ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Als je een goede versterker gebruikt mag de door jou gewenste opstelling geen probleem zijn. De af-bouw kabel is vaak prima (zeker bij een recente woning), en zoals gezegd zijn de contactdozen ook goed.Ophidian schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:50:
Aha, ben natuurlijk wel afhankelijk van de kabel die in de muur ligt. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat te doen. Als ik Ziggo neem en straks een en al ellende heb, dan ben ik verder van huis
Je modem moet wel in de meterkast, anders is het vragen om problemen.
Vroeger heb ik het modem ook in de woonkamer gehad... Geen enkel probleem...Timmert schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:53:
[...]
Als je een goede versterker gebruikt mag de door jou gewenste opstelling geen probleem zijn. De af-bouw kabel is vaak prima (zeker bij een recente woning), en zoals gezegd zijn de contactdozen ook goed.
Je modem moet wel in de meterkast, anders is het vragen om problemen.
Mits het ervoor niet gesplitst is en de kabels fatsoenlijk zijn
Vroeger, voordat er ED3 modems kwamen, kon dat prima. Sterker nog, vaak was het zelfs geen probleem om het modem op zolder te zetten. Tegenwoordig is de techniek allemaal wat gevoeliger, en is een dergelijke situatie niet meer aan te raden. Bovendien is er hier geen spraken van een 1 op 1 doorkoppeling, maar zit het AOP er al tussen. Behoorlijke no-go..nooberke schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:09:
[...]
Vroeger heb ik het modem ook in de woonkamer gehad... Geen enkel probleem...
Mits het ervoor niet gesplitst is en de kabels fatsoenlijk zijn
Moet op zich wel kunnen.Ophidian schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:24:
Ik ben aan het overwegen Ziggo Internet en Interaktieve TV te nemen. Momenteel heb ik iTV van KPN, echter kan KPN maar maximaal 8mbit internet leveren en SD tv via de slome TV-ontvanger. Contact met Ziggo leerde mij dat Ziggo elke snelheid kon leveren en wel HD kanalen.
Nu loop ik echter aan tegen het volgende (appartement is van 2009)
De kabel komt hier binnen in de meterkast en eindigt op een TRAS1000. Hierop zit een coax kabel aangesloten, die het plafond in loopt. Deze mondt uit in de woonkamer op een TRAS 2000. Als ik de berichten op internet lees, zou die box niet vervangen hoeven te worden. Volgens de handleiding zou ik de beeldversterker in de meterkast aan moeten sluiten. Er ligt helaas maar 1 coax kabel door het huis, dus dit zou betekenen dat de router dan in de meterkast zou moeten en ik voor een tweede TV een kabel moet gaan trekken naar de slaapkamer. Dat wil ik niet. Is het mogelijk om de beeldversterker gewoon in de woonkamer op te hangen, om vanuit daar de kabels naar de TV in de woonkamer, de tv in de slaapkamer en naar de router te trekken?? Of moet dit punt echt per se in de meterkast?
Het aansluitpunt van de huidige KPN telefonie aansluiting zit rechtstreeks bij de TV. De coax aansluiting (TRAS2000) zit midden in het huis, naast de deur naar de slaapkamer. Vanuit daar kan ik de kabels wel trekken, vanuit de meterkast gaat dat gewoon niet.
Samenvattend:
Kan ik dus de beeldversterker niet op de hoofdaansluiting aansluiten, maar op het enige andere coax punt in mijn huis, de woonkamer? Zo ja, dan kan ik Ziggo bestellen. Zo nee, dan laat ik het maar zo, want dan kost het me teveel moeite. Het lijkt mij dat het zou moeten kunnen, het coax punt in de woonkamer is gewoon een verlenging van de hoofdaansluiting
Als het kan is het allicht aan te raden om het modem wèl in de meterkast te zetten en verder met een kabel naar je TRAS2000 en vanuit daar naar je TV's. Dus dat alleen je modem wat eerder in de keten zit.
Als je het modem op een signaalversterker (beeldversterker??) aan gaat sluiten dan moet dat wel een retourgeschikte versterker zijn.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
http://xmsnet.nl/postcode-check#rally schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:24:
Als KPN en XS4All te leveren is, dan is XMS er ook te leveren.
Die leveren ook het televisie signaal af op Coax zodat je met dezelfde decoders kunt blijven werken
XMS glasvezel is momenteel niet bestelbaar op dit adres.
Gelijk verteld dat ik daar niet aan ga beginnen aangezien ik een product bij hun afneem en niet zelf daarbij nog een modem moet kopen om het goed te laten functioneren. Dus de vriendelijke meneer van de klantenservice stelde mij voor om 50 euro in mindering te brengen op me volgende factuur zodat ik van dat geld een nieuw modem kon halen. Vond het een hele goede oplossing van Ziggo!
Gelijk maar besteld zodat ik deze week lekker de boel kan aansluiten zodat ik een goede wifi dekking in huis heb. Dit modem heb ik besteld vanwege de vrij goede reviews op pricewatch:
http://tweakers.net/price.../tp-link-tl-wr1043nd.html
Bij Ziggo weten ze dus ook al dat ze modems met belabberde WiFi leveren. Echter is 4 meter door enkel tussenmuren wel heel weinig, door 1 gewapende vloer moet ook kunnen. Aan de ene kant moeten ze een "defect" modem natuurlijk omruilen, aan de andere kant ben je met een eigen router van ongeveer €50 euro eigenlijk altijd beter af. Ik zou trouwens adviseren de TP-Link ook als router te gebruiken en het Ziggo modem in bridge-mode te laten zetten (in 5 minuten te regelen via 1200), dan heb je helemaal geen last meer van dat ding.Fixio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:14:
Gister de klantenservice weer aan de lijn gehad vanwege mijn blijvende problemen dat mijn wifi niet eens tot me balkon komt (4 meter afstand) zwakke verbinding tot geen verbinding. Gister heb ik dus teruggebeld en het verhaal uitgelegd en als oplossing kreeg ik dat ik zelf maar een modem moest kopen en die aansluiten.
Gelijk verteld dat ik daar niet aan ga beginnen aangezien ik een product bij hun afneem en niet zelf daarbij nog een modem moet kopen om het goed te laten functioneren. Dus de vriendelijke meneer van de klantenservice stelde mij voor om 50 euro in mindering te brengen op me volgende factuur zodat ik van dat geld een nieuw modem kon halen. Vond het een hele goede oplossing van Ziggo!
Online brand oranje omdat hij in bridge mode staatSnowwie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:38:
De helpdeskmedewerker vertelde mij dat alle lampjes op het Cisco EPC 3925 modem moeten branden.
Zowel Power, DS, US en Online. Deze branden nu allemaal, Power en DS zijn groen en US en Online zijn oranje. Helaas, geen verbinding. Ik heb mijn laptop rechtstreeks op het modem aangesloten, geen verbinding. Nu ben ik bij mijn vriendin thuis, die heeft exact dezelfde modem maar bij haar brand Online dus groen.
Je kan het ook zo bekijken: Je hebt een modem in bruikleen, bevalt deze niet? Hoe zou dat dan Ziggo's probleem moeten zijn?Fixio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:14:
Gelijk verteld dat ik daar niet aan ga beginnen aangezien ik een product bij hun afneem en niet zelf daarbij nog een modem moet kopen om het goed te laten functioneren.
Apart trouwens dat jouw modem het zo slecht doet over WiFi. Ik heb hier achter in de tuin (30M afstand en 2 bakstenen muren) nog steeds redelijk bereik.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Misschien is het eerder apart dat jouw wifi modem van Ziggo het zo goed doet. Als je het topic doorleest, lees je dat bij heel veel mensen de wifi van dat ding belabberd is. Het is toch wel heel vreemd dat een willekeurige modem van een andere leverancier standaard al betere wifi dekking geeft dan de modem van ziggo. Al koop je er 1 van 20 euro, zelfs die hebben beter bereik.D4NG3R schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:37:
[...]
Je kan het ook zo bekijken: Je hebt een modem in bruikleen, bevalt deze niet? Hoe zou dat dan Ziggo's probleem moeten zijn?
Apart trouwens dat jouw modem het zo slecht doet over WiFi. Ik heb hier achter in de tuin (30M afstand en 2 bakstenen muren) nog steeds redelijk bereik.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zelf ook geen problemen met de ubee wifi, moeiteloos bereik op zolder, dus door 2 kanaalplaatvloeren heen. Mijn zoontje heeft op zijn iphone nog bereik als we gaan wandelen, tot een meter of 50 van mijn woning af. Door dikke betonwand en buitengevel heen.
zeker, zeker
Even voor de duidelijkheid, over welk modem hebben we het. De Ubee of de Cisco? Ik heb zelf de Cisco, een kameraad van mij heeft de Ubee - en word hier gek vanmartinusz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:45:
[...]
Misschien is het eerder apart dat jouw wifi modem van Ziggo het zo goed doet. Als je het topic doorleest, lees je dat bij heel veel mensen de wifi van dat ding belabberd is. Het is toch wel heel vreemd dat een willekeurige modem van een andere leverancier standaard al betere wifi dekking geeft dan de modem van ziggo. Al koop je er 1 van 20 euro, zelfs die hebben beter bereik.

Dat is geen modem, maar een router. Dus het is geen vervanging van je Ziggo modem.Fixio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:14:
Gister de klantenservice weer aan de lijn gehad vanwege mijn blijvende problemen dat mijn wifi niet eens tot me balkon komt (4 meter afstand) zwakke verbinding tot geen verbinding. Gister heb ik dus teruggebeld en het verhaal uitgelegd en als oplossing kreeg ik dat ik zelf maar een modem moest kopen en die aansluiten.
Gelijk maar besteld zodat ik deze week lekker de boel kan aansluiten zodat ik een goede wifi dekking in huis heb. Dit modem heb ik besteld vanwege de vrij goede reviews op pricewatch:
http://tweakers.net/price.../tp-link-tl-wr1043nd.html
Fixio: Indien mogelijk even kijken of je modem in "Bridge" modus gezet kan worden (moet Ziggo voor je doen geloof ik), dan wordt het Wifi gedeelte van je modem uitgeschakeld. Scheelt weer wat onnodige meuk de lucht in sturen
Waarom was dat lampje voorheen dan wel groen?B4tman_DH schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:33:
[...]
Online brand oranje omdat hij in bridge mode staat
Het stond toen ook in bridge mode. Dat is van het begin af aan zo ingesteld.
Maar het zou wel verklaren waarom bij mijn vriendin "online" wel groen staat aangezien zij geen router gebruikt.
Nu merkte ze laatst op dat whatsapp e.d. het ook vaak zeer slecht deden, dit herken ik van de tijd dat het modem van Ziggo hier niet in bridge stond dat was behoorlijk vervelend en ik merkte toen ook dat berichten enorme lag opliepen. Is hier ondertussen al een oplossing voor?
Over het bereik mag niemand meer klagen overigens, ik zat op zo'n 60m plus 2 buitenmuren en een binnenmuur nog op haar netwerk. Batterij van telefoon was wel zo'n beetje leeg toen vanwege het beperkte bereik maar hey, er was verbinding
[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 13-05-2013 22:48 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dit is iig mijn ervaring met diverse Android telefoons. En nu ik weet wat de workaround is, kan ik er niet echt wakker meer van liggen. Het is alleen wel irritant als mensen jou proberen te bereiken, dat komt soms veel later binnen dan gewenst.
[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 13-05-2013 23:35 ]
Probeer eens WiFi vast te zetten op kanaal 1.NoxiuZ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:48:
Mijn zus heeft weinig internet nodig, ze heeft een smartphone en laptop maar ze klaagt steeds maar dat haar wifi niet goed werkt.
Nu merkte ze laatst op dat whatsapp e.d. het ook vaak zeer slecht deden, dit herken ik van de tijd dat het modem van Ziggo hier niet in bridge stond dat was behoorlijk vervelend en ik merkte toen ook dat berichten enorme lag opliepen. Is hier ondertussen al een oplossing voor?
En welk modem? Cisco?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
En wat is die dan?tiguan schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:35:
Nee de vertraging in whatsapp is er nog steeds. Het is net alsof de wifi verbinding met de telefoon in een soort slaapstand raakt. Als je je scherm 30 seconden aan houdt zie je dat whatsapp weer actief wordt. Vanaf dat moment blijft alles ook weer gewoon snel lopen, totdat je je telefoon weer een tijdje hebt weggelegd.
Dit is iig mijn ervaring met diverse Android telefoons. En nu ik weet wat de workaround is, kan ik er niet echt wakker meer van liggen. Het is alleen wel irritant als mensen jou proberen te bereiken, dat komt soms veel later binnen dan gewenst.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Was dit niet een probleem van WhatsApp? Naar mijn ervaring heeft WhatsApp het nooit echt heel goed gedaan op wifi, welk netwerk dan ooktiguan schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:35:
Nee de vertraging in whatsapp is er nog steeds. Het is net alsof de wifi verbinding met de telefoon in een soort slaapstand raakt. Als je je scherm 30 seconden aan houdt zie je dat whatsapp weer actief wordt. Vanaf dat moment blijft alles ook weer gewoon snel lopen, totdat je je telefoon weer een tijdje hebt weggelegd.
Nee hoor, dit zit hem in de Ubee modems,EJPostema schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:25:
[...]
Was dit niet een probleem van WhatsApp? Naar mijn ervaring heeft WhatsApp het nooit echt heel goed gedaan op wifi, welk netwerk dan ook
Ik heb hier namelijk ook last van, alleen bij mensen met Ziggo/Ubee (WiFi)
Geen last van bij andere WiFi routers.
Het is ook opgelost als je je router in bridge mode laat zetten en een eigen WiFi AP gebruikt.
Dit hebben we vorig jaar ook al aangekaart bij Ziggo maar die vonden het blijkbaar lastig, want het was zogenaamd in onderzoek en toen bleef het stil.
En wat lees ik hier nou allemaal over het laten zetten van brdge modus in de Ubee? Dat kun je toch gewoon zelf doen door in te loggen op de software instellingen van de Ubee van Ziggo? Bij mij stond hij standaard aangeleverd al in bridge modus, dit geeft de software in elk geval wel aan..
PSN: Europhea
Whatsapp en Ubee gaat niet samen helaas, ik had ook vertragingen. En die waren direct verdwenen toen ik de Ubee in Bridge mode heb laten zetten.Jovas schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:44:
Ik heb ook mijn twijfels over Whatsapp de Ubee modem en wifi..
En wat lees ik hier nou allemaal over het laten zetten van brdge modus in de Ubee? Dat kun je toch gewoon zelf doen door in te loggen op de software instellingen van de Ubee van Ziggo? Bij mij stond hij standaard aangeleverd al in bridge modus, dit geeft de software in elk geval wel aan..
Je kan de Ubee zeker niet zelf in Bridge mode zetten, zou wel wenselijk zijn. Als die van jou in Bridge mode stond toen je deze kreeg, dan is het een 2e handsje.
sinds 5 mei werkt onze HD decoder niet meer. dus mijn vader bellen naar de helpdesk, zoals verwacht zou er een nieuwe gestuurd worden.
Gister nog maar eens gebeld en wat blijkt. De jongen van de klantenservice had helemaal geen bestelling geplaatst voor een vervangende decoder, maar alleen een storingsmelding in het systeem gezet...
Nooit eerder echte problemen gehad, maar dit vonden we toch wel belachelijk. Ik ben benieuwd of er iets met de klacht gedaan wordt.
en over het routerverhaal, bij ons staat de Ubee mooi in bridge mode met een TP-link er achter (router staat op andere verdieping) en tegen ons werd gezegd dat Ziggo de router eerst uit bridge mode zou halen om de hotspot te activeren. Lijkt mij toch sterk, want ze weten dat er een router achter hangt en we hier anders problemen krijgen.
Nadat de Ubee in bridge mode is gezet hebben we nooit meer problemen gehad in ieder geval
[ Voor 29% gewijzigd door flessuh op 14-05-2013 12:57 ]
Alle verbindingen krijgen snelheids winst, behalve de mijne.sphere schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:19:
1 juli weer 10mbit erbij \o/
[ Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 14-05-2013 13:25 ]
dat zat toch afgeschermd alleen voor de hotspot?sphere schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:19:
1 juli weer 10mbit erbij \o/
Alles-in-1 Basis 10/1 > 20/2
Alles-in-1 Plus 60/6 > 60/6
Alles-in-1 Extra 120/10 > 150/15
TV + Internet Z1 8/1 > 20/2
TV + Internet Z2 40/4 > 60/6
TV + Internet Z3 80/8 > 150/15
Bron: https://www.ziggo.nl/#wid...rhoging-internetsnelheden
en volgens mij was dit ook nog het meest gebruikte abbo
Volgens mij wordt die verhoogt van 120 naar 150. De AIP blijft gelijk.flessuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:32:
Dus AIE plus blijft gelijk. jammer.
en volgens mij was dit ook nog het meest gebruikte abbo
die bedoel ik ook. Ik schrijf het alleen als Alles In Een plusge-flopt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:33:
[...]
Volgens mij wordt die verhoogt van 120 naar 150. De AIP blijft gelijk.
nogmaals, ik had begrepen dat dit het meest gebruikte abonnement is, dus ik vind het, ondanks de nette snelheid vreemd dat deze onveranderd blijft
[ Voor 22% gewijzigd door flessuh op 14-05-2013 13:36 ]
AIE = Alles In Eenge-flopt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:33:
Volgens mij wordt die verhoogt van 120 naar 150. De AIP blijft gelijk.
AIE plus = Alles In Een plus
Het is maar net hoe je het schrijft en leest.
Ik vindt het eerder jammer dat aie extra geen voordeel meer heeft kwa snelheid, ten opzichte van TV+Internet.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset
Testing, one, two ...
Idd belachelijk.. maar goed dat ik over een paar maanden naar glasvezel kan overstappen.. 500/500 voor maar 7 euro extra in de maand.mr.babek schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:37:
jammer dat de upload op 15mbit blijft steken.. had gehoopt op minstens 20
tja niet iedereen heeft die luxe.. vooral niet als je op het platteland in Friesland woont... ondanks dat met hard schreeuwt dat er snel aan gewerkt moet worden gebeurt er toch niks omdat de meeste kernen te klein zijn (vooral de hoek waar ik zitCooler_King schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:44:
[...]
Idd belachelijk.. maar goed dat ik over een paar maanden naar glasvezel kan overstappen.. 500/500 voor maar 7 euro extra in de maand.
ik zat zelf ook te hopen op een hogere upload want een beetje streamen, of vooral recorden en uploaden gaat niet al te snel zegmaar
@hieronder.. 80/8 ofzo was ook een optie geweest om er nog tussen in te gaan liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door flessuh op 14-05-2013 13:48 ]
Ik denk dat ze dat express doen omdat als bijvoorbeeld plus naar 100/10Mbit zou gegaan zijn, je de kans hebt dat veel extra abonnees dan terug naar plus waren gegaan omdat er dan niet zoveel verschil meer was met de oude extra snelheden.flessuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:34:
[...]
die bedoel ik ook. Ik schrijf het alleen als Alles In Een plus
nogmaals, ik had begrepen dat dit het meest gebruikte abonnement is, dus ik vind het, ondanks de nette snelheid vreemd dat deze onveranderd blijft
Ze kunnen dus geen gebruik maken van WIFI. Heb al verschillende AP's getest. En contact met Ziggo gehad die dan 'van alles' gedaan hebben aan het modem om het probleem te verhelpen.
Maar niets werkt.
Iemand een idee? Ik wil eigenlijk gewoon een nieuw modem ontvangen met wifi. Maar dat wil ziggo niet doen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Testing, one, two ...
Ben nu al maanden bezig met ziggo.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wat heb je nu eigenlijk geprobeerd aan te sluiten dan, een wifi router of een echte wireless access point(AP) want daar zit wel een behoorlijk verschil tussen.DarkSide schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:52:
nee helaas. Het lijkt erop alsof de UBee modem niet ziet dat hij internet moet doorgeven aan de AP. Zodat de apparaten die daar mee verbonden zijn verbinding hebben.
Of je krijgt nu dat mensen met AIE Plus terug gaan naar Z2, ik zit daar toch aan te denken. Ik heb puur voor telefonie gekozen omdat ik dan sneller internet kreeg. Nu is dat voordeel was en dus ook de reden om voor AIE plus te gaan. Ik kan nu 5 euro per maand besparen door de telefonie uit mijn pakket te halen. Bel toch nooit daarmee dus ik merk dan toch geen verschil. Aan de andere kant is het wel interessant om voor de 150 MBit te gaan voor 5 euro meer...ADDG schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:47:
[...]
Ik denk dat ze dat express doen omdat als bijvoorbeeld plus naar 100/10Mbit zou gegaan zijn, je de kans hebt dat veel extra abonnees dan terug naar plus waren gegaan omdat er dan niet zoveel verschil meer was met de oude extra snelheden.
Gaat via opzeggen?chrisborst schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:59:
[...]
Of je krijgt nu dat mensen met AIE Plus terug gaan naar Z2, ik zit daar toch aan te denken. Ik heb puur voor telefonie gekozen omdat ik dan sneller internet kreeg. Nu is dat voordeel was en dus ook de reden om voor AIE plus te gaan. Ik kan nu 5 euro per maand besparen door de telefonie uit mijn pakket te halen. Bel toch nooit daarmee dus ik merk dan toch geen verschil. Aan de andere kant is het wel interessant om voor de 150 MBit te gaan voor 5 euro meer...
Wilt u van een aanpassing doen van het ene pakket naar het andere, dus bijvoorbeeld van Alles-in-1 naar TV + Internet, dan kunt u dit doen in het opzegformulier.
Maar daar is elk onderdeel apart op te zeggen zie ik nu.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 14-05-2013 14:04 ]
Testing, one, two ...
Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset
Oh beter, dan ga ik terug naar TV+Internet Z1 denk ik.mhoogendam schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:30:
De nieuwe internet snelheden vanaf 1 juli:
Alles-in-1 Basis 10/1 > 20/2
Alles-in-1 Plus 60/6 > 60/6
Alles-in-1 Extra 120/10 > 150/15
TV + Internet Z1 8/1 > 20/2
TV + Internet Z2 40/4 > 60/6
TV + Internet Z3 80/8 > 150/15
Bron: https://www.ziggo.nl/#wid...rhoging-internetsnelheden
Zorg dat je, als je het AP aansluit, wel eerst de stroom van de UBEE haalt voor een aantal minuten? Dit i.v.m verandering van het MAC adres ( vorig device en AP ). De exacte tijd die hier tussen moet zitten weet ik niet uit mijn hoofd maar dat kan je zelf even proberen.DarkSide schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:52:
nee helaas. Het lijkt erop alsof de UBee modem niet ziet dat hij internet moet doorgeven aan de AP. Zodat de apparaten die daar mee verbonden zijn verbinding hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 14-05-2013 15:04 ]
Denk dat een uur genoeg moet zijn. Volgens ziggo minimaal 30 minuten.Postjuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:03:
[...]
Zorg dat je, als je het AP aansluit, wel eerst de stroom van de UBEE haalt voor een aantal minuten? Dit i.v.m verandering van het MAC adres ( vorig device en AP ). De exacte tijd die hier tussen moet zitten weet ik niet uit mijn hoofd maar dat kan je zelf even proberen.
Maar hij blijft het onthouden of niet doorgeven.
Maar bedankt voor de Tip
En klopt alleen een AP heeft geen zin.
Ik heb ook een Router met wifi gebruikt. ik gebruik meestal de term AP uit gewoonte
[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 14-05-2013 15:07 ]
Heb je al een keer getest of je überhaupt wel internet hebt? Aangezien je aangeeft dat niets werkt...DarkSide schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:52:
Het is puur aansluiten via Wifi.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Mijn lijkt het beter als ze plus gewoon de helft van extra hadden gehouden...dus 75/7,5
Me zus heeft Z1, die gaat wel flink vooruit

edit:
Nu ik er over nadenk snap ik het eigenlijk wel...zo houden ze Extra natuurlijk interessanter

2,5x zoveel uploadsnelheid is wel lekker

[ Voor 26% gewijzigd door nooberke op 14-05-2013 16:22 ]
We blijven Nederlanders he!
Verwijderd
haha ja, ik zelf heb alles in een extra, die 30 mbit meer down boeit mij niet zo, die 5 extra up daarin tegen zeer welkom!martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:24:
Blijf het mooi vinden hoe mensen die eerst prima tevreden zijn over hun abonnement ineens trekjes van ontevredenheid tonen als hun abonnement niet wordt veranderd.
Komt ook een beetje door Ziggo zelf, die spraken een tijd terug al over snelheidsverhogingen...martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:24:
Blijf het mooi vinden hoe mensen die eerst prima tevreden zijn over hun abonnement ineens trekjes van ontevredenheid tonen als hun abonnement niet wordt veranderd.
Als ze dan één pakket niet verhogen en dat is het pakket wat jij hebt is dat toch wel een tegenvaller
[ Voor 27% gewijzigd door GioStyle op 14-05-2013 16:26 ]
Vind het jammer. Mijn baas betaald mee aan de verbinding (voor standby ed) dus zit eerder aan het andere extraatjes te denken.knny schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:24:
Zojuist afdeling opzeggingen gebeld en krijg een korting van 4 mnd 50% aangeboden op mijn AIE met een jaar verlenging. Beter iets dan nietsDecoder heb ik al dus ben blij dat ze % korting geven.
Waarom eigenlijk?knny schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:24:
Zojuist afdeling opzeggingen gebeld en krijg een korting van 4 mnd 50% aangeboden op mijn AIE met een jaar verlenging. Beter iets dan nietsDecoder heb ik al dus ben blij dat ze % korting geven.
Imho mogen ze mensen die op die manier kortingen 'afdwingen' best ook gewoon afsluiten als het voor een of andere reden is en ze zich ongelijk behandeld voelen.
Ga ik ze eerdaags ook bellen: Ja ik wil korting anders zeg ik op.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 14-05-2013 16:50 ]
Mijn huisbaas betaalde voor ons een Z2 abonnementje voor TV + internet dus. Helaas heeft hij het opgezegd omdat hij gewoon domweg wilde dat wij meer gingen betalen, dus zelfde abonnementje weer aangevraagd.
Overigens nog wel een leuke vraag;
We maken gebruik van WiFi via Modem van Ziggo (Cisco ding) en WiFi van de router. Wat is jullie ervaring met de WiFi van de modem van Ziggo? Ik wil ze sowieso beiden zelfde naam gaan geven straks om te kijken of dat minder signaalstoring geeft maar anders de WiFi van de modem uitschakelen. Krijg loop van volgende week waarschijnlijk alles nieuw binnen en kan ik alles lekker wijzigen.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Omdat de consument gedwongen is / geleerd heeft om zich als een schoft op te stellen om korting te bemachtigen. Alleen 'sufferds' betalen de geadverteerde prijs. Slechte zaak IMO, maar zo gaat het tegenwoordig.NoxiuZ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:44:
[...]
Waarom eigenlijk?
Imho mogen ze mensen die op die manier kortingen 'afdwingen' best ook gewoon afsluiten als het voor een of andere reden is en ze zich ongelijk behandeld voelen.
Die AiE plus is het meest genomen abo die er is, dus die verhogen ze niet zodat mensen toch gaan nadenken over een extra. 150/15 is wel smullen zeg, maar dat krijg ik er bij m'n financieel medewerker (lees; vrouw) niet doorheen...
LOL. Maar wel te begrijpen. Leuke snelheid, maar niet meer dan een luxe om dat eventueel te hebben[b][message=40239600,noline]maar dat krijg ik er bij m'n financieel medewerker (lees; vrouw) niet doorheen...
Ik zit in studentenhuis. Z1 wilde ik niet aan beginnen met 6 man maar zou nu eventueel kunnen. Echter ben ik degene die alles regelt dus ik blijf mooi bij Z2, moeten ze zelf maar wat regelen. Overeenstemming qua betaling heb ik toch al
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Verwijderd
Is een alles in 1 niet voordeliger omdat jullie dan geen tv meer hoeven te betalen, vaste telefonie erin zit etc?Holkers schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:52:
maar dat krijg ik er bij m'n financieel medewerker (lees; vrouw) niet doorheen...
Het was toen ik een paar jaar terug overstapte niet goedkoper, maar ook niet duurder en wel veel sneller dan wat we eerst hadden.
z1 + tv is immers al 38 euro in de maand. Voor 15 euro meer heb je alles in 1 plus en telefonie erbij en je krijgt ook nog eens gratis een goede tablet die je aan je vrouw kan geven
Persoonlijk heb ik liever 15 mbit up en lekker in Friesland wonen en dan maar zonder glasvezel verbinding. Met Ziggo hier in de straat kan ik in iedergeval snel downloaden.flessuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:46:
tja niet iedereen heeft die luxe.. vooral niet als je op het platteland in Friesland woont... ondanks dat met hard schreeuwt dat er snel aan gewerkt moet worden gebeurt er toch niks omdat de meeste kernen te klein zijn (vooral de hoek waar ik zit)
Hier in dit stuk Friesland hoor ik nooit iemand over glasvezel trouwens...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 17:01 ]
Dus iedereen hier bedankt
Beste heer,
U bent al jarenlang klant bij Ziggo en dat waarderen we zeer. Daarom doen wij u als trouwe klant nu een extra scherp aanbod voor nog meer kijkplezier.
Ons aanbod aan u:
• een nieuwe Interactieve HD ontvanger voor maar € 69 (normaal € 199).
• een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).
Volgens mij was afgelopen oktober A1E-Plus juist de enige die een verhoging heeft gehad....D4NG3R schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:48:
AiE+ blijft als enigste pakket ongewijzigt. Really ziggo? Really? Maak dan de snelheid van het oude Z3 pakket van.. 80/8
nieuws: Ziggo gaat snelheden Z2- en Alles-in-1-Plus-pakketten verhogen
en nu is de rest aan de beurt. Als je sneller wilt neem je toch extra?
Lijkt me echt bizar onprettig als je voor zoiets afhankelijk bent van de grillen van je vrouw.Holkers schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:52:
Grappig, wilde net vanavond de vrouw overtuigen van een Z2 abo omdat het 8/1 echt te weinig is, kom ik dit tegen. 20/2 is weer goed te doen en scheelt toch wel wat centjes.
Die AiE plus is het meest genomen abo die er is, dus die verhogen ze niet zodat mensen toch gaan nadenken over een extra. 150/15 is wel smullen zeg, maar dat krijg ik er bij m'n financieel medewerker (lees; vrouw) niet doorheen...
Heb zelf net mijn abo vanochtend omlaag geschroefd van 120/10 naar 60/6. Toen kwam de mededeling dat het 150/15 zou worden. Maar ach, download vrij weinig tegenwoordig en als ik iets download heb ik het geduld. Dus ik vind het best
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is hij toch kapot?
stroomkabel er af, er weer op, en juiste codes gebruiken.ge-flopt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:21:
Vandaag eindelijk onze harddisk recorder (cisco) weer terug gehad. Het apparaat bleef zichzelf alleen maar resetten. Mooi een brief erbij dat ze het getest hebben maar niets kunnen vinden. Helaas, maar hij start wel op. Meteen frequentie en netwerknummer ingevuld, en niets! Ik zie bij Tuner 1 en tuner 2 ook alles op 0 staan. Op dezelfde aansluiting heeft onze andere harddisk recorder (samsung) wel gewoon signaal.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is hij toch kapot?
Niet vergeten dat de frequentie moet eindigen op 3 nullen en niet twee.
Ik heb Alles in 1 Plus: 57 euro voor 60MB. Ik kreeg de recorder voor 50
Euro mits ik een jaar dit abonnement neem.
Nu zie ik dat Z3 naar maar liefst 150MB gaat. Voor 59 euro. Dus ik zou voor 2 euro meer per maand een flinke upgrade krijgen.
Denken jullie dat ziggo doet toestaat? Ze gaan meer verdienen? Ik doe toch niets met de telefoonaansluiting.
Wellicht als ik ze heel netjes bel en het uitleg...
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
thx that did the job!SAWYER schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:23:
[...]
stroomkabel er af, er weer op, en juiste codes gebruiken.
Niet vergeten dat de frequentie moet eindigen op 3 nullen en niet twee.
Over het algemeen doen ze niet moeilijk over upgraden. Alleen downgraden is meestal een probleemTHE_BASE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:58:
Nu zie ik dat Z3 naar maar liefst 150MB gaat. Voor 59 euro. Dus ik zou voor 2 euro meer per maand een flinke upgrade krijgen.
Ah, dat is dus de aanbieding die ik aan de telefoon kreeg, haha.ADDG schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:59:
Ziggo heeft nu ook een mailing de deur uit gedaan waarin ze decoders/recoders aanbieden voor de lagere prijs die sommige mensen hier via de afdeling retentie de afgelopen maanden ook al hadden gekregen.
[...]
Heb ik niet gehad (iets van 2 jaar lid)ADDG schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:59:
Ziggo heeft nu ook een mailing de deur uit gedaan waarin ze decoders/recoders aanbieden voor de lagere prijs die sommige mensen hier via de afdeling retentie de afgelopen maanden ook al hadden gekregen.
[...]
Ach, dat is maar net hoe je ze opvoed, dat laat die van mij wel uit haar hoofd.Exorcist schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:15:
[...]
Lijkt me echt bizar onprettig als je voor zoiets afhankelijk bent van de grillen van je vrouw.
Heb zelf net mijn abo vanochtend omlaag geschroefd van 120/10 naar 60/6. Toen kwam de mededeling dat het 150/15 zou worden. Maar ach, download vrij weinig tegenwoordig en als ik iets download heb ik het geduld. Dus ik vind het best
Aan het internet kom je niet

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
Het is maar net hoe je het bekijkt. Als je samen de kosten draagt en zij net iets beter let op de uitgaven dan jij zelf en jij meent dat snellere internet nodig te hebben waar zij voldoende heeft aan de huidige snelheid, dan kan het nog een klus worden haar te overtuigen. Ziggo biedt voor die gevallen dan nu dus een mooie oplossing.Exorcist schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:15:
[...]
Lijkt me echt bizar onprettig als je voor zoiets afhankelijk bent van de grillen van je vrouw.
Je abo voor 1 maand omhoog zetten naar AiE Extra (de hoogste), dan krijg je een nieuw modem. Daarna kan je hem gewoon weer terug zetten. Zo zijn mijn schoonouders ook aan een Wifi modem gekomen, is goedkoper dan een nieuwe router voor ze kopenDarkSide schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:47:
Mijn schoonouders zitten met een oud UBEE modem waar geen AP op aan te sluiten is.
Ze kunnen dus geen gebruik maken van WIFI. Heb al verschillende AP's getest. En contact met Ziggo gehad die dan 'van alles' gedaan hebben aan het modem om het probleem te verhelpen.
Maar niets werkt.
Iemand een idee? Ik wil eigenlijk gewoon een nieuw modem ontvangen met wifi. Maar dat wil ziggo niet doen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dit is wellicht nog wel de moeite waard voor mij...THE_BASE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:58:
Een vraag:
Ik heb Alles in 1 Plus: 57 euro voor 60MB. Ik kreeg de recorder voor 50
Euro mits ik een jaar dit abonnement neem.
Denken jullie dat ziggo doet toestaat? Ze gaan meer verdienen? Ik doe toch niets met de telefoonaansluiting.
Wellicht als ik ze heel netjes bel en het uitleg...
Nu alles in 1 Plus maar hebben geen huistelefoon. Misschien toch maar naar Tv+Internet Z3 gaan voor 2 euro meer..
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
5 euro toch?sjorremans schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:02:
[...]
Dit is wellicht nog wel de moeite waard voor mij...
Nu alles in 1 Plus maar hebben geen huistelefoon. Misschien toch maar naar Tv+Internet Z3 gaan voor 2 euro meer..
plus is 53,95 & Z3 is 58,95 lees ik op ziggo.nl
welk type is dit op dit moment?ADDG schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:59:
[...]
Kun je net zo goed alles in 1 extra nemen voor 63hjs schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:09:
[...]
5 euro toch?
plus is 53,95 & Z3 is 58,95 lees ik op ziggo.nl
€63,95martinusz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:18:
[...]
Kun je net zo goed alles in 1 extra nemen voor 63
[ Voor 13% gewijzigd door Remko op 15-05-2013 11:48 ]
Heeft de Ubee ook een indicator daarvoor?B4tman_DH schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:33:
[...]
Online brand oranje omdat hij in bridge mode staat
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Waarom is dit slecht? Het is Ziggo die er op inspringt. Als ze menen niet te in die gaten te moeten vallen moeten ze niet buigen en die korting niet geven. Zolang het werkt gaan mensen dat logischerwijs doen.NoxiuZ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:44:
[...]
Waarom eigenlijk?
Het is gewoon het belang waar eenieder voor instaat. Ziggo wil zo veel mogelijk aan je verdienen en jij wil er zo min mogelijk voor betalen. Dat is gewoon onderdeel van marktwerking. Als ziggo er mee weg komt jou het dubbele voor je abonnement te laten betalen doen ze dat ook wel.
Ze zitten hun klanten overigens ook in het gareel te houden met onduidelijke vage bullshit als fair use policy's die nergens gedefinieerd staan. Als het trachten af te dwingen van een korting met wat bijdehand gebel fout is en afgeschaft moet worden moet dat soort onzin ook overboord. Maar de wereld vaart nou eenmaal niet op eerlijkheid en integriteit.
ADSL 40mbit, scheelt me in totaal 250€
Over een jaar weer rekenen, en waarschijnlijk terug naar Ziggo, als de voorwaarden 'leuk' zijn
Hoe kom jij aan € 250,00 verschil?FreshMaker schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:46:
Ach ik ben na rekenen op de conclusie gekomen dat ik een jaartje KPN ga proberen
ADSL 40mbit, scheelt me in totaal 250€
Over een jaar weer rekenen, en waarschijnlijk terug naar Ziggo, als de voorwaarden 'leuk' zijn
[ Voor 71% gewijzigd door tiguan op 15-05-2013 19:33 ]
Verwijderd
De snelheden worden wel gehaald. Eerder een testje gedaan voor iemand uit dit topic. Dit met een 120Mbit verbinding. Waarbij het gemiddelde rond 12,5MB lag.tiguan schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:21:
En ga je die 40MBit gegarandeerd halen? Niet dat Ziggo gegarandeerde snelheden heeft, maar je krijgt wel de snelheid die je afneemt en bij ADSL is dit vrijwel nooit zo, of je moet naast de centrale wonen.

Bij andere downloads zijn de gemiddelde downloadresultaten weer hoger.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]