Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
even een vraagje over ITV

is ITV alleen beschikbaar als je een aie pakket afneemt, ik heb nu gewoon tv plus maar itv activeert niet. vrees dat het er niet in zit omdat itv een internet verbinding nodig heeft. iemand ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47
Je had zelf nog niet gezocht zeker? Op de Ziggo site staat namelijk letterlijk bij het TV-Plus gedeelte:
Met een interactieve ontvanger kunnen alle Ziggo Televisie-abonnees gebruik maken van Interactieve Televisie. Dit betekent dat u gemiste programma's alsnog kunt kijken met TV Gemist, gewoon op uw eigen televisie. Met TV Plus kijkt u bovendien circa 30 wisselende films en circa 6 wisselende series on demand, zonder extra kosten. Het aanbod wordt regelmatig vernieuwd, zodat er altijd wel een film of serie van uw smaak te bekijken is.
Dat interactieve TV niet activeert ligt er 9 van de 10 keer aan dat je het niet goed aangesloten hebt.

By the way: voor iTV hoef je geen internet van Ziggo te hebben, dat verloopt technisch gescheiden van elkaar.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
beste groenteboer

ik had dat wel gelezen maar begon toch te twijfelen. hij probeert al 2 dagen te activeren, (alles zit goed aangesloten) tyd om ziggo te bellen dus
bedankt voor je info
Groentenboer schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:15:
Je had zelf nog niet gezocht zeker? Op de Ziggo site staat namelijk letterlijk bij het TV-Plus gedeelte:
[...]

Dat interactieve TV niet activeert ligt er 9 van de 10 keer aan dat je het niet goed aangesloten hebt.

By the way: voor iTV hoef je geen internet van Ziggo te hebben, dat verloopt technisch gescheiden van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
Waarschijnlijk heb je dan geen retourgeschikte versterker, of wandcontactdoos.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 16-12-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zo, tijd geleden dat ik dit topic last/volgde. Maar we kregen afgelopen week weer de "Zie" (folder van Ziggo) en daar stond een aanbieding van Film1: de eerste 3 maanden €5 p/maand en uiteraard elke maand opzegbaar (hier). Bij de voorwaarden staat ook niets over eerdere acties (dat je wel of niet aan de actie kunt deelnemen als je in de afgelopen tijd ook al van een vergelijkende actie gebruik hebt gemaakt; bij ons is dat overigens al lang geleden) dus misschien maar eens Film1 bestellen. Beviel mij wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 16-12-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
tiguan schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:23:
Zoals ik zei, niet goed aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 18:54
tiguan schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:23:
Hangt ook van je ontvanger af, ik heb de Humax 5100 en daarmee heb je geen retourkanaal nodig, de upload verloopt namelijk via een netwerkkabel of WiFi.

Cisco is een ander verhaal.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11:16
Op het moment heb ik ziggo a1p met de ciso wifi modem.

Ik heb thuis een htpc staan, hoe kan ik deze van een vast ip adres voor zien? Aangezien dit niet standaard word aangeboden?

Heb in dit topic laatst iets gelezen over dyndns maar kan het stukje zo niet terug vinden. Ook zou ik graag willen weten, hoe ik mijn htpc buitenshuis kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:16
HTPC een vast IP geven, kan in de Cisco dmv Static IP.
Inloggen in de Cisco. Geavanceerde instellingen, Setup, LAN Setup, Pre-assigned DHCP IP-adresses, MAC adres van de HTPC invoeren en gewenst IP adress.

Vervolgens portforwarding instellen in de Cisco. Inloggen in de modem. Geavanceerd instellingen, Applications & Gaming, Port Range Forwarding. Poort Range instellen naar keuze (bijv, Start: 5000 en End: 5000), Protocol: TCP, IP Adress: vast IP dat je hebt gegeven, Enable aanvinken.

Vervolgens surf je van buitenshuis naar: http://jouw-wan-ip-adres:5000/ en dan is je HTPC (als ie tenmiste aanstaat) van buitenaf benaderbaar.

wan-ip is het IP adres in de overzichtspagina van de Cisco die je meteen na het inloggen ziet.

Wellicht heb je nog een stukje software nodig om de HTPC te kunnen bedienen of de schijven ervan op een externe computer te zien. Bijvoorbeeld: remote desktop, ultravnc, teamviewer, ...
Hangt er helemaal van af wat je wilt doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 16-12-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
wandcontactdoos is een tras 1000 vanuit daar naar de versterker. op poort 1 de coax naar de cisco 8485. ( is maar 1.5 m coax) dus dat zit wel goed.

het probleem heeft zichzelf opgelost begin deze avond was ITV geactiveerd zeg het maar vaag probleem naar mij weten
Groentenboer schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:05:
[...]

Zoals ik zei, niet goed aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Het interactieve gedeelte is standaard onderdeel van het TV pakket. Je betaalt hier niets extra voor, je hoeft het niet aan te vragen. De enige voorwaarde om het wel of niet te kunnen gebruiken is de decoder die je hebt.

De Humax 5100c, 5200c en 5300c, Cisco 8455, 8485 en Samsung SMT-H3102 zijn allen geschikt voor Interactief gebruik. De Humax decoders sturen het retoursignaal via LAN of WiFI, de CIsco en Samsung decoders sturen het via coax, waar dus een retourgeschikte versterker voor nodig is. Bij bestelling via Ziggo, zit die versterker er standaard bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:35

JB

Cédric roelt!

W3ird_N3rd schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:33:
Je hebt de LAN-verbinding niet nodig om de update binnen te halen.. Die komt gewoon over de kabel, zonder netwerkverbinding.

Verder nog een tip: stroom eraf en de rode knop niet meer gebruiken. Sindsdien heb ik geen serieuze problemen meer gehad.
Dus die nieuwere interface (tenminste die ziet er een stuk gelikter uit) die je aanroept met de rode toets is niet de goede? De portal interface die je via de portal knop krijgt geeft ook een melding dat die binnenkort zal veranderen of iets dergelijks.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
JB schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:00:
[...]
Dus die nieuwere interface (tenminste die ziet er een stuk gelikter uit) die je aanroept met de rode toets is niet de goede? De portal interface die je via de portal knop krijgt geeft ook een melding dat die binnenkort zal veranderen of iets dergelijks.
Die interface die je aanroept met de rode knop is de nieuwe interface die als pilot draait op dit moment. Je kunt de update, als je dat wilt, gewoon installeren en gebruik maken van de nieuwe interface. Omdat het een pilot is kan het zijn dat het dan soms niet goed werkt. In dat geval dien je gebruikt te maken van de originele interface.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Hopelijk zijn er hier wat techneuten die me kunnen helpen met een Ziggo internet issue wat ik heb sinds eind juni dit jaar.

We zijn sinds 2008 klant van een Alles-in-1 bij Ziggo. 24-07-2009 zijn we overgestapt naar het Extra abonnement vanwege de hoge internetsnelheid. Sinds de oplevering van de verbinding is eigenlijk altijd alles goed gegaan. Weinig tot geen problemen en nauwelijks downtime. So far so good...

Eind juni dit jaar merkte ik dat de downloadsnelheid op Usenet drastisch afnam. Voorheen haalde ik, stabiel, 12.000 ~ 13.000 KBp/s. Geen 120 Mbit, maar snel genoeg om tevreden mee te zijn. Nu haal(de) ik nog maar 5.000 ~ 6.000 KBp/s en soms zelfs dat nog niet eens... Omdat de online speedtests (Ziggo, BBNED en Speedtest.net) gewoon 120 Mbit lieten zien, zocht ik het probleem bij de Usenet aanbieder.

Dus, contact opgenomen met de Usenetprovider en het probleem voorgelegd. Ze mailden terug dat ze, wanneer ze op mijn account inlogden, ze gewoon de maximale snelheid haalden. Dit werd getest op een particuliere Ziggo lijn en onderbouwd met een printscreentje van de leecher op topspeed... (en stabiel).

Op zijn advies contact gelegd met Ziggo. Na wat telefonisch gekluns heeft Ziggo besloten een monteur met een nieuwe model modem langs te sturen. Ik kreeg nu een Wireless UBEE modem. Hiervoor had ik een non-wireless versie. De monteur heeft het modem keurig vervangen en nam meteen de splitter in de meterkast mee. Kwam ook nog wel eens voor dat deze dingen de storingen of instabiliteit veroorzaakte.

Na installatie direct rechtsstreeks op het modem getest. De online speedtests gaven keurig 120 Mbit aan. Er was wel wat fluctuatie, maar merendeels was het keurig 120 Mbit. Terwijl de monteur ging opruimen, direct mijn eigen laptop er maar aangehangen (wederom rechtsstreeks aan het modem). Bij het downloaden via Usenet schoot de verbinding even naar de oude snelheid _/-\o_ maar tien seconden later stortte het spul weer in elkaar naar die verdomde lage snelheid... ;w De monteur wist ook niet wat ie nu nog kon doen en zou dit in zijn rapportage vermelden.

Eén week later zelf maar weer een mail naar Ziggo gestuurd waarom er geen contact werd opgenomen en dat ik nu wel begon te balen van de situatie. Men mailde terug dat ik maar moest bellen. Hier had ik geen trek in, waarin ik ze verzocht heb maar contact met mij op te nemen. Dit gebeurde een dag later keurig, dat mag gezegd worden.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat men niet meer wist wat ze eraan konden doen. Er was immers een monteur geweest en het op afstand uitlezen van het modem liet niets raars zien. Buiten dat geeft de Speedtest de correcte snelheid aan en kon men geen "garanties" geven op 120 Mbit als ik Usenet als referentie aannam. Bottomline, pech... Ik kreeg na wat aandringen wel 2 tientjes gecrediteerd voor de eerder gemaakte kosten...

Maar goed, de donkere dagen zijn weer aangebroken en ik maak nu weer meer gebruik van mijn Usenet account. Daarom gaat het me nu ook steeds meer irriteren dat ik gewoon op de helft (of nóg minder) van de capaciteit moet leechen... Ziggo wil / kan niets meer doen. De Usenetprovider wil / kan niets meer doen. En voor mijn gevoel heb ik thuis ook alles al gecheckt en "gedubbelcheckt"...

Zou er ergens in mijn systeem / systemen een fout zitten? Ik vermoed niet dat het in de infrastructuur zit, omdat het probleem zich ook voordoet als ik rechtsstreeks aan het modem hang. Hieronder wat, naar mijn idee, relevante informatie.

Relevante apparatuur:
  • UBEE Ziggo wireless modem
  • D-Link GB router
  • ICIDU 5 ports GB switch
  • Acer desktop. (Core i5 / 8GB / 1.5TB) (1GB wired aangesloten)
  • Acer laptop. (Core i7 / 8GB / Intel 120GB SSD en WD 640GB HDD) (1GB wired aangesloten)
  • WD MyBook Live 4TB NAS
  • Cat5E wired
Edit..
Relevante software:
  • Windows 7 Home Premium x64
  • Newsleecher 4.? op de Acer desktop (beveiligd met SSL op poort 563). 12 Threads max.
  • GrabIt 1.7.2 Beta 6 op de Acer laptop (zonder SSL op poort 119). 12 Threads max.
  • Symantec Norton Internet Security 2012
Er is wel één ding waar wellicht de oorzaak in te vinden is... Ik heb in die periode mijn Norton 2011 abonnement geupdate naar Norton Internet Security 2012. Met 2011 heb ik nooit problemen gehad, dus het lijkt me stug dat dit nu wel daardoor veroorzaakt wordt. Ik heb op de genoemde Acer laptop het pakket al eens gedeinstalleerd en dat maakte geen verschil. Natuurlijk weet ik niet of er, net als bij McAfee, een speciale removal tool gedraaid moet worden om alle zooi weg te halen.

Ik zou mijn zakelijke laptop nog eens kunnen proberen direct aan te sluiten op het modem. Dit is een Samsung Ultrabook (Core i5 / 8GB / 128GB SSD) met Gbit LAN.

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop hiermee een compleet verhaal te hebben geschetst en hopelijk kan iemand me de goede richting op helpen om dit op te lossen... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ThAZiP op 17-12-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Testen met een andere laptop is het eerste wat ik nu zou proberen. Werkt het met een andere laptop wel goed, dan weet je een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
job schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:32:
Testen met een andere laptop is het eerste wat ik nu zou proberen. Werkt het met een andere laptop wel goed, dan weet je een stuk meer.
Voor de duidelijkheid, ik heb het probleem dus op zowel mijn Acer Desktop (wordt gebruikt op een vaste plaats voor met name foto bewerking) als op de Acer Laptop die in de woonkamer als Multimedia systeem wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:31
En voor de probeer eens een dag een andere usenet provider doen, bij sommige kun je wel een paar dagen tot een week een proefaccoutje nemen, soms ook nog voor gratis.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Goeie, ik zit momenteel bij XS news, ik heb destijds al een proefaccount aangemaakt bij News XS en dat leek even beter te gaan, maar kort na de start viel het ook weer terug. DAarna hoorde ik vanuit mijn provider dat News XS gebruikt maakt van XS news' servers. Als je een tip hebt waar ik gratis kan testen met een onbeperkte snelheid, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11:16
Masimo schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:34:
HTPC een vast IP geven, kan in de Cisco dmv Static IP.
Inloggen in de Cisco. Geavanceerde instellingen, Setup, LAN Setup, Pre-assigned DHCP IP-adresses, MAC adres van de HTPC invoeren en gewenst IP adress.

Vervolgens portforwarding instellen in de Cisco. Inloggen in de modem. Geavanceerd instellingen, Applications & Gaming, Port Range Forwarding. Poort Range instellen naar keuze (bijv, Start: 5000 en End: 5000), Protocol: TCP, IP Adress: vast IP dat je hebt gegeven, Enable aanvinken.

Vervolgens surf je van buitenshuis naar: http://jouw-wan-ip-adres:5000/ en dan is je HTPC (als ie tenmiste aanstaat) van buitenaf benaderbaar.

wan-ip is het IP adres in de overzichtspagina van de Cisco die je meteen na het inloggen ziet.

Wellicht heb je nog een stukje software nodig om de HTPC te kunnen bedienen of de schijven ervan op een externe computer te zien. Bijvoorbeeld: remote desktop, ultravnc, teamviewer, ...
Hangt er helemaal van af wat je wilt doen.
Thnx ga ik hier even mee bezig. Poort range zal ik tot 9000 instellen. Zodat ik ook couchpotato en sabnzbd kan benaderen.

Moet natuurlijk ook in windows het ip adres op geven denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met ZIGGo om mijn abonnement te downgraden. Ik had AIO Plus met tv extra en volop bellen. Aangezien ik per maand ongeveer 85 euro kwijt ben wilde ik terug naar de basis, en aangezien ik kritisch heb gekeken en de meerwaarde van de aanvullende pakketten niets de moeite meer waard vond, heeft de aardige mevrouw aan de lijn de abonnementen per direct gestopt en nu zit ik op standaard AIO Plus.

Nu lees ik op de site van ZIGGO dat er een maand opzeg termijn bestaat, maar ik ben al wel al mijn extra zenders kwijt? Is dit normaal, of had de aardige mevrouw van ZIGGO mij hiervoor moeten waarschuwen? Had ik niet ook nog een maand de extra pakketten moeten hebben aangezien de maand opzegtermijn?

Ik vind het niet zo erg, maar ik heb geen zin om een extra maand te betalen als ik iets niet meer heb. Daar wringt de schoen een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 18:44
Als ik me niet vergis zijn die extra pakketten per dag opzegbaar. Maar dat is wellicht een betere vraag voor Ziggo zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per dag opzegbaar met een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nah, kruis vandaag aan in je agenda en kijk op de komende afrekening wat er op staat. Ik zou me er niet zo druk over maken; grote kans dat het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak mij er op zich ook niet zo druk over, maar wil dan niet aan het einde van de maand betalen voor iets wat ik net heb laten afsluiten. We zullen zien.

Het is wel mooi dat het zo snel kan en dat je per maand kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:31
ThAZiP schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:36:
Goeie, ik zit momenteel bij XS news, ik heb destijds al een proefaccount aangemaakt bij News XS en dat leek even beter te gaan, maar kort na de start viel het ook weer terug. DAarna hoorde ik vanuit mijn provider dat News XS gebruikt maakt van XS news' servers. Als je een tip hebt waar ik gratis kan testen met een onbeperkte snelheid, graag!
heb zelf naar volle tevredenheid easyusenet, daar kun je 5 dagen 120 Mbit testen voor gratis.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
ozzynator schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:39:
[...]
heb zelf naar volle tevredenheid easyusenet, daar kun je 5 dagen 120 Mbit testen voor gratis.
Net accountje aangemaakt, helaas... Ook hier haal ik nu ~4.900 KBp/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 22:55

dbzfan

Nee.

Van torrents haal je wel de volle snelheid? Zo ja, dan ligt het in ieder geval niet aan eventuele apparatuur van jou die vele simultane verbindingen tegelijk niet aan zou kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:32:
Ik maak mij er op zich ook niet zo druk over, maar wil dan niet aan het einde van de maand betalen voor iets wat ik net heb laten afsluiten. We zullen zien.

Het is wel mooi dat het zo snel kan en dat je per maand kan opzeggen.
Wat jij hebt gedaan is een downgrade van je TV abonnement, dat is iets anders dan je TV abonnement opzeggen.
De downgrade gaat per direct in als de helpdeskmedewerker dit voor jou doorvoert.
Bij de volgende factuur zal je een bepaald bedrag teruggestort gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wist ik net. Maar dat is mooi te horen, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
dbzfan schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:08:
Van torrents haal je wel de volle snelheid? Zo ja, dan ligt het in ieder geval niet aan eventuele apparatuur van jou die vele simultane verbindingen tegelijk niet aan zou kunnen..
Nope, ik gebruik geen Torrents. Hij heeft daarstraks dus wel even op max speed gelopen, 15.000 KBp/s maar daarna weer ingestort. Ik ga zometeen even kijken wat er gebeurt als ik mijn zakelijke laptop direct aan het modem hang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er werd niet gevraagd of je torrents gebruikt, maar of je met torrents wel de volle snelheid haalt ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Raven schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:50:
Er werd niet gevraagd of je torrents gebruikt, maar of je met torrents wel de volle snelheid haalt ;)
Omdat ik niet met Torrents werk, kan ik daarop geen antwoord geven..... Geen idee welke snelheid ik daarop haal...

Nu met mijn zakelijk notebook direct op het modem ingeprikt, GrabIt haalt niet meer dan 4.000 KBp/s.. Het gaat dus nóg langzamer.. :(

Op de Speedtest haal ik nu ook maar 50 Mbit, met moeite en een ping van 37 ms. Upload is 4.9 Mbit. Ik kan niet anders concluderen dan dat het bij Ziggo móet liggen... Toch? ;(

Edit:
Meteen maar het contactformulier op de Ziggo site ingevuld. Mochten er nou techneuten zijn die bekend zijn met een vergelijkbaar probleem, please enlighten me! Ik houd jullie zeker op de hoogte van wat Ziggo nu gaat ondernemen...

Edit 2:
Om alles weer te laten functioneren, heb ik de router er weer tussen gezet en typ dit berichtje nu vanaf de Acer desktop PC. Tot mijn stomme verbazing haal ik daar nu op de speedtest ineens 107,2 MBit down / 4.5 MBit up en een ping van 19 ms mee... Er is niets gereset of wat dan ook.

Newsleecher komt ondanks die speedtest niet boven de 28 MBit... Beat me...

[ Voor 36% gewijzigd door ThAZiP op 17-12-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
JB schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:00:
[...]
De nieuwe portal is niet op alle Humax decoders zichtbaar. Het gaat hier om een beta, welke op slechts een bepaald percentage van de decoders is geinstalleerd met de laatste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ThAZiP schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:30:
[...]

Omdat ik niet met Torrents werk, kan ik daarop geen antwoord geven..... Geen idee welke snelheid ik daarop haal...
Dan probeer je het toch 8)7 .... Dan weet je tenminste of je de volle snelheid wel kan halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 18-12-2012 09:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Raven schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:57:
[...]

Dan probeer je het toch 8)7 .... Dan weet je tenminste of je de volle snelheid wel kan halen.
Ik snap wat je bedoeld, maar ik zie het praktisch nut er niet van in. Ten eerste omdat mijn apparatuur altijd de maximale snelheid op Usenet heeft gehaald. Ten tweede omdat ik niet wil downloaden via Torrents geeft het dus geen oplossing voor het probleem wat ik met Usenet én de instabiele / te lage speedstests ervaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen nut? Dus jij wilt niet weten of het alleen bij Usenet optreed of ook bij alternatieven?
Anders kun je je verbinding niet uitsluiten.

Tariefswijzigingen, geen idee of die al voorbij zijn gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/ziggotarief2013-1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/ziggotarief2013-2_small.jpg
Die brief is hier net aangekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-12-2012 11:30 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Raven schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:26:
Geen nut? Dus jij wilt niet weten of het alleen bij Usenet optreed of ook bij alternatieven?
Mijn doel is niet om mijn verbinding uit te sluiten, maar om een oorzaak te vinden. Nogmaals, vanuit een diagnostiek oogpunt zou je kunnen zeggen, probeer het eens via Torrents, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39

Tariefswijzigingen, geen idee of die al voorbij zijn gekomen:
[afbeelding]

[afbeelding]
Die brief is hier net aangekomen.
Is al een keer eerder voorbij gekomen ;)
Ik zal vanavond de startpost even aanpassen met de nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
- Vuze geinstaleerd en loopt nu. Heb populaire posts erin gezet waarbij er nu ~ 2.0 MBp/s wordt gehaald. Omdat ik dit niet echt vond opschieten, na 10 minuten, heb ik GrabIt erbij geopend.
- BAM, GrabIt loopt nu stabiel 13.000 KBP/s.
- Kort daarvoor heb ik GrabIt stand-alone laten draaien en toen kwam ie niet boven de 3.000 KBP/s uit.

Ik snap het écht niet! En dit snap ik helemaal niet.

Hij spiked net naar 100.000 KBP/s en loopt nu weer terug:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8489/8284188602_0e5346e5ab_o.jpg

Edit:
Het moet de lijn wel zijn...

GrabIt staat net netjes te downloaden op 14.000 KBP/s. Ik denk, laat ik eens een speedtest op de site van Ziggo doen. Simultaan dus. De verbinding gaf toen 50.0 MBit aan en een ping van 57 ms. Logisch omdat er volle bak geleecht wordt.

Eenmaal afgerond zie ik dat, ook logisch, GrabIt is ingestort en nu rond de 5.000 KBP/s hangt. Dit bleeft echter doorsukkelen tot ver na de speedtest. Er was geen activiteit meer. Browser was ook afgesloten. Ik doe een nieuwe speedtest op Ziggo. Deze geeft nu 109 MBit aan en een ping van 13 ms. Direct na het aflopen van de speedtest schoot de verbinding weer "los" en GrabIt loopt direct op en draait stabiel weer op 14.000 KBP/s.

Hoe kan ik dit nu in godsnaam naar Ziggo onderbouwen?

[ Voor 32% gewijzigd door ThAZiP op 18-12-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
ThAZiP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:51:
[...]

....

Ik heb niet al te ver terug gelezen, maar heb je al eens naar de power waardes in je modem gekeken en ook naar het aantal correctables / uncorrectables. Indien deze waarden niet goed zijn, dan heb je iets te vertellen richting Ziggo. Vooral het aantal uncorrectables dient niet te hoog te zijn. Voorbeelden van goede power waardes kun je genoeg in dit topic vinden.

Verder raad ik je aan je modem toch een keer 30 seconden van de spanning af te halen en deze weer terug te steken. Wellicht dat dit je probleem (tijdelijk) oplost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ThAZiP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:51:
[...]

- Vuze geinstaleerd en loopt nu. Heb populaire posts erin gezet waarbij er nu ~ 2.0 MBp/s wordt gehaald. Omdat ik dit niet echt vond opschieten, na 10 minuten, heb ik GrabIt erbij geopend.
- BAM, GrabIt loopt nu stabiel 13.000 KBP/s.
- Kort daarvoor heb ik GrabIt stand-alone laten draaien en toen kwam ie niet boven de 3.000 KBP/s uit.

Ik snap het écht niet! En dit snap ik helemaal niet.

Hij spiked net naar 100.000 KBP/s en loopt nu weer terug:
[afbeelding]

Edit:
Het moet de lijn wel zijn...

GrabIt staat net netjes te downloaden op 14.000 KBP/s. Ik denk, laat ik eens een speedtest op de site van Ziggo doen. Simultaan dus. De verbinding gaf toen 50.0 MBit aan en een ping van 57 ms. Logisch omdat er volle bak geleecht wordt.

Eenmaal afgerond zie ik dat, ook logisch, GrabIt is ingestort en nu rond de 5.000 KBP/s hangt. Dit bleeft echter doorsukkelen tot ver na de speedtest. Er was geen activiteit meer. Browser was ook afgesloten. Ik doe een nieuwe speedtest op Ziggo. Deze geeft nu 109 MBit aan en een ping van 13 ms. Direct na het aflopen van de speedtest schoot de verbinding weer "los" en GrabIt loopt direct op en draait stabiel weer op 14.000 KBP/s.

Hoe reageert hij als je meer/minder threads instelt? Sommige routers willen nog wel is een rare QoS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ Dôh:
Gisterenavond gedaan, van de stroom gehaald. Geen verbetering. Huidige stand van zaken wat die correctables betreft:

Correctables: 409
Uncorrectables: 0

@ nooberke:
Goeie... Nu aangepast van 12 threads naar 6. Speed blijft gelijk.

Modem / Docsis status:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8207/8283196571_925d047865.jpg
Klik voor groot.

[ Voor 36% gewijzigd door ThAZiP op 18-12-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 08:29
klinkt suf, maar probeer eens norton in zijn geheel uit te zetten?
Iets staat me bij dat Norton (en andere antivir pakketten ook trouwens) ook realtime scanning doet, waardoor het zomaar kan zijn dat door de antivir je de beoogde snelheid niet haalt.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Sjowhan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:06:
klinkt suf, maar probeer eens norton in zijn geheel uit te zetten?
Iets staat me bij dat Norton (en andere antivir pakketten ook trouwens) ook realtime scanning doet, waardoor het zomaar kan zijn dat door de antivir je de beoogde snelheid niet haalt.
Heb ik ook al aan gedacht. Ik heb Norton al eens compleet verwijderd. Tevens gisterenavond mijn zakelijke laptop gebruikt waarop Trend Micro staat. Die liet met downloaden precies dezelfde symptomen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ik sluit mij aan bij de ziggo klanten die hier melden dat hun snelheid ruk is, ik ben ook al een paar dagen bezig met proberen ziggo te overtuigen dat het probleem bij hun ligt. Helaas is het mij ook nog niet gelukt, ze blijven doorverwijzen naar het dure service plus nummer.

Dit heb ik pertinent geweigerd omdat men mij 4x heeft vertelt dat er niets mis is met het ubee modem, waarom dan nog een keer via service plus na laten kijken.!/? Ik heb ze nu een week de tijd gegeven om het op te lossen omdat ik anders mijn alles in 1 extra pakket ga laten omzetten.

Mijn 120 mbit verbinding liep afgelopen zaterdagavond op een gegeven moment slechts 1.3 mb met 9.1 mb upload, en was heel erg onstabiel terwijl er bij mij ook niets is veranderd aan de aangesloten hardware. De gemiddelde snelheid van onze verbinding is sinds deze storing ruim 60mb lager dan het zou moeten zijn, daar hoort het lagere alles in 1 plus pakket bij !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Winkiller schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:16:
Ik sluit mij aan bij de ziggo klanten die hier melden dat hun snelheid ruk is, ik ben ook al een paar dagen bezig met proberen ziggo te overtuigen dat het probleem bij hun ligt. Helaas is het mij ook nog niet gelukt, ze blijven doorverwijzen naar het dure service plus nummer.

Dit heb ik pertinent geweigerd omdat men mij 4x heeft vertelt dat er niets mis is met het ubee modem, waarom dan nog een keer via service plus na laten kijken.!/? Ik heb ze nu een week de tijd gegeven om het op te lossen omdat ik anders mijn alles in 1 extra pakket ga laten omzetten.

Mijn 120 mbit verbinding liep afgelopen zaterdagavond op een gegeven moment slechts 1.3 mb met 9.1 mb upload, en was heel erg onstabiel terwijl er bij mij ook niets is veranderd aan de aangesloten hardware. De gemiddelde snelheid van onze verbinding is sinds deze storing ruim 60mb lager dan het zou moeten zijn, daar hoort het lagere alles in 1 plus pakket bij !!
Ik heb precies hetzelfde. Maar vandaag op sommige momenten haal ik wel de 120 MBit (ongeveer dan).

Wat is je postcode? Ik zit op 4812X*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

ThAZiP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:18:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Maar vandaag op sommige momenten haal ik wel de 120 MBit (ongeveer dan).

Wat is je postcode? Ik zit op 4812X*
Klopt helemaal, bij ons precies hetzelfde, postcode gebied 3641 in Mijdrecht.
De snelheid fluctueert heel erg de hele dag door, het is nooit stabiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 18-12-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Probleem heb ik hier al sinds juli dit jaar, dus ik wens je veel succes. Die "service plus" desk zuigt harder dan een Dyson en daar heb ik echt geen vertrouwen in. Er moet gewoon ergens een snuggere techneut daar rondlopen die hiernaar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb sinds een week en nieuw router modem van ziggo ontvangen dat is de Cisco EPC3925, maar nu kan ik geen poorten instellen.

Toen ik hem net aan had gesloten had ik mijn eigen WRT320N er nog achter zitten, maar toen ik zag dat ik op de EPC3925 ook gewoon poorten kon instellen leek het me handiger om gewoon 1 router te gebruiken.

Heb ik vandaag dus de WRT320N ertussen weg gehaald maar kan nu op de EPC3925 gewoon niets meer vinden waar je de poorten in kan stellen. Word ik nu gek of zo en heb ik het me ingebeeld of moet je iets aanzetten. Ik ben echt alles op de modem 10x bij langs geweest maar kan het niet terug vinden.

Als je op internet zoekt op deze router dan hebben ze het vrolijk over port forwarding etc, en zelfs met screenshots erbij. Ik snap er helemaal niets meer van en krijg er bijna een maagzweer van omdat ik gewoon zeker weet dat het er moet staan maar kan het niet terug vinden. 8)7 |:(

Edit:

Nou breekt mijn klomp, kijk ik er na het posten van dit bericht weer even op de router modem, en nu staat het er allemaal tussen bij geavanceerde instellingen, waar slaat dit op? Net 2 uur bezig gewest met maagzweer kweken en kon het nergens vinden. :N

[ Voor 12% gewijzigd door Bulls op 18-12-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
ThAZiP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:24:
@ Dôh:
Gisterenavond gedaan, van de stroom gehaald. Geen verbetering. Huidige stand van zaken wat die correctables betreft:

Modem / Docsis status
...
Je waardes lijken me niet verkeerd. Hoewel de power levels van de downstream vrij hoog zijn. Wellicht kan iemand met wat meer technische kennis op Eurodocsis gebied hier wat meer over zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Een paar dingen.

1. Probeer eens een Ubuntu torrent. Die hebben over het algemeen goede seeds.
2. Probeer eens een 1000mb.bin ergens te downloaden.
3. Probeer eens een andere usenet client, bijvoorbeeld nntpgrab. Usenet kan ook erg intensief zijn voor je systeem zeker bij zulke snelheden, een paar verschillende clients proberen kan dus geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:19:
[...]

Een paar dingen.

1. Probeer eens een Ubuntu torrent. Die hebben over het algemeen goede seeds.
2. Probeer eens een 1000mb.bin ergens te downloaden.
3. Probeer eens een andere usenet client, bijvoorbeeld nntpgrab. Usenet kan ook erg intensief zijn voor je systeem zeker bij zulke snelheden, een paar verschillende clients proberen kan dus geen kwaad.
Wat is een Ubuntu torrent? Ben er niet zo bedreven mee.. Ik heb wel gezocht op populaire torrents... Ze hadden allemaal rond de 85 seeders.

Volgens mij heeft bbned een 1000mb.bin ergens staan, die zal ik proberen.

Wat cliënts betreft, ik gebruik zowel GrabIt als Newsleecher V.4.0. Beide systemen zijn snel zat denk ik, met een i5 en de laptop met i7 en SSD. Op beide systemen heeft het namelijk wel altijd gewerkt, das het vreemde aan alles.

Edit:
Meteen maar geprobeerd een 1000mb.bin bestand te downloaden. Op glasvezel.nu staan een aantal van deze bin's vanuit verschillende aanbieders. Constant 2-3 MBP/s via FireFox. Zeker 6 verschillende geprobeerd totdat de verbinding zichtbaar "losschoot"... Daarna liep ie naar de 10 MBP/s, bleef daar een tiental seconden op lopen, om daarna weer in te kakken naar ~ 7,5 MBP/s en daarna verder te zakken naar de 2~3 MBP/s...

[ Voor 18% gewijzigd door ThAZiP op 18-12-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ian_d_h
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
ligt het aan mijn of heeft Ziggo al IPv6 in geschakeld?
Want ik zie ipv6 ip bij ip6.nl
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2mbh3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
ThAZiP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:47:
[...]

Wat is een Ubuntu torrent? Ben er niet zo bedreven mee.. Ik heb wel gezocht op populaire torrents... Ze hadden allemaal rond de 85 seeders.
http://www.ubuntu.com/download/desktop/alternative-downloads

http://releases.ubuntu.co...desktop-amd64.iso.torrent (2316 seeders atm)
Edit:
Meteen maar geprobeerd een 1000mb.bin bestand te downloaden. Op glasvezel.nu staan een aantal van deze bin's vanuit verschillende aanbieders. Constant 2-3 MBP/s via FireFox. Zeker 6 verschillende geprobeerd totdat de verbinding zichtbaar "losschoot"... Daarna liep ie naar de 10 MBP/s, bleef daar een tiental seconden op lopen, om daarna weer in te kakken naar ~ 7,5 MBP/s en daarna verder te zakken naar de 2~3 MBP/s...
Het probleem is dus niet beperkt tot usenet. Ik zou Ziggo dan voortaan ook alleen zeggen dat 1000mb.bin downloaden niet goed gaat en usenet niet noemen, anders denken ze dat het aan je usenetprovider ligt.

Ik weet het niet meer zeker, maar had je het nu al getest zonder die D-link router, gewoon direct op je UBEE apparaat?

Laatste wat ik me nog kan bedenken is een verse Windows installatie, of een liveCD booten. Je kan ook Ubuntu booten van CD of USB-stick en daarmee dan een 1000mb.bin downloaden. Als je na dat alles nòg problemen hebt moet Ziggo toch echt aan de bak om het probleem op te lossen, dan zie ik niet in hoe het nog aan jou kan liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ian_d_h
Okay, het lijkt dat ik nu opeens geen ipv6 meer hebt. Weet niet dat het aan mijn licht omdat ik iets met me router aan het doen was of dat ze gewoon aan het testen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:29:
[...]

http://www.ubuntu.com/download/desktop/alternative-downloads

http://releases.ubuntu.co...desktop-amd64.iso.torrent (2316 seeders atm)

[...]

Het probleem is dus niet beperkt tot usenet. Ik zou Ziggo dan voortaan ook alleen zeggen dat 1000mb.bin downloaden niet goed gaat en usenet niet noemen, anders denken ze dat het aan je usenetprovider ligt.

Ik weet het niet meer zeker, maar had je het nu al getest zonder die D-link router, gewoon direct op je UBEE apparaat?

Laatste wat ik me nog kan bedenken is een verse Windows installatie, of een liveCD booten. Je kan ook Ubuntu booten van CD of USB-stick en daarmee dan een 1000mb.bin downloaden. Als je na dat alles nòg problemen hebt moet Ziggo toch echt aan de bak om het probleem op te lossen, dan zie ik niet in hoe het nog aan jou kan liggen. :)
Goedemorgen... Ik heb meerdere PC's direct op het modem geprobeerd. Daarom lijkt het me echt geen probleem in mijn PC. Drie andere systemen, 1x W7 Pro en 2x W7 Home Premium...

Met die Torrents ga ik nog ff aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 18:44
ian_d_h schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:15:
ligt het aan mijn of heeft Ziggo al IPv6 in geschakeld?
Want ik zie ipv6 ip bij ip6.nl
[afbeelding]
Hmm dat is een Teredo IP, maar niet gezegd dat die is toegekend door Ziggo. Windows 7/8 heeft dat naar ik weet standaard geactiveerd.

Mag hopen dat Ziggo geen Teredo gaat gebruiken voor de uitrol van IPv6.

[ Voor 28% gewijzigd door Sypher op 19-12-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ian_d_h
Sypher schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:43:
[...]

Hmm dat is een Teredo IP, maar niet gezegd dat die is toegekend door Ziggo. Windows 7/8 heeft dat naar ik weet standaard geactiveerd.

Mag hopen dat Ziggo geen Teredo gaat gebruiken voor de uitrol van IPv6.
Okay, bedankt voor de uitleg.

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

-

[ Voor 122% gewijzigd door FAQ op 20-12-2012 16:47 . Reden: inmiddels netjes opgelost door Ziggo ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Handig dat event-kanaal in het basispakket, zo kun je Serious Request op je tv kijken zonder pc :P

Oscar Wilde

Verwijderd

ThAZiP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:24:
@ Dôh:

@ nooberke:
Goeie... Nu aangepast van 12 threads naar 6. Speed blijft gelijk.

Modem / Docsis status:
[afbeelding]
Klik voor groot.
Als ik het goed begrijp is dat signaal wat zwakjes; De aanbevolen marges zin minimaal -15 maximaal +15, liefst tussen -10 en +10 en zo dicht mogelijk bij 0.

Mijn signaal was voorheen ook erg beroerd. Ik heb toen naar ziggo gebeld om te vragen of ze de grondkabel van naar mn huis willen bekijken. Die bleek op een aantal plaatsen beschadigd. Ze hebben een nw kabel gelegd. mn signaalsterkte ging in één keer naar +11 (te sterk dus). Maar mn ping/snelheidsproblemen hielden wel meteen op.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik heb 2 vragen m.b.t. TV van Ziggo. Mogelijk kan iemand ze beantwoorden:

1. Iemand enig idee waarom ik met mijn oude smartcard (nog uit @home tijdperk) een aantal zenders meer heb dan met mijn nieuwe (zojuist geactiveerde) smartcard? Bijvoorbeeld kanaal 360, 191TV. Deze zou volgens de website alleen actief zijn bij TV Plus en Extra. Ik heb echter TV standaard maar met mijn oude smartcard is deze wel te ontvangen en met de nieuwe niet. Kanaal 360 zit ook bij TV Plus en Extra echter deze kan ik met beide smartcards weer niet ontvangen.

2. Mijn signaal sterke (Cisco 8485) zit rond de 42 bij SBS6 HD maar de kwaliteit is 100%. Is dit voldoende of moet ik me zorgen gaan maken? Andere HD zenders zitten tond 70-% en 100% kwaliteit. De BER is overal 0.0E-6.

[ Voor 24% gewijzigd door Bart1983 op 20-12-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ons contract vervalt eind februari bij Tele2, heeft het nog zin om te wachten om te bestellen voor een goedkopere aanbieding van Ziggo All-in-One+HDD-recorder of hebben ze die nooit? Ik heb interesse in de HDD-recorder, momenteel is er niet een aantal maanden met korting, maar wel de recorder voor €119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
chronoz schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:11:
Ons contract vervalt eind februari bij Tele2, heeft het nog zin om te wachten om te bestellen voor een goedkopere aanbieding van Ziggo All-in-One+HDD-recorder of hebben ze die nooit? Ik heb interesse in de HDD-recorder, momenteel is er niet een aantal maanden met korting, maar wel de recorder voor €119.
Op dit moment, tot mid-januari, is de actie AiE + gratis recorder.
Ik zou alvast bestellen met ingangsdatum dan eind februari. Anders betaal je namelijk 119 euro voor de recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Bart1983 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:01:
Ik heb 2 vragen m.b.t. TV van Ziggo. Mogelijk kan iemand ze beantwoorden:

1. Iemand enig idee waarom ik met mijn oude smartcard (nog uit @home tijdperk) een aantal zenders meer heb dan met mijn nieuwe (zojuist geactiveerde) smartcard? Bijvoorbeeld kanaal 360, 191TV. Deze zou volgens de website alleen actief zijn bij TV Plus en Extra. Ik heb echter TV standaard maar met mijn oude smartcard is deze wel te ontvangen en met de nieuwe niet. Kanaal 360 zit ook bij TV Plus en Extra echter deze kan ik met beide smartcards weer niet ontvangen.

2. Mijn signaal sterke (Cisco 8485) zit rond de 42 bij SBS6 HD maar de kwaliteit is 100%. Is dit voldoende of moet ik me zorgen gaan maken? Andere HD zenders zitten tond 70-% en 100% kwaliteit. De BER is overal 0.0E-6.
1. 192TV is een verrassing zender. https://www.ziggo.nl/#pro...enders/verrassingszenders
Als deze niet werkt op een van je kaarten moet je bellen voor een update van je kaart.

2. 42 procent met een 100 procent aan kwaliteit zou goed genoeg moeten zijn. Belangrijker; heb je last van blokkerig beeld? Wat je kan proberen is: Bekabeling tussen Cisco en AOP op alle mogelijke punten aandrukken en vast draaien. Daarnaast zou je de coax op een hoger versterkte poort van de FRA kunnen testen. Ten slotte nog coax vervangen voor betere kwaliteit KOKA 799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
SAWYER schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:14:
[...]

Ik zou alvast bestellen met ingangsdatum dan eind februari. Anders betaal je namelijk 119 euro voor de recorder.
Hoe kom je aan die gratis recorder dan? Op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/ staat gewoon €119.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 21-12-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:33:
[...]

Hoe kom je aan die gratis recorder dan? Op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/ staat gewoon €119.
hmm.

Ik weet het wel zeker. Ik zou anders ff morgen bellen met sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:33:
[...]

Je moet telefonisch bestellen en niet via het internet. Wij hebben halverwege december ook Ziggo besteld voor eind januari/begin februari en bij ons is die recorder ook gratis. Check mijn posts van enkele pagina's terug. Ik weet alleen niet 100% zeker of de actie nog loopt, maar daar kun je achter komen door te bellen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:04
SAWYER schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:39:
[...]

hmm.

Ik weet het wel zeker. Ik zou anders ff morgen bellen met sales.
Er bestaat wel een actie voor een gratis interactieve hd recorder maar daar heb je een actiecode voor nodig dus het lijkt me wel dat het inderdaad slim is om even te bellen en er naar te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 22:47
In een brief van Ziggo staat dat de actie (gratis hd recorder) t/m 14 december loopt. Maar als ik de code invul op de website, dan staat er nog steeds dat de interactieve hd recorder / monteur gratis is.

http://postimage.org/image/oalfin9hj/

www.ziggo.nl/gratis

code: KL37BE ( volgens mij kan je de code meerdere keren gebruiken, want een kennis heeft het ook al besteld en het werkt nog steeds.

[ Voor 87% gewijzigd door Ruben0s op 21-12-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Ruben0s schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:55:
In een brief van Ziggo staat dat de actie (gratis hd recorder) t/m 14 december loopt. Maar als ik de code invul op de website, dan staat er nog steeds dat de interactieve hd recorder / monteur gratis is.

http://postimage.org/image/oalfin9hj/

www.ziggo.nl/gratis

code: KL37BE ( volgens mij kan je de code meerdere keren gebruiken, want een kennis heeft het ook al besteld en het werkt nog steeds.
actie loopt tot mid januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
ach, de grote bazen moeten wel natuurlijk een goeie eindjaars bonus krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Alles-in-1 Extra wordt goedkoper?

Van € 68,13 naar € 63,95 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
SAWYER schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:18:
[...]

1. 192TV is een verrassing zender. https://www.ziggo.nl/#pro...enders/verrassingszenders
Als deze niet werkt op een van je kaarten moet je bellen voor een update van je kaart.

2. 42 procent met een 100 procent aan kwaliteit zou goed genoeg moeten zijn. Belangrijker; heb je last van blokkerig beeld? Wat je kan proberen is: Bekabeling tussen Cisco en AOP op alle mogelijke punten aandrukken en vast draaien. Daarnaast zou je de coax op een hoger versterkte poort van de FRA kunnen testen. Ten slotte nog coax vervangen voor betere kwaliteit KOKA 799.
Sawyer bedankt voor je reactie. M.b.t. punt 1 klopt dat inderdaad zal eens bellen waarom ik die zenders niet te zien krijgen.

M.b.t. punt 2 heb ik eigenlijk geen last van slecht blokkerig beeld bij SBS6. Helaas is mijn hoogste versterkte poort al bezet door mijn tv boven. De 2 na hoogste voor de tv onder. Is alleen zo raar dat alle zenders 70-80 sterkte hebben alleen die SBS6 HD heeft 40-42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heren, durf te zoeken:
Iekozz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:41:
Iemand de brief met de nieuwe tarieven per 1 februari al gehad? Geen zorgen, de tarieven gaan omlaag ;).

Nieuwe tarieven:

....

Nu ook met plaatje:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
xares schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:20:

En internet Z3 gaat van 66,25 naar 58,95. €7,30 goedkoper. Ai1 extra is maar €4,18 goedkoper.

De prijzen zijn nu wel consistenter. Langzaam - sneller - snelst internet is nu steeds een tientje duurder. Hetzelfde voor de Ai1 pakketten, steeds een tientje hoger. En Ai1 is precies €5 duurder dan het TV+internet pakket uit dezelfde klasse.
Dit keer staan de prijzen voor TV+internet er ook bij. Dat is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zit de hele week elders te Internetten met 64 Kbps, juist, 7 KB/s en ben ik nu eenmaal thuis is het Internet zo traag als *****. Kan nog beter weer via mijn Blackberry het Internet op. Regio 467*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:41

B4tman_DH

To the Bat.....

SAWYER schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:56:
[...]

actie loopt tot mid januari.
31 Jan. om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 22:55

dbzfan

Nee.

Ik heb 11 dagen geleden Ziggo Z2 aangevraagd via een telefonische bestelling. Ik heb hier nog niets van gehoord (geen bevestingingsbrief, geen installatiepakket) is dit normaal dat het zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:35

JB

Cédric roelt!

dbzfan schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:58:
Ik heb 11 dagen geleden Ziggo Z2 aangevraagd via een telefonische bestelling. Ik heb hier nog niets van gehoord (geen bevestingingsbrief, geen installatiepakket) is dit normaal dat het zo lang duurt?
Misschien eens informeren bij Ziggo ipv hier 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gok dat Extra omlaag is gegaan omdat velen zijn overgestapt van Extra naar Plus, toen deze werd verhoogd tot 60 Mbit/sec. Ik ga nu weer overwegen om naar Extra te gaan ipv. Plus, had ook mijn abo teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ach, voor die 8 euro meer (ik had alles in 1 plus) heb ik me vanavond alvast overgezet op alles in 1 extra. na een half uur had ik de nieuwe snelheid al, 120mb down...great :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Bart1983 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:33:
[...]

Sawyer bedankt voor je reactie. M.b.t. punt 1 klopt dat inderdaad zal eens bellen waarom ik die zenders niet te zien krijgen.

M.b.t. punt 2 heb ik eigenlijk geen last van slecht blokkerig beeld bij SBS6. Helaas is mijn hoogste versterkte poort al bezet door mijn tv boven. De 2 na hoogste voor de tv onder. Is alleen zo raar dat alle zenders 70-80 sterkte hebben alleen die SBS6 HD heeft 40-42.
punt 2: Het is niet raar dat alleen sbs6 een zwak signaal heeft. Het is natuurlijk niet de bedoeling maar raar hoeft het niet te zijn. Het heeft te maken met de manier waarop zenders via de coax worden verstuurd.

Zonder een al te technisch verhaal te maken: er worden een groot aantal frequenties over de coax gestuurd. Als de coax een breuk heeft of last heeft van interferentie, dan zul je zien dat 1 of meerder frequenties gaat storen. Dit resulteert weer in een stuk of 4-8 zenders met een lage signaal.

Ik zelf gebruik redelijk brakke coax kabels. De connectoren zitten er ook maar half er op. Dit zorgt er voor dat ik Comedy Central niet ontvang. Alle anderen werken prima. Als ik de coax kabel achter mijn tv aandruk dan heb ik wel beeld.

Maar goed, ik kijk amper tv dus is het voor mij niet de moeite waard om de coax te vervangen.

Uiteindelijk: al je er geen last van hebt, is er niks aan de hand. Maar mocht het verergeren dan weet je waar je moet zoeken.
xares schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:20:

Dat is gedaan om de stap tussen AiE Plus en Extra te verkleinen. Vooral omdat AiE Plus in korte tijd 20Mb sneller is geworden qua download. Daarnaast is het nu concurrerender vergeleken met glasvezel prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En vergeet ook het "psychologische effect" niet: 43, 53 en 63,95 voor de drie opeenvolgende pakketten 'kijkt' ook mooier ;) (Idem voor Z1, Z2 en Z3 met 38, 48 en 58,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
SAWYER schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:14:
[...]

Om hier nog op terug te komen: is die recorder ook een Humax met FTP-mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Die kans is zo ongeveer 0. Normaal gesproken krijg je de Cisco 8485.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:29:
Ik gok dat Extra omlaag is gegaan omdat velen zijn overgestapt van Extra naar Plus, toen deze werd verhoogd tot 60 Mbit/sec. Ik ga nu weer overwegen om naar Extra te gaan ipv. Plus, had ook mijn abo teruggezet.
Ik had het 1 dag voor die brief ook laten terugzetten, na de brief ontvangen te hebben gelijk gebeld en dat weer laten intrekken, dus als dat inderdaad de reden was, dan werkt deze oplossing goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
W3ird_N3rd schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:19:
[...]

Om hier nog op terug te komen: is die recorder ook een Humax met FTP-mogelijkheid?
Interactieve recorder is altijd de Cisco 8485
Interactieve ontvanger is de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 16:45

Crp

Exorcist schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:59:
Ik zit de hele week elders te Internetten met 64 Kbps, juist, 7 KB/s en ben ik nu eenmaal thuis is het Internet zo traag als *****. Kan nog beter weer via mijn Blackberry het Internet op. Regio 467*.
hier ook nog steeds hetzelfde, het is niet zo dat het internetten onmogelijk is geworden, maar als ik zo af en toe een speedtest doe komt mijn snelheid vaak op een gammele 3mbps (normaal 60). En als ik zo het internet afspeur lees ik dat er meer mensen last van hebben.

ik heb trouwens een Cisco modem

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2390169060.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2390173628.png

valt me nu wel op dat ik eigenlijk nog nooit problemen met mijn upload heb gehad, die heeft tot nu toe elke test zijn snelheid gehaald

[ Voor 17% gewijzigd door Crp op 23-12-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Modem al eens van de stroom gehaald, 10 sec wachten en de stroom er weer op?
Kun je ook eens testen met de server van Networking4all (staat onder "Amsterdam" in het lijstje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Groentenboer schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:24:
Kun je ook eens testen met de server van Networking4all (staat onder "Amsterdam" in het lijstje)?
Zal ik doen zodra ik er weer last van heb. Ik haal op dit moment de 60 weer op beide servers.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2390287220.png

Zoals ik al zei is het zo af en toe dat hij gewoon gigantisch inzakt voor 5/10min. De modem heb ik al meerdere keren van de spanning gehaald. Toevallig vanochtend nog 15min van de spanning gehaald om te kijken of dat meer effect had.

is er trouwens ook software beschikbaar die over een langere periode laat zien (trend) wat er met je snelheid gebeurd?. Net zoals Speedtest.net maar dan wat langer, bijv een uur.

[ Voor 16% gewijzigd door Crp op 23-12-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Groentenboer schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:15:
Die kans is zo ongeveer 0. Normaal gesproken krijg je de Cisco 8485.
SAWYER schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:07:
[...]

Interactieve recorder is altijd de Cisco 8485
Interactieve ontvanger is de Humax.
Bedankt voor de info. :)

Ik denk dat het dan beter is om hem te laten schieten. Humax is een goed merk, wist ik ook al van vroeger met de satellietontvangers. Cisco.. Geen idee, heeft zich iig niet bewezen wat mij betreft.

Kan je de opnames eigenlijk wel van de Cisco afhalen op een of andere manier, of is dat daarbij ook helemaal niet mogelijk?
Crp schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:20:
is er trouwens ook software beschikbaar die over een langere periode laat zien (trend) wat er met je snelheid gebeurd?. Net zoals Speedtest.net maar dan wat langer, bijv een uur.
Ik zou voor Linux daar wel een scriptje voor in elkaar kunnen frutselen zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 23-12-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
Bij de Cisco kan je geen opnames er vanaf halen. Dat ding is helemaal dichtgetimmerd door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Crp schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:09:
[...]

hier ook nog steeds hetzelfde, het is niet zo dat het internetten onmogelijk is geworden, maar als ik zo af en toe een speedtest doe komt mijn snelheid vaak op een gammele 3mbps (normaal 60). En als ik zo het internet afspeur lees ik dat er meer mensen last van hebben.

ik heb trouwens een Cisco modem

[afbeelding]
[afbeelding]

valt me nu wel op dat ik eigenlijk nog nooit problemen met mijn upload heb gehad, die heeft tot nu toe elke test zijn snelheid gehaald
Bij ons is het nog erger sinds 14 december, wij hebben AI1E 120/10 en kijk eens hoe goed ziggo het doet:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2390634125.png

Super snelheid van het Ubee EVW 3200 modem 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Winkiller schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:41:
[...]

Bij ons is het nog erger sinds 14 december, wij hebben AI1E 120/10 en kijk eens hoe goed ziggo het doet:

[afbeelding]

Super snelheid van het Ubee EVW 3200 modem 8)7 :X
ik had ook rond die tijd er veel last van. maar volgens mij was het ong. begin december dat ik dacht dat er wat aan de hand was met het internet. Ze hebben toen 5dec nog door ziggo aangekondigde werkzaamheden verricht bij ons in de buurt.
Groentenboer schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:24:
ik ben net thuis en ik dacht laat ik meteen even een test doen, het duurde al 1 minuut voordat de downloadsnelheid test echt begon te werken. ik haalde deze resultaten vanaf de server in a'dam

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2390696937.png

dus het maakt niks uit welke server je pakt, dit probleem ligt bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
W3ird_N3rd schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:34:
[...]

Ik zou voor Linux daar wel een scriptje voor in elkaar kunnen frutselen zo.
Ik heb het even gedaan voor de Linux users onder ons, speedtest script: https://gist.github.com/4365728

Free bugs probably included. :P
tiguan schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:39:
Bij de Cisco kan je geen opnames er vanaf halen. Dat ding is helemaal dichtgetimmerd door Ziggo.
Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Crp schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:20:
dus het maakt niks uit welke server je pakt, dit probleem ligt bij ziggo.
Ja daar ben ik ook van overtuigd, nu ziggo nog, ik ga maar een klacht indienen via de website en geef ze een week de tijd om het op te lossen.

Kijk nu eens, het wordt minder druk op het ziggo netwerk :P ik kom er nu nog maar +/- 40 tekort ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2390916247.png

Nog even een testje nu via amsterdam, weer een andere uitslag, let ook op de ping.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2390923467.png

[ Voor 13% gewijzigd door Winkiller op 23-12-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Ik zal straks nog eens even kijken hoe de pet erbij staat. De laatste dagen was de internetsnelheid redelijk stabiel. Ik heb wel nog een reactie vanuit Ziggo gekregen.

Beetje basic verhaal, kan er weinig mee vrees ik. Jammer allemaal... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Winkiller schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:54:
[...]

Ja daar ben ik ook van overtuigd, nu ziggo nog, ik ga maar een klacht indienen via de website en geef ze een week de tijd om het op te lossen.

Kijk nu eens, het wordt minder druk op het ziggo netwerk :P ik kom er nu nog maar +/- 40 tekort ;)

[afbeelding]

Nog even een testje nu via amsterdam, weer een andere uitslag, let ook op de ping.

[afbeelding]
En wat geeft de speedtest van Ziggo zelf aan (speedtest.ziggo.nl)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 5 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]