Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
artie16 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:
Ik heb inmiddels al de snelheid verhoging gekregen van Ziggo op mijn Z2 abbo. Al meer mensen die dit hebben?

[afbeelding]
Echt?
Zucht ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen last van wifi hotspot ik heb nog zon ouder modem waar geen wifi op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:57:
Sinds de firmware update van m'n Ubee EVW3200 van afgelopen vrijdag werkt de mac-passtrough functionaleit niet goed meer. Ik heb een linksys met dd-wrt achter m'n ubee modem waarop een 2e publieke ip adres land(de). Tevens land m'n ipv6 tunnel van tunnelbroker.net op m'n linksys.

1. - in de ubee modem onder gateway | options is het invoerveld mac passthrough niet meer.
2. + m'n linksys krijgt nog een publiek adres na een reboot.
3. + ik kan vanuit m'n netwerk achter m'n linksys google.nl pingen.
4. - sites opvragen vanuit m'n netwerk achter m'n linksys werkt niet meer.
5. + ipv6 verkeer wat via m'n tunnel op m'n linksys land, werkt nog wel.
6. + uitgaande mail werkt ook nog
7. - inkomende mail werkt niet..

Kortom, het lijkt erop dat de mac passthrough functionaliteit nog half werkt.
Graag wil ik dit herstellen naar volledige functionaliteit aangezien ik jaren met plezier hiervan gebruik heb gemaakt. Waarom is deze optie in de gebruikers interface verwijderd/ wellicht verborgen?

Het voordeel van mac passthrough vond ik de keuze die ik had om zonder de ziggo helpdesk m'n modem in bridge mode te zetten. Daarnaast bied m'n linksys met dd-wrt veel meer functionaliteiten. Ik heb m'n modem nog niet gereboot, omdat ik bang ben dat 'dat wat nog werkt' ook niet meer werkt. Hopelijk is dit makkelijk en snel opgelost of op te lossen :)
Nou, t was een kwestie van firewall uitschakelen (kennelijk ingeschakeld na de update) op de Ubee en mac-passthrough werkt weer als van ouds :z Jammer dat de klantenservice niet de vragen beantwoord in m'n email en zo snel als mogelijk verwijst naar het betaalnummer a 65 ct p/m.. Raar hoor, boden ze een feature in het verleden aan OP de Ubee VAN Ziggo en verwijderen die zonder ruchtbaarheid, los van het feit dat in de online handleiding nog altijd mac-passthrough genoemd wordt.. duuus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:57:
[...]

Waarom laat je dit niet gewoon iedereen voor zichzelf beslissen? Mijns inziens is het helemaal niet interessant om te bediscussiëren of het "nodig" is (wie bepaalt uberhaubt of iets het predikaat "nodig" mag dragen?), maar of Ziggo dit bij gebruikers standaard aan "mag" zetten. En aangezien het niet van je eigen bandbreedte afgaat en je er verder geen hinder van ondervindt, zie ik eigenlijk geen problemen.
Dat het niet van de bandbreedte van een individuele gebruiker afgaat is geen argument om het nut van een voorziening aan te duiden. In die zin zie ik in jouw argument geen motivering voor je stelling dat het niet nuttig is om het nut van de hele voorziening te bediscussiëren.

Jouw argument ziet er alleen op dat het technisch gezien zo is ingericht dat een individuele gebruiker er (in theorie) geen last van ondervindt. Daarbij vooropgesteld dat andere, mogelijk aanverwante, problemen niet optreden; zoals een verzadiging van het wifi-signaal doordat er een flink aantal gebruikers op hetzelfde kanaal gebruikt (in de 2,4 ghz 1-14 ruimte). Denk aan een flinke flat of appartementencomplex met veel ziggo-gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 17:22
martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:48:
Wat doe jij buiten op straat dan met je 3G? :? sta jij op straat films te downloaden?
Als ik buiten ben, gebruik ik toch echt niet mega veel data :?
Nee, er werd gesteld dat de Ziggo hotspots in een stad nuttiger zijn dan in een dorp. En dat zie ik niet zo. Het is overal fijn als je wifi kunt gebruiken en je databundel kunt ontzien, het maakt dan niet uit wáár je bent.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thr!lls
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05-2023
Sinds kort evraar ik rare lag/ping spikes in mijn Ziggo internet verkeer. Bij normal internet gebruik merk ik er niks van, slechts bij online gamen. Er zitten plots rare uitschieters tussen, op de achtergrond lopen geen gekke programma's en ook lopen er geen updates. Gisteravond leek het heel even weg te zijn nadat ik Wifi Spots had uitgeschakeld maar nu is het weer terug, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 15:59
Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:42:
Sinds kort evraar ik rare lag/ping spikes in mijn Ziggo internet verkeer. Bij normal internet gebruik merk ik er niks van, slechts bij online gamen. Er zitten plots rare uitschieters tussen, op de achtergrond lopen geen gekke programma's en ook lopen er geen updates. Gisteravond leek het heel even weg te zijn nadat ik Wifi Spots had uitgeschakeld maar nu is het weer terug, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb dit ook bij bf3 (zag dat je daar had gepost)
Ik zelf heb het alleen bij bf3 en moh, andere games werken wel goed.
Heb ook geprobeerd mijn wifi uit te zetten (werkte niet)
Voor mij is de oplossing de pc van mijn huisgenoot uit te zetten. klinkt raar maar iets op zijn pc trekt af en toe de verbinding dicht, kortom een disconnect bij deze 2 games.
Kortom de vraag, staan er andere pc's aan en kan het hier aanliggen.
( heb al aan mijn huisgenoot gevraagd of hij een schone "legale" windows wil installen, maar hij gaf aan dit pas op campzone te doen. (eind juli dus)

mijn verbinding is wel sneller geworden Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2783293175.png

zal niet meer zeggen dat het internet sneller is geworden door mijn verbinding thuis/ eerder trager })

[ Voor 5% gewijzigd door Floks op 19-06-2013 13:18 ]

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:42
Floks schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:15:
[...]

internet is wel sneller geworden [afbeelding]
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff. En je verbinding is sneller, het internet niet.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

ah de verbinding is hier ook al op 60/6. Lekker. Ff testen in alt.binz ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:42:
Heb ik ook gehad. Heb je het ook bij skype want daar was het nog het irritantste.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thr!lls
icecreamfarmer schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Heb ik ook gehad. Heb je het ook bij skype want daar was het nog het irritantste.
Geen idee, ik heb Skype al een tijdje niet hoeven gebruiken. Om iedereen een idee te geven, het ziet er eens in de zoveel minuten zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i755.photobucket.com/albums/xx195/SWCFitzDantilles/PING_zpsad8ba172.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Waar ping je heen, want 1MS is jouw LAN omgeving, jammer dat je het IP afgeschermd hebt. Maar het lijkt (als het een intern / eigen ziggo IP is) eerder op een probleem in je eigen netwerk. Ook omdat je TTL niet zakt (64) lijkt het je interne lan wat je pingt.

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 19-06-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:02
Idd een reply van <1ms is vrijwel onmogelijk op een Ziggo verbinding. Op glasvezel zou je het misschien nog kunnen halen ,maar zelfs dan heb je nog vaak niet eens een strakke constante 1ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb problemen met mijn internetsnelheid, ik heb de alles in 1 plus en zou dus 60mbit/s moeten halen.
Nu haal ik maar 30mbit/s bij speedtest en met alles is de snelheid gewoon duidelijk veel slechter, er is geen storing op mijn adres.

Ik heb het idee dat als men veel download je toch gekort of gewoon gestraft wordt en een tijdelijk limiet op je downloadsnelheid krijgt, dit heb ik al een week en een payserver voor spotnet bijv. maakt niks uit.
Wtf zijn dit nu voor praktijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:08:
Heb problemen met mijn internetsnelheid, ik heb de alles in 1 plus en zou dus 60mbit/s moeten halen.
Nu haal ik maar 30mbit/s bij speedtest en met alles is de snelheid gewoon duidelijk veel slechter, er is geen storing op mijn adres.

Ik heb het idee dat als men veel download je toch gekort of gewoon gestraft wordt en een tijdelijk limiet op je downloadsnelheid krijgt, dit heb ik al een week en een payserver voor spotnet bijv. maakt niks uit.
Wtf zijn dit nu voor praktijken ?
Pardon?
Wat zijn dit voor niet onderbouwde conclusies?
Test je bedraad of wireless?
Wat zijn de waardes in je modem?
Test je met de modem rechtstreeks op je AOP?
Zit er een eigen router tussen?
enz. enz. enz.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 19-06-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet dat dan , want er is niks veranderd aan mijn verbinding en kabels.
Modem al 2x gereset, wat is er dan aan de hand met mijn snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:12:
Moet dat dan , want er is niks veranderd aan mijn verbinding en kabels.
Modem al 2x gereset, wat is er dan aan de hand met mijn snelheid ?
Niks toch?
Je hebt alles al onderzocht en ze knijpen duidelijk alleen jouw verbinding want je download teveel.
Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij bevestigd ook dat een provider dat zomaar mag doen ?
Zoveel download ik ook weer niet, geen terabytes per maand oid hooguit 100gb

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:16:
Ik bevestig helemaal niets, het is jouw eigen conclusie.
Maar nogmaals:
Test je bedraad of wireless?
Wat zijn de waardes in je modem?
Test je met de modem rechtstreeks op je AOP?
Zit er een eigen router tussen?
enz. enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Nee en ziggo doet dit ook niet, dus bel de helpdesk even en log een storingsticket ipv onnodig Ziggo beschuldigen op een forum zonder ze je probleem te laten onderzoeken.

Ik haal ook vaak 100GB en ik heb altijd strak in de hoek 60Mbit volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 23:56
Sinds een aantal dagen valt mijn internetverbinding steeds kortstondig weg nu valt dit bij het browsen niet echt op maar tijdens het gamen is dit zeer vervelend. hebben meer mensen hier last van?
zie hier het screenshot het gebeurt ongeveer om de 30 a 60 seconden
Afbeeldingslocatie: http://langr4s.nl/inet.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
Dus jij bevestigd ook dat een provider dat zomaar mag doen ? Zoveel download ik ook weer niet, geen terabytes per maand oid hooguit 100gb
Dat was humor wat je kennelijk niet begreep. Er zijn mensen die veelvouden van 100 Gb downloaden en die knijpen ze ook niet, dus waarom jou dan wel?

Welke speedtest gebruik je, speedtest.net of speedtest.ziggo.nl? De eerste is minder betrouwbaar omdat je dan mogelijk buiten het ziggo netwerk komt. Het zou dus kunnen dat je idd snelheid te kort komt, maar dat hoeft niet altijd aan ziggo te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thr!lls
stormfly schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:52:
Waar ping je heen, want 1MS is jouw LAN omgeving, jammer dat je het IP afgeschermd hebt. Maar het lijkt (als het een intern / eigen ziggo IP is) eerder op een probleem in je eigen netwerk. Ook omdat je TTL niet zakt (64) lijkt het je interne lan wat je pingt.
Ik ping mijn eigen IP, rede dat het IP daar is afgeschermd is omdat ik de vraag ook bij de BF3 community stelde en ik geen zin had in gedoe. Ik wil best geloven dat het aan mijn netwerk ligt maar feit blijft wel dat daarin de laatste maanden niks veranderd is, ik deel in principe de lijn met 1 ander persoon; mijn bejaarde buurman die niet of nauwelijks gebruik maakt van zijn computer. Niet genoeg om het netwerk af te knijpen in ieder geval. Het enige wat WEL veranderd is dat mijn IP vanuit Ziggo tweemaal veranderd is de laatste maanden. Hieronder valt dat te zien (94 IP is tevens IP wat ik dus gepinged heb). De drop van 40mbps naar 8mpbs komt vanwege een misverstand mbt het abonnement. De drop van 40mbps naar 1.5 kan ik niet verklaren aangezien dat plosteling gebeurde, de laatste naar 60 komt in ieder geval vanwege de snelheidsverhoging.

Afbeeldingslocatie: http://i755.photobucket.com/albums/xx195/SWCFitzDantilles/tests_zpse846ee80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:49
SeriousG schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:08:
Ik ben sinds 3 weken overgestapt naar alles-in-een basis van Ziggo. Was opzich wel tevreden aangezien we nu volgens Ziggo speedtest ongeveer 9/10 mb halen ipv eerdere 4/20mb (adsl van Online), maar ik heb de laatste tijd nogal last van ping spikes tijdens het online gamen. Zo erg zelfs dat de lagg het spelen onmogelijk maakt. Dit speelt nu ongeveer 3 dagen terwijl ik de eerste twee weken sowieso geen last van had.

Checken op ziggo.nl op storingen/ werkzaamheden levert geen relevante storingen op.

DOCSIS waardes waren gisteren binnen normale ranges.

Verschillende keren testen op speedtest.ziggo.nl geeft rond de 8-9/10 mb download en 24-86ms ping aan. Upload schommelt rond de 0.5/1 mb. Toen ik voor het eerst Ziggo internet had aangesloten en beneden werd gestreamed, haalde ik rond de 9/10 mb download en <30 ping.
Ingame zelf piekt mijn ping regelmatig tot 900+ terwijl ik vroeger consistent 33 haalde. Overige spelers waar ik vaak mee speel hebben geen last van deze ping spikes, dus het zou eerder aan mijn kant moeten liggen dan aan de gameserver.

Heb de game opnieuw geïnstalleerd met laatste updates, maar helaas nog zonder resultaat.

Het gaat om een bedrade verbinding. Beneden wordt via de wifi gestreamed, maar dit heeft de eerste twee weken geen invloed gehad op mijn online games.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen/ checken/ fixen?
Update 3:

Contact met Ziggo telefonische helpdesk - > mijn acties:

- Ziggo medewerker: "Probeer een ander utp kabel" -> gedaan, geen invloed

- Ziggo medewerker: "We zien een zeer hoge upload ten opzichte van download ratio"-> Ik: "ik download soms via torrents, maar heb dat al paar weken niet gedaan en het draait ook niet zonder mijn medeweten."
- Ziggo medewerker: "Dan moet het wel een virus zijn, dat heb ik ook gehad. Voer een een anti-virus scan uit en dan kunnen we verder. Anders heeft het geen nut om met volgende stappen van de checklist te gaan -> Ik: "ik denk niet dat het een virus is, maar goed ik scan mijn pc wel met anti-virus, anti-adware en anti-spyware." Computer gescand, pc opnieuw opgestart en speedtest.ziggo.nl, pingtest en pingplotter gedaan. Nog steeds wisselende ping :/

-Ziggo medewerker: "Belt u anders even met ServicePlus. Als zij niks vinden dan gaan we verder met onze checklist. Wellicht heeft een virus uw internetinstellingen gewijzigd". Nu heb ik daar niet zo'n zin in vanwege 1) de kosten en 2) de onzekerheid of het daarmee wordt oplost waardoor ik weer terugkom op 1) dat ik de kosten "voor niks" loop te maken.

Contact met Ziggo via Twitter:
- Ziggo medewerker: "We hebben de modem uitgelezen en we konden niks vinden, probeer een andere utp kabel" -> gedaan
- Ziggo mederker: "We kunnen dit nu niet oplossen, bel voor een gratis monteur met onze telefonische helpdesk"

Iemand nog suggesties wat ik kan testen, doen etc.?

Deze schommelende ping is gruwelijk irritant met gamen...

Betreft een Ubee modem:
- geen "tweaks" mbt bridges e.d.
- ziggo hotspots staan aan.
- er hangt geen NAS aan mijn netwerk.
- er downloaden/ uploaden geen andere pc's via deze verbinding:
a) er streamt wel een mediaplayer via de wifi beneden, maar dat heeft geen invloed gehad toen mijn verbinding wel werkte
b) kent iemand een programma waarmee ik kan checken wat weergeeft wat mijn internet gebruikt? Dus alle programma's die ook maar iets up/downloaden. Want mijn utorrent staat uit en ik upload ook écht niks (Ziggo medewerker kon mij geen programma's aanraden waarmee ik dit kon checken, kon ook niet vertellen wát of wanneer iets uploadde en was heilig van overtuigd dát er iets aan het uploaden was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54
SeriousG schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:40:
[...]

Deze schommelende ping is gruwelijk irritant met gamen...

- ziggo hotspots staan aan.
Probeer de hotspot eens uit te zetten heb al eerder ergens gelezen dat mensen problemen kregen nadat de hotspot functie ingeschakeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Heb je het modem zelf aangesloten? Hoe ziet je AOP eruit, zit die rechtstreeks in je huis? Geen versterkers ergens tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:33:
[...]

Geen idee, ik heb Skype al een tijdje niet hoeven gebruiken. Om iedereen een idee te geven, het ziet er eens in de zoveel minuten zo uit:

[afbeelding]
Yep dit herken ik.
Heb heel wat minuten aan de lijn gezeten met de hogere lijns helpdesk, zelfs screenshots van mijn pings en dergelijke opgestuurd.

Ze hebben toen iets gedaan zodat het grotendeels opgelost was. Het was pas echt opgelost toen ze een nieuwe kabel getrokken hadden maar de problemen waren toen ook erger (slecht tv beeld, water in de kabel).

Na een reset van de modem had ik het vaak voor een uurtje niet. Heb je het ook bekabelt?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20
Langras schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:41:
Sinds een aantal dagen valt mijn internetverbinding steeds kortstondig weg nu valt dit bij het browsen niet echt op maar tijdens het gamen is dit zeer vervelend. hebben meer mensen hier last van?
zie hier het screenshot het gebeurt ongeveer om de 30 a 60 seconden
Ik heb dat ook sinds een aantal dagen. Dan klapt de router er uit, verbinding weg. Misschien eens per 15-20 minuten, duurt twee minuten en dan kan ik weer verbinding maken. Niet duidelijk of het te maken heeft met aantal downloads of snelheden: soms gebeurt het tijdens downloaden torrent, maar net zo vaak tijdens een bezoek aan nu.nl. Heb circa 7 wifi devices en een nas. Hotspots heb ik gelijk uitgezet btw.

Ik heb maar een Asus router besteld en laat de modem in bridge zetten, ik word er echt helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:49
ADDG schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:57:
[...]

Probeer de hotspot eens uit te zetten heb al eerder ergens gelezen dat mensen problemen kregen nadat de hotspot functie ingeschakeld was.
Ik heb de wifispot functie uitgezet en het wifi kanaal gewijzigd. Frequentie is nog steeds ingesteld op 2.4 Ghz. Dit lijkt voorlopig het probleem op te lossen. Pingtest.net, speedtest.ziggo.nl en pingplotter geven voorlopig consistent lage stabiele pings weer. Ik wacht even af of dit probleem wegblijft. De laatste keer kwam het probleem na twee weken terug :/

Voorlopige hypothese:
Ondanks dat ik dus boven met een bekabelde verbinding last heb, denk ik dat het misschien komt omdat de media streamer beneden (die aan het netwerk hangt via wifi) hard aan het netwerk moest trekken omdat de buren met hun (guest)wifi's zaten te zenden sinds de introductie van de wifispots. Ik had namelijk in het begin geen last van dit probleem en nu streamt die media player ook nog steeds. De hele straat en de straat erachter zitten bijna allemaal op het Ziggo netwerk.

EDIT:
Het probleem is weer terug. Net weer een paar keer pingtest.net gedraaid en de ping schommelt weer rond de 130ms met een jitter van 84ms...*zucht*

Hypothese dus verworpen.

EDIT2:
Net de modem op 5Ghz gezet. Nu lijkt alles weer prima (ping rond de 20 ms, jitter rond de 2 ms). Even afwachten hoelang dit goed gaat. Dus als ik de modem telkens even anders instel doet die het even goed en daarna is het weer drama. >:(
Wolly schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:21:
[...]

Heb je het modem zelf aangesloten? Hoe ziet je AOP eruit, zit die rechtstreeks in je huis? Geen versterkers ergens tussen?
Modem heb ik zelf aangesloten. De AOP gaat via een wandcontactdoos en er zijn geen versterkers gemonteerd.

Ik heb nog gekeken of de antenne kabel niet los zat, maar die zat gewoon goed gemonteerd. Beeld op TV is ook nog steeds HD scherp.

[ Voor 37% gewijzigd door SeriousG op 20-06-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

[...]

b) kent iemand een programma waarmee ik kan checken wat weergeeft wat mijn internet gebruikt? Dus alle programma's die ook maar iets up/downloaden. Want mijn utorrent staat uit en ik upload ook écht niks (Ziggo medewerker kon mij geen programma's aanraden waarmee ik dit kon checken, kon ook niet vertellen wát of wanneer iets uploadde en was heilig van overtuigd dát er iets aan het uploaden was.)
Vroeger gebruikte ik daar altijd DU Meter voor.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SeriousG schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Modem heb ik zelf aangesloten. De AOP gaat via een wandcontactdoos en er zijn geen versterkers gemonteerd.

Ik heb nog gekeken of de antenne kabel niet los zat, maar die zat gewoon goed gemonteerd. Beeld op TV is ook nog steeds HD scherp.
Ik denk toch dat je het daarin moet zoeken. Misschien maakt de massa contact met de kabel, is je kabel gebroken of heb je een verkeerde voeding aangesloten op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Ik denk toch dat je het daarin moet zoeken. Misschien maakt de massa contact met de kabel, is je kabel gebroken of heb je een verkeerde voeding aangesloten op je modem.
In de Ziggo router heb ik ook niet zoveel vertrouwen, ik denk dat het ook interessant kan zijn om het is met een eigen router en het modem in bridge te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BiLLY_daKid schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:54:
[...]
Ik heb dat ook sinds een aantal dagen. Dan klapt de router er uit, verbinding weg. Misschien eens per 15-20 minuten, duurt twee minuten en dan kan ik weer verbinding maken. Niet duidelijk of het te maken heeft met aantal downloads of snelheden: soms gebeurt het tijdens downloaden torrent, maar net zo vaak tijdens een bezoek aan nu.nl. Heb circa 7 wifi devices en een nas. Hotspots heb ik gelijk uitgezet btw.

Ik heb maar een Asus router besteld en laat de modem in bridge zetten, ik word er echt helemaal gek van.
Zouden de hoge temperaturen van de laatste dagen geen rol kunnen spelen? Ik weet dat die vorig jaar heel veel problemen veroorzaakte op het type modem/router wat mijn dochters in huis hebben. Vanaf het moment dat het koeler werd, verdwenen ook de uitval problemen. Ik weet zo niet precies meer welk type modem ze nu hebben maar ik weet nog wel dat het type bekend stond (staat) om zijn eigen opgewekte warmte en flink heet werd ook al was de kamer < 20 °C. In de koelere periodes waren er werkelijk geen problemen meer zonder dat er ook maar iets was aangepast aan de installatie/hardware.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Laatst online: 11-10 15:18
Temperatuur kan wel van invloed zijn: 2 maanden geleden is bij mij ook de verbinding gaan klapperen. Eerst van alles zelf geprobeerd maar geen structurele verbetering. Helpdesk gebeld.

Deze zag gelijk dat de kwaliteit van inkomende signaaal niet in orde was. Monteur langs. Kreeg gelijk een nieuw modem (had nog ubee). Dat loste het probleem niet op, maar goed, standaard procedure. Monteur sloot meetkastje aan en zei: op 96.8 meter van het AOP is kabelschade. Ik kan hier niets aan doen.

Komt vaker voor bijvoorbeeld: bij overgang van vorstperiode naar warmer weer (kabel raakt ontzet). Of buurman/aannemer die zijn schep net iets te diep in de grond zet.

Week later kabelaannemer langs de deur. Meneer we kunnen niets vinden! Maar uw AOP (15 jaar oud) zit niet goed vast en we maken de aansluiting volgends huidige standaard, misschien dat het helpt.

Nou dat hielp inderdaad voor 2 weken en toen begon de ellende weer. Eerste monteur kwam weer langs (met weer een nieuw modem): meneer, op 96.8 meter zit kabelschade! Hebben ze dat niet gerepareerd dan de vorige keer? Nee zei ik, ze konden niets vinden. Anyways, de volgende dag is de aannemer weer langs geweest en hebben nu de moeite genomen WEL de kabel vrij te graven (vlak bij de wijkkast). Sindsdien weer zeer stabiel.

In het cisco modem op de status pagina (DOCSIS) kun je onderdaan het aantal t3 en t4 timeouts zien. Indien hoog (in verhouding met de uptime) is dit een indicatie van slecht signaal en dus instabiele verbinding. Maar de helpdesk "ziet" dit gelijk, dus gewoon bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Andere mensen in omgeving Maastricht waar internet er nu al 1 uur uitligt?

edit: ah, is al opgelost. Heb net de snelheid verhoging doorgekregen :) Krijg nu 2.5MB/s inplaats van de 1MB/s die ik eerst had.

[ Voor 47% gewijzigd door Basekid op 20-06-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 20:13
Ziggo is de mails van Paradigit aan het versturen :) De tablet is onderweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
weertenaar schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:37:
Ziggo is de mails van Paradigit aan het versturen :) De tablet is onderweg....
Kreeg hem heden ochtend ook binnen (de mail dan).

Zullen we straks wel weer commentaar krijgen van huillie huillie mensen. :'(

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ozzynator schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:44:
[...]

Kreeg hem heden ochtend ook binnen (de mail dan).

Zullen we straks wel weer commentaar krijgen van huillie huillie mensen. :'(
Je bedoelt dat je hem moet afkopen als je voortijdig je abonnement stopt en dat je geen recht hebt op de cash back actie van Samsung?
Ja die huilie huilie mensen zijn al geweest.
Maar ja, dubbeltje, eerste rang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

:) ik heb hem ook...

Zit alleen zwaar in dubio welke ik ga bestellen. De 10.1 heeft op zich mijn voorkeur kwa formaat, maar ik denk dat de 7.0 sneller is. Niet in de laatste plaats door de nieuwere Android versie.

Maarja, de 7.0 is weer lichter en makkelijker mee te nemen en 150 euro goedkoper :)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 07:02
Zit nog te wachten op de mail, zou hem ook graag willen bestellen.
Ga wel voor de 10.1inch variant. Toch fijner formaat om mee te spelen / werken. En voor 150euro heb je een redelijke tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Dennis-L schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Je bedoelt dat je hem moet afkopen als je voortijdig je abonnement stopt en dat je geen recht hebt op de cash back actie van Samsung?
Ja die huilie huilie mensen zijn al geweest.
Maar ja, dubbeltje, eerste rang
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Hoef geen cash-back van Samsung, want heb niets betaald.

Geen dubbeltje, toch eerste rang.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Wat ik me af vraag is zou je ook kunnen wachten tot de galaxy tab 3 er is bij paradigit gezien het prijs verschil niet daverend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
Langras schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:12:
Wat ik me af vraag is zou je ook kunnen wachten tot de galaxy tab 3 er is bij paradigit gezien het prijs verschil niet daverend is.
Heeft echt veel met Ziggo te maken dit.... |:(
Beginnen jullie lekker een samsung tablet van Paradigit topic ofzo ;w

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik kreeg gister post over de wifi-hotspot dat het er aan komt in de wijk.
Wordt zeker aan alle klanten gestuurd, mijn modem staat in bridge mode nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
martinusz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Heeft echt veel met Ziggo te maken dit.... |:(
Beginnen jullie lekker een samsung tablet van Paradigit topic ofzo ;w
Ten eerste dit heeft met Ziggo te maken want het is een actie van Ziggo dus ik snap jouw comment niet helemaal.
Ten tweede om mijn eigen vraag te beantwoorden, nee dat kan niet gezien de actie pagina paradigit.nl/ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Ik heb alles in één plus en haalde altijd constant 57mbit, sinds 2 weken haal ik constant iets meer dan 62mbit. Zal vast te maken hebben met de aanpassingen op het netwerk, het is toch 10% meer... :)
(Postcodegebied 8043, Zwolle)

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 21-06-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
BiLLY_daKid schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:54:
[...]

Mijn probleem lijkt te maken te hebben met vocht in de kabel van de wijkkast naar mijn huis, er moet dus waarschijnlijk een nieuwe kabel getrokken worden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
De speedtest is dan toch geupdate naar 150mbit: http://speedtest.ziggo.nl/

Hopelijk is die verhoging gauw doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

vr6-only

Blub Blub

Langras schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Mijn probleem lijkt te maken te hebben met vocht in de kabel van de wijkkast naar mijn huis, er moet dus waarschijnlijk een nieuwe kabel getrokken worden bij mij.
Bekend euvel wat de komende jaren behoorlijk veel zal opspelen. De kabels naderen namelijk een leeftijd van 30 jaar en in zoveel jaren wordt er ook veel geroerd in de grond. Kleine deukjes, schades etc zorgen ervoor dat kabels sneller verjaren dan het hoort.

De enige goede kabel welk haast niet kapot te krijgen is. Oude PTT 1x4 met lood. _/-\o_ _/-\o_

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn. Ze hebben het voor elkaar gekregen interactieve TV te slopen. Ik krijg steeds of beelden van HBO OD porno (enige mogelijkheid is ITV verlaten, box uitzetten), of ITV sluit zichzelf af tijdens het opstarten.

Of ben ik de enige met dit probleem? :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 00:27 . Reden: Content veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zaterdagag 30 maart 2013 @ 00:17:
[...]

Bijna geen enkele router fabrikant geeft in zijn specs aan wat de WAN to LAN throughput is, maar spreekt altijd over de theoretisch haalbare snelheden.

Ik meen al eerder te hebben gehoord van een Ziggo medewerker dat de huidige Ubee en Cisco modems maximaal zo'n 250 Mbit kunnen verwerken in router mode, en dat is ook de reden waarom Ziggo deze zomer gaat beginnen met het leveren van modems die ook simultaneous dual-band ondersteunen.

Niet alleen omdat deze modems de 2.4 én 5 GHz tegelijkertijd kunnen benutten, maar ook omdat er een snellere CPU in zit. Dit had ik overigens al ergens in de zomer van vorig jaar gehoord bij de Ziggo Studio in Utrecht.
Ik ging er dus vanuit dat ik een Cisco EPC3925 of een Ubee EVW3200 in mijn installatiepakket zou ontvangen, maar dit is dus de EVW3210 (EVW321B) geworden. Deze ondersteunt dus simultaneous dual-band en beschikt over 2 WLAN's aangeduid bij de LEDjes met WLAN1 en WLAN2. Van het weekend de boel maar eens proberen te installeren en testen. Ik heb tot nu toe nog weinig kunnen vinden qua ervaringen met dit modem. Ik ben benieuwd hoe het bereik en de snelheid van WiFi is bij dit modem en of deze minder warm wordt dan de vorige Ubee.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nuevocasa schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:39:
Ik heb alles in één plus en haalde altijd constant 57mbit, sinds 2 weken haal ik constant iets meer dan 62mbit. Zal vast te maken hebben met de aanpassingen op het netwerk, het is toch 10% meer... :)
(Postcodegebied 8043, Zwolle)
Dat komt door de extra mbits die je met WifiSpots ontvangt. Die zijn dus in werkelijkheid voor de gasten op je netwerk. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ziggo monteur is langs geweest. Deze keer een met meet apperatuur en één die duidelijk wist waar die mee bezig was. Had vrij snel door dat er iets niet goed zat en na paar minuten bleek dat er bij een reparatie buiten door een kabelbreuk ooit twee kabels zijn omgewisseld waardoor ik nu de verkeerde kabel op mijn aansluiting had XD

Nu gefixed, 77mbit nu over mijn Z3 lijn, verhoging naar 150mbit zal hier nog wel niet zijn doorgevoerd, maar ik ben happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:41:
Heeft er hier iemand problemen ondervonden met hun eigen wifi sinds Ziggo die wifi-hotspots heeft geactiveerd?

Sinds dat moment heb ik problemen met elk toestel op wifi, krijg gewoon geen verbinding meer.
Tenzij: modem reset of opnieuw instellingen ingeven (statisch) (en zelfs dan niet altijd).
Nog steeds krijg ik geen verbinding meer via mijn eigen WIFI.
Zojuist de hotspots uitgeschakeld, maar dat heeft nog verwerkingstijd nodig?

Ook al instellingen van mijn modem gewijzigd (radio band en channel width).
Opnieuw de gegevens ingevoerd op de apparaten, zelfs andere IP's geprobeerd.
Geen enkel resultaat.

Mijn tablet bv zit nu zelfs in een bepaalde 'zoek - verifieer - verbonden - zoek - veri... etc'-loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:34:
[...]

Ik ging er dus vanuit dat ik een Cisco EPC3925 of een Ubee EVW3200 in mijn installatiepakket zou ontvangen, maar dit is dus de EVW3210 (EVW321B) geworden. Deze ondersteunt dus simultaneous dual-band en beschikt over 2 WLAN's aangeduid bij de LEDjes met WLAN1 en WLAN2. Van het weekend de boel maar eens proberen te installeren en testen. Ik heb tot nu toe nog weinig kunnen vinden qua ervaringen met dit modem. Ik ben benieuwd hoe het bereik en de snelheid van WiFi is bij dit modem en of deze minder warm wordt dan de vorige Ubee.
Klopt, Ziggo is begonnen met het uitleveren van de Ubee EVW3210 naar nieuwe klanten. Momenteel zijn ze ook aan het testen met de Cisco EPC3928, welke ook simultaneous dual-band is, en zal ergens in juli of augustus gaan worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:57:
[...]

Klopt, Ziggo is begonnen met het uitleveren van de Ubee EVW3210 naar nieuwe klanten. Momenteel zijn ze ook aan het testen met de Cisco EPC3928, welke ook simultaneous dual-band is, en zal ergens in juli of augustus gaan worden uitgeleverd.
Weet niet of ik dat nou zulk geweldig nieuws is...

Ben erg groot liefhebben en gebruiker van de 5Ghz band, zie hier echter sinds kort ook al twee andere 5Ghz zenders...als Ziggo ook nog is dual-band routers gaat leveren ;w

Eigenlijk nogal asociaal om de 5Ghz band voor mijzelf te willen hebben...maar mijn HTPC heeft de snelheid echt nodig >:)

Ben hier ook van 60 naar 63Mbit ondanks dat ik geen Ziggo hotspot heb (Modem in bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Trek gewoon een kabeltje ... wireless is leuk voor surfen maar meer ook niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 14:01

netblade

Sunrise

Ik wou toch wel eens weten wat dat wifi hotspots inhield dus ik heb gisterenavond mijn router van z'n bridged mode gehaald en alles en beetje ingesteld, maar nu heb ik nog steeds geen toegang tot wifispots, en mijn modem zend blijkbaar ook nog geen wifi hotspot uit. Iemand er ervaring mee hoelang zoiets kan duren? Of moet ik twee keer bellen eer ze hotspots voor me activeren?

Verder hier trouwens ook 63Mbit sinds enkele dagen. (was ook al voor hotspot activatie)

[ Voor 3% gewijzigd door netblade op 22-06-2013 12:07 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:26
netblade schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:07:
Ik wou toch wel eens weten wat dat wifi hotspots inhield dus ik heb gisterenavond mijn router van z'n bridged mode gehaald en alles en beetje ingesteld, maar nu heb ik nog steeds geen toegang tot wifispots, en mijn modem zend blijkbaar ook nog geen wifi hotspot uit. Iemand er ervaring mee hoelang zoiets kan duren? Of moet ik twee keer bellen eer ze hotspots voor me activeren?

Verder hier trouwens ook 63Mbit sinds enkele dagen. (was ook al voor hotspot activatie)
Zijn wifispots al geactiveerd op jouw postcode? Je zou eens kunnen gaan kijken op ziggo.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Tackleberry schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:17:
[...]

Zijn wifispots al geactiveerd op jouw postcode? Je zou eens kunnen gaan kijken op ziggo.nl :P
Haha ja dat is al gaande, er is zelfs een hotspot hier bij de buren, nu zei de KS medewerker dat het een dag zou kunnen duren, maarja ik heb er een hard hoofd in. Die inloggegevens heb ik namelijk ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tackleberry schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:17:
[...]

Waar kan ik dat nu precies vinden?

Ik moet toch inloggen op https://mijn.ziggo.nl/#home/ , maar daarna? Ik heb in het menu deze opties: facturen, producten, klantgegevens, mijn ziggo inloggegevens, email, internet, smartcard en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Internet -> dan staat bij mij al vol WifiSpots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Vreemd, ik kan wel downloaden met 9,5mb/s (Z3 is nu nog 80mbit) maar als ik de ziggo speedtest doe kom ik uit op 58mbit. Weet dat die test nooit 100% betrouwbaar zijn maar komen meestal wel in de buurt.

Niet dat het me echt intereseerd aangezien ik gewoon mijn snelheid haal maar vind het wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:32:
Internet -> dan staat bij mij al vol WifiSpots
Ik heb daar alleen een melding van webspace. Kennelijk is het nog niet overal actief? Of heb ik het niet omdat ik de modem in bridge mode heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 11-10 19:26
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:35:
[...]

Ik heb daar alleen een melding van webspace. Kennelijk is het nog niet overal actief? Of heb ik het niet omdat ik de modem in bridge mode heb?
Denk dat je modem in bridge mode staat. Of het is nog niet actief bij jouw in de buurt.

[ Voor 7% gewijzigd door plizz op 22-06-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:35:
[...]

Of het in jouw regio al actief is kan je controleren met de postcodechecker op https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
Arfman schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:50:
Trek gewoon een kabeltje ... wireless is leuk voor surfen maar meer ook niet.
Waarom? Ik haal 120mbit draadloos :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Groentenboer schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:47:
[...]

Of het in jouw regio al actief is kan je controleren met de postcodechecker op https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots/
Die klopt niet helemaal volgens mij. Ik heb het namelijk nog niet, en een vriend van me in hetzelfde dorp wel. Hij heeft ook een andere firmware op z'n modem staan dan ik, volgens mij, want er staat een hotspot link in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had zelf altijd 40 mbit, nu sinds de snelheidsverhoging over de 60mbit^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
nooberke schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:29:
[...]

Weet niet of ik dat nou zulk geweldig nieuws is...

Ben erg groot liefhebben en gebruiker van de 5Ghz band, zie hier echter sinds kort ook al twee andere 5Ghz zenders...als Ziggo ook nog is dual-band routers gaat leveren ;w

Eigenlijk nogal asociaal om de 5Ghz band voor mijzelf te willen hebben...maar mijn HTPC heeft de snelheid echt nodig >:)
Dat geeft niks, 5Ghz heeft veel meer kanalen beschikbaar dan 2,4Ghz. Bovendien is het bereik beperkter dus heb je sowieso minder last van de buren.

Geen enkele zorg dus als Ziggo overal 5Ghz modems gaat plaatsen. Ik heb al een modem dus ik kan spijtig genoeg fluiten naar dualband 2,4/5Ghz. :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:20:
[...]

Dat geeft niks, 5Ghz heeft veel meer kanalen beschikbaar dan 2,4Ghz. Bovendien is het bereik beperkter dus heb je sowieso minder last van de buren.

Geen enkele zorg dus als Ziggo overal 5Ghz modems gaat plaatsen. Ik heb al een modem dus ik kan spijtig genoeg fluiten naar dualband 2,4/5Ghz. :(
Als mijn routers op Nederland staan heb ik "slechts" 4 kanalen zonder overlap...waarvan ik er zelf al twee gebruik :'(

Voor fatsoenlijk Wifi kan je momenteel toch beter een eigen router aanschaffen...of zullen die nieuwe wel netjes stabiel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Toch apart. Sinds vanmorgen heb ik in plaats van 8 Mbit de 20 Mbit snelheid al. Ook de upload die ik nu haal is 2 Mbit. Of het een test van ziggo is, weet ik niet. Ik dacht dat het pas per 1 juli gefaseerd zou worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Snelheids verhogingen worden altijd wat eerder uitgerold. Gefaseerd zodat iedereen op dr beloofde datum de nieuwe snelheid heeft.
Ik zit nu in een huisje in Zandvoort met een Ubee modem.
Snelheid getest, modem gereboot en nogmaals getest en voila ook naar 20/2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

martinusz schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:25:
[...]

Waarom? Ik haal 120mbit draadloos :)
Iets met uitzondering en regel. Ik adviseer mensen altijd voor hun HTPC's bekabeld te gaan werken, omdat dat nog steeds het stabielste werkt. Internetten op je laptop/smartphone gaat prima via wireless (alhoewel ik aan de andere kant van mijn nieuwbouwhuis t.o.v. de router al een flink mindere verbinding heb, wat mijn eerdere verhaal ondersteunt).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier ook geen probleem met streamen naar mijn ATV2 vanaf het Ziggo Ubee modem. Er wordt te snel geroepen dat dat wireless niet zou kunnen, imho. Eerst proberen, kabels trekken kan altijd nog toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm 2 dagen later en nog geen wifi code zichtbaar bij mijn Ziggo, ook het extra netwerk staat nog niet aan. Heeft iemand een idee hoelang dit mag duren, de man van de klantenservice zei tegen me dat het binnen 24 uur actief zou moeten zijn. Het is nu al bijna 48 uur en ik heb nog niks :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Arfman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:58:
[...]

Iets met uitzondering en regel. Ik adviseer mensen altijd voor hun HTPC's bekabeld te gaan werken, omdat dat nog steeds het stabielste werkt. Internetten op je laptop/smartphone gaat prima via wireless (alhoewel ik aan de andere kant van mijn nieuwbouwhuis t.o.v. de router al een flink mindere verbinding heb, wat mijn eerdere verhaal ondersteunt).
Hangt net van je apparatuur af. Op de WRT320N haal ik draadloos zo'n 25Mbit/s (802.11n). Via de Airport Extreme zonder problemen 120Mbit/s. Downloaden via Usenet ook stabiel 14MB/s. Dit op een rMBP.

Draadloos kan dus prima, maar de hardware moet er wel naar zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:27:
[...]

Hangt net van je apparatuur af. Op de WRT320N haal ik draadloos zo'n 25Mbit/s (802.11n). Via de Airport Extreme zonder problemen 120Mbit/s. Downloaden via Usenet ook stabiel 14MB/s. Dit op een rMBP.

Draadloos kan dus prima, maar de hardware moet er wel naar zijn.
Ook weer vreemd: ik heb AirPort Express hangen en haal never nooit de beloofde 60 Mbps. Gebruik ik die niet en ga ik draadloos online via de door Ziggo geleverde Cisco: 63 Mbps.

Alle mogelijke instellingen gehad op de AirPort Express overigens. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
THE_BASE schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:44:
[...]

Ook weer vreemd: ik heb AirPort Express hangen en haal never nooit de beloofde 60 Mbps. Gebruik ik die niet en ga ik draadloos online via de door Ziggo geleverde Cisco: 63 Mbps.

Alle mogelijke instellingen gehad op de AirPort Express overigens. :)
Heb je de 2e generatie Airport Express? Dus die op een AppleTV lijkt maar dan wit, of heb je nog de oudere die je direct in het stopcontact kan steken?

Als je de oudere hebt dan kan ik je een verklaring geven. De oude versie ondersteunt namelijk alleen wifi via 2.4Ghz, de Ziggo moden/router heeft 5Ghz. Wellicht ondersteunt je laptop/pc ook 5Ghz, waardoor het sneller gaat dan via de Airport die enkel op 2.4Ghz werkt. De nieuwe Airport Express werkt trouwens wél via 5Ghz.

Ik lees trouwens her en der dat mensen al een snelheidsverhoging hebben gekregen. Zijn er ook al mensen die 150Mb hebben? Zie nu alleen maar mensen langs komen met 20/60 die al verhoogd zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 23-06-2013 16:56 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
ASNNetworks schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:54:
[...]

Ik lees trouwens her en der dat mensen al een snelheidsverhoging hebben gekregen. Zijn er ook al mensen die 150Mb hebben? Zie nu alleen maar mensen langs komen met 20/60 die al verhoogd zijn.
het zal een kwestie van dagen zijn voor het eerste bericht hierover een feit zal zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:57:
[...]

Van die nieuwe Cisco wist ik nog niet, maar zie inderdaad dat beide modems een pagina hebben bij Ziggo:

http://portalfe2.aws-zigg...tuur/modems/ubee-evw-3210
http://portalfe2.aws-zigg...uur/modems/cisco-epc-3928

Ik vraag me wel af in hoe verre de modems in de praktijk verschillen van elkaar, als in is de Ubee of de Cisco de betere "keus"? Bijvoorbeeld qua WiFi bereik, instellingen, warmte ontwikkeling etc. Cisco heeft natuurlijk een naam hoog te houden op het gebied van netwerk, Ubee ken ik verder niet echt.
Al heb je zelf geen invloed welk modem je eventueel geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20
hardware-lover schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:54:
Zouden de hoge temperaturen van de laatste dagen geen rol kunnen spelen? Ik weet dat die vorig jaar heel veel problemen veroorzaakte op het type modem/router wat mijn dochters in huis hebben. Vanaf het moment dat het koeler werd, verdwenen ook de uitval problemen. Ik weet zo niet precies meer welk type modem ze nu hebben maar ik weet nog wel dat het type bekend stond (staat) om zijn eigen opgewekte warmte en flink heet werd ook al was de kamer < 20 °C. In de koelere periodes waren er werkelijk geen problemen meer zonder dat er ook maar iets was aangepast aan de installatie/hardware.
Zou op zich nog kunnen... maar ik had geen last van uitval bij gebruik van een UTP kabel, dus dan zou het WIFI gedeelte te warm worden.
Probleem is opgelost door een Asus N66U en de modem in bridge. Heb zelfs goede verbinding op zolder nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is Ziggo nog van plan om de 'oude' Ubee modems te gaan vervangen met de aankomende hotspot functionaliteit? Heeft het zin om aan de telefoon te zeuren ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 11-10 19:26
ronwiel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:28:
Is Ziggo nog van plan om de 'oude' Ubee modems te gaan vervangen met de aankomende hotspot functionaliteit? Heeft het zin om aan de telefoon te zeuren ;-).
Waarom zou je die modem willen vervangen? De Wifi is bagger van die modems. Je mag ook hotspot gebruiken als zo'n oude Ubee hebt. Dus zie het probleem niet, tenzij die oude Ubee gaar is bij jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:18
ronwiel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:28:
ik heb ze exact diezelfde vraag gesteld en het antwoord is JA ze vervangen ze, het leuke is dat je de oude niet terug hoeft te sturen, en dus gewoon kan blijven gebruiken. Alleen wisten ze me niet te vertellen of je de 150Mb/s ging halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
plizz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:13:
De Wifi is bagger van die modems. Je mag ook hotspot gebruiken als zo'n oude Ubee hebt.
Ik heb een Cisco zonder wifi, maar wel een login code voor wifispot. Dus ik mag wel wifispot gebruiken zonder het zelf aan te bieden. Zouden ze daar nog wat aan gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54
grun93 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:27:
[...]

Ik heb een Cisco zonder wifi, maar wel een login code voor wifispot. Dus ik mag wel wifispot gebruiken zonder het zelf aan te bieden. Zouden ze daar nog wat aan gaan doen?
Zoals hier boven ook al staat zullen ze uiteindelijk alle mensen die nog een oude modem hebben zonder wifi een nieuwe modem toesturen. Tot die tijd kan je gewoon gebruik maken van de hotspots zonder het zelf aan te bieden.

Ik heb zelf ook nog een oude arris touchstone 702b modem. Hoop dat die wel de nieuwe snelheden aan kan omdat die geloof ik maar 4 bonded channels heeft voor ds en 4 voor us, waar de nieuwere modems er 8 hebben voor ds hebben. Als ik de nieuwe snelheden haal dan laat ik de oude modem gewoon hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
4x50=200mbps.. Dus iig in theorie haal je de nieuwe 150mb/s ook wel.

In de praktijk valt het misschien iets lager uit door de loadbalancing.. Maar dat is afwachten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 15:19
Kleine Ziggo ervaring; zoals de opmerking bij het invoervenster al stelt kun je als bestaande klant meestal geen gebruik maken van acties voor nieuwe gebruikers.

Nu kwam een kennis met het verhaal dat als je opzeggingen zou bellen, er in ene wel van alles mogelijk was - het zelfde als nieuwe klanten, mits je twee ja zou 'bij tekenen'. Na wat gebel blijkt echter dat dit alleen is gelukt voor mensen die thuis ook een fibre aansluiting hebben, maar mensen die dit niet hebben krijgen een 'ander aanbod' in ruil voor verlenging, veel ongunstiger dan voor nieuwe abo's.

Dat Ziggo bang is voor het grote glasgevaar is geen geheim, maar dat ze zo onhandig onderscheid maken tussen bestaande en nieuwe klanten vind ik niet zo slim - het kostte mijn 'mensen-kring' weinig moeite om af te strepen welke verschillen er zijn en wat er de oorzaak is van het krijgen van een andere 'aanbieding' bij verlenging. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, al kan het zijn dat ze nu even helemaal niet(s) meer doen...
Thr!lls schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:33:
[...]

[afbeelding]
Ben serieus een jaar bezig geweest (via Twitter) om van een soortgelijk probleem af te komen (ik had er vrijwel alleen in de avonduren last van). Ik had veel meer spikes, dus dat was knap irritant. Na enkele weken intensief testen, paar keer monteur langs, nieuw modem, etc, is het uiteindelijk door netwerkbeheer opgelost. Ik heb nu ook 's avonds een bruikbare ping, gelukkig.

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2013 14:42 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
NiGeLaToR schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:40:
Kleine Ziggo ervaring; zoals de opmerking bij het invoervenster al stelt kun je als bestaande klant meestal geen gebruik maken van acties voor nieuwe gebruikers.
Misschien eens een pagina of 10 terug gaan lezen, staat hier vol met positieve en negatieve verhalen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 15:19
ozzynator schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:16:
[...]

Misschien eens een pagina of 10 terug gaan lezen, staat hier vol met positieve en negatieve verhalen.
Oef, zo vaak lees ik dit niet - was toen ook de relatie met Reggedfibre gelegd?

Edit: Gevonden inderdaad, lijkt willekeurig, maar haak te laat in om te kunnen verifieren of mensen met glas-in-de-kast 49,- betalen en mensen zonder 129,- :P

[ Voor 20% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2013 15:40 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
maakt niets uit. Is inderdaad gewoon willekeur denk ik, en hoe de pet staat en de wind waait. Hier bij mij in Heerlen ligt geel glas en komt er vooralsnog ook niet.

Kreeg de mijne voor €0, met contractverlenging van 2 jaar.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Locks schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:43:
ik heb ze exact diezelfde vraag gesteld en het antwoord is JA ze vervangen ze, het leuke is dat je de oude niet terug hoeft te sturen, en dus gewoon kan blijven gebruiken. Alleen wisten ze me niet te vertellen of je de 150Mb/s ging halen
Bedankt voor de tip, het werkte inderdaad. Ik had al een Ubee zonder netwerk functies. Maar m'n Humax 5100c kan blijkbaar draadloos worden aangesloten. Op basis daarvan krijg ik de modem nu :).

Heeft er iemand ervaring met het verlengen van zijn abo om gebruik te maken van de kortingacties?

EDIT: lees net dat je 1 of 2 jaar moet verlengen. Geen punt, maar bij welke afdeling doe je dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Ronwiel op 24-06-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ASNNetworks schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:54:
[...]

Heb je de 2e generatie Airport Express? Dus die op een AppleTV lijkt maar dan wit, of heb je nog de oudere die je direct in het stopcontact kan steken?

Als je de oudere hebt dan kan ik je een verklaring geven. De oude versie ondersteunt namelijk alleen wifi via 2.4Ghz, de Ziggo moden/router heeft 5Ghz. Wellicht ondersteunt je laptop/pc ook 5Ghz, waardoor het sneller gaat dan via de Airport die enkel op 2.4Ghz werkt. De nieuwe Airport Express werkt trouwens wél via 5Ghz.
Klopt. Het is de allereerste, zal ook wel zo'n beetje op zijn (al kan ik dat bij Apple spul slecht voorstellen). MacBook Air draait wel op 5Ghz. Nu op dat Cisco-modem gaat het geweldig. Dus blijft er maar vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo hekelt communicatie Reggefiber uit Rijssen
Kabelmaatschappij Ziggo is een publiciteitsoffensief tegen Reggefiber uit Rijssen begonnen, zo meldt de NOS.

Volgens Ziggo krijgen mensen onterecht te horen dat het huidige kabelnetwerk niet toekomstbestendig is. Volgens glasvezelbedrijf Reggefiber - van de Rijssense ondernemer Dik Wessels - is glasvezel 'het netwerk van de toekomst'. Ziggo gaat nu fel in de tegenaanval. "Glasvezel is overbodig. Met kabel bent u even goed voorbereid op de toekomst als met glasvezel", stelt het bedrijf in folders. Ziggo verwijst daarbij naar onderzoek van de Consumentenbond.

In gebieden waar Ziggo actief is en er overwogen wordt om op korte termijn glasvezel aan te leggen, verspreidt het bedrijf folders, hangt het reclameposters op en worden mensen aangesproken om niet voor glasvezel te kiezen. Glasvezel-aanbieders voeren juist campagne om zo veel mogelijk mensen zich te laten inschrijven voor glasvezel. Als 30 procent van de bewoners zich inschrijft, gaat de aanleg van glasvezel namelijk door.

Sneller
"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel", zegt Erik van Doeselaar van Ziggo tegen de NOS. Hij zegt dat Ziggo al vaker tegen Reggefiber heeft geklaagd over de communicatie. "Iedereen mag zelf weten of ze overstappen of niet, maar we zeggen alleen wel: 'Het internet zal niet beter zijn dan dat wat je nu hebt'", aldus van Doeselaar.

Eigen verhaal
Zo'n 1,5 miljoen huishoudens zijn inmiddels aangesloten op glasvezel. Analistenbureau Telecompaper denkt dat als de groei doorzet er in 2017 3,5 miljoen huishoudens verbonden zijn met het glasvezelnetwerk.

Reggefiber wil tegenover de NOS niet reageren op het publiciteitsoffensief van Ziggo. "Wij concentreren ons liever op ons eigen verhaal", aldus een woordvoerder.
"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel" Sneller? Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezel :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Raven schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:26:

[...]

"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel" Sneller? Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezel :/
... maar de TV-kwaliteit is wel vele malen beter bij Ziggo. Dát hadden ze beter als argument kunnen gebruiken.

Daarnaast hebben de meeste mensen geen synchrone verbinding nodig, voor het uploaden van een paar familiefoto's is een beperkte uploadsnelheid vaak goed genoeg. Voorals als je je bedenkt dat de glasvezel-abonnement meestal even duur of duurder zijn dan een vergelijkbaar Ziggo-abonnement.

Vroeg me al een tijdje af waarom de kabelaars niet in de tegenaanval gingen tegen het glasvezel-marketinggeweld (zoals hele legers aan colporteurs van verschillende providers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik heb geen absolute behoefte aan een synchrone verbinding. Natuurlijk is het fijn als de upload (wat) hoger is, maar voor de meesten is dat absoluut geen noodzakelijk iets.

Ben wel blij met het feit dat de concurrentie van glasvezel er is, dat zorgt ervoor dat Ziggo ook moet blijven verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Laatst online: 12-02-2023

[...]

Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezel :/
Aan upload heb ik en zo beetje de rest van het volk geen r33t om het zo maar te zeggen.

En ja voor de rest is het net zo snel en een stuk stabieler.

De technologie waarop de kabelmodems gebouwd zijn (ED3.0) kan al 1.5Gbs down en 150Mbs up aan dus snel genoeg, ook voor de toekomst.

Maar tegen die tijd zijn er al weer ED3.1 kabelmodems die met een snelheid van 10Gbs kunnen downloaden en 1Gbs kunnen uppen.

Het gaat mij erom wat ik ermee kan en kabel is momenteel gewoon snel en stabiel en goed en zal tot in de verre toekomst voor consumenten/particulieren net zo snel zijn als glasvezel zonder gedoe.

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Grappig genoeg had ik 7 jaar geleden glasvezel genomen. Dat was toen al 25/25 en dat was toen natuurlijk erg snel. Zeker als je er achter kwam, dat je eigenlijk niet eens gecapped werd op 25/25 maar zelfs 100/100 kreeg. Maar aan de andere kant, we zijn nu 7 jaar verder en diezelfde glasvezelprovider heeft in zijn hele productportfolio, helemaal niks , maar dan ook niks vernieuwd. De snelheid van het internet is hetzelfde gebleven, opzich prima, want 100mbit is best veel voor een internetverbinding van maar 30 per maand. Al gingen de prijzen af en toe wel een klein beetje omhoog. Maar het tv gedeelte blijft gewoon kansloos. Standaard Amino settop boxje zonder HD. Met HD moest 200 extra kosten. Telefonie weet ik niet, want dat heb ik niet nodig.

Mede dankzij de mogelijkheid van CI+ en het kunnen kiezen uit extra pakketten voor de tv, heeft mij toch doen besluiten om naar Ziggo terug te gaan. Tevens vernieuwd Ziggo zijn diensten af en toe ook nog weleens en dat spreekt mij aan. Ok, dan heb ik maar geen dikke upload meer, maar eerlijk gezegd boeit me dat ook niet zo.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat die internetverbinding via glas retestabiel was. Maar Ziggo is dat ook, dus het is lood om oud ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

vr6-only

Blub Blub

jezzer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:44:
[...]

Aan upload heb ik en zo beetje de rest van het volk geen r33t om het zo maar te zeggen.

Knip.....
Knock kock:

Bij FttH kan dit al. Bij ED moet je maar afwachten wat theorie naar de praktijk brengt. Dat is het verschil. :O

Maar ik moet zeggen dat Ziggo stabiel is bij mij, al sinds 2008. Even een hickup toen we van 50 naar 80Mbit gingen (instabiel Internet), maar voor de rest geen klachten. Dit is in gebieden van UPC wel degelijk anders. Dat merk je ook als je daar navraag doet. Uiteraard geldt het niet bij iedereen die klant is van UPC.

Gebieden van UPC zijn ook makkelijke slachtoffers voor Reggefiber. Giesbeek is de volgende _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door vr6-only op 25-06-2013 00:08 ]

It ain't stupid if it works!

Pagina: 1 ... 34 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]