Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij gaat alleen de communicatie over wat je wilt zien via de lan. Het beeld zelf komt volgens mij binnen via een dvb-c stream.

edit: Zie ook de uitleg hier nieuws: Ziggo komt met clouddienst voor interactieve kabeltelevisie

[ Voor 45% gewijzigd door job op 26-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
@job: dat klopt helemaal wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:08:
Meer mensen in de regio Zoetermeer/Den Haag die last hebben van hele hoge latency's? Loopt bij mij op naar 600-800ms. Als ie er al niet uit ligt..
Ik heb hier ook last van. Ik kan geen spel meer opstarten zonder te dc'en extreem schommelende ping. Volgens ziggo is er natuurlijk niets aan het handje.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:08
Wie heeft hier nog meer een kleine attentie van Ziggo gekregen?
Had vandaag een klein pakje in de bus liggen, bleek het een zakje Microwave Popcorn te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:35:
Had vandaag een klein pakje in de bus liggen, bleek het een zakje Microwave Popcorn te zijn :D
LMAO. Ook een melding waarvoor precies? Want popcorn is een beetje random imo.
Maar ik zal vanmiddag even de brievenbus dubbel checken, want een popcorntje gaat er altijd in :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker om Video on Demand te promoten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nee, een bedankje dat ik abonnee bij hun ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hehe, grappig. We houden de brievenbus in de gaten.

Is weer eens wat anders dan het wekelijkse promotiefoldertje van Ziggo over AiE en wat voor voordeel het ons zou opleveren....terwijl we al tijden een uitgebreid AiE-pakket van hen afnemen. :O

We hebben trouwens ook last van slecht tv-signaal (blokken in beeld, na zappen nog beeld van vorige zender e.d.) de laatste dagen. Vooral rond RTL7, Veronica e.d.
Bij ons in huis is niets veranderd. Iemand anders last van/ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:17
Het lijkt er op dat UPC de eerste is die 200/20 gaat aanbieden over kabel. Wat zijn de verwachtingen richting ziggo? Gaan zij hierin mee of zullen ze met andere pakketten komen. Het jammere van UPC is, dat het met totaal nieuwe pakketten komt, dus ook met duurde prijzen. Het is in ieder geval al fijn om te zien, dat we van die nare 10mbits upload af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vind het doorgeven van DVB-C zonder de noodzaak van een CI+ module veel interessanter. Ik hoop dat Ziggo dit ook gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:20:
Ik vind het doorgeven van DVB-C zonder de noodzaak van een CI+ module veel interessanter. Ik hoop dat Ziggo dit ook gaat doen.
True! Al is het in ieder geval maar het basispakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Untouchablezz20 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:15:
Het lijkt er op dat UPC de eerste is die 200/20 gaat aanbieden over kabel. Wat zijn de verwachtingen richting ziggo? Gaan zij hierin mee of zullen ze met andere pakketten komen. Het jammere van UPC is, dat het met totaal nieuwe pakketten komt, dus ook met duurde prijzen. Het is in ieder geval al fijn om te zien, dat we van die nare 10mbits upload af kunnen.
Het lijkt niet alleen, ze gaan het ook daadwekelijk doen
nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan
Ben benieuwd wat de reactie van Ziggo gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
200 down gaat Ziggo niet lukken, als ik deze post goed begrijp:

Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Ongecodeerd doorgeven van basispakket zou wel leuk zijn ja, dan schroef ik weer een DVB-C kaart in m'n server, en dan lekker streamen naar computers zonder moeilijk gedoe met app die steeds uitvalt e.d.

Ongecodeerd doorgeven is ook handig voor een tweede TV op zolder bijv. Scheelt je weer een decoder, want zoals in dat nieuwsartikel van UPC ook word gezegd: 90 procent van de TV's heeft al een ingebouwde DVB-C decoder.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die beperking gaat over de upstream kanalen, Ziggo kan prima 200 down leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Dat zelf makkelijk lukken....
Je kan namelijk met EuroDOCSIS (256-QAM) per 8 Mhz kanaal 55.62 Mbit/s halen.
Je hebt bij Ziggo 8 downstream kanalen van 8 Mhz, 8 * 55.62 = 444.96
Er is dus zo'n, wanneer je alle overhead weghaald, 400 Mbit/s downsteam mogelijk.

Upstream ligt weer anders, dan heb je maximaal zo'n 108Mbit/s

*Bron

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 27-03-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vandaar ook "als ik deze post goed begrijp" ;) Bedankt voor de aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Ohja, die hadden wij een paar weken of zelfs maanden geleden geloof ik. :? (als nieuwe klant)

Heb alleen geen magnetron. |:( Bedankt Ziggo.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Ohja, die hadden wij een paar weken of zelfs maanden geleden geloof ik. :? (als nieuwe klant)

Heb alleen geen magnetron. |:( Bedankt Ziggo.
If anything fails, complain ?

Ik kreeg van de NL overheid mijn brommerrijbewijs op mijn roze pasje .....
|:( ik heb geen brommer ....... Bedankt meneer Rutte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
FreshMaker schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:32:
[...]

Heb je ook nooit je certificaat gehaald dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
FreshMaker schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:32:
[...]

Ik snap niet wat dit met Ziggo te maken heeft. Maar als je je auto rijbewijs hebt, mag je ook op een brommer rijden. Aangezien er landen zijn waar je een apart brommer rijbewijs nodig hebt en een auto rijbewijs niet geldig is voor een brommer hebben ze hem er gratis en voor niets bijgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:01:
[...]

Heb je ook nooit je certificaat gehaald dan ?
Nee ..
jongetje schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:35:
[...]
Ik snap niet wat dit met Ziggo te maken heeft. Maar als je je auto rijbewijs hebt, mag je ook op een brommer rijden. Aangezien er landen zijn waar je een apart brommer rijbewijs nodig hebt en een auto rijbewijs niet geldig is voor een brommer hebben ze hem er gratis en voor niets bijgezet.
Het gaat erin dat er geklaagd word over een zakje popcorn, zonder dat er een magnetron thuis is ...
Alsof DAT aan Ziggo zou liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

ThinkPadd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:19:
200 down gaat Ziggo niet lukken, als ik deze post goed begrijp:

Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Ongecodeerd doorgeven van basispakket zou wel leuk zijn ja, dan schroef ik weer een DVB-C kaart in m'n server, en dan lekker streamen naar computers zonder moeilijk gedoe met app die steeds uitvalt e.d.

Ongecodeerd doorgeven is ook handig voor een tweede TV op zolder bijv. Scheelt je weer een decoder, want zoals in dat nieuwsartikel van UPC ook word gezegd: 90 procent van de TV's heeft al een ingebouwde DVB-C decoder.
Dat zou zeer prettig zijn. Mijn tv die ik gebruik om buiten tv te kijken heeft nog een Alphacrypt, opzich werkt het prima maar sommige zenders werken niet vanwege frequentie problemen die ik niet opgelost krijg. Als ze ongecodeerd gaan zenden dan werkt dat weer prima dus hoef ik geen andere tv aan te schaffen of een losse decorder erbij te zetten. Enige nadeel is dan wel dat we niet meer kunnen delen met een smartcard :P

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 28-03-2013 11:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Post van Jeffrey was niet echt waar.
Ziggo ED3 modems hebben 8 downstream kanalen en 4 upstream kanalen.
Maximale snelheid hiervan is 240Mb/s download. Upload kan ik niet veel over zeggen.

Met ED3 zou upload op dit moment best makkelijk naar 20Mb/s kunnen gaan, in de toekomst met een aantal netwerk aanpassingen zelfs nog hoger tot bijv 80Mb/s.

Overigens zal Ziggo nog dit jaar gaan komen met snelheden vergelijkbaar met die van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
SAWYER schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:51:
[...]

Post van Jeffrey was niet echt waar.
Maximale snelheid hiervan is 240Mb/s download. Upload kan ik niet veel over zeggen.

Met ED3 zou upload op dit moment best makkelijk naar 20Mb/s kunnen gaan, in de toekomst met een aantal netwerk aanpassingen zelfs nog hoger tot bijv 80Mb/s.

Overigens zal Ziggo nog dit jaar gaan komen met snelheden vergelijkbaar met die van UPC.
Maximaal is 400Mbit/s downstream...
ED3 (8mhz) kent een maximale snelheid van 50Mbit/s per kanaal.
Zie ook mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Dennis-L schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:13:
[...]

Maximaal is 400Mbit/s downstream...
ED3 (8mhz) kent een maximale snelheid van 50Mbit/s per kanaal.
Zie ook mijn eerdere post.
Dat mag dan zo zijn, het modem zelf ondersteund maximaal 240Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar ook in de eerste helft van het jaar geroepen werd dat er in 2012 een flinke verhoging aan zat te komen voor aie extra.. ik wacht nog.... >:)

[ Voor 41% gewijzigd door mr.babek op 28-03-2013 16:28 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
SAWYER schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:21:
[...]

Dat mag dan zo zijn, het modem zelf ondersteund maximaal 240Mb/s.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
mr.babek schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:27:
Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar ook in de eerste helft van het jaar geroepen werd dat er in 2012 een flinke verhoging aan zat te komen voor aie extra.. ik wacht nog.... >:)
Dat was zelfs in februari 2011. Ze waren toen met testen bezig boven de 200mbits download. Ze zouden zelfs kijken naar symmetrische lijnen i.v.m. komst glasvezel. Haha ik wacht inderdaad ook nog steeds. Misschien dat ze UPC gaan volgen, ook al zijn het geen concurrenten van elkaar.

Nieuwsbericht

[ Voor 11% gewijzigd door Untouchablezz20 op 28-03-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het nu goed dat je bij UPC een duurder abonnement wil als je 200mbit wilt gebruiken? Ik vind 89 euro wel erg veel, dan komt er nog een tv pakketje bij en belkosten, dan zit je snel op 130 euro per maand minimaal, dat zou mij te ver gaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

jaaaa, symmetrisch ... /mooie droom

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:35:
Begrijp ik het nu goed dat je bij UPC een duurder abonnement wil als je 200mbit wilt gebruiken? Ik vind 89 euro wel erg veel, dan komt er nog een tv pakketje bij en belkosten, dan zit je snel op 130 euro per maand minimaal, dat zou mij te ver gaan hoor.
Het is nog onduidelijk of de bestaande pakketten ook naar deze snelheid geupgrade zullen worden. Voor zover ik gelezen heb, zit er binnen dat pakket van 89 euro ook bellen altijd bij en film 1. Het blijft natuurlijk een flink bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
[...]

Kan je hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Nadat UPC heeft bekendgemaakt dat men vanaf 3 april een ongecodeerd digitaal basispakket gaat aanbieden, zijn de ogen onder meer op Ziggo gericht. Gaat Nederlands grootste tv-aanbieder het basispakket ook ongecodeerd uitzenden?

Vooralsnog geen verandering
Ziggo-woordvoerder Gradus Vos laat desgevraagd aan Totaal TV weten dat Ziggo vooralsnog geen plannen heeft om de manier waarop men tv aanbiedt te wijzigen. Dit houdt concreet in dat bij Ziggo het TV Standaard-pakket gecodeerd blijft aanbieden. Voor ontvangst blijft dus een geschikte (HD)kabeldecoder of een CI+ module inclusief smartcard nodig.
Bron: http://www.totaaltv.nl/ni..._basispakket_coderen.html

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Beetje jammer weer :( Niet dat ik 't nodig heb, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:44:
Ik ben vooral benieuwd of Ziggo de lijn van UPC gaat volgen en een 4e abonnementsvorm gaat introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Untouchablezz20 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:44:
[...]

Op dit moment nog niet.
Het is een afweging die je moet maken.
Aan de ene kant heb je liever dat men een interactieve ontvanger aanschaft en zo direct gebruik kan maken van on demand diensten. En aan de andere kant zie je het liefst dat men zo veel mogelijk over gaat op digitaal zodat het verwijderen van analoge kanalen, welke veel bandbreedte gebruiken, minimale weerstand gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Oke begrijpelijk, maar kan je een hint geven of de upload aangepakt gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:58:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of Ziggo de lijn van UPC gaat volgen en een 4e abonnementsvorm gaat introduceren.
Zou mooi zijn een A1Extreme 150/50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:00:
Oke begrijpelijk, maar kan je een hint geven of de upload aangepakt gaat worden..
Als je de geweldige upload van UPC bekijkt (duurste abonnement krijgt 20mbit), dan zou ik er niet teveel van verwachten. Het zou persoonlijk heel erg verbazen als we 100mbit upload zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Untouchablezz20 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:00:
[...]

Ja zoals ik zei gaan er snelheden worden aangeboden vergelijkbaar met die van UPC.
Dus inderdaad een hogere upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:58:
[...]
Ik hoop het niet. Al voorspeld de verlaging van de abonnementskosten van AIE wel dat er dan een 4e abbo naast kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
FreshMaker schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:00:
[...]

Het gaat erin dat er geklaagd word over een zakje popcorn, zonder dat er een magnetron thuis is ...
Ken je het gezegde "iemand blij maken met een dode mus"? Dat heeft Ziggo gedaan. :P

Ik vind het toch een beetje lomp om er maar blind vanuit te gaan dat iedereen een magnetron heeft. Krijg je zo'n pakje popcorn maar kan je er niets mee.

Ze hadden misschien trouwe (of in dit geval, nieuwe) klanten gratis een film uit de ondemand catologus kunnen laten kiezen ofzo. (ze weten dat ik een interactieve ontvanger heb) Daar heb je tenminste altijd wat aan.

En echt klagen, ach, ik vind het gewoon een beetje ondoordacht. Behalve mensen zonder magnetron heb je ook nog mensen die lactose-intolerant zijn bijvoorbeeld. Het voelt gewoon raar om een cadeau te krijgen waar je niks mee kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 28-03-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:04:
Het zou persoonlijk heel erg verbazen als we 100mbit upload zouden krijgen.
Als dat zo zou zijn: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Nee, dit is gewoon niet waar. Of jij hebt de informatie van die Ziggo medewerker (:')) niet goed begrepen, of die vent lult uit z'n nek. De huidige modems met 8x4 kanalen kunnen prima 400 Mbit downstream aan. Echter, Ziggo heeft een flinke tijd terug zelf gezegd dat het huidige netwerk zo ongeveer 240 Mbit kan leveren. Waarschijnlijk hebben ze destijds gewoon even de huidige 120 Mbit vermenigvuldigd en gegokt dat dit binnen de huidige grootte van de segmenten wel haalbaar is. Maar als de limieten er helemaal af zouden gaan kan het modem zeker wel 400 Mbit downstream halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Guere op 28-03-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Guere schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:32:
[...]

Nee, dit is gewoon niet waar. Of jij hebt de informatie van die Ziggo medewerker (:')) niet goed begrepen, of die vent lult uit z'n nek. De huidige modems met 8x4 kanalen kunnen prima 400 Mbit downstream aan. Echter, Ziggo heeft een flinke tijd terug zelf gezegd dat het huidige netwerk zo ongeveer 240 Mbit kan leveren. Waarschijnlijk hebben ze destijds gewoon even de huidige 120 Mbit vermenigvuldigd en gegokt dat dit binnen de huidige grootte van de segmenten wel haalbaar is. Maar als de limieten helemaal uit zouden gaan kan het modem echt wel 400 Mbit downstream / 108 Mbit upstream halen.
Het probleem is echter niet alleen het COAX deel van het netwerk, de andere onderdelen dan het COAX deel moeten ook voor een eventuele hogere snelheid geschikt zijn. Ik vraag me af als dat overal al wel het geval is ;) :P

Een abonnement van 200Mbit is mij snel zat, helemaal wanneer de upload ook nog een zo'n 20 a 30Mbit hoog is. Ik heb veel meer belang dat de latency tijden lekker laag blijven in het netwerk. En ik moet eerlijk bekken, dat heeft Ziggo tot nu toe aardig in de smiezen. In tegenstelling tot UPC, ik weet niet wat die met bepaalde routeringen naar de VS doet, maar via Ziggo ga ik via veel minder hops richting servers in de VS dan via UPC......

Ziggo is dan ook veel sneller in mijn geval.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Guere schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:32:
[...]

Nee, dit is gewoon niet waar. Of jij hebt de informatie van die Ziggo medewerker (:')) niet goed begrepen, of die vent lult uit z'n nek. De huidige modems met 8x4 kanalen kunnen prima 400 Mbit downstream aan. Echter, Ziggo heeft een flinke tijd terug zelf gezegd dat het huidige netwerk zo ongeveer 240 Mbit kan leveren. Waarschijnlijk hebben ze destijds gewoon even de huidige 120 Mbit vermenigvuldigd en gegokt dat dit binnen de huidige grootte van de segmenten wel haalbaar is. Maar als de limieten er helemaal af zouden gaan kan het modem zeker wel 400 Mbit downstream halen.
Gezien ikzelf die Ziggo medewerker ben heb ik het redelijk goed begrepen.
De huidige modems kunnen maximaal 240Mb/s aan. Zo ver ik weet is dit ook niet met een software update te verhogen aangezien het om een hardware limiet gaat.

Er komt wel een nieuwe variant van de ED3 WiFi modems uit binnenkort, maar deze zullen vrijwel identiek zijn aan de huidige ed3 modellen. Verschil is dat ze dual band simultaan kunnen.

Ziggo heeft het netwerk voor een groot deel zo goed als klaar voor de hogere snelheden. Er zijn een aantal capaciteit tests geweest de afgelopen weken en deze zullen nog doorgaan tot eind April. Daarna kan Ziggo een datum noemen voor het officieel ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Bullet NL schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:41:
Een abonnement van 200Mbit is mij snel zat, helemaal wanneer de upload ook nog een zo'n 20 a 30Mbit hoog is.
Oh, voor mij is de huidige 120 Mbit ook snel zat: zoals hier al jaren wordt gezegd wil men vooral een hogere upload. Het gaat mij vooral om het feit dat er in deze thread de grootste onzin feitjes rond gaan zodra er weer wordt gesproken over een mogelijke verhoging ;)
SAWYER schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:14:
De huidige modems kunnen maximaal 240Mb/s aan. Zo ver ik weet is dit ook niet met een software update te verhogen aangezien het om een hardware limiet gaat.
Tsja, aangezien ik zelf geen tests kan uitvoeren met mijn modem, kan ik moeilijk met harde bewijzen komen. Toch vind ik je beweringen in ieder geval zeer ongeloofwaardig. Natuurlijk is een specificatie van een modem niet heilig. Echter, ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zowel Ubee als Cisco modems hebben geleverd die niet aan de standaard kunnen voldoen die ze volgens hun eigen datasheets leveren. En al helemaal niet dat er een of ander hardware limiet zit ingebouwd op 240 Mbit. Ook aan de routing van het EVW3200 kan het niet liggen, die komt wel boven de 240 Mbit. Zelf heb ik nog de EVM3200, dus die hoeft niet eens te routen.

Daarnaast haalde je zelf een paar maanden geleden ook aan dat de huidige modems 400 Mbit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Guere schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:46:
[...]

Oh, voor mij is de huidige 120 Mbit ook snel zat: zoals hier al jaren wordt gezegd wil men vooral een hogere upload. Het gaat mij vooral om het feit dat er in deze thread de grootste onzin feitjes rond gaan zodra er weer wordt gesproken over een mogelijke verhoging ;)

[...]

Tsja, aangezien ik zelf geen tests kan uitvoeren met mijn modem, kan ik moeilijk met harde bewijzen komen. Toch vind ik je beweringen in ieder geval zeer ongeloofwaardig. Natuurlijk is een specificatie van een modem niet heilig. Echter, ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zowel Ubee als Cisco modems hebben geleverd die niet aan de standaard kunnen voldoen die ze volgens hun eigen datasheets leveren. En al helemaal niet dat er een of ander hardware limiet zit ingebouwd op 240 Mbit. Ook aan de routing van het EVW3200 kan het niet liggen, die komt wel boven de 240 Mbit. Zelf heb ik nog de EVM3200, dus die hoeft niet eens te routen.

Daarnaast haalde je zelf een paar maanden geleden ook aan dat de huidige modems 400 Mbit kunnen leveren.
Kan me niet herinneren dat ik dat ooit gezegd heb. En heb je een link naar die datasheet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
SAWYER schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:52:
Kan me niet herinneren dat ik dat ooit gezegd heb. En heb je een link naar die datasheet?
SAWYER schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:33:

Het netwerk is in principe gereed voor 400Mb op huidige ED3 modems.

[...]
EPC3925 / EPC3212
Datasheets van Ubee modems zijn wat moeilijker te vinden: van vergelijkbare modellen heb ik ze wel eens gezien. In tegenstelling tot een tijdje geleden staan zowel de EVM3200 als de EVW3200 nu wel op de internationale site van Ubee, waar in ieder geval de basisdetails staan zoals voldoen aan de EuroDOCSIS 3.0 standaard en het beschikken over 8x4 kanalen. En zoals ik al zei kan ik mij niet voorstellen dat zij een product ontwerpen dat 8x4 kanalen aan kan, maar vervolgens niet de 8x55 (50) Mbit throughput kan leveren. De modems worden tijdens het ontwikkelen heus wel getest of ze de volledige bandbreedte kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:45
Zover ik weet zijn er hier in het verleden ook mensen geweest welke voor een kortstondige periode een enorm hoge snelheid hebben gehaald... Deze haalden ook circa die theoretische 450Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
[...]

Ziggo heeft het netwerk voor een groot deel zo goed als klaar voor de hogere snelheden. Er zijn een aantal capaciteit tests geweest de afgelopen weken en deze zullen nog doorgaan tot eind April. Daarna kan Ziggo een datum noemen voor het officieel ingaan.
Dat is een heel mooi vooruitzicht! met spanning zal ik dit volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik hoop niet dat ziggo ons wil afschepen met 15 mbits upload....ik verwacht niet veel wat betreft de uploadsnelheid, aangezien die nooit echt aangepakt is geworden. De concurrentie of gedeeltelijke concurrentie van glasvezel, moet er toch wel voor zorgen dat de upload drastisch omhoog gaat. Maar ook ik zal vol spanning het nieuwsbericht afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
[...]

Er komt wel een nieuwe variant van de ED3 WiFi modems uit binnenkort, maar deze zullen vrijwel identiek zijn aan de huidige ed3 modellen. Verschil is dat ze dual band simultaan kunnen.

Het lijkt mij heel erg stug dat UBEE/Cisco opeens een eigen ED3.0 standaard heeft ontwikkeld.
Het is niet voor niets een standaard.
Dat zou hetzelfde zijn als een fabrikant een ADSL2+ modem fabriceert die maximaal maar 10Mbit aan zou kunnen.
Maar als je zeker weet dat het maar 240Mbit/s is dan graag iets van een datasheet van UBEE/Cisco zelf waar dat in te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

Hmmm eindelijk eens wat geruchten over snelheidsverbeteringen ;) En heel simpel 90% van de tweakers zal een hogere upload willen omdat ze allerlei diensten via internet willen benaderen. De download is maar voor een paar gekke uitzonderingen niet snel genoeg.

Ziggo zou ook eens moeten uitzoeken of het aantrekkelijk is om vaste ip adressen te verkopen als extra dienst voor consumenten (niet zakelijk dus). Voor 5 euro p/m zou ik dat helemaal niet zo gek vinden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
[b][message=40000997,noline]Ziggo zou ook eens moeten uitzoeken of het aantrekkelijk is om vaste ip adressen te verkopen als extra dienst voor consumenten (niet zakelijk dus). Voor 5 euro p/m zou ik dat helemaal niet zo gek vinden.
Ik vraag me af of dat nog zin heeft, gezien de komst van IPv6 en het feit dat de IPv4 adressen op zijn. Een leuker idee zou zijn om een paar euro extra te betalen voor een hogere upload. Dat doe ik namelijk graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De huidige modems hebben inderdaad een maximale snelheid van 240 Mbit/s, echter is dit WAN to LAN als het modem als router fungeert (wat bij ongeveer 95% van alle klanten het geval is).

Als je het modem laat instellen als bridge, dan verplaats je deze bottleneck naar het device wat je uiteindelijk op je modem aansluit, en is de theoretische limiet dan zo'n 400 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke functie vervul je eigenlijk bij Ziggo want ik vind deze uitspraak bijzonder gezien de toegepaste techniek? Iedere in een modem geconfigureerde Internet downstream heeft immers een constante bitrate van zo'n 51 Mbps.Het modem zal toch echt de totale bitrate van alle geconfigureerde Internet downstreams moeten kunnen verwerken om daar de packets uit te halen die door het modem doorgegeven moeten naar de interne infrastructuur van de klant. Als een modem dus 8 Internet downstreams heeft geconfigureerd dan zal het modem data met een constante bitrate van zo'n 400 Mbps moeten kunnen verwerken.

Modems worden getest en gecertificeerd op hun EuroDOCSIS specificaties door Excentis. Als er volgens jou bij Ziggo een limiet is van 240 Mbps, dan wek je de indruk dat die limiet veroorzaakt wordt door de rest van de glasvezel/coax infrastructuur van Ziggo die niet in staat zou zijn om de geconfigureerde Internet downstreams in een coax segment vol te stoppen met payload data i.p.v. filler data om de bitrate constant te houden.

Bij EuroDOCSIS en de coax infrastructuur is er echter sprake van delen van de beschikbare capaciteit van de geconfigureerde Internet downstreams in coax segmenten. Wil Ziggo ervoor zorgen dat de geadverteerde bitrate in de praktijk ook een beetje haalbaar is bij gelijktijdig gebruik, dan zal Ziggo ervoor moeten zorgen dat de coax segmenten zo klein mogelijk zijn qua aantal aansluitingen met kabel Internet klanten. Immers, als je één klant een snelheid geeft van 200 Mbps en die klant zou die snelheid ook continu gebruiken, dan neemt die klant al 50% van de beschikbare capaciteit in beslag van de Internet downstreams in het coax segement die in zijn modem zijn geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 23:09

vr6-only

Blub Blub

ArChie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:52:
[...]

Welke functie vervul je eigenlijk bij Ziggo want ik vind deze uitspraak bijzonder gezien de toegepaste techniek?

KNIP
Een modem kan prima gecertificeerd worden als EuroDocsis 3.0 zolang het voldoet aan de eisen voor een modem. De huidige WIFI modems van Ziggo hebben blijkbaar een throughput van 240Mbit. Dat is iets heel anders dan geen 400Mbit kunnen halen. Zoals hij aangeeft kun je prima de snelheid halen mits het modem in bridge mode draait.

Mijn router heeft ook gagabit poorten, maar een throughput van 257Mbit.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Als je het modem laat instellen als bridge, dan verplaats je deze bottleneck naar het device wat je uiteindelijk op je modem aansluit, en is de theoretische limiet dan zo'n 400 Mbit/s.
Dat klinkt al een stuk logischer, 240Mbit is dus haalbaar met de modem/router van Ziggo

Die eerder besproken 400 a 450Mbit is haalbaar met een eigen router, zoals ik al zij zijn deze snelheden ook een aantal maal behaald door mensen die tijdelijk een "uncapped" verbinding leken te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vr6-only schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:19:
De huidige WIFI modems van Ziggo hebben blijkbaar een throughput van 240Mbit. Dat is iets heel anders dan geen 400Mbit kunnen halen.
Graag specificaties van de fabrikant waarin die 240 Mbps als beperking wordt opgegeven. Ik kan alleen maar het volgende van de fabrikant vinden:
Ubee’s Model EDM3500 DOCSIS 3.0 data modem was officially awarded certification as part of EuroCertWave 34, completed on March 27, 2009. The EDM3500 data modem (8 downstream channels & 4 upstream channels, or “8 x 4” capability) can deliver up to 400 Mbps downstream and 120 Mbps upstream. Leveraging the same 8 x 4 functionality, the Model EVM3200 2-line EMTA was also awarded certification for EuroCertWave 34. With its EuroPacketCable 2.0 support, the EVM3200 can readily enable applications developed within the IMS (IP Multimedia Subsystem) architecture.
Zoals hij aangeeft kun je prima de snelheid halen mits het modem in bridge mode draait.
Met hij bedoel je waarschijnlijk Jeffrey? Dus in bridge mode is het modem wel in staat om een throughput van 400 Mbps te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nooberke schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:55:
Die eerder besproken 400 a 450Mbit is haalbaar met een eigen router, zoals ik al zij zijn deze snelheden ook een aantal maal behaald door mensen die tijdelijk een "uncapped" verbinding leken te hebben
Een EuroDOCSIS modem met 8 geconfigureerde Internet downstreams kan geen 450 Mbps halen. De constante bitrate van die 8 Internet downstreams is immer 8 * 51 = 408 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:18
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort Ziggo alles-in-een extra. We hebben de UBEE modem gekregen (ondanks dat we nadrukkelijk hadden aangegeven de Cisco te willen, maar die was er niet meer) en daarmee internet ik momenteel via een kabel. Alles gaat heerlijk snel geen enkele problemen mee.

Echter zodra ik mijn PC overzet naar mijn WiFi kaart ( KLIK ) gaat de verbinding gigantisch omlaag. De downloadsnelheid blijft steken op zo'n 2mbit. maar de upload snelheid is wel goed, zo'n 8-9 mbit met uitschieters richting de tien.

Ik heb het kanaal al aangepast want eerst was zowel de down-als uploadsnelheid traag. Na het wisselen naar een rustig kanaal was de uploadsnelheid goed, maar de downloadsnelheid nog steeds traag.

Mijn vraag is: Hoe kan ik ook de downloadsnelheid omhoog krijgen? Het vreemde is dat een andere laptop bij ons in huis wel de hoogste download en uploadsnelheid haalt, zelfs als ik deze verder van de router/modem af zet. Ik vermoed dan ook dat het aan de netwerkkaart ligt. Ik heb daarop de laatste updates uitgevoerd en de juiste drivers geïnstalleerd maar dat mocht niet baten.

Dus in het kort:
- Via kabel perfecte snelheid

Via Wifi:
- Downloadsnelheid is dieptreurig
- Uploadsnelheid is goed

Weet iemand wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor wifi kaart heb je in je PC? De ene is nou eenmaal net wat beter dan de andere kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
Yep, de wifi-kaart kan een enorm verschil betekenen, maar gezien de specificaties van jouw kaartje, ligt het daar waarschijnlijk niet aan.

Ik trek hier met een Intel Ultimate-N 6300 in mijn laptop de volle snelheid (zo'n 14,7 MB/sec; 118 Mbits/sec).
MAAR! Dat lukt me niet in combinatie met de Cisco, vanwege de instabiele wifi-prestaties van dat ding. Dan zakt de snelheid ook continu in tot 1-2 Mbit/sec. Zelfs op onbezette of minder drukke kanalen.

Om de brakke wifi-snelheid te omzeilen heb ik een Netgear WNDR3700 aan de Cisco gehangen en dat werkt dus prima. Binnen mijn netwerk, bij overdracht van laptop naar bijvoorbeeld NAS, haal ik draadloos snelheden tussen de 18 en 20 MB/sec (op 5GHz).

Zoals al vaker hier gezegd: de wifi-snelheid en -stabiliteit van zowel de Cisco als de Ubee zijn ronduit slecht. Als je met bijv. InSSider het signaal scant lijkt het waarschijnlijk erop dat ze een stabiel signaal geven. Echter als je ze daadwerkelijk gaat belasten middels een download, stort het signaal in tot enkele zielige mbit'jes.

Ik zeg: Grote kans dat het niet aan je wifi-kaart ligt.

[ Voor 34% gewijzigd door Masimo op 29-03-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
*mag weg*

[ Voor 88% gewijzigd door KoploperMau op 30-03-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:55:
Graag specificaties van de fabrikant waarin die 240 Mbps als beperking wordt opgegeven. Ik kan alleen maar het volgende van de fabrikant vinden:

[...]
Bijna geen enkele router fabrikant geeft in zijn specs aan wat de WAN to LAN throughput is, maar spreekt altijd over de theoretisch haalbare snelheden.

Ik meen al eerder te hebben gehoord van een Ziggo medewerker dat de huidige Ubee en Cisco modems maximaal zo'n 250 Mbit kunnen verwerken in router mode, en dat is ook de reden waarom Ziggo deze zomer gaat beginnen met het leveren van modems die ook simultaneous dual-band ondersteunen.

Niet alleen omdat deze modems de 2.4 én 5 GHz tegelijkertijd kunnen benutten, maar ook omdat er een snellere CPU in zit. Dit had ik overigens al ergens in de zomer van vorig jaar gehoord bij de Ziggo Studio in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 00:17:
Bijna geen enkele router fabrikant geeft in zijn specs aan wat de WAN to LAN throughput is, maar spreekt altijd over de theoretisch haalbare snelheden.
Aan de WAN kant moet de hardware en CPU van een modem met 8 geconfigureerde Downstreams snel genoeg zijn om continu data met een constante bitrate van ongeveer 400 Mbps (440 Mbps als je ook nog de overhead meerekend) te verwerken, dit ongeacht de snelheid die bij het afgesloten abonnement van de klant hoort en ongeacht of die klant nu gebruik maakt van die snelheid of niet. Vervolgens zou zo'n modem slechts in staat zijn om voor de klant bestemde data met een maximale bitrate van zo'n 240 of 250 Mbps door te routeren naar de LAN aansluitingen vanwege de router/WLAN functionaliteit die het modem ook nog moet uitvoeren. Blijf het een vreemd verhaal vinden en zou graag een specificatie van minimaal één EuroDOCSIS 3.0 modem zien waarin de fabrikant aangeeft dat de werkelijke WAN to LAN throughput lager is dan de constante bitrate aan de WAN kant van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Dit is mijn WiFi kaart: Klik!

Een goede router kopen en deze verbinden aan het modem als deze in bridge staat kan dus de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ja, dat is wat mij betreft de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat zou de oplossing kunnen zijn ja. Ik zie dat je wifi kaart een Ralink chipset heeft, dat is nou ook niet echt de meest snelle chipset die er is. Je kan beter iets van Atheros o.i.d. hebben.

Maar probeer het inderdaad eerst maar eens met een andere router, grote kans dat het dan misschien al wel verholpen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Wij willen ook naar Ziggo overstappen, maar dan in combinatie met een freesat opstelling. Om die reden zou ik een zou ik een andere receiver willen gebruiken (Golden Media Triplex/Amiko Alien2). Wat voor functies zou ik missen als ik dit doe en krijg je de juiste kaart bijgeleverd als je een ziggo abonnement neemt zonder een van hun receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

ThinkPadd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:42:
Dat zou de oplossing kunnen zijn ja. Ik zie dat je wifi kaart een Ralink chipset heeft, dat is nou ook niet echt de meest snelle chipset die er is. Je kan beter iets van Atheros o.i.d. hebben.

Maar probeer het inderdaad eerst maar eens met een andere router, grote kans dat het dan misschien al wel verholpen is ;)
Atheros is railink zover ik weet.
Intel moet je hebben.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
icecreamfarmer schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:18:
[...]

Atheros is railink zover ik weet.
Intel moet je hebben.
En dan nog de laatste drivers installeren. Dat scheelt bij Intel soms ook nog een heel stuk in stabiliteit en snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
FreshMaker schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:00:
[...]

Nee ..

[...]

Dat klopt. Hier in Nederland hebben mensen altijd wel wat te zeiken....

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
rdfeij schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:30:
[...]

En dan nog de laatste drivers installeren. Dat scheelt bij Intel soms ook nog een heel stuk in stabiliteit en snelheid..
Met Intel heb je inderdaad de beste wifi-hardware, mee eens.
Dat driver verhaal kan ik niet geheel ondersteunen. Sinds drivergeneratie 14 heb ik op mijn laptop (Acer 6935G, W8 x64) wat problemen met de Ultimate-N 6300 wifi-kaart op de 2,4GHz frequentie. De verbinding zakt vaak in tot 54 Mbps snelheid (in Windows aangegeven) en snelheid laat dan te wensen over. Geen problemen op 5GHz. Ga ik terug naar drivers uit de 13-serie dan werkt alles prima.

Ik ontdekte overigens ook dat na installatie van driver-serie 15, het WLAN lampje niet meer knippert als de verbinding actief is, bijvoorbeeld bij downloads. Blijft gewoon continue branden. Geen idee of het een met het ander te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
Maar probeer het inderdaad eerst maar eens met een andere router, grote kans dat het dan misschien al wel verholpen is.
Heeft een van jullie een goede goedkope router voor me die compitabel is met de UBEE? Of is elke router compatibel met de UBEE?

Eisen:
- Goed WiFi
- Mogelijkheid tot aansluiten met draad
- Moet ongeveer 10 apparaten ondersteunen

Ik bedenk met net dat dit hier misschien niet thuishoort. Als dit zo is dan hoor ik dit graag, ik zie tussen de onderwerpen in de hosting topics geen apart router gedeelte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Xessive schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:25:
[...]

Dat klopt. Hier in Nederland hebben mensen altijd wel wat te zeiken....
Waarschijnlijk gesproken door iemand die geen popcorn heeft gekregen of wèl een magnetron heeft.
KoploperMau schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:18:
Ik bedenk met net dat dit hier misschien niet thuishoort. Als dit zo is dan hoor ik dit graag, ik zie tussen de onderwerpen in de hosting topics geen apart router gedeelte. :)
Netwerken

[ Voor 31% gewijzigd door Mentalist op 31-03-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
KoploperMau schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Heeft een van jullie een goede goedkope router voor me die compitabel is met de UBEE? Of is elke router compatibel met de UBEE?

Eisen:
- Goed WiFi
- Mogelijkheid tot aansluiten met draad
- Moet ongeveer 10 apparaten ondersteunen

Veel mensen gebruiken en hebben goede ervaring met de goedkope TP-Link TL-WR1043ND i.c.m. de Ziggo-modems.
Maar dat is geen dualband wifi-router, mocht je dat willen. Ikzelf gebruik een Netgear WNDR3700 (best al een oudje) naar grote tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Masimo schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:56:
[...]

Veel mensen gebruiken en hebben goede ervaring met de goedkope TP-Link TL-WR1043ND i.c.m. de Ziggo-modems.
Maar dat is geen dualband wifi-router, mocht je dat willen. Ikzelf gebruik een Netgear WNDR3700 (best al een oudje) naar grote tevredenheid.
De grote broertjes van de wr1043 hebben wel 5ghz wifi en bieden ook veel waar voor je geld (wdr 3600/4300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 08:43
Ik heb de interactieve HD recorder van ziggo maar kan sinds afgelopen woensdag 27 maart geen programma's meer op nemen van SBS6. Kan ik hier wat aan doen of is dit een boycot van Ziggo en/of SBS6 ?

graag zou ik hier hulp mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter212 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:23:
Ik heb de interactieve HD recorder van ziggo maar kan sinds afgelopen woensdag 27 maart geen programma's meer op nemen van SBS6. Kan ik hier wat aan doen of is dit een boycot van Ziggo en/of SBS6 ?

graag zou ik hier hulp mee krijgen.
Welke 'interactieve HD recorder' heb je?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Meer mensen last van storing op SBS6 HD + de HBO HD zenders?
Ik ben verhuisd naar het 2211 postcodegebied, de digitale ontvanger zit op 1,5 meter naast het punt waar het signaal de woning binnenkomt. Het een signaal van 80-90% maar de BER waardes op deze zenders schieten echt omhoog.

Heb al andere kabel geprobeerd maar geen succes. Het vreemde is dat andere zenders geen kuren vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

shoombak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:37:
Meer mensen last van storing op SBS6 HD + de HBO HD zenders?
Ik ben verhuisd naar het 2211 postcodegebied, de digitale ontvanger zit op 1,5 meter naast het punt waar het signaal de woning binnenkomt. Het een signaal van 80-90% maar de BER waardes op deze zenders schieten echt omhoog.

Heb al andere kabel geprobeerd maar geen succes. Het vreemde is dat andere zenders geen kuren vertonen.
Het kan zijn dat er iets mis is met de kabel van de eindversterker naar jouw woning, of dat er iets mis is met het AOP (hoofdaansluiting). Is deze recent vervangen, en zo ja, door wie (jij zelf of een monteur?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:45:
[...]

Het kan zijn dat er iets mis is met de kabel van de eindversterker naar jouw woning, of dat er iets mis is met het AOP (hoofdaansluiting). Is deze recent vervangen, en zo ja, door wie (jij zelf of een monteur?)
Ik heb inderdaad de AOP vervangen. Maar zou ik bij problemen met die AOP ook niet iets moeten merken bij andere zenders of internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

shoombak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:49:
[...]

Ik heb inderdaad de AOP vervangen. Maar zou ik bij problemen met die AOP ook niet iets moeten merken bij andere zenders of internetsnelheid?
Hoeft niet persé. Zit er verder niets tussen AOP en TV? Geen videorecorder, splitter, versterker, etc?

Kun je eens een foto posten van hoe de groene kabel er in het AOP uit ziet? Dus witte klepjes er af, metalen dekseltje eraf zodat de kabel bloot komt te liggen en dan eens een foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in je modem inloggen om de signaalwaardes uit te lezen? Dan kunnen we zien of je een goed genoeg signaal binnen krijgt.

Je weet wel zeker dat vervangen van AOP goed is gegaan, dus een TRAS gebruikt, en de kabel bevestigd zoals in de (online vindbare) uitleg van Ziggo staat? Ook de aarde aangesloten op de hoofd-aardpin van je meterkast? (niet aan een aardedraad van een stopcontact of je electrische installatie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Zal vanavond eens wat foto's maken & de waardes uitlezen in mn modem. De groene kabel komt binnen in de woonkamer dus voorzover ik weet geen aarde nodig. Verder vond ik de groene kabel redelijk kort, maar lang genoeg om te plaatsen.

Heb inderdaad direct de digitale ontvanger op de AOP aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 07:57:
[...]

Welke 'interactieve HD recorder' heb je?'
we hebben de Cisco 8485DVB HD DVR

het opnemen heeft het voor de duidelijkheid altijd gedaan.
sinds afgelopen week deed die het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
wouter212 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:58:
[...]

we hebben de Cisco 8485DVB HD DVR

het opnemen heeft het voor de duidelijkheid altijd gedaan.
sinds afgelopen week deed die het niet meer.
Uiteraard al een keer een reset naar fabriekinstellingen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:53
[...]

Mag ik een gokje wagen? Op 17 april 2013 komt Ziggo met z'n 1e kwartaalcijfers. Lijkt me een uitstekend moment om verbeteringen van diensten aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
Dennis-L schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:47:
[...]

Uiteraard al een keer een reset naar fabriekinstellingen gedaan?
Ja dat heb ik al gedaan, maar dat hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:13
sbs 6 is gestopt met interactieve tv sinds 25 maart :)

als je het niet gelooft bel je maar even naar de helpdesk ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Razenko op 02-04-2013 15:49 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Huh? Interactieve TV != opnemen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:13
en pauzeren.
zoals k zei, bel de helpdesk, it's true O-)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:48:
[...]

sbs 6 is gestopt met interactieve tv sinds 25 maart :)

als je het niet gelooft bel je maar even naar de helpdesk ;)
Onvoldoende saldo op je rekening? :+

Hier werkt het gewoon met een Cisco 8485.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:32:
[...]

Onvoldoende saldo op je rekening? :+

Hier werkt het gewoon met een Cisco 8485.
Nee want dan zou hij het helemaalniet meer doen. Het is echt alléén bij SBS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:30:
Kan je in je modem inloggen om de signaalwaardes uit te lezen? Dan kunnen we zien of je een goed genoeg signaal binnen krijgt.

Je weet wel zeker dat vervangen van AOP goed is gegaan, dus een TRAS gebruikt, en de kabel bevestigd zoals in de (online vindbare) uitleg van Ziggo staat? Ook de aarde aangesloten op de hoofd-aardpin van je meterkast? (niet aan een aardedraad van een stopcontact of je electrische installatie?)
Heb je hier wat aan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  178000000 Hz     2.8 dBmV   40.3 dB
2   Locked  QAM256  186000000 Hz     2.3 dBmV   40.4 dB
3   Locked  QAM256  194000000 Hz     1.8 dBmV   40.0 dB
4   Locked  QAM256  202000000 Hz     1.4 dBmV   39.9 dB
5   Locked  QAM256  210000000 Hz     3.0 dBmV   40.3 dB
6   Locked  QAM256  218000000 Hz     2.5 dBmV   40.1 dB
7   Locked  QAM256  226000000 Hz     1.9 dBmV   39.9 dB
8   Locked  QAM256  234000000 Hz     1.0 dBmV   39.7 dB

Modem staat overigens op dezelfde afstand als de digitale ontvanger. Heb al geprobeerd of het uitmaakt of ik mijn surround set of wifi uitzet, maar heeft geen invloed op de haperingen bij deze specifieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:39:
[...]

Heb je hier wat aan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  178000000 Hz     2.8 dBmV   40.3 dB
2   Locked  QAM256  186000000 Hz     2.3 dBmV   40.4 dB
3   Locked  QAM256  194000000 Hz     1.8 dBmV   40.0 dB
4   Locked  QAM256  202000000 Hz     1.4 dBmV   39.9 dB
5   Locked  QAM256  210000000 Hz     3.0 dBmV   40.3 dB
6   Locked  QAM256  218000000 Hz     2.5 dBmV   40.1 dB
7   Locked  QAM256  226000000 Hz     1.9 dBmV   39.9 dB
8   Locked  QAM256  234000000 Hz     1.0 dBmV   39.7 dB

Modem staat overigens op dezelfde afstand als de digitale ontvanger. Heb al geprobeerd of het uitmaakt of ik mijn surround set of wifi uitzet, maar heeft geen invloed op de haperingen bij deze specifieke zenders.
Thanx, in een eerste oogopslag ziet dit er prima uit.

In datzelfde scherm staat iets over correctables/uncorrectables en T waardes. Wil je die erbij posten ?
Pagina: 1 ... 20 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]