I intend to live forever. So far, so good.
Door Ziggo opgegeven datum is een schatting. Bij mij is de wifi-hostspot pas een week later geactiveerd.easydone schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:19:
In Breda zouden we vanaf vandaag de wifi-hotspot functionaliteit krijgen, maar ik heb nog geen wachtwoord en de kaart geeft aan dat de functionaliteit nog niet is ingeschakeld.
er hangt nog een ouwe modem van de ouwe bewoner, is het mogelijk om op 2 adressen tegelijk internet aan de gang te krijgen zodat ze op beide plekken tijdelijk internet hebben?
(en na het verhuizen hun eigen modem gebruiken)
alvast bedankt
Blijven ze in dezelfde stad wonen? Zo ja, dan kan je het modem waarschijnlijk gewoon ompluggen en werkt alles meteen. Dan kun je achteraf ook de verhuizing doorgeven. Zo nee, dan is het wellicht handig om eerst een verhuizing aan te vragen.kmichael schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:28:
Mijn tante en oom gaan verhuizen en nemen ziggo mee naar hun nieuwe huis,
er hangt nog een ouwe modem van de ouwe bewoner, is het mogelijk om op 2 adressen tegelijk internet aan de gang te krijgen zodat ze op beide plekken tijdelijk internet hebben?
(en na het verhuizen hun eigen modem gebruiken)
alvast bedankt
Sometimes you need to plan for coincidence
Hier zouden we het ook vandaag krijgen en ik zag vanmorgen wel opeens het "Ziggo" netwerk. Alleen heb ik in mijn ziggo nog geen user/pass dus kan er niets mee..easydone schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:19:
In Breda zouden we vanaf vandaag de wifi-hotspot functionaliteit krijgen, maar ik heb nog geen wachtwoord en de kaart geeft aan dat de functionaliteit nog niet is ingeschakeld.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Heb je ook wel eens gecheckt of het uitmaakt of de telefoon actief is (scherm aan) of in slaapstand staat? Op mijn Android 4.1.2 maakt dat wel degelijk uit. Met scherm aan is het er meteen, in slaapstand kan het inderdaad wel 10 minuten duren.Groentenboer schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:23:
Voor mensen die menen dat het modem in brigemodus de magische oplossing is voor Whatsapp problemen: negatief. Ons modem staat vanaf het begin in bridge, maar Whatsapp komt regelmatig later binnen. Vaak een minuut of 10.
Aparte onzin. Er wordt geen extra VPN opgezet, daarnaast maakt een VPN je lijn niet minder stabiel. Een zakelijke lijn is juist iets stabieler omdat ze gecontroleerd worden en een strakkere SLA hebben dan een consumentenlijn (16 werkuren vs best effort).Onbekend schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:20:
Een zakelijk abonnement is minder stabiel dan het consumenten abonnement. Dit komt vanwege de extra VPN die opgezet hoort te worden.
Daarin tegen heb je wel een zakelijke helpdesk die een veel kortere wachttijd kent dan de consumenten helpdesk, en doen ze wat meer moeite om problemen op te lossen.
Verder is er geen voordeel van een Office Basis t.o. Alles in 1 Extra. Je hebt hier ook geen vaste ip-adressen, dus ik denk niet dat je hier een mailserver of webserver mag opzetten.
Ik ben juist overgegaan van een Ai1 naar een OB en dan bevalt prima, het is namelijk exact hetzelfde met iets andere snelheden. Het is idd duurder maar de snelheden zijn ook iets hoger (ik heb nu een 100/10 voor €52 excl, oftewel 63 incl).
De zakelijke helpdesk is ook een enorm voordeel, gratis nummer, lage wachttijd, erg prettig.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hier anders nooit problemen mee, cisco modem in bridge modus en daarachter een linksys router, appjes komen altijd gelijk binnen.Groentenboer schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:23:
Voor mensen die menen dat het modem in brigemodus de magische oplossing is voor Whatsapp problemen: negatief. Ons modem staat vanaf het begin in bridge, maar Whatsapp komt regelmatig later binnen. Vaak een minuut of 10.
Float like a butterfly, sting like a bee.
De Macbook ondersteunt ook 3x3 op 5Ghz, daarom zou ik voor de WDR4300 kiezenhjs schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:35:
Ipv de wdr4300 kun je ook de wdr3600 bestellen, presteerd net ff beter in de review op hwi
Reviews over de verschillen tussen de 2 broertjes zijn allemaal nogal verschillend
Cisco modem in bridge, met een Cisco/Linksys router ook Whatsapp zonder problemen!martinusz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:47:
[...]
Hier anders nooit problemen mee, cisco modem in bridge modus en daarachter een linksys router, appjes komen altijd gelijk binnen.
Hier het Cisco modem in bridge modus met een TP-LINK 1043ND erachter, vriendin heeft er last van, ik ontvang eigenlijk nooit whatsappjes als ik thuis ben. Vriendin had er bij haar oude HTC Desire al last van en bij haar nieuwe Lumia 820 ook.martinusz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:47:
[...]
Hier anders nooit problemen mee, cisco modem in bridge modus en daarachter een linksys router, appjes komen altijd gelijk binnen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Eisen kun je niks, je kunt het hooguit vragen, maar zolang die Ubee werkt, zul je geen andere krijgen denk ikTECHcrime schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:09:
Jongens, Ik heb van het weekend de Ubee Wifi modem gekregen. Maar er is een een cisco? Welke is nou beter? Kan ik een Cisco eisen als deze beter is?
Ok, vragen.. maar welke is beter? de Ubee of de Cisco?martinusz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:11:
[...]
Eisen kun je niks, je kunt het hooguit vragen, maar zolang die Ubee werkt, zul je geen andere krijgen denk ik
De ervaringen zijn verschillend als je dit forum een beetje terug leest. Mijn vader heeft een cisco en daar valt regelmatig het wifi signaal weg. Ik heb een Ubee en bevalt opzich prima. Maar de ervaringen zijn ook andersom. Het is volgens mij om het even....TECHcrime schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:12:
[...]
Ok, vragen.. maar welke is beter? de Ubee of de Cisco?
Sorry was vergeten te vermelden ze hebben al verhuizing aangevraagd, de lijn zou nu geactiveerd moeten zijn in het nieuwe huis.dôh schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:57:
[...]
Blijven ze in dezelfde stad wonen? Zo ja, dan kan je het modem waarschijnlijk gewoon ompluggen en werkt alles meteen. Dan kun je achteraf ook de verhuizing doorgeven. Zo nee, dan is het wellicht handig om eerst een verhuizing aan te vragen.
We hebben dus een 2e modems, zou het werken in 2 huizen tegelijk?
Ze blijven in de zelfde woonplaats wonen (Enschede) alleen hun ouwe huis is helemaal aan de andere kant,
even testen of beide blijven werken zit er niet in....
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Duurde bij mij 3 dagen + weekend voor ik reactie kreeg. Dat zou in jou geval vandaag of morgen moeten zijnlanerios schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:41:
Vraagje, hoe lang duurt het gemiddeld voordat je antwoord hebt van de Ziggo mail support? >_< Heb ze nu afgelopen woensdag een mail gestuurd met wat vragen ivm verhuizing etc, en nog geen antwoord
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Maakt niks uit.rowicom schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:30:
[...]
Heb je ook wel eens gecheckt of het uitmaakt of de telefoon actief is (scherm aan) of in slaapstand staat? Op mijn Android 4.1.2 maakt dat wel degelijk uit. Met scherm aan is het er meteen, in slaapstand kan het inderdaad wel 10 minuten duren.
En dit probleem bestaat al heel erg lang en misschien moeten we allemaal ziggo maar eens via twitter gaan benaderen met een bepaalde hash tag. Iets als #WhatsAppZiggo
Want vorig jaar wimpelden ze het nog af met "het is in onderzoek" en ik merk de afgelopen dagen dat het toch steeds meer begint te leven en dat Ziggo het nu toch wel eens serieus mag gaan nemen.
Roerend met je eens. We hebben met Ziggo geen budgetprovider in huis gehaald, dus we accepteren geen zaken die bij hen wel in orde zijn...Dennis-L schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:09:
[...]
Maakt niks uit.
En dit probleem bestaat al heel erg lang en misschien moeten we allemaal ziggo maar eens via twitter gaan benaderen met een bepaalde hash tag. Iets als #WhatsAppZiggo
Want vorig jaar wimpelden ze het nog af met "het is in onderzoek" en ik merk de afgelopen dagen dat het toch steeds meer begint te leven en dat Ziggo het nu toch wel eens serieus mag gaan nemen.
Vrouwlief: "Goh, als ik op mijn werk ben, komen de Whatsappies meteen binnen. Hier moet ik er soms een kwartier op wachten en mis ik de grap van het moment..."
[ Voor 11% gewijzigd door rowicom op 08-07-2013 21:32 ]
[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 08-07-2013 21:29 ]
Waarschijnlijk breekt de Ubee WiFi modem de verbinding van whatsapp af waardoor berichten vertraagd binnenkomen.stormfly schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:29:
Maar wat is dat whatsapp probleem dan? Kan iemand dat eens schetsen, volgens mij alleen bij Android telefoons?
Je kan dit eenvoudig zien als je Whatsapp open hebt staan en je praat met iemand dan zie je staan "Online" of "Laatst gezien...."
Als je dan je telefoon even niet gebruikt en je opent het gesprek weer dan is de online status verdwenen.
Dit kan dan een paar minuten duren en dan plots verschijnt de status weer.
Berichten die jij hebt verstuurd terwijl de online status er niet staat blijven ook mooi op het klokje staan.
Wanneer je echter 3G gebruikt met dezelfe telefoon zie je dit niet gebeuren. Berichten komen snel aan en de online status van die persoon is ook vrijwel direct zichtbaar.
Dit probleem ervaren wij ook niet bij andere wifi modems / accespoint.
Anderzijds. Ik hoor hier ook mensen met een iPhone klagen. Dus, zeg het maar.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Hoe doen de ondernemerts dat hier eigenlijk? Ziggo stuurt rekeningen met 1 totaalbedrag voor Alles in 1, en je kan natuurlijk niet volhouden dat de telefoonaansluiting thuis en televisie thuis 100% zakelijk zijn tegenover de belastingdienst?W3ird_N3rd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 04:53:
[...]
Ook voor het aftrekken van de BTW maakt het geen verschil, het gaat er daarbij niet om of het pakket "zakelijk" heet maar of jij het 100% zakelijk gebruikt.. Je mag best een consumentenabo gebruiken.
(zakelijke gesprekskosten mogen natuurlijk wel door de zaak worden betaald)
Kom ik thuis, zie ik op de Ubee modem in ene de RTR en wifi aan staan! Dat had ik juist uit laten zetten omdat ik een eigen router heb. Enfin, gelukkig zag ik daar m'n Cisco modem nog staan zonder wifi en na een belletje met de activatie telefoon hebben we nu de Cisco weer in gebruik. Even gemeld bij Webcare en die vonden het prima.
Ik word er wel een tikkeltje moe van dat er momenteel steeds wat is - verandering is goed, maar dit zijn dingen die ze gewoon kunnen voorkomen. Het heeft vast met die wifispots te maken, maar als ik de router bewust uit heb heeft dat uiteraard een reden.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zitten flinke vertragingen bij, soms wel tot een uur. Als ik wifi uitzet komen de berichten meteen binnen, erg frustrerend.
Zakelijke gesprekskosten mag je inderdaad aftrekken.Wolly schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 07:28:
[...]
Hoe doen de ondernemerts dat hier eigenlijk? Ziggo stuurt rekeningen met 1 totaalbedrag voor Alles in 1, en je kan natuurlijk niet volhouden dat de telefoonaansluiting thuis en televisie thuis 100% zakelijk zijn tegenover de belastingdienst?
Je abonnement niet, als je dat ook privé gebruikt. Dus als je een onbeperkt-bellen abo hebt dan kan je helemaal niets aftrekken.
Je internet mag je geloof ik sowieso niet aftrekken. Je moet dan aannemelijk kunnen maken dat het abonnement zuiver zakelijk is, bijvoorbeeld als het gaat om internet voor je bedrijfspand of voor je zakelijke telefoon. (waarbij je dan een aparte privételefoon zou hebben) Internet in je eigen huis kan je niet aftrekken.
Maar het is een tijdje geleden dat ik de regels heb opgezocht, dus pin me er niet op vast.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 09-07-2013 07:43 ]
Hou er rekening mee dat er nog tig andere zaken kunnen zijn waardoor de berichtjes vertraagd kunnen aankomen dus er zal altijd wel iemand zijn die het óók op iPhone heeft of het óók op 3G heeft.
Al met al denk ik wel dat de oplossing bij Ziggo vandaan moet komen, op geen enkel ander WiFi netwerk heb ik er last van..
[ Voor 3% gewijzigd door michaelvo op 09-07-2013 08:08 ]
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Ja precies, die van mij hebben ze dus 'per abuis' uit bridgemodus gegooid. Voor 'the time being' ben ik blij dat er vanwege andere problemen nog wat reserve apparaten lagen - mag het laten liggen, terugsturen of iemand blij mee makenmartinusz schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:26:
Gisteren was ik thuis aan het werk en ineens werd de modem opnieuw opgestart, ik dacht misschien zijn ze wat aan het doen voor die hotspots ofzo, maar ik heb nog geen verandering gezien. Even in de gaten houden, want hij moet wel in bridgemodus blijven
Eerder hadden we vastgesteld dat dat meestal het probleem oploste? Als ik bij mijn zus haar Ubee wifi gebruik merk ik altijd erg gauw dat whatsapp vertraging heeft...
Mijn cisco in bridge doet het gewoon perfect met whatsapp, kan er niet echt een logica in ontdekken
Kan jouw gedachtengang niet echt volgen... Met welke mobile devices test je dan, want dat zet je er niet bij.stormfly schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:58:
Volgens mij is het whatsapp probleem echt een android probleem, ik heb een nonwifi ubee modem en een apple airport. Heb diverse testen gedaan met 3g en wifi maar in geen van de gevallen komt er iets later aan of blijft de status hangen, alles is realtime.
Het komt ook voornamelijk voor bij Ziggo WiFi modems en die heb je zelf niet, dus daaruit kan je sowieso niet concluderen dat het een Android probleem zou zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Sometimes you need to plan for coincidence
En daarom heb ik dus een OBWolly schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 07:28:
[...]
Hoe doen de ondernemerts dat hier eigenlijk? Ziggo stuurt rekeningen met 1 totaalbedrag voor Alles in 1, en je kan natuurlijk niet volhouden dat de telefoonaansluiting thuis en televisie thuis 100% zakelijk zijn tegenover de belastingdienst?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Uploaden gaat vaak sneller als downloaden. Met de download mag ik blij zijn 500kB te halen...
Ook constant timeouts bij ping ...
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 186000000 Hz -7.2 dBmV 36.5 dB
2 Locked unknown 178000000 Hz -2.9 dBmV 0.0 dB
3 Locked QAM256 194000000 Hz -5.0 dBmV 37.5 dB
4 Locked QAM256 202000000 Hz -5.7 dBmV 37.5 dB
5 Locked QAM256 210000000 Hz -5.5 dBmV 37.1 dB
6 Locked QAM256 218000000 Hz -4.1 dBmV 38.2 dB
7 Locked unknown 226000000 Hz -4.5 dBmV 0.0 dB
8 Locked QAM256 234000000 Hz -7.1 dBmV 37.3 dB
Correctables Uncorrectables
78052 9990
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
Counter
T3 Timeout 174
T4 Timeout 1
Dit zijn de laatste gegevens tot zover....
Ziggo speed test
ping 18ms down 1.8mbits en up 1.8mbits
speedtest.net
ping 16ms down 1.54mbits up 1.88mbits
Hoe zie je bij de ubee routers/modems of je poorten dichtworden geknepen door evt spyware / utorrent?
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Als ik het goed zie, zijn er zo al problemen met 2 downstream kanalen en is er upstream maar één.Canon23 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:35:
Heb nu sinds een dikke maand echt problemen met de down snelheid van het basic pakket.
Uploaden gaat vaak sneller als downloaden. Met de download mag ik blij zijn 500kB te halen...
Ook constant timeouts bij ping ...
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 186000000 Hz -7.2 dBmV 36.5 dB
2 Locked unknown 178000000 Hz -2.9 dBmV 0.0 dB
3 Locked QAM256 194000000 Hz -5.0 dBmV 37.5 dB
4 Locked QAM256 202000000 Hz -5.7 dBmV 37.5 dB
5 Locked QAM256 210000000 Hz -5.5 dBmV 37.1 dB
6 Locked QAM256 218000000 Hz -4.1 dBmV 38.2 dB
7 Locked unknown 226000000 Hz -4.5 dBmV 0.0 dB
8 Locked QAM256 234000000 Hz -7.1 dBmV 37.3 dB
Correctables Uncorrectables
78052 9990
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
Counter
T3 Timeout 174
T4 Timeout 1
Dit zijn de laatste gegevens tot zover....
Ziggo speed test
ping 18ms down 1.8mbits en up 1.8mbits
speedtest.net
ping 16ms down 1.54mbits up 1.88mbits
Hoe zie je bij de ubee routers/modems of je poorten dichtworden geknepen door evt spyware / utorrent?
Waarschijnlijk dus iets niet goed met het signaal dat binnenkomt vanaf Ziggo... Wat zegt de Ziggo desk ervan?
Ter vergelijking: Ik heb 8 downstreamkanalen open en 4 upstream.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Zover ik begreep zijn mensen die nog geen snelheidsupgrade hebben gehad nog niet over op 4 upstream kanalen. Ik heb er ook nog 1 en 4 down, voor 120/10. Dat wordt later deze maand opgewaardeerd naar in ieder geval 4 upstream.timmie1 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:39:
[...]
Als ik het goed zie, zijn er zo al problemen met 2 downstream kanalen en is er upstream maar één.
Waarschijnlijk dus iets niet goed met het signaal dat binnenkomt vanaf Ziggo... Wat zegt de Ziggo desk ervan?
Ter vergelijking: Ik heb 8 downstreamkanalen open en 4 upstream.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Wellicht dat je er goed aan doet om de reactie op je eerder snelheids probleem eens door te lezen. Hierin wordt aangegeven dat je een probleem met je signaal hebt. Daar er 2 van de 8 downstream kanalen ontbreken en er een hoop uncorrectable errors zijn, is er iets aan de hand wat wellicht invloed op je signaal heeft. Heb je gekeken of alle apparatuur zit aangesloten zoals voorgeschreven?Canon23 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:57:
Heb de modem al gereset en had ook al de brief gehad. Dus zou al de hogere snelheid moeten hebben...
1MB zegt natuurlijk niksCanon23 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:15:
Apparatuur heeft goed gewerkt met 1mB download etc...daar is ook niks aan verandert. Dus lijkt me sterk dat de aansluiting niet goed is.
Dat is natuurlijk een verkeerde aanname. Het feit dat er niks aan jouw kant veranderd is, hoeft niet te betekenen dat wanneer Ziggo bijv. extra downstream kanalen inzet en het signaal niet goed is, dat het invloed heeft op jouw verbinding. In plaats van dit vol te houden en alle voorgaande opmerkingen ten aanzien van je vraag te negeren, zou ik je toch aanraden om je situatie even te vergelijken met de voorschiften. Hierna kun je wellicht overwegen om contact op te nemen met Ziggo.Canon23 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:15:
Apparatuur heeft goed gewerkt met 1mB download etc...daar is ook niks aan verandert. Dus lijkt me sterk dat de aansluiting niet goed is.
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots/majic schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:05:
Iemand een idee wanneer de Ziggo Hotspot functionaliteit gaat werken in Utrecht? Er stond "juni" maar ik kan het in "mijn ziggo" nog steeds niet activeren helaas (of ik kijk er grandioos overheen..). Zie het al wel in m'n modem staan, waar het uit staat.
Even je postcode invullen en hoppa.
ik ook niet...echt nietServor schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:35:
Fwiw, ik heb echt nog nooit problemen met Whatsapp kunnen vaststellen icm Ziggo. Niet met het oude Motorola modem, niet met mijn Ubee wifi modem (niet in bridgemodus) en niet met alle iPhones die we ooit gehad hebben...

uiteraard gekeken, en het zou er moeten zijn (mijn buren hebben het ookDennis-L schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:12:
[...]
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots/
Even je postcode invullen en hoppa.
Bij mijn modem heb ik dus wel een tabje "hotspot" maar daar kan ik hem weer niet enablen..heel merkwaardig..
Verwijderd
Router en Wireless staan UIT
Dat lijkt me prima toch? Althans ik wil hem in bridge mode hebben en houden
Ik heb ook een optie om het wachtwoord aan te passen, is dat verstandig te doen? Of maakt dat niets uit?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 18:43 ]
IVM niet werkende cisco bieden ze mij een "aanbieding" aan. Digitale recorder voor 169 euro. Dus 170 euro betalen, voor iets wat ze niet werkend geleverd hebben
En of ik voor de verhuizing even wil gaan betalen oid. (telefonisch werd mij door de "support desk" gemeld dat er bepaalde administratie kosten aan zitten? Lijkt me zelf nogal sterk tbh, waarschijnlijk gewoon in de war).
Moet zeggen dat de medewerker aardig was, en alles goed vertelde en uitzocht, maar heb het gevoel dat er qua klantenbinding toch aardig wat mist
Erg zonde, want de snelheid van het Internet is gewoon goed, en hoger dan de concurentie in zoetermeer tenminste.Echter is de TV hier altijd een drama geweest. Zou dolgraag willen blijven bij ziggo, maar met een aanstaande verhuizing, wordt de overstap steeds aanlokkelijker.
[ Voor 19% gewijzigd door corset op 09-07-2013 19:39 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
EDIT: Uiteindelijk waren de berichten zo'n kwartier later verstuurd..
[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 09-07-2013 22:30 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Maar docsis 3.1 brengt hier toch verandering in?“Fibre to the Home is de enige toekomstbestendige oplossing. Consumenten profiteren nu al van glasvezelverbindingen die 1 Gbps en meer bieden voor het up- én downloaden. Bovendien is Fibre to the Home in staat een niet te kloppen servicekwaliteit te bieden. In plaats van consumenten te misleiden met maximumsnelheden kunnen Fibre to the Home-netwerken aan ieder huishouden een gegarandeerde snelheid leveren. Operators die gegarandeerde snelheden van 100 Mbps en meer aanbieden, bevestigen dat klanten tevreden zijn met die snelle verbindingen.
Er zijn echter nog steeds spelers op de markt die stellen dat hun koperoplossing toekomstbestendig is, omdat consumenten geen hogere snelheden nodig hebben. Het logische gevolg hieruit is dat deze partijen hun klanten voorschrijven wat toekomstbestendigheid inhoudt en de ontwikkeling van innovatieve diensten belemmeren, waaronder diensten met grote socio-economische voordelen.”
Dit is inderdaad ook een gevolg van het whatsapp probleem.Laguna schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:25:
Niet alleen ontvangen van Whatsapp berichten geeft problemen, ook het versturen van berichten. Momenteel met Wi-Fi verbonden via het Ziggo modem, internet werkt, maar bij de Whatsapp berichten die ik probeer te versturen staat nu al zo'n 10 minuten een tijdklokje (of er moet net toevallig een storing zijn met de servers van Whatsapp).
EDIT: Uiteindelijk waren de berichten zo'n kwartier later verstuurd..
Graag bij Ziggo melden (twitter / email)
Hoe meer mensen dat doen hoe groter de kans dat er eindelijk iets aan gedaan wordt.
Ach wat moeten 80% van de consumenten nu met een snelheid vaan 400Mbit ofzo...gebruik je toch geen drol van. Ik denk wel dat er een soort grens is dat mensen zoiets hebben van...sneller is echt overbodig.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:30:
Citaat uit ftthcouncil Europe brief:
[...]
Maar docsis 3.1 brengt hier toch verandering in?
Zelfde hier. Ik zie wel een "Ziggo" netwerk, maar in mijn ziggo geen inloggegevens. In mijn router (Ziggo Cisco EPC3925) zie ik ook niets over hotspots. Ik weet niet het "Ziggo" netwerk daar vandaan komt want dat signaal kan natuurlijk net zo goed van de buren zijn.majic schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:34:
[...]
uiteraard gekeken, en het zou er moeten zijn (mijn buren hebben het ook. Echter wat ik ook doe, bij "mijn ziggo" komt er gewoon geen extra info met m'n hotspot informatie zoals beschreven staat op internet.
Bij mijn modem heb ik dus wel een tabje "hotspot" maar daar kan ik hem weer niet enablen..heel merkwaardig..
Dat is echt zo'n onzin. Of wil je nu beweren dat 1Mbit aan "breedband" van enkele jaren terug nu ook nog voldoende is?martinusz schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:57:
[...]
Ach wat moeten 80% van de consumenten nu met een snelheid vaan 400Mbit ofzo...gebruik je toch geen drol van. Ik denk wel dat er een soort grens is dat mensen zoiets hebben van...sneller is echt overbodig.
Op dit moment is sneller wellicht overbodig, maar als je de verschuiving ziet in content aanbod dan zal in de toekomst 400Mbit of zelfs 1Gbit gemeengoed zijn.
Je gaat nu toch ook niet meer naar de videotheek om een filmpje te halen? Dat wordt gestreamed. Over enkele jaren zal 1080p (weliswaar langzaam) vervangen gaan worden door 4K en ondanks de betere/efficientere codec zal er toch meer bandbreedte nodig zijn wil je niet eerst een uur moeten wachten voordat je uberaupt je filmpje kan gaan kijken.
Hetzelfde met games. Nu worden er nog doosje rondgestuurd (of ga je ze in de winkel halen) maar over een paar jaar kun je games alleen nog maar downloaden. En de omvang daarvan zal ook alleen maar toenemen.
Dus nee.... 400Mbit is niet voldoende op lange termijn.
http://www.deyterra.com
En het kan natuurlijk ook zijn dat er een "grapjas" tussen zit die een AP de SSID Ziggo heeft gegeven en zich nu een breuk zit te lachen om degene die allemaal proberen in te loggen....W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 02:11:
[...]
Zelfde hier. Ik zie wel een "Ziggo" netwerk, maar in mijn ziggo geen inloggegevens. In mijn router (Ziggo Cisco EPC3925) zie ik ook niets over hotspots. Ik weet niet het "Ziggo" netwerk daar vandaan komt want dat signaal kan natuurlijk net zo goed van de buren zijn.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Haha je brengt me nog is op ideeënCoach4All schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:30:
[...]
En het kan natuurlijk ook zijn dat er een "grapjas" tussen zit die een AP de SSID Ziggo heeft gegeven en zich nu een breuk zit te lachen om degene die allemaal proberen in te loggen....
![]()
![]()
Na een mail naar de helpdesk met deze tekst:
Kan vanaf vandaag geen mail meer verzenden via laptop vanaf mijn werk (ipnr: 212.xxx.xxx.xxx).
Krijg deze melding: Serverfout: 550 Dit IP-adres mag niet inloggen.
Vraag:
Waarom word dit ipnr geblokt ?
Mijn instellingen staan goed want via planet en xs4all lukt het wel.
Krijg ik antwoord terug dat ik SSL moet instellen..Nou dit staat allemaal goed want kan vanaf iedere plek mail verzenden..
Helpdesk weer gebeld en moest van hun het dure 0900-1876 nummer bellen..
Die hebben tests gedaan en idd het lag NIET aan mijn instellingen, die hebben
vervolgens hun bevindingen in de ticket gezet en zeiden dat de helpdesk dit door moet sturen..
Nu komt het, de helpdesk weet niet wat ze hier mee aanmoeten en kreeg advies om de SMTP server maar iedere keer aan te passen.

Hopelijk zit hier een helpdesk medewerker met verstand van zaken..
Wie weet welke stappen ik kan nemen om mijn probleem op te lossen ??
[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 10-07-2013 19:24 ]
Ik kan mailen vanaf elke provider, als je maar TLS aan hebt..maar ineens niet meer via 1 bepaald ipnr...tiguan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:25:
Gebruik je de SMTP server van Ziggo vanaf je werk? Heeft je werk een Ziggo aansluiting? Niet, dan kan je geen gebruik maken van de SMTP server van Ziggo.
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 10-07-2013 19:32 ]
ssl gaat niet naar poort 25tiguan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:32:
Dat is nieuw dan zeker? Voor zover ik weet, kan je geen gebruik maken van de Ziggo SMTP server als je niet op een Ziggo internet-aansluiting zit.
Staat het ip niet op een of meerdere blacklist(s) ?
http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
http://www.blacklistalert.org/
[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 19:38 ]
SMTP is SMTP. Of 't over poort 25 gaat of over poort 465 is niet relevant in dit verhaal lijkt mij.fish schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:34:
[...]
ssl gaat niet naar poort 25dus hen je ook geen ziggo server nodig voor outbound smtp
BINGO..ip is geblacklist !!!fish schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:34:
[...]
ssl gaat niet naar poort 25dus hen je ook geen ziggo server nodig voor outbound smtp
Dank je voor de tip...nu kijken hoe we eraf komen..
De meeste providers blokkeren poort 25 (voor het klant ip) bevalve poort 25 op de ziggo relay, niet het smtp protocol. zeer relevanttiguan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:39:
[...]
SMTP is SMTP. Of 't over poort 25 gaat of over poort 465 is niet relevant in dit verhaal lijkt mij.
Daar komt nog bij wanneer je naar een ziggo abbonnee mailed dan mail je zeer zeker naar een ziggo smtp
[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 20:23 ]
Niet per se, als je vanaf een andere ISP komt, gaat dat eerst via de ISP mailserver.fish schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:18:
[...]
De meeste providers blokkeren poort 25 (voor het klant ip) bevalve poort 25 op de ziggo relay, niet het smtp protocol. zeer relevant
Daar komt nog bij wanneer je naar een ziggo abbonnee mailed dan mail je zeer zeker naar een ziggo smtp
Anyway. In dit verhaal is het idd misschien wel relevant welke poort er wordt geblokkeerd. Maar ik ging ervanuit dat je per definitie geen gebruik kan maken van de Ziggo SMTP server als je van een niet Ziggo -internetverbinding gebruik maakt. In dat geval maakt het niet uit of je poort 25 of poort 465 gebruikt, want de Ziggo SMTP server zal je toch blokkeren. Maar dat is kennelijk niet meer het geval.
Ja als ik naar haarlem rij dan rij ik ook door andere plaatsen maar uiteidelijk kom in in haarlem.tiguan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:36:
[...]
Niet per se, als je vanaf een andere ISP komt, gaat dat eerst via de ISP mailserver.
Anyway. In dit verhaal is het idd misschien wel relevant welke poort er wordt geblokkeerd. Maar ik ging ervanuit dat je per definitie geen gebruik kan maken van de Ziggo SMTP server als je van een niet Ziggo -internetverbinding gebruik maakt. In dat geval maakt het niet uit of je poort 25 of poort 465 gebruikt, want de Ziggo SMTP server zal je toch blokkeren. Maar dat is kennelijk niet meer het geval.
Je zal de ziggo smtp server ten alle tijden kunnen bereiken. er zijn helaas resticties, wanneer je je niet (kunt/mag) autheniceren zal die weigeren om mail naar niet-ziggo domeinen te sturen.
edit: dat geld niet voor mensen die op het ziggo netwerk zelf zitten die kunnen zonder aurhenticatie naar buiten mailen natuurlijk
net gedaan
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| 220-mx2.tb.mail.iss.as9143.net ESMTP Wed, 10 Jul 2013 20:43:19 +0200 220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly 220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or 220 charged per attempted recipient at international postal rates. helo woei.com 250 mx2.tb.mail.iss.as9143.net Hello fish mail from:test@test.nl 250 OK rcpt to:willem@ziggo.nl 550 willem@ziggo.nl: mailbox is vol / mail box is full rcpt to:ryiriw@ziggo.nl 550 ryiriw@ziggo.nl bestaat niet / does not exist rcpt to:echteklant@casema.nl 250 Accepted rcpt to:lalala@lalalla.nl 550 Relay denied. Ziggo customers should use smtp.ziggo.nl for outgoing e-mail. |
(mijn provider blokeert poort 25 niet he
[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 20:54 ]
Hier wel, maar de MX van Ziggo ondersteunt het niet.fish schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:34:
STARTTLS gaat over een andere poort, maar SSL/TLS over SMTP gebruikt gewoon 25
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Uw vraag: Ssl?
De instellingen voor het versleuteld verzenden van e-mailberichten zijn:
- e-mailadres: vul hier het volledige e-mailadres in
- servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
- servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
- poortnummer uitgaande e-mail: 587
De volgende opties dienen aangevinkt te zijn:
-`aanmelden met beveiligde wachtwoord verificatie`
-`voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig`
[ Voor 65% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 21:28 ]
Als je het zo instelt kun je met je mobiel of laptop/tablet via elk netwerk (mits poorten niet dicht zitten) je ziggo mail verzenden en halen..tiguan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:32:
Dat is nieuw dan zeker? Voor zover ik weet, kan je geen gebruik maken van de Ziggo SMTP server als je niet op een Ziggo internet-aansluiting zit.
[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 11-07-2013 07:10 ]
Verwijderd
Toen ik het modem aanzette hoorde ik meteen een hoge pieptoon vanuit het apparaat komen, wat op een afstand van 3 meter nog goed hoorbaar is. Toen ik de voeding van het oude EVW320B modem aansloot, was de pieptoon verdwenen, echter komt het modem niet stabiel online. Dit is ook niet vreemd, aangezien de EVW320B een voeding van 2A heeft, en de EVW321B een voeding van 2.25A (en deze volgens de specs ook nodig heeft).
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Ziggo met de mededeling dat het modem óf de voeding niet goed functioneert.
Ik ben nu afwachtende op een antwoord.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Heb de laatste dagen al vaker ziggo netwerken op de 5Ghz band gezien, raar genoeg wel op kanalen in de 1** en niet 36-44Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:40:
Ik heb vandaag het nieuwe Ubee EVW321B (simultaneous dual-band) modem ontvangen, maar helaas een DOA.
Toen ik het modem aanzette hoorde ik meteen een hoge pieptoon vanuit het apparaat komen, wat op een afstand van 3 meter nog goed hoorbaar is. Toen ik de voeding van het oude EVW320B modem aansloot, was de pieptoon verdwenen, echter komt het modem niet stabiel online. Dit is ook niet vreemd, aangezien de EVW320B een voeding van 2A heeft, en de EVW321B een voeding van 2.25A (en deze volgens de specs ook nodig heeft).
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Ziggo met de mededeling dat het modem óf de voeding niet goed functioneert.
Ik ben nu afwachtende op een antwoord.
Waarom heb je een nieuw modem gekregen ? (heb je er om gevraagd of was het op initiatief van Ziggo ?)Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:40:
Ik heb vandaag het nieuwe Ubee EVW321B (simultaneous dual-band) modem ontvangen, ...
Voor hen die "gratis" een WiFi-modem willen hebben...W1ck1e schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:51:
[...]
Waarom heb je een nieuw modem gekregen ? (heb je er om gevraagd of was het op initiatief van Ziggo ?)
Eind vorige maand had ik zoiets van: Hmmm, die 60mbit gebruik ik toch niet echt. Vervolgens heb ik mijn abbo gedowngrade naar Alles-In-Een Basis. Na 3 dagen kwam ik er achter dat dit toch echt iets te langzaam voor mij was en heb mijn abbo terug gezet naar Alles-In-Een Plus.
Wat schetste mijn verbazing: 3 dagen later een meneer van PostNL aan de deur met een compleet installatie pakket. Dit ondanks het feit dat ik al een Eurodocsis 3 modem had (alleen dan dus zonder WiFi).
Navraag bij de Webcare leerde mij dat dit inderdaad de procedure is die Ziggo volgt, in verband met het uitrollen van de WiFi Spots.
Ik heb overigens besloten deze nieuwe modem in de kast te leggen en mijn Arris aan de wand te laten hangen met mijn eigen router. Op deze manier heb ik toch meer in de hand wat er op mijn netwerk gebeurd. En het leuke is dat ik toch gegeven heb gekregen om mee te kunnen doen met WiFi spots, maar zelf dus mijn lijn niet hoef "te delen".
Overigens is mijn downloadsnelheid tegenwoordig 63mbit ipv 60mbit. Dit zal wel gedaan zijn ter compensatie van de WiFi Spots.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Telefoonlijn in die 2 jaar tijd nooit gebruikt en voor een paar Euro meer nu wel naar 150Mbit. Ai1 Plus zal ongetwijfeld ook ooit een verhoging gaan krijgen maar aangezien wij toch geen gebruik maken van een vaste telefoon deze overstap maar gemaakt.
Alleen jammer dat ik er nog een maandje op moet wachten.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
Ik had al een WiFi modem, alleen heb ik contacten bij backoffice van Ziggo, dus zodoende ben ik aan het nieuwe modem gekomen..W1ck1e schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:51:
[...]
Waarom heb je een nieuw modem gekregen ? (heb je er om gevraagd of was het op initiatief van Ziggo ?)
Ah vriendjespolitiekVerwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:42:
[...]
Ik had al een WiFi modem, alleen heb ik contacten bij backoffice van Ziggo, dus zodoende ben ik aan het nieuwe modem gekomen..
Met een MacBook Pro krijg ik de volgende snelheid als ik 3 meter van de router af sta:

Met PCs op de vaste verbinding haal ik gewoon de 120 Mbps. Ik dacht altijd dat 50 Mbps heel erg snel was voor een WiFi verbinding, maar blijkbaar is er iets mis. Is dit een limitatie van een goedkope router of mijn laptop of is er iets anders mis?
Welke router heb je gekocht?Overv schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:14:
Ik heb zelf een router gekocht voor wifi, maar nu ik al die posts over WiFi snelheden zie blijkt dat mijn verbinding veel sneller zou moeten zijn dan hij nu is.
Met een MacBook Pro krijg ik de volgende snelheid als ik 3 meter van de router af sta:
[afbeelding]
Met PCs op de vaste verbinding haal ik gewoon de 120 Mbps. Ik dacht altijd dat 50 Mbps heel erg snel was voor een WiFi verbinding, maar blijkbaar is er iets mis. Is dit een limitatie van een goedkope router of mijn laptop of is er iets anders mis?
Ik haal op 5ghz kanaal met een erg goede wifistick ook de 120mbit. Het is wel van een aantal factoren afhankelijk het is niet alleen je router.
Koop een simultaneous dual-band router, op 5ghz moet een Macbook makkelijk de 120Mbit halen mits je signaal goed isOverv schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:14:
Ik heb zelf een router gekocht voor wifi, maar nu ik al die posts over WiFi snelheden zie blijkt dat mijn verbinding veel sneller zou moeten zijn dan hij nu is.
[afbeelding]
Het probleem dat ik niet meer kon backuppen is opgelost ... Ik heb van Ziggo een oud model Ubee EVW3200 gekregen en alles werkt weer. Toch een probleem met de firmware in de Ubee EVW321B en Cisco EPC3925 dusMasimo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:23:
[...]
Mijn Synology komt na de firmware update van de Cisco ook niet meer naar buiten. Voor de rest werkt alles normaal.
Toegang van buitenaf naar de Syno werkt gewoon.
Kan alleen de Ziggo-firmware zijn aangezien dat het enige is dat veranderd is.
Iemand al een oplossing voor dit vervelende probleem?

Ik ben in ieder geval blij dat het weer werkt, maar hoop dat Ziggo nog wel precies gaat uitzoeken waarom dit probleem specifiek voor Synologies in remote backup is ontstaan met de nieuwe firmware ... Oplossing voor jou zou dus ook kunnen zijn om een Ubee 3200 van ze te vragen.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Dus je hangt geen nieuw modem omdat je je lijn niet wil delen, maar wel via andermans ap gebruik wil maken.TFHfony schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:39:
[...]
Voor hen die "gratis" een WiFi-modem willen hebben...
Eind vorige maand had ik zoiets van: Hmmm, die 60mbit gebruik ik toch niet echt. Vervolgens heb ik mijn abbo gedowngrade naar Alles-In-Een Basis. Na 3 dagen kwam ik er achter dat dit toch echt iets te langzaam voor mij was en heb mijn abbo terug gezet naar Alles-In-Een Plus.
Wat schetste mijn verbazing: 3 dagen later een meneer van PostNL aan de deur met een compleet installatie pakket. Dit ondanks het feit dat ik al een Eurodocsis 3 modem had (alleen dan dus zonder WiFi).
Navraag bij de Webcare leerde mij dat dit inderdaad de procedure is die Ziggo volgt, in verband met het uitrollen van de WiFi Spots.
Ik heb overigens besloten deze nieuwe modem in de kast te leggen en mijn Arris aan de wand te laten hangen met mijn eigen router. Op deze manier heb ik toch meer in de hand wat er op mijn netwerk gebeurd. En het leuke is dat ik toch gegeven heb gekregen om mee te kunnen doen met WiFi spots, maar zelf dus mijn lijn niet hoef "te delen".
Overigens is mijn downloadsnelheid tegenwoordig 63mbit ipv 60mbit. Dit zal wel gedaan zijn ter compensatie van de WiFi Spots.
Erg flauw, waarom zou je iemand anders geen plezier willen doen.
en dan nog je deelt helemaal niets. jij hebt jouw netwerk, en zij hebben hun netwerk.
Nee, de internetsnelheid van uw privénetwerk verandert niet. De snelheid van uw WifiSpots verbinding soms wel. Uw Wi-Fi modem heeft 10MBps extra snelheid beschikbaar gekregen, naast het abonnement waar u voor betaalt. Het verkeer van gebruikers van uw WifiSpot loopt via die extra 10 MBps. Uw internet thuis wordt hierdoor dus niet langzamer.
Nee... Even opnieuw lezen. Ik zal je helpen deze keer:fish schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:13:
[...]
Dus je hangt geen nieuw modem omdat je je lijn niet wil delen, maar wel via andermans ap gebruik wil maken.
[...]
En daarmee bedoel ik dus van wat je kan instellen qua poortforwarding, rules, wel goed whatsapp kunnen gebruiken, etc...Ik heb overigens besloten deze nieuwe modem in de kast te leggen en mijn Arris aan de wand te laten hangen met mijn eigen router. Op deze manier heb ik toch meer in de hand wat er op mijn netwerk gebeurd. En het leuke is dat ik toch gegevens heb gekregen om mee te kunnen doen met WiFi spots, maar zelf dus mijn lijn niet hoef "te delen".
Ik neem aan dat deze tekst van de Ziggo site komt. Over het algemeen zie ik in de praktijk eerder die 3mbit terug komen, tenzij ze deze 10mbit ook echt gereserveerd hebben intern in het modem.Nee, de internetsnelheid van uw privénetwerk verandert niet. De snelheid van uw WifiSpots verbinding soms wel. Uw Wi-Fi modem heeft 10MBps extra snelheid beschikbaar gekregen, naast het abonnement waar u voor betaalt. Het verkeer van gebruikers van uw WifiSpot loopt via die extra 10 MBps. Uw internet thuis wordt hierdoor dus niet langzamer.
Ik kan dit helaas niet checken: Zodra de Arris verbonden & up is, kan je er niet meer in inloggen. Heeft hij dus ook een nadeeltje
[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 12-07-2013 17:38 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
De upload is 180kbit dus dat zit ook wel goed. Al met al heb je dus geen enkele last van bezoekers op je wifi. Enige is dat theoretisch gezien het signaal van je wifi een paar procent minder ver komt als mensen tegelijk downloaden van je AP.
Overigens vraag ik me wel af hoe het nu kan dat mijn Ziggo op 5GHz draait, maar mijn Ziggo Wifipoint op 2.4 Ghz. Heel merkwaardig
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]