Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:48:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom jullie allemaal dat apparaat willen hebben?

Ik heb zelf gekozen voor al onze tv's voor ci+ modules in de tv zelf en mijn tv's kunnen ook opnemen / pause on demand met een usb stickje / harde schrijf gekoppeld aan de tv.
En als je tv dat nou niet kan? Mijne is kennelijk uit het jaar kruik (amper 4 jaar oud), het is een full hd tv maar dat soort poespas zit er allemaal niet op hoor. ;)

@stok: de DLNA functionaliteit werkt wel, alleen niet van harte. Ik kan content vanaf de Humax afspelen op andere apparatuur, maar andersom lukt me nog niet.

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 27-02-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:46

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:14:
[...]

Het wordt steeds leuker.
Je hebt bij het afsluiten geen korting o.i.d. gekregen ?
Ik ga me bijna opgelicht voelen met 6 maanden korting als zeer langdurige trouwe klant. ;)
Nee, ik moest zelfs aansluitkosten betalen à 30 euro. En daarbij duurde het signaal ook langer, omdat er kennelijk iets in de wijkkast moet omgezet worden. Hele dag voor thuis moeten blijven. Vind dat ik het wel verdiend heb. :)

Overigens werkt DLNA hier gewoon, maar de Humax crasht wel zodra ik iets wil afspelen. Maar zie daarvoor dit topic: \[DVB-C] Humax iHDR-5200c

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36
De Humax 5200c is vandaag afgeleverd. Aansluiten en instellen ging erg vlotjes, vooral toen ik de coax kabel aan had gesloten die nog in de TV zat.... :+

Wel even wennen aan de interface. Ziet er wel clean uit. Interactieve gedeelte is tot op heden niet sneller dan op de Cisco, maar daar valt prima mee te leven. Verder voelt het wel allemaal veel stabieler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tackleberry schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:25:
De Humax 5200c is vandaag afgeleverd. Aansluiten en instellen ging erg vlotjes, vooral toen ik de coax kabel aan had gesloten die nog in de TV zat.... :+

Wel even wennen aan de interface. Ziet er wel clean uit. Interactieve gedeelte is tot op heden niet sneller dan op de Cisco, maar daar valt prima mee te leven. Verder voelt het wel allemaal veel stabieler aan.
Wat bedoel je met veel stabieler aanvoelen ? Ik gebruik die Cisco weinig maar heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Kan me dus niet zo goed voorstellen wat stabieler aanvoelen inhoudt.

Ik neem aan dat Ziggo ook geen Tratec versterker meelevert bij de aanbiedingen die nu worden gedaan aan bestaande klanten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:33:
Wat bedoel je met veel stabieler aanvoelen ? Ik gebruik die Cisco weinig maar heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Kan me dus niet zo goed voorstellen wat stabieler aanvoelen inhoudt.
De Cisco 8455 was het erg wisselvallig qua performance. De ene keer reageerde hij prima, de andere keer was het drama. Opstarten duurt ook erg lang. Moet de Humax natuurlijk veel langer gebruiken om er echt iets nuttigs over te zeggen, maar de eerste indruk is goed.
Ik neem aan dat Ziggo ook geen Tratec versterker meelevert bij de aanbiedingen die nu worden gedaan aan bestaande klanten ?
Naast de decoder zat er in het pakket ook een oversized dvd hoesje met handleidingen en een wifi dongle voor de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snippertje schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:23:
[...]

Nee, ik moest zelfs aansluitkosten betalen à 30 euro. En daarbij duurde het signaal ook langer, omdat er kennelijk iets in de wijkkast moet omgezet worden. Hele dag voor thuis moeten blijven. Vind dat ik het wel verdiend heb. :)

Overigens werkt DLNA hier gewoon, maar de Humax crasht wel zodra ik iets wil afspelen. Maar zie daarvoor dit topic: \[DVB-C] Humax iHDR-5200c
Dan is er wel enige logica te ontdekken. Blijkbaar heb je op een ongunstig moment net tussen acties in Ziggo besteld.
Aansluitkosten heb ik alleen in een heel ver verleden een keer moeten betalen bij een voorganger van Ziggo, voor zover ik me goed herinner 300 gulden.
Maar ik heb wel al een keer een prachtige Humax Fox decoder gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ook ik heb de poging gewaagd via opzeggingen om een humax 5200c los te peueteren en dat is gelukt. 1 jaars contract plus 49 euro...prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ook een tv met opnamefunctie. Als er een schijf aan hangt. Maar dan moet ik dus kijken wat ik opneem en als de tv uit staat werkt dat niet.

Voor mij is het echt een externe schijf. Ik noem een voorbeeld: Moordvrouw terug kijken kost een euro. Opnemen en terugkijken is gratis. Series kijk ik terug via AirPlay en mijn iPad, tenzij het buitenlandse series zijn, die neem ik ook gewoon op. Nu op een SD recorder. Is een beetje drama.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:33:
[...]

...

Voor de Humax ITV decoders/recorder wordt inderdaad geen tratec meer geleverd omdat de Humax zijn signaal via een internetverbinding verzend en de Cisco's/Samsung's via de coax. Ontvangen doen ze nog wel allemaal via de coax.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 18:19
Tackleberry schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:25:

Ik heb het misschien gemist, maar zit er ook een nieuwe smartcard bij? Als je hem als bestaande klant "aangeboden" krijgt, bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij mij wel, maar die heb ik niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xessive schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:33:
[...]

Voor de Humax ITV decoders/recorder wordt inderdaad geen tratec meer geleverd omdat de Humax zijn signaal via een internetverbinding verzend en de Cisco's/Samsung's via de coax. Ontvangen doen ze nog wel allemaal via de coax.
Maar hoe sluit je de handel dan aan als je meerdere tv`s hebt met decoder en vrij lange coaxkabels ?
Die Tratec versterker heeft vier uitgangen met verschillende versterkingsfactoren.
Ik heb wel een Tratec versterker/splitter maar vraag het me af i.v.m. de installatie bij iemand anders.
Dat wordt dan alsnog een Tratec kopen en de Humax ook via Wifi of ethernet voor het verzenden ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Galaxis schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:47:
zojuist contract opgezegd. Wat een prutsers.

Ben al 3 jaar lid , met een alles in een plus. Destijds een hd decoder erbij genomen voor 90 euro. Maar wat blijkt nu... in mijn abbonement zit ook films on demand. Daar wil ik gebruik van maken. Meerdere malen gebeld naar ziggo of ze ons als bestaande klant tegemoed willen komen in een interactive tv recorder.

200 euro..... bij redcoon is het goedkoper.
Bij Redcoon kost dat ding €300? :?
Helaas ziggo. Je bent mij kwijt als klant.
Heb je ook net als de anderen in dit topic afdeling retentie om een aanbieding gevraagd?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:18:
[...]

Maar hoe sluit je de handel dan aan als je meerdere tv`s hebt met decoder en vrij lange coaxkabels ?
Die Tratec versterker heeft vier uitgangen met verschillende versterkingsfactoren.
Ik heb wel een Tratec versterker/splitter maar vraag het me af i.v.m. de installatie bij iemand anders.
Dat wordt dan alsnog een Tratec kopen en de Humax ook via Wifi of ethernet voor het verzenden ?
Gewoon een splitter ertussen? Of een signaal versterker met 2 uitgangen :)
die laatste gebruik ik thuis ook, werkt prima :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Je kan ook versterkte uitgangen op een multitap zetten, zo heb ik de +4 bij mn ouders op een 4x multitap staan en de +2 op een 2x. Het ingangssignaal is nl. ook ruim voldoende (tussen +3 of +6 schat ik).

Zorg dan wel voor goede einddozen en een steropzet qua aarding van de tapblokken/versterker.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 08:55 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe lang duurt het ongeveer voor dat de eerste factuur zichtbaar is? Ik heb het sinds 12 feb, maar staat nog niks bij facturen :) vraag me dat namelijk beetje af.

• Martinusz
WeAreLegion schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:55:
Hoe lang duurt het ongeveer voor dat de eerste factuur zichtbaar is? Ik heb het sinds 12 feb, maar staat nog niks bij facturen :) vraag me dat namelijk beetje af.
afgelopen week de laatste factuur gehad, ik weet niet of iedereen hem tegelijk krijgt, maar bij mij dus beetje aan het eind van de maand :)

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
WeAreLegion schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:55:
Ik krijg altijd een mailtje als er een factuur klaarstaat. Dat mailtje kwam eergisteren en vandaag is het bedrag van de rekening afgeschreven.

Hou er wel rekening mee dat de eerste factuur altijd tegenvalt. Stel dat in jouw geval de eerste factuur pas eind maart opgemaakt wordt, dan moet je dus een halve maand februari, een hele maand maart, maar ook een hele maand april in een keer betalen. Eventueel komen daar nog kosten voor apparatuur, aansluit- en verzendkosten bij, afhankelijk van wat je allemaal besteld en afgesproken hebt.

De vaste abonnementskosten betaal je normaal gesproken een maand in het voren, de variabele kosten zoals telefoongesprekken achteraf. Dat wordt weer rechtgetrokken als je je abonnement opzegt, dan ben je juist goedkoper uit.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:24:
[...]

Ik krijg altijd een mailtje als er een factuur klaarstaat. Dat mailtje kwam eergisteren en vandaag is het bedrag van de rekening afgeschreven.

Hou er wel rekening mee dat de eerste factuur altijd tegenvalt. Stel dat in jouw geval de eerste factuur pas eind maart opgemaakt wordt, dan moet je dus een halve maand februari, een hele maand maart, maar ook een hele maand april in een keer betalen. Eventueel komen daar nog kosten voor apparatuur, aansluit- en verzendkosten bij, afhankelijk van wat je allemaal besteld en afgesproken hebt.

De vaste abonnementskosten betaal je normaal gesproken een maand in het voren, de variabele kosten zoals telefoongesprekken achteraf. Dat wordt weer rechtgetrokken als je je abonnement opzegt, dan ben je juist goedkoper uit.
Ah okay dan houd ik daar wel even rekening mee :) had gelukkig niet veel kosten verder 1x 49 euro voor decoder met hdd, en dat was het : ) was verder goede aanbieding, maar zal het wel even op andere rekening zetten just in case hehe.

• Martinusz
Bij mij vielen de eerste 2 facturen tegen, die ga ik nog wel even uitpluizen. Heeft ook te maken denk ik dat ik in de eerste maand alweer een upgrade van plus naar extra had uitgevoerd :P

Verwijderd

Zit nu in de wacht bij ZIGGO om te kijken of ik nu wel of niet 99 euro moet betalen voor de 5200C. Ik zag dat iedereem 49 euro betaalde en dat leek me wel wat. Maar ik krijg er niets meer van af dus ik stuur de decoder terug.

Kreeg te horen dat er naar je abonnement gegeken wordt en je verleden. Wij hebben een AIE Plus pakket, volop bellen en altijd netjes betaald. Bijna 2 jaar lid. Toch maar eens kijken of KNP niet wat is.

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:02:
Zit nu in de wacht bij ZIGGO om te kijken of ik nu wel of niet 99 euro moet betalen voor de 5200C. Ik zag dat iedereem 49 euro betaalde en dat leek me wel wat. Maar ik krijg er niets meer van af dus ik stuur de decoder terug.

Kreeg te horen dat er naar je abonnement gegeken wordt en je verleden. Wij hebben een AIE Plus pakket, volop bellen en altijd netjes betaald. Bijna 2 jaar lid. Toch maar eens kijken of KNP niet wat is.
Is onzin :) ik had ook plus en kreeg hem gratis (wel nieuwe klant).

Overigens vind ik het wel raar dat je zou overstappen naar een andere provider, omdat je niet een recorder voor 49,- euro zou krijgen. Mensen kijken niet meer naar de dienst die geleverd wordt, maar naar de extra'tjes? :?

Verwijderd

Ik kijk niet alleen naar de extraatjes, maar ook naar wat een provider voor je doet. Dit is een onderdeel daarvan. Als trouwe klant en netjes betalende klant wil ik van de diensten gebruik maken die geboden worden. Als Zigoo on demand aanbiedt voor iedere klant dan staat daar tegenover dat de apparatuur degelijk moet werken en dat je dus tegen een leuk prijsje een decoder kan kopen die dat kan afspelen.

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:25:
Ik kijk niet alleen naar de extraatjes, maar ook naar wat een provider voor je doet. Dit is een onderdeel daarvan. Als trouwe klant en netjes betalende klant wil ik van de diensten gebruik maken die geboden worden. Als Zigoo on demand aanbiedt voor iedere klant dan staat daar tegenover dat de apparatuur degelijk moet werken en dat je dus tegen een leuk prijsje een decoder kan kopen die dat kan afspelen.
Eens, daarom hebben ze de actie voor bestaande gebruikers ook lopen :)
99 euro voor de 5200C is helemaal geen slechte prijs!

Alleen doordat mensen er toch vanaf weten te halen, lijkt de aanbieding ineens niet goed.
Stel dit forum had niet bestaan, dan had je waarschijnlijk allang de decoder voor 99,- euro gekocht ;)

Verwijderd

Kost wat tijd en belwerk, maar laat ik het zo zeggen dat ik mij kan aansluiten bij de grote groep 49-ers voor de Humax 5200C. Ziggo bedankt!

Wat is trouwens de ervaring met AIE Basis? Is dat een beetje te doen. Gamen online doe ik eigenlijk bar weinig, downloaden is ook een stuk minder geworden. Hoe zit het eigenlijk in elkaar die verbinding, gaat de snelheid net als bij ADSL omlaag als je tv kijkt, ondemand tv kijkt, of hoe moet ik dat zien?

Het is crisis ook bij ons thuis, dus wil opzich wel wat omlaag in kosten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 10:56 ]

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:44:
Kost wat tijd en belwerk, maar laat ik het zo zeggen dat ik mij kan aansluiten bij de grote groep 49-ers voor de Humax 5200C. Ziggo bedankt!

Wat is trouwens de ervaring met AIE Basis? Is dat een beetje te doen. Gamen online doe ik eigenlijk bar weinig, downloaden is ook een stuk minder geworden. Hoe zit het eigenlijk in elkaar die verbinding, gaat de snelheid net als bij ADSL omlaag als je tv kijkt, ondemand tv kijkt, of hoe moet ik dat zien?

Basis zal voor normaal gebruik prima zijn denk ik :) beetje browsen?
En nee tv/telefonie hebben geen invloed op internetsignaal.

Verwijderd

Als dat geen invloed heeft scheelt dat natuurlijk. Het enige wat in draadloze verbinding staat is een laptop, een mobiele telefoon en mijn pc is bedraad met de modem/router. Voorheen downloade ik alles wat los en vast zat, gamede behoorlijk online, en keek zo af en toe een filmpje op YouTube. Nu we een kleien hebben zijn veel zakenniet zo belangrijk meer. Online gaming komt sporadisch voor, ik speel Left for Dead2, Borderlands 2 single player en de Orange Box met Portal. De keren dat ik in co-op gegamed heb zijn op 1 hand te tellen. Downloaden van usenet is heel veel minder geworden en download nu af en toe een filmpje. Die kan ook in de nacht gedownload worden dus snelheid maakt dan niet uit. En verder browse ik wat, lees wat nieuws artikelen en kijk wat muziek en filmpjes op YouTube.

Als voor bovenstaande Basis voldoende is scheelt me dat toch weer.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb ook alles in 1 basis, 10Mbit is voor mij voldoende. Ik zou zeggen, probeer het en als het niet bevalt ben je in een paar dagen weer op je oude snelheid.

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:07:
Als dat geen invloed heeft scheelt dat natuurlijk. Het enige wat in draadloze verbinding staat is een laptop, een mobiele telefoon en mijn pc is bedraad met de modem/router. Voorheen downloade ik alles wat los en vast zat, gamede behoorlijk online, en keek zo af en toe een filmpje op YouTube. Nu we een kleien hebben zijn veel zakenniet zo belangrijk meer. Online gaming komt sporadisch voor, ik speel Left for Dead2, Borderlands 2 single player en de Orange Box met Portal. De keren dat ik in co-op gegamed heb zijn op 1 hand te tellen. Downloaden van usenet is heel veel minder geworden en download nu af en toe een filmpje. Die kan ook in de nacht gedownload worden dus snelheid maakt dan niet uit. En verder browse ik wat, lees wat nieuws artikelen en kijk wat muziek en filmpjes op YouTube.

Als voor bovenstaande Basis voldoende is scheelt me dat toch weer.
Had hiervoor Telfort, haalde 12Mbit, en was eigenlijk prima te doen hoor, downloaden met 1,5 mb/sec is vlot zat als je de tijd hebt ;)

• Tackleberry
Masimo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:43:
[...]

Ik heb het misschien gemist, maar zit er ook een nieuwe smartcard bij? Als je hem als bestaande klant "aangeboden" krijgt, bedoel ik dan.
Bij mijn Humax zat géén nieuwe smartcard. Of hij moet verstopt zitten onder alle handleidingen in het doosje waar de wifi dongle ook in zat. Dat zou ook nog kunnen.

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:01
Bij mij zat er wel een nieuwe smartcard bij;)

Verwijderd

Ik had wel een smardcard maar geen dongle :P Die wordt nagestuurd.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:02
[b][message=39840522,noline]
Maar wel een nieuwe decoder aanschaffen omdat hij goedkoper is, beetje krom.
(Maar dat is mijn mening, geen aanval ofzo hè.)

zeker, zeker

Verwijderd

Zij bieden on demand aan die ik niet kan gebruiken omdat ik een oude Samsung decoder heb. Zoals eerder gezegd biedt Ziggo diensten aan die in een abonnement zitten waar mensen met een oudere decoder geen gebruik van kunnen maken. Dan is het toch niet vreemd dat ik achter een decoder aanga voor een leuk prijsje.

Zo heel erg crisis is het hier nu ook weer niet dat ik perse omlaag moet in het pakket, maar waarom meer betalen als nodig is. Ziggo merkt er helemaal niets van qua kosten.

• jongetje
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:48:
Zij bieden on demand aan die ik niet kan gebruiken omdat ik een oude Samsung decoder heb. Zoals eerder gezegd biedt Ziggo diensten aan die in een abonnement zitten waar mensen met een oudere decoder geen gebruik van kunnen maken.
Dus je wilt alleen maar de decoder omdat je het gevoel iets te hebben wat je niet kunt gebruiken? Zo goedkoop zijn de on demand films niet, een videotheek is goedkoper. Zeker met aanbiedingen zoals voor 20 euro 30 euro huur tegoed.

Verwijderd

Met TV Extra heb je een hele zwik aan films en series voor nop. En er zitten soms best wel leuke films en series tussen. Daarnaast is er uitzending gemist en ook dat kan niet met de oudere Samsung decoder. Wil ik nieuwe films dan heb ik usenet tot mijn beschikking. Ook het opnemen van programma's is handig, al is dat meer iets voor de vrouw. De Humax 5200C is in alle opzichten beter dan wat ik had, en geeft meer functionaliteit en mogelijkheden wat het plezier vergroot.

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 13:51
Ik heb ze ook maar gebeld, krijg de humax 5200C voor €49, ging heel makkelijk heb er weinig voor hoeven doen. zit niet eens voor een jaar extra vast (maar ben dan ook al meer dan 10 jaar klant vanuit multikabel)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 20:20

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Ik heb ze ook maar ff gebeld en via via uiteindelijk bij de helpdesk medewerkers "achter de schermen" (deze hebben wat meer privileges) gekomen.
Ik werd netjes geholpen en heb ook een jaar contract + 5200C voor 49 Euro's..
Moet eerlijk zeggen dat dit een goede service is.

Ben gewoon eerlijk geweest door naar dit forum te verwijzen.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:09
Nou, ik heb gebeld net maar ik kwam er met de mevrouw aan de lijn niet uit.
Zal het morgen nog eens proberen :-)

Verwijderd

Succes, want ze hebben aardig door hoe het nu in elkaar zit.

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand of er ergens afbeeldingen van de gebruikersinterface zijn van die Humax?

Want de plaatjes op de website van Ziggo kloppen volgens mij niet?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• tiguan
Dan download je toch ff de handleiding van de Humax site. 't Is dan wel niet in kleur, maar het geeft een goed idee denk ik.

• THE_BASE
  • Niet online
Toch jammer. Ik geef veel om een sleek UI, zoals Ziggo ooit had, zal wel Cisco zijn geweest.

• tiguan
Ik vind de GUI van de Humax veel mooier dan die van de Cisco eerlijk gezegd.

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 20:20

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Eddos schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:43:
Nou, ik heb gebeld net maar ik kwam er met de mevrouw aan de lijn niet uit.
Zal het morgen nog eens proberen :-)
Vraag of ze je door willen verbinden naar de retentie afdeling en vanuit daaruit verder naar de helpdeskmedewerkers met meer privileges..

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb die recorder maandag besteld. Bij Mijn Ziggo staat leverdatum 1/3.

Heb via Twitter gevraagd of dat klopt, ze zien nog geen verzonden recorder.

Iemand een idee of die status van Mijn Ziggo een beetje klopt? Anders zit ik voor niks morgen te wachten namelijk!

• Mentalist
THE_BASE schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:54:
Weet iemand of er ergens afbeeldingen van de gebruikersinterface zijn van die Humax?

Want de plaatjes op de website van Ziggo kloppen volgens mij niet?
Er zijn twee interfaces voor de Humax. (gewoon en bèta)

Als ik het niet vergeet zal ik morgen eens wat foto's maken.

Link naar de plaatjes van Ziggo?

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 28-02-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
THE_BASE schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:01:
Toch jammer. Ik geef veel om een sleek UI, zoals Ziggo ooit had, zal wel Cisco zijn geweest.
USer interface van Humax is uitstekend naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
:X

Dat is uit 2009 he, ik denk dat de UI inmiddels wel wat veranderd is...overigens vind ik de Humax interface strakker dan dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Die jij hierboven noemt staat op de Cisco itv recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
naar mijn mening draait de Cisco recorder met de laatste firmware een stuk beter. Ik kan nu heel vlot door de menu's heen bladeren en ook afspelen gaat beter dan eerst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels de recorder netjes binnen zoals afgesproken. Zonder breedbandversterker, is ook niet nodig met Humax wist Ziggo mij te melden.

Vanavond eens installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:09
Slashx schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:12:
[...]

Vraag of ze je door willen verbinden naar de retentie afdeling en vanuit daaruit verder naar de helpdeskmedewerkers met meer privileges..
Ik had al voor optie 3 gekozen, en ze is ook voor me 'aan het navragen gegaan'. (ik had het idee dat het meer een koffiepauze was, maar dat laten we even in het midden).
Probeer het nog wel een keer, de aanhouder wint zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Paar weken terug heb ik de nieuwe Cisco EPC3925 modem/router gekregen omdat die oude Ubee zo ongelovelijk brak was.
Ik ben erg te spreken over de Cisco, vooral omdat alle problemen met de Ubee (uit zichzelf rebooten, uit zichzelf resetten naar fabrieksinstellingen ect) nu allemaal verholpen zijn en omdat de Cisco veel beter en makkelijk te configureren is.

Maar hier is mijn vraag:
Ik zag dat er een usb3 poort in zit en ik hoopte dat ik daar een externe schijf aan kon hangen om zo een eenvoudige en goedkope netwerkschijf te hebben.
Helaas blijkt dit niet te werken, het ledje op de schijf brandt maar op het netwerk is de schijf niet te zien. Na een beetje zoeken zag ik op het ziggo forum dat deze usb-poort is uitgeschakeld.
Is er een manier om deze weer in te schakelen? Of is wat ik wil sowieso niet mogelijk zelfs als de poort wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
Knobby schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:14:
Helaas blijkt dit niet te werken, het ledje op de schijf brandt maar op het netwerk is de schijf niet te zien. Na een beetje zoeken zag ik op het ziggo forum dat deze usb-poort is uitgeschakeld. Is er een manier om deze weer in te schakelen?
Op hetzelfde forum kun je lezen dat de inschatting is dat Ziggo dit niet gaat doen. Dat is geen technisch probleem maar een beleidskeuze. Door zo'n poort open te zetten loop je de kans dat de users er 1001 dingen aan gaan hangen die voor nog veel meer mogelijke problemen kunnen zorgen. Ik vermoed dat Ziggo dat risico niet wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb zelf AIE Basis, gebeld naar afdeling opzeggen, doorverbonden naar afdeling retentie. Als ik bij AIE Basis bleef kon ik de Humax voor 99 euro + jaarcontract krijgen. Maar indien ik een upgrade accepteer naar AIE + voor 49 euro + jaarcontract. Dus nu ben ik maandelijks 10 euro duurder uit, waarbij ik in feite de komende vijf maanden niks bijbetaal (want das het verschil tussen 99 en 49 euro). Oftewel: ik vind het wel best :) Meer snelheid kan ik nu wel gebruiken nu ik nieuwsgroepen ontdekt heb, hiervoor hengelde ik incidenteel wel wat binnen dus volstond AIE basis prima. Kan de Cisco de deur uit die ik vorig jaar voor 99 euro gekocht heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Mijn 2 jaar oude Cisco HD recorder was overleden, net buiten de garantie helaas en ik heb vandaag als vervanger de Humax iHDR-5200C in gebruik genomen.

Nu heb ik het geinstalleerd maar loop tegen een probleem aan met het geluid. Ik krijg namelijk geen geluid op mijn Onkyo receiver op de niet Dolby Digital kanalen.

De aansluiting is als volgt: Humax-> HDMI-> Onkyo -> HDMI -> Samsung Plasma TV

Ik heb ook geprobeerd de Humax rechtstreeks op de TV aan te sluiten en het geluid dan via SPDIF naar de Onkyo maar ook dan geen geluid op de versterker.

Het geluid van de niet dolby digital kanalen loopt kennelijk wel mee met HDMI, want als ik op de TV het geluid aanzet komt dat wel door.

Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Eens even de audio-output opties bekijken in de Humax.

MENU -> Instellingen -> Voorkeuren -> Audio
1. Selecteer Audioprioriteit.
2. Selecteer een optie.
Stereo – Dolby Digital

De meeste TV's hebben geen Dolby Digital passthrough van een inkomende HDMI naar de optische uitgang.

[ Voor 17% gewijzigd door Masimo op 01-03-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Hij doet het al. Ik had het geluid op de Ziggo op 0 staan, en dat wordt kennelijk alleen gebruikt op de niet DD kanalen. Stom van mij!

Is trouwens verder wel een behoorlijke verbetering, die Humax tov de oude Cisco. Veel sneller!

[ Voor 26% gewijzigd door Bigfoot op 01-03-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:32
THE_BASE schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:52:
Ik heb die recorder maandag besteld. Bij Mijn Ziggo staat leverdatum 1/3.

Heb via Twitter gevraagd of dat klopt, ze zien nog geen verzonden recorder.

Iemand een idee of die status van Mijn Ziggo een beetje klopt? Anders zit ik voor niks morgen te wachten namelijk!
Hoe lang duurde het bij jou voordat bij mijn ziggo er iets te zien was over de recorder?

Ik heb namelijk afgelopen woensdag de recorder besteld voor 49 euro, maar er is bij mijn ziggo hierover nog niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
®Otto schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:28:
[...]

Hoe lang duurde het bij jou voordat bij mijn ziggo er iets te zien was over de recorder?

Ik heb namelijk afgelopen woensdag de recorder besteld voor 49 euro, maar er is bij mijn ziggo hierover nog niets te zien.
Ik heb hetzelfde en hierover ook gebeld. Volgens de hd medewerker moet ik binnen 5 dagen schriftelijk bericht krijgen dus ik wacht dat even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Woensdagavond gebeld en vandaag stond de bestelling in het "Mijn Ziggo" overzicht. Levering 5/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
®Otto schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:28:
[...]

Maandagmiddag besteld, dinsdagmiddag status met datum levering 1 maart en vanmorgen vroeg geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
THE_BASE schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:08:
[...]

Maandagmiddag besteld, dinsdagmiddag status met datum levering 1 maart en vanmorgen vroeg geleverd.
Ik denk dat mijn bestelling niet goed erin is gezet. ik had volgens die micheal van ziggo nog een film1 opzegging lopen en hij kon daardoor de bestelling er niet inzetten, echter, hij zou dat via andere wegen wel even regelen. maar ik heb het vermoeden dat ik een beetje ben afgewimpeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:37
gebradenkip schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:03:
[...]

Gebruik je toevallig powerline adapters voor je netwerk? Zo ja, dat zit je waarschijnlijk bij de buren op het netwerk.
Nope geen powerline adaptors :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:18:
[...]

Ik weet niet he je installatie nu is maar als je bekabeling erg lang is en je meerdere tv's aangesloten hebt kan je beter kijken naar een versterker. Het meest makkelijke is 1 met standaard coax aansluitingen in plaats van die schroef aansluitingen. Omdat het itv signaal via je modem loopt heb je dus geen retour geschikte versterker meer nodig. Scheelt weer in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55

Rem

Vraagje:
Ik heb een alles-in-een extra abbonement afgesloten welke per 1 maart in zou gaan. Ik woon in een huis welke is onderverhuurt aan 2 huurders, waarvan de andere huurder per eind februari is verhuist en zijn abbonement bij ziggo heeft opgezegd. Ik heb van ziggo een Ubee modem gehad, welke ook nog in de meterkast hangt van de andere huurder (Nog niet weggehaald dus).

Ik haal nu nog steeds de internetsnelheden die bij zijn abbonement horen, niet wat bij het alles-in-een extra pakket hoort. Komt dit doordat ik het router nog moet vervangen, of maakt dat niet uit?
Als het niet uitmaakt laat ik namelijk lekker de 'oude' ubee hangen en geef ik de nieuwe mee aan de oude huurder. Scheelt weer verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Rem schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:51:
Vraagje:
Ik heb een alles-in-een extra abbonement afgesloten welke per 1 maart in zou gaan. Ik woon in een huis welke is onderverhuurt aan 2 huurders, waarvan de andere huurder per eind februari is verhuist en zijn abbonement bij ziggo heeft opgezegd. Ik heb van ziggo een Ubee modem gehad, welke ook nog in de meterkast hangt van de andere huurder (Nog niet weggehaald dus).

Ik haal nu nog steeds de internetsnelheden die bij zijn abbonement horen, niet wat bij het alles-in-een extra pakket hoort. Komt dit doordat ik het router nog moet vervangen, of maakt dat niet uit?
Als het niet uitmaakt laat ik namelijk lekker de 'oude' ubee hangen en geef ik de nieuwe mee aan de oude huurder. Scheelt weer verbouwen.
Modem maakt niet uit.
Wel zou de oude huurder bij opzegging de modem moeten terugsturen naar ziggo ;) anders krijg je nog een naheffing voor de modem.
Xessive schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:03:
[...]

Ik weet niet he je installatie nu is maar als je bekabeling erg lang is en je meerdere tv's aangesloten hebt kan je beter kijken naar een versterker. Het meest makkelijke is 1 met standaard coax aansluitingen in plaats van die schroef aansluitingen. Omdat het itv signaal via je modem loopt heb je dus geen retour geschikte versterker meer nodig. Scheelt weer in de kosten.
Gewoon versterker van de gamma, werkt hier prima met meer dan 15m coax.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 02-03-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55

Rem

martinusz schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:03:
[...]

Modem maakt niet uit.
Wel zou de oude huurder bij opzegging de modem moeten terugsturen naar ziggo ;) anders krijg je nog een naheffing voor de modem.
Dus dat betekend dat ziggo mijn nieuwe snelheden nog niet aan heeft gezet dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive

[...]

Inderdaad. En op dat gebied is de keuze reuze (duh!!). Maar mocht je nog ergens in huis een verdwaalde cisco hebben slingeren dan ben je toch weer aangewezen op een retourgeschikte versterker, helaas.

En uiteindelijk de langverwachte firmware update van de Cisco's is uitgerold. Ben benieuwd hoe deze apparaten zich nu gaan gedragen. Man o man wat een ellende bakken die apparaten. Je blijft herinstalleren hahaha.
Ach voor ondergetekende wel prima, al heel wat kratjes bier mee verdiend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 15:17
Moet die nieuwe ubee modem niet eerst aangemeld worden ?, moest ik wel bij mijn alles in 1 abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Rem schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:16:
[...]

Dus dat betekend dat ziggo mijn nieuwe snelheden nog niet aan heeft gezet dan? :/
Het nieuwe modem is op jou naam geregistreerd, die dus aansluiten en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Activeren is niet meer nodig, hebben ze al vanuit ziggo gedaan :) werkt dus zo out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van Gamma is echt heel matig, je kan het proberen, maar bij veel mensen werkt hij niet fijn. Ik heb zelf deze, is volgens mij maar een paar euro duurder:

http://www.bcc.nl/soundex-stv722-antenneversterker.html

Die is ooit als beste getest door de consumentenbond, heb hem al 15 jaar ofzo en gaat werkelijk nooit kapot en doet het meer dan uitstekend.

Ik lees hier https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?f=60&t=91412 wel dat hij niet retourgeschrikt is, dus niet voor interactieve tv.
Maar wat ik niet begrijp ik had een versterker hiervoor maar deze was niet retour geschikt de SOUNDEX STV722 DELUXE maar daar was het beeld heel erg goed.
Op marktplaats kost hij trouwens 15 euro ongeveer, scheelt weer een tientje.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ik kreeg vandaag via de post twee bubbel enveloppen met daarin de humax wifi dongle, en in de andere de smartkaart. zijn er andere bij wie dit ook zo gebeurde want de humax is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De WiFi dongle zit in principe apart verpakt. Ik kreeg een leuke oranje doos toen wij overstapten naar Ziggo, de dongle zat hierbij ook apart verpakt en niet in de doos van de Humax zelf.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
D4NG3R schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:57:
De WiFi dongle zit in principe apart verpakt. Ik kreeg een leuke oranje doos toen wij overstapten naar Ziggo, de dongle zat hierbij ook apart verpakt en niet in de doos van de Humax zelf.
Dat kan ik nog snappen, uit je verhaal begrijp ik dat je het hele pakket in 1 keer hebt gekregen maar alleen apart verpakt, maar ik heb nu wel de dongle en de smartkaart maar daar heb je niet veel aan zonder humax decoder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik had een grote Ziggo doos. Daarin de Humax doos en een los smartcardpack waar die mini dongle in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Laatst online: 04-08 11:21
Hallo,

Ben ik de enige die het opgevallen is dat mijn internet stuk sneller geworden is?
Ik heb AIE, ik haalde altijd 14MB/s bij het downloaden. Maar dat is sinds donderdag 21-22MB/s.
Ik heb niks gehoord over een verhoging, maar ik ben er wel blij mee ;)

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Mijn 10/1 is nog steeds 10/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 21:43
Ik heb het hier ook af en toe dat ik sneller kan downloaden.
Heb het 60mbit pakket, dus zou tegen de 7000 KB/s moeten downloaden?
Haal soms tussen de 17xxx en 20xxx KB/s.

Maar ik klaag niet hoor.

[ Voor 1% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-03-2013 19:19 . Reden: KB/s , sorry! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:33
Ik zit altijd gewoon op 7.1MB/s, erg constant wat dat betreft.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Ayrton schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:13:
Hallo,

Ben ik de enige die het opgevallen is dat mijn internet stuk sneller geworden is?
Ik heb AIE, ik haalde altijd 14MB/s bij het downloaden. Maar dat is sinds donderdag 21-22MB/s.
Ik heb niks gehoord over een verhoging, maar ik ben er wel blij mee ;)
Haal je dat ook bij een speedtest? Ik neem aan dat de upload op 10Mbit blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Laatst online: 04-08 11:21
Ja, upload hetzelfde.
Download is ver boven de 140 bij speedtest.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Geniet er maar van. Een tijdje terug hadden sommige GoTTers uit Gronigen (meen ik) dat ook, maar die waren de enorme snelheden kwijt na verloop van tijd of een modem-reboot.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 21:18

tha_crazy

Mafketel

Damn dat is snel.
Dinsdagavond de digitale ontvanger (5100c) besteld.
Kom ik vanavond thuis bij mn vriendin vandaan, wat staat er klaar, de ontvanger.

Helaas kan ik hem niet activeren omdat we er al 3 hebben, en ik dus even een medewerker moet spreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 08:11
Ik merk nu ineens ook veel hogere snelheden. Heb een 40/4 mbit verbinding en haal normaal gesproken 4,7 MB/s. Maar zit ik al een poosje tussen de 7,5 en 8,5 MB/s. Mij hoor je niet klagen. De uploadsnelheid moet ik nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Welke regio is dat? Omgeving Groningen? hier in Amstelveen i.i.g. nog geen verschil.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 21:18

tha_crazy

Mafketel

Hmm, zie trouwens dat het niet de 5100 is die ik heb gekregen maar de 5300....
Zie op zich weinig verschil tussen de 2, hij werkt nu al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 08:11
rally schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:23:
Welke regio is dat? Omgeving Groningen? hier in Amstelveen i.i.g. nog geen verschil.
Ik zit in Zwolle... gekke is dat ik nu al ruim 5 minuten tegen de 9 MB/s haal. En vanochtend weet ik zeker dat ik begon met 6 MB/s met dezelfde download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb namelijk het omgekeerde... Bij mij gaan downloads steeds langzamer. Ik kom met een Ziggo 120 en een Telfort 50 combinatie niet hoger dan 10-12Mbit (met twee verschillende nieuwsservers) terwijl dit vroeger 14-16Mbit was.

Enne... ik beschuldig geen andere gebruikers ervan omdat ze sneller kunnen downloaden dat mijn snelheid daardoor minder is :+

Ik kan ook zo snel geen informatie bij Ziggo of het Ziggo Gebruikers forum vinden.

Vreemd....

Edit: Op het forum van Ziggo Gebruikersgroep word er door een andere gebruiker ook hogere downloadsnelheden gerapporteerd:
http://ziggo-gebruikers.n...snelheidsverhoging&page=2

Hoewel ik toch liever een (iets) hogere upload heb....

[ Voor 23% gewijzigd door rally op 04-03-2013 17:50 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Mooie snelheden maar 120 mbits is genoeg dl snelheid. Wel mooi om te zien dat er nog genoeg rek in de kabel zit. Zoals hierboven al wordt aangegeven, zie ik liever ook de upload omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Mijn netwerk is er helemaal klaar voor, dus kom maar op met die hogere snelheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb Ziggo een abuse mail gestuurd mbt een ongeautoriseerde inlog op mijn mail. Zij kunnen mij, begrijpelijk, zonder aangifte niets verstrekken aan IP-gegevens. Net online aangifte gedaan, maar verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 13:05
Exorcist schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:14:
Heb Ziggo een abuse mail gestuurd mbt een ongeautoriseerde inlog op mijn mail. Zij kunnen mij, begrijpelijk, zonder aangifte niets verstrekken aan IP-gegevens. Net online aangifte gedaan, maar verwacht er niet veel van.
Heb je zelf al geprobeerd om iig het zoekgebied te verkleinen? (http://www.iplocationfinder.com) Wellicht dat je zelf dan al een idee krijgt wie het zou kunnen zijn geweest?

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Exorcist schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:14:
Zal wel een bot zijn geweest, dan krijg je een IP uit 1 of ander vaag land ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, het ligt net iets anders. Het was ook op mijn webmail, hoe ik daarachter ben gekomen laat ik even in het midden. Een bot was het zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 11:57
Ik zit nu een aantal dagen bij ziggo , alleen valt de draadloze snelheid van de ubee modem tegen. Ik heb 60/6 maar haal maximaal maar 40/6.

Ligt dat aan de ubee of is er iets anders aan de hand? want bedraad haal ik wel de volledige snelheid. Zou het nog wat uitmaken om de modem in bridged mode te laten zetten en dan mijn eigen router ( netgear wndr3700) er achter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Knobby schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:14:
Paar weken terug heb ik de nieuwe Cisco EPC3925 modem/router gekregen omdat die oude Ubee zo ongelovelijk brak was.
Ik ben erg te spreken over de Cisco...
Vind hem juist 1 zeer groot nadeel hebben: op de een of andere manier onthoud dat ding geen static DHCP leases. Enkel als een device actief blijft, krijgt een device heel de tijd opnieuw dezelfde lease. Staat een device lange tijd uit, dan kan het gewoon zijn dat dat device gewoon niet meer het IP-adres krijgt dat je static had toegewezen.
Dancis schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:07:
Ik zit nu een aantal dagen bij ziggo , alleen valt de draadloze snelheid van de ubee modem tegen. Ik heb 60/6 maar haal maximaal maar 40/6.

Ligt dat aan de ubee of is er iets anders aan de hand? want bedraad haal ik wel de volledige snelheid. Zou het nog wat uitmaken om de modem in bridged mode te laten zetten en dan mijn eigen router ( netgear wndr3700) er achter te zetten?
Denk dat het aan de ubee zal liggen. Met de Cisco haal ik 35 down over wifi, terwijl ik via mijn Asus RT-N66U gewoon wel volle snelheid haal.

[ Voor 34% gewijzigd door fredkroket op 05-03-2013 12:10 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]