Ben je toevallig bij Ziggo in dienst? Maar even een wat minder optimistische post kopiëren die vandaag op ziggo-gebruikers was geplaatst:jezzer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:44:
[...]
Aan upload heb ik en zo beetje de rest van het volk geen r33t om het zo maar te zeggen.
En ja voor de rest is het net zo snel en een stuk stabieler.
De technologie waarop de kabelmodems gebouwd zijn (ED3.0) kan al 1.5Gbs down en 150Mbs up aan dus snel genoeg, ook voor de toekomst.
Maar tegen die tijd zijn er al weer ED3.1 kabelmodems die met een snelheid van 10Gbs kunnen downloaden en 1Gbs kunnen uppen.
Het gaat mij erom wat ik ermee kan en kabel is momenteel gewoon snel en stabiel en goed en zal tot in de verre toekomst voor consumenten/particulieren net zo snel zijn als glasvezel zonder gedoe.
Upload snelheid is voor veel mensen steeds belangrijker. Symmetrische snelheden is Ziggo totaal niet op voorbereid. Ziggo mag het TV-gedeelte dan wel beter op orde hebben, maar ze zullen nog flink moeten investeren als ze daadwerkelijk die theoretische snelheden willen bereiken. Nog een paar maanden en dan kan ik mooi een 100/100 glasvezel abo afsluiten en ernaast TV van Ziggo.. dan ben ik wel een paar euro duurder uit per maand, en wat download snelheid inleveren t.o.v. Alles-in-1 Extra, maar die 100mbit upload hoef ik bij Ziggo iig de komende jaren nog niet te verwachten. Die schamele verhoging van 10 naar 15 mbit waar we nu nog op wachten heeft ook 2 jaar geduurd.Ik denk dat je zelf de wetten van de economie niet helemaal begrijpt.
De hele coax infrastructuur is verouderde technologie. Het werkt nog steeds heel aardig, zeker, maar dat doen de koperkabels van de KPN ook.
De upload snelheid bij Eurodocsis 3.0 is beperkt tot 108Mb/sec (4 kanalen), de download snelheid tot 400Mb/sec (8 kanalen). Wil je sneller dan moet je over op een nieuwe Docsis standaard waarvoor bij mijn weten nog geen apparatuur bestaat, nog afgezien van de kosten die er mee gemoeid zijn.
Je kunt nu al 500/500Mb/sec glas aansluitingen krijgen, en technisch kan zo'n glasvezel zonder problemen 10/10Gb of meer aan.
Vroeger gebruiken we in het datacenter ook coax kabels, maar die hebben we er jaren geleden al uit gegooid. Coax kabels vervangen door nieuwe coax kabels is net zo zinvol als een 20 jaar oude auto vervangen door een auto die ook 20 jaar geleden ontworpen is.
Iedereen krijgt op termijn glas in huis, de KPN gaat alle koper bekabeling op den duur vervangen omdat die ook het het einde van zijn levensduur is. Er zou een netwerkbeheerder moeten komen die de glasvezels levert, en KPN, Ziggo en anderen worden dan content leveranciers.

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 25-06-2013 00:48 ]