Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Yup dat klopt.
Alles in een plus heeft niets met je TV abonnement te maken.
TV Extra geeft toegang tot MyPrime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 19:56
Dus met het alles in 1 plus.

Moet je myprime los kopen voor 6.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01
Jordyz schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:48:
[...]

Wat ik begreep is dat je bij Ziggo zakelijk een juniper kreeg als router?
Net ook hitron gekregen, zakelijk 120/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

fortfort schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:53:
[...]

In oud-UPC of oud-Ziggo gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Timmert schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:53:
[...]

In oud-UPC of oud-Ziggo gebied?
upc / arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt die hitron ontvangen bij Ziggo zzp neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 27-05 14:55
fortfort schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:53:
[...]

Bij een ZZP abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Laatst online: 24-05 16:15
Je betaald nu extra PER MAAND voor een abonnement voor TV kijken met pauze/play functie (nieuwe aanvraag). Vroeger betaalde je bij ziggo eenmalig extra voor een apparaat waar je de kabel op aansloot en dan programma's kon pauzeren en weer verder spelen.

Mijn vraag: kan dit nog steeds? Ik wil niet extra geld per maand betalen voor deze functie, ik vind dit belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de meeste smart TV's kun je opnemen op een aangesloten USB-harddisk. Hiervoor moet je dus wel via een CI+-module kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Jerrythafast schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:49:
Op de meeste smart TV's kun je opnemen op een aangesloten USB-harddisk. Hiervoor moet je dus wel via een CI+-module kijken.
En simpelweg pauzeren en spelen dmv een play knop op een afstandsbediening? Het moet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn LG 32LM660S doet dat ook. Je kunt 'm zelfs zo instellen dat hij standaard de zender die je kijkt tijdelijk naar de harddisk schrijft zodat je kunt terugspoelen terwijl je live TV zit te kijken. Je kunt dan ook terwijl het programma al bezig is nog zeggen dat je het op de harddisk wilt bewaren. Zo'n beetje alles is mogelijk behalve naar een andere zender zappen tijdens een expliciete opname. Zat zo'n afstandsbediening bij met zoals je ziet speciale mediaspelerknoppen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 21-04-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
slowchat, ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Jerrythafast schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:00:
Mijn LG 32LM660S doet dat ook. Je kunt 'm zelfs zo instellen dat hij standaard de zender die je kijkt tijdelijk naar de harddisk schrijft zodat je kunt terugspoelen terwijl je live TV zit te kijken. Je kunt dan ook terwijl het programma al bezig is nog zeggen dat je het op de harddisk wilt bewaren. Zo'n beetje alles is mogelijk behalve naar een andere zender zappen tijdens een expliciete opname.
Ik heb een Smart TV van Panasonic, hoe kom ik er dan achter dat deze dat kan?

Als ik het goed begrijp: je kijkt gewoon met de kabel op je tv i.c.m een CI+ module. Je gooit een USB HD aan je tv, mag dit ook een USB stick zijn? HD is nogal lastig van stroom te voorzien aangezien mijn tv met kabels netjes weg gewerkt aan de muur hangt. En kan zit er intelligentie in je tv waarmee je met de afstandbediening een programma zou moeten kunnen opnemen (pauzeren) en dan later gewoon weer verder kan laten spelen.

Klopt dit zo ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
En bevalt de router een beetje? Ik wil namelijk ook overstappen naar Ziggo Zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je zegt klopt inderdaad. Of een USB-stick werkt zal van zowel de stick als de TV afhangen. Hoe groter en sneller de USB-stick, hoe groter de kans dat het werkt. Of je TV het ondersteunt zul je in de handleiding moeten opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

sip5080 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:03:
[...]

Ik heb een Smart TV van Panasonic, hoe kom ik er dan achter dat deze dat kan?

Als ik het goed begrijp: je kijkt gewoon met de kabel op je tv i.c.m een CI+ module. Je gooit een USB HD aan je tv, mag dit ook een USB stick zijn? HD is nogal lastig van stroom te voorzien aangezien mijn tv met kabels netjes weg gewerkt aan de muur hangt. En kan zit er intelligentie in je tv waarmee je met de afstandbediening een programma zou moeten kunnen opnemen (pauzeren) en dan later gewoon weer verder kan laten spelen.

Klopt dit zo ? :*)
Als je TV de mogelijkheid tot recording biedt dan wel ja. Dus check dat in het boekje. dat je er bij kreeg ;)
Of het ook een USB stick mag zijn: hangt denk ik van de TV af. Onze LG LM760s pikt dat iig niet. Maar een 2,5" HDD heeft geen aparte voeding nodig en die hang je met wat tiewraps ook zo achter de TV als het moet :)

Wij hebben het gebruikt, maar ik ben er van af gestapt. Het was te onhandig. TV moet op de zender aan staan die je op neemt. Dat heeft twee nadelen:
- Als je weg bent springt ineens de TV aan met beeld voor een geplande opname
- Er is geen mogelijkheid om ondertussen iets anders te kijken.
En dat laatste slaat nergens op. Je neemt iets volgens mij in >90 % van de gevallen op om het op korte termijn terug te kijken. Dan slaat het toch als een tang op een varken om het alsnog aan te zetten :? En bovendien is er uitzending gemist en consorten wat dan veel makkelijker werkt :)
Kortom: we gebruikten die mogelijkheid hooguit om het beeld te pauzeren - wat we vrijwel nooit gebruikten (want uitzending gemist enzo :z.
En ook die pauzefunctie is niet handig, want om dat te kunnen doen loopt de TV constant het programma naar de HDD te outputten, voor het geval dat. Is nie goed voor je HDD nie ;)

Als we al op willen nemen gebruiken we de HD decoder / recorder. Voor TV kijken gewoon de TV met de CI plus, en voor de rest: uitzending gemist / RTL XL / etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
The Eagle schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:13:
[...]

Als je TV de mogelijkheid tot recording biedt dan wel ja. Dus check dat in het boekje. dat je er bij kreeg ;)
Of het ook een USB stick mag zijn: hangt denk ik van de TV af. Onze LG LM760s pikt dat iig niet. Maar een 2,5" HDD heeft geen aparte voeding nodig en die hang je met wat tiewraps ook zo achter de TV als het moet :)

Wij hebben het gebruikt, maar ik ben er van af gestapt. Het was te onhandig. TV moet op de zender aan staan die je op neemt. Dat heeft twee nadelen:
- Er is geen mogelijkheid om ondertussen iets anders te kijken.
En dat laatste slaat nergens op. Je neemt iets volgens mij in >90 % van de gevallen op om het op korte termijn terug te kijken. Dan slaat het toch als een tang op een varken om het alsnog aan te zetten :? En bovendien is er uitzending gemist en consorten wat dan veel makkelijker werkt :)
Kortom: we gebruikten die mogelijkheid hooguit om het beeld te pauzeren - wat we vrijwel nooit gebruikten (want uitzending gemist enzo :z.
En ook die pauzefunctie is niet handig, want om dat te kunnen doen loopt de TV constant het programma naar de HDD te outputten, voor het geval dat. Is nie goed voor je HDD nie ;)

Als we al op willen nemen gebruiken we de HD decoder / recorder. Voor TV kijken gewoon de TV met de CI plus, en voor de rest: uitzending gemist / RTL XL / etc.
Bedankt voor je reactie. Ik was al bang dat het niet zo gebruiksvriendelijk zou zijn zoals het 'vroeger' voor de fusie was. Ik ga dan ook in eerste instantie opzoek naar een provider die nog wel het 'complete plaatje' voor een euro of €45 pmaand aanbied. Een eenmalige investering zoals vroeger bij ziggo vind ik de beste optie, iemand een idee of dit nog word aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:44
sip5080 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:18:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik was al bang dat het niet zo gebruiksvriendelijk zou zijn zoals het 'vroeger' voor de fusie was. Ik ga dan ook in eerste instantie opzoek naar een provider die nog wel het 'complete plaatje' voor een euro of €45 pmaand aanbied. Een eenmalige investering zoals vroeger bij ziggo vind ik de beste optie, iemand een idee of dit nog word aangeboden?
Als ik het goed heb is 'Play Start', zoals de televisie vroeger bij Ziggo was. Als je dit met 'Connect Start' combineert, kom je op ongeveer €45 per maand uit. Voor €1,45 per maand extra heb je er dan ook een vast lijn bij.

Aan je reactie te lezen, bevind je je in het voormalige Ziggo gebied. Je krijgt er dan hoogstwaarschijnlijk een Humax RHD-5300c interactive ontvanger bij. Hier zou je ook een externe harde schijf op aan kunnen sluiten, om te pauzeren en op te nemen.

Mocht dat niet aan je eisen voldoen, dan kun je volgens mij ook nog zelf een investering doen in bijvoorbeeld een interactieve ontvanger met ingebouwde harde schijf of iets dergelijks. Ik weet niet 100% of je je eigen gekochte ontvanger ook i.c.m. de meegeleverde smartcard (welke eigenlijk bedoeld is om in de Humax RHD-5300c te gebruiken) kunt gebruiken. Ik vermoed van wel. Mocht dit niet zo zijn, dan worden er geen losse smartcards meer door Ziggo verkocht, maar kun je deze momenteel nog wel bij andere winkels bestellen. Als het goed is worden deze nog gewoon geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 15:15
Ik heb net de modem in bridge laten zetten krijg internet als ik mijn PC via LAN aan poort 1 hang, maar als ik een router (2 geprobeerd) aan poort 1 hang aan de wan poort van de router ziet deze geen internet. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:57:
Ik heb net de modem in bridge laten
zetten krijg internet als ik mijn PC via LAN aan poort 1 hang, maar als ik een router (2 geprobeerd) aan poort 1 hang aan de wan poort van de router ziet deze geen internet. Hoe kan dit?
Heb je het modem even 10 seconden van de stroom gehaald en je router op fabrieksinstellingen teruggezet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:13:
[...]
Dat klinkt als een bug, dit heb ik nog nooit meegemaakt met mijn LG 32LM660S. Ik kan bij het inplannen van een timer kiezen tussen 'Herinnering' (de TV springt aan als het programma begint) en 'Opnemen' (harde schijf activeert, maar het beeld en geluid blijft uit). Lijkt me volstrekt onlogisch als bij een timer-opname de TV óók aanspringt. Als je firmware up to date is zou je eventueel contact met support kunnen opnemen.

Mensen die in oud-Ziggo-gebied wonen kunnen inderdaad nu nog profiteren van de Humaxen die worden geleverd bij sommige TV-abonnementen omdat die ook zo'n USB opnamefunctie hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 21-04-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Alleen gok ik erop dat de USB functionaliteit via USB is uitgeschakeld in de firmware. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het een pure gok is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
MdO82 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:06:
[Ik heb net de modem in bridge laten zetten krijg internet als ik mijn PC via LAN aan poort 1 hang, maar als ik een router (2 geprobeerd) aan poort 1 hang aan de wan poort van de router ziet deze geen internet. Hoe kan dit?]

Heb je het modem even 10 seconden van de stroom gehaald en je router op fabrieksinstellingen teruggezet ?
Allemaal geprobeerd. Ik heb een Netgear WDR3700 en een (Action) Lab31 router getest en beiden krijgen geen ipadres.

Als ik Poort 1 van de Ubee router direct in mijn laptop plug krijg ik direct een Ipadres en kan ik internetten. Ik heb virtual router manager voor WIndows 7 gedownload en dat werkt ook, maar ik wil natuurlijk gewoon mijn router gebruiken en niet mn laptop als router.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-05 10:41
Ik heb vandaag mijn Technicolor tc7210 modem ontvangen, merkbaar beter dan de cisco epc 3928.
Vooral op de 2,4ghz band is het bereik veel beter. Heb nu geen dode plekken meer in huis. Meest verre kamer waar ik met de cisco helemaal geen wifi had, haal ik nu 15mbps stabiel.
Andere kamer waar wifi op het randje zat en soms de verbinding wegviel is van 10mbps naar een goede 25mbps gegaan. (Laptop)
De kamer direct boven de wireless modem haalt zelfs 115 mbps op 5ghz wireless-ac op de iphone 6.
Kortom erg tevreden.

Puur uit nieuwsgierigheid. De nieuwe abonnementen met horizonbox, krijg je daar ook een wireless modem bij of is de horizonbox tevens de modem?

[ Voor 13% gewijzigd door Valinor op 22-04-2015 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
tegelijk de nieuwe router en de Ubee opstarten bleek de key. Er is blijkbaar een link met je macadres, door opnieuw op te starten werd de mac van mn laptop gewist en van de router toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
Een klant van mij heeft sinds gisteren UPC met een nieuw Hitron modem, klopt het dat die als wan IP een 10.x.x adres uit een /19 krijgen? Carrier Grade NAT geactiveerd bij UPC zakelijk of gewoon een beperking van het modem?

edit: geen SIP issues maar dat kreng draait gewoon geen DNS, dan moet je wel alle statische toewijzingen natuurlijk aanpassen... :S

[ Voor 22% gewijzigd door Powermage op 22-04-2015 11:02 ]

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

pinockio schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:31:
Zijn er meer mensen die hun gebruikersnaam aan moesten passen?
Ja, hier ook. Ziggo heeft een keuze gemaakt tussen een UPC klanten bestand of een Ziggo klantenbestand. Daar hebben ze waarschijnlijk gekozen voor de minst ingrijpende keuze. Dat sommige mensen daar niet blij mee zijn is begrijpelijk, maar het is kiezen tussen twee kwaden.

Dat je ervaring zo is verlopen is vervelend, maar er zijn wel meer problemen geweest met de ZIggo website de laatste tijd, dus niet vreemd. Vervelend, maar enigszins begrijpelijk.

Ja, ik heb ook mijn gebruikersnaam moeten wijzigen. Waarschijnlijk omdat de gebruikersnaam van mijn vader (UPC klant) hetzelfde was. Moet ik daar nu boos om worden, nee toch? Ik was met 3 minuten klaar en kon daarna direct weer inloggen met mijn account.
Het is natuurlijk logisch dat in een geval van een groter klantenbestand er steeds meer kans is op dubbele gebruikersnamen. Dat is hier op Tweakers ook zo. Is je naam al in gebruik, dan kan je die niet kiezen.

Persoonlijk had ik gebruik gemaakt van een al bekende unieke identifier (klantnummer of e-mailadres) maar dit is zoals Ziggo het wil.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Equator schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:36:
[...]

Ja, ik heb ook mijn gebruikersnaam moeten wijzigen. Waarschijnlijk omdat de gebruikersnaam van mijn vader (UPC klant) hetzelfde was. Moet ik daar nu boos om worden, nee toch? Ik was met 3 minuten klaar en kon daarna direct weer inloggen met mijn account.
Heb je nog tips? Want ik probeer al ruim een week mijn gebruikersnaam te registreren maar loop elke keer tegen een onbekende fout aan waarvan Ziggo zegt dat het een storing betreft waarvan de oplossingstermijn onbekend is (altijd lekker).

Misschien dat jij iets anders hebt gedaan waardoor het wel lukte?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nee, bij mij werkte het gewoon normaal. Althans, ik heb me gewoonweg opnieuw ingeschreven voor een mijn-ziggo account met een nieuwe gebruikersnaam en hetzelfde ziggo klantnummer :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Frostie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:11:
[...]

Heb je nog tips? Want ik probeer al ruim een week mijn gebruikersnaam te registreren maar loop elke keer tegen een onbekende fout aan waarvan Ziggo zegt dat het een storing betreft waarvan de oplossingstermijn onbekend is (altijd lekker).

Misschien dat jij iets anders hebt gedaan waardoor het wel lukte?
Waarschijnijk moet je een andere gebruikersnaam gebruiken dan dat je had. Ik was in het verleden klant bij UPC en nu werkte Mijn Ziggo account niet meer met dezelfde gebruikersnaam. Opnieuw registreren met deze gebruikersnaam had geen nut, alleen een nieuwe/uniek gn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
BertusG schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:37:
[...]

Waarschijnijk moet je een andere gebruikersnaam gebruiken dan dat je had. Ik was in het verleden klant bij UPC en nu werkte Mijn Ziggo account niet meer met dezelfde gebruikersnaam. Opnieuw registreren met deze gebruikersnaam had geen nut, alleen een nieuwe/uniek gn werkt.
Dat is het geval - ik heb al andere namen geprobeerd maar krijg bij welke naam dan ook elke keer dezelfde foutmelding...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:18
Vriendin van mij gaat op haarzelf, en wil graag ook ziggo (nja, geen andere keus eigenlijk).
Maar ik heb zelf nog een CI+ module. Zou die nog gewoon werken als ze haar nieuwe abbo krijgt? scheelt huren en kan ze direct op de TV zappen, ipv via die media box....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Waah schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:54:
Vriendin van mij gaat op haarzelf, en wil graag ook ziggo (nja, geen andere keus eigenlijk).
Maar ik heb zelf nog een CI+ module. Zou die nog gewoon werken als ze haar nieuwe abbo krijgt? scheelt huren en kan ze direct op de TV zappen, ipv via die media box....
Ja hoor werkt prima. Maar je ontkomt niet aan een huurdecoder want die zit al in de prijs berekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:18
Dat snap ik. 1e decoder zit "in de prijs". Maar dat is dus weer een los kastje + losse afstandsbediening. Vandaar de vraag met ci+ :) gezien je die moet bijhuren voor 2 euro p/m

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 22-04-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Dat is dus niet meer het geval. Ik heb gebeld en je krijgt nu overal een Horizon box bij, wil je de pauze play functie hebben moet je het Play Complete pakket bestellen, hier betaal je ongeveer 15 euro meer voor per maand terwijl dit eerst een eenmalige investering van 50 a 100 euro was.
Pazzie schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:51:
[...]

Als ik het goed heb is 'Play Start', zoals de televisie vroeger bij Ziggo was. Als je dit met 'Connect Start' combineert, kom je op ongeveer €45 per maand uit. Voor €1,45 per maand extra heb je er dan ook een vast lijn bij.

Aan je reactie te lezen, bevind je je in het voormalige Ziggo gebied. Je krijgt er dan hoogstwaarschijnlijk een Humax RHD-5300c interactive ontvanger bij. Hier zou je ook een externe harde schijf op aan kunnen sluiten, om te pauzeren en op te nemen.

Mocht dat niet aan je eisen voldoen, dan kun je volgens mij ook nog zelf een investering doen in bijvoorbeeld een interactieve ontvanger met ingebouwde harde schijf of iets dergelijks. Ik weet niet 100% of je je eigen gekochte ontvanger ook i.c.m. de meegeleverde smartcard (welke eigenlijk bedoeld is om in de Humax RHD-5300c te gebruiken) kunt gebruiken. Ik vermoed van wel. Mocht dit niet zo zijn, dan worden er geen losse smartcards meer door Ziggo verkocht, maar kun je deze momenteel nog wel bij andere winkels bestellen. Als het goed is worden deze nog gewoon geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Niet waar. Als je telefonisch besteld kan je bij elke combinatie van Play Start gewoon een CI+ module bestellen in plaats van een decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Jay-B schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:17:
Niet waar. Als je telefonisch besteld kan je bij elke combinatie van Play Start gewoon een CI+ module bestellen in plaats van een decoder.
Extra ja niet ipv voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nee hoor. Gewoon in plaats van. Heb ik zelf ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-B op 22-04-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
sip5080 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:09:
Dat is dus niet meer het geval. Ik heb gebeld en je krijgt nu overal een Horizon box bij, wil je de pauze play functie hebben moet je het Play Complete pakket bestellen, hier betaal je ongeveer 15 euro meer voor per maand terwijl dit eerst een eenmalige investering van 50 a 100 euro was.

[...]
Via de website kun je in ieder geval wel zelf samenstellen. Bij de volgende samenstelling ontvang je geen Horizon box: https://www.dropbox.com/s/i4qj74cstexzeie/mediabox.png?dl=0.
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:56:
Alleen gok ik erop dat de USB functionaliteit via USB is uitgeschakeld in de firmware. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het een pure gok is
Mijn ouders hebben vandaag de mediabox (Humax IRHD-5300C, voormalig @Home -> Ziggo gebied) behorend bij het Play Start abonnement ontvangen. Gelukkig heb je verkeerd gegokt en kon ik gewoon een externe harde schijf aansluiten. Ook werd er een WIFI-adapter bijgeleverd.

Wat ik wel een nare ontwikkeling vind, is dat het blijkbaar niet meer mogelijk is om een vierde en vijfde smartcard per telefoon te activeren. Bij mijn ouders thuis zijn er al drie smartcards geactiveerd. De smartcard welke bij de mediabox geleverd werd wilden ze niet meer activeren. Alleen al reeds geactiveerde vierde en vijfde smartcards blijven ze ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Jay-B schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:26:
Nee hoor. Gewoon in plaats van. Heb ik zelf ook.
Dat valt dan niet tegen en dat geldt ook voor de 5300 die nog een HD kan aangesloten krijgen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Koekenbakkertje op 22-04-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-05 15:44
Nou nou,

Vandaag de overstap gemaakt van particulier naar zakelijk, maar dat ging niet helemaal vlekkeloos:

Ik had alles in 1 extra, en ben over op zakelijk ZZP pro 200/40.

De eerste monteur ( die tussen 08:00 en 13:00 beloofd was) kwam netjes om 10:15 binnen, bekeek de situatie, en na een slokje van de aangeboden sinas vroeg hij waar het pakket met de nieuwe modem en horizonbox was.... Maar de mevrouw van de zakelijke bestel-lijn had aangegeven, dat de monteur alles bij zich zou hebben. Kleine miscommunicatie dus, en monteur 1 is zonder iets te doen, en met een blikje sinas vertrokken. Intussen was monteur 2 gebeld, en hij zou wél een modem en horizon in de bus hebben liggen, en deze komen aansluiten. Helaas was dat geen optie volgens monteur 2, omdat de horizon vanuit ziggo wordt geactiveerd, en deze niet werkt als je 'm zo maar ophangt. Er zou even over gebeld worden. En dit was om 11 uur. Om 15 uur maar eens gebeld, om te vragen waar het wachten op is... Na een minuut of 15 in de wacht, kreeg ik te horen, dat monteur 2 toch zou komen.

Toen was het 16:30 en dus al de hele dag voor jan L*L aan het wachten. Maar nu, 18:30 draait de nieuwe technicolor modem in bridge, werkt de horizon box (het oude model met scart) en doet speedtest netjes 205 / 42 Mbit... wat een gevecht :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-05 10:41
Waah schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:58:
Dat snap ik. 1e decoder zit "in de prijs". Maar dat is dus weer een los kastje + losse afstandsbediening. Vandaar de vraag met ci+ :) gezien je die moet bijhuren voor 2 euro p/m
Ja werkt gewoon hoor. Ik heb net 3 weken geleden mijn tv abonnement om laten zetten naar een tv + internet abo. Heb de humax rhd-5300c decoder + smartcard ontvangen, maar aangezien ik al ziggo tv had met ci+ en nog een smartcard uit het casema tijdperk :p, vroeg ik of het verplicht was de nieuwe smartcard te activeren.
Hoefde allemaal niet, hij zei dat ik de decoder en smartcard ook gewoon later voor een 2e tv kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Waah schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:54:
Je moet dan wel even verifiëren of jouw CI+-module ook compatible is met de televisie van je vriendin. Mijn wat oudere (niet interactieve) CI+-modules werken namelijk niet met mijn nieuwe Ziggo gecertificeerde televisie (Samsung model uit 2014).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Zoals je kan zien op je image uit dropbox zit daar geen pauze/play/opneem functie bij ;) Dit was voorheen een eenmalige investering, en nu een maandelijks bedrag. Dit is ook mijn hele punt..
Pazzie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:41:
[...]

Via de website kun je in ieder geval wel zelf samenstellen. Bij de volgende samenstelling ontvang je geen Horizon box: https://www.dropbox.com/s/i4qj74cstexzeie/mediabox.png?dl=0.

[...]

Mijn ouders hebben vandaag de mediabox (Humax IRHD-5300C, voormalig @Home -> Ziggo gebied) behorend bij het Play Start abonnement ontvangen. Gelukkig heb je verkeerd gegokt en kon ik gewoon een externe harde schijf aansluiten. Ook werd er een WIFI-adapter bijgeleverd.

Wat ik wel een nare ontwikkeling vind, is dat het blijkbaar niet meer mogelijk is om een vierde en vijfde smartcard per telefoon te activeren. Bij mijn ouders thuis zijn er al drie smartcards geactiveerd. De smartcard welke bij de mediabox geleverd werd wilden ze niet meer activeren. Alleen al reeds geactiveerde vierde en vijfde smartcards blijven ze ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 21:30

m00

MrPompidom schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:23:
Nou nou,

Vandaag de overstap gemaakt van particulier naar zakelijk, maar dat ging niet helemaal vlekkeloos:

Ik had alles in 1 extra, en ben over op zakelijk ZZP pro 200/40.

De eerste monteur ( die tussen 08:00 en 13:00 beloofd was) kwam netjes om 10:15 binnen, bekeek de situatie, en na een slokje van de aangeboden sinas vroeg hij waar het pakket met de nieuwe modem en horizonbox was.... Maar de mevrouw van de zakelijke bestel-lijn had aangegeven, dat de monteur alles bij zich zou hebben. Kleine miscommunicatie dus, en monteur 1 is zonder iets te doen, en met een blikje sinas vertrokken. Intussen was monteur 2 gebeld, en hij zou wél een modem en horizon in de bus hebben liggen, en deze komen aansluiten. Helaas was dat geen optie volgens monteur 2, omdat de horizon vanuit ziggo wordt geactiveerd, en deze niet werkt als je 'm zo maar ophangt. Er zou even over gebeld worden. En dit was om 11 uur. Om 15 uur maar eens gebeld, om te vragen waar het wachten op is... Na een minuut of 15 in de wacht, kreeg ik te horen, dat monteur 2 toch zou komen.

Toen was het 16:30 en dus al de hele dag voor jan L*L aan het wachten. Maar nu, 18:30 draait de nieuwe technicolor modem in bridge, werkt de horizon box (het oude model met scart) en doet speedtest netjes 205 / 42 Mbit... wat een gevecht :0
Heb je een kvk-nummer moeten opgeven? Of kreeg je andere vragen over de bedrijfsachtergrond? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
Ik heb TV standaard en internet Z1, om het even in de oude Ziggo termen te houden. Heb nog niks aangepast, maar ik wel interesse in MyPrime. Horizon hoeft van mij (nog) niet.

Ik weet al dat MyPrime 6,95 per maand kost, maar is het ook maandelijks opzegbaar? Of zit je er gelijk voor een jaar aan vast? En gaat het ook werken op mijn iHDR-5200c recorder van Humax?

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 22-04-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij maandelijks opzegbaar

@koekenbakkertje heeft je al antwoord gegeven wilde het even nakijken, maar mijnziggo ligt aan het infuus denk ik ;)

[ Voor 68% gewijzigd door MdO82 op 22-04-2015 21:49 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Maandelijks opzegbaar en werkt ook op je 5200C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
sip5080 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:09:
Zoals je kan zien op je image uit dropbox zit daar geen pauze/play/opneem functie bij ;) Dit was voorheen een eenmalige investering, en nu een maandelijks bedrag. Dit is ook mijn hele punt..

[...]
Je krijgt dan een HUMAX IRHD-5300C (https://myhumax.info/irhd-5300c/). Deze heb ik zelf ook en na het aansluiten van een externe harde schijf kan ik daar ook mee opnemen en pauzeren.

Mocht je de meegeleverde mediabox niet willen gebruiken, dan kan je ook gewoon eenmalig een investering doen. Je koopt dan zelf een mediabox met pauze/play/opneem-functie en dan heb je de door jou gewenste functionaliteiten zonder dat je daar een maandelijks bedrag voor hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
Koekenbakkertje schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:41:
Maandelijks opzegbaar en werkt ook op je 5200C
Ok, helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Pazzie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:06:
[...]

Je krijgt dan een HUMAX IRHD-5300C (https://myhumax.info/irhd-5300c/). Deze heb ik zelf ook en na het aansluiten van een externe harde schijf kan ik daar ook mee opnemen en pauzeren.

Mocht je de meegeleverde mediabox niet willen gebruiken, dan kan je ook gewoon eenmalig een investering doen. Je koopt dan zelf een mediabox met pauze/play/opneem-functie en dan heb je de door jou gewenste functionaliteiten zonder dat je daar een maandelijks bedrag voor hoeft te betalen.
Dat klinkt mooi, met een externe harddisk zoals eerder ook genoemd. Dan kom ik echter weer terug op de 1e vraag, kan je opnemen terwijl de tv uit staat. En werkt het op pauze en play zetten net zo makkelijk als van ouds? Daarmee bedoel ik een simpel pauze/play knopje op je afstandbediening en gerust de tv uit zetten of een andere zender tegelijkertijd kijken.

Ik hoor heel graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik ben maandag van alles in 1 extra naar het goedkoopste pakket gegaan. Was bang dat 40 mbit zou tegenvallen, maar een film downloaden duurt nu 10 minuten ipv 2 en netflix en de rest werkt prima. De knuppels hebben wel mijn ziggo nieuwsserver gemold, maar ik had ook al 2 payservers en had hem verder nooit gebruikt. Maar hij is nu wel weg, beetje lullig als je geen payserver hebt.

Ik wilde geen ci module of decoder, maar dat kon natuurlijk niet. Gisteren een humax 5300 en card en wifi ontvanger gerkregen en aan mijn schoonzus gegeven voor op haar slaapkamer. Ik weet eigenlijk niet of dat wel mag, maar anders moet ik het weggooien of bewaren en ik hoef dat spul niet. Zonde dat ze iets opsturen waar ik niets mee doe, maar mijn zwager vond het fijn omdat hij nu op de slaapkamer hd beeld had.

Op ziggo.nl zijn mijn wijzigingen nog niet inzichtbaar, maar dat zal wel komen. Ben in iedergeval blij dat het goedkoopste abonnement qua ervaring niet onder doet voor het duurste pakket. Nu heb ik er nooit echt naar gekeken, maar als het altijd al 40 mbit was is het wat zonde dat ik altijd bijbetaalde voor meer snelheid.

En de upload is bij elk abonnement matig...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-04-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Hou er rekening mee dat als je het abo opzegt en het apparaat niet retourneert je kosten gaat maken. De nieuwwaarde van de 5300 wordt dan in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koekenbakkertje schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:52:
Hou er rekening mee dat als je het abo opzegt en het apparaat niet retourneert je kosten gaat maken. De nieuwwaarde van de 5300 wordt dan in rekening gebracht.
Ah, dat is waar. Maar zo duur zijn ze denk ik niet, koop er dan wel eentje van marktplaats. Ik snap al die decoders niet zo, een ci kaartje is toch 100 keer fijner? Ok, je kan niet opnemen, maar op spotnet ofzo kan je wel een aflevering van rtl of wat dan ook meepakken.

Ik hoef echt nooit meer een decoder, althans zolang ik er niet ios of android op heb. Maar als je tv geen ci module van ziggo aankan is het natuurlijk wel een fijne oplossing. Maar blijf het vreemd vinden dat ik hem moet ontvangen en hem niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Zit een serienummer op en die moeten overeenkomstig zijn. Wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten. Geloof dat de nieuwwaarde op 150 euro zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal mijn schoonzus wel even melden dat ze hem te leen heeft.

Haar vriend had via ziggo een humax 5400 met 1 tb erin gekocht (denk vorige week, hij ontving hem gisteren) maar die zie ik nergens meer staan? Verkoopt ziggo geen losse decoders en dergelijke meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
sip5080 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:35:
[...]

Dat klinkt mooi, met een externe harddisk zoals eerder ook genoemd. Dan kom ik echter weer terug op de 1e vraag, kan je opnemen terwijl de tv uit staat. En werkt het op pauze en play zetten net zo makkelijk als van ouds? Daarmee bedoel ik een simpel pauze/play knopje op je afstandbediening en gerust de tv uit zetten of een andere zender tegelijkertijd kijken.

Ik hoor heel graag je reactie.
Eerder werd er een CI+-module in je televisie besproken. Met een CI+-module moet de televisie aan blijven staan, als je op wilt nemen. De Humax IRHD-5300C is echter een apart kastje met eigen voeding. Als je dan aan het opnemen bent kun je je televisie uitzetten, als ik het goed heb.

Omdat er maar één tuner in zit wordt kijken naar een andere zender tijdens het opnemen niet ondersteund. Ik heb net even een test voor je gedaan en heb voor een korte periode National Geographic HD opgenomen. Ik kon toen nog wel naar Discovery Channel HD kijken, maar niet naar andere zenders. Een paar pagina's terug in dit topic werd er vermeld dat zenders zijn opgedeeld in blokken en dat je nog wel naar zenders in hetzelfde blok kunt kijken. Waarschijnlijk geldt dat dan ook voor de Humax IRHD-5300C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pazzie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:54:
Eerder werd er een CI+-module in je televisie besproken. Met een CI+-module moet de televisie aan blijven staan, als je op wilt nemen.
In principe zou dit niet nodig hoeven zijn, maar mogelijk dat dit per fabrikant verschilt. Mijn LG kan in ieder geval prima opnemen zonder daarbij licht of geluid te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:15
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:39:
Ik ben maandag van alles in 1 extra naar het goedkoopste pakket gegaan. Was bang dat 40 mbit zou tegenvallen, maar een film downloaden duurt nu 10 minuten ipv 2 en netflix en de rest werkt prima. De knuppels hebben wel mijn ziggo nieuwsserver gemold, maar ik had ook al 2 payservers en had hem verder nooit gebruikt. Maar hij is nu wel weg, beetje lullig als je geen payserver hebt.

Ik wilde geen ci module of decoder, maar dat kon natuurlijk niet. Gisteren een humax 5300 en card en wifi ontvanger gerkregen en aan mijn schoonzus gegeven voor op haar slaapkamer. Ik weet eigenlijk niet of dat wel mag, maar anders moet ik het weggooien of bewaren en ik hoef dat spul niet. Zonde dat ze iets opsturen waar ik niets mee doe, maar mijn zwager vond het fijn omdat hij nu op de slaapkamer hd beeld had.
Moest je ook de 29 euro 'aansluitkosten' betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raven22 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:00:
Ja, wilden ze eerst wel en toen werd ik boos en zei: gaan jullie zo met klanten om die al 10 jaar jullie diensten afnemen. Toen werd het stil en kreeg ik excuses (ik zat bij ziggo opzeggingen via telefoonnummer 1200) en toen werd het kwijtgescholden.

Maar helemaal lekker verloopt de overgang nog niet, krijg net een rekening van 1 mei t/m 1 juni en daarin staat nog alles zoals ik het had, maar ik ben al een paar dagen over op een goedkoper abonnement. Zeer goed, die administratie daar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:09
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:17:
[...]

Ja, wilden ze eerst wel en toen werd ik boos en zei: gaan jullie zo met klanten om die al 10 jaar jullie diensten afnemen. Toen werd het stil en kreeg ik excuses (ik zat bij ziggo opzeggingen via telefoonnummer 1200) en toen werd het kwijtgescholden.

Maar helemaal lekker verloopt de overgang nog niet, krijg net een rekening van 1 mei t/m 1 juni en daarin staat nog alles zoals ik het had, maar ik ben al een paar dagen over op een goedkoper abonnement. Zeer goed, die administratie daar :/
hoelang is een paar dagen? factuur wordt namelijk al ver voordat hij beschikbaar is gemaakt waardoor je oude pakket er nog kan staan.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razenko schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:34:
hoelang is een paar dagen? factuur wordt namelijk al ver voordat hij beschikbaar is gemaakt waardoor je oude pakket er nog kan staan.
20 april ben ik gewisseld. Factuur voor mei ontvang ik met oude gegevens. Ik begrijp wel dat de factuur eerder gemaakt wordt, maar als je als bedrijf een goede administratie hebt zou dit niet gebeuren.

Sterker nog, zelfs de belastingdienst is hierin beter. Drie weken terug auto gekocht, die na een paar dagen verkocht. Eerst een brief van de belastingdienst met rekening belastingen. Paar dagen later een brief met een aanpassing en nieuwe rekening omdat de auto alweer verkocht was.

Maar dat doet Ziggo niet, nee, ik moet het eerst voorschieten en krijg de maand daarop waarschijnlijk geld terug omdat ik nu veel te veel betaal. Kortom: zo laat je de klant een maand op zijn geld wachten en trek je zelf lekker rente (althans, dat gaat met de huidige rente percentages ook niet echt meer op). Ziggo stuurt in iedergeval geen aangepaste rekeningen tussentijds op. En dat is niet klantvriendelijk, maar dat verwacht denk ik ook niemand hier van een bedrijf als dit.

De diensten werken trouwens wel goed hoor, maar de administratie...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-04-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:05
raven22 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:00:
[...]

VInd het vreemd van die aansluit kosten, van zelf van A1P naar Basis gegaan maar heb die aansluit kosten nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:42
Mij werd verteld (van Aie Plus naar C&P Max) dat er geen aansluitkosten berekend gaan worden.
Gaat pas 1 mei gebeuren en moet de bevestiging nog ontvangen maar ik vertrouw erop dat ik inderdaad geen aansluitkosten betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:38:
[...]

20 april ben ik gewisseld. Factuur voor mei ontvang ik met oude gegevens. Ik begrijp wel dat de factuur eerder gemaakt wordt, maar als je als bedrijf een goede administratie hebt zou dit niet gebeuren.

Sterker nog, zelfs de belastingdienst is hierin beter. Drie weken terug auto gekocht, die na een paar dagen verkocht. Eerst een brief van de belastingdienst met rekening belastingen. Paar dagen later een brief met een aanpassing en nieuwe rekening omdat de auto alweer verkocht was.

Maar dat doet Ziggo niet, nee, ik moet het eerst voorschieten en krijg de maand daarop waarschijnlijk geld terug omdat ik nu veel te veel betaal. Kortom: zo laat je de klant een maand op zijn geld wachten en trek je zelf lekker rente (althans, dat gaat met de huidige rente percentages ook niet echt meer op). Ziggo stuurt in iedergeval geen aangepaste rekeningen tussentijds op. En dat is niet klantvriendelijk, maar dat verwacht denk ik ook niemand hier van een bedrijf als dit.

De diensten werken trouwens wel goed hoor, maar de administratie...
Dat ligt niet aan het bedrijf maar aan de bank.
Wij moeten facturen ook 15 dagen voor inning het systeem inschieten. Compleet achterlijk maar het is zo. 8)7

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-05 15:44
m00 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:33:
[...]

Heb je een kvk-nummer moeten opgeven? Of kreeg je andere vragen over de bedrijfsachtergrond? :P
Moest een KVK nummer opgeven, maar die heb ik.

Verder alleen de tenaamstelling voor de factuur.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

icecreamfarmer schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:38:
[...]

Wij moeten facturen ook 15 dagen voor inning het systeem inschieten. Compleet achterlijk maar het is zo. 8)7
15 dagen is inderdaad wel wat lang, maar op zich vind ik het als consument wel prettig dat de bank dit ruim vantevoren weet. Want dan weet ik ook al ruim van tevoren op welke dag er geincasseerd wordt (ABN AMRO laat geplande incasso's netjes zien in internetbankieren of in de app). Zo weet ik nu al dat morgen het onderhoudscontract voor mijn CV-ketel wordt afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Laatst online: 22:54
'Zelf je pakket kiezen' I'd call bullshit. 8)7

Bel ik naar de klantenservice zeggen ze dat mijn order is gecancelled (zonder bevestiging trouwens, van vorige week maandag) omdat ik niet 200Mb/s internet in combinatie met een standaard mediabox kan afnemen.

Bied het dan ook niet aan.. daarnaast heb ik toen met de medewerker netjes alles geregeld gekregen. Wat een klunzen daar ook.

(Ik wacht nu op een belletje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

MusicAddict schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:08:
'Zelf je pakket kiezen' I'd call bullshit. 8)7

Bel ik naar de klantenservice zeggen ze dat mijn order is gecancelled (zonder bevestiging trouwens, van vorige week maandag) omdat ik niet 200Mb/s internet in combinatie met een standaard mediabox kan afnemen.

Bied het dan ook niet aan.. daarnaast heb ik toen met de medewerker netjes alles geregeld gekregen. Wat een klunzen daar ook.

(Ik wacht nu op een belletje)
Waarom zou dat niet mogelijk zijn. De modem en TV staan toch los van elkaar?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 12:20
Gadgeteer schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:53:
Mij werd verteld (van Aie Plus naar C&P Max) dat er geen aansluitkosten berekend gaan worden.
Gaat pas 1 mei gebeuren en moet de bevestiging nog ontvangen maar ik vertrouw erop dat ik inderdaad geen aansluitkosten betaal.
Bij een aanpassing, naar boven, hoef je geen aansluitkosten te betalen en krijg je ook die 3 maanden korting.

Ik wil van 'Alles-in-één plus' naar 'Connect en Play Complete', hou dus zelfde snelheid en TV-pakket, dan moet ik blijkbaar wel aansluitkosten betalen en krijg ik niet die 3 maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Precies Play start en Connect Max is prima mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
acoster schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:29:
[...]

Bij een aanpassing, naar boven, hoef je geen aansluitkosten te betalen en krijg je ook die 3 maanden korting.

Ik wil van 'Alles-in-één plus' naar 'Connect en Play Complete', hou dus zelfde snelheid en TV-pakket, dan moet ik blijkbaar wel aansluitkosten betalen en krijg ik niet die 3 maanden korting.
Ook geen nieuw jaarcontract :-) dat is met de kortingen wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icecreamfarmer schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:38:
Dit betreft de factuur, ze schrijven het denk ik pas over 2 of 3 weken af. Dus feitelijk zouden ze een goede factuur kunnen maken, maarja... ik schiet het eerst wel voor en krijg het dan weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik ben ondertussen al teruggebeld met de welgemeende excuses dat alles wel gewoon mogelijk is, en het 'systeem de aanvragen niet goed had doorzet door de fusie' :+ Dat ik daarbij geen annuleringsmail heb gehad zullen we maar voor lief nemen, of dat de klantenservice voor het oude upc gebied nog geïndoctrineerd is met de horizon box moet moet moet met 200Mb/s :D

Kijken hoe lang het nu gaat duren ;)

Ik had al bijna mijn abbo opgezegd, het is dat glasvezel niet hoger gaat dan 100/100 dus nooit reden gezien om op te stappen. (zie nu net dat er wel sporadisch 200/200 en 500/500 wordt aangeboden, zal toch maar eens kijken, is meestal duurder dan wat ziggo aanbied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
acoster schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:29:
[...]

Je hebt gelijk (ik moet echt aan die nieuwe benamingen wennen) De aanbieding was alleen bij een upgrade dat is mij ook verteld.

Door die korting echter te delen over 12 maanden ben ik nu met het duurdere abo goedkoper uit ;)
Let wel, op mijn huidige heb ik ook TV Extra, die zit bij MAX inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 12:20
Gadgeteer schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:49:
[...]

Door die korting echter te delen over 12 maanden ben ik nu met het duurdere abo goedkoper uit ;)
Let wel, op mijn huidige heb ik ook TV Extra, die zit bij MAX inbegrepen.
Haha.. ja, dat kan best kloppen.
Ik heb er ook een berekening op los gelaten en voor 36 euro meer (voor een jaar, dus 3 euro per maand), heb ik dan ook het MAX-pakket. Mijn kinderen zullen die extra zenders zeer zeker waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben alleen bang dat mijn router de snelheid niet gaat bijhouden... daar gaat mijn besparing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
MdO82 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:27:
[...]

Ligt eraan of het bedraad of draadloos is :P :D
Humax 5200 op slaapkamer - wifi
Tablets (2) - wifi
NAS - bekabeld
TV - wifi
PC - bekabeld
Laptop - wifi
Telefoons - wifi
Console binnenkort - wifi
Evt. vergeten apparatuur en aankomende horizonbox- wifi/bekabeld

PC wil ik ook graag via wifi gaan doen maar moet dan wel de snelheid kunnen halen.

Liefst wil ik ook wifi ac gebruiken (heb nu 5Ghz via modem en 2.4Ghz via router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Powermage schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:31:
Een klant van mij heeft sinds gisteren UPC met een nieuw Hitron modem, klopt het dat die als wan IP een 10.x.x adres uit een /19 krijgen? Carrier Grade NAT geactiveerd bij UPC zakelijk of gewoon een beperking van het modem?

edit: geen SIP issues maar dat kreng draait gewoon geen DNS, dan moet je wel alle statische toewijzingen natuurlijk aanpassen... :S
hier sinds vandaag ook de hitron modem. alle poorten opengezet naar mijn nas maar krijg gewoon van buitenaf geen verbinding. iemand enig idee. volgenswatismijnip heb in nog hetzelfde adres maar toch is de nas niet meer te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:41
MusicAddict schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:35:

Ik had al bijna mijn abbo opgezegd, het is dat glasvezel niet hoger gaat dan 100/100 dus nooit reden gezien om op te stappen. (zie nu net dat er wel sporadisch 200/200 en 500/500 wordt aangeboden, zal toch maar eens kijken, is meestal duurder dan wat ziggo aanbied)
En hoezo is glasvezel duurder dan kabel?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RenaldoN schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:43:
[...]

hier sinds vandaag ook de hitron modem. alle poorten opengezet naar mijn nas maar krijg gewoon van buitenaf geen verbinding. iemand enig idee. volgenswatismijnip heb in nog hetzelfde adres maar toch is de nas niet meer te benaderen.
Als je van buiten een trace uitvoerde naar het ipadres van je NAS wat krijg je dan te zien?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht, laat ik Ziggo eens vragen of ze de oorspronkelijke aanmelddatum voor @home Breedband internet konden terugvinden aangezien dat niet op Mijn Ziggo is op te vragen. Krijg ik te horen dat ze niet verder terug kunnen kijken dan 2008, dat is toch het jaar van de fusie?

Ben nieuwsgierig wat de snelheid ook alweer was op het moment van aanmelden, ter vergelijking met nu. Maar dat achterhalen blijkt makkelijker gezegd dan gedaan...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kan je hier iets uit herleiden ;)
Weet niet sinds wanneer je ongeveer nog weet dat je internet had van @home

[ Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 23-04-2015 20:46 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
White_Collar schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:48:
[...]

En hoezo is glasvezel duurder dan kabel?
Don't ask me, hier krijgen ze het in ieder geval niet voor elkaar een betere prijs te bieden dan dat Ziggo doet.
Of dan moet ik de helft inleveren op mijn downloadsnelheid. = Cost/reward dus lager. Het moment dat ze hier glasvezel aanbieden van 200/200 of 500/500 aan inclusief TV voor een redelijke prijs dan ben ik meteen verkocht. Maar Ziggo zit ook niet stil, en zo blijf je bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MdO82 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:44:
Misschien kan je hier iets uit herleiden ;)
Weet niet sinds wanneer je ongeveer nog weet dat je internet had van @home
Ik had het al ten tijde van Essent Kabelcom geloof ik :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier hadden wij inderdaad ook Essent kabelcom toen ze in 2001 begonnen met aanbieden in onze regio :D

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 23-04-2015 21:02 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik kan mij in ieder geval nog een boekje met @home erop herinneren en een cdrom voor Windows 98 met een shitload aan rotzooi erop :P Maar geen idee of we de papieren uit die tijd nog hebben :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Heeft iemand enig idee waar ik kan zien hoe ''vol'' mijn emailbox zit?
Ik heb alles ingesteld op IMAP, en geloof ik kan ik 10GB in de mailbox hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:04:
Ik kan mij in ieder geval nog een boekje met @home erop herinneren en een cdrom voor Windows 98 met een shitload aan rotzooi erop :P Maar geen idee of we de papieren uit die tijd nog hebben :S
En dat je de pc-naam aan moest passen naar pcnaam-A of -B ;)
Even een stukje geschiedenis geinig als je het nu leest sinds 13 april ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klopt inderdaad, de computernaam moest toen nog ingesteld worden. Als ik mij het goed herinner: CC*-C, met 6-cijferig nummer op de plaats van de *.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Nu online
waar staat ToD voor in de router ? deze blijft bij mij namelijk op process hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
RenaldoN schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:31:
waar staat ToD voor in de router ? deze blijft bij mij namelijk op process hangen.
ToD filter
Op deze pagina kunnen Time of Day (ToD) filters ingesteld worden.
Een ToD filter blokkeert de toegang tot internet tijdens een bepaalde
tijdsinterval op bepaalde dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Nu online
MdO82 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:50:
[...]

Als je van buiten een trace uitvoerde naar het ipadres van je NAS wat krijg je dan te zien?
probleem ligt niet bij mij. ik heb ziggo maar gebeld (wij hebben zakelijk) en er blijkt een probleem te zijn met de hitron router icm synology nassen waar ze op dit moment druk mee bezig zijn om een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:16:
Ik dacht, laat ik Ziggo eens vragen of ze de oorspronkelijke aanmelddatum voor @home Breedband internet konden terugvinden aangezien dat niet op Mijn Ziggo is op te vragen. Krijg ik te horen dat ze niet verder terug kunnen kijken dan 2008, dat is toch het jaar van de fusie?

Ben nieuwsgierig wat de snelheid ook alweer was op het moment van aanmelden, ter vergelijking met nu. Maar dat achterhalen blijkt makkelijker gezegd dan gedaan...
Voor mij was de eerste kennismaking met internet via de kabel "TV Home" van Essent en de snelheid was 4/1 als ik me niet heel erg vergis.

Edit: ik zie in mijn mail-archief dat ik nog heb meegedaan aan testen voor bellen via de kabel;

Hartelijk dank voor uw deelname aan de gebruikerstest @Home Internet Bellen, het heette toen al @home en dat was eind 2005 / begin 2006.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 24-04-2015 02:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 02:05:
[...]

Voor mij was de eerste kennismaking met internet via de kabel "TV Home" van Essent en de snelheid was 4/1 als ik me niet heel erg vergis.

Edit: ik zie in mijn mail-archief dat ik nog heb meegedaan aan testen voor bellen via de kabel;

Hartelijk dank voor uw deelname aan de gebruikerstest @Home Internet Bellen, het heette toen al @home en dat was eind 2005 / begin 2006.
eind 98 een aansluiting.. 4096/128kbits voor een whoppin 99 gulden per maand..
Dat was natuurlijk een koopje tegen over de kosten van een ISDN lijn + telefoon tikken ;)

nu even naar moderne tijden..

zit ik net even mn Factuur te bekijken..

79,90 voor Alles in 1 Extra + TV Extra.... verder geen aanvullende diensten..

terwijl een Connect & Play Max 73,95 kost? en je volgens mij de zelfde zenders etc krijgt?

of zit er toch een adder verstopt die ik nog niet gevonden heb?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 09:17
SMSfreakie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:42:
[...]

eind 98 een aansluiting.. 4096/128kbits voor een whoppin 99 gulden per maand..
Dat was natuurlijk een koopje tegen over de kosten van een ISDN lijn + telefoon tikken ;)

nu even naar moderne tijden..

zit ik net even mn Factuur te bekijken..

79,90 voor Alles in 1 Extra + TV Extra.... verder geen aanvullende diensten..

terwijl een Connect & Play Max 73,95 kost? en je volgens mij de zelfde zenders etc krijgt?

of zit er toch een adder verstopt die ik nog niet gevonden heb?
Als dat voor jouw voordeliger is, zou ik gewoon overstappen naar die Connect&Play in dit geval.
Ik zelf zat op de middelste, ben ook overgestapt, ben dan 4 euro duurder uit i.v.m. Horizon box, maar heb wel HBO opgezegd en mijn mobiele abonnement, dus dan kan die 4 euro wel uit.

Kan mijn huidige HD decoder mooi naar boven toe op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CRXDelSol schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:46:
[...]

Als dat voor jouw voordeliger is, zou ik gewoon overstappen naar die Connect&Play in dit geval.
Ik zelf zat op de middelste, ben ook overgestapt, ben dan 4 euro duurder uit i.v.m. Horizon box, maar heb wel HBO opgezegd en mijn mobiele abonnement, dus dan kan die 4 euro wel uit.

Kan mijn huidige HD decoder mooi naar boven toe op de slaapkamer.
nouja de decoder hoef ik toch niet... :)

zal ze volgende week eens bellen om te kijken hoe en wat er nou moet en kan ;)

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 139 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]