Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:16
Nogmaals: bij Ziggo betaal je het abo een maand vooruit, en het verbruik achteraf. Staat duidelijk aangegeven op de site én op de gespecificeerde factuur die je kan vinden bij Mijn Ziggo. Of jij het fijn vindt werken of niet, this is the way it is.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
en in je boekhouding kun je dan gewoon zeggen (bijvoorbeeld, fictieve bedragen)

bedrag per bank betaald 150
winst en verliesrekening 2012: kosten ziggo november en dec 100
balanspost: vooruitbetaalde kosten 2013 50

en dan boek je in januari die vooruitbetaalde kosten over naar kosten januari (dus van balans naar winst/verliesrekening)

klaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 16:45

Crp

hebben er nog meer mensen de laatste tijd last van een slechte verbinding. Ik had van de week al veel last van een trage verbinding maar telkens als ik een speedtest deed dan haalde ik de vollge 60mbit maar nu blijft hij rond de 10mbit hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 18:54
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 07:36:
[...]

Nee ik geloof dat de TV-portal knop hetzelfde doet als de rode knop, maar de TV-portal knop vind ik op een onhandige plek zitten.

Zowel de blauwe als grijs/oranje interface geven een "overzicht" pagina waar je kan kiezen tussen films, series en TV gemist.
Nu heb ik het plaatje compleet. Via menu>TV-portal of de TV-portal knop kom je op de blauwe interface, via de rode knop de grijs/oranje interface. Ik denk dat die nog in bèta is.

Dus als je de bèta-interface wil zien (iig met Humax 5100): rode knop. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 09 december 2012 @ 02:15:
[...]

Nu heb ik het plaatje compleet. Via menu>TV-portal of de TV-portal knop kom je op de blauwe interface, via de rode knop de grijs/oranje interface. Ik denk dat die nog in bèta is.

Dus als je de bèta-interface wil zien (iig met Humax 5100): rode knop. :P
Werkt die 'bèta-interface' bij jou dan?

Ik krijg enkel het instellingenmenu (betaal en kinderslotcodes wijzigen, en de voorwaarden) en daarna een grijs scherm, met een witte punt rechtsonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:38:
[...]

Werkt die 'bèta-interface' bij jou dan?

Ik krijg enkel het instellingenmenu (betaal en kinderslotcodes wijzigen, en de voorwaarden) en daarna een grijs scherm, met een witte punt rechtsonder...
Krijg ik ook vaak. Moet je het later nog eens proberen. Dat scherm om codes in te vullen zal ook steeds terug blijven komen: dat moet je negeren als je de codes al eens hebt ingevuld, gewoon op exit drukken en opnieuw de rode knop. Als je mazzel hebt schiet hij dan direct in de interface.

Ik heb al een paar programma's via die interface gekeken dus hij werkt wel. Soms iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:23:
[...]

Krijg ik ook vaak. Moet je het later nog eens proberen. Dat scherm om codes in te vullen zal ook steeds terug blijven komen: dat moet je negeren als je de codes al eens hebt ingevuld, gewoon op exit drukken en opnieuw de rode knop. Als je mazzel hebt schiet hij dan direct in de interface.

Ik heb al een paar programma's via die interface gekeken dus hij werkt wel. Soms iig.
Het is me al een enkele keer gelukt, daarna helaas nooit meer. Het ziet er namelijk veel mooier uit dan via de Portal.

Overigens ook raar hoor, en staat een blauw hoekje bij de portal dat er binnenkort functies verdwijnen. Terwijl er maar één functie is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:11:
[...]
..afgesproken toch Telfort te gaan proberen...
Ik vrees dat het toch niet doorgaat. Gisteren op bezoek bij vrienden waarvan er twee gebruik maakten van Telfort. Bij de aanblik van Studio Sport was niet overtuigd van de beeldkwaliteit en ook over het internet vielen enkele opmerkingen (met name over de snelheid naar bovenste etages toe met Wifi).

Echtgenote kwam vervolgens thuis met het verhaal/ervaringen van haar ouders, die Ziggo hebben...en nu wordt het dus Ziggo, met optie in de toekomst het internet op te waarderen, als de snelheid tegenvalt.

Enig idee hoe lang het duurt voor de bestelling afgeleverd wordt? Op de website van Ziggo zelf staat 10-14 dagen, klopt dit? Dat zou voor ons goed in te plannen zijn tijdens het verbouwen/verven van de nieuwe woning.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 11:27 . Reden: geen vraagteken aan het eind van laatste zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Met of zonder monteur?

Hier alleen TV zonder monteur was er volgens mij in ongeveer een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:23:
Met of zonder monteur?

Hier alleen TV zonder monteur was er volgens mij in ongeveer een week.
Waarschijnlijk met monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
kan kloppen ja, bij mij duurde het in maart ook iets van 12 dagen, maar kwam omdat ik de monteur op zaterdag wenstte.

Zou je aanraden om plus abo te pakken, dan is de monteur "gratis", anders moet je (uit mijn hoofd) 35€ betalen voor de installatie. Als je het zelf doet en het werkt niet, zit je te kijken, als de monteur er is en het werkt niet, is het zijn probleem, simpel gezegd.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen is een monteur bij mij thuis geweest. (was er zelf niet)
De EVW3200 is vervangen voor een nieuw exemplaar. Had de modem sinds vorig jaar juni.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 10:15
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:56:
[...]

Enig idee hoe lang het duurt voor de bestelling afgeleverd wordt? Op de website van Ziggo zelf staat 10-14 dagen, klopt dit? Dat zou voor ons goed in te plannen zijn tijdens het verbouwen/verven van de nieuwe woning.
9 dagen geleden heb ik een alles-in-een pakket besteld bij Ziggo en morgen wordt die geïnstalleerd door een monteur. Maar je kan zelf aangeven op de site wanneer de monteur kan langskomen om het te installeren.

En als je opbelt naar Ziggo kan je ook nog leuke kortingen krijgen. Zo kreeg ik er gratis een interactieve HD ontvanger erbij t.w.v "300" euro ( volgens de website van Ziggo). Daar moest ik anders 110 euro extra voor betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ruben0s op 10-12-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Sinds 1dec heb ik een nieuw IP adres. Wat kan daar de reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat je lease verlopen was en Ziggo je een ander adres heeft toegekend?

Ziggo deelt (aan consumenten) geen vaste IP-adressen uit, of althans: dat garanderen ze niet. Dat dit in de praktijk heel vaak wel zo lijkt te zijn, is 'toeval'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over lease verlopen gesproken: stel ik wil graag een ander IP...hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Release / renew vanuit de router (heb zo'n lekker simpel Ubee ding zonder WLAN) werkt alvast niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
The Eagle schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:37:
Over lease verlopen gesproken: stel ik wil graag een ander IP...hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Release / renew vanuit de router (heb zo'n lekker simpel Ubee ding zonder WLAN) werkt alvast niet.
Modem een dag of wat van de spanning afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
The Eagle schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:37:
Probeer dit eens. Ik heb het niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

grun93 schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:14:
[...]

Probeer dit eens. Ik heb het niet getest.
Dat gaat ook alleen werken als je je modem rechtstreeks aan je PC hebt hangen. ;)
Dennis-L schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:41:
[...]

Modem een dag of wat van de spanning afhalen.
Mja, maar met een leasetime van standaard 7 dagen (althans, dat zegt mijn Linksys over het WAN IP dat ie van de Ubee krijgt) schiet je daar nog geen drol mee op. Dan krijg je gewoon het oude IP terig, of je moet erge mazzel hebben.

Hoewel grun me wel op een spoor zet, want ik zou natuurlijk eens kunnen kijken wat er gebeurt als ik mijn router van Dynamic IP naar static zet, ander IP er op en gaan.
* The Eagle volgende keer proberen gaat :)

[ Voor 71% gewijzigd door The Eagle op 10-12-2012 21:18 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Ugh, ben laatst eens door het ziggo account aan het lopen geweest, en nu kan ik mijn verbruik op de nieuwsgroepen nergens meer vinden? iemand enig idee?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Als je een ander IP wil gewoon MAC address cloning aanzetten en een ander MAC adres instellen in je router, krijg je gewoon een ander IP zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds afgelopen zaterdag is het internet hier in huis ineens erg langzaam. Ik haal een snelheid van maximaal enkele tientallen KB/s waar dit voorheen gewoon netjes 40 Mbit/s was (Internet Z2). Ik had zelf het vermoeden dat dit misschien met de test heeft te maken die momenteel wordt uitgevoerd, de 'Persoonlijke HotSpots'. Ik heb dit via 'Mijn Ziggo' uitgezet maar dat heeft helaas geen verandering opgeleverd. Het gekke is dat wanneer ik de Wifi verbinding op het modem (Ubee EVW3200) uitschakel dat ik dan ineens wel de volle snelheid haal! Dit ondanks dat er helemaal geen Wifi apparaten actief zijn of aanstaan. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik ga morgen sowieso Ziggo bellen maar mijn ervaring met helpdesken geeft mij weinig vertrouwen dat ze daar iets kunnen doen...

Ter illustratie:

Met Wifi aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2364389501.png

Met Wifi uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2364393161.png

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 11-12-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik zou denken stekker eruit en terug erin, modem resetten, nieuw modem. In die volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Noenie schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:06:
Ugh, ben laatst eens door het ziggo account aan het lopen geweest, en nu kan ik mijn verbruik op de nieuwsgroepen nergens meer vinden? iemand enig idee?
Die informatie wordt niet meer getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

JB

Cédric roelt!

Kun je het management IP adres van de Ubee modem veranderen? Deze staat standaard op 192.168.1.1 nu heb ik een Cisco repeater de RE1000 die netjes aan het interne wifi netwerk kan worden gekoppeld maar zijn management IP adres zit ook op 192.168.1.1 dus dat gaat niet goed... Ik kan op beide niets veranderen zo ver ik kan zien.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dick schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:18:
Sinds afgelopen zaterdag is het internet hier in huis ineens erg langzaam. Ik haal een snelheid van maximaal enkele tientallen KB/s waar dit voorheen gewoon netjes 40 Mbit/s was (Internet Z2). Ik had zelf het vermoeden dat dit misschien met de test heeft te maken die momenteel wordt uitgevoerd, de 'Persoonlijke HotSpots'. Ik heb dit via 'Mijn Ziggo' uitgezet maar dat heeft helaas geen verandering opgeleverd. Het gekke is dat wanneer ik de Wifi verbinding op het modem (Ubee EVW3200) uitschakel dat ik dan ineens wel de volle snelheid haal! Dit ondanks dat er helemaal geen Wifi apparaten actief zijn of aanstaan. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik ga morgen sowieso Ziggo bellen maar mijn ervaring met helpdesken geeft mij weinig vertrouwen dat ze daar iets kunnen doen...

Ter illustratie:

Met Wifi aan:

[afbeelding]

Met Wifi uit:

[afbeelding]
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien als kletskoek, maar wijzig je WiFi kanaal eens. Of als die op auto staat, zet hem eens handmatig op 1 oid. Dat heeft mij wel eens geholpen bij dit probleem. Ik zie technisch geen verklaring, dus het zal wel een firmware bug zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JB schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:14:
Kun je het management IP adres van de Ubee modem veranderen? Deze staat standaard op 192.168.1.1 nu heb ik een Cisco repeater de RE1000 die netjes aan het interne wifi netwerk kan worden gekoppeld maar zijn management IP adres zit ook op 192.168.1.1 dus dat gaat niet goed... Ik kan op beide niets veranderen zo ver ik kan zien.
Indien je Ubee een WiFi modem is, is het standaard IP 192.168.178.1.
Bij 1 van de 2 WiFi modems is het mogelijk de DHCP range te veranderen, en daarmee dus ook het management adres. Ik weet alleen niet meer of dat nou bij de Cisco of de Ubee was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nee het betreft de kale Ubee modem zonder wifi. Het betreft ook alleen de management schil van beide apparaten. Het interne netwerk is geconfigureerd op 192.168.0.x middels een Conceptronic wifi-router.

[ Voor 62% gewijzigd door JB op 11-12-2012 09:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben0s schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:12:
[...]

9 dagen geleden heb ik een alles-in-een pakket besteld bij Ziggo en morgen wordt die geïnstalleerd door een monteur. Maar je kan zelf aangeven op de site wanneer de monteur kan langskomen om het te installeren.

En als je opbelt naar Ziggo kan je ook nog leuke kortingen krijgen. Zo kreeg ik er gratis een interactieve HD ontvanger erbij t.w.v "300" euro ( volgens de website van Ziggo). Daar moest ik anders 110 euro extra voor betalen.
Het is mij ook opgevallen dat er een verschil zit in alle acties. Anyway, we gaan bellen, ook omdat we het pas kort na oplevering van de woning nodig hebben.

Bedankt wederom voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Zojuist is het alles-in-een plus pakket geïnstalleerd. Dit is de snelheid die ik haal, via draadloos internet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2365271261.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 02:35:
Ik zou denken stekker eruit en terug erin, modem resetten, nieuw modem. In die volgorde.
Stekker er in/uit en resetten had ik al geprobeerd. Sinds vanochtend lijkt het probleem toch ineens verholpen te zijn, geen idee wat daar de reden van is aangezien ik niks meer veranderd heb :?
Timmert schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:14:
[...]

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien als kletskoek, maar wijzig je WiFi kanaal eens. Of als die op auto staat, zet hem eens handmatig op 1 oid. Dat heeft mij wel eens geholpen bij dit probleem. Ik zie technisch geen verklaring, dus het zal wel een firmware bug zijn..
Bedankt, als het probleem binnenkort weer optreed dan zal ik dat eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:41

dbzfan

Nee.

Vraagje!

Ik wil graag ziggo z2 bestellen. Ik woon in een appartement in het centrum van Tilburg. Nu wil ik gaan bestellen op de site van ziggo maar zegt de site dat internet z2 niet beschikbaar is op mijn adres. Ik woon op nummer 352. Nu heb ik een check gedaan op nummer 350 en 354 en daar is het allebei wél beschikbaar. Hoe is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Dick, heb sinds gisteren een nieuwe EVW3200.
De oude was na 1,5 jaar defect.

Je zou eens kunnen kijken naar de Docsis waardes, met name correctables en uncorrectables.
Deze waren bij mij 600k en 600k, nu beide 0.

Andere vraag, is het simpel om een eigen router achter de evw3200 te hangen, in vorige firmwares was het mogelijk om een semi bridge op te zetten. Deze is er nu uit gesloopt had ik vernomen.

Laat je de router functie uitschakelen door Ziggo, vervolgens eigen router wan -> lan 1? En de router op dhcp een extern adres laten verkrijgen?

[ Voor 43% gewijzigd door Harmen op 11-12-2012 15:25 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JB schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:14:
Van de Ubee vermoed ik van niet, maar het zou me verbazen als de cisco (linksys?) het niet kon.
Uit de FAQ:
What is the default IP address, username and password of the RE1000?

The default IP address of the RE1000 is 192.168.1.1 and the username and password is “admin”.

NOTE: When the RE1000 is already connected to your router, the router will automatically assign a different IP address to it so an IP address conflict will not occur.
Theoretisch gezien zou dat dus goed moeten gaan; lijkt me een kwestie van zorgen dat je RE al aan de Ubee is gekoppeld voor je hem aan zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dbzfan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:52:
Vraagje!

Ik wil graag ziggo z2 bestellen. Ik woon in een appartement in het centrum van Tilburg. Nu wil ik gaan bestellen op de site van ziggo maar zegt de site dat internet z2 niet beschikbaar is op mijn adres. Ik woon op nummer 352. Nu heb ik een check gedaan op nummer 350 en 354 en daar is het allebei wél beschikbaar. Hoe is dit mogelijk?
Zijn Z1 en Z3 wel beschikbaar? Indien niet, misschien is de kabel afgesloten om een of andere reden?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 11-12-2012 15:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:00:

[...]

Theoretisch gezien zou dat dus goed moeten gaan; lijkt me een kwestie van zorgen dat je RE al aan de Ubee is gekoppeld voor je hem aan zet :)
Dat gaat dus niet werken. De RE1000 wil perse dat je verbinding maakt via wifi (dus de Conceptronic en niet de Ubee) om die te kunnen configureren (kan ook niet anders, er zit een LAN poort op maar die is om een device wat geen wifi heeft te kunnen voorzien van wifi middels UTP gekoppeld aan de RE1000). Hij past het adres zelf aan maar ik kan dit nergens handmatig achteraf doen en omdat ik in deze situatie (oom van mij) geen alles in één router heb maar ook nog een los modem van Ziggo blijf ik dit probleem houden omdat ik de RE1000 niet middels het modem kan configureren omdat die geen wifi heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 11-12-2012 15:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Raven schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:17:
[...]

Zijn Z1 en Z3 wel beschikbaar? Indien niet, misschien is de kabel afgesloten om een of andere reden?
Postcodecheck werkt idd niet lekker op mijn adres.. Ook was in de bestelwizard de HD recorder niet aanklikbaar.. dus nu maar via de telefoon de bestelling gedaan, hopelijk krijg ik het pakket nu snel thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HD recorder gratis gekregen? Ik ga denk ik opzeggen om die reden. Bij glasvezel krijg ik die wel gratis erbij.

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 11-12-2012 16:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Nee voor 119..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ik heb hem gratis gekregen bij het afsluiten van een alles-in-een abbo.

http://postimage.org/image/h11yqqq41/

[ Voor 62% gewijzigd door Ruben0s op 11-12-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:56

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Er is nu een muziek dienst van Ziggo... wat is daar nou de toegevoegde waarde van boven bijv. Spotify? Hebben jullie een mening?

https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/muziek/

[ Voor 18% gewijzigd door OfNoAvail op 11-12-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Volgens mij is het gewoon Spotify maar dan met een ziggo schil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:56

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Remco Tr schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:44:
Met dezelfde prijs... toch maf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
vreemd, we krijgen hier ineens een hele slecht verbinding... http://www.speedtest.net/result/2366222653.png
op kabel en wifi. router al gerestart zonder succes. zouden we hier iets aan kunnen doen?
normale snelheid = 60/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier niks aan de hand met een Z2 abonnement. Als dit zo blijft zou ik morgen even bellen als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 22:16
Remco Tr schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:44:
Het is geen Spotify, het is wel zo als je zegt gewoon een Ziggo schil om een dienst van een ander bedrijf genaamd Wimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 02:47
Ah ze richten zich op nederlandstalige muziek. Dan hoef ik 't iig niet te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

megadoom schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:54:
vreemd, we krijgen hier ineens een hele slecht verbinding... http://www.speedtest.net/result/2366222653.png
op kabel en wifi. router al gerestart zonder succes. zouden we hier iets aan kunnen doen?
normale snelheid = 60/6
ik had het ook, bij mij zakte het zelfs naar een gammele 9mbps, ik heb dit al zo'n 2 weken en ik word er een beetje moedeloos van. ik kan de oorzaak maar niet achterhalen. ze hebben vorige week wel werkzaamheden verricht hier in de buurt (was wel aangekondigd door ziggo) maar daarvoor was mijn verbinding ook al niet zo stabiel. Ik heb niks veranderd of toegevoegd aan mijn netwerk, het draaide allemaal perfect hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
precies hetzelfde hier crp, ook 1-2 weken geleden begon... het is nu weer normale snelheid, maar het schommelt heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Laatst online: 03-10 11:29
Nog meer mensen storing bij ziggo? Niet-digitale tv is alleen maar ruis/ kan geen zenders meer vinden(ook niet na scannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de AV kun je geen internet nemen van Ziggo, als je geen TV-signaal afneemt; waarom heb je dan hemelsnaam de Z1/2/3 internetabonnementen, Alles-in-1-Plus is dan toch altijd voordeliger/sneller? :S

Is er iemand hier, die alleen internet van Ziggo afneemt en verder niks?
Beetje maf als je geen TV kijkt, dat je dan geen internet kunt nemen van hen.

Moet je die smartcard weer doorverkopen/verhuren enz..een hoop gedoe. ;)

Zag trouwens in de aanvullende AV dat men ook gewoon legitiem mag knijpen etc.- iemand hier al ervaring mee gehad? Beetje UPC-achtige praktijken zijn dat, als je het mij vraagt...

Die actie met "gratis" decoder is trouwens alleen bruikleen zag ik (de bekende kleine lettertjes), minimaal een jaarcontract op Ai1P en pas na 2 jaar eigendom....hoezo "captive product pricing"? :')

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat komt omdat je sowieso een kabel aansluiting nodig hebt voor internet, waardoor je automatisch toegang krijgt tot analoge tv. Dit kunnen ze volgens mij technisch niet eens apart uitschakelen, analoge tv. Vandaar dat je ook altijd betaald voor tv. Dat digitale tv bij Ziggo niet extra kost is een ander verhaal, maar daar heb je dan wel weer een smartcard (met decoder of CI+) voor nodig.

Wellicht dat ooit in de toekomst, als analoge tv echt helemaal weg is, dat je dan wel echt alleen voor internet zou kunnen kiezen en dan ook alleen voor internet hoeft te betalen.

Of lees ik nou je vraag verkeerd? Je kan inderdaad geen internet zonder tv afnemen bij Ziggo. Of je wel of geen tv kijkt is niet hun probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 12-12-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:24:
Dat komt omdat je sowieso een kabel aansluiting nodig hebt voor internet, waardoor je automatisch toegang krijgt tot analoge tv. Dit kunnen ze volgens mij technisch niet eens apart uitschakelen, analoge tv. Vandaar dat je ook altijd betaald voor tv. Dat digitale tv bij Ziggo niet extra kost is een ander verhaal, maar daar heb je dan wel weer een smartcard (met decoder of CI+) voor nodig.

Wellicht dat ooit in de toekomst, als analoge tv echt helemaal weg is, dat je dan wel echt alleen voor internet zou kunnen kiezen en dan ook alleen voor internet betalen.
Oh ja, natuurlijk! :')

Dat is natuurlijk de draaggolf voor de rest van het signaal, zolang er nog analoog bestaat en alles niet full digitaal is. Ik heb niet eens TV in huis, niet los of wat dan ook (kijk alleen NL1/2/3 via digitenne stick op mijn Mac, geen behoefte aan commerciele crap.)

Maar 60/6 is zeker sweetttt... :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja ieder zijn meug natuurlijk :) Ik geniet eerlijk gezegd wel van het digitale en HD aanbod. Anders zou je (indien beschikbaar) naar glasvezel kunnen kijken. Daar kan je vaak wel kiezen voor alleen internet. ADSL zou ik nooit aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Harmen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:00:
@Dick, heb sinds gisteren een nieuwe EVW3200.
De oude was na 1,5 jaar defect.

Je zou eens kunnen kijken naar de Docsis waardes, met name correctables en uncorrectables.
Deze waren bij mij 600k en 600k, nu beide 0.
Bij mij staan deze op 9114279 (correctables) en 4817208 (uncorrectables). Gezien dat ze bij jou nu op 0 staan klinkt dat dus niet erg goed. Vanochtend leken de problemen voorbij maar dat was van korte duur, het is nu exact hetzelfde als gisteren. Morgen toch maar even bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een Alles-in-Een abonnement - variant Z1 telefonisch afgesloten, omdat we het pakket willen ontvangen na ontvangst sleutel nieuwe woning. Ook gebruik gemaakt van de actie rondom de HD Ontvanger. Het enige waar ik mijn twijfels bij had, was de snelheid van het internet, maar dat kunnen we evt. tussentijds ophogen. De 'gratis' twee maanden proef met extra TV zenders maar even achterwege gelaten.

En oja, zonder monteur, de voorgaande keren lukte het ons ook om het in te installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

megadoom schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:14:
precies hetzelfde hier crp, ook 1-2 weken geleden begon... het is nu weer normale snelheid, maar het schommelt heel erg.
kijk eens aan, dan weet ik in ieder geval al dat het niet aan mijn netwerk kan liggen maar het probleem dus van buitenaf komt. welke regio of plaats woon je als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:55:
Gisteren een Alles-in-Een abonnement - variant Z1 telefonisch afgesloten, ...
Da's apart ;)

Het is OF een Alles-in-1 (Basis, Plus, Extra) of Z1. Maar een combi daartussen kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:18:
Volgens de AV kun je geen internet nemen van Ziggo, als je geen TV-signaal afneemt; waarom heb je dan hemelsnaam de Z1/2/3 internetabonnementen, Alles-in-1-Plus is dan toch altijd voordeliger/sneller? :S

Is er iemand hier, die alleen internet van Ziggo afneemt en verder niks?
Beetje maf als je geen TV kijkt, dat je dan geen internet kunt nemen van hen.
Die Z1 is handig als je geen vaste telefoon nodig hebt, scheetl bij Z1 toch 6 tientjes per jaar. Op de website wordt dit nu inmiddels ook als tv+internet Z1 verkocht, want die oude namen waren idd verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:18:
Nee, dat is het niet.

Z1, Z2 en Z3 kan je respectievelijk vergelijken met Ai1 basis, plus en extra. Ai1 is dan iets sneller (respectievelijk 2mbit, 20mbit en 40mbit) en kost ongeveer €5/maand extra. €5/maand voor telefonie en een beetje extra snelheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:04:
[...]

Da's apart ;)

Het is OF een Alles-in-1 (Basis, Plus, Extra) of Z1. Maar een combi daartussen kan niet :)
Ai, fail.... 8)7

Ok, Alles-in-Een Basis dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik wil graag via de ziggo app live tv kijken en heb TV+Internet van Ziggo. De app (android op een Sony Experia S met Android 4.0) geeft echter een foutmelding ondanks dat ik op t wifi zit. Hij zegt dat live tv kijken alleen mogelijk is met tv én internet van ziggo... Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 10:07
Er zit een diagnose-optie in het menu van de app verstopt, ik vermoed echter dat je de inloggegevens van je Ziggo-account nog moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Crp schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:58:
[...]

kijk eens aan, dan weet ik in ieder geval al dat het niet aan mijn netwerk kan liggen maar het probleem dus van buitenaf komt. welke regio of plaats woon je als ik vragen mag.
regio leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dick schreef op woensdag 12 december 2012 @ 03:03:
[...]

Bij mij staan deze op 9114279 (correctables) en 4817208 (uncorrectables). Gezien dat ze bij jou nu op 0 staan klinkt dat dus niet erg goed. Vanochtend leken de problemen voorbij maar dat was van korte duur, het is nu exact hetzelfde als gisteren. Morgen toch maar even bellen dus.
Vanmorgen stond de correctables op 24 en de uncorrectables op 0.
Verbinding is iig stukken sneller dan met de vorige modem.
Denk dat je modem defect is.
Kan wel een paar dagen duren voordat ze een monteur beschikbaar hebben... :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
ik vraag me wel af of je met je xbox een 6e tv met digitaal tv kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Denk het wel, je kan dan wel nog steeds 5 kaartjes (dus 5 tv's) en dan zal er indien er uberhaupt een max aan komt dat waarschijnlijk max 3 xbox per abonnement worden als ik dat zo mag gokken, en dan heb je tegenwoordig ook nog de tv app, dus als binnenkort iedereen in 1 woning niet apart tv kan kijken weet ik het ook niet meer :)

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Iekozz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:41:
Alles in een extra:
Huidig: 68.13
Nieuw: 63.95
Nu viel mijn oog er toevallig op: er moet dan iets veranderen aan Ziggo Z3. Goedkoper of het moet verdwijnen. Dat kost namelijk €66,25/maand voor 80mbit en dat is natuurlijk onverkoopbaar als je 120mbit+telefonie kan krijgen voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensC
  • Laatst online: 10:34
Monteur hier vanochtend ook langs geweest.
Als je veel uncorrectables hebt moet je het Wifi Channel vast zetten op 1 of 2. Hij zei tegen mij dat er een bug in de firmware zit die voor de connectie problemen zorgt. iig werkt het weer normaal bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:30
JensC schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:51:
Als je veel uncorrectables hebt moet je het Wifi Channel vast zetten op 1 of 2. Hij zei tegen mij dat er een bug in de firmware zit die voor de connectie problemen zorgt. iig werkt het weer normaal bij mij
Cisco of Ubee modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

JensC schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:51:
Hmmm, dat is lekker dan.
Momenteel staat ie op auto, had hem daarvoor op kanaal 5 staan om storing van andere kanalen tegen te gaan. Mooie bug dan! ;(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensC
  • Laatst online: 10:34
Dit is met een Ubee EVW3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:30
Iemand hier i.p.v. de Cisco al eens een Humax 5200 HD recorder gekregen bij alles-in-een?

Laatst aanbod via de telefoon gekregen en ik wilde alleen overstappen op alles-in-een als ik i.p.v. de Cisco de Humax 5200 HD recorder zou krijgen. Ze hadden al vaker gebeld maar konden me nooit de Humax 5200 leveren dus nooit akkoord gegaan. De medewerker nog extra navragen bij zijn leidinggevende. Vervolgens gaf hij aan dat dit inderdaad een 5200 was. Ik dus akkoord gegaan. Uiteindelijk bevestiging op papier gekregen blijk ik toch de Humax 5100 niet HD recorder te krijgen :( . Voelde me wel een beetje genaaid. Natuurlijk gebeld en medewerker gaf aan dat ik de recorder moest weigeren. Ik dus gedaan maar nu nog steeds in gevecht met Ziggo om toch een 5200 te krijgen. Denk overigens niet dat ik die nog ga krijgen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Bart1983 op 12-12-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En de 5300 dan? Meende gelezen te hebben dat die nu ipv geleverd werd?

nieuws: Nieuwe Humax-hd-decoder ondersteunt interactieve tv Ziggo
+1Vastloper
maandag 2 april 2012 14:49
Ik weet het niet hoor, maar vorig jaar heb ik juist precies deze decoder ontvangen ,bij een Ziggo alles in één abbonement eind december, voor 50 euro, alszijnde een interactieve HD ontvanger. Schijnbaar worden ze nu pas los verkocht aangezien het nu nieuws is. Ik heb er nog geen harde schijf aangehangen wegens de nog relatief hoge prijzen daarvan, maar verder een prima apparaatje. Jammer alleen dat timeshift via de harde schijf loopt. De iptv ontvanger van tele2 reserveerde gewoon wat werkgeheugen hiervoor.
[Reactie gewijzigd door Vastloper op maandag 2 april 2012 14:50]

[ Voor 85% gewijzigd door JB op 12-12-2012 21:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb net even mn wifi op kanaal 1 gezet. Performance is nu stukken beter!
Van 2mbit naar 40mb oid..... Stukken stabieler.

wifi stond op kanaal 6, ik kon deze inzien met wifi analyser.
Snelheid fluctueerde tussen 1 en 3mbit, op kanaal 1 vliegt hij richting de 40mbit op mn Android telefoon. (speedtest.net app)

Zal het dan toch te maken hebben met de firmware bug in de evw3200?

[ Voor 54% gewijzigd door Harmen op 13-12-2012 09:13 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 21:02

rally

Deyterra Consultancy

Als je pech hebt is het "druk" want er zijn eigenlijk maar drie kanalen die geen enkele overlap hebben.

En als het druk is en hij staat op "auto" dan heb je kans dat hij regelmatig kanaal wisselt, hetgeen uiteraard funest is voor je performance.

Je kunt eventueel nog met INSSIDER kijken wat het beste kanaal is voor je. 1, 6 en 11 zijn daarbij de beste keuzes.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Op je android of Iphone kun je ook gratis apps downloaden (Wifi Analyzer) die het WIFI spectrum weergeven en tonen welke netwerken er nog meer zijn en op welk kanaal die zitten. Erg handig als tooltje.

Google Play: Wifi Analyzer

Op Itunes kon ik het zo snel even niet vinden... :P

www.youtube.com/DerOllie

• Dick
  • Niet online
Bij de kanaalkeuze in het modem zit ook een functie waarmee je AP's in je omgeving kan scannen. Bij mij vindt hij er minder dan er daadwerkelijk zijn maar het geeft wel een beetje een idee. Ik heb hem nu vast gezet op kanaal 2, op kanaal 1 waren al een paar andere netwerken actief. Vandaag heb ik geen tijd gehad om met Ziggo te bellen, morgen dan maar even. Dit modem is trouwens pas een krappe twee maanden oud. De verbinding in de muur mag dan wel niet optimaal zijn, het signaal was (en is, met wifi uit) uitstekend dus daar zal het niet aan kunnen liggen lijkt mij.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Er blijken grote bugs te zitten in de laaste versie van 9.9.5005.
In het volgende topic geven mensen aan dat de modems weer terug gaan naar oudere firmware versies:
http://ziggo.gebruikers.e...hread_id=2406&rowstart=10

Whatever.

Verwijderd

Even een reactie. Het is inderdaad waar dat in de V.S. alleen de kanalen 1, 6 en 11 niet overlappen. Ze hebben ook maar 11 kanalen. Wij hebben echter 13 kanalen. Dus de kanalen 2, 7 en 12 en de kanalen 3, 8 en 13 overlappen elkaar ook niet. Dat maakt het dus zo moeilijk een goed bruikbaar kanaal te vinden als er veel routers in de buurt staan. En wat te denken van al die mensen die al die overige kanaalnummers gebruiken...... Overlap is er dus altijd. De een meer dan de ander. En dan ook nog die overlap die ik noemde geldt alleen bij een 20MHz kanaalbreedte. Er zijn er altijd veel in de buurt die 40 MHz kiezen in de hoop sneller te zijn. Wat in de praktijk nauwelijks tot niet waar is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 21:18 ]

• Mentalist
Daar komt dan nog eens bij dat met 802.11g er in principe vier niet-overlappende kanalen zijn:
Even now, many devices are shipped with channels 1, 6 and 11 as preset options even though with the newer 802.11g standard there are four non-overlapping channels - 1, 5, 9 and 13. There are now four because the OFDM modulated 802.11g channels are 20 MHz wide.
Maar krijg iedereen in je wijk maar eens zover om het modem op g-only te zetten ipv bg. ;(

Verwijderd

Wie gebruiken en nog B en G? Bij mij in de buurt niemand! Ik wil alleen eens af van dat kanaal 1, 6 en 11 verhaal. Je ziet het steeds terugkomen. Klok en klepel.....?

• Mentalist
Ik gebruik G nog (telefoon en wat oudere laptops), maar waar het om gaat is dat je dus eigenlijk vooral van B afmoet om tenminste met 4 kanalen te kunnen werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 13-12-2012 21:29 ]

• tiguan
Hier ook G, Playstation 3 kan helaas niet beter.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Bah, de snelheid is hier al dagen om te janken. ook reboot het Ziggo modem spontaan uit zichzelf soms wel 20 keer per dag. Toch Ziggo maar eens gebeld en die hd medewerker ziet in de logfile's dat het modem idd vaak offline gaat maar verwijst me doodleuk naar ziggo plus voor 65 cent per minuut om daar natuurlijk na 20 min aan de lijn gehangen te hebben dat het modem niet goed werkt. Ik lees ook verhalen dat de huidige firmware in het Ziggo modem veel bugs heeft en spontane resets veroorzaakt.

Snelheden fluctueren tussen de 1 en 30mb zowel draadloos als bedraad alsmede ook rechtstreeks op het Ziggo modem. (wij hebben 60/6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Snelheden fluctueren tussen de 1 en 30mb zowel draadloos als bedraad alsmede ook rechtstreeks op het Ziggo modem. (wij hebben 60/6).
Als je een pagina terug kijkt zie je dat crp en ik dit ook hebben... Vraag me af hoe dit goed gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
megadoom schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 00:15:
[...]

Als je een pagina terug kijkt zie je dat crp en ik dit ook hebben... Vraag me af hoe dit goed gaat komen...
Ik zag het net, ik weet het ook niet? ik heb niet het gevoel dat het aan mij ligt, net nog 3(!!) spontane reboots gehad :( word er een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 13:00

3DDude

I void warranty's

Ik heb alles in een extra.

Nou hebben we 1 TV in huis met daarvoor zo'n samsung SD decoder.

Ik heb begrepen dat HD-zenders gewoon in mijn alles in een extra abbo zit inbegrepen?

De vraag is welke HD decodert is een beetje degelijk en valt voor weinig te halen (ga er geen 200 eu aan uitgeven)

Ik heb bij ziggo';s webshop zelf gekeken maar die vragen natuurlijk gewoon de hoofdprijs dus daar heb ik niks aan.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
3DDude schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:54:

Ik heb begrepen dat HD-zenders gewoon in mijn alles in een extra abbo zit inbegrepen?

De vraag is welke HD decodert is een beetje degelijk en valt voor weinig te halen (ga er geen 200 eu aan uitgeven)

Ik heb bij ziggo';s webshop zelf gekeken maar die vragen natuurlijk gewoon de hoofdprijs dus daar heb ik niks aan.
Humax heeft imo de beste decoders.
Humax 5300c bijvoorbeeld, 120 euro in de PW + review: productreview: Humax IRHD-5300C review door mukkel

Je kunt ook, als je TV het ondersteund, een CI+ module in je tv plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:56:
Er blijken grote bugs te zitten in de laaste versie van 9.9.5005.
In het volgende topic geven mensen aan dat de modems weer terug gaan naar oudere firmware versies:
http://ziggo.gebruikers.e...hread_id=2406&rowstart=10
Gelukkig voor mij heeft Ziggo de Firmware teruggedraaid.
Ik kon n.l. niet meer ( draadloos ) op mijn Freecom netwerkschijf schrijven.
Nu werkt alles weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Hebben er meerdere mensen vandaag last van een wegvallende DNS-server?
Ik heb m'n modem vandaag al 2 keer opnieuw opgestart maar het is echt drama. In de webinterface blijft ie wel staan, maar DNS lookups gaan fout. Bestaande verbindingen bijvoorbeeld een audiostream blijven daardoor wel doorlopen... ;(
Gebied Leiden met Alles In 1 60/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
daar had ik een maand geleden ook vaak last van, nu niet echt meer maar soms komt het wel terug...

toevallig ook gebied/regio leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Pfft vage shit zeg. Vanmorgen ineens last van wegvallende verbinding (vooral duidelijk bij Skype) en echt enorm trage upload bijvoorbeeld.

Dus ik mijn laptop direct aan modem gehangen, haalde ik met hun eigen speedtest 20Mbit/0.2 Mbit (heb alles in 1 extra). Verschillende dingen geprobeerd. Toen maar Ziggo helpdesk gebeld. Die raadde mij aan om modem te resetten omdat er buggerige firmware zou zijn uitgebracht en resetten oude firmware terugzet. Maar dat hielp niet.

Op afstand kon Ziggo helpdesk niet zien dat er een computer of router aan het modem hing (heb router gedeelte uitstaan op mijn Cisco modem) terwijl dat normaal gesproken wel zo is. Dus ze hebben storingsmonteur ingepland voor maandagmiddag.

Nu heb ik alles weer terug aangesloten (heb vrij uitgebreid thuisnetwerk) en nu haal ik ineens weer 120/10Mbit. Ben benieuwd of dit zo blijft. Twijfel of ik monteur nog moet laten komen. Hij zal waarschijnlijk niks geks meten en als hij voor niks komt moet ik voorrijdkosten betalen :/.

Ik denk dat het toch aan firmware ligt, anders is het helemaal vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
3DDude schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:54:

http://www.ziggo-itvactie.nl/

Behalve de standaard HD-zenders zijn er ook een paar ondemand films en series inbegrepen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 14-12-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 10:29

TFHfony

Professional Weirdo

Bloederig schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:48:
Hebben er meerdere mensen vandaag last van een wegvallende DNS-server?
Ik heb m'n modem vandaag al 2 keer opnieuw opgestart maar het is echt drama. In de webinterface blijft ie wel staan, maar DNS lookups gaan fout. Bestaande verbindingen bijvoorbeeld een audiostream blijven daardoor wel doorlopen... ;(
Gebied Leiden met Alles In 1 60/6
Is bij Ziggo al lang een issue. Daarom in een ver verleden overgestapt naar OpenDNS en later naar GoogleDNS. Je kan zelfs overwegen beiden te gebruiken,als een soort back-up :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
sorry voor die kleine posts, maar goed. ik ben nu ergens anders met hetzelfde abbo, en haal weer triest: http://www.speedtest.net/result/2373119046.png op kabel
wel nog steeds regio leiden.

[ Voor 8% gewijzigd door megadoom op 15-12-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 21:02

rally

Deyterra Consultancy

Ikk had ook de 9.9.5005. firmware op mijn Ubee en sinds die er op stond (enkele dagen) was mij de snelheid van mij internetverbinding in elkaar gestort (van 120 naar 43-48mbit).

Nu heb ik mijn eigen router er achter staan dus had ik het MAC adres doorgestuurd.

Vandaag toch maar eens met de Ziggo helpdesk gebeld en die hebben hem in bridge gezet. Sindsdien weer 120MBit strak.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

W3ird_N3rd schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:22:
Nou.. Interactieve televisie is wel ongelofelijk zeg.

Eerst probeer ik de WPA key in te voeren. De eerste 5 keer ging het mis, ik denk dat je de key binnen een minuut ofzo in moet voeren.. En met een maximale lengte key en een onscreen keyboard lukt dat dus niet. :/

Uiteindelijk de key erin gekregen.. Kan ik geen verbinding maken. Ik denk dat hij de dollartekens in de key niet pakte. Goed, iets simpelere key ingesteld. Eindelijk verbinding.

Nu kan ik het TV portal openen en overzichten van uitzending gemist en films enzo zien. Maar als ik een film of gemiste uitzending probeer te bekijken, dan blijft of het beeld gewoon grijs, of ik krijg na een poosje een willekeurige foutmelding. "netwerk fout", "probeer het later nog eens" en ik geloof 55. Soms wanneer ik op TV portal druk krijg ik de melding dat er geen verbinding is, maar als ik het dan nog een keer doe kan ik opeens wel erin. Maar enige uitzending kijken, dat werkt simpelweg nooit. :/

Alle gewone TV zenders doen het wel (heb ze echt stuk voor stuk getest, alleen film1sport1, eredivisie en die turkse/hindu meuk werkt niet want daar heb ik geen abo op), dus het signaal is ook prima. Werkt interactieve TV dan tòch niet zonder Ziggo internet?
Hier hetzelfde, na de fabrieksinstellingen werkt het nog niet (heb wel alles in 1)... Heb vandaag de Humax 5100 ontvangen aen aangesloten via wifi (die optie was er eerst niet eens omdat je via de LAN verbinding eerst de laatste update moest binnen halen...) Wat me opvalt is dat met de rode knop ik een andere itv krijg dan met de portal knop maar bij beide speelt niets af. Bij de itv via de rode knop krijg ik de melding "interactive tv is tijdelijk niet beschikbaar". Wanneer ik de portal knop gebruik krijg ik die verouderde interface met de melding dat er binnenkort wijzigingen in het menu zullen plaats vinden. Als ik daar iets probeer af te spelen blijft alles staan op een grijs scherm.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Je hebt de LAN-verbinding niet nodig om de update binnen te halen.. Die komt gewoon over de kabel, zonder netwerkverbinding.

Verder nog een tip: stroom eraf en de rode knop niet meer gebruiken. Sindsdien heb ik geen serieuze problemen meer gehad.

[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 16-12-2012 00:33 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]