Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:43
ozzynator schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:27:
hmm, interresant om eens contact op te nemen met de opzeggings afdeling. Via Ziggo dus.

http://www.paradigit.nl/p...g.aspx?campaign=VCA120011
Haha dat is best sneu, mijn zusje heeft twee weken geleden maar voor de hd ontvanger gekozen welke ze totaal niet nodig heeft...

Die had erg graag een tab2 gehad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:31
ozzynator schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:27:
hmm, interresant om eens contact op te nemen met de opzeggings afdeling. Via Ziggo dus.

http://www.paradigit.nl/p...g.aspx?campaign=VCA120011
Laat alsjeblieft even weten wat je ervaring is met de afdeling opzeggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:19
gisteravond even gebeld gehad, ben pas 1 jaar abonnee, men ging er dus niets mee doen. Kon wel een interactieve hd recorder krijgen voor € 49,-, maar daar heb ik geen behoefte aan. Binnenkort nog eens een poging wagen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43
Ook maar eens gebeld met de afdeling opzeggingen. Krijg ook een interactieve hd recorder voor 49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het iemand lukt met die tablet... maar ik schat in dat ze de bui al zien hangen bij Ziggo en er niemand eentje krijgt... maar wie weet :P

die interactieve decoder wil ik niet.

Misschien ga ik wel voor mijn schoonzus alles in 1 basis betalen, die heeft nu telefonie en tv basis en als ik dan die meerprijs betaal neem ik die tablet :P

Al snap ik niet wat het uitmaakt hoe lang je abonnee bent?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 11:33
Als je minder dan een jaar abonnee bent dan zit je nog vast aan je contract dus dan zeg je toch niet zo snel op omdat dit dan geld kost.

Daarnaast kan ik het ook wel begrijpen dat ze wat soepeler zijn voor trouwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Wat als je het wel een jaar hebt, dan opzegt en weer aanmeld. Zou dat niet werken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleine lettertjes:

** Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar. Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen. Uw Alles-in-1-abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Al snap ik niet wat het uitmaakt hoe lang je abonnee bent?
Omdat ik een krappe 14 maanden geleden ook al uitgebreid ben gesponsord bij mijn overstap.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjowhan schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:58:
Dat is altijd het risico van een particuliere verbinding; de zakelijke kant heeft vaak een sla, waardoor je na de afgesproken tijd aanspraak kan gaan doen op een vergoeding als de verbinding (door bv een kabelbreuk vanwege graafwerkzaamheden) verbroken is.
Dit is bij een particuliere verbinding veel minder.
Zo'n zakelijke SLA is natuurlijk leuk maar dat maakt verlengde downtime op particuliere verbindingen niet vol automatisch acceptabel.
Die zakelijke SLA's kosten buitensporige volume's geld en dan gaat het doorgaans om zaken als het binnen een uur oplossen van storingen en met de klant coordineren van netwerkonderhoud en investeringen om downtime te minimaliseren door bijvoorbeeld redundant hardware te plaatsen.
Dat soort zaken zijn voor particulier gebruik allemaal n.v.t. maar meer dan een dag internet en telefonieloos vind ikzelf te belachelijk voor woorden, ook voor particuliere lijnen.
Vooral als je alle digitale entertainment via dat ene kanaal hebt lopen waar je tegenwoordig niet echt meer onderuit komt en je gevolgsmatig dus helemaal disconnected bent bij een storing.
Het toegenomen belang van internettoegang in de huidige maatschappij maakt gewoon dat daar niet meer zo luchtig mee omgesprongen kan worden als vroeger toen breedband nog een mythe was en facebook een daadwerkelijk fotoboek met gezichten was.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41
Ja, want stel je voor: je kan 1 dag niet op Gesichtbuch, wat een drama zou dat toch zijn. Je hele leven die opeens stopt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:31
Even een kleine vraag m.b.t. de aansluiting:

Ik huur nu tijdelijk een koophuis, waarvan de eigenaren zijn geëmigreerd. Nu zie ik dat de groene kabel in een wandcontactdoos in de meterkast wordt gesplitst in 2 coax kabels (mbv een Hirschman splitter in de meterkast). 1 kabel gaat naar de woonkamer, 1 kabel naar de slaapkamer.

Nu zie ik in de woonkamer een aansluiting zitten (waar een coax kabel inkan). Hier steekt een verdeeldoos in welke ik nog wel herken van mijn vorige periode bij ziggo (waar de data, tv en radio aan de onderkant ingeplugd kunnen worden).

Nu is mijn vraag: Klopt het dat ik dan de Ziggo Ubee modem in de woonkamer kwijt kan? dat zou namelijk behoorlijk schelen in bereik en aansluitingen. (Bij mijn vorige Ziggo woning had ik de modem direct op het ingangspunt van de groene kabel aangesloten m.b.v. die verdeeldoos die nu dus in de woonkamer steekt).

Dat scheelt mij een monteur laten komen (welke pas 11 mei kan helaas).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:27
Nee, modem aansluiten voor de splitter direct in de meterkast. Misschien werkt het wel, maar is vragen om problemen.

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 03-05-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat wordt dus een kabel trekken naar de woonkamer voor de internetaansluiting. Balen.

Toevallig precies dezelfde aansluiting op een ander forum gevonden:
Een AOP zorgt naast het verzorgen van een normale IEC aansluiting ook het galvanische scheiden van jouw binnen netwerk met het netwerk van Ziggo.

Volgorde moet zijn groene kabel -> AOP (Hirschmann TRAS1000B -> Kabel IEC connector naar F connector (Hirschmann Stekkers met kabel Hirschmann KOKA799) - > Verdeler 2-weg VFC0241 (ca 8 EUR) -> Hirschman KOKA799 kabel naar ruimtes -> Elke ruimte een EDC1000 einddoos

Voor 2x tv aansluitingen moet dit goed werken mits alles goed is aangesloten. Je kan eventueel als je lange lengtes kabel gebruikt een ZVA134 versterkertje aansluiten in de meterkast. Dit heet ook een tweede toestelversterker en is splitter en versterker in een met twee aansluitingen.
Nu weet ik niet of ik ook een hirschman kabel heb, maar de AOP, de verdeler en de EDC1000 einddoos zijn aanwezig.

Edit: Ahh, ik zie dat een andere tweaker ook deze opstelling had en een slechte internetverbinding heeft. Ik probeer eerst deze opstelling wel even, anders gaan we een kabeltje trekken. :)

[ Voor 92% gewijzigd door KillaZ op 03-05-2013 14:34 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:41:
De kleine lettertjes:

** Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar. Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen. Uw Alles-in-1-abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo-account.
En hou lang zou je nog bij Ziggo moeten blijven? Is dat minimaal een jaar? Ik heb nu alleen TV + internet en wil best alles in 1, tijdelijk dan toch want ik wil eigenlijk over een paar maanden over op glasvezel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36
Als je geen actie gebruikt mag je elk moment weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Joster schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:03:
[...]

En hou lang zou je nog bij Ziggo moeten blijven? Is dat minimaal een jaar? Ik heb nu alleen TV + internet en wil best alles in 1, tijdelijk dan toch want ik wil eigenlijk over een paar maanden over op glasvezel :+
Meestal is een jaarcontract wel een jaar ja, dus zeg maar 12 maanden. Bij de actie dan, normaal wijzigen kan per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door ozzynator op 03-05-2013 15:58 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Joster schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:03:
[...]

Waarom wil je gebruik maken van de actie. Dan kun je de decoder een paar maanden gebruiken en is ie waardeloos omdat je glasvezel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Decoder? Die krijg je alleen als je al klant bent en hierover gaat zeuren. Als nieuwe klant krijg je dus een tablet zoals geschreven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat hier al een tijdje discussies zijn naar aanleiding van het stroomverbruik van de Cisco en Ubee modems met WiFi enabled en disabled, heb ik zojuist de moeite genomen om het stroomverbruik van beide apparaten eens te meten.

Ik heb standaard het Cisco modem in gebruik, maar heb de Ubee (in overleg met Ziggo) op de plank liggen omdat ik in het verleden veel problemen heb gehad met mijn verbinding.

Cisco EPC3925
WiFi enabled, idle: ~9.7 watt
WiFi enabled, download: ~11.1 watt
Bridge mode: ~10.1 watt

Ubee EVW3200
WiFi enabled, idle: ~11.1 watt
WiFi enabled, download: ~12.3 watt
Bridge mode: ~11.1 watt
Dit modem heeft de mogelijkheid om het uitzendvermogen van het WiFi signaal aan te passen. Zo ver ik heb kunnen meten heeft dit geen enkele invloed op het stroomverbruik.

Bij de WiFi test zijn er geen bekabelde devices, dus uitsluitend 1 laptop op ongeveer 3 meter afstand van het modem. Het verbruik kan oplopen als er een device op een grotere afstand van het modem vandaan zit, maar ik heb dit niet getest.

Bij de bridge mode test is er 1 bekabeld device, namelijk de laptop, met een 1.5 meter lange Cat6 kabel. In dit geval is de router functionaliteit uitgeschakeld door Ziggo, en wordt al het verkeer rechtstreeks op LAN poort 1 doorgegeven. Let wel, je moet in dit geval ook het stroomverbruik van de router meetellen die je aansluit op het modem. Recente WiFi routers verbruiken zo tussen de 5 en 10 watt.

Deze waarden zijn gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000 en kunnen +/- 0.1 watt afwijken. Tevens is het stroomverbruik ook afhankelijk van de sterkte van het coax signaal zoals deze je huis binnenkomen. Hier heb je meestal niet of nauwelijks invloed op. In mijn geval was dit gemiddeld 3.4 dBmV op de downstream, en 38.7 dBmV op de upstream.

Conclusie: zul je het echt in je portomonnee gaan voelen als Ziggo Hotspots aan staat op je modem? Nou ja, dat ligt aan je inkomen, maar het verschil tussen een idle WiFi verbinding en een actieve WiFi verbinding is ongeveer 12 kWh op jaarbasis als er 24/7 actief wordt gedownload via WiFi. Dat is uitgaande van een gemiddelde prijs van €0,23 per kWh, zo'n €2,76 per jaar extra.

Wat hier in het topic ook al eerder is gezegd: het uitzenden van het tweede SSID voor Ziggo Hotspots, verbruikt géén extra stroom ten opzichte van het uitzenden van een enkel SSID. Het modem blijft uitzenden op dezelfde signaal sterkte, alleen wordt het signaal 'gesplitst'.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Beetje jammer dat bridgemode net zoveel stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere mensen ook last van de storing? Ze zijn op dit moment de hotspot functie aan het uitrollen, maar niets werkt er hier meer. :(

EDIT: Inmiddels werkt alles weer. Gister was het 15 min en vandaag een uur. :(

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img835/1272/ziggox.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img43/8383/ziggo2.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img6/326/ziggo3.png

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zijn er werkzaamheden hier in de wijk geweest (lees 12 bestelwagentjes om 2 kastjes aan te passen op straat)... gaat nergens over.

Door die knuppels had ik trouwens tussen 08:30 en 16:30 geen internet, tv en telefonie, nu werkt alles weer. Kan dat zomaar zonder onkostenvergoeding? Of kan je een verzoek indienen voor een korting?

Maar nu wil ik testen of die kastjes ook wifi uitzenden. Weet iemand welke naam dat netwerk heeft?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:01:
Maar nu wil ik testen of die kastjes ook wifi uitzenden. Weet iemand welke naam dat netwerk heeft?
Dat netwerk zou "Ziggo" moeten heten, dus zonder zo'n random reeks aan cijfers en letters er achter.

Overigens kun je altijd contact opnemen met de klantenservice wat betreft een vergoeding. Ik heb toen 20 euro gekregen omdat er een monteur niet op kwam dagen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:01:
Vandaag zijn er werkzaamheden hier in de wijk geweest (lees 12 bestelwagentjes om 2 kastjes aan te passen op straat)... gaat nergens over.

Door die knuppels had ik trouwens tussen 08:30 en 16:30 geen internet, tv en telefonie, nu werkt alles weer. Kan dat zomaar zonder onkostenvergoeding? Of kan je een verzoek indienen voor een korting?

over het algemeen is de regeling dat het per 24 uur gaat.
dus durf niet te zeggen of je hier een vergoeding voor kan krijgen, staat vast wel ergens in algemene voorwaarden.

anders even helpdesk bellen, kunnen vast wel iets voor je doen, tenzij het geplande werkzaamheden waren.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik had een mail gehad dat er werkzaamheden zouden zijn in de nacht van 02-05 op 03-05 tussen 01:00 en 06:00 uur. De werkzaamheden vinden bijna altijd 's nachts plaats. Wel kan het zijn dat er na de werkzaamheden een herstart van het modem nodig is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:26
hardware-lover schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:54:
Ik had een mail gehad dat er werkzaamheden zouden zijn in de nacht van 02-05 op 03-05 tussen 01:00 en 06:00 uur. De werkzaamheden vinden bijna altijd 's nachts plaats. Wel kan het zijn dat er na de werkzaamheden een herstart van het modem nodig is.
de werkzaamheden die toen overdag waren hebben ze dus niet aangekondigd,
dan bestaat er dus een kans dat je er nog wel wat van kan terug krijgen,
maar reken je niet rijk, aangezien het nog geen dag is, reken eerst maar uit wat je per dag betaald en dan eens zien of het waard is om het terug te vragen, gemiddeld is het 0.50 cent per dag per dienst

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik maak er geen probleem van hoor al is het bijna iedere maand wel een keer raak met het aangekondigde onderhoud. De meeste mensen liggen op dat soort tijden toch op één oor, hoewel ikzelf meestal niet voor 3:30-4:00 uur van de wereld ben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:54:
hier waren ze overdag, maar ik kreeg maar 1 dag van te voren een bericht en volgens mij mag ik in mijn handjes knijpen dat het weer werkt, ik heb toen ik terugkwam van het werk die mannen eens aangehoord, volgens mij mislukte alles.

Er is in iedergeval nog geen wifi hier met de naam ziggo zonder cijfers, maar ik heb wel weer internet.

Ik vind het een wat vreemde gang van zaken , gewoon de hele dag alles eruit. Je zou maar een bedrijfje thuis hebben ofzo, dan heb je toch wel een probleem in veel gevallen.

Waarom ze hier niet in de nacht werken? Ik weet het niet, maar het lijkt me ook niet zo tof als er een berg busjes met klusjesmannen hier in de steeg tegenover mijn huis bezig zijn midden in de nacht.

De busjes waren trouwens niet van ziggo zelf, maar ze waren allemaal aan het graven en prullen bij die kast van ziggo. Ik heb nog wel gekeken of er niet een gaatje voor een camera van de politie inzat :P
Razenko schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:00:
maar reken je niet rijk, aangezien het nog geen dag is, reken eerst maar uit wat je per dag betaald en dan eens zien of het waard is om het terug te vragen, gemiddeld is het 0.50 cent per dag per dienst
Voor dat geld ga ik niet bellen. Maar ik dacht dat er misschien wel een vergoeding was van 10 euro per keer ofzo of bijv. dit weekeinde gratis eredivisie live kijken :9

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 12:33
Ik deel hier mijn slechte ervaringen met Ziggo-hotspots:

Ik heb thuis een Ubee WiFi-modem van Ziggo en ik woon in Groningen. We hebben meerdere iPhones en iPads en laptops in gebruik en het WiFi netwerk wordt veel gebruikt. Tot voor de introductie van de Ziggo-hotspots was ik erg tevreden met de kwaliteit van het WiFi signaal. De verbinding was altijd stabiel en de snelheid was altijd prima, op alle apparaten (ook tegelijk).

Omdat ik het idee van de hotspots aantrekkelijk vond (dekking in Groningen = heel goed), heb ik de 'afgedwongen opt-out optie' eerst eens gewoon aangelaten. Toen we de WiFi in huis erg slechter zagen worden, heb ik twijfels gekregen of de verslechtering te maken heeft met de optie Ziggo-hotspot op mijn modem. Sindsdien heb ik meerdere keren deze optie bij mij thuis voor aardig lange periodes aan/uit gehad om te testen en te vergelijken: een paar weken met hotspots aan en daarna een paar weken met hotspots uit, en nog een paar keer overnieuw. Ik ben er nu van overtuigd dat het tweede WiFi netwerk (van Ziggo hotspots) op mijn modem mijn eigen WiFi netwerk regelmatig behoorlijk stoort. De storing is te merken aan de snelheid en brakke verbinding van mijn eigen WiFi-newerk. Ik kan met zekerheis stellen dat bij mij de stabiliteit en snelheid van mijn eigen WiFi-netwerk veel meer/hoger is wanneer ik de Ziggo hotspot uit heb staan. Ik heb hem nu dus uitstaan. Mijn eigen WiFi-newerkverbinding is nu beter.

Ik heb ook de indruk dat het hotspot netwerk van mijn naaste buurman (ook Ziggo-klant) ook mijn WiFi signaal beinvloedt. Dit weet ik nog niet helemaal zeker maar ik wil het gaan onderzoeken. {Als ik conclusies heb, deel ik het hier.}

Een andere nadelige bijkomstigheid van de Ziggo-hotspot is dat je thuis gewoon twee netwerken hebt waar je apparaten op mogen. Niet alle aparaten zijn voorzien van 'default' netwerk of 'preferred' netwerk. Zo springt mijn iPhone soms van mijn eigen netwerk naar het Ziggo-hotspot netwerk. Dit is heel vervelend wanneer je in je eigen netwerk IP-apparatuur hebt die je opeens niet meer kan benaderen. Het is dus regelmatig verplicht van netwerk switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je hebt een nieuwere firmware? Ik zit nog op 9.9.5007 maar de hardware versie van m'n modem is wel hoger. ;)

Hardware Version 4.0.0
Software Version 9.9.5007
Cable Modem Serial Number EVW320B50355175
CM certificate Installed

[ Voor 12% gewijzigd door easyriider op 03-05-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Omid schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:45:

...

Een andere nadelige bijkomstigheid van de Ziggo-hotspot is dat je thuis gewoon twee netwerken hebt waar je apparaten op mogen. Niet alle aparaten zijn voorzien van 'default' netwerk of 'preferred' netwerk. Zo springt mijn iPhone soms van mijn eigen netwerk naar het Ziggo-hotspot netwerk. Dit is heel vervelend wanneer je in je eigen netwerk IP-apparatuur hebt die je opeens niet meer kan benaderen. Het is dus regelmatig verplicht van netwerk switchen.
Dat is toch echt wel een heel groot nadeel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat die wifi-hotspots betreft:
Ik ken die wifi Ubee modems niet, maar ik kan me niet voorstellen dat daar geen antenne opzit. Als je die er af schroeft heb je al een stuk minder bereik van het wifi zendertje lijkt me, en dus een stuk minder storing. Eigen WLAN router er bij en klaar :)

Vooropgesteld: ik heb makkelijk lullen, want een non-WLAN Ubee ding staan en nog 1 of twee op stock ook danzij een foutje bij het omwisselen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik was ook niet van plan om mijn wifi-loze modem te laten vervangen door een ander model. Ik heb nu een degelijke setup en wil dit graag zo houden. Mijn dochters hebben beiden zo'n nieuw type modem ontvangen, uitvoering terrasverwarming, want dat ding wordt heet? Afgelopen zomer, tijdens warme dagen, werd deze zelfs te heet denk ik. Heel erg vaak viel de verbinding weg en dat bleef zo maar duren tot in het najaar. Vervanging door een gelijk type mocht niet baten, de problemen bleven tot het moment dat de buitentemperatuur aanmerkelijk lager werd. Vanaf oktober tot op dit moment weinig problemen met het modem en de verbinding maar ik ben benieuwd of dat toch weer een probleem gaat worden mochten we een warme zomer krijgen. Mogelijk is het e.e.a. middels een firmware-update opgelost maar dat zal de tijd gaan leren. Vooralsnog wil ik het graag zo houden zoals ik het nu heb. Ik roggel zelf het Wifi-gebeuren in huis (en daarbuiten) liever zelf. Ben benieuwd of Ziggo dat ook zo wil houden aangezien ze de Wifi hotspots landelijk beschikbaar willen gaan stellen. Ik zal zolang mogelijk de boot af gaan houden, dat is zeker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eerste Ziggo Hotspot gespot in mijn straat in Den Haag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ma9UtxPUQOMM5DnpuJsIXyAO/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lekker, krijg je het pakket binnen, ga je aan de slag: compleet geen signaal.....Splitter op AOP en rechtstreeks de tv er op: Geen analoge zenders. Modem in de meterkast en op de splitter: Geen US DS lampjes die blijven branden.

Eerstvolgende mogelijkheid dat er een monteur kan komen: Zaterdag 11 Mei. Een week geen TV en radio is voor mij geen punt, maar een week geen internet waardoor ik niet thuis kan werken is vrij irritant :(

EDIT: Heeft iemand een idee of de Tratec Tris 102b geschikt is als AOP voor Ziggo? Deze is door de eigenaar van de woning bijzonder netjes gemonteerd, zou zonde zijn om deze er af te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 04-05-2013 12:10 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
KillaZ schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:52:

....

EDIT: Heeft iemand een idee of de Tratec Tris 102b geschikt is als AOP voor Ziggo? Deze is door de eigenaar van de woning bijzonder netjes gemonteerd, zou zonde zijn om deze er af te halen.
Mogelijk niet en zal hij door de monteur ook verwijderd worden en vervangen worden door een ééngats-AOP die Ziggo bij je installatiepakket levert, zoals ook netjes wordt beschreven in de installatiehandleiding.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 04-05-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net contact gehad met de 2e lijns supportafdeling van Ziggo (om precies te zijn, CS Operations South West Team 2 Total Recall) in verband met een instabiele verbinding met de Cisco EPC3925 in router mode.

Er zijn net een aantal aanpassingen op mijn modem doorgevoerd door het NOC, waardoor ik nu weer een stabiele verbinding heb.

Het probleem is inderdaad gerelateerd aan de pas geleden uitgerolde Ziggo Hotspots firmware, en wordt dus ook erkend door Ziggo. Vreemd genoeg wordt het probleem echter niet erkend door de 1e lijns supportafdeling, en wordt je doorverwezen naar Service+. Dit laatste heb ik ook gemeld aan de medewerker die ik aan de lijn had.

De uitrol van de firmware is stopgezet, en er zal nu door Ziggo worden gewerkt aan een brede oplossing om deze bug te verhelpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:44:
Eerste Ziggo Hotspot gespot in mijn straat in Den Haag:
Hoeveel meter zit die van je huis af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker, krijg je het pakket binnen, ga je aan de slag: compleet geen signaal.....Splitter op AOP en rechtstreeks de tv er op: Geen analoge zenders. Modem in de meterkast en op de splitter: Geen US DS lampjes die blijven branden.

Eerstvolgende mogelijkheid dat er een monteur kan komen: Zaterdag 11 Mei. Een week geen TV en radio is voor mij geen punt, maar een week geen internet waardoor ik niet thuis kan werken is vrij irritant :(

Ik denk het wel. een vriend van me heeft dat in zn huis en ziggo internet/telefoon/tv ed werkt daar prima. heb je wel signaal al je de boel rechtstreeks op de aop zet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Zo wij hebben ook sinds vandaag Z. alles in een 60mb/s. Op de pc werkt het perfect en snel, alleen via wifi op de laptop naast de pc is het zeer mager. Is het mogelijk om internet op de laptop & PC via kabels te verbinden dat het op beide (even) snel word.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:37:
Is het mogelijk om internet op de laptop & PC via kabels te verbinden dat het op beide (even) snel word.. ?
Ben je wel op de juiste website ingelogd? Ik mag toch aannemen dat iemand op tweakers dit wel weet?

Maar afijn, het kan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:26
Tuzla schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:37:
Zo wij hebben ook sinds vandaag Z. alles in een 60mb/s. Op de pc werkt het perfect en snel, alleen via wifi op de laptop naast de pc is het zeer mager. Is het mogelijk om internet op de laptop & PC via kabels te verbinden dat het op beide (even) snel word.. ?
Handleiding verbeteren internetsnelheid - Ziggo
https://static.ziggo.nl/i..._v.1.3_web_tcm14-7201.pdf

In deze handleiding wordt alles precies uitgelegd. Waarom is het langzamer en wat kun je er aan doen.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53
Heb sindsdat het cisco modem een nieuwe firmware heeft gekregen, het probleem dat de static-ip adressen vanuit de dhcp pool niet meer opgeslagen worden. Het staat in het lijstje, maar na uitloggen en na uurtje weer inloggen, zie je dat de 'reserved' verwijderd is, en het macadres gewoon weer een vrij ip heeft gekregen.
Heb het inmiddels ook gemeld aan de webcare, en ze gaven aan het probleem nog niet eerder gehoord te hebben..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
Bij mij is wifi hotspot geactiveerd (ubee modem). Op mijn ziggo maar gelijk even username en password opgezocht en op mijn tablet en telefoon ingesteld. Zo te zien ben ik de enige hier in de buurt. Ik heb nog geen problemen ervaren in met instabiliteit trouwens

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/Knipsel-17_zps2b38d912.png

echt snel is het niet, dit was op 2 meter afstand 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/Photo04-05-13232814_zpsfe3df552.png

[ Voor 48% gewijzigd door haakjesluiten op 05-05-2013 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Uitrolschema Ziggo Hotspots

Provincie
Aantal WifiSpots*
Wordt geactiveerd
Zuid-Holland en Groningen
Ca.200.000
mei / juni 2013
Utrecht en Noord-Holland
Ca.200.000
juni 2013
Brabant
Ca.150.000
juni / juli 2013
Limburg en Twente
Ca.200.000
juli 2013
Friesland, Drenthe en Overijssel
Ca.100.000
juli / augustus 2013

* Aantallen gebaseerd op geïnstalleerde Ziggo Wi-Fi modems per 31 maart 2013.Verwachting is dat het aantal geïnstalleerde Wi-Fi modems en dus ook het aantal WifiSpots per 1 september 2013 meer dan 1 miljoen is.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:09:
[...]

Hoeveel meter zit die van je huis af?
Ik weet niet van welke huis dat afkomt. Een manier om daar achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Woon je toevallig bij mij in de buurt ;)

Nee, ga je niet achter komen al die wifi hotspots hebben dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:26
Ik heb een vervelend probleem gehad met mijn Ziggo modem (Cisco EPC3925) waarbij alle streaming zaken zoals flash en shoutcast om de 60 seconden stopte en vaak time-out kreeg op ssl connecties (OS: Windows 7 64bit). Het probleem lijkt hem te zitten in de firewall settings van het modem zelf. Wanneer ik SPI Firewall Protection en IPv6 Firewall Protection beide op off zet is het probleem verdwenen. Daarbij heb ik ook de ziggo hotspot functie uit gezet.

Mochten meer mensen last hebben van dit probleem, probeer bovenstaande eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Emperor_ op 05-05-2013 09:06 . Reden: fiepvouten :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Valt me wel op dat het reguliere wifi signaal wat sterker is geworden, ontvangst op 2 hoog is van 1/2 streepjes nu vaak naar 3 op de ipad. Wat wel irritant is is dat hij soms overschakelt op de ziggo hotspot als het signaal even wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben samen gaan wonen met mijn vriendin, die net als ik ook ziggo alles in 1 heeft. Ik heb de ubee modem, zij de cisco. De cisco is beduidend langzamer dan mijn modem. Dus ik wil mijn modem bij haar hangen. Dat werkt allemaal goed, behalve de telefonie. Ik kan wel naar buiten bellen met de ziggo lijn, maar ik kan niet gebeld worden. Ik krijg dan op mijn mobiel de tekst "dit nummer is nu niet bereikbaar" te horen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:45
Heb je dat modem wel geactiveerd met haar activeringscode/wachtwoord? :) Zo nee, bel Ziggo even op en leg het verhaal uit, kunnen ze neem ik aan zo omwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 08-10 22:24

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik merkte eergister dat op mijn Ubee modem de Ziggo hotspot ook aan is gezet. In WiFi Analyzer zag ik dat er 3 Ziggo SSIDs zonder cijfers zijn op kanaal 1, 6 (de mijne) en 11. Gelukkig zitten die hotspots op de 2,4GHz, zodat ik nog steeds de enige ben met een SSID op 5GHz.

Ik heb eraan zitten denken om die Ziggo hotspot uit te (laten) zetten, maar zolang ik geen last van interferentie heb mag 'ie aan blijven. Heb ik er zelf voordeel van terwijl er geen hond gebruik van mijn verbinding kan maken. Op 13 hoog heb je niet zoveel mensen die langslopen ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op zondag 05 mei 2013 @ 00:44:
[...]

Ik weet niet van welke huis dat afkomt. Een manier om daar achter te komen?
Ik denk dat het een grijze kast buiten is, ongeveer 1 meter hoog en 40 cm breed? Althans zo ziet die er hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een Cisco-modem. Wireless. Gaan ze daar dan geen hotspot op activeren? Zou mooi zijn. Ik moet het niet.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Opzich wel grappig, idee hoor. Weet niet hoeveel ze er al geactiveerd hebben in den haag maar ik heb vandaag meerdere malen op een ziggo wifi gezeten. Al ga ik het waarschijnlijk op mijn telefoon er af halen aangezien de regulieren 3G verbinding vaak net even wat vlotter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als ik her en der de plaatjes zie is dat een fully isolated system outlet dat frequenties tussen 5 en 1000MHz doorgeeft. Ik denk dat daar hem de crux zit. Als het goed is heb je bij je Ziggo pakket ook een AOP en andere meuk gekregen. Doe jezelf een lol, zet er een normaal AOP op (enkelgats doos) en gaan met die banaan :)
Die Tratec is niet standaard voor Ziggo. leuk dat ie er zit maar ik denk dat de vorige eigenaar die zo niet eens had mogen vervangen. Een normaal AOP zou moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

The Eagle schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:44:
[...]

Als ik her en der de plaatjes zie is dat een fully isolated system outlet dat frequenties tussen 5 en 1000MHz doorgeeft. Ik denk dat daar hem de crux zit. Als het goed is heb je bij je Ziggo pakket ook een AOP en andere meuk gekregen. Doe jezelf een lol, zet er een normaal AOP op (enkelgats doos) en gaan met die banaan :)
Die Tratec is niet standaard voor Ziggo. leuk dat ie er zit maar ik denk dat de vorige eigenaar die zo niet eens had mogen vervangen. Een normaal AOP zou moeten werken :)
Die TRIS mag geen probleem zijn, was destijds een standaard Multikabel AOP.
Ik denk eerder dat de kabel in de eindversterker buiten nog niet is aangesloten, en dat er daarom geen signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Heb even het eengats AOP van Ziggo aangesloten en ik denk dat Timmert gelijk heeft: Ook met het AOP van Ziggo zelf totaal geen signaal. Direct op de AOP niet en met de bijgeleverde splitter niet.

Dan maar wachten tot Zaterdag, al heb ik een idee dat de monteur achter de conclusie van Timmert komt en vrolijk zegt: "Maar ik ben geen buitenlijn monteur".

Eigenlijk van de zotte ook, hoe afhankelijk je wel niet bent geworden van Internet...Tv kan mij gestolen worden :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Of er signaal op de kabel staat is toch eenvoudig te checken? Houdt de gestripte kern even (kort) tegen de aardklem oid (gasbuis werkt ook ;) ), als er vonkjes te zien zijn staat er wel signaal op. Geen vonkjes = geen signaal.

Natuurlijk kan je ook de multimeter erbij pakken, maar da's meer werk :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 11:33
Hebben mensen hier wel is last van dat het digitale TV signaal weg valt bij een zender?

We hebben hier een Humax 5200c en bij discovery gaat het beeld wel is op zwart met de melding dat er geen signaal is. Als je dan wisselt naar een andere kanaal dan werken die eigenlijk altijd gewoon wel en na een paar minuten is het signaal eigenlijk altijd weer terug. Snap er niks van signaal sterkte is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

KillaZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:12:
Heb even het eengats AOP van Ziggo aangesloten en ik denk dat Timmert gelijk heeft: Ook met het AOP van Ziggo zelf totaal geen signaal. Direct op de AOP niet en met de bijgeleverde splitter niet.

Dan maar wachten tot Zaterdag, al heb ik een idee dat de monteur achter de conclusie van Timmert komt en vrolijk zegt: "Maar ik ben geen buitenlijn monteur".

Eigenlijk van de zotte ook, hoe afhankelijk je wel niet bent geworden van Internet...Tv kan mij gestolen worden :+
In principe heeft iedere Ziggo storingsmonteur (en zelfs de installatiemonteurs) de sleutels van die kasten. Dat moet dus geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:23:
[...]

In principe heeft iedere Ziggo storingsmonteur (en zelfs de installatiemonteurs) de sleutels van die kasten. Dat moet dus geen probleem zijn :)
Dat de installatiemonteurs die sleutels hebben betwijfel ik, aangezien dit namelijk meestal ZZP'ers (of ingehuurde bedrijven) zijn die alleen maar werken in opdracht van Ziggo, en dus niet in dienst zijn van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:33
De monteur die bij mij de boel kwam aansluiten was niet in dienst van Ziggo, maar een ingehuurde contractor. Hij mocht wel de aop vervangen, maar niet in de wijkkast komen en hij had er ook geen sleutel (en kennis) van. Wat hij gelukkig wel kon was even een direct lijntje bellen en de bevoegde Ziggo storingsmonteur kwam dan ook al binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Het blijft wel heel stil bij Ziggo over de snelheids verhoging. Of heb ik iets gemist?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
[...]

Ik ga vanmiddag even bellen en vragen of er niet een monteur in de buurt is :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
fjs schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:52:
Het blijft wel heel stil bij Ziggo over de snelheids verhoging. Of heb ik iets gemist?
Inderdaad, niet alleen op het gebied van internet maar ook op het gebied van TV blijft het erg stil.
Terwijl UPC al lang en breed veel aanpassingen heeft doorgevoerd (Unencypted basis pakket, HD zenders toegevoegd enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:28:
Of er signaal op de kabel staat is toch eenvoudig te checken? Houdt de gestripte kern even (kort) tegen de aardklem oid (gasbuis werkt ook ;) ), als er vonkjes te zien zijn staat er wel signaal op. Geen vonkjes = geen signaal.

Natuurlijk kan je ook de multimeter erbij pakken, maar da's meer werk :+
Wat een stom advies om moedwillig kortsluiting te maken om vonkjes te zien. Alle ander gebruikers in de straat krijgen dan weer last van pieken in de installatie ... lekker sociaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat gaan we dus ook gewoon niet doen ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb de laatste paar dagen erg last van slecht internet.
Als ik wil verbinden met een website, dan soms verbindt hij wel dan weer niet en blijft de browser op about:blank. Ook als sites in principe geladen zijn blijft de browser ook op laden (laad icoontje ipv favicon).

Het is echt alsof er iedere keer een muntje wordt opgegooid en bij kop laadt hij direct (geen snelheidsproblemen mits de browser kan connecten) en anders gewoon niet.

Ik heb ziggo al gebeld en zij zeiden dat het aan de router lag etc.
Maar een vriend van mij ook bij Ziggo en ook in Leidschendam heeft precies dezelfde problemen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit het beste aan ziggo kan melden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probeer de Google DNS eens in te stellen. De Ziggo DNS heeft wel vaker problemen.

Even kijken of je het direct op je router in kan stellen (ergens bij WAN Settings waarschijnlijk), en anders op je PC zelf instellen.

https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
ThinkPadd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:18:
Probeer de Google DNS eens in te stellen. De Ziggo DNS heeft wel vaker problemen.

Even kijken of je het direct op je router in kan stellen (ergens bij WAN Settings waarschijnlijk), en anders op je PC zelf instellen.

https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
Bedankt voor de tip maar ik als enige gebruikte al de Google DNS en alle anderen in het huis hebben ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met aanhoudende problemen, ik refereer naar een vorige post: Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Jammer, ook webcare kan mij niet helpen om een monteur tussendoor naar de wijkkast te sturen. Helaas, dan wacht ik wel gewoon. :Y)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
fjs schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:52:
Nee je hebt niks gemist. Beetje vreemd om aan te kondigen dat er een snelheids verhoging aankomt, om dan vervolgens er niet meer op terug te komen. Het lijkt wel of de ziggo hotspots op dit moment voorrang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20:35

rally

Deyterra Consultancy

"Lijkt"? Dat was zo'n beetje het enige topic in het persbericht. Dat "moet" namelijk voor 10 juli allemaal live, dus dat zal wel wat druk op de ketel zetten.

Volgens de een nieuwsbericht zouden de nieuwe verhogingen rond de zomer bekend worden. Zal het wel einde van het jaar worden doorgevoerd :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Deze zomer zouden er ook WiFi dualband modems beschikbaar moeten komen. Ik denk dat dan pas nieuwe snelheden bekend worden gemaakt. Ik weet ook niet wat bijvoorbeeld de basis snelheid gaat worden en of dit nog met de Docsis2 modems uitkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:50
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Downstream Bonded Channels

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 
1 Locked QAM256 338000000 Hz 2.0 dBmV 40.8 dB 
2 Locked QAM256 346000000 Hz 1.8 dBmV 40.8 dB 
3 Locked QAM256 354000000 Hz 1.7 dBmV 40.8 dB 
4 Locked QAM256 362000000 Hz 1.3 dBmV 40.8 dB 
5 Locked QAM256 370000000 Hz 1.5 dBmV 40.9 dB 
6 Locked QAM256 378000000 Hz 1.2 dBmV 40.9 dB 
7 Locked QAM256 386000000 Hz 1.4 dBmV 40.8 dB 
8 Locked QAM256 394000000 Hz 1.5 dBmV 40.8 dB

code:
1
2
3
4
Upstream Bonded Channels

Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.2 dBmV

Kan iemand mij vertellen of deze waardes een beetje kloppen? Ze hebben bij ons de straat gegraven en sinds dien is ons internet gewoon belabbert... Het idee dat het signaal binnenkomst niet lekker is...
Kan namelijk heel moeilijk pingen naar bijvoorbeeld googlen en mail binnen halen via Outlook 2010 is niet te doen...

EDIT:
code:
1
2
Correctables Uncorrectables 
527868 375

[ Voor 3% gewijzigd door Chris89 op 06-05-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mooi, zojuist een mail van Ziggo gehad en ik heb ook een code voor de WiFi hotspots terwijl ik nog een oud Motorola non-wifi modem heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Chris89 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:07:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Downstream Bonded Channels

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 
1 Locked QAM256 338000000 Hz 2.0 dBmV 40.8 dB 
2 Locked QAM256 346000000 Hz 1.8 dBmV 40.8 dB 
3 Locked QAM256 354000000 Hz 1.7 dBmV 40.8 dB 
4 Locked QAM256 362000000 Hz 1.3 dBmV 40.8 dB 
5 Locked QAM256 370000000 Hz 1.5 dBmV 40.9 dB 
6 Locked QAM256 378000000 Hz 1.2 dBmV 40.9 dB 
7 Locked QAM256 386000000 Hz 1.4 dBmV 40.8 dB 
8 Locked QAM256 394000000 Hz 1.5 dBmV 40.8 dB

code:
1
2
3
4
Upstream Bonded Channels

Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.2 dBmV

Kan iemand mij vertellen of deze waardes een beetje kloppen? Ze hebben bij ons de straat gegraven en sinds dien is ons internet gewoon belabbert... Het idee dat het signaal binnenkomst niet lekker is...
Kan namelijk heel moeilijk pingen naar bijvoorbeeld googlen en mail binnen halen via Outlook 2010 is niet te doen...

EDIT:
code:
1
2
Correctables Uncorrectables 
527868 375
Prima waardes, echter vrij veel correctables.
Wat was je uptime van de modem op het moment van die waardes?
Wat geeft http://speedtest.ziggo.nl aan als snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:50
Dennis-L schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Prima waardes, echter vrij veel correctables.
Wat was je uptime van de modem op het moment van die waardes?
Wat geeft http://speedtest.ziggo.nl aan als snelheid?
Uptime was 3 dagen... zo juist gereset weer...
Wil me mail wel eens lezen namelijk.... wordt gek van de webmail...

EDIT: Speedtest: 14.5mbit om 3.0mbit (Ziggo Z2)
EDIT2: Eindelijk weer werkend!! Modem terug gezet naar fabrieksinstellingen... Terwijl ik gister al eens gebeld had met Ziggo en toen hadden hem van afstand af gereset... Blijft een raar verhaal...
EDIT3: Snelheid nu, 33.3mbit/3.8mbit

[ Voor 25% gewijzigd door Chris89 op 06-05-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dennis-L schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Inderdaad, niet alleen op het gebied van internet maar ook op het gebied van TV blijft het erg stil.
Terwijl UPC al lang en breed veel aanpassingen heeft doorgevoerd (Unencypted basis pakket, HD zenders toegevoegd enz.)
Tsja, dat UPC een inhaalslag moest maken om met Ziggo op gelijke googte te komen kan Ziggo ook niks aan doen he ;)
rbtje1 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:15:
Ik heb de laatste paar dagen erg last van slecht internet.
Als ik wil verbinden met een website, dan soms verbindt hij wel dan weer niet en blijft de browser op about:blank. Ook als sites in principe geladen zijn blijft de browser ook op laden (laad icoontje ipv favicon).

Het is echt alsof er iedere keer een muntje wordt opgegooid en bij kop laadt hij direct (geen snelheidsproblemen mits de browser kan connecten) en anders gewoon niet.

Ik heb ziggo al gebeld en zij zeiden dat het aan de router lag etc.
Maar een vriend van mij ook bij Ziggo en ook in Leidschendam heeft precies dezelfde problemen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit het beste aan ziggo kan melden.

Thanks!
Ik zit omgeving Den Bosch en heb af en toe ook last van een haperende internet verbindinng. Gebruik overal OpenDNS servers. Zal wel een hickup zijn :)
jongetje schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:53:
Deze zomer zouden er ook WiFi dualband modems beschikbaar moeten komen. Ik denk dat dan pas nieuwe snelheden bekend worden gemaakt. Ik weet ook niet wat bijvoorbeeld de basis snelheid gaat worden en of dit nog met de Docsis2 modems uitkan.
Zie Wikipedia: DOCSIS
Docsis 2 gaat tot een Mbit of 50, maar kan zo te zien maar 1 kanaal aan. Dat gaat Ziggo niet zo leuk vinden, want te inflexibel.

Dat gezegd hebbende: ik zou mezelf geen dualband wifi router in de maag gesplitst willen krijgen waar ik niet zelf voor gekozen heb cq zelf de controle over hebt.
Standaardmeuk gebruik je alleen als het niet anders kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Ziggo gesproken (1200->optie 3 en dan optie 5) maar helaas pindakaas voor mij, ik kom niet in aanmerking voor de 6 maanden korting. De reden: ik ben al abonnee, en mijn upgrade verzoek van aio plus naar aio extra bracht daar geen verandering in.

Moet je dan echt Ziggo opzeggen om als "lokkertje" deze actie te kunnen ontvangen?

Hoe hebben de andere Tweakers dit gedaan, zonder Ziggo op te zeggen?

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zipper646 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:47:
Hoe hebben de andere Tweakers dit gedaan, zonder Ziggo op te zeggen?
Ik heb op een gegeven moment gewoon een opzegging verstuurd, zelfde dag werd ik nog gecontacteerd of ik toch wilde blijven als ik de decoder gratis (5200c) kreeg. Voor mijn ouders was ik aan het shoppen geweest en wilde ik ook opzeggen, ik werd later die dag gebeld dat ze een aanbieding deden van 6 maanden voor € 30,-. Dus of je hebt niet de goede persoon aan de lijn gehad, of je komt niet vastberaden genoeg over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
The Eagle schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:33:
[...]

Tsja, dat UPC een inhaalslag moest maken om met Ziggo op gelijke googte te komen kan Ziggo ook niks aan doen he ;)

[...]
Een inhaalslag??
Dus doordat ze nu tot 200Mbit/s aanbieden en hun basispakket ongecodeerd aanbieden lopen ze weer gelijk met Ziggo?

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis-L op 06-05-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Probeer ook de Google DNS servers eens. Die hebben als voordeel dat je bij een typfout geen "adpage" te zien krijgt.

8.8.8.8 en 8.8.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

fredkroket schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:57:
[...]

Ik heb op een gegeven moment gewoon een opzegging verstuurd, zelfde dag werd ik nog gecontacteerd of ik toch wilde blijven als ik de decoder gratis (5200c) kreeg. Voor mijn ouders was ik aan het shoppen geweest en wilde ik ook opzeggen, ik werd later die dag gebeld dat ze een aanbieding deden van 6 maanden voor € 30,-. Dus of je hebt niet de goede persoon aan de lijn gehad, of je komt niet vastberaden genoeg over :).
Ik heb tijdens het gesprek met Ziggo het woord "opzeggen" niet genoemd, dat kan altijd nog via een andere ingang :)

Ik ga het eea afwegen betreft opzeggen om alsnog een korting te krijgen: heb daar helaas slechte ervaringen mee gehad. (geen korting en geen signaal....)

Bedankt voor je reactie :)

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het truukje dat we hier gebruikten is inmiddels ook wel bekend bij Ziggo. Zomaar zeggen dat je opzegt trappen ze dan ook niet snel meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

Contact gehad voor de wifispots.

Als je modem in bridge staat krijg je geen codes en kan je dus ook niet interneppen bij de buren enzo.

Dat wordt hacken... :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
NoxiuZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:25:

Als je modem in bridge staat krijg je geen codes en kan je dus ook niet interneppen bij de buren enzo.

Wat prima te doen is aangezien Ziggo haar WifiSpots-gebruikers adviseert om "validate server certificate" uit te zetten. Dit is het domste wat je 802.1X+WPA2-Enterprise gebruikers kan laten doen.

Zie ook: https://www.facebook.com/...offset=0&total_comments=5

MSCHAPv2 is gemakkelijk te kraken, plus dat gebruikers er niet zeker van zijn of ze verbonden zijn met een valide Ziggo WifiSpots AP; dus MiTM-aanvallen zijn ook mogelijk.

Kortom: goede configuratie van de endpoint is essentieel! Dit is ook een probleem overigens op educatieve instellingen welke eduroam uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:25:

Daar had je niet voor hoeven bellen hoor, staat ook op de website:
Kan ik nog gebruik maken van WifiSpots wanneer de routerfunctie van mijn Wi-Fi modem is uitgeschakeld?
Nee. Wanneer de routerfunctie van het Wi-Fi modem is uitgeschakeld en het modem dus in bridgemodus staat, dan is uw WifiSpots account inactief. Niemand kan dan namelijk meer gebruik maken van uw WifiSpot. U kunt andersom ook geen gebruik meer maken van andere WifiSpots. Indien u een eigen router heeft, kunt u deze ook in combinatie met ons Wi-Fi modem gebruiken. We hebben uitleg hoe u uw eigen router achter het Wi-Fi modem plaatst voor een Ubee modem en een Cisco modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:42:
Wat is iedereen toch bang dat er via de guest wifi in zijn netwerk ingebroken zal worden.

Denken jullie nu echt dat Ziggo het risico neemt en dit onveilig op gaat zetten?
Gast....

nieuws: Wachtwoorden hotspotgebruikers Ziggo te onderscheppen met nep-hotspot

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik kan bij behouden van mijn contract ij ziggo voor een nieuwe itv decoder/recorder kiezen of 4 maanden 50% betalen.
Ze kon mij niet vertellen of ik een samsung of een humax zou krijgen, maar itv zou iig werken dmv dongle.
Vraag 1. weet iemand welke recorders uitgeleverd worden
2. zijn er issues t.o.v. de cisco 8545 die ik nu heb
3. wordt internet trager als ik itv via dongle kijk en bijv internet op pc/laptop (of erger, frameloss in itv)
4. zit ik in het goede topic?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ga een jaartje naar de buren ;)
bellen voor een HDontvanger, niet krijgen ... dan maar afd. opzeggingen ....

5 minuten, geregeld, KPN bellen, 10 minuten 250€ korting - 2 ontvangers... jaar spotify, en ook hotspots landelijk gedekt.
over een jaar nog eens kijken wat de alles in één aanbieding voor nieuwe klanten is ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:21:

5 minuten, geregeld, KPN bellen, 10 minuten 250€ korting - 2 ontvangers... jaar spotify, en ook hotspots landelijk gedekt.
over een jaar nog eens kijken wat de alles in één aanbieding voor nieuwe klanten is ... ;)
KPN Glas? Zorg er wel voor dat de "monteurs" je coax niet als trekveer gaan gebruiken voor de UTP kabel, zodat jij, als je terug zou willen, die kabel zelf weer in de leidingen moet gaan leggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pinin
op dit moment de humax 5300C reciever en de Samsung C7140B en Humax 5200C recorders
Issues zijn er altijd, maar problemen die op dit moment met de cisco spelen zijn niet aanwezig bij bovenstaande decoders
3. wordt internet trager als ik itv via dongle kijk en bijv internet op pc/laptop (of erger, frameloss in itv)
nee, internet wordt alleen gebruikt om een aanvraag voor ITV content te doen, afspelen wordt via de kabelverbinding gedaan, hier merk je niets van in je internetsnelheid
vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 21:43
FreshMaker schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:21:

Zolang je meer waarde hecht aan euro's dan aan beeldkwaliteit heb je een goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, eerder in dit topic heb ik gemotiveerd dat ik er niet aan ga meedoen. De argumenten om de hotspot-functie vooralsnog uit te schakelen worden imho alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik kan/mag al helemaal niet meedoen want mijn modem staat in bridge... en daar ben ik eigenlijk wel blij om als ik dat zo lees.

Leuk initiatief, maar als de veiligheid ondergeschikt is pas ik ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:25:
@Pinin
op dit moment de humax 5300C reciever en de Samsung C7140B en Humax 5200C recorders
Issues zijn er altijd, maar problemen die op dit moment met de cisco spelen zijn niet aanwezig bij bovenstaande decoders
nee, internet wordt alleen gebruikt om een aanvraag voor ITV content te doen, afspelen wordt via de kabelverbinding gedaan, hier merk je niets van in je internetsnelheid
vast wel
Bedankt !

nog weer ff een vraag: begrijp ik dat de HD zenders van Vodafone een stuk minder zijn dan dat ik nu van kabel (ziggo) gewend ben. ter info, mijn tv is een hd-ready van 37"

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1 ... 25 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]