Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 21:43
Pinin schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Bedankt !

nog weer ff een vraag: begrijp ik dat de HD zenders van Vodafone een stuk minder zijn dan dat ik nu van kabel (ziggo) gewend ben. ter info, mijn tv is een hd-ready van 37"
Dat heb je inderdaad goed begrepen.
Waarschijnlijk zal je het op een hd-ready scherm niet zo gauw zien (is dat wel te zien?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:46

3DDude

I void warranty's

Ik heb nog een Touchstone Arris modem, *doet niet mee met het WiFi verhaal*
En als ik het zo hoor ben ik blij toe :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22
Denk dat veel mensen in bridge modus zitten, dus die doen sowieso allemaal niet mee :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:02
martinusz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:23:
Denk dat veel mensen in bridge modus zitten, dus die doen sowieso allemaal niet mee :)
Ik vraag me af of dat er veel zijn. Misschien veel onder tweakers, maar vergeet niet dat ziggo ruim 1,7 miljoen breedbandabonnees heeft. Ik denk dat minstens 90% van die klanten geen flauw idee heeft wat je met bridge bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje i.v.m. verbetering thuisnetwerk hoewel ik twijfel of het hier wel thuis hoort. Momenteel heb ik Ziggo AiE Basis (10/1) en ik vind de snelheid via Wifi maar zozo. Met name bij het gamen speelt het me parten. Een download en gamen gaan logischerwijs niet samen, maar ook de verbinding naar een andere PC op de eerste etage is niet heel goed (zeker in de avonduren). Zeker niet wanneer er meer dan 1 ander apparaat (mobiel/tablet) gebruik van maakt. Aanleg van kabels is voor mij niet echt een optie i.v.m. de wijze van wegwerken (boren of langs de wand/het plafond). Een vriend wees me op de optie om met behulp van een kastje het signaal vanuit het stopcontact toch bedraad te laten verlopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Blijft de eigenlijke snelheid daarmee behouden? Is de verbinding constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:06:
Even een vraagje i.v.m. verbetering thuisnetwerk hoewel ik twijfel of het hier wel thuis hoort. Momenteel heb ik Ziggo AiE Basis (10/1) en ik vind de snelheid via Wifi maar zozo. Met name bij het gamen speelt het me parten. Een download en gamen gaan logischerwijs niet samen, maar ook de verbinding naar een andere PC op de eerste etage is niet heel goed (zeker in de avonduren). Zeker niet wanneer er meer dan 1 ander apparaat (mobiel/tablet) gebruik van maakt. Aanleg van kabels is voor mij niet echt een optie i.v.m. de wijze van wegwerken (boren of langs de wand/het plafond). Een vriend wees me op de optie om met behulp van een kastje het signaal vanuit het stopcontact toch bedraad te laten verlopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Blijft de eigenlijke snelheid daarmee behouden? Is de verbinding constant?
Ik denk dat je 10/1 verbinding sowieso niet ideaal is voor gamen, maar goed dat terzijde.
Je bedoelt een powerline adapter die je in het stopcontact stopt, dit is afhankelijk van een aantal zaken, bijvoorbeeld zit je binnen dezelfde fasen (groepen) in je huis waar je de beide adapters insteekt. Daarnaast zal er vrijwel altijd verlies van snelheid optreden vergeleken met direct draadverbinding aan je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Dan kan dus iemand anders jou account gebruiken, maar zitten ze nog steeds niet in je thuis netwerk, maar onder jouw account op een andere hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
jongetje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:16:
[...]

Dan kan dus iemand anders jou account gebruiken, maar zitten ze nog steeds niet in je thuis netwerk, maar onder jouw account op een andere hotspot.
Het hele idee dat iemand anders of jijzelf denkt verbinding te maken met een secure hotspot van Ziggo, maar in werkelijkheid op een "sniffing-netwerk" te zijn verbonden.... Dat is het hele issue.

Prima hoor, als jij, in het meest extreme voorbeeld, je bankrekening wil laten leegzuigen. Your call :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Een vriend wees me op de optie om met behulp van een kastje het signaal vanuit het stopcontact toch bedraad te laten verlopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Blijft de eigenlijke snelheid daarmee behouden? Is de verbinding constant?
In het nieuwste nummer van C'T staat toevallig een test met deze powerline adapters. Oudere generaties konden idd problemen hebben als verschillende adapters op verschillende stroomgroepen zaten, maar de nieuwste modellen hebben dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:25:
@Pinin
Vraag 1. weet iemand welke recorders uitgeleverd worden
op dit moment de humax 5300C reciever en de Samsung C7140B en Humax 5200C recorders
Zijn deze beide decoders een interactieve recorder?

Ik wil een AiE abo afsluiten.. maar wil niet tegen modem/decoder problemen aanlopen: moet ik ergens om vragen bij het afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
KhaZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:32:
[...]

Zijn deze beide decoders een interactieve recorder?

Ik wil een AiE abo afsluiten.. maar wil niet tegen modem/decoder problemen aanlopen: moet ik ergens om vragen bij het afsluiten?
Als je aangeeft een Interactieve recorder te willen dan krijg je een interactive recorder.

Van de Ziggo site:

Interactieve HD recorder
Specificaties Interactieve HD recorder

haarscherpe HDTV-weergave
inclusief Smartcard, SCART- en HDMI-kabel
500 GB harddisk (tot 120 uur opnemen)
uitgebreide EPG (digitale programmagids)
live tv-programma's pauzeren en later verder kijken.
HD opnemen en terugkijken in de scherpste kwaliteit
twintuner: een programma bekijken terwijl een ander programma wordt opgenomen
toegang tot On Demand films en series van Ziggo
toegang tot TV Gemist van Ziggo

U ontvangt na bestelling een Samsung SMT-C7140B of een Humax iHDR-5200C, afhankelijk van de voorraad op dat moment. Beide recorders beschikken bovenstaande specificaties.

Uw Interactieve HD recorder wordt pas echt interactief als u deze aansluit op internet, via de dongle (draadloos) of met een internetkabel naar uw modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23
Thanks! :)

Maar zitten er nog voordelen of nadelen aan een van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De Humax heeft een afstandsbediening waarmee je nog anders apparaten kunt aansturen (gebruik hem voor Onkyo versterker, LG dvd/vcr & Panasonic TV. (De Samsung weet ik niet)

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 07-05-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:47
Gebruik zelf al twee jaar lang Devolo dLAN voor internet op zolder.

http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl

Werkt prima. Internet is stabiel en snelheidsverlies valt mee te leven. Ik een alles in een plus abbo. Beneden haal ik 60Mb via de kabel. Op zolder, via het stopcontact, haal ik tussen de 48Mb en 52Mb.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2693278487.png

Nu verwacht ik dat er twee jaar later wel betere versies zijn, waarbij het snelheidsverlies nog minder is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruben0s op 07-05-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 13:42
Ik heb op dit moment de Ubee modem zonder wifi verbinding (de niet-router versie), maar WifiSpots staat aan en ik heb wel een code gekregen. Zou het dan moeten werken? Ik heb helaas in de buurt nog geen hotspots ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:11:
De Humax heeft een afstandsbediening waarmee je nog anders apparaten kunt aansturen (gebruik hem voor Onkyo versterker, LG dvd/vcr & Panasonic TV. (De Samsung weet ik niet)
Nu je daarover begint: ik probeer er een Sony TV en een BD speler op te koppelen. Lukt niet. Hoe moet het precies?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:21:
Ik ga een jaartje naar de buren ;)
bellen voor een HDontvanger, niet krijgen ... dan maar afd. opzeggingen ....

5 minuten, geregeld, KPN bellen, 10 minuten 250€ korting - 2 ontvangers... jaar spotify, en ook hotspots landelijk gedekt.
over een jaar nog eens kijken wat de alles in één aanbieding voor nieuwe klanten is ... ;)
Doe jij dat. Vooral niet klagen over instabiele verbindingen, adapters, kabels die niet aangesloten zijn, monteurs die zeggen dat het zo moet werken en het beeld wat belabberder is.

En dat voor een paar euro voordeel.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Overv schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:42:
Ik heb op dit moment de Ubee modem zonder wifi verbinding (de niet-router versie), maar WifiSpots staat aan en ik heb wel een code gekregen. Zou het dan moeten werken? Ik heb helaas in de buurt nog geen hotspots ontdekt.
Ja dat werkt. Zelfde hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
THE_BASE schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:41:
[...]

Nu je daarover begint: ik probeer er een Sony TV en een BD speler op te koppelen. Lukt niet. Hoe moet het precies?
Je moet de codes hebben per merk en per type apparaat. Als je googled op afstandbedieningcodes vindt je ze wel. Daarna is het codes uitproberen totdat het apparaat reageert en ja soms moet je er FF wat proberen voor succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RTFM staat vol met codes per merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat je 10/1 verbinding sowieso niet ideaal is voor gamen, maar goed dat terzijde.
Je bedoelt een powerline adapter die je in het stopcontact stopt, dit is afhankelijk van een aantal zaken, bijvoorbeeld zit je binnen dezelfde fasen (groepen) in je huis waar je de beide adapters insteekt. Daarnaast zal er vrijwel altijd verlies van snelheid optreden vergeleken met direct draadverbinding aan je modem.
Ik heb een upgrade ook in overweging, maar dan wil ik eerst het netwerk op orde hebben. Anders betaal ik meer zonder er echt profijt van te hebben.
grun93 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:25:
[...]

In het nieuwste nummer van CT staat toevallig een test met deze powerline adapters. Oudere generaties konden idd problemen hebben als verschillende adapters op verschillende stroomgroepen zaten, maar de nieuwste modellen hebben dit probleem niet.
Ok, dat is bruikbare informatie. Dat wil ik dan wel even lezen in verband met kostenplaatje en energieverbruik. CT staat voor Computer Totaal neem ik aan?
Ruben0s schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:42:
[...]

Gebruik zelf al twee jaar lang Devolo dLAN voor internet op zolder.

http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl

Werkt prima. Internet is stabiel en snelheidsverlies valt mee te leven. Ik een alles in een plus abbo. Beneden haal ik 60Mb via de kabel. Op zolder, via het stopcontact, haal ik tussen de 48Mb en 52Mb.

[afbeelding]

Nu verwacht ik dat er twee jaar later wel betere versies zijn, waarbij het snelheidsverlies nog minder is.
Bedankt voor je praktijkvoorbeeld. Dan vind ik het verlies trouwens nog best meevallen gezien de afstand die overbrugd moet worden. Momenteel heb ik op de tweede etage geen bereik via wi-fi, al heb ik daar vooralsnog geen plannen om een PC te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:20:
Ok, dat is bruikbare informatie. Dat wil ik dan wel even lezen in verband met kostenplaatje en energieverbruik. CT staat voor Computer Totaal neem ik aan?
Nee, CT staat voor C't - zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:20:
Bijna goed. Het is C'T (dus met een apostrof of hoe heet dat ding) en dat staat voor Computer en Techniek. Nummer 6/2013, vanaf blz. 40.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 08-05-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
rally schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:10:
Ik kan/mag al helemaal niet meedoen want mijn modem staat in bridge... en daar ben ik eigenlijk wel blij om als ik dat zo lees.

Leuk initiatief, maar als de veiligheid ondergeschikt is pas ik ervoor.
Mooi, voor mij geldt hetzelfde en daar ben ik ook blij om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:24:
[...]

Nee, CT staat voor C't - zie hier.
grun93 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:13:
[...]

Bijna goed. Het is C'T (dus met een apostrof of hoe heet dat ding) en dat staat voor Computer en Techniek. Nummer 6/2013, vanaf blz. 40.
Thanks beiden voor de informatie. De apostrofe had ik over het hoofd gezien. Ik loop straks wel even langs bij een boekhandel om daar het blad eens in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

THE_BASE schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:45:
[...]

Doe jij dat. Vooral niet klagen over instabiele verbindingen, adapters, kabels die niet aangesloten zijn, monteurs die zeggen dat het zo moet werken en het beeld wat belabberder is.

En dat voor een paar euro voordeel.
Ben ik de enige die dat gedreig met opzeggen maar zielig vind? En dan ook de daad bij het woord voegen omdat je iets niet gratis krijgt waar nieuwe klanten dit wel krijgen? Nee heb je, ja kun je krijgen, maar erover klagen vind ik dan echt een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Exorcist schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Ben ik de enige die dat gedreig met opzeggen maar zielig vind? En dan ook de daad bij het woord voegen omdat je iets niet gratis krijgt waar nieuwe klanten dit wel krijgen? Nee heb je, ja kun je krijgen, maar erover klagen vind ik dan echt een brug te ver.
:*)
Ach Nederlanders...
Iets met dubbeltje en eerste rang.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 08-05-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:21
Daar zijn we Hollanders voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Exorcist schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Andersom, waarom krijgen sommige ziggo klanten dit wel voor elkaar en anderen niet. Kwestie van een grote bek en dat staat me tegen. Waarom dan gewoon als ziggo niet moeilijk doen en een ieder die daar over belt dat aanbieden? Iets met 2 maten en dat is wat ik persoonlijk vervelend vind.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
"Iets met 2 maten en dat is wat ik persoonlijk vervelend vind.", en dit is een terecht geplaatste opmerking.

Als je als Ziggo wat aan te bieden hebt doe het dan wel consequent. Als ik al een tijdje geleden in dit topic gezien heb dat bestaande Ziggo abonnees een HD-HDD decoder wordt aangeboden à 49,-, al dan niet onder het mom van overstappen naar een andere aanbieder, dan raak ik toch enigszins geïrriteerd als er een mail in de bus valt met daarin het aanbod "een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).". Nu weet ik wel dat ik mogelijk wat meer los kan peuteren als ik de telefoon ter hand ga nemen, maar daar gaat het niet om. Geef iedereen een gelijk aanbod en wijk daar op geen enkele wijze van af, dan sta je tenminste nog ergens voor als aanbieder. Dus dat van dat dubbeltje op de eerste rang willen zitten geldt zeker niet alleen voor consumenten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Joh, ik heb 199 betaald voor de interactieve HD recorder. Niet iedereen heeft dat mazzeltje gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Joh, je snapt het niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uit nieuwsgierigheid: dat interactieve tv, is dat net als het voorbeeld kanaal van Ziggo (met de promo filmpjes) in SD kwaliteit of is dat wel HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36
hardware-lover schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:48:
"Iets met 2 maten en dat is wat ik persoonlijk vervelend vind.", en dit is een terecht geplaatste opmerking.

Als je als Ziggo wat aan te bieden hebt doe het dan wel consequent. Als ik al een tijdje geleden in dit topic gezien heb dat bestaande Ziggo abonnees een HD-HDD decoder wordt aangeboden à 49,-, al dan niet onder het mom van overstappen naar een andere aanbieder, dan raak ik toch enigszins geïrriteerd als er een mail in de bus valt met daarin het aanbod "een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).". Nu weet ik wel dat ik mogelijk wat meer los kan peuteren als ik de telefoon ter hand ga nemen, maar daar gaat het niet om. Geef iedereen een gelijk aanbod en wijk daar op geen enkele wijze van af, dan sta je tenminste nog ergens voor als aanbieder. Dus dat van dat dubbeltje op de eerste rang willen zitten geldt zeker niet alleen voor consumenten.
Precies. In mijn geval werd ik zelfs door een medewerker van Ziggo doorverwezen naar de afdeling retentie om dit voor elkaar te krijgen. Heb zelf geen enkele keer het woord opzeggen genoemd, want dat vond (en vind) ik gewoon niet netjes. Het ging er mij ook puur om dat "anderen" wel een deal kregen (al dan niet met dreigen om op te zeggen) en ik in eerste instantie niet. Dat heb ik gebruikt richting Ziggo, het meten met twee (of meer) maten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hardware-lover schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:48:

Je kraamt echt onzin uit, waarom zou ziggo iedere keer dezelfde aanbieding moeten doen? Als je toen de aanbieding beter vond, had je op dat moment ervoor moeten kiezen en niet achteraf :'(

Je zegt in een winkel toch ook niet dat schroefje was 2 jaar geleden in de aanbieding, ik eis dezelfde aanbieding?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 16:59
Nou, eerste ervaring met ziggo is niet al te best.
Gister zou alles in 1 opgeleverd worden, vandaag pakket ontvangen en aansluiten maar, geen digitaal signaal, geen signaal op modem en ook geen analoog.
Bellen dus, nee daar moet een storingsmonteur voor komen, pas eind volgende week beschikbaar, een installatiemonteur kan het ook wel, dus ik wordt doorverbonden. Die vertelde me dat er niets was geactiveerd op mijn adres. Verbinding wordt verbroken, geen idee van welke kant.

Weer bellen, er wordt me verteld dat er een installatiemonteur gepland wordt, maar ik vertel haar dat de verbinding werd verbroken. Ze ging wel even kijken, nee geen producten geactiveerd op mijn adres, weer verbinding verbroken. Gauw weer bellen want het is 19:57, 10minuten in de wacht, blijft de telefoon maar overgaan en krijg ik geen klantenservice meer aan de lijn.

Nu heb ik nog niets, ergste is dat mijn vaste nummer al geporteerd is en die kan nu dus niet bereikt worden.
tv en internet heb ik nog van mijn vorige provider gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen even overdag bellen en gelijk een klacht indienen tegen die 2 medewerkers. Bizar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
ik hang morgen om 8uur weer aan de lijn. Het kan best zijn dat mijn mobiel de verbinding gewoon verbrak, zit bij een klote provider daarmee, maar ja dat is van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MeneerKrab schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:23:
ik hang morgen om 8uur weer aan de lijn. Het kan best zijn dat mijn mobiel de verbinding gewoon verbrak, zit bij een klote provider daarmee, maar ja dat is van het werk.
In welke regio woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27

D4NG3R

kiwi

:)

Wel apart dat het zo gaat bij jouw. op 24 februari zijn wij officieel overgestapt van KPN naar Ziggo, echter had ik ruim 2 weken daarvoor al een volledig functionerende verbinding. (Read: Letterlijk een uur nadat ik het startpakket heb ontvangen en heb aangesloten :+ ).

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 09-05-2013 00:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Let op dat deze monteur helemaal niet bij jou over de vloer hoeft te komen. Als er geen signaal is, dan moet je hoogstwaarschijnlijk nog aangesloten worden in de eindversterker. Dus dat de monteur pas volgende week langskomt wil niet zeggen dat je dan pas signaal hebt. Bij Ziggo moeten ze je binnen 3 werkdagen aansluiten.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Woon in regio zwolle.

Klantenservice kon wel vertellen dat ik aangesloten was maar dat de producten niet geactiveerd waren...
Waarom er dan een monteur moet komen weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dat activeren kunnen ze toch meteen doen? Of hebben ze daar niks over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
ja lijkt mij ook, blijkbaar heeft de klantenservice ook een vrije dag daar. Ik krijg via optie 1, 2 alleen nog maar de mogelijk voor e nummer en smartcard activatie. optie 3 zat er gisteravond nog wel in.
Morgen dan maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 15:13
Probeer de Ziggo Webcare op Twitter eens, die zijn er (NU!) wel gewoon... https://twitter.com/ZiggoWebcare

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Zijn er meer mensen die last hebben van corrupte ( grote ) downloads ? Ik ben nu week lang klant bij ziggo met alles in 1 60mbs en sinds paar dagen geeft elk groot bestand CRC error/file is beschadigd ellende bij het uitpakken na het downloaden. Heb het op 2 laptops geprobeerd met het zelfde resultaat, terwijl de files bij andere gewoon goed werken.

Probleem is bij wireless + met kabel er in.

Ben niet de enige volgens google
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-33313.html

Maar zeer hinderlijk, ben overgestapt voor het sneller up & downloaden en nu krijg ik helemaal niks binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door FSXnoob op 09-05-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Mijn internet is momenteel niet vooruit te branden. Pagina's komen mondjesmaat tevoorschijn en de Ziggo storingen pagina op mijn postcode laat weliswaar wat storingen zien, maar geen storing vandaag.

Nu heb ik gisteren wel het modem verplaatst. Hij stond eerst op de grond en nu heb ik em aan de muur gehangen. Er staat nu ook een grote luidspreker op pak en beet 40 cm afstand van het modem. Kan dat effect hebben?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:17:
Mijn internet is momenteel niet vooruit te branden. Pagina's komen mondjesmaat tevoorschijn en de Ziggo storingen pagina op mijn postcode laat weliswaar wat storingen zien, maar geen storing vandaag.

Nu heb ik gisteren wel het modem verplaatst. Hij stond eerst op de grond en nu heb ik em aan de muur gehangen. Er staat nu ook een grote luidspreker op pak en beet 40 cm afstand van het modem. Kan dat effect hebben?
Hmm. Waar woon je? Want sinds gisteravond heb ik daar ook wat last van op m'n laptop.
Dacht eerst (en eerlijk gezegd nog steeds) dat het ligt aan de nieuwe pc van m'n broer (die d.m.v. wifi op het netwerk zit) en dat daardoor de boel traag wordt.

Hopelijk is het dus een Ziggo gerelateerd probleem. Heb geen zin we voortaan zulk traag internet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Piet91 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:32:
[...]

Hmm. Waar woon je? Want sinds gisteravond heb ik daar ook wat last van op m'n laptop.
Dacht eerst (en eerlijk gezegd nog steeds) dat het ligt aan de nieuwe pc van m'n broer (die d.m.v. wifi op het netwerk zit) en dat daardoor de boel traag wordt.

Hopelijk is het dus een Ziggo gerelateerd probleem. Heb geen zin we voortaan zulk traag internet hebben...
Postcodegebied 9943, Nieuw Scheemda.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:33:
Hmm. woon zo'n 50KM verder (bij Zwolle) dus dat lijkt me helaas geen Ziggo probleem...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 09-05-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hieronder een foto van hoe m'n modem en de luidspreker gesitueerd zijn, onderlinge afstand is zelfs minder dan 40 cm, waarschijnlijk niet meer dan 25 cm.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2zpm5ao.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
Bij mij ook traag internet. Lang wachten voordat webpagina geladen wordt. (2-5sec)
Heb DNS aangepast (opendns) en gelijk stuk vlotter.

Idd veel corrupted files. Gebeurt wel vaker. Maandje payserver en daarna is het meestal weer back to normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Pfuh, ineens krijg je bij Internet + TV ook een Interactieve HD recorder voor € 49,-. Maar ik heb dat al dus voor mij gaat die vlieger niet op helaas.

Kwam erachter vanwege mijn verhuizing, waardoor ik ook glasvezel aan het overwegen ben. Ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Tuzla schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:38:
Zijn er meer mensen die last hebben van corrupte ( grote ) downloads ? Ik ben nu week lang klant bij ziggo met alles in 1 60mbs en sinds paar dagen geeft elk groot bestand CRC error/file is beschadigd ellende bij het uitpakken na het downloaden. Heb het op 2 laptops geprobeerd met het zelfde resultaat, terwijl de files bij andere gewoon goed werken.

Probleem is bij wireless + met kabel er in.

Ben niet de enige volgens google
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-33313.html

Maar zeer hinderlijk, ben overgestapt voor het sneller up & downloaden en nu krijg ik helemaal niks binnen.
Ik heb heel vaak sinds ik Ziggo heb dat als ik een groot bestand via HTTP download de download na een poosje gewoon afbreekt zonder reden. :/ Met torrent of usenet heb ik daar dan logischerwijs geen last van (aangezien je dan PAR, checksums en resume hebt), maar irritant is het zeker.

Zet in ieder geval in je modem alle firewall bullshit uit. Ik zag hier dat de SPI Firewall Protection en "Block WAN Requests" opeens aanstond, mogelijk door een firmware upgrade ofzo. Weer uitgezet, hopelijk beterschap.
Ener103 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:48:
Bij mij ook traag internet. Lang wachten voordat webpagina geladen wordt. (2-5sec)
Idd veel corrupted files. Gebeurt wel vaker. Maandje payserver en daarna is het meestal weer back to normal.
Dat de Ziggo usenetserver vaak incompleet is is ook waar, maar dat is een ongerelateerd probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 10-05-2013 03:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener103 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:48:
Heb DNS aangepast (opendns) en gelijk stuk vlotter.

[...]
Dat heb ik ook gedaan, maar ik twijfel eraan of het werkt. Ik heb via adapterinstellingen handmatig de OpenDNS servers ingegeven. Echter wanneer ik Namebench opstart staan de DNS-servers van Ziggo gewoon weer als 1e en 2e in de lijst, openDNS als 3e en 4e.

Ik vraag me af of iemand weet hoe ik er zeker van kan zijn dat de DNS servers van Ziggo niet worden gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gebruiken jullie ziggo modem of bridge modus met eigen routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:28
Absoluut niet waar. Volgens mij komt het gewoon doordat nu veel meer abonnnees dit doen. Toen ik zelf belde, 1,5 maand terug ofzo, hoefde ik geen grote mond op te zetten, niet te dreigen met opstappen, maar werd mij direct de aanbieding gedaan (korting op abonnementsgeld, geloof 6 maanden 50%).
Sandyman538 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:20:
[...]

Andersom, waarom krijgen sommige ziggo klanten dit wel voor elkaar en anderen niet. Kwestie van een grote bek en dat staat me tegen. Waarom dan gewoon als ziggo niet moeilijk doen en een ieder die daar over belt dat aanbieden? Iets met 2 maten en dat is wat ik persoonlijk vervelend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:43:
[...]

Ik vraag me af of iemand weet hoe ik er zeker van kan zijn dat de DNS servers van Ziggo niet worden gebruikt ?
Of de ziggo dns-servers niet gebruikt worden maar opendns (in mijn geval)

http://www.opendns.com/support/article/64

Ik flush wel eerst dns cache want dat gaf in het verleden nog wel eens problemen
martinusz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:01:
Gebruiken jullie ziggo modem of bridge modus met eigen routers?
Ik gebruik ziggo modem met eigen router erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment een firmware voor de Cisco EPC3925 aan het testen die de problemen sinds de laatste zou moeten verhelpen, zie ook Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/ezmsq068b/Schermafbeelding_2013_05_10_om_11_34_45.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit wat te struinen op tweakers en kwam dit tegen:

Nick39 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Ziggo gaat voorlopig op 200 mbits zitten als max
Nick39 heeft veel inside info, ik ga er vanuit dat dit blijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
Dan zal het naar alle waarschijnlijkheid 200/15 of 200/20 gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice en we konden het probleem niet verhelpen. Er komt nu dinsdag een monteur.

De helpdeskmedewerker vertelde mij dat alle lampjes op het Cisco EPC 3925 modem moeten branden.
Zowel Power, DS, US en Online. Deze branden nu allemaal, Power en DS zijn groen en US en Online zijn oranje. Helaas, geen verbinding. Ik heb mijn laptop rechtstreeks op het modem aangesloten, geen verbinding. Nu ben ik bij mijn vriendin thuis, die heeft exact dezelfde modem maar bij haar brand Online dus groen.

Ik heb de coax kabel losgehaald en opnieuw aangesloten, hier valt weinig aan te zien of te veranderen en voor de rest heb ik de luidspreker wat verder weg gezet. Helaas, nog steeds geen sjoege.

Volgens de helpdeskmedewerker waren er geen storingen of meldingen in mijn omgeving, en aangezien mijn netwerk ook het probleem niet is, noch mijn eigen computer of laptop, blijft enkel het modem over.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
Snowwie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:38:
Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice en we konden het probleem niet verhelpen. Er komt nu dinsdag een monteur.

De helpdeskmedewerker vertelde mij dat alle lampjes op het Cisco EPC 3925 modem moeten branden.
Zowel Power, DS, US en Online. Deze branden nu allemaal, Power en DS zijn groen en US en Online zijn oranje. Helaas, geen verbinding. Ik heb mijn laptop rechtstreeks op het modem aangesloten, geen verbinding. Nu ben ik bij mijn vriendin thuis, die heeft exact dezelfde modem maar bij haar brand Online dus groen.

Ik heb de coax kabel losgehaald en opnieuw aangesloten, hier valt weinig aan te zien of te veranderen en voor de rest heb ik de luidspreker wat verder weg gezet. Helaas, nog steeds geen sjoege.

Volgens de helpdeskmedewerker waren er geen storingen of meldingen in mijn omgeving, en aangezien mijn netwerk ook het probleem niet is, noch mijn eigen computer of laptop, blijft enkel het modem over.
Klinkt als problemen met retoursignaal, heb je splitter/versterker er tussen?
probeer eens rechtstreeks aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurd :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee, er zit geen splitter of versterker tussen. En ik heb m'n laptop al rechtstreeks op het modem aangesloten gehad.

Overigens: vanmorgen werkte alles (weer) goed en ineens werd het internet trager en trager en plof weg is het.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
Snowwie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:01:
Nee, er zit geen splitter of versterker tussen. En ik heb m'n laptop al rechtstreeks op het modem aangesloten gehad.

Overigens: vanmorgen werkte alles (weer) goed en ineens werd het internet trager en trager en plof weg is het.
gebeurde dit in loop vd dag?

want savonds kan het inderdaad trager zijn (koper kabel), maar het hoort niet weg te vallen, of je moet helemaal aan einde vd kabel wonen, dan wil het nog wel eens gebeuren als het druk wordt op de netwerk.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:29
Snowwie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:38:
voor de rest heb ik de luidspreker wat verder weg gezet. Helaas, nog steeds geen sjoege.
Dacht je dan serieus dat je verbinding traag wordt als er een speaker dichtbij het modem staat?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Snowwie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:01:
Ik gok dat jouw modem hetzelfde IP heeft gekregen als het modem van een andere klant, dat wil wel eens voorkomen. Kun je me eens een DM sturen met je naam en adresgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
ozzynator schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:29:
Dacht je dan serieus dat je verbinding traag wordt als er een speaker dichtbij het modem staat?
Nee, ik dacht dat evt. magnetische velden van de luidspreker negatief effect zouden hebben op het modem.

Ik kan aan de specificaties van mijn luidsprekers (Magnat Monitor Supreme 2000) niet aflezen of ze magnetisch zijn afgeschermd.
Razenko schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:09:
[...]
gebeurde dit in loop vd dag?

want savonds kan het inderdaad trager zijn (koper kabel), maar het hoort niet weg te vallen, of je moet helemaal aan einde vd kabel wonen, dan wil het nog wel eens gebeuren als het druk wordt op de netwerk.
In de loop van de dag ja.

Dat het trager wordt door andere klanten lijkt me sterk. Ik woon in een dorpje met maar 300 inwoners en andere dagen had ik er ook nooit last van. Het lijkt me sterk dat het door andere klanten komt.

[ Voor 39% gewijzigd door Snowwie op 10-05-2013 20:01 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:36:
Pfuh, ineens krijg je bij Internet + TV ook een Interactieve HD recorder voor € 49,-. Maar ik heb dat al dus voor mij gaat die vlieger niet op helaas.

Kwam erachter vanwege mijn verhuizing, waardoor ik ook glasvezel aan het overwegen ben. Ben er nog niet helemaal uit.
Als ik naar Alles in 1 ga moet ik € 49,- betalen voor die interactieve HD recorder en ben ik aan abonnementskosten € 5,- per maand duurder uit dan nu. Als ik alleen verhuis maar bij hetzelfde internet & TV abonnement blijf kan ik de interactieve HD recorder krijgen voor € 119,-. (Dat heb ik dus in 14 maanden terug verdient, afgezien van de snelheid stijging van internet).

Glasvezel is op mijn adres alleen verkrijgbaar van Tele2, KPN en XS4all. Bij de eerste 2 heb ik twijfels, bij XS4all ben ik een stuk duurder uit.

Tot slot kan ik natuurlijk ook helemaal niets doen en alleen verhuizen en Ziggo meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20:54

rally

Deyterra Consultancy

Als KPN en XS4All te leveren is, dan is XMS er ook te leveren.

Die leveren ook het televisie signaal af op Coax zodat je met dezelfde decoders kunt blijven werken ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
rally schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:24:
Als KPN en XS4All te leveren is, dan is XMS er ook te leveren.

Die leveren ook het televisie signaal af op Coax zodat je met dezelfde decoders kunt blijven werken ;)
Ik gok dat die drie aanbieders fttc leveren en er geen ftth mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Als het goed is wordt de firmware van het Cisco modem weer een versie terug gedraaid als je het modem herstart. Dan zou het probleem met de trage verbinding ook weer verholpen moeten zijn....

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

henkjobse schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:12:
Absoluut niet waar. Volgens mij komt het gewoon doordat nu veel meer abonnnees dit doen. Toen ik zelf belde, 1,5 maand terug ofzo, hoefde ik geen grote mond op te zetten, niet te dreigen met opstappen, maar werd mij direct de aanbieding gedaan (korting op abonnementsgeld, geloof 6 maanden 50%).
[...]
Dan zijn het toch 2 maten, ik kreeg het bijvoorbeeld niet voor elkaar en overweeg serieus over te stappen naar KPN, ben alleen nog wat bang voor het online gamen verhaal wat daar niet goed schijnt te werken, maar spotify vind ik wel interessant. Maar ik krijg geen aanbieding (ja 199 euro zoals die op de website vermeldt staat).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Krijg ik vandaag een brief van ziggo dat mijn modemprestaties niet optimaal zijn. En dat ik binnenkort gebeld ga worden door een monteur. Maar ik weet niet wat ze dan gaan doen want ik haal wel het maximale uit mijn internet verbinding. 14,8 MB/s en 9,3MB/s upload.

Iemand anders dit ook?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 01:41
Ik zit nu bij Tele2 met een pakket van TV+Bellen+Internet alleen hebben wij maar 20mbits/s download waar wij maar werkelijk 10mbits/s behalen, wij willen dus nu kijken of we iets beters weten en ziggo is 5 euro duurder en heeft 60mbits/s download en 6mbits/s upload, worden deze ook daadwerkelijk behaald en niet dat de daadwerkelijke verschil 50% is?

En wat vinden jullie van Ziggo zelf, ik hoor/lees alleen maar negatieve opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 11:33
Zelf recent overgestapt van tele2 waar we bellen en internet van hadden met inderdaad ongeveer 10Mbit down naar alles in één basis van ziggo. Meer snelheid hadden we hier niet nodig maar het totaal waren de kosten wel lager en we hebben nu digitale TV.

Moet zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad, overstappen is eigenlijk zonder problemen gegaan. Op de aangegeven datum alle spullen ontvangen en tot mijn verbazing werkte de telefoon ook meteen op het huidige nummer nadat ik deze opgeprikt had van tele2 naar Ziggo.

Zoals het gegaan is heb ik niet het idee dat Ziggo beter of slechter is dan Tele2. Behalve dan dat je op de kabel ook werkelijk de geadverteerde snelheid krijgt waar dit bij ADSL niet zo is.

[ Voor 8% gewijzigd door Christiaan676 op 11-05-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Snowwie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:33:
[...]

Regio Groningen, totaal geen last hier.... Downloaden gaat full speed, geen pakket loss, ping tijden tussen de 3 en 7ms in Nederland

Ik haal gemiddeld zo'n 15.9MB/sec en regelmatig over de 16MB/sec

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:10

hgp

fjs schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:16:
Krijg ik vandaag een brief van ziggo dat mijn modemprestaties niet optimaal zijn. En dat ik binnenkort gebeld ga worden door een monteur. Maar ik weet niet wat ze dan gaan doen want ik haal wel het maximale uit mijn internet verbinding. 14,8 MB/s en 9,3MB/s upload.

Iemand anders dit ook?
Die brief heb ik ook gekregen. Ik heb ook geen problemen met mijn verbinding dus ik weet niet wat een monteur hier zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:42

Tags NL

Harmful or Harmless?

hgp schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:31:
[...]

Die brief heb ik ook gekregen. Ik heb ook geen problemen met mijn verbinding dus ik weet niet wat een monteur hier zou moeten doen.
Same here, no problems en standaard briefje dus. Gewoon wachten tot ze bellen en dan geen afspraak maken..

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Hebben diegenen hierboven die de brief hebben ontvangen misschien nog geen Wifi modem en heeft het mogelijk te maken met het uitbreiden van de Hotspots?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Heb wel een wifi modem maar die is in bridge functie. Gebruik mijn eigen router.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:19

Snippertje

Light up your life

mrbeastnl schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:48:
Ik zit nu bij Tele2 met een pakket van TV+Bellen+Internet alleen hebben wij maar 20mbits/s download waar wij maar werkelijk 10mbits/s behalen, wij willen dus nu kijken of we iets beters weten en ziggo is 5 euro duurder en heeft 60mbits/s download en 6mbits/s upload, worden deze ook daadwerkelijk behaald en niet dat de daadwerkelijke verschil 50% is?

En wat vinden jullie van Ziggo zelf, ik hoor/lees alleen maar negatieve opmerkingen
Je hoort altijd alleen maar negatieve dingen, omdat is hoe mensen zijn. Hier geen problemen in ieder geval, haal de 60Mbit download en 5,6Mbit upload :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Snippertje schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:58:
[...]

Je hoort altijd alleen maar negatieve dingen, omdat is hoe mensen zijn. Hier geen problemen in ieder geval, haal de 60Mbit download en 5,6Mbit upload :)
Ja inderdaad. Waarom wat zeggen als het werkt he. Maar ik heb ook geen klachten verder het werkt allemaal als een trein hier. Ook ik haal de 60mbit en haal met upload 5,8Mbit dus mij hoor je verder niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20:54

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook 120/10 verbinding en haal eigenlijk altijd mijn snelheid...
En er zijn periodes dat het "minder" wordt, maar enkele weken later (vaak na een mail dat er werkzaamheden aan de wijkkast gedaan worden) is het weer als "vanouds".

Geen klachten over Ziggo hier.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
donderdag getwitterd met de webcare, ze vertelden dat de klantenservice ook geopend was. Gauw even een storingsmonteur geregeld voor maandag. Vrijdagmiddag belt hij op, kan je ook op zaterdagmiddag?
Probleem was vanmiddag gauw verholpen. Ze hadden de kabels waarschijnlijk verkeerd gelabeld, ze waren gekruist met die van mijn buren. Even kabel wisselen in wijkkast was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 09-10 09:40
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat sommige websites ineens niet goed laden, het maakt daarbij niet uit welk device/browser ik gebruik maar na een refresh is het altijd weer weg. Naar mijn idee is dit pas gekomen na onderhoud een twee weken terug, nu heb ik in mijn router gekeken:
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 242000000 Hz 9.2 dBmV 41.5 dBmV
2 Locked QAM256 250000000 Hz 9.0 dBmV 41.5 dBmV
3 Locked QAM256 258000000 Hz 8.8 dBmV 41.6 dBmV
4 Locked QAM256 266000000 Hz 8.3 dBmV 41.4 dBmV
5 Locked QAM256 274000000 Hz 9.0 dBmV 40.9 dBmV
6 Locked QAM256 282000000 Hz 8.7 dBmV 41.0 dBmV
7 Locked QAM256 290000000 Hz 8.4 dBmV 40.8 dBmV
8 Locked QAM256 298000000 Hz 7.9 dBmV 40.5 dBmV

Correctables Uncorrectables
11860 613

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.7 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Over 16 dagen uptime klinkt het niet echt als heel veel, die uncorrectables maar kloppen die waardes een beetje en zou dit ervoor kunnen zorgen dat sommige websites af en toe niet goed laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:57
Net bij mijn ouders even naar de recorder gekeken. Hun cisco 8485 kan niet meer opnemen. Na een korte blik in het ziggo forum bleek al snel dat er een defect in de recorder zit waardoor hij niet meer naar behoren werkt. Net zoals veel andere mensen op het forum zit de 2 jaars garantie er net op. De helpdesk heeft tegen mijn vader gezegd dat hij moet wachten op een update. Dit apparaat is al maanden (misschien wel jaren) niet meer geupdate, dus ik vrees dat hij van het kastje naar de muur is gestuurd. hebben andere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 13:13

vanDaal

-ismeereentje

Ik ben al jaren klant bij Ziggo. Nu geven ze tegenwoordig interessante cadeau's weg bij abonnementen, zie:
http://www.glasvezel-best...2-bij-ziggo-abonnementen/

Mijn broertje had laatst ook een Galaxy Tab gekregen, alleen omdat hij zijn abonnement bij dezelfde provider (weet niet meer welke) verlengde, dus feitelijk verandere er niks bij hem. Zou dit bij Ziggo ook werken?

[ Voor 5% gewijzigd door vanDaal op 12-05-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:34
vanDaal schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:56:
Ik ben al jaren klant bij Ziggo. Nu geven ze tegenwoordig interessante cadeau's weg bij abonnementen, zie:
http://www.glasvezel-best...2-bij-ziggo-abonnementen/

Mijn broertje had laatst ook een Galaxy Tab gekregen, alleen omdat hij zijn abonnement bij dezelfde provider (weet niet meer welke) verlengde, dus feitelijk verandere er niks bij hem. Zou dit bij Ziggo ook werken?
Ehhhh heb je de afgelopen pagina's wel gelezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:48
Mijn pa en ik hebben allebij de Ubee EVW3200 modem. Mijn pa trekt de stekker altijd uit het stopcontact als hij klaar is met internet, want hij vind de modem warm worden en hij vermoedt dat het ding veel vebruikt..

Zit op zich wat in, maar is voor mij thuis wel wat lastig met wifi en mijn smartphone..

Hij wordt inderdaad wel wat warm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guids schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:31:
Net bij mijn ouders even naar de recorder gekeken. Hun cisco 8485 kan niet meer opnemen. Na een korte blik in het ziggo forum bleek al snel dat er een defect in de recorder zit waardoor hij niet meer naar behoren werkt. Net zoals veel andere mensen op het forum zit de 2 jaars garantie er net op. De helpdesk heeft tegen mijn vader gezegd dat hij moet wachten op een update. Dit apparaat is al maanden (misschien wel jaren) niet meer geupdate, dus ik vrees dat hij van het kastje naar de muur is gestuurd. hebben andere mensen hier ervaring mee?
Heb je de optie 'auto update' aanstaan? Heb enkele weken geleden nog een update gehad voor de Cisco 8485. Anders eens het apparaat resetten naar fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jovas schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:47:
Mijn pa en ik hebben allebij de Ubee EVW3200 modem. Mijn pa trekt de stekker altijd uit het stopcontact als hij klaar is met internet, want hij vind de modem warm worden en hij vermoedt dat het ding veel vebruikt..

Zit op zich wat in, maar is voor mij thuis wel wat lastig met wifi en mijn smartphone..

Ik heb dat modem aan stroom meter gehangen als hij gewoon aanstaat, maar weet neit exacte meer wat hij deed qua watt, maar je hoeft hem er niet voor uit te zetten omt e besparen :) dat ga je niet echt merken op je rekening namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 11:33
Jovas schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:47:

Dat een modem/router warm word is niet zo gek. Zo goed als alle energie die je er instopt word omgezet in warmte. Wifi straalt maar ongeveer 100mW uit en daarnaast heb je nog een paar leds maar die zullen ook niet meer zijn dan 100mW uitstralen de rest word dus omgezet in warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Christiaan676 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:40:
[...]

Dat een modem/router warm word is niet zo gek. Zo goed als alle energie die je er instopt word omgezet in warmte. Wifi straalt maar ongeveer 100mW uit en daarnaast heb je nog een paar leds maar die zullen ook niet meer zijn dan 100mW uitstralen de rest word dus omgezet in warmte.
De Ubee verbruikt maar 10 watt. Dat is echt peanuts. Echter is het convectievermogen van de Ubee bagger, de warmte blijft in de kast hangen, waardoor ie zijn warmte niet kwijt kan en de temperatuur stijgt.

Als de behuizing van staal was of er zit een kleine ventilator in die voor airflow zorgt, dan zou de temperatuur al behoorlijk dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Mijn Cisco EPC3925 wordt anders ook behoorlijk warm aan de bovenkant, net tegen heet aan. Ik zou het ding niet onder een bank of in een kast stoppen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier zowel de Ubee EVW3200 als de Cisco EPC3925 staan. Standaard heb ik de Cisco aangesloten, maar ik heb de Ubee op de plank liggen in overleg met Ziggo doordat ik regelmatig problemen heb gehad met mijn verbinding.

De Ubee wordt inderdaad behoorlijk warm, en dit ongeacht de activiteit op de (WiFi) verbinding.

De Cisco blijft echter koel. Deze staat nu al een aantal dagen non-stop aan, en als ik mijn hand er nu op leg, dan voelt ie gewoon handwarm aan. Hij ligt ook achter een kast hier in de woonkamer.

Wat betreft stroomverbruik, de Ubee trekt 11 watt, de Cisco trekt 10 watt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:22
Ik ben aan het overwegen Ziggo Internet en Interaktieve TV te nemen. Momenteel heb ik iTV van KPN, echter kan KPN maar maximaal 8mbit internet leveren en SD tv via de slome TV-ontvanger. Contact met Ziggo leerde mij dat Ziggo elke snelheid kon leveren en wel HD kanalen.

Nu loop ik echter aan tegen het volgende (appartement is van 2009)
De kabel komt hier binnen in de meterkast en eindigt op een TRAS1000. Hierop zit een coax kabel aangesloten, die het plafond in loopt. Deze mondt uit in de woonkamer op een TRAS 2000. Als ik de berichten op internet lees, zou die box niet vervangen hoeven te worden. Volgens de handleiding zou ik de beeldversterker in de meterkast aan moeten sluiten. Er ligt helaas maar 1 coax kabel door het huis, dus dit zou betekenen dat de router dan in de meterkast zou moeten en ik voor een tweede TV een kabel moet gaan trekken naar de slaapkamer. Dat wil ik niet. Is het mogelijk om de beeldversterker gewoon in de woonkamer op te hangen, om vanuit daar de kabels naar de TV in de woonkamer, de tv in de slaapkamer en naar de router te trekken?? Of moet dit punt echt per se in de meterkast?

Het aansluitpunt van de huidige KPN telefonie aansluiting zit rechtstreeks bij de TV. De coax aansluiting (TRAS2000) zit midden in het huis, naast de deur naar de slaapkamer. Vanuit daar kan ik de kabels wel trekken, vanuit de meterkast gaat dat gewoon niet.

Samenvattend:
Kan ik dus de beeldversterker niet op de hoofdaansluiting aansluiten, maar op het enige andere coax punt in mijn huis, de woonkamer? Zo ja, dan kan ik Ziggo bestellen. Zo nee, dan laat ik het maar zo, want dan kost het me teveel moeite. Het lijkt mij dat het zou moeten kunnen, het coax punt in de woonkamer is gewoon een verlenging van de hoofdaansluiting :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:53
Ophidian schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:24:

....

Samenvattend:
Kan ik dus de beeldversterker niet op de hoofdaansluiting aansluiten, maar op het enige andere coax punt in mijn huis, de woonkamer? Zo ja, dan kan ik Ziggo bestellen. Zo nee, dan laat ik het maar zo, want dan kost het me teveel moeite. Het lijkt mij dat het zou moeten kunnen, het coax punt in de woonkamer is gewoon een verlenging van de hoofdaansluiting :P
Het kan wel als je er vantevoren, voordat je bij de versterker aankomt, niks van aftakt. In principe is het niet de ideale aansluiting omdat je al signaal verliest vanwege de kabellengte en dozen.
Echter heb ik in het verleden ook zonder problemen eerst een meter of 10 coax vanaf het AOP gehad voordat ik bij de versterker was, en dan naar modem en andere TV's ging. Goede kabelkwaliteit is wel een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:22
Aha, ben natuurlijk wel afhankelijk van de kabel die in de muur ligt. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat te doen. Als ik Ziggo neem en straks een en al ellende heb, dan ben ik verder van huis :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:53
Het is natuurlijk wel een gok, maar de dozen zijn wel al fatsoenlijk. Dan mag je aannemen dat er ook goeie kabel gebruikt is.
Wat is het leven nu zonder een beetje risico?

[ Voor 19% gewijzigd door Masimo op 12-05-2013 20:55 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]