Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Net een week overgestapt naar Ziggo plus(all-in-one). Best tevreden over de snelheid die gehaald (kan) worden. Echter merk ik nu vrijwel elke avond dat de snelheid erg traag is (o.a. internet pagina's laden, maar ook veel lag in spellen).

Is dit 'normaal' bij Ziggo, of ligt dit wellicht aan onze kant? Net een ping test naar tweakers.net gedaan:

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.154.20:
    Packets: Sent = 100, Received = 95, Lost = 5 (5% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 2202ms, Average = 82ms

Met ADSL van Telfort hiervoor hadden we nooit problemen (eigenlijk alleen geupgraded omdat we tegen de maximum haalbare snelheid aanzaten). Echter begin ik hier nu al spijt van te krijgen... (eergister lag de verbinding er overigens helemaal uit voor een halfuur o.i.d.)

Wat is slim om te doen? Contact opnemen met Ziggo of kan ik zelf nog iets proberen?

Edit: nog even een snelheidstest gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2433961887.png

Het betreft trouwens een Cisco modem

[ Voor 6% gewijzigd door zeromussov op 13-01-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 14:54
Zojuist heb ik mijn TV-abo omgezet naar TV+internet Z2. Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt voordat de internetverbinding via de kabel actief wordt? Dit ivm met opzeggen ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Black-Death schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:02:
Zojuist heb ik mijn TV-abo omgezet naar TV+internet Z2. Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt voordat de internetverbinding via de kabel actief wordt? Dit ivm met opzeggen ADSL.
Als je al bestaande klant bent met tv zal het niet lang duren, maar je krijgt vast nog een bevestigingsbrief denk ik. Ik had 31-12-12 aanvraag gedaan incl. Overstap geregeld door ziggo en ik ben sinds vrijdag 11-01-13 in de lucht. Denk dat je opzegtermijn van je huidige provider minimaal 1 maand is dus ik zou alvast opzeggen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 19:40
Black-Death schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:02:
Had je niet moeten doen. Alles-in-1 met €30/maand korting de eerste 6 maanden is goedkoper (en sneller).

Hier duurde het iets meer dan een week, heb het modem al binnen en zou al moeten werken, maar ik moet het nog aansluiten. (ADSL werkt nog dus ik heb geen haast..)

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 13-01-2013 19:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 14:54
Oke, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Snuffel schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:08:
Vraagje:

Ik heb problemen sinds kort met Ziggo al-in-one i.c.m. Ubee modem.
Steeds vaker valt de verbinding uit, moet ik het modem resetten voor connectie, lopen download snelheden gierend terug, en kan ik niet eens meer normaal internetten.

Ziggo geeft aan niets aan de hand :|

Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen?
Iemand ervaring/idee?

Postcodegebied: 9400
Laat een monteur komen. Heb er hier ook al 2 versleten in 1,5 jaar.
Heb sinds vorige week een Cisco. (Bridged)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:51
zeromussov schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:00:
Net een week overgestapt naar Ziggo plus(all-in-one). Best tevreden over de snelheid die gehaald (kan) worden. Echter merk ik nu vrijwel elke avond dat de snelheid erg traag is (o.a. internet pagina's laden, maar ook veel lag in spellen).

Is dit 'normaal' bij Ziggo, of ligt dit wellicht aan onze kant? Net een ping test naar tweakers.net gedaan:

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.154.20:
    Packets: Sent = 100, Received = 95, Lost = 5 (5% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 2202ms, Average = 82ms

Met ADSL van Telfort hiervoor hadden we nooit problemen (eigenlijk alleen geupgraded omdat we tegen de maximum haalbare snelheid aanzaten). Echter begin ik hier nu al spijt van te krijgen... (eergister lag de verbinding er overigens helemaal uit voor een halfuur o.i.d.)

Wat is slim om te doen? Contact opnemen met Ziggo of kan ik zelf nog iets proberen?

Edit: nog even een snelheidstest gedaan:
[afbeelding]

Het betreft trouwens een Cisco modem
Bedraad of draadloos? In het laatste geval is dat de bagger wifi-stabiliteit van de Cisco.
In veel gevallen varieert de wifi-snelheid van de Cisco enorm.

Als je bedraad dit probleem hebt, dan wellicht contact met Ziggo opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Heeft iemand hier het Alles in 1 pakket met de Humax 5200C + cisco modem?
Ik heb namelijk dit geinstalleerd, maar in de handleiding hebben ze het over een signaalversterker, deze heb ik er niet bij zitten (niet die van het plaatje in de handleiding). Ik heb alleen de wandcontactdoos met daarop 3 aansluitingen, 1 coax naar modem, 2 voor de tv en de 3de voor radio signaal.
Ik kan dus geen 2de tv aansluiten zonder zelf een splitter er tussen te hangen.

Op de splitter van de handleiding gaat dit wel, heb ik mijn pakket niet volledig ontvangen of hoort dit bij de cisco modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

martinusz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:10:
Heeft iemand hier het Alles in 1 pakket met de Humax 5200C + cisco modem?
Ik heb namelijk dit geinstalleerd, maar in de handleiding hebben ze het over een signaalversterker, deze heb ik er niet bij zitten (niet die van het plaatje in de handleiding). Ik heb alleen de wandcontactdoos met daarop 3 aansluitingen, 1 coax naar modem, 2 voor de tv en de 3de voor radio signaal.
Ik kan dus geen 2de tv aansluiten zonder zelf een splitter er tussen te hangen.

Op de splitter van de handleiding gaat dit wel, heb ik mijn pakket niet volledig ontvangen of hoort dit bij de cisco modem?
Zie: W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Je krijgt de versterker dus alleen icm de Cisco decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Timmert schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:31:
[...]

Zie: W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Je krijgt de versterker dus alleen icm de Cisco decoder.
Hmm dat is balen, nu had ik al wel een versterker nog liggen, maar de verterker die getoond wordt lijkt mij beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Leek mij ook, maar helaas. :P Ik ben dus iig niet de enige met de verkeerde folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Eigenlijk klopt het ook niet, bij een Cisco krijg je een versterker met 3 uitgangen en bij je humax maar met 1 tv uitgang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Weet iemand hoe ik het bij Ziggo voor elkaar krijg om een Interactive HD recorder te bestellen en daarbij aan te geven dat ik alleen de Humax wens te ontvangen? De Cisco komt er namelijk bij mij niet in :)

Als ik telefonisch bestel kunnen ze mij niet aangeven welke ontvanger ik krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat kun je niet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voorheen een Cisco ontvanger, maar deze is bij mij de deur uit gegaan.

De versterker die daarbij zat, hangt nog gewoon in de huiskamer, en zorgt er voor dat het signaal naar boven wordt versterkt.

Inmiddels heb ik een Humax 5100c en 5200c, en ben meer dan tevreden!

Voor de mensen die het zich trouwens afvragen, als je interactieve TV gebruikt met een Humax, wordt de video niet gestreamt via je internet verbinding. Je internet verbinding zorgt alleen voor het upstream signaal richting de servers van Ziggo, zodat je verzoek daarheen gestuurd kan worden. De downstream vindt gewoon plaats middels het kabel signaal dat op de Humax binnenkomt. Tijdens het kijken van een film via on demand, zag ik namelijk helemaal geen bandbreedte verbruik op mijn router, terwijl een HD film toch wel zo'n 10 Mbit zou moeten gebruiken. Dit is ook de reden waarom je "Serving Area ID" moet worden meegestuurd naar Ziggo (sommige mensen krijgen een Serving Area ID foutmelding na een update van het apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ziggo internet aangesloten met Cisco EPC3925. Omdat ik mijn goede coaxkabel niet kon vinden heb ik hem even aangesloten met een kabel van 10 meter met aangegoten F-connectors die ik ooit heb gekocht voor €3,nogwat. Werkt perfect. :z

Meteen WPS getest. Ik geef de juiste PIN maar direct mee aan reaver want ik geloof zo ook wel dat hij uiteindelijk de juiste kan raden, het gaat erom of je het uit kan zetten. Met WPS aan:
reaver -b CA:FE:DE:AD:BE:EF -vv --dh-small --delay=0 --lock-delay=2 -i mon0 -p nummertje

Reaver v1.4 WiFi Protected Setup Attack Tool
Copyright (c) 2011, Tactical Network Solutions, Craig Heffner <cheffner@tacnetsol.com>

[+] Waiting for beacon from CA:FE:DE:AD:BE:EF
[+] Switching mon0 to channel 1
[+] Associated with CA:FE:DE:AD:BE:EF (ESSID: Skynet)
[+] Trying pin nummertje
[+] Sending EAPOL START request
[+] Received identity request
[+] Sending identity response
[+] Received M1 message
[+] Sending M2 message
[+] Received M3 message
[+] Sending M4 message
[+] Received M5 message
[+] Sending M6 message
[+] Received M7 message
[+] Sending WSC NACK
[+] Sending WSC NACK
[+] Pin cracked in 4 seconds
[+] WPS PIN: 'nummertje'
[+] WPA PSK: 'gaatjeniksaan'
[+] AP SSID: 'Skynet'
[+] Nothing done, nothing to save.
En dan WPS uitgezet:
reaver -b CA:FE:DE:AD:BE:EF -vv --dh-small --delay=0 --lock-delay=2 -i mon0 -p nummertje

Reaver v1.4 WiFi Protected Setup Attack Tool
Copyright (c) 2011, Tactical Network Solutions, Craig Heffner <cheffner@tacnetsol.com>

[+] Waiting for beacon from CA:FE:DE:AD:BE:EF
[+] Switching mon0 to channel 1
[+] Associated with CA:FE:DE:AD:BE:EF (ESSID: Skynet)
En dan niets meer. WPS uitzetten is dus effectief, tenminste op de Cisco. Draadloze signaal lijkt een beetje knudde te zijn vergeleken met mijn oude Fritz!box 7170 (802.11g), maar dat moet ik nog wat langer/beter testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2013 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 04:05:
Ziggo internet aangesloten met Cisco EPC3925. Omdat ik mijn goede coaxkabel niet kon vinden heb ik hem even aangesloten met een kabel van 10 meter met aangegoten F-connectors die ik ooit heb gekocht voor €3,nogwat. Werkt perfect. :z

Meteen WPS getest. Ik geef de juiste PIN maar direct mee aan reaver want ik geloof zo ook wel dat hij uiteindelijk de juiste kan raden, het gaat erom of je het uit kan zetten. Met WPS aan:

[...]

En dan WPS uitgezet:

[...]

En dan niets meer. WPS uitzetten is dus effectief, tenminste op de Cisco. Draadloze signaal lijkt een beetje knudde te zijn vergeleken met mijn oude Fritz!box 7170 (802.11g), maar dat moet ik nog wat langer/beter testen.
Wifi signaal is niet best nee van de Cisco, heb boven een repeater in het stopcontact hangen, dat werkt wel prima op zich :)
Ik twijfel alleen of ik toch niet gewoon een losse wifi router moet halen (toevallig vandaag 1 op ibood.nl)?
Kun je ook sneller draadloos internet krijgen door een betere router, of alleen beter signaal?
Heb nu beneden 40 mbit snelheid ongeveer (op telefoons etc. verschilt dit nogal).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2437311253.png

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 15-01-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 04:05:

[...]

En dan WPS uitgezet:

[...]

Tof dat je de moeite neemt om het te melden. Nu nog iemand met de Ubee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25
Verstekbakker schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:18:
[...]

Tof dat je de moeite neemt om het te melden. Nu nog iemand met de Ubee!
hoe test je zoiets, heb wps ook uitgezet, maar zonder test weet ik nog niets.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mensen, ik ben in de war. Ik heb een Ziggo Alles-in-1 pakket met Ubee wifi modem. Daar heb ik wat port forwarding rules in ingesteld (NAT translatie omdat ik aan de buitenkant andere poorten wil gebruiken dan aan de binnenkant). Werkt(e!) prima.

Nu zijn er vannacht geloof ik werkzaamheden geweest, incl. downtime en opeens kon ik niet meer mijn sites en diensten aan de buitenkant benaderen. Ik ben in het modem gaan kijken en opeens is NAT translatie niet meer mogelijk ofzo? Ik kan wel poorten openzetten, maar geen translatie meer doen. De pagina waar ik dat voorheen op deed ziet er ook anders uit lijkt het.

Iemand anders deze ervaring ook wel eens gehad? Is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Ik heb het getest met Ubee modem en ook daar, met WPS uitgeschakeld, wordt er niets gevonden.
Zoals ik ook al eerder gemeld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nog een vraag: Ik zit even te kijken naar de download van nieuwsservers, maar ik haal op dit moment bij eweka nog geen 300kb/sec :S
Bij de ziggo nieuwsserver haal ik gewoon 3,5 mb/sec. Zou dit puur aan Eweka liggen??
Of zou dit met instellingen te maken hebben?

Edit: ziggo nieuwsserver nu bijna 5mb/sec :o

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 15-01-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:41
Leute,

Vorige week telefoon gehad van Ziggo (ben daar TV only klant) met de vraag of ik wilde overstappen naar alles in 1.
Gaat om het middel pakket, Alles in 1 Plus (60Mb/6Mb). Ik krijg daar de interactieve recorder gratis bij (normaal €119,- voor nieuwe alles in 1 klanten).

Wat heb ik nu?:
- Ziggo TV basispakket
- 35Mb/35Mb glasvezel Solcon
- Telefonie Solcon

Zelf heb ik een Humax recorder (5050c) erbij gekocht. Dus pauzeren en opnemen kan ik al.

Als ik overstap heb ik:
- Ziggo TV basispakket
- 60Mb/6Mb 98% glasvezel Ziggo
- Telefonie Ziggo

Ik krijg de interactieve recorder.
Wat zijn de extra's?
+ films/series on demand (kan ik nu niet)
+ download is sneller
+ TV kijken op iPad/iPhone/laptop (lees veel klachten over werking hiervan)
- Upload is langzamer
- Mijn eigen Humax kastje is over (evt. via Marktplaats kleine restwaarde)

Waarom twijfel ik dan?
Omdat alles nu gewoon goed werkt. TV van Ziggo is geweldig, nooit klachten.
Pauzeren en opnemen wordt veelvuldig gebruikt.
Internet is goed. Telefonie is goed.
Never change a winnning team zeg maar.

Kan iemand de twijfels bij mij weghalen?
Vanmiddag bellen ze mij terug om te vragen of ik in ga op de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ligt ook aan wat de kosten momenteel zijn, die lees ik nergens....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
ozzynator schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:46:
ligt ook aan wat de kosten momenteel zijn, die lees ik nergens....
Excuses, je hebt gelijk.
Ziggo Alles in 1 Plus €53,95 p/maand
Ziggo/Solcon mix €57,00 p/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Roodey schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:30:
Leute,

...

Kan iemand de twijfels bij mij weghalen?
Vanmiddag bellen ze mij terug om te vragen of ik in ga op de aanbieding.
Kortom: je bent tevreden over je huidige internet (snelheid/kwaliteit), TV, telefoon en de mogelijkheden die je met deze drie hebt. Dan is denk ik het enige argument dat overblijft om over te stappen dat het goedkoper is dan wat je nu hebt en je dat prijsverschil waard vindt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
als de extra's van waarde zijn had ik snel gekozen, want ook nog goedkoper.
Is alleen de vraag wat voor waarde je hecht aan de upload, voor meeste mensen is alleen de down van belang.
En wat betreft dat alles werkt: zal bij Ziggo niet anders zijn, wat je her en der leest op internet zijn alleen gevallen van dat er iets niet werkt (in sommige gevallen echt doordat er iets niet goed is, meeste door verkeerd aansluiten/prutsen), mensen met goede ervaringen meldden zich niet op fora.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:50:
Nog een vraag: Ik zit even te kijken naar de download van nieuwsservers, maar ik haal op dit moment bij eweka nog geen 300kb/sec :S
Bij de ziggo nieuwsserver haal ik gewoon 3,5 mb/sec. Zou dit puur aan Eweka liggen??
Of zou dit met instellingen te maken hebben?

Edit: ziggo nieuwsserver nu bijna 5mb/sec :o
Ik lees nu net dat Eweka aflopende zaak is |:( jammer dat ik net 3 maanden had verlengd |:(

Hoe izt het bij ziggo als je voorbij de 50gb in een maand ga?
Welke andere newsserver kunnen jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 21:21
Heb nu een week alles in 1 en het bevalt goed op 1 ding na. Dat is namelijk dat de TV af en toe kort het signaal verliest. Dit heb ik eerder gehad en dit lag toen aan de (ouderwetse) analoge HDD recorder. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Mijn setup ziet er als volgt uit:

CAI ==> Splitter Ziggo ==> Hirschmann antenne versterker/verdeler ==> 12m lange dikke COAX ==> dikke COAX 1meter ==> Humax 5200 ==> dikke coax 1m ==> Sony TV

Ik kijk dus rechstreeks op de Sony via de CI+ module. Als ik de TV rechtstreeks aansluit (zonder HDD recorder) heb ik nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
zeezuiper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:41:
Heb nu een week alles in 1 en het bevalt goed op 1 ding na. Dat is namelijk dat de TV af en toe kort het signaal verliest. Dit heb ik eerder gehad en dit lag toen aan de (ouderwetse) analoge HDD recorder. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Mijn setup ziet er als volgt uit:

CAI ==> Splitter Ziggo ==> Hirschmann antenne versterker/verdeler ==> 12m lange dikke COAX ==> dikke COAX 1meter ==> Humax 5200 ==> dikke coax 1m ==> Sony TV

Ik kijk dus rechstreeks op de Sony via de CI+ module. Als ik de TV rechtstreeks aansluit (zonder HDD recorder) heb ik nooit problemen.
lijkt dus te liggen aan de meerdere vertakkingen/onderdelen die er tussen staan.
Kun je niet via de versterker een coax laten lopen naar de TV direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 21:21
Ik zou hooguit een T-splitter bij de TV kunnen plaatsen en aan de ene kant de recorder en aan de andere kant de TV kunnen aansluiten. Of krijg ik dan weer andere problemen?

Op een of andere manier verstoort de HDD recorder het TV signaal af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leute,

Vorige week telefoon gehad van Ziggo (ben daar TV only klant) met de vraag of ik wilde overstappen naar alles in 1.
Gaat om het middel pakket, Alles in 1 Plus (60Mb/6Mb). Ik krijg daar de interactieve recorder gratis bij (normaal €119,- voor nieuwe alles in 1 klanten).

Wat heb ik nu?:
- Ziggo TV basispakket
- 35Mb/35Mb glasvezel Solcon
- Telefonie Solcon

Zelf heb ik een Humax recorder (5050c) erbij gekocht. Dus pauzeren en opnemen kan ik al.

Als ik overstap heb ik:
- Ziggo TV basispakket
- 60Mb/6Mb 98% glasvezel Ziggo
- Telefonie Ziggo
Jammer dat je van die "98% glasvezel" niets merkt, Ziggo heeft nog altijd een bagger upload, zelfs bij het meest dure abo. Heb hier een Ziggo-tv/Concepts-internet mix, geen telefonie. Wel mobiele telefonie voor €7.50 per maand, het niet meer aan te vragen Flex 15 simonly abo.

Ziggo: basispakket tv a €17,nogwat per maand.
Concepts internet: 50/50Mb (oorspronkelijk 35/35Mb, kosten bleven gelijk) voor €37,57 per maand.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Raven schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:29:
[...]

Jammer dat je van die "98% glasvezel" niets merkt, Ziggo heeft nog altijd een bagger upload, zelfs bij het meest dure abo. Heb hier een Ziggo-tv/Concepts-internet mix, geen telefonie. Wel mobiele telefonie voor €7.50 per maand, het niet meer aan te vragen Flex 15 simonly abo.

Ziggo: basispakket tv a €17,nogwat per maand.
Concepts internet: 50/50Mb (oorspronkelijk 35/35Mb, kosten bleven gelijk) voor €37,57 per maand.
Ik heb het zojuist wel afgesloten.
Zolang de downloadsnelheid maar goed is en de upload niet compleet 'bagger' kan ik er wel mee uit de voeten.
Dat ik er qua upload op achteruit ga moge duidelijk zijn, maar dat wist ik vooraf.
Hopelijk krijg ik er nu geen spijt van ;)

Mijn vrouw is at we speak een fotoalbum aan het maken via een website en heeft +-500 foto's geupload.
In zo'n geval is een hoge upload wel handig, maar voor de rest kon ik niets verzinnen waarom wij niet genoeg hebben aan 6Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
zeezuiper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:11:
Ik zou hooguit een T-splitter bij de TV kunnen plaatsen en aan de ene kant de recorder en aan de andere kant de TV kunnen aansluiten. Of krijg ik dan weer andere problemen?

Op een of andere manier verstoort de HDD recorder het TV signaal af en toe.
De recorder splits het signaal als het ware, en dat gaat gewoon ten koste van signaal sterkte en kwaliteit.
Je zou een splitter kunnen proberen maar er zitten zoals het nu is al genoeg splitsingen in je netwerk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:02:
[...]

Ik heb het zojuist wel afgesloten.
Zolang de downloadsnelheid maar goed is en de upload niet compleet 'bagger' kan ik er wel mee uit de voeten.
Dat ik er qua upload op achteruit ga moge duidelijk zijn, maar dat wist ik vooraf.
Hopelijk krijg ik er nu geen spijt van ;)

Mijn vrouw is at we speak een fotoalbum aan het maken via een website en heeft +-500 foto's geupload.
In zo'n geval is een hoge upload wel handig, maar voor de rest kon ik niets verzinnen waarom wij niet genoeg hebben aan 6Mb.
6 mb upload is helemaal niet slecht hoor.
Daar heb je meestal ruimschoots genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Leute,

Je kan vragen of ze je 6 maanden een korting van €30/maand willen geven. Ik kreeg die optie wel..
ozzynator schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:49:
[...]

hoe test je zoiets, heb wps ook uitgezet, maar zonder test weet ik nog niets.
./autopwn: Wifileaks Pt. II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:25:
[...]

Je kan vragen of ze je 6 maanden een korting van €30/maand willen geven. Ik kreeg die optie wel..

[...]

./autopwn: Wifileaks Pt. II
Ik zou voor de humax 5200C gaan, deze werkt veel lekkerder dan de 5050C, die heb ik nu naar boven verplaatst zodat ik ook daar digitale tv heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat kan natuurlijk ook. :)

Valt er nog iets te tweaken aan de WiFi van dat Cisco modem? Wil hem best openschroeven, ook al mag dat vast niet van Ziggo, maar dit is om te janken. Je zou je afvragen of er geen antenne ofzo op zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

Ik denk bijna zeker dat deze vraag al gesteld is maar ik kom er niet echt uit. Heb op google gezocht, daar kom ik 1 topic tegen op fok dat doorverwijst naar ziggo-gebruikers.nl en hier op tweakers zijn er ook wat posts over geweest. Niemand geeft echter een oplossing.

Anyways, mijn bekabelde verbinding is dus erg sloom. Ik heb een NAS aan mijn netwerk gehangen. Als ik deze bekabeld aan mijn computer hang dan krijg ik mooi zo'n 40 mb/s binnen op mijn laptop. Hang ik hem echter via dezelfde kabel aan mijn router dan zakt de snelheid in naar 10/11mb/s. Ik heb verschillende kabels geprobeerd. Ook draadloos wilt het niet opschieten. Terwijl ik daar toch ook gewoon mijn volledige verbinding kan benutten als ik bestanden via het internet download.

Volgens mij is dit echter een bekend probleem van mijn UBEE 3200 router/modem. Er zou volgens die post of fok een workaround voor dit probleem bestaan echter staat daar geen duidelijke link naar een topic op ziggo-gebruikers.nl

Dus, wat is die workaround en/of hoe los ik mijn probleem op?

[ Voor 3% gewijzigd door lasharor op 15-01-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
lasharor schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:39:
Ik denk bijna zeker dat deze vraag al gesteld is maar ik kom er niet echt uit. Heb op google gezocht, daar kom ik 1 topic tegen op fok dat doorverwijst naar ziggo-gebruikers.nl en hier op tweakers zijn er ook wat posts over geweest. Niemand geeft echter een oplossing.

Anyways, mijn bekabelde verbinding is dus erg sloom. Ik heb een NAS aan mijn netwerk gehangen. Als ik deze bekabeld aan mijn computer hang dan krijg ik mooi zo'n 40 mb/s binnen op mijn laptop. Hang ik hem echter via dezelfde kabel aan mijn router dan zakt de snelheid in naar 10/11mb/s. Ik heb verschillende kabels geprobeerd. Ook draadloos wilt het niet opschieten. Terwijl ik daar toch ook gewoon mijn volledige verbinding kan benutten als ik bestanden via het internet download.

Volgens mij is dit echter een bekend probleem van mijn UBEE 3200 router/modem. Er zou volgens die post of fok een workaround voor dit probleem bestaan echter staat daar geen duidelijke link naar een topic op ziggo-gebruikers.nl

Dus, wat is die workaround en/of hoe los ik mijn probleem op?
Wat is je probleem nu precies: de downloadsnelheid direct op de NAS? Of gegevens tussen je NAS en Laptop kopieren?
Voor dat eerste geldt in ieder geval dat je NAS (ligt eraan welke je hebt) niet je volledige snelheid aan kan. Dat heeft te maken met de processor in je NAS die niet meer aan kan (tenzij je een goede NAS hebt).

Ik kan hier direct downloaden op mijn NAS met 2/3 mb/sec maar op mijn PC met 6 a 7 mb/sec. kopieer ik gegevens tussen beide over het netwerk dan gaat dat met iets van 20mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

Nee sorry, het gaat om het tweede. Dus bestanden van bijv. mijn nas naar mijn laptop. Met die ziggo router ertussen haal ik maar max 11 mb/sec zonder dus veel meer.

Ook van en naar andere laptops schiet het niet echt op. Al het verkeer over mijn netwerk lijkt niet sneller te gaan dan die 11mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
martinusz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:28:
[...]

Ik lees nu net dat Eweka aflopende zaak is |:( jammer dat ik net 3 maanden had verlengd |:(

Hoe izt het bij ziggo als je voorbij de 50gb in een maand ga?
Welke andere newsserver kunnen jullie adviseren?
Hoezo? Eweka een aflopende zaak?
Hier (Ai1 Plus) loopt momenteel een download vanaf een Eweka-server en die komt met 6,1 MB/sec binnen, terwijl ik tegelijkertijd ook nog gewoon surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Masimo schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:09:
[...]

Hoezo? Eweka een aflopende zaak?
Hier (Ai1 Plus) loopt momenteel een download vanaf een Eweka-server en die komt met 6,1 MB/sec binnen, terwijl ik tegelijkertijd ook nog gewoon surf.
Eweka verwijderd actief posts etc. En veel mensen klagen over traagheid. Ik kom ook niet verder dan 200kb!! Gratis ziggo server haal ik 4,5 MB en heb nu een andere met volle snelheid 7mb/sec.
Allen getest met dezelfde download ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 15-01-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Laatst online: 24-06-2023
Ziggo internetverbinding valt om de 10 minuten weg en is na 20 seconden weer terug. Wel super irritant met online gamen, elke keer word je uit het spel gegooid. Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb zojuist een wifi router besteld de TP-link TL-WR1043ND.

Is het straks voldoende om de Wifi van de cisco modem uit te zetten? Of moet deze echt in Bridge modus gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

martinusz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:07:

Is het straks voldoende om de Wifi van de cisco modem uit te zetten? Of moet deze echt in Bridge modus gezet worden?
Laat hem maar in bridge zetten, heb ik ook gedaan.
Is 5min werk, de helpdesk past het aan, na een reboot krijgt je tplink een extern ip adres.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:23

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

martinusz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:07:

Het makkelijkst is inderdaad de Cisco in bridge te laten zetten, omdat je dan niet met dubbele routers zit te werken en je alle vrijheid hebt om alles op je TP-Link in te stellen zoals je zelf wilt. Zoals Harmen meldt, is dit binnen vijf minuten gedaan na een belletje met de helpdesk.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dan gaan we dat gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, vandaag is de installateur voor Ain1 en hij heeft de HUMAX meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Het cisco modem maakt een irritant hoog zoemend geluidje.

Midden pakket van ziggo, prima kwaliteit. 60mbit, genoeg om te gamen, download via spotnet (eweka) met een kleine 3 tot 6 mb per/sec.

Nog geen downtime gehad, de service lijn van ziggo zou ik niet bellen mocht je vragen hebben, stuur hen dan een aanvraag voor telefonisch contact via de site. Scheelt jouw weer in de portomonee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
boeles schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:47:
Het cisco modem maakt een irritant hoog zoemend geluidje.

Midden pakket van ziggo, prima kwaliteit. 60mbit, genoeg om te gamen, download via spotnet (eweka) met een kleine 3 tot 6 mb per/sec.

Nog geen downtime gehad, de service lijn van ziggo zou ik niet bellen mocht je vragen hebben, stuur hen dan een aanvraag voor telefonisch contact via de site. Scheelt jouw weer in de portomonee :-)
Kan een defect zijn aan de stroomtoevoer. Vraag via de klantenservice een nieuwe stroomadapter aan.
Aangezien je AiE hebt, is het bellen naar de klantenservice overigens gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SAWYER schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:50:
[...]

Kan een defect zijn aan de stroomtoevoer. Vraag via de klantenservice een nieuwe stroomadapter aan.
Aangezien je AiE hebt, is het bellen naar de klantenservice overigens gratis.
Als je er doorheen komt ;) vorige week paar keer geprobeerd, maar dan krijg je gewoon "het is te druk, probeer het later nog eens". Moet zeggen dat via de Chat op ziggo.nl ook makkelijk vragen gesteld kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:03
boeles schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:47:
de service lijn van ziggo zou ik niet bellen mocht je vragen hebben, stuur hen dan een aanvraag voor telefonisch contact via de site. Scheelt jouw weer in de portomonee :-)
Als je telefonie hebt kun je 1200 bellen, kost je ook niets en heb je niet eerst de afdeling verkoop aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

MysticSnake schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 04:51:
Ziggo internetverbinding valt om de 10 minuten weg en is na 20 seconden weer terug. Wel super irritant met online gamen, elke keer word je uit het spel gegooid. Heeft iemand hier ook last van?
Och daar heb ik pas een jaar last van.... :'(
Begin vorig jaar werd er gezegd dat het in de firmware zat en dat het met een update verholpen zou worden... Heeft toen een paar maanden geduurd, maar toen werkte het inderdaad langer dan 10 minuten via de wifi...
Paar maanden geleden ineens weer last van, maar na een paar dagen toen weer weg, en vandaag inderdaad weer ellende...
Heb nu mijn modem een paar minuten van de stroom gehad (2x) en nu werkt het weer...
Bedraad is er geen probleem, maar via de wifi was (en is het eigenlijk nog steeds) hopeloos... Vreselijk slecht bereik bij ons in huis.
Modem staat in de meterkast en als ik dan in de hal met mijn telefoon op de wifi met mijn rug naar de modem sta is het bereik gelijk bijna weg...
Heb wel een draadloos routertje liggen, maar ben vooralsnog te lui om dat aan te sluiten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Paling1 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Och daar heb ik pas een jaar last van.... :'(

Heb wel een draadloos routertje liggen, maar ben vooralsnog te lui om dat aan te sluiten... 8)
:o :F 8)7

En nu de klantenservice bellen, het modem in bridgemode laten zetten en die router aansluiten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

hjs schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:21:
[...]

:o :F 8)7

En nu de klantenservice bellen, het modem in bridgemode laten zetten en die router aansluiten !!
jajaja :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
heb je al wel eens naar het kanaal van je wifi signaal gekeken, als er in de buurt overliggende zijn, kunnen die jouw signaal wegdrukken.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik heb zo'n beetje alle kanalen geprobeerd die de UBEE biedt, maar bij mij draait wifi op geen enkel kanaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik denk dat het gewoon aan de locatie van de modem ligt ;) mijne hangt hier in de woonkamer, maar zelfs hier kan het signaal niet fantastisch zijn van dat ding. Daarom ook de losse router erbij besteld voor beter signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20:53

rally

Deyterra Consultancy

Kan het de WiFi driver van je computer zijn?
En gebruik je 40MHz of 20MHz kanaalbreedte? Terug naar 20MHz kan soms een stuk stabiliteit verbeteren.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Zou kunnen, maar ook m'n telefoon heeft er last van, dus dat lijkt me ook weer stug. Ik ga 'm vanavond eens op 20MHz zetten, als ie dat niet al staat, misschien helpt dat idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaitai schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:37:
Ik heb ook de TV app (Andriod versie) op mijn HTC Desire C. Maar het beeld is vrij wazig. Volgens mij, voldoet mijn toestel wel an de specs die Ziggo stelt en het werkt ook wel, maar met een onscherp beeld. Iemand een idee wat je eraan kuntdoen?
Sorry, ik kan niet zeggen wat je er aan kunt doen, maar ik wil wel bevestigen dat we ook dit probleem hebben met deze smartphone, en niet met een andere. Wel met dezelfde wifi verbinding dus.

Mocht je ondertussen een oplossing hebben gevonden, dan zou ik het graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

ozzynator schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:36:
heb je al wel eens naar het kanaal van je wifi signaal gekeken, als er in de buurt overliggende zijn, kunnen die jouw signaal wegdrukken.
Yep, meerdere kanalen/bandbreedtes geprobeerd... Geen effect..
Heb hier ook maar 1 ander wifi netwerk binnen bereik, en die is van de buren... (Ook ziggo)
Drivers kan het probleem ook niet zijn, op meerdere laptops en telefoons komt het probleem voor, en zoals gezegd is heeft het een paar maanden gewerkt zonder verbroken wifi verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lees net dit op de homepage: nieuws: SBS Broadcasting komt met vod-dienst Kijk.nl

Zou dit dan ook gratis worden in TV gemist? (voor de oude afleveringen dan he)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 16-01-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:03
martinusz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:10:
Lees net dit op de homepage: nieuws: SBS Broadcasting komt met vod-dienst Kijk.nl

Zou dit dan ook gratis worden in TV gemist? (voor de oude afleveringen dan he)
Reken er maar niet op, op RTL XL kun je ook bijna alles gratis terug kijken en moet je bij rtlgemist op de interactieve ontvanger ook voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 11:16
Hallo,

Ik heb een htpc met openelec erop (linux xbmc).
Nu wil ik via mijn windows laptop mijn htpc aan / uit kunnen zetten, echter krijg ik dit niet voor elkaar.

Mjjn moederbord heeft wake on lan staan.
Mijn modem is een cisco EPC3925 modem icm AiP.

Mijn htpc heeft een static ip adres gekregen in het modem.
En heb port range forwarding ingesteld.
Poort 7-9 voor het ip adres van mijn htpc en protecol op both
Ook poorten 5000-9000 staan open voor deze machine.

Toch lukt het mij niet om via internet of via WOL packet sender mijn htpc aan te zetten.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, moet ik soms nog meer aanpassen in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
Heb de afgelopen paar dagen bijzonder veel last van storingen. Postcode 1702 in Heerhugowaard. Zoals gewoonlijks geen storingen e.d. te vinden op de website. Zometeen eerst maar eens alles loshalen en opnieuw aansluiten, maar ik verwacht er weinig van B)

Het was gister avond zo erg dat zelfs mIRC begon de disconnecten, uTorrent dat met verlaagt connectie max niet boven de 10kb/s uitkwam :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
kevz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:39:
Heb de afgelopen paar dagen bijzonder veel last van storingen.
Bij welke diensten?
kevz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:39:
Het was gister avond zo erg dat zelfs mIRC begon de disconnecten, uTorrent dat met verlaagt connectie max niet boven de 10kb/s uitkwam :D
Router table die vol loopt op je eigen router en uiteindelijk ermee stopt omdat hem te veel wordt?
Als je 1000.0000 connecties gaat opzetten met torrent is het vragen om problemen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 17-01-2013 00:15 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
White_Collar schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:14:
[...]

Bij welke diensten?

[...]

Router table die vol loopt op je eigen router en uiteindelijk ermee stopt omdat hem te veel wordt?
Als je 1000.0000 connecties gaat opzetten met torrent is het vragen om problemen ;)
Weet ik. Ziggo Alles in 1. 120/10. Hij staat altijd netjes afgestelt op hoe het internet er voor staat (momenteel staat utorrent uit, werkt toch voor geen meter)

Ook zonder de router was de verbinding uitermate slecht, dus vermoed dat er iets stuk is tussen de modem en ziggo, niet zozeer mijn wrt54gl. Telefoon viel ook een aantal keer weg vandaag, TV werkt dan wel weer normaal.

edit; Misschien toch geen Ziggo issue. Het vreemde is, is dat internet voor geen meter werkt als ik mijn pc direct op de modem hang (unrelated probleempje?). Tegelijkertijd is mijn router maf aan het doen; Wifi aan = 56k internet kwa gevoel, Wifi uit = volle snelheid alles ok. Toch raar, Tomato heeft het altijd fatsoenlijk gedaan :P

[ Voor 18% gewijzigd door kevz op 17-01-2013 01:47 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 00:55
Morgen ga ik ziggo bestellen omdat ik ga verhuizen, het pakket zal waarschijnlijk AiE worden. Nu is daar een aanbieding (die al 15 jaar loopt) over de digitale hd ontvanger/recorder. Nu lijkt zo'n recorder me wel ideaal aangezien mijn vriendin nog steeds tv kijkt en sommige Nederlandse programma's niet te downloaden zijn. Met zo'n recorder hoef ik niet iedere avond naar dat goede tijden gezever te luisteren. :+

Maar aangezien ik me nooit bezig gehouden heb met die recorder's specs etc vroeg ik me af of het eigenlijk wel de moeite is, die korting. Misschien is het namelijk beter om een ander merk/model te nemen wat rond dezelfde prijs ligt.

Iemand een snel adviesje voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Gideonnn schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 01:57:
Morgen ga ik ziggo bestellen omdat ik ga verhuizen, het pakket zal waarschijnlijk AiE worden. Nu is daar een aanbieding (die al 15 jaar loopt) over de digitale hd ontvanger/recorder. Nu lijkt zo'n recorder me wel ideaal aangezien mijn vriendin nog steeds tv kijkt en sommige Nederlandse programma's niet te downloaden zijn. Met zo'n recorder hoef ik niet iedere avond naar dat goede tijden gezever te luisteren. :+

Maar aangezien ik me nooit bezig gehouden heb met die recorder's specs etc vroeg ik me af of het eigenlijk wel de moeite is, die korting. Misschien is het namelijk beter om een ander merk/model te nemen wat rond dezelfde prijs ligt.

Als je de recorder neemt van 119 en de Humax krijgt, haal je het maximale er uit.
Kost in de winkel al snel 330 euro.

Werkt probleemloos en met 500GB genoeg ruimte om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 00:55
Mooi, ik was nogal bang dat ik iets zou missen (of juist niet) als ik een recorder nam die niet door ziggo wordt aangeboden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
SAWYER schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 02:13:
[...]

Als je de recorder neemt van 119 en de Humax krijgt, haal je het maximale er uit.
Kost in de winkel al snel 330 euro.
Nee, als je het maximale eruit wil halen moet je alleen maar TV nemen (geen internet/telefoon) met gratis Humax HD decoder (geen recorder).

Vervolgens gebruik maken van de Ai1 aanbieding voor de gratis recorder. Dan heb je een gratis decoder en een gratis recorder.

Enige nadeel (nouja, nadeel): monteur kost je dan geld (doe het dan ook gewoon zelf :P) en aansluitkosten TV zijn een paar tientjes hoger.

Ik heb zelf de gratis decoder en 6x€30 korting (had ook een gratis recorder kunnen hebben, niet gedaan omdat ik niet zeker wist welke ik dan zou krijgen, dus korting gekozen). De decoder kan overigens ook opnemen als je er een harde schijf aanhangt, maar je kan dan niet tegelijk een ander programma kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 17-01-2013 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
jongetje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:07:
[...]

Als je telefonie hebt kun je 1200 bellen, kost je ook niets en heb je niet eerst de afdeling verkoop aan de lijn.
En als je het niet hebt, bel je het alternatief: 088-7170000.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gideonnn schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 01:57:

Ik geloof dat er op dit moment vrijwel alleen nog Humax uitgeleverd wordt, dus dan heb je gelijk een hele goede hd recorder :) (als je 1 jarig contract neemt krijg je hem zelfs gratis)

Edit:
Vraag:
Als je de modem in Bridge modus zet, kun je de ethernetaansluitingen ook niet meer gebruiken denk ik he?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 17-01-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

martinusz schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:16:

Edit:
Vraag:
Als je de modem in Bridge modus zet, kun je de ethernetaansluitingen ook niet meer gebruiken denk ik he?
Wat ik gister van de servicedesk begreep moet je eigen router dan op poort 1 en is de rest niet meer bruikbaar.

Moet je wel eerlijk zeggen dat ik de overige poorten niet heb getest nadat ie in Bridge mode staat.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
stuffer schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:40:
[...]

Wat ik gister van de servicedesk begreep moet je eigen router dan op poort 1 en is de rest niet meer bruikbaar.

Moet je wel eerlijk zeggen dat ik de overige poorten niet heb getest nadat ie in Bridge mode staat.
Ik denk het ook :) is wel jammer want ik heb 1 ethernet aansluiting nodig die zit nest naast de modem nu, mijn router ga ik iets verder weg zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Martinusz op 17-01-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik heb sinds gisteren ook een moden van Ziggo gekregen van het merk Cisco bij dat All-In-1.. Nu speel ik League of Legends en heb ik veel lag (dat het scherm even 2 seconden blijft hangen en je dan opeens een stuk verder staat. Vreselijk irritant!

Ik speel draadloos via m'n laptop, dus ligt het gewoon aan die modem? Beetje jammer aangezien ik hiervoor er geen last van had. Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pakket is thuis ontvangen, dus kan vanavond gaan knutselen met de router achter modem constructie :9

Kan iemand mij vertellen of de manier van Ziggo de juiste is? Hier hebben ze het namelijk niet over Bridge modus...
https://www.ziggo.nl/#kla...uter-achter-router-cisco/

Is hierboven niet meer het acces point idee? Ik wil de TP link niet als acces point gebruiken, maar gewoon als router. Kwestie van modem in bridge-modus en tp-link eraan hangen en klaar? Of komen daar nog meer settings bij kijken?
Wat is de volgorde van stappen: eerst modem in bridge modus laten zetten en dan router gaan installeren? Of andersom?

Hoe zit het met de telefonie als de modem in bridge-modus staat? Blijft mijn telefoon wel gewoon op de modem aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 17-01-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 21:24

HeyDude

Blijven lachen!

Tip voor kortingzoekers:
zeg je abonnement op en wacht op een telefoontje van Ziggo met een aantrekkelijk aanbod.

Zelf heb ik geen behoefte meer aan korting maar mijn eerste reactie was:
vreemd dat ik eerst moet opzeggen om korting te ontvangen

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Als bestaande klant krijg je ook korting hoor. Ik heb net gebeld of ik de Humax 5200 mocht kopen voor een leuke prijs. €200,- voor bestaande klanten van alles in een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
martinusz schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:37:
Kan iemand mij vertellen of de manier van Ziggo de juiste is? Hier hebben ze het namelijk niet over Bridge modus...
https://www.ziggo.nl/#kla...uter-achter-router-cisco/
Dat is passthrough-mode (aka semi-bridge-mode). Echte bridge-mode kan je laten schakelen door de klantenservice (technische ondersteuning internetverbinding kiezen). Ze schakelen a-la-minuut over als je wilt. Je kan, in tegenstelling tot passthrough, alleen niet meer in de webconfiguratie van modem komen*, maar in principe heb je daar dan ook niets meer te zoeken. Je WAN-poort van je router plug je op poort 1 van Ziggo modem en vervolgens krijgt deze WAN-poort een extern IP. Daarna tellen alleen je routerinstellingen nog. Telefonie blijft actief op je modem, maar andere LAN-poorten en wireless gaat uit.

Voordeel van de echte bridge-mode is dat je geen omkijken naar het modem meer hebt qua instellingen.

*schijnt wel een omslachtige manier te zijn om er nog bij te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
tiguan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:30:
Als bestaande klant krijg je ook korting hoor. Ik heb net gebeld of ik de Humax 5200 mocht kopen voor een leuke prijs. €200,- voor bestaande klanten van alles in een.
Je hoeft niets eens te bellen hoor.

www.ziggo.nl/actietvplus of www.ziggo.nl/actietvextra

Kreeg vandaag de aanbieding met de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Oh lol. Nou ja ik heb 'm nu al telefonisch besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maranello schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:45:
[...]

Dat is passthrough-mode (aka semi-bridge-mode). Echte bridge-mode kan je laten schakelen door de klantenservice (technische ondersteuning internetverbinding kiezen). Ze schakelen a-la-minuut over als je wilt. Je kan, in tegenstelling tot passthrough, alleen niet meer in de webconfiguratie van modem komen*, maar in principe heb je daar dan ook niets meer te zoeken. Je WAN-poort van je router plug je op poort 1 van Ziggo modem en vervolgens krijgt deze WAN-poort een extern IP. Daarna tellen alleen je routerinstellingen nog. Telefonie blijft actief op je modem, maar andere LAN-poorten en wireless gaat uit.

Voordeel van de echte bridge-mode is dat je geen omkijken naar het modem meer hebt qua instellingen.

*schijnt wel een omslachtige manier te zijn om er nog bij te kunnen
OK super :) best simpel eigenlijk dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:28

Snippertje

Light up your life

MikeOO schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:50:
[...]

Dus als je een van die twee neemt krijg je met HDD de 5200c? En zonder is de 5100c? Kan dit nergens terugvinden op de site namelijk. En hoe groot is die HDD dan, 500GB?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Snippertje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:39:
[...]

Dus als je een van die twee neemt krijg je met HDD de 5200c? En zonder is de 5100c? Kan dit nergens terugvinden op de site namelijk. En hoe groot is die HDD dan, 500GB?
de 5200C heeft 500gb

Ben trouwens nu online via mijn nieuwe router 8) alles is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
martinusz schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:18:
[...]

Ik denk het ook :) is wel jammer want ik heb 1 ethernet aansluiting nodig die zit nest naast de modem nu, mijn router ga ik iets verder weg zetten.
Vanuit je ene bruikbare LAN poort, eerst met een kort kabeltje naar een switch en dan verder naar je router.
Dan heb je meerdere bruikbare LAN poorten in de buurt van je modem.

Ik heb het iets anders aangelegd. De Cisco in zijn normale werkmodus laten, wifi uit, en een tweede wifi-router er op aangesloten. Op de tweede router een vast IP ingesteld en DHCP uit.

De Cisco staat hier namelijk bij de TV in de buurt en daar heb ik twee LAN aansluitingen nodig voor TV en mediaplayer. De tweede wifi-router staat een stuk verder op in huis bovenaan de keldertrap, en daar staat ook de NAS (vast IP).

Ik heb ervoor gekozen om alle "vaste" apparatuur (TV, mediaplayer, NAS, XBox360) te voorzien van vaste IP's. Overige apparatuur (wifi-clients zoals laptops, telefoons, iPads) maakt verbinding met de tweede router, maar krijgt een IP toegewezen door de Cisco.

De tweede wifi-router kan ook in AP mode gezet worden, mocht dat de voorkeur hebben.
Geen enkel issue hier met dubbele routing en dat soort gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:47

OMX2000

By any means necessary...

Hoe kan ik een storing melden als keuze menu niet werkt van Ziggo.
Na keuze van optie 1 (storing en bla bla)

U krijgt 3 opties :

1. Installatie afspraak
2. Afspraak wijzigen
9. Terug naar hoofdmenu

WTF!? Eeh wat is er gebeurd met de 3e optie?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als ik die decoder wil bestellen, ingelogd als bestaande klant, kan ik m voor 100 bestellen..?

Overzicht
€ 99,00
Interactieve HD ontvanger
Van
€ 199,00
€ 0,00
Aansluitkosten
€ 9,66
Verzendkosten
Totaal
€ 0,00
Per maand
€ 108,66
Eenmalige kosten

Oh wacht, verschil ontvanger/recorder :+

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 17-01-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Masimo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:54:
[...]

Vanuit je ene bruikbare LAN poort, eerst met een kort kabeltje naar een switch en dan verder naar je router.

Ik heb het iets anders aangelegd. De Cisco in zijn normale werkmodus laten, wifi uit, en een tweede wifi-router er op aangesloten. Op de tweede router een vast IP ingesteld en DHCP uit.

De Cisco staat hier namelijk bij de TV in de buurt en daar heb ik twee LAN aansluitingen nodig voor TV en mediaplayer. De tweede wifi-router staat een stuk verder op in huis bovenaan de keldertrap, en daar staat ook de NAS (vast IP).

Ik heb ervoor gekozen om alle "vaste" apparatuur (TV, mediaplayer, NAS, XBox360) te voorzien van vaste IP's. Overige apparatuur (wifi-clients zoals laptops, telefoons, iPads) maakt verbinding met de tweede router, maar krijgt een IP toegewezen door de Cisco.

De tweede wifi-router kan ook in AP mode gezet worden, mocht dat de voorkeur hebben.
Geen enkel issue hier met dubbele routing en dat soort gedoe.
Heb het al opgelost, beetje wisselen met de kabels (lengte).
Ik gebruik alle 4 de lan poorten, 1 voor playstation, 1 voor Nas, 1 voor mediaplayer en 1 voor powerline adapter. Rest in huis is draadloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Masimo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:54:
[...]

Dat kan niet. Dan sluit je een switch op je WAN-poort aan, dat kan pas als we over zijn op IPv6. ;)
W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:23:
Weet iemand hier of interactieve televisie gevoeliger is voor slecht of zwak signaal?

Ik heb hier namelijk dat Uitzending Gemist vaak blokt, barst van de corruptie. Heb echter vanmiddag een paar afleveringen Two and a half men gekeken via interactieve TV en dat ging prima. Ook een film pas, geen probleem. Het lijkt zich vooral bij UG voor te doen? :?
Pas weer dat het beeld bij iTV niet goed is, dit keer bij een aflevering van Two and half men. Blijft het beeld even stilstaan, valt weg etc. Op dat moment heb ik on-the-fly alle splitters er tussenuit gesloopt en de Humax 5100 met één (Hirschmann) kabel direct op het AOP aangesloten.. En nog stoorde de aflevering. Kastje uit en weer aan en toen kon ik de aflevering wel kijken..

[ Voor 55% gewijzigd door Mentalist op 17-01-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
wtf, ik krijg nu echt een zielig internet verbinding. op mijn computer kan ik de speedtest pagina niet eens laden(kabel), op mn mobiel krijg ik max 0.25 Mbit/s down. is hier iets aan te doen?

32 KB/s :r

edit: laat maar, hij doet het weer.

[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 18-01-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb een vraag mbt het wifi signaal, ik zit nu op mijn PC beneden in dezelfde ruimte als de router (Tp-Link). Verbinding is uiteraard uitstekend, maar qua snelheid kom ik nooit hoger dan 30mbit. Bedraad gewoon volle 60mbit.

Waar kan dit nu aan liggen?
Netwerkkaart? Er zit een Atheros AR9285 in, waar ik zojuist een nieuwere driver heb geinstalleerd, maar dit zorgt niet voor verbetering. Wordt Wifi geknepen in de router?

Edit:
Geloof dat het al gelukt is!
Channel Width stond op 20MHz, heb deze op AUto gezet en heb nu draadloos 55 mbit _/-\o_ _/-\o_

edit2: em mu weer rond 30mbit, het schommeld nogal :/

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 18-01-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 16:17
Ik loop ook al een tijdje te stuntelen met m'n Ziggo Z2 abo.

Voor mijn gevoel zijn er al problemen sinds ik een Ubee Wifi modem kreeg als vervanging voor het Scientific Atlanta modem.
Qua snelheid is er niet zoveel mis, maar tijdens het online gamen lijkt de verbinding vaak niet optimaal.
Ik doe een race spel, iRacing, waarbij ik altijd wel mijn tegenstanders zie, maar zij zien mij af en toe wegvallen. Andere Tweakers die ook Ziggo abonnee zijn hebben dit soort problemen niet.

Ik heb Wifi uitgeschakeld en ben gewoon bekabeld aangesloten (middels m'n eigen router, maar ook zonder zijn de problemen identiek).

Ik heb al diverse dingen gedaan:
- Netwerk kabel vervangen
- Coax kabel tussen modem en aansluit punt vervangen
- Modem in Bridge mode laten zetten
- diverse keren met klantenservice gebeld om dingen te resetten etc
- verschillende poorten op het modem gebruikt
- andere pc / kabel gebruikt met een verse windows installatie

De klantenservice lijkt er ook weinig mee te doen en blijft je maar vertellen dat ze geen vreemde waardes in de modem zien etc.

Sinds een week of 2 lijk ik nog een extra probleem erbij te hebben:

Op sommige momenten is het internet extreem traag. De Ziggo speedtest haalt dan ~1 mbit ipv 40.
Tevens schieten de pings naar externe servers omhoog van ~100ms naar een USA server naar zo'n 1000ms en valt er ook niet eens meer fatsoenlijk te browsen.

Dit zou overigens wel eens te maken kunnen hebben met de Ziggo Hotspots test die hier in Groningen draait. Ik kan me niet herinneren dit ooit zelf ingeschakeld te hebben, maar toen ik eens keek bij Mijn Ziggo stond het wel aan.
Na het uitschakelen lijkt dat laatste probleem weer te verdwijnen (tijdens die problemen staat in de modem m'n eigen Wifi dus niet ingeschakeld voor de duidelijkheid).

Ik ben om het moment niet thuis, en heb voor ik weg ging ook m'n pc uitgeschakeld dus in principe is er niets in mijn netwerk dat de verbinding zou kunnen gebruiken omdat alles uit staat / niet aangesloten is.
Een collega Tweaker monitort mijn verbinding vanaf een server en dan zijn dit dus de resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/smokeping_red_baron.png

Dus 3 periodes dat mijn verbinding extreem traag reageert terwijl er in principe niet eens iets gebeurt van mijn kant af.

Nou boeit die hotspot functionaliteit mij niet zoveel, maar ook als ik dat uitschakel heb ik nog steeds de originele problemen waar ik nu ook wel redelijk klaar mee ben.

Ik heb van de week ook nog eens geprobeerd om weer m'n oude modem aan te sluiten, alleen kreeg ik die niet meer geactiveerd met de opgevraagde activatie code, en kon ik dus ook niet zien of daar de problemen ook nog mee aanwezig waren.

Wat zijn nu nog de dingen waar ik op kan aandringen bij de helpdesk?
Een nieuwe modem? Een monteur langs laten sturen?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hier ervaren we soortgelijke problemen (net overgestapt naar Ziggo). Eerst met de klantenservice gebeld welke hun standaard lijstje afwerken (zijn niet de meest technische mensen...), daarna verwezen ze mij door naar hun service plus nummer (65cent per minuut - erg slechte support overigens)... Die hebben eigenlijk hetzelfde gedaan: snelheidstest uitgevoerd op ziggo.nl (welke hier vaak halverwege vastloopt) en konden ook niets vinden op het modem. De kosten krijg ik hiervan wel terug als het goed is (omdat het waarschinlijk bij Ziggo ligt).

Daarna weer gebeld met de klantenservice, die wilde hetzelfde lijstje opnieuw gaan afwerken.. Toen ik vertelde dat ik ook al met service plus had gebeld en hun mij aanraden om het modem te laten vervangen of een monteur te laten komen werd er na een tijdje besloten om een monteur langs te sturen. Deze staat voor volgende week gepland, hopelijk dat het gaat helpen... ik laat het nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 15:25
MikeOO schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:50:
[...]
Ik heb deze aanbieding ook gehad, en had wel interesse om de hd recorder te bestellen voor 199.
Heb voor alle zekerheid net gebeld, en gevraagd welk type er dan uitgeleverd werd.

Mij werd verteld dat ze 2 voorraden hebben: een voorraad cisco's en een voorraad humaxen.
Alleen 1 probleem: als ik hem bestelde, kon hij niet aangeven welke ik dan zou krijgen omdat er dus gewoon maar een decoder verstuurd werd.
Heb tot 2x toe aangegeven dat als mij gegarandeerd een humax toegestuurd zou kunnen worden ik direct bestelde, maar dit was niet aan te geven volgens hem.

"Nou ja, dan niet" zeg maar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik had hetzelfde probleem inderdaad maar die gast zei dat na de bestelling, ik met de klantenservice moest bellen en dat die een aantekening konden maken dat het een Humax moest worden. De mevrouw van de klantenservice zei vervolgens dat ze dat niet 100% kon garanderen maar als je dan toch de Cisco ontvangt, dan moet je hem terugsturen en dan krijg je de Humax. Hoe vaag, maar goed, we doen 't maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dit blijven ze nog wel even zeggen hoor bij de klantenservice. Feit blijft dat niemand op de fora de afgelopen 2 weken nog een Cisco hebben ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Als je kiest voor Doe het zelf krijg je 100% zeker de Humax.

Bij installatie door monteur is er een kans dat je de Cisco krijgt.

Voorraad bij Ziggo zelf is op maar een aantal externe installateurs hebben ze nog in kleine aantallen op voorraad.
Pagina: 1 ... 9 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]