Ik ben aan het overwegen Ziggo Internet en Interaktieve TV te nemen. Momenteel heb ik iTV van KPN, echter kan KPN maar maximaal 8mbit internet leveren en SD tv via de slome TV-ontvanger. Contact met Ziggo leerde mij dat Ziggo elke snelheid kon leveren en wel HD kanalen.
Nu loop ik echter aan tegen het volgende (appartement is van 2009)
De kabel komt hier binnen in de meterkast en eindigt op een TRAS1000. Hierop zit een coax kabel aangesloten, die het plafond in loopt. Deze mondt uit in de woonkamer op een TRAS 2000. Als ik de berichten op internet lees, zou die box niet vervangen hoeven te worden. Volgens de handleiding zou ik de beeldversterker in de meterkast aan moeten sluiten. Er ligt helaas maar 1 coax kabel door het huis, dus dit zou betekenen dat de router dan in de meterkast zou moeten en ik voor een tweede TV een kabel moet gaan trekken naar de slaapkamer. Dat wil ik niet. Is het mogelijk om de beeldversterker gewoon in de woonkamer op te hangen, om vanuit daar de kabels naar de TV in de woonkamer, de tv in de slaapkamer en naar de router te trekken?? Of moet dit punt echt per se in de meterkast?
Het aansluitpunt van de huidige KPN telefonie aansluiting zit rechtstreeks bij de TV. De coax aansluiting (TRAS2000) zit midden in het huis, naast de deur naar de slaapkamer. Vanuit daar kan ik de kabels wel trekken, vanuit de meterkast gaat dat gewoon niet.
Samenvattend:
Kan ik dus de beeldversterker niet op de hoofdaansluiting aansluiten, maar op het enige andere coax punt in mijn huis, de woonkamer? Zo ja, dan kan ik Ziggo bestellen. Zo nee, dan laat ik het maar zo, want dan kost het me teveel moeite. Het lijkt mij dat het zou moeten kunnen, het coax punt in de woonkamer is gewoon een verlenging van de hoofdaansluiting