Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:13:
Heb sinds kort alles in één extra. Haal de snelheden keurig en tot op heden heel mooi stabiel, geen klachten daar.
Kom van XS4ALL af welke op mijn adres helaas geen stabiele VDSL lijn konden leveren zonder extreme penalties in de snelheid.
Installatie ging niet zonder kreunen of zuchten en uiteindelijk was het probleem gewoon dat ik van de eindversterker gekoppeld was. Duurde wel een week voordat er een (sympathiek, dat wel) mannetje naar kwam kijken, ik hoop niet dat dat indicatief is van de gemiddelde responstijd bij een storing want een week zonder alles zitten omdat er ergens een kabeltje los hangt zou ik niet echt vrolijk van worden. Had bij XS binnen een dag een mannetje op de stoep toen ik het eens nodig had.
Heb overigens ook een kwaaltje met SSH, als ik SSH naar mijn homeserver dropt de connectie na enkele minuten inactiviteit. Dit is nieuw sinds ik klant ben bij Ziggo. Is hier wat aan te doen? Het is geen ramp maar als ik in SSH werk heb ik het doorgaans wel open voor langere tijden en als hij dan steeds dropt is rete irritant. Kan in het modem geen settings vinden.
Heb ik eerder over gelezen, het probleem was iets met keep-alive verbindingen en heeft idd met het modem te maken.
Ik geloof niet dat daar een oplossing voor was, maar wel workarounds die je SSH-verbinding actief houden.
Tijd terug dat ik erover las dus meer precieze info heb ik niet, maar hiermee kan je hopelijk zelf iets vinden.

(laat het weten als je iets gevonden hebt, kan ook voor andere tweakers nuttig zijn

)
Terpen Tijn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:53:
Het is gewoon vervelend dat je je als vijand, c.q. een zeurpiet moet opstellen om iets gedaan te krijgen. Misschien is dat commercieel gezien precies het doel voor het bedrijf (iedereen die niet zeurt kun je dan lekker uitpersen), maar uiteindelijk betaal je als bedrijf toch ergens de prijs voor zo'n klantbehandeling; je krijgt een heel calculerend publiek.
Nouja, uitpersen. Dan ga je er vanuit dat de winstmarge bij normale klanten exorbitant hoog is en dat zal vermoedelijk ook wel weer meevallen.
Als Ziggo alle klanten iedere 2 jaar standaard een nieuwe ontvanger op zou sturen dan zal òf alle winst verdampen of zelfs verlies worden, is er geen geld meer voor investeringen en kan Ziggo aan mensen die zeggen over te willen stappen ook geen aanbod meer doen.
Als JB nu de afdeling "opzeggen" van Ziggo zou bellen en zegt "tsja, mijn decoder is stuk, en als ik overstap naar KPN dan krijg ik gratis een nieuwe, dus" (en daar is geen woord aan gelogen) dan laat de callcentermedewerker hem waarschijnlijk niet eens zijn zin afmaken en zal een decoder of recorder aanbieden voor de retentieprijs. Alle partijen tevree.
Deze praktijken zijn trouwens toch ook gewoon standaard, overal. 10 euro korting bij je eerste bestelling, een gratis stripalbum of wekkerradio voor nieuwe abonnees van de Donald Duck, eerste 6 weken gratis als je een krant neemt, mobiele telefoon met korting bij een nieuw telefoonabo.
En bij allen is het ook zo dat als je daarna gewoon klant blijft je geen cadeau's meer krijgt, maar wel als je kiest voor opzeggen en opnieuw aansluiten. Vooral bij mobiele telefoons is dat populair, maar dit doen bijna alle bedrijven. Kwestie van nieuwe klanten te proberen aan te trekken, en het werkt.