Ik heb een issue met de Ziggo TV app. Die geeft een foutmelding bij inloggen waardoor live TV kijken op tablets en iphones niet werkt. Ik heb Alles in 1 Plus, al jaren.
De situatie:
* Tot een week of 3 geleden werkte de app nog prima op alle 3 de devices
* Op iDevices (iPad en iPhone 4, iOS6 met laatste updates, nooit gejailbreakt) krijg ik bij het inloggen met de mijn Ziggo gegevens de melding 'Er is een probleem geconstateerd op de server (code 10536)'.
* Op de Galaxy tab 8.9 (stock 4.0.4, niet geroot) krijg ik de melding 'Inloggen mislujkt. Er is iets fout gegaan tijdens het aanmelden voor TV kijken. Probeer het later opnieuw.'.
* Mijn schoonvader wandelt binnen met zijn nieuwe Nexus 7 tab met daarop de Ziggo app die onder zijn credentials draait; geen probleem, werkt prima.
Het is dus absoluut geen netwerk probleem; het lijkt in mijn mijn.ziggo credentials te zitten. Zoals gezegd; tot een week of 3 geleden werkte de app nog prima op alle 3 de devices.
Wat heb ik al gedaan:
* Uiteindelijk toch upnp maar weer eens enabled op mijn router vorige week en zelfs opendns tijdelijk de deur gewezen en zowel de router als de clients weer de default dns servers van Ziggo terug gegeven, maar dat mocht ook niet baten. Ik draai al jaren dd-wrt btw, en ook al tijden dezelfde versie. Daar is het laatste jaar niets aan gewijzigd.
* Apps gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
* Devices uit- en aangezet.
* Mijn Ziggo account: wachtwoord versimpeld, zijn nu alleen 1 hoofdletter, kleine letters en een paar getallen. Geen leestekens. Accountnaam is alleen kleine letters overigens, 13 karakters.
De Ziggo helpdesk is niet onwelwillend maar kan niets met dit probleem zeggen ze. De Service + (hahahaha) afdeling kan ook niets zeggen ze (anders dan de tip geven de ap(s) te verwijderen en later weer te installeren, wat ik al een aantal keren gedaan heb en wat niet helpt), en die willen dat er een monteur bij me langs komt. Kost me wel 61 euro, maar volgens hen kan ik dat terug krijgen als het niet aan 'mij' ligt. Tip van hen; bel even nog een keer met CS (1200) en dan kunnen zij een menteur voor u regelen die u niet (direct?) hoeft te betalen. Ik 1200 bellen; nee hoor, dan moet u echt Service + bellen, DIe regelen dat voor u. Juist. Ok. Ik geloof je :-). Ik zie overigens niet precies in wat een meonteur hier op locatie zou moeten komen doen, maar van mijn mag er iemand komen hoor. De koffie staat klaar. Alcoholische versnaperingen zijn ook aanwezig. Heck, hij mag blijven eten. Gezellig ;-)
Mijn vraag is nu: heeft iemand dit probleem eerder gezien en zo ja, ken je de oplossing dan ook? Ik kan op het
Ziggo gebruikers forum 1 melding terugvinden, maar daar staat geen oplossing in.
Ik ben eigenlijk al een heel aantal jaren zeer tevreden met Ziggo, maar dit begint nu echt vervelend te worden....
[
Voor 26% gewijzigd door
garp op 04-01-2013 15:46
. Reden: Kleine aanpassingen ]