Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
jezzer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:44:
[...]

Aan upload heb ik en zo beetje de rest van het volk geen r33t om het zo maar te zeggen.

En ja voor de rest is het net zo snel en een stuk stabieler.

De technologie waarop de kabelmodems gebouwd zijn (ED3.0) kan al 1.5Gbs down en 150Mbs up aan dus snel genoeg, ook voor de toekomst.

Maar tegen die tijd zijn er al weer ED3.1 kabelmodems die met een snelheid van 10Gbs kunnen downloaden en 1Gbs kunnen uppen.

Het gaat mij erom wat ik ermee kan en kabel is momenteel gewoon snel en stabiel en goed en zal tot in de verre toekomst voor consumenten/particulieren net zo snel zijn als glasvezel zonder gedoe.
Ben je toevallig bij Ziggo in dienst? Maar even een wat minder optimistische post kopiëren die vandaag op ziggo-gebruikers was geplaatst:
Ik denk dat je zelf de wetten van de economie niet helemaal begrijpt.
De hele coax infrastructuur is verouderde technologie. Het werkt nog steeds heel aardig, zeker, maar dat doen de koperkabels van de KPN ook.

De upload snelheid bij Eurodocsis 3.0 is beperkt tot 108Mb/sec (4 kanalen), de download snelheid tot 400Mb/sec (8 kanalen). Wil je sneller dan moet je over op een nieuwe Docsis standaard waarvoor bij mijn weten nog geen apparatuur bestaat, nog afgezien van de kosten die er mee gemoeid zijn.

Je kunt nu al 500/500Mb/sec glas aansluitingen krijgen, en technisch kan zo'n glasvezel zonder problemen 10/10Gb of meer aan.

Vroeger gebruiken we in het datacenter ook coax kabels, maar die hebben we er jaren geleden al uit gegooid. Coax kabels vervangen door nieuwe coax kabels is net zo zinvol als een 20 jaar oude auto vervangen door een auto die ook 20 jaar geleden ontworpen is.

Iedereen krijgt op termijn glas in huis, de KPN gaat alle koper bekabeling op den duur vervangen omdat die ook het het einde van zijn levensduur is. Er zou een netwerkbeheerder moeten komen die de glasvezels levert, en KPN, Ziggo en anderen worden dan content leveranciers.
Upload snelheid is voor veel mensen steeds belangrijker. Symmetrische snelheden is Ziggo totaal niet op voorbereid. Ziggo mag het TV-gedeelte dan wel beter op orde hebben, maar ze zullen nog flink moeten investeren als ze daadwerkelijk die theoretische snelheden willen bereiken. Nog een paar maanden en dan kan ik mooi een 100/100 glasvezel abo afsluiten en ernaast TV van Ziggo.. dan ben ik wel een paar euro duurder uit per maand, en wat download snelheid inleveren t.o.v. Alles-in-1 Extra, maar die 100mbit upload hoef ik bij Ziggo iig de komende jaren nog niet te verwachten. Die schamele verhoging van 10 naar 15 mbit waar we nu nog op wachten heeft ook 2 jaar geduurd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EYAkp8Q.png

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 25-06-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
De upload snelheid bij Eurodocsis 3.0 is beperkt tot 108Mb/sec (4 kanalen), de download snelheid tot 400Mb/sec (8 kanalen).
Daarover gesproken.. Ja, die 400Mbps mag dan in principe haalbaar zijn met 8 kanalen, maar Ziggo kan dat vermoedelijk niet aan de hele buurt aanbieden. Het kost namelijk 8 kanalen.

De frequenties boven de 862Mhz lijkt Ziggo niet te gebruiken. Laten we nu voor het gemak even zeggen dat Ziggo de verdere frequentieindelingen zou negeren (een Eurodocsis zou dat in principe best voor mogen schrijven, kabel is toch een gesloten systeem) dan heeft Ziggo van 50-862Mhz even 812Mhz aan bandbreedte wat gelijk staat aan 812/8=101,5 kanalen. Daarmee kunnen 12 gebruikers in een wijk aan 400Mbps downloaden.

Maar daar gaat televisie, kanaal 36 voor de VCR of soortgelijk en radio vanaf. Laten we even inclusief radio rekenen dan hebben we 862-108=754Mhz. 24 analoge zenders, blijft er 562Mhz over. Dat zijn krap 9 gebruikers in de wijk.

Dan nog 31 kanalen op dit moment voor digitale TV.. Blijft er 314Mhz over. Dat zijn 5 gebruikers in de wijk die met de volle 400Mbps kunnen downloaden. Tuurlijk, analoge TV gaat verdwijnen, maar krijgen we daar niet meer digitale kanalen voor terug?

En dan heb je nog geen internet upload, geen VCR kanaal en nog geen rekening gehouden met andere frequenties die Ziggo om welke reden dan ook niet gebruikt.

Dus hoewel Ziggo best een 400Mbps abonnement aan zou kunnen bieden is het onwaarschijnlijk dat Ziggo in staat zal zijn om dat aan iedereen aan te bieden. Natuurlijk is er overboeking, maar als in een hele wijk maar 5 gebruikers met de volle snelheid kunnen downloaden vraag ik me toch af of dat niet wat krap is.

Glas dan.. Geen enkel probleem om iedereen in de wijk 1Gbps aan te bieden. Er zijn misschien infrastructuur upgrades nodig als iedereen het ook echt gaat gebruiken, maar het glas naar de individuele huizen kan het aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 25-06-2013 01:14 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
Raven schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:26:
Ziggo hekelt communicatie Reggefiber uit Rijssen

[...]

"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel" Sneller? Nee hoor, de upload is nog altijd véél lager dan bij glasvezel :/
Uit alles blijkt dat ze zich - terecht - zorgen maken. Voor ons als consument is dit uitstekend nieuws. Wel/niet snelle upload discussies daargelaten komen we op een punt dat die paar extra mbits het verschil niet per se maken - maar, prijs en kwaliteit wel. Na een jaartje gedoe over een laggende Ziggo verbinding stond ik met m'n glasvezel in de handen - wel met enige aversie, ik wil per se geen klant meer zijn van KPN, maar andere aanbieders hebben we hier nog niet op het glas.

Die upload zullen we hard aan moeten trekken en is inderdaad een flinke inhaalslag voor nodig - aan de andere kant geldt dat ook voor TV van KPN. In de tussentijd zal de prijs eerdaags wel een puntje van discussie worden in het hele ISP geweld. Heerlijk, eindelijk concurrentie 'op een kabel'.

Zie die busjes van Reggedfiber momenteel overal staan naast opgebroken stoepen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:08:
[...]

Daarover gesproken.. Ja, die 400Mbps mag dan in principe haalbaar zijn met 8 kanalen, maar Ziggo kan dat vermoedelijk niet aan de hele buurt aanbieden. Het kost namelijk 8 kanalen.

De frequenties boven de 862Mhz lijkt Ziggo niet te gebruiken. Laten we nu voor het gemak even zeggen dat Ziggo de verdere frequentieindelingen zou negeren (een Eurodocsis zou dat in principe best voor mogen schrijven, kabel is toch een gesloten systeem) dan heeft Ziggo van 50-862Mhz even 812Mhz aan bandbreedte wat gelijk staat aan 812/8=101,5 kanalen. Daarmee kunnen 12 gebruikers in een wijk aan 400Mbps downloaden.

Maar daar gaat televisie, kanaal 36 voor de VCR of soortgelijk en radio vanaf. Laten we even inclusief radio rekenen dan hebben we 862-108=754Mhz. 24 analoge zenders, blijft er 562Mhz over. Dat zijn krap 9 gebruikers in de wijk.

Dan nog 31 kanalen op dit moment voor digitale TV.. Blijft er 314Mhz over. Dat zijn 5 gebruikers in de wijk die met de volle 400Mbps kunnen downloaden. Tuurlijk, analoge TV gaat verdwijnen, maar krijgen we daar niet meer digitale kanalen voor terug?

En dan heb je nog geen internet upload, geen VCR kanaal en nog geen rekening gehouden met andere frequenties die Ziggo om welke reden dan ook niet gebruikt.

Dus hoewel Ziggo best een 400Mbps abonnement aan zou kunnen bieden is het onwaarschijnlijk dat Ziggo in staat zal zijn om dat aan iedereen aan te bieden. Natuurlijk is er overboeking, maar als in een hele wijk maar 5 gebruikers met de volle snelheid kunnen downloaden vraag ik me toch af of dat niet wat krap is.

Glas dan.. Geen enkel probleem om iedereen in de wijk 1Gbps aan te bieden. Er zijn misschien infrastructuur upgrades nodig als iedereen het ook echt gaat gebruiken, maar het glas naar de individuele huizen kan het aan.
Tegen de tijd dat het zover is hebben ze mogelijk al Docsis 3.1 ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik heb opeens veel ellende met het Ubee modem. Wifi klapt er regelmatig uit.
Verder vind ik de reikwijdte wel goed, maar de doorvoersnelheid echt belabbert. Kan niet eens 1080 streamen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Interferentie met andere wifi punten in je buurt? Dat was bij mij het probleem. Een ander kanaal kiezen was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik heb inSSider gedraaid en al op een ander kanaal gezet, het is ineens sinds gister.
Als ik hem weer op een ander kanaal zet.. bam even werken en na ongeveer 30 min. er weer uit.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:36
Doen jullie regelmatig modem pwc om te kijken of snelheid er doorheen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 15:56
Even een vraagje.

Laatste tijd heb ik een erg hoge ping bij mij thuis. Dit is alleen het geval wanneer ik een game aan het spelen ben (League of Legends op de Mac of Xbox Live). Bij Xbox live heb ik zelfs dat ik steeds gedisconnect wordt vanwege een waarschijnlijk te hoge ping. Bij LoL heb ik echt pinguitschieters naar de 999 waardoor online gamen er niet echt in zit.

Nu heb ik al het internet afgestruind naar wat oplossingen maar het enige waar het op neerkomt is een nieuwe modem en/of router aan te schaffen.

Mijn vraag is kan ik Ziggo benaderen voor een nieuwe modem/router?

Kennen jullie dit fenomeen?

ps. Internetten en downloaden zelf gaat gewoon prima, ook als ik pingtest of speedtest doe is mijn ping gewoon netjes onder de 30. Bij online gamen schiet hij ineens omhoog. En ja portforwarding voor Xbox live staat al aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
ljwilliam88 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:51:

1) Mijn vraag is kan ik Ziggo benaderen voor een nieuwe modem/router?

2) Kennen jullie dit fenomeen?
1) Ja dat kan jij.
2) Ja, je hebt blijkbaar internet niet goed genoeg afgestruind, want in dit topic wordt het vaak genoeg besproken. Als je deze en een paar voorgaande pagina's leest, kom je het vanzelf tegen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:23:
Doen jullie regelmatig modem pwc om te kijken of snelheid er doorheen is?
yup, elke dag =) Maar nog niks voor extra

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:43
Sinds vanochtend geen internet en telefonie meer. Router en modem functioneren normaal (alle lampjes aan), maar router krijgt WAN IP 0.0.0.0. Ziggo gebeld, er was blijkbaar genoeg reden om een monteur langs te sturen. Monteur belde net op dat er landelijk een storing is en hij bij ons niets zou kunnen doen en dat dit probleem naar boven komt als een modem opnieuw verbinding maakt (na uit/aan bijv.).

Op de site van Ziggo is het nu ook zichtbaar. We wachten dus maar ongeduldig af totdat het is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
mr.babek schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:33:
[...]

yup, elke dag =) Maar nog niks voor extra
Oke, dan denk ik dat dit echt pas vanaf 1 juli doorgevoerd zal worden. Normaal worden we 2/3 weken van te voren al verwend met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:47:
[...]

Oke, dan denk ik dat dit echt pas vanaf 1 juli doorgevoerd zal worden. Normaal worden we 2/3 weken van te voren al verwend met de upgrade.
Ik heb de upgrade nu al 1 week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ja hier ook merkte ik net. Even GIMP naar binnen gehaald met 7mb/s. 'Schrok' me dood, maar wel lekker :D

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Basekid schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Ik heb de upgrade nu al 1 week ofzo.
Er wordt duidelijk vermeld 'extra'.. Dus nog niemand die 150/15 heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
jezzer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:44:

Aan upload heb ik en zo beetje de rest van het volk geen r33t om het zo maar te zeggen.
Ik zit anders te wachten totdat ik glas kan nemen. Knal ik mijn NAS open en kan ik overal in NL films/series streamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EJPostema schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:51:
[...]

Ik zit anders te wachten totdat ik glas kan nemen. Knal ik mijn NAS open en kan ik overal in NL films/series streamen :D
EN jij denkt dat jouw NAS 100 of 150 Mbit upload aan kan? Of heb je een hele dure nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:06
Met 15Mbit upload kan je ook al veel filmmateriaal streamen naar een externe locatie, veel gebruikte formaten zo als MKV/H264 zouden geen enkel probleem moeten zijn

Ik krijg hier met 6Mbit upload een 720p MKV er net doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
nooberke schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:25:
Met 15Mbit upload kan je ook al veel filmmateriaal streamen naar een externe locatie, veel gebruikte formaten zo als MKV/H264 zouden geen enkel probleem moeten zijn

Ik krijg hier met 6Mbit upload een 720p MKV er net doorheen :P
Precies. Het is ook niet de bedoeling die 100mbit up vol te trekken. Maar een film streamen moet prima kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EJPostema schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:48:
[...]

Precies. Het is ook niet de bedoeling die 100mbit up vol te trekken. Maar een film streamen moet prima kunnen
Dan slaat je reactie nergens op want je suggereerde dat je daar glasvezel en 100mbit nodig voor hebt, maar aie extra is daar ook ruim voldoende voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:30:
[...]

Dan slaat je reactie nergens op want je suggereerde dat je daar glasvezel en 100mbit nodig voor hebt, maar aie extra is daar ook ruim voldoende voor.
Ruim voldoende?, als ie al nauwlijks 720p trekt? :') (6mbit/s excl overhead, goede 720p stream = 4mbit + 192kbit sound, ook nog rekening houden met eventuele VOIP, 24/7 apparaten die soms wat data de lucht instuurt)
Upload word steeds belangerijker, steeds meer mensen maken content(youtube filmpjes 1080p, cloud backup, foto's enzovoorts) en met hooguit 15mbit upload moet je pc haast een hele nacht aan laten staan om fotocollectie te backuppen, of een 1080p AVCHD filmpje van halfuur naar youtube te uploaden.

Kabel is echt niet klaar voor de toekomst ziggo, zeker niet met die belabberde upload.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:35:
Kabel is echt niet klaar voor de toekomst ziggo, zeker niet met die belabberde upload.
Er lijkt nog wel wat marge te zijn, bijvoorbeeld als in de toekomst analoge tv zou verdwijnen. De vrijgekomen bandbreedte kan dan o.a. aan verbetering van de upload worden besteed.
Was het trouwens niet zo dat glas soms helemaal geen glas genoemd mag worden omdat er in het hele traject nog steeds een paar meter koperdraad zit? Ik dacht zoiets gelezen te hebben... en een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Was het trouwens niet zo dat glas soms helemaal geen glas genoemd mag worden omdat er in het hele traject nog steeds een paar meter koperdraad zit? Ik dacht zoiets gelezen te hebben... en een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Dan hebben we het geloof ik over Ziggo met hun misleidende 98% (tm) glasvezel campagne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Zijn er meer mensen hier met de TP-Link WR1043ND? Ik heb op dit apparaat OpenWRT draaien, helemaal top i.c.m. Alles-in-1 Extra! Ik vraag me alleen af of ik straks een nieuwe router moet halen, omdat ik in de diverse WAN-to-LAN tests zie dat ca. 125Mbit de max is voor dit beestje! :'(

Is er iemand die hem toevallig in een testopstelling harder heeft laten lopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
dôh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:19:
Zijn er meer mensen hier met de TP-Link WR1043ND? Ik heb op dit apparaat OpenWRT draaien, helemaal top i.c.m. Alles-in-1 Extra! Ik vraag me alleen af of ik straks een nieuwe router moet halen, omdat ik in de diverse WAN-to-LAN tests zie dat ca. 125Mbit de max is voor dit beestje! :'(

Is er iemand die hem toevallig in een testopstelling harder heeft laten lopen? :)
Ik las ook al dat de WAN to LAN snelheid van de TP-Link niet echt geweldig is bij smallnetbulder.com. inderdaad zo rond de 122Mbit. Als de 150Mbit doorgevoerd is zal je TP-Link op zijn tenen moeten lopen, en eigenlijk te taag is. Eerst maar even testen, lijkt me. Wellicht is een andere router dan aan te raden. Ik heb afgelopen week een D-Link DIR-868L aangeschaft, met de nieuwe WIFi 802.11ac standaard. Deze heeft een WAN to LAN doorvoer van 924Mbit. Daar kunnen we wel een poosje mee vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:51:
[...]

Ik heb afgelopen week een D-Link DIR-868L aangeschaft, met de nieuwe WIFi 802.11ac standaard. Deze heeft een WAN to LAN doorvoer van 924Mbit. Daar kunnen we wel een poosje mee vooruit :)
Om er zeker van te zijn dat die 150 moeiteloos doorkomt heb ik mijn wndr3700v2 ingeruild voor een wndr4700. Er word veel geklaagd dat de ingebouwde fan teveel lawaai maakt, maar persoonelijk vind ik dat enorm mee vallen. Ergens volgende week een ssd erin proppen van 250gb dan ben ik de komende 3 jaar weer helemaal klaar voor eventuele nog hogere snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Grolsch schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:42:
[...]

Ik weet het merk niet, maar niet van de Gamma, een bekende van mij heeft professionele kabel en een professionele splitter gebruikt.

Aangezien ik 3 TV's heb zal ik dus deze moeten hebben:

http://www.allekabels.nl/...41/antenneversterker.html

Nu is deze niet retourgeschikt, is dat noodzakelijk :?
Ondertussen heb ik bovenstaande versterker gemonteerd en de signaalsterkte is van 20% naar 76% gegaan (kan ik zien via m'n Humax menu) en kheb nu overal duidelijk beeld!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Grolsch schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:47:
[...]

Ondertussen heb ik bovenstaande versterker gemonteerd en de signaalsterkte is van 20% naar 76% gegaan (kan ik zien via m'n Humax menu) en kheb nu overal duidelijk beeld!
Zo zie je dat goed spul ook echt wat oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

martinusz schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:11:
[...]

Verbaasd me eigenlijk wel. Iets wat in Nederland voor €16,95 aangeboden wordt verwacht ik niet veel meer dan een paar Dollar kosten om te produceren in China. Maar als het werkt is het wel interessant :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, Ik heb dus dit probleem dat mijn ping steeds piekt naar 3000 om de 5 seconde ik heb hier vooral last van als ik game. Dit vind ik natuurlijk onwijs irritant. Iemand enig idee wat er aan de hand is , p.s ik heb het nu al een week.

Dingen die ik al geprobeerd heb:
1. direct linken met modem/router nog steeds ping getest met Cmd
2. nieuwe modem/router
3. internet verhoging
4. Wifi Hotspot uitgezet

all deze dingen hebben niet geholpen heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:00:
Hey, Ik heb dus dit probleem dat mijn ping steeds piekt naar 3000 om de 5 seconde ik heb hier vooral last van als ik game. Dit vind ik natuurlijk onwijs irritant. Iemand enig idee wat er aan de hand is , p.s ik heb het nu al een week.

2. nieuwe modem/router
3. internet verhoging
4. Wifi Hotspot uitgezet

Andere computer proberen? Hoe is je bekabeling naar/van het modem? Zowel de coax als de UTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
martinusz schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:11:
[...]

fsfikke schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:24:
[...]

Verbaasd me eigenlijk wel. Iets wat in Nederland voor €16,95 aangeboden wordt verwacht ik niet veel meer dan een paar Dollar kosten om te produceren in China. Maar als het werkt is het wel interessant :)
Echt een denderende kwaliteit lijkt het met niet gezien de prijs.

ik maak dan ook geen gebruik van interactieve TV, maar normaal digitale TV (totaal 3 TV's).

Bij mij werkt het goed, dus een tip voor anderen welke last hebben van een slechte signaalkwaliteit, voor de € 16.95 kun je niet constant met Ziggo lopen te bellen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Grolsch schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:44:
[...]

[...]

Echt een denderende kwaliteit lijkt het met niet gezien de prijs.

ik maak dan ook geen gebruik van interactieve TV, maar normaal digitale TV (totaal 3 TV's).

Bij mij werkt het goed, dus een tip voor anderen welke last hebben van een slechte signaalkwaliteit, voor de € 16.95 kun je niet constant met Ziggo lopen te bellen.
Hoezo zou de kwaliteit niet goed zijn gezien de prijs :?
Kwaliteit meet je niet aan de prijs, maar aan het product zelf. Je geeft zelf aan dat het signal heel veel verbeterd is, dus het werkt goed, dus de kwaliteit is prima.
Prijs zegt helemaal niets, een HDMI kabel van 100 euro doet het echt niet beter dan die van 15 euro en zo zijn er nog 100 voorbeelden te noemen ;) Denk dat het merendeel van de producten uit China komen, alleen bij sommige staat er een merk op en daar betalen wij (te) veel voor, terwijl het geen reet kost.

Had zelf eerst zo'n gamma versterker, 12 euro geloof ik, nou die werkte maar magertjes, nu 1 van Hirschmann van ik geloof ook 16 of 17 euro en die werkt veel beter. Zelfde prijsklasse maar wel kwaliteitsverschil.

Gisteren belden mijn ouders dat ze nu ook naar Alles in 1 overstappen, hebben nu geloof ik Online (oude Orange), maar gaan nu naar het basis AI1 pakket, dat is een mooie verbetering.
Eens kijken of bij hun de overstap ook zo soepeltjes verloopt als bij mij zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 22:12

servies

Veni Vidi Servici

martinusz schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:56:
[...]

EN jij denkt dat jouw NAS 100 of 150 Mbit upload aan kan? Of heb je een hele dure nas?
Als een NAS dat niet kan halen is het de naam NAS niet waardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 21:25

rally

Deyterra Consultancy

Met Servies:
Een beetje NAS moet met gemak 100-150Mbit aan upload aan kunnen.
Ik heb thuis een QNAP die (intern) al met gemak 550-600Mbit aan kan en zelfs peieken van 850-900Mbit (op een Gigabit netwerk).

Via Plex kan ik dan ook perfect films streamen (720), maar met een hogere upload zou 1080p geen probleem meer moeten zijn (voor 95% van mijn collectie).

Overigens gebruik ik de upstream voor het streamen van films van onze dochter naar mijn ouders en schoonmoeder. Dat is allemaal opgenomen in 1080p, dus ik had eigenlijk gehoopt op 20Mbit up, maar 15 is al beter dan niets.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 11-10 18:55

Arno

PF5A

Na bijna zeven weken frustratie en gezeik om mijn glavezel aansluiting verhuisd te krijgen (ReggeFiber is echt een bedrijf uit het vorige millenium qua klantvriendelijkheid en meedenken) loop ik serieus te denken aan een Ziggo lijn. Nu ben ik al jaren weg bij Ziggo (destijds @Home) en ik heb geen idee hoe de kwaliteit en service tegenwoordig is. Ik ben ook benieuwd of ze nog bepaalde poorten blokkeren etc.

Ik heb/had bij OnsBrabantNet een 100/100 abonnement met telefonie en HD televisie (IP en coax) inclusief recorder en als ik bij Ziggo een vergelijkbaar pakket afneem, ben ik benieuwd of ik dezelfde kwaliteit behoud. Zou de HD recorder (de Amigo) overgezet kunnen worden?

Sowieso iemand ervaringen uit regio Den Bosch?

[ Voor 4% gewijzigd door Arno op 26-06-2013 14:58 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ziggo is qua prijs/kwaliteit verhouding prima in orde. Internetverbinding is erg stabiel, iig bij mij wel. De Amino kan je niet gebruiken op het Ziggo netwerk omdat de Amino voor IPTV geschikt is en Ziggo gebruikt DVB-C. Maar als je nieuwe alles-in-een klant wordt, dan krijg je de decoder gratis of een recorder tegen een goede prijs. Ook kan je eventueel een CI+ module in je TV schuiven (als deze dat ondersteund), waarbij de noodzaak voor een aparte decoder vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mijn televisie's ondersteunen CI+, maar ik weet niet of ze Ziggo gecertificeerd zijn. Daar heb ik destijds geen aandacht aan besteed. Wel jammer dat de Amino niet gebruikt kan worden, ik had een TV op IPTV HD en een op coax HD. Moet ik weer een CI+ en een extra kaartje gaan regelen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arno schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:58:
Na bijna zeven weken frustratie en gezeik om mijn glavezel aansluiting verhuisd te krijgen (ReggeFiber is echt een bedrijf uit het vorige millenium qua klantvriendelijkheid en meedenken) loop ik serieus te denken aan een Ziggo lijn. Nu ben ik al jaren weg bij Ziggo (destijds @Home) en ik heb geen idee hoe de kwaliteit en service tegenwoordig is. Ik ben ook benieuwd of ze nog bepaalde poorten blokkeren etc.

Ik heb/had bij OnsBrabantNet een 100/100 abonnement met telefonie en HD televisie (IP en coax) inclusief recorder en als ik bij Ziggo een vergelijkbaar pakket afneem, ben ik benieuwd of ik dezelfde kwaliteit behoud. Zou de HD recorder (de Amigo) overgezet kunnen worden?

Sowieso iemand ervaringen uit regio Den Bosch?
De helpdesk van Ziggo is een ramp als er iets meer bij komt kijken dan het resetten van de modem. Probeer bij problemen contact te zoeken met webcare via Twitter of de Ziggo mensen die op http://ziggo-gebruikers.nl rondzwerven.

Voor zover ik weet wordt alleen poort 25 uitgaand (inkomend niet meer schijnt het) geblokkeerd en een vergelijkbaar pakket hebben ze niet. Zelfs het meest dure abo heeft maar een upload van 15Mb, als je daar om geeft ;)

Maar als het werkt, werkt het prima :)

* Raven is klant geweest vanaf het moment dat Z3 nog 25Mbit en Ziggo nog @home was, tot een kleine 2 jaar terug. Toen heb ik een 35/35Mb (ondertussen verhoogd naar 50/50) glasvezel abo aangevraagd.

Maar uhm, volgens mij is een verbinding verhuizen nooit makkelijk. Denk dat het beter is op het nieuwe adres een abo aan te vragen en dan oude stop te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 26-06-2013 15:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Arno schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:13:
Mijn televisie's ondersteunen CI+, maar ik weet niet of ze Ziggo gecertificeerd zijn. Daar heb ik destijds geen aandacht aan besteed.
Ik weet niet of je deze al gezien had, maar just in case: https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Raven schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:22:
Maar uhm, volgens mij is een verbinding verhuizen nooit makkelijk. Denk dat het beter is op het nieuwe adres een abo aan te vragen en dan oude stop te zetten.
Daar ben ik nu dus al 7 weken mee bezig :/
Zal eens kijken, thnx :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Raven schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:22:
Niet helemaal mee eens, ik heb door omstandigheden 2x mijn ziggo verbinding moeten verhuizen in 7 maanden en dat ging echt vlekkeloos.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik heb ook tweemaal mijn glasvezelverbinding van Lijbrandt verhuisd, dat ging ook allemaal keurig netjes. Ziggo zelf heb ik nooit verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een paar jaar terug verhuisd en had door ziggo's schuld 3 weken geen internet/TV, dus hier wat minder goede ervaringen ;w Uiteindelijk was een nieuw abbo nemen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Arno schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:58:
Ik ben ook benieuwd of ze nog bepaalde poorten blokkeren etc.
Dat is voor de verandering gewoon terug te vinden bij Ziggo zelf: https://static.ziggo.nl/i...nInternet_tcm14-28045.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ok dank, weinig blokkeringen dus :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Wat kan je naast selecteren van een channel met zo min mogelijk andere signalen nog meer doen om je wifi snelheid op te krikken ik heb op 2-3 meter afstand van mijn modem nog steeds maar +/-25mbit (van de huidige 80 die ik via een kabel makkelijk haal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Heeft het apparaat waarmee je de wifi gebruikt wel 'n'-ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik ben recent verhuist dus ik heb een gloednieuw cisco modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Nee ik bedoel het andere apparaat, dus notebook of tablet of wat het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
yep, op wifi netwerk bij me ouders haal ik ook gewoon moeiteloos 60mbit (all in one plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Hmm vreemd, dan zou ik het ook niet weten. Mijn suggestie was wel erg simpel, maar je zal er maar net overheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
rally schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:04:
Met Servies:
Een beetje NAS moet met gemak 100-150Mbit aan upload aan kunnen.
Ik heb thuis een QNAP die (intern) al met gemak 550-600Mbit aan kan en zelfs peieken van 850-900Mbit (op een Gigabit netwerk).
Mijn Pentium 3 laptop die ik misbruik als NAS/PVR kan ook gewoon tegen de 100mbit voltrekken.. Want de netwerkkaart is niet sneller.

Je zou toch hopen dat een NAS het niet slechter doet..
Arno schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:13:
Mijn televisie's ondersteunen CI+, maar ik weet niet of ze Ziggo gecertificeerd zijn. Daar heb ik destijds geen aandacht aan besteed. Wel jammer dat de Amino niet gebruikt kan worden, ik had een TV op IPTV HD en een op coax HD. Moet ik weer een CI+ en een extra kaartje gaan regelen.
Een IPTV recorder heb je inderdaad niets aan.

Tip: bel Ziggo, zeg dat je glasvezel hebt en overweegt naar Ziggo over te stappen. Ik gok dat je minstens een gratis recorder krijgt. Nieuwe klanten verwelkomen ze graag. Of wees gewoon brutaal, als je zegt "als ik een gratis CI+ module en een recorder krijg dan stap ik over" zal het me nog niet eens verbazen als je ze gewoon krijgt. Ziggo verliest hard klanten in glasvezelgebied..

Brotip: niet al te hard door laten schemeren dat je je glas kotsbeu bent. :+
Crazyanz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:11:
Wat kan je naast selecteren van een channel met zo min mogelijk andere signalen nog meer doen om je wifi snelheid op te krikken ik heb op 2-3 meter afstand van mijn modem nog steeds maar +/-25mbit (van de huidige 80 die ik via een kabel makkelijk haal).
40Mhz channel width aanzetten. Kan overigens tot instabiliteit leiden, maar je kan het proberen.

5Ghz is natuurlijk nog beter, daar heb je minder interferentie, maar je apparatuur moet het ondersteunen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 26-06-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:11:
[...]

Andere computer proberen? Hoe is je bekabeling naar/van het modem? Zowel de coax als de UTP?
Ik heb een andere computer geprobeerd daar heb ik hetzelfde probleem, de bekabeling is met utp via switchboxes mijn Computer in. Coax is direct in mijn modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat zijn die (oude) Ubee adapters toch gaar. Tweede die binnen een jaar defect is. Gelukkig nog een universele liggen, Ziggo stuurt weer een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
http://www.nu.nl/tech/351...hotspots-samenvoegen.html

Dat zou mooi zijn! Dan hoef je je mobiele internet amper nog te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

W3ird_N3rd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:50:
Tip: bel Ziggo, zeg dat je glasvezel hebt en overweegt naar Ziggo over te stappen. Ik gok dat je minstens een gratis recorder krijgt. Nieuwe klanten verwelkomen ze graag. Of wees gewoon brutaal, als je zegt "als ik een gratis CI+ module en een recorder krijg dan stap ik over" zal het me nog niet eens verbazen als je ze gewoon krijgt. Ziggo verliest hard klanten in glasvezelgebied..
:D

Zou dan echt zo werken? Natuurlijk is die HD recorder nu 50e bij nieuwe klanten, maar als ik die en evt de CI+ kan besparen :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30
Jammer trouwens dat ik met hotspots geen 5GHz kan gebruiken. Ik kon daarmee de 96Mbit halen over de wifi dus dat is best netjes. Passtrough functie werkt trouwens bij mij met de nieuwe firmware en greasemonkey scriptje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

XoReP schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:01:
Jammer trouwens dat ik met hotspots geen 5GHz kan gebruiken. Ik kon daarmee de 96Mbit halen over de wifi dus dat is best netjes. Passtrough functie werkt trouwens bij mij met de nieuwe firmware en greasemonkey scriptje :)
Hotspots hebben toch maar een download van max. 10 Mbps? Dan heb je (los van het mindere bereik) sowieso niets aan 5 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, het was precies zoals ik al dacht dat het zou lopen.

Hotspots hebben wij afgezegd / uitgezet. Kijk ik vandaag, en was het zonder mijn medeweten gewoon weer aan gezet. Onbetrouwbaar dus. Nu maar weer via de site uitgezet. Ga het vanaf nu in de gaten houden. We hebben niet voor niets alles bekabeld, we hebben nl. geen zin in signalen in onze buurt.

Als Ziggo weer zonder meeweten wifi aan zet, dan zet ik de ubee in een geaard koekblik (of sloop de wifi antenne eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30
Exorcist schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:18:
[...]

Hotspots hebben toch maar een download van max. 10 Mbps? Dan heb je (los van het mindere bereik) sowieso niets aan 5 GHz.
Ik bedoelde het prive SSID en met het 120(150) abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:23:
Naja, het was precies zoals ik al dacht dat het zou lopen.

Hotspots hebben wij afgezegd / uitgezet. Kijk ik vandaag, en was het zonder mijn medeweten gewoon weer aan gezet. Onbetrouwbaar dus. Nu maar weer via de site uitgezet. Ga het vanaf nu in de gaten houden. We hebben niet voor niets alles bekabeld, we hebben nl. geen zin in signalen in onze buurt.

Als Ziggo weer zonder meeweten wifi aan zet, dan zet ik de ubee in een geaard koekblik (of sloop de wifi antenne eruit).
Aluhoedjesmensen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:40

Coach4All

I'm a Coach 4 All

...... We hebben niet voor niets alles bekabeld, we hebben nl. geen zin in signalen in onze buurt.

Jullie hebben ook geen magnetron, dect telefoon, wifi bereik via de buren, etc?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ThinkPadd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:47:
http://www.nu.nl/tech/351...hotspots-samenvoegen.html

Dat zou mooi zijn! Dan hoef je je mobiele internet amper nog te gebruiken :P
Vooralsnog zie ik die hotspots nergens. Ook in de auto of trein zul je er weinig aan hebben (al heeft de trein eigen wifi). Maargoed, het idee is geweldig - levert directe harde concurrentie op voor de mobiele aanbieders. Alleen aangezien de kabelklanten massaal glas nemen kan de dekking zo laag worden dat het meer een noviteit is, dan een betrouwbare dienst - je bent immers afhankelijk van andere klanten.

Overigens update van het front: Mijn pingspike problemen waar men al maanden mee bezig is, zijn terug. Er mag nu voor de derde keer een monteur komen - ze hebben blijkbaar geen idee, ook al is al vastgesteld dat het probleem er ook is als ik GEEN apparatuur aansluit. Wordt er moedeloos van.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van wat je vind van mensen die geen 'straling' willen, als Ziggo die shit gewoon aanzet ook als je expliciet aangeeft dit niet te willen is natuurlijk gewoon fout.
Die van mij mogen ze voor dat wifiverhaal wel gebruiken, heb toch mijn eigen (sterkere) router en daarmee subnet dus heb geen security zorgen verder. :) Als ik maar geen gezeik krijg met kanaalverdeling o.i.d. op mijn eigen router omdat die van Ziggo ook lekker staat te zenden. Daar heb ik geen trek in.
Vind de mensen die zich zorgen maken over WiFi signalen ook een beetje apart verder maargoed. Mens moet wat te doen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk wou ik wifispots op mn modem ook aan hebben, helaas is dat kreng met bridge uit onwerkbaar(Goede cisco router erachter ftw, hoewel die het ook niet echt meer kan hebben met 56 clients!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:42:
Eigenlijk wou ik wifispots op mn modem ook aan hebben, helaas is dat kreng met bridge uit onwerkbaar(Goede cisco router erachter ftw, hoewel die het ook niet echt meer kan hebben met 56 clients!)
Moet de routerfunctie van Ubee perse aanstaan dan? Want ik heb dat inderdaad uit laten zetten en er een Cisco router aan hangen.
Kan je dan nog wel gebruik maken van dat hotspotverhaal of moet je dan door hoepels om je eigen router werkend te krijgen op hun brakke onzinrouter om dat te mogen?
Las ergens dat het uitzetten van dit verhaal namelijk ook je toegang tot die dienst ontzecht. (niet onterecht, maar in dit geval geen onwil, zou het jammer vinden maar ga niet hun routerfunctie gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:53

Je mag spullen van een ander niet slopen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:46:
[...]

Moet de routerfunctie van Ubee perse aanstaan dan? Want ik heb dat inderdaad uit laten zetten en er een Cisco router aan hangen.
Kan je dan nog wel gebruik maken van dat hotspotverhaal of moet je dan door hoepels om je eigen router werkend te krijgen op hun brakke onzinrouter om dat te mogen?
Las ergens dat het uitzetten van dit verhaal namelijk ook je toegang tot die dienst ontzecht. (niet onterecht, maar in dit geval geen onwil, zou het jammer vinden maar ga niet hun routerfunctie gebruiken)
Dat klopt als je zelf geen hotspot aan hebt gezet, kan je ook geen gebruik maken van de hotspots van andere abonnees. Als je dus de modem in bridge modus heb gezet, kan je hotspot niet aan staan. De enige uitzondering hier op is dat mensen die nog een oude modem hebben zonder wifi wel gebruik kunnen maken van de hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADDG schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:24:
[...]

Dat klopt als je zelf geen hotspot aan hebt gezet, kan je ook geen gebruik maken van de hotspots van andere abonnees. Als je dus de modem in bridge modus heb gezet, kan je hotspot niet aan staan. De enige uitzondering hier op is dat mensen die nog een oude modem hebben zonder wifi wel gebruik kunnen maken van de hotspots.
Dat is dan mieters jammer. Ik heb die router van hun namelijk uitstaan om het feit dat het een zwaar onstabiel apparaat is, als ik dat moet gaan gebruiken i.c.m. mijn Cisco die ook ongetwijveld last gaat hebben van de brakheid van de onboard router (valt onder belasting geregeld uit) en dan heb ik meer gedoe dan het waard is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozzynator schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Goh,

ben jij toezichthouder, of anderszins een moraalridder ?

Tussen wat kan en wat mag zit een wereld van verschil. En als ze achteraf een nieuwe willen krijgen ze een nieuwe hoor. Dat kan er best vanaf. Maar in de tussentijd moeten ze de opgave van de klant wel respecteren, en zo lang ze dat niet doen ben ikvan mening dat ik maatregelen kan treffen om zeker te stellen dat ze onze keuze respecteren.

Sowieso interessante reacties op een mening van de anderen hierboven. Stel je voor dat je kritisch bent, tegenover de hotspots.

En dan nog: Aluhoedjes of magnetron drogredenen
- Nee we hebben geen magnetron. Niet nodig, ik heb een goede oven en een inbouw stoomoven. Bovendien is een magnetron zodanig beschermd dat de electromagnetische straling er niet uit komt. Dus het is niet eens een geldig argument.
- Aluhoedjes: Interessante drogreden. Het houdt ook een waarde-oordeel in, wat meer zegt over jouw capaciteit je in een ander in te leven dan dat het iets over die ander zegt. Maar goed: Het heeft werkelijk niets te maken met gezondsheidsaspecten. In een appartementencomplex als de onze is het sowieso al een chaos wat wifisignalen betreft. Ik heb wifi niet nodig, en er zijn zoveel ubees in de omloop om ons heen dat mijn hotspot signaal niets zal toevoegen. Dus zet ik het liever uit. Scheelt weer een tweetal overlappende signalen in de buurt. Ik heb alles gewoon bedraad. Bovendien heb ik totaal geen financiele moeite met het betalen voor mn 3g/4g abonnement wat prima voldoet.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:16:
[...]

Goh,

Tussen wat kan en wat mag zit een wereld van verschil.
Dan geef je adres door, kom ik van het weekend je stoomding uit de keuken slopen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
ozzynator schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Jezus Christ superstar in de bocht O-) :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 16:27

AMDFreak

Intel is zo..

Even heel iets anders, inmiddels is bij mij (2713) de internet snelheid verhoogd :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
AMDFreak schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:40:
Even heel iets anders, inmiddels is bij mij (2713) de internet snelheid verhoogd :)
Als het z1/z2/a1e basis betreft dan is het oud nieuws;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ozzynator schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:58:
[...]
Dan geef je adres door, kom ik van het weekend je stoomding uit de keuken slopen.
"Je mag spullen van een ander niet slopen." Dat zijn je eigen woorden, mag het nu wel of mag het nu niet? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
welk pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Arno schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:56:
[...]
:D

Zou dan echt zo werken? Natuurlijk is die HD recorder nu 50e bij nieuwe klanten, maar als ik die en evt de CI+ kan besparen :P
Zie bijvoorbeeld deze reactie van een glasklant, als je nu glas hebt is er blijkbaar veel mogelijk:
Pinjataaa schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:04:
Ziggo is echt druk bezig met klanten binden zeg.
Ik ben nu een jaartje bij ze weg, ik zit nu op glasvezel.
Nu heb ik de volgende aanbieding gekregen:
Interactieve HD ontvanger + HD recorder + 12 maand 25% korting
Óf
Samsung Tab 2 (7.0) + 12 maand 25% korting
Óf
12 maand 50% korting

Best wel een leuke aanbieding dus!

Mijn ervaringen met Ziggo waren altijd erg goed, heb dan ook altijd spijt gehad van mijn overstap naar glasvezel. Zowel TV als internet zijn zoveel malen stabieler dan glasvezel.
En ik wil graag weer een CI+ module, wat is dat nu een gemis zeg!
Laat ons weten wat je weet los te peuteren. :) Als je gewoon vraagt naar de aanbieding waar je hier over leest en zegt "doe mij die ook maar" kan het best dat je het krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 27-06-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja 'slopen' was wss mijn fout. Meestal is het een kwestie van het losmaken van de verbinding naar de ingebouwde wifi-antenne, en dat is vaak even makkelijk weer aangesloten. Geen kwestie van slopen dus.

En zolang ziggo de hotspot niet zonder mededeling weer aanzet is er helemaal niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zouden toch ook wijzigingen komen in het tv-pakket. O.a. paarden TV zou erbij komen, maar per wanneer is dat? Geldt dat voor alle pakketten (ik heb AiE Basis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 16:23

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:15:
Er zouden toch ook wijzigingen komen in het tv-pakket. O.a. paarden TV zou erbij komen, maar per wanneer is dat? Geldt dat voor alle pakketten (ik heb AiE Basis).
Die zenders zijn er al bij gekomen. Allen in het TV extra pakket.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

RMX

Heeft er iemand ervaring met nieuwbouw woningen?
Mijn huis is zojuist opgeleverd, en ik vroeg me af of ik bijvoorbeeld een smartcard kan gebruiken van mijn ouders. Zou de lijn open staan? Of hun site staat van wel namelijk. Iemand die dit weet? Want dan hoef ik alleen een installatiepakket aan te vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Mijn huis is zojuist opgeleverd, en ik vroeg me af of ik bijvoorbeeld een smartcard kan gebruiken van mijn ouders. Zou de lijn open staan? Of hun site staat van wel namelijk. Iemand die dit weet? Want dan hoef ik alleen een installatiepakket aan te vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Bij mijn nieuwbouwwoning deed het analoge signaal van Ziggo het al gelijk en ook de smartcard van m'n vorige huis trouwens.

[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 28-06-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Top Tiguan! Ik ga het eens proberen dan. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 18:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

ADDG schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:24:
[...]

Thnx voor de info. Ik zag al te kijken om naar een andere modem voor de hotpots. Ik wil daar wel gebruik van maken, maar wij hadden nog een oude cisco modem. In de test periode kon ik niet mee doen. Dus ik had de hotspots al wat opgegeven.

Maar ik kijk nu en ik heb gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord. Daar ben ik wel blij mee, ik kan de cisco modem (zonder wifi) houden die hier perfect werkt en ik kan gebruik maken van de hotspots. Dus een nieuwe modem is compleet overbodig.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
RMX schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:12:
Vorig jaar had ik ook direct al signaal terwijl mijn contract nog niet in was gegaan bij mijn nieuwbouwhuis. Als analoog werkt en je hebt een smartcard van iemand met een contract dan moet dat ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
meestal sluiten ze nieuwbouw gewoon aan en heb je signaal voor tv. Na een paar weken nemen ze dan contact op of je abonnee wilt worden en zo niet, gaat het signaal er af.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, sinds gisteren, 2,5 MBit meer bandbreedte. Ik vermoed ter voorbereiding op de wifi-hotspot die over enkele weken (bron Ziggo) op mijn modem ingesteld gaat worden. Hebben meer Ziggo klanten hier gemak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thr!lls
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05-2023
Na een week lang contact met de Webcare Twitter van Ziggo werd mij aangeraden de klantenservice te bellen. Uiteindelijk alles doorlopen en komt er aankomende dinsdag een monteur langs die mijn verbinding onder de loep gaat nemen. :)

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Thr!lls schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:54:
Na een week lang contact met de Webcare Twitter van Ziggo werd mij aangeraden de klantenservice te bellen. Uiteindelijk alles doorlopen en komt er aankomende dinsdag een monteur langs die mijn verbinding onder de loep gaat nemen. :)
Bij mij ook. Voor de derde keer. Kansloos gedoe, ze hebben gewoon geen idee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:16
Even een crosspost uit het Ziggo gebruikersforum. Niet onbelangrijk lijkt mij voor mensen die het modem in semi-bridge oftewel passthrough hebben staan....
--------------------------------------------------------------------
16 juni 2013, 21:04
Flipswix
Junior Member

[EWV3200] Semi-Bridge/Passthrough en Ziggo WiFiSpots
Hallo,

Ik heb geen vraag maar echter een tip voor mensen die zich kunnen herkennen in mijn probleem, ik heb het namelijk opgelost.

Ik heb na een aantal dagen experimenteren gevonden dat er problemen ontstaan wanneer je een router of uberhaupt een mac-adres in Semi-Bridge modus invult en Ziggo WiFiSpots tegelijkertijd hebt aan staan.

Dit zorgt er voor dat ieder apparaat die achter het apparaat is aangesloten waarvan het mac-adres in de options tab is ingevuld problemen krijgt met het openen van webpagina's. Het apparaat zal nog steeds een mac-adres toegewezen krijgen en zal alles openen wat niet direct een HTTP protocol heeft. Echter wanneer je bijvoorbeeld een stream via itunes/wmp wil openen of een webpagina wilt bezoeken zal je geen of nauwelijks gehoor krijgen.

Althans, dit was bij mij het geval. Ik heb het opgelost door Ziggo WiFiSpots uit te schakelen.

De passthrough of semibridge is trouwens gewoon in te schakelen, ook bij Ubee EWV3200 routers van de nieuwste firmware door met greasemonkey een script te draaien om een mac adres in te vullen. Meer info hierover is dankzij xnpu beschikbaar, zie deze post: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...2&postcount=71

Ik vermoed dat de gebrekkige werking ontstaat doordat het WAN IP van het apparaat die in semi-bridge staat ook wordt gebruikt voor de ziggo WiFiSpots o.i.d. Ik weet echter niet zeker waarom het zo is. Hopelijk heb ik hier iemand kunnen helpen die een vergelijkbaar probleem heeft gekend.

Gisteren, 11:01

rowicom
Junior Member

Ziggo Internet: all in one plus

Ik had gisteren precies hetzelfde. Ooit een keer mijn eigen TP-Linkrouter in passthrough oftewel semi-bridge mode in de Ubee ingegeven. Na een aantal software-updates van de Ubee was de passthrough optie niet meer zichtbaar in de user-interface, maar het werkte nog wel als zodanig. Lekker belangrijk, dacht ik bij mezelf, als ik er niet meer bij kan.
Totdat Ziggo gisteren de hotspots activeerde. Plotseling geen internet meer, zeiden ze thuis. Het bleek mij dat ik nog wel gewoon kon pingen naar Google bijvoorbeeld (8.8.8.8) maar geen enkele webpagina meer kon oproepen. Omdat ik al dacht dat het met de om zeep geholpen passthrough te maken zou kunnen hebben, heb ik het mac-adres van mijn TP-Link router veranderd en voila: ik kon alles weer. Ik had nu op mijn eigen router geen direct Ziggo IP-adres meer, maar een adres van de Ubee-router, namelijk 192.168.178.xx. We hadden weer internet dus.
Echter, ik wil de hotspot-functionaliteit van Ziggo niet uitzetten. En daarbij heeft Ziggo nu ook een handleiding online om je eigen router als DMZ in de Ubee te zetten. Dan heb je weliswaar nog steeds geen direct IP-adres van Ziggo, maar de meeste routerfuncties van de Ubee omzeil je dan. Makkelijk met port-forwarden en zo.
Wat ik dus morgen maar ga doen is de Ubee naar fabrieksinstellingen terugzetten, zodat de (nu onzichtbare) passthrough-tabel leeg gemaakt wordt.
Vraag: kan ik vanuit het menu van de Ubee gewoon kiezen voor 'fabrieksinstellingen'? Is dat voldoende of moet ie een hard reset met een paperclip hebben? En als ik dat gedaan heb: komt alles dan gewoon weer terug in default waardes en doet de basisfunctionaliteit (internet) het dan gewoon weer? Of moet ik weer activeren en zo? //
Laatst gewijzigd door rowicom; Vandaag om 13:29

Vandaag, 13:37

rowicom
Junior Member

Ziggo Internet: all in one plus

Vandaag dan het modem softwarematig naar fabrieksinstellingen terug gezet. Vanuit de gebruikersinterface dus. De passthrough-tabel wordt niet geflushed, want mijn TP-Link router kreeg gewoon weer een 84.xxx.xxx.xxx adres van Ziggo en http-verkeer was niet mogelijk. Uiteraard zowel de modem als de TP-Link een aantal keren spanningsloos gemaakt. Alle andere instellingen in de Ubee waren wel weer terug op default-waarden.
Daarna mijn TP_Link voorzien van een mac-adres van een defecte router die hier nog in de doos met af te voeren spullen ligt en hopla: een ip-adres van de Ubee en alle werkte weer.

Hoe kan het dat die passthrough-tabel niet geleegd wordt na een reset? Zal dat wel gebeuren als ik 'm hardwarematig reset met het knopje bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 16:44
Mag je hier ook je ongenoegen uiten? Bedenk een heleboel scheldwoorden: Vandaag is dag 1 bij Ziggo en nu al spijt: 3 medewerkers aan de lijn en bij de 3e toen deze vroeg of ik klant bij hun was en ik een diepe zucht slaakte en zei daar nu al spijt van te hebben werd de verbinding verbroken.
Gloeiendegloeiende, als het fout gaat..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe testen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:41

Leejow(saait)

Blater

ebk71 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:03:
Mag je hier ook je ongenoegen uiten? Bedenk een heleboel scheldwoorden: Vandaag is dag 1 bij Ziggo en nu al spijt: 3 medewerkers aan de lijn en bij de 3e toen deze vroeg of ik klant bij hun was en ik een diepe zucht slaakte en zei daar nu al spijt van te hebben werd de verbinding verbroken.
Gloeiendegloeiende, als het fout gaat..........
Ongenoegen uiten mag altijd. Het zou echter wel constructiever zijn als je vermeld wat je probleem is en hoe je hoopt dat het opgelost wordt, of dat je een vraag poneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
iemand ervaring met "e06-4 smartcard defect"
eens in de zoveel tijd heb ik hier last van.
gaat na een paar dagen weer over of ik moet alles resetten dan werkt het soms ook weer.

flinkt irritant :(

edit.

en 30 min later doet hij het weer 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door fespen op 28-06-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 16:44
Leejow(saait) schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:36:
[...]

Ongenoegen uiten mag altijd. Het zou echter wel constructiever zijn als je vermeld wat je probleem is en hoe je hoopt dat het opgelost wordt, of dat je een vraag poneert.
Je hebt helemaal gelijk.

- Smartcard telefonisch geactiveerd. Foutmelding E16
- Na mislukte sessie met klantenservice smartcard nog een keer via internet geactiveerd, werkt nog steeds niet.
- Webmail deed het niet, inmiddels wel.(kreeg een adresboek foutmelding en pagina sloot weer)
- Het verhaal van de klantenservice m.b.t. de smartcard was: Ik kan deze nu activeren maar dat duurt max 5 werkdagen. Ik:huh? U kunt ook morgen bellen dan gebeurt dat binnen 48 uur. Ik: kan alleen maar gestamel uitbrengen helemaal na de mededeling dat mijn order nog in behandeling is terwijl het abo al wel geactiveerd is.
Kortom: Laat je abo altijd op een maandag ingaan, en sluit de boel pas op een woensdag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
fespen schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:49:
iemand ervaring met "e06-4 smartcard defect"
eens in de zoveel tijd heb ik hier last van.
gaat na een paar dagen weer over of ik moet alles resetten dan werkt het soms ook weer.

flinkt irritant :(

edit.

en 30 min later doet hij het weer 8)7
Vuile contacten? Of misschien wel echt defect.

Ik heb ook een defecte smartcard, niet van Ziggo though..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V195fV4kZiLzltd8Hktld31Y/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 15:56
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 02:00:

2. nieuwe modem/router
3. internet verhoging
4. Wifi Hotspot uitgezet

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels het topic doorgelezen maar niemand lijkt de oplossing te hebben helaas :(
Pagina: 1 ... 35 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]