Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:47:
Doe eens een trace naar www.booking.com
Wellicht wordt je IP geblocked.
1
2
3
4
5
| Tracing route to www.c.booking.com [5.57.16.220] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms 2 ms <1 ms 192.168.1.1 2 192.168.1.1 reports: Destination host unreachable. |
Via een website die ook traceroute kan doen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 5.57.16.220 is from United Kingdom(UK) in region Western Europe TraceRoute from Network-Tools.com to 5.57.16.220 [www.booking.com] Hop (ms) (ms) (ms) IP Address Host name 1 0 0 0 8.9.232.73 xe-5-3-0.edge3.dallas1.level3.net 2 103 103 103 4.69.145.190 vlan80.csw3.dallas1.level3.net 3 106 106 106 4.69.151.158 ae-83-83.ebr3.dallas1.level3.net 4 Timed out Timed out Timed out - 5 104 116 104 4.69.202.65 ae-101-101.ebr1.atlanta2.level3.net 6 106 106 105 4.69.148.106 ae-6-6.ebr1.washington12.level3.net 7 105 107 105 4.69.143.214 ae-1-100.ebr2.washington12.level3.net 8 104 104 104 4.69.148.49 - 9 104 105 104 4.69.137.77 ae-44-44.ebr2.london1.level3.net 10 106 106 106 4.69.153.134 ae-57-222.csw2.london1.level3.net 11 104 105 105 4.69.139.100 ae-24-52.car3.london1.level3.net 12 107 107 107 195.50.90.174 booking.com.car3.london1.level3.net 13 Timed out Timed out Timed out - 14 Timed out Timed out Timed out - 15 Timed out Timed out Timed out - 16 Timed out Timed out Timed out - |
Nee, alles staat uit wat dat betreft.antartic schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:11:
Heb je wellicht in je router een soort filter aanstaan om adult content te blokken oid?
Ik wil mijn router ook liever niet resetten naar fabrieksinstellingen, dan moet ik alles weer terug configureren.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Meen dat de Humax ietsje beter was en ook als mediaplayer kon dienen, dus dat zou handig zijn.
Aan de andere kant: de ab van mijn Denon receiver snapt wel codes van Samsung maar niet, van Humax.
Dus beiden heeft zijn voordelen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
En via de CLI dan op je pc/laptop? Trouwens, hoge latency van minimaal 100ms? Ik kom aan een gemiddelde van 11ms als ik een TRACERT uitvoer in de CLI.VAnTurenhout schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:02:
[...]
Via een website die ook traceroute kan doen:
Maar dit is de enige website die problemen geeft? Kan een tijdelijke verstoring zijn in de routering. Als de rest het wel normaal doet, dan kan het icidenteel zijn.
Ik ga zometeen de opgeslagen instellingen eens terugzetten en kijken wat hij dan doet. Eerst een hotel boeken :-)
Per maand is het opzegbaarraven22 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:59:
Weet iemand zo toevallig hoelang van tevoren je een contract kunt afsluiten?
Als ik het me goed herinner kan je dit niet van te voren aangeven. (Zit je met overstap kan het volgens mij maximaal een maand zijn ivm opzegtermijn).raven22 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:59:
Weet iemand zo toevallig hoelang van tevoren je een contract kunt afsluiten?
Denk dat je even moet twitteren of bellen naar klantenservice.
Mits je geen jaarcontract hebt...
Seriously? Nope, not a bit...
Postcode 7424 (Deventer)
Na het posten van m'n bericht is m'n oude snelheid weer terug
[ Voor 31% gewijzigd door Eskiya op 21-01-2014 21:08 ]
7412 hier en ziggo is tergend traag nu inderdaad.Eskiya schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:05:
Ondervinden momenteel nog meer mensen een trage internetverbinding?
Postcode 7424 (Deventer)
Na het posten van m'n bericht is m'n oude snelheid weer terug
Verwijderd
Betreft een regiostoring, in Deventer, maar ook Bathmen, Colmschate, Wesepe, Steenenkamer:Danfoss schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:11:
[...]
7412 hier en ziggo is tergend traag nu inderdaad.
Signaalstoring bij Ziggo
Door een storing kunt u helaas tijdelijk verminderd gebruik maken van Internet. U ervaart hierdoor langzaam of niet werkend Internet.
Onze excuses hiervoor. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing.
Status: onopgelost
Start: 21 januari, 21.27 uur
Verwacht einde: voor 22 januari, 04.00 uur
Elke avond tussen 11:00 en 11:15 gaat mijn ziggo verbinding raar doen. (Dit is overigens de volgende ochtend weer over). Alle openstaande verbindingen blijken hier geen last van te hebben, maar nieuwe verbindingen kunnen niet gemaakt worden. Dit betekend:
- Ik kan geen webpagina's laden
- Skype blijft gewoon door gaan
- Spotify heeft nergens last van
- Als ik een game speel als World of Warcraft wordt ik niet gedisconnect, maar ik kan geen nieuwe map in lopen, want dan gaat hij naar het laadscherm en daarna gooit hij me na 30 seconden terug op de vorige map.
- Steam werkt verder ook nog
Het klinkt als een blokkade van een port of iets dergelijks. Opmerkelijk is dat de WiFi hier geen last van heeft. Als ik de WiFi ga theteren met mn android, heb ik nergens last van. Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn, of waar ik kan beginnen met diagnostiseren.
We hebben wel sinds kort een nieuwe Asus RT-N66U router. Deze werkte in het begin prima, maar misschien dat het daar aan kan liggen. Verder wordt er ook elke avond gebruik gemaakt van Netflix. I weet verder niet of dat invloed heeft.
EDIT: Ik woon in regio Breda
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
De Humax heeft een soort "universele" afstandbediening waarmee ook de tv, dvd/blu ray en audio device kan worden bediend. Grote kans dat het andersom (Humax --> receiver) wel werktThe Eagle schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:25:
Zojuist de HDD recorder uit die aanbieding besteld. Ik zal even melden welke het geworden is
Meen dat de Humax ietsje beter was en ook als mediaplayer kon dienen, dus dat zou handig zijn.
Aan de andere kant: de ab van mijn Denon receiver snapt wel codes van Samsung maar niet, van Humax.
Dus beiden heeft zijn voordelen
Het instellen is een irritant klusje aangezien hij 9 van de 10 keer de instelling negeert. Dan moet je fysiek naar de computer toelopen en dan ipconfig /release /renew doen....
edit: Hij pakt momenteel de nieuwe instelling niet. Bij /renew pakt hij vrolijk het oude adres, ook al staat voor dit gebeurd "reserved" correct in de cisco ecp3925. Nadat de pc weer het foute ip heeft gekregen gaat verdwijnt de "reserved" instelling uit de router.
[ Voor 63% gewijzigd door sdk1985 op 23-01-2014 17:08 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
De oplossing is als je passtrough gebruik, dat je de MTU waarde moet verlagen naar 1454 in je router achter de Ubee router en daar ook nog ff CLAMPMMS zoeken in je router achter de Ubee en die op aan zetten , anders moet je in elke client handmatig de MTU op 1454 zetten..rowicom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:28:
Even een crosspost uit het Ziggo gebruikersforum. Niet onbelangrijk lijkt mij voor mensen die het modem in semi-bridge oftewel passthrough hebben staan....
--------------------------------------------------------------------
16 juni 2013, 21:04
Flipswix
Junior Member
[EWV3200] Semi-Bridge/Passthrough en Ziggo WiFiSpots
Hallo,
Ik heb geen vraag maar echter een tip voor mensen die zich kunnen herkennen in mijn probleem, ik heb het namelijk opgelost.
Ik heb na een aantal dagen experimenteren gevonden dat er problemen ontstaan wanneer je een router of uberhaupt een mac-adres in Semi-Bridge modus invult en Ziggo WiFiSpots tegelijkertijd hebt aan staan.
Dit zorgt er voor dat ieder apparaat die achter het apparaat is aangesloten waarvan het mac-adres in de options tab is ingevuld problemen krijgt met het openen van webpagina's. Het apparaat zal nog steeds een mac-adres toegewezen krijgen en zal alles openen wat niet direct een HTTP protocol heeft. Echter wanneer je bijvoorbeeld een stream via itunes/wmp wil openen of een webpagina wilt bezoeken zal je geen of nauwelijks gehoor krijgen.
Althans, dit was bij mij het geval. Ik heb het opgelost door Ziggo WiFiSpots uit te schakelen.
De passthrough of semibridge is trouwens gewoon in te schakelen, ook bij Ubee EWV3200 routers van de nieuwste firmware door met greasemonkey een script te draaien om een mac adres in te vullen. Meer info hierover is dankzij xnpu beschikbaar, zie deze post: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...2&postcount=71
Ik vermoed dat de gebrekkige werking ontstaat doordat het WAN IP van het apparaat die in semi-bridge staat ook wordt gebruikt voor de ziggo WiFiSpots o.i.d. Ik weet echter niet zeker waarom het zo is. Hopelijk heb ik hier iemand kunnen helpen die een vergelijkbaar probleem heeft gekend.
Gisteren, 11:01
rowicom
Junior Member
Ziggo Internet: all in one plus
Ik had gisteren precies hetzelfde. Ooit een keer mijn eigen TP-Linkrouter in passthrough oftewel semi-bridge mode in de Ubee ingegeven. Na een aantal software-updates van de Ubee was de passthrough optie niet meer zichtbaar in de user-interface, maar het werkte nog wel als zodanig. Lekker belangrijk, dacht ik bij mezelf, als ik er niet meer bij kan.
Totdat Ziggo gisteren de hotspots activeerde. Plotseling geen internet meer, zeiden ze thuis. Het bleek mij dat ik nog wel gewoon kon pingen naar Google bijvoorbeeld (8.8.8.8) maar geen enkele webpagina meer kon oproepen. Omdat ik al dacht dat het met de om zeep geholpen passthrough te maken zou kunnen hebben, heb ik het mac-adres van mijn TP-Link router veranderd en voila: ik kon alles weer. Ik had nu op mijn eigen router geen direct Ziggo IP-adres meer, maar een adres van de Ubee-router, namelijk 192.168.178.xx. We hadden weer internet dus.
Echter, ik wil de hotspot-functionaliteit van Ziggo niet uitzetten. En daarbij heeft Ziggo nu ook een handleiding online om je eigen router als DMZ in de Ubee te zetten. Dan heb je weliswaar nog steeds geen direct IP-adres van Ziggo, maar de meeste routerfuncties van de Ubee omzeil je dan. Makkelijk met port-forwarden en zo.
Wat ik dus morgen maar ga doen is de Ubee naar fabrieksinstellingen terugzetten, zodat de (nu onzichtbare) passthrough-tabel leeg gemaakt wordt.
Vraag: kan ik vanuit het menu van de Ubee gewoon kiezen voor 'fabrieksinstellingen'? Is dat voldoende of moet ie een hard reset met een paperclip hebben? En als ik dat gedaan heb: komt alles dan gewoon weer terug in default waardes en doet de basisfunctionaliteit (internet) het dan gewoon weer? Of moet ik weer activeren en zo? //
Laatst gewijzigd door rowicom; Vandaag om 13:29
Vandaag, 13:37
rowicom
Junior Member
Ziggo Internet: all in one plus
Vandaag dan het modem softwarematig naar fabrieksinstellingen terug gezet. Vanuit de gebruikersinterface dus. De passthrough-tabel wordt niet geflushed, want mijn TP-Link router kreeg gewoon weer een 84.xxx.xxx.xxx adres van Ziggo en http-verkeer was niet mogelijk. Uiteraard zowel de modem als de TP-Link een aantal keren spanningsloos gemaakt. Alle andere instellingen in de Ubee waren wel weer terug op default-waarden.
Daarna mijn TP_Link voorzien van een mac-adres van een defecte router die hier nog in de doos met af te voeren spullen ligt en hopla: een ip-adres van de Ubee en alle werkte weer.
Hoe kan het dat die passthrough-tabel niet geleegd wordt na een reset? Zal dat wel gebeuren als ik 'm hardwarematig reset met het knopje bovenop?
Er zijn vast mensen in dit topic die hetzelfde ervaren, en hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik heb al heel wat apps geprobeerd, maar er is elke keer weer wat mee.
tips?
www.casarodriguillo.com
gevolg is dat de telefoon thuis in 3g gaat.
Dus als jij een app gebruikt die wel helemaal goed werkt in de praktijk hoor ik graag welke.
www.casarodriguillo.com
Als ik het goed herinner -> appel/kruimel, kersen en nog 1.
Ik haal die van mij morgen op
O jah?Deshmir schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:54:
Als je een jaar klant blijft mag je kiezen uit een basisvlaai van Multivlaai.
Ik haal die van mij morgen op.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Abrikoos is de ontbrekende smaak. Bovenstaande actie hebben wij hier ook gehad na een jaarDeshmir schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:54:
Als je een jaar klant blijft mag je kiezen uit een basisvlaai van Multivlaai.
Ik haal die van mij morgen op.
Helaas komt er maar één kabel aansluiting op dit adres binnen, terwijl er 3 zelfstandige woonlagen zijn. De vroegere onderburen hadden al Ziggo internet aangevraagd en hadden niet zo'n zin om te delen, dus dan maar op de ADSL verbinding van de bovenburen. Nu ze verhuist zijn, zelf maar snel de verbinding aangevraagd voordat de nieuwe onderburen er zitten.
Straks wordt het internet dus gedeeld over de 3 woonlagen, maar heb liever een afgeschermd netwerk voor mijzelf. Volgens mij is de beste oplossing dan om de Ziggo modem als algemene router in te zetten en zelf een eigen router daarop aan te sluiten. Dit is ook direct de makkelijkste oplossing, dan blijft de Ziggo modem op een centrale plek.
Alleen dan gaat upnp niet meer werken, portforward zijn lastig te beheren, en wat als de buren een poort claimen die jij nodig hebt ?frennek schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:48:
Sinds vandaag TV + Internet Z3 en het bevalt tot nu toe erg goed. De 150 Mbit down en 15 Mbit up gehaald in de speedtests. Meegeleverde modem was een Ubee.
Helaas komt er maar één kabel aansluiting op dit adres binnen, terwijl er 3 zelfstandige woonlagen zijn. De vroegere onderburen hadden al Ziggo internet aangevraagd en hadden niet zo'n zin om te delen, dus dan maar op de ADSL verbinding van de bovenburen. Nu ze verhuist zijn, zelf maar snel de verbinding aangevraagd voordat de nieuwe onderburen er zitten.
Straks wordt het internet dus gedeeld over de 3 woonlagen, maar heb liever een afgeschermd netwerk voor mijzelf. Volgens mij is de beste oplossing dan om de Ziggo modem als algemene router in te zetten en zelf een eigen router daarop aan te sluiten. Dit is ook direct de makkelijkste oplossing, dan blijft de Ziggo modem op een centrale plek.
Kun je niet gewoon op je adres met letter een produkt bestellen . gooi er een multitap/splitter voor en gaan
Waarom zou upnp niet meer werken? Ik zie mijn eigen apparaten toch gewoon in mijn eigen netwerk? Portforwarding is wat complexer, maar hoeveel mensen gebruiken dat uberhaubt?fish schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:08:
[...]
Alleen dan gaat upnp niet meer werken, portforward zijn lastig te beheren, en wat als de buren een poort claimen die jij nodig hebt ?
Kun je niet gewoon op je adres met letter een produkt bestellen . gooi er een multitap/splitter voor en gaan
Het probleem is dat deze woning maar één adres heeft en ook al een toevoeging heeft gekregen. Zo bestaat 7a en 7b al, maar zijn andere huizen met allebei eigen voordeur. Achter onze voordeur zitten echter 3 zelfstandige woonlagen (ook volgens de gemeente), maar we moeten het doen met één gedeeld postadres. Grote bende, maar dat krijg je met oude huizen die opnieuw zijn ingedeeld etc.
Nu komt er maar één Ziggo aansluiting binnen in de benedenverdieping en daar moeten we het mee doen, want Ziggo komt echt niet de straat openbreken om een nieuwe aansluiting aan te leggen.
Een VLAN aanleggen zie ik nog wel als optie. Beetje behoorlijke managed switch ertussen en de ziggo modem als bridge instellen.
Technisch moet het kunnen, in deze thread hadden ze een soortgelijk probleem en het resultaat was 2 modems op 1 ziggo aansluiting.frennek schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:23:
Nu komt er maar één Ziggo aansluiting binnen in de benedenverdieping en daar moeten we het mee doen, want Ziggo komt echt niet de straat openbreken om een nieuwe aansluiting aan te leggen.
Dus je zou eens ziggo kunnen verwijzen naar die oplossing. Ik denk dat je daarvoor niet bij de gewone helpdesk terechtkunt, want die snappen/mogen/willen/kunnen dit niet. Iets voor de techneuten van de webcare, misschien?
Verwijderd
Het punt is of die 3 zelfstandige woonlagen ook een eigen huisnummer hebben, en ook echt per woonlaag als een zelfstandige aparte woning wordt gezien. Indien dit het geval is dan is Ziggo verplicht je aan te sluiten met een eigen fysieke aansluiting.frennek schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:48:
Helaas komt er maar één kabel aansluiting op dit adres binnen, terwijl er 3 zelfstandige woonlagen zijn.
De vroegere onderburen hadden al Ziggo internet aangevraagd en hadden niet zo'n zin om te delen
Indien het een verzamelpand betreft met 3 woonlagen, maar het onder 1 huisnummer valt en fysiek als 1 zelftstandige pand wordt gezien dan wordt het moeilijker. Dan is het inderdaad wie het eerst komt... nu je onderburen weg zijn zou jij dan die aansluiting kunnen opeisen. Toch is het mogelijk om een eigen aansluitpunt te regelen, gezien het fysiek gezien aparte woonhuizen zijn zoals je aangeeft.
Je zou het kunnen proberen via deze site: https://www.aansluitingen.nl/aanvrager/ Dit valt onder een permanente aansluiting wat jij dus wilt hebben.
Op de site van Ziggo staat nog het e.e.a. over, al spreken ze over nieuwbouw of verhuizen. https://www.ziggo.nl/#kla...ratie/verhuizen/nieuwbouw
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 23:29 ]
Een kabelaar heeft geen aansluitverplichting. Ze kunnen inderdaad gewoon een aparte aansluiting maken per woonlaag. Maar dat zal vermoedelijk wel euro's kosten. Dat kan Ziggo je bevestigen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:28:
[...]
Het punt is of die 3 zelfstandige woonlagen ook een eigen huisnummer hebben, en ook echt per woonlaag als een zelfstandige aparte woning wordt gezien. Indien dit het geval is dan is Ziggo verplicht je aan te sluiten met een eigen fysieke aansluiting.
Indien het een verzamelpand betreft met 3 woonlagen, maar het onder 1 huisnummer valt en fysiek als 1 zelftstandige pand wordt gezien dan wordt het moeilijker. Dan is het inderdaad wie het eerst komt... nu je onderburen weg zijn zou jij dan die aansluiting kunnen opeisen. Toch is het mogelijk om een eigen aansluitpunt te regelen, gezien het fysiek gezien aparte woonhuizen zijn zoals je aangeeft.
Je zou het kunnen proberen via deze site: https://www.aansluitingen.nl/aanvrager/ Dit valt onder een permanente aansluiting wat jij dus wilt hebben.
Technisch kun je gewoon meerdere modems enz op 1 aansluiting doen, alleen administratief kan dat niet (1 modem per adres/aansluiting)
Sometimes you need to plan for coincidence
Natuurlijk is dat mogelijk. Alle kabelmodems in een coaxsegment zijn immers aangesloten op dezelfde coax infrastructuur. In mijn coaxsegment zijn dat zo'n 1075 kabelmodems. Uitgangspunt voor de (Euro)DOCSIS specificatie is dat die coaxinfrastructuur gedeeld wordt door de aansluitingen in de coaxsegmenten.Hmmbob schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:11:
Het bewijs dat dat technisch mogelijk is levert Ziggo zelf, in bijvoorbeeld de Cisco DVB8485 zit een kabelmodem ingebouwd voor de interactieve TV dienst. Dat modem zit dus op dezelfde fysieke lijn als je kabelmodem voor je interet.
[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 25-01-2014 09:57 ]
Was gedurende een half uur kort weer goed (keurig 60mbit down), net even uit eten geweest; nu weer terug en weer bagger. Kan niets vinden over een storing. Router en AP al een reboot gegeven, verhelpt het niet. Iemand enig idee?
Edit: regio Groningen trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Barns op 25-01-2014 21:46 ]
Dit had ik 6 januari; dag later weer normaal 60/6 oftewel 62/5,5Barns schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:43:
Ik heb een 60/6 lijn in een Alles-in-1 pakket en sinds vanmiddag is de down op max. 3mbit via LAN, WLAN max. 1mbit. Getest achter een AP en direct op de Ubee, geen verschil. Up is wel keurig 5.5mbit ongeveer en ping van 10ms.
Was gedurende een half uur kort weer goed (keurig 60mbit down), ......
gewaarwordingshorizon
Hmm na 19 uur nog steeds hetzelfde probleem. Reset helpt niet. Zeer irritant, aangezien ik dit weekend ff wilde gamen.beascob schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:05:
[...]
Dit had ik 6 januari; dag later weer normaal 60/6 oftewel 62/5,5. Daarna geen storingen meer...
Houdt even in de gaten of de correctable/uncorrectable en de T3/T4 waarden continu blijven oplopen sinds de laatste reset van het modem. Die waarden worden als het goed is weergegeven op de statuspagina's van het kabelmodem. Als dat het geval is dan heb je signaalproblemen. Zo niet, dan heb je mogelijk te maken met capaciteitsproblemen door veel actieve kabelinternetters in jouw coaxsegment.Barns schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:53:
Hmm na 19 uur nog steeds hetzelfde probleem. Reset helpt niet. Zeer irritant, aangezien ik dit weekend ff wilde gamen.
Bedankt voor deze infoArChie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:26:
[...]Houdt even in de gaten of de correctable/uncorrectable en de T3/T4 waarden continu blijven oplopen sinds de laatste reset van het modem. Die waarden worden als het goed is weergegeven op de statuspagina's van het kabelmodem. Als dat het geval is dan heb je signaalproblemen. Zo niet, dan heb je mogelijk te maken met capaciteitsproblemen door veel actieve kabelinternetters in jouw coaxsegment.
Capaciteitsproblemen zou natuurlijk kunnen, maar das dan wel vreemd van het een op andere moment. Bovendien blijft de ping en upload goed. Nou ja... zit niets anders op dan afwachten.
Hoewel die correctable en de uncorrectable waarden natuurlijk beter 0 kunnen zijn en blijven zijn het geen allarmerend hoge waarde nadat het modem 12 uur actief is geweest. Aangenomen dat het om een ED3.0 modem gaat, dan verwerkt het modem continu 50 Mbps aan data per geconfigureerde Internet downstream. Een oplopende T3 waarde kan een indicatie zijn dat er iets mis is in met de upstream volgens dit artikel:Barns schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:07:
[...]
de correctable stond 12 uur na reboot op 67, uncorrectable op 24. T3 weet ik niet meer, T4 op 1.
http://volpefirm.com/docsis_timout_descriptions/
Hebben ze ook nog een reden gegeven waarom ze dat niet kunnen? En als ze het modem niet van afstand kunnen uitlezen hebben ze natuurlijk een afspraak gemaakt om een monteur langs te sturen?Ziggo geeft aan dat zij het modem niet op afstand kunnen uitlezen. Net coax losgedraait, opnieuw aangesloten (zowel op Ubee als meterkast), reboot gegeven, nog steeds zelfde probleem.
Bij de kabel wordt de beschikbare capaciteit van het coaxsegment gedeeld door het aantal kabelmodems dat gelijktijdig in gebruik is in dat coaxsegment. Misschien iemand actief geworden in jouw coaxsegment die veel download waardoor de beschikbare capaciteit zwaarder belast wordt. Dit kan je uitzoeken door te controleren of je op rustiger momenten (overdag op werkdagen of 's nachts) wel de verwachte snelheid haalt.Capaciteitsproblemen zou natuurlijk kunnen, maar das dan wel vreemd van het een op andere moment. Bovendien blijft de ping en upload goed. Nou ja... zit niets anders op dan afwachten.
Dan ga ik naar de alles in 1.
Ik krijg dan een monteur deze neemt het hele pakket mee.
Maar wat ik mij nu afvraag,
In het verleden waren de wifi routers van Ziggo niet vooruit te branden of mee te werken.
Is dat nog steeds?
Is het nog steeds beter om meegeleverde modem/router in bridge te laten zetten en daarnaast een eigen router te gebruiken?
PSN: McMillan0984
Als je wifi nodig hebt in een andere kamer dan waar het modem staat is een extra access point dat bedraad op het modem is aangesloten dus een vereiste. Het is dan 'netwerktechnisch gezien' het makkelijkst om een volwaardig router aan je modem te koppelen en het modem in bridgemodus te laten zetten.
Let wel, in een houten huis kan het wifi-signaal zich veel beter verspreiden. Bij mijn schoonouders thuis komt het signaal van de Ubee bijvoorbeeld helemaal tot op zolder. Maar dan zit er ook echt geen korreltje beton tussen.
De buren had eerst een Netgear WDR3500, een prima router, maar heb geen klachten gehoord over de nieuw geïnstalleerde Cisco (Ondanks dat ik hier met een zelfde woning meerdere zenders gebruik voor fatsoenlijk bereik)
Omdat jou router niet bewust is van een 2e nat situatie en niet geneigt im om de poort waar die de aplicatie open wil hebben op de 2e router te openenfrennek schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:23:
[...]
Waarom zou upnp niet meer werken? Ik zie mijn eigen apparaten toch gewoon in mijn eigen netwerk? Portforwarding is wat complexer, maar hoeveel mensen gebruiken dat uberhaubt?
Ik denk toch meer dan je denkt
Vanuit de meterkast loopt de KPN telefoonaansluiting naar de woonkamer waar het basisstation staat van het dect telefoontoestel. Weet iemand of de bestaande bestaande KPN kabels in huis direct aangesloten kunnen worden op het modem van Ziggo, zodat het basisstation in de woonkamer kan blijven staan?
Kort samengevat: Ik wil gebruik blijven maken van de huidige KPN bedrading met Ziggo telefonie. Is dit mogelijk?
Alvast bedankt!
Yep.19Gamer92NL schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:58:
Kort samengevat: Ik wil gebruik blijven maken van de huidige KPN bedrading met Ziggo telefonie. Is dit mogelijk?
Er zit een rj11 socket op het modem. Die kan je (via de meegeleverde koppeldoos) aan je interne bekabeling hangen.
[ Voor 34% gewijzigd door job op 26-01-2014 21:07 ]
Nou, ze mogen dan straks misschien onder het zelfde moederbedrijf vallen.Deshmir schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:13:
Volgens mij wordt het straks tijd om Ziggo en UPC topics samen te voegen.
Ik heb altijd de indruk dat ze op een heel andere manier werken vwb bv de tv-decoders.
Dat mag ik wel hopen ja, zit niet echt te wachten op een Horizon oplossing.hjs schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:18:
[...]
Nou, ze mogen dan straks misschien onder het zelfde moederbedrijf vallen.
Ik heb altijd de indruk dat ze op een heel andere manier werken vwb bv de tv-decoders.
Testing, one, two ...
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Op dit moment zijn er zelfs bínnen Ziggo nog behoorlijke verschillen tussen de gebieden van de voormalige kabelproviders @Home, Casema en Multikabel (niet qua aanbod, maar bijv. wel qua frequentieplan). De integratie van Ziggo in UPC (of andersom) zal dus niet in een maandje voltooid zijn, en verschillen zullen er inderdaad vast altijd blijven.hjs schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:18:
[...]
Nou, ze mogen dan straks misschien onder het zelfde moederbedrijf vallen.
Ik ben vooral benieuwd wiens aanpak ze gaan hanteren, die van Ziggo met koop-decoders of die van UPC met hun huurgedoe...
[ Voor 3% gewijzigd door FlorisD op 27-01-2014 09:47 ]
Ik heb een coax kabel de meterkast inkomen. Deze gaat via een contactdoos door naar de woonkamer. Daar sluit ik het modem aan op de coax kabel die uit de muur komt. Echter, dan pakt het modem geen signaal en heb ik geen internet. Als ik het modem direct aansluit in de meterkast, dan werkt alles gewoon. De kabel is gewoon te lang en die kerel van ziggo raadde ook maximaal 1 meter aan. Lekker handig, want de woning is nieuwbouw en nu staat mijn modem beneden in de meterkast. Nu kan ik dus alsnog niet internetten en tv kijken want het wifi signaal is veels te zwak.
Meer mensen die dit hebben gehad? Zoja, hoe hebben zij dit opgelost?
Er zit geen versterker tussen, het is alleen een coax kabelfish schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:22:
Heb je er toevalig een niet retourgechikte antenne versterker tussen ?
Overigens is een paar meter kabel helemaal geen probleem. Ik gok dat of je kabel van beroerde kwaliteit is, of je contactdoos niet voldoet. Ik heb hier het AOP van de woonkamer naar de meterkast verlegd, zit zo'n 6 meter extra kabel tussen. Merk je helemaal niks van, monteur die 2 jaar terug modem kwam vervangen riep wel dat het niet mocht, maar toen ie zijn signaalmeter erop zette vond ie het verder prima.
Klinkt als of je hebt de verkeerde kabel in de leiding liggen of die kabel is kapot, heb je dit al doorgemeten?ID-College schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:16:
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, en zo ja: hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb een coax kabel de meterkast inkomen. Deze gaat via een contactdoos door naar de woonkamer. Daar sluit ik het modem aan op de coax kabel die uit de muur komt. Echter, dan pakt het modem geen signaal en heb ik geen internet. Als ik het modem direct aansluit in de meterkast, dan werkt alles gewoon. De kabel is gewoon te lang en die kerel van ziggo raadde ook maximaal 1 meter aan. Lekker handig, want de woning is nieuwbouw en nu staat mijn modem beneden in de meterkast. Nu kan ik dus alsnog niet internetten en tv kijken want het wifi signaal is veels te zwak.
Of niet goed aangesloten in de contactdoos?
Ik heb precies hetzelfde, mijn AOP is verlegd naar de woonkamer, maar dit werkt prima!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Waar je naar moet kijken:ID-College schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:16:
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, en zo ja: hoe hebben jullie dit opgelost?
- Is de connector in de meterkast wel goed gemonteerd op de kabel?
- Hoe hoog is de demping van de kabel?
- Is de wandcontactdoos wel een retourgeschikte einddoos?
Als mijn signaal gewoon blijft zoals het nu is, zal het mij een rotzorg zijn, eerlijk gezegd.Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:19:
Hoe ligt die potentieele overnam hier gemiddeld gezien?
De enige die er baat bij hebben zijn de huidige bestuurders/directieleden, die hoeven nu echt nooit meer te gaan werken.
zeker, zeker
nieuws: Docsis 3.1-modems met downstream van 4Gbit/s worden in 2015 verwacht
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Verwijderd
Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees wordt niet meer gratis.
[edit]: Bellen naar alle Nederlandse mobiele telefoonnummers wordt alleen gratis bij (vernieuwde) Volopbellen Altijd.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 14:03 ]
[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 27-01-2014 13:41 ]
Bellen niet meer gratis en een euro p/m duurder. Moet toch wel een leuke snelheidsverhoging tegenover staan!Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:39:
Overzicht tariefwijzigingen per 1 april 2014
Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees wordt niet meer gratis.
Bellen naar alle Nederlandse mobiele telefoonnummers wordt wel gratis.
Jaweltiguan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:41:
Dat is wel absurd. Lokaal/landlijn niet gratis en 06 wel?
Het zijn alleen de wijzigigen die ze tonen.
Als je VolopBellen Altijd afneemt is het bellen naar 06-nummers vanaf 1 april 2014 gratis
Vind het wel vreemd dat bellen naar andere Ziggo abonees ineens geld moet kosten, dus per 1 april gaat de telefoon eruit
Beetje gelijk aan UPC zal wel fijn zijnUntouchablezz20 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:45:
[...]
Bellen niet meer gratis en een euro p/m duurder. Moet toch wel een leuke snelheidsverhoging tegenover staan!
Ja, precies! Ga toch maar voor z2 en telefonie eruit.
Enige wat dan wel komt te vervallen zijn de verrassingszenders (vanaf Ai1 Plus)Untouchablezz20 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:48:
[...]
Ja, precies! Ga toch maar voor z2 en telefonie eruit.
Eigenlijk worden mensen zonder volop bellen dus gewoon benadeeld, aangezien die niet gratis mogen bellen naar mobiele nummers en ook niet meer naar andere Ziggo klantenDennis-L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:45:
[...]
Jawel
Het zijn alleen de wijzigigen die ze tonen.
Als je VolopBellen Altijd afneemt is het bellen naar 06-nummers vanaf 1 april 2014 gratis
Vind het wel vreemd dat bellen naar andere Ziggo abonees ineens geld moet kosten, dus per 1 april gaat de telefoon eruit
Gelukkig zijn wij sinds begin december over van Alles in 1 Plus naar Z2 + een cheapconnect abonnement...telefoonkosten zijn drastisch lager
Over het samengaan met UPC maak ik me niet zo heel erg druk, alleen wel jammer dat het nu in Amerikaanse handen valt, ik denk dat we er eerder op vooruit zullen gaan dan achteruit (Dat levert ze namelijk boze klanten op)
De hogere downloadsnelheid van UPC gecombineerd met de upload van Ziggo lijkt me wel wat, net als het kijken van TV op de computer en dat er minder digitale kanalen gecodeerd zijn
Ten eerste is het een Amerikaans bedrijf dat de boel overneemt wat opzich al klacht #1 is.
Ten tweede; hoewel UPC en Ziggo geen echte concurrenten zijn leek het toch een beetje alsof ze elkaar een beetje concurreerden op hun pakketten (zie internetsnelheden e.d.).
Grote kans dat een van de 2 manieren van TV kijken opgeheven zal worden. Dus of mooi zoals Ziggo doet of kl*te zoals bij UPC.
EDIT: op het deels ongecodeerd uitzenden van kanalen na dan.
Wat nooberke hierboven zegt is praktisch alle positieve punten van beide providers nemen; dat hoef je natuurlijk sowieso niet te verwachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 27-01-2014 14:00 ]
Ik zal m'n eigen even kort voorstellen gezien ik nieuw ben in dit topic.
Mijn naam is Guillermo en zijn sinds 16 Januari 2014 ook overgestapt naar Ziggo Alles-In-1 thuis.
Door middel van deze reply hoop ik mijn mening te delen en anderen te informeren.
Wij wonen in een huis welke is opgeleverd in November van 2001 in het zuiden van Nederland. Speciaal gewapend beton zit vrijwel tussen elke verdieping en loze leidingen waren schraars.
Tijdens de oplevering hadden mijn ouders gekozen voor het voormalige Planet Internet ISDN welke met een Webvox samenwerkte. Deze technologie heeft dus gefunctioneerd tot halverwege Januari dit jaar. Daarnaast hadden wij de televisie van Ziggo en deze heeft eigenlijk vrijwel zonder problemen altijd gewerkt.
Gezien de hoeveelheid apparaten in huis en het gebruik hiervan heb ik de overstap geregeld naar Ziggo Alles-in-1 Extra (150Mbit/15Mbit). Omdat de infrastructuur behoorlijk verouderd was en alles op ISDN was aangesloten heb ik een monteur laten komen zodat hij z'n eigen kon uitleven op de verouderde infrastructuur, het aansluitende weekend heb ik samen met een mede-collega van mijn werk samen kabels getrokken vanuit de meterkast naar zolder en de woonkamer.
(Het modem is de Cisco versie)
De telefoon is nu netjes weggewerkt in de woonkamer en op zolder hebben we eindelijk een stabiele connectie. Het modem hangt in de meterkast in de gang en ik moet zeggen het bereik ondanks de vele betonnen muren echt geweldig is, op zolder haal ik netjes drie a vier streepjes signaal en redelijke snelheid (45 a 60Mbit)
Nu zijn we bijna twee weken verder en ik ben nog steeds zeer tevreden met het modem en kwaliteit zowel de service vanuit Ziggo.
Wanneer we een vraag hadden m.b.t. de USB functionaliteit op de achterkant van het modem werden we netjes te woord gestaan en niet zoals bij KPN afgeblaft "Dit is niet mogelijk, nee dat kan niet vanuit ons of dit ondersteunen we niet"
Dit is mijn verhaal en ervaring van Ziggo, ze zijn qua support en klantvriendelijkheid super, dus mocht iemand nog twijfelen of vragen hebben van een overstap van ISDN > Kabel hoor ik dat graag.
Guillermo W.
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
[ Voor 97% gewijzigd door IkWilbert op 27-01-2014 14:34 ]
I intend to live forever. So far, so good.
suggestie: freevoipdeal voor uitbellen en inbellen (lokaal nummer) cheapconnect, daarmee bespaar je zo 75-90 euro per jaar tov ziggoDennis-L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:45:
[...]
................. dus per 1 april gaat de telefoon eruit
Word het naar mobiel nu gratis en onderling wordt betaald
Dat zie je goedCalamor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:15:
Zie ik het nu goed : https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u2
I intend to live forever. So far, so good.
Gebruik hier cheapconnect voor zowel ingaand als uitgaand met een Cisco SPA-112raven22 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:02:
[...]
suggestie: freevoipdeal voor uitbellen en inbellen (lokaal nummer) cheapconnect, daarmee bespaar je zo 75-90 euro per jaar tov ziggo
Bellen weinig en zijn nu ongeveer 2 a 3 euro per maand kwijt in plaats van 10 a 20
Echt een aanrader, zeker als je zelf een beetje handig bent
VerrekCalamor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:15:
Huh? Ze hebben dus dat ik liever naar mobiel bel dan ondering bellen naar andere ziggo klanten
Naar mobiel wordt alleen gratis als je VolopBellen Altijd afneemtCalamor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:15:
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
nog wel de abbo kostenWolly schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:38:
[...]
VerrekEen betamax voip account erbij voor de vaste lijnen en 06 via Ziggo, kost het je allemaal bijna niets meer.
Dan mogen ze dat overzicht weleens duidelijker maken want is wel erg verwarrend zo.Dennis-L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Naar mobiel wordt alleen gratis als je VolopBellen Altijd afneemt
En dan de reden waarom je niet meer gratis kan bellen naar andere Ziggo klanten:
Omdat ik dus naar alle nederlandse nummers wil bellen voor een vast bedrag per maand gaan we er kosten voor in rekening brengen zodat meer mensen het altijd bellen pakket zullen nemen.Wij merken dat onze abonnees graag naar alle Nederlandse nummers bellen voor een vast bedrag per maand, niet alleen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Kosteloos bellen met uw vaste lijn naar andere vaste Ziggo aansluitingen komt daarom te vervallen
Ga me ook maar eens in VOIP verdiepen, scheelt me direct weer 5 euro per maand voor de ziggo lijn die ik in Voip kan stoppen.
[ Voor 55% gewijzigd door jongetje op 27-01-2014 16:35 ]
Ow dat staat inderdaad niet goed aangegeven. Dan heb ik dus helemaal niks meer aan telefonie!Dennis-L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Nou het staat cursief onder de kopjongetje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:32:
[...]
Dan mogen ze dat overzicht weleens duidelijker maken want is wel erg verwarrend zo.
En dan de reden waarom je niet meer gratis kan bellen naar andere Ziggo klanten:
[...]
Omdat ik dus naar alle nederlandse nummers wil bellen voor een vast bedrag per maand gaan we er kosten voor in rekening brengen zodat meer mensen het altijd bellen pakket zullen nemen.
Ga me ook maar eens in VOIP verdiepen, scheelt me direct weer 5 euro per maand voor de ziggo lijn die ik in Voip kan stoppen.
VolopBellen Altijd (€ 9,95)
Bellen naar 15 landen binnen VolopBellen Altijd bundel
Bellen naar alle Nederlandse mobiele telefoonnummers
Als ik met dat in mijn achterhoofd naar die tabel kijk lijkt het daar wel op, lekker onduidelijk.Dennis-L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Ze gaan dus de kant op van KPN die ook een tijd geleden vast en mobiel in het altijd bellen pakket heeft gestopt. Triest hoe die marketeers daar dan over liegen en inderdaad met zo'n idioot verhaal komen:
Telefonie van Ziggo
Wij merken dat onze abonnees graag naar alle Nederlandse nummers bellen voor een vast bedrag per maand, niet alleen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Kosteloos bellen met uw vaste lijn naar andere vaste Ziggo aansluitingen komt daarom te vervallen. In plaats daarvan bieden we nu VolopBellen Altijd aan. In deze bundel is het bellen naar alle Nederlandse vaste én mobiele nummers gratis!
PS. Opzeggen kan wel nav deze wijziging, dus voor de echte koopjesjagers zijn er wel mogelijkheden.
[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 27-01-2014 16:51 ]
Bel al kosteloos via de zaak mobiel.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik hoop voor jullie dat op dit puntje Liberty Global de Telenet strategie overneemt. Ze hebben geen 2P diensten meer alleen 3P. Maar bij Telenet bel je dan wel vanaf 16u en in het weekend gratis naar ALLE vaste en mobiele nummers in Europa, VS en Canada (+ vast in Turkije en Marroc Telecom). Wil je dit 24/7 doen kost je dat €10,- p/m extra. Heel wat gunstiger dan de Ziggo tarieven en daarnaast kun je het dankzij een iOS/Android App ook met een applicatie doen overal waar WiFi is. Ideaal voor de momenten dat ik in Nederland ben. Inloggen op Ziggo hotspot en in elke straat gratis kunnen bellen.Dennis-L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:43:
Nou het staat cursief onder de kop
VolopBellen Altijd (€ 9,95)
Bellen naar 15 landen binnen VolopBellen Altijd bundel
Bellen naar alle Nederlandse mobiele telefoonnummers
Telenet daarentegen mag wel een zetje krijgen mbt tot de snelheden van Ziggo. De download is ok met 120mbps maar de upload van 6 mag wel even flink verhoogt worden.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Je ziet die slijmbal nog net niet gniffelend in z'n handjes wrijven. Oh man zulke mensen... verschrikkelijk.
Ik durf te wedden dat ze dit gewoon onderling hebben afgesproken. UPC ga jij maar een beetje daar zitten dan blijven wij hier en gaan we niet in elkaars vijver vissen.
Ik vind die overname HE-LE-MAAL niets, ik ben van mening dat de overheid beide bedrijven moet dwingen om hun diensten in heel Nederland aan te bieden. Waarom dwingen? omdat ze nu gewoon ons vern**ken daar ben ik echt van overtuigt. ZIGGO wil expres niet in gebieden van UPC opereren dat houden ze zelf gewoon tegen. Andersom is het precies zo.
UPC gebruikt bijvoorbeeld Nagravision en Ziggo Irdeto. Ik denk niet dat je die twee verschillende encryptiemethoden over dezelfde kabel kan aanbieden.
Als het technisch kan, hadden ze het denk ik wel allang gedaan.
[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 27-01-2014 17:18 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]