Echt?artie16 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:
Ik heb inmiddels al de snelheid verhoging gekregen van Ziggo op mijn Z2 abbo. Al meer mensen die dit hebben?
[afbeelding]
Zucht

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Echt?artie16 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:
Ik heb inmiddels al de snelheid verhoging gekregen van Ziggo op mijn Z2 abbo. Al meer mensen die dit hebben?
[afbeelding]
Verwijderd
Nou, t was een kwestie van firewall uitschakelen (kennelijk ingeschakeld na de update) op de Ubee en mac-passthrough werkt weer als van oudsVerwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:57:
Sinds de firmware update van m'n Ubee EVW3200 van afgelopen vrijdag werkt de mac-passtrough functionaleit niet goed meer. Ik heb een linksys met dd-wrt achter m'n ubee modem waarop een 2e publieke ip adres land(de). Tevens land m'n ipv6 tunnel van tunnelbroker.net op m'n linksys.
1. - in de ubee modem onder gateway | options is het invoerveld mac passthrough niet meer.
2. + m'n linksys krijgt nog een publiek adres na een reboot.
3. + ik kan vanuit m'n netwerk achter m'n linksys google.nl pingen.
4. - sites opvragen vanuit m'n netwerk achter m'n linksys werkt niet meer.
5. + ipv6 verkeer wat via m'n tunnel op m'n linksys land, werkt nog wel.
6. + uitgaande mail werkt ook nog
7. - inkomende mail werkt niet..
Kortom, het lijkt erop dat de mac passthrough functionaliteit nog half werkt.
Graag wil ik dit herstellen naar volledige functionaliteit aangezien ik jaren met plezier hiervan gebruik heb gemaakt. Waarom is deze optie in de gebruikers interface verwijderd/ wellicht verborgen?
Het voordeel van mac passthrough vond ik de keuze die ik had om zonder de ziggo helpdesk m'n modem in bridge mode te zetten. Daarnaast bied m'n linksys met dd-wrt veel meer functionaliteiten. Ik heb m'n modem nog niet gereboot, omdat ik bang ben dat 'dat wat nog werkt' ook niet meer werkt. Hopelijk is dit makkelijk en snel opgelost of op te lossen
Verwijderd
Dat het niet van de bandbreedte van een individuele gebruiker afgaat is geen argument om het nut van een voorziening aan te duiden. In die zin zie ik in jouw argument geen motivering voor je stelling dat het niet nuttig is om het nut van de hele voorziening te bediscussiëren.RoD schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:57:
[...]
Waarom laat je dit niet gewoon iedereen voor zichzelf beslissen? Mijns inziens is het helemaal niet interessant om te bediscussiëren of het "nodig" is (wie bepaalt uberhaubt of iets het predikaat "nodig" mag dragen?), maar of Ziggo dit bij gebruikers standaard aan "mag" zetten. En aangezien het niet van je eigen bandbreedte afgaat en je er verder geen hinder van ondervindt, zie ik eigenlijk geen problemen.
Nee, er werd gesteld dat de Ziggo hotspots in een stad nuttiger zijn dan in een dorp. En dat zie ik niet zo. Het is overal fijn als je wifi kunt gebruiken en je databundel kunt ontzien, het maakt dan niet uit wáár je bent.martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:48:
Wat doe jij buiten op straat dan met je 3G?sta jij op straat films te downloaden?
Als ik buiten ben, gebruik ik toch echt niet mega veel data
http://serve.infoteur.nl
Ik heb dit ook bij bf3 (zag dat je daar had gepost)Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:42:
Sinds kort evraar ik rare lag/ping spikes in mijn Ziggo internet verkeer. Bij normal internet gebruik merk ik er niks van, slechts bij online gamen. Er zitten plots rare uitschieters tussen, op de achtergrond lopen geen gekke programma's en ook lopen er geen updates. Gisteravond leek het heel even weg te zijn nadat ik Wifi Spots had uitgeschakeld maar nu is het weer terug, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Floks op 19-06-2013 13:18 ]
Floksor
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff. En je verbinding is sneller, het internet niet.
zeker, zeker
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Heb ik ook gehad. Heb je het ook bij skype want daar was het nog het irritantste.Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:42:
Sinds kort evraar ik rare lag/ping spikes in mijn Ziggo internet verkeer. Bij normal internet gebruik merk ik er niks van, slechts bij online gamen. Er zitten plots rare uitschieters tussen, op de achtergrond lopen geen gekke programma's en ook lopen er geen updates. Gisteravond leek het heel even weg te zijn nadat ik Wifi Spots had uitgeschakeld maar nu is het weer terug, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Geen idee, ik heb Skype al een tijdje niet hoeven gebruiken. Om iedereen een idee te geven, het ziet er eens in de zoveel minuten zo uit:icecreamfarmer schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:36:
[...]
Heb ik ook gehad. Heb je het ook bij skype want daar was het nog het irritantste.
[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 19-06-2013 21:03 ]
Verwijderd
Pardon?Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:08:
Heb problemen met mijn internetsnelheid, ik heb de alles in 1 plus en zou dus 60mbit/s moeten halen.
Nu haal ik maar 30mbit/s bij speedtest en met alles is de snelheid gewoon duidelijk veel slechter, er is geen storing op mijn adres.
Ik heb het idee dat als men veel download je toch gekort of gewoon gestraft wordt en een tijdelijk limiet op je downloadsnelheid krijgt, dit heb ik al een week en een payserver voor spotnet bijv. maakt niks uit.
Wtf zijn dit nu voor praktijken ?
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 19-06-2013 21:12 ]
Verwijderd
Niks toch?Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:12:
Moet dat dan , want er is niks veranderd aan mijn verbinding en kabels.
Modem al 2x gereset, wat is er dan aan de hand met mijn snelheid ?
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 21:18 ]
Ik bevestig helemaal niets, het is jouw eigen conclusie.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:16:
Dus jij bevestigd ook dat een provider dat zomaar mag doen ?
Zoveel download ik ook weer niet, geen terabytes per maand oid hooguit 100gb
Nee en ziggo doet dit ook niet, dus bel de helpdesk even en log een storingsticket ipv onnodig Ziggo beschuldigen op een forum zonder ze je probleem te laten onderzoeken.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:16:
Dus jij bevestigd ook dat een provider dat zomaar mag doen ?
Zoveel download ik ook weer niet, geen terabytes per maand oid hooguit 100gb
Dat was humor wat je kennelijk niet begreep. Er zijn mensen die veelvouden van 100 Gb downloaden en die knijpen ze ook niet, dus waarom jou dan wel?Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:16:
Dus jij bevestigd ook dat een provider dat zomaar mag doen ? Zoveel download ik ook weer niet, geen terabytes per maand oid hooguit 100gb
Ik ping mijn eigen IP, rede dat het IP daar is afgeschermd is omdat ik de vraag ook bij de BF3 community stelde en ik geen zin had in gedoe. Ik wil best geloven dat het aan mijn netwerk ligt maar feit blijft wel dat daarin de laatste maanden niks veranderd is, ik deel in principe de lijn met 1 ander persoon; mijn bejaarde buurman die niet of nauwelijks gebruik maakt van zijn computer. Niet genoeg om het netwerk af te knijpen in ieder geval. Het enige wat WEL veranderd is dat mijn IP vanuit Ziggo tweemaal veranderd is de laatste maanden. Hieronder valt dat te zien (94 IP is tevens IP wat ik dus gepinged heb). De drop van 40mbps naar 8mpbs komt vanwege een misverstand mbt het abonnement. De drop van 40mbps naar 1.5 kan ik niet verklaren aangezien dat plosteling gebeurde, de laatste naar 60 komt in ieder geval vanwege de snelheidsverhoging.stormfly schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:52:
Waar ping je heen, want 1MS is jouw LAN omgeving, jammer dat je het IP afgeschermd hebt. Maar het lijkt (als het een intern / eigen ziggo IP is) eerder op een probleem in je eigen netwerk. Ook omdat je TTL niet zakt (64) lijkt het je interne lan wat je pingt.
Update 3:SeriousG schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:08:
Ik ben sinds 3 weken overgestapt naar alles-in-een basis van Ziggo. Was opzich wel tevreden aangezien we nu volgens Ziggo speedtest ongeveer 9/10 mb halen ipv eerdere 4/20mb (adsl van Online), maar ik heb de laatste tijd nogal last van ping spikes tijdens het online gamen. Zo erg zelfs dat de lagg het spelen onmogelijk maakt. Dit speelt nu ongeveer 3 dagen terwijl ik de eerste twee weken sowieso geen last van had.
Checken op ziggo.nl op storingen/ werkzaamheden levert geen relevante storingen op.
DOCSIS waardes waren gisteren binnen normale ranges.
Verschillende keren testen op speedtest.ziggo.nl geeft rond de 8-9/10 mb download en 24-86ms ping aan. Upload schommelt rond de 0.5/1 mb. Toen ik voor het eerst Ziggo internet had aangesloten en beneden werd gestreamed, haalde ik rond de 9/10 mb download en <30 ping.
Ingame zelf piekt mijn ping regelmatig tot 900+ terwijl ik vroeger consistent 33 haalde. Overige spelers waar ik vaak mee speel hebben geen last van deze ping spikes, dus het zou eerder aan mijn kant moeten liggen dan aan de gameserver.
Heb de game opnieuw geïnstalleerd met laatste updates, maar helaas nog zonder resultaat.
Het gaat om een bedrade verbinding. Beneden wordt via de wifi gestreamed, maar dit heeft de eerste twee weken geen invloed gehad op mijn online games.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen/ checken/ fixen?
Probeer de hotspot eens uit te zetten heb al eerder ergens gelezen dat mensen problemen kregen nadat de hotspot functie ingeschakeld was.SeriousG schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:40:
[...]
Iemand nog suggesties wat ik kan testen, doen etc.?
Deze schommelende ping is gruwelijk irritant met gamen...
- ziggo hotspots staan aan.
Heb je het modem zelf aangesloten? Hoe ziet je AOP eruit, zit die rechtstreeks in je huis? Geen versterkers ergens tussen?SeriousG schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:40:
[...]
Iemand nog suggesties wat ik kan testen, doen etc.?
Yep dit herken ik.Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:33:
[...]
Geen idee, ik heb Skype al een tijdje niet hoeven gebruiken. Om iedereen een idee te geven, het ziet er eens in de zoveel minuten zo uit:
[afbeelding]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb dat ook sinds een aantal dagen. Dan klapt de router er uit, verbinding weg. Misschien eens per 15-20 minuten, duurt twee minuten en dan kan ik weer verbinding maken. Niet duidelijk of het te maken heeft met aantal downloads of snelheden: soms gebeurt het tijdens downloaden torrent, maar net zo vaak tijdens een bezoek aan nu.nl. Heb circa 7 wifi devices en een nas. Hotspots heb ik gelijk uitgezet btw.Langras schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:41:
Sinds een aantal dagen valt mijn internetverbinding steeds kortstondig weg nu valt dit bij het browsen niet echt op maar tijdens het gamen is dit zeer vervelend. hebben meer mensen hier last van?
zie hier het screenshot het gebeurt ongeveer om de 30 a 60 seconden
Ik heb de wifispot functie uitgezet en het wifi kanaal gewijzigd. Frequentie is nog steeds ingesteld op 2.4 Ghz. Dit lijkt voorlopig het probleem op te lossen. Pingtest.net, speedtest.ziggo.nl en pingplotter geven voorlopig consistent lage stabiele pings weer. Ik wacht even af of dit probleem wegblijft. De laatste keer kwam het probleem na twee weken terugADDG schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:57:
[...]
Probeer de hotspot eens uit te zetten heb al eerder ergens gelezen dat mensen problemen kregen nadat de hotspot functie ingeschakeld was.
Modem heb ik zelf aangesloten. De AOP gaat via een wandcontactdoos en er zijn geen versterkers gemonteerd.Wolly schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:21:
[...]
Heb je het modem zelf aangesloten? Hoe ziet je AOP eruit, zit die rechtstreeks in je huis? Geen versterkers ergens tussen?
[ Voor 37% gewijzigd door SeriousG op 20-06-2013 13:39 ]
Vroeger gebruikte ik daar altijd DU Meter voor.SeriousG schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:40:
[...]
b) kent iemand een programma waarmee ik kan checken wat weergeeft wat mijn internet gebruikt? Dus alle programma's die ook maar iets up/downloaden. Want mijn utorrent staat uit en ik upload ook écht niks (Ziggo medewerker kon mij geen programma's aanraden waarmee ik dit kon checken, kon ook niet vertellen wát of wanneer iets uploadde en was heilig van overtuigd dát er iets aan het uploaden was.)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik denk toch dat je het daarin moet zoeken. Misschien maakt de massa contact met de kabel, is je kabel gebroken of heb je een verkeerde voeding aangesloten op je modem.SeriousG schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:32:
[...]
Modem heb ik zelf aangesloten. De AOP gaat via een wandcontactdoos en er zijn geen versterkers gemonteerd.
Ik heb nog gekeken of de antenne kabel niet los zat, maar die zat gewoon goed gemonteerd. Beeld op TV is ook nog steeds HD scherp.
In de Ziggo router heb ik ook niet zoveel vertrouwen, ik denk dat het ook interessant kan zijn om het is met een eigen router en het modem in bridge te proberen.Wolly schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:48:
[...]
Ik denk toch dat je het daarin moet zoeken. Misschien maakt de massa contact met de kabel, is je kabel gebroken of heb je een verkeerde voeding aangesloten op je modem.
Zouden de hoge temperaturen van de laatste dagen geen rol kunnen spelen? Ik weet dat die vorig jaar heel veel problemen veroorzaakte op het type modem/router wat mijn dochters in huis hebben. Vanaf het moment dat het koeler werd, verdwenen ook de uitval problemen. Ik weet zo niet precies meer welk type modem ze nu hebben maar ik weet nog wel dat het type bekend stond (staat) om zijn eigen opgewekte warmte en flink heet werd ook al was de kamer < 20 °C. In de koelere periodes waren er werkelijk geen problemen meer zonder dat er ook maar iets was aangepast aan de installatie/hardware.BiLLY_daKid schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:54:
[...]
Ik heb dat ook sinds een aantal dagen. Dan klapt de router er uit, verbinding weg. Misschien eens per 15-20 minuten, duurt twee minuten en dan kan ik weer verbinding maken. Niet duidelijk of het te maken heeft met aantal downloads of snelheden: soms gebeurt het tijdens downloaden torrent, maar net zo vaak tijdens een bezoek aan nu.nl. Heb circa 7 wifi devices en een nas. Hotspots heb ik gelijk uitgezet btw.
Ik heb maar een Asus router besteld en laat de modem in bridge zetten, ik word er echt helemaal gek van.
Testing, one, two ...
[ Voor 47% gewijzigd door Basekid op 20-06-2013 20:28 ]
Kreeg hem heden ochtend ook binnen (de mail dan).weertenaar schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:37:
Ziggo is de mails van Paradigit aan het versturenDe tablet is onderweg....
zeker, zeker
Je bedoelt dat je hem moet afkopen als je voortijdig je abonnement stopt en dat je geen recht hebt op de cash back actie van Samsung?ozzynator schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:44:
[...]
Kreeg hem heden ochtend ook binnen (de mail dan).
Zullen we straks wel weer commentaar krijgen van huillie huillie mensen.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2013 13:53 ]
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Hoef geen cash-back van Samsung, want heb niets betaald.Dennis-L schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:46:
[...]
Je bedoelt dat je hem moet afkopen als je voortijdig je abonnement stopt en dat je geen recht hebt op de cash back actie van Samsung?
Ja die huilie huilie mensen zijn al geweest.
Maar ja, dubbeltje, eerste rang
zeker, zeker
Heeft echt veel met Ziggo te maken dit....Langras schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:12:
Wat ik me af vraag is zou je ook kunnen wachten tot de galaxy tab 3 er is bij paradigit gezien het prijs verschil niet daverend is.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ten eerste dit heeft met Ziggo te maken want het is een actie van Ziggo dus ik snap jouw comment niet helemaal.martinusz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:20:
[...]
Heeft echt veel met Ziggo te maken dit....![]()
Beginnen jullie lekker een samsung tablet van Paradigit topic ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 21-06-2013 15:39 ]
Mijn probleem lijkt te maken te hebben met vocht in de kabel van de wijkkast naar mijn huis, er moet dus waarschijnlijk een nieuwe kabel getrokken worden bij mij.BiLLY_daKid schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:54:
[...]
Ik heb dat ook sinds een aantal dagen. Dan klapt de router er uit, verbinding weg. Misschien eens per 15-20 minuten, duurt twee minuten en dan kan ik weer verbinding maken. Niet duidelijk of het te maken heeft met aantal downloads of snelheden: soms gebeurt het tijdens downloaden torrent, maar net zo vaak tijdens een bezoek aan nu.nl. Heb circa 7 wifi devices en een nas. Hotspots heb ik gelijk uitgezet btw.
Ik heb maar een Asus router besteld en laat de modem in bridge zetten, ik word er echt helemaal gek van.
Bekend euvel wat de komende jaren behoorlijk veel zal opspelen. De kabels naderen namelijk een leeftijd van 30 jaar en in zoveel jaren wordt er ook veel geroerd in de grond. Kleine deukjes, schades etc zorgen ervoor dat kabels sneller verjaren dan het hoort.Langras schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:35:
[...]
Mijn probleem lijkt te maken te hebben met vocht in de kabel van de wijkkast naar mijn huis, er moet dus waarschijnlijk een nieuwe kabel getrokken worden bij mij.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 00:27 . Reden: Content veranderd ]
Ik ging er dus vanuit dat ik een Cisco EPC3925 of een Ubee EVW3200 in mijn installatiepakket zou ontvangen, maar dit is dus de EVW3210 (EVW321B) geworden. Deze ondersteunt dus simultaneous dual-band en beschikt over 2 WLAN's aangeduid bij de LEDjes met WLAN1 en WLAN2. Van het weekend de boel maar eens proberen te installeren en testen. Ik heb tot nu toe nog weinig kunnen vinden qua ervaringen met dit modem. Ik ben benieuwd hoe het bereik en de snelheid van WiFi is bij dit modem en of deze minder warm wordt dan de vorige Ubee.Verwijderd schreef op zaterdagag 30 maart 2013 @ 00:17:
[...]
Bijna geen enkele router fabrikant geeft in zijn specs aan wat de WAN to LAN throughput is, maar spreekt altijd over de theoretisch haalbare snelheden.
Ik meen al eerder te hebben gehoord van een Ziggo medewerker dat de huidige Ubee en Cisco modems maximaal zo'n 250 Mbit kunnen verwerken in router mode, en dat is ook de reden waarom Ziggo deze zomer gaat beginnen met het leveren van modems die ook simultaneous dual-band ondersteunen.
Niet alleen omdat deze modems de 2.4 én 5 GHz tegelijkertijd kunnen benutten, maar ook omdat er een snellere CPU in zit. Dit had ik overigens al ergens in de zomer van vorig jaar gehoord bij de Ziggo Studio in Utrecht.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat komt door de extra mbits die je met WifiSpots ontvangt. Die zijn dus in werkelijkheid voor de gasten op je netwerk.Nuevocasa schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:39:
Ik heb alles in één plus en haalde altijd constant 57mbit, sinds 2 weken haal ik constant iets meer dan 62mbit. Zal vast te maken hebben met de aanpassingen op het netwerk, het is toch 10% meer...
(Postcodegebied 8043, Zwolle)
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nog steeds krijg ik geen verbinding meer via mijn eigen WIFI.NeutraleTeun schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:41:
Heeft er hier iemand problemen ondervonden met hun eigen wifi sinds Ziggo die wifi-hotspots heeft geactiveerd?
Sinds dat moment heb ik problemen met elk toestel op wifi, krijg gewoon geen verbinding meer.
Tenzij: modem reset of opnieuw instellingen ingeven (statisch) (en zelfs dan niet altijd).
Verwijderd
Klopt, Ziggo is begonnen met het uitleveren van de Ubee EVW3210 naar nieuwe klanten. Momenteel zijn ze ook aan het testen met de Cisco EPC3928, welke ook simultaneous dual-band is, en zal ergens in juli of augustus gaan worden uitgeleverd.Laguna schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:34:
[...]
Ik ging er dus vanuit dat ik een Cisco EPC3925 of een Ubee EVW3200 in mijn installatiepakket zou ontvangen, maar dit is dus de EVW3210 (EVW321B) geworden. Deze ondersteunt dus simultaneous dual-band en beschikt over 2 WLAN's aangeduid bij de LEDjes met WLAN1 en WLAN2. Van het weekend de boel maar eens proberen te installeren en testen. Ik heb tot nu toe nog weinig kunnen vinden qua ervaringen met dit modem. Ik ben benieuwd hoe het bereik en de snelheid van WiFi is bij dit modem en of deze minder warm wordt dan de vorige Ubee.
Weet niet of ik dat nou zulk geweldig nieuws is...Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:57:
[...]
Klopt, Ziggo is begonnen met het uitleveren van de Ubee EVW3210 naar nieuwe klanten. Momenteel zijn ze ook aan het testen met de Cisco EPC3928, welke ook simultaneous dual-band is, en zal ergens in juli of augustus gaan worden uitgeleverd.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 3% gewijzigd door netblade op 22-06-2013 12:07 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Zijn wifispots al geactiveerd op jouw postcode? Je zou eens kunnen gaan kijken op ziggo.nlnetblade schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:07:
Ik wou toch wel eens weten wat dat wifi hotspots inhield dus ik heb gisterenavond mijn router van z'n bridged mode gehaald en alles en beetje ingesteld, maar nu heb ik nog steeds geen toegang tot wifispots, en mijn modem zend blijkbaar ook nog geen wifi hotspot uit. Iemand er ervaring mee hoelang zoiets kan duren? Of moet ik twee keer bellen eer ze hotspots voor me activeren?
Verder hier trouwens ook 63Mbit sinds enkele dagen. (was ook al voor hotspot activatie)
Haha ja dat is al gaande, er is zelfs een hotspot hier bij de buren, nu zei de KS medewerker dat het een dag zou kunnen duren, maarja ik heb er een hard hoofd in. Die inloggegevens heb ik namelijk ook nooit gehad.Tackleberry schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:17:
[...]
Zijn wifispots al geactiveerd op jouw postcode? Je zou eens kunnen gaan kijken op ziggo.nl
Verwijderd
Waar kan ik dat nu precies vinden?Tackleberry schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:17:
[...]
Zijn wifispots al geactiveerd op jouw postcode? Je zou eens kunnen gaan kijken op ziggo.nl
Verwijderd
Ik heb daar alleen een melding van webspace. Kennelijk is het nog niet overal actief? Of heb ik het niet omdat ik de modem in bridge mode heb?NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:32:
Internet -> dan staat bij mij al vol WifiSpots
Denk dat je modem in bridge mode staat. Of het is nog niet actief bij jouw in de buurt.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:35:
[...]
Ik heb daar alleen een melding van webspace. Kennelijk is het nog niet overal actief? Of heb ik het niet omdat ik de modem in bridge mode heb?
[ Voor 7% gewijzigd door plizz op 22-06-2013 12:40 ]
Of het in jouw regio al actief is kan je controleren met de postcodechecker op https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots/Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:35:
[...]
Ik heb daar alleen een melding van webspace. Kennelijk is het nog niet overal actief? Of heb ik het niet omdat ik de modem in bridge mode heb?
Sometimes you need to plan for coincidence
Waarom? Ik haal 120mbit draadloosArfman schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:50:
Trek gewoon een kabeltje ... wireless is leuk voor surfen maar meer ook niet.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die klopt niet helemaal volgens mij. Ik heb het namelijk nog niet, en een vriend van me in hetzelfde dorp wel. Hij heeft ook een andere firmware op z'n modem staan dan ik, volgens mij, want er staat een hotspot link in de interface.Groentenboer schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:47:
[...]
Of het in jouw regio al actief is kan je controleren met de postcodechecker op https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots/
Dat geeft niks, 5Ghz heeft veel meer kanalen beschikbaar dan 2,4Ghz. Bovendien is het bereik beperkter dus heb je sowieso minder last van de buren.nooberke schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:29:
[...]
Weet niet of ik dat nou zulk geweldig nieuws is...
Ben erg groot liefhebben en gebruiker van de 5Ghz band, zie hier echter sinds kort ook al twee andere 5Ghz zenders...als Ziggo ook nog is dual-band routers gaat leveren![]()
Eigenlijk nogal asociaal om de 5Ghz band voor mijzelf te willen hebben...maar mijn HTPC heeft de snelheid echt nodig
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Als mijn routers op Nederland staan heb ik "slechts" 4 kanalen zonder overlap...waarvan ik er zelf al twee gebruikW3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:20:
[...]
Dat geeft niks, 5Ghz heeft veel meer kanalen beschikbaar dan 2,4Ghz. Bovendien is het bereik beperkter dus heb je sowieso minder last van de buren.
Geen enkele zorg dus als Ziggo overal 5Ghz modems gaat plaatsen. Ik heb al een modem dus ik kan spijtig genoeg fluiten naar dualband 2,4/5Ghz.
Iets met uitzondering en regel. Ik adviseer mensen altijd voor hun HTPC's bekabeld te gaan werken, omdat dat nog steeds het stabielste werkt. Internetten op je laptop/smartphone gaat prima via wireless (alhoewel ik aan de andere kant van mijn nieuwbouwhuis t.o.v. de router al een flink mindere verbinding heb, wat mijn eerdere verhaal ondersteunt).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hangt net van je apparatuur af. Op de WRT320N haal ik draadloos zo'n 25Mbit/s (802.11n). Via de Airport Extreme zonder problemen 120Mbit/s. Downloaden via Usenet ook stabiel 14MB/s. Dit op een rMBP.Arfman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:58:
[...]
Iets met uitzondering en regel. Ik adviseer mensen altijd voor hun HTPC's bekabeld te gaan werken, omdat dat nog steeds het stabielste werkt. Internetten op je laptop/smartphone gaat prima via wireless (alhoewel ik aan de andere kant van mijn nieuwbouwhuis t.o.v. de router al een flink mindere verbinding heb, wat mijn eerdere verhaal ondersteunt).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ook weer vreemd: ik heb AirPort Express hangen en haal never nooit de beloofde 60 Mbps. Gebruik ik die niet en ga ik draadloos online via de door Ziggo geleverde Cisco: 63 Mbps.fsfikke schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Hangt net van je apparatuur af. Op de WRT320N haal ik draadloos zo'n 25Mbit/s (802.11n). Via de Airport Extreme zonder problemen 120Mbit/s. Downloaden via Usenet ook stabiel 14MB/s. Dit op een rMBP.
Draadloos kan dus prima, maar de hardware moet er wel naar zijn.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb je de 2e generatie Airport Express? Dus die op een AppleTV lijkt maar dan wit, of heb je nog de oudere die je direct in het stopcontact kan steken?THE_BASE schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:44:
[...]
Ook weer vreemd: ik heb AirPort Express hangen en haal never nooit de beloofde 60 Mbps. Gebruik ik die niet en ga ik draadloos online via de door Ziggo geleverde Cisco: 63 Mbps.
Alle mogelijke instellingen gehad op de AirPort Express overigens.
[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 23-06-2013 16:56 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
het zal een kwestie van dagen zijn voor het eerste bericht hierover een feit zal zijnASNNetworks schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:54:
[...]
Ik lees trouwens her en der dat mensen al een snelheidsverhoging hebben gekregen. Zijn er ook al mensen die 150Mb hebben? Zie nu alleen maar mensen langs komen met 20/60 die al verhoogd zijn.
Van die nieuwe Cisco wist ik nog niet, maar zie inderdaad dat beide modems een pagina hebben bij Ziggo:Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:57:
[...]
Klopt, Ziggo is begonnen met het uitleveren van de Ubee EVW3210 naar nieuwe klanten. Momenteel zijn ze ook aan het testen met de Cisco EPC3928, welke ook simultaneous dual-band is, en zal ergens in juli of augustus gaan worden uitgeleverd.
Zou op zich nog kunnen... maar ik had geen last van uitval bij gebruik van een UTP kabel, dus dan zou het WIFI gedeelte te warm worden.hardware-lover schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:54:
Zouden de hoge temperaturen van de laatste dagen geen rol kunnen spelen? Ik weet dat die vorig jaar heel veel problemen veroorzaakte op het type modem/router wat mijn dochters in huis hebben. Vanaf het moment dat het koeler werd, verdwenen ook de uitval problemen. Ik weet zo niet precies meer welk type modem ze nu hebben maar ik weet nog wel dat het type bekend stond (staat) om zijn eigen opgewekte warmte en flink heet werd ook al was de kamer < 20 °C. In de koelere periodes waren er werkelijk geen problemen meer zonder dat er ook maar iets was aangepast aan de installatie/hardware.
Waarom zou je die modem willen vervangen? De Wifi is bagger van die modems. Je mag ook hotspot gebruiken als zo'n oude Ubee hebt. Dus zie het probleem niet, tenzij die oude Ubee gaar is bij jouw.ronwiel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:28:
Is Ziggo nog van plan om de 'oude' Ubee modems te gaan vervangen met de aankomende hotspot functionaliteit? Heeft het zin om aan de telefoon te zeuren ;-).
ik heb ze exact diezelfde vraag gesteld en het antwoord is JA ze vervangen ze, het leuke is dat je de oude niet terug hoeft te sturen, en dus gewoon kan blijven gebruiken. Alleen wisten ze me niet te vertellen of je de 150Mb/s ging halenronwiel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:28:
Is Ziggo nog van plan om de 'oude' Ubee modems te gaan vervangen met de aankomende hotspot functionaliteit? Heeft het zin om aan de telefoon te zeuren ;-).
Ik heb een Cisco zonder wifi, maar wel een login code voor wifispot. Dus ik mag wel wifispot gebruiken zonder het zelf aan te bieden. Zouden ze daar nog wat aan gaan doen?plizz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:13:
De Wifi is bagger van die modems. Je mag ook hotspot gebruiken als zo'n oude Ubee hebt.
Zoals hier boven ook al staat zullen ze uiteindelijk alle mensen die nog een oude modem hebben zonder wifi een nieuwe modem toesturen. Tot die tijd kan je gewoon gebruik maken van de hotspots zonder het zelf aan te bieden.grun93 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:27:
[...]
Ik heb een Cisco zonder wifi, maar wel een login code voor wifispot. Dus ik mag wel wifispot gebruiken zonder het zelf aan te bieden. Zouden ze daar nog wat aan gaan doen?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ben serieus een jaar bezig geweest (via Twitter) om van een soortgelijk probleem af te komen (ik had er vrijwel alleen in de avonduren last van). Ik had veel meer spikes, dus dat was knap irritant. Na enkele weken intensief testen, paar keer monteur langs, nieuw modem, etc, is het uiteindelijk door netwerkbeheer opgelost. Ik heb nu ook 's avonds een bruikbare ping, gelukkig.Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:33:
[...]
Geen idee, ik heb Skype al een tijdje niet hoeven gebruiken. Om iedereen een idee te geven, het ziet er eens in de zoveel minuten zo uit:
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2013 14:42 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Misschien eens een pagina of 10 terug gaan lezen, staat hier vol met positieve en negatieve verhalen.NiGeLaToR schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:40:
Kleine Ziggo ervaring; zoals de opmerking bij het invoervenster al stelt kun je als bestaande klant meestal geen gebruik maken van acties voor nieuwe gebruikers.
zeker, zeker
Oef, zo vaak lees ik dit niet - was toen ook de relatie met Reggedfibre gelegd?ozzynator schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:16:
[...]
Misschien eens een pagina of 10 terug gaan lezen, staat hier vol met positieve en negatieve verhalen.
[ Voor 20% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2013 15:40 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
zeker, zeker
Bedankt voor de tip, het werkte inderdaad. Ik had al een Ubee zonder netwerk functies. Maar m'n Humax 5100c kan blijkbaar draadloos worden aangesloten. Op basis daarvan krijg ik de modem nuLocks schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:43:
ik heb ze exact diezelfde vraag gesteld en het antwoord is JA ze vervangen ze, het leuke is dat je de oude niet terug hoeft te sturen, en dus gewoon kan blijven gebruiken. Alleen wisten ze me niet te vertellen of je de 150Mb/s ging halen
[ Voor 7% gewijzigd door Ronwiel op 24-06-2013 17:12 ]
Klopt. Het is de allereerste, zal ook wel zo'n beetje op zijn (al kan ik dat bij Apple spul slecht voorstellen). MacBook Air draait wel op 5Ghz. Nu op dat Cisco-modem gaat het geweldig. Dus blijft er maar vanaf.ASNNetworks schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:54:
[...]
Heb je de 2e generatie Airport Express? Dus die op een AppleTV lijkt maar dan wit, of heb je nog de oudere die je direct in het stopcontact kan steken?
Als je de oudere hebt dan kan ik je een verklaring geven. De oude versie ondersteunt namelijk alleen wifi via 2.4Ghz, de Ziggo moden/router heeft 5Ghz. Wellicht ondersteunt je laptop/pc ook 5Ghz, waardoor het sneller gaat dan via de Airport die enkel op 2.4Ghz werkt. De nieuwe Airport Express werkt trouwens wél via 5Ghz.
"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel" Sneller? Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezelKabelmaatschappij Ziggo is een publiciteitsoffensief tegen Reggefiber uit Rijssen begonnen, zo meldt de NOS.
Volgens Ziggo krijgen mensen onterecht te horen dat het huidige kabelnetwerk niet toekomstbestendig is. Volgens glasvezelbedrijf Reggefiber - van de Rijssense ondernemer Dik Wessels - is glasvezel 'het netwerk van de toekomst'. Ziggo gaat nu fel in de tegenaanval. "Glasvezel is overbodig. Met kabel bent u even goed voorbereid op de toekomst als met glasvezel", stelt het bedrijf in folders. Ziggo verwijst daarbij naar onderzoek van de Consumentenbond.
In gebieden waar Ziggo actief is en er overwogen wordt om op korte termijn glasvezel aan te leggen, verspreidt het bedrijf folders, hangt het reclameposters op en worden mensen aangesproken om niet voor glasvezel te kiezen. Glasvezel-aanbieders voeren juist campagne om zo veel mogelijk mensen zich te laten inschrijven voor glasvezel. Als 30 procent van de bewoners zich inschrijft, gaat de aanleg van glasvezel namelijk door.
Sneller
"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel", zegt Erik van Doeselaar van Ziggo tegen de NOS. Hij zegt dat Ziggo al vaker tegen Reggefiber heeft geklaagd over de communicatie. "Iedereen mag zelf weten of ze overstappen of niet, maar we zeggen alleen wel: 'Het internet zal niet beter zijn dan dat wat je nu hebt'", aldus van Doeselaar.
Eigen verhaal
Zo'n 1,5 miljoen huishoudens zijn inmiddels aangesloten op glasvezel. Analistenbureau Telecompaper denkt dat als de groei doorzet er in 2017 3,5 miljoen huishoudens verbonden zijn met het glasvezelnetwerk.
Reggefiber wil tegenover de NOS niet reageren op het publiciteitsoffensief van Ziggo. "Wij concentreren ons liever op ons eigen verhaal", aldus een woordvoerder.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
... maar de TV-kwaliteit is wel vele malen beter bij Ziggo. Dát hadden ze beter als argument kunnen gebruiken.Raven schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:26:
Ziggo hekelt communicatie Reggefiber uit Rijssen
[...]
"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel" Sneller? Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezel
Ik heb geen absolute behoefte aan een synchrone verbinding. Natuurlijk is het fijn als de upload (wat) hoger is, maar voor de meesten is dat absoluut geen noodzakelijk iets.Raven schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:26:
"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel" Sneller? Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezel
Aan upload heb ik en zo beetje de rest van het volk geen r33t om het zo maar te zeggen.Raven schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:26:
[...]
Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezel
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Knock kock:jezzer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:44:
[...]
Aan upload heb ik en zo beetje de rest van het volk geen r33t om het zo maar te zeggen.
Knip.....
[ Voor 58% gewijzigd door vr6-only op 25-06-2013 00:08 ]
It ain't stupid if it works!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq