http://www.deyterra.com
Enig idee welke modems ze aan het vervangen zijn en wat het nieuwe type is? Zelf 3-4 maanden geleden overgestapt naar ziggo en heb een ubee is dat al het nieuwe type of moet ik binnenkort weer de modem veranderen?Razenko schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:17:
[...]
geen zorgen, ziggo is nieuwe wifi modems aan het uitdelen aan vaste klanten, jammer genoeg is die 'tijdelijk' op, dus even afwachten, maar dit jaar heb je een nieuwe, of je het nou wilt of niet
volgens mij is er maar 1 ubee modem die wifi heeft, die heb ik nu ook enkele dagen, bevalt tot zover perfect!Christiaan676 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:37:
[...]
Enig idee welke modems ze aan het vervangen zijn en wat het nieuwe type is? Zelf 3-4 maanden geleden overgestapt naar ziggo en heb een ubee is dat al het nieuwe type of moet ik binnenkort weer de modem veranderen?
PSN: Europhea
Dan heb je een nieuwe.Christiaan676 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:37:
Enig idee welke modems ze aan het vervangen zijn en wat het nieuwe type is? Zelf 3-4 maanden geleden overgestapt naar ziggo.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 22-04-2013 22:25 ]
Wat word verstaan onder nieuwe? Wij zijn hier in februari overgestapt, en kregen de:
Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway
Welke bij mijn weten niet 'net ingevoerd' is..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik denk dat ze meer de nadruk gaan leggen op de download snelheid. Mijn glazen bol verwacht 150 down en 20 up...Untouchablezz20 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:22:
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan leveren. Voornamelijk naar de upload snelheid!
Bron: Een medewerkster van Ziggo, maar niet iemand die hogerop werkt dus ook zij weet het niet zeker
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Kijk even in de press release en je zal zien dat ze daar waarschijnlijk ook aan gaan sleutelen: W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8".tiguan schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:21:
Ik hoop dat het basis pakket juist is wat hoger wordt gezet. 60mb vind ik eigenlijk net teveel van het goeie, maar 10mb te weinig
Ik verwacht dat Ai1 basis naar minimaal 20mbit gaat en mogelijk zelfs hoger (25 of zelfs 30). Een verhoging naar b.v. 12mb is te mager, 16mb klinkt te schraal t.o.v. de meeste ADSL/VDSL abonnementen (ook al haal je daar de snelheid lang niet altijd) dus ze moeten het toch minimaal op 20 gaan zetten, gelijk aan een aantal goedkope ADSL-aanbieders. Maar tot 30mb is niet uit te sluiten, goedkope VDSL- en glasaanbieders (en UPC) hebben al 30mb als instap.
[ Voor 35% gewijzigd door Mentalist op 22-04-2013 23:26 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ja hoogstwaarschijnlijk wel. Een upload van 20 mbit is een goed begin, maar zie toch liever 30 of zelfs 50. De kans dat ze dat doen is klein, heel klein. We wachten het af.marcel23456 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:55:
[...]
Ik denk dat ze meer de nadruk gaan leggen op de download snelheid. Mijn glazen bol verwacht 150 down en 20 up...
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Gesteld dat de snelheid van Basis omhoog gaat naar 20 Mbit down, dan kan ik toch gewoon online gamen zonder lag terwijl mijn vrouw zit te internetten (en geregeld YouTube)? In noodgevallen kan ik wel een bedrade verbinding leggen, maar standaard is het draadloos.W3ird_N3rd schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:22:
[...]
Kijk even in de press release en je zal zien dat ze daar waarschijnlijk ook aan gaan sleutelen: W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8".
Ik verwacht dat Ai1 basis naar minimaal 20mbit gaat en mogelijk zelfs hoger (25 of zelfs 30). Een verhoging naar b.v. 12mb is te mager, 16mb klinkt te schraal t.o.v. de meeste ADSL/VDSL abonnementen (ook al haal je daar de snelheid lang niet altijd) dus ze moeten het toch minimaal op 20 gaan zetten, gelijk aan een aantal goedkope ADSL-aanbieders. Maar tot 30mb is niet uit te sluiten, goedkope VDSL- en glasaanbieders (en UPC) hebben al 30mb als instap.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 11:49 . Reden: vraagteken invoegen ]
''Verre wegen"..... Het gezegde luidt: "in geen velden of wegen".Tuzla schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:47:
Alleen vind het overstappen zo eng en ben bang dat ik in geen verre wegen in de buurt van 60 kom, word nog steeds mooi verteld...
Als dat niet lukte was er iets mis en nadat Ziggo en/of een monteur het euvel hadden gevonden was de snelheid wel conform het besteld.
Ziggo werkt op een hele andere manier dan de aDSL/VDSL aanbieders. Daarbij is de afstand tot de wijkcentrale een grote invloed op de te halen snelheid.
Bij kabel staat de verdeelkast altijd dicht genoeg bij om alle pakketten van Ziggo aan te kunnen bieden.
Als deze kast te ver weg staat bestaat nl. ook nog het probleem van storing op het TV signaal.
Als het mijn keuze was zou ik Ziggo 60Mbit bestellen...
Of ging het om de snelheid via wifirally schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:13:
Tot nu toe heb ik nog geen gebruiker gehoord die de beloofde snelheid bij Ziggo niet hebben gehaald.
Als dat niet lukte was er iets mis en nadat Ziggo en/of een monteur het euvel hadden gevonden was de snelheid wel conform het besteld.
Ook lastig als mensen klagen dat ze de snelheid niet halen, maar "vergeten" om even rechstreeks aan het modem te testen.
Of... (maar met 60Mbit heb je dat probleem niet snel): Een eigen router er achter met maximaal een 100Mbit poort op een Ziggo 120Mbit verbinding (2 x al bij kennissen

Zelf ook al eens meegemaakt, maar toen heb ik het zelf gevonden en opgelost (WAN poort per ongeluk op 100Mbit vast gezet i.p.v. auto-detect
Helaas is mijn ervaring dat als gebruikers de snelheid van Ziggo niet halen het in de meeste gevallen (dus niet in alle gevallen) een probleem bij de gebruiker, gebasseerd op mijn eigen ervaringen (zeker 20 mensen op Ziggo geholpen)
ik had ook een hele tijd van traag internet, bekabeld op modem aangesloten, kreeg maar max 30 mb vd 60 mb. uiteindelijk toch nog de stappen van helpdesk gevolgd, no succes, hadden ze een monteur voor me ingepland, wordt ik de volgende dag gebeld door ziggo met de mededeling dat ze probleem hadden verholpen, dus als het niet aan de gebruiker ligt zijn ze er snel bijrally schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:38:
Helaas is mijn ervaring dat als gebruikers de snelheid van Ziggo niet halen het in de meeste gevallen (dus niet in alle gevallen) een probleem bij de gebruiker, gebasseerd op mijn eigen ervaringen (zeker 20 mensen op Ziggo geholpen)
PSN: Europhea
[ Voor 24% gewijzigd door h4ze op 23-04-2013 18:00 ]
Het was vast goedkoper om bij die modems (ik heb hem trouwens nog steeds) een 4 aderige kabel te leveren. Ik gebruik hem ook, is lekker dunne kabel en moest door een klein gaatje heen. Nadeel is dat je er niet verder mee komt dan 100Mbit.h4ze schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:56:
Weet iemand waarom ziggo (toendertijd icm motorola surfboard) maar een 4 aderige kabel heeft meegeleverd? En kan dit voor problemen zorgen? Nu hebben we zon Ubbee modem/router en die hebben iig meer dan 4 contacten op de poorten.
We hebben nu een 60mb abbo , Maarja nu is het futureproof en ik hoef alleen nog de switch te vervangen en dan is het thuisnetwerk volledig gigabit.en stabiel. (hoop ik)
Wat ik me afvraag, is er iemand die gebruik kan maken van de ethernet of USB poort kan gebruiken op deze ontvanger?
Ik heb al zitten zoeken in het forum maar kan er verder niks over vinden, de handleiding gaf alleen aan: Voor toekomstig gebruik.
Pizza!
Op de Humax kan je wel van alles aansluiten
je krijgt een heel pakket (in dit geval neemt de monteur dat dus mee) met kabels en toestanden waar alles in zit.
Zorgen dat er een stopcontact beschikbaar is in de buurt van je AOP.Tuzla schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:46:
4 Mei komt de monteur ons Alles in een 60 mb/s aansluiten. Wij gaan van ADSL naar kabel, moet ik nog dingen in huis halen voor de overstap ? of regelt de monteur alles & spulletjes ?
Dat inderdaad, en eventueel een stuk coaxkabel voor tussen de wandcontactdoos en de TV. Verder regelt de monteur allesW3ird_N3rd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:54:
[...]
Zorgen dat er een stopcontact beschikbaar is in de buurt van je AOP.
Iets hierboven staat dat Ziggo morgen een pers bijeenkomst heeft waarin meer bekend word gemaakt. Even geduld dus nog.Untouchablezz20 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:38:
Nog geen nieuws of inside info over de verhoging? Zelfs geen geruchten?
Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset
Verwijderd
Enige idee waar dat in kan zitten?
Interfaces van die dingen zijn ook niet meer wat ze waren.

Verwijderd
Misschien is Ziggo zelf toevallig ook een beetje aan het ouwehoeren hier. Kijk het wel even aan.
Probleem met mijn lan is wel opgelost gelukkig.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 23:07 ]
Nope.... ff wachten tot morgnmr.babek schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:01:
zal hier wel over gaan:
http://webwereld.nl/cloud...ten-voortaan-open-xchange

Seriously? Nope, not a bit...
Heb de zelfde combi, haal 120mbitVerwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:24:
Vanwege gedoe met de ingebouwde Ubee router heb ik mezelf vanmiddag een Linksys AE4500 aangeschaft maar ik krijg hem down niet boven de 70mbit terwijl ik voorheen moeiteloos naar 110 ging. Nogal een verschil.
Enige idee waar dat in kan zitten?
Interfaces van die dingen zijn ook niet meer wat ze waren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
En mij al helemaal niet, en denk merendeel van de Ziggo abonnees ook niet. Gewoon alles in 1 extra een flinke down en up boost dat is wat ik wil horen morgentiguan schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:11:
Really? Zo'n dienst zal me echt aan me reet roesten. Ik gebruik nooit provider mail.
http://www.bitblokes.de/2...nux-mint-14-ubuntu-12-10/
Hier staat hoe je het op de ( ARM ) synology kan installeren.
bereikbaar via IPadres:8888 na install.
( ik heb met cronjob editor de boel automagisch met de DS210j laten opstarten bij reboot )
Foute topic
Mijn excuses
[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 25-04-2013 10:39 ]
14:30; informatie pas tussen 15:00 en 16:00Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:02:
Hoe laat is de persconferentie vandaag?
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Ik ben ook AiE Basis-klant, dus ik ben hier ook benieuwd naar. Ik vind het verschil in snelheid tussen de pakketten nu al behoorlijk groot. Dus ik hoop dat ook de Basis-klant niet wordt vergeten.Groentenboer schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:02:
Ga ik er als AiE Basis-klant gelukkig van worden?
Ik vindt persoonlijk het verschil helemaal niet zo groot. Het scheelt maar €10,-- om van basis naar plus te gaan, en nogmaals €10,-- om naar extra te gaan.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:25:
Ik ben ook AiE Basis-klant, dus ik ben hier ook benieuwd naar. Ik vind het verschil in snelheid tussen de pakketten nu al behoorlijk groot. Dus ik hoop dat ook de Basis-klant niet wordt vergeten.
Natuurlijk begrijp ik dat je bedoeld dat het verschil in snelheid groot is. Echter hoop ik dat dit verschil toch wel zo zal blijven. Persoonlijk vindt ik het basis pakket een schitterend pakket voor de zeer weinig gebruikers. In mijn omgeving m'n opa en oma bijvoorbeeld. Zij hebben sinds kort een iPad en doen er niet veel meer mee dan een mailtje sturen, het nieuws lezen of op funda rond neuzen. Het Plus pakket is dan perfect voor de gewone gebruiker. Elke dag online, kinderen die op youtube zitten enzo. Het extra pakket is voor de veel gebruiker. Geschikt om veel en vooral snel te downloaden, helaas loopt zoals veel mensen zeggen de upload erg achter. De extra gebuikers zijn ook vaker de gebruikers van diensten waarbij upload belangrijk is.
Naar mijn mening zou het bij een verhoging er best ongeveer zo uit mogen komen te zien:
Basis 20/3
Plus 80/10
Extra 200/50
Verder zou het mooi zijn als ze dan ook meteen iets aan de snelheid van de nieuwsgroepen zouden doen. En bij de AiE pakketten mag ook bij TV wel wat meer onderscheid worden gemaakt. Waar staat Extra immers voor. En als we dan toch bezig zijn, online tv kijken zou leuk zijn, en een 3G pakketje bij elk abonnement voor m'n MiFi.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Wat verwacht je van het Basispakket? Nog meer snelheid? De snelheden van de Basis- en Pluspakketten zijn al verhoogd. Een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:25:
[...]
Ik ben ook AiE Basis-klant, dus ik ben hier ook benieuwd naar. Ik vind het verschil in snelheid tussen de pakketten nu al behoorlijk groot. Dus ik hoop dat ook de Basis-klant niet wordt vergeten.
Nu is het weer eens tijd voor aandacht voor het Extra pakket.
Klantenservice? Dat is toch een ingehuurde callcenter die nergens kennis van heeft.bvbal79 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:16:
Bij de klantenservice weten ze niks van deze persconferentie, wat is de bron?
Basis 20/3 liever dan naar 20/5, zou héél mooi zijn voor die prijzenvlijmen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:01:
Naar mijn mening zou het bij een verhoging er best ongeveer zo uit mogen komen te zien:
Basis 20/3
Plus 80/10
Extra 200/50
Verder zou het mooi zijn als ze dan ook meteen iets aan de snelheid van de nieuwsgroepen zouden doen. En bij de AiE pakketten mag ook bij TV wel wat meer onderscheid worden gemaakt. Waar staat Extra immers voor. En als we dan toch bezig zijn, online tv kijken zou leuk zijn, en een 3G pakketje bij elk abonnement voor m'n MiFi.
Plus 80/10 Dan ook naar evenredigheid, en 100 / 25 maken alstublieft ( upload 25% van de download )
Extra 200/50
[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 25-04-2013 10:45 ]
Liever voor een stuiverGioStyle schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:31:
[...]
Een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Maar eh, Extra is toch in prijs verlaagd. Niet zo miepen hoor

Iedere verhoging is mooi meegenomen, we wachten het maar rustig af
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 25-04-2013 10:44 ]
Miepen is ons leven .... =) Daar heb je deze mooie forums voor
Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset
Waarom niet, is toch geen probleem, wie wil dat niet ?GioStyle schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:31:
[...]
Wat verwacht je van het Basispakket? Nog meer snelheid? De snelheden van de Basis- en Pluspakketten zijn al verhoogd. Een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
hoezo wil je voor een dubbeltje op eerste rang zitten ?Nu is het weer eens tijd voor aandacht voor het Extra pakket.
Callcenters hebben genoeg verstand van zaken, maar zijn gebonden aan regels en afspraken die zij met de betreffende bedrijven hebben, en waar die voor betalen.Klantenservice? Dat is toch een ingehuurde callcenter die nergens kennis van heeft.
Ik doe dagelijks dat soort werk NAAST mijn eigen opleidingsniveau, en help klanten met medicatieproblemen ( ik ben GEEN dokter ) en storingen op electra-installatie's ( ik ben GEEN electromonteur ) en de helpdeskservice voor warmte toevoer in stadsverwarming.
Maar ook hulp bij ruiten en brandmeld installatie's ( allemaal dingen waar ik GEEN reële kennis van zaken heb )
En toch vertrouwen de bedrijven, en klanten mij in mijn advies.
Elk veel voorkomend probleem staat in scripts, van eenvoudig 2 regels, tot een heel verhaal wat je moet doorlopen om tot een goed einde te komen ( inzet juiste persoon / instantie )
Dus jouw opmerking ( ondanks de smiley) slaat werkelijk helemaal nergens op !
wij doen alleen inbound helpdesk service, gelukkig geen verkoop & advies marketing

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 25-04-2013 10:59 . Reden: punten, komma's en nuancering ]
Waar haal je dat vandaan? Alles in 1 basis staat al meer dan 2 jaar stil op 10MBit.GioStyle schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:31:
[...]
Wat verwacht je van het Basispakket? Nog meer snelheid? De snelheden van de Basis- en Pluspakketten zijn al verhoogd. Een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.![]()
Nu is het weer eens tijd voor aandacht voor het Extra pakket.
[...]
Laatste verhoging Basis (april 2011): nieuws: Ziggo verhoogt snelheden kabelinternet per 1 april opnieuw
Laatste verhoging plus (oktober 2012) : nieuws: Ziggo gaat snelheden Z2- en Alles-in-1-Plus-pakketten verhogen
Laten we het gewoon even afwachten in plaats van nog 4 a 5 uur te speculeren en je eigen abonnement het belangrijkste te vinden.
[ Voor 41% gewijzigd door jongetje op 25-04-2013 11:07 ]
Alles is relatiefmr.babek schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:52:
Ja die prijsverlaging is er pas een paar maanden en AIE is al een paar jaar niet verhoogd in tegenstelling tot de andere paketten.
Miepen is ons leven .... =) Daar heb je deze mooie forums voor
Men gunt iedereen het beste .... zolang de buurman maar niet meer krijgt dan wijzelf.
Dat is presies waar instanties als de postcodeloterij op drijven, want stel nou, dat de buurman die 100K krijgt, en ik niet.
Ooit eens een onderzoek gelezen hierover,
de strekking was dat iemand de keuze kreeg :
50.000 euro krijgen, en de buren krijgen dan allemaal 30.000€
of 100.000€ en de buren 110.000€
90% ging voor de 50.000€ ...
Als Ziggo met pakket X komt met 250/250 voor Y euro per maand, dan zou ik die rustig nemen. Ik zeg altijd wie betaalt bepaalt.FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:55:
hoezo wil je voor een dubbeltje op eerste rang zitten ?
Je praat jezelf een beetje tegen: je zegt dat callcenters genoeg kennis hebben, je zegt er zelf te werken, en vervolgens heb je nergens kennis van? Whut whut?FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:55:
Callcenters hebben genoeg verstand van zaken, maar zijn gebonden aan regels en afspraken die zij met de betreffende bedrijven hebben, en waar die voor betalen.
Ik doe dagelijks dat soort werk NAAST mijn eigen opleidingsniveau, en help klanten met medicatieproblemen ( ik ben GEEN dokter ) en storingen op electra-installatie's ( ik ben GEEN electromonteur ) en de helpdeskservice voor warmte toevoer in stadsverwarming.
Maar ook hulp bij ruiten en brandmeld installatie's ( allemaal dingen waar ik GEEN reële kennis van zaken heb )
En toch vertrouwen de bedrijven, en klanten mij in mijn advies.
Elk veel voorkomend probleem staat in scripts, van eenvoudig 2 regels, tot een heel verhaal wat je moet doorlopen om tot een goed einde te komen ( inzet juiste persoon / instantie )
Dus jouw opmerking ( ondanks de smiley) slaat werkelijk helemaal nergens op !
wij doen alleen inbound helpdesk service, gelukkig geen verkoop & advies marketing)
Daarnaast heb ik met regelmaat met callcenters gebeld, en vaak genoeg krijg je buitenlanders aan de telefoon met een zwaar accent die nauwelijks te verstaan zijn. Als je vervolgens je probleem uitlegt komen ze met oplossingen van de "script" die totaal irrelevant zijn. En zodra je een probleem hebt die buiten de script valt dan is helemaal het hek van de dam. Nee, je gaat mij niet wijsmaken dat callcenters kennis van zaken hebben.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Je snapt de intentie dus blijkbaar niet.GioStyle schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:27:
Je praat jezelf een beetje tegen: je zegt dat callcenters genoeg kennis hebben, je zegt er zelf te werken, en vervolgens heb je nergens kennis van? Whut whut?
Daarnaast heb ik met regelmaat met callcenters gebeld, en vaak genoeg krijg je buitenlanders aan de telefoon met een zwaar accent die nauwelijks te verstaan zijn. Als je vervolgens je probleem uitlegt komen ze met oplossingen van de "script" die totaal irrelevant zijn. En zodra je een probleem hebt die buiten de script valt dan is helemaal het hek van de dam. Nee, je gaat mij niet wijsmaken dat callcenters kennis van zaken hebben.
Callcenters ( inbound ) zijn getrainde mensen op basis van door de opdrachtgever gegeven informatie.
Wij hebben hier boeken staan met info over schroeven, tot aan de bijwerkingen van bepaalde anti-allergie medicijnen.
Ik hoef die niet uit mijn hoofd te kennen, ergo 'geen kennis' van zaken.
Maar door de vooraf samengestelde scripts kan je tot de juiste pagina komen, en een adequate oplossing bieden.
Als ik een klant aan de lijn krijg die bokkesprongen maakt omdat hij er verstand van "DENKT" te hebben, maar dat komt 99% van de gallen niet goed, omdat men ervan uitgaat dat ze de enige zijn die die storing heeft.
Dat jij slechtsprekende gesprekspartners krijgt, geeft aan hoe belangrijk zo'n bedrijf zijn servicepeil vindt.
Als je met noten betaald, krijg je aapjes.
( vaak zijn dat lager opgeleide mensen, wij werken alleen met MBO3 en hoger )
( onze partners zijn de wat hoger betalende bedrijven, die een reputaie hebben, en willen houden )
[ Voor 99% gewijzigd door tiguan op 25-04-2013 11:56 ]
Humax interactieve decoder. Dan heb je HD, interactief, WiFi en je kan er een harde schijf op aansluiten om te timeshiften en op te nemen (let op: maar 1 tuner, dus geen ander programma kijken tijdens het opnemen).MsG schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:30:
Wat is een beetje dè HD-decoder die je moet willen hebben voor Ziggo. is er een bepaald type die er heel erg uitspringt en eentje die je juist niet moet willen? Ik heb sindskort een HD-tv en wil dan niet kijken naar het lelijke geupscalede beeld van mijn Fox IR C. Helaas heeft de TV geen CI+ dus dat wordt sowieso een losse decoder. Iemand een advies?
Beste bestel je hem via Ziggo voor €99 (zoek even door dit topic voor een actiepagina), dat is iets goedkoper dan reguliere winkels en itt een winkel krijg je er bij Ziggo een smartcard bij.
Ik snap de intentie wel; het is simpel een scriptje volgen totdat er een 'oplossing' uitkomt, dat kan elke aap. Maar als het probleem niet in het script past, dan bestaat het dus niet en ligt het dus aan de klant.FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:40:
Je snapt de intentie dus blijkbaar niet.
Callcenters ( inbound ) zijn getrainde mensen op basis van door de opdrachtgever gegeven informatie.
Wij hebben hier boeken staan met info over schroeven, tot aan de bijwerkingen van bepaalde anti-allergie medicijnen.
Ik hoef die niet uit mijn hoofd te kennen, ergo 'geen kennis' van zaken.
Maar door de vooraf samengestelde scripts kan je tot de juiste pagina komen, en een adequate oplossing bieden.
Als ik een klant aan de lijn krijg die bokkesprongen maakt omdat hij er verstand van "DENKT" te hebben, maar dat komt 99% van de gallen niet goed, omdat men ervan uitgaat dat ze de enige zijn die die storing heeft.
Dat jij slechtsprekende gesprekspartners krijgt, geeft aan hoe belangrijk zo'n bedrijf zijn servicepeil vindt.
Als je met noten betaald, krijg je aapjes.
( vaak zijn dat lager opgeleide mensen, wij werken alleen met MBO3 en hoger )
( onze partners zijn de wat hoger betalende bedrijven, die een reputaie hebben, en willen houden )
Ik kan je een mooi voorbeeld geven: in het begin had ik last van spontane wegvallende internetverbindingen, uiteraard intern de boel nagekeken en het probleem bleek dus buitenshuis te zijn.
Dan bel je de callcenter op:
Gio: "Ik heb last van wegvallende internetverbindingen."
C: "Gebruikt u draadloos internet of met een kabel?"
Gio: "Ja, beiden, maar zowel bij draadloos als bedraad valt de internetverbinding met regelmaat uit."
C: "Heeft u de modem al eens gereset?"
Gio: "Ja, meerdere malen, maar dat biedt geen soelaas. Ik heb ook al X, Y, Z uitgeprobeerd om A, B, C uit te sluiten."
C: "Maar nu kunt u bellen en internetten, volgens mij werkt het prima.
Gio: "Dat klopt, maar zoals ik net al zei: eens in de zoveel tijd valt de verbinding weg en na een tijdje is er weer verbinding.
C: "Oh, ja, ik zie het. Even geduld, ik ga de modem toch even nog een keer op afstand resetten." ... *Tuuttuuttuut*.......
En dan bel je nog een keer, en dan nog een keer, totdat je er helemaal klaar mee bent. Uiteindelijk kwam er een monteur langs die alles heeft doorgemeten; het bleek om een breuk in de kabel te gaan buitenshuis.
Callcenters die een standaardscriptje volgen zijn prima voor 95% in de gevallen, maar voor de overige 5% van de gevallen merk je dat er toch simpele incapabele mensen zitten zonder inlevend vermogen.
Pluspakket heeft afgelopen jaar nog een verhoging gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 25-04-2013 12:12 ]
Verwijderd
Ik doelde inderdaad op het verschil in snelheid. Marketingtechnisch is het natuurlijk logisch dat het Pluspakket aantrekkelijker uit de bus komt, maar 10/1 is natuurlijk wel heel erg weinig. Met jouw voorstel qua verhoging zou ik geen moeite hebben. Ik download relatief weinig (alleen updates + af en toe games via PSN), maar wil wel graag ongestoord online kunnen gamen, terwijl mijn vrouw Youtube afstruint. Een verhoging van de snelheid zou dan niet verkeerd uitkomen. Dat scheelt bovendien het overtuigen van mijn vrouw dat we toch echt dat Plus-pakket moeten hebben.vlijmen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:01:
[...]
Ik vindt persoonlijk het verschil helemaal niet zo groot. Het scheelt maar €10,-- om van basis naar plus te gaan, en nogmaals €10,-- om naar extra te gaan.![]()
Natuurlijk begrijp ik dat je bedoeld dat het verschil in snelheid groot is. Echter hoop ik dat dit verschil toch wel zo zal blijven. Persoonlijk vindt ik het basis pakket een schitterend pakket voor de zeer weinig gebruikers. In mijn omgeving m'n opa en oma bijvoorbeeld. Zij hebben sinds kort een iPad en doen er niet veel meer mee dan een mailtje sturen, het nieuws lezen of op funda rond neuzen. Het Plus pakket is dan perfect voor de gewone gebruiker. Elke dag online, kinderen die op youtube zitten enzo. Het extra pakket is voor de veel gebruiker. Geschikt om veel en vooral snel te downloaden, helaas loopt zoals veel mensen zeggen de upload erg achter. De extra gebuikers zijn ook vaker de gebruikers van diensten waarbij upload belangrijk is.
Basis 20/3
Plus 80/10
Extra 200/50

http://www.nieuwspoort.nl/nl_NL/activiteiten/agendabvbal79 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:16:
Bij de klantenservice weten ze niks van deze persconferentie, wat is de bron?
Betreft: Persconferentie: Ziggo's volgende stap: de grenzeloze huiskamer
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 25-04-2013 13:01 ]
Ik zou zweren dat ik de term "Ziggo: De Grenzeloze Huiskamer" eerder gehoord of gelezen heb!

Of ik heb last van een déjà vu

Kwam volgens mij op neer op het openbaar wifi of iets met de Ziggo TV-app o.i.d.
(welke nog enorm veel werk nodig heeft

Over die internetsnelheid gesproken; wij hebben AiE Plus (dus 60/6) met VolopBellen Altijd en meest uitgebreide TV-pakket (TV Extra, maar niet extra pakketten als HBO, Film1 e.d).
Als ik bedenk wat wij hier doen qua internet/tv zouden wij dit geloof ik best kunnen terugschroeven.
1 pc, 2 laptops (tijdelijk 3) en een NAS. Downloaden gaat via de NAS dus die heeft hoge snelheid niet nodig.
Gamen gebeurt niet/nauwelijks (sowieso niet over internet). En de interessante series/films downloaden we.
Dus opzich zouden wij internet omlaag kunnen doen, maar TV is eigenlijk nog niet zo gemakkelijk; er zitten een aantal best interessante zenders tussen (Comedy Central Extra/Family, de "24"-zenders, BBC, Discovery World, History) en VolopBellen hebben we ook nodig.
Dus opzich mag verhogen van internetsnelheid van laagste pakket ook wel; stappen wij eentje terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 25-04-2013 13:22 ]
Heb nu trouwens een tijdje internet extra, heel handig als je snel wat wilt downloaden, maar plus was eigenlijk ook voldoende. maar goed, dat tientje per maand is nou ook weer niet echt de moeite om te besparen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben...Piet91 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:20:
Ik zou zweren dat ik de term "Ziggo: De Grenzeloze Huiskamer" eerder gehoord of gelezen heb!![]()
Of ik heb last van een déjà vu![]()
Kwam volgens mij op neer op het openbaar wifi of iets...
http://www.omroepwest.nl/...ernet-haagse-krachtwijken
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 25-04-2013 15:33 ]
De vraag is of er wel een snelheids verhoging komt... Ik denk dat iemand dat wel had gemeld als het zo was en dat niet voor zichzelf houd.kgb545 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:31:
Hebben ze ook al iets over de snelheidsverhogingen bekend gemaakt ?
Landelijk gebied hebben we het dan over.
[ Voor 10% gewijzigd door Deshmir op 25-04-2013 15:55 . Reden: aanvulling ]
Afaik kan er middels de Docsis 3-methode die (oa) Ziggo gebruikt, geen symmetrische verbindingen gebruikt worden.Propheticus schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:11:
Wel raar dat een kabelaar als Ziggo er ADSL-achtige upload snelheden op na houdt... Is dat ter preventie van thuisservers voor eigen knutselwebsites of het seeden van torrents? Beetje kunstmatige beperking van een normaliter symmetrische verbinding.
Overstappen op een glasvezelboer is de enige optie.
http://specs.tweak.to/5253
Maar die reacties hier, allemachtig.

Al heb ik wel m'n twijfels over de uitvoerbaarheid en praktische kant van dit verhaal.
Krijg je nog maar wifi-kanalen, hoe worden deze kanalen gekozen en op elkaar afgestemd?
Hoe zit het met modems in bride-mode?
Maar bovenal; heb je er wel iets aan. Mijn ervaring met draadloze netwerken is dat het nauwelijks buitenshuis komt; laat staan voor de mensen op straat. En dan is het nog eigen ervaring in een vrijstaande woning in een dorp. Via onze modem wifi aanbieden heeft dus ook geen enkele zin; geen mensen die het willen of kunnen gebruiken (tenzij ze op onze oprit gaan staan
Die komt van de zomer, heb ik van 3 monteurs al gehoordjongetje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:43:
[...]
De vraag is of er wel een snelheids verhoging komt... Ik denk dat iemand dat wel had gemeld als het zo was en dat niet voor zichzelf houd.
Naar het lijkt gebruiken ze 802.1x voor authenticatie, krijgt iedere user zijn eigen (external) IP (zodat achterhaalt kan worden wie het was in geval van fraude) en krijgt iedere internetverbinding 10 mbps "extra" dat alleen gebruikt worden voor de hotspot, waardoor het nooit van je eigen internetsnelheid af zal gaan.
https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/327430824943304704
In het bericht dat Ziggo 17 april naar buiten bracht stelde ze ook dat ze de snelheden gingen verhogen:jongetje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:43:
[...]
De vraag is of er wel een snelheids verhoging komt... Ik denk dat iemand dat wel had gemeld als het zo was en dat niet voor zichzelf houd.
Bron: WebwereldHet bedrijf stelt de internetsnelheiden vanaf het derde kwartaal te zullen verhogen, om zich verder te onderscheiden van DSL-aanbieders.
Had dus gehoopt dat ze in hun PersCo van vandaag ook meer info zouden geven over de snelheidsverhogingen.
Maar op straat moet ik nog zien of het voordeel oplevert.
Dat vind ik wel handig, hoef ik niet meer iedereen die op bezoek komt mijn wifi code te geven (en kunnen ze dus ook niet op mijn netwerk).hjs schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:05:
Wifihotspot is handig als je op visite bent bij iemand met upc/ziggo.
Maar op straat moet ik nog zien of het voordeel oplevert.
Ik zie hier in de wijk toch gewoon de ziggo wifimodems in de omgeving.
Ik denk dat heel veel mensen met problemen eens kritisch moeten kijken naar de plaatsing EN de locatie van hun wifimodem.
( voor Gio ... bij vraag 2 ga je al op eigen initiatief aangeven wat er gebeurt is ... dat bedoel ik dus, jij verwacht met jouw kennis wat de volgende vraag zou kunnen zijn, en geeft dus ongevraagd al info en achtergronden die al dan niet handig zijn.
Zou je rekening houden met het gegeven dat er achter die telefoon ook een persoon zit, en normaal iemand te woord staat, dan geven ze ook niet zomaar een modem reset .. de medewerker weet dan ook wel wat er gaat gebeuren
Zoals hierboven al aangegeven, het werkt vooral heel chill als je bij iemand op visite bent en er is een hotspot in de buurt.
Het signaal komt overigens redelijk ver, dus dat is niet zo zeer het probleem. Als ik in de bus zit in Groningen kan die verbinding maken
ALs je aan het reizen bent (fiets/bus/auto zelfs lopend) is het eigenlijk alleen maar irritant.
Door het schakelen tussen 3g en wifi heb je steeds even geen verbinding en zodra je verbinding hebt met de wifi spot ben je alweer te ver. Heb wifi dan dus uit staan
Verwijderd
Kan je ook begrijpelijk Nederlands schrijven?FreshMaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:05:
Voor de "pre" klagers ....
Ik zie hier in de wijk toch gewoon de ziggo wifimodems in de omgeving.
Ik denk dat heel veel mensen met problemen eens kritisch moeten kijken naar de plaatsing EN de locatie van hun wifimodem.
( voor Gio ... bij vraag 2 ga je al op eigen initiatief aangeven wat er gebeurt is ... dat bedoel ik dus, jij verwacht met jouw kennis wat de volgende vraag zou kunnen zijn, en geeft dus ongevraagd al info en achtergronden die al dan niet handig zijn.
Zou je rekening houden met het gegeven dat er achter die telefoon ook een persoon zit, en normaal iemand te woord staat, dan geven ze ook niet zomaar een modem reset .. de medewerker weet dan ook wel wat er gaat gebeuren... klik... zo en dag hé .... )
Noem mij ouderwets, maar ik vind het onbeschoft als mijn bezoek gaat zitten internetten of wat dan ook als ze bij mij op bezoek komen.EJPostema schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:36:
het werkt vooral heel chill als je bij iemand op visite bent en er is een hotspot in de buurt.
Maar genoeg daarover, jij doet maar wat je wilt. Ik ben zelf geen voorstander van deze ontwikkeling, heb mijn zwager die in de metaal zit een mooie box laten maken die inmiddels om mijn ubee heen zit zodat er geen wifi signaal doorheen kan komen. Moet het nog even afwerken met een houten koofje en dan is het klaar.
Hier komt geen gratis wifi kanaal uit de modem die hier in mijn huis staat, ik wil 100% controle over mijn eigen netwerk hebben en ik vertrouw Ziggo niet hiermee. Er zijn meer mensen hier die met dit soort aanpassingen bezig zijn.
Ik moet er echt niet aan denken dat gasten op straat op mijn verbinding gaan zitten surfen, no way. Ik heb hier toegang tot mijn werkgever, mijn eigen nas etc. en daar komt niemand in. Ook visite krijgt bijv. van mij geen wifi toegang en ik heb ook geen wifi gastnetwerk prive.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 18:59 ]
Dit is een beetje paniek om niks...
In Groningen staat nog geen hangjeugd bij me voor de deur, iedereen heeft toch een databundel...
Overigens zijn er meer dan genoeg hotspots door de hele stad.\
En bezoek komt internetten, dat kan je onbeschoft noemen idd. Ik vind het nu vooral heel handig als ik een vergadering bij iemand thuis heb. Er zijn soms gewoon zaken waar internet even handig is, zonder dat het onbeschoft is
Verwijderd
Je kan het uitzetten, alleen zet ziggo het soms gewoon weer aan, zie een paar pagina's terug mensen met die ervaring. Dus even het zekere voor het onzekere.EJPostema schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:10:
je weet dat je het netwerk ook gewoon uit kan zetten? Als het uit staat staat het uit en komt niemand erbij.
Dit is een beetje paniek om niks...
Voor wie het graag wilt gebruiken is het vast een uitkomst, maar er zijn hier ook mensen die het een gevaar voor het eigen netwerk vinden (of terecht aangeven dat er meer wifi signalen in de ether komen wat voor niemand zijn verbinding fijn is).
Maar voor wie dit leuk en handig vind is het fijn. Denk alleen wel dat de hangjongeren er ook gebruik van gaan maken
Zelf had ik op wat interessanter nieuws gehoopt, dit is wel een dooddoener, iedereen wist toch al dat dit zou komen?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 19:18 ]
news.ziggo.nl en news.casema.nl doen het wel, maar Tweaknews, Giganews, KPN en XS4ALL geven een timeout bij telnetten op poort 119...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik dacht dat het aan mij lag.CodeCaster schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:52:
Hebben meer mensen met Ziggo (in het ex-Casema-gebied in ieder geval) er last van dat nieuwsproviders buiten Ziggo niet meer te benaderen zijn op poort 119?
news.ziggo.nl en news.casema.nl doen het wel, maar Tweaknews, Giganews, KPN en XS4ALL geven een timeout bij telnetten op poort 119...
Heb zelf een supernews account zowel port 119 als SSL port 465 en 539 werken niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Djankie op 25-04-2013 20:55 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]