Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:17:
[...]

Thanx, in een eerste oogopslag ziet dit er prima uit.

In datzelfde scherm staat iets over correctables/uncorrectables en T waardes. Wil je die erbij posten ?
dit is het volledige overzicht :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  178000000 Hz     2.9 dBmV   40.4 dB
2   Locked  QAM256  186000000 Hz     2.4 dBmV   40.3 dB
3   Locked  QAM256  194000000 Hz     1.9 dBmV   40.2 dB
4   Locked  QAM256  202000000 Hz     1.5 dBmV   39.9 dB
5   Locked  QAM256  210000000 Hz     3.0 dBmV   40.3 dB
6   Locked  QAM256  218000000 Hz     2.6 dBmV   40.3 dB
7   Locked  QAM256  226000000 Hz     1.8 dBmV   39.9 dB
8   Locked  QAM256  234000000 Hz     1.1 dBmV   39.9 dB

Correctables    Uncorrectables
36  0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 43.7 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:13
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:32:
[...]

Onvoldoende saldo op je rekening? :+

Hier werkt het gewoon met een Cisco 8485.
zoals ik al zei, bel de helpdesk maar, vanaf 25 maart is sbs 6 gestopt met interactive tv, dit is bij meerdere providers zo, heeft niks met de recorder te maken, als daar iets mee aan de hand zou zijn zou het bij geen enkele zender zo zijn, net zoals niet betalen, dan worden ook alle zenders stop gezet en niet alleen sbs.

maar omdat het in dit topic vaker zo gaat, dat mensen niet zo snel worden gelooft laat ik het hier bij.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Zoals ik al zei, interactieve TV is niet hetzelfde als opnemen. Interactieve TV is via de portal uitzendingen terug kunnen kijken (die dan weer specifiek naar jou gestreamd worden), opnemen is via je (ingebouwde) harde schijf dingen terug kijken die je tijdens de reguliere uitzending vastgelegd hebt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:37:
[...]

dit is het volledige overzicht :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  178000000 Hz     2.9 dBmV   40.4 dB
2   Locked  QAM256  186000000 Hz     2.4 dBmV   40.3 dB
3   Locked  QAM256  194000000 Hz     1.9 dBmV   40.2 dB
4   Locked  QAM256  202000000 Hz     1.5 dBmV   39.9 dB
5   Locked  QAM256  210000000 Hz     3.0 dBmV   40.3 dB
6   Locked  QAM256  218000000 Hz     2.6 dBmV   40.3 dB
7   Locked  QAM256  226000000 Hz     1.8 dBmV   39.9 dB
8   Locked  QAM256  234000000 Hz     1.1 dBmV   39.9 dB

Correctables    Uncorrectables
36  0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 43.7 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz     0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  0
Die waardes zien er prima uit. Ik denk dat er met je aansluiting en met je sigaal niets mis is. Dat kunnen we dus uitsluiten. Dan is het volgende onderdeel om te onderzoek de kabel van-naar je STB. En als die goed is, je STB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 08:43
Razenko schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:13:
[...]

zoals ik al zei, bel de helpdesk maar, vanaf 25 maart is sbs 6 gestopt met interactive tv, dit is bij meerdere providers zo, heeft niks met de recorder te maken, als daar iets mee aan de hand zou zijn zou het bij geen enkele zender zo zijn, net zoals niet betalen, dan worden ook alle zenders stop gezet en niet alleen sbs.

maar omdat het in dit topic vaker zo gaat, dat mensen niet zo snel worden gelooft laat ik het hier bij.
heb gebeld en je hebt gelijk. ze vinden het ra dat sbs6 niet opgenomen wordt komt vrijdag een monteur langs dan ga ze kijken waarom die niet op neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

Dit is toch ook ongelofelijk! Bel zojuist met de klantenservice omdat onze Samsung decoder van 2010 die we toentertijd standaard bij het digitale tv pakket kregen niet meer goed werkt. Deze stuurt geen handshake meer op de tv zodra je m aanzet. Ook op een andere tv en een andere hdmi kabel bieden geen oplossing.

Nu zegt de klantenservice dat ze hier niets aan kunnen doen. Ik moet als vaste klant betalen voor een nieuwe decoder. Dus ik kan als dat ding helemaal stuk gaat geen digitale tv meer kijken omdat ze wel digitale tv leveren maar geen decoder. Een nieuwe klant krijgt deze wel volgens het vrouwtje aan de lijn. Dat ik geen alles erop en eraan recorder krijg snap ik maar het is toch van de zotte dat ik nu zelf moet betalen om weer (goed) gebruik te kunnen maken van hun dienst.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:33
Razenko schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:13:
[...]

Vreemd, ik had net toen ik thuis kwam SBS 6 opgezet, op pauze gedrukt en ben gaan koken.
Daarna tijdens eten op afspelen gedrukt en werkte perfect.
Toen ik las interactieve tv, ben ik naar de uitzenindg gemist functie gegaan en ook daar werkte alles als normaal, waarbij sommige programma's gratis waren en sommige betaald.

Maar, het kan natuurlijk wel zo zijn, lijkt mij dan wel, dat SBS 6 een bericht ergens plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:50:
Nu zegt de klantenservice dat ze hier niets aan kunnen doen. Ik moet als vaste klant betalen voor een nieuwe decoder. Dus ik kan als dat ding helemaal stuk gaat geen digitale tv meer kijken omdat ze wel digitale tv leveren maar geen decoder. Een nieuwe klant krijgt deze wel volgens het vrouwtje aan de lijn. Dat ik geen alles erop en eraan recorder krijg snap ik maar het is toch van de zotte dat ik nu zelf moet betalen om weer (goed) gebruik te kunnen maken van hun dienst.
De decoder is altijd eigendom van de klant, niet van Ziggo. Buiten de garantietermijn moet je dus zelf voor vervanging zorgen, en dat is ook logisch. Een mobiele provider doet bijvoorbeeld niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:40:
[...]

Die waardes zien er prima uit. Ik denk dat er met je aansluiting en met je sigaal niets mis is. Dat kunnen we dus uitsluiten. Dan is het volgende onderdeel om te onderzoek de kabel van-naar je STB. En als die goed is, je STB zelf.
Ik heb het even nagekeken: in zijn postcodegebied zit SBS op 778mhz, en HBO op 786. Dicht bij elkaar dus, en ver van de eurodocsis streams. Het zou zomaar kunnen dat het AOP of de UMU gaar is, of de kabel slecht aangestript. De lagere frequenties (eurodocsis), zullen dan minder snel voor problemen zorgen dan de hogere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Timmert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:03:
[...]

De decoder is altijd eigendom van de klant, niet van Ziggo. Buiten de garantietermijn moet je dus zelf voor vervanging zorgen, en dat is ook logisch. Een mobiele provider doet bijvoorbeeld niet anders.
Dan is overstappen zo gebeurt. Als nieuwe klant krijg ik een decoder gratis (ook bij Ziggo). Als ik overstap zit ik ook een jaar lang vast aan een nieuwe provider dus als ze dat voorstelden was het mij ook prima maar een vaste klant niet hetzelfde bieden vind ik krom.

Mochten ze het niet geloven wat ik vast snap omdat veel mensen het verknallen door hier niet eerlijk over te zijn wil ik best die oude retour sturen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:18:
[...]

Dan is overstappen zo gebeurt. Als nieuwe klant krijg ik een decoder gratis (ook bij Ziggo). Als ik overstap zit ik ook een jaar lang vast aan een nieuwe provider dus als ze dat voorstelden was het mij ook prima maar een vaste klant niet hetzelfde bieden vind ik krom.

Mochten ze het niet geloven wat ik vast snap omdat veel mensen het verknallen door hier niet eerlijk over te zijn wil ik best die oude retour sturen.
Als jij wil overstappen naar een andere provider dan moet je dat vooral doen.
Ziggo (trouwens, geen enkele provider), is je verplicht een apparaat wat nota bene jouw eigendom is te vervangen als dit buiten de garantieperiode stuk gaat. Ziggo betaalt je TV of Radio toch ook niet als die er mee stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Timmert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:31:
[...]

Als jij wil overstappen naar een andere provider dan moet je dat vooral doen.
Ziggo (trouwens, geen enkele provider), is je verplicht een apparaat wat nota bene jouw eigendom is te vervangen als dit buiten de garantieperiode stuk gaat. Ziggo betaalt je TV of Radio toch ook niet als die er mee stoppen?
Zij kiezen ervoor dat er een gecodeerd signaal word geleverd. Dat ik geen mercedes krijg snap ik maar ik kan hun product niet gebruiken terwijl een nieuwe klant het gewoon aangeboden krijgt. Als ik naar glasvezel ga krijg ik zelfs meerdere decoders geleverd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:34:
[...]

Zij kiezen ervoor dat er een gecodeerd signaal word geleverd. Dat ik geen mercedes krijg snap ik maar ik kan hun product niet gebruiken terwijl een nieuwe klant het gewoon aangeboden krijgt. Als ik naar glasvezel ga krijg ik zelfs meerdere decoders geleverd.
Je kan gewoon analoog kijken hoor, geen enkel probleem.
En dat je bij glasvezel een decoder krijgt is heel leuk, maar die is en blijft eigendom van de provider. Net als bij (o.a.) KPN en Tele2. Een niet te vergelijken situatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Timmert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:35:
[...]

Je kan gewoon analoog kijken hoor, geen enkel probleem.
En dat je bij glasvezel een decoder krijgt is heel leuk, maar die is en blijft eigendom van de provider. Net als bij (o.a.) KPN en Tele2. Een niet te vergelijken situatie dus.
Dan geef mij de optie dat ie eigendom van Ziggo blijft, kan toch niet bepalen welk merk ik kies alleen het soort decoder. Jouw vergelijking raakt kant nog wal, ik dien al een tv te kopen voor hun dienst en dan moet ik ook nog een decoder gaan betalen. Analoog kijken als alternatief slaat natuurlijk nergens op want ze schrappen en hebben al een hoop zenders geschrapt van het analoge signaal. Ik ben notabene al jaren klant terwijl een nieuwe klant het gratis aangeboden krijgt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:56:
[...]
Dan geef mij de optie dat ie eigendom van Ziggo blijft, kan toch niet bepalen welk merk ik kies alleen het soort decoder. Jouw vergelijking raakt kant nog wal, ik dien al een tv te kopen voor hun dienst en dan moet ik ook nog een decoder gaan betalen. Analoog kijken als alternatief slaat natuurlijk nergens op want ze schrappen en hebben al een hoop zenders geschrapt van het analoge signaal. Ik ben notabene al jaren klant terwijl een nieuwe klant het gratis aangeboden krijgt.
Jij hebt, toen je een nieuwe klant was, toch ook gratis of met hoge korting een decoder gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Tsja, de keuze is natuurlijk aan jou, maar bedenk wel, dat als een provider de ontvangers in bruikleen levert enkel de 1e en heel soms de 2e ontvanger gratis levert en de rest van de ontvangers ongeveer 5 euro in de maand huur kosten.
Daarbij leveren de meeste providers de keuze of je HD wilt of niet, en of je wilt kunnen opnemen of niet.

Wat je wel kan proberen, Ziggo te bellen, en te zeggen: Hoi, ik krijg hier nu een aanbod van provider x, om over te stappen, wat kunnen jullie mij bieden om mij te behouden?

[ Voor 20% gewijzigd door RollieBollie op 02-04-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Timmert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:58:
[...]

Jij hebt, toen je een nieuwe klant was, toch ook gratis of met hoge korting een decoder gekregen?
Omdat je anders geen gebruik kunt maken van hun dienst.
RollieBollie schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:58:
Tsja, de keuze is natuurlijk aan jou, maar bedenk wel, dat als een provider de ontvangers in bruikleen levert enkel de 1e en heel soms de 2e ontvanger gratis levert en de rest van de ontvangers ongeveer 5 euro in de maand huur kosten.
Daarbij leveren de meeste providers de keuze of je HD wilt of niet, en of je wilt kunnen opnemen of niet.
Het komt er concreet op neer dat ik eerst moet opzeggen en dan weer lid moet worden om dit kostenloos te kunnen verhelpen. Als een vaste klant voel ik me dan behoorlijk benadeeld.

[ Voor 54% gewijzigd door JB op 02-04-2013 23:01 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Het komt er op neer, dat je tegen de huidige provider zegt: mijn huidige ontvanger is defect, ik krijg net een aanbod van een andere provider waar ik een ontvanger gratis krijg als ik overstap, willen jullie echt dat ik dit doe?

De meeste providers hebben dan wel in ene de mogelijkheid om je een aanbieding te doen.
Bijv, 3 maanden gratis je tv abonnement leveren, waardoor jij dan zelf geld bespaart en via bijv marktplaats of zo een eigen ontvanger kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:59:
[...]
Omdat je anders geen gebruik kunt maken van hun dienst.
Heel simpel gedacht kun je zonder TV, radio, telefoon of PC ook geen gebruik maken van hun dienst. En die krijg je ook niet van Ziggo cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
En hier, voor 25 euro heb je een 2e handsje: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:59:

Het komt er concreet op neer dat ik eerst moet opzeggen en dan weer lid moet worden om dit kostenloos te kunnen verhelpen. Als een vaste klant voel ik me dan behoorlijk benadeeld.
Als je even vanaf ongeveer pagina 60 van dit topic kijkt zal je zien dat er net als ik heel veel bestaande klanten alsnog een HD decoder gratis, een HD recorder voor € 49 of 6 maanden je pakket voor € 30 hebben gekregen.

Opzeggen en weer aanmelden is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Timmert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:07:
[...]

Heel simpel gedacht kun je zonder TV, radio, telefoon of PC ook geen gebruik maken van hun dienst. En die krijg je ook niet van Ziggo cadeau.
Ik heb ook nergens aangegeven dat ik het cadeau wil. Nogmaals ik weet niet of je aandelen hebt bij Ziggo maar ik vind het krom dat ik moeilijk en blufferig moet gaan doen om geholpen te worden terwijl een nieuwe klant deze decoder wel bij zijn pakket krijgt. Zo ga je niet om met vaste klanten. Indien het voor iedereen hetzelfde was oke, maar nu voel ik me zwaar benadeeld terwijl ik al jaren klant ben. Gaan roepen dat ik geen TV, radio enz staat hier los van en daar hoor je me ook niet over.

@RollieBollie en messed-up, ik zal nog eens gaan bellen maar het is jammer dat je weer zo moeilijk moet gaan doen. Ze kunnen zien hoelang we klant zijn en hebben nog nooit maar dan ook nooit last van ons gehad terwijl er 100en gaan bellen om op deze manier misbruik te maken van de situatie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
Het is ook nooit goed.

- Je kunt bij Ziggo zelf aparatuur kopen om aan te sluiten, dan gaat het na >2 jaar stuk. Zijn mensen boos op Ziggo omdat het niet werkt zonder een decoder.
- Bij KPN/Tele2/UPC moet je decoders huren, klagen mensen weer dat ze zo'n decoder moeten huren en niet zelf kunnen kiezen.

Je kunt wel klagen dat je al lang klant bent, maar moet Ziggo dan voor iedereen decoders gaan kopen en kosteloos vervangen als deze kapot gaan? Dan kun je beter overstappen naar bijv. KPN en een huur contructie nemen. Kun je ook daat meteen je mobiele abonnement afsluiten met een lease telefoon.

[ Voor 0% gewijzigd door jongetje op 03-04-2013 08:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:45:
Het is ook nooit goed.

- Je kunt bij Ziggo zelf aparatuur kopen om aan te sluiten, dan gaat het na >2 jaar stuk. Zijn mensen boos op Ziggo omdat het niet werkt zonder een decoder.
Nee een nieuwe klant krijgt deze decoder gratis. Een vaste klant die al zo lang er kabel bestaat, lid is van Ziggo, moet moeilijk gaan doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhunkOne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 18:18
@JB

dat "nieuwe" klanten het krijgen is niks meer dan logisch.
Er wordt al meerdere malen uitgelegd waarom jij het zelf moet gaan betalen.
1- decoder uit 2010 dus decoder buiten garantie periode (van de klant, niet ziggo).
2- jij bent geen nieuwe klant.

Had je beter opgelet op de site van ziggo zelf, dan had je kunnen zien dat een nieuwe klant kan kiezen welke voordeel hij wilt, m.a.w. het kan nog steeds zo zijn dat de klant zelf moet betalen voor een decoder: https://www.ziggo.nl/#producten/tv-internet/
Dus eigendom van de klant, maximale garantie 2 jaar....

Vindt het dan ook verassend dat je hier zo moeilijk over doet.
ipv van lopen dreigen tegeon over je mede tweakers dat je gaat overstappen omdat ziggo het niet levert (wat notabe buiten de garantieperiode valt!), waarom doe je het gewoon niet?

In de twee dagen dat jij nu hier hebt lopen posten, had je heel wat aanbiedingen van andere decoders kunnen vinden zoals op marktplaats en op de V&A op tweakers.

noch haan die kraait als jij overstapt. Doe je best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:52:
[...]
Nee een nieuwe klant krijgt deze decoder gratis. Een vaste klant die al zo lang er kabel bestaat, lid is van Ziggo, moet moeilijk gaan doen.
Ik begrijp wel wat je zegt, ik ben ook al jaren klant. Maar zo werkt het nu eenmaal, elk bedrijf trekt klanten met lokkertjes, gratis proefpakketje, gratis telefoon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het is niet zo dat je bij mobiele provider ook 'zomaar' een nieuw toestel krijgt omdat je al zo lang lid klant bij ze bent. Nope, daar betaal je (direct (sim-only met los toestel) of indirect (toestel 'gratis' bij je abo)) zelf voor.

[ Voor 70% gewijzigd door Hmmbob op 03-04-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Groentenboer schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:20:
Het is niet zo dat je bij mobiele provider ook 'zomaar' een nieuw toestel krijgt omdat je al zo lang lid klant bij ze bent. Nope, daar betaal je (direct (sim-only met los toestel) of indirect (toestel 'gratis' bij je abo)) zelf voor.
Jup maar dat zie ik als een TV die ik daarvoor aanschaf ;) een SIM kaart kan ik ook kostenloos swappen als ie stuk is.

Grappig hoe er tegenaan wordt gekeken hier :D

De zaak flessen mag wel doormiddel van dreigen met opzeggen om zo je decoder te krijgen maar gewoon eerlijk zijn en vragen om service is raar. Aparte gewaarwording. Ziggo zal er inderdaad niet om malen als ik naar een andere provider ga, maar daar gaat het niet om.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 03-04-2013 09:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:40
je had de eerste decoder toch al gratis? En als je graag zo een dezelfde terug wil, mag je de mijne wel overnemen voor € 49,-.....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ozzynator schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:55:
je had de eerste decoder toch al gratis? En als je graag zo een dezelfde terug wil, mag je de mijne wel overnemen voor € 49,-.....
Voor alleen de verzendkosten doe ik 't! :+

en dan niet stiekem een videorecorder opsturen hé!?

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 03-04-2013 09:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Diensten werken niet door stroomstoring
Er is een stroomstoring bij het energiebedrijf. Hierdoor zijn onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten op dit moment niet beschikbaar.
Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. Onze excuses voor het ongemak.
Status: onopgelost
Start: 3 april, 09.48 uur
Verwacht einde: voor 3 april, 16.30 uur
(Regio 7512)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:52:
[...]
Gewoon bellen en dreigen met opzeggen. Dat je achter je geld aan moet is al zo oud als de weg naar rome, en in feite natuurlijk terecht gezien het weggeven van geld geen gezond businessmodel is in de onze realiteit. :P Al zou het af en toe wel een mooie geste zijn een maand of twee mee te krijgen zonder de dreigen met opzeggen want dat is uiteindelijk ook maar een spelletje. Bij Ziggo weten ze ook wel dat je er niet op zit te wachten die sleur van een switch te doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:08:
[...]

Gewoon bellen en dreigen met opzeggen. Dat je achter je geld aan moet is al zo oud als de weg naar rome, en in feite natuurlijk terecht gezien het weggeven van geld geen gezond businessmodel is in de onze realiteit. :P Al zou het af en toe wel een mooie geste zijn een maand of twee mee te krijgen zonder de dreigen met opzeggen want dat is uiteindelijk ook maar een spelletje. Bij Ziggo weten ze ook wel dat je er niet op zit te wachten die sleur van een switcht te doorgaan.
Juist :) en al zou ik vervolgens een jaar lid moeten blijven om me van dienst te kunnen zijn, ook geen ramp want bij overstappen is dat ook zo :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort alles in één extra. Haal de snelheden keurig en tot op heden heel mooi stabiel, geen klachten daar.
Kom van XS4ALL af welke op mijn adres helaas geen stabiele VDSL lijn konden leveren zonder extreme penalties in de snelheid.

Installatie ging niet zonder kreunen of zuchten en uiteindelijk was het probleem gewoon dat ik van de eindversterker gekoppeld was. Duurde wel een week voordat er een (sympathiek, dat wel) mannetje naar kwam kijken, ik hoop niet dat dat indicatief is van de gemiddelde responstijd bij een storing want een week zonder alles zitten omdat er ergens een kabeltje los hangt zou ik niet echt vrolijk van worden. Had bij XS binnen een dag een mannetje op de stoep toen ik het eens nodig had.

Heb overigens ook een kwaaltje met SSH, als ik SSH naar mijn homeserver dropt de connectie na enkele minuten inactiviteit. Dit is nieuw sinds ik klant ben bij Ziggo. Is hier wat aan te doen? Het is geen ramp maar als ik in SSH werk heb ik het doorgaans wel open voor langere tijden en als hij dan steeds dropt is rete irritant. Kan in het modem geen settings vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
JB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:36:
[...]

De zaak flessen mag wel doormiddel van dreigen met opzeggen om zo je decoder te krijgen maar gewoon eerlijk zijn en vragen om service is raar. Aparte gewaarwording. Ziggo zal er inderdaad niet om malen als ik naar een andere provider ga, maar daar gaat het niet om.
Oh, maar wie zegt, dat het een gevalletje is "de zaak flessen mag wel doormiddel van dreigen met opzeggen"?
Jij zegt zelf al, dat je bij andere providers wel een ontvanger gratis krijgt, als je nieuwe klant wordt, oftewel, jij denkt al aan overstappen.
Als de huidige provider jou dus wilt behouden, moet die voor jou iets extra's doen, buiten de box gaan denken, en daar is een mooi woord voor, namelijk retentie.
Elke provider heeft een afdeling klantbehoud/retentie en deze afdeling kan vaak meer dan de normale medewerkers die je aan de lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 16:34
JB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:36:
Ziggo zal er inderdaad niet om malen als ik naar een andere provider ga, maar daar gaat het niet om.
Daar gaat juist alles om! Als jij wegloopt dan wordt Ziggo zwakker en de concurrent sterker, dat is de hele kern van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 16:47
Ben het wel met JB eens. Retentie kun je ook bewerkstelligen door gewoon al je klanten correct tegemoet te treden. Maar omdat ze kennelijk worden afgerekend op nieuwe klanten en/of het'op het nippertje' voorkomen van het weglopen van klanten, gaat het anders.

Het is gewoon vervelend dat je je als vijand, c.q. een zeurpiet moet opstellen om iets gedaan te krijgen. Misschien is dat commercieel gezien precies het doel voor het bedrijf (iedereen die niet zeurt kun je dan lekker uitpersen), maar uiteindelijk betaal je als bedrijf toch ergens de prijs voor zo'n klantbehandeling; je krijgt een heel calculerend publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Nou daar is UPC met zijn nieuwe pakketten:
http://www.upc.nl/pakketten/

http://www.nu.nl/internet...netsnelheid-200-mbps.html

In principe hoeft Ziggo natuurlijk niet snel te reageren aangezien je op de kabel toch niet kan kiezen tussen aanbieders.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennis-L op 03-04-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
Klopt, het zijn inderdaad geen concurrenten van elkaar, maar vaker volgen ze elkaar bij een verhoging van internet. Ben benieuwd met welke pakketten Ziggo gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:13:
Heb sinds kort alles in één extra. Haal de snelheden keurig en tot op heden heel mooi stabiel, geen klachten daar.
Kom van XS4ALL af welke op mijn adres helaas geen stabiele VDSL lijn konden leveren zonder extreme penalties in de snelheid.

Installatie ging niet zonder kreunen of zuchten en uiteindelijk was het probleem gewoon dat ik van de eindversterker gekoppeld was. Duurde wel een week voordat er een (sympathiek, dat wel) mannetje naar kwam kijken, ik hoop niet dat dat indicatief is van de gemiddelde responstijd bij een storing want een week zonder alles zitten omdat er ergens een kabeltje los hangt zou ik niet echt vrolijk van worden. Had bij XS binnen een dag een mannetje op de stoep toen ik het eens nodig had.

Heb overigens ook een kwaaltje met SSH, als ik SSH naar mijn homeserver dropt de connectie na enkele minuten inactiviteit. Dit is nieuw sinds ik klant ben bij Ziggo. Is hier wat aan te doen? Het is geen ramp maar als ik in SSH werk heb ik het doorgaans wel open voor langere tijden en als hij dan steeds dropt is rete irritant. Kan in het modem geen settings vinden.
Heb ik eerder over gelezen, het probleem was iets met keep-alive verbindingen en heeft idd met het modem te maken.

Ik geloof niet dat daar een oplossing voor was, maar wel workarounds die je SSH-verbinding actief houden.

Tijd terug dat ik erover las dus meer precieze info heb ik niet, maar hiermee kan je hopelijk zelf iets vinden. :) (laat het weten als je iets gevonden hebt, kan ook voor andere tweakers nuttig zijn :))
Terpen Tijn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:53:
Het is gewoon vervelend dat je je als vijand, c.q. een zeurpiet moet opstellen om iets gedaan te krijgen. Misschien is dat commercieel gezien precies het doel voor het bedrijf (iedereen die niet zeurt kun je dan lekker uitpersen), maar uiteindelijk betaal je als bedrijf toch ergens de prijs voor zo'n klantbehandeling; je krijgt een heel calculerend publiek.
Nouja, uitpersen. Dan ga je er vanuit dat de winstmarge bij normale klanten exorbitant hoog is en dat zal vermoedelijk ook wel weer meevallen.

Als Ziggo alle klanten iedere 2 jaar standaard een nieuwe ontvanger op zou sturen dan zal òf alle winst verdampen of zelfs verlies worden, is er geen geld meer voor investeringen en kan Ziggo aan mensen die zeggen over te willen stappen ook geen aanbod meer doen.

Als JB nu de afdeling "opzeggen" van Ziggo zou bellen en zegt "tsja, mijn decoder is stuk, en als ik overstap naar KPN dan krijg ik gratis een nieuwe, dus" (en daar is geen woord aan gelogen) dan laat de callcentermedewerker hem waarschijnlijk niet eens zijn zin afmaken en zal een decoder of recorder aanbieden voor de retentieprijs. Alle partijen tevree.

Deze praktijken zijn trouwens toch ook gewoon standaard, overal. 10 euro korting bij je eerste bestelling, een gratis stripalbum of wekkerradio voor nieuwe abonnees van de Donald Duck, eerste 6 weken gratis als je een krant neemt, mobiele telefoon met korting bij een nieuw telefoonabo.

En bij allen is het ook zo dat als je daarna gewoon klant blijft je geen cadeau's meer krijgt, maar wel als je kiest voor opzeggen en opnieuw aansluiten. Vooral bij mobiele telefoons is dat populair, maar dit doen bijna alle bedrijven. Kwestie van nieuwe klanten te proberen aan te trekken, en het werkt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken terug is hier mijn Cisco modem vervangen voor een Ubee modem omdat ik snelheidsproblemen had. Achteraf bleek het om een capaciteitsprobleem te gaan, dit is inmiddels verholpen.

Helaas heeft mijn Ubee een nasty probleem, dat als ik een dagje heb gedownload, het modem aan het eind van de dag nog maar 50% van de snelheid levert, ik moet dan het modem herstarten om de 120 Mb weer te halen.

Gelukkig had mijn vaste contact bij Ziggo in de gaten dat het probleem door het modem wordt veroorzaakt, en heeft besloten om mij gister weer een Cisco modem toe te sturen. Deze zou ik eind deze week moeten ontvangen. Hij gaat mij volgende week weer terug bellen om het probleem verder te evalueren.

Wat mij betreft heb ik tot nu toe een heel prettig contact gehad met Ziggo. Ik werd de afgelopen weken iedere 2 dagen gebeld om de problemen te evalueren. Zo hoort het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
Had ook nieuwe decoder geregeld via de helpdesk voor 49 euro.

Heb echter geen Humax ontvangen maar de Samsung SMT-C7140B.

Mensen hier ervaring mee?

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:15

MsG

Forumzwerver

Ik heb sindskort bijna dagelijks, of in elk geval meerdere keren per week dat het Cisco-modem soort van blijft hangen en het internet ook niet werkt. Het gebeurt naar mijn idee random. Als ik dan naar de web-interface ga kom ik meteen bij de Ziggologinpagina, maar zodra ik daarop inlog blijft hij steken op de statuspagina, die verschijnt maar niet. Daarna herstart hij zichzelf, althans daar lijkt het op en komt er weer signaal en doet hij het weer. Maar zolang ik deze procedure niet trigger door even naar de webinterface te gaan in de browser blijft hij gewoon steken zonder dat internet werkt. irritant met je telefoon, want die pakt wel gewoon de wifi-verbinding, maar je krijgt dan vervolgens niks binnen qua meldingen en whatsapp e.d. omdat de wifi geen verbinding heeft met internet. Meer mensen die dit probleem hebben met de Cisco?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhunkOne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 18:18
@MonoSodiumGlutamate... :P

nee, absoluut geen problemen.
sterker nog, ik heb achter de cisco een wifi-N router hangen die puur als wifi range extender (bagger wifi signaal op 1ste en tweede verdieping door muren en pijpleidingen).

is het niet beter om contact te nemen met Ziggo voor een vervangende modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mr Double B schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:50:
Had ook nieuwe decoder geregeld via de helpdesk voor 49 euro.

Heb echter geen Humax ontvangen maar de Samsung SMT-C7140B.

Mensen hier ervaring mee?
Nog geen ervaring mee, ik weet wel dat Ziggo deze gaat leveren (of kennelijk al levert) ipv de Humax 5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:48:
[...]

Heb ik eerder over gelezen, het probleem was iets met keep-alive verbindingen en heeft idd met het modem te maken.

Ik geloof niet dat daar een oplossing voor was, maar wel workarounds die je SSH-verbinding actief houden.

Tijd terug dat ik erover las dus meer precieze info heb ik niet, maar hiermee kan je hopelijk zelf iets vinden. :) (laat het weten als je iets gevonden hebt, kan ook voor andere tweakers nuttig zijn :))

[...]
Mjah in Putty kan je bij Connections een keep alive timer instellen, dat moet je dan niet vergeten als je iets gaat doen. :P Denk dat je dat bedoeld met workaround.
Eleganter is als je het modem gewoon kan vertellen dat die timeout langer moet zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 08-10 16:45
Timmert schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:00:
[...]

Nog geen ervaring mee, ik weet wel dat Ziggo deze gaat leveren (of kennelijk al levert) ipv de Humax 5200.
Ding heeft wat weg van de Horizon box.. Zou deze ook weer de retourband gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hij werkt op dezelfde manier als de Humax, dus dmv een ethernet danwel WiFi verbinding.
Binnenkort weet ik er meer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
Collega van me heeft gisteren ook een Samsung gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
Ah krijg ook nog een gratis wifi dongel voor de Samsung in het starter pakket. Niet eens gezien eerst omdatdaar normaal alleen een kaart inzit

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mijn zwager krijgt het maar niet voor elkaar om de recorder te ontvangen voor 49,-
Een voordeel, kwam er wel achter dat hij AIE Extra had beetje overdreven voor zo'n digibeet, gaat hem een 10tje opleveren p/m :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Untouchablezz20 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:08:
Klopt, het zijn inderdaad geen concurrenten van elkaar, maar vaker volgen ze elkaar bij een verhoging van internet. Ben benieuwd met welke pakketten Ziggo gaat komen.
Er zijn jongsleden diverse meldingen geweest hier van Ziggo klanten die tijdelijk veel hogere snelheden haalde dat normaal. Dat zijn vermoed ik de voorbodes dat eerdaags Ziggo ook met hogere snelheden zal gaan komen. Ik gok op aie op 150mb down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:12:
[...]

Er zijn jongsleden diverse meldingen geweest hier van Ziggo klanten die tijdelijk veel hogere snelheden haalde dat normaal. Dat zijn vermoed ik de voorbodes dat eerdaags Ziggo ook met hogere snelheden zal gaan komen. Ik gok op aie op 150mb down.
Dan liever 20mbit up, down 120 is welprima genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
20 mbit zou inderdaad fijn zijn, of zelfs meer is uiteraard welkom. Maar ik heb het gevoel dat er iets gaat komen als 150/15. Zou natuurlijk ontzettend teleurstellend zijn! Het is dus nog even gissen. Volgens de ziggo medewerker op dit forum, zijn ze aan het testen tot eind April. Beetje vreemd want volgens een persbericht van 2011, was ziggo al aan het testen met 240 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 08-10 16:45
Het netwerk van Ziggo en UPC is ook dermate groot dat een hogere upload volgens mij ook niet goed mogelijk is.. Hier in Harderwijk hebben ze 100/100 op de kabel en dat is met weinig klanten al een groot probleem qua upload, aardig wat wijken met performanceproblemen helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:24
tha_bulldog schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:35:
Het netwerk van Ziggo en UPC is ook dermate groot dat een hogere upload volgens mij ook niet goed mogelijk is.. Hier in Harderwijk hebben ze 100/100 op de kabel en dat is met weinig klanten al een groot probleem qua upload, aardig wat wijken met performanceproblemen helaas :)
Er zijn inderdaad al een paar lokale kabelboeren die symmetrische verbindingen leveren. Echter, het feit dat ze kleiner zijn veranderd niets aan het feit dat het mogelijk is. Ook de kleine kabelboeren hebben hun netwerk in segmenten opgedeeld, net als Ziggo en UPC. Het kan best zo zijn dat deze segmenten inmiddels wat kleiner zijn om hogere snelheden te kunnen leveren, maar de grote providers zouden hetzelfde kunnen doen.

Echer, zoals wel vaker hier gezegd, de lage uploadfrequenties zijn een stuk gevoeliger. Het is geen kwestie van 'zomaar' even wat extra upload kanalen aanzetten. Desalniettemin kunnen de grote kabelproviders precies hetzelfde bereiken als de lokale: de investeringskosten zijn hoger omdat hun netwerk groter is, maar ze hebben ook veel meer klanten (en dus veel meer inkomsten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
net ziggo aan de lijn gehad, kreeg via via namelijk door dat ze nieuwe wifi modems aan uitdelen zijn, voor bestaande klanten, zoals gewoonlijk zijn deze 'toevallig' op maar de nieuwe klanten krijgen ze wel gewoon ...

dus even laten doorverbinden naar retentie en binnen 5 minuten kreeg ik gratis een nieuwe modem, hoezo ze zijn op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:22:
net ziggo aan de lijn gehad, kreeg via via namelijk door dat ze nieuwe wifi modems aan uitdelen zijn, voor bestaande klanten, zoals gewoonlijk zijn deze 'toevallig' op maar de nieuwe klanten krijgen ze wel gewoon ...

dus even laten doorverbinden naar retentie en binnen 5 minuten kreeg ik gratis een nieuwe modem, hoezo ze zijn op :)
Weet je ook welke nieuwe modem je nu krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
dat kunnen ze niet zeggen, wordt de cisco 3925 of de ubee nog iets, heb liever de cisco maar dat kunnen hun blijkbaar niet beslissen ...

op de technische dienst deden ze er wel moeilijk over, heb me laten doorverbinden naar Retentie, enigste wat ik daar moest zeggen was, 'nieuwe klanten krijgen wel, maar bestaande niet, houd in dat jullie nog genoeg hebben dus stuur maar een nieuwe modem gratis op'.. niet eens dreigen met opzeggen of iets anders, was echt snel geregeld

[ Voor 55% gewijzigd door Razenko op 05-04-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Mijn broer heeft een ziggo wifi modem. Deze zou ik in bridge mode willen laten zetten omdat hij een eigen router gebruikt en twee maal port forwards instellen is maar lastig. Maar werkt de voip van ziggo dan nog?
Ik heb in dit forum gezocht en op google gezocht, maar ik krijg alleen maar info over mensen die voipbuster willen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:47
wortelsoft schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:33:
Mijn broer heeft een ziggo wifi modem. Deze zou ik in bridge mode willen laten zetten omdat hij een eigen router gebruikt en twee maal port forwards instellen is maar lastig. Maar werkt de voip van ziggo dan nog?
Ja, geen probleem. Schrijf ik uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Bedankt! Dan ga ik hem dat aanraden om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:40:
dat kunnen ze niet zeggen, wordt de cisco 3925 of de ubee nog iets, heb liever de cisco maar dat kunnen hun blijkbaar niet beslissen ...

op de technische dienst deden ze er wel moeilijk over, heb me laten doorverbinden naar Retentie, enigste wat ik daar moest zeggen was, 'nieuwe klanten krijgen wel, maar bestaande niet, houd in dat jullie nog genoeg hebben dus stuur maar een nieuwe modem gratis op'.. niet eens dreigen met opzeggen of iets anders, was echt snel geregeld
Heb je een specifieke reden waarom je de Cisco variant zou willen? Ik heb die Ubee hier staan en heb opzich weinig te klagen behalve een SSH timeout die ik tamelijk irritant vind en er niet uit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot een paar weken geleden had ik een Cisco EPC3925. Door aanhoudende problemen met mijn verbinding, besloot een monteur dit modem te swappen voor een Ubee modem.

So far so good, maar de snelheidsproblemen waren niet verholpen. Uiteindelijk bleek het om een capaciteitsprobleem te zijn. Dit hebben ze uiteindelijk verholpen. Toen begon de rest van het gezeur, het Ubee modem gaf na ongeveer 2 dagen uptime nog maar 50% van de geadverteerde snelheid door. Na een reboot werkte alles weer zoals het hoorde.

Inmiddels heb ik weer een Cisco modem staan, na dat een NOC medewerker constateerde dat de problemen werden veroorzaakt door het Ubee modem. Conclusie: het Ubee modem is en blijft verre van perfect. Ik zeg niet dat het Cisco modem perfect is, maar in ieder geval een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Voor de mensen die de HD-Recorder hebben gekocht terwijl ze al abonnee waren. Hoelang duurde het tot deze verzonden was? En werkt deze actie nog steeds?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 06-04-2013 22:35 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
De nieuwe decoder (in mijn geval de 5200C) was na iets meer dan een week na telefonisch contact binnen. Of de "actie" nog steeds werkt weet ik niet. Een collega van me heeft het anderhalve week geleden nog voor elkaar gekregen. Hij heeft een Samsung gekregen, binnen een week.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 06-04-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerst.man
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Heb zowel het Ubee modem (problemen) als het Cisco router gehad. Cisco werkt ook niet geweldig en ligt er af en toe uit. Enige voordeel van het Cisco router is is dat je die op afstand kunt herstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 17:03

ThaHandy

Discovery Channel

Ik heb ook die recorder kunnen regelen voor mijn pa. alleen niet gechecked of het om de humax 5200 ging. paar dagen later kreeg i een samsung :-( oh well, hij kan nu opnemen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
MsG schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:28:
Ik heb sindskort bijna dagelijks, of in elk geval meerdere keren per week dat het Cisco-modem soort van blijft hangen en het internet ook niet werkt. Het gebeurt naar mijn idee random. Als ik dan naar de web-interface ga kom ik meteen bij de Ziggologinpagina, maar zodra ik daarop inlog blijft hij steken op de statuspagina, die verschijnt maar niet. Daarna herstart hij zichzelf, althans daar lijkt het op en komt er weer signaal en doet hij het weer. Maar zolang ik deze procedure niet trigger door even naar de webinterface te gaan in de browser blijft hij gewoon steken zonder dat internet werkt. irritant met je telefoon, want die pakt wel gewoon de wifi-verbinding, maar je krijgt dan vervolgens niks binnen qua meldingen en whatsapp e.d. omdat de wifi geen verbinding heeft met internet. Meer mensen die dit probleem hebben met de Cisco?
Even Ziggo bellen en vragen of ze je router in het modem kunnen resetten naar defaults. Indien dat niet helpt wordt het een monteur....

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:33:
Conclusie: het Ubee modem is en blijft verre van perfect.
Helemaal mee eens! Zodra ik mijn Synology NAS aanzet, gaat mijn Ubee modem een eigen leven leiden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de ubee in bridge modus en een eigen router werkt het hier prima met synology nasjes en ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:16:
met de ubee in bridge modus en een eigen router werkt het hier prima met synology nasjes en ziggo.
Hoe weet je dat zo zeker? Had je voorheen problemen met je Ubee modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Heb hier met een ubee modem ook geen enkel probleem met synology nas. Kan er via lan en internet prima in komen. Ook werken alle services prima, VPN etc etc etc.

Heb nooit een nieuwe modem gehad, sinds februari 2011 klant Ai1Extra

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:45
Weten jullie hoe die 6 maanden voor 30 euro precies in zijn werk gaat bij Ziggo? Mijn zusje heeft een appartementje en ik zat te kijken naar Alles in 1 basis, alleen bij plus krijg je er gratis een monteur bij wat altijd makkelijk is...

Zou je gewoon eerst plus kunnen nemen en dan binnen die 6 maanden hem al terug kunnen zetten naar basis? Ik kan hier thuis namelijk alles per maand wijzigen

Dit zijn de enige voorwaarden die ik kan vinden over de actie zo snel...
Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar. Deze aanbieding is geldig tot 1 april 2013 en zolang de voorraad strekt. Zij is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen. Uw Alles-in-1-abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo-account.

[ Voor 37% gewijzigd door nooberke op 07-04-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik als resultaat als mijn NAS (Synology) aanstaat.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img802/8353/ubeemodemnas.png

Mijn modem (192.168.1.1) is een Ubee EVW3200. Zodra ik een truukje uithaal (switchen van DHCP -> Static IP en andersom), dan werkt het weer normaal tot ik mijn NAS uitzet.

Een andere gebruiker in dit forum heeft dit ook.

Exile1043 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 02:00
Hallo got

sinds een aantal dagen is het internet bij mij thuis gigantisch traag. Thuis hebben we AiE Plus met een ubee modem. De Ubee modem is aangesloten op de thuisrouter.

Het internet is sinds de start van de problemen niet sneller geweest dan 6 Mbit/s up en down (normaal is de afgelopen dagen 2 Mbit/s up en 5 Mbit/s down). Zodra het internet helemaal wegvalt (wat ongeveer elke kwartier minimaal eenmaal gebeurd) is er al een routerreset geweest, dit loste niks op. Toen is er een modemreset gedaan, toen was het internet weer voor 10 minuten naar de 6 Mbit/s up en down, en daarna begint het weer opnieuw.

Ondertussen is het vermoeden dat de modem defect is, weet iemand hoe we dit goed na kunnen gaan?

mvg

Zoek34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Laat Ziggo er van afstand naar kijken. Helpdesk bellen, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaantje123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:38:
Dit heb ik als resultaat als mijn NAS (Synology) aanstaat.

Mijn modem (192.168.1.1) is een Ubee EVW3200. Zodra ik een truukje uithaal (switchen van DHCP -> Static IP en andersom), dan werkt het weer normaal tot ik mijn NAS uitzet.

Een andere gebruiker in dit forum heeft dit ook.

Exile1043 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
Had precies hetzelfde met mijn server afgelopen week.
Dacht eerst dat het aan ziggo lag, maar dit bleek later te worden veroorzaakt door plex.
Misschien dat het je iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic zie ik geregeld voorbijkomen dat gebruikers hun modem in bridge modus laten zetten. Is dit puur voor het gebruik van de eigen router of zitten er voordelen aan (afgezien van het naar eigen wensen alles instellen)?

Ik heb zelf de Ubee EVW3200 en heb voor de PC een wireless ontvanger van Cisco die hier prima mee lijkt te werken (ik heb hem dit weekend geïnstalleerd). Hierdoor lijkt onze oude router van Cisco ineens overbodig geworden en zouden we deze evt. nog kunnen doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het voordeel van het in bridge zetten van je modem is dat je je eigen router kan gebruiken*. Voor de meeste 'standaard' gebruikers zal de ingebouwde router rpima voldoen. Voor de gebruikers die meer geavanceerde instellingen willen wijzigen is de ingebouwde router door Ziggo te ver beperkt, waardoor een eigen router fijner werkt.

Daarnaast kan het zo zijn dat je modem op een onhandige locatie hangt om als Wifi-hotspot te dienen, waar je je eigen router met een kabeltje op een betere plek kan leggen. Niet zelden hangt het modem in een hoekje naast de TV aansluiting aan de voorzijde van het huis, waardoor de ontvangst in de rest van het huis slechter is. Met een eigen router heb je meer plaatsingsvrijheid.

*= in feite kan dat ook zonder bridge, maar dat is niet aan te raden vanwege dubbele NAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus een Cisco EPC3925 staan in bridge mode, met daar achter een TP-Link TL-WDR4900 waar OpenWRT op draait.

Ik zou niet anders meer willen, dit draait gewoon super stabiel, en heb volledige controle over m'n netwerk. Heb zo bijvoorbeeld ook een IPv6 tunnel via Tunnelbroker.net lopen, handig zo lang Ziggo nog geen native IPv6 levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 10:10
nooberke schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:23:
Weten jullie hoe die 6 maanden voor 30 euro precies in zijn werk gaat bij Ziggo? Mijn zusje heeft een appartementje en ik zat te kijken naar Alles in 1 basis, alleen bij plus krijg je er gratis een monteur bij wat altijd makkelijk is...

Zou je gewoon eerst plus kunnen nemen en dan binnen die 6 maanden hem al terug kunnen zetten naar basis? Ik kan hier thuis namelijk alles per maand wijzigen

Dit zijn de enige voorwaarden die ik kan vinden over de actie zo snel...

[...]
Dit kun je beter even bij de KS navragen. Zoals ik het zie, mag er pas na een jaar gewijzigd worden.

Ik gebruik op mijn Ubee wel de wifi voor een 5GHz netwerk en heb er nog een routerje aanhangen op 2.4GHz voor de apparaten die niet op 5GHz willen draaien. Scheelt 15 mbit op de downloadsnelheid van mijn laptop op 5GHz. Printer kan echter alleen op 2.4.... :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Gadgeteer op 08-04-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adriaantje123 schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:43:
[...]

Had precies hetzelfde met mijn server afgelopen week.
Dacht eerst dat het aan ziggo lag, maar dit bleek later te worden veroorzaakt door plex.
Misschien dat het je iets helpt.
Heb net Plex Media Server uitgezet en de pings zien er weer normaal uit. Maak je gebruik van Plex Media Server? Zo ja, hoe heb je dit probleem verholpen? Wil namelijk gebruik blijven maken van Plex Media Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaantje123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:02:
[...]

Heb net Plex Media Server uitgezet en de pings zien er weer normaal uit. Maak je gebruik van Plex Media Server? Zo ja, hoe heb je dit probleem verholpen? Wil namelijk gebruik blijven maken van Plex Media Server.
Ik maak zelf vrij weinig gebruik van plex, mijn 'oplossing' is dan ook om plex alleen te draaien als ik het nodig heb. Ik heb zo'n vermoeden dat plex icm met de Ubee EVW3200 niet echt lekker werkt. ik kan namelijk ook vanuit plex niet inloggen om mijn server te publishen. (soortgelijk probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52
Er is weer een nieuwe test voor wifi-modems, had me aangemeld vanuit het panel en ben geselecteerd. Erg benieuwd of het nieuwe modem een verbetering van de Ubee zal bieden op het gebied van wifi. Ze beloven een snellere en stabielere verbinding, wat ik op zich kan gebruiken. Want het modem moet helaas in de meterkast staan, waardoor het signaal door 1 a 2 dikke muren moet voordat het in de woonkamer is en ik merk dat het toch wel af en toe wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:26:
Er is weer een nieuwe test voor wifi-modems, had me aangemeld vanuit het panel en ben geselecteerd. Erg benieuwd of het nieuwe modem een verbetering van de Ubee zal bieden op het gebied van wifi. Ze beloven een snellere en stabielere verbinding, wat ik op zich kan gebruiken. Want het modem moet helaas in de meterkast staan, waardoor het signaal door 1 a 2 dikke muren moet voordat het in de woonkamer is en ik merk dat het toch wel af en toe wegvalt.
Volgens mij zijn de regels omtrend wifi gewoon te streng en is dat niet zozeer een probleem met de hardware, ik heb nog nooit een router gezien die indruk wist te wekken met signaal sterkte. Goedkoop of duurder.

Denk dat een repeater beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Er wordt hevig geadverteerd met 23 HD zenders, en ik was nieuwsgierig naar welke zenders dit dan zijn. Ik kom dan op de volgende pagina uit:

https://www.ziggo.nl/#pro...n/vergelijk-abonnementen/

Inderdaad, 23 HD zenders genoemd, maar twee keer dezelfde zender, namelijk MTV Live HD. Dit kanaal niet dubbel mee rekenend, kom ik op 22 HD zenders uit. Waar haalt men dan die geadverteerde 23 HD zenders vandaan? Ik zal ze zo wel even bellen, maar ik dacht misschien weet hier iemand wat het 23e HD kanaal is.

https://www.ziggo.nl/#pro...ie-abonnementen/tv-extra/

Via bovenstaande pagina adverteerd men ook met 23 HD zenders, maar ik zie maar 22 zenders wanneer ik onder HD kijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Royeboi op 08-04-2013 19:44 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:36
The__Virus schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:26:
Vanuit welk panel? Ik ben ook lid van het ziggo panel en mag alleen paar keer per jaar wat vragen beantwoorden. Heb geen mail voorbij zien komen voor een inschrijving voor het testen van een nieuw wifi modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Royeboi schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:43:
Er wordt hevig geadverteerd met 23 HD zenders, en ik was nieuwsgierig naar welke zenders dit dan zijn. Ik kom dan op de volgende pagina uit:

https://www.ziggo.nl/#pro...n/vergelijk-abonnementen/

Inderdaad, 23 HD zenders genoemd, maar twee keer dezelfde zender, namelijk MTV Live HD. Dit kanaal niet dubbel mee rekenend, kom ik op 22 HD zenders uit. Waar haalt men dan die geadverteerde 23 HD zenders vandaan? Ik zal ze zo wel even bellen, maar ik dacht misschien weet hier iemand wat het 23e HD kanaal is.

https://www.ziggo.nl/#pro...ie-abonnementen/tv-extra/

Via bovenstaande pagina adverteerd men ook met 23 HD zenders, maar ik zie maar 22 zenders wanneer ik onder HD kijk.
Tot voor kort hadden we ook BBC HD, ik denk dat de reclame dan ook nog niet aangepast is.

Heel flauw zouden ze Comedy Central/Kindernet als twee zenders kunnen tellen, maar op Kindernet komt volgens mij niets in HD.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 08-04-2013 19:49 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:48:
[...]

Tot voor kort hadden we ook BBC HD, ik denk dat de reclame dan ook nog niet aangepast is.

Heel flauw zouden ze Comedy Central/Kindernet als twee zenders kunnen tellen, maar op Kindernet komt volgens mij niets in HD.
Ah, ik zie het inderdaad. http://www.totaaltv.nl/ni...HD,_begin_BBC_Two_HD.html
Voorlopig dus geen BBC HD in het zenderpakket, maar blijkbaar nog wel adverteren op de site met ''23 HD zenders''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:53:
Het voordeel van het in bridge zetten van je modem is dat je je eigen router kan gebruiken*. Voor de meeste 'standaard' gebruikers zal de ingebouwde router rpima voldoen. Voor de gebruikers die meer geavanceerde instellingen willen wijzigen is de ingebouwde router door Ziggo te ver beperkt, waardoor een eigen router fijner werkt.

Daarnaast kan het zo zijn dat je modem op een onhandige locatie hangt om als Wifi-hotspot te dienen, waar je je eigen router met een kabeltje op een betere plek kan leggen. Niet zelden hangt het modem in een hoekje naast de TV aansluiting aan de voorzijde van het huis, waardoor de ontvangst in de rest van het huis slechter is. Met een eigen router heb je meer plaatsingsvrijheid.

*= in feite kan dat ook zonder bridge, maar dat is niet aan te raden vanwege dubbele NAT
Bedankt voor de reacties, Jeffrey en Groentenboer. Ik denk dat ik meer een standaardgebruiker ben, maar de plaatsing van het modem is inderdaad ook nog wel een ding. Op dit moment staat hij in de meterkast, maar het alternatief is in een hoekje van de woonkamer (incl. gat boren voor de bekabeling). Er zit dus op dit moment 1 muur tussen, wat wellicht ook gevolgen heeft voor de ontvangst van het draadloze signaal.

Ik moet er in ieder geval nog een beslissing over nemen, want ik zit daarnaast nog met het probleem van het willen aanleggen van een bedrade verbinding naar de consoles zonder dat er tig meter aan kabels door de woonkamer ligt of via het plafond loopt.

offtopic:
Ik zag NAT staan en kreeg meteen flashbacks naar NAT Type 3, waar ik in de vorige woning mee te kampen had. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:40
Royeboi schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:06:
[...]

Ah, ik zie het inderdaad. http://www.totaaltv.nl/ni...HD,_begin_BBC_Two_HD.html
Voorlopig dus geen BBC HD in het zenderpakket, maar blijkbaar nog wel adverteren op de site met ''23 HD zenders''.
En nu, paniek of zo? :)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Nee hoor, het pakket heb ik al maar ik ging er vanuit dat ik iets over het hoofd zag. Heb al een tijdje de HD zenders maar al lang niet meer gekeken naar het aantal en of er veranderingen in zijn. Meestal is het zo dat als er iets geadverteerd wordt, dit dan ook waargemaakt moet worden. Ziggo neemt het niet zo nauw met een kanaal meer of minder blijkbaar. Het is voor mij persoonlijk geen probleem aangezien ik toch al weinig tv kijk. En ik vind het bijzonder dat Ziggo niet de moeite neemt om aantallen aan te passen wanneer een bepaalde zender helemaal niet in HD beschikbaar is. Snap best dat er foutjes op de site kunnen staan, dat is onmogelijk 100% uit te sluiten, maar het lijkt me een kleine moeite om de paar verkooppagina's aan te passen om zo (toekomstige) klanten van correcte informatie te voorzien. Lijkt me redelijk logisch dat als je als klant via internet een pakket wilt bestellen en 23 HD zenders ziet staan, je deze dan ook krijgt.

Overigens heb ik het al gemeld bij Ziggo, maar dat mag ook niet baten. Zo belangrijk is het ook niet, maar het staat zo slordig en ook een beetje laconiek dat de melding dus schijnbaar niet terecht komt bij degene die het binnen 5 seconden kan aanpassen.

Ze zullen binnenkort vast een vervangend BBC HD kanaal introduceren als zijnde groots nieuws dat er een extra HD kanaal is ''bijgekomen''. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Royeboi op 10-04-2013 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Naast het in bridge zetten van het modem kun je trouwens ook een router kopen en daarop de DHCP uitschakelen, dan heb je in feite een switch in plaats van een router, maar dat werkt hier eigenlijk heel erg goed. Alleen stopt het modem eens in de zoveel tijd (meestal 2 - 3 maanden) met IP-adressen uitdelen, maar niets wat een reboot niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu zakelijk Ziggo en het loont soms wel om te verlengen. Ik heb nu 3 maanden gratis gehad en 2 maanden TV Extra gratis voor 1 jaar contract. Netjes van ze. Ok ben wel in de maand rond de € 130 kwijt dus dit voordeel is gewoon leuk. Scheelt weer in mijn geval € 250. Maar ik haal altijd rond de 120 Mbit maar vraag mij af wanneer ze weer eens leuk gaan upgraden. Ik ben er klaar voor en nu zij nog. Ik heb nog een aantal klanten hetzelfde gedaan en scheelt weer want dan is Ziggo toch weer iets goedkoper. Dus misschien een tip wie het niet heeft gedaan, probeer te verlengen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 22:34
Verlengen werkt volgens mij niet zo bij de consumenten afdeling. Je contract blijft gewoon lopen tot je het opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:07
Zojuist overgestapt van Telfort 20mb adsl naar Ziggo 40mb kabel.

Ik heb het Ubee modem geleverd gekregen, en de eerste speedtest via Wifi (2010 Asus notebook met intel i3 en Wifi-N) valt me enorm tegen. De verbinding schommeld sterk tussen de 1.4mb per seconden naar 1.9mb als ik een 100mb file van speedtest.bbned.nl download.
Met mijn Telfort modem haal ik altijd 2.2mb strak! En dat was omdat de koperlijn niet meer trok

Ubee modem waardes lijken binnen de in de startpost genoemde kaders te vallen.
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 178000000 Hz 3.0 dBmV 42.5 dB
2 Locked QAM256 186000000 Hz 2.4 dBmV 42.2 dB
3 Locked QAM256 194000000 Hz 1.6 dBmV 41.9 dB
4 Locked QAM256 202000000 Hz 1.2 dBmV 41.9 dB
5 Locked QAM256 210000000 Hz 2.7 dBmV 42.5 dB
6 Locked QAM256 218000000 Hz 2.7 dBmV 42.5 dB
7 Locked QAM256 226000000 Hz 2.0 dBmV 42.5 dB
8 Locked QAM256 234000000 Hz 0.9 dBmV 41.9 dB

Wat kan dit zijn? Baal hier wel van! Ziggo levert niet de snelheid die ze beloven.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Stinger_Ventura schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:17:
Wat kan dit zijn? Baal hier wel van! Ziggo levert niet de snelheid die ze beloven.
Probeer eerst eens bedraad. Wireless is zo ie zo geen garantie om je snelheid te halen. Zeker niet met de Ziggo modem-router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En wat zegt http://speedtest.ziggo.nl? Dan test je op het netwerk van Ziggo, niet de rest. En dit soort tijdstippen is ook niet het beste moment om te testen, dat kun je beter 's nachts of 's morgens doen.

En altijd bedraad testen, WIFI is niet betrouwbaar genoeg voor speedtest dingen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:07
jongetje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:20:
[...]

Probeer eerst eens bedraad. Wireless is zo ie zo geen garantie om je snelheid te halen. Zeker niet met de Ziggo modem-router
Okay! Schaamrood op de kaken :-)

Heb net bedraad test en dat was 4,6 tot 4,8 mb per seconden, en op Wifi zat ik er 2 meter van het modem. Dus het moest iets zijn in de Wifi verbinding.......
Op 50cm van mijn notebook staat een camara-baby-phone op 2.4ghz... Haal nu down strak 4.5mb over wifi.

Thank god :)

American Express vraagbaak

Pagina: 1 ... 21 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]