Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:40
Zo juist me Ubee evw3200 van het stroom afgehaald en als ik hem opstart krijg ik me ds lampje op blauw en me us lampje blijft maar knipperen... Heb hem al 10 min gereset en van het stroom af gehad. Helaas geen resultaat... Iemand een oplossing? Laatste firmware staat erop want de WIFi uitdraai draait hier al even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

Laguna

Connaisseur

Chris89 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:15:
Zo juist me Ubee evw3200 van het stroom afgehaald en als ik hem opstart krijg ik me ds lampje op blauw en me us lampje blijft maar knipperen... Heb hem al 10 min gereset en van het stroom af gehad. Helaas geen resultaat... Iemand een oplossing? Laatste firmware staat erop want de WIFi uitdraai draait hier al even
DS lampje blauw is normaal lijkt mij (aangezien die van mij ook blauw is), als het US lampje blijft knipperen vermoed ik dat het RDY lampje niet brandt? Oftewel het modem heeft problemen zich aan te melden, kan een signaal probleem zijn. Kwestie van bekabeling controleren en anders met Ziggo contact opnemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:58

Zorian

What the fox?

Zojuist een eigen coaxkabel gemaakt van 20 meter, F-connectoren erop en voilà:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y9XApsn.png

Niet slecht, al zeg ik het zelf.
Mijn US en Online lampjes zijn wel oranje i.p.v. groen, maar de verbinding werkt perfect en de snelheid is ook keurig.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2816059291.png

[ Voor 42% gewijzigd door Zorian op 04-07-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Nou overgestapt van Telfort 20Mbit (haalde zo'n 16Mbit ivm afstand tot centrale, zowel bekabeld als wireless) naar Ziggo Z1 en het lijkt erop dat ik dat dus beter niet had kunnen doen.. man man wat een trage zooi bij Ziggo :|

Situatie is: desktop PC boven en modem beneden, afstand tussen PC en modem is hemelsbreed zo'n 6 meter zonder echte obstakels ertussen. Enige wat veranderd is is dat er nu een Ubee modem op de plek van het Zyxel modem staat. Met inSSIDer beide modems over de afgelopen dagen bekeken (Ubee op kanaal 1 en Zyxel op kanaal 11) en qua signaalwaardes zijn ze vrijwel gelijk (al is de Zyxel wat stabieler).

Echter de snelheid is een drama (welk wireless kanaal je ook kiest) waar ik met Telfort bij downloaden via usenet een constante download van +/- 1700KB/s haalde en daarnaast gewoon fatsoenlijk kon internetten, haal ik met Ziggo +/- 1200KB/s (met drops naar 800KB/s en dat om 3 uur 's nachts) en komen de internetpagina's als dikke stroop binnen, je ziet gewoon de plaatjes opgebouwd worden (en ik dacht er nog wel op vooruit te gaan aangezien je bij kabel niet zoiets hebt als te ver van de centrale en dus gewoon de volle 20Mbit zou gaan halen, de realiteit is echter: met Telfort haalde ik een gemiddelde 720p film in 45 minuten binnen en met Ziggo nu in 1 uur en 10 minuten).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cZxDHNh.jpg
Bovenkant van de grafiek is 2500KB/s

De signaalwaardes van m'n modem zijn volgens mij het probleem niet, bij de 8 downstream channels zit de power waarde tussen -4.2 en -6.4 dBmV en het upstream channel zit op 41.8 dBmV. Geen T3 of T4 timeouts, wel 24 correctables, maar 0 uncorrectables.

Blijft over het modem (in mijn geval de Ubee EVW3210), zou het dan zo zijn dat het modem bij gebruik van wireless gewoon zo brak is dat het niet eens fatsoenlijk verkeer kan prioriteren en/of een constante dataverbinding kan verzorgen?

Ik zal het nog bedraad gaan testen, maar als dat dus wel gewoon goed functioneert wordt je als klant dus onnodig op kosten gejaagd om vervolgens een fatsoenlijke wireless router aan te schaffen, alleen om het feit dat Ziggo modems levert waarbij wireless gewoon bagger is :r

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
[b][message=40516892,noline]Echter de snelheid is een drama (welk wireless kanaal je ook kiest) waar ik met Telfort bij downloaden via usenet een constante download van +/- 1700KB/s haalde en daarnaast gewoon fatsoenlijk kon internetten, haal ik met Ziggo +/- 1200KB/s (met drops naar 800KB/s en dat om 3 uur 's nachts) en komen de internetpagina's als dikke stroop binnen, je ziet gewoon de plaatjes opgebouwd worden (en ik dacht er nog wel op vooruit te gaan aangezien je bij kabel niet zoiets hebt als te ver van de centrale en dus gewoon de volle 20Mbit zou gaan halen, de realiteit is echter: met Telfort haalde ik een gemiddelde 720p film in 45 minuten binnen en met Ziggo nu in 1 uur en 10 minuten).
Probeer nu gewoon eens bekabeld? Je zal zien dat alles dan gewoon perfect werkt. Wireless is gewoon brak en moet je niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dôh schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:11:
[...]

Probeer nu gewoon eens bekabeld? Je zal zien dat alles dan gewoon perfect werkt. Wireless is gewoon brak en moet je niet vanuit gaan.
Zoals al eerder vermeld hangt dat puur van je hardware af. Ik download een verdieping hoger dan mijn router (Airport Extreme) Stabiel van Usenet met 14.1 MB/s draadloos. 20Mbits zou voor 802.11n geen probleem moeten zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
Laguna schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 04:02:
Nou overgestapt van Telfort 20Mbit (haalde zo'n 16Mbit ivm afstand tot centrale, zowel bekabeld als wireless) naar Ziggo Z1 en het lijkt erop dat ik dat dus beter niet had kunnen doen.. man man wat een trage zooi bij Ziggo :|

*skip* heel lang verhaal
Als je je wat verdiept had, had je toch wel kunnen weten dat de ziggo modem geen geweldig wifi signaal heeft. Wat ik overigens niet begrijp waarom je dan overstapt naar Z1?
Ik had eerst ook Telfort, goede verbinding maar gelimiteerd aan die 20Mbit, daarna gekozen voor Ziggo AI Plus om lekker te knallen met 60Mbit en nu met AI extra knallen op 120Mbit, wel uiteraard met eigen router erachter, zodat ik overal fatsoenlijk Wifi signaal heb.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Klopt ziggo routers hebben een erg slecht wifi bereik en doorvoersnelheid, vanaf je Ziggo modem is het Ziggo netwerk een van de snelste ISP netwerken 12MS stable naar 8.8.8.8 krijgen niet veel providers voor elkaar, zeker niet op ADSL.

Test maar eens bedraad en verwonder je over de snelle DNS responses en het snelle laden van de paginas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:02

servies

Veni Vidi Servici

stormfly schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:54:
Klopt ziggo routers hebben een erg slecht wifi bereik en doorvoersnelheid, vanaf je Ziggo modem is het Ziggo netwerk een van de snelste ISP netwerken 12MS stable naar 8.8.8.8 krijgen niet veel providers voor elkaar, zeker niet op ADSL.

Test maar eens bedraad en verwonder je over de snelle DNS responses en het snelle laden van de paginas.
Gaap...
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=49 time=9.01 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=49 time=9.18 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=49 time=9.06 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=49 time=8.93 ms
25% sneller...
maar ja pingtijden zeggen ook eigenlijk verrekte weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik verbaas me elke keer dat slechte wifi snel naar de Ubee wordt gewezen. Ik heb zelf echt nooit problemen met dat ding. Misschien scheelt 't dat ik niet door verdiepingen heen moet?

Af en toe wisselen van kanaal, omdat er al zoveel wifi punten in de buurt zitten, helpt altijd heel veel. En sinds kort heb ik 'm maar op 40MHz gezet, kennelijk heb ik geen hardware meer die dat niet kan handelen gelukkig.

En dat de Ubee niet slecht is kan ik aantonen doordat ik filmbestanden naar de Humax kopieer via Wifi met 5~7MB/s. De Humax zit zelf dan wel via een kabeltje, maar m'n notebook niet.

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 05-07-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zo fantastisch is de wifi van het Cisco modem anders ook niet. Smijt 1 torrent aan en hij loopt vast.
Zet je hem in bridge om vervolgens je eigen router erachter te zetten, dan is het gewoon perfect en gaat alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:06
Ik denk dat het gewoon is hoe veeleisend je bent...Thuis heb ik een eigen router met een Cisco in bridge modus wat echt loopt als een trein

Mijn zus heeft een Ubee in gebruik, na het installeren van dat apparaat kreeg ik het voor elkaar om binnen 24 uur al stabiliteitsproblemen te ondervinden, voor de zekerheid al een TP-link routertje niet ingeschakeld aan de eerste lan poort gehangen voor het geval dat....

Mijn zus gebruikt nu ondertussen al maanden het Wifi van de Ubee en heb haar nog nooit horen klagen, ze doet ook niks zwaarder dan Skypen of Uitzendinggemist kijken met slechts één pc

Zoals ik al zij hangt het dus erg af van je gebruik denk ik, hier thuis met meerdere gebruikers, een NAS, veel p2p downloadverkeer en dergelijke zou ik me al snel kapot irriteren aan dat apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:32:
Ik verbaas me elke keer dat slechte wifi snel naar de Ubee wordt gewezen. Ik heb zelf echt nooit problemen met dat ding. Misschien scheelt 't dat ik niet door verdiepingen heen moet?

Af en toe wisselen van kanaal, omdat er al zoveel wifi punten in de buurt zitten, helpt altijd heel veel. En sinds kort heb ik 'm maar op 40MHz gezet, kennelijk heb ik geen hardware meer die dat niet kan handelen gelukkig.

En dat de Ubee niet slecht is kan ik aantonen doordat ik filmbestanden naar de Humax kopieer via Wifi met 5~7MB/s. De Humax zit zelf dan wel via een kabeltje, maar m'n notebook niet.
:X hij is zo goed dat je al allerlei dingen hebt moeten doen om het goed te houden. Mijn zelf aangeschafte router hoef ik nooit naar om te kijken, draait altijd als een trein.
Het bereik is gewoon waardeloos (en nee niet als je in dezelfde ruimte zit |:( ), het zegt toch veel dat de eerste de beste goedkope router al meer wifi bereik heeft dan de standaard modem van ziggo...
Zijn gewoon geen goede wifi modems. Mijn ouders hebben trouwens volgens mij sinds gisteren een nieuw model modem, wit kastje had mijn vader het over. Ben benieuwd hoe goed die het blijft doen, al zitten ze veel bedraad, dus zullen ze niet veel merken van de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Daarnaast zijn in het gemiddelde huis al zoveel stoorsignalen aanwezig (al dan niet van de buren of omgeving) dat ik wireless nevernooit niet als betrouwbare test serieus neem. Knoop er een kabeltje tussen, ga testen. Is het dan nog ruk, dan heb je een echt probleem, anders niet in mijn zeer bescheiden mening.

Ik heb zelf ook af en toe last van pingspikes, met name 's avonds (zondag/maandag lijkt het ergste). Moet Ziggo eigenlijk nog een keer bellen daarvoor, maar heb ook weer geen zin om die hele heisa door te moeten (is het wel bekabeld meneer? is uw pc virusvrij? jajajajaaaaaaaaaaaaaaaa ....)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:50:
Mijn ouders hebben trouwens volgens mij sinds gisteren een nieuw model modem, wit kastje had mijn vader het over.
Gek, zowel de cisco als de ubee zijn zwart.
Heeft hij misschien een nieuw aop of versterker gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
martinusz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:50:
[...]

:X hij is zo goed dat je al allerlei dingen hebt moeten doen om het goed te houden. Mijn zelf aangeschafte router hoef ik nooit naar om te kijken, draait altijd als een trein.
Het bereik is gewoon waardeloos (en nee niet als je in dezelfde ruimte zit |:( ), het zegt toch veel dat de eerste de beste goedkope router al meer wifi bereik heeft dan de standaard modem van ziggo...
Zijn gewoon geen goede wifi modems. Mijn ouders hebben trouwens volgens mij sinds gisteren een nieuw model modem, wit kastje had mijn vader het over. Ben benieuwd hoe goed die het blijft doen, al zitten ze veel bedraad, dus zullen ze niet veel merken van de wifi.
Ik zit er ongeveer 9 meter vandaan met notebook en telefoon. Modem hangt in de meterkast op 2 meter hoogte en ik zit in de woonkamer met laptop en telefoon. Allebei vol bereik, zelfs buiten op de galerij nog goed bereik en dan spreken we over 11 meter. Daartussen zitten dan wat gasbeton muurtjes. PS3 begin ik niet meer aan, die doe ik wel met kabel. Er zijn heel veel stoorzenders in mijn buurt, want ik zit in een flatgebouw, vandaar dat ik nog weleens van kanaal moet wisselen. Da's de enige aanpassing die echt noodzakelijk is. De 40MHz deed ik puur omdat ik nu geen apparatuur meer heb, die dat niet ondersteund.

Ik merkte op dat de wifi hotspot ook altijd op hetzelfde kanaal zit als wat je instelt voor je eigen wifi netwerk.

Overigens moest ik dat kanalen wissel truukje, ook met mijn eigen wifi-router van Linksys doen, voordat ik Ziggo had. Maar omdat die maar tot 'g' ondersteunt gebruik ik die niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 05-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
job schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:06:
[...]
Gek, zowel de cisco als de ubee zijn zwart.
Heeft hij misschien een nieuw aop of versterker gekregen?
Geen nieuwe AOP in ieder geval, ik heb het zelf nog niet gezien, misschien vanmiddag even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:35
Recent ben ik weer Ziggo klant geworden. Ik heb het cisco modem/router-kastje. Maar nu bemerk ik iets vreemds.
Whatsapp berichten komen soms niet binnen wanneer ik het toestel op wifi heb hangen. Pas als ik wifi uitzet en overschakel naar 3G, komt het weer binnen (van soms wel een uur geleden). Met mijn Experia doos die ik hier voor had, had ik dat probleem niet. Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:24
assasinbats schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:37:
Whatsapp berichten komen soms niet binnen.... Wat is hier aan de hand?
Dat je niet gezocht hebt in dit topic ;)

Bekend probleem, niets aan te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 05-07-2013 12:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assasinbats schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:37:
Recent ben ik weer Ziggo klant geworden. Ik heb het cisco modem/router-kastje. Maar nu bemerk ik iets vreemds.
Whatsapp berichten komen soms niet binnen wanneer ik het toestel op wifi heb hangen. Pas als ik wifi uitzet en overschakel naar 3G, komt het weer binnen (van soms wel een uur geleden). Met mijn Experia doos die ik hier voor had, had ik dat probleem niet. Wat is hier aan de hand?
Dit heb ik thuis ook en bij mijn grootouders ook. Heb zelf ook bij Ziggo gewerkt een x-aantal maanden geleden, en toen betrof dit een storing vanuit het modem dat via een firmware update opgelost moet worden.
Heb er nog steeds last van, dus denk niet dat dit al gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Het Whatsapp probleem is idd nog steeds niet opgelost. Het loopt pas minimaal een jaar dat probleem, maar Ziggo vind dat niet zo belangrijk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
Untouchablezz20 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Heb je het dan over A1E Extra? Wel noemenswaardig dat nog geen enkele a1e extra klant verhoogd is geworden.
Kan alleen de monteur herhalen: Alle Ziggo klanten in gemeente Hoorn gaan over. Maargoed, dingen zijn niet in beton gegoten natuurlijk, we zullen moeten afwachten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:59
Ik kreeg (vanwege een andere vraag) half augustus te horen van iemand op de (technische) helpdesk (Nieuwegein-Noord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Master__R schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:24:
Ik kreeg (vanwege een andere vraag) half augustus te horen van iemand op de (technische) helpdesk (Nieuwegein-Noord).
Dus eerst vanaf 1 juli, daarna uiterlijk 1 augustus, en nu weer half augustus |:( Zal misschien door de bouwvak komen, omdat ze nog e.e.a. moeten upgraden aan hun 98% glasvezel netwerk zodat de boel niet wordt overbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

dôh schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:11:
[...]

Nogal een kortzichtige opmerking, als het met Telfort kan moet het ook gewoon met Ziggo kunnen.
martinusz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:44:
[...]

Als je je wat verdiept had, had je toch wel kunnen weten dat de ziggo modem geen geweldig wifi signaal heeft. Wat ik overigens niet begrijp waarom je dan overstapt naar Z1?
Ik had eerst ook Telfort, goede verbinding maar gelimiteerd aan die 20Mbit, daarna gekozen voor Ziggo AI Plus om lekker te knallen met 60Mbit en nu met AI extra knallen op 120Mbit, wel uiteraard met eigen router erachter, zodat ik overal fatsoenlijk Wifi signaal heb.
Ik heb mij verdiept en ja de problemen gelezen (al wist ik niet hoe dat bij de nieuwe modems zou zijn), echter traden de problemen meestal pas op bij meerdere muren of verdiepingen. Bij mij zitten het modem en m'n PC zo goed als in dezelfde ruimte en zoals ik reeds had aangegeven is het signaal vergelijkbaar met het modem van Telfort.

Voor wat betreft de overstap, ik wou niet meer gaan betalen als dat ik bij Telfort deed en wou er zeker niet op achteruit gaan qua snelheid en tot de onlangs doorgevoerde snelheidsverhogingen van Ziggo, had Ziggo mij dan ook niks te bieden. Nu zou ik dus voor dezelfde prijs een iets hogere download krijgen, m'n upload zou verdubbeld worden, ik zou TV kunnen kijken op elke PC, laptop of smartphone in huis en een gratis tablet.

Overigens lijk ik het voor nu opgelost te hebben door het WiFi kanaal op 3 of 9 te zetten (in de buurt zitten er aardig wat modems/routers op kanaal 1, 6 en 11, al zou kanaal 3 of 9 volgens inSSIDer slechter moeten zijn vanwege overlapping, met een link score van 20 tov 60/70 bij kanaal 1 of 6), blijkbaar heeft het Ziggo modem meer last van interferentie van naburige wireless netwerken.
tiguan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:02:
Het Whatsapp probleem is idd nog steeds niet opgelost. Het loopt pas minimaal een jaar dat probleem, maar Ziggo vind dat niet zo belangrijk geloof ik.
Met de EVW3210 geen problemen met Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Cooler_King schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:19:
[...]

Dus eerst vanaf 1 juli, daarna uiterlijk 1 augustus, en nu weer half augustus |:( Zal misschien door de bouwvak komen, omdat ze nog e.e.a. moeten upgraden aan hun 98% glasvezel netwerk zodat de boel niet wordt overbelast?
Ziggo is in de leer bij UPC hoe ze het moeten doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Laguna schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:28:
Met de EVW3210 geen problemen met Whatsapp.
Niet? Geen delay in afleveren van berichten? Wat gaat er bij mij mis dan? Kijk, als je telefoon actief is voor een tijdje, dan blijft de verbinding met whatsapp gehandhaafd. Maar als je telefoon een tijdje in standby heeft gestaan, scherm uit enzo, dan duurt het vaak weer even voordat de verbinding naar whatsapp is hersteld.

Ik heb 't overigens over Android. Ik weet niet of 't op andere platformen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

tiguan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:43:
[...]

Niet? Geen delay in afleveren van berichten? Wat gaat er bij mij mis dan? Kijk, als je telefoon actief is voor een tijdje, dan blijft de verbinding met whatsapp gehandhaafd. Maar als je telefoon een tijdje in standby heeft gestaan, scherm uit enzo, dan duurt het vaak weer even voordat de verbinding naar whatsapp is hersteld.

Ik heb 't overigens over Android. Ik weet niet of 't op andere platformen speelt.
Niet zo ver ik weet, maar bij Whatsapp berichten heb je bij mijn weten geen aparte tijden voor wanneer het verstuurd is en wanneer het ontvangen is, de tijden die erbij staan daar ontvang ik de berichten ook op. Lijkt me ook eerder een probleem met je telefoon die de WiFi verbinding in slaapstand zet, dan een probleem met het Ziggo modem (ik heb overigens een Galaxy Nexus dus ook Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt even afgezien van de upload toch geen moer uit. 150 mbit ten opzichte van 120 is helemaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:10
tiguan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:02:
Ze doen er niks aan nee. Vandaag ook weer. Vrouw lief had whatsappjes gedaan. Kreeg na een uur een smsje, of ik de whatsappjes had gehad. Ik ga over van wifi naar 3g en de berichtjes kwamen binnen. Zucht Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:59
[...]

Hij had het over mijn locatie, niet overal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 16:18

Cybje

First Post!

Ligt dat WhatsApp probleem niet gewoon aan het feit dat het Ziggo modem 'idle' connecties er vrij snel domweg tussenuit gooit? Ik merk dat ook met SSH en RDP. Als je even idle bent (+/- 2 minuten dacht ik), dan moet er opnieuw verbinding worden gemaakt. Behalve als je keepalive inschakelt in bijv. de SSH client. Het lastige is ook dat de verbinding er echt tussenuit wordt gehaald, zonder de client of server te notificeren. Dus die weet niet dat er opnieuw verbinding moet worden gemaakt, tot de applicatie natuurlijk probeert weer verkeer over de verbinding te gooien en daar een timeout op krijgt.

Wellicht dat bij WhatsApp datzelfde probleem gaande is, even aangenomen dat die dus niet vaak genoeg (of helemaal geen) keep alive packets stuurt.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:36
Van een welgeinformeeerde bron kan ik melden dat het pas vanaf 15 augustus wordt doorgevoerd. Helaas maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 12:14
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:20:
Van een welgeinformeeerde bron kan ik melden dat het pas vanaf 15 augustus wordt doorgevoerd. Helaas maar waar!
Weet je toevallig ook wanneer Groningen aan de beurt is? :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Over whatsapp nog maar een keer. Daarnet kreeg ik dus helemaal geen verbinding meer. Ook al deed ik m'n telefoon meerdere malen uit standby halen. Op mensen klikken. Alles bleef offline, zelfs een bericht wat ik een uur geleden had geschreven was nog niet eens verstuurd. Grrr. Dan maar weer terug op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
knny schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:34:
[...]

Weet je toevallig ook wanneer Groningen aan de beurt is? :)
Nee planning is niet rond. Vanaf 15 augustus worden ook brieven gestuurd over de snelheidsverhoging naar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 19:03
S913 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:47:
[...]

Dank voor het aanbod, maar denk dat het lastig testen wordt als je geen toegang hebt tot een remote Synology. Het probleem treed op als ik mijn Synology via de ingebouwde backup functie laat backuppen naar mijn remote Synology maar ook als ik remote aanlog via het web interface en dan via File Station een bestand groter dan +/- 30MB wil uploaden (dat heb ik overigens met meerdere remote Synologies getest).

Ik heb vrienden laten testen náár mij toe (staat ook een Synology van een vriend bij mij) en dat is geen probleem. Dus gaat alleen om uitgaand verkeer.
Mijn Synology komt na de firmware update van de Cisco ook niet meer naar buiten. Voor de rest werkt alles normaal.
Toegang van buitenaf naar de Syno werkt gewoon.
Kan alleen de Ziggo-firmware zijn aangezien dat het enige is dat veranderd is.
Iemand al een oplossing voor dit vervelende probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

TFHfony

Professional Weirdo

*zucht ende spijt*

Eind vorige maand dacht ik: Hmmm, die 60mbit heb ik niet echt nodig. Weet je wat, ik downgrade mijn pakket naar Alles-In-Een Basis. Na een paar dagen spijt.... Dus toch maar weer via Mijn Ziggo mijn pakket geupgrade naar Alles-In-Een Plus.
Staat vandaag de postbode aan de deur met een compleet nieuw installatiepakket, inclusief een brief met een nieuw klantnummer.

Inmiddels heb ik een bericht gestuurd naar een Webcare medewerker op het Ziggo-Gebruikers forum. Nu maar hopen dat het allemaal een beetje OK opgelost wordt, maar ik vrees met grote vrees.....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:02:
[...]

maakt even afgezien van de upload toch geen moer uit. 150 mbit ten opzichte van 120 is helemaal niet interessant.
Pardon? je snelheid gaat 3.25mbp/s omhoog, wedden dat je dat bij het binnenhalen van een mkv van 12gb wel terdege gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Masimo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:23:
Mijn Synology komt na de firmware update van de Cisco ook niet meer naar buiten. Voor de rest werkt alles normaal.
Toegang van buitenaf naar de Syno werkt gewoon.
Kan alleen de Ziggo-firmware zijn aangezien dat het enige is dat veranderd is.
Iemand al een oplossing voor dit vervelende probleem?
Misschien (maar niet voor mij ;)) ... Ik heb 2 andere Ziggo gebruikers gevonden met dit probleem op het Amerikaanse Synology forum. Eentje heeft het opgelost door een VPN op te zetten tussen de twee Syn's en dan daarover te backuppen. Mijn oude DS207 kan helaas geen VPN aan.

Ik heb afgelopen maandag een nieuwe Ubee 321B gekregen, lijn doorgemeten, alles was goed. Maar het probleem bleef. Toen heb ik mijn Syn bij de buren (net als thuis) direct op hun oude Ubee 320B gehangen en daar werkte het wel 8)7 Gisteren is er een Service+ monteur langsgeweest en die constateerde hetzelfde als ik (bij mij werkt het niet, via de buren wel). Hij heeft het modem in bridge mode laten zetten, er een nieuwe router tussen gehangen, dus modem zou alleen maar een doorgeefluik zijn, maar ook dat werkte niet :-(
Nu komt er maandag weer een mannetje die naar de fysieke lijn komt kijken, maar als het goed is ook een oude Ubee 320B meeneemt om dat te testen (want het oude modem van de buren werkt dus wel en 2 vrienden van mij kunnen ook nog gewoon via Ziggo met hun oude Ubee's backuppen).

Maar wordt dus een lastig verhaal, duidelijk is alleen dat het allemaal begonnen is met de nieuwe firmware.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:02:
[...]

Het is juist die upload die het moeilijk maakt. Ik ken iemand bij bij een NOC van Ziggo werkt en hij gaf aan dat Ziggo moeite had om de uploadkanalen voor elkaar te krijgen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:28

Snippertje

Light up your life

Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? Ik weet in ieder geval dat het internet op dit moment erg crap is en deze waardes lijken me niet normaal. Heb het sinds kort een aantal keer per week, resetten van het modem lost het maar even op... AiE

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  234000000 Hz    -1.8 dBmV   28.8 dB
2   Locked  QAM256  178000000 Hz    -1.8 dBmV   27.6 dB
3   Locked  QAM256  186000000 Hz    -2.0 dBmV   27.5 dB
4   Locked  unknown 194000000 Hz    -2.4 dBmV    0.0 dB
5   Locked  unknown 202000000 Hz    -2.8 dBmV    0.0 dB
6   Locked  unknown 210000000 Hz    -1.6 dBmV    0.0 dB
7   Locked  unknown 218000000 Hz    -1.1 dBmV    0.0 dB
8   Locked  QAM256  226000000 Hz    -1.6 dBmV   27.6 dB

Correctables    Uncorrectables
473727189   77848

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Wanneer je synchroon wil up/downloaden met 100Mbit+ moet je glazvezel nemen IMO. Kabel is meer op downloaden ingesteld, net als ADSL. Vind het ook een beetje het standaardgezeur, net als bij smart phones met niet-verwisselbare accu. De meerderheid v/d kopers heeft er ws geen probleem mee, maar de enkeling die 3 reserve accu's wil rondslepen, doet iedere keer alsof de wereld vergaat.

De gemiddelde internetgebruiker zal ook nog steeds meer downloaden als uploaden verwacht ik. Dat er uitzonderingen zijn die thuis 5 webservers hebben staan en regelmatig bestanden van 50Gb naar vrienden uploaden zal best, maar dat maakt een upgrade van de downloadsnelheid nog niet nutteloos.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Kassad schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 09:44:
[...]

Het is juist die upload die het moeilijk maakt. Ik ken iemand bij bij een NOC van Ziggo werkt en hij gaf aan dat Ziggo moeite had om de uploadkanalen voor elkaar te krijgen.
Dat is dan ook de enige logische verklaring voor waarom het zo lang duurt.. Hun netwerk is er gewoon niet klaar voor.. En dan tegelijkertijd het tegendeel beweren.. Foei Ziggo :r
www.dekrachtvanziggo.nl schreef:
Als het nodig is, verhogen we deze snelheden zonder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Snippertje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:48:
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? Ik weet in ieder geval dat het internet op dit moment erg crap is en deze waardes lijken me niet normaal. Heb het sinds kort een aantal keer per week, resetten van het modem lost het maar even op... AiE

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  234000000 Hz    -1.8 dBmV   28.8 dB
2   Locked  QAM256  178000000 Hz    -1.8 dBmV   27.6 dB
3   Locked  QAM256  186000000 Hz    -2.0 dBmV   27.5 dB
4   Locked  unknown 194000000 Hz    -2.4 dBmV    0.0 dB
5   Locked  unknown 202000000 Hz    -2.8 dBmV    0.0 dB
6   Locked  unknown 210000000 Hz    -1.6 dBmV    0.0 dB
7   Locked  unknown 218000000 Hz    -1.1 dBmV    0.0 dB
8   Locked  QAM256  226000000 Hz    -1.6 dBmV   27.6 dB

Correctables    Uncorrectables
473727189   77848
Zitten er splitters/versterkers tussen je AOP en modem?
Zo ja, hoe zijn de waardes dan wanneer de modem rechtstreek op je AOP is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Dennis-L schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:54:
[...]

Zitten er splitters/versterkers tussen je AOP en modem?
Zo ja, hoe zijn de waardes dan wanneer de modem rechtstreek op je AOP is aangesloten?
Nope geen splitters etc. Dit zijn overigens de waardes in het modem... Heb hem in bridge staan met een eigen router erachter. Heb het de laatste tijd wel vaker, even stroom van het modem af lost het meestal wel op, maar wordt wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
marcel23456 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:47:
[...]

Pardon? je snelheid gaat 3.25mbp/s omhoog, wedden dat je dat bij het binnenhalen van een mkv van 12gb wel terdege gaat merken.
3.25 mbps?
Graag letten op het juiste gebruik van hoofdletters..
Mbps = mega bit per seconde
MBps = mega Byte per seconde

Je gaat dus van 120 Mbps naar 150 Mbps
Dat is een verhoging van 30 Mbps = 30 / 8 = 3.75 MBps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Snippertje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:56:
[...]

Nope geen splitters etc. Dit zijn overigens de waardes in het modem... Heb hem in bridge staan met een eigen router erachter. Heb het de laatste tijd wel vaker, even stroom van het modem af lost het meestal wel op, maar wordt wel vervelend.
Andere kabel tussen je AOP en modem al geprobeerd?
Mochten de waardes zo blijven dan zou je Ziggo kunnen bellen/twitteren, mogelijk is de kabel in je AOP iets losgeschoten of mogelijk is er iets met de kabel aan de hand tussen jouw huis en de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Dennis-L schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:00:
[...]

Andere kabel tussen je AOP en modem al geprobeerd?
Mochten de waardes zo blijven dan zou je Ziggo kunnen bellen/twitteren, mogelijk is de kabel in je AOP iets losgeschoten of mogelijk is er iets met de kabel aan de hand tussen jouw huis en de centrale.
Ik heb helaas geen andere kabel beschikbaar, maar denk ook niet dat het daar aan ligt. Ziggo heeft ongeveer 1,5 week geleden werkzaamheden gehad en sindsdien is het mis. Heb Ziggo in ieder geval al even getwitterd. Snelheden zijn ook echt laag op het moment, maximaal 20, meestal zo rond de 3.

Edit: en de waardes zijn weer normaal. Vreemd. Webcare geeft iig aan dat ik klantenservice moet bellen voor een monteur...

[ Voor 8% gewijzigd door Snippertje op 06-07-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb gister ook nog maar eens wat onderzoek gedaan naar de Whatsapp ellende. Na de laatste update van Whatsapp lijkt het erger geworden en komen de berichtjes soms urenlang niet aan (en worden ook niet zonder slag of stoot verzonden).

Een workaround die bij mij werkte (niet heel vaak geprobeerd) was het force closen van whatsapp. Daarna opnieuw opstarten en de verbinding was hersteld.

Daarna heb ik op de Ziggo router WMM uitgezet (en ook WMM power save uit maar die doet dan niets meer denk ik). Dit lijkt wat geholpen te hebben, vertraging was de rest van de dag hooguit enkele minuten. Misschien dat iemand dit kan verifieren?

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Grappig genoeg heb ik met mijn Cisco EPC3295 in bridge met een ASUS RT-N66U danwel een Netgear WNDR3700v2 router erachter geen enkel probleem met Whatsapp op mijn HTC One X.

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 06-07-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Met je modem in bridge is er ook geen probleem. Het probleem zit in de routerings software in de modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Dennis-L schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:58:
[...]

3.25 mbps?
Graag letten op het juiste gebruik van hoofdletters..
Mbps = mega bit per seconde
MBps = mega Byte per seconde

Je gaat dus van 120 Mbps naar 150 Mbps
Dat is een verhoging van 30 Mbps = 30 / 8 = 3.75 MBps
Volgens mij is het toch echt, gedeeld door 8 minus 10% dan zit je toch echt lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
marcel23456 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:46:
[...]

Volgens mij is het toch echt, gedeeld door 8 minus 10% dan zit je toch echt lager :)
Het ging dan ook om het hoofdlettergebruik.
3.25 Mbps is echt heel iets anders dan 3.25 MBps.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 06-07-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
jongetje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:42:
Met je modem in bridge is er ook geen probleem. Het probleem zit in de routerings software in de modems.
Dit zit er al meer dan een jaar in.
Er zijn meer programma's die er last van hebben maar Ziggo vindt het niet belangrijk genoeg om er iets aan te gaan doen.
Vorig jaar met een paar mensen via twitter bezig geweest met webcare, die gaven toen aan dat het probleem in onderzoek was.
Dat bleek echter gewoon een smoes om ons even tevreden te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Kan iemand mij vertellen of het nog mogelijk is in het modem van Ziggo te komen als deze in bridge mode staat?

Ga maandag over van Telfort naar Ziggo, maar bij Telfort kan je dus echt niet meer bij de settings van het Telfort modem als ie in bridge mode staat. Mijn eigen router krijgt dan direct een IP van Telfort. Kan iemand mij aangeven hoe dit bij Ziggo zit?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GroteBozewolf schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:35:
Ga maandag over van Telfort naar Ziggo, maar bij Telfort kan je dus echt niet meer bij de settings van het Telfort modem als ie in bridge mode staat. Mijn eigen router krijgt dan direct een IP van Telfort. Kan iemand mij aangeven hoe dit bij Ziggo zit?
Tuurlijk kan je nog wel in je telfort modem komen.
Je moet alleen de lankabel die in je router zit uit je router halen, en in je modem steken. Dan krijgt je pc het wan ip, maar het modem reageert nog steeds op het ip adres 192.168.1.254.

Bij het ziggo modem zal het ongetwijfeld op dezelfde manier werken.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 06-07-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Via 192.168.178.1 kan in nog op het modem inloggen als hij in bridge staat...valt verder niet zoveel te zien alleen de DOSCIS waarden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Welke vorm van authenticatie wordt gebruikt voor wifispots ?

Wij hebben geen modem met wifi, maar ik wil mijn telefoon(s) wel graag voorbereiden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
fish schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:22:
Wij hebben geen modem met wifi, maar ik wil mijn telefoon(s) wel graag voorbereiden
Dat kan niet, je moet wachten tot je je gebruikersnaam/wachtwoord hebt en de WiFispots (van anderen) actief zijn, dan kan je zo inloggen. Je hebt geen extra software ofzo nodig.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:46:
[...]

Dat kan niet, je moet wachten tot je je gebruikersnaam/wachtwoord hebt en de WiFispots (van anderen) actief zijn, dan kan je zo inloggen. Je hebt geen extra software ofzo nodig.
Die heb ik, maar het gaat me dus om _welke_ authenticatie het gebruikt e.g. peap/tls/ttls//802.1x etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Heeft iemand een idee hoe je de Ubee op 5GHz kan zetten (als dat uberhaupt kan)? Dit vakje is grijs en staat vast op 2.4GHz. Hangt dit samen met een andere setting?

/edit: Lees net dat dit komt doordat wifi hotspots is ingeschakeld.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 06-07-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dank u, wel gelezen, maar niet gezien :P , nu wel.
alleen dan is er nog een eap methode. nou ja

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 06-07-2013 18:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fish schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:56:
Die heb ik, maar het gaat me dus om _welke_ authenticatie het gebruikt e.g. peap/tls/ttls//802.1x etc
peap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
job schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:38:
[...]

Tuurlijk kan je nog wel in je telfort modem komen.
Je moet alleen de lankabel die in je router zit uit je router halen, en in je modem steken. Dan krijgt je pc het wan ip, maar het modem reageert nog steeds op het ip adres 192.168.1.254.

Bij het ziggo modem zal het ongetwijfeld op dezelfde manier werken.
In mijn netwerk setup kan ik mijn PC niet zomaar in het Telfort modem stoppen. Zet mijn router meestal even op een fixed IP in de range van het Telfort modem en dan kom ik er in.
nooberke schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:17:
Via 192.168.178.1 kan in nog op het modem inloggen als hij in bridge staat...valt verder niet zoveel te zien alleen de DOSCIS waarden e.d.
Thanks. Ik ga het maandag zijn. Vooral die DOSCIS waardes zijn handig voor trouble shooting.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:46:
[...]

Die staat toch gewoon bij mijnziggo in het overzicht?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MeNTaL_TO schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:57:
[...]

Die staat toch gewoon bij mijnziggo in het overzicht?
Waar ik woon zal WiFispots als ik me niet vergis 8 juli actief worden. Maar dat hangt van je woonplaats af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 04:52
Wij overwegen op het moment om over te stappen van Alles-in-1 Extra naar Office Basis. Ik heb me er een beetje in verdiept en als ik het zo bekijk zijn de enige verschillen de SLA en het prijsverschil. Klopt dat of zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden?

Verder word er op de Ziggo Zakelijk site weinig vermeld over TV zenderpakketten. Zijn dezelfde zenderpakketten gewoon beschikbaar en kosten die evenveel als bij een gewoon Ziggo abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Terminator.T2 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 04:43:
Wij overwegen op het moment om over te stappen van Alles-in-1 Extra naar Office Basis. Ik heb me er een beetje in verdiept en als ik het zo bekijk zijn de enige verschillen de SLA en het prijsverschil. Klopt dat of zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden?

Verder word er op de Ziggo Zakelijk site weinig vermeld over TV zenderpakketten. Zijn dezelfde zenderpakketten gewoon beschikbaar en kosten die evenveel als bij een gewoon Ziggo abonnement?
Waarom wil je eigenlijk overstappen?

Ik betwijfel ook of de SLA veel uit zal maken. Als er een storing (en geen onderhoud) is zal je daar gok ik bijna net zo vaak last van hebben als consument-klanten.

En de prijzen op de zakelijk-website zijn allemaal exclusief BTW, zover ik kan zien is alles duurder dan de consumentenabo's.

Ook voor het aftrekken van de BTW maakt het geen verschil, het gaat er daarbij niet om of het pakket "zakelijk" heet maar of jij het 100% zakelijk gebruikt.. Je mag best een consumentenabo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Een zakelijk abonnement is minder stabiel dan het consumenten abonnement. Dit komt vanwege de extra VPN die opgezet hoort te worden.
Daarin tegen heb je wel een zakelijke helpdesk die een veel kortere wachttijd kent dan de consumenten helpdesk, en doen ze wat meer moeite om problemen op te lossen.

Verder is er geen voordeel van een Office Basis t.o. Alles in 1 Extra. Je hebt hier ook geen vaste ip-adressen, dus ik denk niet dat je hier een mailserver of webserver mag opzetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 14:54
Ik heb Ziggo extra, met 120mbit ... er zou toch vanaf 1 juli een snelheidsverhoging plaatsvinden? Ik zit nog steeds op de 120mbit. (Maliesingel Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39

IkWilbert

Het is mij!

maurits82 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:39:
Ik heb Ziggo extra, met 120mbit ... er zou toch vanaf 1 juli een snelheidsverhoging plaatsvinden? Ik zit nog steeds op de 120mbit. (Maliesingel Utrecht).
Vanaf 1juli ja ;) als het goed is zo rond 1 augustus bij iedereen doorgevoerd

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Zoals ik hier lees en lees op ziggo-gebruikers is de verhoging uitgesteld tot 15-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Klopt! Wordt pas 15 augustus doorgevoerd. Jammer dat ziggo dit niet communiceert.

[ Voor 32% gewijzigd door Untouchablezz20 op 07-07-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:20

OMX2000

By any means necessary...

Onbekend schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:20:
Een zakelijk abonnement is minder stabiel dan het consumenten abonnement. Dit komt vanwege de extra VPN die opgezet hoort te worden.
Daarin tegen heb je wel een zakelijke helpdesk die een veel kortere wachttijd kent dan de consumenten helpdesk, en doen ze wat meer moeite om problemen op te lossen.

Verder is er geen voordeel van een Office Basis t.o. Alles in 1 Extra. Je hebt hier ook geen vaste ip-adressen, dus ik denk niet dat je hier een mailserver of webserver mag opzetten.
Dat was toch niet altijd zo. Ik begreep dat er een zakelijke kabel abbo was met 8 ip adressen, die wel een paar tientjes per maand duurder was.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Geen nieuwe AOP in ieder geval, ik heb het zelf nog niet gezien, misschien vanmiddag even kijken.
Het was dus geen nieuwe witte modem, maar wel een fancy tratec versterker, zo'n mooie heb ik niet gekregen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nou, ben een stap verder met Ziggo...

Ga misschien verhuizen (fuck yes!) en kan dan waarschijnlijk:

1.) Nieuwe apparatuur krijgen (geen cisco reciever meer, geen ubee meer)
2.) Hopelijk meedoen met de aanbieding van de reciever of tablet (dat zijn ze aan het uitzoeken)

Dus de service gaat al beter! Nu hopen dat het verhuis deel ook snel kan :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 10:42
Beste mede-tweakers
ik zit met het volgende ik heb een Macbook via wifi (300Mbit N en heeft ook 1300Mbit AC) en een PC bekabeld aangesloten op ziggo 120Mbit.
Nu haal ik met de macbook in het beste geval 60-65 Mbit download terwijl ik op de pc de 120Mbit haal.
de Ubee zit in line of sight van de macbook dus geen slecht bereik.

Is die ubee qua wifi zo belabberd en moet ik gewoon een snelle router kopen?
Of kan het wat anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrrr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05-2023
ik zit met het volgende ik heb een Macbook via wifi (300Mbit N en heeft ook 1300Mbit AC) en een PC bekabeld aangesloten op ziggo 120Mbit.
Nu haal ik met de macbook in het beste geval 60-65 Mbit download terwijl ik op de pc de 120Mbit haal.
Je geeft zelf al het antwoord. De Mac is draadloos en de pc is bekabeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
antwoord: Ubee modems zijn crap. Heeft ziggo zelf al meerdere malen aangegeven, maar ze worden nog steeds uitgegeven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:20

OMX2000

By any means necessary...

lanerios schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:45:
antwoord: Ubee modems zijn crap. Heeft ziggo zelf al meerdere malen aangegeven, maar ze worden nog steeds uitgegeven.
Allee Ubee's? Want mijn non Wifi Ubee doet het al een paar jaar heel goed.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ik ben eind 2009 gaan samenwonen, heb toen van ziggo een non wifi Ubee gekregen, toen was al bekend dat de ubee modems zeer, zeer slecht waren. Ziggo helpdesk gaf het zelf aan, en fora stonden er vol mee. Helaas hebben ze deze nog steeds uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
ChrisdeW schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:06:
Beste mede-tweakers
de Ubee zit in line of sight van de macbook dus geen slecht bereik.

Is die ubee qua wifi zo belabberd en moet ik gewoon een snelle router kopen?
Of kan het wat anders zijn?
Koop een goede router met 5ghz ondersteuning

Dat zal over het algemeen, in combinatie met de goede Macbook adapters en de aangegeven los, gemakkelijk 120Mbit moeten halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Mirrrr schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:42:
[...]

Je geeft zelf al het antwoord. De Mac is draadloos en de pc is bekabeld
Ben ik het niet mee eens als ziggo straks 150Mbit gaat leveren dan verwacht je ook dat ze een modem leveren die dat ook draadloos aankan.
Na wat verder speurwerk kom je er al snel achter dat de ubee eigenlijk nooit hoger gaan als 80Mbit wat ronduit slecht is als die gebruikt word voor een 120mbit lijn.

Mijn mac haalt makkelijk via N 190Mbit op mijn werk waar een cisco n netwerk is.

@nooberke

Ja dat gaat het waarschijnlijk wel worden.. Eigenlijk erg dat het moet..

[ Voor 18% gewijzigd door FNale op 07-07-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20
jongetje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:42:
Heb mijn Tp-link router als dmz in de ubee3200evw staan, de door Ziggo aanbevolen methode. Maar ook met deze methode kan het soms wel een kwartier duren voordat een Whatsappie binnenkomt als de Android 4.1.2 in 'diepe slaap, is. Heb om het prces te versnellen de app 'wake my android pro' geinstalleerd. Deze zorgt ervoor dat de Android elke 4 minuten (instelbaar) onzichtbaar uit slaapstand komt. Kost iets meer batterij natuurlijk, hoewel dat heel betrekkelijk is met een batterij die toch al gewoon 2 dagen mee gaat. Het voordeel is wel dat een binnenkomende Whatsapp na maximaal 4 minuten gedetecteerd wordt.... Nooit later dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Net mijn beklag gedaan bij ziggo(Facebook) over de snelheid van draadloos wat toch echt aan hun ubee ligt. ik ben benieuwd verwacht niks anders dan een dooddoener uit de doos van bekabeld haalt u het toch wel?

Maargoed op naar een nieuwe router dan iemand nog een leuke aangesloten in bridge en geniet 120Mbit draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
ChrisdeW schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:12:
[...]

Ben ik het niet mee eens als ziggo straks 150Mbit gaat leveren dan verwacht je ook dat ze een modem leveren die dat ook draadloos aankan.
Na wat verder speurwerk kom je er al snel achter dat de ubee eigenlijk nooit hoger gaan als 80Mbit wat ronduit slecht is als die gebruikt word voor een 120mbit lijn.

Mijn mac haalt makkelijk via N 190Mbit op mijn werk waar een cisco n netwerk is.

@nooberke

Ja dat gaat het waarschijnlijk wel worden.. Eigenlijk erg dat het moet..
Je post heeft de grootste facepalm ooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Haha hij valt niet echt bij mij.. ik zal morgenochtend helder de post eens na lezen grote kans dat die inderdaad de facepalm van het jaar bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 04:52
W3ird_N3rd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 04:53:
[...]

Waarom wil je eigenlijk overstappen?

Ik betwijfel ook of de SLA veel uit zal maken. Als er een storing (en geen onderhoud) is zal je daar gok ik bijna net zo vaak last van hebben als consument-klanten.

En de prijzen op de zakelijk-website zijn allemaal exclusief BTW, zover ik kan zien is alles duurder dan de consumentenabo's.

Ook voor het aftrekken van de BTW maakt het geen verschil, het gaat er daarbij niet om of het pakket "zakelijk" heet maar of jij het 100% zakelijk gebruikt.. Je mag best een consumentenabo gebruiken.
Wij waren laatst bij de Makro en daar kregen wij een folder mee van Ziggo Zakelijk, daarin stond dat je een Makro waardebon kreeg bij een overstap naar Ziggo Zakelijk. Verder zou je afhankelijk van de contractduur nog een korting op je abonnement krijgen.

Dit leek een goede deal tot dat ik er inderdaad achter kwam dat bij Ziggo Zakelijk de prijs word vermeld exclusief BTW. Als je het dan vergelijkt dan ben je net zo veel kwijt voor Office Basis als Alles-in-1 maar dat is dan alleen het eerste jaar.

Ik was daarom benieuwd of er nog iets was wat ik in de vergelijking moest opnemen. Maar als ik dan hier lees dat de zakelijke verbindingen minder stabiel zijn dan denk ik dat we toch het beste kunnen blijven bij wat we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Antwoord op mijn vraag gekregen..
Goedemorgen Chris,

Het is op Wi-Fi onmogelijk om 120Mbit's te halen. De maximale snelheid die je onder optimale omstandigheden kunt halen zit op ongeveer 80Mbit/s. Dit geldt overigens niet alleen voor onze modems maar ook voor de routers die je in de winkel kunt kopen. Kijk voor meer informatie hierover op http://bit.ly/infoINTspeed

Groeten, Jantien
Dat jullie het weten er is niks snellers op de markt dan de Ubee :P

Natuurlijk is onmogelijk om 120 te halen maar 100/110Mbit moet met een redelijke router te halen zijn (3 meter afstand)

[ Voor 17% gewijzigd door FNale op 08-07-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
100Mbit haal je wel met een goede router hoor. Gaat hier prima met: pricewatch: Asus RT-N66U

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
ChrisdeW schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:04:

[...]

Natuurlijk is onmogelijk om 120 te halen maar 100/110Mbit moet met een redelijke router te halen zijn (3 meter afstand)
Op 5ghz kan ik ruim de 150Mbit halen op drie meter afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
ChrisdeW schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:04:

[...]

Op korte afstand kan je flinke snelheden halen hoor. Zoek even een 802.11ac draft setje en ga dan met je laptop 1 meter naast je router zitten, dan haal je wel honderden megabits.

Maar dat je met maximaal 2 kanalen van 20Mhz op 2,4Ghz niet verder dan 80 kan komen zal me niet verbazen. Maar er is zoals gezegd genoeg hardware die veel meer aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

tiguan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:43:
[...]

Ik moet hier toch op terugkomen, ook met de Ubee EVW3210 komen Whatsapp berichten niet of vertraagd aan. Afgelopen vrijdag zat ik 's middags op WiFi en toen ik om 18 uur de deur uit ging ontving ik bij het overschakelen naar 3G berichten die al om half 4 waren gestuurd...

Helaas had ik hier niets over gelezen voordat ik ben overgestapt van Telfort naar Ziggo. Bij Telfort icm het Zyxel modem echt nooit problemen gehad met Whatsapp berichten die niet of vertraagd aankomen.

Enige manier dat Ziggo hier echt wat aan gaat doen is als het probleem meer in de publiciteit komt, bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwsbericht op de Frontpage.

Als alternatief ben ik aan het overwegen de Zyxel router aan te schaffen die vandaag bij iBOOD te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Laguna schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:07:
[...]

Ik moet hier toch op terugkomen, ook met de Ubee EVW3210 komen Whatsapp berichten niet of vertraagd aan. Afgelopen vrijdag zat ik 's middags op WiFi en toen ik om 18 uur de deur uit ging ontving ik bij het overschakelen naar 3G berichten die al om half 4 waren gestuurd...

Helaas had ik hier niets over gelezen voordat ik ben overgestapt van Telfort naar Ziggo. Bij Telfort icm het Zyxel modem echt nooit problemen gehad met Whatsapp berichten die niet of vertraagd aankomen.

Enige manier dat Ziggo hier echt wat aan gaat doen is als het probleem meer in de publiciteit komt, bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwsbericht op de Frontpage.

Als alternatief ben ik aan het overwegen de Zyxel router aan te schaffen die vandaag bij iBOOD te koop is.
Eigen router gebruiken is altijd een goed idee!

Die Zyxel ken ik niet zo goed, voor die prijs kan je ook een vergelijkbare TP-link halen
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

Presteert erg netjes, ook op 5Ghz <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ipv de wdr4300 kun je ook de wdr3600 bestellen, presteerd net ff beter in de review op hwi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20
Laguna schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:07:
[...]
[betreft vertraagd afleveren Whatsapp-berichten]

De Zyxel router dan natuurlijk wel in combinatie met het in bridge laten zetten van de modem door Ziggo?

Zou de DMZ-methode van Ziggo ook afdoende zijn? Er hoeft door de modem dan toch niets meer gerouteerd te worden?

[ Voor 4% gewijzigd door rowicom op 08-07-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39

IkWilbert

Het is mij!

Even snel een vraagje over de installatie van alles in één... Ik heb geen idee of er iets opgehangen moet worden (breedbandversterker bijvoorbeeld) maar heeft de monteur eventueel zelf een boormachine bij zich? De mijne is dit weekend kapot gedaan en nog geen tijd om een nieuwe te halen. Dan moet ik er namelijk nog snel even één halen vanavond.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:30:
Even snel een vraagje over de installatie van alles in één... Ik heb geen idee of er iets opgehangen moet worden (breedbandversterker bijvoorbeeld) maar heeft de monteur eventueel zelf een boormachine bij zich? De mijne is dit weekend kapot gedaan en nog geen tijd om een nieuwe te halen. Dan moet ik er namelijk nog snel even één halen vanavond.
Meneer heeft alles bij zich :)
Pagina: 1 ... 37 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]