• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 14:24
Ik ben aan het kijken naar Ziggo, wat me nu niet duidelijk is: in hoeverre is TV gemist gratis? Ik begrijp dat RTL/SBS geld kost, maar kan je b.v. het NOS journaal, Boer zoekt vrouw en Flikken Maastricht gratis terugkijken? En hoe ver kan je dan terug, een dag, een week, een jaar?

Ook staat er op de site van Ziggo "En met TV-abonnementen van Ziggo kijkt u zonder extra kosten een vast aantal wisselende films en series via On Demand." Daar staat dan ook nog bij "Aantal films en series afhankelijk van uw abonnement.". Het is me totaal niet duidelijk wat je dan kan verwachten of van welk abo dat afhankelijk is. (internetsnelheid? F1S1? plus/extra?)

Misschien dat iemand die al Ziggo heeft hier enig licht op kan schijnen, much appreciated. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
W3ird_N3rd schreef op maandag 26 november 2012 @ 07:03:
Ik ben aan het kijken naar Ziggo, wat me nu niet duidelijk is: in hoeverre is TV gemist gratis? Ik begrijp dat RTL/SBS geld kost, maar kan je b.v. het NOS journaal, Boer zoekt vrouw en Flikken Maastricht gratis terugkijken?
Ja, alle PO programma's kan je gratis terugkijken.
En hoe ver kan je dan terug, een dag, een week, een jaar?
Een week.
Ook staat er op de site van Ziggo "En met TV-abonnementen van Ziggo kijkt u zonder extra kosten een vast aantal wisselende films en series via On Demand." Daar staat dan ook nog bij "Aantal films en series afhankelijk van uw abonnement.". Het is me totaal niet duidelijk wat je dan kan verwachten of van welk abo dat afhankelijk is. (internetsnelheid? F1S1? plus/extra?)
Volgens mij zijn Plus en Extra dat je soms gratis een film / serie on-demand kan kijken, ik denk dat dit wisselt per maand. Volgens mij zijn het wel vaak de wat mindere films...

[Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 26-11-2012 07:46]

• Mentalist
Cubic X schreef op maandag 26 november 2012 @ 07:46:
[...]

Ja, alle PO programma's kan je gratis terugkijken.

[...]

Een week.
Dank. :) Een week is goed te doen.
[...]

Volgens mij zijn Plus en Extra dat je soms gratis een film / serie on-demand kan kijken, ik denk dat dit wisselt per maand. Volgens mij zijn het wel vaak de wat mindere films...
Mja dat gevoel had ik al een beetje dat het waarschijnlijk de mindere films zouden zijn. :P Maar wel reclamevrij? Dat zou wel weer aardig zijn..

Ik vraag me trouwens af wat een interactieve HD ontvanger zou doen als je hem op Ziggo kabel aansluit maar op een andere internetprovider. Ik zit nog een paar maanden vast aan ADSL, maar ik gok dat de interactieve functies daar niet op werken. :P

[Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2012 09:34]

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:04
rfbroek schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:38:
Meer mensen die problemen hebben met Ubee modem na firmware update?

Ziggo heeft blijbaar een update gedaan, en sindsdien kan ik mn wireless instellingen niet meer goed wijzigen.

Als je instellingen verandert en op "apply" klikt worden ze simpelweg niet doorgevoerd. Soms wel maar meestal niet.

Ook reset het modem zich ineens steeds om 2 uur snachts.

Sowieso is het internet nu vaak traag. Streamen gaat goed, maar een webagina laden kan soms extreem lang duren. DNS probleem?

Voorheen geen problemen. Lekker dit :(
Ik weet niet wanneer die update is geweest, maar heb wel een paar problemen.
Modem raakt instellingen in ene kwijt, dit al een aantal maanden.
Snelheid zakt terug van 120 Mbit/s (15 MB) naar 40 Mbit/s (5 MB), na reboot van modem heb ik weer netjes 120 Mbit/s, ook dit al een aantal maanden.
En wat sinds 2 a 3 weken is, als ik download via het wireless netwerk van de Ubee EVW3200, begint het goed, maar na ongeveer 1 minuut valt het hele modem uit en kan ik enkel wachten tot het weer is opgestart.

De normale helpdesk al gebeld, met een mobiel, zodat de medewerker testen met mij kan doen.
Waarbij ik enkel het nieuwste probleem heb vernoemd.
Zegt die medewerker: bel de service plus maar op, als die het modem defect verklaren krijg je nieuwe.

En dat wil ik eigenlijk niet doen, vanwege het feit, dat het overduidelijk een probleem is van het modem.
En via de twitter webcare eruit komen is ook erg lastig.
Gaan die zeggen: heb je al ander kanaal geprobeerd? Natuurlijk, daar had ik nog niet aan gedacht, ik zit al op het minst drukke kanaal hier in de buurt.

Misschien toch me zo maar eens wagen aan die service plus.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
W3ird_N3rd schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:15:
Mja dat gevoel had ik al een beetje dat het waarschijnlijk de mindere films zouden zijn. :P Maar wel reclamevrij? Dat zou wel weer aardig zijn..

Ik vraag me trouwens af wat een interactieve HD ontvanger zou doen als je hem op Ziggo kabel aansluit maar op een andere internetprovider. Ik zit nog een paar maanden vast een ADSL, maar ik gok dat de interactieve functies daar niet op werken. :P
De films zijn reclame vrij

De interactieve ontvanger van Cisco heeft een ingebouwd kabel modem voor de interactieve diensten dus maakt niet uit bij welke internet provider je zit.

• Mentalist
Ik klikte per ongeluk via een andere link en toen kreeg ik wel meer info: https://www.ziggo.nl/#pro...3/interactieve-televisie/

Films: https://www.ziggo.nl/#ent...on-demand/films/standaard
Series: https://www.ziggo.nl/#ent...n-demand/series/standaard

Top Gear, altijd leuk. _o_ Niet alles is leuk maar er zit best wat tussen. :)
De interactieve ontvanger van Cisco heeft een ingebouwd kabel modem voor de interactieve diensten dus maakt niet uit bij welke internet provider je zit.
Het schijnt dat de ontvanger die je nu krijgt in de aanbieding voor bestaande abonnees (€99) de Humax IRHD-5300C is. Ik ben echter nog geen abonnee, maar de kans is dus aanwezig dat de gratis interactieve ontvanger bij een nieuw abo ook die Humax is. En die heeft een 100mbit ethernetpoortje en WiFi.

En ik gok dat als je die aansluit op ADSL dat het interactieve niet gaat werken. :P

[edit]Ik heb de hint gevonden: het moest haast wel de Humax zijn. Op de aanmeldpagina van Ziggo staat onder het infoknopje: "Interactieve Televisie werkt alleen als de ontvanger aangesloten wordt op internet, via een dongle (draadloos) of internetkabel (vaste internetaansluiting). de dongle wordt standaard meegeleverd.".

Of het ook werkt met internet wat niet van Ziggo is staat er niet bij. :P

[Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2012 09:59]

• jongetje
W3ird_N3rd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:48:
Of het ook werkt met internet wat niet van Ziggo is staat er niet bij. :P
Ik denk het wel. Er gaan alleen stuur signalen over het internet. Het daadwerkelijke tv signaal wordt over de kabel gestuurd.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:26

IkWilbert

Het is mij!

jongetje schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:46:
[...]

Ik denk het wel. Er gaan alleen stuur signalen over het internet. Het daadwerkelijke tv signaal wordt over de kabel gestuurd.
Ja hoor, werkt prima met elke internet provider.

I intend to live forever. So far, so good.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:04
Zo, toch de service plus maar gebeld en modem wordt aanstaande vrijdag wordt dit vervangen.

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heb inderdaad na de update problemen, regelmatig geen WIFI verbinding meer!
Ook zie ik dat de gateway zeer instabiel is. Regelmatig valt de downloassnelheid weg :?
rfbroek schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:38:
Meer mensen die problemen hebben met Ubee modem na firmware update?

Ziggo heeft blijbaar een update gedaan, en sindsdien kan ik mn wireless instellingen niet meer goed wijzigen.

Als je instellingen verandert en op "apply" klikt worden ze simpelweg niet doorgevoerd. Soms wel maar meestal niet.

Ook reset het modem zich ineens steeds om 2 uur snachts.

Sowieso is het internet nu vaak traag. Streamen gaat goed, maar een webagina laden kan soms extreem lang duren. DNS probleem?

Voorheen geen problemen. Lekker dit :(

• Mentalist
jongetje schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:46:
[...]

Alleen stuursignalen? Dus als je ondemand of TV gemist kijkt dan gaat de video/download alsnog over de kabel?

Dan kan ik het ding ook net zo goed aansluiten met WiFi, als er toch geen video over hoeft..
IkWilbert schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:47:
[...]

Ja hoor, werkt prima met elke internet provider.
Hmm, interessant. Had ik niet gedacht.

[edit]Opvallend antwoord van ZiggoWebcare:
@W3ird_N3rd Alleen met een humax 5100 of 5200. Je moet nog wel kabeltelevisie van Ziggo afnemen. ^JB

[Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2012 12:25]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
M'n ouders (al aardig op leeftijd) hebben nu alles-in-1 met de Cisco 8455DVB maar dat met die 2 afstandsbedieningen is wel een gedoe voor ze waardoor ze meestal toch nog analoog kijken en de overige functies al helemaal nauwelijks gebruiken.

Nu gaan ze een nieuwe tv kopen die ook CI+ ondersteund en zat ik met het dilemma om of die Cisco via hdmi aan te sluiten waarbij dit 'probleem' in stand blijft of toch er een CAM module in te zetten zodat ze het meeste gewoon met 1 afstandsbediening af kunnen.

Kan je dan die Cisco ook nog als 'domme' hardeschijf recorder gebruiken en zou daar dan een tweede smartcard in moeten of kan dat ook zonder?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:04
Je kunt de Cisco inderdaad als aparte recorder gebruiken met een tweede smartcard. Daarnaast zou ik overigens (altijd) een Logitech Harmony afstandsbediening aanraden. Die dingen kosten een kleine 20 tot 30 euro en je bent van al het geneuzel helemaal af.

Mocht je overigens een versterker oid erbij gebruiken dan zou ik wel een wat duurdere Harmony nemen uit bijvoorbeeld de 500 of 600 serie, zodat je ook meerdere acties in kunt plannen. Maar goed, dat kun je natuurlijk ook zelf uitvinden :).

• Mentalist
alex3305 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 02:31:
Je kunt de Cisco inderdaad als aparte recorder gebruiken met een tweede smartcard. Daarnaast zou ik overigens (altijd) een Logitech Harmony afstandsbediening aanraden. Die dingen kosten een kleine 20 tot 30 euro en je bent van al het geneuzel helemaal af.

Mocht je overigens een versterker oid erbij gebruiken dan zou ik wel een wat duurdere Harmony nemen uit bijvoorbeeld de 500 of 600 serie, zodat je ook meerdere acties in kunt plannen. Maar goed, dat kun je natuurlijk ook zelf uitvinden :).
Alternatief neem je een simpele learning remote (eBay, ook een tijdje terug te krijgen bij de Lidl voor 8 euro ofzo), dan hoef je niet te klooien met de Logitech software en is tot op zekere hoogte ook te begrijpen voor je ouders.

Ik stel dan altijd aan/uit+volume van de TV in (of alleen aan/uit als de DVD speler zijn eigen volumecontrole heeft) en de rest van de knoppen neem ik van de DVB-ontvanger over. Zo kan je ook TV+DVB met 1 remote doen.

[Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 28-11-2012 02:59]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:47
W3ird_N3rd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:48:
En die heeft een 100mbit ethernetpoortje en WiFi.
De Cisco heeft 2 ethernetpoorten en USB maar beiden zijn gesaboteerd door Ziggo omwille van "Bescherming van rechten van content". Alsof je die harddisk er niet gewoon uit kan halen als je die data perse eraf wil hebben. 8)7

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:01
Morgen ga ik een nieuw abbo afsluiten bij Ziggo. We willen een alles-in-een pakket. Nu heb ik contact gehad met een livechat medewerker van Ziggo, en die vertelde mij dat de internetsnelheid niet afneemt als je interactieve TV hebt. Mijn vraag is of dit wel klopt? Interactieve TV gaat toch via de internetverbinding, dus neemt toch beslag op een paar Mbits/s?

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ruben0s schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:51:
Morgen ga ik een nieuw abbo afsluiten bij Ziggo. We willen een alles-in-een pakket. Nu heb ik contact gehad met een livechat medewerker van Ziggo, en die vertelde mij dat de internetsnelheid niet afneemt als je interactieve TV hebt. Mijn vraag is of dit wel klopt? Interactieve TV gaat toch via de internetverbinding, dus neemt toch beslag op een paar Mbits/s?
Zit op een andere frequentie op die coax-kabel. De TV gaat dus niet door je modem.

• jongetje
Lezen is ook een vak, staat 6 posts boven je vraag!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05 15:46
Op 6 en 14 November heb ik hier ook mijn recente ervaringen geplaatst. Ik heb dan ook een paar dagen geleden met de Ziggo Helpdesk gebeld. Die hebben op afstand mijn modem getest en volgens hen is die als nieuw. Zij gaven aan dat het het of aan de router kon liggen of aan het feit dat er veel draadloze netwerken in de buurt zitten. Die dan op hetzelfde kanaal als ik zouden zitten.

Het wegvallen bleek dus te liggen aan het feit, dat we ineens met 3 direct naaste buren allemaal op kanaal 6 zaten te harken. 8)7
Nu heb ik mijn router ingesteld op "automatisch kanaal kiezen" en met dat inSSder programmaatje, zie ik dat ik de laatste dagen steeds op kanaal 1 zit. Als enige.

De verbinding is nu super voor mijn gevoel. Volgens de Ziggo snelheidstest (zojuist gedaan) is de ping 13 ms, download 60.3 Mbit/s en de upload 5.7 Mbit/s.
Dus wat dat betreft lijkt alles volgens de specs van mijn Alles-in Een Plus abo. :)

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat klinkt wel als zijnde "hoort zo" idd :)
Maar automatisch kanaal kiezen zou ik lekker wars van blijven, zeker als je hem zelf in kunt stellen. Ding lekker op het minst drukke kanaal vastzetten (in jouw geval zo te horen 1) en niet meer naar omkijken. Hooguit af en toe eens in de buurt scannen hoe het met de overige buren en netwerken zit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mentalist
Morgen ga ik een nieuw abbo afsluiten bij Ziggo. We willen een alles-in-een pakket.
Tip: http://www.shopkorting.nl/winkel/Ziggo

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:50
jongetje schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:40:
[...]

Lezen is ook een vak, staat 6 posts boven je vraag!
tellen schijnbaar ook.

Anoniem: 59483

Ik hoor veel klachten over de Cisco EPC3925. Ik heb een Ziggo Zakelijk Office Basis ZZ2 abonnement in combinatie met dit modem, en ervaar geen enkel probleem met zowel de bekabelde als de draadloze verbinding.

Draadloos trek ik zelfs de volledige 60 Mbit vol op de 2.4 GHz band. Eerlijk gezegd presteert de Wi-Fi zelfs beter dan op mijn oude Netgear WNDR3800 router.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52
Hallo kan iemand mij vertellen of de Cisco EPC3925 ook Wake on Lan ondersteunt?
Lees op google alleen maar verhalen dat het niet werkend te krijgen is.

Hoop dat iemand mij dit kan vertellen voordat ik het zelf ga proberen en er niet uit kom

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-05 19:41
Whoops, beetje late reactie van mijn kant...
chrisborst schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:42:
[...]

Je kan toch gewoon een nieuwe modem eisen? De modem voldoet niet aan de eisen die je van een modem mag verwachten. Lijkt mij dus gewoon onder de garantie te vallen. Modem is ook in bruikleen, dus is gewoon eigendom van Ziggo en zijn zij ook verantwoordelijk.
Hier gaan ze niet mee accoord. Geloof me, ik heb het geprobeerd.
dragon2 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:56:
[...]

Voel eens of je stroomadapter ook heel warm wordt. Dat was bij ij de reden om een nieuw moden(/router) te krijgen.
Nope, blijft (relatief) koel.

Sinds de laatste post overigens geen klachten gehad, maar het gaat over het algemeen wel een langere tijd goed (mits ik de modem zo ver mogelijk van de radiator houd).

• Mentalist
Bij shopkorting krijg je €20, bij clix €10,40.. Dat lijkt me dus geen moeilijke keuze.

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 12:54
Ik heb nu al enig tijd last van een bagger snelheid van de ziggo usenet server.. Nooit last gehad maar sinds een maand of langer blijft die maar rond de 100kb/s hangen?

Zag uit oudere posts dat ik niet de enigste was..

Loopt dit geval nog steeds bij andere mensen?

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:53

Moohtje

Just Mo

riickeh schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:40:
Ik heb nu al enig tijd last van een bagger snelheid van de ziggo usenet server.. Nooit last gehad maar sinds een maand of langer blijft die maar rond de 100kb/s hangen?

Zag uit oudere posts dat ik niet de enigste was..

Loopt dit geval nog steeds bij andere mensen?
Komt me bekend voor, heb sinds een aantal weken last van een zeer bagger snelheid. Ik download meestal met 2,5MB en nu is het rond de 98KB.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 14:55
Sypher schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:21:
[...]

De Cisco heeft 2 ethernetpoorten en USB maar beiden zijn gesaboteerd door Ziggo omwille van "Bescherming van rechten van content". Alsof je die harddisk er niet gewoon uit kan halen als je die data perse eraf wil hebben. 8)7
Het rare is dat downloaden tegenwoordig sneller is dan het opnemen op de recorder en het erw eer af halen.
Ik neem tegenwoordig de moeite niet eens meer om dingen op stick te zetten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Butch_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2018
Binnen een aantal maanden ga ik verhuizen. Nu de koop van de woning rond is, is het zaak om zelf een aantal dingen te gaan regelen, waaronder het internet. We zitten hierbij sterk te denken aan een Triple_Play abonnement en na wat gegevens vergeleken te hebben n.a.v. de eigen behoeften (gratis bellen tussen mijn vrouw en haar moeder (Ziggo abonnee), kwamen we bij Ziggo uit voor wat betreft het Basispakket. Dit zijn de gegevens:

Alles-in-1 Basis
Snelheid
Download: 10 Mbit/s
Upload: 1 Mbit/s
Volgens de Telfort postcodecheck zou op het adres in ieder geval 30 Mbit mogelijk moeten zijn.

Ik vraag me alleen af of dit voldoende capaciteit zal bieden. We zullen in principe veelal in de avonden en in het weekend gebruik maken van het internet. Het internet zal voornamelijk gebruikt worden om te surfen, mailen en te gamen. Wat ik wil voorkomen, is dat de activiteit van de een de activiteit van de ander hindert. Wanneer mijn vrouw YouTube afstruint, wil ik bijvoorbeeld geen lag bij het online gamen. Uiteraard moet zij uiteraard de filmpjes kunnen bekijken, terwijl ik weer een paar gig aan PS3 content naar binnen haal. Is dat mogelijk binnen dit abonnement of moet ik maar meteen een stap hoger gaan zitten? (60 Mbit down en 6 up, wat we dus technisch niet zullen halen).

De reden dat ik het vraag, is dat bij het Basis-abonnement aansluitkosten zitten en ik wil voorkomen, dat ik na 1-2 maanden alsnog een upgrade moet uitvoeren. Ik maak liever meteen de juiste stap. Alvast bedankt voor de hulp! :*)

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:35
Ik zou gewoon lekker een basis abbo nemen, niets mis mee. Mocht het toch écht niet gaan kan je zonder problemen upgraden naar Plus.

De postcodecheck van Telfort moet je negeren, die gaat alleen op voor verbindingen over het KPN telefoonnetwerk. Bij Ziggo is de snelheid altijd het maximale van je abbo :) De techniek is ook anders, waar je bij Ziggo gebruik maakt van EuroDOCSIS 3.0 maak je bij KPN gebruik van ADSL of VDSL.

• Strikertje
  • Laatst online: 02-06 12:20
Heb sinds kort, samen met mijn naaste buurman het probleem dat ik dingen van Usenet afhaal (met een betaald Eweka account) maar daar is het één en ander mis mee.
- Ten eerste is de snelheid dramatisch, van de 7MB/s haal ik max 1MB/s
- Daarnaast krijg ik het ook niet compleet meer binnen.
Lijkt toch een probleem met Ziggo te zijn, op school heb ik namelijk geen last. Modem/Router aan/uit zetten heeft niet geholpen, iemand een oplossing?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
Strikertje schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:46:
Heb sinds kort, samen met mijn naaste buurman het probleem dat ik dingen van Usenet afhaal (met een betaald Eweka account) maar daar is het één en ander mis mee.
- Ten eerste is de snelheid dramatisch, van de 7MB/s haal ik max 1MB/s
- Daarnaast krijg ik het ook niet compleet meer binnen.
Lijkt toch een probleem met Ziggo te zijn, op school heb ik namelijk geen last. Modem/Router aan/uit zetten heeft niet geholpen, iemand een oplossing?
Zijn dit toevallig geen DCMA-gerelateerde zaken die je aan het downloaden bent? Zo ja: problem solved :)

Nickname does not reflect reality

• Strikertje
  • Laatst online: 02-06 12:20
Oke, duidelijk! Was ik even vergeten :)

• Butch_NL
tha_bulldog schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:07:
Ik zou gewoon lekker een basis abbo nemen, niets mis mee. Mocht het toch écht niet gaan kan je zonder problemen upgraden naar Plus.

De postcodecheck van Telfort moet je negeren, die gaat alleen op voor verbindingen over het KPN telefoonnetwerk. Bij Ziggo is de snelheid altijd het maximale van je abbo :) De techniek is ook anders, waar je bij Ziggo gebruik maakt van EuroDOCSIS 3.0 maak je bij KPN gebruik van ADSL of VDSL.
Bedankt voor je reactie. Dat van de postcodecheck heb ik dan kennelijk helemaal verkeerd begrepen. Dan is dus alles nog mogelijk.

Zijn er misschien meer mensen die het Ziggo Alles-in-Een Basispakket hebben? Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. gelijktijdig surfen/gamen/filmpjes kijken?

• Mentalist
Butch_NL schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:56:
(60 Mbit down en 6 up, wat we dus technisch niet zullen halen).
Zoals al gezegd, Telfort heeft nul komma niks te maken met Ziggo. Telfort is wel goedkoop, maar als je toch al TV wil van Ziggo zou ik er ook maar internet bijdoen.

Die 60mbit haal je gewoon. Als je het zo intensief gebruikt met tegelijk youtuben/gamen/downloaden lijkt het me ook geen overbodige luxe om Ai1 plus te nemen. Is ook maar €10/maand extra.

[Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 30-11-2012 14:30]

• Butch_NL
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:29:
[...]

Zoals al gezegd, Telfort heeft nul komma niks te maken met Ziggo. Telfort is wel goedkoop, maar als je toch al TV wil van Ziggo zou ik er ook maar internet bijdoen.

Die 60mbit haal je gewoon. Als je het zo intensief gebruikt met tegelijk youtuben/gamen/downloaden lijkt het me ook geen overbodige luxe om Ai1 plus te nemen. Is ook maar €10/maand extra.
I got it! I got it! Het was me de eerste keer ook al duidelijk, dat ik zaken ten onrechte met elkaar heb lopen combineren. 8)7

Tja, wat is intensief? Ik wil gewoon ongestoord dat kunnen doen, zonder dat we 'last van elkaar' hebben. Bij een andere provider heb ik dat probleem ooit al eens gehad toen ik nog thuis woonde. Ik zat te gamen met mijn broer (ieder een eigen PC). Ondertussen ging mijn moeder filmtrailers zitten kijken. Dat ging dus niet goed samen. Later een upgrade met een paar Mbit gedaan en toen was het eigenlijk opgelost. Dus vandaar dat ik nu heel bewust vraag of iemand uit eigen ervaring kan zeggen of dat gaat.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

• Mentalist
Op zich kan je het gewoon met 10mbit proberen, je kan bij Ziggo gratis upgraden als het niet genoeg is.

• Butch_NL
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:46:
Op zich kan je het gewoon met 10mbit proberen, je kan bij Ziggo gratis upgraden als het niet genoeg is.
Ok. Helder. Dank je wel. :) Dan denk ik dat we het toch maar met het basispakket gaan proberen.

• Sneiker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 10:51
Moohtje schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:28:
[...]

Komt me bekend voor, heb sinds een aantal weken last van een zeer bagger snelheid. Ik download meestal met 2,5MB en nu is het rond de 98KB.
Ook mij komt dit bekend voor, normaal had ik 40/4 nu haal ik meestal de 1mb niet eens. Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd, router gereset. Maar ik kom niet van dit probleem af. Als ik bijv. google ping geeft hij ook vaak een timeout terwijl naar mijn router pingen gewoon kan.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Woohoo, eindelijk (na bijna 2 maanden) weer ondertiteling bij 13th Street.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42
Regelmatig (1 A 2 x in de week) moet ik het stroom van het ubee modem halen om weer normaal internet te hebben. De meeste sites laden dan gewoon niet. Pingen naar een site toe krijg ik ook een kei harde time out. Hebben meer mensen dit probleem? Het is namelijk vrij vervelend. We hebben hier alles in 1, 60 mbit. Dit probleem ligt echt aan het modem. 1 pc (bedraad) en tablet/pc zijn allemaal het slachtoffer.

Anoniem: 100386

Mensen, eindelijk is bij mij de kabel gemaakt. De waarden zijn vlgs mij prima, maar zou het niet kunnen dat de 'power' met waren rond de +10 / +11 wat hoog zijn ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1        Locked QAM256  178000000 Hz    11.4 dBmV   39.8 dB
2        Locked QAM256  186000000 Hz    11.0 dBmV   39.8 dB
3        Locked QAM256  194000000 Hz    10.4 dBmV   39.3 dB
4        Locked QAM256  202000000 Hz    9.9 dBmV    39.3 dB
5        Locked QAM256  210000000 Hz    11.7 dBmV   40.1 dB
6        Locked QAM256  218000000 Hz    11.0 dBmV   39.9 dB
7        Locked QAM256  226000000 Hz    10.4 dBmV   39.9 dB
8        Locked QAM256  234000000 Hz    9.8 dBmV    39.5 dB

Correctables    Uncorrectables
 0            0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1          Locked        ATDMA  5120 Ksym/sec   44500000 Hz 42.5 dBmV
2          Not Locked   Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
3          Not Locked   Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
4          Not Locked   Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  13
T4 Timeout  1

• Mentalist
Dacuuu schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:24:
Regelmatig (1 A 2 x in de week) moet ik het stroom van het ubee modem halen om weer normaal internet te hebben. De meeste sites laden dan gewoon niet. Pingen naar een site toe krijg ik ook een kei harde time out. Hebben meer mensen dit probleem? Het is namelijk vrij vervelend. We hebben hier alles in 1, 60 mbit. Dit probleem ligt echt aan het modem. 1 pc (bedraad) en tablet/pc zijn allemaal het slachtoffer.
De meeste? Sommige wel?

Probeer eens direct een aantal IP's te pingen. Als dat wel gaat is het een DNS-probleem.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:44

B4tman_DH

To the Bat.....

stijnos1991 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:14:
Als het Ubee modem in bridge stand wordt gezet door de servicedesk van Ziggo, zijn de overige LAN poorten dan nog beschikbaar voor simpele switch functionaliteit?
Nope, alleen poort 1 werkt dan nog

• Mentalist
Nou.. Interactieve televisie is wel ongelofelijk zeg.

Eerst probeer ik de WPA key in te voeren. De eerste 5 keer ging het mis, ik denk dat je de key binnen een minuut ofzo in moet voeren.. En met een maximale lengte key en een onscreen keyboard lukt dat dus niet. :/

Uiteindelijk de key erin gekregen.. Kan ik geen verbinding maken. Ik denk dat hij de dollartekens in de key niet pakte. Goed, iets simpelere key ingesteld. Eindelijk verbinding.

Nu kan ik het TV portal openen en overzichten van uitzending gemist en films enzo zien. Maar als ik een film of gemiste uitzending probeer te bekijken, dan blijft of het beeld gewoon grijs, of ik krijg na een poosje een willekeurige foutmelding. "netwerk fout", "probeer het later nog eens" en ik geloof 55. Soms wanneer ik op TV portal druk krijg ik de melding dat er geen verbinding is, maar als ik het dan nog een keer doe kan ik opeens wel erin. Maar enige uitzending kijken, dat werkt simpelweg nooit. :/

Alle gewone TV zenders doen het wel (heb ze echt stuk voor stuk getest, alleen film1sport1, eredivisie en die turkse/hindu meuk werkt niet want daar heb ik geen abo op), dus het signaal is ook prima. Werkt interactieve TV dan tòch niet zonder Ziggo internet?

[Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 03-12-2012 00:23]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

10mbit lijkt me voldoende maar als het gigabytes zijn die je dagelijks downloadt zou ik voor 60 gaan. Je kan maandelijks ook omlaag en dan is plus afsluiten en na 2 maanden basis proberen geen probleem. Zus was op plus aangesloten (die kerel vond dat zij dat maar moest nemen want met basis was wifi onmogelijk). Dus ik bel die knakkers nogal pissed op dat ze geen onzin moest uitkramen (ze wilde al een router met wifi kopen) en toen was alles heel snel geregeld, monteur kwam gewoon en die maand is ze op plus aangesloten met gratis monteur en is er voor basis aan abokosten afgeschreven en later is ze gewoon volledig op basis-snelheid gaan internetten.

Voordeel is dat ze een wifimodem heeft voor het basisabo :+ En dus geen router hoeft te kopen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Mentalist
Met basis (en Z1?) krijg je geen WiFi-modem? :? Volgens de website wel.

• jongetje
W3ird_N3rd schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:38:
Het (docsis3) WiFI modem/router krijg je al meer dan een jaar bij elk abonnement.

[Voor 5% gewijzigd door jongetje op 03-12-2012 07:43]

Anoniem: 393995

^ Dat inderdaad.
En ook voor de mensen die het nog niet hebben (maar willen) kunnen het nu aanvragen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

W3ird_N3rd schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:22:
Nou.. Interactieve televisie is wel ongelofelijk zeg.

Eerst probeer ik de WPA key in te voeren. De eerste 5 keer ging het mis, ik denk dat je de key binnen een minuut ofzo in moet voeren.. En met een maximale lengte key en een onscreen keyboard lukt dat dus niet. :/

Uiteindelijk de key erin gekregen.. Kan ik geen verbinding maken. Ik denk dat hij de dollartekens in de key niet pakte. Goed, iets simpelere key ingesteld. Eindelijk verbinding.

Nu kan ik het TV portal openen en overzichten van uitzending gemist en films enzo zien. Maar als ik een film of gemiste uitzending probeer te bekijken, dan blijft of het beeld gewoon grijs, of ik krijg na een poosje een willekeurige foutmelding. "netwerk fout", "probeer het later nog eens" en ik geloof 55. Soms wanneer ik op TV portal druk krijg ik de melding dat er geen verbinding is, maar als ik het dan nog een keer doe kan ik opeens wel erin. Maar enige uitzending kijken, dat werkt simpelweg nooit. :/

Alle gewone TV zenders doen het wel (heb ze echt stuk voor stuk getest, alleen film1sport1, eredivisie en die turkse/hindu meuk werkt niet want daar heb ik geen abo op), dus het signaal is ook prima. Werkt interactieve TV dan tòch niet zonder Ziggo internet?
Volgens mij heb ik soortgelijke klachten ook wel eens gehad, maar dan bij een klant met Ziggo internetverbinding. Een softwareupdate en een factory reset (in die volgorde) loste mijn probleem op.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:52

Melkaz

Melkazar

Twee weken geleden verhuist en mijn Alles in 1 Extra abbo meegenomen met precies dezelfde hardware als voorheen. Maar de afgelopen 5 dagen elke nacht hetzelfde fenomeen..Ergens rond 5 a 6 uur knalt het internet eruit en de enige oplossing os om de Ubee modem van het stroom te halen.

Mijn server download zo tussen 3 en 6 nog wat series als ik de logs bekijk dus daaraan weet ik dat het rond 5 a 6 gebeurd. Best vervelend want voornamelijk s'ochtends denkt de telefoon dat het WIFI kanaal nog prima is en haalt dus geen updates binnen van Whats Ap, buienalarm etc.

Komt iemand dit bekend voor? In mijn oude huis heb ik het modem echt amper tot nooit van het stroom hoeven te halen en nu ineens 5 dagen op en rij.

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• Mentalist
Timmert schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:38:
[...]

Volgens mij heb ik soortgelijke klachten ook wel eens gehad, maar dan bij een klant met Ziggo internetverbinding. Een softwareupdate en een factory reset (in die volgorde) loste mijn probleem op.
De software update had ik al gedaan, out of the box was de software namelijk van 2010 zonder WiFi ondersteuning.

Factory reset zal ik nog maar proberen dan. Maar vandaag zette ik het ding weer aan, en wonder boven wonder, iTV werkt.. (zonder dat ik iets heb aangepast) Soort van. Ik selecteer Final Destination 3, maar in plaats daarvan krijg ik Bad Company te zien. Ik kijk bij uitzending gemist en ik selecteer "boeken" maar zie rechts bij de informatie "de BZT show".

Ik probeer de films nog eens en nu krijg ik wel gewoon de gekozen film te zien, dus dat is leuk. Maar zowel bij films als UG: terwijl je zit te kijken (het lijkt vooral te gebeuren na een stukje spoelen) kan het afspelen zomaar opeens stoppen met de melding "kan geen verbinding maken met internet". Wat nou? Er is een perfecte verbinding met internet, zeur niet. :(

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

W3ird_N3rd schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:38:
jongetje schreef op maandag 03 december 2012 @ 07:42:
[...]

Het (docsis3) WiFI modem/router krijg je al meer dan een jaar bij elk abonnement.
Ja dat was ondertussen al wel een jaartje terug..

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jeru
  • Laatst online: 30-05 15:16
Melkaz schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:02:
...

Komt iemand dit bekend voor? In mijn oude huis heb ik het modem echt amper tot nooit van het stroom hoeven te halen en nu ineens 5 dagen op en rij.
Al contact opgenomen met Ziggo hierover? Heb zelf dat soort dingen nog niet gehad.

[Voor 44% gewijzigd door Jeru op 03-12-2012 19:03]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Anoniem: 100386 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:06:
Mensen, eindelijk is bij mij de kabel gemaakt. De waarden zijn vlgs mij prima, maar zou het niet kunnen dat de 'power' met waren rond de +10 / +11 wat hoog zijn ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

0            0

Upstream Bonded Channels

Counter
T3 Timeout  13
T4 Timeout  1
Iemand een antwoord idee over mn vraag ?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:14
Wat hoog, maar niet te hoog. Waarde hoort tussen de -10 en +15dBmV te liggen (bij QAM256).

Anoniem: 224360

Iemand ervaringen met zenders die spontaan verspringen? Ik heb een Toshiba 40TL933 die niet Ci+ gecertificeerd is, maar gewoon prima werkt via Ci+. Nu kan ik op die tv de digitale zenders hernummeren en zelf plaatsen waar ik ze wil, ideaal dus. Nu had ik laatst Veronica op zender 9 en 10, RTL 8 normaal op 10 was gewoon weg (stond op 23 ofzo opeens). Ik weer omgezet, geen probleem verder, maar iemand een idee wat dit kan zijn? Vond het vooral vreemd dat ik 2 maal dezelfde zender achterelkaar had en de juiste weggesprongen was.

• Jeru
  • Laatst online: 30-05 15:16
Werkt dus misschien niet zo prima met Ci+ :)

[Voor 10% gewijzigd door Jeru op 03-12-2012 22:44]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Mentalist
Jeru schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:34:
Werkt dus misschien niet zo prima met Ci+ :)
Dat ligt niet aan CI+, CI+ is alleen voor de encryptie.

Mogelijk dat je TV automatisch nieuwe scans doet en/of nieuwe zenderlijsten ophaalt.

• Butch_NL
NoxiuZ schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:20:
10mbit lijkt me voldoende maar als het gigabytes zijn die je dagelijks downloadt zou ik voor 60 gaan. Je kan maandelijks ook omlaag en dan is plus afsluiten en na 2 maanden basis proberen geen probleem. Zus was op plus aangesloten (die kerel vond dat zij dat maar moest nemen want met basis was wifi onmogelijk). Dus ik bel die knakkers nogal pissed op dat ze geen onzin moest uitkramen (ze wilde al een router met wifi kopen) en toen was alles heel snel geregeld, monteur kwam gewoon en die maand is ze op plus aangesloten met gratis monteur en is er voor basis aan abokosten afgeschreven en later is ze gewoon volledig op basis-snelheid gaan internetten.

Voordeel is dat ze een wifimodem heeft voor het basisabo :+ En dus geen router hoeft te kopen :)
Als dit voor mij bestemd was, dank voor de reactie. In principe was de keuze al gemaakt voor basis. Het aantal GB's per maand is niet heel veel, maar zelfs demo's op de PS3 zijn tegenwoordig al een paar gig, dus wekelijks zijn het er wel een paar.

Overigens hebben wij gisteravond er nog eens goed voor gezeten en ik wil ook even de voorwaarden / ervaringen van Telfort checken. Ander topic, I know. Ik laat nog wel weten wat het geworden is.

• Harmen
  • Laatst online: 02-06 17:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vannacht waren er werkzaamheden in Groningen, internet is sindsdien niet vooruit te branden.
Heb de modem vanmorgen als eens herstart, zie het volgende:
Correctables Uncorrectables
226954 478967

Lijkt me niet goed. Meer mensen problemen?

Whatever.

Anoniem: 32279

Butch_NL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:22:
Overigens hebben wij gisteravond er nog eens goed voor gezeten en ik wil ook even de voorwaarden / ervaringen van Telfort checken. Ander topic, I know. Ik laat nog wel weten wat het geworden is.
Zelf kom ik van Telfort vandaan, helpdesk is minder, maar die had ik niet vaak nodig. Als het werkt werkt het en mijn broer heeft het al een paar jaar en amper problemen.

Ziggo is wel wat flexibeler qua mogelijkheden, prijstechnisch maakt het niet zoveel uit als je een alles in 1 afneemt, voor alleen internet is telfort wellicht voordeliger.

• ozzynator
Butch_NL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:22:
[...]

Als dit voor mij bestemd was, dank voor de reactie. In principe was de keuze al gemaakt voor basis. Het aantal GB's per maand is niet heel veel, maar zelfs demo's op de PS3 zijn tegenwoordig al een paar gig, dus wekelijks zijn het er wel een paar.
Heb zelf in maart ook de overstap gemaakt van Telfort naar Ziggo. Had in het begin bij Telfort de volle snelheid, want dicht bij de centrale. Later werd dit door drukte op de centrale telkens wat langzamer, viel me ook op, dat toen Telfort met een hoger abo kwam, dus met 24 Mb (mb?), dat mijn 20 lijntje weer wat langzamer ging. Kreeg dus het idee dat ze zelf hun lijnen knijpen om jouiets duurders aan te smeren.

Doe zelf ook regelmatig op de ps3 neerladen, demo's en spellen, maar dan is een lekker snelle lijn van 60 toch wel heel prettig moet ik zeggen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:14
Ik heb deze waardes:

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 228000000 Hz 15.7 dBmV 41.7 dB
2 Locked QAM256 236000000 Hz 15.6 dBmV 41.9 dB
3 Locked QAM256 244000000 Hz 15.4 dBmV 41.9 dB
4 Locked QAM256 252000000 Hz 15.0 dBmV 41.7 dB
5 Locked QAM256 260000000 Hz 16.3 dBmV 41.9 dB
6 Locked QAM256 268000000 Hz 16.1 dBmV 41.9 dB
7 Locked QAM256 276000000 Hz 15.8 dBmV 41.9 dB
8 Locked QAM256 284000000 Hz 15.6 dBmV 41.9 dB

Volgens mij dijn die power waardes niet goed maar wat kun je daar aan doen?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Anoniem: 224360 schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:58:
Iemand ervaringen met zenders die spontaan verspringen? Ik heb een Toshiba 40TL933 die niet Ci+ gecertificeerd is, maar gewoon prima werkt via Ci+. Nu kan ik op die tv de digitale zenders hernummeren en zelf plaatsen waar ik ze wil, ideaal dus. Nu had ik laatst Veronica op zender 9 en 10, RTL 8 normaal op 10 was gewoon weg (stond op 23 ofzo opeens). Ik weer omgezet, geen probleem verder, maar iemand een idee wat dit kan zijn? Vond het vooral vreemd dat ik 2 maal dezelfde zender achterelkaar had en de juiste weggesprongen was.
Welke CI+ module heb je? En heb je het land op Nederland of Overige staan?

• Butch_NL
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:52:
[...]

Zelf kom ik van Telfort vandaan, helpdesk is minder, maar die had ik niet vaak nodig. Als het werkt werkt het en mijn broer heeft het al een paar jaar en amper problemen.

Ziggo is wel wat flexibeler qua mogelijkheden, prijstechnisch maakt het niet zoveel uit als je een alles in 1 afneemt, voor alleen internet is telfort wellicht voordeliger.
Helder verhaal. Internetten lijkt dus probleemloos. Dank voor je reactie.
ozzynator schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:13:
[...]

Heb zelf in maart ook de overstap gemaakt van Telfort naar Ziggo. Had in het begin bij Telfort de volle snelheid, want dicht bij de centrale. Later werd dit door drukte op de centrale telkens wat langzamer, viel me ook op, dat toen Telfort met een hoger abo kwam, dus met 24 Mb (mb?), dat mijn 20 lijntje weer wat langzamer ging. Kreeg dus het idee dat ze zelf hun lijnen knijpen om jouiets duurders aan te smeren.

Doe zelf ook regelmatig op de ps3 neerladen, demo's en spellen, maar dan is een lekker snelle lijn van 60 toch wel heel prettig moet ik zeggen.
Was ook de reden van de overstap? Ik herken wel iets in je verhaal. In het verleden, zeg maar gerust vroeger hadden we Chello. In het begin was het razendsnel, maar naarmate de tijd vorderde, werd het langzamer. Mogelijk door een toename van het aantal abonnees. Ook in de avonduren merkte je dat vooral.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 13:59
Iemand de brief met de nieuwe tarieven per 1 februari al gehad? Geen zorgen, de tarieven gaan omlaag ;).

Nieuwe tarieven:

Alles in een basis:
Huidig: 42.71
Nieuw: 43.95
Alles in een plus:
Huidig:
Nieuw: 53.95
Alles in een extra:
Huidig: 68.13
Nieuw: 63.95

Nu ook met plaatje:

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Anoniem: 224360

Gusev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:13:
[...]

Welke CI+ module heb je? En heb je het land op Nederland of Overige staan?
Staat op Nederland en ik heb de Neotion module, is overigens 1x gebeurd, verder ben ik zeer tevreden over de digitale tv. Heb een enkele maal gehad dat beeld en geluid niet synchroon waren, maar verder weinig last van.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:18
Iekozz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:41:
Iemand de brief met de nieuwe tarieven per 1 februari al gehad? Geen zorgen, de tarieven gaan omlaag ;).

Nieuwe tarieven:

Alles in een basis:
Alles in een plus:
Huidig:
Alles in een extra:

Nu ook met plaatje:

[afbeelding]
Ik weet niet hoor, maar van Basis en Plus gaat het bedrag omhoog.
Tenzij jij van 42,71 euro naar 43,95 en van 52,87 naar 53,95 een verlaging vindt?
Ook gaan de kosten voor alleen TV omhoog.
Film1, Sport1 en HBO gaan ook omhoog,

Kan ik de OP weer helemaal aan gaan lopen passen 8)

[Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 04-12-2012 21:56]

• Mentalist
Blijven de tarieven van internet zonder telefonie hetzelfde?

Afgelopen avond is interactieve TV volledig op de schop gegaan. Vanmiddag nog iets gekeken, rond 8 uur deed het niets meer en iets later opeens compleet nieuwe interface. Werkte nog niet vlekkeloos want na 3x een nieuwe bestel- en kinderslot code invoeren heb ik het maar even opgegeven. Heb de nieuwe interface 1x gezien, toen ik er toen uitging kwam ik er ook niet meer in. Zag er wel mooier uit, maar die geanimeerde menu's zijn naar mijn idee te zwaar voor de STB. Morgen nog eens proberen.

[Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 04-12-2012 23:48]

• tiguan
  • Laatst online: 17:23
Ik zie niks veranderd? Is dat een andere STB dan de Cisco die jij hebt?

• Mentalist
Wut? Ik heb geen Cisco. Ik heb een Humax 5100.

Anoniem: 100386 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:06:
[...]zou het kunnen dat de 'power' met waren rond de +10 / +11 wat hoog zijn ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

0            0

Upstream Bonded Channels

Counter
T3 Timeout  13
T4 Timeout  1
hcQd schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:27:
Wat hoog, maar niet te hoog. Waarde hoort tussen de -10 en +15dBmV te liggen (bij QAM256).
schwarzenegger schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:08:
Ik heb deze waardes:

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 228000000 Hz 15.7 dBmV 41.7 dB
2 Locked QAM256 236000000 Hz 15.6 dBmV 41.9 dB
3 Locked QAM256 244000000 Hz 15.4 dBmV 41.9 dB
4 Locked QAM256 252000000 Hz 15.0 dBmV 41.7 dB
5 Locked QAM256 260000000 Hz 16.3 dBmV 41.9 dB
6 Locked QAM256 268000000 Hz 16.1 dBmV 41.9 dB
7 Locked QAM256 276000000 Hz 15.8 dBmV 41.9 dB
8 Locked QAM256 284000000 Hz 15.6 dBmV 41.9 dB

Volgens mij zijn die power waardes niet goed maar wat kun je daar aan doen?
Voor mij kijk ik naar de onderstaande signaalverzwakker. Die wil ik tussen de aop en ingang van mn verdeler plaatsen, met het doel dat het ingangssignaal naar mijn infrastructuur met 3 db wordt verzwakt. De waardes komen bij mij dan uit op ca. +7 à +8 db.

De verdeler is bij mij de FRA-752/N die bij het installatiepakket AIE zat. De tv en receiver zitten op de +2 uitgang. Dat is de laagste versterking die ik heb, naast de aansluiting voor de ubee. In mijn beleving betekent dat er dan +13 naar mn TV/Receiver e.d. toeloopt (ingang +11 met +2 versterking). Da's erg sterk.

Maar dat niet alleen; Mijn theorie is dat bij een versterkt ingangssignaal de ruis evenredig is meeversterkt, in mijn geval dus ook " +11 " bij binnenkomst. De FRA-752/N versterkt die ruis deels ook weer mee. Ik denk dat het de uiteindelijke SNR ten goed komt als ik het ingangssignaal iets demp, en dan pas doorlus naar die verdeler.

In jouw geval, schwarzenegger, zou ik de 6db versie overwegen. Beide zijn te krijg in nl. te verkrijgen.
Overigens bestaat er van dit merk (technetix) een hele range van deze attenuators; Van 1 db tot 20 db in stappen van 1 db.

• ozzynator
Butch_NL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:56:
[...]

[...]

Was ook de reden van de overstap?
Ja, werd een beetje moedeloos van de steeds langzamere lijn. Had al tv van Ziggo, met wat pretpaketten, heb dus toen 1 pretpakket minder gepakt, omdat ik die zenders eigenlijk toch niet keek, ben daardoor nu dus ongeveer hetzelfde kwijt, maar met meer dan 3x zo snelle verbinding.

Overigens ligt de neerlaad snelheid van de ps3 wel heel verschillend, maar zal wel door piekmomenten komen bij Sony.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 14:09
Kreeg gisteren een brief van Ziggo in de bus met nieuwe tarieven per 1 Februari 2013. Alles-in-1 basis en plus gaan omhoog in de kosten, terwijl extra bijna €5 per maand omlaag gaat! Was dus goed nieuws voor mij! ;)

Polestar 2 | Honda S2000

• Mentalist
Anoniem: 100386 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:22:
In jouw geval, schwarzenegger, zou ik de 6db versie overwegen. Beide zijn te krijg in nl. te verkrijgen.
Overigens bestaat er van dit merk (technetix) een hele range van deze attenuators; Van 1 db tot 20 db in stappen van 1 db.
Ik kan deze nergens vinden in NL, maar ken wel deze: http://www.elektronica-online.nl/?content=198 (6dB) en http://www.elektronica-online.nl/?content=200 (12dB) allebei 4 euro.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds werkzaamheden hier in de buurt een hele onstabiele verbinding.
Correctables en uncorrectables reiken de 400k :(

Maandag komt een monteur hier de boel nameten, iemand nog tips?
Heb de EVW3200 met firmware 9.9.5005

Zou een factory defaults bijvoorbeeld helpen?

Whatever.

• JensC
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 00:13
Harmen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:54:
Heb sinds werkzaamheden hier in de buurt een hele onstabiele verbinding.
Correctables en uncorrectables reiken de 400k :(

Maandag komt een monteur hier de boel nameten, iemand nog tips?
Heb de EVW3200 met firmware 9.9.5005

Zou een factory defaults bijvoorbeeld helpen?
Woon je in Groningen?
ik heb precies hetzelfde sinds dinsdag. Een factory reset helpt niet heb ik al meerdere malen geprobeerd.

Edit: als ik tweakers ping heb ik een gemiddelde ping van 13 met bijna geen uncorrectables, speel ik 20 min Black ops 2 zit ik al op een half miljoen uncorrectables met een ping om van te huilen

[Voor 15% gewijzigd door JensC op 05-12-2012 20:29]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Yups woon in Groningen-Zuid, balen.... er zouden werkzaamheden plaats vinden op dinsdag ochtend.
Volgens de helpdesk zijn er geen werkzaamheden. :/

Heb op mn werk al eens meegemaakt dat Ziggo zakelijk 2 weken achter liep met verwerken van wijzigingen etc....

Anyway, er komt een monteur maandag. Hoop dat het eerder is opgelost, kan me niet voorstellen dat het aan mij ligt.

[Voor 18% gewijzigd door Harmen op 05-12-2012 20:34]

Whatever.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Hier in Breda (4827) is TV er er even uit geweest, en sinds middernacht werkt internet ook niet meer. Meerdere keren modem gereset. Morgen hopelijk weer in de lucht, anders later op de dag een belletje plegen.

Toevalligerwijs is T-Mobile 3G ook uit de lucht hierzo. Dus internet via mijn plan C. ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Butch_NL
ozzynator schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:29:

Ja, werd een beetje moedeloos van de steeds langzamere lijn. Had al tv van Ziggo, met wat pretpaketten, heb dus toen 1 pretpakket minder gepakt, omdat ik die zenders eigenlijk toch niet keek, ben daardoor nu dus ongeveer hetzelfde kwijt, maar met meer dan 3x zo snelle verbinding.

Overigens ligt de neerlaad snelheid van de ps3 wel heel verschillend, maar zal wel door piekmomenten komen bij Sony.
Aha, duidelijk. Ik hoop dat het sindsdien verbeterd is. Met de vrouw des huizes dit probleem besproken en afgesproken toch Telfort te gaan proberen. Als het een drama wordt (we zijn immers gewaarschuwd), dan zeggen we op tegen de eerst mogelijke datum (ik weet dat dit pas na een jaar kan). Internet is voor ons wel een van de meest gebruikte zaken, meer dan tv bijvoorbeeld. De 30/3-verbinding is daardoor aanlokkelijk, ook al is het een vraagteken wat er in de praktijk bereikt zal worden.

PS3 snelheid heeft bij tijd en wijle inderdaad zo zijn momenten. Het heeft met de infrastructuur te maken, maar ook zeker met de drukte. Toen de FIFA demo uitkwam, was het ook drama.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:36

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Iekozz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:41:

Nieuwe tarieven:

Alles in een basis:
Alles in een plus:
Huidig:
Alles in een extra:

Nu ook met plaatje:

[afbeelding]
Hmm weer meer betalen. Denk dat ik dan maar TV Extra omzet naar TV Plus, kijk toch niet extra veel naar die extra zenders...

www.youtube.com/DerOllie

http://www.inhomenetwork.nl/afm6

Dit is de -6 db, de -3 db staat ook in de lijst.

• Cubic X
  • Laatst online: 29-05 19:52
JensC schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:26:
[...]

Woon je in Groningen?
ik heb precies hetzelfde sinds dinsdag. Een factory reset helpt niet heb ik al meerdere malen geprobeerd.

Edit: als ik tweakers ping heb ik een gemiddelde ping van 13 met bijna geen uncorrectables, speel ik 20 min Black ops 2 zit ik al op een half miljoen uncorrectables met een ping om van te huilen
Er is gewoon shit in Groningen. Woon in het centrum van Groningen en heb ook al twee dagen 30%+ packet loss en minder dan 10Mb/s... :( :X .

• HaterFrame
  • Laatst online: 23:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb zojuist ziggo opgezegd :)

Glasvezel internet verbinding is hier geleverd en morgen komt het pakket voor de rest :)
Met de jaren werd de service van Ziggo een stukje beter, de internet verbindingen ook al blijven ze wel erg achter kwa upload. Daarnaast vond/vind ik de kwaliteit van de tv steeds minder worden en hoop ik dat IPtv daarin uitkomst bied :)

I am the great Cornholio!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Succes, met IPtv ga je er op achteruit. En het is bij Ziggo alleen maar beter geworden dus waar je dat vandaan haalt.

Voor internet zit je bij glas wel beter, de rest is om het even. Vooral omdat je nu overal settopboxes neer mag pleuren en je TV gewoon dvb-c decodeerde...

Gisteren besteld. Na even telefoneren vond de eigenaar het prima om het dingetje in een enveloppe sturen. Scheelt weer geld / verzendkosten etc.

Vooraf hebben we heel gesprek gehad over o.a. de signaalwaardes, hij dacht dat ik zelfs een -6 wel zou kunnen gebruiken. Maar ik heb het bij de -3 gelaten.

Super service van de shop tot zover.

• Mentalist
Timmert schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:38:
[...]

Heb ik nu gedaan, maar lost niets op. iTV doet het gewoon zelden. Vaker niet dan wel. :/
Ik twijfel nu of ik het goed heb gezien: er zijn twee iTV's. Als ik op menu druk en van daaruit naar TV-portal ga dan krijg ik de blauwe interface die er wat ouder uitziet. Druk ik op de rode knop terwijl ik TV kijk, dan krijg ik de oranje/grijze interface.

Dit dus met een Humax 5100.

• tiguan
Met de rode knop krijg je waarschijnlijk het interactieve gedeelte van de betreffende zender gelijk? Ik heb zelf nog nooit het via de rode knop geprobeerd eigenlijk.

• tiguan
NoxiuZ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:57:
Succes, met IPtv ga je er op achteruit. En het is bij Ziggo alleen maar beter geworden dus waar je dat vandaan haalt.

Voor internet zit je bij glas wel beter, de rest is om het even. Vooral omdat je nu overal settopboxes neer mag pleuren en je TV gewoon dvb-c decodeerde...
Eens, ik heb ook glasvezel iptv gehad een tijdje. Vond 't niet echt geweldig, al was dat ook nog SD destijds. Kastje voor HD kon je ook kopen voor €200,- maar dat vond ik te duur. Ben erg blij met Ziggo en CI+.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tegenwoordig - wat ik er van had begrepen - zijn de HD zenders wel beter. De GHM streams zijn kwa bitrate hoger als ik me niet vergis.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 22:02

vr6-only

Blub Blub

Toen had ik een auto welk 1:10 liep en nu........bullshit dus.

Gewoon proberen en als het niet bevalt kun je altijd terug gaan. De eerste 2 maanden zijn vrijblijvend en gratis, namelijk.

Ouders in Enschede over naar Lijbrandt. 100/100 + DVB-C + HD via IPTV. Top! Waar ik woon ligt er nog geen glasvezel. Streams zijn afkomstig van Glashart Media (1 op 1 vanuit Hilversum doorgezet).

En zo geweldig vind ik de CI+ module niet.

TV aan:
20 sec wachten tot dat ik beeld heb (analoog in 2 sec).
Zappen is tergend traag. Bij HD zenders is het tot 10 sec

Smit module icm Smasung UE46ES7000

[Voor 21% gewijzigd door vr6-only op 07-12-2012 21:11]

It ain't stupid if it works!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:53
Ook leuk....gisteravond storing bij TV in gebied 2871. Nu op primetime vrijdag avond wederom.
Beeld is absoluut niet om aan te zien.
Ziggo verliest punten.... :(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Door de compressie is de kwaliteit van het "HD"-signaal ook slechter. Vooral bij snelle beelden (voetbal) en bij stukken stilstaande beelden (rondom het logo en de ondertiteling) is de kwaliteit matig. Het is gelukkig wel scherper dan een gewoon tv-signaal, maar die compressie mag van mij wel een stuk lager staan....

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

NoxiuZ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:57:

Ik zal van de week eens foto's maken voor je ;)
IPTV is echt wel stukken beter, heb het nu een dag in gebruik, het is zoveel scherper en ik zie gewoon geen blokken meer in de donkere gedeelten...

• Mentalist
tiguan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:42:
Met de rode knop krijg je waarschijnlijk het interactieve gedeelte van de betreffende zender gelijk? Ik heb zelf nog nooit het via de rode knop geprobeerd eigenlijk.
Nee ik geloof dat de TV-portal knop hetzelfde doet als de rode knop, maar de TV-portal knop vind ik op een onhandige plek zitten.

Zowel de blauwe als grijs/oranje interface geven een "overzicht" pagina waar je kan kiezen tussen films, series en TV gemist.

[Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 08-12-2012 07:37]

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 23:00
Sinds kort heb ik Ziggo zakelijk, eindelijk de knoop doorgehakt aangezien we allemaal tegenwoordig een beetje op de uitgaven letten en ik maar een ZZP'er ben uit eindelijk voor Ziggo gekozen (Office basis) redelijk geprijsd per maand voor een compleet pakket.

Maar nu tot mijn grote verbazing, krijg ik een rekening voor 3 maanden. (abonnement kosten)
een beetje van november, van 01/11/12 t/m 01/12/12 EN daar boven op van 1/12/12 t/m 1/1/13 dit zijn de puur de losse abonnement kosten. Dit vind ik om te beginnen al vreemd, want hoe ga ik dit in hemelsnaam in de administratie recht krijgen ooit?

Het kan toch niet zijn dat ik vanaf de 1e van elke maand 2x abonnement kosten ga betalen en dan aan het einde de verbruikskosten van ''1'' maand? dit is toch kolder en niet normaal?

Ik heb vanuit de particuliere kant van Ziggo weinig tot geen klachten (op de klantenservice na) maar niet over hoe ze te werk gaan.

Maar op zakelijk gebied vind ik dit toch echt absurd.

Wat kan ik hier tegen beginnen? Want ik ga hier echt niet akkoord mee. En kan dit uberhaupt wel?
Bij de ziggo particulier is het zo dat de eerste rekening 2 maanden betreft. Dit omdat je de abonnementskosten vooruit betaalt. Als ziggo dan aan het eind van november de verbinding oplevert, dan betaal je voor dat kleine stukje november.. de eerste factuur komt in december, en januari betaal je vooruit. Jouw situatie dus.
Begin januari betaal je de abonnementskosten voor februari, en de verbruikskosten over december (november).

Het zou goed kunnen dat ziggo zakelijk op de zelfde wijze factureert. Indien dat zo is, is dat bij jou dus ook het geval. Waarom dat een probleem gaat opleveren in de administratie begrijp ik niet zo goed. Ziggo geeft duidelijk aan welke bedragen onder welke maand vallen.

[Voor 48% gewijzigd door job op 10-12-2012 18:47]

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 23:00
job schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:01:
Bij de ziggo particulier is het zo dat de eerste rekening 2 maanden betreft. Dit omdat je de abonnementskosten vooruit betaald. Als ziggo dan aan het eind van de maand de verbinding oplevert kan dat net even vervelend uitvallen en krijg je ook een klein stukje van november er bij.

Als ziggo zakelijk het zelfde doet, dan heb je hierbij de oorzaak.
Dat klopt, maar ik krijg hier ook nog Januari erbij, terwijl December net pas begonnen is. De logica van een stukje November is duidelijk, waar ik mee zit is dat de kosten variabel zijn het lijkt me logischer dat ze November/December in rekening brengen en dan Januari gewoon op het einde als het verbruik bekend is.
Daarnaast zijn de facturen dusdanig slecht in elkaar gezet (belasting technisch) dat het een crime is om dit op deze manier te verwerken. Tenminste ik vind het irritant. Ik wil gewoon per maand een factuur met verbruik ontvangen, en niet op deze manier.

[Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 08-12-2012 12:08]

Pagina: 1 2 3 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee