Zonder het hele topic door te spitten, wanneer gaat Ziggo nu eens serieus de uploadsnelheden verhogen? Sinds ik verhuist ben uit Veendam, waar ik destijds een 50/50 pakket had, vind ik de 6mbit upload die ik nu heb nogal magertjes. 6mbit upload, het is prima te doen op zich, maar tegenwoordig met al die cloud services en andere online diensten mag de kabelaar hun klanten wel wat meer upload snelheid geven. Iets over bekend?
Er is niets over een verhoging bekend, enige wat je kunt doen is alles in 1 extra nemen.
Overstappen op glasvezel zou ook nog kunnen als dat er ligt! Weg van de monopolist op de kabel.jongetje schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:54:
Er is niets over een verhoging bekend, enige wat je kunt doen is alles in 1 extra nemen.
Gelukkig zijn er op de glasvezelkabel geen monopolisten, hè?Verstekbakker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:33:
[...]
Overstappen op glasvezel zou ook nog kunnen als dat er ligt! Weg van de monopolist op de kabel.
Verder zou het heel prettig zijn als je zou stoppen met je gerant op Ziggo.
Precies.jongetje schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:54:
En daarnaast, glasvezel heeft het voordeel dat zowel upload als download gelijk kunnen zijn.
Bij kabel en adsl is dit lastiger danwel niet te realiseren.
http://specs.tweak.to/5253
Verstekbakker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:33:
[...]
Overstappen op glasvezel zou ook nog kunnen als dat er ligt! Weg van de monopolist op de kabel.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Daar kun je overstappen als je vindt dat ze je niet serieus nemen als klant. Maar ik begrijp het al, hier zitten de fanboys dus kritische geluiden zijn meteen 'gerant'. Ik was in november al zo behulpzaam om een lek te posten, en jij? Of was dat ook 'gerant'?Timmert schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:40:
[...]
Gelukkig zijn er op de glasvezelkabel geen monopolisten, hè?
Verder zou het heel prettig zijn als je zou stoppen met je gerant op Ziggo.
Verschillende aanbieders. Dat heb je niet op de kabel...martinusz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:59:
[...]
![]()
als er al glasvezel in mijn dorp komt, dan is dat net zo goed een monopolist!
Wordt dat niet altijd door 1 aanbieder aangelegd? Hier in de omgeving namelijk wel, dus dan heb je nog steeds maar 1 keuzeVerstekbakker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:03:
[...]
Verschillende aanbieders. Dat heb je niet op de kabel...
Maar goed, back on-topic
Verschillende aanbieders? Zoals? KPN heeft er onlangs nog weer een stel overgenomen, ook die waar ik internet van afneemVerstekbakker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:03:
[...]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb ook de TV app (Andriod versie) op mijn HTC Desire C. Maar het beeld is vrij wazig. Volgens mij, voldoet mijn toestel wel an de specs die Ziggo stelt en het werkt ook wel, maar met een onscherp beeld. Iemand een idee wat je eraan kuntdoen?
Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete
Heb je langer dan 10 seconden tv gekeken? Eerst 10 seconden (ongeveer) is het beeld even vaag, inderdaad, maar daarna wordt het bij mij rete scherp... (SG3)Thaitai schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:37:
Ik heb ook de TV app (Andriod versie) op mijn HTC Desire C. Maar het beeld is vrij wazig. Volgens mij, voldoet mijn toestel wel an de specs die Ziggo stelt en het werkt ook wel, maar met een onscherp beeld. Iemand een idee wat je eraan kuntdoen?
www.youtube.com/DerOllie
Het heeft te maken met de snelheid van je internet(wifi)verbinding. Hij heeft dan te weinig bandbreedte om goed te kunnen bufferen.Thaitai schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:37:
Er zijn aardig wat kabelaanbieders waar je uit meerdere providers kan kiezen hoorVerstekbakker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:03:
[...]
Inderdaad, viel me ook al op. Na een tijdje wordt alles enorm scherp.Cybpraetorian schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:23:
[...]
Heb je langer dan 10 seconden tv gekeken? Eerst 10 seconden (ongeveer) is het beeld even vaag, inderdaad, maar daarna wordt het bij mij rete scherp... (SG3)
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Waar is dat? Ik kan alleen Ziggo kiezen voor zover ik weet.tha_bulldog schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:31:
[...]
Er zijn aardig wat kabelaanbieders waar je uit meerdere providers kan kiezen hoorKan hier op de kabel kiezen uit Solcon, XSYou, Nedvite, Plinq en Matrix. Allen 20/20, 35/35, 50/50 of 100/100.
Ik zie 't al, je hebt 't over glasvezelproviders.
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 08-01-2013 14:56 ]
Bij Ziggo hebben we het over COAX kabel. Die ISP's die jij noemt gaan over GLAS kabel...tha_bulldog schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:31:
[...]
Er zijn aardig wat kabelaanbieders waar je uit meerdere providers kan kiezen hoorKan hier op de kabel kiezen uit Solcon, XSYou, Nedvite, Plinq en Matrix. Allen 20/20, 35/35, 50/50 of 100/100.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Heb gisteren een klaag mailtje gestuurd of de 2tal storingen die ik had afgelopen maand.
Kreeg zojuist een reply, ik krijg 20€ credit op mn volgende rekening. Wel netjes moet ik zeggen.
Kreeg zojuist een reply, ik krijg 20€ credit op mn volgende rekening. Wel netjes moet ik zeggen.
Whatever.
Volgens mij is de beste beeldkwaliteit behaald bij 1mbit (correct me if im wrong) dus dat zou je al snel moeten halen, aangezien de langzaamste 10mbit is, of je moet inderdaad al vele tientallen meters van wifi modem afzitten. Denk zelf dus eerlijk gezegd dat het ligt aan even wachten, dan wordt alles scherpNuevocasa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:40:
[...]
Het heeft te maken met de snelheid van je internet(wifi)verbinding. Hij heeft dan te weinig bandbreedte om goed te kunnen bufferen.
www.youtube.com/DerOllie
Het is hier helaas weer volkomen kut. Downloadsnelheden van onder de 5.000 KBP/s zijn eerder regel dan uitzondering. Meestal zelfs rond de 4.000 KBP/s.ThAZiP schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:08:
[...]
Een stukje stabiliteit in een downstream is naar mijn bescheiden mening belangrijker...
Speedtest van Ziggo geeft nu netjes 121 Mbit down aan en 9.4 Mbit up.
1000MB BIN bestand via BBNed gaat onregelmatig. Loopt naar de 14 MBP/s en stort daarna in naar 3 MBP/s en dit gaat zo aantal keer heen en weer.
Ook Grabit blijft nu nog netjes op 14.000 KBP/s.. Het lijkt nu beter te zijn. Ik weet wel dat ze vorige week twee keer in de wijk bezig geweest zijn en we 's nachts geen internet hadden. Misschien heeft dat toch improvements gebracht...
Ik keep jullie posted!
Net maar weer met de Ziggo helpdesk gemaild. Ik word er nu onderhand toch echt wel strontziek van... Vreemde is ook dat die Ziggo speedtest 120 Mbit download aangeeft, maar speedtest.net en een 1000 MB BIN bestand van BBNED komen niet boven die eerder genoemde snelheden... Zucht...
Vandaag ook een all-in-one pakket binnengekregen met een humax recorder voor degene die hier benieuwd naar zijn...
Het schijnt dat het spul morgen bezorgd zal worden.W3ird_N3rd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:14:
[...]
Ik kan het je deze week vertellen, mijn Ai1 gaat 11 januari in.
Geen recorder? Dat de decoder een Humax is wisten we al.zeromussov schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:58:
Vandaag ook een all-in-one pakket binnengekregen met een humax decoder voor degene die hier benieuwd naar zijn...
[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 08-01-2013 22:10 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Recorder bedoelde ik inderdaadW3ird_N3rd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:09:
[...]
Geen recorder? Dat de decoder een Humax is wisten we al.
Ik kan overigens geen live TV kijken met de Ziggo TV app op de iPhone/iPad. Hoewel ik ben ingelogd geeft deze toch de melding: 'TV kijken is alleen beschikbaar voor abonnees met TV én internet van Ziggo'. Kan het even duren voordat dit geactiveerd wordt of is het iets anders? (iPad is niet gejailbreakt)
[ Voor 41% gewijzigd door zeromussov op 08-01-2013 22:48 ]
Ik heb een raar probleem.
Ik kan een website niet bereiken, ik heb dan maar mijn DNS geflushed en gekeken of het aan ghostery en adblocker lag.
In een andere browser kom ik er ook niet op.
Daarna op mijn telefoon naar de website zelfde probleem via wifi. Maar via 3g laadt hij hem gewoon.
Probleem zit dus in de ubee of in de DNS bij ziggo? Ubee trouwens gereset maar er veranderd niets.
Ik kan een website niet bereiken, ik heb dan maar mijn DNS geflushed en gekeken of het aan ghostery en adblocker lag.
Daarna op mijn telefoon naar de website zelfde probleem via wifi. Maar via 3g laadt hij hem gewoon.
Probleem zit dus in de ubee of in de DNS bij ziggo? Ubee trouwens gereset maar er veranderd niets.
Ik heb thuis Ziggo Ai1-Plus, dus met 60/6 download/upload. Over het algemeen haal ik ook die snelheid. Dat zou toch voldoende moeten zijn?Nuevocasa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:40:
[...]
Het heeft te maken met de snelheid van je internet(wifi)verbinding. Hij heeft dan te weinig bandbreedte om goed te kunnen bufferen.
Mijn router is een Linksys E4200 en ook als ik 3 meter van de router vandaan zit, maakt het niet uit. Ook niet als ik bijvoorbeeld langer dan 5 minuten of zo kijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Thaitai op 09-01-2013 14:03 ]
Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete
Yup.zeromussov schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:15:
[...]
Recorder bedoelde ik inderdaad
Ik kan overigens geen live TV kijken met de Ziggo TV app op de iPhone/iPad. Hoewel ik ben ingelogd geeft deze toch de melding: 'TV kijken is alleen beschikbaar voor abonnees met TV én internet van Ziggo'. Kan het even duren voordat dit geactiveerd wordt of is het iets anders? (iPad is niet gejailbreakt)
Als alles administratief verwerkt is bij Ziggo (je ziet ook dat je de producten hebt onder MijnZiggo op de site) zal het tv-kijken wel lukken.
http://specs.tweak.to/5253
Wat gebeurd er als een google dns server gebruikt?siren schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:58:
Ik heb een raar probleem.
Heb zelf 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als dns servers ingesteld.
Whatever.
Die staan op mijn pc al ingesteld. In ubee kan ik geen alternatieve dns kiezen.Harmen schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Wat gebeurd er als een google dns server gebruikt?
Heb zelf 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als dns servers ingesteld.
Als je mij een DM stuurt met welke website het is kijk ik even voor je. Eventueel direct op het IP benaderen?
Hint: the piratebay werkt inderdaad niet
Hint: the piratebay werkt inderdaad niet
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Nou het gaat gewoon om de website van de clan waar ik zit. Admin erover gesproken die zegt dat er alleen poolse en russische ip.s zijn geblacklist in verband met spam.
Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.theshootingidiots.nl
Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.theshootingidiots.nl
Probeer het eens met de dns servers van ziggo zelf.
Voor mij (telfort icm googl dns) is de site ook niet te bereiken.
edit: bij de tweede poging werkt het wel.. heeft alleen een paar seconden geduurt voordat de site verschijnt.
Je zou eens een dnsflush kunnen proberen. Verschillende dns-servers uitproberen.
Voor mij (telfort icm googl dns) is de site ook niet te bereiken.
edit: bij de tweede poging werkt het wel.. heeft alleen een paar seconden geduurt voordat de site verschijnt.
Je zou eens een dnsflush kunnen proberen. Verschillende dns-servers uitproberen.
[ Voor 47% gewijzigd door job op 09-01-2013 15:58 ]
Gaat inderdaad niet helemaal lekker:
Met downforeveryoneorjustme.com getest, en die zegt dat de site down is.
nogmaals proberen, en de site is wel te bereiken.
Met downforeveryoneorjustme.com getest, en die zegt dat de site down is.
nogmaals proberen, en de site is wel te bereiken.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 09-01-2013 16:01 ]
Pakket wordt morgen geleverd! Dag eerder dan gepland!
Het spul is er. Zit een Cisco modem in.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:09:
[...]
Het schijnt dat het spul morgen bezorgd zal worden.
Volgens de handleiding: http://img43.imageshack.us/img43/2413/module1.jpg moet er een breedbandversterker bijzitten maar die zit niet in de doos, ook de 40cm aansluitkabel en F>IEC verloopjes ontbreken. Zal ik nog maar ff achteraan bellen.
Modem? En welke tv recorder?W3ird_N3rd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 02:54:
[...]
Het spul is er. Zit een Cisco modem in.
Volgens de handleiding: http://img43.imageshack.us/img43/2413/module1.jpg moet er een breedbandversterker bijzitten maar die zit niet in de doos, ook de 40cm aansluitkabel en F>IEC verloopjes ontbreken. Zal ik nog maar ff achteraan bellen.
Je krijgt alleen een breedband versterker (en verloopjes etc.) bij een Cisco interactieve decoder.
Affirm, dat is omdat de Cisco het retoursignaal via de coax stuurt en bijvoorbeeld de Humax dat via je gewone internet netwerk doet. Die moet je daarom ook via Wifi of een netwerkkabel aansluiten.jongetje schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 07:23:
Je krijgt alleen een breedband versterker (en verloopjes etc.) bij een Cisco interactieve decoder.
Sometimes you need to plan for coincidence
Is er hier al iemand die bij Ziggo de Interactieve HD recorder heeft bestelt en daarbij de Humax geleverd heeft gekregen? Ik wil namelijk persé een Humax en geen Cisco. Als ik telefonisch bestel kunnen ze dit niet garanderen.
Mijn vriendin heeft zojuist thuis de Humax 5200C ontvangenFlappie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:22:
Is er hier al iemand die bij Ziggo de Interactieve HD recorder heeft bestelt en daarbij de Humax geleverd heeft gekregen? Ik wil namelijk persé een Humax en geen Cisco. Als ik telefonisch bestel kunnen ze dit niet garanderen.
Op de website van Ziggo staat nu trouwens ook het plaatje van de humax ipv de cisco bij de ai1 pagina!!
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 10-01-2013 14:19 ]
De Cisco 8485DVB recorder die Ziggo levert/leverde bij AiO verbruikt enorm veel energie en is dan ook behoorlijk warm. Zelfs in standby. Ik begreep dat de Humax 5200C recorder een stuk zuiniger is in verbruik. Behalve ervaringen in het gebruik en stabiliteit ben ik hier ook wel benieuwd naar.
Via de post krijg je nu een Humax 5200 en als de monteur 'm meebrengt is de kans heel groot dat het nog een Cisco zal zijn. Dus........de doe 't zelvert is beter af ;-)Flappie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:22:
Daar zou nog steeds een firmware update voor komen , ondertussen alweer een half jaar geleden dat ik dat ergens las. Maar dan zou de Cisco een stuk minder stroom verbruiken.Maranello schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:03:
De Cisco 8485DVB recorder die Ziggo levert/leverde bij AiO verbruikt enorm veel energie en is dan ook behoorlijk warm. Zelfs in standby. Ik begreep dat de Humax 5200C recorder een stuk zuiniger is in verbruik. Behalve ervaringen in het gebruik en stabiliteit ben ik hier ook wel benieuwd naar.
Vanuit het niets kreeg mn modem (EVW3200) net een fabrieksreset. Is er toevallig een nieuwe firmware uitgerold ofzo?
Ben blij dat ik tenminste nog een beetje technisch onderlegd ben, maar kan me voorstellen dat wanneer zoiets bij m'n pa zou gebeuren, hij een dag zonder internet zou zitten.
Fijn ook dat ik de instellingen voor wifi weer mag opzoeken, zodat ik tenminste wel de 60Mbit kan halen.. Deze keer maar even opslaan
/Edit:
Voor de mensen die mensen die ook 300Mbps willen halen met hun EVW3200 modem, hieronder de settings:
Ben blij dat ik tenminste nog een beetje technisch onderlegd ben, maar kan me voorstellen dat wanneer zoiets bij m'n pa zou gebeuren, hij een dag zonder internet zou zitten.
Fijn ook dat ik de instellingen voor wifi weer mag opzoeken, zodat ik tenminste wel de 60Mbit kan halen.. Deze keer maar even opslaan
/Edit:
Voor de mensen die mensen die ook 300Mbps willen halen met hun EVW3200 modem, hieronder de settings:
Modem EVW3200
Tabblad Wireless
Wireless - Enabled
Country - Netherlands
Output Power - 100%
802.11 Band - 2,4
802.11 n-mode - Auto
Bandwidth - 40mhz
Sideband for Control Channel (40 Mhz only) - Upper
Control Channel Current - Kies een kanaal "niet auto kiezen"
Regulatory Mode - Off
Pre-Network Radar Check - 60
In-Network Radar Check - 60
TPC Mitigation (db) - 0
OBSS Coexistence - 0
Sub tabblad: Primary Network
Kies WPA/WPA2 icm AES
[ Voor 40% gewijzigd door PetersNL op 10-01-2013 20:54 ]
Vandaag mijn "Alles in 1" pakket mogen ontvangen (via de gratis monteur) met als grootste verrassing een Humax 5200
, inderdaad met gratis wifi USB dongle, geweldig!
Het mooiste vind ik nog dat door de actie (gevonden in dit forum
) niets heb hoeven te betalen voor dit leuke apparaat. Ik moet het alleen 2 jaar zien vol te houden bij Ziggo, dat wel.
Mijn ouderwetse KPN telefoonlijn stopte er vandaag ook mee, maar kwestie van het kabeltje omprikken en het werkte. Nu alleen nog bedenken hoe ik het Cisco modem ga configureren.
Nog een andere mooie anekdote (volgens mij heeft Ziggo echt haar leven verbeterd). Bij de telefonische overstap heb ik gebruik gemaakt van de opzegservice. Echter, mijn ADSL abonnement bleek echter niet opgezegd terwijl ik wel degelijk mijn klantnummer e.d. had doorgegeven. Na overleg met de Ziggo klantenservice heb ik €20 euro ter compensatie gekregen, erg netjes om een gemaakte fout zo recht te zetten.
Kortom, voorlopig niets dan lof voor Ziggo.
Het mooiste vind ik nog dat door de actie (gevonden in dit forum
Mijn ouderwetse KPN telefoonlijn stopte er vandaag ook mee, maar kwestie van het kabeltje omprikken en het werkte. Nu alleen nog bedenken hoe ik het Cisco modem ga configureren.
Nog een andere mooie anekdote (volgens mij heeft Ziggo echt haar leven verbeterd). Bij de telefonische overstap heb ik gebruik gemaakt van de opzegservice. Echter, mijn ADSL abonnement bleek echter niet opgezegd terwijl ik wel degelijk mijn klantnummer e.d. had doorgegeven. Na overleg met de Ziggo klantenservice heb ik €20 euro ter compensatie gekregen, erg netjes om een gemaakte fout zo recht te zetten.
Kortom, voorlopig niets dan lof voor Ziggo.
Mijn Cisco 8455 loopt steeds vast, ook na een reset naar fabrieksinstellingen.... Weet iemand of daar gewoon garantie op zit via Ziggo?
Ik heb dat ding uiteraard ook gekregen bij een alles in 1 abbo (minder als een jaar geleden volgens mij).
Ik heb dat ding uiteraard ook gekregen bij een alles in 1 abbo (minder als een jaar geleden volgens mij).
Daar krijg je gewoon garantie op Master_R. Mijn Cisco 8485 hield het bijna twee jaar uit en is toen onder garantie vervangen door een nieuwe. Een monteur kwam het brengen en vertelde er ook nog eens bij dat de 2 jaar standaard garantie ook nu weer geldt
.
Cisco EPC3925, kan dat?
Geen recorder. Interactieve decoder (Humax 5100) had ik al eerder gekregen bij aansluiting alleen TV.
Ziggo helpdesk zegt dat er geen versterker in het pakket zou moeten zitten, die krijg je alleen bij een recorder blijkbaar. Ik zou alleen een verkeerde gebruiksaanwijzing hebben. Balen!
Bij een Humax recorder dus ook niet? Dan maakt het me minder uit, want de Cisco recorder wou ik toch niet.jongetje schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 07:23:
Werpt wel weer twijfels op over een argument van Ziggo wat ik eerder in dit topic las dat "de Humax recorder eigenlijk te duur is om weg te geven". Dat zal dan wel meevallen, want bij de Humax hoeven ze dan geen versterker te doen.
Ik denk dat je ook 2 jaar Ai1 af moet blijven nemen, ik denk dat je de recorder kwijtbent als je teruggaat naar TV+internet na een jaar.zeezuiper schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:47:
Het mooiste vind ik nog dat door de actie (gevonden in dit forum) niets heb hoeven te betalen voor dit leuke apparaat. Ik moet het alleen 2 jaar zien vol te houden bij Ziggo, dat wel.
De Humax gebruikt wifi/internet voor het interactieve gebeuren en de Cisco de coax. Vandaar dat de Cisco een retourgeschikte versterker nodig heeft, want er zit ook een kabelmodem in de Cisco recorder. Heeft niks met de waarde van het apparaat zelf te maken opzich.
Verder blijft het apparaat van jou, ook al zeg je je abonnement op.
Verder blijft het apparaat van jou, ook al zeg je je abonnement op.
[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 11-01-2013 00:47 ]
Ik bedoel maar dat als de Cisco goedkoper is (wat het argument was) het verschil toch kleiner zal zijn omdat bij de Cisco blijkbaar wel een retourgeschikte versterker bijmoet, die kost ook weer geld.tiguan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:40:
De Humax gebruikt wifi/internet voor het interactieve gebeuren en de Cisco de coax. Vandaar dat de Cisco een retourgeschikte versterker nodig heeft, want er zit ook een kabelmodem in de Cisco recorder. Heeft niks met de waarde van het apparaat zelf te maken opzich.
Je krijgt hem 2 jaar in bruikleen, maar ik weet niet of er eventuele voorwaarden (in theorie en/of praktijk) bestaan waaronder ze hem weer terug kunnen/willen vorderen.Verder blijft het apparaat van jou, ook al zeg je je abonnement op.
Oh is dat nieuw? Alle apparatuur bij Ziggo, behalve het kabelmodem, wordt van jou normaal gesproken.
Wel kut zeg, die Humax ziet er 10x beter uit (letterlijk en figuurlijk) dan de Cisco die ik nu net een half jaar heb
Heb een beetje behoorlijk spijt van de timing dat ik Ziggo heb aangevraagd.
Wel kut zeg, die Humax ziet er 10x beter uit (letterlijk en figuurlijk) dan de Cisco die ik nu net een half jaar heb
[ Voor 50% gewijzigd door tiguan op 11-01-2013 01:18 ]
Hangt er vanaf welke actie je gebruikt.tiguan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:17:
Oh is dat nieuw? Alle apparatuur bij Ziggo, behalve het kabelmodem, wordt van jou normaal gesproken.
Ik kreeg een aanbieding via een telemarketeer, mocht wat betreft recorder kiezen om de recorder direct in mijn eigendom te krijgen voor €49 (en 1 jaar vast aan Ai1) of gratis maar dan 2 jaar in bruikleen (ook 1 jaar vast aan Ai1). "het contract" (wat dan Ai1 is) mag ik lijkt me gedurende die 2 jaar ook niet opzeggen anders schiet Ziggo er ook weinig mee op.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 11-01-2013 01:26 ]
Ok goed om te weten. Dan zeg ik Ziggo binnenkort op en vraag ik 't weer opnieuw aan, want die Humax wil ik hebben. Met de Cisco kan je opnemen en that's it. Ik had graag ook wat multimediafunctionaliteit (muziek afspelen) willen hebben en de Humax biedt dat zo te zien wel.
Ik heb er geen ervaring mee, maar je zou natuurlijk ook de klantenservice kunnen bellen en vragen of je met een nieuw 2-jaarscontract Ai1 die recorder kan krijgen.
Om wat specifieker te zijn:
Bij de Cisco is een retourgeschikte versterker nodig want alleen zo kan via de coax kabel een verzoek worden verstuurd welke aangeeft welke content je wil bekijken. De content wordt na aanvraag per coax weer naar je cisco gestuurd.
De Humax heeft geen ingebouwde kabelmodem. Dus gaan de aanvragen via wifi of utp kabel. De content wordt echter ook gewoon via de coax binnen gehaald.
Dus ja, elk heeft zijn voor en nadelen.
Nogmaals, al teken je een 2-jaar contract oid, als je na een maand opzegt mag je de ontvanger gewoon houden.
Bij de Cisco is een retourgeschikte versterker nodig want alleen zo kan via de coax kabel een verzoek worden verstuurd welke aangeeft welke content je wil bekijken. De content wordt na aanvraag per coax weer naar je cisco gestuurd.
De Humax heeft geen ingebouwde kabelmodem. Dus gaan de aanvragen via wifi of utp kabel. De content wordt echter ook gewoon via de coax binnen gehaald.
Dus ja, elk heeft zijn voor en nadelen.
Nogmaals, al teken je een 2-jaar contract oid, als je na een maand opzegt mag je de ontvanger gewoon houden.
We hebben hier ondertussen ook al 5 ontvangers liggen.
Er word wel een brief gestuurd of je ze terug wil sturen, maar dat is alleen maar zodat hij wordt gerecycled.
Hoe het met die duurdere HD recorders etc zit weet ik niet..
Er word wel een brief gestuurd of je ze terug wil sturen, maar dat is alleen maar zodat hij wordt gerecycled.
Hoe het met die duurdere HD recorders etc zit weet ik niet..
Het is hier in Breda 4872 qua snelheid huilen met de pet op. Ik haal normaal strak 14 MB/s, maar kom nu niet verder dan 2 MB/s max. Modem al een paar keer gereset (Ubee zonder wireless), router gereset. Maar mag allemaal niet baten.
Vraag me af of anderen hetzelfde ervaren? Ik zal wel weer tig keer Ziggo moeten bellen. TV signaal is ook slechter, en eens in de paar maanden valt het helemaal weg en mag de TV alle zenders opnieuw zoeken.
Vraag me af of anderen hetzelfde ervaren? Ik zal wel weer tig keer Ziggo moeten bellen. TV signaal is ook slechter, en eens in de paar maanden valt het helemaal weg en mag de TV alle zenders opnieuw zoeken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Klinkt bemoedigend. Ben ik blij dat we het doe-het-zelf pakket hebben gevonden. Ik mag dus afleiden dat de Humax beter is dan de Cisco modem?PJzzz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:22:
[...]
Via de post krijg je nu een Humax 5200 en als de monteur 'm meebrengt is de kans heel groot dat het nog een Cisco zal zijn. Dus........de doe 't zelvert is beter af ;-)
Humax is de tv recorderVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:38:
[...]
Klinkt bemoedigend. Ben ik blij dat we het doe-het-zelf pakket hebben gevonden. Ik mag dus afleiden dat de Humax beter is dan de Cisco modem?
Je kunt als modem een Ubee of Cisco krijgen, welke daarvan "beter" is weet ik niet.
Ik heb een cisco modem gekregen en de humax tv recorder
Is de cisco modem wel beetje goed spul?
Edit:
Alles nu bijna geinstalleerd, zelfs telefoonlijn is al overgezet
Wat ik mij alleen afvraag is, ik heb nu dat kastje van ziggo aangesloten op de groene kabel, hier zit nu 1 data uitgang, 1 tv uitgang en 1 radio uitgang op. Als ik dus mijn 2de coax kabel van boven wil aansluiten moet ik een splitter gaan gebruiken? Of kan die ook op die "radio" uitgang?
[ Voor 27% gewijzigd door Martinusz op 11-01-2013 11:15 ]
Gisternacht lopen kloten met mijn internet verbinding. En het viel me op dat als ik mijn laptop direct aan mijn Ubee hang, ik een ander ip adres kreeg dan wat mijn router krijgt. Als ik in mijn router het mac adres van mijn laptop gebruik, dan krijgt ie na een tijdje het adres van de laptop. De snelheid is ook beter dan wanneer ik het oude ip gebruik, maar nog steeds niet op full speed.
Weet iemand hoe de uitgave van ip adressen werkt. Ik had ooit het idee dat dat op een of andere manier gekoppeld was aan het mac adres van de Ubee en niet aan het apparaat wat eraan hangt.
Ik gebruik trouwens een Netgear WNDR3700 met openwrt erop.
Weet iemand hoe de uitgave van ip adressen werkt. Ik had ooit het idee dat dat op een of andere manier gekoppeld was aan het mac adres van de Ubee en niet aan het apparaat wat eraan hangt.
Ik gebruik trouwens een Netgear WNDR3700 met openwrt erop.
Het is altijd al gekoppeld geweest aan het mac adres van het apparaat wat er aan hangt, met uitzondering van de modems die natuurlijk ook als router functioneren.[b][message=39572229,noline]
Best spannend als je daar een paar duizend mac adressen op gaat lopen spoofen.ADDG schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:46:
[...]
Het is altijd al gekoppeld geweest aan het mac adres van het apparaat wat er aan hangt, met uitzondering van de modems die natuurlijk ook als router functioneren.
toch wel ironisch/grappig steeds weer te mogen lezen dat mensen blij zijn met een "gratis" decoder/recorder.
zeker, zeker
ZO alles is aangesloten, ben nog niet helemaal tevreden over de snelheid.
Bij de ziggo speedtest krijg ik wel bijna 60Mbit bedraad, maar ik vertrouw die speedtest voor geen meter.
Bij speedtest.nl en als ik kijk naar mijn NAS als deze download, dan kom ik veel lager uit!!
Welke waardes moet je nu vertrouwen
Bij de ziggo speedtest krijg ik wel bijna 60Mbit bedraad, maar ik vertrouw die speedtest voor geen meter.
Bij speedtest.nl en als ik kijk naar mijn NAS als deze download, dan kom ik veel lager uit!!
Welke waardes moet je nu vertrouwen
De Ziggo speedtest is prima betrouwbaar, daarmee test je namelijk binnen hun netwerk. Daarmee voorkom je dat de testserver langzamer is dan je lijn.
Je kunt ook deze proberen: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Oke, dus dan haal ik volle snelheid bij de ziggo test, zou dan mijn nieuwsgroepserver zo traag zijnTimmert schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:45:
De Ziggo speedtest is prima betrouwbaar, daarmee test je namelijk binnen hun netwerk. Daarmee voorkom je dat de testserver langzamer is dan je lijn.

Heb die laatste speedtest gedaan, draadloos 45 mbit
Wat is er ironisch/grappig aan een "gratis" recorder? Afgezien het feit dat je alleen een bepaalde tijd aan Ziggo vastzit heeft dit verder geen nadelen toch?ozzynator schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:57:
toch wel ironisch/grappig steeds weer te mogen lezen dat mensen blij zijn met een "gratis" decoder/recorder.
Dit probleem heb ik nu ook.martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:56:
[...]
Oke, dus dan haal ik volle snelheid bij de ziggo test, zou dan mijn nieuwsgroepserver zo traag zijn![]()
Heb die laatste speedtest gedaan, draadloos 45 mbit
Heb de 60Mbit pakket. Via hun test haal ik die ook, op 0.2 na.
Downloaden op mijn pc via Sunny haal ik 6.9MB/s (een stuk hoger en stabieler dan de Ziggo nieuwsgroep), maar download via SABnzbd op me NAS dan haal ik maar een max van 2.5 - 3.5MB/s.
Heb ook synology met sabnzbd, daar haalde ik bij ADSL juist topspeed van wat er mogelijk was op de lijn.NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Dit probleem heb ik nu ook.
Downloaden op mijn pc via Sunny haal ik 6.9MB/s (een stuk hoger en stabieler dan de Ziggo nieuwsgroep), maar download via SABnzbd op me NAS dan haal ik maar een max van 2.5 - 3.5MB/s.
Ik ga even een goede newsserver proberen, heb nu goedkope
edit: bij Eweka kom ik ook niet boven de 2mb/sec uit
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 11-01-2013 14:22 ]
Als nieuwe klant kwam ik met mijn modem op versie 9.9.5005.
Geen klachten, prima verbinding. Goede modem uptime.
Na een ~35 dagen uptime begon de telefonie te stotteren dus even voor de zekerheid een rebootje. Die duurde vrij lang, want er was blijkbaar een update. Na reboot was de firmware teruggezet naar 9.9.2009. In de 2 weken tijd dat ik deze heb, heb ik diverse problemen meegemaakt die er voorheen niet waren:
Argh.
Na een ~35 dagen uptime begon de telefonie te stotteren dus even voor de zekerheid een rebootje. Die duurde vrij lang, want er was blijkbaar een update. Na reboot was de firmware teruggezet naar 9.9.2009. In de 2 weken tijd dat ik deze heb, heb ik diverse problemen meegemaakt die er voorheen niet waren:
- Portforward interface is veel beperkter dan voorheen, waarbij je niet outside/inside verschillende poorten kan gebruiken
- SIP registraties naar andere servers mislukken
- Nieuwsgroepen zijn niet stabiel qua snelheid. De snelheid heeft flinke pieken en dalen, voorheen was dat niet zo
- Internet knalt er zo nu en dan spontaan uit. Na een minuutje oid werkt het weer.
- Modem reboot zichzelf elke paar dagen spontaan
Argh.
Weet iemand de optimale settings voor de cisco epc3925 modem?
Die van de Ubee kom ik overal wel tegen...
Die van de Ubee kom ik overal wel tegen...
Hoe kan ik zoieso de instellingen van mijn Ubee EVM32 (non wireless) zien of aanpassen?
laat me raden.....je mag serviceplus bellen en die zegt dan het is je modem die defect is. Bel maar met Ziggo servicedesk voor vervanging. Aangekomen bij de servicedesk mag er geen ander modem komen en kunnen ze niks voor je doen. Behalve een monteur. Monteur komt langs, herstart je modem kijkt je splitter na, vervangt deze en zegt dat je bekabeling niet in orde was.Sypher schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:31:
Na een ~35 dagen uptime begon de telefonie te stotteren dus even voor de zekerheid een rebootje. Die duurde vrij lang, want er was blijkbaar een update. Na reboot was de firmware teruggezet naar 9.9.2009. In de 2 weken tijd dat ik deze heb, heb ik diverse problemen meegemaakt die er voorheen niet waren:De Ziggo telefonie werkt wel, maar ten koste van al die bovenstaande punten? Beetje teleurstellend. Helaas heeft Ziggo mijn vraag over wat de reden was (afgezien van "er waren problemen") zoals gewoonlijk weer eens genegeerd.
- Portforward interface is veel beperkter dan voorheen, waarbij je niet outside/inside verschillende poorten kan gebruiken
- Nieuwsgroepen zijn niet stabiel qua snelheid. De snelheid heeft flinke pieken en dalen, voorheen was dat niet zo
- Internet knalt er zo nu en dan spontaan uit. Na een minuutje oid werkt het weer.
- Modem reboot zichzelf elke paar dagen spontaan
Argh.
In de avond weer het zelfde probleem......
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Ha, die serviceplus verwijzingen van ze zijn soms echt tenenkrommend.stuffer schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:16:
[...]
laat me raden.....je mag serviceplus bellen en die zegt dan het is je modem die defect is. Bel maar met Ziggo servicedesk voor vervanging. Aangekomen bij de servicedesk mag er geen ander modem komen en kunnen ze niks voor je doen. Behalve een monteur. Monteur komt langs, herstart je modem kijkt je splitter na, vervangt deze en zegt dat je bekabeling niet in orde was.
In de avond weer het zelfde probleem......
Ze hadden gewoon met hun tengels van die firmware af moeten blijven
Alles werkte prima (nou ja behalve de telefonie na 35+ dagen) totdat ze een firmware rollback hadden uitgevoerd.
Als ze nou eens konden aangeven wat er mis was met de nieuwere firmware, maar ze negeren mijn tweet daarover gewoon (en dat is niet de eerste keer, stelt me wel flink teleur). Blijkbaar zodanig kritisch dat ze terug moesten, maar als het iets pietluttigs was zoals wifi die niet werkte ofzo dan mag die van mij weer terug naar de nieuwe versie.
nee, heeft zeker geen nadelen, maar mij is altijd verteld en aangeleerd, dat gratis nu eenmaal niet bestaat.zeezuiper schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:59:
[...]
Wat is er ironisch/grappig aan een "gratis" recorder? Afgezien het feit dat je alleen een bepaalde tijd aan Ziggo vastzit heeft dit verder geen nadelen toch?
zeker, zeker
Dan mag jij uitleggen wat niet gratis is aan 0 euroozzynator schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:46:
[...]
nee, heeft zeker geen nadelen, maar mij is altijd verteld en aangeleerd, dat gratis nu eenmaal niet bestaat.
Ik betaal net zo veel abbo als iemand die wel de recorder koopt, dus het is toch echt gratis
jij hebt zeker ook een gratis telefoon bij je abonnement?
Die iemand betaald meer voor zijn decoder, dat betekend niet dat jij niets voor de jouwe betaald.
Die iemand betaald meer voor zijn decoder, dat betekend niet dat jij niets voor de jouwe betaald.
[ Voor 46% gewijzigd door ozzynator op 11-01-2013 15:57 ]
zeker, zeker
Wat betaal ik voor mijn decoder dan? Mijn abbonnement is hetzelfde als iemand die wel voor zijn decoder heeft betaald.ozzynator schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:56:
jij hebt zeker ook een gratis telefoon bij je abonnement?
Don't feed the troll :-)martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:08:
[...]
Wat betaal ik voor mijn decoder dan? Mijn abbonnement is hetzelfde als iemand die wel voor zijn decoder heeft betaald.
Hij probeert alleen maar te laten zien dat hij weet dat de prijs van de decoder is verrekend in de abonnementsprijs (net zoals alle kosten van Ziggo verrekend zijn met hun inkomsten, het is eigenlijk vrij logisch). Dus ja het is niet gratis maar het punt is niet echt relevant.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
ja, dat betaal je gewoon in je abonnement, do not be afraid dat ze je iets gratis geven.
En is idd niet relevant, maar ventileer ook gewoon even af en toe mijn mening
En is idd niet relevant, maar ventileer ook gewoon even af en toe mijn mening
[ Voor 35% gewijzigd door ozzynator op 11-01-2013 16:32 ]
zeker, zeker
Dat snap ik, alleen kopen de meeste mensen het bruikleen af bij aankoop. Die mensen betalen dus en voor de decoder en een afkoopsom. Ik betaal die afkoopsom niet, dat bedoel ik met "gratis", ik snap ook wel dat ze dat in het abbo verwerkt hebbenKassad schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:30:
[...]
Don't feed the troll :-)
Hij probeert alleen maar te laten zien dat hij weet dat de prijs van de decoder is verrekend in de abonnementsprijs (net zoals alle kosten van Ziggo verrekend zijn met hun inkomsten, het is eigenlijk vrij logisch). Dus ja het is niet gratis maar het punt is niet echt relevant.
Zo, maar even aan de bel getrokken. Betaal er immers voor, dus een beetje extra klantenservice dan "zo nu en dan een tweet beantwoorden als het ze aanstaat".. No thank you.
Die firmware is gedowngrade want... het was niet stabiel en de modems rebootten. Ik had een uptime van 35+ dagen en nu haal ik niet veel meer dan een week, ja deze is echt zoveel meer stabieler. Hij kon helaas niet zeggen wanneer er weer een upgrade komt.
Die firmware is gedowngrade want... het was niet stabiel en de modems rebootten. Ik had een uptime van 35+ dagen en nu haal ik niet veel meer dan een week, ja deze is echt zoveel meer stabieler. Hij kon helaas niet zeggen wanneer er weer een upgrade komt.
Voor mijn SIP probleem gaf hij dat inderdaad ook aan. Als ik aan kom zetten met dingen als RTP en SIP denk ik dat ik de vraag krijg of ik Windows of OSX draai. Wat dacht je van Linux met een CLI?stuffer schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:16:
laat me raden.....je mag serviceplus bellen

[ Voor 29% gewijzigd door Sypher op 11-01-2013 19:42 ]
Ik heb met beide firmwares geen problemen gehad. Mijn modem is nu 100 dagen up.
En jij hebt ook de Ubee EVW320? Haal sinds 9.9.2009 nog iets van 2-3 dagen uptime, dan klapt ie er weer uit. Op (natuurlijk!) de meest onhandige momenten.tiguan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:13:
Ik heb met beide firmwares geen problemen gehad. Mijn modem is nu 100 dagen up.
Is ook zo'n beetje de max snelheid die je NAS aankan. Mijn DS210j trekt het bekabeld ook niet verder dan 3.1MB/sec. Limitatie van de cpu in de NAS, en daarbij komt ook nog dat de downloadsnelheid door de NAS firmware begrensd wordt om 100% cpu belasting, en daarmee een trage en onbereikbare NAS, te voorkomen.NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Dit probleem heb ik nu ook.
Download van Eweka via Wifi naar mijn laptop haal ik 's ochtends ongeveer 6.5MB/sec. In de middag en 's avonds als de Eweka-servers het wat drukker hebben max zo'n 5.8 MB/sec.
Is een beetje de max wat SABnzbd aankan.
Newsleecher PC -> 6.9MB/s
SABnzbd NAS -> 2.5 / 3.5MB/s
NZGGet NAS -> 5 / 5.5MB/s
Maar weet nu dus wel dat ik niet max snelheid kan halen op de NAS ivm de firmware.
Maar weet nu dus wel dat ik niet max snelheid kan halen op de NAS ivm de firmware.
Onzin. Met SABnzbd haal ik hier met gemak 14 Mbyte/sec....NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:47:
Is een beetje de max wat SABnzbd aankan.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het ligt dus aan je processor in je Nas
heb ook een wat eenvoudig model dus zo gek klinkt dat nog niet!
Inderdaad, met SabNZBd heb ik ook de 14 MB/sec altijd gehaald. De CPU's in de meeste NASsen zijn simpelweg ontoereikend.
Hier zelfde opgemerkt toen firmware FW 9.9.2009 terug gezet is door ziggo.Sypher schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:31:
Na een ~35 dagen uptime begon de telefonie te stotteren dus even voor de zekerheid een rebootje. Die duurde vrij lang, want er was blijkbaar een update. Na reboot was de firmware teruggezet naar 9.9.2009. In de 2 weken tijd dat ik deze heb, heb ik diverse problemen meegemaakt die er voorheen niet waren:Argh.
Sip registratie lukt hier ook niet meer (Sipdroid op mobiel)
Dit heeft goed gewerkt op FW 9.9.5005 maar óók op de voorgaande FW! [(9.9.2009)?
icm een nas dusTFHfony schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:49:
[...]
Onzin. Met SABnzbd haal ik hier met gemak 14 Mbyte/sec....

Jouw woorden:
Dan moet je zeggen:Is een beetje de max wat SABnzbd aankan.
Is een beetje de max wat SABnzbd aankan i.c.m. met de NAS die ik heb

Vraagje:
Ik heb problemen sinds kort met Ziggo al-in-one i.c.m. Ubee modem.
Steeds vaker valt de verbinding uit, moet ik het modem resetten voor connectie, lopen download snelheden gierend terug, en kan ik niet eens meer normaal internetten.
Ziggo geeft aan niets aan de hand
Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen?
Iemand ervaring/idee?
Postcodegebied: 9400
Steeds vaker valt de verbinding uit, moet ik het modem resetten voor connectie, lopen download snelheden gierend terug, en kan ik niet eens meer normaal internetten.
Ziggo geeft aan niets aan de hand
Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen?
Iemand ervaring/idee?
Postcodegebied: 9400
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Eerst nagaan of er bij jou intern iets veranderd is en of dat voor alle pc's in huis geldt. If so: Ziggo bellen en zeggen dat ze de boel nakijken. Dat ze zeggen dat er niks aan de hand is wil niet zeggen dat ze de boel ook echt nagekeken hebben. Meestal na een paar keer bellen met het zelfde probleem zetten ze je wel door, zo niet eerder
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het was een reactie op mijn voorganger, en ik reageerde dus met "het ligt aan SABnzbd", omdat hij zei "het ligt aan de NAS".
En het ligt niet aan MIJN NAS, het ligt aan SAB die niet volledige bandbreedte kan/mag trekken icm een NAS.Dan moet je zeggen:
quote:
Is een beetje de max wat SABnzbd aankan i.c.m. met de NAS die ik heb
NZBget kan wel meer, SAB niet.
Ergo: het ligt aan SABnzbd, in de context van mijn voorganger dus.

Ik borduur nog even voort op deze discussie. Ik heb net even met NZBGet getest t.o.v. SABnzbd, maar ook daar is de max snelheid 3.1MB/sec. Dus in mijn geval is de NAS (DS210j) de beperkende factor.
Ik heb een DS109 & 210jMasimo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:22:
Ik borduur nog even voort op deze discussie. Ik heb net even met NZBGet getest t.o.v. SABnzbd, maar ook daar is de max snelheid 3.1MB/sec. Dus in mijn geval is de NAS (DS210j) de beperkende factor.
Beiden hebben een relatief vlotte processor, maar voor de bewerkingen die je tijdens usenet downloads nodiig hebt, zijn ze eigenlijk 'net' toereikend - ergo de 3.5M Max download die je haalt
( om die reden heb ik een losse miniPC ingzet, die naast SAB ook iTunes kan draaien voor de ATV )
ligt niet aan Ziggo, maar aan onze hardware
Volgens mij heeft Ziggo diverse Ubee routers in gebruik. Ik had laatst een firmware upgrade gekregen, maar dat leverde me vreemde stutters op met Battlefield 3. Voordeel aan die firmware was wel dat ik méér portforwards kon doen (ik kan er nu maar 9 of 10 maximaal). Poosje later zag ik in een screenshot van iemand (die kreeg het portforwarden niet onder de knie) dat hij die firmware wél had, dan zal hij wel een andere router gehad moeten hebben lijkt me.Snuffel schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:08:
Vraagje:
Vermits het probleem in je router zit, dan zit het probleem idd niet aan de kant van Ziggo.Ziggo geeft aan niets aan de hand
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]