Beste allemaal,
Vanwege het op mezelf gaan, twee weken terug internet + tv afgesloten bij ziggo (20/2mb). Netjes gebeld om zeker te weten dat alle informatie goed zou overkomen. Afgesproken dat het abonnement pas per 12 juli hoefde in te gaan. Mijn modem zou ook op deze dag (op mijn werk) geleverd worden.
- Wat me direct al opviel was dat ik geen bevestigingsmail / brief kreeg van mijn 'order'.
Begin vorige week kreeg ik een email van postnl met daarin de melding dat mijn pakket zou afgeleverd worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Op 10 juli 2013 18:37 schreef noreply@postnlinfo.eu <noreply@postnlinfo.eu> het volgende:
PostNL Banner
Beste R.S.A. achternaam,
Morgen bezorg ik bij u een pakket van Ziggo met barcode 3SCODE. Kijk op www.postnl.nl/ontvangen hoe laat ik bij u langs kom.
Mocht u niet thuis zijn dan ontvangt u een bericht met een 'Niet-thuis-code'. Met deze code kunt u vandaag voor 22.00 uur een keuze maken voor een tweede bezorgafspraak. Maakt u geen keuze, dan kom ik morgen nog een keer bij u langs (m.u.v. zon- en feestdagen).
De status van uw pakket kunt u volgen via www.mijnpakket.nl
Met vriendelijke groet,
Uw PostNL Pakketbezorger
Dit is een automatisch gegenereerd bericht, u kunt hier niet op reageren.
Heeft u vragen? http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
Copyright © 2013 PostNL. Alle rechten voorbehouden |
*** Merk op dat mijn initialen hier een fout bevatten. Zou moeten zijn R.F.A.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Op 11 juli 2013 18:42 schreef noreply@postnlinfo.eu <noreply@postnlinfo.eu> het volgende:
PostNL Banner
Beste R.S.A. achternaam,
Morgen bezorg ik bij u een pakket van Ziggo met barcode 3Scode. Kijk op www.postnl.nl/ontvangen hoe laat ik bij u langs kom.
Mocht u niet thuis zijn dan ontvangt u een bericht met een 'Niet-thuis-code'. Met deze code kunt u vandaag voor 22.00 uur een keuze maken voor een tweede bezorgafspraak. Maakt u geen keuze, dan kom ik morgen nog een keer bij u langs (m.u.v. zon- en feestdagen).
Met vriendelijke groet,
Uw PostNL Pakketbezorger
*** Geen niet thuis code oid ontvangen!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Op 12 juli 2013 23:12 schreef noreply@postnlinfo.eu <noreply@postnlinfo.eu> het volgende:
PostNL Banner
Beste R.S.A. achternaam,
Morgen bezorg ik bij u een pakket van Ziggo met barcode 3Scode. Kijk op www.postnl.nl/ontvangen hoe laat ik bij u langs kom.
Met vriendelijke groet,
Uw PostNL Pakketbezorger
*** Volgens mijn collega's is er geen enkele dag iemand geweest met het pakket of is er gevraagd of ik aanwezig was! Alle dagen was ik op kantoor en vrijdag werd er een wel een ander pakketje voor mij afgeleverd. Op de website van post nl, zag ik vervolgens het volgende:
code:
1
| Zending geweigerd door geadresseerde en retour afzender verzonden. |
In totaal 4x geprobeerd te bellen en een mail gestuurd. Deze mail bevatte het verhaal dat mijn zending geweigerd was, terwijl ik daar geen weet van heb en of er interventie mogelijk is.
Uiteindelijk maandag weer gebeld naar klantenservice. Ik kreeg een vriendelijke mevrouw aan de telefoon die het uitgezocht heeft. Ze zag idd dat er een probleem was opgetreden bij PostNL, waardoor het volgens procedure is teruggestuurd. Ze vond het ook erg vreemd dat op de website van postNL deze melding werd getoond. Na dit telefoongesprek werd mij gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk binnen 5 werkdagen mijn pakket opnieuw kon verwachten. We hebben mijn initialen aangepast en meteen ook het bezorgadres ingesteld op mijn thuis adres.
Omstreeks 15u word ik opnieuw gebeld door ziggo. Een nogal botte griet verteld mij kortweg dat zij het pakket in behandeling heeft genomen en ik het binnen 10 werk dagen kan verwachten. Dit zou dus betekenen rond 25 juli.
Ik vraag haar wat ik dan moet doen 10 dagen zonder internet ivm mijn verhuizing. Volgens haar kon ze daar niets aan doen, ik kon wel tv kijken dmv de analoge kabel...
Ik liet het hier niet bij zitten en suggereerde dat het wellicht interessanter voor mij zou zijn om voor een andere provider te kiezen ivm de wettelijke 7 dagen bedenktijd. Haar reactie was, dat dat mijn vrije keuze is.
Na een uur te hebben nagedacht en vooral afkoelen nogmaals ziggo gebeld. Nu weer een andere medewerkster gesproken die haar excuses aanbood voor de manier van te woord staan door haar collega. Echter bleek het niet mogelijk om mij eerder aan een modem of een passende oplossing te helpen. Volgens haar werkt ziggo met een tweede bedrijf die de verzendingen op touw zet en vervolgens ze aanbied bij PostNL voor bezorging.
Ik heb nu geregeld dat ik via de buurman op zijn WiFi kan voor een paar dagen. Echter vind ik dit echt schandalig. Ik ben niet de moeilijkste en ik snap dat fouten gebeuren. Maar twee weken een klant laten wachten vind ik toch wel erg ver gaan. Daarnaast vind ik het ook niet meer van deze tijd.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er verder mee aan moet? Wat vinden jullie van dit verhaal?