Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:52:
Hebben meer mensen met Ziggo (in het ex-Casema-gebied in ieder geval) er last van dat nieuwsproviders buiten Ziggo niet meer te benaderen zijn op poort 119?

news.ziggo.nl en news.casema.nl doen het wel, maar Tweaknews, Giganews, KPN en XS4ALL geven een timeout bij telnetten op poort 119...
Ik had ook last, maar het bleek bij mij (UBEE) aan de 'firewall' instellingen van de router te liggen. Toen ik die op low had gezet werden er geen poorten meer geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:43:
[...]

Ik had ook last, maar het bleek bij mij (UBEE) aan de 'firewall' instellingen van de router te liggen. Toen ik die op low had gezet werden er geen poorten meer geblokkeerd.
Ik kom niet in mijn UBEE modem via 192.168.178.1 of via standaard gateway.
Pc zat direct met een kabel in het modem.
Windows firewall was uit en ik had me ip ook nog op de 192.168.178 range gezet maar dat hielp ook niet.
Enig idee wat te doen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ben ik de enige waar de Ziggo app op Android zo verschrikkelijk onbetrouwbaar is?
Het ene moment zou ik er bijvoorbeeld de hele avond op tv kunnen kijken, terwijl op andere momenten de app volledig vastloopt (zenderstream opent, ik krijg beeld/geluid en na enkele tellen krijg ik het ook scherp maar na 5-10 sec. beeld krijg ik de laadcirkel (hoe die ook maar heet). Terug maar zenderoverzicht kan nog maar daarna loopt de app volledig vast. Moet via herhaaldelijk home-knop of app-switches de app alsware 'killen'.
En ja; WiFi is prima.

Loop me zó te ergeren aan die app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:07
Ik erger me ook op de ipad, een stream start bij mij wel maar stopt altijd na twee minuten. Ik heb meerdere routers geprobeerd, meerdere ipads maar het euvel blijft.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kgb545 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:53:
[...]

In het bericht dat Ziggo 17 april naar buiten bracht stelde ze ook dat ze de snelheden gingen verhogen:

[...]

Bron: Webwereld

Had dus gehoopt dat ze in hun PersCo van vandaag ook meer info zouden geven over de snelheidsverhogingen.
In ruil voor het beschikbaar stellen van de apparatuur, worden de routers uitgerust met 10 Mbps extra voor deze openbare functionaliteit, zodat consumenten zelf geen last ondervinden van het beschikbaar stellen van de router
In het artikel las ik bovenstaande quote. Ik vroeg me alleen af hoe ze dit regelen, want dan zouden het eigenlijk gescheiden signalen moeten zijn, wil je er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:07
Cisco HD-pvr kapot, balen.

Iemand nog recentrlijke ervaring met het krijgen van een nieuw exemplaar onder het motto van retentie/1 jaar bij tekenen?.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 21:43
Nog even over gisteren; het viel mij op dat ze niks zeiden over de Voice app die ze tijdens Q1 cijfers hebben gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:42:
[...]

Ik kom niet in mijn UBEE modem via 192.168.178.1 of via standaard gateway.
Pc zat direct met een kabel in het modem.
Windows firewall was uit en ik had me ip ook nog op de 192.168.178 range gezet maar dat hielp ook niet.
Enig idee wat te doen ?
Als je je UBEE in bridge mode gezet hebt, kan je er niet (meer) bij komen ;).
Het kan ook zo zijn dat het modem even uit- en ingeschakeld moet worden, daar soms (na verloop van tijd) de interface niet meer bereikbaar is.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Sinds de laatste firmware (dacht 5009 of 9005 uit mijn hoofd) kan ik hem gewoon benaderen (versie met wireless)

[ Voor 11% gewijzigd door mr.babek op 26-04-2013 10:09 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:37
FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:05:
Voor de "pre" klagers ....
Ik zie hier in de wijk toch gewoon de ziggo wifimodems in de omgeving.
Ik denk dat heel veel mensen met problemen eens kritisch moeten kijken naar de plaatsing EN de locatie van hun wifimodem.

( voor Gio ... bij vraag 2 ga je al op eigen initiatief aangeven wat er gebeurt is ... dat bedoel ik dus, jij verwacht met jouw kennis wat de volgende vraag zou kunnen zijn, en geeft dus ongevraagd al info en achtergronden die al dan niet handig zijn.
Zou je rekening houden
met het gegeven dat er achter die telefoon ook een persoon zit, en normaal iemand te woord staat, dan geven ze ook niet zomaar een modem reset .. de medewerker weet dan ook wel wat er gaat gebeuren :+ ... klik... zo en dag hé .... )
GioStyle schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:08:

Ik snap de intentie wel; het is simpel een scriptje volgen totdat er een 'oplossing' uitkomt, dat kan elke aap. Maar als het probleem niet in het script past, dan bestaat het dus niet en ligt het dus aan de klant.
Daar heb je precies het typische gedrag wat ik bedoel; het ligt dus aan mij. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

mr.babek schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:09:
Sinds de laatste firmware (dacht 5009 of 9005 uit mijn hoofd) kan ik hem gewoon benaderen (versie met wireless)
Nou ja zeg, inderdaad bereikbaar op 192.168.178.1

inlog gegevens, ehhh, had ik die niet veranderd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Haha, je kan hem altijd resetten. Is alles weer zoals het was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 07:05
Piet91 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 01:35:
Ben ik de enige waar de Ziggo app op Android zo verschrikkelijk onbetrouwbaar is?
Het ene moment zou ik er bijvoorbeeld de hele avond op tv kunnen kijken, terwijl op andere momenten de app volledig vastloopt (zenderstream opent, ik krijg beeld/geluid en na enkele tellen krijg ik het ook scherp maar na 5-10 sec. beeld krijg ik de laadcirkel (hoe die ook maar heet). Terug maar zenderoverzicht kan nog maar daarna loopt de app volledig vast. Moet via herhaaldelijk home-knop of app-switches de app alsware 'killen'.
En ja; WiFi is prima.

Loop me zó te ergeren aan die app..
Nee, niet de enige, al meerdere keren mijn warme bed verlaten omdat de app volledig vastliep. Vast kanaal voor WiFi lijkt iets te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kassad schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 06:53:
Ik erger me ook op de ipad, een stream start bij mij wel maar stopt altijd na twee minuten. Ik heb meerdere routers geprobeerd, meerdere ipads maar het euvel blijft.
En dat is het irritante juist; het ene moment kan ik er bij wijze van spreken uren tv op kijken en het andere moment (zoals gisteren) stopt het na 10 seconden en loopt de app finaal vast.
yourservice schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:18:
Nee, niet de enige, al meerdere keren mijn warme bed verlaten omdat de app volledig vastliep.
Herkenbaar :') Even router stekker eruit en erin.
Vast kanaal voor WiFi lijkt iets te helpen.
Dat heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Ik woon in Vinkhuizen in Groningen en ik kreeg de afgelopen paar dagen mails dat er werkzaamheden hier zijn. 's Nachts krijg ik ook de afgelopen dagen steevast geen IP meer. overdag werkt alles echter prima behalve dat alle Google-services kaktraag zijn, de rest laad allemaal supersnel alleen alles van Google zelf niet. Anderen die dit herkennen en of er ook last van hebben? Ik zit qua DNS juist al bij Google (8.8.8.8) dus dat is tamelijk ironisch.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Hier nabij de Ikea is het ook drama de laatste paar dagen. Geen werkzaamheden mails gekregen. Gister maar eens gebeld en e.e.a aan mijn opstelling veranderd op aanraden van Ziggo. Dat mocht natuurlijk niet baten. In tegenstelling tot jou had ik de Google DNS niet ingesteld en nu wel gedaan, en nu werkt alles prima. Kan ook zijn dat het willekeurig is en dat ik over een uur weer problemen heb, maar het werkt nu wel fijn en snel.

Ik had ook dat veel Google zaken (zoeken, Doubleclick, analytics) bleven hangen tijden het laden van pagina's. Super irritant...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 19:52

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Wat is de Cisco EPC3925 toch een bagger apparaat zeg, sinds vandaag heb ik time-outs, pings van 400-4000ms en ik doe verder niks. Zodra ik bestanden ga uploaden naar bijv Youtube of Dropbox lijkt het wel of de EPC3925 zijn laatste adem uit aan het blazen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

TweakJerommeke schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:25:
Wat is de Cisco EPC3925 toch een bagger apparaat zeg, sinds vandaag heb ik time-outs, pings van 400-4000ms en ik doe verder niks. Zodra ik bestanden ga uploaden naar bijv Youtube of Dropbox lijkt het wel of de EPC3925 zijn laatste adem uit aan het blazen is.
Heeft dit niet eerder te maken met een ander probleem in jou verbinding?
Heb je al contact gehad met de helpdesk?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 19:52

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Het is altijd al zo geweest dat als ik meerdere connecties naar buiten heb dat de web interface bijna niet meer te benaderen is en de snelheid in elkaar zakt. Vandaag is anders, hoge pings en zelfs soms time-outs als ik bijv. naar 8.8.8.8 ping. Ik wacht het even af anders maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

TweakJerommeke schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:33:
Het is altijd al zo geweest dat als ik meerdere connecties naar buiten heb dat de web interface bijna niet meer te benaderen is en de snelheid in elkaar zakt. Vandaag is anders, hoge pings en zelfs soms time-outs als ik bijv. naar 8.8.8.8 ping. Ik wacht het even af anders maar eens bellen.
Gewoon even bellen, de coaxkabel is heel gevoelig voor storingen, gewoon klagen.... blijven klagen en eventueel naar meerdere klachten op een monteur aansturen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:35
magnifor schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:52:
Echt duidelijker wordt het niet op. Klanten die niet in het bezit zijn van een Wi-Fi modem hebben die wel gratis recht op het gebruik maken van de hotspots?

https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/327430824943304704
Nou, nee dus. Ik kreeg iemand van de klantenservice die zei van wel, maar nu bel ik de speciale lijn voor die wifi hotspots en daar melden ze me dat ik een wifi modem nodig heb, wat ik dan weer niet krijg. Ze gaan wel weer wifi modems leveren maar voorlopig alleen aan nieuwe klanten vanwege 'leveringsproblemen'

Afmelden en dan drie maanden later weer aanmelden is de enige manier om een wifi modem te krijgen, en die hotspots.

[ Voor 29% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 26-04-2013 15:16 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 11:33
Zeggen dat je opzecht? misschien krijg je dan een nieuwe modem werkte ook voor verschillende mensen bij de korting voor de TV decoders.

Ene kant snap ik het wel van ziggo als je leveringsproblemen hebben met de modem zijn nieuwe klanten belangrijker. Immers die kunnen anders geen gebruik maken van internet jij momenteel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Christiaan676 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:27:
Zeggen dat je opzecht? misschien krijg je dan een nieuwe modem werkte ook voor verschillende mensen bij de korting voor de TV decoders.

Ene kant snap ik het wel van ziggo als je leveringsproblemen hebben met de modem zijn nieuwe klanten belangrijker. Immers die kunnen anders geen gebruik maken van internet jij momenteel wel.
Ja, ik snap best dat ze nieuwe klanten eerst voorzien, maar dan zou het wel zo aardig zijn de klanten die erom vragen alvast toegang te geven tot die hotspots ook al hebben zo nog geen wifi modem.

Nouja via een omweg langs afdeling opzeggingen komt er nu alsnog een wifi modem. Heb ik straks een FON hotspot én een ziggo hotspot :P

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:19:
[...]

Ja, ik snap best dat ze nieuwe klanten eerst voorzien, maar dan zou het wel zo aardig zijn de klanten die erom vragen alvast toegang te geven tot die hotspots ook al hebben zo nog geen wifi modem.
:)
Nu ontstaat er na de run op decoders, een run op nieuwe modems.
En komen vervolgens de klachten over de slechte bereikbaarheid van de helpdesk voor "serieuze" problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:08:
[...]

Nou, nee dus. Ik kreeg iemand van de klantenservice die zei van wel, maar nu bel ik de speciale lijn voor die wifi hotspots en daar melden ze me dat ik een wifi modem nodig heb, wat ik dan weer niet krijg. Ze gaan wel weer wifi modems leveren maar voorlopig alleen aan nieuwe klanten vanwege 'leveringsproblemen'

Afmelden en dan drie maanden later weer aanmelden is de enige manier om een wifi modem te krijgen, en die hotspots.
Kan je met zekerheid zeggen dat je géén wi-fi modem nodig hebt om zelf gebruik te kunnen maken van Ziggo hotspots. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:18:
[...]

Kan je met zekerheid zeggen dat je géén wi-fi modem nodig hebt om zelf gebruik te kunnen maken van Ziggo hotspots. :D
oh, nou ik vind dat als je de wifi van anderen wil gebruiken je ook jouw wifi moet delen anders ben je een leecher, maar goed als ze je geen wifimodem geven dan moet je toch wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook, als je wél een wi-fi modem hebt en je zet je hotspots uit, kan je zelf ook geen gebruik maken van het hotspot netwerk, maar als je (nog) geen wi-fi modem hebt heb je uiteraard geen keus dus zou nogal oneerlijk zijn als je het dan niet kan/mag gebruiken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen op dit moment problemen met digitale tv (i.c.m. Cisco 8485)? Krijg op dit moment geen signaal. Analoog werkt het wel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:09
Nee maar wel last van belachelijke lagspikes (300ms+ waar normaal <20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
Ik heb zo'n UBEE modem (met wifi).

Nu kan je in het modem de firewall instellen. Off/Low/Medium/High
Blokkeert die gewoon poorten? Als ik hem op high zet, kan ik niet eens meer normaal connectie maken met poort 119 (usenet download poort) Moet ik ze dan handmatig 1 voor 1 open zetten?
Ik vind de termen "low/medium/high" nogal vaag, Is hier wat documentatie over?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x5fLfYP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Als je een van de andere instellingen kiest naast Low, zie je in het vakje ernaast wat er wordt geblokkeerd. Lijkt me vrij duidelijk toch?

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 26-04-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tiguan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:13:
Als je een van de andere instellingen kiest naast Low, zie je in het vakje ernaast wat er wordt geblokkeerd. Lijkt me vrij duidelijk toch?
Is het puur een poorten filter dan? En als ik hem op high zet, moet ik dan de specifieke poorten openzetten via "forwarding" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 07-10 12:03
Ik zet de firewall altijd gewoon uit. Wat moet je ermee?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:03:
oh, nou ik vind dat als je de wifi van anderen wil gebruiken je ook jouw wifi moet delen anders ben je een leecher, maar goed als ze je geen wifimodem geven dan moet je toch wat.
Anders ben je een leecher? :S

Net zo leechen als jij game of thrones binnenhaalt zeker?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ben wel benieuwd of ze ook je modem in een wifi-hotspot veranderen als je wifi-modem in bridge mode staat. Opzich heb ik er geen bezwaar tegen, alleen zou ik dan graag het wifi signaal naar buiten richten zodat het mijn eigen wifi signaal zo min mogenlijk stoort.
Het modem staat in de hoek achter een houten constructie. Als ik de binnenkant van dat ding beplak met alu-folie zal dat al werken of kan ik het beter met iets anders doen (kippengaas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:16:
[...]

Is het puur een poorten filter dan? En als ik hem op high zet, moet ik dan de specifieke poorten openzetten via "forwarding" ?
Waarom probeer je het niet gewoon uit? Dat is simpel genoeg, zo gepiept.

En daarna dan geef jij je bevindingen op die vraag aan ons. Zo delen we informatie, en worden we allemaal wijzer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:46:
Nog meer mensen op dit moment problemen met digitale tv (i.c.m. Cisco 8485)? Krijg op dit moment geen signaal. Analoog werkt het wel. :(
Inmiddels werkt het weer. De Cisco 8485 gereset naar de standaardinstellingen en alle zenders opnieuw laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeTux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
Snikker schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:39:
Hier nabij de Ikea is het ook drama de laatste paar dagen. Geen werkzaamheden mails gekregen. Gister maar eens gebeld en e.e.a aan mijn opstelling veranderd op aanraden van Ziggo. Dat mocht natuurlijk niet baten. In tegenstelling tot jou had ik de Google DNS niet ingesteld en nu wel gedaan, en nu werkt alles prima. Kan ook zijn dat het willekeurig is en dat ik over een uur weer problemen heb, maar het werkt nu wel fijn en snel.

Ik had ook dat veel Google zaken (zoeken, Doubleclick, analytics) bleven hangen tijden het laden van pagina's. Super irritant...
Vinkhuizen hier. Het is dikke strond nu. Ik heb het idee dat het samenvalt met het activeren van die hotspots. Gek genoeg kan ik mijn VPS wel bereiken over SSH. Via poort 80 echter lukt dit erg moeizaam.

[ Voor 7% gewijzigd door OrangeTux op 27-04-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee of Ziggo Wifi Hotspot geblokkeerd kan worden? Ik woon boven en tegenover restaurants en heb er totaal geen behoefte aan als al deze gasten op mijn wifi gaan hangen.

Ik ben anders voornemens mijn wifi-modem uit te schakelen en een losse router te kopen of zelfs helemaal het modem uit te schakelen wanneer ik niet thuis ben.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ten eerste, ja, je kunt de hotspot functie gewoon uitzetten.
Ten tweede, het is niet jouw wifi, het is een ander SSID, en het internetverkeer is gescheiden van dat van jou zelf.

Ik snap best dat sommige mensen geen behoefte hebben aan een dergelijke hotspot, maar laten we even een beetje blijven nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

OrangeTux schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:06:
[...]

Vinkhuizen hier. Het is dikke strond nu. Ik heb het idee dat het samenvalt met het activeren van die hotspots. Gek genoeg kan ik mijn VPS wel bereiken over SSH. Via poort 80 echter lukt dit erg moeizaam.
Zelfde wijk, hier ook dikke stront :-P. Kan 99 van de 100 keer niet op www.google.nl komen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeTux
Ik hoor van vrienden in de wijk dat het internet onbruikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Timmert schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:39:
Ten eerste, ja, je kunt de hotspot functie gewoon uitzetten.
Ten tweede, het is niet jouw wifi, het is een ander SSID, en het internetverkeer is gescheiden van dat van jou zelf.

Ik snap best dat sommige mensen geen behoefte hebben aan een dergelijke hotspot, maar laten we even een beetje blijven nadenken.
Inderdaad. Wacht gewoon af tot het actief is, blijkt dat je er op enige wijze last van hebt, zet je het uit. Klaar.

Ik denk/begrijp -maar weet niet zeker- dat de Ziggo wifispot gewoon een extra SSID is die op hetzelfde kanaal meelift met je gewone WiFi. Voor je internetbandbreedte maakt het niet uit, want daarvoor is een gereserveerd stukje capaciteit. Maar als er mensen op je WiFispot zitten is het wel mogelijk dat je bandbreedte via WiFi iets inzakt. Per WiFiSpot is dat maximaal 10mbit/s. Dus zeg dat je normaal 70mbit/s over je WiFi trekt, dan kan dat zakken tot 60.

Even naar de praktijk: zelfs met een heel restaurant onder je mag je je afvragen hoeveel restaurantgasten gaan zitten internetten (daarvoor ga je toch niet naar een restaurant??), en wanneer ze er dan toch opzitten kan je je afvragen hoeveel ze nu werkelijk gebruiken. Even opzoeken wanneer ze de trein moeten pakken, dat ga jij echt niet merken.

Pas als er 10 gasten tegelijk Uitzendinggemist of Youtube gaan kijken kan je in de buurt komen van de maximale 10mbit/s. Maar Ziggo heeft ook aangegeven dat je eigen netwerk voorrang heeft, dus zelfs dan is het de vraag of er sprake is van enige impact in de praktijk.

Ikzelf kan niet wachten, mobiele data is bij mijn provider stikduur (maarja, het bellen is goedkoop) dus als die WiFiSpots er zijn kan ik eens wat vaker onderweg internet gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 28-04-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:18
Bij welke mensen gebeurt het dat bij de ubee het wifi regelmatig aanspringt? Is dat bij mensen welke zelf er router achter gekoppeld hebben in bijvoorbeeld de dmz of gebeurt het ook bij mensen welke de router functionaliteit van de ubee helemaal uit hebben laten zetten?

Ik twijfel of ik nog een router die ik heb liggen achter de ubee van me zus ga hangen.. Die uitgestelde push messages zijn best vervelend..

Maar moet natuurlijk niet hebben dat dat andere wifi steeds aanknalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:39:
[...]
[...]
Dat vraag ik mij dus af: Het is jouw modem/router die het signaal genereert. Het is jouw elektra die daarvoor wordt gebruikt, en het is jouw kabelaansluiting/infrastructuur die wordt gebruikt (weet je nog Ziggo's credo: Na het AOP is het jouw infrastructuur). Ik denk dat je dan al aardig op weg bent aan te tonen dat het wel degelijk jouw signaal is.

Het is alleen een signaal waarover jij geen zeggenschap hebt: Bandbreedte, het SSID ed. zijn allemaal in handen van een ander. Het enige wat jij kunt doen is het via een website afmelden, dan zet de die 'ander' hopelijk het signaal uit. Ik heb overigens nog nergens gezien dat die 'ander' verzoeken om het hotspot signaal uit te zetten ook daadwerkelijk zal/moet honoreren. Dus je kan je afvragen of dat signaal ook daadwerkelijk zal worden uitgezet.

En dat geheel irriteert mij; Men maakt zonder vooraf te vragen gebruik van mijn infrastructuur/apparatuur/electra, zonder mij er ook maar enige garantie of zeggenschap voor terug te geven. Zelfs zonder goede uitleg of motivering (die niet het zakelijk belang van Ziggo inhoudt). Daarom zet ik het uit.

Daarbij: Iedereen moet gewoon zelf maar zorgen dat ie een goede mobiele data provider uitzoekt. Dat dat te duur voor je is, of dat je dat niet wilt, is niet mijn probleem. Ik stel mijn apparatuur niet beschikbaar om een probleem van iemand anders te repareren. Dat regel je zelf maar.

Overigens vermoed ik dat afmelden niet gaat helpen, maar dat meet ik nog na. Anders mod ik die die UBEE gewoon in een geaarde metalen omhulling. Koelt ie nog eens beter ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 11:19
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:20:
Dat vraag ik mij dus af: Het is jouw modem/router die het signaal genereert.
Nope, het is Ziggo's modem.

En ik snap niet waar je je nu zo druk om maakt: wacht nu eerst eens af, zet je hotspot uit zodra het uitgerold is bij je, scan je omgeving met een Wifi Analyzer en als er dan niets meer in de lucht hangt wat je niet kent dan is het toch gedaan? En als blijkt dat dat hotspot dan nog steeds, ondanks je opt-out, aanstaat, dán heb je een reden om te klagen.

Doe moeilijk ofzo... :/

[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 28-04-2013 11:12 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:20:
[...]
...
En dat geheel irriteert mij; Men maakt zonder vooraf te vragen gebruik van mijn infrastructuur/apparatuur/electra, zonder mij er ook maar enige garantie of zeggenschap voor terug te geven.
...
Het modem is gewoon van Ziggo zelf hoor, zit niks van jou bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dennis-L schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:35:
[...]

Het modem is gewoon van Ziggo zelf hoor, zit niks van jou bij. :)
De bedrading en elektra is wel van jezelf. Maar als je er geen belang bij hebt om buitenshuis via Ziggo verbinding te blijven maken, zet je het uit (en als Ziggo het uitzetten niet fatsoenlijk ondersteund worden ze binnenkort vanzelf publiekelijk afgefikt in een consumentenprogramma o.i.d.).

Dus je kunt zo redeneren dat als je het wilt gebruiken, je stroom verbruikt van een ander en door het zelf ook aan te bieden de lusten en lasten tegen elkaar weggestreept kunnen worden. Simpel. Alleen kan ik mij voorstellen dat opt-out niet de beste keuze voor de tegenstanders, echter met opt-in komt het nooit van de grond.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Bastien schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:14:
[...]

De bedrading en elektra is wel van jezelf. Maar als je er geen belang bij hebt om buitenshuis via Ziggo verbinding te blijven maken, zet je het uit (en als Ziggo het uitzetten niet fatsoenlijk ondersteund worden ze binnenkort vanzelf publiekelijk afgefikt in een consumentenprogramma o.i.d.).

Dus je kunt zo redeneren dat als je het wilt gebruiken, je stroom verbruikt van een ander en door het zelf ook aan te bieden de lusten en lasten tegen elkaar weggestreept kunnen worden. Simpel. Alleen kan ik mij voorstellen dat opt-out niet de beste keuze voor de tegenstanders, echter met opt-in komt het nooit van de grond.
Oh ja die paar watt die het extra gaat kosten, poe poe poe poe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Buiten het feit van stroom en kabels heb ik meer moeite met het feit dat het vanuit mijn huis wordt gefaciliteerd zonder dat er met mij wordt overlegd.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:02:
Buiten het feit van stroom en kabels heb ik meer moeite met het feit dat het vanuit mijn huis wordt gefaciliteerd zonder dat er met mij wordt overlegd.
Ik heb er ook grote problemen mee, mijn router is inmiddels in een behuizing zodat er geen wifi meer doorheen komt. Heb wel een grotere behuizing moeten maken zodat de warmte nog wegkan, maar het ziet er wel strak uit en gelijk dat zwarte lelijke ding weg in een witte behuizing (heb om het metaal mdf zitten).

Ik snap niet dat iedereen het maar zo normaal en prima vind. Maar ik ga hier de discussie niet meer aan met mensen die er anders over denken, is mijn tijd niet waard. Als ik een keuze had om voor een andere aanbieder te gaan die dit niet zou aanbieden, dan was ik overgestapt. Maar glasvezel is hier geen optie en ik kan alleen terug naar adsl en dat was dusdanig slecht dat ik genoodzaakt ben bij Ziggo te blijven ondanks deze actie van ze.

Het zou in ieder geval wat fijner zijn als iedereen hier gewoon elkaars mening respecteert en niet gaat afgeven op wat een ander ervan denkt of denigrerend gaat reageren hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeTux
fjs schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:02:
Zet het dan uit. Dit heb ik gister ook gedaan. Het internet is nu eeen stuk beter, of dit komt door het uitschakelen van het hotspot dat kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Leuke verhalen hier.
Zelf heb ik wat voor en tegens.

Op meer plekken wifi internet, Al heb ik een 500MB internet abbo op mijn telefoon waar ik er ongeveer 200MB van verbruik. Ik zit in Nederland nooit zonder internet.

Gescheiden netwerk. Ik hoor veel mensen over kiddy porn.
Stel: Er zit iemand via een ander ip adres + zijn eigen ziggo login via mijn internet lijn kiddy porn te uploaden. En STEL de politie komt bij mij binnen en ze lichten me 100% door. Dan komen ze er al snel achter dat ik totaal geen banden heb met kiddy porn + dat het ip +login van die gozer die echt kiddy porn aan het uploaden was geregistreerd staat.

Stroom. Tja, zelf verwacht ik dat een 2e netwerk geen 1 watt extra kost.
1 watt voor een heel jaar = 8760 watt. Dit is nog geen €0,20 per jaar extra.

Ik las een bericht van iemand die tegenover een restaurant woonde. En ja mensen loggen dan automatisch in. Dit komt dat je maar 1 x hoeft in te loggen op een hotspot. En je telefoon bij ELKE hotspot automatisch verbinding maakt. Dus als ik bij dat restaurant komt log ik ook in op persoon X zijn hotspot. Terwijl ik misschien mijn telefoon helemaal niet uit mijn zak heb gehaald.

Het wifi bereik van de ubee modems is zo slecht, dat ik me af vraag je daadwerkelijk voordeel kan behalen met de hotspots.

Laatste twijfel puntje voor mij: Het zal dan een gescheiden netwerk zijn. Maar volgens mij niet als 2e VLAN? De tijd zal het leren of het een mogelijkheid is om toch op de eigenaar zijn prive netwerk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hét probleem waar ik vanaf het begin tegenaan loop met Zuiggo is de behoefte van Cisco om mijn inactieve verbindingen af te breken. Men heeft in december van vorig jaar de EPC3925 geleverd. Prima router, de meterkast is zelfs 's winters altijd comfortabel warm. Alleen die verbindingen die worden afgebroken beginnen flink te irriteren.
Ik start vaak 's ochtends een SSH-sessie met mijn VPS die ik dan de hele dag laat lopen, want dat voelt zo professioneel. Sinds we de Cisco gebruiken wordt zo'n SSH-verbinding continu stilzwijgend afgeknot als ik een paar minuten geen geeky commando's invoer. Vrienden en kennissen die van mijn FTP-server downloaden lopen ook met vaste regelmaat tegen time-outs aan. SFTP proberen we al helemaal niet meer.
Binnen het LAN lijken deze problemen minder vaak op te treden, alhoewel streamen op de iPod (via SMB) ook eigenlijk niet te doen is en ook ActiveSync verre van stabiel is.
Zijn er anderen met dit probleem? Kan ik Cisco de schuld geven, een eigen router kopen, en de keep-alive functies in mijn programma's weer uitschakelen? Of gaat een eigen router dit niet oplossen en moet ik Telfort maar eens vragen of ze me nog terug willen? ADSL was niet snel, maar ik kon tenminste rustig een kopje koffie drinken zonder daarna allerlei dode sessies op m'n servers te hebben. (Ik ben ook anti-wifispot, maar dat terzijde. Wel een gewaagde zet om zo'n hyper-moderne modemrouter als de EPC3925 TWEE SSID's te laten draaien!)
Lang verhaal kort: Ik wil niet per sé razend snel WiFi, als het de verbinding maar stabiel is. Is dit een probleem met de Cisco apparatuur, of moet ik de klantenservice eens vragen om een nieuw exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:55:
Hét probleem waar ik vanaf het begin tegenaan loop met Zuiggo is de behoefte van Cisco om mijn inactieve verbindingen af te breken. Men heeft in december van vorig jaar de EPC3925 geleverd. Prima router, de meterkast is zelfs 's winters altijd comfortabel warm. Alleen die verbindingen die worden afgebroken beginnen flink te irriteren.
Ik start vaak 's ochtends een SSH-sessie met mijn VPS die ik dan de hele dag laat lopen, want dat voelt zo professioneel. Sinds we de Cisco gebruiken wordt zo'n SSH-verbinding continu stilzwijgend afgeknot als ik een paar minuten geen geeky commando's invoer. Vrienden en kennissen die van mijn FTP-server downloaden lopen ook met vaste regelmaat tegen time-outs aan. SFTP proberen we al helemaal niet meer.
Binnen het LAN lijken deze problemen minder vaak op te treden, alhoewel streamen op de iPod (via SMB) ook eigenlijk niet te doen is en ook ActiveSync verre van stabiel is.
Zijn er anderen met dit probleem? Kan ik Cisco de schuld geven, een eigen router kopen, en de keep-alive functies in mijn programma's weer uitschakelen? Of gaat een eigen router dit niet oplossen en moet ik Telfort maar eens vragen of ze me nog terug willen? ADSL was niet snel, maar ik kon tenminste rustig een kopje koffie drinken zonder daarna allerlei dode sessies op m'n servers te hebben. (Ik ben ook anti-wifispot, maar dat terzijde. Wel een gewaagde zet om zo'n hyper-moderne modemrouter als de EPC3925 TWEE SSID's te laten draaien!)
Lang verhaal kort: Ik wil niet per sé razend snel WiFi, als het de verbinding maar stabiel is. Is dit een probleem met de Cisco apparatuur, of moet ik de klantenservice eens vragen om een nieuw exemplaar?
Ik zal eens een SSH sessie opzetten en kijken of die blijft draaien. Ik heb zelfde Cisco ding maar dan wel met eigen router erachter. Als iemand anders zelfde doet die dat Cisco ding wel als router gebruikt dan weet je misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:35:
[...]

Ik zal eens een SSH sessie opzetten en kijken of die blijft draaien. Ik heb zelfde Cisco ding maar dan wel met eigen router erachter. Als iemand anders zelfde doet die dat Cisco ding wel als router gebruikt dan weet je misschien meer.
Dat zou fijn wezen, als de EPC3925 zich in bridge modus wel gedraagt dan is er in ieder geval een oplossing (en wordt het WiFi ook meteen een stukje beter).
Overigens lost de in maart uitgebrachte firmware r125572 niets op hier. Cisco blijft verbindingen droppen (SSH, ActiveSync, iMessage / andere iOS push, WhatsApp). Als ik de huisgenoten mag geloven hebben Androids ook moeite om langdurig aan het WiFi te blijven hangen, maar het lijkt geen probleem van signaalsterkte te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Heb je het specifiek over wifi trouwens? Dan moet ik ff ander testje opzetten ;). Zou het probleem niet op OS niveau kunnen zitten? Dat die je wifi gewoon soort disconnect als je geen data overheen stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00

rally

Deyterra Consultancy

Als het gaat om Windows 8, dan kan ik melden dat ik een vergelijkbaar probleem heb gehad.
Daar leek het te gaan om een driver probleem van de wireless kaart.

Het was dus niet specifiek met Ziggo maar met iedere wireless verbinding.

Downgraden naar Windows 7 (hoewel de drivers dezelfde waren) loste het probleem op :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware voor de Cisco EPC3925 ten behoeve van Ziggo Hotspots en IPv6 support wordt inmiddels deployed in omgeving Utrecht.

Vanmorgen m'n modem opnieuw opgestart, en heb hem inmiddels ook. Zichtbare verbetering is het aanpassen van firewall niveau, en support voor IPv6. WiFi snelheid lijkt iets stabieler te zijn geworden op de 2.4 GHz band.

Firmware Name: epc3925-E10-5-v302r125572-130308c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Mar 8 12:26:27 2013

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 21:14
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:12:
De nieuwe firmware voor de Cisco EPC3925 ten behoeve van Ziggo Hotspots en IPv6 support wordt inmiddels deployed in omgeving Utrecht. Vanmorgen m'n modem opnieuw opgestart, en heb hem inmiddels ook. Zichtbare verbetering is het aanpassen van firewall niveau, en support voor IPv6. WiFi snelheid lijkt iets stabieler te zijn geworden op de 2.4 GHz band. ....
Ik zit nog met een ouder Ubee modem zonder ingebakken WiFi. Is het slim om ten behoeve van de hotspot-functionaliteit om een Cisco modem te vragen bij Ziggo?
Ik heb nu deze en die doet het prima eigenlijk:
Hardware Version   	    2.54
Software Version	    4.111.5002
Cable Modem Serial Number   EVM320B025749
CM certificate	            Installed

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46

St@m

@ Your Service

Zelfde bericht ook geplaatst op het Ziggo gebruikersforum:
Ik moet dit even van me af schrijven.. natuurlijk, jullie kunnen er ook niets mee. Dus daarom dit stuk, al is het alleen al ter lering ende vermaack.

Sinds 1-4 zijn wij bij de voetbalvereniging overgestapt op Ziggo Alles in één. Omdat wij Ziggo hebben aangevraagd via de overstapservice zijn al onze bestaande diensten (internet en telefonie via Telfort) opgezegd per 8-4.
Omdat het een voetbalkantine betreft waar niet altijd iemand aanwezig is kwam dit pas aan het licht op 10-4.
Op 11-4 heb ik direct naar Ziggo gebeld, de fout werd geconstateerd; ze waren vergeten om de brief met overstapdatum te sturen, maar helaas was ook het modem niet verstuurd.
Tot overmaat van de ramp kon dit niet door middel van een spoedbestelling geregeld worden, en ook was er voor mij geen mogelijkheid om het modem ergens af te halen.
Op 16-4 heb ik het modem per pakketpost mogen ontvangen.

Diezelfde avond heb ik het modem geïnstalleerd en geactiveerd en de internetverbinding werkend gekregen. De telefonie verbinding werkte helaas nog niet. Hierover heb ik gebeld met de helpdesk, en inderdaad. Er was iets fout gegaan bij mijn initiële bestelling, maar binnen 4 dagen zou de telefonie weer werken.

Op vrijdag 19-4 werkte de internetverbinding weer niet, direct heb ik het modem een herstart gegeven, en ja hoor, het modem kwam weer online. Kan gebeuren, vervelend, daar zoek ik niet direct wat achter.
Ook heb ik Ziggo gebeld om te verifiëren dat de telefonie inderdaad op 20-4 weer zou werken. Dit was volgens de medewerker aan de andere kant van de lijn het geval. Niets om me zorgen over te maken.

Zaterdag 20-4 werkte de internetverbinding echter weer niet, maar na het plaatsen van een versterkertje werkte het internet weer wel. Conclusie van mijzelf; De interne bekabeling is niet goed (het modem staat in een andere ruimte dan waar de groene kabel binnenkomt). Geen reden om Ziggo te bellen.

Op dinsdag 23-4 deed de internetverbinding het weer niet. ’s Avonds ben ik bij de voetbalvereniging langs gegaan om e.e.a. na te kijken. Na een herstart werkte het modem weer, en ook als ik het modem direct op de groene kabel aansloot had ik een werkende verbinding. Nog steeds dezelfde conclusie; dit ligt aan mijn eigen bekabeling. De telefonie werkte helaas nog steeds niet.

Woensdag 24-4 heb ik ’s ochtends contact gehad met Ziggo over de niet werkende telefoon. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat de telefonieportering volgens het systeem pas op 20-4 ingeschoten was. Raar… ik heb toch echt 16-4 en 19-4 gebeld over de telefonie. Dat stond ook in het systeem volgens haar, ze snapte het zelf ook niet (letterlijke woorden). Om een lang verhaal kort te maken, de portering zou sowieso nog 5 dagen op zich laten wachten. Onacceptabel natuurlijk.

Ik heb bij haar een officiële klacht op laten maken, en gevraagd om zo spoedig mogelijk teruggebeld te worden omtrent de status. Tot op heden ben ik echter nog niet teruggebeld.

Woensdagmiddag werkte het internet weer niet. Ook niet meer direct op de groene kabel. Hierop heb ik Ziggo gebeld en gevraagd om een monteur. De monteur is gisteren aan het begin van de middag geweest, samen met het meest slechte nieuws wat ik kon krijgen.. namelijk een kabelbreuk op 18 meter in de groene kabel. Dat wordt dus graven. De melding zou met spoed doorgezet worden naar de maatschappij die moet graven, zij nemen contact met mij op omtrent de graafwerkzaamheden.

De druk begint zo onderhand behoorlijk groot te worden. Daarom heb ik net al met Ziggo gebeld om te vragen wat de status is van de graafwerkzaamheden. Helaas kon er niet gekeken worden wat de status is. Het is uitbesteed, en that’s it..

En nu? Het voetbalweekend staat weer voor de deur. Uitslagen moeten digitaal ingevuld worden, andere clubs bellen en er moet gebeld worden.. nu voor de 3e zaterdag op rij dus dat er problemen zijn.. konden we het eerder afvangen met een UMTS router, deze is dit weekend niet beschikbaar. Iedereen zit met de handen in het haar, en bij Ziggo kunnen ze niets meer doen/zien.. want ja.. het ligt bij de maatschappij..

Als extra toevoeging: Wij zijn de enige aansluiting op de wijkkast. De kabelbreuk bevindt zich op eigen terrein.
Leuk hoor, zo'n provider die de noodzaak van bepaalde zaken niet inziet..
Laatste status is dat het uiterlijk vrijdag gerepareerd wordt. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal ik moeten gaan escaleren.. Heb al wat meer inside information.. Helaas is de breuk niet met de hoogste prio ingeschoten door de monteur. Sneller dan 3 tot 5 werkdagen is namelijk mogelijk. Dit vind ik erg jammer.. Weer een week waarin 1000 leden geen gebruik kunnen maken van het internet en telefonie.

Ach ja.. potentiële klanten zijn ook altijd klanten denk ik maar. Als ik aan de andere kant van de lijn had gezeten, dan had ik mij keihard gemaakt en de kansen benut.
Thuis nooit geen problemen met Ziggo..
Straks weer al dat gezeik om je geld terug te krijgen.. schadevergoeding enz. Blegh..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:15
Dacuuu schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:10:
Ik heb zo'n UBEE modem (met wifi).

Nu kan je in het modem de firewall instellen. Off/Low/Medium/High
Blokkeert die gewoon poorten? Als ik hem op high zet, kan ik niet eens meer normaal connectie maken met poort 119 (usenet download poort) Moet ik ze dan handmatig 1 voor 1 open zetten?
Ik vind de termen "low/medium/high" nogal vaag, Is hier wat documentatie over?

[afbeelding]
Lijkt me inderdaad gewoon een filter. Volgens mij kun je er zelf niet eens iets aan die firewall wijzigen. Alleen een keuze High/Medium/Low/Off.

Is bij jou die ubee trouwens ook bagger traag? Lan-Lan verkeer doet hier hooguit 3~4 MB/s. Dat terwijl het gigabit ethernet poorten zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:15:
Heb je het specifiek over wifi trouwens? Dan moet ik ff ander testje opzetten ;). Zou het probleem niet op OS niveau kunnen zitten? Dat die je wifi gewoon soort disconnect als je geen data overheen stuurt?
Tot december vorig jaar gebruikte ik een Netgear ADSL modemrouter met verder dezelfde clients. Dat werkte perfect. Voor zover ik heb kunnen nagaan doet mijn probleem zich ook bekabeld voor. Verder lopen mensen die mijn FTP-server gebruiken ook tegen verbroken verbindingen aan.
Ik trek wel netjes 14,1 MB/s uit de EPC3925, dus de lijn lijkt in orde te zijn. Het klopt wel dat iOS het moeilijk heeft met Ziggo WiFi, maar het "connection dropping" probleem dat ik ervaar lijkt niet per sé in de WiFi te liggen. Als ik een SSH-sessie open met m'n NAS blijft die eigenlijk altijd stabiel. Bij sessies met de VPS moet ik echt aan de keep-alive wil ik de verbinding behouden. Het Netgear ADSL modem heeft nooit zulke kuren vertoond.
Het valt ook op dat bepaalde zaken (zoals IMAP, HTTP en MSN/Skype) niet verstoort worden. Of misschien falen die achter de schermen ook wel maar zie ik daar als eindgebruiker niets van. Hoe dan ook, FTP, SSH, Telnet en dergelijke breken na enkele minuten. Overigens breekt SSH op poort 22000 ook, het zijn dus niet alleen de standaardpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:36
St@m schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:19:
Zelfde bericht ook geplaatst op het Ziggo gebruikersforum:
[...]

Leuk hoor, zo'n provider die de noodzaak van bepaalde zaken niet inziet..

[...]

Thuis nooit geen problemen met Ziggo..
Straks weer al dat gezeik om je geld terug te krijgen.. schadevergoeding enz. Blegh..
Het is waarschijnlijk niet wat je nu wilt horen, maar als internet zo belangrijk is, had je dan niet beter voor een zakelijke verbinding met bijbehorende garanties kunnen kiezen? Dan hadden ze je problemen misschien wat meer prioriteit gegeven.
Eventueel kun je nog kijken naar een (tijdelijk) ADSL abonnement met 3-maandencontract van anno.nu, hoewel ik niet durt te zeggen hoe snel die kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

theblindman schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:38:
[...]

Het is waarschijnlijk niet wat je nu wilt horen, maar als internet zo belangrijk is, had je dan niet beter voor een zakelijke verbinding met bijbehorende garanties kunnen kiezen? Dan hadden ze je problemen misschien wat meer prioriteit gegeven.
Eventueel kun je nog kijken naar een (tijdelijk) ADSL abonnement met 3-maandencontract van anno.nu, hoewel ik niet durt te zeggen hoe snel die kunnen opleveren.
Internet is niet dusdanig belangrijk dat we het iedere dag nodig hebben dus de prijs/snelheid verhouding die bij een zakelijk abonnement hoort is voor ons niet interessant. Maar op het moment dat er een kabelbreuk wordt geconstateerd zou het fijn zijn als men de prioriteit goed inschat. Monteur gaf ook aan het met de hoogste prio in te schieten, jammer als dan achteraf blijkt dat dat niet gedaan is.
Ronduit vervelend dat ze bij Ziggo er nu de handen vanaf trekken.. "Het ligt bij de aannemer" en niemand weet verder iets
En zeker de telefonie, je hoeft het in deze tijd toch niet te accepteren dat je gewoon 3 weken (bijna 4) onbereikbaar bent?
Particulier of zakelijk, dat maakt geen drol uit.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12:17
Dat is altijd het risico van een particuliere verbinding; de zakelijke kant heeft vaak een sla, waardoor je na de afgesproken tijd aanspraak kan gaan doen op een vergoeding als de verbinding (door bv een kabelbreuk vanwege graafwerkzaamheden) verbroken is.
Dit is bij een particuliere verbinding veel minder.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sjowhan schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:58:
Dat is altijd het risico van een particuliere verbinding; de zakelijke kant heeft vaak een sla, waardoor je na de afgesproken tijd aanspraak kan gaan doen op een vergoeding als de verbinding (door bv een kabelbreuk vanwege graafwerkzaamheden) verbroken is.
Dit is bij een particuliere verbinding veel minder.
Met alle respect, maar ik weet het verschil wel tussen een zakelijke en particuliere verbinding, er is ook bewust gekozen voor een particuliere verbinding.
Dat internet en telefonie het niet doen eens in de zoveel tijd, ja, dat calculeer je in. En dat geeft ook helemaal niet. Dat je na constatering van een kabelbreuk gewoon niets meer te horen krijgt.. ik ben bijvoorbeeld nog steeds niet gebeld door de aannemer en de jongens en meisjes van de helpdesk kunnen niet zien welke aannemer is ingeschakeld. Ik kan ze dus ook niet zelf bellen.
En dat je na een klacht niets meer te horen krijgt (zeer terechte klacht over de portering van de telefonie), dat vind ik vooral vervelend.

Ik heb jarenlang op een servicedesk gewerkt, ik weet wel hoe het moet. Daarom stuur ik nu mensen aan die werken op een servicedesk.

Het niveau van de Ziggo servicedesk:
Ik bel op (met mijn mobiel, want de telefonie doet het niet) om door te geven dat de telefonie het niet doet. Uiteindelijk dus een aantal keer moeten bellen (totale beltijd ~3 uur (wachttijd +/- 30 minuten voordat je iemand aan de lijn hebt.. je spreekt ze even en.. "Ik zet u even in de wacht meneer, ik zoek het even uit" je bent weer een half uur verder). Legitieme vraag van mijn kant: Wie betaalt de telefoonkosten.
Antwoord: Meneer, u heeft een telefonieabonnement bij Ziggo, dus u had gewoon 1200 kunnen bellen met uw vast telefoon, dan was het gratis.
Ik: Mevrouw, ik heb net anderhalf uur met u aan de lijn gezeten omdat de vaste telefonie het niet doet, hoe kunt u dan ooit van mij verwachten dat ik 1200 bel met de vaste telefoon :?

Ja sorry hoor, maar dan voel je je niet serieus genomen als klant. Als het goed is gaan zij de kosten betalen trouwens. Maar goed, dat was ook maar een toezegging over de telefoon.. Die mensen die lullen maar een eind met de klant mee, maar puntje bij paaltje zijn er maar weinig medewerkers die zich echt hard voor de klant willen maken.

Maar goed, ik begrijp dat 4 weken onbereikbaar zijn acceptabel is als je een particulier abonnement hebt.
Op welk moment is het niet meer acceptabel als ik vragen mag?

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 29-04-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:16:
[...]

Tot december vorig jaar gebruikte ik een Netgear ADSL modemrouter met verder dezelfde clients. Dat werkte perfect. Voor zover ik heb kunnen nagaan doet mijn probleem zich ook bekabeld voor. Verder lopen mensen die mijn FTP-server gebruiken ook tegen verbroken verbindingen aan.
Ik trek wel netjes 14,1 MB/s uit de EPC3925, dus de lijn lijkt in orde te zijn. Het klopt wel dat iOS het moeilijk heeft met Ziggo WiFi, maar het "connection dropping" probleem dat ik ervaar lijkt niet per sé in de WiFi te liggen. Als ik een SSH-sessie open met m'n NAS blijft die eigenlijk altijd stabiel. Bij sessies met de VPS moet ik echt aan de keep-alive wil ik de verbinding behouden. Het Netgear ADSL modem heeft nooit zulke kuren vertoond.
Het valt ook op dat bepaalde zaken (zoals IMAP, HTTP en MSN/Skype) niet verstoort worden. Of misschien falen die achter de schermen ook wel maar zie ik daar als eindgebruiker niets van. Hoe dan ook, FTP, SSH, Telnet en dergelijke breken na enkele minuten. Overigens breekt SSH op poort 22000 ook, het zijn dus niet alleen de standaardpoorten.
Ik heb exact hetzelfde probleem met de Cisco, verbindingen met SSH en SFTP worden na een paar minuten stilzwijgend gedropt, zowel via WiFi als bedraad. Ik heb nu in PuTTy en WinSCP de keepalive-functionaliteit maar aangezet, en dat lijkt de problemen in ieder geval op te lossen voor dit moment... maar ik hoop wel dat Ziggo dit in de firmware gaat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:18
FlorisD schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:23:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met de Cisco, verbindingen met SSH en SFTP worden na een paar minuten stilzwijgend gedropt, zowel via WiFi als bedraad. Ik heb nu in PuTTy en WinSCP de keepalive-functionaliteit maar aangezet, en dat lijkt de problemen in ieder geval op te lossen voor dit moment... maar ik hoop wel dat Ziggo dit in de firmware gaat aanpassen.
Ik heb een eigen router achter de Cisco en gebruik de Cisco dus alleen als modem, deze problemen lijken zich bij mij niet voor te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlorisD schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:23:
[...]

Ja, met keep-alive is te werken, alhoewel het voor FTP-downloaders niet echt werkt (elke paar minuten droppen hun downloads). Als iemand kan bevestigen dat dit gezeur niet spelt in bridge modus bestel ik vanmiddag nog een router. :)
Daarover gesproken, het lijkt dat een DMZ opzetten het problem niet oplost. Ik zou ook graag een bugfix van Ziggo zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 12:00

rally

Deyterra Consultancy

Bij mijn vrienden die een Cisco hebben treed het probleem met modem in bridge niet op, maar ook niet in router modus. Het zou (theoretisch) nog steeds een probleem met de verbinding zelf kunnen zijn.

Bij SSH/FTP mag de verbinding niet zomaar wegvallen en ik heb het probleem nog niet meegemaakt.

Kun je geen router lenen om even te testen?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:54:
Bij mijn vrienden die een Cisco hebben treed het probleem met modem in bridge niet op, maar ook niet in router modus. Het zou (theoretisch) nog steeds een probleem met de verbinding zelf kunnen zijn.

Bij SSH/FTP mag de verbinding niet zomaar wegvallen en ik heb het probleem nog niet meegemaakt.

Kun je geen router lenen om even te testen?
Ik heb eens een stukje Ziggo infra gepingd (213.51.152.129), tien keer per seconde, voor zeker vijf minuten, zonder één pakketje te verliezen. Dat lijkt wel in orde.
De meeste downstream channels zitten na een week router uptime zo rond de 800-1600 uncorrectable FEC errors. Is dat absurd veel? Buiten die uncorrectable errors lijkt de verbinding verder stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:16:
Als ik een SSH-sessie open met m'n NAS blijft die eigenlijk altijd stabiel. Bij sessies met de VPS moet ik echt aan de keep-alive wil ik de verbinding behouden. Het Netgear ADSL modem heeft nooit zulke kuren vertoond.
Klopt allemaal hoor, had ik ook al eerder over gepost: Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:04:
[...]

Klopt allemaal hoor, had ik ook al eerder over gepost: Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Bekend probleem.
Dank, die had ik duidelijk even gemist. :) Wel typisch dat sommige Cisco-gebruikers hier geen last van lijken te hebben en andere wel.
Ik zou een eigen router sowieso wel waarderen omdat streamen van de NAS niet goed werkt over het WiFi van de EPC3925. Ik heb weinig hoop op het fixen van m'n time-outs, maar wie weet. Tot op heden is dit het enige probleem dat ik met Ziggo heb gehad, dus het valt nog reuze mee. :) Het is alleen wat moeilijk om te beoordelen of falende iOS push notifications nou aan die time-out liggen of aan Ziggo's brakke WiFi. Ik hoop stiekem op het laatste, het zou een beetje jammer wezen als je high-end kabelverbinding niet in staat is om push en andere apps in de lucht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:07:
[...]

Ik heb eens een stukje Ziggo infra gepingd (213.51.152.129), tien keer per seconde, voor zeker vijf minuten, zonder één pakketje te verliezen. Dat lijkt wel in orde.
De meeste downstream channels zitten na een week router uptime zo rond de 800-1600 uncorrectable FEC errors. Is dat absurd veel? Buiten die uncorrectable errors lijkt de verbinding verder stabiel te zijn.
Ik heb sinds gister de nieuwe firmware voor de Cisco EPC3925, en het valt me meteen op dat het aantal correctable en uncorrectable errors een stuk is gedaald. Normaal had ik na 24 uur zo'n 100 errors, maar dat zijn er nu maar zo'n 12.

Sowieso zijn die errors vrij normaal, zolang de getallen maar niet absurd hoog zijn. Die 800-1600 die jij hebt is dus normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik zo al die ellende met die Cisco's, de Wireless Ubee's en andere brakke modems hoor, ben ik blij dat ik naast mijn normale Ubee Docsis3 nog twee van die dingen extra op stock heb liggen. Die doen het tenminste :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

The Eagle schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:58:
Als ik zo al die ellende met die Cisco's, de Wireless Ubee's en andere brakke modems hoor, ben ik blij dat ik naast mijn normale Ubee Docsis3 nog twee van die dingen extra op stock heb liggen. Die doen het tenminste :Y)
Ach, daar waren in het begin ook de nodige problemen mee.
Bovendien hoor je hier voornamelijk ontevreden gebruikers, die honderdduizenden tevreden mensen hoor je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo,

Wij zijn nog van "die mensen" die voor de 3 services (telefoon, tv, internet) 3 verschillende providers hebben. Tele2 voor internet, KPN voor telefonie en Ziggo voor televisie. Daardoor zijn wij in de maand best duur uit (€60). Ik vind televisie bij Ziggo goed vergeleken met wat wij anders hier kunnen krijgen dus ik dacht: "als wij Alles-in-1 (Plus) ooit gaan kiezen, dan het liefst van Ziggo vanwege tv." Maar nu heb ik wel wat vragen over Alles-in-1:

- Het zit het precies met het modem/router dat je krijgt, waar sluit je die aan? Bij ons komt tv binnen in de woonkamer (dat heet toch AOP?), althans daar is het op aangesloten, moet de router dan ook beneden bij ons in de woonkamer worden geïnstalleerd?

- Hoe "goed" is de router. Ik heb nu een router van Tele2, die staat boven op zolder en het is geen geweldig ding. Maar hij doet wel zijn werk. Als ik beneden zit heb ik vaak goed draadloos bereik, is de router van Ziggo ook goed als het gaat om het WiFi signaal (bij de vraag boven als de router beneden in de woonkamer moet staan, heb ik dan op de 1ste verdiepen (goed) bereik)?

- Hoe goed is telefonie, want wij hebben nu KPN voor telefonie en dat werkt gewoon goed, hoe zit dat met Ziggo (zijn er veel storingen, houden we hetzelfde nummer) en gaat dat ook via de (groene) kabel?

- Wij hebben een jaarcontract bij Tele2 voor het internet, als wij overstappen naar Ziggo, gaat Ziggo dan dit lukken om het bij Tele2 op te zeggen of zit ik echt vast aan Tele2 voor een jaar?

- Mocht dit niet bevallen, hoe is het opzeggen. Is dat te doen of heel veel gedoe?

Bedankt alvast.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 11:33
Veel van je vragen staan gewoon beantwoord op de site van ziggo dus daar zou ik eens goed kijken.

Standaard krijg je een UBEE modem, deze moet je aansluiten op je kabel aansluiting hiervoor moet je de huidige aansluiting vervangen door een speciale doos met spitter. De aansluit handleiding hiervoor kan je hier vinden:
https://static.ziggo.nl/i...ansluiting_tcm14-1916.pdf

Tja je kan de modem verder weg zetten maar dan moet je de coax verlengen wat standaard niet ondersteunt word.

Zelf recent overgestapt van tele2 naar ziggo en de wifi van de ubee modem is even goed en misschien wel wat beter dan die van de ziggo modem. Tevens beid de UBEE modem meer instelmogelijkheden dan de tele2 modem.

Na de begin periode van 1 of 2 jaar word elk contract met een maand verlengd en kan je dus ook maandelijks opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:28
Zombymario schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:20:
Wij zijn nog van "die mensen" die voor de 3 services (telefoon, tv, internet) 3 verschillende providers hebben. Tele2 voor internet, KPN voor telefonie en Ziggo voor televisie. Daardoor zijn wij in de maand best duur uit (€60). Ik vind televisie bij Ziggo goed vergeleken met wat wij anders hier kunnen krijgen dus ik dacht: "als wij Alles-in-1 (Plus) ooit gaan kiezen, dan het liefst van Ziggo vanwege tv."
Als je het echt alleen voor het geld doet: AiE-plus is zo'n 55 euro per maand, dus echt veel win je dan niet.
- Het zit het precies met het modem/router dat je krijgt, waar sluit je die aan? Bij ons komt tv binnen in de woonkamer (dat heet toch AOP?), althans daar is het op aangesloten, moet de router dan ook beneden bij ons in de woonkamer worden geïnstalleerd?
Dat ligt dan wel voor de hand, ja. Als dat *echt* het binnenkomst-punt is, dan is dat wel de meest handige plek voor het modem.
- Hoe "goed" is de router. Ik heb nu een router van Tele2, die staat boven op zolder en het is geen geweldig ding. Maar hij doet wel zijn werk. Als ik beneden zit heb ik vaak goed draadloos bereik, is de router van Ziggo ook goed als het gaat om het WiFi signaal (bij de vraag boven als de router beneden in de woonkamer moet staan, heb ik dan op de 1ste verdiepen (goed) bereik)?
Zie dit topic. Er zijn nogal wisselende ervaringen mee. Maar goed, als het niet goed genoeg is weerhoudt niemand je er van om een (extra) wireless access point aan te sluiten. Of, als het router-gedeelte (dus niet het draadloze deel) van het modem je niet bevalt, dan laat je 'm in 'bridge' mode zetten en sluit je eigen favoriete wireless router aan.
- Wij hebben een jaarcontract bij Tele2 voor het internet, als wij overstappen naar Ziggo, gaat Ziggo dan dit lukken om het bij Tele2 op te zeggen of zit ik echt vast aan Tele2 voor een jaar?
Tja, contract is contract lijkt mij. Of het nou Ziggo is of jij zelf die opzegt maakt niet uit. Vraag is natuurlijk wanneer het lopende contract afloopt. En daarnaast: hoe lang heb je dat Tele2 contract al? Is het niet zo dat 'ie na het eerste jaar per maand opgezegd kan worden? Lees desnoods de voorwaarden van dat contract eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contract bij kpn (en dus wellicht tele2) kan je wel afkopen. Heb ik voor de mobiele telefoon van mijn vrouw ook gedaan. Je bent dan wel meer kwijt dan elk maand betalen, volgens mij moest ik 60 euro boete betalen omdat ik het 4 maanden voor einddatum heb opgezegd. Ik heb daarvoor gekozen, maar het kost je dus wel wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Christiaan676 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:26:
Standaard krijg je een UBEE modem, deze moet je aansluiten op je kabel aansluiting hiervoor moet je de huidige aansluiting vervangen door een speciale doos met spitter.
Ach, het hoeft niet, bij ons was de hoofdader bijv erg strak aangesloten en had ik hierdoor geen ruimte om het doosje van ziggo aan te sluiten.

Dan maar zo :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YTvJD1GXurU0v3Ok3n3rMRMd/full.jpg

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Bedankt allemaal voor het beantwoorden.

Contract bij Tele2 is ingegaan op 14-03-2013 en het is een jaarcontract.

Ik wil vooral Plus vanwege de downloadsnelheid, nu haal ik bij Tele2 13Mbit van de 20Mbit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo Webcare zegt mijn time-out probleem met de Cisco EPC3925 te kennen én aan een fix te werken (maar dat wordt vrij vaak beweerd, ik ben wat skeptisch). Men heeft me ook verzekerd dat het probleem in bridge modus niet zou moeten optreden. Aangenomen dat dit waar is lijkt dat mijn enige probleem met Ziggo op te lossen. De snelheid is prima (maar niet zo stabiel als DSL), VoIP valt niet meer weg zoals in 2010-2011, en digitale TV werkt ook zoals het hoort. Beetje jammer van hun modemrouter firmware, maar daar was ik als voormalig gebruiker van de XperiaBox wel aan gewend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Time-out? Dat letterlijk heel de verbinding eruit vliegt? Hier heb ik ook randomly last van, het lijkt zich echter alleen voor te doen wanneer er minimaal 1 WiFi apparaat aangesloten zit.

Ik hoop dat dit gefixed word :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
D4NG3R schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:11:
Time-out? Dat letterlijk heel de verbinding eruit vliegt? Hier heb ik ook randomly last van, het lijkt zich echter alleen voor te doen wanneer er minimaal 1 WiFi apparaat aangesloten zit.

Ik hoop dat dit gefixed word :) .
Nee, niet de hele verbinding.. Dingen als SSH verbindingen worden gedropt. Het probleem is dat als je programma (bijvoorbeeld putty) niet iedere X seconden "JA IK LEEF NOG!!!" roept de router er vanuit gaat dat putty dood is en de putty's verbinding in een zwart gat smijt.

Bij WiFi problemen kan je proberen de WiFi op kanaal 1 vast te zetten. Ook een firmwarebug. Geeft mogelijk wel weer problemen als er al veel netwerken op kanaal 1 zitten, maar het verhielp mijn problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 01-05-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Zombymario schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:00:
Contract bij Tele2 is ingegaan op 14-03-2013 en het is een jaarcontract.
Dat is 1 1/2 maand geleden... dan zit je er dus een jaar aanvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Als het een nieuw contract was zit je er inderdaad voorlopig aan vast.
Als het een oud contract was wat per 14/3 weer voor een jaar stilzwijgend verlengd is, dan kun je nu toch per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 01:03:
[...]

Nee, niet de hele verbinding.. Dingen als SSH verbindingen worden gedropt. Het probleem is dat als je programma (bijvoorbeeld putty) niet iedere X seconden "JA IK LEEF NOG!!!" roept de router er vanuit gaat dat putty dood is en de putty's verbinding in een zwart gat smijt.

Bij WiFi problemen kan je proberen de WiFi op kanaal 1 vast te zetten. Ook een firmwarebug. Geeft mogelijk wel weer problemen als er al veel netwerken op kanaal 1 zitten, maar het verhielp mijn problemen.
Na installatie heb ik destijds glimlachend 40 MHz kanalen op de 2.4 GHz band ingeschakeld. Dat was een slecht idee. Met 20 MHz kanalen (vast op kanaal 4) loopt WiFi best goed. iPod en smartphones hebben wel wat moeite om verbonden te blijven. Diverse fora suggereren het verlagen van de Beacon Interval, ik heb daar (nog) niet mee geëxperimenteerd. De snelheid is ook niet indrukwekkend (3-6 MB/s in mijn geval), maar er is mee te werken en het is zeker genoeg voor normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
jongetje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:14:
[...]

Dat is 1 1/2 maand geleden... dan zit je er dus een jaar aanvast.
Ik heb toch maar besloten om niet voor alles in 1 te gaan. Geen zin het geklooi met die router, en 13mbit downloadsnelheid is niet verkeerd omdat ik voorheen op 4mbit zat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
W3ird_N3rd schreef op zondag 28 april 2013 @ 01:13:
[...]
...Maar als er mensen op je WiFispot zitten is het wel mogelijk dat je bandbreedte via WiFi iets inzakt. Per WiFiSpot is dat maximaal 10mbit/s. Dus zeg dat je normaal 70mbit/s over je WiFi trekt, dan kan dat zakken tot 60....
Er blijken wat onduidelijkheden te heersen in dit topic over de Ziggo WiFiSpots. Vandaag ook een brief erover gekregen van Ziggo, en nadat ik bang was dat het mijn internetsnelheid negatief zou beïnvloeden las ik het volgende op de website van Ziggo:
Wordt mijn internetsnelheid langzamer wanneer iemand gebruik maakt van mijn WifiSpot?
Nee, de internetsnelheid van uw privénetwerk verandert niet. De snelheid van uw WifiSpots verbinding soms wel. Uw Wi-Fi modem heeft 10MBps extra snelheid beschikbaar gekregen, naast het abonnement waar u voor betaalt. Het verkeer van gebruikers van uw WifiSpot loopt via die extra 10 MBps. Uw internet thuis wordt hierdoor dus niet langzamer.
Je krijgt dus 10megabit extra die enkel en alleen voor de WiFiSpots gebruikt kan worden. Dit heeft verder geen invloed op je bestaande internetverbinding.
Dit is ook al eerder aangehaald in dit topic, maar om dit nog even te benadrukken besloot ik toch even deze post te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Shinigami schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:36:
[...]

Er blijken wat onduidelijkheden te heersen in dit topic over de Ziggo WiFiSpots. Vandaag ook een brief erover gekregen van Ziggo, en nadat ik bang was dat het mijn internetsnelheid negatief zou beïnvloeden las ik het volgende op de website van Ziggo:

[...]

Je krijgt dus 10megabit extra die enkel en alleen voor de WiFiSpots gebruikt kan worden. Dit heeft verder geen invloed op je bestaande internetverbinding.
Dit is ook al eerder aangehaald in dit topic, maar om dit nog even te benadrukken besloot ik toch even deze post te maken.
Ik sprak ook over je WiFi-bandbreedte, niet je internet bandbreedte. Die staan los van elkaar. Alleen kan internet niet sneller dan je WiFi is. En binnen je eigen netwerk kan je snelheden halen die hoger zijn dan de snelheid van je internetabo. (bijvoorbeeld 1gbit naar je NAS)

Nu is bij WiFi het niet zo eenvoudig als simpelweg alles optellen, maar mocht een flink aantal gasten samen die 10mbit voltrekken, dan is er dus wel minder bandbreedte op de 2,4Ghz band beschikbaar. En dat kan in principe enige impact hebben op de snelheid van je WiFi.

Stel dat je totaal 65mbit/s kan halen via WiFi. (hangt van je spullen af, afstand tot de router, etc) Kan je niet zo simpel stellen, maar anders is er niet mee te rekenen. Voorbeelden:

• Gasten trekken 10mbit via WiFiSpots + jij download van het internet met 120mbit/s via een UTP-kabel met Ai1 Extra: nul impact.
• Er zijn geen gasten op je WiFiSpots + jij download van het internet met 120mbit/s via WiFi met Ai1 Extra: je haalt maar 65mbit/s want je WiFi kan niet sneller.
• Gasten trekken 10mbit via WiFiSpots + jij trekt iets van je NAS met 1Gbit/s via een UTP-kabel: nul impact.
• Gasten trekken 10mbit via WiFiSpots + jij download van het internet met 40mbit/s via WiFi met Ziggo Z2 internet: nul impact.
• Gasten trekken 10mbit via WiFiSpots + jij download van het internet met 60mbit/s via WiFi met Ziggo Ai1 Plus: je haalt 55mbit/s in plaats van 60, want 55+10(wifispots)=65(je WiFi maximum)
• Gasten trekken 10mbit via WiFiSpots + jij trekt iets van je NAS via WiFi: je haalt 55mbit/s en geen 65, want 55+10(wifispots)=65(je WiFi maximum)

Nogmaals, in de praktijk zal het volgens mij zeer zeldzaam zijn dat iemands WiFiSpot continue 10mbit/s staat te pompen. Gasten krijgen maar 3mbit/s en een gast die zit te surfen gebruikt niet continue 3mbit. Daarbij is het bereik van je WiFi maar beperkt, ik zie die 10mbit/s dan ook alleen mischien vollopen als je een treinstation of een populair bushokje naast je huis hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 01-05-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

Ik zit ook in vinkhuizen, groningen, en het internet is echt schrikbarend, vooral vandaag, en dan vooral met streamende video zoals youtube en twitch.tv . Deze bufferen totaal niet of stoppen er constant mee, vet irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik heb sinds afgelopen week steeds problemen dat mijn internet weg valt het komt vooral vaker op een avond voor als ik bijvoorbeeld Battle field 3 speel met C3 erbij aan, ik zie dat ik dan opeens een hele hoge ping krijg en die daalt dan opeens ook weer maar dan lag ik ontzettend en word ik uit de server geschopt en soms heb ik dan nog wel internet verbinding maar soms moet ik ook mijn modem (ubee 3200) resetten. En soms moet ik hem wel meerdere keren resetten totdat de down en upload lampjes en de rest van de lampjes goed zijn...

Dit gebeurd nu elke avond wel een paar keer achter elkaar, soms gaat het een paar uren goed en soms is het om de half uur..

Ik heb er een router tussen zitten (die ook al wezen vervangen maar het probleem kwam terug) maar die kan ik altijd wel bereiken en ik zie dat ik dan vaak geen DNS heb in mijn router.

Dus ik ben bang dat het aan de modem ligt...

Edit: Als ik de speedtest doe op http://speedtest.ziggo.nl/ dan is de ping test altijd 200 ms wat vroeger altijd rond de 10 a 15 was, de download en upload snelheden zijn dan wel weer goed. Maar de download snelheden zijn weer slecht met bijvoorbeeld grabit hij schommelt enorm met de snelheden.

[ Voor 14% gewijzigd door disturbedmind op 02-05-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 09:28
Tja ik had dat ook een tijd terug toen ik nog het Ubee modem had.
Vreemd genoeg verdwenen die random slechte momenten nadat ik die Wifi Hotspots uitgeschakeld had (en kwamen weer terug zodra ik het weer inschakelde).

Ik heb het sinds ik het Cisco modem heb niet meer geprobeerd om te zien of het daarmee ook optreed.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Red Baron schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:41:
Tja ik had dat ook een tijd terug toen ik nog het Ubee modem had.
Vreemd genoeg verdwenen die random slechte momenten nadat ik die Wifi Hotspots uitgeschakeld had (en kwamen weer terug zodra ik het weer inschakelde).

Ik heb het sinds ik het Cisco modem heb niet meer geprobeerd om te zien of het daarmee ook optreed.
Ik heb nog die "oude" Ubee modem zonder Wifi. Zou deze gratis omgeruild kunnen worden door Ziggo voor een Wifi versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:13
disturbedmind schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Ik heb nog die "oude" Ubee modem zonder Wifi. Zou deze gratis omgeruild kunnen worden door Ziggo voor een Wifi versie?
even heen bellen en laten doorverbinden naar opzeggingen, is 50/50 welke modem je krijgt, kan ook zomaar de cisco epc 3925 zijn.

reden om naar afdeling opzeggingen te gaan is, omdat ze nu wifi modems uitdelen, maar die zijn 'op' voor bestaande klanten, zijn alleen voor nieuwe klanten, gewoon even zeuren en je krijgt er 1 toegestuurd

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het je probleem oplost is natuurlijk de vraag, maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:55:
Of het je probleem oplost is natuurlijk de vraag, maar niet geschoten is altijd mis.
Die kans acht ik wel groot, want als ik de modem reset dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:42
hmm, interresant om eens contact op te nemen met de opzeggings afdeling. Via Ziggo dus.

http://www.paradigit.nl/p...g.aspx?campaign=VCA120011

zeker, zeker

Pagina: 1 ... 24 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]