• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11

Sometimes you need to plan for coincidence

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik hoorde het net, bedankt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:46:
[...]

Mijn Ubee staat in Bridge, en mijn portforwarding regel ik gewoon via de router die erachter hangt. Sterker nog, ik KAN niet eens meer bij mijn Ubee komen nu, al zou ik het willen.
Die ik heb staan heeft gewoon nog een ip-adres hoor. Weet niet uit het hoofd welk. 192.168.172.1 ofzo? -edit: 192.168.178.1 dus- Anyway, dat zou geen portforward problemen moeten geven?

Ben ik nou de enige die het trouwens raar vindt dat niemand op de kast zit dat die Ziggo routers zo lek zijn, of ben ik zelfs de enige die het weet/heeft getest...?

[Voor 4% gewijzigd door Verstekbakker op 11-11-2012 04:00]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42
Verstekbakker schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:42:
[...]

Die ik heb staan heeft gewoon nog een ip-adres hoor. Weet niet uit het hoofd welk. 192.168.172.1 ofzo? Anyway, dat zou geen portforward problemen moeten geven?

Ben ik nou de enige die het trouwens raar vindt dat niemand op de kast zit dat die Ziggo routers zo lek zijn, of ben ik zelfs de enige die het weet/heeft getest...?
Lek?

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 23:04
CodeCaster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:31:
Ik heb de laatste tijd erg veel last van incomplete downloads vanaf Ziggo's eigen nieuwsgroepenservers. Zelfs als deze downloads in populaire groepen staan en amper een paar uur of dagen oud zijn. De retentie van dertig dagen haal ik allang niet meer.

Ik hoor dit van meer mensen met Ziggo, voorheen Casema in onze regio. Is dit een landelijk probleem, dat wil zeggen: hebben er meer mensen last van?
Ik heb er ook last van, zwaar irritant. Goede usenettoegang is voor mij de enige reden om 120mb internet te hebben. Wellicht toch nog een dagje eweka nemen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
jantje.vlaam schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:25:
[...]

Ik heb er ook last van, zwaar irritant. Goede usenettoegang is voor mij de enige reden om 120mb internet te hebben. Wellicht toch nog een dagje eweka nemen.
Dus jij hebt hebt 120Mbit pakket om met 16Mbit van de ziggo servers te downloaden met een retentie van een maand??? (bron: https://www.ziggo.nl/#pro...pen/tabs/2/specificaties/)

Waarom neem je geen alles in 1 plus, ben je 15 euro per maand goedkoper, heb je 60Mbit die je volledig kunt gebruiken en kun je die 15euro per maand in een goede usenet provider investeren.

[Voor 10% gewijzigd door jongetje op 10-11-2012 16:18]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42
Had hier dat al uitgezet. Maar wist niet dat dat niet genoeg was..

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:34

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik wil ook overstappen naar Ziggo alles in 1 echter weet ik niet of ik zomaar over kan stappen. Ik wil namelijk gebruik maken van mijn draytek router en een extra voip nummer. Ik heb gelezen dat ziggo geen gebruik maakt van het SIP protocol dus beide telefoonnummers instellen in de draytek gaat niet lukken. Het volgende wil ik dus:

- Ziggo modem in bridge laten zetten zodat ik mijn eigen draytek router kan gebruiken
- Telefoonnummer 1 via ziggo modem
- Telefoonnummer 2 (VOIP nummer van tweak.nl, sip protocol) instellen op mijn draytek
- Eventuele 3e telefoonnummer ook via draytek

De vraag is of bovenstaande mogelijk is? Op internet lees ik wel mensen die voip willen gebruiken, maar niet specifiek met ziggo telefonie.

Momenteel zit ik bij telfort waar ik het telfort telefoonnummer en het extra voip nummer van tweak.nl beide heb ingesteld op mijn Draytek waarbij ik het telfort modem ook in bridge heb gezet.

2e korte vraag, kan ik een eigen FTP server draaien via Ziggo?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
Twazerty schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:20:
Ik wil ook overstappen naar Ziggo alles in 1 echter weet ik niet of ik zomaar over kan stappen. Ik wil namelijk gebruik maken van mijn draytek router en een extra voip nummer. Ik heb gelezen dat ziggo geen gebruik maakt van het SIP protocol dus beide telefoonnummers instellen in de draytek gaat niet lukken. Het volgende wil ik dus:

- Ziggo modem in bridge laten zetten zodat ik mijn eigen draytek router kan gebruiken
- Telefoonnummer 1 via ziggo modem
- Telefoonnummer 2 (VOIP nummer van tweak.nl, sip protocol) instellen op mijn draytek
- Eventuele 3e telefoonnummer ook via draytek

De vraag is of bovenstaande mogelijk is? Op internet lees ik wel mensen die voip willen gebruiken, maar niet specifiek met ziggo telefonie.
Ik denk dat wat jij wil mogelijk is, al hangt het ook wel van je router af: heeft deze een 'lifeline passthrough' of iets dergelijks?

Ik heb Ziggo Alles-in-Een en gebruik Ziggo telefonie in combinatie met VoIPBuster. Het Ziggo Ubee-ding staat in full-bridge mode en de telefonie-uitgang van de Ubee moet je gewoon zien als een traditionele analoge telefoonlijn: je hebt eigenlijk niets te maken met de technologie erachter, of dat nou SIP of analoog is maakt jou niets uit.

Als router gebruik ik een 'gewoon' wifi-router, een Netgear 3700, met wifi uitgeschakeld. Daarachter zit onder andere een Linksys SPA3102: een VoIP kastje. Poorten op dat kastje:
WAN: op een LAN van de router aangesloten;
LAN: naar een vaste PC, geloof ik.
LINE: naar de Ziggo telefoonaansluiting op de Ubee;
Phone: naar m'n analoge toestellen in huis.

Via een dial-plan in de SPA3102 kan ik kiezen of ik uit-bel via Ziggo of via VoIPBuster; gebeld worden kan vanaf allebei.

Ik ken jouw Draytek router niet, maar wellicht kan je met bovenstaande zelf beoordelen of wat jij wil mogelijk is. Belangrijkste is in gedachte houden dat de Ziggo telefonie voor jou gewoon een analoge telefoonlijn is.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09
Ik had laatst dat mn humax 5100c decoder de software wou opwaarderen? En ik had er verder geen utp kabel in. Hij ging verder wel updaten toen ik koos voor opwaarderen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
jaaoie17 schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:09:
Ik had laatst dat mn humax 5100c decoder de software wou opwaarderen? En ik had er verder geen utp kabel in. Hij ging verder wel updaten toen ik koos voor opwaarderen.
Wat is je vraag?

Sometimes you need to plan for coincidence

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer mensen in (de omgeving van) zoetermeer die problemen hebben met de internetverbinding?
Ik haal momenteel maar 20mbit met een latency van 140ms :X

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:32
MikeyMan schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:36:
Zijn er meer mensen in (de omgeving van) zoetermeer die problemen hebben met de internetverbinding?
Geen last van hoge latency. Ik heb gewoon normale lataency van 11 a 13ms

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Modem al enkele malen herstart, mocht niet baten...

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:50
jaaoie17 schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:09:
Gaat gewoon door je coaxkabeltje naar de humax.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 14:09
Ik had dat gisteravond in Amstelveen. Na een reboot van mijn modem werkte alles weer naar behoren! :)

Polestar 2 | Honda S2000

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook (hier is Amstelveen) gisteravond rond 23:00-00:00 maar alles lijkt nu weer hersteld naar normale waarden

http://www.deyterra.com

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanavond maar eens proberen dan :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:14
wat vinden jullie van de DNS servers van ziggo, ik heb nl het idee dat die nogal traag reageren waardoor je dus trager op een pagina terechtkomt.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

schwarzenegger schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:37:
wat vinden jullie van de DNS servers van ziggo, ik heb nl het idee dat die nogal traag reageren waardoor je dus trager op een pagina terechtkomt.
Die zijn niet heel snel nee. Ik gebruik meestal de Google DNS servers, echter gaat dat niet als je de modem/router van Ziggo zelf gebruikt.

• schwarzenegger
  • Laatst online: 31-05 18:14
Timmert schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:38:
[...]

Die zijn niet heel snel nee. Ik gebruik meestal de Google DNS servers, echter gaat dat niet als je de modem/router van Ziggo zelf gebruikt.
maar je kunt toch in je netwerkinstellingen hard de dns servers instellen?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

schwarzenegger schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:42:
[...]

maar je kunt toch in je netwerkinstellingen hard de dns servers instellen?
Uiteraard, maar dat is natuurlijk niet zo'n fraaie oplossing als je meerdere pc's hebt. Of laptops die ook wel eens op een andere plek komen waar de Google DNS niet gewenst is (zakelijk bijv.). Daarnaast weet ik niet wat voor invloed het hard invoeren van andere DNS adressen op je interne netwerk heeft.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Modem reboot heeft deels geholpen; Rechtstreeks aan de router haal ik de 60mbit.

Echter; via m'n WNDR3700's haal ik maar 35mbit.

Any thoughts?

edit: Doh... Domme lul; SabNZBd stond nog aan... 8)7

[Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 12-11-2012 18:56]

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Laatste tijd veel last van snelheid drops en soms maar gemiddeld 200kb/s met tweaknews.

Ik heb een alles in 1 120/10 abbo met onbeperkte snelheid tweaknews.

Gebeld met ziggo, terwijl ik een snelheid drop had - zagen niets afwijkends in de modem.
Speedtest gedaan op ziggo - meerdere malen gewoon 100mb/s
Port 119 forward in modem - geen effect
Alle fire walls uit - geen effect.
Bellen met tweaknews - Probleem is bekend bij tweak. Er is bij hun niets verandert, maar er schijnt toch een probleem te zijn met ziggo en telfort abo's. Ze zijn het aan het onderzoeken.

Ik heb het even gemonitord, en dan krijg ik het volgende:

Zaterdag avond - gemiddeld 1mb/s download
Zondag ochtend - uur of 8 14mb/s, uur of 11 1mb/s (sterk wisselend van 100kb/s na 2mb/s).
Maandag avond 19:00 - helemaal ruk
Maandag avond 23:30 - 14mb/s

:( :(

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
joffrey19 schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:55:
Laatste tijd veel last van snelheid drops en soms maar gemiddeld 200kb/s met tweaknews.
Hier valt mij hetzelde ook op de laatste tijd. Dit weekend heb ik alles gehaald van 2kb/s tot 6 mb/s :S

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, ondertussen al ruim 1 maand geen ondertiteling bij 13th Street. Vind ik niet zo erg, maar ik ben niet de enige die daar hier naar kijkt. Helaas reageren 13th Street en Ziggo webcare niet op dat probleem. :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:35
Raven schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:55:
Pfff, ondertussen al ruim 1 maand geen ondertiteling bij 13th Street. Vind ik niet zo erg, maar ik ben niet de enige die daar hier naar kijkt. Helaas reageren 13th Street en Ziggo webcare niet op dat probleem. :/
op ziggo-gebruikers.nl was hier (ook) een melding van, en zover ik weet is het al een tijdje verholpen.
Je dient de ondertiteling zelf (handmatig) aan te zetten via je decoder of via 888.

http://specs.tweak.to/5253

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Via de decoder - de DCB-9401R - kan dat niet, die geeft bij 13th Street geen ondertiteling-streams weer in het daarvoor bedoelde menu, voorheen wel. 888 nog niet geprobeerd. Een week (of 2) terug stonden er nog wel ondertiteling streams in het menu, maar die deden het niet. Maar nu staat er helemaal niets.

En zojuist eindelijk reactie via Twitter, nadat ik een maand geleden het eerste bericht daarheen had gestuurd: 't zou al verholpen zijn, maar het technische team wordt er op gewezen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Timmert schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:38:
[...]

Ik gebruik al anderhalf jaar de dns van Symantec naar tevredenheid.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ja:
thejoker80 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:02:
Hiero ook in Voorburg. Ubee modem zonder wifi. Ook direct op het modem is de snelheid lager dan het abo. Ik haal nu zo'n 10 - 15 mbps waar ik voorheen zo'n 50 haalde.

hij hersteld zichzelf inderdaad regelmatig maar een herstart werkt ook altijd (wel tijdelijk)
Tadream schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:06:
Hier in Zoetermeer hetzelfde.
Om de haverklap ligt de verbinding eruit.
Het hersteld zichzelf wel weer maar na verloop van tijd gaat die weer.
Router (Arris) al tijd uit gehad maar maakt niet uit.
Voor mij moet de verbinding van 08:00 t/m 17:00/18:00 stabiel zijn want werk met een RDP verbinding rechtstreeks naar m'n werk en merk het meteen als die een hiccup heeft.
Thaitai schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:54:
Ik woon in Den Haag bij Kijkduin. Sinds eind vorige week valt het internet met tussenpozen weg. Dan is het een kwestie van de router van de netspanning afhalen, tot 15 tellen en dan weer inpluggen. Als hij zich dan weer heeft ingesteld, dan werkt het weer. Afgelopen zondag gebeurde het wel een keer of 3/4.
Ik heb een Ziggo Ubee modem (zonder wifi) en een Linksys E4200 router. Het toeval wil dat mijn buren het ook hebben. Ook zij hebben een Ubee modem zonder wifi, maar een ander merk router.

Wat zou dat kunnen zijn?
Heb er trouwens nog steeds last van, haal nu zo'n 20mb waar dat voorheen ruim 50 was.... :(

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 20:05
Ik kreeg nog een "persoonlijke actiecode" voor een gratis interactieve HD recorder. Ik geloof nooit dat hij erg persoonlijk is (mogelijk is hij zelfs algemeen bekend?). Ik ga er in ieder geval geen gebruik van maken, dus misschien is het wat voor iemand die wel wil overstappen naar Ziggo?

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 15:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Echt vreselijk die klantenservice van Ziggo :( Betaal via een speciaal contract aan de woningbouwvereniging. Dit werkte prima totdat ik digitale tv erbij nam (gratis) en Ziggo ook vrolijk rekeningen begon te sturen. Heb nou al een paar keer over de telefoon en mail te horen gekregen dat ze het gingen regelen, krijg ik vandaag een incassobureau op mijn dak |:(
Het systeem snapt de speciale situatie kennnelijk niet :X maar ik wil ze wel nomineren voor een koude douche :-(

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

foutje

[Voor 89% gewijzigd door Zondagskindje op 14-11-2012 10:23]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dido schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:08:
edit : reactie op Timmert in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

ik heb het sinds gisteren (SKP 3in1), en het is stabiel, maar slechts 20/20, geen beloofde 60/60

daarnaast staat het modem te knipperen alsof ie aan het updaten is of zo, maar er komt geen eind aan (24 uur+) en kom ik niet in het set-up menu van dat ding omdat de default credentials (leeg/leeg) niet werken.

Dat wordt dus bellen met de klantenservice maandag, altijd leuk als je niet thuis bent.
Haal je nu wel de beloofde 60/60?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05 15:46
thejoker80 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:56:

Heb er trouwens nog steeds last van, haal nu zo'n 20mb waar dat voorheen ruim 50 was.... :(
Het lijkt erop dat Ziggo er wat aan gedaan heeft. Sinds een week is de verbinding weer redelijk stabiel en heb ik geen uitval gehad. Wel is de snelheid erg wisselend, varierend van 35 to 60 meestal aghankelijk van het tijdstip van de dag.

[Voor 5% gewijzigd door Thaitai op 14-11-2012 10:31]

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 23:21
Jawel, weer is de verbinding onstabiel.
Hij is erg, erg traag, soms wel soms geen verbinding.
Bij m'n postcode staat ook dat er een signaalstoring is.
Al 2 weken is de verbinding erg slecht, heb dit tot nu nog niet meegemaakt zo en ben al lid sinds het begin.
Erg lekker als je thuis werkt.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
Tadream schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:42:
Al 2 weken is de verbinding erg slecht, heb dit tot nu nog niet meegemaakt zo en ben al lid sinds het begin.
Erg lekker als je thuis werkt.
Je bent klant of desnoods abonnee van Ziggo. Lid ben je van een vereniging of een genootschap of een familie bijvoorbeeld...

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Tegenwoordig moet je op die Ziggo app inloggen voordat je TV kan kijken. Kan dit ook met een account dat niet van de rekeninghouder is? Zo ja, hoe maak je zo'n (secundair) account aan?

• dôh
Saturnus schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:19:
Tegenwoordig moet je op die Ziggo app inloggen voordat je TV kan kijken. Kan dit ook met een account dat niet van de rekeninghouder is? Zo ja, hoe maak je zo'n (secundair) account aan?
Waarom probeer je het niet gewoon alvorens je het vraagt? :)

Polestar 2 | Honda S2000

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat kan niet omdat ik op het hoofdaccount niet kan vinden of het mogelijk is zo'n secundair account aan te maken. Dit is iets anders dan meerdere e-mailadressen onder een abbonement.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:14
Je hoeft alleen de eerste keer in te loggen, waarom heb je daar een apart account voor nodig?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49

Nox

Noxiuz

Mr_gadget schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:40:
Echt vreselijk die klantenservice van Ziggo :( Betaal via een speciaal contract aan de woningbouwvereniging. Dit werkte prima totdat ik digitale tv erbij nam (gratis) en Ziggo ook vrolijk rekeningen begon te sturen. Heb nou al een paar keer over de telefoon en mail te horen gekregen dat ze het gingen regelen, krijg ik vandaag een incassobureau op mijn dak |:(
Het systeem snapt de speciale situatie kennnelijk niet :X maar ik wil ze wel nomineren voor een koude douche :-(
Incassobureau wil niet meedenken? De bal terug kaatsen is natuurlijk ook een optie :+

Overigens;

Ik heb nu met usenet alles tussen 0 en 12MB/s gehaald :( :(

Modem resetten, een stok of wat keer werkt dan wel weer.

Ziggo:

Wij willen zeker weten dat bla bla ziggo plus bellen dus. Maar dan krijg je die badgasten weer die gaan zeuren dat ik bijv. met een niet-geactiveerde win8 werk, een router gebruik, het lipje van de UTP-kabel is afgebroken en whatever. Terwijl ik intern gewoon een paar honderd megabit over het netwerk kan pompen :?

[Voor 25% gewijzigd door Nox op 16-11-2012 15:22]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sjowhan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:15:
[...]

op ziggo-gebruikers.nl was hier (ook) een melding van, en zover ik weet is het al een tijdje verholpen.
Je dient de ondertiteling zelf (handmatig) aan te zetten via je decoder of via 888.
Via 888 verschijnt er wel ondertiteling, maar als die aanstaat werken alleen de volumeknoppen nog. Om te kunnen zappen moet die weer uitgezet worden om daarna bij een volgend bezoek op 13th Street weer aangezet te moeten worden. Afgezien van dat ik mijn moeder dat niet zie doen, vind ik dit wel erg onhandig.

Welke idioot heeft dit verzonnen? Voorheen werd er namelijk zonder 888 gewoon ondertiteling weergegeven 8)7

Oscar Wilde

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21
Vandaag heb ik bij de burger king een kaartje meegenomen waarmee je 2 maanden gratis eredivisie live kan ontvangen. Dit zijn de voorwaarden:

Is het mogelijk om 2 maanden gebruik te maken en het na 1 maand alweer op te zeggen? (zoals dit ook kon met het gratis overstappen naar een hoger abonnement voor een maand een tijdje geleden)

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35
Farid. schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:32:
Vandaag heb ik bij de burger king een kaartje meegenomen waarmee je 2 maanden gratis eredivisie live kan ontvangen. Dit zijn de voorwaarden:

[afbeelding]

Is het mogelijk om 2 maanden gebruik te maken en het na 1 maand alweer op te zeggen? (zoals dit ook kon met het gratis overstappen naar een hoger abonnement voor een maand een tijdje geleden)
Heb je goed gelezen op de site van....

Je kan per maand opzeggen!! 8)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

He verdorie. Het ziet er naar uit dat dat ondertiteling-probleem bij 13th Street bij de decoder ligt. Blijkbaar is er sinds de storing van vorige maand iets verandert waardoor onze decoder tijdens uitzendingen geen ondertiteling meer ontvangt maar tijdens voorstukjes in de reclame juist weer wel. De Fox C van de buren ontvangt wel ondertiteling, ben ik net even geweest om te checken.

[Voor 10% gewijzigd door Raven op 17-11-2012 14:53]

Oscar Wilde

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
4133 vianen, ping bijna 300 en de snelheid van net 2mb van de 60/6 is weeer om te janken :(

• dôh
marcel23456 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:14:
4133 vianen, ping bijna 300 en de snelheid van net 2mb van de 60/6 is weeer om te janken :(
1186 Amstelveen, ping is normaal maar veel time-outs en ook een download snelheid van 2Mbit. Ik heb geen zin om Ziggo te bellen vanavond! Ga lekker een filmpje kijken! ;)

Krijg maandag een monteur over de vloer, want ik heb een verzoek ingediend om de buitenkabel te laten vervangen. Heb al meer dan een jaar geen beeld op RTL4HD, Dusk, Discovery Science, Arte en andere. Nieuw Hirschmann spul heeft niet geholpen. Direct op AOP ook geen beeld. Ook is 1 van m'n downstream kanalen niet goed, deze heeft ALTIJD een te lage signaalwaarde! Hopen dat ze het eens en voor altijd oplossen.

Polestar 2 | Honda S2000

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 10:43

hellbringer

Weeeeeeee!

Volgens mij ben ik niet de enige?
120Mbit.....

nvm, had blijkbaar in de router de firewall ingeschakeld.

[Voor 24% gewijzigd door hellbringer op 18-11-2012 16:05]

• dôh
hellbringer schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:35:
Volgens mij ben ik niet de enige?
120Mbit.....
[afbeelding]
De verbinding is hier inmiddels weer hersteld. Wellicht dat een reboot van je modem werkt!

Polestar 2 | Honda S2000

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 02-06 21:44
Ik heb al sinds het begin dat ik ziggo heb vee last van mijn wifi connectie. Dit vooral met mijn Apple apparaten, zoals de iPhone en iPad. Vaak heb ik ineens geen internet meer en doe ik de vliegtuigbouw aan en uit zetten en dan heb ik weer connectie. Zou het helpen wanneer ik mijn router door ziggo in bridge modus laat zetten en er een eigen router achter zetten?

Ik heb de Cisco epc3925 en mijn iPad en iPhone zitten op iOS 6. Ook met iOS 5 heb ik wif problemen gehad. Dus heb echt het idee dat het aan de modem ligt.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 12:39
jdiezrequejo schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:24:
Ik heb al sinds het begin dat ik ziggo heb vee last van mijn wifi connectie. Dit vooral met mijn Apple apparaten, zoals de iPhone en iPad. Vaak heb ik ineens geen internet meer en doe ik de vliegtuigbouw aan en uit zetten en dan heb ik weer connectie. Zou het helpen wanneer ik mijn router door ziggo in bridge modus laat zetten en er een eigen router achter zetten?

Ik heb de Cisco epc3925 en mijn iPad en iPhone zitten op iOS 6. Ook met iOS 5 heb ik wif problemen gehad. Dus heb echt het idee dat het aan de modem ligt.
Wat maakt het uit of je iOS 5 of 6 hebt???

Maar goed:

Browser openen
ga naar: 192.168.178.1
inloggen met ziggo/draadloos
geavanceerde instellingen
Wireless
Wireless Protected Setup
En dan de wifi kanaal van auto naar een vast kanaal (bijv 13) zetten.

Als je een leek bent, waar het op lijkt (no offence) dan kun je beter niet aan de andere instellingen gaan zitten. Mocht je het kunnen vinden, kan het ook helpen om de Beacon Interval van 100 naar 50 te verlagen.

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05 15:46
Bij mij is het uitvallen van de wireless verbinding ook weer actueel. Steeds weer de Linksys router uit de stroom halen en later weer inschakelen om verbinding te hebben. Dit weekend wel een keer of 5-6. Mijn modem is de Ubee van Ziggo zonder wireless functionaliteit.
De snelheid is heel wisselend. varierend tussen de 25 en 60 Mbits download afhankelijk van het tijdstip op de dag. Ping zit rond de 15Ms

Ook mijn buren hebben last van dit fenomeen. Zij hebben een Cisco modem van Ziggo en een Sitecom router.

Gisteren dus een tijd met Ziggo aan de lijn gehangen en ze hebben mijn gere-set en modem uitgelezen. Die zou correct zijn. Ook bekabeld is de snelheid volgens het boekje.

Wellicht ligt het aan de router? Er zitten ook best wel veel draadloze netwerken in de buurt. Ook gebeurt het regelmatig dat we wel draadloos internet hebben op de laptop, maar niet op de smartphones.

Ik ben niet vaardig genoeg om dat te kunnen begrijpen of op te lossen. Heeft iemand een idee?

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Zondagskindje schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:22:
[...]

Haal je nu wel de beloofde 60/60?
Ik maak ook gebruik van het SKP 60/60 abo, maar ik heb geen enkel probleem om de beloofde snelheid te halen. Gemiddeld 7.40 MB/s als ik usenet leeg trek. Upload heb ik nog steeds niet goed kunnen uitproberen...

MEEHH!!!!

• Eppo ©
  • Niet online
Even een korte vraag, heeft een EVM3200 een router functie of niet? Na een avond zoeken kom ik er niet meer uit. De ziggo site kent eigenlijk alleen maar de EVW3200 en die zou een router hebben. Ook het 192.168.1.1 adres werkt bij mij niet, ondanks dit volgens vele informatie over het modem moet laten zien.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-11-2022
Eppo © schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:56:
Even een korte vraag, heeft een EVM3200 een router functie of niet? Na een avond zoeken kom ik er niet meer uit. De ziggo site kent eigenlijk alleen maar de EVW3200 en die zou een router hebben. Ook het 192.168.1.1 adres werkt bij mij niet, ondanks dit volgens vele informatie over het modem moet laten zien.
Probeer http://192.168.178.1 eens? uid: ziggo pwd: draadloos

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 12:29
Eppo © schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:56:
De EVM3200 heeft geen router functie is een bridge modem.

• Eppo ©
  • Niet online
Das dan balen, maar toch bedankt.

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 02-06 21:44
SAWYER schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:59:
[...]

Wat maakt het uit of je iOS 5 of 6 hebt???

Maar goed:

Browser openen
ga naar: 192.168.178.1
inloggen met ziggo/draadloos
geavanceerde instellingen
Wireless
Wireless Protected Setup
En dan de wifi kanaal van auto naar een vast kanaal (bijv 13) zetten.

Als je een leek bent, waar het op lijkt (no offence) dan kun je beter niet aan de andere instellingen gaan zitten. Mocht je het kunnen vinden, kan het ook helpen om de Beacon Interval van 100 naar 50 te verlagen.
Vast kanaal heb ik al diverse keren ingesteld. Steeds vaker op een andere. Nu staat hij weer op 1, nadat hij al op 7 en 11 heeft gestaan.
En heb versie van iOS erbij gezet zodat ik wil aangeven dat ik het probleem op beide versies heb ervaren.

Als ik wifi wil selecteren zie km steeds een "draytek" welke beter bereik heeft dan mijn router. Dus heb ook het idee dat die mijn signaal verstoord.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-05 19:41
Sinds een paar jaar heb ik de 120mbit variant van internet en sindsdien heb ik ook regelmatig (minimaal 1 keer per maand) dat de netwerkverbinding nagenoeg weg valt (10kbyte per seconde is dan veel) HD streamen van mijn NAS werkt dan nog wel, dus het ligt dan echt aan de modem (ook nog eens de modem direct aan mijn pc gehangen met hetzelfde resultaat).
Ik heb regelmatig met de klantenservice aan de lijn gehangen en die zeggen keer op keer "haal de stroom er af en zet hem na een minuut weer aan". Dan doet hij het vaak wel weer, maar ik kwam er na verloop van tijd achter dat hij nogal warm wordt en dat een ventilator helpt met het koelen en de werking van de modem bevordert. Dit is natuurlijk geen goede permanente oplossing, dus nogmaals gebeld met die mensen en na drie kwartier kreeg ik het nummer van de technische dienst die me doodleuk vertelden dat er een update komt voor mijn verouderde Ubee modem en dat hij "any time soon" geupdate zou moeten worden.
Ik wacht geduldig af, maar als het probleem in 2013 nog 1 keer op treedt, dan ga ik naar een andere provider! :(

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
knottnerus schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:04:
Sinds een paar jaar heb ik de 120mbit variant van internet en sindsdien heb ik ook regelmatig (minimaal 1 keer per maand) dat de netwerkverbinding nagenoeg weg valt (10kbyte per seconde is dan veel) HD streamen van mijn NAS werkt dan nog wel, dus het ligt dan echt aan de modem (ook nog eens de modem direct aan mijn pc gehangen met hetzelfde resultaat).
Ik heb regelmatig met de klantenservice aan de lijn gehangen en die zeggen keer op keer "haal de stroom er af en zet hem na een minuut weer aan". Dan doet hij het vaak wel weer, maar ik kwam er na verloop van tijd achter dat hij nogal warm wordt en dat een ventilator helpt met het koelen en de werking van de modem bevordert. Dit is natuurlijk geen goede permanente oplossing, dus nogmaals gebeld met die mensen en na drie kwartier kreeg ik het nummer van de technische dienst die me doodleuk vertelden dat er een update komt voor mijn verouderde Ubee modem en dat hij "any time soon" geupdate zou moeten worden.
Ik wacht geduldig af, maar als het probleem in 2013 nog 1 keer op treedt, dan ga ik naar een andere provider! :(
Je kan toch gewoon een nieuwe modem eisen? De modem voldoet niet aan de eisen die je van een modem mag verwachten. Lijkt mij dus gewoon onder de garantie te vallen. Modem is ook in bruikleen, dus is gewoon eigendom van Ziggo en zijn zij ook verantwoordelijk.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 10:43
Anoniem: 59483 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:03:
Ik heb vorige week vrijdag een mailtje gestuurd naar Ziggo met de vraag wanneer IPv6 nou eens uitgerold gaat worden. Ik kreeg onderstaand antwoord:

[...]
[...]

Ik heb zelf een Ziggo Zakelijk Office Basis ZZ2 verbinding thuis, en kan je bij dezen melden dat poort 25 dicht zit, zowel inkomend als uitgaand. Je kunt uitsluitend mailen via smtp.ziggo.nl

Alleen de Office Plus, Office Pro, Internet Plus en Internet Pro abonnementen hebben poort 25 open staan.
Dat is wel triest nieuws over IPv6. Het zat er natuurlijk wel een beetje in aangezien er weinig tijd meer over is in 2012, maar ze geven dus niet eens een datum wanneer ze IPv6 nou eindelijk wel gaan uitrollen.

Verassend wat betreft poort 25 inkomend. Die is voor de consumentenverbindingen een tijd terug wel opengezet. Uitgaand staat ie nog steeds dicht

• XzeBitioN
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-01 11:45
jdiezrequejo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:18:
[...]

Vast kanaal heb ik al diverse keren ingesteld. Steeds vaker op een andere. Nu staat hij weer op 1, nadat hij al op 7 en 11 heeft gestaan.
En heb versie van iOS erbij gezet zodat ik wil aangeven dat ik het probleem op beide versies heb ervaren.

Als ik wifi wil selecteren zie km steeds een "draytek" welke beter bereik heeft dan mijn router. Dus heb ook het idee dat die mijn signaal verstoord.
Probeer eens het programma InSSIDer http://www.metageek.net/products/inssider/, dit heeft mij erg geholpen. Met dit programma kun je zien wie er in jouw Wi-Fi biotoop zit te snijden en welke kanalen er veel gebruikt worden.
Probeer een kanaal uit te zoeken wat niet zoveel gebruikt wordt, misschien helpt het. Succes. :)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
knottnerus schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:04:
Voel eens of je stroomadapter ook heel warm wordt. Dat was bij ij de reden om een nieuw moden(/router) te krijgen.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-11-2022
Jeetje, zo kom ik wel aan mijn limiet zonder goed resultaat met die fijne News Server. Er komt echt niets meer fatsoenlijk binnen...Biedt dan gewoon niets aan.

• Mixpower
  • Nu online
Ziggo ligt eruit hier, regio Emmen.

Website ligt ook plat.. :S

EDIT: Internet werkt weer na 15 min, raar dat alles zomaar plat ligt

[Voor 35% gewijzigd door Mixpower op 21-11-2012 02:09]

It's All In The "Mix"

• SAWYER
VAnTurenhout schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:18:
Jeetje, zo kom ik wel aan mijn limiet zonder goed resultaat met die fijne News Server. Er komt echt niets meer fatsoenlijk binnen...Biedt dan gewoon niets aan.
Je weet dat er een storing gaande is op Ziggo's usenet..

Wacht het af of regel een betaalde usenet.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 04:23
Weet iemand wanneer het hoger beroep dient tussen brein en ziggo over de blokkade van pirate bay?

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:22
Meer mensen problemen met de Ziggo TV iPad app? Kreeg steeds een server fout bij het kiezen van een zender, "Er is een probleem geconstateerd op de server (code 10502)." Had de app opnieuw geinstalleerd, krijg nu dezelfde fout als ik probeer in te loggen.

Doet het inmiddels weer.

[Voor 6% gewijzigd door iBasch op 21-11-2012 21:57]

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Afgelopen maandag zijn er bij ons(ik vermoed dat het een wijkkast wordt genoemd) in de straat werkzaamheden geweest. Er stond een busje van een glasvezel bedrijf en die heeft volgens mij het een en ander aan hardware vervangen. Sindsdien hebben wij rare storingen/balken op Veronica wat natuurlijk zeer hinderlijk is. Ik heb de tv al opnieuw naar zenders laten zoeken, dit heeft niets uitgehaald. Zijn er nog tips voordat ik naar Ziggo ga bellen?

P.S. De internetsnelheid is nog als vanouds en verder werkt alles naar behoren.

[Voor 8% gewijzigd door koifim op 21-11-2012 21:18]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
jdiezrequejo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:18:
[...]

Het beste is om uit te zoeken van wie dat "draytek" netwerk is. Vervolgens met die eigenaar afspraken maken over wie welk wifi-kanaal gebruikt, en liefst zover mogelijk uit elkaar. Met het programmaatje InSSiDer of Netviewer scan je de bezette kanalen in de rest van de buurt af.

Op deze manier heb ik ook met de meeste buren afspraken gemaakt over de kanaalverdeling. Nadat veel mensen op Ziggo waren overgestapt begon iedereen te klagen over de slechte wifi verbinding. Maar ja, bijna iedereen zat op hetzelfde kanaal met de bijbehorende interferentie problemen.

Als je door de "buren" overstraald wordt is het ook aan te raden om je apparatuur een ander plekje in huis te geven om zo een sterker signaal van je eigen wifi-router te krijgen.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:10
Voor diegenen die vroegen om het resultaat van mijn internetklachten:

4x gebeld, 2x monteur gekomen.
1e keer: kon niks vinden, gingen lijn controleren, kon 4 weken duren.
2e keer: Vond mankement aan modem, nieuw modem neergezet.

Heeft 3 dagen goed gewerkt, daarna begonnen timeouts opnieuw. Met hoge pings valt het wel mee, maar timeouts niet.

Opvallend: weer upstream waarden: allemaal 52.2 dBmV. Dus helaas. En ik weer balen... :@

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• wouter.N
  • Laatst online: 23:26
Ik heb een redelijk recente Cicso modem van Ziggo (1,5 jaar oud). Deze modem heb ik in combinatie met een TP-link 1043. Nu kan ik mijn modem inruilen voor een Wifi modem van Ziggo (proef met hotspot omdat ik in Groningen woon)

Is deze nieuwe wifi modem beter dan de modem-router combinatie die ik nu heb?

• Masimo
  • Nu online
Welke modem heb je dan? Ik neem aan de Cisco EPC3925. Dat is al een wifi-router, trouwens, en met slechte wifi performance. Ik neem aan dat je daarom de TP-Link in gebruik hebt.

Je krijgt waarschijnlijk weer dezelfde, want zover ik weet heeft Ziggo momenteel geen opvolgers van de huidige Cisco.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 12:29
Masimo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:48:
Welke modem heb je dan? Ik neem aan de Cisco EPC3925. Dat is al een wifi-router, trouwens, en met slechte wifi performance. Ik neem aan dat je daarom de TP-Link in gebruik hebt.

Je krijgt waarschijnlijk weer dezelfde, want zover ik weet heeft Ziggo momenteel geen opvolgers van de huidige Cisco.
Geen opvolger maar Ziggo heeft wel een tijdje een cisco modem uitgegeven zonder wifi en dat is de Cisco EPC3212 maar hij is inderdaad waarschijnlijk beter af met zijn huidige situatie want die wifi modem routers staan nou die bekent om hun geweldige werking en ruime instel mogelijkheden.

• wouter.N
  • Laatst online: 23:26
ADDG schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:57:
[...]

Geen opvolger maar Ziggo heeft wel een tijdje een cisco modem uitgegeven zonder wifi en dat is de Cisco EPC3212 maar hij is inderdaad waarschijnlijk beter af met zijn huidige situatie want die wifi modem routers staan nou die bekent om hun geweldige werking en ruime instel mogelijkheden.
Ik heb nu inderdaad de EPC3212.

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 15:16
Ik ben even benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken en of jullie misschien een reden weten hiervoor.

Ik ben inmiddels al een jaar via Ziggo aangesloten in mijn eigen woning en heb de gehele tijd Alles-in-1 extra gehad. Nou viel mij op dat Ziggo ook voor dit jaar vaak snelheidsverhogingen heeft gehad op de andere pakketten, maar niet op het extra pakket. Is dit vanwege hardware beperkingen? Ik vind het namelijk nogal storend dat de andere pakketten wel omhoog blijven gaan en mijn pakket niet aangepast wordt, of goedkoper wordt. Hebben jullie hier misschien een reden ervoor?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Nox

Nox

Noxiuz

En heel NH zit zonder tv. Toch? Signaal werd heel zwak en er is nu niks meer over... Iemand een workaround?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:03
NoxiuZ schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:17:
En heel NH zit zonder tv. Toch? Signaal werd heel zwak en er is nu niks meer over... Iemand een workaround?
Doet het alweer :*)

• Nox

Nox

Noxiuz

Hier niet. Heb wel de coax kabels eruit en erin gedaan maar helpt niet.

Pc 1906,gem Castricum.

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:03
NoxiuZ schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:27:
Hier niet. Heb wel de coax kabels eruit en erin gedaan maar helpt niet.

Pc 1906,gem Castricum.
Is een algemene storing in de provincie, Ziggo heeft belooft voor 10 uur alles opgelost te hebben.
bij ons (1777/1779) gem.Wieringen is de storing inmiddels verholpen.

• SAWYER
Jeru schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:39:
Ik ben even benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken en of jullie misschien een reden weten hiervoor.

Ik ben inmiddels al een jaar via Ziggo aangesloten in mijn eigen woning en heb de gehele tijd Alles-in-1 extra gehad. Nou viel mij op dat Ziggo ook voor dit jaar vaak snelheidsverhogingen heeft gehad op de andere pakketten, maar niet op het extra pakket. Is dit vanwege hardware beperkingen? Ik vind het namelijk nogal storend dat de andere pakketten wel omhoog blijven gaan en mijn pakket niet aangepast wordt, of goedkoper wordt. Hebben jullie hier misschien een reden ervoor?
Het netwerk is in principe gereed voor 400Mb op huidige ED3 modems.
Reden voor prijsverhoging plus pakket lijkt mij om zo mensen met AiE Basis een goede reden te geven voor upgrade.

10->60->120

Zou graag in de toekomst het volgende willen zien:

20->80->240

• White_Collar
  • Laatst online: 22:24
SAWYER schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:33:
[...]

Zou graag in de toekomst het volgende willen zien:

20->80->240
gaat niet gebeuren.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En als dat wel gaat gebeuren, zullen ze het duurste abbo duurder maken, lijkt me...

• Jeru
Ik hoef niet perse 240 ofzo. Maar kom op je kan je meest betalende klanten toch ook gewoon tegemoetkomen zoals je dat ook bij hun andere klanten doen? Ze zouden op z'n minst bijvoorbeeld de upload speed een beetje omhoog kunnen krikken bijvoorbeeld. Verhouding vind ik nogal krom 120 - 10.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• SAWYER
Goed argument.

• White_Collar
  • Laatst online: 22:24
Goed argument :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

NoxiuZ schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:17:
Ouderwets analoog kijken?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik woon in Groningen en kreeg vanochtend een mailtje dat ik Ziggo Hotspot aan kon zetten (een soort testproject, zie https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hotspots). Al Tweakers uit Groningen die dit hebben geprobeerd? Lijkt me wel interessant om te proberen, maar heb ook geen zin in problemen aan mn verbinding daardoor (staat nl. bij dat je verbinding even wegvalt, ws. gaat ie dus iets updaten ofzo).

• SAWYER
Palomar schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:53:
Ik woon in Groningen en kreeg vanochtend een mailtje dat ik Ziggo Hotspot aan kon zetten (een soort testproject, zie https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hotspots). Al Tweakers uit Groningen die dit hebben geprobeerd? Lijkt me wel interessant om te proberen, maar heb ook geen zin in problemen aan mn verbinding daardoor (staat nl. bij dat je verbinding even wegvalt, ws. gaat ie dus iets updaten ofzo).
Om de hotspot instelling te activeren dient de modem zichzelf te resetten.
Dus je zit 5 minuten maximaal zonder internet.

Volgens Ziggo heeft het activeren van je hotspot geen invloed op je snelheid.
Daarnaast kunt je hotspot ook deactiveren via iig de klantenservice.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SAWYER schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:58:
[...]

Om de hotspot instelling te activeren dient de modem zichzelf te resetten.
Dus je zit 5 minuten maximaal zonder internet.

Volgens Ziggo heeft het activeren van je hotspot geen invloed op je snelheid.
Daarnaast kunt je hotspot ook deactiveren via iig de klantenservice.
aha ok, zoiets staat id dook op de website. Wilde alleen even weten of er niet nu al problemen bekend zijn, maar daar kom ik natuurlijk snel genoeg achter :P Ga het morgen wel even proberen. Lijkt me wel handig om in de hele stad snel internet te hebben, al heb ik mijn twijfels erbij of veel mensen dit aan gaan zetten.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
Gaat dat hotspot aanzetten nog wel samen met modem-in-bridge-mode?

• Onbekend
  • Laatst online: 00:04
Ik denk het wel.
Iemand op de hotspot zal niet op jouw thuisnetwerk kunnen komen. En of hij nu in bride-mode staat of niet maakt niets uit, aangezien je dan wel al op op jouw thuisnetwerk zit.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• VincentG
  • Laatst online: 02-06 17:45
Digitale tv ontvangst is hier nog steeds drama (regio Den Haag). Storing zou voorbij moeten zijn, aldus de site. Kan 1 zender goed ontvangen en bij de rest niets tot bijna niets. Analoog gaat best ok.

[Voor 9% gewijzigd door VincentG op 25-11-2012 15:17]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:46
Meer mensen die problemen hebben met Ubee modem na firmware update?

Ziggo heeft blijbaar een update gedaan, en sindsdien kan ik mn wireless instellingen niet meer goed wijzigen.

Als je instellingen verandert en op "apply" klikt worden ze simpelweg niet doorgevoerd. Soms wel maar meestal niet.

Ook reset het modem zich ineens steeds om 2 uur snachts.

Sowieso is het internet nu vaak traag. Streamen gaat goed, maar een webagina laden kan soms extreem lang duren. DNS probleem?

Voorheen geen problemen. Lekker dit :(

[Voor 14% gewijzigd door rfbroek op 25-11-2012 20:43]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:36
Als het Ubee modem in bridge stand wordt gezet door de servicedesk van Ziggo, zijn de overige LAN poorten dan nog beschikbaar voor simpele switch functionaliteit?

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 19:02
Wellicht dat hier meer mensen last van hebben, wij hebben Ziggo internet Z3, maar de snelheid van het internet valt zwaar tegen. Wij hebben momenten dat het internet compleet wegvalt, of de snelheid wegvalt naar <10 mbps.
Ik speel regelmatig games, en zijn gewoon enorme lagspikes, en vandaag had ikzelfs last van dat mijn connectie time out.

Ik heb de interne router van onze ubee modem uitgezet, en een sitecom gaming router II aangesloten. Omdat we dachten dat dit aan de ubee router lag.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[Voor 4% gewijzigd door yori1989 op 25-11-2012 22:40]

• Jeru
Ik heb dit zelf wel eens gehad met het alles in 1 pakket, ik heb een keer gehad dat de connectie in de muur niet goed was, en heb een keer meegemaakt dat het probleem in de router zat. Maar check gewoon even de coax aansluiting. Daarnaast neem ik aan dat je wel bedraad verbonden bent toch?

• Nox

Nox

Noxiuz

Onbekend schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:43:
Ik denk het wel.
Iemand op de hotspot zal niet op jouw thuisnetwerk kunnen komen. En of hij nu in bride-mode staat of niet maakt niets uit, aangezien je dan wel al op op jouw thuisnetwerk zit.
Je kan je hutspotfunctie niet aanzetten omdat je niet kan inloggen op je modem. Beetje catch22 situatie dus.

Pagina: 1 2 3 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee