Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
Dancis schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:07:
Ik zit nu een aantal dagen bij ziggo , alleen valt de draadloze snelheid van de ubee modem tegen. Ik heb 60/6 maar haal maximaal maar 40/6.

Ligt dat aan de ubee of is er iets anders aan de hand? want bedraad haal ik wel de volledige snelheid. Zou het nog wat uitmaken om de modem in bridged mode te laten zetten en dan mijn eigen router ( netgear wndr3700) er achter te zetten?
Lekker in bridge laten zetten en je eigen Netgear erachter! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:14

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dancis schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:07:
Ik zit nu een aantal dagen bij ziggo , alleen valt de draadloze snelheid van de ubee modem tegen. Ik heb 60/6 maar haal maximaal maar 40/6.

Ligt dat aan de ubee of is er iets anders aan de hand? want bedraad haal ik wel de volledige snelheid. Zou het nog wat uitmaken om de modem in bridged mode te laten zetten en dan mijn eigen router ( netgear wndr3700) er achter te zetten?
Probeer het kanaal van je modem eens te veranderen. Voor hetzelfde geld zit je op zelfde kanaal als de buurman en dat stoort, waardoor signaal trager is. Kan je instellen intern bij de modem.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:51

World Citizen

FreeReef.nl

Cybpraetorian schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Probeer het kanaal van je modem eens te veranderen. Voor hetzelfde geld zit je op zelfde kanaal als de buurman en dat stoort, waardoor signaal trager is. Kan je instellen intern bij de modem.
Scan dan even met een mobiele app je lokale infra... Dan weet je ook welk kanaal het beste is / nog over is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 21:18

tha_crazy

Mafketel

Gister al mee gespeeld.
Rode knop op de afstandbediening van de 5300.

Tevens, ik heb bij TV Portal, alleen 1 menu van ziggo.
Echter in de handleiding zouden er meer moeten staan, zijn deze weggehaald of komen deze nog oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 18:19
Ik ben blij dat ik afgelopen week de Cisco 8485 d.m.v. de "aanbieding" verruild heb voor de Humax 5200C .
De Cisco was tot mijn verrassing binnen twee dagen verkocht via MP. Morgenochtend komt de Humax binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
De Cisco heeft toch al interactieve tv, ik snap niet wat dat met die nieuwe portal van Ziggo te maken heeft. Dat is juist voor apparatuur die nog niet geschikt was voor interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36
Vandaag overigens een brief ontvangen met de bevestiging van het "nieuwe jaarcontract" wat we hebben in combinatie met de Humax 5200C. Ook de melding dat we de decoder binnen x dagen kunnen verwachten, terwijl die al zeker een week binnen is. Haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Tackleberry op 05-03-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Tackleberry schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:41:
Vandaag overigens een brief ontvangen met de bevestiging van het "nieuwe jaarcontract" wat we hebben in combinatie met de Humax 5200C. Ook de melding dat we de decoder binnen x dagen kunnen verwachten, terwijl die al zeker een week binnen is. Haha.
Hoe krijg je een jaarcontract? Bellen ze je?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Groentenboer schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:48:
Geniet er maar van. Een tijdje terug hadden sommige GoTTers uit Gronigen (meen ik) dat ook, maar die waren de enorme snelheden kwijt na verloop van tijd of een modem-reboot.
Hier 60/6 en de snelheden blijven stabiel op 7,1MB download en 700 tot 750KB upload.

Jammer geen extra snelheid, m'n netwerk is er allang klaar voor. Overal gigabit spul, zowel router als switch en overal Cat6 kabel. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
icecreamfarmer schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:14:
[...]
Hoe krijg je een jaarcontract? Bellen ze je?
Ik stel voor dat je je een beetje inleest in het topic. Start een pagina of 5 terug, en je kan je antwoord zelf vinden. Deze vraag is ongeveer 20x beantwoord de afgelopen weken.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Nou heb de humax 5200c binnen, helaas was die te groot voor ons kastje en vond hem toch niet zo geweldig als wat ik had gedacht. Kortom, hij staat nu op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
Snowwie schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:34:
[...]

Hier 60/6 en de snelheden blijven stabiel op 7,1MB download en 700 tot 750KB upload.

Jammer geen extra snelheid, m'n netwerk is er allang klaar voor. Overal gigabit spul, zowel router als switch en overal Cat6 kabel. :)
Je interne netwerk heeft toch niks te maken met de snelheid van ziggo :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

martinusz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Je interne netwerk heeft toch niks te maken met de snelheid van ziggo :?
Als je maar 100 Mbit spul hebt, en een 120 verbinding..zul je sowieso nooit meer halen dan 100 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Exorcist schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:00:
[...]

Als je maar 100 Mbit spul hebt, en een 120 verbinding..zul je sowieso nooit meer halen dan 100 he.
Hij heeft 60/6 dus dat heeft er weinig mee te maken.
Als hij meer wil zal die moeten verhogen naar 120, anders heeft ie niks aan z'n gigabit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Bah alsof ik weer adsl heb. Meer mensen met brakke snelheid regio Hengelo/Enschede? Contact gehad met klantenservice, die melden dat er niks mis is met mn modem

max 10mbit nu, k heb 60mbit

[ Voor 8% gewijzigd door SYQ op 05-03-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al getest rechtstreeks op de modem? Via een kabel! Wel modem even resetten als je een router of switch gebruikt. Is het een modem/router.
Het is overigens Mbit!!!!!! Megabit dus 1000000 bit. De m staat voor milli (1/1000 bit).
M Mega 1000000
k kilo 1000
m milli 0.0001
G giga 1000000000
Let op de hoofdletters.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ja, geen resultaat. Morgen maar weer ff aankijken :(

Zit je uitroepteken vast?? Hier voelt het iig aan als millibit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tackleberry schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:41:
Ze zeiden een jaarcontract. Echter: al een week Humax in huis en geen brief ontvangen. Hopen dat ze het lekker doorlaten lopen. Al ben ik niks van plan. Zeer tevreden.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brief of geen brief, jij bent aan de telefoon akkoord gegaan met je vernieuwde voorwaarden zodat jij de decoder kon krijgen, en naar mijn weten is een mondelinge afspraak ook wettig geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:46:
Brief of geen brief, jij bent aan de telefoon akkoord gegaan met je vernieuwde voorwaarden zodat jij de decoder kon krijgen, en naar mijn weten is een mondelinge afspraak ook wettig geldig.
Als het opgenomen zou zijn en alle voorwaarden zijn voorgelezen misschien wel ja. Anders zouden ze ook geen brief nasturen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 07-10 12:03
Lol, oud nieuws. :P Ik kan die interface al sinds begin december gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:46:
Alleen wanneer het ook daadwerkelijk is vastgelegd. Maar nogmaals: ik blijf toch wel bij Ziggo. Alleen geeft het wel een goed gevoel dat ze toch die recorder leveren voor weinig en mijn contract intact laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:46:
[...]

Lol, oud nieuws. :P Ik kan die interface al sinds begin december gebruiken.
Gisteren ook eens even gekeken, maar wat is die nieuwe portal traag zeg |:( en vind het niks duidelijker geworden! Hopelijk blijft de "oude" portal gewoon beschikbaar voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:18
Hallo allemaal,

Nadat afgelopen week er een hoop gezeik was met KPN wil ik verstappen naar Ziggo voor een hogere internetsnelheid en minder gedonder. Een korte samenvatting van mijn verhaal:

Ik ben frequent YouTube gebruiker en upload vaak naar YouTube. Momenteel hebben wij (mijn ouders) ADSL van KPN met 8 / 1mbit en daarnaast zitten we 4000m van de wijkcentrale. Je snapt al dat onze internetsnelheid daarom niet te hoog is, namelijk zo'n 600kb/s down en 50kb/s up. En jullie begrijpen vast ook dat met 1080p video's dit een eeuwigheid duurt. :P Daarnaast klaagt mijn moeder continu dat het internet traag is als ik weer eens de verbinding bezet hou met mijn lijntjes naar YouTube en op mijn beurt klaag ik weer omdat mijn internet traag is als mijn ouders naar KPN Interactieve TV zitten te kijken omdat dit een deel van de internetverbinding opslurpt. Bij ons abonnement zouden ook HD zenders zitten maar die zijn niet zichtbaar. "Te weinig bandbreedte" aldus KPN. Wist mijn vader veel toen hij het pakket bestelde... KPN beloofde ons alles en gaf niets. Daarnaast stokt de verbinding van KPN regelmatig en merken we dat hij alsmaar trager wordt.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een alternatief. Alsgezegd ik upload vaak naar YouTube en een hoge uploadsnelheid is daarom een must. Ik kwam bij Ziggo Alles-in-1 Extra uit. Ik ben toen gaan kijken op deze site, op andere sites, op google en de hele rataplan en daarop gebaseerd heb ik een aantal vragen:

- Moet ik bij het bestellen van mijn abbo nog vragen om een specifieke router? Op deze site hebben verschillende mensen goede en slechte ervaringen met bepaalde routers van Ziggo. Ik zie hierdoor door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij vertellen welke de beste is? Wij hebben thuis vele apparaten op WiFi. Is er nog een wezenlijk verschil tussen de verschillende routers?
- Idem voor de TV-ontvangers. Ik wil er graag een iTV HD Recorder bij nemen, maar ook daar schijnen grote verschillen te zijn. Welke is de beste? Moet HDTV kunnen kijken en opnemen.

Daarnaast vraag ik mij af: Kan ik op Marktplaats of de V&A sectie van Tweakers later nog een iTV HD Recorder kopen? Kan ik deze dan gewoon aansluiten of heb ik dan nog iets nodig?

Dus in het kort:
- Hoge uploadsnelheid
- Welke router van Ziggo is de beste?
- Welke iTV HD Recorder van Ziggo is de beste?
- Kan ik de Recorder later bijkopen via een ander kanaal dan Ziggo en deze aansluiten?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 15:58
KoploperMau schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:47:
Dus in het kort:
1- Hoge uploadsnelheid
2- Welke router van Ziggo is de beste?
3- Welke iTV HD Recorder van Ziggo is de beste?
4- Kan ik de Recorder later bijkopen via een ander kanaal dan Ziggo en deze aansluiten?

Alvast bedankt. :)
1. Je haalt in principe gewoon de snelheid die je afneemt
2. Je hebt geen keuze, je kunt wel je modemrouter in bridge zetten en een eigen router erachter hangen
3. Alleen de Humax 5200 wordt uitgeleverd momenteel, is geen echt alternatief
4. Ja, zolang de smartcard maar op jou naam staat. Aangezien je nieuwe klant bent krijg je die humax 5200 denk ik wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:17:
[...]

Alleen wanneer het ook daadwerkelijk is vastgelegd. Maar nogmaals: ik blijf toch wel bij Ziggo. Alleen geeft het wel een goed gevoel dat ze toch die recorder leveren voor weinig en mijn contract intact laten.
martinusz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:37:
[...]

Als het opgenomen zou zijn en alle voorwaarden zijn voorgelezen misschien wel ja. Anders zouden ze ook geen brief nasturen denk ik.
Even googlen doet anders leren.
Mondelinge overeenkomsten
Ook een mondelinge afspraak is een overeenkomst. Afspraken dat ik mijn buurman help bij het aanleggen van zijn tuin of dat ik zijn kinderen ophaal van school, hebben geen wettelijke naam. Toch is er sprake van een overeenkomst. Vaak wordt verondersteld dat je makkelijk kunt afzien van een mondelinge afspraak. Dat is niet zo: een mondelinge overeenkomst is even rechtsgeldig als een schriftelijke. Artikel 6:217, lid 1 van het Burgelijk Wetboek bepaalt dat een overeenkomst tot stand komt door een aanbod en de aan-vaarding daarvan. En dus niet door het ondertekenen van een contract. Alleen is het in de rechtszaal moeilijk te bewijzen wat er precies is afgesproken. Daarom raden wij u aan om belangrijke afspraken op papier te zetten. Hiermee bewijst u niet alleen dat er een overeenkomst bestaat, maar ook welke bepalingen er van toepassing zijn. Wij helpen u graag met de juiste, waterdichte formulering.
Bron: http://www.advocatenkanto...ht/soorten-overeenkomsten

Nu kan men wel zeggen dat daar niets over gezegd is maar Ziggo geeft ze niet voor niets zo goedkoop weg, en dus met een jaar contract. Ik zelf heb ook nog geen brief gekregen maar er is mij wel duidelijk vermeld dat ik een jaar contract aanging bij het ontvangen van de recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:19:
[...]

[...]

Even googlen doet anders leren.

[...]

Bron: http://www.advocatenkanto...ht/soorten-overeenkomsten

Nu kan men wel zeggen dat daar niets over gezegd is maar Ziggo geeft ze niet voor niets zo goedkoop weg, en dus met een jaar contract. Ik zelf heb ook nog geen brief gekregen maar er is mij wel duidelijk vermeld dat ik een jaar contract aanging bij het ontvangen van de recorder.
En nu even dat stuk goed lezen:
“Alleen is het in de rechtszaal moeilijk te bewijzen wat er precies is afgesproken. Daarom raden wij u aan om belangrijke afspraken op papier te zetten.”

Oftewel als ik mij van de domme houdt en zeg van niks te weten, hebben ze geen poot om op te staan, tenzij het gesprek is opgenomen. (of chat gesprek is vastgelegd)
Daarom sturen ze de brief na, met daarin hetgeen wat besproken is. Die brief heb ik nooit ontvangen, dus wordt het vrij lastig voor Ziggo om mij aan een 1 jaarcontract vast te houden.
Niet dat ik er vanaf wil, maar dat staat los van het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

- Moet ik bij het bestellen van mijn abbo nog vragen om een specifieke router? Op deze site hebben verschillende mensen goede en slechte ervaringen met bepaalde routers van Ziggo. Ik zie hierdoor door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij vertellen welke de beste is? Wij hebben thuis vele apparaten op WiFi. Is er nog een wezenlijk verschil tussen de verschillende routers?
De Cisco modem/router is te prefereren, maar ik moet hierbij wel vermelden dat ik zelf voor veel programmatuur fatsoenlijk wil portforwarden. Wat op het Ubee modem wat rottig gaat als ik vrienden en kameraden mag geloven. (Maximaal 8 poorten forwarden..)
- Idem voor de TV-ontvangers. Ik wil er graag een iTV HD Recorder bij nemen, maar ook daar schijnen grote verschillen te zijn. Welke is de beste? Moet HDTV kunnen kijken en opnemen.
Humax, als je kiest voor zelf installatie krijg je deze in 9/10 gevallen. Echter raad ik jouw aan om telefonisch contact op te nemen, dan kunnen ze het vast leggen dat je specifiek de Humax wilt hebben.
Daarnaast vraag ik mij af: Kan ik op Marktplaats of de V&A sectie van Tweakers later nog een iTV HD Recorder kopen? Kan ik deze dan gewoon aansluiten of heb ik dan nog iets nodig?
Lijkt mij wel, maar ik spreek niet uit ervaring.

Even wat anders: Je geeft aan ~4KM van de wijkcentrale af te wonen, hierbij denk ik meteen aan buitengebied met een verouderd netwerk. Hebben jullie wel een kabelaansluiting en/of glasvezelverbinding?

Enneh:
Nadat afgelopen week er een hoop gezeik was met KPN wil ik verstappen naar Ziggo voor een hogere internetsnelheid en minder gedonder.
Idem.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2013 12:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martinusz
Artikel 6:217, lid 1 van het Burgelijk Wetboek bepaalt dat een overeenkomst tot stand komt door een aanbod en de aan-vaarding daarvan.
Als Ziggo kan aantonen dat zij een mondelinge overeenkomst hebben met jou, en dat kunnen ze aantonen omdat ze jou een decoder hebben verkocht voor een lagere prijs in ruil voor een jaarcontract, dan sta je nergens. Zij houden van iedere beller een log bij, en ook wat er gezegd is. Verder zijn er tal van mensen die onder de zelfde voorwaarden wel een brief gekregen hebben en ook dat al dan aangevoerd worden alszijnde bewijs.

Een mondelinge overeenkomst is alleen moeilijk te bewijzen als er nog geen goederen overgedragen zijn aan de kopende partij. In het geval van Ziggo is Ziggo de verkopende partij, jij de kopende. Jij kan er alleen onderuit zolang er niets geleverd is, of jij maakt gebruik van je recht koop op afstand.

Maar goed, ik ben blij met de recorder alleen zijn er een aantal zaken die mij niet bevallen aan de AB. Ietwat onhandig ingedeeld, en de knoppen zijn erg gevoelig.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Moet ik bij het bestellen van mijn abbo nog vragen om een specifieke router?
Je kan het vragen, maar je kan geen keuze maken. Je krijgt wat er op voorraad is namelijk.
Edit: zie antwoorden van user jongetje hierboven.

Modem dus in bridgemode, eigen router eraan en klaar ben je.
D4NG3R schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:19:
Echter raad ik jouw aan om telefonisch contact op te nemen, dan kunnen ze het vast leggen dat je specifiek de Humax wilt hebben.
Volgens mij kan dit niet. Althans niet toen ik klant werd.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:22:
@Martinusz

[...]

Als Ziggo kan aantonen dat zij een mondelinge overeenkomst hebben met jou, en dat kunnen ze aantonen omdat ze jou een decoder hebben verkocht voor een lagere prijs in ruil voor een jaarcontract, dan sta je nergens. Zij houden van iedere beller een log bij, en ook wat er gezegd is. Verder zijn er tal van mensen die onder de zelfde voorwaarden wel een brief gekregen hebben en ook dat al dan aangevoerd worden alszijnde bewijs.

Een mondelinge overeenkomst is alleen moeilijk te bewijzen als er nog geen goederen overgedragen zijn aan de kopende partij. In het geval van Ziggo is Ziggo de verkopende partij, jij de kopende. Jij kan er alleen onderuit zolang er niets geleverd is, of jij maakt gebruik van je recht koop op afstand.

Maar goed, ik ben blij met de recorder alleen zijn er een aantal zaken die mij niet bevallen aan de AB. Ietwat onhandig ingedeeld, en de knoppen zijn erg gevoelig.
Volgens mij is hier gewoon sprake van jaloezie omdat jij wel een brief hebt ontvangen en meerdere niet.

Nogmaals: ik wil helemaal niet weg bij Ziggo, wat mij betreft mogen ze me een brief sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal (nog) geen brief ontvangen en ook in mijn Ziggo account is er niets gewijzigd. Verder ben ook ik tevreden over Ziggo, en de klantenservice is in tegenstelling tot tig jaar geleden zeer verbeterd. Wij als gezin zijnde zijn ook niet van plan te switchen aangezien ADSL en interactieve meuk van KPN hier niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
5200C vandaag binnen gekregen. Aangesloten, smartcard erin en werkte meteen zonder problemen.
Echter, hij staat nu op de "oude" 5050C en beide apparaten werken met dezelfde afstandsbediening(en).
5200 met die van de 5050 en omgekeerd. Dat is natuurlijk erg lastig.

Ik heb even de handleiding doorgespit, maar kan geen oplossing vinden.
Heeft iemand een idee hoe dit eventueel te verhelpen is? (stekker er uit of eentje naar de slaapkamer had ik zelf al bedacht).

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 06-03-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Domme vraag zeker, maar waarom wil je ze tegelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Meer vrijheid om op te nemen. Vrouwlief neemt vrijwel alles wat ze wil zien op. Lekker kijken zonder reclames. Met de tweede recorder kan ik ook af en toe iets opnemen.
Nu hebben we hij / zij recorders. Ik uiteraard de 5200C ;) Misschien in de toekomst nog een hij / zij TV opstelling als dit bevalt.

Probleem is overigens inmiddels opgelost door mede-tweaker hcQd in het 5200C topic.

Bij de 5050C kun je de RC-codes wijzigen door de 0 en OK een paar seconde vast te houden totdat je een pop-up krijgt, je kunt daarna kiezen uit 1-6. De 5050C op RC-code 6 gezet en nu werken ze onafhankelijk van elkaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Masimo op 06-03-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:17:
[...]

1. Je haalt in principe gewoon de snelheid die je afneemt
2. Je hebt geen keuze, je kunt wel je modemrouter in bridge zetten en een eigen router erachter hangen
3. Alleen de Humax 5200 wordt uitgeleverd momenteel, is geen echt alternatief
4. Ja, zolang de smartcard maar op jou naam staat. Aangezien je nieuwe klant bent krijg je die humax 5200 denk ik wel gratis.
Gratis Humax ?
Je kan ook kiezen voor 6 maanden je pakket voor € 30, bij Alles in 1 Extra is dat dus € 204 korting.
Het is maar weer net hoe je dat "gratis" uitlegt. Als je ook nog € 49 voor de Humax moet betalen kost
die je dus eigenlijk € 253

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Masimo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:57:
Meer vrijheid om op te nemen. Vrouwlief neemt vrijwel alles wat ze wil zien op. Lekker kijken zonder reclames. Met de tweede recorder kan ik ook af en toe iets opnemen.
Nu hebben we hij / zij recorders. Ik uiteraard de 5200C ;) Misschien in de toekomst nog een hij / zij TV opstelling als dit bevalt.

Probleem is overigens inmiddels opgelost door mede-tweaker hcQd in het 5200C topic.

Bij de 5050C kun je de RC-codes wijzigen door de 0 en OK een paar seconde vast te houden totdat je een pop-up krijgt, je kunt daarna kiezen uit 1-6. De 5050C op RC-code 6 gezet en nu werken ze onafhankelijk van elkaar.
Zou je het dan niet omdraaien? 5200C heeft een grotere HD, kan je vrouw veel meer opnemen ;)
Vraag me toch wel stiekem af of je vrouw de hele dag alle programma's opneemt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

martinusz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:41:
[...]

Zou je het dan niet omdraaien? 5200C heeft een grotere HD, kan je vrouw veel meer opnemen ;)
Vraag me toch wel stiekem af of je vrouw de hele dag alle programma's opneemt? :o
Die 5200c heeft toegang tot exact dezelfde interactieve diensten als de cisco, of niet?

Want nu kijk ik nog wel eens Syfy terug via uitzending gemist en vraag me af of de humaxen minder mogelijkheden hebben omdat ze niet van ziggo firmware zijn voorzien zoals de cisco's.

Heeft retentie trouwens nog een speciaal tel nummer?

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 07-03-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:18
Even wat anders: Je geeft aan ~4KM van de wijkcentrale af te wonen, hierbij denk ik meteen aan buitengebied met een verouderd netwerk. Hebben jullie wel een kabelaansluiting en/of glasvezelverbinding?
Wij wonen gewoon in Sint Pancras, tussen Alkmaar en Heerhugowaard. Kennelijk zitten wij op een wijkcentrale in Alkmaar, wat inderdaad ongeveer 4000m verderop ligt. We hebben gewoon kabelaansluiting en hadden we maar glasvezel... *droom droom droom* :)

Bedankt voor de ervaringen allemaal, ik zal dit meenemen in mijn bestelling.

[ Voor 4% gewijzigd door KoploperMau op 07-03-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
martinusz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:41:
[...]

Tuurlijk kan dat, maar "vaders" mag natuurlijk met de nieuwste speeltjes aan de gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:57:
Al getest rechtstreeks op de modem? Via een kabel! Wel modem even resetten als je een router of switch gebruikt. Is het een modem/router.
Het is overigens Mbit!!!!!! Megabit dus 1000000 bit. De m staat voor milli (1/1000 bit).
M Mega 1000000
k kilo 1000
m milli 0.0001
G giga 1000000000
Let op de hoofdletters.
En ik dacht nog wel dat het Megabit en megabyte was ipv milli net zoals Gigabit en gigabyte.
Heb ik weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Pff, ik vind het zo'n onzin dat er verschillende megabit megabyte millibyte enz. bestaan. Het maakt het er allemaal niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 11:21
als je een 120Mbit verbinding krijgt van Ziggo moet je dit delen door 8 om te weten hoeveel MByte je kan downloaden.

Dus 120 Mbit/s = 15MB/s

Niet moeilijker maken dat het hoeft te zijn :)

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:57:
M Mega 1000000
k kilo 1000
m milli 0.0001
G giga 1000000000
Let op de hoofdletters.
Of was het: 1 Mbit = 1024 kbit, waarbij 1 kbit = 1024 bit. 1 Mbit is dan 1048576 bits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
En dan gaat er nog wat af voor correctie en dergelijke. Dus als je het geadverteerde / 10 haalt dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

jongetje schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:46:
En dan gaat er nog wat af voor correctie en dergelijke. Dus als je het geadverteerde / 10 haalt dan is het goed.
Dit gaat alleen op bij ADSL (~15% overhead) bij kabel of glas krijg je (vrijwel) altijd waarvoor je betaald. Ik haal hier 7.38MB/s op een 60Mbit verbinding (7.5MB/s uiterlijk) ik mis dus nog geen 2% van m'n maximale snelheid.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Bij kabel mag je toch wel een factor 8-10 aanhouden. Dat varieert per aansluiting en is afhankelijk van het powerlevel van het signaal. De ideale situatie is 0dB en dan haal je de factor 8. Ga je richting +10dB of -10dB dan gaat de factor eerder richting 10.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk: maximaal 6.5 MB/sec met Ai1 Plus. Ruwweg een factor 9. Powerlevel is gemiddeld 6 dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
Ik zie bij de meeste klanten een perfecte factor acht bij ziggo, hier thuis een exacte 60Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De powerlevel heeft geen enkel effect op de snelheid, maar meer op de stabiliteit van de verbinding.

Een vriend van me heeft een 120 Mb verbinding, en zijn signaalwaardes zijn +11 dBmV op de downstream (EuroDOCSIS specs zijn tussen de -15 en +15, waarbij 0 ideaal is), en toch haalt hij de volle 120 Mb.

Bij de upstream is alles tussen de 35 en 55 dBmV goed.

Als je buiten die waardes zit, gaat je verbinding klapperen, dat wil zeggen dat je modem zichzelf gaat rebooten omdat hij geen goede sync krijgt met de CMTS.

Ikzelf zit hier tussen de 2 en 4 dBmV op downstream, en tussen de 37.5 en 39 dBmV op de upstream, en haal 14.2 MB/s. Dat is dus 120 Mb/8.45.

Toen ik nog 60 Mb had, haalde ik 7.1 MB/s, dan kom je dus ook uit op die 8.45.

Overigens krijgt je modem een hoger snelheidsprofiel dan waar je voor betaald, om de overhead te compenseren. (Bron: Als je een Cisco EPC3925 hebt, dan moet je deze rebooten, en meteen naar 192.168.178.1 gaan. Je modem moet dan z'n config ophalen, waardoor je menu's ziet die je niet ziet als het modem helemaal online is. Je kunt daar de config file zien die hij binnenhaalt, en waar de caps in staan.)
DownstreamServiceFlow =
ServiceFlowReference = 1
QualityofServiceParameterSetType = 7
TrafficPriority = 5
UpstreamMaximumSustainedTrafficRate = 126000000 <<< Downstream is dus 126 Mb
MaximumTrafficBurst = 96000
MinimumReservedTrafficRate = 0
UpstreamServiceFlow =
ServiceFlowReference = 2
QualityofServiceParameterSetType = 7
TrafficPriority = 5
UpstreamMaximumSustainedTrafficRate = 10000000 <<< Upstream is gewoon 10 Mb
MaximumTrafficBurst = 11000
MinimumReservedTrafficRate = 0

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 20:43

BreeeZe

Devt

Mede tweakers bedankt voor de "Als bestaande klant een Humax hd5200 voor €49,-" tip ;)

De afdeling opzeggingen werd er inmiddels een beetje moe van begreep ik >:) , maar nadat ik doorverbonden werd was het als nog zo geregeld, zeker toen ik zei dat ik Alles in 1 Plus + Tv Extra heb en nu met m'n Humax 5050 geen volledig gebruik kan maken van alle mogelijkheden.
Idd wel i.c.m. een verlening van 1 jaar.

</Tevreden Ziggo klant>

[ Voor 3% gewijzigd door BreeeZe op 09-03-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Moet zeggen dat Ziggo onze defecte Cisco DVB 8455 erg snel heeft vervangen. Harde schijf was overleden, dus ik had verwacht dat ze alleen dat zouden vervangen. Maar dus een nieuw exemplaar gekregen, helaas wederom een 8455.

Gelukkig hebben we nu de Humax 5200. Enige wat me daarvan nog een beetje tegenvalt is de snelheid van het on demand gedeelte, daar valt nog wat winst te halen tov de Cisco. (en die blonk daar al niet in uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
nou met de laatste firmware vind ik die cisco heel prima, hij is echt sneller geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
BreeeZe schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:45:
Mede tweakers bedankt voor de "Als bestaande klant een Humax hd5200 voor €49,-" tip ;)

De afdeling opzeggingen werd er inmiddels een beetje moe van begreep ik >:) , maar nadat ik doorverbonden werd was het als nog zo geregeld, zeker toen ik zei dat ik Alles in 1 Plus + Tv Extra heb en nu met m'n Humax 5050 geen volledig gebruik kan maken van alle mogelijkheden.

</Tevreden Ziggo klant>
Hmmm... dat zou ook wel wat voor mij zijn. Wij hebben al jaaaaren, Casema/Ziggo. Mijn Philips Cineos TV is een HD ready van eind 2007 met een Samsung DCB-B270R decoder. Dat ding geeft op zich prima beeld, daar niet van.

Maar op zich switchen naar zo'n Humax lijkt me wel wat voor die 49 Euro. Doen ze dat voor alle bestaande klanten?

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

schwarzenegger schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:22:
nou met de laatste firmware vind ik die cisco heel prima, hij is echt sneller geworden!
Wanneer is die binnen gekomen?
Overigens kost de cisco zo'n €30 p.j. aan standby kosten.
Dat is echt belachelijk voor het weergeven van een klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaitai schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:43:
[...]
Maar op zich switchen naar zo'n Humax lijkt me wel wat voor die 49 Euro. Doen ze dat voor alle bestaande klanten?
Gewoon heen bellen naar 1200, optie 3 dan optie 4 afdeling opzeggingen/retentie. Gewoon vragen wat ze voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:16:
[...]

Gewoon heen bellen naar 1200, optie 3 dan optie 4 afdeling opzeggingen/retentie. Gewoon vragen wat ze voor je kunnen betekenen.
Zomdag gesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

[...]

En eerste even de geïrriteerde reactie van de medewerker aanhoren omdat er weeeeer een tweaker naar de afdeling opzeggingen belt :P :P
Maar het werkt wel idd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BreeeZe
Ik denk niet dat het alleen op Tweakers bekend is :P Maar ze weten er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 22:07
Hey guys,

Ik heb even een vraag en kan misschien zijn dat ie al behandeld is, maar toch:

Ik heb een 120/10 abbo, alleen sinds een aantal weken zit ik tussen de 50-70 MBit te hangen en ik krijg het niet gefixed.

Dit zijn de dingen die ik reeds heb gecontroleerd.

- Cat 6 kabel.
- Gigabit Ethernet kaart in de PC.
- Kabel gecontroleerd bij kastje aan de muur.
- Normaal een router tussen staan, maar ook direct op modem aangesloten.
- PC is opgeschoond en register vrij van wijzigingen.
- Ziggo's service kwam er zelf ook niet uit.

Enig idee welke stappen ik eventueel nog kan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Eens kijken naar de waarden in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
w00tstok schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:26:
Hey guys,

Ik heb even een vraag en kan misschien zijn dat ie al behandeld is, maar toch:

Ik heb een 120/10 abbo, alleen sinds een aantal weken zit ik tussen de 50-70 MBit te hangen en ik krijg het niet gefixed.

Dit zijn de dingen die ik reeds heb gecontroleerd.

- Cat 6 kabel.
- Gigabit Ethernet kaart in de PC.
- Kabel gecontroleerd bij kastje aan de muur.
- Normaal een router tussen staan, maar ook direct op modem aangesloten.
- PC is opgeschoond en register vrij van wijzigingen.
- Ziggo's service kwam er zelf ook niet uit.

Enig idee welke stappen ik eventueel nog kan ondernemen?
Ik had een soortgelijk probleem.
Mijn oplossing was mijn netwerkkaart detectie van de snelheid op 1Gb te zetten in plaats van automatisch

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Vraagje voor degene die hun abbo verlengd hebben icm de humax 5200, konden julie dit terug vinden tussen de bestellingen op ziggo.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
BreeeZe schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:32:
Vraagje voor degene die hun abbo verlengd hebben icm de humax 5200, konden julie dit terug vinden tussen de bestellingen op ziggo.nl?
Ja, onder mijn ziggo inderdaad na een paar dagen. Het staat wel aangegeven als Cisco ITV, maar daar moet je je niet druk om maken. Hun hebben geen andere benaming in hun systeem.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:48

RC2

Resistance is futile

[...]

Je bent nog optie 2 vergeten, optie 1 kan misschien ook maar dan bel je voor opzegging voor een overledene. De man moest al lachen toen ik zei dat ik een ellendig Cisco recorder had en hoorde dat ze nu humax leverde..
10 minuten later heb ik een recorder voor 49 euro+9,50 euro verzendkosten en ik houd het abonnement voor een jaar.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

MrOizo2005 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:37:
[...]

Ja, onder mijn ziggo inderdaad na een paar dagen. Het staat wel aangegeven als Cisco ITV, maar daar moet je je niet druk om maken. Hun hebben geen andere benaming in hun systeem.
Ah thanks, na een paar dagen dus :)

EDIT: 12-03: Inmiddels toegevoegd aan m'n bestellingen, "Cisco ITV" idd.

[ Voor 10% gewijzigd door BreeeZe op 12-03-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb zojuist een poging gedaan om de Humax 5200c te bestellen voor 49 euro, dit is niet gelukt.
199€ is de meest gunstige oplossing voor bestaande klanten die al jaren AiO extra + TV extra hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Try again.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:12:
Ik heb zojuist een poging gedaan om de Humax 5200c te bestellen voor 49 euro, dit is niet gelukt.
199€ is de meest gunstige oplossing voor bestaande klanten die al jaren AiO extra + TV extra hebben....
Ik had een week of twee geleden geen enkele moeite om de keuze te krijgen voor een Humax 5200 voor € 49 of zes maanden mijn Alles in 1 pakket voor € 30/mnd i.c.m. een nieuw jaarcontract. Kreeg vandaag alsnog de bevestigingsbrief waarin ze ook vermeldden het fijn te vinden dat ik klant blijf het komende jaar.

Wellicht dat ze wel erg veel reacties krijgen van bestaande klanten n.a.v. de berichten hier en moeilijker gaan doen of het zelfs helemaal stop hebben gezet.
Ik zou in ieder geval nog een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een bevestigingsbrief gekregen dat ik nog een jaar aanblijf. Maar ze weten ook dondersgoed dat er een grote schare mensen die decoder en of recorder willen voor 49 euro. Ik denk dat ze er niet zo makkelijk meer in zijn, maar nogmaals proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
Gisteren ook gebeld en aanbod gekregen. € 49,- voor de Humax 5200c.
Ze hebben het trouwens bij mij niet gehad over een jaarcontract o.i.d.

De medewerker heeft mijn gegevens erbij gepakt en ze vonden mij een trouwe klant en hij deed absoluut niet moeilijk... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Net gebeld, is me niet gelukt. :( (gisteren ook al niet)
Kon wel de Humax voor 99,- krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Net gebeld en ook de Humax 5200 gekregen voor 49.- wel werd expliciet het jaarcontract genoemd. De medewerker keek verder wel naar welk pakket ik had (AiP) en hoe lang ik klant was. Dus daar houden ze wel rekening mee.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 10:10
allure schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:12:
Eigen schuld ;)

Je moet de afdeling retentie (opzeggingen) hebben. ALLE andere afdelingen stoppen bij de bekende 199,-.
Bij de afdeling opzeggingen kunnen ze je een retentiebod doen (retentie = behouden als klant), daar is een budget voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:39
Weet iemand of het ook mogelijk is om een programma wat je gepauzeerd hebt toch op te gaan nemen? Als ik nu eerst iets pauzeer en vervolgens 10 minuten later op opnemen druk dan begint hij pas vanaf dat moment op te nemen, die eerste 10 minuten zijn dan weg.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
urk_forever schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:38:
Weet iemand of het ook mogelijk is om een programma wat je gepauzeerd hebt toch op te gaan nemen? Als ik nu eerst iets pauzeer en vervolgens 10 minuten later op opnemen druk dan begint hij pas vanaf dat moment op te nemen, die eerste 10 minuten zijn dan weg.
Als workaround kies ik tegenwoordig voor de zekerheid eerst voor opnemen en daarna pauzeer ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik ben onlangs verhuisd en we zijn begonnen met het Alles-in-1-Basis pakket. Aangezien ik overdag werk, zijn we vooral 's avonds aangewezen op het gebruik van internet. Ik merk dat we dan niet de 10/1 bereiken. (Overdag is de snelheid er overigens wel (veel mensen aan het werk)). Dit komt ws omdat de buren ook gebruik maken van dezelfde provider, mede omdat glasvezel hier nog geen optie is. Met PS3 online (wireless helaas) merk ik dat de verbinding niet constant is en via speedtest.nl worden er lagere waarden genoteerd dan overdag.

Nu wil ik na het klussen over een maand (mogelijk twee) de internetsnelheid laten verhogen naar 60 down / 6 up, maar ik wil eigenlijk weten of dit loont. Zijn er anderen die dezelfde overstap hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:03:
Hallo. Ik ben onlangs verhuisd en we zijn begonnen met het Alles-in-1-Basis pakket. Aangezien ik overdag werk, zijn we vooral 's avonds aangewezen op het gebruik van internet. Ik merk dat we dan niet de 10/1 bereiken. (Overdag is de snelheid er overigens wel (veel mensen aan het werk)). Dit komt ws omdat de buren ook gebruik maken van dezelfde provider, mede omdat glasvezel hier nog geen optie is. Met PS3 online (wireless helaas) merk ik dat de verbinding niet constant is en via speedtest.nl worden er lagere waarden genoteerd dan overdag.

Nu wil ik na het klussen over een maand (mogelijk twee) de internetsnelheid laten verhogen naar 60 down / 6 up, maar ik wil eigenlijk weten of dit loont. Zijn er anderen die dezelfde overstap hebben gemaakt?
Aan 1 buurman/vrouw kan het niet liggen, dan zal het eerder aan alle Ziggo gebruikers in de wijk liggen ;)
Je kunt het beste gewoon bij Ziggo aankaarten dat de snelheid in de piekuren slecht is, wellicht moeten ze de wijkkast eens nakijken.

Ter vergelijking, in mijn omgeving zitten minimaal 10 ziggo gebruikers (zie ik aan de Wifi signalen), maar heb gewoon volle snelheid 120Mbit net als mijn buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
urk_forever schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:38:
Gebruik je de 5200 ?
Dan staat in de handleiding:
Vertraagde opname
Indien u besluit om een programma dat u bekijkt alsnog op te nemen dan kunt dit programma
terugspoelen tot het moment dat u begon met kijken en vanaf daar kunt u opnemen.
Spoel het programma dat u bekijkt terug met de knop. Druk op RECORD om op te nemen vanaf dat
punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:39
Alternative schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:55:
[...]

Gebruik je de 5200 ?

[...]
Bedoel je de Humax 5200? Nee ik heb een Cisco 8485, maar misschien werkt dat ook wel op de Cisco, ga ik eens proberen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Alternative schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:55:
[...]

Gebruik je de 5200 ?

[...]
Hij neemt dan dus feitelijk altijd alles op wat je kijkt? ander zou hij niet terug kunnen gaan toch..
Dan maakt die Hdd best wat overuren bij mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gadgeteer schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:53:
[...]

Hij neemt dan dus feitelijk altijd alles op wat je kijkt? ander zou hij niet terug kunnen gaan toch..
Klopt, ik weet niet precies hoe lang hij blijft opnemen, ligt misschien ook aan het beschikbare vrije ruimte op je HD. zodra je van zender wisselt is het feestje natuurlijk wel voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik woon in Den Bosch. Is het normaal dat je van 30mbit naar 17 mbit gaat 's avonds tijdens drukkere tijden? Ik vind het wel een beetje een extreme daling :O Iets minder als de helft van mijn snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

BlackWhizz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:17:
Ik woon in Den Bosch. Is het normaal dat je van 30mbit naar 17 mbit gaat 's avonds tijdens drukkere tijden? Ik vind het wel een beetje een extreme daling :O Iets minder als de helft van mijn snelheid.
In Amstelveen blijft mijn 60/6 ook 's avonds stabiel 60/6.

Als je dit altijd hebt zou ik ze eens bellen.

(Overigens zou ik dit wel even bekabeld testen, voor hetzelfde geld wordt het 's avonds in de buurt druk en/of stoort er van alles op je wifi)

[ Voor 14% gewijzigd door BreeeZe op 14-03-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Vaak is de wifi inderdaad het probleem. Je kunt het programma InSSIDer gebruiken om te kijken of er 's avonds veel meer netwerken actief zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Gadgeteer schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:53:
[...]

Klopt, dat heet timeshift. Kan je eventueel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:21:
[...]

Aan 1 buurman/vrouw kan het niet liggen, dan zal het eerder aan alle Ziggo gebruikers in de wijk liggen ;)
Je kunt het beste gewoon bij Ziggo aankaarten dat de snelheid in de piekuren slecht is, wellicht moeten ze de wijkkast eens nakijken.

Ter vergelijking, in mijn omgeving zitten minimaal 10 ziggo gebruikers (zie ik aan de Wifi signalen), maar heb gewoon volle snelheid 120Mbit net als mijn buurman.
Uiteraard bedoelde ik ook op meer dan 1 buurman/buurvrouw ;). Volgens mij is Ziggo bij ons op dit moment de snelste optie qua internetproviders en ik heb ook al de nodige wifi-netwerken gezien. Voor de bovenste etages van de woning lijkt me dat ook prettiger dan tig kabels door het huis heen te jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:31:
[...]

Uiteraard bedoelde ik ook op meer dan 1 buurman/buurvrouw ;). Volgens mij is Ziggo bij ons op dit moment de snelste optie qua internetproviders en ik heb ook al de nodige wifi-netwerken gezien. Voor de bovenste etages van de woning lijkt me dat ook prettiger dan tig kabels door het huis heen te jassen.
Ik snap vrij weinig meer van je verhaal 8)7
Je hebt last van trage Wifi verbinding in de piekuren? Of ook bedraad?
Want in de piekuren met veel wifi netwerken om je heen, daar ga je vrij weinig aan doen, en daar kan Ziggo al helemaal niets aan doen. Enige wat je zelf zou kunnen doen is een hele goede router kopen met een heel sterk wifi signaal, en anders met draad werken of meerdere access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
W3ird_N3rd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:16:
[...]

Klopt, dat heet timeshift. Kan je eventueel uitschakelen.
Ik dacht dat timeshift pas ging werken als je op pauze drukt tijdens live TV, dat het apparaat dan pas begon met opnemen?? Ik geloof dat ik achter loop met mijn kennis van de hedendaagse technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:31:
Als je bedraad wel de snelheid haalt dan valt ziggo weinig te verwijten imho. Een alternatief voor tig kabels zou misschien het homeplug systeem kunnen zijn, ethernet via je stopcontacten. Dat schijnt tegenwoordig aardig goed te werken heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:49:
[...]

Als je bedraad wel de snelheid haalt dan valt ziggo weinig te verwijten imho. Een alternatief voor tig kabels zou misschien het homeplug systeem kunnen zijn, ethernet via je stopcontacten. Dat schijnt tegenwoordig aardig goed te werken heb ik de indruk.
Homeplugs werken goed mits je ze wel op de zelfde fase (stroomgroep) aansluit, dat werkt het beste het maakt voor alleen internet niet zo heel veel uit op andere fases kan het zijn dat je wat problemen gaat onder vinden, maar bij mijn thuis haal ik een netwerk van 130mbit dus dat is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
WeAreLegion schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:51:
Homeplugs werken goed mits je ze wel op de zelfde fase (stroomgroep) aansluit, dat werkt het beste het maakt voor alleen internet niet zo heel veel uit op andere fases kan het zijn dat je wat problemen gaat onder vinden, maar bij mijn thuis haal ik een netwerk van 130mbit dus dat is prima te doen.
Die beperkingen met de fases is alweer achterhaald, dacht ik. Tenminste wel bij de nieuwste generatie, die van de 500 Mbps modellen. Er staat een test in het tijdschrift C'T van juni 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:04:
[...]

Die beperkingen met de fases is alweer achterhaald, dacht ik. Tenminste wel bij de nieuwste generatie, die van de 500 Mbps modellen. Er staat een test in het tijdschrift C'T van juni 2012.
Ah okay :) ik heb nog oude namelijk daar werkt het nog wel zo, maar goed als je dan nieuwe haalt dan zal dan niet meer zijn dan werkt het wel erg fijn :) ik heb er 3 door mijn huis heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:50:
[...]

Ik snap vrij weinig meer van je verhaal 8)7
Je hebt last van trage Wifi verbinding in de piekuren? Of ook bedraad?
Want in de piekuren met veel wifi netwerken om je heen, daar ga je vrij weinig aan doen, en daar kan Ziggo al helemaal niets aan doen. Enige wat je zelf zou kunnen doen is een hele goede router kopen met een heel sterk wifi signaal, en anders met draad werken of meerdere access point.
Het gaat om een bedrade verbinding. Daar ging mijn vraag over. Ik denk dat we dan maar gewoon de proef op de som gaan nemen en het abonnement verhogen per april 2013. Dan zal ik opnieuw checken welke snelheden ik behaal (in piek- en daluren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:42
Aan de andere kant is het ook weer zo, dat een ps3 nou ook niet heel erg snel is, draadloos dan. En het netwerk van Sony zelf is vaak ook druk en daardoor wat traag natuurlijk. Dus 1+1 maakt al snel dat je internetverbinding traag lijkt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:02:
[...]

Het gaat om een bedrade verbinding. Daar ging mijn vraag over. Ik denk dat we dan maar gewoon de proef op de som gaan nemen en het abonnement verhogen per april 2013. Dan zal ik opnieuw checken welke snelheden ik behaal (in piek- en daluren).
Ik zou Ziggo een onderzoek laten instellen :)
Je kunt je abbo wel verhogen, maar dan zal naar alle waarschijnlijkheid ook deze in de piekuren worden gehalveerd. Het is heel goed mogelijk dat ze de wijkkast even moeten nakijken, zal niet de eerste keer zijn dat ze daar wat moeten vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

BreeeZe schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:45:

</Tevreden Ziggo klant>
Bij poging 3 dan eindelijk gelukt _/-\o_

De mevrouw die ik kreeg bij opzeggingen snapte het niet gelijk en bleef maar zeggen, maar meneer dit is de afdeling opzeggingen, ze ging het vragen en verbond me nogmaals door en die meneer bekeek wat mijn abo was, betaal geschiedenis en hoelang ik al klant was.
Eind volgende week moet het apparaat binnen komen, ben benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:23:
[...]

Ik zou Ziggo een onderzoek laten instellen :)
Je kunt je abbo wel verhogen, maar dan zal naar alle waarschijnlijkheid ook deze in de piekuren worden gehalveerd. Het is heel goed mogelijk dat ze de wijkkast even moeten nakijken, zal niet de eerste keer zijn dat ze daar wat moeten vervangen ;)
Bedankt voor de tip. Ik zal eraan denken na het draaien van de nodige tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:47:
Bedankt voor de tip. Ik zal eraan denken na het draaien van de nodige tests.
Hou bij die tests dan ook even in het achterhoofd dat speedtest.nl niet de meest betrouwbare info geeft omdat je dan mogelijk buiten het ziggo netwerk meet. Een beter alternatief is ziggo.speedtest.nl. Dat klinkt als een slager die z'n eigen vlees keurt (dat is het ook), maar dat geeft wel de beste meting omdat je dan binnen het ziggo netwerk blijft.
Het blijft wel vervelend uiteraard als je niet de opgegeven snelheid haalt, maar dat hoeft niet altijd aan ziggo te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:48

RC2

Resistance is futile

hjs schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Bij poging 3 dan eindelijk gelukt _/-\o_

De mevrouw die ik kreeg bij opzeggingen snapte het niet gelijk en bleef maar zeggen, maar meneer dit is de afdeling opzeggingen, ze ging het vragen en verbond me nogmaals door en die meneer bekeek wat mijn abo was, betaal geschiedenis en hoelang ik al klant was.
Eind volgende week moet het apparaat binnen komen, ben benieuwd :+
Ze zijn wel snel, maandag gebeld en vandaag in huis, van het weekend de cisco leeghalen en de recorders omruilen.
Je moet vooral even zeggen dat je graag gebruik wil maken van dezelfde aanbieding die nieuwe klanten krijgen aka de HD recorder en als dat niet zou kunnen dat je misschien wel op zou zeggen. Dat je hoopt dat Ziggo kan kijken wat ze voor jou kunnen betekenen.

Who wants to life forever anyway...

Pagina: 1 ... 18 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]