Verwijderd

Klik voor de grap eens door op die eerste URL van je en naar de veelgestelde vragen over de tarieven 2014 (dat is de link die ik net boven deze post gaf).

Ik hoor je graag zeggen dat ik gelijk heb.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Ja als je geen alles in 1 klant bent.
Ook op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/ staat er GEEN sterretje bij "Gratis bellen naar iedereen die ook Telefonie van Ziggo heeft"

• Dennis-L
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Klik voor de grap eens door op die eerste URL van je en naar de veelgestelde vragen over de tarieven 2014 (dat is de link die ik net boven deze post gaf).

Ik hoor je graag zeggen dat ik gelijk heb.
Ja gelezen en nu?

Verwijderd

Dennis-L schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Ja als je geen alles in 1 klant bent.
Ook op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/ staat er GEEN sterretje bij "Gratis bellen naar iedereen die ook Telefonie van Ziggo heeft"
Die URL gaat over de tarieven tot 1 april 2014 en niet erna.

En er staat NERGENS dat het niet geldt voor AiE abo's. En dat is ook bevestigd door de klantenservice als ik het goed heb ergens een paar pagina's terug.

• Dennis-L
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:28:
[...]

Die URL gaat over de tarieven tot 1 april 2014 en niet erna.

En er staat NERGENS dat het niet geldt voor AiE abo's. En dat is ook bevestigd door de klantenservice als ik het goed heb ergens een paar pagina's terug.
Goed dan geloof je het niet :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Tot slot, mail van Ziggo gehad:
Alle informatie voor u op een rij
• Vanaf 1 april a.s. verhogen wij uw Alles-in-1 Basis abonnement met € 1,- per maand en uw TV Plus abonnement met € 1,45 per maand. Kijk op het tarievenoverzicht 2014 voor een compleet overzicht.

• Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan.
- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
- Tevens kunt u vanaf 1 april a.s. kiezen voor het vernieuwde Ziggo VolopBellen Altijd. Daarmee belt u voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers. Geen verrassingen, altijd hetzelfde lage maandbedrag. Klik hier voor meer informatie.

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 22:52
Deze wijziging van VolopBellen Altijd pakt voor ons positief uit. Had ik al sinds jaren aangezien veel van onze bellers geen Ziggo hadden.

Buitenland bellen is niet van toepassing (gebruiken we nooit). Bellen naar mobiel wel, en dat valt nu onder VolopBellen Altijd. Scheelt toch 5 tot 10 euro per maand.

Maar dat pakt voor iedereen anders uit natuurlijk.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Dennis-L schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Ja voor NIET alles in 1 klanten.
*zucht*

Beter lezen Dennis.

Verwijderd

Dennis-L schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Goed dan geloof je het niet :)
Logisch, want zoals al meer mensen aangeven hebben wij gelijk en jij niet. Jammer voor je.

• Dennis-L
@alleen hierboven met een onmetelijke wijsheid
Jullie hadden gelijk hoor.
Echter mag Ziggo dan hun pagina wel eens aanpassen met wijzigingen.
De enige wijziging die bij de Alles in 1 abonnmenten staat is de prijs, niet dat gratis bellen onderling komt te vervallen.
Ik dacht, onterecht, dat de wijziging onder het kopje Telefonie Z1 (variabel vast bellen) alleen gold voor mensen met alleen Telefonie Z1 en niet voor Alles in 1 klanten.

Excuus voor alle overlast die mijn onmetelijke onwijsheid heeft veroorzaakt. :>

Ik zal de OP vanavond ook nog eens aanpassen als mijn wijsheid dat toelaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 04-02-2014 17:13 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01
Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:28:
Paar maanden geleden met korting een HD-decoder gekocht bij Ziggo maar mocht nu, tot mijn grote verbazing, alsnog all-in-1 omzetten in Z2 :)
Misschien dat ze bedoelen dat je wel binnen de contracttermijn van abonnementsvorm mag veranderen, zolang je maar wel klant van ziggo blijft?

Zelf zou ik misschien wel van AiO Plus willen overstappen naar Z3, vanwege de aankomende tariefswijzigingen. Dan laat ik telefonie vallen en ga van 60 naar 150 Mb download, en ziggo wordt er ook per maand 5 euro beter van. M'n huidige contract loopt nog tot juni volgend jaar.

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
Op de ze uitgebreidere uitleg pagina staat het volgende:

-Als u geen VolopBellen Altijd bundel heeft, dan vervalt het kostenloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Hiervoor gelden per 1 april 2014 de reguliere start- en gesprekstarieven voor vaste telefonie.

https://www.ziggo.nl/#kla...nistratie/nieuwe-tarieven

Geen enkele andere uitzondering dus geldt dit ook voor A1E klanten.

*edit: oops was veels te langzaam met reageren...

[ Voor 6% gewijzigd door antartic op 04-02-2014 18:22 ]

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43
Ik ben begonnen met TV Standaard + Z2 met interactieve HD recorder voor 49,-
Paar maand gebruik van gemaakt en toen met de volgende actie meegedaan, overgestapt naar Alles in 1 Plus inclusief de Samsung Galaxy Tab.

Bellen met de vaste lijn doen we niet.
En nu mogen we kosteloos opzeggen of veranderen i.v.m aangekondigde wijzigingen :+
Dus maar weer terug naar TV Standaard + Internet Z2

Ons huidige contract liep nog ivm de tablet actie maar dat is niet meer van belang. :P
Opzeggen of wijzigen kan snel via https://secure.ziggo.nl/o...oard.html?cancel=true#C01

In de mail staat dan ook: "Wilt u naar aanleiding van bovenstaande overstappen naar een ander abonnement of opzeggen? Dan kan dat zonder kosten tot 1 april 2014."

[ Voor 12% gewijzigd door JvdW op 04-02-2014 18:23 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... Net maar even de daad bij het woord gevoegd en een vriendelijke Ziggo dame gebeld om mijn Alles-in-1 Plus om te zetten naar TV+Internet Z2. Ze vroeg netjes waarom en ze maakte duidelijk dat er nogal wat meer mensen belden om hun abonnement te veranderen.
De wijziging wordt netjes per 01-04-2014 doorgevoerd, dus op die datum kan ik de analoge telefoon hier in huis gaan ontmantelen.

Weer een stukje geschiedenis uit huis verdwenen ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Vanaf 4-4 gaat je nieuwe pakket in. Ziggo werkt altijd met een maand.

• tiguan
  • Laatst online: 16:55
Dan zou het nog eerder 4-3 woren ;)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:51
The Eagle schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:19:
Niet geheel onlogisch overigens dat dat zo is. De kabelaars houden zich al tientallen jaren met TV signalen bezig, met als gevolg jarenlange kennis --> signaal in de basis al beter. Voeg daarbij dat ze ok al jaren contacten en contracten met de omroepen en zenders hebben en dus meer korting kunnen bedingen dan een fiber aanbieder en je snapt waarom je voor TV eigenlijk gewoon kabel wilt :)
Aahh vandaar dat het analoge pakket zo klein is bij ziggo en bij de glasvezel veel meer zenders heeft. Bedankt voor je ziggo propeganda, maar je begrijpt wellicht dat wat je hier schrijft gewoon onzin is.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:40

icecreamfarmer

en het is

White_Collar schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:08:
[...]

Aahh vandaar dat het analoge pakket zo klein is bij ziggo en bij de glasvezel veel meer zenders heeft. Bedankt voor je ziggo propeganda, maar je begrijpt wellicht dat wat je hier schrijft gewoon onzin is.
Glasvezel heeft geen analoge zenders.

Overigens heeft hij wel gelijk om daar je hele huis TV te kijken heb je eigenlijk kabel nodig.
Met al het andere zit je met een apart kastje per tv.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• tiguan
De meeste glas providers bieden volgens mij wel analoog en DVB-C aan hoor. Mijne wel iig. Kwalitatief is dat natuurlijk een stuk minder dan Ziggo, maar toch. Geen HD op DVB-C voor zover ik weet.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 04-02-2014 19:13 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:01:
Vanaf 4-4 gaat je nieuwe pakket in. Ziggo werkt altijd met een maand.
Ze werken met minimaal een maand, dus alles na 4 maart is mogelijk. Ook 1 april ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

tiguan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:13:
De meeste glas providers bieden volgens mij wel analoog en DVB-C aan hoor. Mijne wel iig. Kwalitatief is dat natuurlijk een stuk minder dan Ziggo, maar toch. Geen HD op DVB-C voor zover ik weet.
DVB-C is toch ook digitaal :?.

• tiguan
Ja, ik zei toch analoog én DVB-C. De settopbox gebruikt IPTV bij glasvezel providers. Vandaar dat ik DVB-C ook vermeld.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:10
TFHfony schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:52:
Zo... Net maar even de daad bij het woord gevoegd en een vriendelijke Ziggo dame gebeld om mijn Alles-in-1 Plus om te zetten naar TV+Internet Z2. Ze vroeg netjes waarom en ze maakte duidelijk dat er nogal wat meer mensen belden om hun abonnement te veranderen.
De wijziging wordt netjes per 01-04-2014 doorgevoerd, dus op die datum kan ik de analoge telefoon hier in huis gaan ontmantelen.

Weer een stukje geschiedenis uit huis verdwenen ;)
Wist niet dat je al nu voor 1 April kunt opzeggen. Ga ik bij deze ook doen!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:05

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als ik het goed begrijp is de enige wijziging die AIE-Extra heeft, dat naar het buitenland bellen €0.09 cent gaat kosten
Mobiel en vast bellen is onbeperkt en zit bij de prijs van VolOpBellen altijd.
In mijn geval gaat het dus alleen naar het buitenland bellen geld kosten

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• White_Collar
icecreamfarmer schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:11:
[...]

Glasvezel heeft geen analoge zenders.

Overigens heeft hij wel gelijk om daar je hele huis TV te kijken heb je eigenlijk kabel nodig.
Met al het andere zit je met een apart kastje per tv.
Een simpele google opdracht had je al ongelijk gegeven. Wellicht eerst even inlezen?

• White_Collar
tiguan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:13:
Jongens, lees je alsjeblieft even in, ik lees hier zoveel dingen die niet kloppen of verkeerd word uitgelegd. Het is erg frusterend :P

Video komt rechstreeks vanuit hilversum op de tweede fiber richting fiber klanten.

Ziggo gebruikt precies het zelfde signaal.
Kwaliteit is daarom precies het zelfde.

Glas heeft daarnaast gewoon hd aanbod op dvb-c. Wil je meer in hd? Dan moet je iptv nemen.

Het is daarom onzin om te stellen dat de kwaliteit van het dvb-c signaal bij fiber slechter is dan van ziggo.

Het is namelijk precies dezelfde video feed van technicolor ;)

Daarnaast heeft Ziggo heeft zoals glas ook gewoon nadelen.

Coax is gewoon gevoeliger van storing vanaf buitenaf waardoor je mooie e 52 e41 of e37 errors kan krijgen of gewoon een zwart scherm.

Daarin tegen kan je bij iptv blokjes krijgen als er maar 1 ding onderweg misgaat. Bij coax kan dat beter opgevangen worden door fout correctie techniek.

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 04-02-2014 19:56 ]

• Dennis-L
Sepp14 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:39:
Als ik het goed begrijp is de enige wijziging die AIE-Extra heeft, dat naar het buitenland bellen €0.09 cent gaat kosten
Mobiel en vast bellen is onbeperkt en zit bij de prijs van VolOpBellen altijd.
In mijn geval gaat het dus alleen naar het buitenland bellen geld kosten
Als je nu al VolopBellen Altijd hebt dan veranderen inderaad de tarieven voor het bellen naar het buitenland en wordt je abonnement een euro duurder.

• Dennis-L
De OP is aangepast met de tarieven per 01-04-2014.
Overigens zoek ik altijd nog een mede TS''er, dus als je interesse hebt laat het dan even weten :)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

White_Collar schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:39:
[...]

Een simpele google opdracht had je al ongelijk gegeven. Wellicht eerst even inlezen?
Als jij gewoon leest zul je zien dat ik gelijk heb.

Bij glas komt TV altijd digitaal binnen je hebt dan idd wel kastjes (modems) die dat voor je gehele netwerk omzetten in een analoog of digitaal coax signaal.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:33:
Bij glas komt TV altijd digitaal binnen je hebt dan idd wel kastjes (modems) die dat voor je gehele netwerk omzetten in een analoog of digitaal coax signaal.
Nee, het CATV-signaal gaat ANALOOG over de vezel, het is een soort optocoupler met een draadje glas ertussen.
Volgens mij is het gewoon digitaal. het signaal (licht) bestaat uit verschillende pulsen die gelijk staan aan nullen en enen.

Als het eenmaal je huis binnen is kan je het digitale signaal weer omzetten naar dvb-c of analoog. Of je laat het digitaal en moet gebruik maken iptv.

Wat betreft het kwaliteit van de tv verhaal.

Kwaliteit tussen glasvezel en ziggo kan wel degelijk verschillen.
Je krijgt ook bij ziggo niet de rechtstreekse feed vanuit hilversum je huiskamer binnen.
In de kopstations van ziggo wordt er van alles met het signaal gedaan (het moet voldoen aan de dvb-c spec) en naar je doorgestuurd.
Ziggo kan er voor kiezen het signaal opnieuw te comprimeren met een lagere bitrate, maar doet dit over het algemeen niet.

Reggefiber (kpn) levert tv met een lagere bitrate dan de bron (hilversum).
Het schijnt te zijn dat kpn ooit heeft besloten om de bitrate voor hun digitale televisie voor glasvezel en dsl gelijk te houden (gelijke kwaliteit).
Omdat er met een hoge bitrate voor dsl te weinig Mbits overblijven voor internet is de bitrate bij KPN duidelijk lager dan de aanvoer. En dat zie je duidelijk aan de kwaliteit van het beeld.

Wil je wel hoge kwaliteit tv via de glasvezel dan moet je reggefiber links laten liggen en kiezen voor een kpn itns - glashart media (Telfort, Vodafone, Fieber, etc.)
Mocht dat ook al weer veranderd zijn, dan word ik graag verbeterd.

[ Voor 134% gewijzigd door job op 04-02-2014 23:19 . Reden: grote edit :) ]

• antartic
White_Collar schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:47:

Video komt rechstreeks vanuit hilversum op de tweede fiber richting fiber klanten.
Waarom is de bitrate van de KPN streams zoveel lager dan?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 20:00

vr6-only

Blub Blub

antartic schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:46:
[...]

offtopic:
Omdat KPN ook graag via xDSL verbindingen, die over veel minder bandbreedte beschikken, graag TV diensten wil aanbieden. Echter beschikken ze via Glasvezel wel over veel bandbreedte, maar krijgen die klanten nog altijd hetzelfde belabberde signaal in huis. KPN gaat binnenkort IPTV 3.0 lanceren en als de verhalen kloppen, wordt er dan eindelijk onderscheid gemaakt tussen de twee platformen.

En het oude Glashart Media c.q. Technicolor signaal is wel degelijk beter dan bij Ziggo.
Ongecodeerd, hogere bitrates etc. In de praktijk krijg je zowel op SD als op HD zenders mooier beeld dan bij UPC/Ziggo. Heb het zelf gehad in Enschede _/-\o_ . Nu helaas niet meer :X

Ziggo heeft zo te zien behoorlijk wat mensen overstuur gemaakt. Maar ja, wat is het alternatief, als je geen glasvezel kunt krijgen, voor snel Internet?

[ Voor 52% gewijzigd door vr6-only op 05-02-2014 08:01 ]

It ain't stupid if it works!

• White_Collar
icecreamfarmer schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:33:
[...]

Als jij gewoon leest zul je zien dat ik gelijk heb.

Je weet dat ik 3.5 jaar gewerkt heb bij 1 van de eerste glasvezel providers in Nederland?
Ik denk in dat "licht" er wel iets meer vanaf weet.

ziggo doet dat ook voor je maar dan al vanaf de wijkcentrale. De aanvoer daarvan is gewoon glas.

Er zit een module in het modem dat het signaal op de tweede fiber op de coax zet. Het is bij mij weten een ander signaal wat op fiber 1 zit. Daarop zitten alle iptv diensten.

• White_Collar
antartic schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:46:
[...]

Als je oplet had je gelezen dat ik het over de tweede fiber had, dan weet je ook direct over welk fiber netwerk ik het heb, namelijk het wgdo netwerk en het wmp+ netwerk. daarover gaan alleen analoge en dvb-c diensten. Kpn zelf levert alleem ip diensten.

Dus de lage bitrate streams ban kpn zijn helemaal niet relevant.

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 05-02-2014 14:14 ]

• antartic
Aha, je bedoelde dus alleen Glashardmedia producten.
Daar in nieuwe gebieden geen WGDO meer komt blijft alleen maar WMP+ over.
Maar ja ik geloof graag dat deze wel hun 3 landelijke HD zenders daarop 1:1 doorgeven worden.

Alle 3 zien er goed uit. Wat wil een mens nog meer?

[ Voor 19% gewijzigd door antartic op 05-02-2014 14:56 ]

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:02
Ik heb mijn Ziggo Modem in full bridge mode laten zetten. Ik kan het modem echter nog steeds benaderen. Tot 2 keer toe gebeld, maar zij verzekeren mij dat een modem in full bridge mode gewoon benaderbaar is en erop kan worden ingelogd. Is dat zo? Ik dacht dat het modem dan 'onzichtbaar' werd.

• nielsn
  • Nu online
Dat is zo. Zo kun je o.a. de signaalwaarden nog bekijken.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op het oude motorolla modem kon je ook gewoon komen hoor ;)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:04
Na het in bridge zetten en te gaan naar 192.168.178.1 zie je dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/bridge.jpg

Nickname does not reflect reality

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Laudor schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:50:
Ik heb mijn Ziggo Modem in full bridge mode laten zetten. Ik kan het modem echter nog steeds benaderen. Tot 2 keer toe gebeld, maar zij verzekeren mij dat een modem in full bridge mode gewoon benaderbaar is en erop kan worden ingelogd. Is dat zo? Ik dacht dat het modem dan 'onzichtbaar' werd.
Full bridge ja, maar zodra verkeer door je modem wordt gestuurd pakt ie bepaalde private IP-adressen eruit:
- het 10.x.x.x adres waarmee je modem met Ziggo is verbonden
- het 192.168.178.1 adres
- het 192.168.100.1 adres

Welke er allemaal onderschept worden is even afhankelijk van welk modem je hebt. In principe wordt de 192.168.178.x interface helemaal niet uitgezet, maar wordt gewoon LAN1 aan de uitgaande link gebridged.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:02
Bedankt. Ik heb een Ubee modem en kan nog alles aanpassen, ik zie zeker niet zoals het plaatje hierboven. Maar weer eens bellen.

• Brad Pitt
Laudor schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:33:
Bedankt. Ik heb een Ubee modem en kan nog alles aanpassen, ik zie zeker niet zoals het plaatje hierboven. Maar weer eens bellen.
Heb ook een paar keer moeten bellen om het voor elkaar te krijgen. Was eerste keer/keren ook niets gedaan.

Laudor schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:33:
De tweede manier waarop je kan controleren of jouw ubee in bridge mode staat is kijken of het apparaat wat je aan poort 1 van het modem hangt het ziggo wan ip ontvangt.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Kun je trouwens na het in bridge zetten van je Ubee, nog maar één poort gebruiken? (om daar je router aan te hangen) Ik mis net een poortje in de meterkast, en wil dan mijn NAS aan de Ubee hangen en de rest aan de router.

• nooberke
  • Laatst online: 18:08
VAnTurenhout schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:03:
Kun je trouwens na het in bridge zetten van je Ubee, nog maar één poort gebruiken? (om daar je router aan te hangen) Ik mis net een poortje in de meterkast, en wil dan mijn NAS aan de Ubee hangen en de rest aan de router.
Dan heb je inderdaad nog maar 1 poort, zie de modem/router dan gewoon als een los modem, net als vroeger ;)

Dat zal een switch aanschaffen worden ;)

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:07
nooberke schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:05:
[...]

Dan heb je inderdaad nog maar 1 poort, zie de modem/router dan gewoon als een los modem, net als vroeger ;)

Dat zal een switch aanschaffen worden ;)
in mijn geval staat de router ergens anders, kan ik dan ziggo modem/router -> switch -> router of moet het zijn ziggo modem/router -> router -> switch
Ik wil er nl in de meterkast wel een paar lan poortjes bij

[ Voor 6% gewijzigd door raven22 op 06-02-2014 11:52 ]

• nooberke
  • Laatst online: 18:08
ziggo modem/router -> router -> switch

OF

ziggo modem/router -> switch -> router in ap/switch modus

Situatie 1 is in bridge, situatie 2 niet...

Als hij dus in bridge moet zal er dus een router in je meterkast moeten komen ;)

• Dennis-L
raven22 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:51:
[...]

in mijn geval staat de router ergens anders, kan ik dan ziggo modem/router -> switch -> router of moet het zijn ziggo modem/router -> router -> switch
Ik wil er nl in de meterkast wel een paar lan poortjes bij
ziggo modem -> router -> switch

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Het stukje tussen modem (in bridgemode) en router is geen deel van je thuisnetwerk, maar van het WAN. Dat moet gescheiden blijven.
Als je je router niet wilt/kunt verplaatsen, en toch een paar LAN-poortjes in de meterkast nodig heb, dan moet het WAN verkeer dus van de modem naar de router en het LAN verkeer van de router weer terug. Dat kan wel over één kabel, mits je twee switches hebt die aan VLAN-tagging doen om het gescheiden te houden.
Dat heb ik een tijdje gehad, maar later de modem toch maar naast de router gehangen...

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 13:18

Therapy777

Metal!

Ik probeer deze router (pricewatch: Sitecom Gaming Router II) op mijn Ubee modem aan te sluiten. Ik wil namelijk eerst weten of hij uberhaupt werkt voor ik mijn modem laat bridgen. Ik kan wel in de router komen, maar hij geeft geen internet door. Ik heb gewoon een UTP van de Ubee naar de WAN van de router aangesloten en daarna mijn PC op LAN1 van de router aangesloten.

Als ik de wizard gebruik krijg ik ook geen internet connectie (ik gebruik nu mijn laptop of wifi). Werkt zo'n router alleen als mijn modem op bridge mode staat?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Therapy777 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:05:
Ik probeer deze router (pricewatch: Sitecom Gaming Router II) op mijn Ubee modem aan te sluiten. Ik wil namelijk eerst weten of hij uberhaupt werkt voor ik mijn modem laat bridgen. Ik kan wel in de router komen, maar hij geeft geen internet door. Ik heb gewoon een UTP van de Ubee naar de WAN van de router aangesloten en daarna mijn PC op LAN1 van de router aangesloten.

Als ik de wizard gebruik krijg ik ook geen internet connectie (ik gebruik nu mijn laptop of wifi). Werkt zo'n router alleen als mijn modem op bridge mode staat?
Nu is je router een accespoint en zul je hem dus ook zo moeten inrichten. Je modem staat niet in bridge modus, dus de wan kun je niet doorgeven.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 13:18

Therapy777

Metal!

martinusz schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:06:
[...]

Nu is je router een accespoint en zul je hem dus ook zo moeten inrichten. Je modem staat niet in bridge modus, dus de wan kun je niet doorgeven.
Ik had gehoopt dat de wizard me er wel doorheen zou nemen maar dat werkt helaas niet :( Dan moet ik dus juist mijn router als bridge instellen? Als ik dat probeer moet ik wat invullen voor de volgende drie dingen:

Default gateway
Primary DNS server
Secondary DNS server

Enig idee? Als ik alles netjes invul staat er "LAN Gateway IP address is invalid"
Je hoeft je router niet anders in te stellen om te testen.
Ook als je ziggo modem nog als router werkt kan je daar prima een router achter hangen.
2 nadelen van die instelling:
1. verkeer tussen apparaten die aan je modem hangen, en die aan je router hangen wordt bemoeilijkt (poortmappen lost dat op).
2. servers die achter je router hangt zijn alleen bereiken met een dubbele poortmap (zowel in je sitecom, als in je ziggo modem).

En wizards heb je nergens voor nodig :)
Een korte handleiding.
Sluit een lankabel aan tussen lan1 van je ziggo modem, en de wan poort van je router.
Sluit je pc aan met een utp kabel aan de lanpoort van je router.
Kijk of de juiste lampjes branden, zoja je moet op internet kunnen.
thats it

zoniet.. dan moet je even verder kijken.
- pc moet op dhcp ingesteld staan (controleer dat)
- doe op je pc het volgende: start > uitvoeren > cmd > ipconfig (onder windows tenminste)
kijk wat het gateway adres is, dat adres kan je gebruiken om in te loggen op je router en te controleren of je router goed staat ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 07-02-2014 09:38 ]

Als je je Ubee niet in bridgemode laat zetten werkt het makkelijker als je je Sitecom via de LAN-poort aan je Ubee hangt, en dus de WAN-poort van de Sitecom negeert. Dan heb je geen last van dubbele portmapping: het blijft één netwerk. In dit geval zet je de DHCP-server van één van beide liever uit.

Als je je Ubee in bridgemodus wilt laten zetten heb je de WAN-poort van de Sitecom pas nodig. Als het goed is heb je geen extra instellingen, wizards of wat dan ook nodig om te internetten wanneer je zoals job hierboven zegt gewoon Ubee LAN -> Sitecom WAN en Sitecom LAN -> PC aansluit. (Als het niet wilt lukken zou je denk ik zelfs nog kunnen overwegen de resetknop van je Sitecom in te drukken om eventuele instellingen juist ongedaan te maken?)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10

Matis

Rubber Rocket

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn Cisco EPC3925 (versie: epc3925-E10-5-v302r125572-130520c-ZIG) modem. Ik kan via Wifi geen (internet)verbinding meer krijgen, interne adressen werken overigens ook niet meer.

Ook kom ik niet meer op de inlog-pagina van het modem zelf, deze timed out. De modem is niet de DHCP-server, dat verzorgt mijn server. Ik zie dan ook wel dat iedere pc/telefoon/tablet, welke verbinding probeert te maken, keurig een IP adres krijgt, maar de link-speed staat maar op 5Mbps. Vaak gaat dit gepaard met een wifi-klapperverbinding.

Ook kan ik op dat moment het modem ook niet meer via een bedrade PC benaderen. Ook dan timed de verbinding naar de status-pagina van het modem uit. De enige manier om het modem weer toegankelijk te maken, is door de spanning er een minuutje af te halen en dan het modem weer te (her)starten.

In het overzicht op http://192.168.1.1 zie ik ook geen nodes verbonden via de Wifi, alleen maar via het bedrade netwerk.

Wanneer de eerste pc/tablet/telefoon weer op de Wifi van het modem probeert te komen, slaat deze weer vast.
Het accespoint dat we boven hebben staan (en met een kabel aan het modem hangt) geeft wel internet.

Hebben meer mensen hier last van?

Edit; Misschien ten overvloede, maar wanneer ik met Wifi-analyzer (Android) kijk, zie ik wel netjes het SSID op volle sterkte in de lijst staan. Maar zelfs als ik naast het modem sta, krijg ik geen internet via Wifi.

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 06-02-2014 22:12 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 22:44
Mogelijk één van de buren op hetzelfde wifi-kanaal? Effe checken met bijv. inSSiDer.
Grote kans dat iemand naar Ziggo is overgestapt, of een nieuwe wifi-router heeft aangeschaft, en nu zijn wifi-netwerk op dezelfde kanaal instelling heeft. Dan kun je elkaar behoorlijk in de weg zitten.

• Brad Pitt
Masimo schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:11:
Mogelijk één van de buren op hetzelfde wifi-kanaal?
"Ook kan ik op dat moment het modem ook niet meer via een bedrade PC benaderen."

• rally
  • Laatst online: 16:23

rally

Deyterra Consultancy

job schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:32:
Je hoeft je router niet anders in te stellen om te testen.
Ook als je ziggo modem nog als router werkt kan je daar prima een router achter hangen.
2 nadelen van die instellen:
1. verkeer tussen apparaten die aan je modem hangen, en die aan je router hangen wordt bemoeilijkt (poortmappen lost dat op).
2. servers die achter je router hangt zijn alleen bereiken met een dubbele poortmap (zowel in je sitecom, als in je ziggo modem).
Dubbel NAT is om meerdere reden af te raden. Het is beter om dat je Ziggo modem in bridge te laten zetten of DHCP-Spoofing te doen (kan in veel Ziggo modems door het MAC adres van je router op te geven.
Technisch gezien werkt dubbel NAT dus wel, maar het levert vaak veel en vreemde problemen op. Los nog van het probleem van de noodzaak van dubbel port-forwarding als je een service van buitenaf wil bereiken.

Ik raad het sterk af i.i.g.

http://www.deyterra.com

Tuurlijk is bridgen beter, maar hij wil alleen zijn router even testen. :)
Als hij er zeker van is dat hij met de router overweg kan is het bridgen de volgende stap.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 09-02-2014 11:27 ]

• grun93
De DECT telefoon van ziggo (is eigenlijk een Siemens Gigaset, maar het woord Siemens is vervangen door het woord Ziggo), kun je die ook gebruiken voor voip als je hem niet op de modem, maar via een ata aansluit op de router?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:18
Internet is hier de laatste paar dagen een beetje kwakkelend. modem staat in bridge.
Kan iemand mij wat vertellen over de onderstaande waardes, zijn deze oké Uncorrectables vind ik wel vrij hoog.

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 298000000 Hz -0.1 dBmV 41.9 dB
2 Locked QAM256 242000000 Hz 0.6 dBmV 40.9 dB
3 Locked QAM256 250000000 Hz 0.5 dBmV 41.9 dB
4 Locked QAM256 258000000 Hz -0.3 dBmV 41.4 dB
5 Locked QAM256 266000000 Hz -0.2 dBmV 41.9 dB
6 Locked QAM256 274000000 Hz 0.4 dBmV 41.9 dB
7 Locked QAM256 282000000 Hz 0.2 dBmV 41.8 dB
8 Locked QAM256 290000000 Hz 0.6 dBmV 42.0 dB

Correctables Uncorrectables
484829 239747

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• jongetje
grun93 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:57:
De DECT telefoon van ziggo (is eigenlijk een Siemens Gigaset, maar het woord Siemens is vervangen door het woord Ziggo), kun je die ook gebruiken voor voip als je hem niet op de modem, maar via een ata aansluit op de router?
De analoge lijn van het modem is hetzelfde als de analoge lijn van de AT. Moet gewoon werken dus.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Vind ik vrij hoog, maar weet niet over welke periode dat gemeten is. Als je een ping -t doet op een host, krijg je dan ook packet loss, of valt dat mee?

Kan je ook informatie over je upstream kanalen posten? Downstream ziet er niet verkeerd uit nml.

• grun93
jongetje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:04:
De analoge lijn van het modem is hetzelfde als de analoge lijn van de AT. Moet gewoon werken dus.
Thx, dat is het antwoord waar ik stiekem al op hoopte.

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:56
Ik weet niet of dit eerder is genoemd, omdat ik op gegeven moment gestopt ben om deze topic te volgen. Maar vorig jaar mei een jaarcontract aangegaan met Ziggo (tablet-actie). Heb dus nog een paar mndn te gaan, voordat ik weer mag.
Vanmiddag Ziggo gebeld dat ik ivm de tariefswijzigingen van een AIE naar een Z2 abo wil. Dat was helemaal geen probleem, omdat ze abonnementen mogen wijzigen (van <-> naar) maar niet voortijdig kosteloos op kunnen zeggen voor je einde contractdatum.
Ingang wijziging 7 maart ivm de opzegtermijn...einde contractdatum blijft nog intact (mei 2014)

Ben tevreden :-)

• jongetje
Tuurlijk mag je kosteloos opzeggen, ze veranderen zelf de voorwaarden tussentijds.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:13

Sandyman538

SandstorM [148839]

jongetje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:53:
Tuurlijk mag je kosteloos opzeggen, ze veranderen zelf de voorwaarden tussentijds.
Inderdaad. Letterlijk uit de email van Ziggo.

Wilt u naar aanleiding van bovenstaande overstappen naar een ander abonnement of opzeggen? Dan kan dat zonder kosten tot 1 april 2014.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Dennis-L
robbinonline schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:02:
Internet is hier de laatste paar dagen een beetje kwakkelend. modem staat in bridge.
Kan iemand mij wat vertellen over de onderstaande waardes, zijn deze oké Uncorrectables vind ik wel vrij hoog.

484829 239747
Wellicht is de kabel in je AOP iets losgeschoten, of komt de mantel tegen de kern aan o.i.d.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:48
Mijn buurvrouw had t/m gisteren een oud Motorola modem in gebruik. De situatie hierbij was als volgt: in het portiek is de meterkast op de begane grond, haar woning begint op de 1e verdieping en de wandcontactdoos voor de TV en het modem bevinden zich op de 2e verdieping.

Mijn buurvrouw heeft een Alles in 1 plus abonnement van 60 Mbit. Via een snelle speedtest zag ik dat waarvan 32 Mbit overbleef. In 2010 had mijn buurvrouw een Ubee modem gekregen, dat had ze echter nog nooit aangesloten. Toen ik dat gedaan had en het modem had geactiveerd gingen weliswaar de ledjes knipperen maar kon ik geen verbinding met internet krijgen.

Ik belde Ziggo waar men mij vertelde dat de signaalwaardes te laag waren voor een fatsoenlijke internetverbinding (shit!). Omdat e.e.a. met de Motorola wel had gewerkt vroeg ik of ik deze weer kon gaan gebruiken. Mijn buurvrouw wilde toch downgraden naar Alles in 1 basis, die 20 Mbit zou op de 2e verdieping dan ook nog wel lukken. Dit bleek echter niet mogelijk, als eenmaal het nieuwe modem geregistreerd was dan kon dit niet meer worden aangepast.

Klopt dit? En is het Ubee modem wellicht wat gevoeliger?

De Ubee modem staat nu in de meterkast, en ik heb een UTP kabel omhoog getrokken, wat improvisatorisch. Natuurlijk is het beter om de Ubee in de meterkast te laten en een netwerkkabel met een trekveer door een leiding te trekken maar ik wil even weten of mijn buurvrouw haar oude Motorola modem nog kan behouden.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:24
Je zou kunnen proberen de motorola weer te activeren met dezelfde activatiecode.
Maar het is natuurlijk beter om wat aan die signaalwaarden te (laten) doen.

• Dennis-L
musicfreak schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 08:02:
Mijn buurvrouw had t/m gisteren een oud Motorola modem in gebruik. De situatie hierbij was als volgt: in het portiek is de meterkast op de begane grond, haar woning begint op de 1e verdieping en de wandcontactdoos voor de TV en het modem bevinden zich op de 2e verdieping.

Mijn buurvrouw heeft een Alles in 1 plus abonnement van 60 Mbit. Via een snelle speedtest zag ik dat waarvan 32 Mbit overbleef. In 2010 had mijn buurvrouw een Ubee modem gekregen, dat had ze echter nog nooit aangesloten. Toen ik dat gedaan had en het modem had geactiveerd gingen weliswaar de ledjes knipperen maar kon ik geen verbinding met internet krijgen.

Ik belde Ziggo waar men mij vertelde dat de signaalwaardes te laag waren voor een fatsoenlijke internetverbinding (shit!). Omdat e.e.a. met de Motorola wel had gewerkt vroeg ik of ik deze weer kon gaan gebruiken. Mijn buurvrouw wilde toch downgraden naar Alles in 1 basis, die 20 Mbit zou op de 2e verdieping dan ook nog wel lukken. Dit bleek echter niet mogelijk, als eenmaal het nieuwe modem geregistreerd was dan kon dit niet meer worden aangepast.

De Ubee modem staat nu in de meterkast, en ik heb een UTP kabel omhoog getrokken, wat improvisatorisch. Natuurlijk is het beter om de Ubee in de meterkast te laten en een netwerkkabel met een trekveer door een leiding te trekken maar ik wil even weten of mijn buurvrouw haar oude Motorola modem nog kan behouden.
Als de signaalwaardes te laag zijn moet Ziggo dat oplossen.
Er zal een monteur moeten komen die kijkt of het probleem binnen of buitenshuis zit.

Je zegt dat hij nu in de meterkast staat, maar werkt hij daar ook niet?
En komt de groene kabel binnen in de meterkast?

Overigens kan je zelf altijd downgraden via MijnZiggo.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 08-02-2014 11:53 ]

Als je als klant het modem pas aansluit na meters coax moet je niet raar aankijken als een monteur niets voor je doet (behalve het modem meteen bij het aop aansluiten).

Je kan geluk hebben dat monteur een goede coax neerlegt, of het signaal in de straatkast verhoogt maar dan kan je niet zomaar vanuit gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 08-02-2014 11:41 ]

Verwijderd

De verhoging van 1 euro abbo kosten bij ziggo :

Ik betaalde voor deze verhoging 119 euro per maand aan ziggo :)

Nu na deze verhoging heb ik maar ff een bezuinigingsronde losgelaten op mijn abbos en nu betaal ik nog maar 53 euro Das een besparing van 66 euro :)

Ziggo moet dus bij 66 klanten met 1 euro verhogen om dit terug te verdienen lol

Verwijderd

robbinonline schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:02:

484829 239747
Je post maar een gedeelte van het hele plaatje. Je hebt hierboven alleen de transportstreams signaalwaarden gepost, wat niets zegt over waar het probleem exact kan zitten. De bovengenoemde signaalwaardes van de transportstreams zien er goed uit. Ik mis echter nog hoe jouw upstream gaat, want mogelijk kan daar een probleem zitten welke die correctables/uncorrectables kan verklaren. Het is een samenspel van up/downstream.

Post dus even alles als je dat zou willen doen. :)

edit: Veel van die info staat hier: http://192.168.178.1/Docsis_signal.asp (even inloggen op je modem).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 14:33 ]

Verwijderd

musicfreak schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 08:02:

Een modem uit 2010 dat nooit is geactiveerd staat niet meer in het systeem waardoor ie wordt gerejected zoals dit heet. MAC adres komt waarschijnlijk niet voor en is niet gekoppeld.
musicfreak schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 08:02:Ik belde Ziggo waar men mij vertelde dat de signaalwaardes te laag waren voor een fatsoenlijke internetverbinding (shit!). Omdat e.e.a. met de Motorola wel had gewerkt vroeg ik of ik deze weer kon gaan gebruiken. Mijn buurvrouw wilde toch downgraden naar Alles in 1 basis, die 20 Mbit zou op de 2e verdieping dan ook nog wel lukken. Dit bleek echter niet mogelijk, als eenmaal het nieuwe modem geregistreerd was dan kon dit niet meer worden aangepast.

Als de helpdesk het modem uitleest als deze op de 2e verdieping staat aangesloten dan is dit een logische constatering maar 'onjuist'. Als het modem al die tijd in de meterkast heeft gestaan kunnen ze de geschiedenis ook uitlezen, en hieruit zal ook blijken hoe het erbij stond signaaltechnisch. Dan is de constatering wellicht juist.

Het beste lijkt me dat je een monteur laat langskomen om het e.e.a. uit te sluiten, en op een juiste manier te laten aansluiten.

Vaak (niet altijd, in overleg) wordt in dit soort gevallen (ik spreek uit ervaring, aangezien ik dit ook wel eens voor klanten heb gedaan) de AOP in de portiekmeterkast verwijderd en het geheel rechtstreeks doorgetrokken, mits de coax van het punt waar de AOP zit en naar de woning loopt voldoet aan de eisen. Dit kan een monteur zo zien.
Vaak hebben klanten in dit specifieke geval het modem liever in de woning dan er buiten, ook i.v.m. WIFI bereik bij de recentere modems, en niet altijd zit de telefoonbekabeling van de telefoonhuisinstallatie in zo'n portiekmeterkast maar elders in de woning. Vaak zit bij dit soort woningen de ISRA in de woonkamer of elders in de woning waar de rest van de huisbekabeling van de telefoon uitkomt, zodat het aansluiten van de telefoon huisinstallatie op het Ziggomodem een ander verhaal wordt.
musicfreak schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 08:02:De Ubee modem staat nu in de meterkast, en ik heb een UTP kabel omhoog getrokken, wat improvisatorisch. Natuurlijk is het beter om de Ubee in de meterkast te laten en een netwerkkabel met een trekveer door een leiding te trekken maar ik wil even weten of mijn buurvrouw haar oude Motorola modem nog kan behouden.
Ligt eraan hoe die situatie is. Lijkt me in eerste instantie het beste, als daar de AOP zit wat me erg waarschijnlijk lijkt, anders zou je daar het modem niet kunnen aansluiten. Mits ze geen WIFI gebruikt en de telefoon geen probleem vormt (extra kabel anders, of basisstation indien draadloos telefoonset in de meterkast plaatsen).

Zelf doorlussen van AOP kan natuurlijk altijd nog, dan zou je in de meterkast een retourgeschikte versterker kunnen plaatsen, en op de eerstvolgende aansluiting in de woning dáár het modem. Vervang dan ook gelijk de aansluitdoos op de 2e verdieping, vaak zijn die wat verouderd.

Let wel, als er in de toekomst problemen komen zal een monteur dat modem weer terug plaatsen in de meterkast bij de AOP, mits een monteur het niet zelf heeft veranderd uiteraard. ;)

Verwijderd

Ik probeer poorten te forwarden op mijn Ubee modem maar het werkt voor geen meter. Welke poort ik ook kies hij blijft altijd gesloten. Het modem al een paar reboots gegeven om gek van te worden. Wat een troep is Ubee zeg.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 17:05 . Reden: forwarden ipv openen ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Bij een Ubee modem kan je geen poorten openen. ;w

Verwijderd

GioStyle schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:25:
Whut? Dat werkte eerst altijd prima....

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dan heb je het over een Ubee router. Bij de modem variant valt niets in te stellen en geeft alleen het internetsignaal door.

Verwijderd

GioStyle schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:30:
Dan heb je het over een Ubee router. Bij de modem variant valt niets in te stellen en geeft alleen het internetsignaal door.
Klopt

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:08
GioStyle schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:25:
Jawel...

Geavanceerde modus:
Gateway --> forwariding. (http://192.168.178.1/RgForwarding.asp)

Dan klikken op "create ipv4", en dan kan je een hele range forwarden. Het werkt niet echt gebruikersvriendelijk, maar het werkt wel.

External IP kan op 0.0.0.0 staan. Externe poorten zet je normaal gelijk aan de interne poorten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IS6dmjCl.png

[ Voor 5% gewijzigd door pvcholten op 08-02-2014 17:23 ]

• tiguan
Dat is een modem met router, hij had het over een modem zonder router ;)

• robbinonline
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:58:
[...]

Je post maar een gedeelte van het hele plaatje. Je hebt hierboven alleen de transportstreams signaalwaarden gepost, wat niets zegt over waar het probleem exact kan zitten. De bovengenoemde signaalwaardes van de transportstreams zien er goed uit. Ik mis echter nog hoe jouw upstream gaat, want mogelijk kan daar een probleem zitten welke die correctables/uncorrectables kan verklaren. Het is een samenspel van up/downstream.

Post dus even alles als je dat zou willen doen. :)

edit: Veel van die info staat hier: http://192.168.178.1/Docsis_signal.asp (even inloggen op je modem).
Je hebt gelijk hier het volledige plaatje:

1 Locked QAM256 298000000 Hz 0.3 dBmV 41.9 dB
2 Locked QAM256 242000000 Hz 0.8 dBmV 41.9 dB
3 Locked QAM256 250000000 Hz 0.8 dBmV 42.0 dB
4 Locked QAM256 258000000 Hz -0.1 dBmV 41.9 dB
5 Locked QAM256 266000000 Hz 0.2 dBmV 41.9 dB
6 Locked QAM256 274000000 Hz 0.7 dBmV 42.2 dB
7 Locked QAM256 282000000 Hz 0.5 dBmV 41.9 dB
8 Locked QAM256 290000000 Hz 0.9 dBmV 42.1 dB

544301 253163

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 13
T4 Timeout 0

robbinonline schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:54:
[...]

Je hebt gelijk hier het volledige plaatje:
Voor een volledig plaatje is ook de uptime sinds de laatste reboot uit de status informatie van het kabelmodem nodig. Als de getoonde correctable/uncorrectable en T3/T4 waarden namelijk verzameld zijn in een kort tijdsbestek, dan is er iets mis met je aansluiting. Is het kabelmodem echter al lange tijd niet gereboot, dan zijn de getallen minder zorgwekkend.

• robbinonline
ArChie schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:21:
[...]

Voor een volledig plaatje is ook de uptime sinds de laatste reboot uit de status informatie van het kabelmodem nodig. Als de getoonde correctable/uncorrectable en T3/T4 waarden namelijk verzameld zijn in een kort tijdsbestek, dan is er iets mis met je aansluiting. Is het kabelmodem echter al lange tijd niet gereboot, dan zijn de getallen minder zorgwekkend.
14 dagen op het moment van schrijven.

robbinonline schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:53:
[...]

14 dagen op het moment van schrijven.
Gemmideld heb je dus bijna één T3 timeout per dag. Het volgende wordt gesteld met betrekking tot T3 timeouts:
T3 Timeout ( Ranging Request Retries Exhausted )

Explanation: The cable modem has sent 16 Ranging Request (RNG-REQ) messages without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) message in reply from the CMTS. The cable modem is therefore resetting its cable interface and restarting the registration process. This typically is caused by noise on the upstream that causes the loss of MAC-layer messages. Noise could also raise the signal-to-noise ratio (SNR) on the upstream to a point where the cable modem’s power level is insufficient to transmit any messages. If the cable modem cannot raise its upstream transmit power level to a level that allows successful communication within the maximum timeout period, it resets its cable interface and restarts the registration process. This error message is DOCSIS event message is R03.0, Ranging Request.
Verder heb je over deze periode gemiddeld zo'n 12 uncorrectables per minuut. Lijkt mij dat het geen kwaad kan om even bij Ziggo te informeren of dit allemaal wel goed gaat met het signaal.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15
Na ruim een jaar een instabiele verbinding (packet loss) gehad te hebben vond ik het vorige week tijd om er iets aan te doen. Afgelopen vrijdag heb ik het AOP vervangen (TRAS 1000b); ik had nog een gloednieuw exemplaar liggen (van het installatiepakket dat ik twee jaar geleden heb ontvangen). De versterker (Tratec FDU-44) heb ik ook ontkoppeld waardoor ik het modem (ubee wifi-modem) met een zelfgemaakte coax kabel (Hirschmann kabel met mooie connectoren die je erop knijpt). Het probleem blijft helaas bestaan.

Afgelopen zondag heb ik dus maar de helpdesk gebeld en een afspraak gemaakt. Donderdagochtend komt er iemand langs. Ik ben benieuwd wat hij voor me kan betekenen. :)
1 Locked QAM256 178000000 Hz 11.1 dBmV 41.9 dB
2 Locked QAM256 186000000 Hz 10.5 dBmV 41.9 dB
3 Locked QAM256 194000000 Hz 9.9 dBmV 41.4 dB
4 Locked QAM256 202000000 Hz 9.5 dBmV 41.4 dB
5 Locked QAM256 210000000 Hz 10.1 dBmV 41.4 dB
6 Locked QAM256 218000000 Hz 9.7 dBmV 41.4 dB
7 Locked QAM256 226000000 Hz 9.1 dBmV 41.6 dB
8 Locked QAM256 234000000 Hz 8.5 dBmV 41.4 dB

954 0

Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 40.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 40.5 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 0

--
System Up Time 1 days 04h:00m:53s
Bovenstaande signaalwaardes zijn ZONDER versterker. Met versterker is het signaalniveau voor alle downstream channels ongeveer 14dBmV (op alle frequenties, lekker vlak).

Ik vind het jammer dat ik niet kan zien wat de Upstream SNR en het ontvangstniveau van het signaal aan de kant van Ziggo is, maar gezien het modem niet maximaal staat te zenden maak ik me daar niet veel zorgen om. Ik vind de correctables wel wat aan de hoge kant om eerlijk te zijn.

Met packet loss bedoel ik trouwens dat er onderweg wat pakketjes zoekraken waardoor de verbinding langzamer wordt. Ook komt het vaak voor dat ik tijdens het surfen meerdere keren op F5 moet rammen om de pagina te zien (omdat de host niet gevonden kan worden). Dit heb ik zowel bedraad als draadloos, op meerdere pc's. Soms is het zo erg dat ik gewoon mijn iPhone als hotspot gebruik omdat ik dan nergens last van heb! 8)7

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:25:

[...]

Bovenstaande signaalwaardes zijn ZONDER versterker. Met versterker is het signaalniveau voor alle downstream channels ongeveer 14dBmV (op alle frequenties, lekker vlak).
Wat maakt het uit dat dit zonder versterker is dan? En 14dBmv is nou niet echt oké, want dat is veel te hoog. 0 dBmv is een goede waarde. -15 en +15 zijn grenswaarden en dus niet goed.
Ik vind het jammer dat ik niet kan zien wat de Upstream SNR en het ontvangstniveau van het signaal aan de kant van Ziggo is, maar gezien het modem niet maximaal staat te zenden maak ik me daar niet veel zorgen om. Ik vind de correctables wel wat aan de hoge kant om eerlijk te zijn.
Aan de hand van wat je in het modem zelf kunt uitlezen is dit al een goede indicatie. De helpdesk leest ook het modem als zodanig uit en de geschiedenis. Het zegt juist hoe het signaal aankomt, dus ik snap niet helemaal wat je bedoeld dat je graag wilt zien hoe het aan de ontvangstkant van Ziggo het signaal aankomt, want dat is juist wat je juist uitleest in het modem. Waarmee je dus kunt zien hoe het erbij staat.
Met packet loss bedoel ik trouwens dat er onderweg wat pakketjes zoekraken waardoor de verbinding langzamer wordt.
Packet Loss staat los van hoe snel een verbinding is. Het kan verschillende oorzaken hebben, stel een router of server of betreffende provider heeft zelf problemen krijg je dit eveneens (te zien) terwijl je eigen verbinding wel goed is en aan zijn snelheid komt. Je haalt van alles door elkaar en heb het idee dat je niet helemaal weet waar je over praat. Misschien moet je je eerst verdiepen in het e.e.a. want door jouw goedbedoelde advies breng je anderen op een verkeerd spoor.

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:28:
[...]

Wat maakt het uit dat dit zonder versterker is dan? En 14dBmv is nou niet echt oké, want dat is veel te hoog. 0 dBmv is een goede waarde. -15 en +15 zijn grenswaarden en dus niet goed.
Ik geef enkel aan dat het met versterker anders is...
[...]

Aan de hand van wat je in het modem zelf kunt uitlezen is dit al een goede indicatie. De helpdesk leest ook het modem als zodanig uit en de geschiedenis. Het zegt juist hoe het signaal aankomt, dus ik snap niet helemaal wat je bedoeld dat je graag wilt zien hoe het aan de ontvangstkant van Ziggo het signaal aankomt, want dat is juist wat je juist uitleest in het modem. Waarmee je dus kunt zien hoe het erbij staat.
Leg mij dan eens uit waar ik de upstream SNR en upstream receive level (beiden gemeten op CMTS) kan zien via het modem? Ik zoe ook niets over correctables en uncorrectables (CCER en CER) op de upstream staan... Dit zijn allemaal zaken die je alleen aan de Ziggo-zijde kan aflezen. Upstream receive level zal wel op het optimum zitten (naar allle waarschijnlijkheid 0, afhankelijk van het netwerk design) gezien het feit dat mijn modem niet maximaal staat te zenden.
[...]

Packet Loss staat los van hoe snel een verbinding is. Het kan verschillende oorzaken hebben, stel een router of server of betreffende provider heeft zelf problemen krijg je dit eveneens (te zien) terwijl je eigen verbinding wel goed is en aan zijn snelheid komt. Je haalt van alles door elkaar en heb het idee dat je niet helemaal weet waar je over praat. Misschien moet je je eerst verdiepen in het e.e.a. want door jouw goedbedoelde advies breng je anderen op een verkeerd spoor.
Packet loss kan weldegelijk leiden tot trage verbinding. De trage verbinding is overigens niet eens mijn klacht, het gaat mij om de kortstondige onderbrekingen van de verbinding zonder dat het modem de verbinding offline gaat.

En mij vragen om me te verdiepen in deze materie. Grappig... :+

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:44:
[...]

Ik geef enkel aan dat het met versterker anders is...
En enkel suggestief. Niet doen dus.
Leg mij dan eens uit waar ik de upstream SNR en upstream receive level (beiden gemeten op CMTS) kan zien via het modem? Ik zoe ook niets over correctables en uncorrectables (CCER en CER) op de upstream staan... Dit zijn allemaal zaken die je alleen aan de Ziggo-zijde kan aflezen. Upstream receive level zal wel op het optimum zitten (naar allle waarschijnlijkheid 0, afhankelijk van het netwerk design) gezien het feit dat mijn modem niet maximaal staat te zenden.
Dat is helemaal niet interessant voor jou en de gemiddelde consument. Wat moet je ermee? Als er iets is dan merk je dit gauw genoeg, er wordt al een indicatie gegeven aan de hand van je huidige statuspagina in je modem. Dat is afdoende.
Packet loss kan weldegelijk leiden tot trage verbinding. De trage verbinding is overigens niet eens mijn klacht, het gaat mij om de kortstondige onderbrekingen van de verbinding zonder dat het modem de verbinding offline gaat.

En mij vragen om me te verdiepen in deze materie. Grappig... :+
Kan ja, maar je formulering doet anders geloven inzake packetloss. En het is helemaal niet grappig je te moeten vragen te verdiepen in die materie aangezien ik me zou schamen mezelf 'telecomspecialist' te noemen, maar het tegenovergestelde laat zien. Ik bedoel het serieus, het is niet erg zolang je maar niet doet alsof je alles beter weet en anderen op het verkeerde been zet door hoe jij het e.e.a. brengt. Want dat maakt nou net het verschil.

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:16:
[...]

En enkel suggestief. Niet doen dus.
Wat dan? Als ik niet had vermeld dat dat de waardes zonder versterker zijn, dan zou een van de eerste reacties zijn dat de versterker niet noodzakelijk is... That's all.
[...]

Dat is helemaal niet interessant voor jou en de gemiddelde consument. Wat moet je ermee? Als er iets is dan merk je dit gauw genoeg, er wordt al een indicatie gegeven aan de hand van je huidige statuspagina in je modem. Dat is afdoende.
Ik ben geen gemiddelde consument. Ik ben een tweaker die toevallig ook ervaring heeft met HFC en Docsis. Tweakers zijn dol op gegevens. ;) Er wordt op de statuspagina helemaal geen indicatie gegeven van hoe de upstream ervoor staat. Op de statuspagina kan je enkel zien wat het modem registreert (ontvangst- en zendniveau).
[...]

Kan ja, maar je formulering doet anders geloven inzake packetloss. En het is helemaal niet grappig je te moeten vragen te verdiepen in die materie aangezien ik me zou schamen mezelf 'telecomspecialist' te noemen, maar het tegenovergestelde laat zien. Ik bedoel het serieus, het is niet erg zolang je maar niet doet alsof je alles beter weet en anderen op het verkeerde been zet door hoe jij het e.e.a. brengt. Want dat maakt nou net het verschil.
Het is inderdaad helemaal niet grappig om te horen dat ik me moet verdiepen in de materie afgaande op 1 post van me. Sommigen in dit topic kennen mij wellicht van een ander forum en weten dat ik geen leek ben op dit gebied. Dat is ook de reden waarom ik me niet als gemiddelde consument gedraag. ;) Dit betekent overigens niet dat ik altijd gelijk heb of dat ik alles weet...

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik ergens in dit topic advies heb gegeven, enkel mijn ervaring met Ziggo.

Ik werd vanmiddag trouwens gebeld door Ziggo naar aanleiding van de monteursafspraak. "Alles ziet er goed uit meneer" was het enige wat de medewerker kon zeggen. Ondanks dat ik duidelijk heb aangegeven dat ik het probleem zowel bedraad als draadloos ervaar wilde hij nog weten of ik ook andere kanalen heb gebruikt (WiFi), want uit onderzoek zou gebleken zijn dat kanalen 1, 6 en 11 het beste werken (heeft te maken met de overlappende kanalen van 802.b/g/n op de 2,4GHz-band). Als ik dat probleem ook bedraad ervaar, dan is een wifi-probleem toch uitgesloten? :P

Ach ja, ik ben benieuwd wat de monteur kan/gaat doen.

* Mawlana geeft toe dat hij een koppige klant is.

offtopic:
Ik kon het niet laten je overige posts in dit topic te lezen. Je komt over als iemand die weet waar hij het over heeft...

Het viel me overigens op dat je de EuroDOCSIS (downstream)kanalen steeds transportstreams noemt. Doe dat alsjeblieft niet. Transportstreams zijn de voor DVB(-C/S/T) gebruikte kanalen... Dit even ter info.

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:56:
[...]

Wat dan? Als ik niet had vermeld dat dat de waardes zonder versterker zijn, dan zou een van de eerste reacties zijn dat de versterker niet noodzakelijk is... That's all.
Het enige waar ik over val is dat je met je laatste woorden in die zin de suggestie wekt dat het allemaal "lekker vlak" is en wel goed zal zijn. Wat ook niet zo gek is met een versterker er tussen, maar vaak interpreteren mensen dit als "oh, hoe hoger hoe beter!". Als je met iets meer uitleg erbij kan zetten van het hoe en waarom komt dat wat genuanceerder over.
Ik ben geen gemiddelde consument. Ik ben een tweaker die toevallig ook ervaring heeft met HFC en Docsis. Tweakers zijn dol op gegevens. ;) Er wordt op de statuspagina helemaal geen indicatie gegeven van hoe de upstream ervoor staat. Op de statuspagina kan je enkel zien wat het modem registreert (ontvangst- en zendniveau).
Er is niets mis dat je meer wilt weten en dol bent op gegevens, daarvoor zitten we hier. En het delen van de ervaring en kennis is erg fijn. Dat wat het modem registreert is al een goede indicatie. Natuurlijk voert het veel verder als je op een breder en dieper niveau wilt kijken wat er gaande is, en dat kan enkel een helpdesk of als je monteur bent die met de nodige tools eveneens hetzelfde kan zien en uitlezen. Toch is heel vaak de huidige weergave al een hele goede indicatie voor als er iets mis is, vind ik dan persoonlijk.
Het is inderdaad helemaal niet grappig om te horen dat ik me moet verdiepen in de materie afgaande op 1 post van me. Sommigen in dit topic kennen mij wellicht van een ander forum en weten dat ik geen leek ben op dit gebied. Dat is ook de reden waarom ik me niet als gemiddelde consument gedraag. ;) Dit betekent overigens niet dat ik altijd gelijk heb of dat ik alles weet...

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik ergens in dit topic advies heb gegeven, enkel mijn ervaring met Ziggo.

Ik werd vanmiddag trouwens gebeld door Ziggo naar aanleiding van de monteursafspraak. "Alles ziet er goed uit meneer" was het enige wat de medewerker kon zeggen. Ondanks dat ik duidelijk heb aangegeven dat ik het probleem zowel bedraad als draadloos ervaar wilde hij nog weten of ik ook andere kanalen heb gebruikt (WiFi), want uit onderzoek zou gebleken zijn dat kanalen 1, 6 en 11 het beste werken (heeft te maken met de overlappende kanalen van 802.b/g/n op de 2,4GHz-band). Als ik dat probleem ook bedraad ervaar, dan is een wifi-probleem toch uitgesloten? :P
Absoluut. Als het zowel bedraad als wireless het probleem zich voordoet zou je zeggen dat het uitnodigt om verder te kijken dan enkel af te gaan op WIFI. Maar goed, er zitten helaas wat minder kundige personen op de helpdesk.

Overigens: misschien dat je dit zelf al wel hebt gedaan, middels een tooltje op je smartphone (WiEye) kun je in één oogopslag zien welke kanalen er bezet zijn en wat er allemaal in jouw omgeving in de lucht zit. Er zit altijd wel een vrij kanaal tussen. Maar dit is altijd een momentopname. Kan zo weer anders zijn de dag erna. Kun je je modem daar lekker op zetten. Vaak gebruiken mensen kanaal 13/14 niet en zitten de meeste modems op de genoemde kanalen 1,6 en 11. :P
Ach ja, ik ben benieuwd wat de monteur kan/gaat doen.

/me geeft toe dat hij een koppige klant is.

offtopic:
Ik kon het niet laten je overige posts in dit topic te lezen. Je komt over als iemand die weet waar hij het over heeft...

Het viel me overigens op dat je de EuroDOCSIS (downstream)kanalen steeds transportstreams noemt. Doe dat alsjeblieft niet. Transportstreams zijn de voor DVB(-C/S/T) gebruikte kanalen... Dit even ter info.
Detail, thnx voor de tip. :)

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:45:
[...]

Het enige waar ik over val is dat je met je laatste woorden in die zin de suggestie wekt dat het allemaal "lekker vlak" is en wel goed zal zijn. Wat ook niet zo gek is met een versterker er tussen, maar vaak interpreteren mensen dit als "oh, hoe hoger hoe beter!". Als je met iets meer uitleg erbij kan zetten van het hoe en waarom komt dat wat genuanceerder over.
Point taken.
[...]

Er is niets mis dat je meer wilt weten en dol bent op gegevens, daarvoor zitten we hier. En het delen van de ervaring en kennis is erg fijn. Dat wat het modem registreert is al een goede indicatie. Natuurlijk voert het veel verder als je op een breder en dieper niveau wilt kijken wat er gaande is, en dat kan enkel een helpdesk of als je monteur bent die met de nodige tools eveneens hetzelfde kan zien en uitlezen. Toch is heel vaak de huidige weergave al een hele goede indicatie voor als er iets mis is, vind ik dan persoonlijk.
Een goede indicatie is voor mij niet genoeg. Ik leg het je wel uit via PM.
[...]

Absoluut. Als het zowel bedraad als wireless het probleem zich voordoet zou je zeggen dat het uitnodigt om verder te kijken dan enkel af te gaan op WIFI. Maar goed, er zitten helaas wat minder kundige personen op de helpdesk.
Dat laatste klopt, helaas.
Overigens: misschien dat je dit zelf al wel hebt gedaan, middels een tooltje op je smartphone (WiEye) kun je in één oogopslag zien welke kanalen er bezet zijn en wat er allemaal in jouw omgeving in de lucht zit. Er zit altijd wel een vrij kanaal tussen. Maar dit is altijd een momentopname. Kan zo weer anders zijn de dag erna. Kun je je modem daar lekker op zetten. Vaak gebruiken mensen kanaal 13/14 niet en zitten de meeste modems op de genoemde kanalen 1,6 en 11. :P
Ik ken die app niet. Op mijn Android device heb ik lange tijd een andere app (WiFi Stumbler geloof ik) gebruikt. Op mijn laptop zweer ik bij Netstumbler.
[...]

Detail, thnx voor de tip. :)
:)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001

TiMMieJ

PSN: Orixez

Allen,

Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over hickups op de lijn. Ik heb net een nieuwe ziggo lijn en heb in wow en pings af en toe een increase naar 2000ms. Lijkt op de buiten lijn te zitten. Heb een niewe UBEE modem. Mijn waarde's zijn:

Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

1 Locked QAM256 202000000 Hz -6.2 dBmV 34.4 dB
2 Locked QAM256 178000000 Hz -4.2 dBmV 32.3 dB
3 Locked QAM256 186000000 Hz -4.7 dBmV 27.5 dB
4 Locked QAM256 194000000 Hz -6.0 dBmV 28.4 dB
5 Locked QAM256 210000000 Hz -7.9 dBmV 33.7 dB
6 Locked QAM256 218000000 Hz -7.3 dBmV 33.6 dB
7 Locked QAM256 226000000 Hz -7.0 dBmV 33.4 dB
8 Locked QAM256 234000000 Hz -6.4 dBmV 35.9 dB

20245738 37307

Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 57.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 6
T4 Timeout 0

Is dit erg slecht met de T3 timeouts? Mijn modem is de EVW321B Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.6006

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
Heb je er een rijgwandcontactdoos, splitter of multitap tussen zitten met meer dan 3 uitgangen?

Je signaan wordt zowel upstream als downstream zo erg gedempt dat je modem met veel moeite de verbinding in stand kan houden.

je DS SNR moet minimaal 35dB zijn en je US TX mag echt max 55dB zijn lager dan 49dB is het liefst gewenst.

• Mawlana
Je downstream levels zijn wat aan de lage kant (maar nog wel binnen de grenzen van de specificaties). Je upstream level is aan de vrij hoge kant met 57dBmV (ED3.0 schrijft 58,2dBmV voor als max zonder channel bonding).

Wanneer ik het aantal correctables en uncorrectables zie, dan schrik ik me wel dood. Wat is de uptime van je modem?

Kan je nog iets vertellen over hoe het modem is aangesloten?

• TiMMieJ

TiMMieJ

Ik heb de kabel afgemonteerd in de meterkast. Daar zit het nieuwe AOP van de ziggo welke men leverde bij het pakket. Daarvandaan de aop op versterken gezet voor tv en direct een kabel naar het modem.Netjes zoals beschreven in de handleiding. Niets vreemds zeg maar. Ik heb het modem hier net herstart voordat ik de waarde's postte.

System Up Time 0 days 00h:27m:45s

[ Voor 5% gewijzigd door TiMMieJ op 10-02-2014 22:02 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TiMMieJ schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:01:
Ik heb de kabel afgemonteerd in de meterkast. Daar zit het nieuwe AOP van de ziggo welke men leverde bij het pakket. Daarvandaan de aop op versterken gezet voor tv en direct een kabel naar het modem.Netjes zoals beschreven in de handleiding. Niets vreemds zeg maar. Ik heb het modem hier net herstart voordat ik de waarde's postte.

System Up Time 0 days 00h:27m:45s
Het zou kunnen zijn dat er een schade in de kabel zit, of dat je de kabel simpelweg foutief hebt afgemonteerd... Het beste kun je even bellen met de klantenservice, die zullen op basis van deze waarden best een van m'n collega's voor je willen inplannen :)

• TiMMieJ

TiMMieJ

@Timmert heb je een voorbeeld van hoe hij gemonteerd moet zitten dan?

Ik heb de volgende AOP geplaatst zie linksboven:

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggozakelijk.nl/documents/Diverseafbeeldingen/b2b4.jpg
Pagina: 1 ... 65 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]