Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Oh dan is 't helemaal goed natuurlijk. Al zie ik net op de ziggo site bij mijn orders wel een CISCO staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
tiguan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:18:
Oh dan is 't helemaal goed natuurlijk. Al zie ik net op de ziggo site bij mijn orders wel een CISCO staan :P
Dat staat er bij mij ook nog steeds ;) zegt dus niets!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Heeft iemand anders hier problemen dat hij niet in de gateway kan?
Ik wilde het modem controleren en kwam erachter dat ik er via 192.168.178.1 niet meer in kan.
Zijn er andere mogelijkheden?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Heb net nog even via webcare van ziggo gevraagd welke het nu is, maar ook die geven aan dat je niet kunt kiezen tussen humax en cisco.
Denk dat ik toch maar de gok ga nemen en ga bestellen, mocht ik een cisco krijgen gaat die gewoon retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Is er een snelheidsverhoging voor Alles-in-een Plus gepland?
Ik download al een uur met 10MB/s..
(NZBGet en geen corrupte bestanden)

[ Voor 16% gewijzigd door Pistolebob op 20-01-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Pistolebob schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:14:
Is er een snelheidsverhoging voor Alles-in-een Plus gepland?
Ik download al een uur met 10MB/s..
(NZBGet en geen corrupte bestanden)
Doe eens een test via speedtest.net of speedtest.ziggo.nl en maak een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
SAWYER schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:20:
[...]

Doe eens een test via speedtest.net of speedtest.ziggo.nl en maak een screenshot.
Sorry, het lag aan NZBGet die de snelheid toch verkeerd toonde denk ik.
Op speedtest.net de gewone snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 19:40
Vast een door DMCA verwijderde post. Die gaan héél snel ja. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Overstap naar ziggo Alles-in-1 plus (Vanaf 8Mbit *scheldwoord hier* ADSL van KPN :') ) is dan eindelijk een feit.

Nog tips voor bij het aansluiten? Huidige TV (Cogas analoog) komt achter de TV binnen. Hier de modem en/of router plaatsen en thats it?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nou je moet ook even kijken naar je wandcontactdoos, als je nooit kabelinternet hebt gehad zal je die moeten vervangen. Maar de instructies erbij zijn wel duidelijk.

Volgens de faq van Ziggo kan je ergens in Mijn ziggo zien hoe ver je op je usenetquota zit. Maar weet iemand waar?

De snelheid valt me trouwens mee. Gewoon 10mbit met Ai1 basis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
W3ird_N3rd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 02:55:
Nou je moet ook even kijken naar je wandcontactdoos, als je nooit kabelinternet hebt gehad zal je die moeten vervangen. Maar de instructies erbij zijn wel duidelijk.

Volgens de faq van Ziggo kan je ergens in Mijn ziggo zien hoe ver je op je usenetquota zit. Maar weet iemand waar?

Volgens mij zit dat ergens verstop bij je mailbeheer ofzo in mijn ziggo.
Maar ze zeggen dat je sowieso een mail krijgt als je bijna bij e limiet bent, en daarna stopt ie ermee (zeggen ze) ;)

ALs je iets zoals Newsleecher gebruikt, kun je het wel makkelijk bijhouden, daar staat namelijk bij hoeveel GB je gedownload hebt per server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:39

Ik lees nog steeds wisselende verhalen over de manier waarop iedereen naar ziggo connect bij usenet; gebruiken jullie wel een gebruikersnaam/hoofd e-mail adres + wachtwoord, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Eddos schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:54:
[...]

Ik lees nog steeds wisselende verhalen over de manier waarop iedereen naar ziggo connect bij usenet; gebruiken jullie wel een gebruikersnaam/hoofd e-mail adres + wachtwoord, of niet?
Jep, hoe anders? :?

Zie nu dat de snelheden niet kloppen met wat ze bij de specificaties opgeven. AI1 plus zou 8mbit down hebben, ik had laatst gewoon bijna 30mbit download :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
even een noob vraagje, port forwarding lukt me niet, maar is het verstandig om een ip camera van DMZ zichtbaar te maken?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ozzynator schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:52:
even een noob vraagje, port forwarding lukt me niet, maar is het verstandig om een ip camera van DMZ zichtbaar te maken?
Wie wil je dat er allemaal meekijken? >:) ;)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Coach4All schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:11:
[...]

Wie wil je dat er allemaal meekijken? >:) ;)
in principe alleen ik zelf, maar uit jouw antwoord lees ik denk ik genoeg qua veiligheid.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Moet je niet inloggen op de ip-cam dan? De mijne is ook gewoon benaderbaar via portforwarding, maar op de pagina zelf moet je nog wel inloggen voor je iets ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
jawel, maar als ik hem via de browser benader, zie ik niets. Heb een wp8 telefoon, daar is geen app voor van de fabrikant.

Dus wil nu zeg maar rechtstreeks via 3g in kunnen loggen, lukt nu thuis wel via het lan netwerk via wifi, via een "derden" applicatie Betreft een D-link camera.

[ Voor 25% gewijzigd door ozzynator op 21-01-2013 11:35 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 10:19
Ik heb al een tijdje last van een niet werkende RTL4, RTL7 en TLC.

Ik heb een Toshiba LED TV ism de nieuwste SMiT CI+ module. De zenders worden weergegeven als New Program en de melding Gecodeerde zender. Als ik opnieuw naar alle zenders zoek doen de zenders het even.

Ligt dit aan de CI+ module, TV, of evt. antenne sterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
Dat werkte al jaren niet meer, en recentelijk hebben ze het maar helemaal weggehaald. Overigens meldt de Ziggo newsserver bij het inloggen altijd hoeveel bytes je nog over hebt, misschien is dit in het log van je newsreader terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:31

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Hier nog mensen die de factuur van December (periode Januari 2013) missen?

Mijn laatste rekening was van 29 November over de maand December, maar we zijn nu alweer 3 weken in Januari, maar heb nog geen rekening gezien van December (periode Januari 2013).

Vreemde is dat volgens mijn Ziggo er ook geen openstaande rekeningen zijn, er zelfs geen factuur voor December is gemaakt. Zijn ze eentje vergeten of komt die nog?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:04
Cybpraetorian schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:50:
Hier nog mensen die de factuur van December (periode Januari 2013) missen?

Mijn laatste rekening was van 29 November over de maand December, maar we zijn nu alweer 3 weken in Januari, maar heb nog geen rekening gezien van December (periode Januari 2013).

Vreemde is dat volgens mijn Ziggo er ook geen openstaande rekeningen zijn, er zelfs geen factuur voor December is gemaakt. Zijn ze eentje vergeten of komt die nog?
Ik heb gewoon een factuur (factuurdatum 28-12-2012 en betaaldatum 11-01-2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

mkmi schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:57:
[...]

Ik heb gewoon een factuur (factuurdatum 28-12-2012 en betaaldatum 11-01-2013).
Ik zal even bellen met de helpdesk in dat geval, ben die factuur nu wel even nodig ivm declaratie zakelijk gebruik :O

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 11:15
martinusz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:22:
Ik heb een vraag mbt het wifi signaal, ik zit nu op mijn PC beneden in dezelfde ruimte als de router (Tp-Link). Verbinding is uiteraard uitstekend, maar qua snelheid kom ik nooit hoger dan 30mbit. Bedraad gewoon volle 60mbit.

Waar kan dit nu aan liggen?
Netwerkkaart? Er zit een Atheros AR9285 in, waar ik zojuist een nieuwere driver heb geinstalleerd, maar dit zorgt niet voor verbetering. Wordt Wifi geknepen in de router?

Edit:
Geloof dat het al gelukt is!
Channel Width stond op 20MHz, heb deze op AUto gezet en heb nu draadloos 55 mbit _/-\o_ _/-\o_

edit2: em mu weer rond 30mbit, het schommeld nogal :/
Toevallig heb ik afgelopen weekend hier wat onderzoek naar gedaan. Ik heb een Samsung laptop met ook een AR9285 wifi-kaart (en EPC3925 modem). Volgens de specs zou de AR9285 moeten kunnen connecten op 150Mbps, terwijl ik altijd een 65Mbps connectie heb (bestandsoverdracht is effectief 30Mbit).

Ook toen kwam ik uit op die Channel Width, deze stond op 20Mhz en zou op 40Mhz moeten staan wil je meer performance halen, ware het niet dat als er veel andere wifi-netwerken in de buurt zijn, dit juist ten koste gaat van de effectieve snelheid.
Bij mij maakt het dus niets uit, connectie blijft gewoon op 65Mbps. Er zijn dan ook een stuk of 6 andere netwerken in de buurt :(

Overigens bedenk ik me nu pas dat ik met inSSIDer zag dat de max rate 144 was... kan die Cisco niet hoger?

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 21-01-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canard schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:32:
[...]

Overigens bedenk ik me nu pas dat ik met inSSIDer zag dat de max rate 144 was... kan die Cisco niet hoger?
De router zoekt naar andere netwerken in de buurt, en kijkt of dat deze gaan storen op jouw netwerk als je 40 MHz (300 Mbit) enabled. Als dat zo is, dan blijft de router steken op 20 MHz. Dit kun je helaas niet overrulen in de Cisco.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Laatst online: 20-07 18:33
martinusz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Jep, hoe anders? :?

Zie nu dat de snelheden niet kloppen met wat ze bij de specificaties opgeven. AI1 plus zou 8mbit down hebben, ik had laatst gewoon bijna 30mbit download :9
Alles-in1 Basis / Plus / Extra: 10Mbit / 60Mbit / 120Mbit

Als je met een Plus abbo op 30Mbit zit download je dus op de helft van je daadwerkelijke bandbreedte.
Ruimte genoeg voor verbetering zou ik zo zeggen.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Xessive schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:47:
[...]

Alles-in1 Basis / Plus / Extra: 10Mbit / 60Mbit / 120Mbit

Als je met een Plus abbo op 30Mbit zit download je dus op de helft van je daadwerkelijke bandbreedte.
Ruimte genoeg voor verbetering zou ik zo zeggen.
Uh nee jij begrijpt het niet, bij de nieuwsgroepen van Ziggo zeggen ze dat je via de nieuwsgroepen maar 8mbit downloadsnelheid krijgt bij PLUS. Ik heb daar dus 30mbit.
https://www.ziggo.nl/#pro...pen/tabs/2/specificaties/
Via payserver gewoon volle snelheid van 60mbit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
martinusz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:52:
[...]

Uh nee jij begrijpt het niet, bij de nieuwsgroepen van Ziggo zeggen ze dat je via de nieuwsgroepen maar 8mbit downloadsnelheid krijgt bij PLUS. Ik heb daar dus 30mbit.
Meerdere mensen die ik ken en Ziggo alles in één basis hebben halen ongeveer 16mbit. Ziggo levert dus gewoon meer dan dat ze beloven.

Ik heb zelf alles in één plus, maar maak gebruik van een payserver. Uiteraard haal ik daar gewoon 60mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door Nuevocasa op 21-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Wij hebben sinds een paar dagen last van een instortende verbinding. Na een reset werkt het ongeveer 20 minuten goed, dan begint het te laggen als een malle en krijg ik nog maar 0.2Mbit, ook op kabel.

Klantenservice maar even gebeld, de typische binnenkomer van ' Hoi oud-collega. Dit en dit is het probleem, ik heb een directe aansluiting geprobeerd met een kabel van een meter, SNR ligt op 40 en Tx/Rx ook binnen de normen. Zeg het maar.'

Afijn, hij zegt dat het een storing in de firmware van de Ubee-modems is en dat het (ook bekabeld) dan gefikst is als ik WiFikanaal 1 gebruik. Volgens mij is er geen modemupdate geweest de afgelopen dagen, dus ik heb sterk mijn twijfels.

Ik zal eens kijken of dit werkt, anders moet ik terugbellen. Ik vermoed toch dat ik afgescheept ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:02
Heeft iemand ervaringe met de cisco3295 icm wake on lan?
Van het weekend kon ik via het internet mijn pc aan / uit zetten. Dit werkte tot ongeveer 5 keer.
Daarna werkte het niet meer, terwijl er qua settings niks gewijzigd is.

Heb de poorten 7-9 geforward naar het static ip van mijn computer.
Hoe gaan de modems van ziggo hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het ding geen statische ARP-tabel heeft kan het zijn dat je binnen de vijftien minuten na het uitzetten van je device nog kan laten ontwaken, maar daarna niet meer omdat dan de ARP-entry uit de router verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
Nou, ik heb ook wel berichten gelezen dat mensen zonder het invoeren van hun gebruikersnaam en wachtwoord konden verbinden. Maar dat is dus niet zo.
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo blokkeert op al haar consumenten en zakelijke office basis abonnementen poort 25 inkomend en uitgaand naar alle servers behalve smtp.ziggo.nl

Nu hebben we in Nederland sinds een tijdje netneutraliteit, vallen deze blokkades hier ook niet onder?

Doordat ik inkomend geen verkeer kan ontvangen op poort 25, kan ik dus onmogelijk een mailserver draaien, mits ik een mail relay neem bij een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:45

WeirdEye

Eindbaas

Inkomend en poort 25? Volgens mij bedoel je uitgaande mail...
Kun je toch gewoon relay doen naar smtp.ziggo.nl, of een andere poort?

Vrijwel alle providers hebben hem dichtzitten op consumenten verbindingen.
Zakelijk is het vaak niet het geval. Maar of dat bij ziggo ook het geval is weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door WeirdEye op 21-01-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:41
Iemand een idee of de Cisco EPC3925 jumbo frames ondersteunt aka kunt instellen?
Ik kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Vandaag de overstap gemaakt naar Ziggo AiEPlus. Was reeds digitale TV klant. Ben voortreffelijk geholpen door een medewerker in de Ziggo Studio in Den Haag. Ze hebben daar alleen Cisco modems in het installatiepakket en Humaxen als Interactieve Recorder op voorraad. Daar loopt ook nog een mooie aanbieding dat als je meteen voor een jaar tekent i.p.v. maandelijks opzegbaar, je de Humax 5200c voor nop meekrijgt i.p.v. voor € 119. Ingangsdatum kun je meteen kiezen, desnoods vandaag. Dat vond ik iets te gortig (i.v.m. dubbele kosten internet oude provider). Smartcard werd meteen voor me geactiveerd, terwijl ik er al drie had. Liep de winkel uit met een installatiepakket en de 5200c in twee mooie stevige Ziggo Studio big shopper tassen... en geen cent betaald.

Creepy positieve service, niet verwacht! _/-\o_

Binnenkort eens de meterkast induiken om de boel te installeren...

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:40:
[...]

De router zoekt naar andere netwerken in de buurt, en kijkt of dat deze gaan storen op jouw netwerk als je 40 MHz (300 Mbit) enabled. Als dat zo is, dan blijft de router steken op 20 MHz. Dit kun je helaas niet overrulen in de Cisco.
Je kan de Cisco zeker wel vast op "Wide - 40Mhz channel" zetten (zowel op 2,4 als 5GHz). Je wifi-kaartje in de laptop/PC moet dan wel ook op 40Mhz of op auto ingesteld worden.
Met vast ingesteld wifi-kanaal (uiteraard het minst drukke) en Channel Width op 40Mhz haal ik hier altijd de 300Mbps op beide frequenties met een Intel Wifi-link 5100. Als de afstand tot de Cisco natuurlijk niet te groot is. Zeker op 5GHz stort de snelheid al gauw in bij toenemende afstand of obstakels (muren e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 11:15
Masimo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:12:
[...]

Je kan de Cisco zeker wel vast op "Wide - 40Mhz channel" zetten (zowel op 2,4 als 5GHz). Je wifi-kaartje in de laptop/PC moet dan wel ook op 40Mhz of op auto ingesteld worden.
Met vast ingesteld wifi-kanaal (uiteraard het minst drukke) en Channel Width op 40Mhz haal ik hier altijd de 300Mbps op beide frequenties met een Intel Wifi-link 5100. Als de afstand tot de Cisco natuurlijk niet te groot is. Zeker op 5GHz stort de snelheid al gauw in bij toenemende afstand of obstakels (muren e.d.).
Dit vond ik nog, met name punt 11 is nuttig: http://www.smallnetbuilde...reless-faq-the-essentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nuevocasa schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:02:
[...]

Meerdere mensen die ik ken en Ziggo alles in één basis hebben halen ongeveer 16mbit. Ziggo levert dus gewoon meer dan dat ze beloven.
Ai1 basis is (niet alleen voor usenet) een 10mbit abo. Ik haal ook 10. Hoe haal je dan 16?

Weet iemand of een extra mailadres na aanmaken nog wijzigbaar is? Het hoofd-mailadres lijkt namelijk vast te staan, da's nu niet zo erg maar ik vraag me af of ik nu héél goed na moet denken voor ik een extra mailadres aanmaak.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 22-01-2013 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Laatst online: 20-07 18:33
martinusz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:52:
[...]

LOL je hebt gelijk, heb daar helemaal overheen gelezen. Da's in ieder geval goed nieuws ja. Beter als dat je blijft hangen op 8 of 18 mbit (weet de exacte snelheden niet meer per abbo).

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 03:12:
[...]

Ai1 basis is (niet alleen voor usenet) een 10mbit abo. Ik haal ook 10. Hoe haal je dan 16?

Weet iemand of een extra mailadres na aanmaken nog wijzigbaar is? Het hoofd-mailadres lijkt namelijk vast te staan, da's nu niet zo erg maar ik vraag me af of ik nu héél goed na moet denken voor ik een extra mailadres aanmaak.
Met 10MBit zit jij al ver boven de snelheid die je eigenlijk zou moeten hebben (meer dan 10x sneller) ;)

Hoofdadres is meestal vast (heb zo'n zelfde geintje met Telfort gehad), de rest die je daarna aanmaakt, kun je vaak gewoon weer verwijderen. Anders moet je ff chatten met de klantenservice, weet je het zo!

Edit: zijn er meer mensen met storing op RTL 4 :?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 22-01-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Zojuist contact gehad met Ziggo omdat zakelijk internet niet meer werkt. Ze hebben mij verteld dat er een landelijke Juniper storing is op Ziggo Zakelijk Plus. Meerdere mensen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 22:09
Geen idee of het er iets mee te maken heb, maar collega kreeg zojuist problemen op ipad via ziggo zakelijk. Kan niet meer mailen of ontvangen. iPad herstarten en email opnieuw instellen helpen niet, gmail werkt wel. Dus blijkbaar "iets" bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Remz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:23:
Zojuist contact gehad met Ziggo omdat zakelijk internet niet meer werkt. Ze hebben mij verteld dat er een landelijke Juniper storing is op Ziggo Zakelijk Plus. Meerdere mensen problemen mee?
Storing is verholpen rond 11:41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55

Onbekend

...

Ja, vanmorgen ook last gehad dat de Juniper geen verbinding kon maken. Vanaf 12 uur o.i.d. konden we er weer gebruik van maken.

Ziggo had deze storing niet eens op de website staan. Helaas zijn er geen vergelijkbare alternatieve isp's die ook deze snelheid kunnen leveren, dus we zijn verplicht om het internet van Ziggo af te nemen en die storing van 1x per maand voor lief te nemen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Vorige week dus die interactieve HD recorder besteld voor 199,-. Krijg ik nu een brief op de mat dat ik 'm heb besteld voor 288,04 + een startpakket van 60,96. Waarom kan het nou niet eens een keer in een keer goed gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
Een complimentje voor Ziggo; maandlasten gaan met 4,40 EUR per maand naar beneden. Zomaar. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
GioStyle schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:43:
Een complimentje voor Ziggo; maandlasten gaan met 4,40 EUR per maand naar beneden. Zomaar. *O*
Niks gebeurt zomaar ;) Dit kan naar mijn mening gedaan zijn om 2 redenen:

1) Betere concurrentiepositie tegenover glasvezel. Zeker nu dit steeds vaker beschikbaar wordt.

2) Ze komen met iets nieuws. Ze hebben Alles-in-1 Extra al meer dan een jaar niet verhoogd, terwijl Alles-in-1 Plus al 2x verhoogd is. Het is best aannemelijk dat Ziggo met een nieuwe abonnement komt. Alles-in-1 Ultra met een nog hogere snelheid en upload voor een tientje meer. Ze hebben laatst tests gedaan met hoge snelheden, en die waren succesvol.

Dit zijn enkel mijn eigen theorieën, dus nergens op gebaseerd ;)

Nu ik het toch daar over heb. Al iets bekend over een snelheidsverhoging voor Ain1 Extra? Deze zou eerst eind 2012 verhoogd worden, maar tot op heden heb ik nergens iets kunnen lezen erover. Misschien iemand hier die bij Ziggo werkt/contact heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 22-01-2013 19:52 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
ASNNetworks schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51:
2) Ze komen met iets nieuws. Ze hebben Alles-in-1 Extra al meer dan een jaar niet verhoogd, terwijl Alles-in-1 Plus al 2x verhoogd is. Het is best aannemelijk dat Ziggo met een nieuwe abonnement komt. Alles-in-1 Ultra met een nog hogere snelheid en upload voor een tientje meer. Ze hebben laatst tests gedaan met hoge snelheden, en die waren succesvol.
Meer dan een jaar?

nieuws: Ziggo voert deze zomer snelheidsverhogingen door
nieuws: Ziggo: uiterlijk in november 120Mbps in hele servicegebied

Zomer 2010 kreeg je al 120/10. Twee en een half jaar geleden. :P Wat wel mooi is om te zien (2de link) is dat er in al die tijd praktisch geen prijsverhogingen zijn geweest. Een paar cent voor inflatie, maar meer ook niet. Dat is bij sommige andere providers wel anders.

Ai1 basis staat ook alweer één driekwart jaar stil: nieuws: Ziggo verhoogt snelheden kabelinternet per 1 april opnieuw mag van mij ook wel weer wat bij om te blijven concureren met xDSL. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:48
Als je het zo bekijkt, dat a1extra 2,5 jaar niet verhoogd is, hoop je inderdaad op een 'ultra' abonnement die de gebruiker meer upload geeft. Ik ben benieuwd of er dit jaar nog wat gaat gebeuren. Dadelijk heb je via 4G nog een snellere upload dan je thuis verbinding.
ASNNetworks schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51:
Ze hebben laatst tests gedaan met hoge snelheden
Waar kan ik deze testresultaten vinden?

[ Voor 28% gewijzigd door Untouchablezz20 op 23-01-2013 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
martinusz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:42:
[...]

Met 10MBit zit jij al ver boven de snelheid die je eigenlijk zou moeten hebben (meer dan 10x sneller) ;)
Klopt, ik snap alleen niet hoe iemand ooit op welke server dan ook 16mbit kan halen met Ai1 basis, want de verbinding zelf is gewoon maar 10/1. Dus waar komt die 16 dan vandaan? :?

De retentie lijkt ook mee te vallen, volgens de website is de maximale retentie 30 dagen, maar het lijkt erop dat het 100d is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:03
W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:00:
[...]
Ai1 basis staat ook alweer één driekwart jaar stil: nieuws: Ziggo verhoogt snelheden kabelinternet per 1 april opnieuw mag van mij ook wel weer wat bij om te blijven concureren met xDSL. :P
Sterker nog, dat bericht is uit 2011, alles in 1 basis staat bijna 2 jaar stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat zeg ik, één driekwart is 1,75 ofwel één jaar en drie seizoenen ofwel 7 kwart ofwel 639 dagen ofwel.. You get the point. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 05:57:
[...]

Klopt, ik snap alleen niet hoe iemand ooit op welke server dan ook 16mbit kan halen met Ai1 basis, want de verbinding zelf is gewoon maar 10/1. Dus waar komt die 16 dan vandaan? :?

De retentie lijkt ook mee te vallen, volgens de website is de maximale retentie 30 dagen, maar het lijkt erop dat het 100d is nu.
Ik denk dat zo iemand dan gewoon onzin verteld >:)
Retentie lijkt mij ook langer dan 30dagen, tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met de ziggo server, alleen die 50gb limiet is vervelend :9 maar heb ook payserver dusja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik snap niet dat Ziggo zo "onvriendelijk" is voor hun bestaanden klanten.

Afgelopen weken voor mijn schoonvader Ai1P aangevraagd (was enkel TV klant), inclusief de Humax 5200C (€119,-). Alles geinstalleerd afgelopen week en ik ben zelf helemaal enthousiast geraakt van de Humax.

Zelf heb ik al jaren Ai1P, dus ik mag voor dezelfde recorder € 80,- meer lappen. Wat ik dan nog vreemder vind is dat er in dit topic mensen zijn die helemaal met een gratis decoder weglopen als ze tekenen voor minimaal 1 jaar.

Laat Ziggo maar een contract opsturen en ik teken zo voor een jaar bij, maar daar doen ze niet aan. De tactiek binnen is binnen lijkt ze bij Ziggo prima te bevallen :(. En uit princiepe ga ik geen € 80,- meer lappen voor hetzelfde product.

Afgelopen week contact opgenomen met de klantenservice en daar wijzen ze me dan naar de HD decoder (dus niet de recorder) voor €99,-. Dus of ze begrijpen daar de vraag niet, of ze willen me doen voorspiegelen dat dat echt een super aanbieding is.

Ik zal het van de week nog eens telefonisch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12

MsG

Forumzwerver

Je kan Ziggo maandelijks opzeggen toch? Dan sluit je het even af en vraag je het weer aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MsG schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:02:
Je kan Ziggo maandelijks opzeggen toch? Dan sluit je het even af en vraag je het weer aan.
Volgens mij houden ze dat bij, als je binnen een jaar weer aanvraag (oid) krijg je die aanbieding helemaal niet.
En om nu een jaar naar ADSL terug te gaan ;w

Kom het volgende tegen op het Tros Radar forum
Ik heb vandaag contact gehad met Ziggo (had dezelfde vraag).
Nadat ik ben doorgezet naar de tweede lijns helpdesk is mijn verzoek toegewezen. De hd recorder komt voor 119 naar me toe!

Bel 1200 toets 3 dan 4 en vraag om gebruik te mogen maken van de aanbieding!

[ Voor 31% gewijzigd door hjs op 23-01-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
fredkroket schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:01:

Afgelopen weken voor mijn schoonvader Ai1P aangevraagd (was enkel TV klant), inclusief de Humax 5200C (€119,-). Alles geinstalleerd afgelopen week en ik ben zelf helemaal enthousiast geraakt van de Humax.

Zelf heb ik al jaren Ai1P, dus ik mag voor dezelfde recorder € 80,- meer lappen. Wat ik dan nog vreemder vind is dat er in dit topic mensen zijn die helemaal met een gratis decoder weglopen als ze tekenen voor minimaal 1 jaar.

Laat Ziggo maar een contract opsturen en ik teken zo voor een jaar bij, maar daar doen ze niet aan. De tactiek binnen is binnen lijkt ze bij Ziggo prima te bevallen :(. En uit princiepe ga ik geen € 80,- meer lappen voor hetzelfde product.

Afgelopen week contact opgenomen met de klantenservice en daar wijzen ze me dan naar de HD decoder (dus niet de recorder) voor €99,-. Dus of ze begrijpen daar de vraag niet, of ze willen me doen voorspiegelen dat dat echt een super aanbieding is.

Ik zal het van de week nog eens telefonisch proberen.
Zo werkt de markt nu eenmaal, kijk naar allerlei producten (telefoonmarkt, energiemarkt etc.).
Overigens heb je zelf ooit ook een decoder gehad van Ziggo, dat dat jaren geleden is, is dan jammer en frustrerend, maar jij hebt je voordeel toen al een keer gehad. Nu krijgt iemand die nog geen klant is die voordeel en krijg jij een korting op een product, wat Ziggo volgens mij ook niet persee hoeft aan te bieden in mijn ogen.

Het is niet voor niets dat men tegenwoordig overal zegt jaarlijks overstappen loont! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

martinusz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:18:
[...]

Zo werkt de markt nu eenmaal, kijk naar allerlei producten (telefoonmarkt, energiemarkt etc.).
Overigens heb je zelf ooit ook een decoder gehad van Ziggo, dat dat jaren geleden is, is dan jammer en frustrerend, maar jij hebt je voordeel toen al een keer gehad. Nu krijgt iemand die nog geen klant is die voordeel en krijg jij een korting op een product, wat Ziggo volgens mij ook niet persee hoeft aan te bieden in mijn ogen.

Het is niet voor niets dat men tegenwoordig overal zegt jaarlijks overstappen loont! ;)
Helaas werkt de markt zo.

maar 1 als je langer klant ben heb je nooit een mooie decoder gekregen, dat waren van die standaard Samsung kastjes in mijn tjid en 2 overstappen naar wat als er geen glas is en de adsl centrale staat ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
martinusz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat zo iemand dan gewoon onzin verteld >:)
Retentie lijkt mij ook langer dan 30dagen, tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met de ziggo server, alleen die 50gb limiet is vervelend :9 maar heb ook payserver dusja!
Omdat ik nog steeds wilde weten hoeveel quota ik nog had ben ik een scriptje in elkaar gaan hacken voor Linux (bash): https://gist.github.com/4606126

Een veel mooiere oplossing van FrodoBaggins in python: https://gist.github.com/4606776
fredkroket schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:01:

Je had hem gratis kunnen krijgen.

Nouja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hoe gratis dan? Zelfs voor nieuwe klanten is de hd recorder niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tiguan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:48:
Hoe gratis dan? Zelfs voor nieuwe klanten is de hd recorder niet gratis.
Wel. Wij hadden ook alleen TV (nog maar amper 2 maanden) en als we voor Ai1 zouden kiezen krijgen we de keuze uit:

• Gratis recorder in bruikleen (volgens mij dezelfde aanbieding als ziggo.nl/gratis)
• Recorder voor €49, direct je eigendom
• Gratis interactieve ontvanger, direct je eigendom
Eerste 6 maanden €30/maand korting Abonnement de eerste 6mnd voor €30
• €150 korting op een tablet

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hjs schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:33:
[...]

Helaas werkt de markt zo.

maar 1 als je langer klant ben heb je nooit een mooie decoder gekregen, dat waren van die standaard Samsung kastjes in mijn tijd en 2 overstappen naar wat als er geen glas is en de adsl centrale staat ver?
Toen bestond alles in 1 plus ook niet volgens mij, als je overstapt naar alles in 1 plus krijg je sowieso een recorder. Ik had alleen tv standaard met decoder, nu overgestapt naar alles in 1 en heb nog een decoder gekregen.

Snap niet zo goed waarom mensen bij een tv/internetprovider allerlei kortingen/gratis producten "eisen", dat doen we bij andere bedrijven ook niet lijkt mij.
Volgens mij moet je sowieso al blij zijn dat je of een decoder krijgt of voor een leuke prijs kunt aanschaffen. Ze kunnen ook gewoon zeggen wij leveren digitale tv en de rest koop je maar zelf, decoder....daar zorg je zelf maar voor :/

Anders kunnen we ook wel tv's gaan "eisen" van ziggo, want digitale tv kan ik niet zonder goede tv bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:49:
[...]

Wel. Wij hadden ook alleen TV (nog maar amper 2 maanden) en als we voor Ai1 zouden kiezen krijgen we de keuze uit:

• Gratis recorder in bruikleen (volgens mij dezelfde aanbieding als ziggo.nl/gratis)
• Recorder voor €49, direct je eigendom
• Gratis interactieve ontvanger, direct je eigendom
• Eerste 6 maanden €30/maand korting
• €150 korting op een tablet
Ah, dan moet je wel een brief met actiecode hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tiguan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:55:
[...]

Nee, telemarketeer. Maar het zou me verbazen als je wanneer je zelf de klantenservice belt niet hetzelfde kan krijgen als je in dezelfde situatie zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 23-01-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:55:
[...]

Nee hoor, nooit een brief ontvangen, gewoon gechat met ziggo via hun site bij alles in 1 en daar werd het gewoon aangeboden :) en gelijk geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 06:22
W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:58:
Nee, telemarketeer. Maar het zou me verbazen als je wanneer je zelf de klantenservice belt niet hetzelfde kan krijgen als je in dezelfde situatie zit.
Dat kan best kloppen en dat komt omdat de markt verzadigd is. Iedereen in Nederland heeft onderhand een tv, internet en telefoonaansluiting. Dat betekent dat de markt niet meer kan groeien want er zijn geen mensen meer over die niet aangesloten zijn. De enige manier om nog te groeien is of om concurrenten over te nemen, of om klanten van de concurrent af te snoepen. Dan wordt jij als bedrijf sterker en tegelijkertijd wordt de concurrent zwakker. Daar hebben bedrijven best wat voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Iemand hier last van het volgende?

YouTube filmpjes laden ontzettend traag op 720p of 1080p.
Regio: AtHome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
SAWYER schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:48:

Idem. Lijkt me een youtube probleem aangezien ik met andere toepassingen geen probleem heb.

[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 23-01-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hier ook vaak last dat YouTube blijft bufferen op 720/1080. Voordat we zijn overgestapt had ik hier echter nooit problemen mee. Vraag me dus eigenlijk af of het wel volledig aan YouTube ligt (aangezien onze Ziggo verbinding s'avonds vaak ook nog eens erg slecht is - komt nog een monteur voor...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Als ik met usenet meer dan 7 MB/s kan doen, geen packet loss zie en andere streaming diensten wel goed werken .... dan ga ik uit van een youtube specifiek probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

pdukers schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:57:
Als ik met usenet meer dan 7 MB/s kan doen, geen packet loss zie en andere streaming diensten wel goed werken .... dan ga ik uit van een youtube specifiek probleem.
Kan, of een routing/peering probleem, is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het echt puur aan Youtube ligt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik heb toevallig ook problemen met youtube de laatste tijd, vooral op 720/1080. ik neem aan dat het dus gewoon youtube is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Het kan aan YouTube liggen idd maar ook aan Ziggo/Modem.
Ik ben dus iig niet de enige.

Het is idd alleen youtube, al het andere gaat gewoon met 7.5MB/s (AiE+).
Kijken of andere ISP er ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kan iemand eens een link van YouTube hier zetten waar je dan problemen mee hebt?
En gaat het om de ubee of Cisco modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
hmm, ook interessant: youtubesnelheid
youtubesnelheid2
opvalled is dat NLD omlaag gaat, alle grafieken zien er een beetje hetzelfde uit, dat zou aanduiden dat het aan youtube ligt.

[ Voor 70% gewijzigd door megadoom op 23-01-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
martinusz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:46:
Kan iemand eens een link van YouTube hier zetten waar je dan problemen mee hebt?
En gaat het om de ubee of Cisco modem?
youtube.com

alle native 720p/1080p videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb ook vaak last ervan dat Youtube filmpjes gewoon na 10 seconden niet meer verder willen spelen. Maar ik durf niet te zeggen of 't aan Ziggo ligt, of aan 't modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
tiguan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:21:
Ik heb ook vaak last ervan dat Youtube filmpjes gewoon na 10 seconden niet meer verder willen spelen. Maar ik durf niet te zeggen of 't aan Ziggo ligt, of aan 't modem.
Het kan niet aan het modem liggen eigenlijk.

Wel aan het netwerk van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gaat niet slecht met ziggo:
nieuws: Aantal abonnees digitale tv-diensten Ziggo neemt af

[ Voor 59% gewijzigd door Martinusz op 24-01-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
JeroenV_ schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:57:
Heb net nog even via webcare van ziggo gevraagd welke het nu is, maar ook die geven aan dat je niet kunt kiezen tussen humax en cisco.
Denk dat ik toch maar de gok ga nemen en ga bestellen, mocht ik een cisco krijgen gaat die gewoon retour.
Pakketje is vandaag al bezorgd.... en, gelukkig is het een Humax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Mijne ligt op het postkantoor. Als het nou een Cisco is, moet ik 'm dan weigeren of eerst aannemen en dan terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

SAWYER schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:48:

* DerOllie meld zich

Ik dacht dat ik al alleen het probleem had. Inderdaad vooral bij 720p en 1080p HD filmpjes erg erg traag tot gewoon niet laden...

Iemand al een idee waar dat aan ligt?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:07:
Mijne ligt op het postkantoor. Als het nou een Cisco is, moet ik 'm dan weigeren of eerst aannemen en dan terug sturen?
Je moet hem wel aannemen, want het zit in 1 grote doos ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Ja inderdaad, je kunt van buiten niet zien wat het is.
Hij zit in een ziggo doos, pas na openmaken zie je wat je hebt gekregen.

Ik moet alleen nog even gaan shoppen voor een hdmi kabel, had eigenlijk wel verwacht dat die erbij zou zitten. Is dus niet zo, er zit alleen een scart kabel bij, en die ga ik niet in mijn reciever krijgen ;) Wil hem namelijk via mijn reciever aansluiten, en niet rechtstreeks naar de tv.

Een netwerkkabel zit er dan weer wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JeroenV_ schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:05:

Ik moet alleen nog even gaan shoppen voor een hdmi kabel, had eigenlijk wel verwacht dat die erbij zou zitten. Is dus niet zo, er zit alleen een scart kabel bij, en die ga ik niet in mijn reciever krijgen ;) Wil hem namelijk via mijn reciever aansluiten, en niet rechtstreeks naar de tv.

Waarom via je receiver voor het beeld?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Ik heb alles, ps3/bluray/mediaplayer, via hdmi naar de reciever lopen.
Er loopt dus maar 1 hdmi van reciever naar de tv, wel zo makkelijk.

En, mocht ik straks het geluid van de humax over m'n 5.1 set willen hebben hoef ik ook geen apart optisch kabeltje aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JeroenV_ schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:22:
Ik heb alles, ps3/bluray/mediaplayer, via hdmi naar de reciever lopen.
Er loopt dus maar 1 hdmi van reciever naar de tv, wel zo makkelijk.

En, mocht ik straks het geluid van de humax over m'n 5.1 set willen hebben hoef ik ook geen apart optisch kabeltje aan te sluiten.
Ik laat al mijn beeld kabels gewoon direct naar de tv lopen, zitten niet voor niets 4 aansluitingen. Ik wil geen tussenkomst van een receiver :) heb wel hier en daar wat issues gelezen met receiver en pvr's, maar ik hoop dat dat je bespaart blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

martinusz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:44:
[...]

Ik laat al mijn beeld kabels gewoon direct naar de tv lopen, zitten niet voor niets 4 aansluitingen. Ik wil geen tussenkomst van een receiver :) heb wel hier en daar wat issues gelezen met receiver en pvr's, maar ik hoop dat dat je bespaart blijft ;)
Een HDMI versterker is een uitkomst. 1 kabel naar de TV, goed geluid via je versterker en je bent klaar. Er zitten niet voor niets 4 of meer HDMI aansluitingen op je versterker ;).

Nee, geluid via mijn TV is altijd een no-go geweest, zeker sinds de opmars van de platte TV's. In de slaapkamer accepteer ik het nog, maar ook daar erger ik me aan relatief vlak geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Exorcist schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Een HDMI versterker is een uitkomst. 1 kabel naar de TV, goed geluid via je versterker en je bent klaar. Er zitten niet voor niets 4 of meer HDMI aansluitingen op je versterker ;).

Nee, geluid via mijn TV is altijd een no-go geweest, zeker sinds de opmars van de platte TV's. In de slaapkamer accepteer ik het nog, maar ook daar erger ik me aan relatief vlak geluid.
Heb een home theatre setje, maar daar zitten geen 4 hdmi aansluitingen op ;)
Kabels voor beeld -> TV
Kabels voor geluid -> home theatre set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
With Exorcist 8)

Ik heb deze gekocht vorig jaar, hdmi aansluitingen genoeg en geen gezeur met extra losse kabeltjes voor geluid. pricewatch: Yamaha RX-V671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:49
Cybpraetorian schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:21:
[...]

* jostefa meld zich

Ik dacht dat ik al alleen het probleem had. Inderdaad vooral bij 720p en 1080p HD filmpjes erg erg traag tot gewoon niet laden...

Iemand al een idee waar dat aan ligt?
Bij mij werken 1080p filmpjes ook bijzonder slecht. Daar in tegen werken 720p filmpjes prima daarom selecteer ik altijd deze resolutie.

Zijn er al plannen van ziggo om het alles in 1 extra pakket te upgraden? Nu ik een nas heb is 10mbit upload gewoon te langzaam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

jostefa schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:49:
[...]

Bij mij werken 1080p filmpjes ook bijzonder slecht. Daar in tegen werken 720p filmpjes prima daarom selecteer ik altijd deze resolutie.

Zijn er al plannen van ziggo om het alles in 1 extra pakket te upgraden? Nu ik een nas heb is 10mbit upload gewoon te langzaam :+
Ik heb een Firefox plugin die altijd de hoogste resolutie mogelijk kiest. Als er 1080p is, kiest ie die dus altijd... O-)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:18
JeroenV_ schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:05:

De Humax WIFI dongel zit er toch ook standaard bij? Weet iemand wat er precies in de doos zou moeten zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Bart1983 op 24-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbraamhaar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:26
Er zit bij:

- HDMI kabel (zit in een aparte verpakking in de doos)
- Scart kabel
- UTP kabel
- Coax kabel

In een apart doosje zitten:
- Handleiding Ziggo
- Wifi dongle
- Smartcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:18
hansbraamhaar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:33:
Er zit bij:

- HDMI kabel (zit in een aparte verpakking in de doos)
- Scart kabel
- UTP kabel
- Coax kabel

In een apart doosje zitten:
- Handleiding Ziggo
- Wifi dongle
- Smartcard
Kijk dat is duidelijk. Op het ziggo forum vertelde iemand dat er geen HDMI kabel bij zat. De ziggo dame aan de telefoon vertelde weer dat er nog geen aansluit handleiding was voor de humax en dat die via de website gedownload kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Ik heb zo snel ook geen hdmi kabel gezien.
In het plastic zakje met de afstandsbediening etc zit alleen een scart en netwerkkabel, geen hdmi.

Zal vanavond thuis de doos ff goed uitpakken.

Edit: er zit wel een hdmi kabel bij.
Mooi, hoef ik die niet te halen :)

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenV_ op 24-01-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
During Q4 Ziggo swapped approximately 10,000 modems for a EuroDocsis 3.0 WiFi modem. A new version of this modem, which allows for concurrent usage of both the 2.4 GHz and 5 GHz bands, resulting in improved performance, is expected to become available in Q2 2013. For that reason we have decided to use the available EuroDocsis 3.0 WiFi modems only for new customers and upgrades and to limit the modem swap program.

--

tl;dr

Er komt dus in April, Mei of Juni een nieuw modem uit welke dual-band simultaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Net maar even mijn Plus naar Extra ge-upgrade, met de tariefwijziging in het vooruitzicht maakt dat tientje ook niet meer uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Vandaag de doos met pruttel gekregen van ziggo. Goed uurtje werk om alles te plaatsen en aan te sluiten en alles werkt nu naar behoren! 7.1MB/s downloaden (56Mbit) van de 60Mb/s dus ik ben tevreden.

Edit: Richting hierboven, bij mijn Humax HD ontvanger zat wel een HDMI kabel. Gewoon in de doos zelf samen met de SCART kabel en de afstandsbediening.

[ Voor 118% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2013 00:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 10 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]