Sometimes you need to plan for coincidence
bedrag per bank betaald 150
winst en verliesrekening 2012: kosten ziggo november en dec 100
balanspost: vooruitbetaalde kosten 2013 50
en dan boek je in januari die vooruitbetaalde kosten over naar kosten januari (dus van balans naar winst/verliesrekening)
klaar :-)
Nu heb ik het plaatje compleet. Via menu>TV-portal of de TV-portal knop kom je op de blauwe interface, via de rode knop de grijs/oranje interface. Ik denk dat die nog in bèta is.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 07:36:
[...]
Nee ik geloof dat de TV-portal knop hetzelfde doet als de rode knop, maar de TV-portal knop vind ik op een onhandige plek zitten.
Zowel de blauwe als grijs/oranje interface geven een "overzicht" pagina waar je kan kiezen tussen films, series en TV gemist.
Dus als je de bèta-interface wil zien (iig met Humax 5100): rode knop.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Werkt die 'bèta-interface' bij jou dan?W3ird_N3rd schreef op zondag 09 december 2012 @ 02:15:
[...]
Nu heb ik het plaatje compleet. Via menu>TV-portal of de TV-portal knop kom je op de blauwe interface, via de rode knop de grijs/oranje interface. Ik denk dat die nog in bèta is.
Dus als je de bèta-interface wil zien (iig met Humax 5100): rode knop.
Ik krijg enkel het instellingenmenu (betaal en kinderslotcodes wijzigen, en de voorwaarden) en daarna een grijs scherm, met een witte punt rechtsonder...
Krijg ik ook vaak. Moet je het later nog eens proberen. Dat scherm om codes in te vullen zal ook steeds terug blijven komen: dat moet je negeren als je de codes al eens hebt ingevuld, gewoon op exit drukken en opnieuw de rode knop. Als je mazzel hebt schiet hij dan direct in de interface.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:38:
[...]
Werkt die 'bèta-interface' bij jou dan?
Ik krijg enkel het instellingenmenu (betaal en kinderslotcodes wijzigen, en de voorwaarden) en daarna een grijs scherm, met een witte punt rechtsonder...
Ik heb al een paar programma's via die interface gekeken dus hij werkt wel. Soms iig.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2012 09:24 ]
Verwijderd
Het is me al een enkele keer gelukt, daarna helaas nooit meer. Het ziet er namelijk veel mooier uit dan via de Portal.W3ird_N3rd schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:23:
[...]
Krijg ik ook vaak. Moet je het later nog eens proberen. Dat scherm om codes in te vullen zal ook steeds terug blijven komen: dat moet je negeren als je de codes al eens hebt ingevuld, gewoon op exit drukken en opnieuw de rode knop. Als je mazzel hebt schiet hij dan direct in de interface.
Ik heb al een paar programma's via die interface gekeken dus hij werkt wel. Soms iig.
Overigens ook raar hoor, en staat een blauw hoekje bij de portal dat er binnenkort functies verdwijnen. Terwijl er maar één functie is

Verwijderd
Ik vrees dat het toch niet doorgaat. Gisteren op bezoek bij vrienden waarvan er twee gebruik maakten van Telfort. Bij de aanblik van Studio Sport was niet overtuigd van de beeldkwaliteit en ook over het internet vielen enkele opmerkingen (met name over de snelheid naar bovenste etages toe met Wifi).Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:11:
[...]
..afgesproken toch Telfort te gaan proberen...
Echtgenote kwam vervolgens thuis met het verhaal/ervaringen van haar ouders, die Ziggo hebben...en nu wordt het dus Ziggo, met optie in de toekomst het internet op te waarderen, als de snelheid tegenvalt.
Enig idee hoe lang het duurt voor de bestelling afgeleverd wordt? Op de website van Ziggo zelf staat 10-14 dagen, klopt dit? Dat zou voor ons goed in te plannen zijn tijdens het verbouwen/verven van de nieuwe woning.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 11:27 . Reden: geen vraagteken aan het eind van laatste zin ]
Hier alleen TV zonder monteur was er volgens mij in ongeveer een week.
Verwijderd
Waarschijnlijk met monteur.W3ird_N3rd schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:23:
Met of zonder monteur?
Hier alleen TV zonder monteur was er volgens mij in ongeveer een week.
Zou je aanraden om plus abo te pakken, dan is de monteur "gratis", anders moet je (uit mijn hoofd) 35€ betalen voor de installatie. Als je het zelf doet en het werkt niet, zit je te kijken, als de monteur er is en het werkt niet, is het zijn probleem, simpel gezegd.
zeker, zeker
De EVW3200 is vervangen voor een nieuw exemplaar. Had de modem sinds vorig jaar juni.
Whatever.
9 dagen geleden heb ik een alles-in-een pakket besteld bij Ziggo en morgen wordt die geïnstalleerd door een monteur. Maar je kan zelf aangeven op de site wanneer de monteur kan langskomen om het te installeren.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:56:
[...]
Enig idee hoe lang het duurt voor de bestelling afgeleverd wordt? Op de website van Ziggo zelf staat 10-14 dagen, klopt dit? Dat zou voor ons goed in te plannen zijn tijdens het verbouwen/verven van de nieuwe woning.
En als je opbelt naar Ziggo kan je ook nog leuke kortingen krijgen. Zo kreeg ik er gratis een interactieve HD ontvanger erbij t.w.v "300" euro ( volgens de website van Ziggo). Daar moest ik anders 110 euro extra voor betalen.
[ Voor 28% gewijzigd door Ruben0s op 10-12-2012 13:20 ]
Ziggo deelt (aan consumenten) geen vaste IP-adressen uit, of althans: dat garanderen ze niet. Dat dit in de praktijk heel vaak wel zo lijkt te zijn, is 'toeval'.
Release / renew vanuit de router (heb zo'n lekker simpel Ubee ding zonder WLAN) werkt alvast niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Modem een dag of wat van de spanning afhalen.The Eagle schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:37:
Over lease verlopen gesproken: stel ik wil graag een ander IP...hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Release / renew vanuit de router (heb zo'n lekker simpel Ubee ding zonder WLAN) werkt alvast niet.
Probeer dit eens. Ik heb het niet getest.The Eagle schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:37:
Over lease verlopen gesproken: stel ik wil graag een ander IP...hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Dat gaat ook alleen werken als je je modem rechtstreeks aan je PC hebt hangen.
Mja, maar met een leasetime van standaard 7 dagen (althans, dat zegt mijn Linksys over het WAN IP dat ie van de Ubee krijgt) schiet je daar nog geen drol mee op. Dan krijg je gewoon het oude IP terig, of je moet erge mazzel hebben.Dennis-L schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:41:
[...]
Modem een dag of wat van de spanning afhalen.
Hoewel grun me wel op een spoor zet, want ik zou natuurlijk eens kunnen kijken wat er gebeurt als ik mijn router van Dynamic IP naar static zet, ander IP er op en gaan.
* The Eagle volgende keer proberen gaat
[ Voor 71% gewijzigd door The Eagle op 10-12-2012 21:18 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
Ter illustratie:
Met Wifi aan:

Met Wifi uit:

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 11-12-2012 01:25 ]
Die informatie wordt niet meer getoond.Noenie schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:06:
Ugh, ben laatst eens door het ziggo account aan het lopen geweest, en nu kan ik mijn verbruik op de nieuwsgroepen nergens meer vinden? iemand enig idee?
Mijn boefje is liev!
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien als kletskoek, maar wijzig je WiFi kanaal eens. Of als die op auto staat, zet hem eens handmatig op 1 oid. Dat heeft mij wel eens geholpen bij dit probleem. Ik zie technisch geen verklaring, dus het zal wel een firmware bug zijn..Dick schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:18:
Sinds afgelopen zaterdag is het internet hier in huis ineens erg langzaam. Ik haal een snelheid van maximaal enkele tientallen KB/s waar dit voorheen gewoon netjes 40 Mbit/s was (Internet Z2). Ik had zelf het vermoeden dat dit misschien met de test heeft te maken die momenteel wordt uitgevoerd, de 'Persoonlijke HotSpots'. Ik heb dit via 'Mijn Ziggo' uitgezet maar dat heeft helaas geen verandering opgeleverd. Het gekke is dat wanneer ik de Wifi verbinding op het modem (Ubee EVW3200) uitschakel dat ik dan ineens wel de volle snelheid haal! Dit ondanks dat er helemaal geen Wifi apparaten actief zijn of aanstaan. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik ga morgen sowieso Ziggo bellen maar mijn ervaring met helpdesken geeft mij weinig vertrouwen dat ze daar iets kunnen doen...
Ter illustratie:
Met Wifi aan:
[afbeelding]
Met Wifi uit:
[afbeelding]
Indien je Ubee een WiFi modem is, is het standaard IP 192.168.178.1.JB schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:14:
Kun je het management IP adres van de Ubee modem veranderen? Deze staat standaard op 192.168.1.1 nu heb ik een Cisco repeater de RE1000 die netjes aan het interne wifi netwerk kan worden gekoppeld maar zijn management IP adres zit ook op 192.168.1.1 dus dat gaat niet goed... Ik kan op beide niets veranderen zo ver ik kan zien.
Bij 1 van de 2 WiFi modems is het mogelijk de DHCP range te veranderen, en daarmee dus ook het management adres. Ik weet alleen niet meer of dat nou bij de Cisco of de Ubee was..
[ Voor 62% gewijzigd door JB op 11-12-2012 09:18 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Het is mij ook opgevallen dat er een verschil zit in alle acties. Anyway, we gaan bellen, ook omdat we het pas kort na oplevering van de woning nodig hebben.Ruben0s schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:12:
[...]
9 dagen geleden heb ik een alles-in-een pakket besteld bij Ziggo en morgen wordt die geïnstalleerd door een monteur. Maar je kan zelf aangeven op de site wanneer de monteur kan langskomen om het te installeren.
En als je opbelt naar Ziggo kan je ook nog leuke kortingen krijgen. Zo kreeg ik er gratis een interactieve HD ontvanger erbij t.w.v "300" euro ( volgens de website van Ziggo). Daar moest ik anders 110 euro extra voor betalen.
Bedankt wederom voor de reacties!

Stekker er in/uit en resetten had ik al geprobeerd. Sinds vanochtend lijkt het probleem toch ineens verholpen te zijn, geen idee wat daar de reden van is aangezien ik niks meer veranderd hebW3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 02:35:
Ik zou denken stekker eruit en terug erin, modem resetten, nieuw modem. In die volgorde.
Bedankt, als het probleem binnenkort weer optreed dan zal ik dat eens proberenTimmert schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:14:
[...]
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien als kletskoek, maar wijzig je WiFi kanaal eens. Of als die op auto staat, zet hem eens handmatig op 1 oid. Dat heeft mij wel eens geholpen bij dit probleem. Ik zie technisch geen verklaring, dus het zal wel een firmware bug zijn..
Ik wil graag ziggo z2 bestellen. Ik woon in een appartement in het centrum van Tilburg. Nu wil ik gaan bestellen op de site van ziggo maar zegt de site dat internet z2 niet beschikbaar is op mijn adres. Ik woon op nummer 352. Nu heb ik een check gedaan op nummer 350 en 354 en daar is het allebei wél beschikbaar. Hoe is dit mogelijk?
De oude was na 1,5 jaar defect.
Je zou eens kunnen kijken naar de Docsis waardes, met name correctables en uncorrectables.
Deze waren bij mij 600k en 600k, nu beide 0.
Andere vraag, is het simpel om een eigen router achter de evw3200 te hangen, in vorige firmwares was het mogelijk om een semi bridge op te zetten. Deze is er nu uit gesloopt had ik vernomen.
Laat je de router functie uitschakelen door Ziggo, vervolgens eigen router wan -> lan 1? En de router op dhcp een extern adres laten verkrijgen?
[ Voor 43% gewijzigd door Harmen op 11-12-2012 15:25 ]
Whatever.
Van de Ubee vermoed ik van niet, maar het zou me verbazen als de cisco (linksys?) het niet kon.JB schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:14:
Kun je het management IP adres van de Ubee modem veranderen? Deze staat standaard op 192.168.1.1 nu heb ik een Cisco repeater de RE1000 die netjes aan het interne wifi netwerk kan worden gekoppeld maar zijn management IP adres zit ook op 192.168.1.1 dus dat gaat niet goed... Ik kan op beide niets veranderen zo ver ik kan zien.
Uit de FAQ:
Theoretisch gezien zou dat dus goed moeten gaan; lijkt me een kwestie van zorgen dat je RE al aan de Ubee is gekoppeld voor je hem aan zetWhat is the default IP address, username and password of the RE1000?
The default IP address of the RE1000 is 192.168.1.1 and the username and password is “admin”.
NOTE: When the RE1000 is already connected to your router, the router will automatically assign a different IP address to it so an IP address conflict will not occur.
Zijn Z1 en Z3 wel beschikbaar? Indien niet, misschien is de kabel afgesloten om een of andere reden?dbzfan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:52:
Vraagje!
Ik wil graag ziggo z2 bestellen. Ik woon in een appartement in het centrum van Tilburg. Nu wil ik gaan bestellen op de site van ziggo maar zegt de site dat internet z2 niet beschikbaar is op mijn adres. Ik woon op nummer 352. Nu heb ik een check gedaan op nummer 350 en 354 en daar is het allebei wél beschikbaar. Hoe is dit mogelijk?
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 11-12-2012 15:18 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat gaat dus niet werken. De RE1000 wil perse dat je verbinding maakt via wifi (dus de Conceptronic en niet de Ubee) om die te kunnen configureren (kan ook niet anders, er zit een LAN poort op maar die is om een device wat geen wifi heeft te kunnen voorzien van wifi middels UTP gekoppeld aan de RE1000). Hij past het adres zelf aan maar ik kan dit nergens handmatig achteraf doen en omdat ik in deze situatie (oom van mij) geen alles in één router heb maar ook nog een los modem van Ziggo blijf ik dit probleem houden omdat ik de RE1000 niet middels het modem kan configureren omdat die geen wifi heeft.The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:00:
[...]
Theoretisch gezien zou dat dus goed moeten gaan; lijkt me een kwestie van zorgen dat je RE al aan de Ubee is gekoppeld voor je hem aan zet
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 11-12-2012 15:37 ]
Mijn boefje is liev!
Postcodecheck werkt idd niet lekker op mijn adres.. Ook was in de bestelwizard de HD recorder niet aanklikbaar.. dus nu maar via de telefoon de bestelling gedaan, hopelijk krijg ik het pakket nu snel thuisRaven schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:17:
[...]
Zijn Z1 en Z3 wel beschikbaar? Indien niet, misschien is de kabel afgesloten om een of andere reden?
[ Voor 25% gewijzigd door JB op 11-12-2012 16:05 ]
Mijn boefje is liev!
http://postimage.org/image/h11yqqq41/
[ Voor 62% gewijzigd door Ruben0s op 11-12-2012 16:50 ]
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/muziek/
[ Voor 18% gewijzigd door OfNoAvail op 11-12-2012 20:41 ]
Met dezelfde prijs... toch maf...Remco Tr schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:44:
Volgens mij is het gewoon Spotify maar dan met een ziggo schil
op kabel en wifi. router al gerestart zonder succes. zouden we hier iets aan kunnen doen?
normale snelheid = 60/6
Het is geen Spotify, het is wel zo als je zegt gewoon een Ziggo schil om een dienst van een ander bedrijf genaamd Wimp.Remco Tr schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:44:
Volgens mij is het gewoon Spotify maar dan met een ziggo schil
ik had het ook, bij mij zakte het zelfs naar een gammele 9mbps, ik heb dit al zo'n 2 weken en ik word er een beetje moedeloos van. ik kan de oorzaak maar niet achterhalen. ze hebben vorige week wel werkzaamheden verricht hier in de buurt (was wel aangekondigd door ziggo) maar daarvoor was mijn verbinding ook al niet zo stabiel. Ik heb niks veranderd of toegevoegd aan mijn netwerk, het draaide allemaal perfect hiervoor.megadoom schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:54:
vreemd, we krijgen hier ineens een hele slecht verbinding... http://www.speedtest.net/result/2366222653.png
op kabel en wifi. router al gerestart zonder succes. zouden we hier iets aan kunnen doen?
normale snelheid = 60/6
Verwijderd
Is er iemand hier, die alleen internet van Ziggo afneemt en verder niks?
Beetje maf als je geen TV kijkt, dat je dan geen internet kunt nemen van hen.
Moet je die smartcard weer doorverkopen/verhuren enz..een hoop gedoe.
Zag trouwens in de aanvullende AV dat men ook gewoon legitiem mag knijpen etc.- iemand hier al ervaring mee gehad? Beetje UPC-achtige praktijken zijn dat, als je het mij vraagt...
Die actie met "gratis" decoder is trouwens alleen bruikleen zag ik (de bekende kleine lettertjes), minimaal een jaarcontract op Ai1P en pas na 2 jaar eigendom....hoezo "captive product pricing"?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 01:25 ]
Wellicht dat ooit in de toekomst, als analoge tv echt helemaal weg is, dat je dan wel echt alleen voor internet zou kunnen kiezen en dan ook alleen voor internet hoeft te betalen.
Of lees ik nou je vraag verkeerd? Je kan inderdaad geen internet zonder tv afnemen bij Ziggo. Of je wel of geen tv kijkt is niet hun probleem.
[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 12-12-2012 01:29 ]
Verwijderd
Oh ja, natuurlijk!tiguan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:24:
Dat komt omdat je sowieso een kabel aansluiting nodig hebt voor internet, waardoor je automatisch toegang krijgt tot analoge tv. Dit kunnen ze volgens mij technisch niet eens apart uitschakelen, analoge tv. Vandaar dat je ook altijd betaald voor tv. Dat digitale tv bij Ziggo niet extra kost is een ander verhaal, maar daar heb je dan wel weer een smartcard (met decoder of CI+) voor nodig.
Wellicht dat ooit in de toekomst, als analoge tv echt helemaal weg is, dat je dan wel echt alleen voor internet zou kunnen kiezen en dan ook alleen voor internet betalen.
Dat is natuurlijk de draaggolf voor de rest van het signaal, zolang er nog analoog bestaat en alles niet full digitaal is. Ik heb niet eens TV in huis, niet los of wat dan ook (kijk alleen NL1/2/3 via digitenne stick op mijn Mac, geen behoefte aan commerciele crap.)
Maar 60/6 is zeker sweetttt...
Bij mij staan deze op 9114279 (correctables) en 4817208 (uncorrectables). Gezien dat ze bij jou nu op 0 staan klinkt dat dus niet erg goed. Vanochtend leken de problemen voorbij maar dat was van korte duur, het is nu exact hetzelfde als gisteren. Morgen toch maar even bellen dus.Harmen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:00:
@Dick, heb sinds gisteren een nieuwe EVW3200.
De oude was na 1,5 jaar defect.
Je zou eens kunnen kijken naar de Docsis waardes, met name correctables en uncorrectables.
Deze waren bij mij 600k en 600k, nu beide 0.
Verwijderd
En oja, zonder monteur, de voorgaande keren lukte het ons ook om het in te installeren.
kijk eens aan, dan weet ik in ieder geval al dat het niet aan mijn netwerk kan liggen maar het probleem dus van buitenaf komt. welke regio of plaats woon je als ik vragen mag.megadoom schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:14:
precies hetzelfde hier crp, ook 1-2 weken geleden begon... het is nu weer normale snelheid, maar het schommelt heel erg.
Da's apartVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:55:
Gisteren een Alles-in-Een abonnement - variant Z1 telefonisch afgesloten, ...
Het is OF een Alles-in-1 (Basis, Plus, Extra) of Z1. Maar een combi daartussen kan niet
Die Z1 is handig als je geen vaste telefoon nodig hebt, scheetl bij Z1 toch 6 tientjes per jaar. Op de website wordt dit nu inmiddels ook als tv+internet Z1 verkocht, want die oude namen waren idd verwarrend.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:18:
Volgens de AV kun je geen internet nemen van Ziggo, als je geen TV-signaal afneemt; waarom heb je dan hemelsnaam de Z1/2/3 internetabonnementen, Alles-in-1-Plus is dan toch altijd voordeliger/sneller?
Is er iemand hier, die alleen internet van Ziggo afneemt en verder niks?
Beetje maf als je geen TV kijkt, dat je dan geen internet kunt nemen van hen.
Nee, dat is het niet.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:18:
Volgens de AV kun je geen internet nemen van Ziggo, als je geen TV-signaal afneemt; waarom heb je dan hemelsnaam de Z1/2/3 internetabonnementen, Alles-in-1-Plus is dan toch altijd voordeliger/sneller?
Z1, Z2 en Z3 kan je respectievelijk vergelijken met Ai1 basis, plus en extra. Ai1 is dan iets sneller (respectievelijk 2mbit, 20mbit en 40mbit) en kost ongeveer €5/maand extra. €5/maand voor telefonie en een beetje extra snelheid dus.
Verwijderd
Ai, fail....Groentenboer schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:04:
[...]
Da's apart
Het is OF een Alles-in-1 (Basis, Plus, Extra) of Z1. Maar een combi daartussen kan niet

Ok, Alles-in-Een Basis dus...
regio leiden.Crp schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:58:
[...]
kijk eens aan, dan weet ik in ieder geval al dat het niet aan mijn netwerk kan liggen maar het probleem dus van buitenaf komt. welke regio of plaats woon je als ik vragen mag.
I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"
Vanmorgen stond de correctables op 24 en de uncorrectables op 0.Dick schreef op woensdag 12 december 2012 @ 03:03:
[...]
Bij mij staan deze op 9114279 (correctables) en 4817208 (uncorrectables). Gezien dat ze bij jou nu op 0 staan klinkt dat dus niet erg goed. Vanochtend leken de problemen voorbij maar dat was van korte duur, het is nu exact hetzelfde als gisteren. Morgen toch maar even bellen dus.
Verbinding is iig stukken sneller dan met de vorige modem.
Denk dat je modem defect is.
Kan wel een paar dagen duren voordat ze een monteur beschikbaar hebben...

Whatever.
I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"
Nu viel mijn oog er toevallig op: er moet dan iets veranderen aan Ziggo Z3. Goedkoper of het moet verdwijnen. Dat kost namelijk €66,25/maand voor 80mbit en dat is natuurlijk onverkoopbaar als je 120mbit+telefonie kan krijgen voor minder geld.
Als je veel uncorrectables hebt moet je het Wifi Channel vast zetten op 1 of 2. Hij zei tegen mij dat er een bug in de firmware zit die voor de connectie problemen zorgt. iig werkt het weer normaal bij mij
Cisco of Ubee modem/router?JensC schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:51:
Monteur hier vanochtend ook langs geweest.
Als je veel uncorrectables hebt moet je het Wifi Channel vast zetten op 1 of 2. Hij zei tegen mij dat er een bug in de firmware zit die voor de connectie problemen zorgt. iig werkt het weer normaal bij mij
Hmmm, dat is lekker dan.JensC schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:51:
Monteur hier vanochtend ook langs geweest.
Momenteel staat ie op auto, had hem daarvoor op kanaal 5 staan om storing van andere kanalen tegen te gaan. Mooie bug dan!
Whatever.
Laatst aanbod via de telefoon gekregen en ik wilde alleen overstappen op alles-in-een als ik i.p.v. de Cisco de Humax 5200 HD recorder zou krijgen. Ze hadden al vaker gebeld maar konden me nooit de Humax 5200 leveren dus nooit akkoord gegaan. De medewerker nog extra navragen bij zijn leidinggevende. Vervolgens gaf hij aan dat dit inderdaad een 5200 was. Ik dus akkoord gegaan. Uiteindelijk bevestiging op papier gekregen blijk ik toch de Humax 5100 niet HD recorder te krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door Bart1983 op 12-12-2012 20:33 ]
nieuws: Nieuwe Humax-hd-decoder ondersteunt interactieve tv Ziggo
+1Vastloper
maandag 2 april 2012 14:49
Ik weet het niet hoor, maar vorig jaar heb ik juist precies deze decoder ontvangen ,bij een Ziggo alles in één abbonement eind december, voor 50 euro, alszijnde een interactieve HD ontvanger. Schijnbaar worden ze nu pas los verkocht aangezien het nu nieuws is. Ik heb er nog geen harde schijf aangehangen wegens de nog relatief hoge prijzen daarvan, maar verder een prima apparaatje. Jammer alleen dat timeshift via de harde schijf loopt. De iptv ontvanger van tele2 reserveerde gewoon wat werkgeheugen hiervoor.
[Reactie gewijzigd door Vastloper op maandag 2 april 2012 14:50]
[ Voor 85% gewijzigd door JB op 12-12-2012 21:15 ]
Mijn boefje is liev!
Van 2mbit naar 40mb oid..... Stukken stabieler.
wifi stond op kanaal 6, ik kon deze inzien met wifi analyser.
Snelheid fluctueerde tussen 1 en 3mbit, op kanaal 1 vliegt hij richting de 40mbit op mn Android telefoon. (speedtest.net app)
Zal het dan toch te maken hebben met de firmware bug in de evw3200?
[ Voor 54% gewijzigd door Harmen op 13-12-2012 09:13 ]
Whatever.
En als het druk is en hij staat op "auto" dan heb je kans dat hij regelmatig kanaal wisselt, hetgeen uiteraard funest is voor je performance.
Je kunt eventueel nog met INSSIDER kijken wat het beste kanaal is voor je. 1, 6 en 11 zijn daarbij de beste keuzes.
http://www.deyterra.com
Google Play: Wifi Analyzer
Op Itunes kon ik het zo snel even niet vinden...
www.youtube.com/DerOllie
In het volgende topic geven mensen aan dat de modems weer terug gaan naar oudere firmware versies:
http://ziggo.gebruikers.e...hread_id=2406&rowstart=10
Whatever.
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 21:18 ]
Maar krijg iedereen in je wijk maar eens zover om het modem op g-only te zetten ipv bg.Even now, many devices are shipped with channels 1, 6 and 11 as preset options even though with the newer 802.11g standard there are four non-overlapping channels - 1, 5, 9 and 13. There are now four because the OFDM modulated 802.11g channels are 20 MHz wide.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 13-12-2012 21:29 ]
Snelheden fluctueren tussen de 1 en 30mb zowel draadloos als bedraad alsmede ook rechtstreeks op het Ziggo modem. (wij hebben 60/6).
Als je een pagina terug kijkt zie je dat crp en ik dit ook hebben... Vraag me af hoe dit goed gaat komen...Snelheden fluctueren tussen de 1 en 30mb zowel draadloos als bedraad alsmede ook rechtstreeks op het Ziggo modem. (wij hebben 60/6).
Ik zag het net, ik weet het ook niet? ik heb niet het gevoel dat het aan mij ligt, net nog 3(!!) spontane reboots gehadmegadoom schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 00:15:
[...]
Als je een pagina terug kijkt zie je dat crp en ik dit ook hebben... Vraag me af hoe dit goed gaat komen...
Nou hebben we 1 TV in huis met daarvoor zo'n samsung SD decoder.
Ik heb begrepen dat HD-zenders gewoon in mijn alles in een extra abbo zit inbegrepen?
De vraag is welke HD decodert is een beetje degelijk en valt voor weinig te halen (ga er geen 200 eu aan uitgeven)
Ik heb bij ziggo';s webshop zelf gekeken maar die vragen natuurlijk gewoon de hoofdprijs dus daar heb ik niks aan.
Be nice, You Assholes :)
Humax heeft imo de beste decoders.3DDude schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:54:
Ik heb alles in een extra.
Ik heb begrepen dat HD-zenders gewoon in mijn alles in een extra abbo zit inbegrepen?
De vraag is welke HD decodert is een beetje degelijk en valt voor weinig te halen (ga er geen 200 eu aan uitgeven)
Ik heb bij ziggo';s webshop zelf gekeken maar die vragen natuurlijk gewoon de hoofdprijs dus daar heb ik niks aan.
Humax 5300c bijvoorbeeld, 120 euro in de PW + review: productreview: Humax IRHD-5300C review door mukkel
Je kunt ook, als je TV het ondersteund, een CI+ module in je tv plaatsen.
Verwijderd
Gelukkig voor mij heeft Ziggo de Firmware teruggedraaid.Harmen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:56:
Er blijken grote bugs te zitten in de laaste versie van 9.9.5005.
In het volgende topic geven mensen aan dat de modems weer terug gaan naar oudere firmware versies:
http://ziggo.gebruikers.e...hread_id=2406&rowstart=10
Ik kon n.l. niet meer ( draadloos ) op mijn Freecom netwerkschijf schrijven.
Nu werkt alles weer zoals het hoort.
Ik heb m'n modem vandaag al 2 keer opnieuw opgestart maar het is echt drama. In de webinterface blijft ie wel staan, maar DNS lookups gaan fout. Bestaande verbindingen bijvoorbeeld een audiostream blijven daardoor wel doorlopen...
Gebied Leiden met Alles In 1 60/6
toevallig ook gebied/regio leiden...
Dus ik mijn laptop direct aan modem gehangen, haalde ik met hun eigen speedtest 20Mbit/0.2 Mbit (heb alles in 1 extra). Verschillende dingen geprobeerd. Toen maar Ziggo helpdesk gebeld. Die raadde mij aan om modem te resetten omdat er buggerige firmware zou zijn uitgebracht en resetten oude firmware terugzet. Maar dat hielp niet.
Op afstand kon Ziggo helpdesk niet zien dat er een computer of router aan het modem hing (heb router gedeelte uitstaan op mijn Cisco modem) terwijl dat normaal gesproken wel zo is. Dus ze hebben storingsmonteur ingepland voor maandagmiddag.
Nu heb ik alles weer terug aangesloten (heb vrij uitgebreid thuisnetwerk) en nu haal ik ineens weer 120/10Mbit. Ben benieuwd of dit zo blijft. Twijfel of ik monteur nog moet laten komen. Hij zal waarschijnlijk niks geks meten en als hij voor niks komt moet ik voorrijdkosten betalen

Ik denk dat het toch aan firmware ligt, anders is het helemaal vaag verhaal.
http://www.ziggo-itvactie.nl/3DDude schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:54:
Ik heb alles in een extra.
Behalve de standaard HD-zenders zijn er ook een paar ondemand films en series inbegrepen.
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 14-12-2012 18:34 ]
Is bij Ziggo al lang een issue. Daarom in een ver verleden overgestapt naar OpenDNS en later naar GoogleDNS. Je kan zelfs overwegen beiden te gebruiken,als een soort back-upBloederig schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:48:
Hebben er meerdere mensen vandaag last van een wegvallende DNS-server?
Ik heb m'n modem vandaag al 2 keer opnieuw opgestart maar het is echt drama. In de webinterface blijft ie wel staan, maar DNS lookups gaan fout. Bestaande verbindingen bijvoorbeeld een audiostream blijven daardoor wel doorlopen...![]()
Gebied Leiden met Alles In 1 60/6
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
wel nog steeds regio leiden.
[ Voor 8% gewijzigd door megadoom op 15-12-2012 00:46 ]
Nu heb ik mijn eigen router er achter staan dus had ik het MAC adres doorgestuurd.
Vandaag toch maar eens met de Ziggo helpdesk gebeld en die hebben hem in bridge gezet. Sindsdien weer 120MBit strak.
http://www.deyterra.com
Hier hetzelfde, na de fabrieksinstellingen werkt het nog niet (heb wel alles in 1)... Heb vandaag de Humax 5100 ontvangen aen aangesloten via wifi (die optie was er eerst niet eens omdat je via de LAN verbinding eerst de laatste update moest binnen halen...) Wat me opvalt is dat met de rode knop ik een andere itv krijg dan met de portal knop maar bij beide speelt niets af. Bij de itv via de rode knop krijg ik de melding "interactive tv is tijdelijk niet beschikbaar". Wanneer ik de portal knop gebruik krijg ik die verouderde interface met de melding dat er binnenkort wijzigingen in het menu zullen plaats vinden. Als ik daar iets probeer af te spelen blijft alles staan op een grijs scherm.W3ird_N3rd schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:22:
Nou.. Interactieve televisie is wel ongelofelijk zeg.
Eerst probeer ik de WPA key in te voeren. De eerste 5 keer ging het mis, ik denk dat je de key binnen een minuut ofzo in moet voeren.. En met een maximale lengte key en een onscreen keyboard lukt dat dus niet.
Uiteindelijk de key erin gekregen.. Kan ik geen verbinding maken. Ik denk dat hij de dollartekens in de key niet pakte. Goed, iets simpelere key ingesteld. Eindelijk verbinding.
Nu kan ik het TV portal openen en overzichten van uitzending gemist en films enzo zien. Maar als ik een film of gemiste uitzending probeer te bekijken, dan blijft of het beeld gewoon grijs, of ik krijg na een poosje een willekeurige foutmelding. "netwerk fout", "probeer het later nog eens" en ik geloof 55. Soms wanneer ik op TV portal druk krijg ik de melding dat er geen verbinding is, maar als ik het dan nog een keer doe kan ik opeens wel erin. Maar enige uitzending kijken, dat werkt simpelweg nooit.
Alle gewone TV zenders doen het wel (heb ze echt stuk voor stuk getest, alleen film1sport1, eredivisie en die turkse/hindu meuk werkt niet want daar heb ik geen abo op), dus het signaal is ook prima. Werkt interactieve TV dan tòch niet zonder Ziggo internet?
Mijn boefje is liev!
Verder nog een tip: stroom eraf en de rode knop niet meer gebruiken. Sindsdien heb ik geen serieuze problemen meer gehad.
[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 16-12-2012 00:33 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]