Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:17:
UPC gebruikt bijvoorbeeld Nagravision en Ziggo Irdeto. Ik denk niet dat je die twee verschillende encryptiemethoden over dezelfde kabel kan aanbieden.

Als het technisch kan, hadden ze het denk ik wel allang gedaan.
Kan gewoon. Canal Digitaal (aanbieder van satelliet televisie in Nederland) bood in het verleden zijn kanalen aan met twee coderingen tegelijkertijd: Irdeto 2 en Seca2 (en later, huidig: Seca3). Inmiddels is Irdeto 2 uitgefaseerd. Je ziet het bij andere satellietproviders wel meer, tegelijkertijd meerdere coderingen op 1 kanaal, bijv: Seca 3, NDS, Irdeto 2 en CW. Dus ja, het kán technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:15:

Ik vind die overname HE-LE-MAAL niets, ik ben van mening dat de overheid beide bedrijven moet dwingen om hun diensten in heel Nederland aan te bieden. Waarom dwingen? omdat ze nu gewoon ons vern**ken daar ben ik echt van overtuigt. ZIGGO wil expres niet in gebieden van UPC opereren dat houden ze zelf gewoon tegen. Andersom is het precies zo.
Ik zie er wel voordelen in, want eerder kon die kabelmarkt niet worden opgebroken. Die mogelijkheid schijnt door de komende veranderingen die op stapel staan wel te kunnen zoals ook ergens beschreven staat in een artikel op het Tweakers.net nieuwsoverzicht.

Daarbij als ze meer monopolie krijgen en ze (wat ze nu ook al doen eigenlijk) een contentleverancier (zoals bijv. een NGC of Discovery) gaan dwingen voor een hogere prijs hun content door te laten (of juist niet, waardoor NGC of Disc. van de kabel verdwijnt) gaat dit andere platformen in de kaart spelen zoals Canal Digitaal (satelliet TV) en glasvezelaanbieders als KPN.

Natuurlijk is het op dit moment zo volgens een artikel op Totaaltv.nl dat kabel (met Ziggo als aanbieder) beeldtechnisch gezien de beste kwaliteit levert, maar helemaal klopt dit ook weer niet ten aanzien van glasvezel die beter zou kunnen. Ligt ook weer op welk netwerk de handel wordt geleverd. Van het KPN netwerk WBA+ weten we dat het ruk is, maar WGDO daarentegen is kwalitatief erg goed qua digitale TV. Nadeel is dat WDGO niet landelijk dekkend is (voor zover glasvezel al landelijk dekt), en niet overal dat netwerk is aangelegd. Iets met kostenplaatje. Ik heb vernomen dat WGDO niet meer wordt aangelegd, enkel nog dat verschrikkelijke WBA+.

Dus eindelijk gebeurd er wat op de telecommarkt, want qua kabel zat het al jaren op slot! En dat gaat nu eindelijk veranderen. Laat het maar gebeuren, des te eerder de handel gaat klappen, en het voordeel dat het kabelnetwerk wordt open gesteld voor andere partijen. Dit betekent concurrentie, en dit betekent dat de prijzen weer onder druk komen te staan welke in ons voordeel kan werken als consument.

Wat ook zo grappig is aan dat glasvezel/coax verhaal is dat al die kabelboeren eigenlijk voor 90% zelf glasvezel gebruiken. Vaak al tot aan de wijkkast in jouw straat. Dit wordt technisch ook wel FTTC genoemd (Fiber To The Curb). De kabelboer noemt dit overigens het HFC netwerk.
Dat laatste stukje is nog coax. Dus ja, om te stellen als kabelboer dat er nog veel mogelijk is met coax en daar nog veel uitgehaald kan worden komt ook enkel doordat het hele netwerk erachter al van glasvezel is. :+ Leuke misleiding van een kabelboer, die doet alsof coax superieur is aan glasvezel maar zelf bijna het hele netwerk uit glas laat bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:21
vlijmen schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:05:
[...]

Ik hoop voor jullie dat op dit puntje Liberty Global de Telenet strategie overneemt. Ze hebben geen 2P diensten meer alleen 3P.

*KNIP*
Dat hoop ik niet, ik heb liever keuze in wat ik afneem dan dat ik verplicht telefonie in mijn pakket moet nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:45:
Wat ook zo grappig is aan dat glasvezel/coax verhaal is dat al die kabelboeren eigenlijk voor 90% zelf glasvezel gebruiken. Vaak al tot aan de wijkkast in jouw straat. Dit wordt technisch ook wel FTTC genoemd (Fiber To The Curb). De kabelboer noemt dit overigens het HFC netwerk.
Dat laatste stukje is nog coax. Dus ja, om te stellen als kabelboer dat er nog veel mogelijk is met coax en daar nog veel uitgehaald kan worden komt ook enkel doordat het hele netwerk erachter al van glasvezel is. :+ Leuke misleiding van een kabelboer, die doet alsof coax superieur is aan glasvezel maar zelf bijna het hele netwerk uit glas laat bestaan.
Dan nog.. Er gaat met de huidige techniek bijna 60 mbit/s in een 8 MHz kanaal op de kabel. Bij de 1000MHz die ongeveer beschikbaar is op de kabel is er dus zo'n 7 Gbit/s mogelijk.
Daar gaat natuurlijk wel een deel vanaf voor de televisie,maar laten we zeggen dat er 5 Gbit/s overblijft voor internet.
Dit deel je dan met je straat of wijk, afhankelijk van hoeveel gebruikers er zijn. Dat is dan nog echt heel ruim om zeer snel te kunnen internetten met zijn allen.
Een kabelboer heeft altijd de mogelijkheid om een druk segment te splitsen, zodat er weer een verdubbeling is in capaciteit.

Kabelaars hebben wat mij betreft gelijk dat er in ieder geval voor de komende tijd meer dan genoeg bandbreedte is op de coax kabel.
Buiten dat zou het zou natuurlijk wel leuk zijn als ze wat meer aandacht besteden aan de uploadsnelheid. Niet dat veel mensen werkelijk een hoge uploadsnelheid nodig hebben.. Er zijn vrij grote wijzigingen nodig om een hogere upload te geven. De huidige verdeling van hoge download/lage upload zit min-of-meer in het netwerkontwerp ingebouwd, maar ze hadden het net zo goed andersom kunnen bouwen.
Het wijzigen van die verdeling kost in ieder geval een boel tijd en geld.

Nu ben ik geen echte kabel-kenner, maar dit komt wel aardig in de buurt van de waarheid ;-)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FatalError schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:27:
[...]

Dan nog.. Er gaat met de huidige techniek bijna 60 mbit/s in een 8 MHz kanaal op de kabel. Bij de 1000MHz die ongeveer beschikbaar is op de kabel is er dus zo'n 7 Gbit/s mogelijk.
Daar gaat natuurlijk wel een deel vanaf voor de televisie,maar laten we zeggen dat er 5 Gbit/s overblijft voor internet.
Dit deel je dan met je straat of wijk, afhankelijk van hoeveel gebruikers er zijn. Dat is dan nog echt heel ruim om zeer snel te kunnen internetten met zijn allen.
Een kabelboer heeft altijd de mogelijkheid om een druk segment te splitsen, zodat er weer een verdubbeling is in capaciteit.

Kabelaars hebben wat mij betreft gelijk dat er in ieder geval voor de komende tijd meer dan genoeg bandbreedte is op de coax kabel.
Buiten dat zou het zou natuurlijk wel leuk zijn als ze wat meer aandacht besteden aan de uploadsnelheid. Niet dat veel mensen werkelijk een hoge uploadsnelheid nodig hebben.. Er zijn vrij grote wijzigingen nodig om een hogere upload te geven. De huidige verdeling van hoge download/lage upload zit min-of-meer in het netwerkontwerp ingebouwd, maar ze hadden het net zo goed andersom kunnen bouwen.
Het wijzigen van die verdeling kost in ieder geval een boel tijd en geld.

Nu ben ik geen echte kabel-kenner, maar dit komt wel aardig in de buurt van de waarheid ;-)
Ik kan er persoonlijk in meegaan en in vinden zoals je het schetst. Bedenk je echter dat zoals je het schetst het op basis is van hoe het netwerk er nu bijligt. Dat zogenoemde HFC netwerk dus. Voor een groot gedeelte bestaat dit uit glas. De genoemde theorie kan praktisch worden uitgevoerd maar ik zet mijn kantekeningen hierbij als het netwerk nog volledig uit coax bestond. Dus de gehele infrastructuur erachter zoals dit enkele jaren geleden het geval was. Ik denk het niet, want dan hadden ze destijds al hoog van de toren geblazen en ook laten zien dat er veel kon. Dit is nu juist veelal marketingpraat om hun diensten te verkopen, en dat kunnen ze ook onderbouwen en praktisch uitvoeren aangezien de achterliggende infrastructuur dit mogelijk maakt (wat dus van glasvezel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-10 12:48
nooberke schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:56:
Dat hoop ik niet, ik heb liever keuze in wat ik afneem dan dat ik verplicht telefonie in mijn pakket moet nemen ;)
Die keuze blijf je houden, maar zoals Telenet het omschrijft, je kiest voor Alles in één of Alles apart. Neem je niet alle diensten dan wordt alles los aangerekend. Kies je voor alle diensten dan krijg je een combinatie voordeel. Bij de invoering hiervan ging iedere klant er op vooruit: Goedkoper, hogere snelheid of een gratis vaste lijn met voordelen. Voor niemand was het negatief, wil je nu de vaste lijn opzeggen lijkt het nadelig, maar eigenlijk krijg je een hogere korting dan de vaste lijn kost dus heb je die er gewoon als extra voordeel inzitten.

Een goed vergelijk maken is lastig, maar als ik kijk dat (bijna) alles iets duurder is in België maar de inkomens ook iets hoger liggen netto dan zit het allemaal wel op een redelijk gelijk niveau wat prijs van kabel diensten betreft.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:39:
Overzicht tariefwijzigingen per 1 april 2014

Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees wordt niet meer gratis.

[edit]: Bellen naar alle Nederlandse mobiele telefoonnummers wordt alleen gratis bij (vernieuwde) Volopbellen Altijd.
Wel mooi dat dit soort linkjes vroegtijdig "uitlekken" aangezien ze ons helemaal nog niet hebben geïnformeerd en de tarieven op de huidige site allemaal nog wijzen naar de "oude" tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FatalError schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:27:
[...]

Even kijken: De huidige techniek is (Euro)DOCSIS 3.0. Met de huidige 256-QAM modulatie en andere instellingen iets meer dan 50 Mbps per Internet downstream voor payload data. Waar die bovengrens van 1000 MHz vandaan komt is me ook niet duidelijk want het huidige frequentie bereik gaat tot 862 MHz. De ondergrens is ook niet 0, maar boven het gebied voor analoge radio. In theorie zo'n 93 plekken met een bandbreedte van 8 MHz elk.
Daar gaat vanaf:
RTV Transport Streams (31)
VOD Transport Streams (4)
Analoge TV kanalen (25)
Experimenteer DTV Streams (3)

Blijft over 30 plekken voor Internet downstreams. En dan nu de praktijk: Ziggo heeft 16 Internet downstreams per coaxsegment = 800 Mbps maximale capaciteit en UPC 10 Internet downstreams per coaxsegment = 500 Mbps maximale capaciteit.
Zolang ze dat maar niet allemaal tegelijk doen want recente metingen laten zien dat een coaxsegment in een stad bij Ziggo en UPC bestaat uit ongeveer 550 kabelmodems en in een dorp bij Ziggo uit ongeveer 800 kabelmodems.
Jammer genoeg moet meestal eerst de pleuris uitbreken in zo'n segment voordat de kabelboer in actie komt om te gaan splitsen. En de helft van 550 of 800 kabelmodems is nog steeds erg veel voor de beschikbare capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:17:
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij is kabeltechnologie altijd al zo geweest dat je niet meer dan een leverancier in een regio kan hebben.
Digitaal geen enkel probleem. Wij hebben hier nu ook twee aanbieders qua digitaal RTV abonnementensysteem, namelijk voormalig Casema en voormalig Multikabel.
UPC gebruikt bijvoorbeeld Nagravision en Ziggo Irdeto. Ik denk niet dat je die twee verschillende encryptiemethoden over dezelfde kabel kan aanbieden.
Alle DVB providers maken gebruik van dezelfde encryptie methode. Zoek maar op DVB Common Scrambling Algorithm (DVB-CSA). Hoe de benodigde sleutels verzonden worden verschilt per DVB Conditional Access System (DVB-CAS). Maar zowel Ziggo als UPC ondersteunen momenteel al meerdere CA systemen (UPC twee Nagravision systemen en Ziggo twee Irdeto systemen), dus dat is geen belemmering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:37:
[...]

Even kijken: De huidige techniek is (Euro)DOCSIS 3.0. Met de huidige 256-QAM modulatie en andere instellingen iets meer dan 50 Mbps per Internet downstream voor payload data. Waar die bovengrens van 1000 MHz vandaan komt is me ook niet duidelijk want het huidige frequentie bereik gaat tot 862 MHz. De ondergrens is ook niet 0, maar boven het gebied voor analoge radio. In theorie zo'n 93 plekken met een bandbreedte van 8 MHz elk.
De ondergrens loopt van 5 tot 65 MHz. Daarna komt de radioband (FM), 87,5 tot 108 MHz. Op 120 MHz begint de TV band. Die onderband (5 - 65 MHz) wordt bij UPC gebruikt voor upstream/retour. Waarschijnlijk doel jij met ondergrens voor de transportstreams (download). En het klopt inderdaad dat dit tot 862 MHz loopt. T.z.t moet ook daar nog misschien wat aan worden gedaan i.v.m. LTE/4G. Bij een minder kwalitatieve coax ga je storing merken bij de transportstreams die tussen de 800 - 862 MHz liggen.

Overzichtje van frequenties LTE/4G:

Nederland:

- KPN gebruikt in Nederland frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
- Vodafone gebruikt in Nederland net als KPN de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
- T-Mobile gebruikt in Nederland spectrum in de 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.
- Tele2 gaat in Nederland gebruik maken van de 800 MHz (band 20) en 2600 MHz (band 7) frequenties.
- Ziggo / UPC hebben in Nederland spectrum in de 2600 MHz (band 7) frequentieband.
Jammer genoeg moet meestal eerst de pleuris uitbreken in zo'n segment voordat de kabelboer in actie komt om te gaan splitsen. En de helft van 550 of 800 kabelmodems is nog steeds erg veel voor de beschikbare capaciteit.
Dit klopt inderdaad, dan pas gaan ze tot actie over en bouwen ze er een centrale bij om dit weer af te vangen. Vaak had ik te maken met klanten die al wilden overstappen of weg wilden na een lange getouwtrek met de kabelboer waar die 'storing' nou vandaan kwam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 15:04
Ai, dan zit ik er toch best een stukje naast. Mea culpa.
Buiten dat.. ik heb weleens grafieken gezien van de belasting van diverse coax segmenten: Hier was nog ruim voldoende capaciteit. Dat zegt natuurlijk niets over de staat van het hele coax netwerk.

[ Voor 65% gewijzigd door FatalError op 27-01-2014 20:28 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:52:
[...]

Waarschijnlijk doel jij met ondergrens voor de transportstreams (download).
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FatalError schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:56:
Buiten dat.. ik heb weleens grafieken gezien van de belasting van diverse coax segmenten: Hier was nog ruim voldoende capaciteit. Dat zegt natuurlijk niets over de staat van het hele coax netwerk.
Gelukkig blijkt het gros van de kabelinternetters nauwelijks gebruik te maken van hun maximale abonnementssnelheid en zijn ze ook niet allemaal gelijktijdig aan het internetten. Volgens een TNO rapport dat op verzoek van NLkabel in 2012 is gemaakt is een gemiddelde overboeking met factor 20 voor coaxsegmenten gebruikelijk, of wel voor Ziggo 20 * 800 Mbps = 16000 Mbps / 60 Mbps (volgens Ziggo het meest gekozen abonnement) = 266 kabelinternet klanten per coaxsegment.

Die gebruikelijke overboekingsfactor van 20 kan overigens veranderen naarmate het internet gedrag van de populatie verandert. De laatste paar jaar is Video On Demand via internet (denk aan Netflix en consorten) sterk in opkomst wat kan zorgen voor een zwaardere belasting van de beschikbare capaciteit dan voorheen. En als de belasting door het gebruik omhoog gaat dan zou de overboekingsfactor eigenlijk naar beneden moeten worden bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[edit]: Bellen naar alle Nederlandse mobiele telefoonnummers wordt alleen gratis bij (vernieuwde) Volopbellen Altijd.
Dus dat wordt Z2 en bellen via mobiel
Maar is er optie om vaste nr toch te behouden, heb ik toch al 25 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Dat is een behoorlijke teleurstelling zeg, dat er vanaf 1 april betaald moet worden voor bellen met andere Ziggo klanten. Het gratis onderling bellen was een van de belangrijkste redenen dat zowat de halve familie op Ziggo is overgestapt. Dat wordt dus weer mobiel bellen... Ga maar eens snel kijken of ik kan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-10 12:48
hjs schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:11:
Die optie is er:
Z2 kost €48,95
AiE Plus €53,95
De optie om je vaste nummer te behouden kost je dus €5,- p/m

ps. Per 1 april gaat dat dus €6,- p/m zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door vlijmen op 27-01-2014 21:15 ]

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:30
Dennis-L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:45:
[...]

Jawel
Het zijn alleen de wijzigigen die ze tonen.
Als je VolopBellen Altijd afneemt is het bellen naar 06-nummers vanaf 1 april 2014 gratis

Vind het wel vreemd dat bellen naar andere Ziggo abonees ineens geld moet kosten, dus per 1 april gaat de telefoon eruit :)
Vanaf 1 April is het bellen naar alle vaste én mobiele Nederlandse nummers gratis in het "vernieuwde" VolopBellen Altijd pakket. Andere Ziggo abonnees vallen onder alle vaste Nederlandse nummers, toch?!
Nu bel je nog met dit pakket nog gratis naar 15 landen, dat gaat vanaf 1 April wel geld kosten.

Aanvulling (na efkes nadenken):
W8 ff, voordat ik de gemeenschap over me heen krijg. Ik heb dit VBA-pakket in mijn abonnement. Ik vergeet even dat er ook mensen zijn die geen VolopBellen hebben en nu inderdaad niet meer gratis onderling kunnen bellen. Da's natuurlijk balen.

[ Voor 14% gewijzigd door Masimo op 27-01-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder het onderling bellen is de telefoonlijn nagenoeg zinloos geworden. Mijn mobiel heeft onbeperkt bellen in Nederland en mijn vrouw komt om in de belminuten. Enige reden om de vaste lijn te houden is het feit dat mijn schoonouders vanuit Duitsland gratis naar alle vaste nummers in Nederland kunnen bellen.

Ook maar eens gaan kijken naar een oplossing om op de mobiel met een VOIP provider goedkoop naar het buitenland te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:17:
Zonder het onderling bellen is de telefoonlijn nagenoeg zinloos geworden.

Ook maar eens gaan kijken naar een oplossing om op de mobiel met een VOIP provider goedkoop naar het buitenland te kunnen bellen.
Gewoon Skype op je telefoon (smartphone) zetten, via (Ziggo) wifi lekker bellen onder elkaar. ;)

Andere optie is dit: http://www.voiptiger.com/nl Ook voor het bellen naar het buitenland best voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:26:
[...]

Gewoon Skype op je telefoon (smartphone) zetten, via (Ziggo) wifi lekker bellen onder elkaar. ;)

Andere optie is dit: http://www.voiptiger.com/nl Ook voor het bellen naar het buitenland best voordelig.
In Nederland is het geen issue (gratis) en in het buitenland ook niet (ook gratis). Alleen NL->Buitenland kost geld.

Maar is een beetje offtopic, mijn schuld sorry mods. En dank voor de voiptiger tip, ben geen skype fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ro8in schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:53:
Misschien is dit al eerder gemeld, maar hebben andere de laatste dagen hier ook zoveel problemen met Ziggo. Ik en 2 andere collega's hebben allemaal Ziggo en de laatste tijd hebben wij alle 3 last van een weg vallende connectie om de zoveel minuten. Bijvoorbeeld wanneer je Netflix streamed dan moet hij wel 4 of 5 keer per film opnieuw de film loaden om weer verder te spelen. Tijdens film kijken kan ik er nog mee leven, maar tijdens een potje League of Legends begint dit toch bijzonder irritant te worden. Bij de Ziggo helpdesk kom ik niet verder dan het standaard restart je modem verhaaltje... Hoor graag of andere van jullie dit probleem ook ondervinden.
Hier ook een paar keer gehad per dag, sinds een dag of twee of drie. Erg vervelend.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat als er een wijziging in het contract komt ten nadele van de klant deze het contract kan beeindigen. Of gaat het per 1 april in voor alleen nieuwe klanten en dat bestaande klanten automatisch overgaan als hun contractperiode over is? Ben net een nieuwe contractperiode aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 02:27:
Is het niet zo dat als er een wijziging in het contract komt ten nadele van de klant deze het contract kan beeindigen. Of gaat het per 1 april in voor alleen nieuwe klanten en dat bestaande klanten automatisch overgaan als hun contractperiode over is? Ben net een nieuwe contractperiode aangegaan.
Staat gewoon op de site.
Kan ik mijn abonnement opzeggen naar aanleiding van deze wijzigingen?
De aangepaste tarieven geven u het recht om uw abonnement kosteloos per 31 maart 2014 te beëindigen. Overweegt u om Ziggo te verlaten of wilt u uw abonnement wijzigen? Neem dan contact op met de Klantenservice. Gratis via 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 – 1884 (€ 0,10 per minuut).
https://www.ziggo.nl/#kla...nistratie/nieuwe-tarieven
hjs schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:11:
[...]

Overzetten naar CheapConnect? Kost je 8,95 per jaar plus eenmalig 5 euro. SIP app op je telefoon en je bent bereikbaar onder je vaste nummer.

[ Voor 17% gewijzigd door Wolly op 28-01-2014 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:17:
Zonder het onderling bellen is de telefoonlijn nagenoeg zinloos geworden. Mijn mobiel heeft onbeperkt bellen in Nederland en mijn vrouw komt om in de belminuten. Enige reden om de vaste lijn te houden is het feit dat mijn schoonouders vanuit Duitsland gratis naar alle vaste nummers in Nederland kunnen bellen.

freevoipdeal, kost echt werkelijk bijna niets. Je betaalt 12 euro en krijgt dan eerst 120 dagen gratis bellen, daarna kost bellen vaak maar 1 of een paar cent per minuut. Tegen de tijd dat je tegoed weer op is, betaal je weer 12 euro, dan weer 4 maanden gratis bellen. Tegen die tijd is bij mij het jaar allang voorbij...........
Voor inkomende nummers gebruik ik cheapconnect a 8,95 per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Wordt wel een beetje off-topic zo, maar is er ergens een goede voip vergelijkingssite. Ik kan op tweakers ook nog geen algemeen topic vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooit begonnen als een voipbuster topic, maar na al die jaren is het een algemeen voip topic geworden: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

[ Voor 5% gewijzigd door job op 28-01-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50
Meh, heb nog geen brief ontvangen over de veranderende voorwaarden mbt vast-vast bellen. Jullie wel?

Heb nog niet zo lang geleden voor 2 jaar 'bijgetekend', ik neem aan dat als ze de voorwaarden veranderen dat dit dan hun probleem is en niet de mijne?

Inmiddels is er glas in de wijk en zijn er ook aanbieders gekomen (hoera), Tele2 60/60 voor 45,- per maand is dan ook wel aantrekkelijk ipv alles-in-1-extra á 70,- ofzo. Voorheen was tv bij andere aanbieders alleen zichtbaar minder HD, iemand enig idee hoe dat zit? Verder maar even inlezen over de kwaliteit van tele2.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijzigen nou alleen de Alles-in-1 abonnementen in prijs, of ook de TV+Internet abonnementen?
Daar kan ik namelijk niets over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik die pagina zo bestudeer zijn het alleen de Alles-in-1 abbo's. Eigenlijk wordt je telefoonlijn dus 6 euro in plaats van 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kan ik dan mijn grote wifi-modem incl telefonie niet omruilen voor een ouderwets klein en energiezuinig modempje voor alleen internet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:37:
Kan ik dan mijn grote wifi-modem incl telefonie niet omruilen voor een ouderwets klein en energiezuinig modempje voor alleen internet :?
Nope, die leveren ze niet meer. Maar ik heb de Cisco EPC3925 welke in bridge staat, die is ook lekker klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Het is niet alsof je zelf mag uitkiezen welk modem je krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Nope, die leveren ze niet meer. Maar ik heb de Cisco EPC3925 welke in bridge staat, die is ook lekker klein.
Tja, ook een mooi kacheltje zo te zien :o
http://www.familie-kleinman.nl/energie/?p=2385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18
Als ik het goed begrijp veranderd er niets als je al volop bellen hebt? (ook niet qua prijs?)
Ik heb alles-in-1 plus met volop bellen erbij, maar als ik het goed begrijp kan ik straks naast vaste nummers ook mobiele nummers gratis bellen, dat is een vooruitgang :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Laatst online: 27-10 21:56
Ik heb veel last van incomplete grotere downloads via Ziggo.
CD's en FLAC is geen probleem, dat komt wel binnen, maar films of bestanden van minimaal 4 gig zijn niet compleet meer.
Dit topic heb ik al doorzocht, maar vind niet een soortgelijke klacht....... Iemand met dezelfde ervaring of een (mogelijke) oplossing ?
Downloaden gaat via Sabnzbd op een Synology DS110+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 23:51
Afbeeldingslocatie: http://accessoires.upc.nl/WebRoot/UPCStore/Shops/UPC/527B/65EC/9676/D6A7/A8AF/515D/32E5/7C2B/FM_IECF_40cm_800x600.jpg

Op dit moment heb ik bovenstaan kabeltje naar een tratec versterker lopen. Deze wil ik echter net wat langer hebben zodat ik de versterker weg kan werken onder de tv kast. Ik kan de kabel alleen nergens vinden! Heb er 1 gevonden maar die is zonder hoek in de coax aansluiting. Liefst wil ik dus f-connector -> female coax met rechte hoek van +- 1 meter. Zijn deze niet verkrijgbaar ivm. signaalverlies oid? Werk het liefst niet met verloopstukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glenn77 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:40:
Ik heb veel last van incomplete grotere downloads via Ziggo.
CD's en FLAC is geen probleem, dat komt wel binnen, maar films of bestanden van minimaal 4 gig zijn niet compleet meer.
Dit topic heb ik al doorzocht, maar vind niet een soortgelijke klacht....... Iemand met dezelfde ervaring of een (mogelijke) oplossing ?
Minimaal 4GB? Maak je soms gebruik van FAT32? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 19:01
Kan je ook alleen internet bestellen bij ziggo of moet het met bellen erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bellen hoeft er niet bij, basis-tv abo wel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 19:01
Oke. Ga t verder vragen bij ziggo, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rewind. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:09:
[afbeelding]

Op dit moment heb ik bovenstaan kabeltje naar een tratec versterker lopen. Deze wil ik echter net wat langer hebben zodat ik de versterker weg kan werken onder de tv kast. Ik kan de kabel alleen nergens vinden! Heb er 1 gevonden maar die is zonder hoek in de coax aansluiting. Liefst wil ik dus f-connector -> female coax met rechte hoek van +- 1 meter. Zijn deze niet verkrijgbaar ivm. signaalverlies oid? Werk het liefst niet met verloopstukjes.
Gewoon losse kabel kopen en zelf beide connectors erop zetten?
Heb je bijvoorbeeld al allekabels.nl doorgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 15:42
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:14:
Oke. Ga t verder vragen bij ziggo, bedankt!
Verder vragen bij Ziggo?
Want in de OP en op de site van Ziggo staat onduidelijke informatie?
Je kan:

TV
Internet+TV
Telefonie+TV
Internet+TV+Telefonie
Bestellen

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 28-01-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:45:
[...]
En tot voor kort ook een ftth experiment in amersfoor, maar dat is afgeblazen niet rendabel genoeg.
100 huizen die gewoon ijskoud in de steek worden gelaten en maar een andere provider moeten kiezen

http://www.rtvutrecht.nl/...met-tvproef-vathorst.html

Ze hingen gewoon een modulator in de meterkast (ik gok dezelfde als bij fttc) en en lag nog 10 meter coax in huis.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kom net deze tegen, vind hem wel sterk :)
"Wij merken dat onze abonnees graag naar alle Nederlandse nummers bellen voor een vast bedrag per maand, niet alleen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Kosteloos bellen met uw vaste lijn naar andere vaste Ziggo aansluitingen komt daarom te vervallen. In plaats daarvan bieden we nu VolopBellen Altijd aan. In deze bundel is het bellen naar alle Nederlandse vaste én mobiele nummers gratis", aldus Ziggo in een verklaring.

Moet zijn:

"Wij merken dat onze abonnees graag alleen maar bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen, waar Ziggo helemaal niets aan verdiend. Kosteloos bellen met uw vaste lijn naar andere vaste Ziggo aansluitingen komt daarom te vervallen. In plaats daarvan bieden we nu VolopBellen Altijd aan. In deze bundel is het bellen naar alle Nederlandse vaste én mobiele nummers gratis en verdienen wij er ook nog wat aan!", aldus Ziggo in een verklaring.
Thnx Tobias ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 17:48
hjs schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:19:
Kom net deze tegen, vind hem wel sterk :)

[...]

Thnx Tobias ;)
Das toch gewoon een extra dienst. Op de ziggo website staat nog gewoon dat bellen naar ziggo abbonees gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glenn77 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:40:
Dat komt waarschijnlijk door de take down notices die film maatschappijen indienen bij de nieuwsgroep beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Down Under schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:06:
[...]

Das toch gewoon een extra dienst. Op de ziggo website staat nog gewoon dat bellen naar ziggo abbonees gratis is.
Vanaf 1 april dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Homer.J schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:13:
[...]

Dat is een behoorlijke teleurstelling zeg, dat er vanaf 1 april betaald moet worden voor bellen met andere Ziggo klanten. Het gratis onderling bellen was een van de belangrijkste redenen dat zowat de halve familie op Ziggo is overgestapt. Dat wordt dus weer mobiel bellen... Ga maar eens snel kijken of ik kan overstappen.
Same here... Ik stap dus ook terug op TV+Internet. Dan maar geen Alles-in-1 meer. Van de 6 euro die ik me uitspaar, verhoog ik mijn belbundel op mijn mobiel wel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 07:12

Accountant

Mindset+goal= Succes

Wellicht een hele domme vraag maar bij volop bellen kun je toch wel nog gratis naar ziggo klanten bellen?
Bij alles in 1 zonder volop bellen moet je per 1 april gaan betalen naar ziggo klanten zo zeg ik het toch goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Accountant op 28-01-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:17
Ziggo was goed, de laatste paar maanden is het slecht geworden.

Haperende mailbox, pingtijden omhoog enz.

Als ik nu ook nog moet gaan betalen naar ziggo klanten, zeg ik de boel op en zoek wat anders, ik krijg nu weer het @home gevoel van 14 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-10 20:18
Iemand ervaring met het in bridge-modus zetten van de Ubee EVW3200? Ik heb vanmiddag gebeld en de medewerkster zei dat ze het in orde zou maken. Er is echter nog niks veranderd en de modem geeft nog steeds een wifi signaal uit. Is het normaal dat dit even duurt? Of moet ik zelf nog iets doen om het voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het 2 keer gedaan, beiden in 5 minuten voor elkaar. Nog even bellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-10 20:18
Bedankt voor je antwoord :) . Ik zal nog een keer bellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:34:
Hier is het 2 keer gedaan, beiden in 5 minuten voor elkaar. Nog even bellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Laatst online: 15:18
Hm, dus als je volop bellen altijd hebt, kost het bellen naar een nederlandse 06 niets, en als je vast naar een andere ziggo abonnee belt 9 cent per minuut. Strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Toch wel toevallig, de heren directeuren van Ziggo strijken tientallen miljoenen euro's op met de overname deal en tegelijkertijd worden de tarieven verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:50
Dat is inderdaad belachelijk. Volgens mij moet het nu juist goedkoper kunnen :s .

Naja, iemand ervaring met het Cisco EPC3925 modem ter vergelijking met een zyxel p-2812hnu-f1 ?
De laatste hebben wij nu bij Euphony maar is enorm traag met wifi/slecht bereik. Daarom had ik een oude router van kpn (gigaset) erachter gezet dit werkte altijd prima maar ineens klapte deze router eruit en toen kreeg ik het nooit meer aan de praat.
Daarom wou ik nu een wifi extender/AP kopen. Nog tijdelijk één maand voor de zyxel, maar dit is natuurlijk ook handig bij de Cisco, want ik denk (te lezen op internet). Dat die ook vrij matige wifi heeft.
Nu heb ik één etage hoger of lager -80/-90 Dba. Dat werkt dus totaal niet :+ en wordt er stront gek van.

Maar nu denk ik dus dat een wifi extender nooit weggegooid geld zal zijn in onze ervaring mbt dit huis?
(of is de Cisco zo goed wellicht?)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:54

IkWilbert

Het is mij!

Bracha25 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:13:
Hm, dus als je volop bellen altijd hebt, kost het bellen naar een nederlandse 06 niets, en als je vast naar een andere ziggo abonnee belt 9 cent per minuut. Strange...
Nee toch? Volop bellen is gratis bellen naar nederlandse nummers en mobiele nummers. Dit kost dan 9, 95 in de maand. Mensen die geen volop bellen altijd hebben konden gratis onderling bellen... dat kan vanaf 1 april niet meer. Dus gaan betalen per minuut of volop bellen erbij nemen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Laatst online: 15:18
IkWilbert schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:52:
[...]

Nee toch? Volop bellen is gratis bellen naar nederlandse nummers en mobiele nummers. Dit kost dan 9, 95 in de maand. Mensen die geen volop bellen altijd hebben konden gratis onderling bellen... dat kan vanaf 1 april niet meer. Dus gaan betalen per minuut of volop bellen erbij nemen.
Je hebt gelijk. Zag de vaste nummers niet specifiek vermeld staan (https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u2) maar staat onderaan wel genoemd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bizar, ik heb nu Alles-in-1 plus van 53,95. Heb gevraagd of mijn abo naar TV + Internet Z2 gaat van 48,95, maar het antwoord van Ziggo is dat het TV + Internet Z3 wordt van 58,95 8)7

Nu maar eens gevraagd wat te doen om dat te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gestoord dat ze nog steeds adverteren dat het bellen naar Ziggo van Ziggo gratis is op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Als je nu dus een abo neemt met welkomstkado kan je die opzeggen op het moment dat de prijzen worden verhoogd. Snel verdiend zo´n tab 3 :)
De aangepaste tarieven geven u het recht om uw abonnement kosteloos per 31 maart 2014 te beëindigen. Overweegt u om Ziggo te verlaten of wilt u uw abonnement wijzigen? Neem dan contact op met de Klantenservice. Gratis via 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 – 1884 (€ 0,10 per minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:24:
Ook bizar, ik heb nu Alles-in-1 plus van 53,95. Heb gevraagd of mijn abo naar TV + Internet Z2 gaat van 48,95, maar het antwoord van Ziggo is dat het TV + Internet Z3 wordt van 58,95 8)7

Vreemd zeg? Wil ook graag naar z2.

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 28-01-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:24:

Zit je niet toevallig nog vast aan een lopend contract? Dat ze alleen een verhoging accepteren en geen verlaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:35:
[...]

Zit je niet toevallig nog vast aan een lopend contract? Dat ze alleen een verhoging accepteren en geen verlaging?
Nee, maandcontract. Ben al jaren klant. En met de recent aangekondigde verhoging van de tarieven kan je sowieso van elk contract af :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:33:
[...]

Vreemd zeg? Wil ook graag naar z2.
Met die wijziging die aanstaande is wil ik sowieso naar Z2. Was ik al van plan per maart want einde jaarcontract, maar nu al helemaal. Reinste kolder dat het niet zou mogen :/ Welnu.. dan maar opzeggen en nieuw abonnement afsluiten, zij voeren een wijziging door waar ik en meerdere hier niet mee akkoord gaan en dus willen switchen naar een abbo zonder telefonie > kan dat alleen als het meer moet kosten 8)7

Het is dat DSL geen concurrent is voor tv noch internet (Telfort/Online en co kunnen slechts op 8 v/d 20 uitkomen qua download) en ik dat echt een te grote stap terug vind tov nu bij Ziggo. Nee, dan liever UPC, maarja regiomonopolie die nu landelijk onder hetzelfde bedrijf verder gaat. Hun basispakket alleen al is beter gepositioneerd en om die slechte recorders/receivers geef ik niks, heb toch een CI+ slot. Tis ook weer zo wat omwille v/d kabel te verhuizen naar upc gebied :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 21:40
Gewoon opbellen straks dat je wil opzeggen, meeste bedrijven hebben een retentieteam en die zullen een stuk meegaander zijn om je te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 18:27
Dan krijg je een 2jarig contract en de eerste 6 maanden 50% korting. Toen niet genomen, omdat ik geen 2 jaar wil vastzitten aan een contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 21:40
Wanneer zijn ze begonnen met die tweejarige contracten? of is dat alleen voor bestaande leden oid?

Ik denk er sterk over na om dit jaar weer eens te verkassen, ben nerd genoeg om te kijken of ik een crib in een glasvezelwijk kan vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Crazyanz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:56:
Gewoon opbellen straks dat je wil opzeggen, meeste bedrijven hebben een retentieteam en die zullen een stuk meegaander zijn om je te behouden.
Dat had ik vorig jaar al gedaan > van AieB naar AieP gegaan en gratis humax 5200 gekregen, nu ja 'gratis' > doorverkocht voor 200, kostte mij 120 dus 80 winst :P Als ik dit jaar dat opnieuw doe of probeer zul je wel..
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:00:
Dan krijg je een 2jarig contract en de eerste 6 maanden 50% korting. Toen niet genomen, omdat ik geen 2 jaar wil vastzitten aan een contract.
krijgen.. tuurlijk Ziggo is bij gebrek aan beter de enige optie, maar om daar nu met een 2 jaar contract aan vast te zitten? Beetje teveel v/h goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 2-jarig contract met wat extra voordeel is prima als er binnen 2 jaar geen concurrent op de markt komt. Een belangrijke vraag wordt dan: hoe ver van te voren weet je het of er mogelijk glasvezel naar jouw omgeving wordt gelegd? Als dat minder dan 2 jaar van tevoren is is zo'n 2-jarig contract opeens een vervelend tijdslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reclame van ziggo op tv begint ook al vervelend te worden
Als ze nou weer wat nieuws bedenken

Wat me ook al opviel dat upc reclame er bijna gelijk achteraan kwam
Allebij met alles 1 een pakketten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:54
Wolly schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:31:
Gestoord dat ze nog steeds adverteren dat het bellen naar Ziggo van Ziggo gratis is op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Als je nu dus een abo neemt met welkomstkado kan je die opzeggen op het moment dat de prijzen worden verhoogd. Snel verdiend zo´n tab 3 :)

[...]
Al een poging gewaagd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:31:

[...]
Dat zal niet lukken, de nieuwe tarieven zijn namelijk bekend gemaakt (alhoewel ik nog geen mail oid heb gehad). Je kan niet nu nog wisselen en dan per 31-3 opzeggen, je weet namelijk welke kosten je mee akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:00:
[...]

Dat zal niet lukken, de nieuwe tarieven zijn namelijk bekend gemaakt (alhoewel ik nog geen mail oid heb gehad). Je kan niet nu nog wisselen en dan per 31-3 opzeggen, je weet namelijk welke kosten je mee akkoord gaat.
als volledig nieuwe klant is de kans groot dat je dit niet weet, dan moet je dit gemeld krijgen tijdens het gesprek met de agent, gebeurd dat niet dan weet je het niet, zodra het dan aangepast wordt heb je recht om op te zeggen.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Ik denk idd dat dit lastig zal worden als je al bestaande klant van Ziggo bent. En denk dat ze voor nieuwe klanten al de nieuwe tarieven contracteren.
Het is maar dat ik de topic hiero lees, hoe had ik dit anders moeten weten? Op de homepagina van Ziggo kan ik namelijk ook geen informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:18:
Ik denk idd dat dit lastig zal worden als je al bestaande klant van Ziggo bent. En denk dat ze voor nieuwe klanten al de nieuwe tarieven contracteren.
Het is maar dat ik de topic hiero lees, hoe had ik dit anders moeten weten? Op de homepagina van Ziggo kan ik namelijk ook geen informatie vinden.
Nope, dat kunnen ze niet, want ze geven duidelijk aan dat de tarieven pas per 1 april in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:00:
[...]

Ik heb het over nieuwe abo's, de link die ik gaf gaat daar ook over.

Nieuwe abonnee´s worden niet ingelicht dat de tarieven worden gewijzigd, zie die link maar https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Zojuist een chatsessie gehad:

U chat momenteel met xxxx

[small]Ik: Hallo
Ziggo: Welkom bij Ziggo. Mijn naam is Ziggo. Hoe kan ik u helpen?
Ik: Ik wilde zojuist een abonnement met een cadeautje afsluiten maar lees net op een forum dat jullie je abonnementen per 1 april verhogen.
Ik: Klopt dit?
Ziggo: Ja, dat klopt. Heeft u een vraag over de nieuwe tarieven per 1 april 2014?
Lees meer op Nieuwe tarieven Ziggo of Tarieven 2014.
Ziggo: https://www.ziggo.nl/#kla...nistratie/nieuwe-tarieven
Ik: Hoe zit het dan voor mij als ik het abonnement nu al afsluit?
Ik: Betaal ik dan meteen de nieuwe tarief?
Ziggo: Nee, per 1 april wordt het pas verhoogd
Ik: Maar als ik dan een abo met cadeau kies en per 31 maart besluit om op te zeggen
Ik: hoe zit het dan daarmee?
Ziggo: Dat is niet mogelijk. U gaat daarbij een jaarcontract aan.
Ik: Maar ziggo breekt dan toch een contractbreuk als ik nu afsluiten en Ziggo de tarieven ophoogt?
Ziggo: Nee, want het is al bekend. De klant weet al dat de tarieven worden verhoogd en sluiten dan nu een jaarcontract af.
Ik: Hmm ok, als ik het bericht dus niet toevallig had gezien en geen chatsessie had gestart had ik ook niet kunnen weten dat de tarieven opgehoogd worden. (had nog op de ziggo pagina gekeken maar niet kunnen vinden)
Ziggo: Als u een abonnement had besteld zonder weten hiervan, zou dat in de bevestigingsbrief vermeldt staan en heeft u altijd nog 7 dagen wettelijke bedenktijd om te annuleren.
Ik: dan ga ik even op de link kijken naar de nieuwe prijzen
Ik: dank je wel voor je hulp
Ziggo: Dat is prima. U kunt een pakket bestellen via de website, telefonisch of via de chat
Ziggo: Geen dank.[/small]

[ Voor 97% gewijzigd door Eskiya op 29-01-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha, dus als je nu klant wordt krijg je (pas) in je bevestigingsbrief te lezen dat de tarieven eerdaags omhoog gaan. Ze gebruiken de 7 dagen bedenktijd om je de mogelijkheid te geven daar niet mee akkoord te gaan. Niet heel handig of netjes, maar volgens mij verder niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jerrythafast schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:12:
Aha, dus als je nu klant wordt krijg je (pas) in je bevestigingsbrief te lezen dat de tarieven eerdaags omhoog gaan. Ze gebruiken de 7 dagen bedenktijd om je de mogelijkheid te geven daar niet mee akkoord te gaan. Niet heel handig of netjes, maar volgens mij verder niets op aan te merken.
Welk serieus bedrijf verkoopt nou iets en zegt naderhand dat je eigenlijk iets anders hebt gekocht en dat je maar actie moet ondernemen nav die melding achteraf.

Totaal onlogisch en eerlijk gezegd aardig ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, in de huidige tijd zou je bijna de vraag kunnen veranderen in "Welk serieus bedrijf licht (aanstaande) klanten wél fatsoenlijk in?" Ik heb trouwens ook nog steeds geen mail of brief van Ziggo ontvangen waarin wordt aangekondigd dat de tarieven omhoog gaan. Alleen dit uitgelekte linkje geeft die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet kan iedereen opzeggen ongeacht of ze nu een niuew abonnement nemen of niet. De voorwaarden en of prijzen veranderen ten nadele van de klant, en in dat geval mag de klant altijd opzeggen. Let wel: voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Laatst online: 27-10 21:56
job schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:29:
[...]

Dat komt waarschijnlijk door de take down notices die film maatschappijen indienen bij de nieuwsgroep beheerder.
dus moet ik nu toch een payservertje overwegen voor enkel de films... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Laatst online: 22-10 20:31
Glenn77 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:18:
[...]

dus moet ik nu toch een payservertje overwegen voor enkel de films... ?
Ziggo heeft sowieso maar een lage retentie op zijn nieuwsgroepen. Het beste kun je inderdaad via een andere manier je nieuwsgroepen binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 12:47
Jerrythafast schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:12:
Klopt, gisteren voor mijn ouders hun abo van alleen tv naar all-in-1 overgezet en er zou eerst een brief gestuurd worden met de voorwaarden daar in. Daar mocht binnen 7 dagen op worden gereageerd/geannuleerd.

In die brief zullen heus wel de nieuwe tarieven staan, zodat een ieder bekend daarmee is. Wel slim :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-10 16:41
Netjes van Ziggo:
In mei 2013 een jaarcontract afgesloten. Ondertussen het huis verkocht, waardoor we in februari en maart tijdelijk bij iemand anders inwonen (krijgen pas april de sleutel van de nieuwe woning). Contract stopzetten kan niet (=contractbreuk). Ze boden ons direct aan om het merendeel van de abo-kosten in die periode te crediteren. Wat een telefoontje wel niet allemaal kan doen!

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Klopt het dat thepiratebay nog steeds wordt geblokkeerd? Want ik kan er nog steeds niet op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:00
Zombymario schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:37:
Klopt het dat thepiratebay nog steeds wordt geblokkeerd? Want ik kan er nog steeds niet op.
thepiratebay.se is gewoon bereikbaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo501
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Als je met "Volop bellen Altijd" ook onbeperkt naar mobiele nummers kan bellen is in bepaalde gevallen ideaal en klinkt heel verleidelijk. Maar heb het idee dat er toch een addertje onder het gras zit...

En dat ze per 1 april de tarieven gaan veranderen...klinkt alsof het om 1 april grap gaat...

Maar ik kan het ook mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mo501 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:11:
Als je met "Volop bellen Altijd" ook onbeperkt naar mobiele nummers kan bellen is in bepaalde gevallen ideaal en klinkt heel verleidelijk. Maar heb het idee dat er toch een addertje onder het gras zit...

En dat ze per 1 april de tarieven gaan veranderen...klinkt alsof het om 1 april grap gaat...

Maar ik kan het ook mis hebben
Waarom een addertje? Voorwaarden staan gewoon vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mo501 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:11:
Geloof ik gelijk, mijn buurvrouw was gelijk geintresseerd in Ziggo.
Die heeft nu een kpn-abo en betaald 15,- pm voor onbeperkt bellen incl 06-nummers.

Alles in 1 basis incl onbeperkt bellen ben je voor 55,- klaar, dat is dus minder dan ze nu betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Domino schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:40:
[...]

thepiratebay.se is gewoon bereikbaar hier.
Ik krijg nog steeds http://blokkade.ziggo.nl/

Misschien dat Ziggo BREIN wilt pesten en thepiratebay.se wel blokkeert voor de gemeente Haarlemmermeer (want BREIN zit in Hoofddorp en dat ligt net als Nieuw-Vennep, waar ik woon, in de gemeente Haarlemmermeer).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:00
Hier (Nieuwegein) doet 'ie het gewoon. Wellicht een kwestie van history/browsercache leegmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:50
Een euro per maand duurder is nou niet echt een ramp. Maar met 3,5 (of 6??) miljoen gebruikers. En een heleboel alles-in-1 pakketen zal het vast wel 2 miljoen omzet extra zijn :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens dit zijn er 1,6 miljoen telefonieklanten. Nu zal er een klein gedeelte TV+Telefonie hebben (waarvan de prijs niet omhoog gaat), dus laten we 1,5 miljoen mensen met Alles-in-1 als uitgangspunt nemen. Dan levert de prijsverhoging ze 1,5 miljoen * 12 = 18 miljoen extra inkomsten op op jaarbasis.

Wat hierin natuurlijk niet is meegenomen is:
*De mensen die ze hiermee hebben weggejaagd van Alles-in-1 naar TV+Internet. Dat kost ze 5 euro per klant per maand, oftewel 60 euro per klant per jaar.
*De mensen die naar aanleiding van de prijsverhoging VolopBellen erbij nemen, wat dat verlies weer enigszins zou kunnen compenseren.
*De toegenomen telefooninkomsten door klanten die onderling niet meer gratis bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Weet iemand toevallig of en zo ja hoelang de proefperiode is bij het gebruik maken van een nieuwe smartcard? Ik heb er nog 1 liggen en wil die eens gaan gebruiken :)

Heb al gezocht op de website en dergelijke, maar het lijkt wel of het nergens wordt gecommuniceerd. Dus bedankt als iemand het bijvoorbeeld door een recente ervaring weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die proefperiode is er helaas niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 13:12

icecreamfarmer

en het is

Wat veranderd er nu als je alles in 1 plus hebt?
Die had als telefonie altijd het voordeel boven basis dat er gratis bellen naar ziggo nummers bijzat.

Dit vervalt dus nu :?
Als ik het goed begrijp gaat de prijs met €1 omhoog en krijg je er minder voor terug?
Of zit ik er nu naast?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

icecreamfarmer schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:21:
Wat veranderd er nu als je alles in 1 plus hebt?
Die had als telefonie altijd het voordeel boven basis dat er gratis bellen naar ziggo nummers bijzat.
Volgens mij zat dat gewoon standaard bij allen in 1. Ook bij basis.
Maar inderdaad, abo wordt een euro duurder en gratis onderling bellen vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 13:12

icecreamfarmer

en het is

hjs schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:32:
[...]

Volgens mij zat dat gewoon standaard bij allen in 1. Ook bij basis.
Maar inderdaad, abo wordt een euro duurder en gratis onderling bellen vervalt.
Dat is dan veranderd, want dat is niet altijd zo geweest.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 63 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]