Check de ervaringen met de wifi van de Ziggo-apparatuur maar in dit onderwerp. Over het algemeen om te janken. Als je volle snelheid wil, dan bedraad of m.b.v. een fatsoenlijke wifi-router.
Volgens mij heeft m'n modem net een update gehad want de uptime is opeens weer drastisch laag. Maar ik kan nu tot en met wifi kanaal 13 kiezen, dat kan voorheen niet volgens mij. Dat is wel beter. Bovendien geeft ie ook meteen aan of 't een kanaal betreft waar al veel interferentie op is. Erg handig dit
Verwijderd
Je kan als bestaande klant met een opzegtermijn van een maand wel degelijk verlengen met een jaarcontract en een flinke korting krijgen op een decoder of 6 maanden je pakket voor € 30. Oftewel dezelfde korting als nieuwe klanten.tiguan schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:23:
Verlengen werkt volgens mij niet zo bij de consumenten afdeling. Je contract blijft gewoon lopen tot je het opzegt.
Ik kan ook tot kanaal 13 kiezen, maar zie niks over of er interferentie is.tiguan schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:27:
Volgens mij heeft m'n modem net een update gehad want de uptime is opeens weer drastisch laag. Maar ik kan nu tot en met wifi kanaal 13 kiezen, dat kan voorheen niet volgens mij. Dat is wel beter. Bovendien geeft ie ook meteen aan of 't een kanaal betreft waar al veel interferentie op is. Erg handig dit
Ik heb een EPC3925 met firmware epc3925-E10-5-v302r125533-120416c-ZIG. Jij?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
@messed-up: Ja da's waar. Maar normaal gesproken heb je geen jaar contract, tenminste ik niet.
@W3ird_N3rd: Ik heb de UBEE.
@W3ird_N3rd: Ik heb de UBEE.
Daar gaat mijn rustige kanaal :-)tiguan schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:27:
Kennelijk kan mijn MacBook er niet zo goed mee overweg want die heeft ontzettend veel moeite om te verbinden met de Ubee op kanaal 13
Verwijderd
zit er geen dmz optie in de ziggo wifi modems? dan zet je toch je eigen router in de dmz, daarna kun je gewoon alles instellen op de router en ben je klaar.wortelsoft schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:33:
Mijn broer heeft een ziggo wifi modem. Deze zou ik in bridge mode willen laten zetten omdat hij een eigen router gebruikt en twee maal port forwards instellen is maar lastig. Maar werkt de voip van ziggo dan nog?
Ik heb in dit forum gezocht en op google gezocht, maar ik krijg alleen maar info over mensen die voipbuster willen gaan gebruiken.
Niet meer op 2 plekken dan.
hmm.. dat is ook een idee dat moet ik eens nakijken.
Modem in bridge zetten en dan je router erachter.wortelsoft schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:25:
hmm.. dat is ook een idee dat moet ik eens nakijken.
Telefonie werkt niet met voip maar met packetcable en blijft gewoon werken op je modem.
Wij hebben hier een Humax 5300c met een oude 160GB laptopschijf eraan. Bevalt enorm goed. (was nog voor die mooie €49 Humax 5200c aanbiedingen)
Gisteren weer wat opgenomen en tot mijn verbazing heeft hij ook ondertiteling erbij?
Terwijl op dit kanaal (History HD) standaard geen ondertiteling zit?
Maar we willen graag deze opnames gebruiken, en hier zijn veel Humax-eigenaren (daarom vraag ik het ook hier en niet in het 5300c topic). Het is mogelijk om de opnames hiervan op het netwerk te krijgen (dus kopiëren naar pc of NAS).
Wat is de beste/handigste/snelste manier om dit te doen? Ik lees hier en daar wel wat verhalen hoe het kan, maar heeft iemand ervaring hiermee wat prettig werkt. Welk programma of manier?
(De schijf loskoppelen van de Humax, aansluiten op pc en dan weer aan de Humax lijkt me niet zo slim namelijk
)
EDIT: oke, via verkenner een netwerkverbinding mee gemaakt en zie allerlei bestanden staan. Nu eens kijken welke ik precies moet hebben en wat ik er mee aanmoet ('t zijn .ts, .nts, .hmt en .thm bestanden
)
EDIT #2: probeer dus HD opnames met blijkbaar meegenomen ondertiteling op zowel DVD als NAS te krijgen.
Gisteren weer wat opgenomen en tot mijn verbazing heeft hij ook ondertiteling erbij?
Maar we willen graag deze opnames gebruiken, en hier zijn veel Humax-eigenaren (daarom vraag ik het ook hier en niet in het 5300c topic). Het is mogelijk om de opnames hiervan op het netwerk te krijgen (dus kopiëren naar pc of NAS).
Wat is de beste/handigste/snelste manier om dit te doen? Ik lees hier en daar wel wat verhalen hoe het kan, maar heeft iemand ervaring hiermee wat prettig werkt. Welk programma of manier?
(De schijf loskoppelen van de Humax, aansluiten op pc en dan weer aan de Humax lijkt me niet zo slim namelijk
EDIT: oke, via verkenner een netwerkverbinding mee gemaakt en zie allerlei bestanden staan. Nu eens kijken welke ik precies moet hebben en wat ik er mee aanmoet ('t zijn .ts, .nts, .hmt en .thm bestanden
EDIT #2: probeer dus HD opnames met blijkbaar meegenomen ondertiteling op zowel DVD als NAS te krijgen.
[ Voor 64% gewijzigd door Piet91 op 12-04-2013 20:54 ]
Verwijderd
Heeft iemand nog een link om tv op bestelling te plaatsen? Ik kan hem namelijk niet vinden onder mijn ziggo?
Ik heb de wedstrijd van zondag telefonisch besteld, werkt prima natuurlijk. Maar ik meen dat ik het ook via de website zelf kon bestellen (al moet je dat niet op het laatste moment doen meen ik)?
Ik heb de wedstrijd van zondag telefonisch besteld, werkt prima natuurlijk. Maar ik meen dat ik het ook via de website zelf kon bestellen (al moet je dat niet op het laatste moment doen meen ik)?
https://www.ziggo.nl/#entertainment/tv-op-bestelling/Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:10:
Heeft iemand nog een link om tv op bestelling te plaatsen? Ik kan hem namelijk niet vinden onder mijn ziggo?
beter zoeken...
Verwijderd
Dank je
De helpdesk weet de link ook niet, ik kreeg te horen dat hij onder mijn ziggo moest staan waar ook je factuur e.d. staat, maar dit is dus een link buiten mijn ziggo om.
Je kan nu wel veel bestellen zeg. Zelfs een dagdeel erotiek, kost 5,95 euro , en dat terwijl die erotiek zenders eerst gratis in het ziggo alles in 1 extra pakket zaten. Zouden nu veel mensen daar geld voor over hebben? Dat soort dingen zijn toch in betere kwaliteit wel gratis te verkrijgen?
De helpdesk weet de link ook niet, ik kreeg te horen dat hij onder mijn ziggo moest staan waar ook je factuur e.d. staat, maar dit is dus een link buiten mijn ziggo om.
Je kan nu wel veel bestellen zeg. Zelfs een dagdeel erotiek, kost 5,95 euro , en dat terwijl die erotiek zenders eerst gratis in het ziggo alles in 1 extra pakket zaten. Zouden nu veel mensen daar geld voor over hebben? Dat soort dingen zijn toch in betere kwaliteit wel gratis te verkrijgen?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 19:25 ]
Kan ook, de schijf heeft geloof ik een EXT3 indeling (op mijn 5100 iig). Onder Linux en OS X kan je hem gewoon aansluiten.Piet91 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:25:
(De schijf loskoppelen van de Humax, aansluiten op pc en dan weer aan de Humax lijkt me niet zo slim namelijk)
De .ts bestanden moet je hebben, de rest zijn thumbnails en bestanden zodat de Humax goed kan seeken.EDIT: oke, via verkenner een netwerkverbinding mee gemaakt en zie allerlei bestanden staan. Nu eens kijken welke ik precies moet hebben en wat ik er mee aanmoet ('t zijn .nts / .hmt en .thm bestanden)
Ik vermoed dat je de opnames kan afspelen / streamen m.b.v. VLC mediaplayer.Piet91 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:25:
(De schijf loskoppelen van de Humax, aansluiten op pc en dan weer aan de Humax lijkt me niet zo slim namelijk)
Windows hier. Moet geloof ik ook wel kunnen maar gewoon met ftp via netwerk gaat ook prima.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:40:
Kan ook, de schijf heeft geloof ik een EXT3 indeling (op mijn 5100 iig). Onder Linux en OS X kan je hem gewoon aansluiten.
Jup. Alleen .ts heb ik nodig ben ik achter gekomen. 't zijn alleen wel HD-opnames en die schijnen een b*tch te zijn om verder te gebruiken om:De .ts bestanden moet je hebben, de rest zijn thumbnails en bestanden zodat de Humax goed kan seeken.
- Reclames eruit knippen.
- Op DVD te krijgen
- Bruikbaar formaat om op de NAS te planten om vervolgens eens met XBMC te kijken.
Dat laatste is geloof ik nog wel te doen (typ 'videoconverter' in bij Google en je verzuipt in het aanbod) maar punt 1 en 2 zijn moeilijker. De blijkbaar meegenomen subtitles wordt 'm sowieso niet geloof ik...
Moet dus wat anders mee gebeuren dan dat.Masimo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:13:
Ik vermoed dat je de opnames kan afspelen / streamen m.b.v. VLC mediaplayer.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 13-04-2013 00:25 ]
Laat het weten als je de oplossing hebt gevonden. Ik wil het ook weten.
Dat is een eitje met VideoRedo. Ik gebruik het zelf ook.Piet91 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:24:
Jup. Alleen .ts heb ik nodig ben ik achter gekomen. 't zijn alleen wel HD-opnames en die schijnen een b*tch te zijn om verder te gebruiken om:
- Reclames eruit knippen.
- Op DVD te krijgen
- Bruikbaar formaat om op de NAS te planten om vervolgens eens met XBMC te kijken.
Het uitleveren van nieuwe modems doen ze inderdaad niet meer. De voorraad die ze hebben is voor defecte modems en zoals je gemerkt hebt voor klantbehoud. In de tijd dat ze wifi modems uitleverden als de klant er om vroeg gingen ze met 5000+ per de deur uit.Razenko schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:22:
net ziggo aan de lijn gehad, kreeg via via namelijk door dat ze nieuwe wifi modems aan uitdelen zijn, voor bestaande klanten, zoals gewoonlijk zijn deze 'toevallig' op maar de nieuwe klanten krijgen ze wel gewoon ...
dus even laten doorverbinden naar retentie en binnen 5 minuten kreeg ik gratis een nieuwe modem, hoezo ze zijn op
Dus ja, ze zijn op..!!
Als het goed is worden er weer nieuwe modems geleverd dit jaar. Iets met het Ziggo hotspots project.
Seriously? Nope, not a bit...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit van de Ziggo HD ontvanger, ik wil deze kopen aanvullend op mijn bestaande alles in een plus abbo en aalsluiten op mijn Samsung S23A700D die ik ook voor de pc gebruik:
https://www.ziggo.nl/#pro...tabs/3/hd-beeldkwaliteit/
Iemand ervaringen? Welk type is dat? zo te zien Humax..
https://www.ziggo.nl/#pro...tabs/3/hd-beeldkwaliteit/
Iemand ervaringen? Welk type is dat? zo te zien Humax..
[ Voor 18% gewijzigd door Jovas op 13-04-2013 21:42 ]
Plaatjes zeggen niets. Je krijgt de bovenste van de stapel, wat het ook is. Dat je toch een Humax ontvangt is alleen omdat ze geen ander merk HD-ontvanger met ITV hebben.
Ik zou wel even proberen hoe je monitor omgaat met 1080i. Als dat niet werkt, of veel interlace-artefacts geeft, moet je terugvallen op 720p.
Ik zou wel even proberen hoe je monitor omgaat met 1080i. Als dat niet werkt, of veel interlace-artefacts geeft, moet je terugvallen op 720p.
Precies, beter om een mooie via Pricewatch uit te zoeken dus!hcQd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:02:
Plaatjes zeggen niets. Je krijgt de bovenste van de stapel, wat het ook is. Dat je toch een Humax ontvangt is alleen omdat ze geen ander merk HD-ontvanger met ITV hebben.
Waarom zou 1080i op deze 1080P monitor niet werken dan?
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D Zwart
Kan er natuurlijk ook een nieuwe digitale tv bijkopen, kijk nu nog op een oude analoge Sony Trinitron bak..
Volgens de specs zou hij inderdaad 1080i over HDMI ondersteunen. Toch raad ik je aan het eerst eens te bekijken omdat goede deïnterlacers gewoonweg geen prioriteit zijn bij PC-monitors. Sowieso moet het werken op 720p, en waarschijnlijk zit je bij TV-kijken toch niet dicht genoeg op het scherm om het verschil te zien.
Die Humax-decoder is overigens best een leuk aanbod. Sluit er een HDD op aan en je kunt er ook nog mee opnemen.
Die Humax-decoder is overigens best een leuk aanbod. Sluit er een HDD op aan en je kunt er ook nog mee opnemen.
Verwijderd
De router in mijn Ubee modem lijkt last te hebben van een probleem. Eens in de zoveel tijd laat hij de connectie los en pakt deze enkele seconden later weer op. Dat gebeurd af en toe zo snel dat de helft van de programma's niet doorhebben dat er een dip was.
Volgens mij verliest hij geen daadwerkelijke internetconnectiviteit (kan nergens een uptime timers vinden?) gezien dat altijd wel een tien of twintigtal seconden duurt voordat dat weer op komt als dat down is geweest (na een powercycle bijvoorbeeld) maar ik verlies wel connectie met internet op de PC zelf (kabel, gbit) als ook de verbinding naar de shares van mijn homeserver (zelfde interne netwerk). Dit euvel heb ik ook al eens via wireless op mijn laptop waargenomen.
Is dit een bekend fenomeen en valt daar wat aan te doen of moet ik ziggo ks lastig gaan vallen? Zat er ook aan te denken om gewoon zelf een router te plaatsen en dat modem alleen als doorgeefluik in te stellen gezien ik uit alle hoeken verneem dat die Ubee apparaten zowieso geen apparaten zijn om vrolijk van te worden.
Volgens mij verliest hij geen daadwerkelijke internetconnectiviteit (kan nergens een uptime timers vinden?) gezien dat altijd wel een tien of twintigtal seconden duurt voordat dat weer op komt als dat down is geweest (na een powercycle bijvoorbeeld) maar ik verlies wel connectie met internet op de PC zelf (kabel, gbit) als ook de verbinding naar de shares van mijn homeserver (zelfde interne netwerk). Dit euvel heb ik ook al eens via wireless op mijn laptop waargenomen.
Is dit een bekend fenomeen en valt daar wat aan te doen of moet ik ziggo ks lastig gaan vallen? Zat er ook aan te denken om gewoon zelf een router te plaatsen en dat modem alleen als doorgeefluik in te stellen gezien ik uit alle hoeken verneem dat die Ubee apparaten zowieso geen apparaten zijn om vrolijk van te worden.
Bespaar je de moeite en koop een goede routers erbij!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb ook last van minder snel internet dan voorheen. Ik heb een Cisco-modem met router. Daarachter een AirPort Express. Vroeger had ik Telfort als modem en gebruikte ik de AirPort Express als wireless en dat ging prima.
Dat krijg ik niet voor elkaar met Ziggo. Ik had gisteren gevraagd mijn modem in bridge te zetten, hebben ze keurig al uitgevoerd. AirPort Express als wireless en haal nog geen 12Mb (van de 60Mb).
Als ik via Cisco draadloos online ga haal ik 40Mb. Terwijl dat voorheen altijd 60Mb was! Ik hoorde dat het modem van Cisco niet geweldig was en dat in bridge plaatsen de oplossing zou zijn. Helaas. Ik krijg geen snelle verbinding.
Iemand nog een idee? Gedraad niet te testen, heb een MacBook Air.
Dat krijg ik niet voor elkaar met Ziggo. Ik had gisteren gevraagd mijn modem in bridge te zetten, hebben ze keurig al uitgevoerd. AirPort Express als wireless en haal nog geen 12Mb (van de 60Mb).
Als ik via Cisco draadloos online ga haal ik 40Mb. Terwijl dat voorheen altijd 60Mb was! Ik hoorde dat het modem van Cisco niet geweldig was en dat in bridge plaatsen de oplossing zou zijn. Helaas. Ik krijg geen snelle verbinding.
Iemand nog een idee? Gedraad niet te testen, heb een MacBook Air.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Minder dan 12mb.. Ergens per ongeluk 802.11b aangeklikt? 
Computer met draad is natuurlijk het beste, maar je kan ondertussen ook zien of je met je telefoon of tablet hogere snelheden kan halen.
Computer met draad is natuurlijk het beste, maar je kan ondertussen ook zien of je met je telefoon of tablet hogere snelheden kan halen.
[ Voor 54% gewijzigd door Mentalist op 14-04-2013 19:21 ]
Ik heb zonet internet plus tv besteld bij Ziggo.
En ik denk natuurlijk, ik krijg de humax!
Maar neehoor ik krijg de Cisco!?
Kan ik dit nog veranderen?
Nee.itsmemax schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:18:
Heb je hem al gekregen? Of zie je het in mijn Ziggo?itsmemax schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:18:
Bij de laatste geval....gebruik de zoekoptie eens in dit forum
het hotspot gebeuren gaat landelijk uitgerold worden, zie fp post.
zeker, zeker
Verwijderd
Jamnmer alleen dat het opt-out wordt. Ik heb niet voor niets de wifi uit staan. Ik heb het niet nodig, en zit niet te wachten op nog meer stoorzenders op die bandbreedtte in de buurt (buiten nog de disussie of wifi uberhaupt gezond is).ozzynator schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:37:
Dus onmiddelijk uitzoeken of eea uitgezet kan worden. Andes stop ik mn modem in een (geaard) koekblik.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. In België is het al lange tijd normaal dat je als gast op een ander netwerk kunt inloggen. Jammer dat Ziggo er net als Telenet in België voor heeft gekozen om een gesloten systeem te gebruiken en niet zoals KPN & Belgacom ook voor FON te kiezen.
Nu zitten we nog steeds vast aan het Ziggo verzorgingsgebied en heb ik er in de helft van het land en het buitenland nog niks aan. Mijn FON router gaat de deur nog niet uit hoor.
Nu zitten we nog steeds vast aan het Ziggo verzorgingsgebied en heb ik er in de helft van het land en het buitenland nog niks aan. Mijn FON router gaat de deur nog niet uit hoor.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Als je het artikel leest op de front page dan weet je dat het gewoon uit te zetten is. Opzicht is de optie van opt-out wel logisch, anders zet zo goed als niemand het aan omdat de meesten mensen gewoon niet weten hoe het moet of er de moeite niet voor nemen.
Vraag me af wat de nieuwe snelheden gaan worden en wanneer ze het in gaan voeren.
Vraag me af wat de nieuwe snelheden gaan worden en wanneer ze het in gaan voeren.
geruchten gingen dat het plus pakket 100/10 zou worden, beetje in dezlefde richting als upc dus.
zeker, zeker
Verwijderd
Dat zijn zeker geruchten die jij nu de wereld in helpt?ozzynator schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:56:
geruchten gingen dat het plus pakket 100/10 zou worden, beetje in dezlefde richting als upc dus.
Kan er namelijk nergens iets over terug vinden..
Verwijderd
Ik heb er ook echt heel grote problemen mee als dit geactiveerd wordt bij mij thuis, daar ben ik een fel tegenstander van.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:47:
Dus onmiddelijk uitzoeken of eea uitgezet kan worden. Andes stop ik mn modem in een (geaard) koekblik.
Heb jij al kunnen uitzoeken hoe je kan voorkomen dat ze hieraan gaan zitten? Ik zal vanavond ziggo bellen, maar ben bang dat de helpdesk nog van niks weet.
Zoals al bekend werd gemaakt bij de pilot in Groningen kan je het zelf gewoon eenvoudig uitzetten via Mijn Ziggo.
Dus geen paniek
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hotspots
Hoe kan ik Ziggo Hotspots aan- en uitzetten?
Het aan- en uitzetten van Ziggo Hotspots kan heel gemakkelijk via Mijn Ziggo. Nadat u bent ingelogd kunt u bij ‘Mijn Producten’, onder ‘Internet’ uw toegangspunt aan- of uitzetten. Let op: als u uw toegangspunt uitzet heeft u zelf ook geen toegang meer tot Ziggo Hotspots.
Dus geen paniek

Het aan- en uitzetten van Ziggo Hotspots kan heel gemakkelijk via Mijn Ziggo. Nadat u bent ingelogd kunt u bij ‘Mijn Producten’, onder ‘Internet’ uw toegangspunt aan- of uitzetten. Let op: als u uw toegangspunt uitzet heeft u zelf ook geen toegang meer tot Ziggo Hotspots.
[ Voor 47% gewijzigd door Dennis-L op 17-04-2013 13:39 ]
Is ook alleen voor grote steden, in mijn dorp zul je er geen reet aan hebben
jaja, speciaal voor jou, want als jij er niets van weet of kunt vinden bestaat het schijnbaar niet.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:07:
[...]
Kan er namelijk nergens iets over terug vinden..
Weet zo niet meer waar ik dat heb gezien, maar staat me iets van bij.
zeker, zeker
Verwijderd
Dank je. Paniek is een groot woord. Maar ik heb geen hoge pet op van de beveiliging van deze dienst en wil hem daarom absoluut niet actief hebben in mijn huis. Ik was ook van plan hem in een doos te stoppen, maar dit scheelt wat kluswerk.Dennis-L schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:38:
Zoals al bekend werd gemaakt bij de pilot in Groningen kan je het zelf gewoon eenvoudig uitzetten via Mijn Ziggo.
Dus geen paniek![]()
Ik denk dat dit in de praktijk zou betekenen dat veel klanten die nu het extra pakket afnemen naar het plus pakket gaan om geld te besparen. Het gaat er bij persoonlijk ook niet zo in dat het nut heeft om sneller dan met 120mbit te kunnen downloaden. Upload is een ander verhaal.ozzynator schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:56:
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 14:07 ]
Ik denk nog eerder dat een hoop extra klanten naar basis gaan wanneer dat evenredig mee verhoogd wordt. Het is sneller dan wat ze tot 2 jaar terug gewend waren.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:44:
[...]
Dank je. Paniek is een groot woord. Maar ik heb geen hoge pet op van de beveiliging van deze dienst en wil hem daarom absoluut niet actief hebben in mijn huis. Ik was ook van plan hem in een doos te stoppen, maar dit scheelt wat kluswerk.
[...]
Ik denk dat dit in de praktijk zou betekenen dat veel klanten die nu het extra pakket afnemen naar het plus pakket gaan om geld te besparen. Het gaat er bij persoonlijk ook niet zo in dat het nut heeft om sneller dan met 120mbit te kunnen downloaden. Upload is een ander verhaal.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
De vraag is wat er gaat gebeuren met AIE-Extra? Die is al geruime tijd niet geupgrade...
Het is wel leuk dat ze in het persbericht melden dat er diverse abonnementen in snelheid verhoogd gaan worden, maar details over welke abonnementen welke snelheden krijgen en wanneer zijn er niet.
En zoals de meeste hier: Download is voor mij al prima. Ik ben veel blijer met een hogere upload, maar ik ben bang dat we daar weinig invloed op hebben.
Wij drukken veel foto's bij de Hema af van onze dochter en dan scheelt een hoop tijd met uploaden (gaat om high res materiaal)
Het is wel leuk dat ze in het persbericht melden dat er diverse abonnementen in snelheid verhoogd gaan worden, maar details over welke abonnementen welke snelheden krijgen en wanneer zijn er niet.
En zoals de meeste hier: Download is voor mij al prima. Ik ben veel blijer met een hogere upload, maar ik ben bang dat we daar weinig invloed op hebben.
Wij drukken veel foto's bij de Hema af van onze dochter en dan scheelt een hoop tijd met uploaden (gaat om high res materiaal)
http://www.deyterra.com
Ik denk dat de hoeveelheid switchers in de praktijk reuze meevalt... Onder de mensen met kennis zullen er wel flink wat switchers zijn
Mijn ervaring als verkoper (u zoekt een router wat voor Internet heeft u en wat doet u ermee) zegt mij dat er veel mensen met alles in 1 extra zijn die het totaal niet nodig hebben of benutten
Die denken dat ze zo'n snel abonnement nodig hebben omdat het internet soms wel is traag is, of omdat het fijn klinkt...
Ik hoop in ieder geval dat mijn Plus flink omhoog gaat... Altijd lekker
Mijn ervaring als verkoper (u zoekt een router wat voor Internet heeft u en wat doet u ermee) zegt mij dat er veel mensen met alles in 1 extra zijn die het totaal niet nodig hebben of benutten
Die denken dat ze zo'n snel abonnement nodig hebben omdat het internet soms wel is traag is, of omdat het fijn klinkt...
Ik hoop in ieder geval dat mijn Plus flink omhoog gaat... Altijd lekker
Verwijderd
wat offtopic, maar foto.com vind ik persoonlijk van betere kwaliteit en goedkoper. En een beter afhandeling. Als je die nog niet kent zou ik het eens proberen en wat foto's vergelijken, vooral bij grotere afbeeldingen is het een dikke aanrader. Bizar dat het zo goedkoop kan.rally schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:29:
Ik wil ook hogere upload, wat heb je nu aan 200mbit down? Of een film nu in 1 minuut of 3 minuten binnen is, dat interesseert volgens mij niemand. Maar voor Ziggo gratis reclame en dat merk je nu ook al: het verschil vergroten tussen dsl aanbieders en ziggo. Maar iedereen om mij heen die de kans krijgt neemt glas en dan heb je 100mbit up.
Inderdaad, al kruipen ze er maar wat naar toe....Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:57:
[...]
Maar iedereen om mij heen die de kans krijgt neemt glas en dan heb je 100mbit up.
Als ze bijvoorbeeld 150/50 aan zouden bieden, dan zouden er al heel wat minder mensen het gedoe van overstappen naar glas overwegen.
200 of 300 down zitten echt maar weinigen op te wachten.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
200 down zou ik best wel willen, maar dat word hooguit 5% van de tijd volop benut
.
Een upgrade van m'n huidige plus pakket - 60/6 - naar 80/8 bijv zou ik uitermate leuk vinden!
Een upgrade van m'n huidige plus pakket - 60/6 - naar 80/8 bijv zou ik uitermate leuk vinden!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
@Dikkiedikdik: Ga ik ook even proberen.
120Mbit is lekker om te downloaden, maar ik merk gewoon steeds vaker dat de upstream een bottleneck begint te vormen. Of het nu het uploaden van foto's is voor afdrukken, filmpjes voor Youtube of bestanden delen voor het werk (bijv. images van laptops).
Zelfs mijn vrienden die "vroeger" geen benul van upstream/downstream hadden beginnen tegenwoordig te klagen dat het wel "erg lang" duurt voordat ze een grote mail hebben verstuurd of een filmpje naar FB/Youtube hebben geupload. En ja... daar zitten ook Ziggo gebruikers tussen met basis abonnementen, maar ook xDSL gebuikers.
Internet gebruik was vroeger pull maar de content begint steeds vaker door gebruikers gemaakt te worden en dat heeft een andere behoefte van bandbreedte beschikbaarheid tot gevolg.
120Mbit is lekker om te downloaden, maar ik merk gewoon steeds vaker dat de upstream een bottleneck begint te vormen. Of het nu het uploaden van foto's is voor afdrukken, filmpjes voor Youtube of bestanden delen voor het werk (bijv. images van laptops).
Zelfs mijn vrienden die "vroeger" geen benul van upstream/downstream hadden beginnen tegenwoordig te klagen dat het wel "erg lang" duurt voordat ze een grote mail hebben verstuurd of een filmpje naar FB/Youtube hebben geupload. En ja... daar zitten ook Ziggo gebruikers tussen met basis abonnementen, maar ook xDSL gebuikers.
Internet gebruik was vroeger pull maar de content begint steeds vaker door gebruikers gemaakt te worden en dat heeft een andere behoefte van bandbreedte beschikbaarheid tot gevolg.
http://www.deyterra.com
Link: nieuws: Ziggo rolt hotspot-functionaliteit landelijk uitozzynator schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:37:
Ziggo is het afgelopen kwartaal 6% van het klantenbestand kwijtgeraakt aan overstappers (bron: RTL Z nieuws). Die namen dus geen ander pakket maar gingen naar compleet andere aanbieder. Het nieuws was ook dat Ziggo dit een halt toe wou roepen en ze zouden nu actief bestaande klanten aanbiedingen gaan doen.nooberke schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:09:
Ik denk dat de hoeveelheid switchers in de praktijk reuze meevalt... Onder de mensen met kennis zullen er wel flink wat switchers zijn
Good call!SooK schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:12:
[...]
Mag ik een gokje wagen? Op 17 april 2013 komt Ziggo met z'n 1e kwartaalcijfers. Lijkt me een uitstekend moment om verbeteringen van diensten aan te kondigen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 17-04-2013 19:59 ]
Verwijderd
En ook dikkiedik:Dennis-L schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:38:
Dus geen paniek![]()
Enige tijd geleden had Ziggo een update gedaan aan de ubee. Na die update kon je de radio van de ubee niet meer uitzetten. ivm problemen heeft ziggo deze update terug getrokken.
Nu kijk ik weer ff, en blijkt ziggo de updat weer te hebben uitgerold. mn wireless staat -ongewensd- aan. Ik gebruik geen wireless, dus gewoon met standaard instellingen. Voor de update stond ie uit. nu staat de radio op 100%.
Dus ik vertrouw er niet op, dat je de accespoint kan uitzetten. Gewoon wireless kan je niet eens uitzetten. plus dat Ziggo past schijnbaar instellingen aanpast zonder jou te consulteren. Irritant. Overigens die instelmogelijkheid heb ik niet kunnen vinden op mijnziggo.nl.
Dus ubee gaat in blik. klaar. enige methode die is te vertrouwen.
Als je het primary network op disabled zet, is wifi dan niet uitgeschakeld?
Ik heb ff geen zin om het zelf te proberen, want dan moet ik een kabel trekken naar m'n notebook
Ik heb ff geen zin om het zelf te proberen, want dan moet ik een kabel trekken naar m'n notebook
[ Voor 40% gewijzigd door tiguan op 17-04-2013 20:09 ]
Hoop dat mijn buren het niet uitzetten. Heb op zolder geen bereik met wifi van mijn eigen modem, maar kan die van de buren wel bereiken. Kan ik eindelijk een keer de ipad en tv tegelijk gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Ruben0s op 17-04-2013 20:54 ]
Verwijderd
Ok, ga ik actie op ondernemen, ik bouw wel iets omheen zodat het signaal niet meer te benaderen is, heb ik gelijk zekerheid. Ik was toch al van plan er iets mee te doen omdat ik de nieuwe ubee wel heel kerstbomerig vind overkomen in de hoek van de kamer.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:53:
Nu kijk ik weer ff, en blijkt ziggo de updat weer te hebben uitgerold. mn wireless staat -ongewensd- aan. Ik gebruik geen wireless, dus gewoon met standaard instellingen. Voor de update stond ie uit. nu staat de radio op 100%.
Dank voor de ontdekking. Jammer dat het zo moet, maar ik wil niet de beveiliging van mijn netwerk overlaten aan derden zonder dat ik zelf in het proces zit en dit gaat gewoon buiten mij om en dat bevalt me allerminst. Nu zal het voor veel mensen niet uitmaken, maar ik ben daarin wat voorzichtig.
Nu nog even uitzoeken hoe ik dat wifi signaal compleet kan tegenhouden met een wat elegante oplossing.
Je kan ook een 2e routertje neerzetten? Voor pakweg 40 a 60 euro heb je dan een goede verbinding op zolder. Maar als je nu die van je buren al kan benaderen kan je misschien gewoon om het wachwoord vragen?Ruben0s schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:52:
Hoop dat mijn buren het niet uitzetten. Heb op zolder geen bereik met wifi van mijn eigen modem, maar kan die van de buren wel bereiken. Kan ik eindelijk een keer de ipad en tv tegelijk gebruiken.
Ik beheer het netwerk bij de buren, dus ik heb altijd wel internet. Was wel handig toen ik nog niet bij Ziggo zat, maar bij Telfort. Kon ik bij een storing gewoon nog sites e.d. benaderen. Andersom kan de buurman ook op mijn netwerk, maar dat is bedraad en goed ingesteld (mag ook wel met meneer de spyware binnenhaler hiernaast, krijg gewoon in 2 minuten een teruggezette image weer om zeep

Ik heb nu geen history hd meer, maar tot een paar maand terug wel en toen had ik wel ondertiteling (ci+ kaart in tv).Piet91 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:25:
Gisteren weer wat opgenomen en tot mijn verbazing heeft hij ook ondertiteling erbij?Terwijl op dit kanaal (History HD) standaard geen ondertiteling zit?
Als je een ipad hebt is het de moeite waard om een Amerikaanse itunes account aan te maken en dan de history channel app te downloaden. Dan kan je gratis veel series kijken. Per serie toch een stuk of 6 afleveringen en ze wisselen geregeld.
Erg leuke app. Je kan als Nederlander helaas niet het complete archief benaderen omdat je dan je tv provider en inlognaam enzo moet opgeven, maar zo gratis is het ook erg leuk. Gisteravond toevallig nog 2 uur history zitten kijken. Ik kwam het tegen toen ik ziggo alles in 1 extra had opgezegd en aan het uitzoeken was of ik het niet online kon kijken zonder alles te moeten downloaden.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 21:53 ]
Verwijderd
Nee. Ik heb alles in huis al bedraad.tiguan schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:06:
Als je het primary network op disabled zet, is wifi dan niet uitgeschakeld?
Ik ben even in de press release gedoken om te zien wat er valt te speculeren over de internetsnelheden:
De abonnementen daarboven is dus nog maar afwachten, al is het niet ondenkbaar dat die ook een zetje krijgen zodat de abonnementen onderling wel genoeg blijven verschillen. Maar dat is nog maar afwachten.
Het ligt dus in de lijn der verwachting dat internet Z1 en Ai1 basis wat gaan stijgen. Dat voorspelde ik al maanden geleden, want Ziggo zit met de entry abonnementen echt wat aan de lage kant.Churn is relatively higher among subscriptions to TV only and the low-tier internet and All-in-1 bundle subscriptions. We will implement certain improvements in our propositions, including an increase in internet speeds and attractively priced dual-play propositions, in order to strengthen our proposition for the entry level. Churn levels among our premium versions of subscriptions to internet and All-in-1 bundles are relatively low. During Q1, churn for the All-in-1 bundles was 6.2% in total, compared to 5.7% for the previous quarter.
De abonnementen daarboven is dus nog maar afwachten, al is het niet ondenkbaar dat die ook een zetje krijgen zodat de abonnementen onderling wel genoeg blijven verschillen. Maar dat is nog maar afwachten.
Verwijderd
Ik heb de scanner ff aangezet. Het is nog steeds een chaos met ssid's hier. Maar ik moet ook mn eerdere opmerking corrigeren.
Als je primary network uitzet, staat de wifi-radio ook uit. Hij kan dus gelukkig wel uit.
Als je primary network uitzet, staat de wifi-radio ook uit. Hij kan dus gelukkig wel uit.
Ik vond vooral apart omdat er ondertiteling bijzat terwijl ik dat nooit eerder had gezien dat hij dat ook opnam.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:41:
Ik heb nu geen history hd meer, maar tot een paar maand terug wel en toen had ik wel ondertiteling (ci+ kaart in tv).
Als je een ipad hebt is het de moeite waard om een Amerikaanse itunes account aan te maken en dan de history channel app te downloaden. Dan kan je gratis veel series kijken. Per serie toch een stuk of 6 afleveringen en ze wisselen geregeld.
Erg leuke app. Je kan als Nederlander helaas niet het complete archief benaderen omdat je dan je tv provider en inlognaam enzo moet opgeven, maar zo gratis is het ook erg leuk. Gisteravond toevallig nog 2 uur history zitten kijken. Ik kwam het tegen toen ik ziggo alles in 1 extra had opgezegd en aan het uitzoeken was of ik het niet online kon kijken zonder alles te moeten downloaden.
Uiteindelijk heb ik de serie/aflevering ook via nieuwsgroepen binnen weten te halen. I.p.v. een 7.5GB TS-bestand heb ik nu nog geen 1GB aan .mkv-bestand. Veel handiger.
Dus:
sorry, ik weet het nog niet. Misschien maar eens opname inplannen en hiermee...W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:29:
Laat het weten als je de oplossing hebt gevonden. Ik wil het ook weten.
...proberen te werken.grun93 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:38:
Dat is een eitje met VideoRedo. Ik gebruik het zelf ook.
Dit programma zou dus zowel met SD als HD opnamen moeten werken?
Oh, en over Ziggo's plannen met Wifi; ik zie er geen problemen van in.
Openbaar wifi is volledig gescheiden van je eigen netwerk, het is hún router en niet die van jou, extra energieverbruik is nihil en er staat wel tegenover dat jij op andere plaatsen ook mooi Wifi hebt.
Enig nadeel wat ik kan verzinnen is meer wifi-netwerken in dichtbevolkte gebieden.
Bovendien kun je het ook ook gewoon uitzetten. Ik snap dat paniekerige niet.
Hoewel ik wel m'n vragen heb bij bruikbaarheid. Mijn ervaring met Wifi is dat het maar over kleine afstanden werkt. Wij hebben hier de Ubee in bridge-modus (dus wij kunnen straks dus waarschijnlijk geen gebruik maken van dit plan) en gebruiken eigen router, maar zelfs boven hebben wij niet overal bereik. Terwijl ons netwerk het enig draadloos netwerk is hier. (soms komt er 1 of 2 van de buren bij)
Bovendien wonen wij in een dorp op een plaats waar openbaar wifi totaal geen nut heeft.
Zelfs in de stad heb ik m'n vraagtekens bij bereik van Wifi.
Verwijderd
Heeft niets met paniek te maken. Ben gewoon geen voorstander van overbodige elektromagnetische straling.
Mijn modem staat in bridge mode. Ik hoop dat ie dan ook geen wifi-spot meer maakt. Ziggo doet hier wazig over. Ik zie thuis wel wat Ziggo netwerken hier in de buurt, maar met matig signaal. Ik hoop dus dat die van de buren zijn...Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:33:
Heeft niets met paniek te maken. Ben gewoon geen voorstander van overbodige elektromagnetische straling.
Kan iemand misschien met meer zekerheid zeggen hoe het zit met die wifi-spot 'functionaliteit' en bridge mode?
Ziggo heeft het nog niet uitgerold, ze zijn het alleen van plan dus dat je geen ziggo netwerk ziet klopt wel. Daarnaast hebben ze ook aangegeven dat je het uit kan zetten als je dat wilt dus als je het niet wil dan zet je het gewoon uit.
Bij de uitrol van de hotspot-functionalaliteit in Groningen, dit direct uitgeschakeld. Modem kwam daarna niet goed meer op. Na wat helpdesk omzwervingen (Hotspots? Nee, dat bestaat bij Ziggo niet. Wat bedoelt u?) goed geholpen en modem direct ook maar in bridge gezet.
Wifi stond met deze actie ook uit maar is alweer een tijdje ingeschakeld. Door de bridge functie kom ik nu niet meer in het modem. En de hotspot functionaliteit? Tja, die is ook vanzelf alweer ingeschakeld terwijl de website toont dat dit is uitgeschakeld. Dat is de praktijk.
Wifi stond met deze actie ook uit maar is alweer een tijdje ingeschakeld. Door de bridge functie kom ik nu niet meer in het modem. En de hotspot functionaliteit? Tja, die is ook vanzelf alweer ingeschakeld terwijl de website toont dat dit is uitgeschakeld. Dat is de praktijk.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Wat is iedereen toch bang dat er via de guest wifi in zijn netwerk ingebroken zal worden. Volgens mij is het risico veel groter dat er iemand via internet inbreekt dan dat iemand een busje voor je huis parkeert om in je netwerk te komen vai zo'n guest netwerk (als dat al mogelijk mocht zijn). Denken jullie nu echt dat Ziggo het risico neemt en dit onveilig op gaat zetten? Je zult er zo ie zo op moeten inloggen als Ziggo klant dus Ziggo weet wie er op dat moment van het guest netwerk gebruik heeft gemaakt. Het is geen open hotspot o.i.d.
https://www.ziggo.com/nl/...-diensten/ziggo-hotspots/
[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 18-04-2013 14:55 ]
@bladebla: Ja, die website setting werkt niet. Ik zette het uit, voor de zekerheid (stond al in bridge), maar de volgende dag stond het vrolijk weer op "aan" op de website.
@jongetje: Ik wil dat rommelsignaal gewoon niet in mijn huis, klaar. Ik heb mijn eigen wifi router en geen behoefte aan nog een zender pal ernaast. Kost me nog stroom ook, want anders stond de Ziggo modem gewoon op kabel-only (bridge).
@jongetje: Ik wil dat rommelsignaal gewoon niet in mijn huis, klaar. Ik heb mijn eigen wifi router en geen behoefte aan nog een zender pal ernaast. Kost me nog stroom ook, want anders stond de Ziggo modem gewoon op kabel-only (bridge).
Verwijderd
Lezen is ook een kunst: Het gaat niet om beveiliging.jongetje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:42:
Wat is iedereen toch bang dat er via de guest wifi in zijn netwerk ingebroken zal worden. Volgens mij is het risico veel groter dat er iemand via internet inbreekt dan dat iemand een busje voor je huis parkeert om in je netwerk te komen vai zo'n guest netwerk (als dat al mogelijk mocht zijn). Denken jullie nu echt dat Ziggo het risico neemt en dit onveilig op gaat zetten? Je zult er zo ie zo op moeten inloggen als Ziggo klant dus Ziggo weet wie er op dat moment van het guest netwerk gebruik heeft gemaakt. Het is geen open hotspot o.i.d.
Het gaat om (keuze)vrijheid om te kunnen bepalen wat er vanuit jouw huis gebeurt/uitgezonden, om onnodige electromagnetische straling, en om fatsoenlijk transparant en eerlijk gedrag met respect voor klanten.
Ik vind het ronduit onbeschoft dat een apparaat wat in mijn huis staat, op mijn electra draait en waarvoor ik abbonnementsgeld betaal, gebruikt wordt zonder mij eerst redelijk om toestemming te vragen. Ik ga toch ook niet de verlichting in mijn tuin aanzetten om de buurman of de gemeente, dat bepaal ik zelf wel. Daarom plaatst de gemeente zijn eigen lantaarnpaal, en gebruiken ze daarvoor niet mijn spullen.
Daarnaast vind ik dat dekkende wifi-netwerk onnodig. Ik heb een goed 'pre-datalimieten' telefoonabbo, en kom met 3G voldoende aan mn trekken. Heb geen enkele behoefte aan wifi. Dus ik ben van mening dat ik er onvoldoende voor terug krijg.
Tenslotte wordt ook uit posts hierboven duidelijk dat het onbetrouwbaar is of Ziggo het uitschakelen van de hotspotfunctie wel respecteert ...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 15:50 ]
Wat ik mij ook afvraag is in hoeverre dit signaal je eigen wifi signaal verstoort?
Mijn modem hangt in de kamer, als dat signaal gebruikt zou moeten worden op straat, moet dit signaal wel heel sterk zijn. Als dat gewoon op dezelfde ghz zit, dan stoort dat toch je eigen netwerk?
Mijn modem hangt in de kamer, als dat signaal gebruikt zou moeten worden op straat, moet dit signaal wel heel sterk zijn. Als dat gewoon op dezelfde ghz zit, dan stoort dat toch je eigen netwerk?
Afhankelijk van het kanaal....martinusz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:47:
Wat ik mij ook afvraag is in hoeverre dit signaal je eigen wifi signaal verstoort?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Ben ook zeer benieuwd naar bovenstaand, ik heb nl het modem en de router pal tegen elkaar zitten.martinusz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:47:
Heb dan wel het modem in bridge, maar als ik de verhalen hierboven zo lees dan betekent datr niet automatisch dat wifi/hotspot niet aanstaat

Zelfde kanaal of niet, het is weer een extra signaal in jouw omgeving, stel al je buren hebben Ziggo, dan verdubbelt het aantal signalen in je buurt

Overigens hebben ze er helemaal niks aan in mijn dorp, denk dat ze het alleen in het centrum van steden gaan toepassen.
@martinusz, Ik mag aannemen dat Ziggo de hotspot functie wel zo instelt dat je naadloos kunt overschakelen van netwerk naar netwerk. Dus overal het zelfde kanaal, zelfde SSID e.d. Voor je private WiFi moet je dan alleen even opletten dat je die wel op een ander kanaal hebt staan.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Ik vermoed dat de Hotspot hetzelfde kanaal zal gebruiken als het normale wifi, aangezien het vanuit de zelfde zender komt
Dus dan zouden er dus geen extra signalen bij komen, alleen een extra SSID
Dus dan zouden er dus geen extra signalen bij komen, alleen een extra SSID
Via het Ziggo-panel kreeg ik net een mailtje om slechts één vraag over de Ziggo TV-app te beantwoorden, "op welk ander apparaat zou Ziggo de TV-app als eerste beschikbaar moeten maken", en dan komen ze met Mac, PC, Laptop, Windows 8 phone/tablet en de current-gen 3 consoles als keuzes...
PC of laptop, in plaats van dat ze vragen naar het OS...
Bij de resultaten heeft laptop 34% en PC 27%, lekker handig ook.
Daarnaast ook totaal geen mogelijkheid om andere tips of opmerkingen aan te geven...
Als Ziggo nou eens daadwerkelijk wat goede enquetes zou doen zou ik er zo gratis maandelijks aan meewerken, maar op deze manier hoeft het van mij ook niet, jammer.
PC of laptop, in plaats van dat ze vragen naar het OS...
Bij de resultaten heeft laptop 34% en PC 27%, lekker handig ook.
Daarnaast ook totaal geen mogelijkheid om andere tips of opmerkingen aan te geven...
Als Ziggo nou eens daadwerkelijk wat goede enquetes zou doen zou ik er zo gratis maandelijks aan meewerken, maar op deze manier hoeft het van mij ook niet, jammer.
Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
laat ze eerst die ios app beter maken met alle kanalen en opname functie en weet ik niet wat meer.
Ik zit nog eens te scannen hier, heb nieuwe buren, maar zie opeens 6 nieuwe wifi apparaten in de buurt ... zucht. Ik zie diverse van ziggo. Allemaal met een nummer. Hoe kan ik nu zonder elke keer de ubee van de stroom te halen zien of mijn ubee ongewild geactiveerd wordt? Is dat nummer je klantnummer ofzo?
Ik zit nog eens te scannen hier, heb nieuwe buren, maar zie opeens 6 nieuwe wifi apparaten in de buurt ... zucht. Ik zie diverse van ziggo. Allemaal met een nummer. Hoe kan ik nu zonder elke keer de ubee van de stroom te halen zien of mijn ubee ongewild geactiveerd wordt? Is dat nummer je klantnummer ofzo?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 19:24 ]
Dit inderdaad. (Dus ook voor Android).Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:07:
laat ze eerst die ios app beter maken met alle kanalen en opname functie en weet ik niet wat meer.
Namelijk:
- App crasht als je telefoon horizontaal houdt tijdens opstarten
- Niet alle zenders van je pakket, weliswaar hebben ze gelijkmatig de meeste toegevoegd.
- Interactie met je decoder zou leuk zijn, maar geen deal-breaker.
- Notificatiebalk moet weg en beeldvullend beeld graag.
- TV-stream valt soms weg (laad teken in beeld, maar dat zou misschien ook met ons netwerk/One X wiif-probleem te maken kunnen hebben.
- Een telefoon/tablet met root wil de app blijkbaar niet op werken (geen ervaring). Fix dat.
- En vast nog wel meer...
Verwijderd
Hebben jullie ook een zakje popcorn gehad van Ziggo gehad? Als dank dat je bij hen klant bent. Lag gisteren ineens bij ons in de bus. Volgens mij heb ik hier al eens een melding voorbij zien komen.
Onderop de Ubee staat het SSID.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:07:
Ja krijgen volgens mij alle nieuwe klantenVerwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:40:
Hebben jullie ook een zakje popcorn gehad van Ziggo gehad? Als dank dat je bij hen klant bent. Lag gisteren ineens bij ons in de bus. Volgens mij heb ik hier al eens een melding voorbij zien komen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Even een vraag, ik had van de week in eens geen telefoon meer (wel uitgaand maar niet inkomend) van morgen maar even besloten modem van stroom af te halen en na 30 seconden aan te sluiten telefoon werkt weer, maar merk wel dat me internet langzamer is op speedtest (niet heel btrouwbaar tho scheelt het 10mbit) en als ik via steam enzo download zelfs 2mb/s iemand die idee heb waar dit aan kan liggen? Waardes zijn volgens mij zelfde of ongeveeer het zelfde.
edit:
Kan het zijn dat de waardes zich ff moeten settelen?
edit:
Kan het zijn dat de waardes zich ff moeten settelen?
[ Voor 6% gewijzigd door WeAreLegion op 19-04-2013 10:53 ]
Zit je via WiFi? Dan heb ik hetzelfde probleem. Zit inmiddels bijna altijd via draad, dan heb ik altijd de volle snelheid.
Nevermind heb het al gevonden, 1 van me poweradapters is gaarKoploperMau schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:01:
Zit je via WiFi? Dan heb ik hetzelfde probleem. Zit inmiddels bijna altijd via draad, dan heb ik altijd de volle snelheid.
met kabel haal ik wel gewoon 59,9mbit
Nu sinds feb ziggo en nog geen moment spijt van gehad, alles werkt echt naar behoren (behalve wireless van ubee modem die is gewoon ruk)
[ Voor 131% gewijzigd door WeAreLegion op 19-04-2013 11:40 ]
* D4NG3R is het geheel eens met LordHades.WeAreLegion schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:02:
[...]
Nevermind heb het al gevonden, 1 van me poweradapters is gaar
met kabel haal ik wel gewoon 59,9mbitdus das prima
![]()
Nu sinds feb ziggo en nog geen moment spijt van gehad, alles werkt echt naar behoren (behalve wireless van ubee modem die is gewoon ruk)
Wij hebben zelf het Cisco modem (Waar ik ook expliciet om gevraagd heb ivm portforwarding), ook qua WiFi is dit gewoon goed te doen op laptops of telefoons. Op de laptop waarmee ik nu werk haal ik zo'n 46MB/s op ~5M afstand van het modem (Staat achter de TV tegen de TV meubel aangeplakt).
Dan heb ik een brakke Cisco modem van Ziggo gekregen. Na 4 x bellen en 1 x met Ziggo Plus service geval is het me eindelijk gelukt om een nieuwe modem aan te vragen.D4NG3R schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:20:
[...]
* D4NG3R is het geheel eens met LordHades.
Wij hebben zelf het Cisco modem (Waar ik ook expliciet om gevraagd heb ivm portforwarding), ook qua WiFi is dit gewoon goed te doen op laptops of telefoons. Op de laptop waarmee ik nu werk haal ik zo'n 46MB/s op ~5M afstand van het modem (Staat achter de TV tegen de TV meubel aangeplakt).
Heb al sinds langere tijd last van een WIF verbinding (5 devices) dat niet zend/ontvangt. Er is wel verbinding maar geen up-/download. Heel vaag dit. het enige wat die prutsers van Ziggo plus me konden vertellen was het kanaal te veranderen (Inmiddels alle kanalen geprobeerd).
Hoop dat de nieuwe modem wel goed functioneert.
Ik heb precies het zelfde met mijn huidige modem. Ik zie dat er signaal is maar meer als dat doet ie niet moet soms 3 keer verbinding maken dan doet hij het en dan ook niet voor heel lang. Maar goed ik gebruik wireless niet heel veel in huis dus het maakt me niet zoveel uit maar tis wel zonde maar verder goed tevredenFarid. schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:57:
[...]
Dan heb ik een brakke Cisco modem van Ziggo gekregen. Na 4 x bellen en 1 x met Ziggo Plus service geval is het me eindelijk gelukt om een nieuwe modem aan te vragen.
Heb al sinds langere tijd last van een WIF verbinding (5 devices) dat niet zend/ontvangt. Er is wel verbinding maar geen up-/download. Heel vaag dit. het enige wat die prutsers van Ziggo plus me konden vertellen was het kanaal te veranderen (Inmiddels alle kanalen geprobeerd).
Hoop dat de nieuwe modem wel goed functioneert.
Ik zit er ook over na te denken over te stappen van Online 20mbs ( die bij lange na niet word gehaald ) naar Ziggo Plu 60mbps. Alleen vind het overstappen zo eng en ben bang dat ik in geen verre wegen in de buurt van 60 kom, word nog steeds mooi verteld vann max 60 en kan dus ook gem 20 zijn.. ?
En nog iets anders, internet/tv/bellen in een, stel ik heb goede verbinding en hij draait op 58mbs, gaat de snelheid niet sterk naar beneden als de tv en telefoon het ook gebruiken?
En nog iets anders, internet/tv/bellen in een, stel ik heb goede verbinding en hij draait op 58mbs, gaat de snelheid niet sterk naar beneden als de tv en telefoon het ook gebruiken?
Bij kabel is 60 ook gewoon 60. ADSL is totaal niet te vergelijken met kabel. De snelheid van je internet wordt niet beinvloed door tv en bellen, die hebben hun eigen bandbreedte.
Ow echt? Nee dan is de keus makkelijk, alleen hopen dat alles goed gaat met de overstap en ik niet zonder internet beland.. aangezien ik me geld er mee verdien zou dat wel ff een ramp zijn
Enige wat met kabel is is dat als het druk is in je buurt het wel voor kan komen dat savonds of op zondag het internet wat langzamer is, maar goed dan hou je nog meer dan genoeg overTuzla schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:18:
Ow echt? Nee dan is de keus makkelijk, alleen hopen dat alles goed gaat met de overstap en ik niet zonder internet beland.. aangezien ik me geld er mee verdien zou dat wel ff een ramp zijn
Je zou overloop kunnen nemen, je kan zowel een kabel als adsl abbonement hebben namelijkTuzla schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:18:
ze krijgen straks hotspots van wifi-modems maar als je geen wifi-modem hebt?
Wat denk je zelf?Soppyscroll schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:18:

Sometimes you need to plan for coincidence
Van 60 naar tijdelijk 48 is geen ramp, als je ziet wat voor dramatische down & upload speed ik nu heb met me oude ex Wannadoo-Family max 20mbps.. had ik dit maar eerder geweten, heb zo jaren verloren aan slome internet haha.WeAreLegion schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:27:
[...]
Enige wat met kabel is is dat als het druk is in je buurt het wel voor kan komen dat savonds of op zondag het internet wat langzamer is, maar goed dan hou je nog meer dan genoeg over
Je zit er hooguit 5% van af. 60Mbit pakket hier, snelheid schommelt tussen de 58 ('s avonds) tot 64 ('s morgens vroeg en een groot deel van de middag) mb/s dus
.
Is er inmiddels al iets bekend over de nieuwe snelheden? Als Alles-in-1 Extra abonnee voel ik me al een paar jaar in de steek gelaten door Ziggo.. Met name de upload snelheid vind ik in verhouding te laag.
Over een paar maanden is er glasvezel te krijgen hier. Als Ziggo daadwerkelijk haar klanten wil behouden en wil concurreren met glasvezel dan doen ze er goed aan om de upload naar 40-50 mbit te verhogen.. Ik ga er echter van uit dat ze hem op 10mbit laten steken of een kleine verhoging naar 15 of 20 mbit. Ter vergelijking: Glasvezel biedt 50, 100 of zelfs 500 mbit upload.. Bij de abonnementen met 50 en 100 mbit ben ik per maand goedkoper uit dan bij Alles-in-1 Extra, en 500 is iets duurder, maar daar krijg je natuurlijk wel wat voor terug.
Over een paar maanden is er glasvezel te krijgen hier. Als Ziggo daadwerkelijk haar klanten wil behouden en wil concurreren met glasvezel dan doen ze er goed aan om de upload naar 40-50 mbit te verhogen.. Ik ga er echter van uit dat ze hem op 10mbit laten steken of een kleine verhoging naar 15 of 20 mbit. Ter vergelijking: Glasvezel biedt 50, 100 of zelfs 500 mbit upload.. Bij de abonnementen met 50 en 100 mbit ben ik per maand goedkoper uit dan bij Alles-in-1 Extra, en 500 is iets duurder, maar daar krijg je natuurlijk wel wat voor terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 20-04-2013 12:32 ]
Nee, helaas is er nog niks bekend. De kans dat ze de upload snelheid verhogen naar 40-50 Mbit is vrij klein. Het zal waarschijnlijk hetzelfde als UPC gaan worden, dus 200/20. Ik zie liever ook 40-50 Mbit, maar met 20 Mbit ben ik ook wel tevreden. Zijn we in ieder geval van die 'vervelende' 10 Mbit upload af.
Jep ik wacht ook met smart op hogere upload, ik kan nu niet eens familie films oid streamen naar een andere lokatie.
Dan is het goed, al kon ik me ergens herinneren dat ik las dat digi tv & telefoon wel invloed had bij alles in een pakketten, of dat was bij normale kabel dingen maybe geen idee meer.. heb zoveel gegoogled haha. Morgen maar is afsluiten en duimen dat ziggo beetje kwaliteit levert =]D4NG3R schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:08:
Je zit er hooguit 5% van af. 60Mbit pakket hier, snelheid schommelt tussen de 58 ('s avonds) tot 64 ('s morgens vroeg en een groot deel van de middag) mb/s dus.
Die lage upload doen me neigen naar een andere glasvezel provider over te stappen..
Ziggo doet het fantastisch qua downloadsnelheid / kosten verhouding. Qua upload lopen ze jammer genoeg wat achter.. 60/10 zou al een hele verbetering zijn, veel liever zie ik een verhouding van 4:1 (10-2.5 / 60-15 / 120-30.Cooler_King schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:27:
Is er inmiddels al iets bekend over de nieuwe snelheden? Als Alles-in-1 Extra abonnee voel ik me al een paar jaar in de steek gelaten door Ziggo.. Met name de upload snelheid vind ik in verhouding te laag.
HEAR HEAR!D4NG3R schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:05:
[...]
Ziggo doet het fantastisch qua downloadsnelheid / kosten verhouding. Qua upload lopen ze jammer genoeg wat achter.. 60/10 zou al een hele verbetering zijn, veel liever zie ik een verhouding van 4:1 (10-2.5 / 60-15 / 120-30.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
geen zorgen, ziggo is nieuwe wifi modems aan het uitdelen aan vaste klanten, jammer genoeg is die 'tijdelijk' op, dus even afwachten, maar dit jaar heb je een nieuwe, of je het nou wilt of nietSoppyscroll schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:18:
PSN: Europhea
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]