Gelijkwaardige snelheden, ook op een andere bedrade Pc hier in huis.MeNTaL_TO schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:16:
[...]
En wat geeft de speedtest van Ziggo zelf aan (speedtest.ziggo.nl)
Ik probeer de newsserver van ziggo even in te stellen als back up, maar nu krijg ik de volgende foutmelding in SABnzb: 482 Authentication Rejected. Weet iemand wat ik verkeer doe? Verder is alles ingesteld
Enable
Host: news.ziggo.nl
Port: 119
Username: (emailladres zonder @ziggo.nl)
Password: *************************
Connections: 4
Retention time days: 30
Timeout seconds
SSL staat uit
Enable
Timeout seconds
SSL staat uit
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik heb zelf juist wel de domeinnaam er achter staan. Volgens mij moet het ook het hoofdaccount zijn anders zou het niet werken.Moby schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:16:
Ik probeer de newsserver van ziggo even in te stellen als back up, maar nu krijg ik de volgende foutmelding in SABnzb: 482 Authentication Rejected. Weet iemand wat ik verkeer doe? Verder is alles ingesteld
Enable
Timeout seconds
SSL staat uit
Het is idd het hoofdemail adres incl @ziggo.nl/home.nl/etc en het ww van het hoofdaccountalexkroeze schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:03:
[...]
Ik heb zelf juist wel de domeinnaam er achter staan. Volgens mij moet het ook het hoofdaccount zijn anders zou het niet werken.
Is nu nauwkeuriger, eerst was de meting in seconden, heb er nanoseconden van gemaakt.W3ird_N3rd schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:10:
[...]
Ik heb het even gedaan voor de Linux users onder ons, speedtest script: https://gist.github.com/4365728
Free bugs probably included.
Iemand er al iets wijzer mee geworden?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb helaas weinig met linux anders had ik het wel geprobeerd. Ik heb al wel een ander stukje software gevonden die ongeveer hetzelfde doet met een interval van 10min. JDSpeedtester die zal ik deze nacht laten draaien en kijken wat de resultaten zijn.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:11:
[...]
Is nu nauwkeuriger, eerst was de meting in seconden, heb er nanoseconden van gemaakt.
Iemand er al iets wijzer mee geworden?
Probeer ook even een andere server want die testserver in zoetermeer kan geen 120Mbit aan zo te zien. Hier even een voorbeeldje wat die bij op de zoetermeer server geeft en wat ie op een andere server geeft:marcel23456 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 03:23:
http://www.speedtest.net/result/2394502544.png
en dit moet 120mb zijn arghhhhh
http://www.speedtest.net/result/2394891663.png
http://www.speedtest.net/result/2394889558.png
gebruik gewoon de speedtest van ziggo 
de helft van de NL servers van speedtest.net kunnen geen 120 aan.
de helft van de NL servers van speedtest.net kunnen geen 120 aan.
Zijn er meer mensen met verstoringen in het analoge signaal op oa. Belgie tv een, canavas, gp tv etc. Af en to happert het beeld en geluid, het beeld blijft heel kort stil staan en het geluid stopt. Er blijft wel beeld zichtbaar. Het gebeurd op meerde tv's, en is al sinds gisteren zo.
Regio is Friesland
Ook rtl7 is getroffen door het zelfde phenomeen. Ik zag zelf 2x artifacts, ligt het aan het bron signaal wat de kabel gebruitk?
Regio is Friesland
Ook rtl7 is getroffen door het zelfde phenomeen. Ik zag zelf 2x artifacts, ligt het aan het bron signaal wat de kabel gebruitk?
[ Voor 17% gewijzigd door jeanj op 26-12-2012 20:30 ]
Everything is better with Bluetooth
Verwijderd
Klint alsof de centrale decoder van Ziggo in jouw regio haperingen vertoont.jeanj schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:56:
Zijn er meer mensen met verstoringen in het analoge signaal op oa. Belgie tv een, canavas, gp tv etc. Af en to happert het beeld en geluid, het beeld blijft heel kort stil staan en het geluid stopt. Er blijft wel beeld zichtbaar. Het gebeurd op meerde tv's, en is al sinds gisteren zo.
Regio is Friesland
Is Ziggo niet van plan om in 2013 iets te gaan doen met A1Extra, wat betreft snelheidsverhogingen?
Waar doel je op ? ik ben van plan om terug te gaan naar A1Plus per 1 januari 2013 i.v.m. de snelheidsproblemen welke niet opgelost kunnen worden zonder de service plus afdeling te bellen.Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:01:
Is Ziggo niet van plan om in 2013 iets te gaan doen met A1Extra, wat betreft snelheidsverhogingen?
Dat er hopelijk een snelheidsverhoging komt voor de upload! In een nieuwsbericht gaven ze aan, dat ze in 2013 A1Extra willen verhogen.
Een stukje stabiliteit in een downstream is naar mijn bescheiden mening belangrijker...Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:09:
Dat er hopelijk een snelheidsverhoging komt voor de upload! In een nieuwsbericht gaven ze aan, dat ze in 2013 A1Extra willen verhogen.
Speedtest van Ziggo geeft nu netjes 121 Mbit down aan en 9.4 Mbit up.
1000MB BIN bestand via BBNed gaat onregelmatig. Loopt naar de 14 MBP/s en stort daarna in naar 3 MBP/s en dit gaat zo aantal keer heen en weer.
Ook Grabit blijft nu nog netjes op 14.000 KBP/s.. Het lijkt nu beter te zijn. Ik weet wel dat ze vorige week twee keer in de wijk bezig geweest zijn en we 's nachts geen internet hadden. Misschien heeft dat toch improvements gebracht...
Ik keep jullie posted!
Degelijke speedtest:
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Kan meer leveren, ook 500+. Overigens haal ik netjes 120/10 zoals het hoort.
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Kan meer leveren, ook 500+. Overigens haal ik netjes 120/10 zoals het hoort.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik word ook geteisterd door het EVW3200 modem, deze valt gewoon weg eens in de zoveel tijd en reset dan naar ziggo's standaard instellingen.
Is hier al een fix voor?
Is hier al een fix voor?
Ben vandaag gebeld (telemarketeer) voor alles-in-1 pakket (nu nog alleen TV).. Dit was geloof ik de aanbieding uit mijn hoofd (kies er één):
• Gratis recorder in bruikleen (volgens mij dezelfde aanbieding als ziggo.nl/gratis)
• Recorder voor €49, direct je eigendom
• Gratis interactieve ontvanger, direct je eigendom
• Eerste 6 maanden €30/maand korting Abonnement de eerste 6mnd voor €30
• €150 korting op een tablet
Wat me nog niet duidelijk is van die https://www.ziggo.nl/gratis actie zijn de voorwaarden:
Ik durf werkelijk niet te zeggen welke van de twee het is.
• Gratis recorder in bruikleen (volgens mij dezelfde aanbieding als ziggo.nl/gratis)
• Recorder voor €49, direct je eigendom
• Gratis interactieve ontvanger, direct je eigendom
• Eerste 6 maanden €30/maand korting Abonnement de eerste 6mnd voor €30
• €150 korting op een tablet
Wat me nog niet duidelijk is van die https://www.ziggo.nl/gratis actie zijn de voorwaarden:
Dit kan je interpreteren als "Na een jaar kan je Ai1 opzeggen en mag je de recorder gewoon houden zolang je nog een jaar minimaal TV af blijft nemen" òf als "Na een jaar kan je Ai1 wel opzeggen, maar dan ben je de recorder kwijt. Je moet 2 jaar Ai1 afnemen voor de recorder je eigendom is.".* Actievoorwaarden: Gedurende de contractperiode is de Interactieve HD recorder gratis te gebruiken. De minimale contractperiode voor dit Alles-in-1 abonnement is 1 jaar. U krijgt van Ziggo de Interactieve HD recorder de komende 2 jaar in bruikleen. Na deze 2 jaar wordt de recorder uw eigendom.
Ik durf werkelijk niet te zeggen welke van de twee het is.
Omdat de snelheid erg ondermaats bleef vandaag toch Ziggo nog maar en keer gebeld en alles opnieuw besproken. Ik gaf de suggestie om het modem een harde reset te geven op afstand omdat er "verhalen" gaan dat de firmware die jongsleden is vernieuwd corrupt zou zijn. De hd medewerker vond het een prima idee en binnen 5 min werd het ubee modem compleet leeg gehaald en opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb nu weer de volledige snelheid(!) en dat zou (lees: zou) inderdaad kunnen betekenen dat de firmware corrupt is. Ziggo schijnt de firmware offline gehaald te hebben en als je een hard reset doet dan word de oude versie weer terug geplaatst.
Let op! ik zeg niet dat dit de oplossing was maar lijkt er wel sterk op. Ik zal de komende dagen gaan volgen of de snelheid weer stabiel blijft.
Ik heb nu weer de volledige snelheid(!) en dat zou (lees: zou) inderdaad kunnen betekenen dat de firmware corrupt is. Ziggo schijnt de firmware offline gehaald te hebben en als je een hard reset doet dan word de oude versie weer terug geplaatst.
Let op! ik zeg niet dat dit de oplossing was maar lijkt er wel sterk op. Ik zal de komende dagen gaan volgen of de snelheid weer stabiel blijft.

Weet iemand hier of interactieve televisie gevoeliger is voor slecht of zwak signaal?
Ik heb hier namelijk dat Uitzending Gemist vaak blokt, barst van de corruptie. Heb echter vanmiddag een paar afleveringen Two and a half men gekeken via interactieve TV en dat ging prima. Ook een film pas, geen probleem. Het lijkt zich vooral bij UG voor te doen?
Ik heb hier namelijk dat Uitzending Gemist vaak blokt, barst van de corruptie. Heb echter vanmiddag een paar afleveringen Two and a half men gekeken via interactieve TV en dat ging prima. Ook een film pas, geen probleem. Het lijkt zich vooral bij UG voor te doen?
Hoe doe je een harde reset bij dat ding? Gewoon met reset button achterop?marcel23456 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:13:
Omdat de snelheid erg ondermaats bleef vandaag toch Ziggo nog maar en keer gebeld en alles opnieuw besproken. Ik gaf de suggestie om het modem een harde reset te geven op afstand omdat er "verhalen" gaan dat de firmware die jongsleden is vernieuwd corrupt zou zijn. De hd medewerker vond het een prima idee en binnen 5 min werd het ubee modem compleet leeg gehaald en opnieuw geïnstalleerd.
[afbeelding]
Ik heb de hd gebeld en hun kunnen het modem op afstand hard resetten en desgewenst na de harde reset ook weer in bridge zetten.ThAZiP schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:57:
[...]
Hoe doe je een harde reset bij dat ding? Gewoon met reset button achterop?
Hoe groot is de afstand in kabellengte tussen FRA versterker en iTV ontvanger?W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:23:
Weet iemand hier of interactieve televisie gevoeliger is voor slecht of zwak signaal?
En op welke poort van de FRA versterker zit de iTV ontvanger?
Lijkt me een geval van een te hoge versterking.
Wat is een FRA-versterker?SAWYER schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 03:05:
[...]
Hoe groot is de afstand in kabellengte tussen FRA versterker en iTV ontvanger?
En op welke poort van de FRA versterker zit de iTV ontvanger?
Lijkt me een geval van een te hoge versterking.
We hebben het AOP, daarop zit een coax>F verloop en F-splitter. Vandaar gaat er 1 kabel een verdieping naar boven (zeg 5 meter) waar een tap is met daarop aangesloten twee televisies en een radio. Een andere kabel gaat vanaf de F-splitter bij het AOP naar een tap op de begane grond (metertje of 3-4) en daar zijn iTV-ontvanger (Humax 5100, geen retourkanaal nodig dus), radio, analoge TV en 20 meter kabel die nog eventjes nergens heen gaat aangesloten.
Te sterk signaal lijkt me stug.
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 28-12-2012 03:26 ]
Ah, een Humax. Je dwingt me ook aannames te maken als je zo weinig info geeft.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 03:23:
[...]
Wat is een FRA-versterker?
We hebben het AOP, daarop zit een coax>F verloop en F-splitter. Vandaar gaat er 1 kabel een verdieping naar boven (zeg 5 meter) waar een tap is met daarop aangesloten twee televisies en een radio. Een andere kabel gaat vanaf de F-splitter bij het AOP naar een tap op de begane grond (metertje of 3-4) en daar zijn iTV-ontvanger (Humax 5100, geen retourkanaal nodig dus), radio, analoge TV en 20 meter kabel die nog eventjes nergens heen gaat aangesloten.
Te sterk signaal lijkt me stug.Maar aangezien televisiezenders op 256QAM-frequenties gewoon goed werken en ik ook al meerdere films/series in iTV heb gekeken zonder corruptie lijkt een te zwak signaal me ook niet direct voor de hand te liggen.
Een te sterk signaal is idd uitgesloten. Een te zwak signaal echter niet.
De redenen die je gebruikt om een te zwak signaal af te zwakken zijn irrelevant.
AOP->splitsing->4m coax->wcd->xm coax->humax
Mocht je een UG programma kunnen vinden waarop de storing zich consistent op afspeelt, probeer dan de Humax met een coax rechtstreeks op AOP aan te sluiten zonder splitters/wcd's er tussen. Kijken of het dan nog gebeurt.
Er zijn geen storingen bekend en bij mij werkt eenzelfde opstelling prima.
Vreemd, het is waarschijnlijk geen oplossing maar ik zou niet een kabel los laten hangen, dan wordt het namelijk een antenne... Of je moet deze netje hebben afgesloten met een afsluit weerstand (net als "vroeger" in de tijd van de coax netwerken).W3ird_N3rd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 03:23:
[...]
en 20 meter kabel die nog eventjes nergens heen gaat aangesloten.
Sinds Ziggo werkzaamheden in de buurt heeft uitgevoerd is het TV signaal (Digitaal) erg zwak geworden.
Iemand hier ervaringen mee?
Ja, we wonen allemaal in jouw buurt.triesvan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:44:
Sinds Ziggo werkzaamheden in de buurt heeft uitgevoerd is het TV signaal (Digitaal) erg zwak geworden.
Misschien hebben ze bij het onderhoud QAM 256 ingeschakeld.
Hierdoor wordt het gebruik van slechte bekabeling veel meer merkbaar.
Het ligt aan je kabels.
Ik snap dat jullie niet allemaal in mijn buurt wonenSAWYER schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:52:
[...]
Ja, we wonen allemaal in jouw buurt.
Misschien hebben ze bij het onderhoud QAM 256 ingeschakeld.
Hierdoor wordt het gebruik van slechte bekabeling veel meer merkbaar.
Het ligt aan je kabels.
Mijn bekabeling dus, dan ga ik het even met andere kabels proberen bedankt!
Het is gewoon vele malen handiger en makkelijker voor ons om je te helpen als we wat meer info hadden.triesvan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:55:
[...]
Ik snap dat jullie niet allemaal in mijn buurt wonenWas meer een vraag hoe jullie het eventueel opgelost hebben.
Mijn bekabeling dus, dan ga ik het even met andere kabels proberen bedankt!
Regio/Stad. Opstelling. Ontvanger/CI+. Aantal tv aansluitingen.
Zo kan het aan je bekabeling liggen, maar ook aan eventuele splitters en versterkers.
Beste Tweakers,
Om onze woonkamer wat netter te maken wil ik graag wat kabels en apparaten wegwerken. Zo liggen de Ziggo breedbandversterker en modem praktisch midden in de kamer omdat daar de kabel-hoofdaansluiting zit en ik zou deze graag in het tv meubel wegwerken. Idealiter loopt er dan nog maar één kabel van de hoofdaansluiting naar het tv meubel; de kabel van de hoofdaansluiting naar de breedbandversterker.
Ik heb zelf niet heel veel verstand van coax kabels etc. dus veel aanvullende informatie kan ik niet gegeven. Ik heb in ieder geval alles in een van ziggo en alles redelijk standaard aangesloten (zoals op blz. 24 van https://static.ziggo.nl/i...ansluiting_tcm14-1916.pdf)
Ik begrijp dat deze kabel zo kort mogelijk moet zijn in verband met verlies door de kabel. De huidige lengte is minder dan een halve meter. Is het mogelijk om deze te vervangen voor een kabel van 2 a 3 meter?
De hoofdaansluiting (wanddoos) is volgens mij coax en de breedbandversterker F-connector (klopt dat?), dus een kabel als deze: http://www.kabeltje.com/f...abel-3-meter-pf-2230.html zou moeten werken?
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
Om onze woonkamer wat netter te maken wil ik graag wat kabels en apparaten wegwerken. Zo liggen de Ziggo breedbandversterker en modem praktisch midden in de kamer omdat daar de kabel-hoofdaansluiting zit en ik zou deze graag in het tv meubel wegwerken. Idealiter loopt er dan nog maar één kabel van de hoofdaansluiting naar het tv meubel; de kabel van de hoofdaansluiting naar de breedbandversterker.
Ik heb zelf niet heel veel verstand van coax kabels etc. dus veel aanvullende informatie kan ik niet gegeven. Ik heb in ieder geval alles in een van ziggo en alles redelijk standaard aangesloten (zoals op blz. 24 van https://static.ziggo.nl/i...ansluiting_tcm14-1916.pdf)
Ik begrijp dat deze kabel zo kort mogelijk moet zijn in verband met verlies door de kabel. De huidige lengte is minder dan een halve meter. Is het mogelijk om deze te vervangen voor een kabel van 2 a 3 meter?
De hoofdaansluiting (wanddoos) is volgens mij coax en de breedbandversterker F-connector (klopt dat?), dus een kabel als deze: http://www.kabeltje.com/f...abel-3-meter-pf-2230.html zou moeten werken?
Opzich is het Ziggo Cisco EPC3925 modem niet slecht maar het heeft zo zijn euvels. Ik zat met name tegen wegvallende SSH verbindingen aan te hikken. Omdat ik voor wireless toch al een eigen router had afgelopen week besloten het Cisco wireless modem in bridge mode laten zetten via de klantenservice.
Uit andere reacties kon ik niet letterlijk vinden hoe snel dit gaat. Ik kan nu uit ervaring spreken dat dit per direct omgezet kan worden. Ik belde een keer 's middags: Verteld dat ik eigen router wil gebruiken en dat ik bridge mode aan wilde zetten. Medewerker wist precies waar ik het over had en vroeg of ik dit per direct wilde en dat hij eerst het gesprek ging afronden omdat ik belde via de Ziggo lijn en het modem gereset werd. Toch fijn dat het à-la-minute kan en dat je niet ineens spontaan verbinding kwijt bent omdat ze je verzoek op een later tijdstip uitvoeren.
Uit andere reacties kon ik niet letterlijk vinden hoe snel dit gaat. Ik kan nu uit ervaring spreken dat dit per direct omgezet kan worden. Ik belde een keer 's middags: Verteld dat ik eigen router wil gebruiken en dat ik bridge mode aan wilde zetten. Medewerker wist precies waar ik het over had en vroeg of ik dit per direct wilde en dat hij eerst het gesprek ging afronden omdat ik belde via de Ziggo lijn en het modem gereset werd. Toch fijn dat het à-la-minute kan en dat je niet ineens spontaan verbinding kwijt bent omdat ze je verzoek op een later tijdstip uitvoeren.
Aangezien je spul gaat wegwerken is kwaliteit zeer belangrijk.N14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:12:
Beste Tweakers,
KOKA 799 + Hirschmann connectors dus.
Zorg er voor dat AOP + Versterker + Modem zo dicht mogelijk bij elkaar liggen. Niet meer dan een halve meter coax totaal tussen deze onderdelen. Daarna heb je meer ruimte.
Dus:
AOP->coax van paar cm->versterker->coax van paar cm->modem.
De afstand tussen versterker en ontvangers/radio etc mag natuurlijk langer zijn. Als je maar gebruik maakt van goede coax (koka799) en connectoren dan kun je makkelijk storingsvrij 20m kabels gebruiken.
Bedankt voor je reactie!SAWYER schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:12:
[...]
Aangezien je spul gaat wegwerken is kwaliteit zeer belangrijk.
KOKA 799 + Hirschmann connectors dus.
Zorg er voor dat AOP + Versterker + Modem zo dicht mogelijk bij elkaar liggen. Niet meer dan een halve meter coax totaal tussen deze onderdelen. Daarna heb je meer ruimte.
Dus:
De afstand tussen versterker en ontvangers/radio etc mag natuurlijk langer zijn. Als je maar gebruik maakt van goede coax (koka799) en connectoren dan kun je makkelijk storingsvrij 20m kabels gebruiken.
Alles is aangesloten met de bijgeleverde kabels van Ziggo, ik neem aan dat dat goed genoeg is, daar wilde ik ook niet veel aan veranderen. Alleen dan de AOP -> versterker, dat is nu inderdaad ongeveer 50 cm, waardoor het hele spul (versterker + modem + kabels en voeding) slordig in de woonkamer ligt. Als ik die kabel verving voor een gelijke van 2.5 a 3 m kon alles mooi in de tv kast, maar ik begrijp dus dat dat toch te lang is.
Nog even voor mijn volledige begrip (puur om iets te leren en het te begrijpen): wat voor een kabel loopt er dan 'door de muur' naar het AOP en hoe beïnvloed die lengte het signaal? (Ik woon namelijk 3 hoog dus je zou zeggen dat die paar extra meter niet zo veel uit zou maken)
Ik heb hier tussen alle onderdelen ruim een meter (per stuk) zitten, dat is geen probleem hoor. Alles werkt hier prima, inclusief interactieve tv.SAWYER schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:12:
[...]
Het is het proberen waard; zolang je maar kwalitatief goed spul gebruikt zoals hierboven al aangegeven. Enne, je buren zitten op dezelfde wijkkast aangesloten, maar hebben een kabel die al snel 5m langer is
Sometimes you need to plan for coincidence
De kabels tussen AOP, FRA en Modem zijn goed genoeg. Kabels tussen FRA en ontvangers echter...N14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:11:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Alles is aangesloten met de bijgeleverde kabels van Ziggo, ik neem aan dat dat goed genoeg is, daar wilde ik ook niet veel aan veranderen. Alleen dan de AOP -> versterker, dat is nu inderdaad ongeveer 50 cm, waardoor het hele spul (versterker + modem + kabels en voeding) slordig in de woonkamer ligt. Als ik die kabel verving voor een gelijke van 2.5 a 3 m kon alles mooi in de tv kast, maar ik begrijp dus dat dat toch te lang is.
Nog even voor mijn volledige begrip (puur om iets te leren en het te begrijpen): wat voor een kabel loopt er dan 'door de muur' naar het AOP en hoe beïnvloed die lengte het signaal? (Ik woon namelijk 3 hoog dus je zou zeggen dat die paar extra meter niet zo veel uit zou maken)
Het zal vast niet slecht zijn, maar het kan altijd beter.
Niet iedereen die rookt krijgt longkanker.tiguan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:28:
[...]
Ik heb hier tussen alle onderdelen ruim een meter (per stuk) zitten, dat is geen probleem hoor. Alles werkt hier prima, inclusief interactieve tv.
Een beetje farfetched maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Het is niet alsof dat een geheim is, (heb het al meerdere malen gezegd in dit topic) maar mijn eerste reactie was kort omdat ik me afvroeg of andere mensen de symptomen herkenden. Als dat zo zou zijn is het ook zinloos om alles uitgebreid neer te pennen.SAWYER schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 03:36:
[...]
Ah, een Humax. Je dwingt me ook aannames te maken als je zo weinig info geeft.
"zijn irrelevant" en waarom dan wel? Hoe kan het dat ik probleemloos tien afleveringen van een serie en een paar films kan bekijken, maar gelazer krijg bij UG? Ze worden toch allebei als DVB-stream uitgezonden?Een te sterk signaal is idd uitgesloten. Een te zwak signaal echter niet.
De redenen die je gebruikt om een te zwak signaal af te zwakken zijn irrelevant.
Nog steeds weet ik niet wat een FRA-versterker is. Google lijkt te suggeren dat het een merk is?
Zal erop letten, als er weer een storing is iTV herstarten en precies dezelfde uitzending weer kijken.Mocht je een UG programma kunnen vinden waarop de storing zich consistent op afspeelt, probeer dan de Humax met een coax rechtstreeks op AOP aan te sluiten zonder splitters/wcd's er tussen. Kijken of het dan nog gebeurt.
Ook dat is irrelevant in dat geval. Als de storing het resultaat is van een probleem met de iTV-uitzendapparatuur in mijn wijk/regio dan hoeft het inderdaad geen problemen bij jou op te leveren.Er zijn geen storingen bekend en bij mij werkt eenzelfde opstelling prima.
Weet ik, hij hangt ook niet helemaal los.jongetje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:36:
[...]
Vreemd, het is waarschijnlijk geen oplossing maar ik zou niet een kabel los laten hangen, dan wordt het namelijk een antenne... Of je moet deze netje hebben afgesloten met een afsluit weerstand (net als "vroeger" in de tijd van de coax netwerken).
Dat lijkt me erg pessimistisch. Retourkanaal uitgezonderd (waar ik geen ervaring mee heb) kan je na een versterker met goede kabel best 40 meter neerleggen, mogelijk zelfs meer.SAWYER schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:12:
Uiteindelijk moet je natuurlijk in de praktijk zien hoe ver je komt, het zou me geheel niet verbazen als het na 70 meter ook nog perfect werkt.
Dat is niet te lang, 2,5-3 meter tussen AOP en versterker is geen enkel probleem voor TV. Bij gebruik van goede kabel zoals de genoemde Hirschmann koka799 of Belden h125 is de demping op zulke afstanden nihil. Je verliest veel meer aan de connectors.N14 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:11:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Als er ook internet of een retourkanaal over moet kan ik het niet met zekerheid zeggen (mijn AOP hier heeft aparte aansluitingen voor TV/radio en internet), maar het zal me uitermate verbazen als 3 meter koka799 ipv. 0,5 meter je verbinding compleet naar de gallemiezen zou helpen.
Dat doet er op zich niet zo heel erg toe: Ziggo gebruikt zelf versterkers en als het goed is regelen ze die zo in dat het signaal wanneer het bij jouw huis komt precies goed is.Nog even voor mijn volledige begrip (puur om iets te leren en het te begrijpen): wat voor een kabel loopt er dan 'door de muur' naar het AOP en hoe beïnvloed die lengte het signaal? (Ik woon namelijk 3 hoog dus je zou zeggen dat die paar extra meter niet zo veel uit zou maken)
Een signaal wat een kilometer door een kabel moet richting een plattelandsdorpje zal dan ook meer versterking krijgen dan een signaal wat van de wijkkast naar de flat naast de wijkkast gaat zeg maar.
Ik meen eens gelezen te hebben (maar pin me er niet op vast) dat de ondergrondse kabel een dikke groene kabel zou zijn, geen consumentenspul uiteraard. Wat er in de muren van hogere gebouwen zit zou ik niet weten, maar mogelijk hetzelfde.
Bedankt voor je uitgebreide reactie (en anderen natuurlijk ook!). Zo te horen moet ik dus Hirschmann-spul hebben, maar geen enkele ervaring met (of apparatuur voor) het strippen van coax kabels, dus ik ga het hier maar eens mee proberen: http://www.allekabels.nl/...schmann-antennekabel.html (nogmaals; heb er weinig ervaring mee dus als ik nu een misser bega let me knowW3ird_N3rd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 02:06:
[...]
Dat is niet te lang, 2,5-3 meter tussen AOP en versterker is geen enkel probleem voor TV. Bij gebruik van goede kabel zoals de genoemde Hirschmann koka799 of Belden h125 is de demping op zulke afstanden nihil. Je verliest veel meer aan de connectors.
Als er ook internet of een retourkanaal over moet kan ik het niet met zekerheid zeggen (mijn AOP hier heeft aparte aansluitingen voor TV/radio en internet), maar het zal me uitermate verbazen als 3 meter koka799 ipv. 0,5 meter je verbinding compleet naar de gallemiezen zou helpen.
[...]
Dat doet er op zich niet zo heel erg toe: Ziggo gebruikt zelf versterkers en als het goed is regelen ze die zo in dat het signaal wanneer het bij jouw huis komt precies goed is.
Een signaal wat een kilometer door een kabel moet richting een plattelandsdorpje zal dan ook meer versterking krijgen dan een signaal wat van de wijkkast naar de flat naast de wijkkast gaat zeg maar.
Ik meen eens gelezen te hebben (maar pin me er niet op vast) dat de ondergrondse kabel een dikke groene kabel zou zijn, geen consumentenspul uiteraard. Wat er in de muren van hogere gebouwen zit zou ik niet weten, maar mogelijk hetzelfde.
De versterker heeft alleen een f connector female aansluiting, nu heb ik van het ziggo pakket nog een f connector male - coax female adapter (van tratec), die zou er dus perfect tussen passen maar neem aan dat het verlies daardoor niet een keer het idee onmogelijk maakt? Nogmaals bedankt!
Edit: Ik zie nu in de Hirschmann database dat er een ongeveer gelijke kabel is (http://www.allekabels.nl/...schmann-antennekabel.html), enige verschil dat ik kan herkennen is dat deze andere connectors en kabel keur heeft. Iemand een idee welke van de twee beter is? Thanks!
[ Voor 7% gewijzigd door N14 op 29-12-2012 14:18 ]
Die kabel is prima. Kost een paar centen maar dan hoef je zelf niet te prullen met connectoren aanzetten. 
Als "apparatuur" voor het strippen van coaxkabels gebruik ik zelf altijd een aardappelschilmesje. Dat is namelijk bot genoeg om jezelf niet al te erg in de klauwen te snijden, bot genoeg om niet direct te diep te snijden, maar scherp genoeg om de plastic afscherming weg te snijden.
Het is relatief arbeidsintensief, maar prima als je alleen maar je eigen spullen aan wil sluiten. Een monteur die honderden kabels per dag moet doen heeft uiteraard wel gereedschap.
Mijn mening is echter wel: je bent beter af met een aardappelschilmesje dan met één of ander goedkoop strippertool-prulding.
Wat betreft de twee kabels: ik zou de eerste nemen. Die is minstens zo goed, maar de connectoren zijn afneembaar zodat je de kabel later nog kan inkorten of de connectoren op een andere kabel kan gebruiken.
Als "apparatuur" voor het strippen van coaxkabels gebruik ik zelf altijd een aardappelschilmesje. Dat is namelijk bot genoeg om jezelf niet al te erg in de klauwen te snijden, bot genoeg om niet direct te diep te snijden, maar scherp genoeg om de plastic afscherming weg te snijden.
Het is relatief arbeidsintensief, maar prima als je alleen maar je eigen spullen aan wil sluiten. Een monteur die honderden kabels per dag moet doen heeft uiteraard wel gereedschap.
Wat betreft de twee kabels: ik zou de eerste nemen. Die is minstens zo goed, maar de connectoren zijn afneembaar zodat je de kabel later nog kan inkorten of de connectoren op een andere kabel kan gebruiken.
Zelf heb ik hier de Hirschmann kabelstripper van een paar tientjes. Ding is inderdaad erg duur voor wat je krijgt, maar joh wat werkt dat erg prettig. Gewoon eropzetten, een paar keer ronddraaien en klaar. Alhoewel ik geen monteur ben en alleen mijn eigen spul aansluit ben ik op die manier wel altijd een stuk sneller klaar dan pielen met een mesje of tangetje ofzo. Daarnaast is het resultaat echt een heel stuk mooier dan met een mesje.
Ik ben het me Alex3305 eens.
Zelf heb ik deze kabelstripper:
http://www.allekabels.nl/...03/445/coax-stripper.html
Inderdaad niet goedkoop, maar oh zo handig. In mijn woning moest ik 12 kabels aan beide zijden strippen + de kabels voor de TV's, totaal zo;n 30-34 kabels. Dan is die 15 Euro de investering waard.
Ook zou ik goede stekkers gebruiken en niet die goedkope Praxis "zooi". Deze dus:
http://www.allekabels.nl/...mann-antenne-stekker.html
(Let Op: Je hebt een mannetje en een vrouwtje nodig).
Tot slot nog opletten dat bij het monteren van de kabels de metalen buitenrand niet de koperen kern raakt (ook niet met een enkel dun adertje) want dat kan vervelende storing geven.
Alles bij elkaar zal het maar iets duurder zijn dan met goedkopere spullen, maar het resultaat is een aanzienlijk beter en stabieler beeld.
Zelf heb ik deze kabelstripper:
http://www.allekabels.nl/...03/445/coax-stripper.html
Inderdaad niet goedkoop, maar oh zo handig. In mijn woning moest ik 12 kabels aan beide zijden strippen + de kabels voor de TV's, totaal zo;n 30-34 kabels. Dan is die 15 Euro de investering waard.
Ook zou ik goede stekkers gebruiken en niet die goedkope Praxis "zooi". Deze dus:
Tot slot nog opletten dat bij het monteren van de kabels de metalen buitenrand niet de koperen kern raakt (ook niet met een enkel dun adertje) want dat kan vervelende storing geven.
Alles bij elkaar zal het maar iets duurder zijn dan met goedkopere spullen, maar het resultaat is een aanzienlijk beter en stabieler beeld.
http://www.deyterra.com
Er is vandaag iemand aan de deur geweest die mij een alles in een pakket aanbood ik zou de decoder dan gratis krijgen.
Ook zij ze erbij dat het dan de Humax harddisk decoder zou zijn want de Cisco decoders zijn op.
Heb het niet gedaan maar vond het wel aantrekkelijk aangezien ik beslist geen Cisco wil.
Weet iemand of dit echt zo is.
Ook zij ze erbij dat het dan de Humax harddisk decoder zou zijn want de Cisco decoders zijn op.
Heb het niet gedaan maar vond het wel aantrekkelijk aangezien ik beslist geen Cisco wil.
Ik geloof dat diegene gelijk heeftrjn27 schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:32:
Er is vandaag iemand aan de deur geweest die mij een alles in een pakket aanbood ik zou de decoder dan gratis krijgen.
Oké hoe weet je dat de reden dat ik wat huiverig ben is dat ik straks alsnog met de Cisco zit opgescheept.
Weet iemand hoe het zit als bestaande klant om een ITV decoder te krijgen? Zou er graag één willen, maar Ziggo wil dat ik de volle mep betaal. Maar als ik nieuwe klant zou worden (dus eerst opzeggen) krijg ik wel korting, nu is dat opzeggen weer een gedoe en daar heb ik geen zin in. Tevens zag ik dat er voor sommige klanten zelfs gratis decoders zijn (www.ziggo.nl/gratis). Iemand een idee hoe ik deze een beetje goedkoop op de kop kan tikken (via Ziggo of ergens anders)?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
De klachtenprocedure induiken van Ziggo. De helpdesk een officiele klacht laten opmaken dat je het er niet mee eens bent dat je de volle mep moet betalen, dat je best nog minimaal een jaar aan je contract vast wil zitten als tegenvoorwaarde. De afdeling klachtenmanagement kan je dan prima verder helpen
Omdat ik zelf installaties voor Ziggo uitvoer.rjn27 schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:00:
[...]
Oké hoe weet je dat de reden dat ik wat huiverig ben is dat ik straks alsnog met de Cisco zit opgescheept.
Overigens is die Cisco echt niet zo vreselijk als jij het doet overkomen. De Humax is beter, maar de Cisco is voor de prijs die je betaalt ook een prima apparaat.
Hoe kan het dat Ziggo €40,- vraagt voor een losse smartcard en bij Foka bv kun je die al kopen voor €15,-.
Daar zit toch geen verschil tussen ga ik zo vanuit?
Of kijk ik weer verkeerd ...
Daar zit toch geen verschil tussen ga ik zo vanuit?
Of kijk ik weer verkeerd ...
Oke en is dat dan de Humax 5200 die ik geleverd krijg, als je ziggo zelf belt weten ze niet zeker wat je krijgt.Timmert schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:27:
[...]
Omdat ik zelf installaties voor Ziggo uitvoer.
Overigens is die Cisco echt niet zo vreselijk als jij het doet overkomen. De Humax is beter, maar de Cisco is voor de prijs die je betaalt ook een prima apparaat.
Ik heb nu glasvezel van xmsnet wat goed werkt maar alles bij 1 provider vind ik opzich wel aantrekkelijk
Pas hier echt mee op. Mij is ook de Humax 5200 beloofd (zie verhaal eerder hier door mij gepost). Uiteindelijk de Cisco gekregen na meerdere keren overleggen via de telefoon. Medewerker van Ziggo gaf zelf aan dat de 5200 nog helemaal niet geleverd worden (via alles-in-een aanbiedingen). Volgens de leidinggevende is de 5200 ook prijs technisch te duur om gratis weg te geven of tegen een beperkte bijbetaling. Het was dan ook nog niet duidelijk of deze net zoals de Cisco's ooit weggeven gaan worden.rjn27 schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:54:
[...]
Oke en is dat dan de Humax 5200 die ik geleverd krijg, als je ziggo zelf belt weten ze niet zeker wat je krijgt.
Ik heb nu glasvezel van xmsnet wat goed werkt maar alles bij 1 provider vind ik opzich wel aantrekkelijk
De installatie monteur zelf gaf aan dat de Cisco's bijna op waren en dat er wel Humax 5200 klaar lagen maar nog niet werden uitgeleverd.
Sinds gistermiddag 17u heb ik last van een trage verbinding.
Haal max 30Mbit, ipv de 60Mbit.
Zag vanmorgen dat de DS groen brand ipv blauw.
Heb gisteren de modem in bridge laten zetten en heb zelf mn DD-WRT router erachter gehangen, was zo gepiept.
Hoop dat het een tijdelijk probleem is, modem is nl. 2 week geleden vervangen. (Ubee EVW3200)
Regio Groningen zuid. Nog meer mensen problemen?
Heb al even contact gehad met de helpdesk, die roepen gelijk dat het aan mn kabel moet liggen.
Heb gisteren de modem in bridge laten zetten en heb zelf mn DD-WRT router erachter gehangen, was zo gepiept.
Hoop dat het een tijdelijk probleem is, modem is nl. 2 week geleden vervangen. (Ubee EVW3200)
Heb al even contact gehad met de helpdesk, die roepen gelijk dat het aan mn kabel moet liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 30-12-2012 14:44 ]
Whatever.
Dat roepen ze altijd...bloed irritantHarmen schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:43:
Laptop/PC direct achter je modem, dan nog steeds problemen..?Harmen schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:43:
Sinds gistermiddag 17u heb ik last van een trage verbinding.
Ik heb nog een ubee modem met wifi mogelijkheid liggen, kan ik deze aan mijn buurman geven, zodat hij deze kan gebruiken? Moet je dan ziggo bellen om het mac adres door te geven of is stroom eraf en aansluiten voldoende?
Het modem heb jij in bruikleen van Ziggo. Staat ook op jou naam geactiveerd dus lijkt me niet handig om hem aan je buurman te geven. Waarom vraagt je buurman er zelf niet een aan bij Ziggo? Als je er vanaf wilt gewoon terug geven aan Ziggo. Dan kunnen die hem aan een andere klant geven of recyclen, wel zo netjes.Untouchablezz20 schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:46:
Ik heb nog een ubee modem met wifi mogelijkheid liggen, kan ik deze aan mijn buurman geven, zodat hij deze kan gebruiken? Moet je dan ziggo bellen om het mac adres door te geven of is stroom eraf en aansluiten voldoende?
[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 30-12-2012 19:41 ]
Zo is het niet helemaal. Je hebt het modem inderdaad van Ziggo in bruikleen gekregen, dus uitlenen/weggeven/verkopen zal niet toegestaan zijn. Echter is het zo dat, als jij een ander modem na die Ubee met WiFi hebt geactiveerd, die Ubee automatisch gedeactiveerd wordt. Technisch gezien kun je die dus bij je buurman activeren. Of het de bedoeling is, is een tweede...
Ik heb ziggo gebeld met de vraag wat ik met het modem moet doen, medewerker gaf aan dat ik hem kan houden mits ziggo mij een brief stuurt om deze alsnog terug te sturen. Brief nooit ontvangen, dus ga er voor het gemak van uit dat ziggo hem niet wilt. Ik ga hem aansluiten, en kijken of ik internet krijg. Daarnaast is het bij een verhuizing toch niet anders? Dan activeer je hem toch ook op een ander adres?
Ds lampje brand groen, hoort normaal blauw te zijn.Exorcist schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:12:
[...]
Laptop/PC direct achter je modem, dan nog steeds problemen..?
Er worden dus geen kanalen gebonden zag ik op de site van ubee.
Whatever.
En als je het toch op een budget moet doen: kijk eens bij de Action. Ik zag daar toevallig dat ze ook coax stekkers hadden.. van metaal! Waarschijnlijk niet zo solide als Hirschmann, maar ze zullen waarschijnlijk wel volstaan. Het probleem bij die bouwmarktrommel is dat ze een plastic kapje hebben waardoor de afscherming gewoon nul is.rally schreef op zondag 30 december 2012 @ 08:06:
Nog een alternatief (wat ik gebruik waar mogelijk) zijn F-connectors. Te gebruiken bij verlengen, splitters en taps en eventueel in combinatie met een F->coax verloop ook in je TV of ontvanger. F-connectors kosten bijna niets en hebben zelfs minder signaalverlies dan reguliere coaxstekkers.
Nadeel van F is dat het kwetsbaarder is omdat de koperen kern bij een losse stekker direct zichtbaar is en je de connector vast moet schroeven ipv. alleen maar inpluggen.
http://www.ziggo-itvactie.nl/Snippertje schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:51:
Weet iemand hoe het zit als bestaande klant om een ITV decoder te krijgen? Zou er graag één willen, maar Ziggo wil dat ik de volle mep betaal. Maar als ik nieuwe klant zou worden (dus eerst opzeggen) krijg ik wel korting, nu is dat opzeggen weer een gedoe en daar heb ik geen zin in. Tevens zag ik dat er voor sommige klanten zelfs gratis decoders zijn (www.ziggo.nl/gratis). Iemand een idee hoe ik deze een beetje goedkoop op de kop kan tikken (via Ziggo of ergens anders)?
Hmm, lastig. Ik sta voor de keuze €180 korting op Ai1 of een gratis recorder, maar de Cisco mogen ze houden. Als het echter de Humax 5200 zou zijn is het een ander verhaal.Bart1983 schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:11:
[...]
Pas hier echt mee op. Mij is ook de Humax 5200 beloofd (zie verhaal eerder hier door mij gepost). Uiteindelijk de Cisco gekregen na meerdere keren overleggen via de telefoon. Medewerker van Ziggo gaf zelf aan dat de 5200 nog helemaal niet geleverd worden (via alles-in-een aanbiedingen). Volgens de leidinggevende is de 5200 ook prijs technisch te duur om gratis weg te geven of tegen een beperkte bijbetaling. Het was dan ook nog niet duidelijk of deze net zoals de Cisco's ooit weggeven gaan worden.
De installatie monteur zelf gaf aan dat de Cisco's bijna op waren en dat er wel Humax 5200 klaar lagen maar nog niet werden uitgeleverd.
Thanks! Ben er uiteindelijk voor gegaan om het toch allemaal zelf te gaan doen. Het ging niet heel erg om het budget, maar aangezien dit echt mn enige coax kabel is ga ik het wel met een aardappelschilmesje proberen (al geprobeerd op een oude kabel, ging prima). Uiteindelijk één Hirschmann female coax aansluiting (voor de AOP), één Hirschmann push-on f connector (male voor de versterker) inderdaad en 3 meter Hirschmann KOKA799 gekocht, dus dat moet goed komen. Iedereen bedankt voor de hulp en tips!W3ird_N3rd schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:55:
[...]
En als je het toch op een budget moet doen: kijk eens bij de Action. Ik zag daar toevallig dat ze ook coax stekkers hadden.. van metaal! Waarschijnlijk niet zo solide als Hirschmann, maar ze zullen waarschijnlijk wel volstaan. Het probleem bij die bouwmarktrommel is dat ze een plastic kapje hebben waardoor de afscherming gewoon nul is.
Nog een alternatief (wat ik gebruik waar mogelijk) zijn F-connectors. Te gebruiken bij verlengen, splitters en taps en eventueel in combinatie met een F->coax verloop ook in je TV of ontvanger. F-connectors kosten bijna niets en hebben zelfs minder signaalverlies dan reguliere coaxstekkers.
Nadeel van F is dat het kwetsbaarder is omdat de koperen kern bij een losse stekker direct zichtbaar is en je de connector vast moet schroeven ipv. alleen maar inpluggen.
Wat loopt iedereen toch af te geven op die Cisco decoder. Ik heb ze allebei thuis staan het eerste model bijna 4 jaar. Ja, het menu is soms beetje traag, zeker als hij net aanstaat maar werkt prima. Kan opnemen, tv pauseren en uitzendinggemist kijken.W3ird_N3rd schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:55:
[...]
Hmm, lastig. Ik sta voor de keuze €180 korting op Ai1 of een gratis recorder, maar de Cisco mogen ze houden. Als het echter de Humax 5200 zou zijn is het een ander verhaal.
Enigszins mee eens.. Ben an sich tevreden met de Cisco. Is inderdaad na het opstarten enorm traag met het menu, EPG e.d. maar dat trekt vanzelf bij. Wel erger ik me aan de beeldkwaliteit (mijn oude Humax gaf zwart echt als zwart door, de Cisco maakt er meer grijs van vind ik), en het feit dat bij het pauzeren/opnemen het geluid soms niet mee wordt opgenomen en/of dat het Dolby Digital signaal dan niet weer wordt opgepakt.jongetje schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:27:
[...]
Wat loopt iedereen toch af te geven op die Cisco decoder. Ik heb ze allebei thuis staan het eerste model bijna 4 jaar. Ja, het menu is soms beetje traag, zeker als hij net aanstaat maar werkt prima. Kan opnemen, tv pauseren en uitzendinggemist kijken.
Dan zullen wij wel echte pechvogels zijn ofzo... Ik kan meepraten over 3 (!) Cisco 8485's. Alledrie vertoonden ze gebreken in de basisfunctie: het opnemen gebeurt soms helemaal goed, soms helemaal niet, soms gedeeltelijk, soms maar 5 minuten, soms valt een opname ineens weg uit de agenda, een opname die wekelijks gedaan wordt gaat wekenlang goed en dan ineens niet, geluid wat niet wil oppakken na een pauze, lipsync die ineens volledig ernaast gaat lopen.
Gelukkig (voor ons) heeft Ziggo steeds goed meegewerkt op garantiegebied. Na twee eerdere omruilingen hebben we nu, na een officiele klacht over de gebrekkige werking van de basisfuncties van het apparaat, het aankoopbedrag terug gekregen en een aardige tegemoetkoming in de kosten van de Humax 5200. Over zowel deze procedure als de Humax zijn wij erg tevreden.
Gelukkig (voor ons) heeft Ziggo steeds goed meegewerkt op garantiegebied. Na twee eerdere omruilingen hebben we nu, na een officiele klacht over de gebrekkige werking van de basisfuncties van het apparaat, het aankoopbedrag terug gekregen en een aardige tegemoetkoming in de kosten van de Humax 5200. Over zowel deze procedure als de Humax zijn wij erg tevreden.
Ik heb ervaring met behoorlijk wat digitale decoders, en soms zit er ook gewoon meuk tussen.jongetje schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:27:
[...]
Wat loopt iedereen toch af te geven op die Cisco decoder. Ik heb ze allebei thuis staan het eerste model bijna 4 jaar. Ja, het menu is soms beetje traag, zeker als hij net aanstaat maar werkt prima. Kan opnemen, tv pauseren en uitzendinggemist kijken.
En als die Cisco niet lekker zou werken (de reactie boven mij is een bevestiging dat dat echt niet zo vanzelfsprekend is) dan zit je meteen met een apparaat waar je niks meer mee kan. Cisco heeft zich gewoon totaal niet bewezen op de DTV-markt. Totaal niet te vergelijken met de reputatie van een Topfield of Humax.
Komt bij dat bij de Cisco de opnames er niet af te halen zijn, imho toch een fors nadeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 31-12-2012 23:49 ]
Een dag of drie geleden viel me ineens op dat onze hond al een paar dagen de woonkamer vermeed. Mocht ie er dan toch komen dan bleef hij uit de buurt van de Cisco-modem.
Gisterochtend, toen het stil was in de woonkamer, kwam ik erachter waarom. De Cisco genereert continue een hoge pieptoon. Constant en de frequentie veranderd af en toe een beetje.
Na uit- en inschakelen verdwijnt het, maar na verloop van tijd begint ie toch weer te fluiten.
Bekend probleem? Ik ga maar eens contact opnemen met Ziggo, voordat ie ermee ophoudt.
Gisterochtend, toen het stil was in de woonkamer, kwam ik erachter waarom. De Cisco genereert continue een hoge pieptoon. Constant en de frequentie veranderd af en toe een beetje.
Na uit- en inschakelen verdwijnt het, maar na verloop van tijd begint ie toch weer te fluiten.
Bekend probleem? Ik ga maar eens contact opnemen met Ziggo, voordat ie ermee ophoudt.
Verwijderd
Zelf heb ik dit probleem ook gehad. Kreeg een monteur langs en die heeft het modem netjes vervangen. Sinds dien geen problemen meer gehad.Masimo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:09:
Een dag of drie geleden viel me ineens op dat onze hond al een paar dagen de woonkamer vermeed. Mocht ie er dan toch komen dan bleef hij uit de buurt van de Cisco-modem.
Heb mn EVW3200 laten bridgen afgelopen zaterdagmiddag.
Na 4u heb ik problemen gekregen met de downstream channels, geen bonding meer mogelijk.
Iemand een idee of een factory reset zal helpen? Moet ik dan bijvoorbeeld ook de modem weer activeren oid?
Na 4u heb ik problemen gekregen met de downstream channels, geen bonding meer mogelijk.
Iemand een idee of een factory reset zal helpen? Moet ik dan bijvoorbeeld ook de modem weer activeren oid?
Whatever.
Reboot is storingsreactie 1 :-) even de stroom eraf en er weer op lost veel problemen op. Je hoeft niet opnieuw te activeren.
Hahaha, dat heb ik ten treure gedaan inmiddels.
Orginele kabel er tussen, contactdoos gecontroleerd etc.
Denk dat ik van de week maar even ga bellen, ben wel klaar met Ubee. Is inmiddels de 2de die de geest geeft.
Is de Cisco stabieler?
Orginele kabel er tussen, contactdoos gecontroleerd etc.
Denk dat ik van de week maar even ga bellen, ben wel klaar met Ubee. Is inmiddels de 2de die de geest geeft.
Is de Cisco stabieler?
Whatever.
Mijn zwager heeft afgelopen week anders nog gewoon een Cisco gekregenTimmert schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:27:
[...]
Omdat ik zelf installaties voor Ziggo uitvoer.
mijn pakket komt 11 januari, ben benieuwd, denk gewoon een cisco
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nou, contact gehad met Ziggo.
Er komt wederom een monteur langs, ze kunnen niet aangeven welke modem ze leveren.
Hoop dat ze een Cisco kunnen leveren, ben nu wel klaar met die Ubee.
Er komt wederom een monteur langs, ze kunnen niet aangeven welke modem ze leveren.
Hoop dat ze een Cisco kunnen leveren, ben nu wel klaar met die Ubee.

Whatever.
Hier bij mijn vriendin is de internetverbinding (postcode 9611) de laatste dagen erg brak.
Ik heb het modem al even van de stroom gehad, de computer nagelopen op malware, maar de internetverbinding is bagger.
Ik heb een test gedaan op pingtest.net en het resultaat is >600ms en een "F" grade internetverbinding, op 2 verschillende servers.
Pagina's laden wel, maar met horten en stoten. Gebeld naar Ziggo, maar door "overweldigende drukte" moest ik maar even op een andere tijd weer bellen.
Ik heb het modem al even van de stroom gehad, de computer nagelopen op malware, maar de internetverbinding is bagger.
Ik heb een test gedaan op pingtest.net en het resultaat is >600ms en een "F" grade internetverbinding, op 2 verschillende servers.
Pagina's laden wel, maar met horten en stoten. Gebeld naar Ziggo, maar door "overweldigende drukte" moest ik maar even op een andere tijd weer bellen.
De bestaande voorraad verschilt natuurlijk per installatiepartner (Ziggo gebruikt meerdere installateurs). Ik heb in ieder geval geen Cisco's meer.martinusz schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:03:
[...]
Mijn zwager heeft afgelopen week anders nog gewoon een Cisco gekregen![]()
mijn pakket komt 11 januari, ben benieuwd, denk gewoon een cisco
@Snowwie, balen idd.
Het is nu echt om te huilen. Gebruik nu mn Android via 3G.
Wat zijn de kleuren van jou Ds en Us leds?
Het is nu echt om te huilen. Gebruik nu mn Android via 3G.
Wat zijn de kleuren van jou Ds en Us leds?
Whatever.
Mijn ouders hebben ook net als ik ook Ziggo Alles-in-1 Plus.
Zij halen de genoemde download van 60 Mbit/s niet en ik wel! Ze komen namelijk uit rond de 15 á 20 Mbit/s.
Al meerdere malen gebeld met ze, heb je ze aan de lijn vragen ze om een speedtest te doen, doe je dat geeft hij wel 60 Mbit/s aan! Is het telefoon gesprek afgelopen zit hij gewoon weer rond de 15 á 20 Mbit/s.
Is hier wat aan te doen? Ze willen liever wel bij Ziggo blijven ivm onderling gratis bellen!
Zij halen de genoemde download van 60 Mbit/s niet en ik wel! Ze komen namelijk uit rond de 15 á 20 Mbit/s.
Al meerdere malen gebeld met ze, heb je ze aan de lijn vragen ze om een speedtest te doen, doe je dat geeft hij wel 60 Mbit/s aan! Is het telefoon gesprek afgelopen zit hij gewoon weer rond de 15 á 20 Mbit/s.
Is hier wat aan te doen? Ze willen liever wel bij Ziggo blijven ivm onderling gratis bellen!
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Ik laat geen monteur komen, maar we zien het wel wat het wordt!!! Of ik laat jou langs komen zodat ik een humax krijgTimmert schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:30:
[...]
De bestaande voorraad verschilt natuurlijk per installatiepartner (Ziggo gebruikt meerdere installateurs). Ik heb in ieder geval geen Cisco's meer.
Vraagje, ik heb ziggo alles-in-een, dus met telefonie. Naast mijn nummer bij Ziggo wil ik mijn Voipbuster en zakelijke voip nummer weer gaan gebruiken. Als ik voip software op mijn pc installeer dan krijg ik het maar niet werkend, ook niet met mijn Fritzbox achter het Ziggo modem.
Nu lees ik dat ik het Ziggo modem in bridge moet (laten?) zetten, waarna ik bijvoorbeeld mijn Fritzbox de rest kan laten doen. Werkt het telefoon nummer van Ziggo dan nog wel? De Fritzbox is een 7340, overgehouden van mijn vorige Adsl verbinding. Volgens mij moet dat niet uitmaken, aangezien het Ziggo modem dan voor de internet verbinding zorgt, of maak ik een denkfout?
Nu lees ik dat ik het Ziggo modem in bridge moet (laten?) zetten, waarna ik bijvoorbeeld mijn Fritzbox de rest kan laten doen. Werkt het telefoon nummer van Ziggo dan nog wel? De Fritzbox is een 7340, overgehouden van mijn vorige Adsl verbinding. Volgens mij moet dat niet uitmaken, aangezien het Ziggo modem dan voor de internet verbinding zorgt, of maak ik een denkfout?
Ja, dat staat namelijk helemaal los van het internet/routergedeelte.siemed schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:30:
Werkt het telefoon nummer van Ziggo dan nog wel?
De fritzbox kan opzich als router fungeren, maar ik heb geen idee hoe je dat bij zo'n apparaat instelt...
Net webcare gesproken, er is gewoon een Cisco besteld. Humax wordt geleverd als je niet voor de recorder kiest.martinusz schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:15:
[...]
Ik laat geen monteur komen, maar we zien het wel wat het wordt!!! Of ik laat jou langs komen zodat ik een humax krijg
Vorige maand na de brief van de prijsverhoging had ik mijn abonnement aangepast naar Basis. Sinds 1 januari was het dan zover... Inmiddels heb ik de upgrade naar Plus alweer aangevraag
.
Mijn RSYNC backup loopt nu zo ellendig lang, dat er gewoon niet te internetten is als dat gaande is. Ik had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn
.
Waar ik "vroeger" begonnen was bij @Home met 4Mbit download en 128Kbit upload, is 10Mbit om 1Mbit tegenwoordig wel erg krapjes. Of misschien is door de jaren heen mijn referentiekader volledig om zeep geholpen
.
In ieder geval, Alles in 1 Plus is wat mij betreft toch het minimale
.
Mijn RSYNC backup loopt nu zo ellendig lang, dat er gewoon niet te internetten is als dat gaande is. Ik had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn
Waar ik "vroeger" begonnen was bij @Home met 4Mbit download en 128Kbit upload, is 10Mbit om 1Mbit tegenwoordig wel erg krapjes. Of misschien is door de jaren heen mijn referentiekader volledig om zeep geholpen
In ieder geval, Alles in 1 Plus is wat mij betreft toch het minimale
Ik heb ook Plus besteld, maar ik maak mij toch zorgen om de snelheid. Mijn lijn nu is van Telfort ADSL en daar haal ik effectief 12mbit.
Als ik kijk naar de speedtest.nl resultaten voor mijn postcode, dan is dat bijna het hoogste. Er staan ook resultaten van ziggo alles in 1 in de lijst die slechter scoren of maar net beter
Ik dacht dat kabel altijd veel hogere snelheden kan behalen dan adsl?
Als ik kijk naar de speedtest.nl resultaten voor mijn postcode, dan is dat bijna het hoogste. Er staan ook resultaten van ziggo alles in 1 in de lijst die slechter scoren of maar net beter
Mijn RSYNC (incrementeel) loopt gewoon 's nachts als ik slaap. En dan gaat dat prima met 1Mbit :-), zoveel data komt er bij mij niet bij dat het 's ochtends niet klaar is.fredkroket schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:27:
Mijn RSYNC backup loopt nu zo ellendig lang, dat er gewoon niet te internetten is als dat gaande is. Ik had niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn.
Je upload volledig dichtstoppen is trouwens nooit echt lekker voor je verbinding. Als ik overdag download zet ik er ook een limiet op omdat er anders voor de rest niet te internetten is.
Ik ben sinds Januari ook maar eens naar Basis gegaan. Zolang ik mijn iCloud RDP gewoon kan blijven gebruiken vind ik het goed... Ik download toch niet zo gek veel meer.. En of een liedje nu 1 of 3 minuten duurt... is me geen 18 euro meer waard. (heb ook de TV verlaagd)
Ik merk dat ik steeds minder met mijn TV doe.. dus een basis abbo is gewoon voldoende..
18 euro per maand is toch weer een flinke stapel apps of muziek die je kan kopen..
Tot nu toe geen last, maar we wachten af.
Ik merk dat ik steeds minder met mijn TV doe.. dus een basis abbo is gewoon voldoende..
18 euro per maand is toch weer een flinke stapel apps of muziek die je kan kopen..
Tot nu toe geen last, maar we wachten af.
FreeReef.nl
Klopt an sich wel... Normaal is hij vrij vlot klaar. Maar mijn vrouw zet er af en doe op een dag vele GB's op aan foto's en dan scheelt het toch veel (en dan is hij dagen bezig). Daarnaast heb ik ook nog een inkomende backup, dus om alles een beetje soepel te plannen, zou het toch mooier zijn met 6Mbit.jongetje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:03:
[...]
Mijn RSYNC (incrementeel) loopt gewoon 's nachts als ik slaap. En dan gaat dat prima met 1Mbit :-), zoveel data komt er bij mij niet bij dat het 's ochtends niet klaar is.
Je upload volledig dichtstoppen is trouwens nooit echt lekker voor je verbinding. Als ik overdag download zet ik er ook een limiet op omdat er anders voor de rest niet te internetten is.
Verwijderd
Bij Ziggo hanteren ze een maximaal verlies van 10% als je je pc/laptop met een kabel op het modem zit.martinusz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 07:51:
Ik heb ook Plus besteld, maar ik maak mij toch zorgen om de snelheid. Mijn lijn nu is van Telfort ADSL en daar haal ik effectief 12mbit.
Alles daaronder is reden voor een monteur. Via wireless is het haal je 0,1mbit dan is het jammer maar helaas, succes
Dus ja, je zou hoger moeten komen dan met ADSL.
Nadat men hier klaagde over slechte telefoniekwaliteit (haperend/wegvallend geluid) heb ik het modem geherstart.
De interface voelt nu weer vlot aan, telefonie nog niet getest (edit: werkt prima nu) maar tot mijn schrik ben ik er achter gekomen dat ze de port forwarding interface hebben aangepast cq fors "dommer" gemaakt.
Voorheen kon je netjes een beschrijving neerzetten én een andere poort buiten -> binnen instellen en dat is nu allemaal weg. Heel irritant
De interface voelt nu weer vlot aan, telefonie nog niet getest (edit: werkt prima nu) maar tot mijn schrik ben ik er achter gekomen dat ze de port forwarding interface hebben aangepast cq fors "dommer" gemaakt.
Voorheen kon je netjes een beschrijving neerzetten én een andere poort buiten -> binnen instellen en dat is nu allemaal weg. Heel irritant
[ Voor 3% gewijzigd door Sypher op 03-01-2013 09:42 ]
Sinds gisteravond is mn verbinding erg slecht. Monteur komt pas maandag, ze konden niet eerder.
Wel vreselijk irritant dat ze geen modems opsturen oid, kan zelf ook wel zo'n ding plaatsen.
Hopelijk werkt de andere modem beter, anders stap ik wel over op een andere provider. Wordt hier een beetje moe van.
Wel vreselijk irritant dat ze geen modems opsturen oid, kan zelf ook wel zo'n ding plaatsen.

Hopelijk werkt de andere modem beter, anders stap ik wel over op een andere provider. Wordt hier een beetje moe van.

Whatever.
We zullen zien, kan het altijd goed testen met mijn NAS, die zit met een korte kabel aan de modem vast en heeft over het algemeen stabiele verbinding. 10% is niet zo erg, 50mbit kan ik mee levenVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:26:
[...]
Bij Ziggo hanteren ze een maximaal verlies van 10% als je je pc/laptop met een kabel op het modem zit.
Alles daaronder is reden voor een monteur. Via wireless is het haal je 0,1mbit dan is het jammer maar helaas, succes![]()
Dus ja, je zou hoger moeten komen dan met ADSL.
Kon alleen nog een snelheidsindicatie via de consumentbond vinden op mijn postcode, daar stond bij ziggo 38,9 mbit, is op zich ook niet verkeerd
De consumentenbond is er nu ook achter. Hopelijk dat het mensen wakker maakt.Verstekbakker schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:57:
[...]
Er zit een WPS functie op. Dat is een pincode van 8 cijfers en die is gewoon door te brute forcen open te krijgen. In België heb je hetzelfde met Telenet routers, die hebben ook allemaal WPS en zijn heel simpel open te krijgen. Ook Cisco of Netgear of wat voor merk dan ook met WPS kan dit lek hebben, hoeft niet perse van Ziggo te komen. Het maakt dus ook niet uit hoe complex je je wachtwoord maakt!
Ik weet niet of ik hier mag uitleggen hoe je dat precies doet, maar voor iemand die wel eens Linux heeft geïnstalleerd en gebruikt is het een 'piece of cake'. Veel simpeler dan WEP beveiliging kraken vind ik. WPS uitzetten schijnt geen zin te hebben, de router geeft gewoon antwoord als een commando op hem af komt.
Nu kun je denken, ja boeie, dan internetten ze toch op mijn verbinding, maakt me niks uit. Maar zo kunnen ze dus ook je hele draadloze verkeer onderscheppen EN ontsleutelen (als je geen https gebruikt in ieder geval).
Maar het zal wel net als bij de KPN Thomson en KPN Speedtouch niemand een zak uitmaken. Doe mij maar DDWRT...
http://www.consumentenbon...ze-routers/extra/wps-lek/
-edit- RTL Nieuws erover: http://www.rtl.nl/compone...vragen-over-routerlek.xml
Ziggo doet alsof het bijna onmogelijk is! In April 2012 had ik mijn eerste keer... En het is echt doodsimpel! Wat een onbetrouwbare lui zijn die gasten van Ziggo...
BNR: http://www.bnr.nl/program...-miljoen-wifi-routers-lek
Telenet (Belgische Ziggo/UPC) heeft hetzelfde lek in de routers van hun klanten.
[ Voor 13% gewijzigd door Verstekbakker op 03-01-2013 20:19 ]
What the f?
Kan ik straks wanneer ze het modem opsturen dus alsnog WiFi uitschakelen en een los AP aansluiten?
Kan ik Ziggo een rekening sturen voor het extra energieverbruik omdat hun apparatuur fout is ontworpen? 
Toen verliet ik iTV maar bleek dat ik ook geen gewone TV meer kon kijken. Alles bleef grijs zonder foutmelding. Pas na het uit- en weer inschakelen van de Humax 5100 deed TV het weer en toen kon ik ook zonder haperen het TV Gemist programma kijken wat eerder niet lukte.
Humax kapot?

En opnieuw, ik keek iets op TV Gemist en het beeld viel steeds weg of blokte of stond even stil. Ik weet uit ervaring dat als je bijna genoeg signaal hebt waardoor je af-en-toe wat ziet je maar een heel klein beetje extra hoeft te hebben om perfect beeld te krijgen (digitaal hè..) dus ik heb even snel on-the-fly de multitap er tussenuit gesloopt, maar, geen enkel verschil.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 03:23:
[...]
Wat is een FRA-versterker?
Te sterk signaal lijkt me stug.Maar aangezien televisiezenders op 256QAM-frequenties gewoon goed werken en ik ook al meerdere films/series in iTV heb gekeken zonder corruptie lijkt een te zwak signaal me ook niet direct voor de hand te liggen.
Toen verliet ik iTV maar bleek dat ik ook geen gewone TV meer kon kijken. Alles bleef grijs zonder foutmelding. Pas na het uit- en weer inschakelen van de Humax 5100 deed TV het weer en toen kon ik ook zonder haperen het TV Gemist programma kijken wat eerder niet lukte.
Humax kapot?
Die kabel die nergens naartoe gaat, zit daar een eindweerstand op? Zonder eindweerstand krijg je storing.W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:07:
What the f?Kan ik straks wanneer ze het modem opsturen dus alsnog WiFi uitschakelen en een los AP aansluiten?
Kan ik Ziggo een rekening sturen voor het extra energieverbruik omdat hun apparatuur fout is ontworpen?
[...]
En opnieuw, ik keek iets op TV Gemist en het beeld viel steeds weg of blokte of stond even stil. Ik weet uit ervaring dat als je bijna genoeg signaal hebt waardoor je af-en-toe wat ziet je maar een heel klein beetje extra hoeft te hebben om perfect beeld te krijgen (digitaal hè..) dus ik heb even snel on-the-fly de multitap er tussenuit gesloopt, maar, geen enkel verschil.
Humax kapot?
En leg je netwerkveiligheid niet in handen van boeven gelijk Ziggo, het boeit ze helemaal niets dat jouw netwerk EN NETWERKVERKEER!!! op straat zweeft. Letterlijk op straat zweeft. Configureer je eigen router, bijvoorbeeld met DD-WRT en laat je niet voor de gek houden.
Op de analoge TV's is geen bijzondere storing te zien, maar ik zal eens kijken, ik heb iig nog wel wat losse afsluitweerstanden liggen.
En tja het was wel mooi geweest, ik heb namelijk nog geen N-accesspoint. Maar zo schiet het niet op.
Welke randdebiel heeft dan ook WPS uitgevonden, het was toch prima zoals het was.
En tja het was wel mooi geweest, ik heb namelijk nog geen N-accesspoint. Maar zo schiet het niet op.
Welke randdebiel heeft dan ook WPS uitgevonden, het was toch prima zoals het was.

Je signaal kaatst aan het eind van je kabel terug. Bij gewoon tv kijken is dat misschien geen probleem, maar bij digitaal of on-demand (dan ben je over je eigen lijn aan het roepen) kan het misschien wel kwaad. Aantal meters kabel moet je ook bij elkaar optellen, gaat niet zomaar om de lengte, maar om het totaal aan koper.W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:11:
Op de analoge TV's is geen bijzondere storing te zien, maar ik zal eens kijken, ik heb iig nog wel wat losse afsluitweerstanden liggen.
Bejaarden en kapsters willen ook wifi, maar dan moet het natuurlijk wel makkelijk en snel blijven. Helaas.
Ik heb de Humax 5100, ik roep dus alleen over ethernet/WiFi.Verstekbakker schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:27:
[...]
Je signaal kaatst aan het eind van je kabel terug. Bij gewoon tv kijken is dat misschien geen probleem, maar bij digitaal of on-demand (dan ben je over je eigen lijn aan het roepen) kan het misschien wel kwaad. Aantal meters kabel moet je ook bij elkaar optellen, gaat niet zomaar om de lengte, maar om het totaal aan koper.
Laat ze dan doen wat ze vroeger deden: de handige buurjongen/neef vragen, of gewoon een onbeveiligd AP opzetten.Bejaarden en kapsters willen ook wifi, maar dan moet het natuurlijk wel makkelijk en snel blijven. Helaas.
Hier is trouwens ook eindelijk de brief aangekomen over de prijsverhogingen. Ook hier staan wel de alles-in-1 pakketten erin maar niet de TV+internet pakketten. Zou Ziggo TV+internet af willen schaffen?
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 03-01-2013 22:04 ]
Ik zie eerder Ziggo als schuldige. Zij geven willens en wetens lek spul aan de klant, zonder enkele waarschuwing. Maar de lui in deze thread vind ik ook ontzettend ongeinteresseerd, alsof het ze geen hout boeit dat het hartstikke lek is. Dat zouden juist de slimmere moeten zijn met gezeur tegen Ziggo...W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:57:
[...]
Ik heb de Humax 5100, ik roep dus alleen over ethernet/WiFi.
[...]
Laat ze dan doen wat ze vroeger deden: de handige buurjongen/neef vragen, of gewoon een onbeveiligd AP opzetten.Zadel niet iedereen inclusief experts op met een hackbaar AP.
JordyHubers kreeg op Twitter van ZiggoWebcare het advies om WPS uit te zetten.. Ik heb getwittert met een link naar jouw post met de vraag wanneer ze van plan zijn om het probleem op te lossen.. Ben benieuwd.
Laten we hopen dat Mark Rutte of een van zijn ambtenaren geen Ziggo als provider heeft. Hopelijk blijven die ver uit de buurt van wifi!
Verwijderd
Ipad tv kijk app vraag:
Ik had een gebruikersnaam van ziggo (die op de ipad app ook nog werkte), maar na een downgrade van het meest uitgebreide tv pakket naar het pluspakket werkte mijn gebruikersnaam niet meer. Vreemd genoeg kan ik er nog wel mee inloggen op de ziggo site, maar de ipad app pakt hem niet meer (onbekende naam zegt hij).
Nu wil ik een nieuwe naam, maar kan ik twee gebruikersnamen aanmaken of gaat het dan ergens mis? Of zou de helpdesk mijn naam weer aan de praat kunnen krijgen?
Ik heb niet zo'n zin om de helpdesk hierover te bellen omdat ik vermoed dat ze daar zo 123 niet uitkomen via een belscript. En je moet ook maar net iemand hebben die zelf een ipad heeft en weet over welke app ik het precies heb (maar misschien denk ik nu te negatief)?
Ik had een gebruikersnaam van ziggo (die op de ipad app ook nog werkte), maar na een downgrade van het meest uitgebreide tv pakket naar het pluspakket werkte mijn gebruikersnaam niet meer. Vreemd genoeg kan ik er nog wel mee inloggen op de ziggo site, maar de ipad app pakt hem niet meer (onbekende naam zegt hij).
Nu wil ik een nieuwe naam, maar kan ik twee gebruikersnamen aanmaken of gaat het dan ergens mis? Of zou de helpdesk mijn naam weer aan de praat kunnen krijgen?
Ik heb niet zo'n zin om de helpdesk hierover te bellen omdat ik vermoed dat ze daar zo 123 niet uitkomen via een belscript. En je moet ook maar net iemand hebben die zelf een ipad heeft en weet over welke app ik het precies heb (maar misschien denk ik nu te negatief)?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 22:45 ]
Verwijderd
Ik ben leek, maar als ik ziggo internet heb kan ik er dan een andere modem/router inzetten? zo ja, tips voor welke?Verstekbakker schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:45:
[...]
Die kabel die nergens naartoe gaat, zit daar een eindweerstand op? Zonder eindweerstand krijg je storing.
En leg je netwerkveiligheid niet in handen van boeven gelijk Ziggo, het boeit ze helemaal niets dat jouw netwerk EN NETWERKVERKEER!!! op straat zweeft. Letterlijk op straat zweeft. Configureer je eigen router, bijvoorbeeld met DD-WRT en laat je niet voor de gek houden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]