Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23
2 maanden? Ik heb twee keer een smartcard geactiveerd, maar elke keer kreeg ik alle zenders hooguit 2 weken, als 't al niet korter was.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 13-01-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:25

B4tman_DH

To the Bat.....

MsG schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:14:
Ja, werkt prima. Heb je ook nog eens 2 maand alle pakketten.
Is al vanaf febr. 2011 niet meer zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
@MR2: die zien er prima uit naar mijn weten, heb je ook de upstream nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-10 10:31
raven22 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:32:
Kan ik een smartcard (ziggo/casema/@home) op marktplaats kopen en deze laten activeren?
Ja, dat kan. Echter moet de smarcard dan wel eerst ge-deactiveerd zijn bij ziggo. Is dat niet het geval, dan gaat het fout! Je koopt een nieuwe voor ca. €10,-! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik zou ook een nieuwe kopen, voor die 10 (a 15) euro zou ik het risico niet willen nemen dat het niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:37
jongetje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:00:
Ik zou ook een nieuwe kopen, voor die 10 (a 15) euro zou ik het risico niet willen nemen dat het niet goed gaat.
dat is inderdaad wel beter waarschijnlijk, op marktplaats vragen ze ook zo 9 euro
krijg je er trouwens niet eentje van ziggo bij een nieuw abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

raven22 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:08:
[...]
Alleen als je hardware mee besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 11:51
raven22 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:08:
[...]

dat is inderdaad wel beter waarschijnlijk, op marktplaats vragen ze ook zo 9 euro
Stuk goedkoper dan via ziggo zelf. Heb net een nieuwe besteld voor 29euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Staat hier: pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)

Houdt er ook rekening mee dat er kans bestaat dat als je een oude kaart uit het oude @home gebied in CCasema gebied (of andersom) gaat gebruiken dat het niet werkt. Weet niet of dat nog zo is maar was in de begintijd van Ziggo wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 22:27
Dit is hier niet de bedoeling.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 14-01-2014 16:37 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
nooberke schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:05:
@MR2: die zien er prima uit naar mijn weten, heb je ook de upstream nog?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Channel1:
Channel ID: 57
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate:   30720 kBits/sec
Power Level:    37.7 dBmV
Channel2:
Channel ID: 58
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level:    36.9 dBmV
Channel3:
Channel ID: 59
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level:    36.7 dBmV
Channel4:
Channel ID: 60
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level:    37.4 dBmV

Statistics       

T3Timeouts:     2 timeouts
T4Timeouts:     0 timeouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 11:45
Had vanochtend naar ziggo gebeld omdat mijn internet opeens niet werkte. Ze wisten me te vertellen dat ik geblokkeerd was, omdat ik de mailserver quota overschreden had :S

Het vreemde hiervan vind ik dat hun mailserver in z'n geheel niet gebruik. De helpdesk was ook weinig hulpzaam. Eentje die ik gesproken had wist amper hoe het in z'n werk ging om de blokkade op te heffen.

Zijn er er nog andere redenen waarom ziggo verbindingen blokkeert? Ik heb wel veel traffic naar m'n eigen servers voor backup en cloud-shizzle, (enkele mbits over een dag gemiddeld genomen).

Weet iemand ook hoe de helpdesk benaderd kan worden om zo'n blokkade snel er vanaf te krijgen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
via facebook of twitter zijn ze vaak wel rap. ook een stuk technischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Dat technischer zou wel fijn zijn. Bij de telefoonhelpdesk komen ze niet snugger over (Zeker als ze al gaan zeggen dat ze niet weten hoe deblokkeren werkt en daarvoor iemand anders moeten raadplegen).

Ze hadden het ook over dat de aanvraag voor deblokkade naar een andere afdeling gaat, dus ik vroeg gewoon of ik die kon spreken. Naar 3x gevraagd te hebben, bleek dat ik hier toch geen contact mee kon hebben :(

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Blijkbaar zit er toch iemand in je netwerk die het mail quota van de SMTP heeft overschreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
B4tman_DH schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:34:
Blijkbaar zit er toch iemand in je netwerk die het mail quota van de SMTP heeft overschreden
Waarom sluiten ze dan niet gewoon de mailserver voor me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wordt je hele internetverbinding geblokkeerd omdat je een mailserver quota hebt overschreden? Dat klinkt wel raar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Omdat dit valt onder abuse. Als ze de SMTP voor je dicht gooien komen/kunnen er nogsteeds veel requests binnen die afgehandeld moeten worden.

+ Ze kunnen nu even met je babbelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja als het echt abuse is dan is 't wel logisch, maar dat had ik nog niet echt begrepen uit dit hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Wat een gigantisch gradaties in kennis zit er op die helpdesk zeg. Net nog een keertje gebeld, kreeg ik iemand aan de lijn die er iets van snapte :D . Het schijnt dat de vorige die ik gesproken had in het systeem ingevuld had dat ik het mijn ziggo wachtwoord moest veranderen voordat ze verder wouden praten over deblokkeren.

Ik had nu aangegeven dat ik op de firewall geheel poort 25 dicht zou gooien richten buiten, omdat ik en m'n vrouw eigenlijk geen gebruik hiervan maken. Hij raadde me aan om voor de zekerheid in dat geval ook poort 587 dicht te zetten :*) Binnen een half uur was ik weer online. (ik vraag me af waarom ze alle 3 andere tijden noemde, de eerste was binnen 24h, de 2de zo snel mogelijk, de 3de binnen een uur wat uit eindelijk ook waargemaakt werd)

De culprit heb ik gevonden trouwens... Een op hol geslagen cron op een linux bak waar postfix op geinstalleerd stond die al z'n mail bij smtp.ziggo.nl afleverde en vandaag schijnbaar het quota bereikte :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 10:26
Keiichi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:05:
Wat een gigantisch gradaties in kennis zit er op die helpdesk zeg. Net nog een keertje gebeld, kreeg ik iemand aan de lijn die er iets van snapte :D . Het schijnt dat de vorige die ik gesproken had in het systeem ingevuld had dat ik het mijn ziggo wachtwoord moest veranderen voordat ze verder wouden praten over deblokkeren.

Ik had nu aangegeven dat ik op de firewall geheel poort 25 dicht zou gooien richten buiten, omdat ik en m'n vrouw eigenlijk geen gebruik hiervan maken. Hij raadde me aan om voor de zekerheid in dat geval ook poort 587 dicht te zetten :*) Binnen een half uur was ik weer online. (ik vraag me af waarom ze alle 3 andere tijden noemde, de eerste was binnen 24h, de 2de zo snel mogelijk, de 3de binnen een uur wat uit eindelijk ook waargemaakt werd)

De culprit heb ik gevonden trouwens... Een op hol geslagen cron op een linux bak waar postfix op geinstalleerd stond die al z'n mail bij smtp.ziggo.nl afleverde en vandaag schijnbaar het quota bereikte :( :( :(
Ervaringsdeskundige meld zich!
Zie ook Ben.Hahlen in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" en Ben.Hahlen in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou vraag ik mij toch af hoeveel berichten Ziggo beschouwd als teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
tiguan schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:45:
Nou vraag ik mij toch af hoeveel berichten Ziggo beschouwd als teveel?
Ik kwam wel aan hun quota van 600 berichten op een dag met mijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Keiichi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:05:

Normaal gesproken worden dit soort verzoeken behandeld binnen 24 uur. Afhankelijk van de drukte bij die afdeling kan het soms 24 uur duren maar soms slechts enkele uren.

En ja, helaas zijn er grote verschillen in kennis als je de helpdesk belt. Dat is helaas niet anders. Een goeie oplossing is, als je even de tijd hebt, om via webcare (facebook, twitter) je probleem aan te kaarten.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:42
Iemand die weet hoe je een routermodem van Ziggo opnieuw kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Krijg je die activatiepagina niet automatisch te zien wanneer de routermoden niet geactiveerd is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

GioStyle schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:43:
Iemand die weet hoe je een routermoden van Ziggo opnieuw kan activeren?
Is deze momenteel nog geactiveerd? Dan kan dit alleen via de klantenservice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik heb zelf een Ubee modem (EVM3200) en heb van iemand een Ubee router (321B) gekregen, omdat diegene zijn abbo heeft opgezegd, maar als ik hem hier aansluit krijg ik geen telefonie, wel internet 20/2, terwijl ik zelf 150/15 heb. Activatiecodes van mij heb ik hier liggen.

Klantenservice heb ik zojuist geprobeerd, maar of diegene begrijpt me niet of diegene volgt een strikt protocol. Diegene kan de router niet resetten of opnieuw activeren. :/

[ Voor 7% gewijzigd door GioStyle op 15-01-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:06:
Ik heb zelf een Ubee modem (EVM3200) en heb van iemand een Ubee router (321B) gekregen, omdat diegene zijn abbo heeft opgezegd, maar als ik hem hier aansluit krijg ik geen telefonie, wel internet 20/2, terwijl ik zelf 150/15 heb. Activatiecodes van mij heb ik hier liggen.

Klantenservice heb ik zojuist geprobeerd, maar of diegene begrijpt me niet of diegene volgt een strikt protocol. Diegene kan de router niet resetten of opnieuw activeren. :/
Het lijkt mij niet geheel onlogisch dat Ziggo geen ondersteuning biedt aan klanten die zelf modems gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
GioStyle schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:06:
Ik heb zelf een Ubee modem (EVM3200) en heb van iemand een Ubee router (321B) gekregen, omdat diegene zijn abbo heeft opgezegd,
Moet diegene zijn modem niet inleveren bij Ziggo dan? Ik moet dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 10:26
Keiichi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:56:
[...]
Ik kwam wel aan hun quota van 600 berichten op een dag met mijn fout 8)7
Jep, ik ook...
Heb ook nu alles naar de Google Apps SMTP over gezet, ook met het oog op een eventuele verhuizing waardoor ik geen Ziggo meer zal hebben.
Xessive schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 07:35:
[...]
Normaal gesproken worden dit soort verzoeken behandeld binnen 24 uur. Afhankelijk van de drukte bij die afdeling kan het soms 24 uur duren maar soms slechts enkele uren.

En ja, helaas zijn er grote verschillen in kennis als je de helpdesk belt. Dat is helaas niet anders. Een goeie oplossing is, als je even de tijd hebt, om via webcare (facebook, twitter) je probleem aan te kaarten.
Normaal gesproken wel, echter was bij mij het probleem dat er geen blokkade bekend was bij de helpdesk... Na meerdere keren bellen (had gelukkig nog wel internet) met de helpdesk, bleven ze volhouden dat ik het wachtwoord van mijn mail moest veranderen, terwijl ik aangaf dat het mail-adres niet van Ziggo was en dat ik alleen van de SMTP gebruik maakte.
De melding was ook "Uw IP is geblokkeerd wegens het versturen van teveel berichten". Uiteindelijk heb ik via de Contact-Pagina een mail naar de Abuse-afdeling gestuurd, die het daarna binnen 3 uur opgelost hadden...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:32
Lekker is dat bel ik helpdesk wordt geadviseerd om later terug te bellen . Mijn zus is dus verhuisd maar ik kan dus niet in de router komen omdat standaard wachtwoord (admin/admin) niet werkt. Nu heeft mijn zus die brief niet meer waar die wachtwoorden instaan van inlog codes van de router. Is er geen andere manier om achter die inlog codes te komen want die is wel irritant ik ken werkelijk geen provider die routers van vaste inlogcodes gebruik maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Wolly schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:23:
[...]

Het lijkt mij niet geheel onlogisch dat Ziggo geen ondersteuning biedt aan klanten die zelf modems gaan regelen.
Snap ik, ik doe het alleen op een nette manier. Ik kan ook doen alsof mijn oude modem 'stuk' is.
tiguan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:32:
[...]

Moet diegene zijn modem niet inleveren bij Ziggo dan? Ik moet dat namelijk wel.
Je mag het inleveren, het hoeft niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
Amdwarrior schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:01:
Lekker is dat bel ik helpdesk wordt geadviseerd om later terug te bellen . Mijn zus is dus verhuisd maar ik kan dus niet in de router komen omdat standaard wachtwoord (admin/admin) niet werkt. Nu heeft mijn zus die brief niet meer waar die wachtwoorden instaan van inlog codes van de router. Is er geen andere manier om achter die inlog codes te komen want die is wel irritant ik ken werkelijk geen provider die routers van vaste inlogcodes gebruik maken :?
probeer ziggo/draadloos eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Amdwarrior schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:01:
Kun je die niet via Mijn Ziggo opvragen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:32
Dennis-L schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:21:
[...]

probeer ziggo/draadloos eens?
Ook ik ga straks er even heen proberen thx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Amdwarrior schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:30:
[...]

Ook ik ga straks er even heen proberen thx :P
Als het een wifi router is tenminste 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 12:15
Raven schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:26:
[...]

Kun je die niet via Mijn Ziggo opvragen?
Er is toch gewoon een reset knop waarna de standaard gebruikersnaam en wachtwoord weer geldig zijn?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je gaat mij toch niet vertellen dat Ziggo elke routermodem hetzelfde ww geeft?
"Nu heeft mijn zus die brief niet meer waar die wachtwoorden instaan van inlog codes van de router." ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-10 11:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Raven schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:56:
Als je via WiFi verbonden bent, of via een draadje aangesloten bent is het ziggo/draadloos.
Als je de WiFi sleutel bedoelt, die kun je daar vinden O-)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
"Nu heeft mijn zus die brief niet meer waar die wachtwoorden instaan van inlog codes van de router." ;)
Om in te loggen op de managementpagina van de router, ja.
Om te connecten met Wi-Fi, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 12:15
Ja dus, moet je wel bedraad zijn verbonden. Wifi inderdaad niet. Wanneer je bedraad bent verbonden kan je met een standaard gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Op die manier kan je je Wifi wachtwoord weer aanpassen!

Edit: Je kan in je router door 192.168.178.1 in je browser in te typen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nuevocasa op 15-01-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-10 23:49

GNML

applebuyguide.com

ik kreeg van de week zo'n nieuw wifimodem met de post. een cisco versie.
nu heb ik thuis een smoothwall router draaien en heb dus eigenlijk weinig zin om iets aan de huidige configuratie te veranderen.

Maar aangezien ze mijn snelheid ineens knijpen, haal maar 80mbit (ipv 120) download en 10mbit (ipv 15) upload sinds ik het nieuwe modem gekregen heb.
Nu zit ik er dus wel over na te denken maar ik lees overal dat het modem dan in bridge mode gezet dient te worden en niet direct werkt met een router, klopt dat?

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
GNML schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:30:
ik kreeg van de week zo'n nieuw wifimodem met de post. een cisco versie.
nu heb ik thuis een smoothwall router draaien en heb dus eigenlijk weinig zin om iets aan de huidige configuratie te veranderen.

Maar aangezien ze mijn snelheid ineens knijpen, haal maar 80mbit (ipv 120) download en 10mbit (ipv 15) upload sinds ik het nieuwe modem gekregen heb.
Nu zit ik er dus wel over na te denken maar ik lees overal dat het modem dan in bridge mode gezet dient te worden en niet direct werkt met een router, klopt dat?
En jij denkt dat Ziggo jouw snelheid knijpt omdat......... ?
Dit heb je getest door ........ ?

Als je de router van Ziggo in bridge-mode laat zetten dan kan je er gewoon je eigen router achter plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 15-01-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

Dennis-L schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:47:
[...]

En jij denkt dat Ziggo jouw snelheid knijpt omdat......... ?
Dit heb je getest door ........ ?

Als je de router van Ziggo in bridge-mode laat zetten dan kan je er gewoon je eigen router achter plaatsen.
ik weet zeker dat ze het knijpen, aangezien ik voor dat ik het nieuwe modem binnen had netjes 120mbit en 15mbit upload had.

de waardes van de gehele week zijn (elke dag een testje gedaan om 6 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds
usenet = ~70
Speedtest van ziggo = ~80
speedtest.net = ~80

upload precies hetzelfde
upload ziggo speedtest = ~ 8
vps leaseweb = ~7/8
speedtest.net = ~7

zelfs met de kabel direct aan het modem kom ik niet aan de beloofde snelheden.
het is wel heel toevallig dat dit rond de tijd van ontvangst van mijn nieuwe modem is.

Mijn huidige modem heeft namelijk nog geen WIFI en misschien dat ze dit doen om zo hun wifi modems door de strot te drukken.

het modem/ de router kan ik zelf niet in bridge mode zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GNML schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:26:
[...]

ik weet zeker dat ze het knijpen, aangezien ik voor dat ik het nieuwe modem binnen had netjes 120mbit en 15mbit upload had.
Mogelijk ben je door de modem omwisseling in een ongunstigere set Internet downstream frequenties terecht gekomen. Ziggo heeft per coax segment 16 Internet downstream frequenties in gebruik die je moet delen met alle kabel modem gebruikers in jouw coaxsegment. In mijn coax segment zijn bijvoorbeeld 1075 kabel modem actief:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
===============================================================================
OUI       Manufacturer                         Count  Type
-------------------------------------------------------------------------------
00-0B-06  Motorola Mobility, Inc.                  1
00-0E-5C  Motorola Mobility, Inc.                  1
00-0F-21  Scientific Atlanta, Inc                  6
00-0F-9F  Motorola Mobility, Inc.                  5  Motorola SB5100E
00-11-80  Motorola Mobility, Inc.                  1
00-11-E6  Scientific Atlanta                       4  Scientific Atlanta EPX2203
00-13-71  Motorola Mobility, Inc.                  9  Motorola SBV5120E
00-14-E8  Motorola Mobility, Inc.                  6  Motorola SBV5120E
00-14-F8  Scientific Atlanta                      12  Scientific Atlanta EPX2203
00-15-2F  Motorola Mobility, Inc.                  6  Motorola SBV5121E
00-15-CF  ARRIS International                     19  Arris TM702B/TM602B
00-16-92  Scientific-Atlanta, Inc.                 5  Scientific Atlanta EPX2203
00-19-47  Scientific Atlanta, A Cisco              1
00-19-5E  Motorola Mobility, Inc.                 16  Motorola SBV5121E
00-1A-AD  Motorola Mobility, Inc.                 12  Motorola SB5101E
00-1A-C3  Scientific-Atlanta, Inc                  6
00-1B-D7  Scientific Atlanta, A Cisco              3  Scientific Atlanta EPC2203
00-1B-DD  Motorola Mobility, Inc.                  3
00-1C-EA  Scientific-Atlanta, Inc                 18  Scientific Atlanta EPC2203
00-1F-C4  Motorola Mobility, Inc.                  1  Motorola SBV5121E
00-21-43  Motorola Mobility, Inc.                 17  Motorola SBV5121E
00-21-4C  SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD             3  Samsung SMT-H3102D 
00-22-10  Motorola Mobility, Inc.                  5  Motorola SBV5121E
00-22-3A  Scientific Atlanta, Cisco SP             3  Cisco EPC2425
00-22-CE  Cisco, Service Provider Vide             2  Scientific Atlanta EPC2203
00-23-A3  Motorola Mobility, Inc.                  3
00-23-ED  Motorola CHS                             5
00-23-EE  Motorola Mobility, Inc.                 11
00-25-2E  Cisco SPVTG                              1  Cisco EPC3212
00-26-5B  Hitron Technologies. Inc                 1
00-26-5E  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2
08-3E-8E  Hon Hai Precision Ind.Co.Ltd             6
0C-60-76  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             4  Ubee EVM3200
0C-84-DC  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             9
0C-EE-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2
10-5F-49  Cisco SPVTG                             11
18-59-33  Cisco SPVTG                             29  Cisco EPC3925
1C-3E-84  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             4
24-37-4C  Cisco SPVTG                             13
24-76-7D  Cisco SPVTG                             17  Cisco EPC3208
38-C8-5C  Cisco SPVTG                              5  Cisco EPC3212/Cisco 8485DVB
3C-77-E6  Hon Hai Precision Ind. Co.,L             2
48-44-87  Cisco SPVTG                             15  Cisco 8485DVB
54-D4-6F  Cisco SPVTG                             12  Cisco EPC3212/Cisco 8485DVB
60-2A-D0  Cisco SPVTG                            129  Cisco 8485DVB
68-94-23  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            14
70-18-8B  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            17  Ubee EVW3210
78-DD-08  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            29  Ubee EVM320B
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                             25
88-9F-FA  Hon Hai Precision Ind. Co.,L           165  Ubee EVW320B
90-4C-E5  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            75  Ubee EVM320B
90-6E-BB  Hon Hai Precision Ind. Co.,L           107  Ubee EVW3200
BC-85-56  Hon Hai Precision Ind. Co.,L            13
BC-C8-10  Cisco SPVTG                             31
C8-FB-26  Cisco SPVTG                             62  Cisco EPC3928AD
E4-48-C7  Cisco SPVTG                             91  Cisco EPC3925
-------------------------------------------------------------------------------
                                Total:          1075
===============================================================================

Gezamelijk delen al die kabel modems in mijn coax segment dus 16 * 50 = 800 Mbps aan totaal beschikbare capaciteit. Een deel van bovenstaande kabel modems zijn de EuroDOCSIS 2.0 kabel modems in de Interactieve ontvangers van Ziggo die gemaakt zijn door de fabrikanten Scientfic Atlanta, Cisco en Samsung. Gelukkig genereren die Interactieve ontvangers nauwelijks dataverkeer.

[ Voor 7% gewijzigd door ArChie op 16-01-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
ArChie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Mogelijk ben je door de modem omwisseling in een ongunstigere set Internet downstream frequenties terecht gekomen. Ziggo heeft per coax segment 16 Internet downstream frequenties in gebruik die je moet delen met alle kabel modem gebruikers in jouw coaxsegment. In mijn coax segment zijn bijvoorbeeld 1075 kabel modem actief
Interessant! Hoe kom je aan een dergelijk overzicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

ArChie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Mogelijk ben je door de modem omwisseling in een ongunstigere set Internet downstream frequenties terecht gekomen. Ziggo heeft per coax segment 16 Internet downstream frequenties in gebruik die je moet delen met alle kabel modem gebruikers in jouw coaxsegment. In mijn coax segment zijn bijvoorbeeld 1075 kabel modem actief:
Dus als ik het Cisco WIFI modem aansluit zou mijn snelheid weer normaal moeten zijn of interpreteer ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
GNML schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:20:
[...]

Dus als ik het Cisco WIFI modem aansluit zou mijn snelheid weer normaal moeten zijn of interpreteer ik dat verkeerd?
Wij hij schrijft is dat de totale beschikbare bandbreedte gedeeld is. Wat inhoudt dat als het drukbezet is, je minder snelheid hebt. Mogelijk zijn de frequenties welke jouw modem gebruikt drukker bezet, waardoor je minder snelheid hebt. Een simpele modem restart kan de frequenties dacht ik ook doen veranderen! Omprikken van modem kun je toch gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dôh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:53:
[...]

Interessant! Hoe kom je aan een dergelijk overzicht? :)
Op basis van de DOCSIS specificaties een tooltje gemaakt dat de Internet downstream kan parsen. Dit overzicht van alle kabel modems (geaggregeerd op OUI voor fabrikant informatie) waaraan de CMTS in mijn coaxsegment DOCSIS PDU's verstuurd.

Helaas is er geen hardware database op het Internet waar op basis van het OUI ook het bijbehorende apparaat type is op te halen. Mocht iemand aan de hand van de eerste drie posities van het MAC adres een type modem en/of Interactieve ontvanger herkennen dan hoor ik dat graag zodat het overzicht hiermee uit te breiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GNML schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:20:
[...]

Zoals dôh al aangeeft is het registreren en configureren van een modem in een coax segment een dynamisch proces waarvan op voorhand niet te zeggen valt wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArChie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:47:
[...]

Op basis van de DOCSIS specificaties een tooltje gemaakt dat de Internet downstream kan parsen. Dit overzicht van alle kabel modems (geaggregeerd op OUI voor fabrikant informatie) waaraan de CMTS in mijn coaxsegment DOCSIS PDU's verstuurd.

Helaas is er geen hardware database op het Internet waar op basis van het OUI ook het bijbehorende apparaat type is op te halen. Mocht iemand aan de hand van de eerste drie posities van het MAC adres een type modem en/of Interactieve ontvanger herkennen dan hoor ik dat graag zodat het overzicht hiermee uit te breiden is.
Volgens mij staat 't type niet in het mac-adres, fabrikant wel http://www.adminsub.net/mac-address-finder
Maar die heb je al zie ik.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
[...]

Mijn Ubee Wifi-modem (EVW320B) heeft MAC beginnend met 88:9f:fa.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:11:
[...]

Mijn Ubee Wifi-modem (EVW320B) heeft MAC beginnend met 88:9f:fa.
Bedankt, toegevoegd in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Welke MAC wil je weten? Gewoon de CM MAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:36:
Welke MAC wil je weten? Gewoon de CM MAC?
Dat maakt in feite niet uit. Alle MAC adressen van het modem of de interactieve ontvanger beginnen als het goed is met dezelfde reeks van drie hexadecimale getallen die ook in mijn lijstje getoond worden in de OUI kolom. Ik hoef dus geen volledig MAC adres te weten, alleen de eerste drie posities van het MAC adres en het bijbehorende modem of Interactieve ontvanger type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:28
00-1A-AD is een Motorola SB5101E, geen idee waarom je die als Arris in je lijst hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Heb er 91 voor je

e4:48:c7

Cisco EPC3925

En c8:fb:26 dat is een Cisco EPC3928AD

[ Voor 30% gewijzigd door nooberke op 15-01-2014 21:39 . Reden: nog eentje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:09
C8-FB-26 = Cisco EPC3928AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-10 15:02
90-4C-E5 = Ubee EVM3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:35:
00-1A-AD is een Motorola SB5101E, geen idee waarom je die als Arris in je lijst hebt staan.
Bijzonder, de bron die ik gebruikt heb kwam met ARRIS: http://hwaddress.com/?q=00-1A-AD

Andere bronnen geven inderdaad Motorola Mobility, Inc. dus ga ik dat aanpassen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen bedankt voor de reacties, de lijst is aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:35:
Gevonden wat hiervoor de reden is dat sommige sites ARRIS retourneren: http://ir.arrisi.com/phoe...ol-newsArticle&ID=1807670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
0C-60-76 = Ubee EVM3200
70-18-8B = Ubee EVW3210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

00-21-4C die je in je lijstje hebt staan is een Samsung SMT-H3102 DVB-C ontvanger.
Deze heeft net zoals de Cisco 8455DVB en 8485DVB een ingebouwd EuroDOCSIS modem voor het retoursignaal tbv interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kennissen van me hebben wat problemen met de stabiliteit van hun internetverbinding in een pand van hun. De aan huis service van een bepaalde computerwinkel heeft het zaakje daar geïnstalleerd. Het idee is een Ziggo modem in de meterkast beneden en op elke verdieping een losstaand wifi-netwerk.
Dat hebben ze dus dusdanig geïnstalleerd: Ziggo modem (zo eentje zonder router functionaliteit en maar 1 poortje) met daaraan een switch waar dan weer drie wifi-routers aan hangen.
Het is toch niet gek dat dit niet stabiel werkt? Alle drie de routeren vragen nu van de modem een extern-ip...

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 16-01-2014 12:39 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Dat werkt sowieso niet, je krijgt maar één (soms nog twee bij Casema) extern IP-adres, dus heb je internet alleen maar op één verdieping. Zet twee van de routers in als AP en hang ze aan de derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hcQd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:09:
Dat werkt sowieso niet, je krijgt maar één (soms nog twee bij Casema) extern IP-adres, dus heb je internet alleen maar op één verdieping. Zet twee van de routers in als AP en hang ze aan de derde.
Ja idd he. Mijn idee was om de switch voor een simpele router te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
fsfikke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Ja idd he. Mijn idee was om de switch voor een simpele router te vervangen.
Idd, zegt helaas meteen ook wel iets over het installatieteam van die computerwinkel. Als je die switch door een router vervangt scheelt dat meteen weer een Wifi access point.

Let wel op dat je die routers als accesspoint instelt. Anders krijg je een overbodige routering (NAT).

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 16-01-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jongetje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:17:
[...]

Idd, zegt helaas meteen ook wel iets over het installatieteam van die computerwinkel. Als je die switch door een router vervangt scheelt dat meteen weer een Wifi access point.

Let wel op dat je die routers als accesspoint instelt. Anders krijg je een overbodige routering (NAT).
Aangezien op de drie verdiepingen verschillende huurders wonen is het wel de bedoeling dat ze niet samen een groot netwerk vormen. Hoe zou ik dat het beste instellen? Verschillende subnetten gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
In dat geval kun je niet onder dubbele NAT uit, of je moet een zakelijk abonnement nemen met 5 vaste IP-adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

fsfikke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Aangezien op de drie verdiepingen verschillende huurders wonen is het wel de bedoeling dat ze niet samen een groot netwerk vormen. Hoe zou ik dat het beste instellen? Verschillende subnetten gewoon?
Als je ze echt wil scheiden heb je aan drie subnetten niets. Dan moet je er ook 3 VLAN's van maken die geen toegang hebben tot elkaar.

Draytek Vigor 2860 kan dit bijvoorbeeld prima. Kun je op iedere verdieping weer een (VLAN capable) switch plaatsen en kunnen ze zelf zoveel apparaten aansluiten als ze willen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle en Jeffrey bedankt, lijst bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
[...]

Is dat tooltje vrij verklrijgbaar en kan dat zomaar ingezet worden? Ik vind het wel interessant om dat een keer hier te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dôh schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:03:
[...]
Is dat tooltje vrij verklrijgbaar en kan dat zomaar ingezet worden? Ik vind het wel interessant om dat een keer hier te draaien.
Nee, het is niet geschikt voor gebruik door derden. Het draait bij mij in de debugger zodat ik onvoorziene zaken en exceptions kan debuggen en oplossen. Ook is er DVB-C PC-TV hardware en de TransEdit tool van DVBViewer nodig om transport stream capture bestanden te maken van de Internet Downstreams die mijn tooltje als input gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

fsfikke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:38:
Kennissen van me hebben wat problemen met de stabiliteit van hun internetverbinding in een pand van hun. De aan huis service van een bepaalde computerwinkel heeft het zaakje daar geïnstalleerd. Het idee is een Ziggo modem in de meterkast beneden en op elke verdieping een losstaand wifi-netwerk.
Dat hebben ze dus dusdanig geïnstalleerd: Ziggo modem (zo eentje zonder router functionaliteit en maar 1 poortje) met daaraan een switch waar dan weer drie wifi-routers aan hangen.
Het is toch niet gek dat dit niet stabiel werkt? Alle drie de routeren vragen nu van de modem een extern-ip...
Ik zou in dit geval eens naar een UniFi systeem kijken: http://www.ubnt.com/unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zat is wat rond te neuzen in de CLI van mijn Draytek 2925, totdat ik mijn IPv6 neighborhoodtabel is bekeek. Blijkt één IPv6-adres aan de WAN-kant (dus Ziggo) in te staan, en ik kan hem ook nog is pingen. Ben er nog niet helemaal achter wie/wat het is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
> ip6 neigh -a

I/F  ADDR                                     MAC               STATE
--------------------------------------------------------------------------
 LAN  FF02::1:3                               33-33-00-01-00-03 CONNECTED
 LAN  FF02::1                                 33-33-00-00-00-01 CONNECTED
 WAN1 2A02:2308:20:0:216:3EFF:FE6B:34F6       00-00-00-00-00-00 CONNECTED
 WAN1 ::                                      00-00-00-00-00-00 CONNECTED
 LAN  ::                                                        NONE     

> ip6 ping 2a02:2308:20:0:216:3eff:fe6b:34f6

Pinging 2a02:2308:20:0:216:3eff:fe6b:34f6 with 64 bytes of Data:

Receive reply from 2A02:2308:20:0:216:3EFF:FE6B:34F6, time=20ms
Receive reply from 2A02:2308:20:0:216:3EFF:FE6B:34F6, time=10ms

Packets: Sent = 5, Received = 5, Lost = 0 (0% loss)
>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:40:
Hmm, ik zat is wat rond te neuzen in de CLI van mijn Draytek 2925, totdat ik mijn IPv6 neighborhoodtabel is bekeek. Blijkt één IPv6-adres aan de WAN-kant (dus Ziggo) in te staan, en ik kan hem ook nog is pingen. Ben er nog niet helemaal achter wie/wat het is.
Heb je verder IPv6 actief in gebruik? Mogelijk dat Ziggo langzaam aan IPv6 begint te activeren?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:14:
[...]

Heb je verder IPv6 actief in gebruik? Mogelijk dat Ziggo langzaam aan IPv6 begint te activeren?
Oh, ik zie dat het een adres was waarnaar ik probeerde te verbinden om te kijken of mijn IPv6-tunnel werkte..

Niets spannends, mijn fout :F Ik dacht dat die neighborhood-tabellen alleen lokale hosts lieten zien (zowel aan de LAN- als WAN-kant). Het zal wel weer aan dat rare besturingssysteem liggen dat op die Draytek's draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Robinski schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:14:
[...]

niks gezegt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door marcel23456 op 19-01-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb een ubee modem van ziggo (met wifi) en heb ook problemen met whatsapp.
Nu heb ik een oude router aangesloten (Cisco E1000) om te kijken of dit het probleem zou oplossen.
Echter heb ik hiermee hetzelfde.

Ligt dit aan het modem of aan de Cisco E1000?
Ik heb nog niets veranderd aan het modem en de wifi instellingen (bridge ect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Je merkt pas verschil als je het modem in bridge-mode laat zetten door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk wel gebruik maken van de trouwe klant-actie van Ziggo, waarbij ik voor 119 euro een interactieve recorder kan kopen. Heeft iemand een idee welke decoders Ziggo op dit moment meer uitlevert, de Humax of de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:31:
Ik wil eigenlijk wel gebruik maken van de trouwe klant-actie van Ziggo, waarbij ik voor 119 euro een interactieve recorder kan kopen. Heeft iemand een idee welke decoders Ziggo op dit moment meer uitlevert, de Humax of de Samsung?
Zucht.
Je krijgt de Samsung of de Humax.
Er is niet te zeggen welke je krijgt of welke meer wordt uitgeleverd.
Er kunnen best nu meer Humaxxen worden geleverd maar dit kan volgende week zo weer Samsung worden en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Zucht.
Je krijgt de Samsung of de Humax.
Er is niet te zeggen welke je krijgt of welke meer wordt uitgeleverd.
Er kunnen best nu meer Humaxxen worden geleverd maar dit kan volgende week zo weer Samsung worden en andersom.
Zou er geen trend in te ontdekken zijn? Als 90 mensen de afgelopen maand zeggen een Humax te hebben ontvangen en 10 mensen die een Samsung hebben ontvangen, dan lijkt me ongeveer duidelijk hoe groot de kans is en of het de gok waard is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Vast wel, maar hoe ga jij achterhalen wie die mensen zijn die een ontvanger hebben gekregen? In mijn omgeving hebben in de laatste periode mensen allemaal een Samsung gehad. Behalve een vriendin, die kreeg een Humax ,maar dat was die zonder een harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb thuis iets vreemds...

Ik probeer verbinding te krijgen met een www.booking.com. Via de laptops thuis lukt dat niet zondermeer. Ik krijg een fout-pagina op twee verschillende laptops.

Start ik een TOR browser op een van de laptops, dan kan ik wel verbinding krijgen met deze site. Op mijn werk kan ik ook verbinding krijgen met deze site.

De firewall heb ik al eens uitgezet om te zien of dat het probleem veroorzaakt, maar dat is het ook niet.

Als ik ping naar www.booking.com, dan heeft mijn router al de melding dat de Host unreachable is (met het ip-adres van mijn router)

[ Voor 12% gewijzigd door VAnTurenhout op 20-01-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

VAnTurenhout schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:58:

Ik probeer verbinding te krijgen met een www.booking.com. Via de laptops thuis lukt dat niet zondermeer. Ik krijg een fout-pagina op twee verschillende laptops.
Ik kwam laatst niet op tweakers.net :o
DNS-server veranderd en het ging weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
hjs schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:01:
[...]

Ik kwam laatst niet op tweakers.net :o
DNS-server veranderd en het ging weer.
Maar waar verander je de DNS server? In je router toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan, maar je kan het ook op de pc veranderen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Het zal in router moeten, want alle pc's in mijn netwerk hebben het probleem. Ik zie dat deze staat op de ISP DNS van de provider..

Iemand een tip welke ik als alternatief kan proberen?
212.54.40.25 en 212.54.35.25 staan er ook, maar dan disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:17:
Het zal in router moeten, want alle pc's in mijn netwerk hebben het probleem. Ik zie dat deze staat op de ISP DNS van de provider..

Iemand een tip welke ik als alternatief kan proberen?
212.54.40.25 en 212.54.35.25 staan er ook, maar dan disabled.
Enablen en dan deze IP adressen ( http://www.opendns.com ) erin:

208.67.222.222
208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:22:
[...]

Enablen en dan deze IP adressen ( http://www.opendns.com ) erin:

208.67.222.222
208.67.220.220
Helaas....hetzelfde resultaat. ipconfig/flushdns gedaan op een van de pc's en daarop geprobeerd www.booking.com te openen, maar weer zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:31:
[...]

Helaas....hetzelfde resultaat. ipconfig/flushdns gedaan op een van de pc's en daarop geprobeerd www.booking.com te openen, maar weer zonder resultaat.
Vaak moet je je pc/laptop opnieuw opstarten. Wil nog wel eens helpen na het veranderen van iets als DNS of IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:33:
[...]

Vaak moet je je pc/laptop opnieuw opstarten. Wil nog wel eens helpen na het veranderen van iets als DNS of IP adres.
Nee, ook niet. Ik ga nu ook maar eens mijn router/modem een schop geven..

Helaas...ook niets...grrrr

[ Voor 4% gewijzigd door VAnTurenhout op 20-01-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:42:
[...]

Nee, ook niet. Ik ga nu ook maar eens mijn router/modem een schop geven..

Helaas...ook niets...grrrr
Gek probleem. Ik kan overigens de site gewoon openen. Dus het lijkt me een lokaal probleem te zijn. Heb je misschien weinig aan, maar wie weet helpt het je in je zoektocht. Via OpenDNS werkt de site dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:53:
[...]

Gek probleem. Ik kan overigens de site gewoon openen. Dus het lijkt me een lokaal probleem te zijn. Heb je misschien weinig aan, maar wie weet helpt het je in je zoektocht. Via OpenDNS werkt de site dus.
Ja, het vreemde is dat het via een TOR browser dus wel werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
VAnTurenhout schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:58:

Start ik een TOR browser op een van de laptops, dan kan ik wel verbinding krijgen met deze site. Op mijn werk kan ik ook verbinding krijgen met deze site.

De firewall heb ik al eens uitgezet om te zien of dat het probleem veroorzaakt, maar dat is het ook niet.

Als ik ping naar www.booking.com, dan heeft mijn router al de melding dat de Host unreachable is (met het ip-adres van mijn router)
Ik heb dit ook laatst gehad met een website, kon maar geen verbinding meer krijgen met die site. Alles geprobeerd, andere browser, cache legen etc... Bleek dat mijn cookie voor die website corrupt was, na het verwijderen van de cookie kon ik er gewoon weer op. (Firefox)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
Je zou ook GoogleDNS nog kunnen proberen (8.8.8.8 en 8.8.4.4)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:03:
Je zou ook GoogleDNS nog kunnen proberen (8.8.8.8 en 8.8.4.4)
Die heb ik ook geprobeerd....

En een andere computer op mijn netwerk doet het ook niet...Ik ga maar eens contact zoeken met Ziggo..
Pagina: 1 ... 61 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]