Vraagje,
ik ben op zoek naar een nieuwe provider. De ondersteuning van Ziggo is gewoonweg dramatisch. Laat ik het uitleggen.
Ik ben in 2009 gaan samenwonen, en heb toen Ziggo alles in 1 genomen.We kregen een Ubee modem, die gewoonweg niet goed werkte. De monteur in ons huis, de ziggo helpdeskers zeiden allemaal "We weten dat deze modems niet goed werken op ons netwerk, en ze worden zsm vervangen."
2 Weken lang, 5 minuten internet, en daarna schoot de Ubee in een reset boot. Constant "Ja we gaan hem vervangen, maar dat gaat u X kosten" Uiteindelijk na veel gezeik een filter (oid? extra dingetje tussen kabel en modem) er op gegooid door monteur.
Nu gaat het voor de rest goed, echter de volgende issues;
1.) Cisco reciever(Cisco 8455DVB ), werkt goed. Echter bij het openen van EPG, of naar opgenomen TV opnames blijft het compleet hangen. Alleen het stekker eruit halen en dan weer power geven lost het op.
Ziggo? "Ja meneer, dan moet u een nieuwe HDMI kabel hebben" haha.. wat grappig. Ik heb uiteindelijk de Cisco getest bij mijn ouders (ook ziggo, zelfde pakket), en raad eens? precies hetzelfde probleem. Ziggo houdt vol dat het mijn probleem is, en dat ik maar een nieuwe moet kopen.
2.) TV abonementen, we hadden 2x een pakket ernaast, en allebei? Werden vorige week opeens zonder informatie geannuleerd. Bellen levert op "Dit klopt, door zenderwijzigingen moet u zich opnieuw opgeven voor de extra zenders" En we worden er wel vol voor berekend. Ziggo blijft volhouden dat dit gewoon klopt.
3.) Internet is drastisch lager dan ze aangeven. Ik haal met moeite 500 kb/s.
Hierdoor zit ik rustig te kijken naar eventueel overstappen. Echter zit ik nu tussen KPN en Ziggo te twijfelen. Mijn twijfels
a.) Trager internet -> Internet schijnt minder stabiel te zijn
b.) TV schijnt mindere kwaliteit te hebben?
Heeft iemand wat info hierover?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."