 7Inch levert + 'maar' 8GB. Vandaar keuze is gevallen op de recorder (enigszins noodzaak helaas
Weet btw. niet of ik de recorder nou mag houden of in bruikleen heb.

Dat is het in ieder geval niet. Het bakje staat midden op de decoder. Zo'n 10 cm van de tiptoetsen af.Timmert schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:35:
[...]
Er zitten tiptoetsen op de decoder, als daar iets op staat krijg je soortgelijke effecten...
Ik blijf het raar vinden.
Anders ook maar eens retentie bellen en kijken of ze een nieuw jaar contract voor alles-in-een plus ook accepteren
Recorder is na 2 jaar eigendom staat in de voorwaarden
[ Voor 13% gewijzigd door Dancis op 08-10-2014 15:06 ]
Ah mooi, hopelijk kan er dan een andere firmware op worden geflashed, zodat de netwerkpoorten wel werken.Dancis schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:05:
Heb al een recoder , dus daarom gingen we voor de tab4 of korting op de 10.1 inch.
Anders ook maar eens retentie bellen en kijken of ze een nieuw jaar contract voor alles-in-een plus ook accepteren
Recorder is na 2 jaar eigendom staat in de voorwaarden
Of werkt deze recorder inmiddels anders? Ik ken alleen de Cisco-variant een beetje.
Zeker proberen, ik had optie 4 (administratie) gekozen, maar 3 (opzeggen) is volgens mij dezelfde afdeling.
PS. Waar staat de optie voor 10Inch bij bestelen?
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 08-10-2014 16:03 ]
straks anders maar eens proberen kijken of ze wat kunnen doen.
Ah mooi.Dancis schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:09:
Netwerk poort op de Humax 5200c werkt. Kan gewoon op de hardeschijf komen in mijn netwerk en dus de opgenomen programma's eraf halen bijvoorbeel.
straks anders maar eens proberen kijken of ze wat kunnen doen.
Krijg ik nog steeds deze of is het tegenwoordig een Samsung? Mij nog niet erg in verdiept om eerlijk te zijn.
Had gezegd van actie ADSL-boer.. Glasvezel hebben we namelijk nog niet hier helaas.

I intend to live forever. So far, so good.
Om dit te ondervangen ben ik naar een Ziggo studio gegaan. Daar kon ik zelf kiezen welke recorder ik wou. Ik heb gekozen voor de humax tot nu toe een prima upgraden vanaf de cisco.Dancis schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:28:
volgens mij wisselt het tegenwoordig dus is het altijd afwachten welke je krijgt. humax of Samsung
Voila. Gratis een nieuwe adapter kunnen halen en alles werkt weer. De oude adapter spuugde blijkbaar niet veel meer dan 4 volt uit. Mooi dat alles weer werkt, kan ik m'n non-WiFi Ubee behouden, ding werkt al sinds het begin probleemloos namelijkWildfire schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:07:
Stroomadapter van m'n non-wifi Ubee doet het niet meer. Tenminste, Ziggo zegt dat 'ie niet meer de juiste voltages levert waardoor na aansluiten meteen alle lampjes gaan branden. Gelukkig snel te testen, kunnen bij een retailpartner gratis een nieuwe adapter halen.
lang leven 4g en hotspot. aan ziggo wifi hotspot heb je nu ook niets
[ Voor 118% gewijzigd door Qualixo op 08-10-2014 21:22 ]
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Dit zorgde er bij mij voor dat m'n tv de module niet meer herkentIkWilbert schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:31:
Zet net mijn tv aan en krijg een update melding voor mijn 1.3 cam module. Weet iemand hier wat deze update voor is? Wat is er aangepast cq verbetert?

Hij iig gecodeerd wat een fail weer... Ga morgen maar eens kijken
psn: Dutch-President
Nu nog een upload module, waarmee je upload snelheid kan aanpassen en ik ben blij.Qualixo schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:17:
Lijkt erip dat ziggo de alles in 1 bundels gaat aanpassen. Mogelijkheid tot zelf samen stellen van een bundel.
Op de site zit al een bestel module verstopt c.q. ingebouwd.
Verwijderd

1
2
3
4
5
6
7
| C:\Users\Jism>ping tweakers.net Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data: Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=95ms TTL=56 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=87ms TTL=56 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=92ms TTL=56 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=85ms TTL=56 |
1
2
3
4
5
6
7
| C:\Users\Jism>ping google.nl Pinging google.nl [173.194.65.94] with 32 bytes of data: Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=87ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=88ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=89ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=91ms TTL=47 |
En voor veel andere websites precies hetzelfde.... Anderen hier ook last van? Ik doe niks op het moment. De boel al herstart enzo.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
google.nl en tweakers.net hier ook rond de 90 ms.
Ubee modem only en Cisco router.
Verwijderd
Inderdaad. M'n eigen server(s) doen ook 90ms gemiddeld.pvcholten schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:07:
nu.nl pingt bij mij rond de 15ms.
google.nl en tweakers.net hier ook rond de 90 ms.
Ik dacht al... FTP is zo traag....
Tilburg hetzelfde, is dus iig geen landelijk probleem. Pings zijn hier prima (Ubee non-WiFi modem + Asus RT-N66U router).plizz schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:10:
Hier in regio Den Haag geen hoge ping. Google 12 a 13 ms, tweakers 10 ms en nu.nl 8 a 10 ms.
Ubee modem only en Cisco router.
Als ik die bundelkiezer moet geloven komt de TV Plus optie te vervallen. Het is dus óf TV Basis óf TV Extra? Ja Ziggo, je geeft de klant inderdaad meer keuze...Deshmir schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:19:
Je krijgt toch standaard een maandcontract?!
Alleen bij de 6 maanden korting is het een jaar contract.
Zelfs met decoder /recorder kan je na een maand opzeggen, alleen moet je dan dat ding weer terugsturen.
Update:
staat verstopt in de sitemap.xml
Verwijderd
Dat laatste kijk ik toch bijna nooit meer... Meer netflixen via de PS3 dan TV kijken.
Sommige IP's hoge ping, sommige gewoon?Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:58:
Zo, wat een pingtijden op het moment
code:
1 2 3 4 5 6 7 C:\Users\Jism>ping tweakers.net Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data: Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=95ms TTL=56 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=87ms TTL=56 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=92ms TTL=56 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=85ms TTL=56
code:
1 2 3 4 5 6 7 C:\Users\Jism>ping google.nl Pinging google.nl [173.194.65.94] with 32 bytes of data: Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=87ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=88ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=89ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=91ms TTL=47
En voor veel andere websites precies hetzelfde.... Anderen hier ook last van? Ik doe niks op het moment. De boel al herstart enzo.
Verwijderd
Vervelend, krijg door die hoge latency soms timeouts in Directadmin of FTP ofzo.
Gamen doe ik op het moment niet. Whatsapp is soms traag met het ontvangen van berichten, maar dat komt eerder door m'n telefoon.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 23:06 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| C:\Users\User>ping tweakers.net Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data: Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=11ms TTL=57 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=11ms TTL=57 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=12ms TTL=57 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=11ms TTL=57 Ping statistics for 213.239.154.20: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 11ms, Maximum = 12ms, Average = 11ms C:\Users\User> |
Jism, is je DNS-probleem eigenlijk ooit opgelost? Zo ja - wat was de oorzaak?Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:05:
Vervelend, krijg door die hoge latency soms timeouts in Directadmin of FTP ofzo.
Gamen doe ik op het moment niet. Whatsapp is soms traag met het ontvangen van berichten, maar dat komt eerder door m'n telefoon.
In mijn netwerk is niets meer bereikbaar! Na benaderen van ziggo router blijkt dat ik ook niet meer kan inloggen met mijn gegevens.
Zojuist het originele wachtwoord en username geprobeerd, en dat werkt wel. Hele ding is gereset en al mijn poort forwards zijn verdwenen.. aaaaarhghh
De originele IP range bestond uit 192.168.0.xx. Mijn NAS vroeg om een statisch ip adres. Nu is de range gewijzigd naar 192.168.178.x. Kan ik weer alles opnieuw instellen.
[ Voor 35% gewijzigd door Lumics op 09-10-2014 09:50 ]
Hier in Delft is het nog steeds 372 MHz, ID 5555andy88 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:48:
[...]
Klopt deze frequentie vervangt de oude frequenties van @Home, Multikabel en Casema. Landelijk is het nu 474,00 MHz.
Bij een vriend van mij in Voorburg ook.
Herstel hij doet het vandaag weer. Apart.. Weet niet wat de update heeft gedaan verderrandy_e schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:21:
[...]
Dit zorgde er bij mij voor dat m'n tv de module niet meer herkent
Hij iig gecodeerd wat een fail weer... Ga morgen maar eens kijken
psn: Dutch-President
Maar deze post is nog interessanter: Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels'
Ziggo gaat dus een internet-only abonnement aanbieden, dus zonder de verplichting om TV standaard af te nemenEven een belangrijke nieuwsflash !
Zojuist met Ziggo aan de telefoon gehangen. Er komen nog verdere grote wijzigingen aan. Vanaf volgende maand gaat het mogelijk zijn om alle diensten individueel af te nemen. Je kunt dan internet afnemen zonder het verplichte TV-abonnement. Dit zijn de prijzen die de medewerkster aan mij heeft doorgegeven :
Internet Z1 (zonder TV en telefonie) -> 30 / 3 Mbit : € 22,20 per maand
Internet Z2 (zonder TV en telefonie) -> 60 / 6 Mbit : € 32,20 per maand
Internet Z3 (zonder TV en telefonie) -> 180 / 18 Mbit : € 42,20 per maand.
Overigens blijft (volgens de medewerkster) het "Alles-in-1 Extra" abonnement van 180/18 gewoon bestaan en zijn er (nog) geen plannen om dit af te schaffen, zoals in bovenstaand artikel gesuggereerd wordt.
Zal dit ook even naar de redactie van Tweakers doorsturen zodat zij verder onderzoek kunnen doen. Ook zouden er in overleg met Ziggo mogelijkheden zijn om een bestaand Internet Z1 / 2 / 3 abonnement (incl. TV) gedurende de contractduur om te laten zetten naar een vergelijkbaar abonnement zonder TV.
Ik heb nu Z1 + TV, en zit er aan te denken om alleen Z1 af te nemen, en TV dan maar analoog te gaan kijken. Dat scheelt ons 213 euro per jaar! (12x22,20 vs 12x39,95 = 213 euro verschil).
Dat signaal blijft er toch op staan immers. Vraag me af of dat legaal is? Het signaal komt wel gewoon onversleuteld je woning binnen...?
[ Voor 61% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2014 14:01 ]
Ga er maar van uit dat Ziggo een filter op je lijn plaatst om het homing kanaal uit te schakelen en wellicht ook nog wat andere frequenties. Ziggo gaat je echt niet zo maar gratis TV laten kijkenThinkPadd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:45:
Volgende week nieuwe bundels: nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels
Maar deze post is nog interessanter: Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels'
[...]
Ziggo gaat dus een internet-only abonnement aanbieden, dus zonder de verplichting om TV standaard af te nemen
Ik heb nu Z1 + TV, en zit er aan te denken om alleen Z1 af te nemen, en TV dan maar analoog te gaan kijken. Dat scheelt ons 213 euro per jaar! (12x22,20 vs 12x39,95 = 213 euro verschil).
Dat signaal blijft er toch op staan immers. Vraag me af of dat legaal is? Het signaal komt wel gewoon onversleuteld je woning binnen...?
Soms jaren, wij hebben in een pand nu al 6 jaar TV terwijl er niet meer betaald is.Caelorum schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:28:
Het duurt wel even voordat Ziggo het een en ander heeft geregeld hoor. Als je nu je abbo opzegt kan het ook zo een maand of twee duren voordat het signaal echt ophoudt. Afhankelijk van hoe druk de mensen zijn die naar de kast moeten lopen om het een en ander los te koppelen of regelen of wat ze er daar ook doen.
Overigens loont het steeds meer om de kabel met de buren te delen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja natuurlijk kun je dat delen, de vraag of dat legaal is is een tweede...icecreamfarmer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:10:
[...]
Soms jaren, wij hebben in een pand nu al 6 jaar TV terwijl er niet meer betaald is.
Overigens loont het steeds meer om de kabel met de buren te delen.
Het staat ook in de kleine lettertjes op de pagina:
[...]Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen.[..]
[ Voor 60% gewijzigd door Caelorum op 09-10-2014 16:28 ]
Ok, hierboven had iemand het over dat je met de afdeling retentie moest bellen. Diegene was ook overgestapt van z2 naar alles in één plus!Caelorum schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:26:
Dat komt omdat die aanbiedingen zijn voor nieuwe afnemers van Alles in één en niet voor nieuwe ziggo klanten. Dat is al jaren zoBlijft natuurlijk een goede deal. Soms ben je gewoon goedkoper uit door alles-in-1 af te nemen dan door te gaan met je internet abbo.
Het staat ook in de kleine lettertjes op de pagina:
[...]
Talking about me?Nuevocasa schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:30:
[...]
Ok, hierboven had iemand het over dat je met de afdeling retentie moest bellen. Diegene was ook overgestapt van z2 naar alles in één plus!
Ook overstapt idd van Z2 naar Alles-in-een, .. hopelijk komt het allemaal snel in orde. Nog geen bevestiging gekregen (via de mail). De schriftelijke zou deze of volgende week in de bus moeten vallen.
Hou jullie i.d.g.v. op de hoogte of bedrag, enz. klopt, voor het geval iemand van jullie ook wilt overstappen.
Mja, het verschil zit hem in de aanbieding die je dan krijgt. Als er bijv. glasvezel in de wijk ligt en je aangeeft te gaan overstappen naar KPN Glasvezel (oid), omdat het financieel beter uitpakt dan willen ze nog wel eens een beter tegenbod doen dan de standaard korting.Nuevocasa schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:30:
[...] Ok, hierboven had iemand het over dat je met de afdeling retentie moest bellen. Diegene was ook overgestapt van z2 naar alles in één plus!
Ik ben v/d week aan de slag gegaan met mijn NAS zodat deze DLNA ondersteund, ik kan nu dus via de Humax de shares op de NAS benaderen. Ik zie echter geen inhoud in de mappen (hetzelfde heb ik met bijv. een USB stick met MP3 bestanden). Iemand die dit probleem ook heeft / heeft gehad?
Dat is geen vraag, gewoon illegaal.jongetje schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:03:
[...]
Ja natuurlijk kun je dat delen, de vraag of dat legaal is is een tweede...
Testing, one, two ...
Logischerwijs zal dit duurder zijn dan in het verleden aangezien mobiel bellen naar binnenland inmiddels ook gratis is.
Ik hoop dat de wijzigingen van volgende week VolopBellen Altijd Plus15 of zoiets gaan aanbieden voor €14,95. Als je ook naar deze 15 landen ook mobiel "gratis" kunt bellen zou helemaal mooi zijn.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 354000000 Hz 0.3 dBmV 41.3 dB 2 Locked QAM256 338000000 Hz 0.2 dBmV 41.1 dB 3 Locked QAM256 346000000 Hz 0.4 dBmV 41.3 dB 4 Locked QAM256 362000000 Hz 0.3 dBmV 41.4 dB 5 Locked QAM256 370000000 Hz 0.3 dBmV 40.8 dB 6 Locked QAM256 378000000 Hz 0.3 dBmV 40.9 dB 7 Locked QAM256 386000000 Hz 0.6 dBmV 41.4 dB 8 Locked QAM256 394000000 Hz 0.5 dBmV 40.9 dB Correctables Uncorrectables 226 740 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.2 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.2 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.2 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.2 dBmV Counter T3 Timeout 3 T4 Timeout 1 |
1
2
| Status System Up Time 0 days 00h:14m:14s |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=13ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=32ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=16ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=16ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=16ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=105ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=29ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=48ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=70ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=95ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=104ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=14ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=16ms TTL=47 Reply from 173.194.65.94: bytes=32 time=16ms TTL=47 |
Sinds een aantal dagen heb ik met streamen van uitzending gemist en youtube problemen. Nu vermoed ik dat het komt door de lagg spikes...Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ubee 3200 al gereset maar helpt helaas niet..
Verwijderd
Ik heb de 5200 en die functioneert helaas alleen als server, niet als renderer of player dus ik denk dat dat normaal is.Amens schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:22:
Ik heb een Ziggo AIE pakket met daarbij een Humax 5200c, mooi apparaat maar haal er nog niet echt uit wat er in zit momenteel.
Ik ben v/d week aan de slag gegaan met mijn NAS zodat deze DLNA ondersteund, ik kan nu dus via de Humax de shares op de NAS benaderen. Ik zie echter geen inhoud in de mappen (hetzelfde heb ik met bijv. een USB stick met MP3 bestanden). Iemand die dit probleem ook heeft / heeft gehad?
Verwijderd
Gewoon dat ding in bridge mode laten zetten en er een "echte" router achter hangen. Nooit gezeur.Lumics schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:41:
Iemand enig idee wat er met de wifi modems in regio groningen is gebeurd?
In mijn netwerk is niets meer bereikbaar! Na benaderen van ziggo router blijkt dat ik ook niet meer kan inloggen met mijn gegevens.
Zojuist het originele wachtwoord en username geprobeerd, en dat werkt wel. Hele ding is gereset en al mijn poort forwards zijn verdwenen.. aaaaarhghh
De originele IP range bestond uit 192.168.0.xx. Mijn NAS vroeg om een statisch ip adres. Nu is de range gewijzigd naar 192.168.178.x. Kan ik weer alles opnieuw instellen.
Mijn 5200 doet dat wel netjes. Volgens mij zonder bijzondere instellingen... Staan de rechten goed?Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:31:
[...]
Ik heb de 5200 en die functioneert helaas alleen als server, niet als renderer of player dus ik denk dat dat normaal is.
Als je internet alleen voor legale doeleinden gebruikt heb je als consument zelden 90mbit nodig.jongetje schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:03:
[...]
Ja natuurlijk kun je dat delen, de vraag of dat legaal is is een tweede...
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dit is vaak zo'n bericht waar ik van denk.. kijk niet wat jezelf doet, maar vraag waar de gebruiker behoefte aan heeft.icecreamfarmer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:55:
[...]
Als je internet alleen voor legale doeleinden gebruikt heb je als consument zelden 90mbit nodig.
Heb je meerdere apparaten tegelijk die video/muziek streamen, dan heb ik toch liever een 90mbit verbinding. Doe je ook meer met de cloud.. Ook liever een hogere upload snelheid. Download je vaak Linuxdistributies.. Grote bestanden.. Heb ik nu al iets legaals opgenoemd?
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]