Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:09:
[...]

Dan weet DynDNS toch ook niet waar deze naar moet doorverwijzen?
Juist wel, maar je dan moet dan wel gebruik maken van een router die dat ondersteund, zoals o.a. de Ubee van Ziggo.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 18-07-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Laguna

Connaisseur

Gisteren maar eens zo'n dual band netwerkkaart gehaald (de TP-Link TL-WDN4800) ipv m'n single band G netwerkkaart, om zo de 5ghz band van de Ubee EVW3210 eens te testen. Zo te zien ben ik momenteel nog de enige op de 5ghz band hier in de buurt of het signaal van eventuele andere dual band modems/routers is te zwak om opgepikt te worden. Met inSSIDer meet het 5ghz signaal op kanaal 48+44 -49dBm met een link score van 100 en het 2.4ghz signaal op kanaal 11 -63dBm met een link score van 60.

Echter met testen behaalde ik dramatische resultaten downloadsnelheid gehalveerd en pingtijden naar de Ubee wisselden van 1ms tot 468ms. Ik had vervolgens het vermoeden dat de kaart van TP-Link brak was totdat ik bij toeval inSSIDer (die aanstond ivm testen van kanalen en scannen van de omgeving) had afgesloten en nogmaals had getest toen was plotseling alles wel normaal. Pingtijden naar het modem nu constant 1ms en weer max snelheid van mijn abonnement.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/83900601.png

Snelheid is niet sneller dan met de 2.4ghz band (heb ook maar Z1), maar hopelijk wel stabieler doordat er nu (nog) geen interferentie is van andere 5ghz netwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 18-07-2013 17:00 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen dielastig op de itunes store komen met een ziggo verbinding? Ik moet gewoon naar de macdonalds toe met de ipad om mijn nrc next te downloaden. Verder werkt alles thuis, router en modem ook al paar keer gereset, tot vorige week werkte alles.

Ik zit nu wel in een ander huisje ivm vakantie, maar was even thuis om de tuin water te geven. Nu zit ik via vodafone op internet en werkt alles?

De itunes store doet het matig, vaak geen verbining en de itunes kiosk doet niks meer via ziggo bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron1952
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08 16:20
De laatste weken stopte de Cisco er regelmatig mee. Even uit en aan zetten en ik kon weer verder kijken. Echter op zondag (natuurlijk) 30 juni begon de harde schijf kabaal te geven en stopte er halverwege de middag mee. Helpdesk gebeld. Oh geen probleem ik stuur u even een retoursticker. "Houd u er rekening mee dat reparatie 7 dagen kan duren": werd nog gemeld. Omdat ik er van uit ging dat de sticker, zoals bij andere bedrijven gebruikelijk is, per e-mail gestuurd zou worden en ik deze dinsdag nog niet ontvangen had, toch maar weer even gebeld met de helpdesk. Na mijn verhaal aangehoord te hebben, kreeg ik als reactie dat deze elk moment afgeleverd kon worden. Donderdagmiddag maar weer gebeld. Een vriendelijke dame bood excuses aan en ging even raadplegen. Na zo'n 15 minuten kreeg ik te horen dat vandaag nog een nieuw apparaat opgestuurd zou worden. Deze zou ik vrijdag of uiterlijk zaterdag binnen krijgen. Daarbij zou dan een retouretiket zitten. Ik kreeg ook een barcode zodat ik de zending kon volgen. Je begrijpt, geen apparaat op vrijdag, niet op zaterdag en ook niet op maandag. De barcode informatie via PostNL gaf aan dat het pakket nog niet aangeboden was. Maar weer contact gezocht met de helpdesk. Heel verfrissend om te merken dat na een paar hele vriendelijke mensen blijkbaar er ook mensen werken die met hun verkeerde been uit bed gestapt zijn. Een zurig klinkende dame maakte mij onomwonden duidelijk dat er niet zomaar nieuwe apparaten verstuurd worden. Eerst moest het defecte apparaat retour gestuurd worden. Zij zou "weer" een etiket opsturen en dat ging per post. Dat kon 7 dagen duren, maar zij zo er spoed op zetten. Zaterdagmiddag leverde de post een enveloppe af met een etiket zonder verder enige beschrijving. Maandag het defecte apparaat in een doos gestopt en afgeleverd bij PostNL. De volgende dag zag ik dat het apparaat afgeleverd was. Nu wachten wat er gaat gebeuren, want volgens het laatste contact kon reparatie wel een dag of tien gaan duren. Gezien het relaas hierboven hoop ik dat ik voor het eind van deze maand weer digitale televisie kan kijken, want analoog is niet om aan te zien. Ja en toch ben ik al klant van Ziggo (Casema) sinds 1978. Ik heb een zakelijk internetabonnement bij XS4ALL.nl. Drie maanden geleden ging het modem kapot. Drie uur later stond een monteur voor mijn deur en 10 minuten later had ik weer internet. Dat is service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
Heel herkenbaar, heb die cyclus ook een paar keer moeten doorlopen. Hopelijk is hij te repareren of heb je nog garantie, anders is het pech en mag je zelf een nieuw apparaat aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou, dan mag ik toch aannemen dat, zeker omdat je al zo lang klant bent bij ze, je wel flinke korting krijgt op een nieuwe Humax ofzo. Ik heb dat ding ook met korting kunnen kopen en ik was pas 4 jaar klant (waarvan maar 1 jaar alles-in-een).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:18

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:22:
Oh ok, maar dat werkt dan maar voor 1 host neem ik aan? Ik heb er een paar meer ;)
Huh, ik weet toch zeker dat ik af en toe die 'endoftheinternet' moest aanpassen op de dyndns website. Zal mijn routerinstellingen eens wat beter nalopen dan (ddwrt).
En als al die hosts naar hetzelfde IP adres verwijzen dan kun je beter werken met CNAME's.
Dan maak je één DynDNS adres aan die je door je router automatisch laat updaten en voor de rest CNAME's die verwijzen naar die URL/Hostname.

Dan hoef je maar 1 IP te updaten.

Overigens zijn er zeker routers die meer dan één hostname kunnen updaten zoals hierboven ook al is gezegd. Mijn Zywall kan het bijvoorbeeld ook.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:19:
[...]

Het apparaat zelf krijgt geen update. Het is een update van de "cloud" omgeving waar het apparaat verbinding mee maakt
Aha. Ok, dat gaat dan een stuk sneller. :) Van het weekend maar eens uitproberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:45:
Gisteren maar eens zo'n dual band netwerkkaart gehaald (de TP-Link TL-WDN4800) ipv m'n single band G netwerkkaart, om zo de 5ghz band van de Ubee EVW3210 eens te testen.
<knip>
Hier dezelfde ervaring met de EVW3210 (EVW321B). Ik heb ook een Ziggo Z1 verbinding, maar merk sowieso een stabielere ping op de 5 GHz band. Streamen van films via WiFi vanaf m'n NAS gaat ook een stuk vloeiender, aangezien de 2.4 GHz band hier nu aardig vol begint te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
5 GHz is optimaal voor gebruik in dezelfde ruimte :) zeker als je bijvoorbeeld ook babyfoons e.d. in gebruik hebt. Op 2.4 GHz heb je daar erg veel last van, op 5 helemaal niet! Op 5 kan ik ook lekker 120Mbit halen via Wifi :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ubee EVW321B (EVW3210) verbruikt ook minder stroom (met zowel 2.4 als 5 GHz enabled), namelijk slechts 8 watt. De EVW320B (EVW3200) verbruikt 11 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:45:
Gisteren maar eens zo'n dual band netwerkkaart gehaald (de TP-Link TL-WDN4800) ipv m'n single band G netwerkkaart, om zo de 5ghz band van de Ubee EVW3210 eens te testen. Zo te zien ben ik momenteel nog de enige op de 5ghz band hier in de buurt of het signaal van eventuele andere dual band modems/routers is te zwak om opgepikt te worden. Met inSSIDer meet het 5ghz signaal op kanaal 48+44 -49dBm met een link score van 100 en het 2.4ghz signaal op kanaal 11 -63dBm met een link score van 60.

Echter met testen behaalde ik dramatische resultaten downloadsnelheid gehalveerd en pingtijden naar de Ubee wisselden van 1ms tot 468ms. Ik had vervolgens het vermoeden dat de kaart van TP-Link brak was totdat ik bij toeval inSSIDer (die aanstond ivm testen van kanalen en scannen van de omgeving) had afgesloten en nogmaals had getest toen was plotseling alles wel normaal. Pingtijden naar het modem nu constant 1ms en weer max snelheid van mijn abonnement.

[afbeelding]

Snelheid is niet sneller dan met de 2.4ghz band (heb ook maar Z1), maar hopelijk wel stabieler doordat er nu (nog) geen interferentie is van andere 5ghz netwerken.
Inssider heeft idd een zeer negatieve invloed op je ping.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ron1952 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:01:
De laatste weken stopte de Cisco er regelmatig mee. Even uit en aan zetten en ik kon weer verder kijken. Echter op zondag (natuurlijk) 30 juni begon de harde schijf kabaal te geven en stopte er halverwege de middag mee. Helpdesk gebeld. Oh geen probleem ik stuur u even een retoursticker. "Houd u er rekening mee dat reparatie 7 dagen kan duren": werd nog gemeld. Omdat ik er van uit ging dat de sticker, zoals bij andere bedrijven gebruikelijk is, per e-mail gestuurd zou worden en ik deze dinsdag nog niet ontvangen had, toch maar weer even gebeld met de helpdesk. Na mijn verhaal aangehoord te hebben, kreeg ik als reactie dat deze elk moment afgeleverd kon worden. Donderdagmiddag maar weer gebeld. Een vriendelijke dame bood excuses aan en ging even raadplegen. Na zo'n 15 minuten kreeg ik te horen dat vandaag nog een nieuw apparaat opgestuurd zou worden. Deze zou ik vrijdag of uiterlijk zaterdag binnen krijgen. Daarbij zou dan een retouretiket zitten. Ik kreeg ook een barcode zodat ik de zending kon volgen. Je begrijpt, geen apparaat op vrijdag, niet op zaterdag en ook niet op maandag. De barcode informatie via PostNL gaf aan dat het pakket nog niet aangeboden was. Maar weer contact gezocht met de helpdesk. Heel verfrissend om te merken dat na een paar hele vriendelijke mensen blijkbaar er ook mensen werken die met hun verkeerde been uit bed gestapt zijn. Een zurig klinkende dame maakte mij onomwonden duidelijk dat er niet zomaar nieuwe apparaten verstuurd worden. Eerst moest het defecte apparaat retour gestuurd worden. Zij zou "weer" een etiket opsturen en dat ging per post. Dat kon 7 dagen duren, maar zij zo er spoed op zetten. Zaterdagmiddag leverde de post een enveloppe af met een etiket zonder verder enige beschrijving. Maandag het defecte apparaat in een doos gestopt en afgeleverd bij PostNL. De volgende dag zag ik dat het apparaat afgeleverd was. Nu wachten wat er gaat gebeuren, want volgens het laatste contact kon reparatie wel een dag of tien gaan duren. Gezien het relaas hierboven hoop ik dat ik voor het eind van deze maand weer digitale televisie kan kijken, want analoog is niet om aan te zien. Ja en toch ben ik al klant van Ziggo (Casema) sinds 1978. Ik heb een zakelijk internetabonnement bij XS4ALL.nl. Drie maanden geleden ging het modem kapot. Drie uur later stond een monteur voor mijn deur en 10 minuten later had ik weer internet. Dat is service!
Je maakt alleen de fout door een zakelijk abbo met een particuliere abbo te vergelijken, compleet andere SLA's. Wat overigens niet betekent dat het verhaal hierboven natuurlijk uitermate irritant is :)

Maar goed dat zie je heel erg vaak, afgelopen week een keukentransporteur, "we komen tussen 14 en 16 uur en ik bel half uur van te voren". Je raadt het al, niet gebeld van te voren en om 12:30 stonden ze voor de deur :F hadden ze mazzel dat mijn schoonmoeder toevallig bij ons thuis was. Zijn maar weinig bedrijven die echt gewoon goede service willen en kunnen geven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
IkWilbert schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:00:
[...]

Onder water is er veel aangepast.

Via Ziggo gepost op 21 maart 2013: Zoals gemerkt is er echter niet veel veranderd aan het design of functionaliteit. Dat wil echter niet zeggen dat we hier niet aan gewerkt hebben. Op de achtergrond hebben we gewerkt aan een volgende release, waarbij we onze focus hebben gelegd om de gebruiksvriendelijk en het design te verbeteren. Ik kan hier nog niet een datum noemen of de release notes vrijgeven, maar als dank voor jullie geduld en het leveren van waardevolle commentaar hieronder alvast de grootste punten die zijn aangepakt:
- Nieuwe menu-indeling met minder niveaus
- Mogelijkheid om films en series zelf te sorteren en filteren
- Suggesties minder prominent gemaakt
- Bekeken items ook op het dashboard aanwezig
- Onthouden van eerdere zoekopdrachten
- Grotere lettertype voor betere leesbaarheid
- Grotere en nieuwe design van de plaatjes
- Menu items cyclisch gemaakt
- TV gemist afleveringen bundelen zoals een serie

---------------------------------------------------------------------------------
Deze update is dus nu beschikbaar.
Aha, duidelijk zo. Niet ITV 2.0 is nieuw maar de "layout" heeft weer eens een update gekregen. In al die tijd dat ITV 2.0 beschikbaar was, via de Pilot voor een Samsung C7140, stond ik niet meer te kijken van een wijziging/aanpassing van het gebruik/uiterlijk. Het is op de Samsung met browsen nu net weer iets trager geworden maar wel prettiger bij gebruik. Het lijkt ook allemaal wat logischer en meer doordacht in elkaar te steken. Er waren de afgelopen periode meerdere verbeter_opmerkingen geplaatst in het ITV 2.0 topic maar daar werd niet echt meer op gereageerd door Ziggo. Nu is er na een langere periode van radio-stilte toch wat mee gedaan blijkbaar. Beter later dan nooit :)

Ik moet eerlijk bekennen dat we er maar weinig gebruik van maken hoewel we kunnen beschikken over een flinke hoeveelheid series en films onder het Film1 en HBO gedeelte. Het komt er meestal niet zo van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Laatst online: 17-09 15:03
martinusz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:28:
[...]

Je maakt alleen de fout door een zakelijk abbo met een particuliere abbo te vergelijken, compleet andere SLA's. Wat overigens niet betekent dat het verhaal hierboven natuurlijk uitermate irritant is :)

Maar goed dat zie je heel erg vaak, afgelopen week een keukentransporteur, "we komen tussen 14 en 16 uur en ik bel half uur van te voren". Je raadt het al, niet gebeld van te voren en om 12:30 stonden ze voor de deur :F hadden ze mazzel dat mijn schoonmoeder toevallig bij ons thuis was. Zijn maar weinig bedrijven die echt gewoon goede service willen en kunnen geven helaas.
Heb soortgelijke ervaringen met de helpdesk van Ziggo (de 0900-1884 lijn bedoel ik dan). Deze hebben voor mijn gevoel de processen die Ziggo voorschrijft aan hun helpdekspersoneel goed onder de knie, maar de klantgerichtheid laat te wensen over.

Als ik "iets" heb qua storing, zoals vandaag een defect modem, regel ik dat wel via Ziggo Webcare (Via twitter/Facebook).
Deze zijn wel klantgericht en heb het idee dat ze iets verdergaande kennis hebben van de Ziggo omgeving dan de "gewone" helpdesk. Defecte modem bij Webcare op dezelfde dag omgewisseld, waar als ik op de 0900-route zou zijn blijven hangen, maandag pas weer internet zou hebben gehad. En dat is niet de eerste keer dat ik deze ervaring heb met de helpdesk vs webcare.

Hopelijk hebben jullie er iets aan :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De webcare via Facebook werkt idd lekker snel en doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Is dat gemeend of sarcasme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
RDMA schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:38:
Heb het idee dat sinds de Whatsapp update van een paar dagen geleden dat het probleem met de vertraagde berichten wat minder is geworden, jullie ook?
Absoluut niet. Blijf gezeik hebben. ;(
Dacht in het begin dat het aan de WiFi van de ubee lag, maar ook op m'n andere WiFi netwerken icm Ziggo heb ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Gemeend, webcare kan je vaak best helpen. Bij de helpdesk moet je eigenlijk eerst shibboleet roepen voor je iemand aan de lijn krijgt die het verschil weet tussen een DNS en een IP. :P

Bij de helpdesk (bij iedere helpdesk in het algemeen wel) heb je dan ook altijd meerdere lagen. De eerste laag is er eigenlijk alleen maar voor heul simpele vragen (mijn factuur is er nog niet wat moet ik doen??? -> wachten! -> ok danku) en.. doorverbinden met iemand die er meer van weet.

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 19-07-2013 18:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 18:16
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:59:
[...]

Gemeend, webcare kan je vaak best helpen. Bij de helpdesk moet je eigenlijk eerst shibboleet roepen voor je iemand aan de lijn krijgt die het verschil weet tussen een DNS en een IP. :P

Bij de helpdesk (bij iedere helpdesk in het algemeen wel) heb je dan ook altijd meerdere lagen. De eerste laag is er eigenlijk alleen maar voor heul simpele vragen (mijn factuur is er nog niet wat moet ik doen??? -> wachten! -> ok danku) en.. doorverbinden met iemand die er meer van weet.
Geniaal als iedere "nerd" of telefoonsysteem het woord kent. Maar helaas is het praktijk toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week heen en weer gebeld met Ziggo. Ziggo had enige tijd geleden de grondkabel vervangen, en sinds die tijd stond er een + 12,5 dbmv signaal op de AOP. De upload verloor bij mij vaak de verbinding, en ik merkte dat ook de Ciso vaak zn verbinding verloor. Bovendien haalde ik nooit de 60 mbit/6mbit. Vaak niet eens de helft, waarbij de waarden steeds sterk fluctueerden.

Ziggo vond de signaalsterkte ook wat hoog. Na tussenvoeging van een signaalverzwakker (- 6 dbmv) is het gemiddelde signaal nu +6,5 dbmv. De ingreep heeft een positieve uitwerking. Goed gedaan Ziggo !

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2848387935.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Vanochtend ineens mailtje van Bidgely (waar ik m'n Youless mee gekoppeld heb) dat er geen verbinding meer met m'n Youless mogelijk was. Oftewel: internet lag eruit (kon m'n thuis gehoste website ook niet bereiken).

Was niet thuis dus kon het niet checken. Zonet bij thuiskomst bleek dat er geen enkel lampje op het modem meer brandde (Cisco EPC3212). Bleek dat de voeding defect is (nagemeten met multimeter).

De originele is een 15V 1A, heb er nu eentje van 12V 5A aan hangen (had deze toevallig nog liggen). Werkt ook goed, maar heb toch maar even via de Twitter Webcare gevraagd of ik een nieuwe adapter kan krijgen. Ben benieuwd.

Hoop niet dat ik de oude terug moet sturen, want daar heb ik het stekkertje vanaf geknipt zodat ik nu tijdelijk die 12V voeding kan gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
ThinkPadd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:53:
Vanochtend ineens mailtje van Bidgely (waar ik m'n Youless mee gekoppeld heb) dat er geen verbinding meer met m'n Youless mogelijk was. Oftewel: internet lag eruit (kon m'n thuis gehoste website ook niet bereiken).

Was niet thuis dus kon het niet checken. Zonet bij thuiskomst bleek dat er geen enkel lampje op het modem meer brandde (Cisco EPC3212). Bleek dat de voeding defect is (nagemeten met multimeter).

De originele is een 15V 1A, heb er nu eentje van 12V 5A aan hangen (had deze toevallig nog liggen). Werkt ook goed, maar heb toch maar even via de Twitter Webcare gevraagd of ik een nieuwe adapter kan krijgen. Ben benieuwd.

Hoop niet dat ik de oude terug moet sturen, want daar heb ik het stekkertje vanaf geknipt zodat ik nu tijdelijk die 12V voeding kan gebruiken :9
Je krijgt een doosje, waarin weer een wit doosje in zit met de adapter. Daar zit een mooie groene sticker op met de tekst: modem :+ Die van mijn Ubee was kapot bij de pennen, zaten los... Oude kun je weggooien, hoeven ze niet terug :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:o , heeft dat ding soms een wide-input?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Laatst online: 17-09 15:03

brande bij jou alleen het LAN lampje? just curious :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:53
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:57:
[...]
... Oude kun je weggooien, hoeven ze niet terug :P
Die breng je natuurlijk bij je Wecylce punt, als nette burger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:19:
[...]

Het apparaat zelf krijgt geen update. Het is een update van de "cloud" omgeving waar het apparaat verbinding mee maakt
Update naar aanleiding van eerdere reactie op de vrijdag. Dit weekend uitgeprobeerd en wat ons direct opviel, was dat deze 'cloud' omgeving veel vlotter draaide. Ook de film die we het laatst gezien hadden, kwam de andere dag terug op de frontpage. Ook handig vind ik dat hij naar aanleiding van het volgen van een tv-serie bijhoudt welke aflevering je het laatst hebt gezien (met een vinkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 06:53
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:57:
[...]

Je krijgt een doosje, waarin weer een wit doosje in zit met de adapter. Daar zit een mooie groene sticker op met de tekst: modem :+ Die van mijn Ubee was kapot bij de pennen, zaten los... Oude kun je weggooien, hoeven ze niet terug :P
Oke, dat is mooi :)
Raven schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:19:
[...]

:o , heeft dat ding soms een wide-input?
Geen idee, maar ik las ergens op internet dat het 15V is, en geen 12V ivm belspanning. Normaal is dat 48V, maar met 12V zou dat maar 38V ofzo zijn (ivm voeding met zoveel procent lagere spanning etc). Nog niks van gemerkt, de DECT telefoons hier doen het nog prima.

En het gebeurde op vrijdagochtend, dus op z'n vroegst maandag/dinsdag zou ik een nieuwe adapter in huis kunnen hebben. Dat duurde mij een beetje te lang O-)
Dafjedavid schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:35:
[...]

brande bij jou alleen het LAN lampje? just curious :)
Nee er brandde geen enkel lampje meer. Voeding gaf ook geen stroom meer (multimeter gaf 0V aan). Voeding stonk ook wel een beetje doorgebrand na open maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntje42
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Jeee ziggo verhoogd de internet snelheid dacht ik nog... We zouden nu 150/15 moeten krijgen dus ik weer testen op speedtest.net en krijg amper 80/9, maar omdat speedtest.net als onbetrouwbaar word beschreven doe ik ook nog een paar andere tests waaronder die van ziggo zelf. Alweer hetzelfde resultaat, even ziggo bellen dan maar en vragen waarom ik die internet snelheid niet haal. Ziggo zegt vrolijk dat mijn router het niet aankan, mijn weerwoord 1300/450 netgear router, dan gaan ze vertellen dat mijn pc de snelheid niet aankan, 1gb's killer networkchip in mijn pc. Dan is de kabel die u gebruikt misschien slecht oppert de ziggo medewerker, laat maar ik weet het al zodra er glasvezel beschikbaar komt stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martijntje42 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:46:
Jeee ziggo verhoogd de internet snelheid dacht ik nog... We zouden nu 150/15 moeten krijgen dus ik weer testen op speedtest.net en krijg amper 80/9, maar omdat speedtest.net als onbetrouwbaar word beschreven doe ik ook nog een paar andere tests waaronder die van ziggo zelf. Alweer hetzelfde resultaat, even ziggo bellen dan maar en vragen waarom ik die internet snelheid niet haal. Ziggo zegt vrolijk dat mijn router het niet aankan, mijn weerwoord 1300/450 netgear router, dan gaan ze vertellen dat mijn pc de snelheid niet aankan, 1gb's killer networkchip in mijn pc. Dan is de kabel die u gebruikt misschien slecht oppert de ziggo medewerker, laat maar ik weet het al zodra er glasvezel beschikbaar komt stap ik over.
Haalde je hiervoor wel 120 Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Als je internet Z3 hebt dan klopt de snelheid! De verhoging van de snelheiden voor Z3 (nu 80/8) en Alles in 1 Extra (nu120/12) heeft vertraging opgelopen. Volgens mij worden deze begin augustus omgezet naar 150/15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus je hebt getest zonder router, met andere kabel en andere pc? Of kom je hier alleen maar even zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
stimmt, halverwege augustus zelfs pas zijn ze klaar met de uitrol van de verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Weet iemand hoe het zit met die max 2 devices / wifispots?

Bedoelen ze dan dat ik met maximaal twee tegelijk ingelogged kan zijn, of dat ik max twee unieke apparaten aan het netwerk kan hangen (tegelijk, of los van elkaar, maar een 3de apparaat wordt, ook al is het de enige online...geweigerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt met 2 tegelijk online zijn. Je kunt het bij oneindig aantal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:48

Dogooder

dus...

Ik heb al sinds donderdag avond last van storing op mijn internet. Soms doet hij het wel, maar meestal gaat gewoon 75% (4 ping packets verzonden) verloren. Oftewel bij normaal gebruik offline.
Ik heb hier al verschillende meldingen van gemaakt en men komt terug met ja storing in de wijk. Maar hier staat helemaal niks van op de website. Weet iemand van jullie hoe dat process in elkaar zit? Waarom zijn ze niet transaparant hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dogooder schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:01:
Waarom zijn ze niet transaparant hiermee?
Het ligt er aan hoeveel mensen er last van hebben, als dat er vrij weinig zijn, dan zullen ze dat niet vermelden.

Ik heb het ook eens gehad en het stond er ook niet op, ze hebben later wel opgebeld naar mijn werktelefoon, het scheen een heel apart iets te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
Goedendag
Ziggo schreef dat de wifispots 8 julli in brabant zo komen ,tot de dag van vandaag geen gebruikensnaam en wachtwoord gehad in mijn ziggo.
Vandaag maar eens gebeld,hij zij dat het al wel moest doen,toen heeft hij het zelf geactiveerd.
Nu heb ik wel wifispots,was een foutje.
Gelijk even gevraagt wanneer de snelheid omhoog gaat voor alles in 1 extra ,hij zei dat dat 15 aug ging gebeuren.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
keeskloon schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:11:
Goedendag
Ziggo schreef dat de wifispots 8 julli in brabant zo komen ,tot de dag van vandaag geen gebruikensnaam en wachtwoord gehad in mijn ziggo.
Vandaag maar eens gebeld,hij zij dat het al wel moest doen,toen heeft hij het zelf geactiveerd.
Nu heb ik wel wifispots,was een foutje.
Gelijk even gevraagt wanneer de snelheid omhoog gaat voor alles in 1 extra ,hij zei dat dat 15 aug ging gebeuren.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ik had recent dezelfde ervaring:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:49:
[...]

Blijkbaar was er bij mij iets fout gegaan, nu heb ik inlogcodes en werkt WiFispots (net getest). :) \o/

Dus als het Ziggo-netwerk al wel zichtbaar is in jouw regio, even webcare porren.

Android tip: Google Play: WiFi Prioritizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Voor mensen met ziggo problemen (ook hotspots..;) maar géén ziggo telefoonlijn :

Lekker even langslopen bij een Ziggo winkel. Heb daar zo'n anderhalf uur in totaal gestaan om een vaag probleem met m'n wifi hotspots te fixen. Bleek dat m'n modem z'n (haar? ..wispelturig, je prikt er kabeltjes in in en als je teveel er mee doet dan loopt ie vast...:D) mac adres niet bekend was bij Ziggo.

Wat eigenlijk ook al vreemd is.

Maar enfin. Mac adres er in...gaan met die hotspots! (eerst niet eens een login/user op "mijn ziggo")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Voor veel mensen is de Ziggo winkel niet om de hoek :P en vaak ook nog midden in de stad. Dus je gaat er ook niet ff met de auto heen.

[ Voor 42% gewijzigd door tiguan op 22-07-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Voor mensen zonder Ziggo wifispots inlog gegevens:

Ik ben er achter gekomen dat je geen inlog gegevens krijgt als je modem zelf geen wifispot is. Mijn modem stond in bridged mode, dus had ik geen inloggegevens. Ik wil wel gebruik maken van wifispots, en na contact met de helpdesk is mijn modem teruggezet in router mode. Nu wel inloggegevens en ook gelijk weer TCP disconnects door de brakke Ubee modem. Had een beetje gehoopt dat dit nu wel opgelost was met de firmware, maar niet dus. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
metamarty schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:52:

Ik ben er achter gekomen dat je geen inlog gegevens krijgt als je modem zelf geen wifispot is. Mijn modem stond in bridged mode, dus had ik geen inloggegevens. Ik wil wel gebruik maken van wifispots, en na contact met de helpdesk is mijn modem teruggezet in router mode. Nu wel inloggegevens en ook gelijk weer TCP disconnects door de brakke Ubee modem. Had een beetje gehoopt dat dit nu wel opgelost was met de firmware, maar niet dus. :F
Dat is geen nieuws hoor, staat ook gewoon in de FAQ van Ziggo:

Waarom kan ik geen gebruik maken van WifiSpots als ik mijn eigen WifiSpot uitzet?
Ziggo denkt dat het eerlijk is dat u alleen gebruik mag maken van andere WifiSpots als u zelf ook een WifiSpot bent. Voor wat hoort wat, en zo maken we samen het grootste Wi-Fi netwerk van Nederland.

Kan ik nog gebruikmaken van WifiSpots wanneer de routerfunctie van mijn Wi-Fi modem is uitgeschakeld?
Nee. Wanneer de routerfunctie van het Wi-Fi modem is uitgeschakeld en het modem dus in bridgemodus staat is uw WifiSpots account inactief. Niemand kan dan namelijk meer gebruik maken van uw WifiSpot. U kunt andersom ook geen gebruik meer maken van andere WifiSpots. Indien u een eigen router heeft, kunt u deze ook in combinatie met ons Wi-Fi modem gebruiken. Volg het stappenplan hoe u uw eigen router achter het Wi-Fi modem plaatst voor een Ubee modem en een Cisco modem.

Voor alle vragen klik

[ Voor 26% gewijzigd door Dennis-L op 22-07-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
metamarty schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:52:

Ziggo mag dan wel loepen te schreeuwen in reclames dat ze straks 1 miljoen wifi spots hebben, maar ze vergeten bij Ziggo dat er héél veel klanten hun router in bridgemode hebben staan. Ik doe even natte vingerwerk maar schat dat aantal op 250.000, dus de 1 miljoen vind ik tamelijk overdreven.

Uiteraard heb ik ook geen wifi spots want hou dat ding liever in bridge met mijn eigen wndr4700 erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 19:06
Het lijkt mij dat Ziggo precies weet hoeveel modems er in er in bridged mode staan. In 2011 had Ziggo 1,7 miljoen internetaansluitingen. Die 1 miljoen WiFi-hotspots kan best kloppen.

Waarop is jouw schatting op gebaseerd?

[ Voor 54% gewijzigd door nielsn op 22-07-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38

vr6-only

Blub Blub

Op het feit dat ook veel mensen een oude ED3.0 modem hebben. Ik heb een Arris 702B en dat ding werkt prima. Ik ben alleen benieuwd hoe het zal lopen met 150Mbit. Theoretisch moet het prima kunnen. Echter zie je dat op lange termijn de modems met 8 kanalen wat stabieler zijn.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
marcel23456 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:25:
[...]

Ziggo mag dan wel loepen te schreeuwen in reclames dat ze straks 1 miljoen wifi spots hebben, maar ze vergeten bij Ziggo dat er héél veel klanten hun router in bridgemode hebben staan. Ik doe even natte vingerwerk maar schat dat aantal op 250.000, dus de 1 miljoen vind ik tamelijk overdreven.

Uiteraard heb ik ook geen wifi spots want hou dat ding liever in bridge met mijn eigen wndr4700 erachter.
Ziggo heeft geloof ik zo'n 1,7 miljoen internetabonnees dus het lijkt erop dat ze al rekening hebben gehouden met oude modems zonder WiFi en dergelijke.

Als je denkt dat Ziggo maar 1 miljoen abonnees heeft en dan dus zou beweren dat 1 op de 4 modems in bridgemodus staat dan lijkt dat me een gevaarlijke schatting. Bij 1,7 miljoen zou je alsnog 1 op de 7 modems in bridge schatten.

Echt niet hoor. 1 op de 20 als het niet minder is. Niet alleen tweakers hebben internet, iedere malloot en hun zus hebben internet. Alleen techneuten zetten hun modem in bridge. En zelfs die doen het lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Sinds kort over op Ziggo (hiervoor KPN).

Tijdens het zappen wil het nog wel eens gebeuren dat mijn tv het signaal verliest en geen beeld meer wilt geven. Ik moet dan de ontvanger van ziggo uit en weer aan zetten zodat mijn tv het signaal weer oppikt. Mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Ziggo heeft 1,8 miljoen internetklanten (bron: Hun LinkedIn pagina)
Dus roep nu nog eens een keer ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

_O-

250.000 in bridge. Je bent niet goed bij. Als het er 10 tot 20k zijn is het al veel. Ik ken in mijn omgeving niemand met het modem in bridge mode, alleen ikzelf. En ja, in mijn omgeving heb ik veel Ziggo (Ziggo gebied) en genoeg IT'ers.

Ben zelf ook aan het twijfelen om hem uit bridge te halen, de Netgear erachter levert qua bereik weinig extra's op en het kost wel allemaal stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Same, ik ken echt niemand die hem in bridge heeft staan (IT kennis of niet). Natuurlijk vertekend zo'n tweakers topic het beeld.
Ik denk dat er vooral heel veel mensen te lui zijn om in te loggen bij mijn ziggo, of uberhaubt niet weten wat er staat en wat er gebeurd. Ook zijn er stapels mensen die het niet durven.

Maar ik vind het een leuke techniek, en werkt goed

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:14:
Ziggo vond de signaalsterkte ook wat hoog. Na tussenvoeging van een signaalverzwakker (- 6 dbmv) is het gemiddelde signaal nu +6,5 dbmv. De ingreep heeft een positieve uitwerking. Goed gedaan Ziggo !
Zulke issues heb ik in het begin ook gehad, maar bleek later iets in de straatversterker te zitten. Ze hebben daar de 'tap' aangedraaid, en toen was het probleem verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 17:37
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:39:
[...]

_O-

250.000 in bridge. Je bent niet goed bij. Als het er 10 tot 20k zijn is het al veel. Ik ken in mijn omgeving niemand met het modem in bridge mode, alleen ikzelf. En ja, in mijn omgeving heb ik veel Ziggo (Ziggo gebied) en genoeg IT'ers.

Ben zelf ook aan het twijfelen om hem uit bridge te halen, de Netgear erachter levert qua bereik weinig extra's op en het kost wel allemaal stroom.
En hoeveel mensen hadden hem in bridge waarbij Ziggo hem er weer uit heeft gehaald zonder dat ze dat door hebben? Bij mij hebben ze ook de bridge een paar keer omgetoverd tot router+wifi, tot ik het Ubee wifi modem heb weggehaald en omgewisseld voor een Cisco-zonder-wifi. Vond het wel welletjes eigenlijk, blijf bellen of ze het om willen zetten.

Edit: heb even gechecked en wat schetst mijn verbazing; wifispots staat ook nog 's gewoon aan. Dat lijkt me 'oneerlijk', al kan ik er weinig aan doen dat ze het steeds weer aan blijven zetten :X

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-07-2013 10:04 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

NiGeLaToR schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:00:
[...]
Edit: heb even gechecked en wat schetst mijn verbazing; wifispots staat ook nog 's gewoon aan. Dat lijkt me 'oneerlijk', al kan ik er weinig aan doen dat ze het steeds weer aan blijven zetten :X
Ik hen ook nog een Arris Eurodocsis 3.0 modem zonder WiFi en kan ook gewoon gebruik maken van de WiFi spots :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 17:37
TFHfony schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:31:
[...]

Ik hen ook nog een Arris Eurodocsis 3.0 modem zonder WiFi en kan ook gewoon gebruik maken van de WiFi spots :)
Logisch ook, al zullen ze tzt weer een wifi modem mijn kant op sturen dus - zodat ik wifispots aan kan zetten :+ Wordt vanzelf een modem-kerkhof in mijn gangkast :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

NiGeLaToR schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:36:
[...]

Logisch ook, al zullen ze tzt weer een wifi modem mijn kant op sturen dus - zodat ik wifispots aan kan zetten :+ Wordt vanzelf een modem-kerkhof in mijn gangkast :P
Ik heb nog 2 Motorola's in de kast liggen en overigens ook al 2 WiFi modems van Ziggo. Misschien maar eens e.e.a. wegmikken. Zeker die Eurodocsis 2 dingen heb ik niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dennis-L schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:13:
[...]

Waarom kan ik geen gebruik maken van WifiSpots als ik mijn eigen WifiSpot uitzet?
Ziggo denkt dat het eerlijk is dat u alleen gebruik mag maken van andere WifiSpots als u zelf ook een WifiSpot bent. Voor wat hoort wat, en zo maken we samen het grootste Wi-Fi netwerk van Nederland.

Kan ik nog gebruikmaken van WifiSpots wanneer de routerfunctie van mijn Wi-Fi modem is uitgeschakeld?
Nee. Wanneer de routerfunctie van het Wi-Fi modem is uitgeschakeld en het modem dus in bridgemodus staat is uw WifiSpots account inactief. Niemand kan dan namelijk meer gebruik maken van uw WifiSpot. U kunt andersom ook geen gebruik meer maken van andere WifiSpots. Indien u een eigen router heeft, kunt u deze ook in combinatie met ons Wi-Fi modem gebruiken. Volg het stappenplan hoe u uw eigen router achter het Wi-Fi modem plaatst voor een Ubee modem en een Cisco modem.

Voor alle vragen klik
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar blijft wel mosterd :9 .
Ik heb destijds zelf een router aangeschaft een netgear wnr 3500, die ze zelf ook verkochte. Alleen was het bij hun duurder.
Heb hem zelf aangeschaft maar Ziggo ondersteunde hem niet omdat ik hem niet bij hun kocht. Pech voor mij of voor hun. Is maar hoe je het bekijkt.
Ik kan nu wel gewoon Wi-Fi spots gebruiken ondanks dat ik mijn netwerk niet deel met gasten. Heb contact gehad met klantenservice en het klopte. Ik heb nog een Ubee modem zonder wifi. Met de tijd krijg ik wel een wifi modem volgens hun. Maar ik kan wel op deze manier gebruik maken van wifi spots ondanks dat ik mijn wifi niet openstel voor andere.
Mocht ik de wifi modem krijgen en ik stel hem niet open dan kan ik ook geen gebruik meer maken van wifi spots. lijkt mij redelijk

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-10 06:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Sepp14 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar blijft wel mosterd :9 .
Ik heb destijds zelf een router aangeschaft een netgear wnr 3500, die ze zelf ook verkochte. Alleen was het bij hun duurder.
Heb hem zelf aangeschaft maar Ziggo ondersteunde hem niet omdat ik hem niet bij hun kocht. Pech voor mij of voor hun. Is maar hoe je het bekijkt.
Ik kan nu wel gewoon Wi-Fi spots gebruiken ondanks dat ik mijn netwerk niet deel met gasten. Heb contact gehad met klantenservice en het klopte. Ik heb nog een Ubee modem zonder wifi. Met de tijd krijg ik wel een wifi modem volgens hun. Maar ik kan wel op deze manier gebruik maken van wifi spots ondanks dat ik mijn wifi niet openstel voor andere.
Mocht ik de wifi modem krijgen en ik stel hem niet open dan kan ik ook geen gebruik meer maken van wifi spots. lijkt mij redelijk
Ik heb een arris modem zonder wifi en kan/mag gebruik maken van de wifi spots.
Dus ik mag er vanuit gaan dat ze mettertijd een nieuw modem op sturen?

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:32
Slashx schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:12:
[...]

Ja, ik heb ziggo hierover gesproken.. Echter geven ze draadloze modems momenteel alleen uit aan nieuwe klanten en upgrades. Bestaande klanten kunnen nog makkelijk 2 jaar wachten..

Ik heb de mijne gekregen door mijn Alles in 1 Plus te upgraden naar Alles in 1 Extra. Dit is een upgrade en je krijgt dan een nieuw modem. Bij ontvangst direct ziggo webcare een tweet gestuurd of ze me pakket weer wouden terugzetten naar Alles in 1 Plus.

Heeft me niets extra's gekost en heb toch een nieuw modem met wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Voor het gebruikmaken van de Ziggo Wifi Hotspots moet ik iedere keer weer opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven ... Ik gebruik een Windows Phone 8 toestel (Nokia Lumia 920) en heb exact de instructies van Ziggo gevolgd. Zou dit nu aan Ziggo, of aan mijn telefoon liggen ?

iemand anders ook deze ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Laatst online: 10-10 11:32
bhorvers schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:44:
Voor het gebruikmaken van de Ziggo Wifi Hotspots moet ik iedere keer weer opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven ... Ik gebruik een Windows Phone 8 toestel (Nokia Lumia 920) en heb exact de instructies van Ziggo gevolgd. Zou dit nu aan Ziggo, of aan mijn telefoon liggen ?

Wordt het wachtwoord wel opgeslagen? Lijkt er namelijk niet op. Weet je ook zeker dat het wachtwoord niet is veranderd via MijnZiggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ik kan hier in de binnenstad geen enkele ziggo wifi hotspot vinden, dus heb er weinig nut aan

het duurt btw n halve dag of nacht voordat je hotspot aan of uit kan, krijg je email bericht van als het zover is

[ Voor 38% gewijzigd door silverfaustx op 23-07-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Slashx schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:12:
[...]

Ja zo is het mij verteld. Krijg je een Wifi modem thuisgestuurd.
Als je oude modem het nog doet installeer je hem niet en gebruik je nog je oude modem en router. Gaat de modem stuk heb je wel alvast de nieuwe thuis. En dan is het aan jou of je een eigen router gaat gebruiken of de wifi modem. Ga je je eigen router gebruiken en stel je wifispots niet open dan kan je er ook geen gebruik meer van maken. Tenzij je het wel openstelt.
Zo is het mij verteld

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:44:
[...]

Zulke issues heb ik in het begin ook gehad, maar bleek later iets in de straatversterker te zitten. Ze hebben daar de 'tap' aangedraaid, en toen was het probleem verholpen..
Bij ons thuis was de signaalsterkte ook te hoog. Hadden ook blokjes in het tv beeld. Er is ook een verzwakker (weerstand) tussen gezet en sindsdien een constante internet verbinding en prima tv beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 07:20
Dennis-L schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:13:
[...]

Voor alle vragen klik
Iemand dat stappen plan al uitgeprobeerd?

Maakt je netwerk dan wel alleen gebruik van jou eigen router? Of toch van de wifi modem van ziggo?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Ik snap het wel, dat is dus de DHCP op de Ubee aanzetten en de tweede router als switch instellen en daar alles opzetten. Of de tweede router ook met DHCP draaien en dus router achter router zetten, maar dan kun je weer problemen krijgen met NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:59:
De Ubee EVW321B (EVW3210) verbruikt ook minder stroom (met zowel 2.4 als 5 GHz enabled), namelijk slechts 8 watt. De EVW320B (EVW3200) verbruikt 11 watt.
Wel apart dat de Ubee EVW3210 maar 8 watt zou verbruiken, aan de hoeveelheid warmte die eraf komt zou ik dit een stuk hoger hebben ingeschat.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 14:48
Probleempje met mijn Ziggo hotspot, hij is onvindbaar. Kreeg vandaag een mailtje dat het zou moeten werken, maar mij iPhone vindt niets.. Mijn eigen WiFi werkt prima. Heb de hotspots al een aan/uit gezet maar maakt geen verschil.

Bekend probleem?

Edit: zie nu op Ziggo.nl dat de hotspot in mijn wijk pas werkt vanaf 29 juli. Waarom krijg ik dan wel al een mail... :s

[ Voor 19% gewijzigd door Black-Death op 24-07-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Black-Death schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:48:
Probleempje met mijn Ziggo hotspot, hij is onvindbaar. Kreeg vandaag een mailtje dat het zou moeten werken, maar mij iPhone vindt niets.. Mijn eigen WiFi werkt prima. Heb de hotspots al een aan/uit gezet maar maakt geen verschil.

Bekend probleem?

Edit: zie nu op Ziggo.nl dat de hotspot in mijn wijk pas werkt vanaf 29 juli. Waarom krijg ik dan wel al een mail... :s
Zie je wel het "Ziggo" netwerk?

Ik heb eens ergens gelezen dat je niet op je eigen hotspot in zou kunnen loggen. (dat hoeft ook niet want dan ben je tenslotte per definitie binnen het bereik van je eigen WiFi)

Ik kan dat zelf verder niet testen want als ik binnen bereik van mijn eigen hotspot ben ben ik ook per definitie binnen het bereik van de hotspot van één van de buren.

Als je helemaal geen "Ziggo" netwerk ziet dan zit je in een vreemde situatie, maar misschien heeft Ziggo je gewoon alvast een user/pass gegeven zodat je in andere steden in kan loggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 24-07-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik kan prima op me eigen Ziggo hotspot inloggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tiguan schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:28:
Ik kan prima op me eigen Ziggo hotspot inloggen hoor.
Hoe weet je dan dat je niet op de hotspot van de buren zit?

Of ben je ergens buiten bereik van enige buren met Ziggo? (het kan natuurlijk, op een boerderij, of een wijk waar ADSL/glas superpopulair is)

Al moet het geloof ik wel te zien zijn aan het MAC-adres maar die zie je in standaard programmatuur niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 24-07-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Omdat ik op m'n modem kan zien zodra ik verbonden ben met de hotspot. Het aantal gebruikers is dan 1 en als ik me eigen wifi kies wordt 't weer 0. M'n telefoon kiest 'm zelfs eerder dan me eigen wifi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 14:48
W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:17:
[...]

Zie je wel het "Ziggo" netwerk?

Ik heb eens ergens gelezen dat je niet op je eigen hotspot in zou kunnen loggen. (dat hoeft ook niet want dan ben je tenslotte per definitie binnen het bereik van je eigen WiFi)

Ik kan dat zelf verder niet testen want als ik binnen bereik van mijn eigen hotspot ben ben ik ook per definitie binnen het bereik van de hotspot van één van de buren.

Als je helemaal geen "Ziggo" netwerk ziet dan zit je in een vreemde situatie, maar misschien heeft Ziggo je gewoon alvast een user/pass gegeven zodat je in andere steden in kan loggen.
Dat was mijn hele punt, ik zag geen Ziggo-netwerk ;) Maar het komt dus omdat het pas vanaf 29 juli beschikbaar is. Heb wel al username en password gekregen, dus daarom vond ik het vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Laatst online: 07:54
Black-Death schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:26:
[...]
Dat was mijn hele punt, ik zag geen Ziggo-netwerk ;) Maar het komt dus omdat het pas vanaf 29 juli beschikbaar is. Heb wel al username en password gekregen, dus daarom vond ik het vreemd.
Ik heb gisteren ook al de mail gehad, terwijl de postcode check 29 juli noemt. Ik heb wel al verbinding gehad met een hotspot (welke buren het zijn weet ik niet). Ik heb zelf een routerloos modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Stond vanochtend de buurman aan de deur dat internet en telefoon het niet deden, en bij zijn nicht stukje verder ook niet. Bij ons werkt alles prima, maar bij ons staat de modem in bridgemodus. Vannacht hebben ze onderhoud gepleegd, ik vermoed de hotspots, maar is het dan niet raar dat ik nergens last van heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Laatst online: 11-10 15:18
martinusz schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:58:
Stond vanochtend de buurman aan de deur dat internet en telefoon het niet deden, en bij zijn nicht stukje verder ook niet. Bij ons werkt alles prima, maar bij ons staat de modem in bridgemodus. Vannacht hebben ze onderhoud gepleegd, ik vermoed de hotspots, maar is het dan niet raar dat ik nergens last van heb?
Als jouw modem in bridge staat, krijg je geen Hotspot. Maar de buurman heeft neem ik aan de helpdesk al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nassau schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:28:
[...]

Als jouw modem in bridge staat, krijg je geen Hotspot. Maar de buurman heeft neem ik aan de helpdesk al gebeld?
Hij had al wel zijn modem gereset, maar verder is hij niet zo technisch aangelegd ;) kan hem nu ook niet meer helpen aangezien ik niet thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 13:19
<nvm>

[ Voor 99% gewijzigd door peponline op 26-07-2013 15:00 . Reden: Ik mag deze info van ziggo niet hier plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

peponline schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:39:
Hebben andere ziggo-panel leden deze mail ook al gekregen? Kreeg m een paar dagen geleden maar heb nog niets van andere leden gezien hier op GoT of op ziggo-gebruikers.nl ...

[...]
Heeft ook op de frontpage gestaan: nieuws: Ziggo begint dit jaar als virtuele mobiele provider of lees ik je vraag verkeerd?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 13:19
<nvm>

[ Voor 99% gewijzigd door peponline op 26-07-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
peponline schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:30:
[...]

Ik had inderdaad gezien dat het al in het nieuws is geweest, maar ik vroeg me meer af of er ook andere tweakers zijn die uitgenodigd zijn om mee te doen aan deze pilot :)
Als je meedoet / wilt doen moet je als laatste vraag aangeven dat je er niet over praat op een forum / twitter etc. etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:42
Sinds 22 juli zou ook de wifi hotspot bij mij actief moeten zijn. Ik zie inderdaad dat het modem/router die nacht een reboot heeft gehad. Daarnaast heb ik ook een e-mail gehad dat wifi hotspot is geactiveerd. Ook heb ik de login gegegevens in mijn ziggo staan. Wat ik nu mis is het "ziggo" wifi netwerk. Ik zie dit namelijk niet via mijn laptop of telefoon. Ook in mijn modem/router (cisco EPC3925) zie ik nergens een instelling staan die met het wifi hotspot te maken kan hebben. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Laatst online: 11-10 13:30
bhorvers schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:44:

Ja, hier dezelfde ervaring. Al is het volgens mij niet elke keer, maar wel vaak. Ik heb het vermoeden, zonder bewijs, dat elke keer als de telefoon verbinding probeert te maken met een WiFi hotspot en dat lukt niet, bijvoorbeeld omdat het signaal te zwak is, de login-gegevens worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
Hmmm, ik heb sinds een paar dagen ' maar' 2 downstreamkanalen online staan en 1 Upstream van 57 dBm.
Andere mensen ook zoiets nu? Wat meer last van packetloss en af en toe en ping van 300+ maar ik haal wel 25Mbit...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Vreemd iets, ik zie en ben nu met mij Lumia verbonden op een Ziggo hotspot (enterprise versleuteling, en mijn login werkt, prima dus..) maar op me laptop zie ik wel een Ziggo ssid maar dat is niet de wifi spot gewoon van iemand hier in de buurt...(zie ik aan de versleuteling en ik kom er niet in... Lol.)

het vreemde is op mijn tel zie ik een Ziggo maar op de laptop ook, maar alleen op mijn tel is het de "WIFI" spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Bart1983 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:43:
Sinds 22 juli zou ook de wifi hotspot bij mij actief moeten zijn. Ik zie inderdaad dat het modem/router die nacht een reboot heeft gehad. Daarnaast heb ik ook een e-mail gehad dat wifi hotspot is geactiveerd. Ook heb ik de login gegegevens in mijn ziggo staan. Wat ik nu mis is het "ziggo" wifi netwerk. Ik zie dit namelijk niet via mijn laptop of telefoon. Ook in mijn modem/router (cisco EPC3925) zie ik nergens een instelling staan die met het wifi hotspot te maken kan hebben. Weet iemand hoe dit zit?
Als je inlogt op je modem kan je wifi spot aan/uit zetten.. Bij het draadloos gedeelte, en je login gegevens (en aanpassingen die je daaraan zou willen maken) vind je op mijn Ziggo onder het kopje "internet" als je ingelogd bent. Zet je de wifi spot uit kan je er zelf ook geen gebruik meer van maken

[ Voor 4% gewijzigd door iNFiNiTY- op 26-07-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds een paar dagen hebben we hier thuis ook een wifispot vanaf onze router.
Tablet aangemeld en dat werkt prima.
Er is alleen iets wat ik niet begrijp, smartphone ziet de wifispot wel maar blijft staan op verbinden.
Iemand hier ervaring mee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel36 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:01:
Er is alleen iets wat ik niet begrijp, smartphone ziet de wifispot wel maar blijft staan op verbinden.
Iemand hier ervaring mee misschien?
Dan is er een instelling verkeerd.
Bij ios is het vrij eenvoudig (netwerk kiezen en klaar), bij android moet je nog wat zaken instellen.
Aangezien je niet vertelt welk os je devices hebben gok ik op het verschil tussen android en ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Jep, Android. Ik ga het opnieuw proberen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij android staat vaak de optie msvchap v2 (bij verificatie fase 2) standaard aan, die moet je veranderen naar de optie "geen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

dankje, nu eerst ff de boel buiten vastsjorren vanwege de aankomende storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 20:42
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:22:
[...]

Als je inlogt op je modem kan je wifi spot aan/uit zetten.. Bij het draadloos gedeelte, en je login gegevens (en aanpassingen die je daaraan zou willen maken) vind je op mijn Ziggo onder het kopje "internet" als je ingelogd bent. Zet je de wifi spot uit kan je er zelf ook geen gebruik meer van maken
Onder wireless in mijn modem/router heb ik alleen mijn eigen netwerk gegevens staan, geen ziggo. Op mijn ziggo staat wel de hotspot instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Sinds het onweer van vannacht werken de DNS servers niet meer. Klantenservice kon niets aan het modem achterhalen. Zowel mn eigen 192.168.1.1 als die van ziggo zelf 212.54.40.25 en 212.54.35.25 en die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geven geen sjoege.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Laatst online: 07:54
Snowwie schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:18:
Sinds het onweer van vannacht werken de DNS servers niet meer. Klantenservice kon niets aan het modem achterhalen. Zowel mn eigen 192.168.1.1 als die van ziggo zelf 212.54.40.25 en 212.54.35.25 en die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geven geen sjoege.
Kan je ze wel pingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik krijg regelmatig bericht van Ziggo dat er in de nacht van x op y werkzaamheden in mijn wijk plaatsvinden en als gevolg daarvan diverse diensten er kort uit kunnen liggen (en dat ik mijn mobiele telefoon bij de hand moet houden voor noodgevallen).

Wat mijn zo vreselijk nieuwschierig maakt is ... welke werkzaamheden ze dan precies doen (vergroten van de capaciteit, vervangen kabels, anders inrichten van de CMTS, etc, etc). Als ze dat er nog bij zouden vermelden dan zou het helemaal top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat vind ik ook wel interessant inderdaad. Hier in de omgeving Groningen heb ik de afgelopen tijd ook geregeld dergelijke mailtjes ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bij mij in de buurt waren ze het hele dorp aan het voorzien van nieuwe kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
W1ck1e schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:09:
[...]
Kan je ze wel pingen ?
Nee, ik kan het modem ook niet benaderen. :?

Erg vreemd allemaal, en bij m'n vriendin (die 15km verderop woont) is niets aan de hand.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rally schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:32:
Ik krijg regelmatig bericht van Ziggo dat er in de nacht van x op y werkzaamheden in mijn wijk plaatsvinden en als gevolg daarvan diverse diensten er kort uit kunnen liggen (en dat ik mijn mobiele telefoon bij de hand moet houden voor noodgevallen).

Wat mijn zo vreselijk nieuwschierig maakt is ... welke werkzaamheden ze dan precies doen (vergroten van de capaciteit, vervangen kabels, anders inrichten van de CMTS, etc, etc). Als ze dat er nog bij zouden vermelden dan zou het helemaal top zijn.
Waarom zouden ze in godsnaam moeten specificeren wat ze gaan doen? :?
Moeten ze voor elke scheet een speciale email gaan typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nee, ze hoeven niet voor "elke scheet" een email te typen. Bovendien sturen ze de berichten toch al? Waarom kunnen ze niet vermelden welke werkzaamheden er gedaan worden.

Ik vind het wel interessant om te weten wat ze doen (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben). Dan kun je ook inschatten hoe lang je offline bent of wat de gevolgen zijn van de werkzaamheden.
Even een andere voeding er in zetten is iets heel anders dan een extra kast er naast zetten en een deel van de kabels overzetten (als voorbeeld dan).

Pagina: 1 ... 40 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]