• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 15:38
SMSfreakie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:52:
[...]

nouja de decoder hoef ik toch niet... :)

zal ze volgende week eens bellen om te kijken hoe en wat er nou moet en kan ;)
Denk dat ze zeggen; je kan het laten zoals het nu is, dan blijft het zo.
Of je migreert je abonnement naar de nieuwe abonnementen, en je krijgt de Horizon box.

Mazda CX-5 (2022)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CRXDelSol schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:56:
[...]

Denk dat ze zeggen; je kan het laten zoals het nu is, dan blijft het zo.
Of je migreert je abonnement naar de nieuwe abonnementen, en je krijgt de Horizon box.
nou t probleem is dat ik natuurlijk niet teveel wil betalen als het niet hoeft..

en ik heb nu 5 smartcards waar mee ik in principe kan doen wat ik wil.. en dat wil ik graag zo houden..
maar goed online kan je het schijnbaar niet aanpassen (?) dus dat wordt toch bellen.. en dan mogen ze de Horizon wel houden in ruil voor een CI+ module.. veel handiger :P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Als je de horizon niet gebruikt en ook dus waarschijnlijk myprime niet, dan kun je beter de play start nemen met tv royaal. Scheelt je meteen 10 euro per maand en kun je volgens mij ook een CI+ krijgen als je belt ipv de mediabox.

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 12:06
SMSfreakie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:58:
[...]

nou t probleem is dat ik natuurlijk niet teveel wil betalen als het niet hoeft..

en ik heb nu 5 smartcards waar mee ik in principe kan doen wat ik wil.. en dat wil ik graag zo houden..
maar goed online kan je het schijnbaar niet aanpassen (?) dus dat wordt toch bellen.. en dan mogen ze de Horizon wel houden in ruil voor een CI+ module.. veel handiger :P
Als je smartkaarten hebt, zou ik gewoon CI + module kopen en niks aan je abo wijzigen.

• (roh)violator
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2019

(roh)violator

Snowcone?

Na de nieuwe firmware update op mijn mediabox kan ik geen films meer opnemen.
Series of andere programma's zijn geen enkel probleem.

Iemand anders hetzelfde probleem?

Ik ben een oude UPC klant met een gewone Cisco mediabox met DVR.

Asus z170 Pro | Intel I7 6700k | 16 Gb DDR4 2400 MHz | ASUS Strix GTX 970

• SMSfreakie
  • Niet online
Olga2000 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:30:
[...]

Als je smartkaarten hebt, zou ik gewoon CI + module kopen en niks aan je abo wijzigen.
nou ja, ik bel ze volgende week wel eventjes...

kijken wat er mogelijk is :-P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:05
Even opgelet allemaal: Ik lees net op het Ziggo community-forum dat Ziggo géén vierde en vijfde smartcard meer activeert. Maximum ligt nu dus schijnbaar bij drie.

• SMSfreakie
  • Niet online
Masimo schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:35:
Even opgelet allemaal: Ik lees net op het Ziggo community-forum dat Ziggo géén vierde en vijfde smartcard meer activeert. Maximum ligt nu dus schijnbaar bij drie.

blijft leuk.. dingen die elkaar tegen spreken ;)

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 07:27
Onzin. Oud ziggo kunnen er vijf geactiveerd krijgen.

• Anoniem: 646678
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:43:
[...]

[afbeelding]
blijft leuk.. dingen die elkaar tegen spreken ;)
Nee hoor, online activeer je maximaal 3 smartcards, telefonisch kan je tot 5 smartcards toevoegen ;)

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 23:25
Daar had ik woensdag inderdaad al over bericht hier. De agent vertelde mij toen, als ik het me goed herinner, dat ze een email had ontvanger waarin stond dat er geen vierde en vijfde smartcards meer geactiveerd mogen worden. Waarom wist ze niet precies en ze raadde me aan om het over een week of twee weer te proberen, omdat er dan misschien meer duidelijkheid over was of iets dergelijks. Ze had het nog even nagevraagd bij collega's en die gafen ook aan dat het niet meer mocht.

Later moest ik de klantenservice over iets anders spreken. Toen heb ik gelijk ook maar even verteld dat ik een vierde smartcard wilde activeren en toen was het wel mogelijk. Het ligt er dus ook wel aan welke agent je spreekt, maar ik vermoed dat het over een tijdje niet meer mogelijk is. Reeds geactiveerde vierde en vijfde smartcards blijven ze wel ondersteunen.

• Masimo
Ik heb er zelf ook 5 geactiveerd en in gebruik. Eerste 3 online en nummer 4 en 5 via de telefoon. De vijfde vond ik nog ergens en heb ik afgelopen Februari actief gemaakt.
In het Ziggo community forum meldde iemand, die al lang Ziggo klant was en vandaag een vierde smartcard wilde activeren, dat de helpdeskmedewerker hem vertelde dat dat niet meer mocht.

[Voor 16% gewijzigd door Masimo op 24-04-2015 23:28]

• Olga2000
Klopt. Als je al 5 smartkaarten hebt, dan niks aan de hand. Ik heb nog eind maart mijn 5-de kaart geactiveerd, al had ik die eigenlijk niet nodig. Ik heb ergens op website van Ziggo (in voorwaarden) gelezen dat vanaf 13 april steunen ze een maximum van 4, tja, hoe moet je dat zeggen, ontvangers/kaarten, als een daarvan Horizon is. Dus je mag naast Horizon nog drie kaarten gebruiken, zonder Horizon ook maar drie. Voor oude Ziggo klanten blijft het aantal 5. Als klant gaat Horizon nemen, wordt een van de kaarten deactiveerd.
Het valt mij nog mee dat er kaarten geactiveerd worden. Verwachtingen waren dat het niet meer zou gebeuren. Ziggo levert dus Verschrikkelijk zonondergaande castraat Horizon en daar hoeft geen smartkaart in.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 15:07
Ik probeer vanaf m'n ziggo-aansluiting een mailtje te sturen naar een vriend (geen ziggo) en de Ziggo mailserver weigert om het mailtje van mij aan te nemen: "550 Message refused by spam filter.". Het is echt het Ziggo spamfilter, gaat ook fout als ik hetzelfde bericht naar een Hotmail adres stuur.

Een testbericht naar dat Hotmail adres gaat wel goed.

Ik heb er wel enigzins begrip voor: het gaat mis zodra ik een linkje in m'n mail heb naar de nieuwste video van David Hasselhoff - True Survivor. Zonder link, als ik 'm alleen al noem gaat het ook fout. Link naar andere youtube clip gaat wel goed. Klein beetje lopen spelen met wat andere teksten of linkjes, maar ik zie nog geen fatsoenlijke manier om m'n boodschap zo te verpakken dat het goed gaat.

Kan je ergens bij Ziggo melden als het uitgaande mailfilter te strak afgesteld staat?

• Masimo
Wel nog een tip voor alle mensen die geactiveerde smartcards hebben, maar die niet actief gebruiken (lees in de la hebben liggen).
Stop ze af en toe in je decoder en gebruik ze. In sommige gevallen moet je ze zelfs via de website even heractiveren. Als ze namelijk een maand of drie (of zelfs korter is mijn ervaring) niet actief in gebruik zijn, worden ze vanzelf inactief. De registratie van die smartcards blijft wel overeind, maar ze moeten wel even opnieuw tot leven gebracht worden.

• Koekenbakkertje
  • Laatst online: 05-06 07:27
Hier zojuist de horizon met extra horizon geïnstalleerd. Dik tevreden. Kende de horizon van toen ik klant bij upc was. Ze hebben de afgelopen anderhalf jaar niet stilgezeten in ieder geval :+

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 13:39
Ik heb sinds kort mijn email account overgezet naar IMAP ipv pop3, dit heb ik bij al mijn devices gedaan.

iPad, iPhone en mijn laptop staan allemaal ingesteld op IMAP. Maar nu staan de mappen bij iPad en iPhone wel goed (dus alle standaard mappen) maar op een of andere manier staan er bij Outlook allemaal verschillende mappen.

Verzonden, verwijderen, Postvak in, concepten enzo.. (de standaard mappen)
Maar nu staan er ook, trash, spam, sent enzovoort tussen die ik niet kan verwijderen.

Weet iemand hoe ik deze mappen kan verwijderen? Want als ik een mail verzend komen ze niet in ''verzonden'' en ''sent'', stuur ik een mail van me iPad en iPhone dan komt de verzonden mail wel in sent. Iemand enig idee hoe ik dit allemaal samen krijg?

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 12:23

rick77

... get to the point!

Masimo schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:16:
Wel nog een tip voor alle mensen die geactiveerde smartcards hebben, maar die niet actief gebruiken (lees in de la hebben liggen).
Stop ze af en toe in je decoder en gebruik ze. In sommige gevallen moet je ze zelfs via de website even heractiveren. Als ze namelijk een maand of drie (of zelfs korter is mijn ervaring) niet actief in gebruik zijn, worden ze vanzelf inactief. De registratie van die smartcards blijft wel overeind, maar ze moeten wel even opnieuw tot leven gebracht worden.
Het is toch hopelijk niet zo dat ze na een tijdje uit Mijn Ziggo verdwijnen. Dan kun je ze toch altijd makkelijk via de website heractiveren?
vanaalten schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:08:
Ik heb er wel enigzins begrip voor: het gaat mis zodra ik een linkje in m'n mail heb naar de nieuwste video van David Hasselhoff - True Survivor. Zonder link, als ik 'm alleen al noem gaat het ook fout.
Terechte censuur van Ziggo. :+

[Voor 19% gewijzigd door rick77 op 25-04-2015 10:39]

Is het overigens aan de buitenkant van een ci+ module te zien welke versie je hebt.
Of is dit alleen softwarematig te zien als de ci+ module in de tv zit?

Er zijn nog voldoende winkels die de ci+ modules verkopen.
Dit zal zolang zijn totdat de voorraad op is zeker ?

Want ik betaal liever het bedrag in een keer ipv elke maand huur te moeten betalen aan ziggo.

[Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 25-04-2015 11:17]

2250 WP Zuid PVoutput

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vanaalten schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:08:
Ik probeer vanaf m'n ziggo-aansluiting een mailtje te sturen naar een vriend (geen ziggo) en de Ziggo mailserver weigert om het mailtje van mij aan te nemen: "550 Message refused by spam filter.". Het is echt het Ziggo spamfilter, gaat ook fout als ik hetzelfde bericht naar een Hotmail adres stuur.

Een testbericht naar dat Hotmail adres gaat wel goed.

Ik heb er wel enigzins begrip voor: het gaat mis zodra ik een linkje in m'n mail heb naar de nieuwste video van David Hasselhoff - True Survivor. Zonder link, als ik 'm alleen al noem gaat het ook fout. Link naar andere youtube clip gaat wel goed. Klein beetje lopen spelen met wat andere teksten of linkjes, maar ik zie nog geen fatsoenlijke manier om m'n boodschap zo te verpakken dat het goed gaat.

Kan je ergens bij Ziggo melden als het uitgaande mailfilter te strak afgesteld staat?
_O-

Tweet 't eens naar de Ziggo Webcare? Misschien dat die kunnen achterhalen waarom Michael Knight geblokkeerd wordt :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 15:07
Raven schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:03:
[...]

_O-

Tweet 't eens naar de Ziggo Webcare? Misschien dat die kunnen achterhalen waarom Michael Knight geblokkeerd wordt :P
Ik doe weer niets met Twitter, maar in de tussentijd maar een mailtje naar de helpdesk gestuurd. Eens kijken of die commentaar op m'n muzieksmaak hebben... ;)

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Voor de diegenen die het interesseren: Sinds een week op 3 locaties de nieuwe Hitron modem in gebruik. Deze zou NAT loopback moeten ondersteunen maar dat doen ze niet. Ziggo gaat het aankaarten bij Hitron en koppelen het nog terug. Zal het dan hier updaten.

Anoniem: 32279

Ik ben overgestapt van alles in 1 extra naar het goedkoopste abonnement. Nu zie ik op mijn ziggo dit staan bij televisie:

27 digitale zenders, 3 HD en 25 analoge zenders, Horizon Go
Heb ik nu nog maar 3 HD zenders? Of moet je 27+3 bij elkaar optellen?
Pazzie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:36:
De agent vertelde mij toen, als ik het me goed herinner, dat ze een email had ontvanger waarin stond dat er geen vierde en vijfde smartcards meer geactiveerd mogen worden. Waarom wist ze niet precies en ze raadde me aan om het over een week of twee weer te proberen, omdat er dan misschien meer duidelijkheid over was of iets dergelijks.
Ik neem aan dat dat veranderd, anders heeft toch elk gezin met 2 kinderen een probleem als de kids een tv op de kamer willen? Of is dit het begin van het einde van de open uitzendingen? De kinderen van mij kijken alleen maar youtube en netflix en nooit open tv uitzendingen.

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-04-2015 19:12]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 00:00
UPC kennende doen ze het niet of tegen betaling (huur nieuwe module)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik heb de horizonbox + extramediabox.
Is het al iemand gelukt om beide boxen middels UTP in het thuisnetwerk te krijgen?
Wanneer ik beide boxen aansluit in mijn bestaande netwerk, dan vind de extra mediabox mijn horizonbox niet.
DHCP word in die situatie volgens mij uitgedeeld door mijn eigen router, en dus niet meer door de horizonbox.

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 22:49
Ik kom van UPC af en heb 2 mediaboxen.
Heb vorige week met een chat medewerker van ziggo een CI+ kaart toegevoegd aan het abonnement. Na 5 dagen op twitter gevraagd waarom de kaart nog niet verzonden was, werd toen s' avonds opgebeld door een servicedesk medewerker die mij vertelde dat het maximum aantal ontvangers was bereikt en de CI+ kaart dus niet ging werken. Heb op een of andere manier de kaart toch vandaag binnen gekregen. Heb em geinstalleerd en allees werkte prima. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn tv de hele zooi kwijt is als hij uit is geweest.. Wat een ellende..

• Pazzie
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:08:
Ik ben overgestapt van alles in 1 extra naar het goedkoopste abonnement. Nu zie ik op mijn ziggo dit staan bij televisie:

27 digitale zenders, 3 HD en 25 analoge zenders, Horizon Go
Heb ik nu nog maar 3 HD zenders? Of moet je 27+3 bij elkaar optellen?

[...]

Ik neem aan dat dat veranderd, anders heeft toch elk gezin met 2 kinderen een probleem als de kids een tv op de kamer willen? Of is dit het begin van het einde van de open uitzendingen? De kinderen van mij kijken alleen maar youtube en netflix en nooit open tv uitzendingen.
Als ik het goed heb, heb je het volgende besteld:
"connect start
play start (simpel tv pakket)
volop bellen"

Bij Play Start krijg je 60+ digitale zenders, waarvan volgens mij 27 HD-zenders. Hier kun je het overzicht vinden: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Op de website (https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/) zie ik staan: "Je kunt maximaal drie smartcards per klantnummer activeren zonder extra te betalen voor je tv-abonnement.". Waarschijnlijk hebben ze dat gedaan om er aan te verdienen, aangezien dat eerder gratis was.

Jammer dat men daar niet wat duidelijker over is. In dit artikel (http://www.totaaltv.nl/ni...onnementen-bij-ziggo.html) werd er nog geplaatst dat het maximaal aantal smartcards/decoders naar vier zou gaan en op Mijn Ziggo staat nog gewoon: "Je kunt maximaal 3 smartcards online activeren

Bel de klantenservice om een vierde of vijfde smartcard te activeren". Er wordt verder niet vermeld wat je extra zou moeten betalen voor je tv-abonnement, als je meer smartcards zou willen laten activeren.

Klopt, play start. Kijk amper tv, wel jammer dat dat disney kanaal wat mijn kinderen kijken eruit is (zat bij ziggo in standaard pakket). Maar het staat me zo tegen dat ik zoveel moet betalen voor 1 zender, dus die is eraf. Al zijn de kinderen er niet zo blij mee. Maar op jaarbasis 200 euro betalen voor 1 zender.......

Ik dacht al dat ik 30 hd zenders had, waarom er 27 dan digitaal heten ipv hd, het zal wel een reden hebben.

• Pazzie
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:40:
Klopt, play start. Kijk amper tv, wel jammer dat dat disney kanaal wat mijn kinderen kijken eruit is (zat bij ziggo in standaard pakket). Maar het staat me zo tegen dat ik zoveel moet betalen voor 1 zender, dus die is eraf. Al zijn de kinderen er niet zo blij mee. Maar op jaarbasis 200 euro betalen voor 1 zender.......

Ik dacht al dat ik 30 hd zenders had, waarom er 27 dan digitaal heten ipv hd, het zal wel een reden hebben.
Disney Channel (op kanaal 16) en Disney XD (op kanaal 301) zijn hier met Play Start nog te kijken. Gaat het dan om Disney Junior? Volgens mij zat die niet in het standaard pakket, maar ik kan het ook verkeerd hebben, omdat ik daar nooit naar kijk ;) .

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:12
Een limiet op Smartcards? Gaat er straks nog een zwarte markt komen in Smartcards :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• rick77

rick77

... get to the point!

MdO82 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:55:
Ik denk dat alleen de NPO-zenders (1,2 en 3) HD zijn en de 27 overige SD kwaliteit
Dit is het pakket dat ongecodeerd te ontvangen is (dus met iedere DVB-C ontvanger zonder smartcard). In het basispakket (met codering) zitten meer HD versies van zenders en nog enkele extra SD zenders.
Pazzie schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:25:
Disney Channel (op kanaal 16) en Disney XD (op kanaal 301) zijn hier met Play Start nog te kijken. Gaat het dan om Disney Junior? Volgens mij zat die niet in het standaard pakket, maar ik kan het ook verkeerd hebben, omdat ik daar nooit naar kijk ;) .
16 en 301 zitten inderdaad in het basispakket en 16 is ook zonder smartcard te bekijken. Andere Disney zenders hebben, voor zover ik weet. niet in het basispakket gezeten.

Pazzie schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:25:
Gaat het dan om Disney Junior? Volgens mij zat die niet in het standaard pakket, maar ik kan het ook verkeerd hebben, omdat ik daar nooit naar kijk ;) .
volgens mij wel, dat ding zat op 302. Die zat in het basispakket voorheen bij Ziggo.

Zie ook deze klacht van iemand die het ook gratis had:
http://kassa.vara.nl/vraa...haalt-zenders-uit-pakket/

Een paar jaar terug kon je voor 2,95 euro een kidspakket kopen. Maar nee, dat is er ook niet meer. Ook niet het SF pakket wat ik had. Ze dachten: we schrappen al die pakketten en doen een extra tv pakket voor 7,95 euro. Vervolgens werd dat pakket duurder en duurder en uiteindelijk betaalde ik meen ik bijna 18 euro en dat terwijl er zenders verdwenen ipv bijkwamen 8)7

Nu is het pakket weer goedkoper, maar toch. Ik vind het bizar. We hadden jaren terug veel meer keuze dan nu. Als je 1 zender uit een extra pakket wil is 2,95 euro prima, maar nu betaal je voor 1 zender de hoofdprijs en krijg je tientallen meukzenders erbij.

Zoveel extra leuke zenders zijn er niet. Of je moet country tv en weet ik niet wat meer heel fijn vinden.

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-04-2015 08:54]

• rick77

rick77

... get to the point!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 26 april 2015 @ 08:46:
volgens mij wel, dat ding zat op 302. Die zat in het basispakket voorheen bij Ziggo.
Als je over de recente wijziging van de pakketten hebt: nee, 302 zit en zat er niet in. Wel is het zo dat in vakantieperiodes Ziggo de kinderzenders vaak ongecodeerd beschikbaar heeft gehad. De laatste keer (de voorjaarsvakantie) hebben ze na de vakantie (bij mij i.i.g.) de codering niet meteen erna weer aangezet, zodat deze langer te zien zijn geweest dan puur de vakantieperiode. Misschien dat je daardoor denkt dat 302 in het basispakket zat.

rick77 schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:11:
De laatste keer (de voorjaarsvakantie) hebben ze na de vakantie (bij mij i.i.g.) de codering niet meteen erna weer aangezet, zodat deze langer te zien zijn geweest dan puur de vakantieperiode. Misschien dat je daardoor denkt dat 302 in het basispakket zat.
Mmm, Dat zou inderdaad kunnen, weet ik niet. Het is ook niet een zender die je als volwassene echt goed in de gaten houdt, ik reageer alleen op wat ik van de kinderen hoor. Ik had het wel een tijd, ik kan me wel vaag herinneren dat ik het een keer vreemd vond dat hij gratis was, maar dat is al vele weken terug. Ik heb wellicht toen de conclusie getrokken dat het in het basispakket zat (maar kan een verwisseling van naam zijn, ze heten allebei disney ...)

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:36:
Ik heb de horizonbox + extramediabox.
Is het al iemand gelukt om beide boxen middels UTP in het thuisnetwerk te krijgen?
Wanneer ik beide boxen aansluit in mijn bestaande netwerk, dan vind de extra mediabox mijn horizonbox niet.
DHCP word in die situatie volgens mij uitgedeeld door mijn eigen router, en dus niet meer door de horizonbox.
Iemand?

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:45
Via een netwerkkabel
Heb je geen tv-aansluiting op de kamer waar je de Horizon Extra Mediabox wilt gebruiken? Dan raden we je aan om een netwerkkabel te trekken vanaf de Horizon Mediabox in de woonkamer naar de Horizon Extra Mediabox. Zo kunnen beide apparaten met elkaar verbinden en ben je gegarandeerd van goed signaal. Let op, je kunt beide mediaboxen alleen rechtstreeks met elkaar verbinden. Er mag dus geen router of Wi-Fi modem tussen zitten.

Draadloos (wifi)
Is het aansluiten via een tv-aansluiting of een netwerkkabel voor jou geen optie? Dan kun je de Horizon Extra Mediabox ook via wifi verbinden met de Horizon Mediabox. wifi signaal is natuurlijk erg handig, maar kan er ook voor zorgen dat je tv-signaal op de Horizon Extra Mediabox verstoord raakt. We raden deze optie daarom alleen maar aan als het écht niet anders kan.

Zelf zou ik het natuurlijk niet via WiFI doen, dat is vragen om problemen. Heb je managed switches? Dan lijkt het me goed mogelijk dat je het over je eigen netwerk kan laten lopen, maar dan wel door een uniek VLAN tussen de 2 mediaboxen te gebruiken.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit werkt bij jou en of je het zo werkend kan krijgen. Ik zit nu zelf bij XS4all en heb al mijn coax kabels waar mogelijk weggehaald. Als een UTP verbinding tussen 2 mediaboxen mogelijk is via UTP Dan zou heel misschien Ziggo weer een optie worden >:)

[Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 26-04-2015 10:14]

• pitchdown
Lord_Dain schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:12:
[...]

Via een netwerkkabel
Heb je geen tv-aansluiting op de kamer waar je de Horizon Extra Mediabox wilt gebruiken? Dan raden we je aan om een netwerkkabel te trekken vanaf de Horizon Mediabox in de woonkamer naar de Horizon Extra Mediabox. Zo kunnen beide apparaten met elkaar verbinden en ben je gegarandeerd van goed signaal. Let op, je kunt beide mediaboxen alleen rechtstreeks met elkaar verbinden. Er mag dus geen router of Wi-Fi modem tussen zitten.

Draadloos (wifi)
Is het aansluiten via een tv-aansluiting of een netwerkkabel voor jou geen optie? Dan kun je de Horizon Extra Mediabox ook via wifi verbinden met de Horizon Mediabox. wifi signaal is natuurlijk erg handig, maar kan er ook voor zorgen dat je tv-signaal op de Horizon Extra Mediabox verstoord raakt. We raden deze optie daarom alleen maar aan als het écht niet anders kan.

Zelf zou ik het natuurlijk niet via WiFI doen, dat is vragen om problemen. Heb je managed switches? Dan lijkt het me goed mogelijk dat je het over je eigen netwerk kan laten lopen, maar dan wel door een uniek VLAN tussen de 2 mediaboxen te gebruiken.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit werkt bij jou en of je het zo werkend kan krijgen. Ik zit nu zelf bij XS4all en heb al mijn coax kabels waar mogelijk weggehaald. Als een UTP verbinding tussen 2 mediaboxen mogelijk is via UTP Dan zou heel misschien Ziggo weer een optie worden >:)
Ik heb inderdaad in de betreffende kamer geen coax.
Ik heb een werkende situatie van UTP-kabel tussen de 2 mediaboxen.

Wanneer ik echter beide mediaboxen in mijn eigen netwerk zet gaat het mis --> de extra mediabox vind de horizonbox niet.
Ik gebruik inderdaad managed-switches, dus een seperaat vlan zou kunnen. Ik zou ze echter het liefst als device binnen de rest van mijn netwerk beschikbaar hebben.
Lord_Dain schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:12:
[...]

Via een netwerkkabel
Dat is toch idioot eigenlijk.
In welke situatie heb je nu een rechtstreekse LAN tussen je tv en je bovenverdieping?
Dit loopt toch meestal via een router.

Ik heb hier mijn verbinding en router in mijn meterkast staan.
Dit zou dan inhouden dat ik wel een extra mediabox kan nemen, maar dat deze de 'hoofd' mediabox nooit zal zien?

2250 WP Zuid PVoutput

• Lord_Dain
Dat is inderdaad een beetje idioot maar ik denk dat het niet de insteek is van UPC/Ziggo dat deze devices in het eigen IP netwerk hangen. Dat levert alleen maar problemen op en IP conflicten waar de meeste mensen geen kaas van hebben gegeten.

Ze willen dus een point-to-point verbinding hebben tussen de 2 devices, volgens mij moet dat kunnen met behulp van een dedicated VLAN, wat je op beide porten waarop je de mediaboxen untagged op dit specifieke VLAN configureert en over je trunk tussen de switches tagged.

Als dat niet werkt, dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat de interface op de mediaboxen meerdere virtuele interfaces hebben, waarbij er een default interface is (voor LAN devies, VLAN 1) en een interface op een specifiek VLAN voor interconnectiviteit tussen mediaboxes. Dan zou via port sniffing mogelijk achterhaald moeten worden welk VLAN dit is, zodat je dat over je switches kan trunken.

Laatste mogelijkheid die ik me kan bedenken; ze gebruiken IGMP snooping voor IPTV, dan moet je zorgen dat ICMP snooping enabled is op je managed switches voor het betreffende VLAN. Zo werkt het in ieder geval bij mij bij XS4all, die gebruiken voor IPTV igmp snooping icm VLAN 4.

[Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 26-04-2015 14:01]

• pitchdown
Lord_Dain schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:59:
Dat is inderdaad een beetje idioot maar ik denk dat het niet de insteek is van UPC/Ziggo dat deze devices in het eigen IP netwerk hangen. Dat levert alleen maar problemen op en IP conflicten waar de meeste mensen geen kaas van hebben gegeten.

Ze willen dus een point-to-point verbinding hebben tussen de 2 devices, volgens mij moet dat kunnen met behulp van een dedicated VLAN, wat je op beide porten waarop je de mediaboxen untagged op dit specifieke VLAN configureert en over je trunk tussen de switches tagged.

Als dat niet werkt, dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat de interface op de mediaboxen meerdere virtuele interfaces hebben, waarbij er een default interface is (voor LAN devies, VLAN 1) en een interface op een specifiek VLAN voor interconnectiviteit tussen mediaboxes. Dan zou via port sniffing mogelijk achterhaald moeten worden welk VLAN dit is, zodat je dat over je switches kan trunken.

Laatste mogelijkheid die ik me kan bedenken; ze gebruiken IGMP snooping voor IPTV, dan moet je zorgen dat ICMP snooping enabled is op je managed switches voor het betreffende VLAN. Zo werkt het in ieder geval bij mij bij XS4all, die gebruiken voor IPTV igmp snooping icm VLAN 4.
Ik heb centraal in mijn meterkast een patchpaneel.
Ik heb de UTP-kabel tussen beide mediaboxen doorgepatched op het patchpaneel.

Een sepeeraat vlan zou misschien technisch werken, alleen de meerwaarde zie ik er niet van. Er zou wel een meerwaarde zijn als de devices in hetzelfde netwerk ziten --> media-sharing e.d.

Wanneer je de vraag bij UPC stelt, merk je dat de medewerkers ook niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan.

• qapla101
  • Laatst online: 27-12-2022
IK ben één van de eersten hier met de nieuwe router/modem van Ziggo (de MediaAccess TC7210). Dit is een 2.4Ghz + 5Ghz router/modem. Ik heb ook een Chromecast.... zucht...

De Chromecast kan niet overweg met de 5Ghz band. Ik zie ook het signaal van de 2.4Ghz nergens, dus ik kan de Chromecast nergens aan koppelen.

Vraagje: Zal m'n chromecast met een softwareupdate de 5Ghz band ondersteunen? Of is dit een hardwaredingetje.

Vraagje2: Hoe kan ik mn router/modem zover krijgen dat hij een zichtbaar signaal van 2.4Ghz uitzendt? (bij de Ziggo helpdesk wilden ze wel 'even de 5Ghz band uitzetten' maar dat leek mij niet zo handig.)

Ik denk dat ik de Chromecast V2 alvast ga pre-orderen.....

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Check je kanaal eens waarop je uitzend, misschien ondersteund de chromecast kanaal 13 niet bv.
5ghz is hardware dingetje.

[Voor 12% gewijzigd door hjs op 26-04-2015 20:24]

• Pazzie
qapla101 schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:18:
IK ben één van de eersten hier met de nieuwe router/modem van Ziggo (de MediaAccess TC7210). Dit is een 2.4Ghz + 5Ghz router/modem. Ik heb ook een Chromecast.... zucht...

De Chromecast kan niet overweg met de 5Ghz band. Ik zie ook het signaal van de 2.4Ghz nergens, dus ik kan de Chromecast nergens aan koppelen.

Vraagje: Zal m'n chromecast met een softwareupdate de 5Ghz band ondersteunen? Of is dit een hardwaredingetje.

Vraagje2: Hoe kan ik mn router/modem zover krijgen dat hij een zichtbaar signaal van 2.4Ghz uitzendt? (bij de Ziggo helpdesk wilden ze wel 'even de 5Ghz band uitzetten' maar dat leek mij niet zo handig.)

Ik denk dat ik de Chromecast V2 alvast ga pre-orderen.....
De Chromecast ondersteunt de 5GHz band hardwarematig niet. Een software-update kan dat helaas niet verhelpen.

Op de website van Ziggo zie ik het volgende staan: "ondersteunt concurrent dual-band: de frequenties 2.4 GHz en 5 GHz worden tegelijkertijd uitgezonden".

Mijn Netgear R7000 heeft dat ook. Je hebt dan een SSID voor 2.4GHz en een SSID voor 5GHz.

• qapla101
  • Laatst online: 27-12-2022
Mijn Netwerk zit op kanaal 3. Hoe vind ik de SSID voor 2.4Ghz?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

• Lord_Dain
Handleiding lezen?
1. Browse to the Admin Tool
2. On the Gateway menu, click Connection and then click WiFi
3. The WiFi page appears. In the Private WiFi Network table, click the EDITbutton.
4. The Edit page appears.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:39
@qapla101:

Heb je toevallig een stroommeter? En zo ja, zou je de router willen meten? Ben ik erg benieuwd naar.

• Pazzie
Zoals Lord_Dain zegt, staat het inderdaad in de handleiding. Ik vermoed alleen dat Ziggo er een andere schil omheen heeft, als ik de handleiding via de Ziggo website bekijk (https://cdn.ziggo.nl/site...-technicolor-tc7210.pdf). Op pagina 7 en 8 zie ik daar de SSID's van de 2.4 GHz band en de 5GHz band staan, welke vermoedelijk standaard gelijk zijn.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Probeer even de 2.4 en 5ghz SSID's te scheiden. Deze zijn nu gelijk en vermoedelijk is dat het probleem..

• andy88
  • Laatst online: 16:35
Er gaat iets niet goed in het netwerk van Ziggo (regio Zuid, oud @home gebied).
Iedere pagina laad sinds deze middag initieel erg traag, speedtest komt echter gewoon goed uit.
Als ik vervolgens een tracert doe naar een willekeurige website timed het eerste request buiten mijn LAN out.

Ik kan dit reproduceren als ik over een Remote Desktop connectie hetzelfde doe vanaf de Ziggo verbinding bij mijn ouders een aantal kilometer verderop.

Meer mensen last hiervan? Dacht eerst even dat mijn WiFi issues had.. iedere pagina die ik wil opzoeken heeft minstens 5 sec vertraging |:(

[Voor 5% gewijzigd door andy88 op 26-04-2015 23:10]

• andy88
qapla101 schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:38:
Mijn Netwerk zit op kanaal 3. Hoe vind ik de SSID voor 2.4Ghz?
Zet meteen even je WiFi kanaal op 1 of op 6, nu hij op 3 zit ontvangt ie interferentie van 2 kanten.

edit: sorry dubbelpost

[Voor 3% gewijzigd door andy88 op 26-04-2015 23:12]

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
andy88 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:10:
Iedere pagina laad sinds deze middag initieel erg traag, speedtest komt echter gewoon goed uit.
Als ik vervolgens een tracert doe naar een willekeurige website timed het eerste request buiten mijn LAN out.

Ik kan dit reproduceren als ik over een Remote Desktop connectie hetzelfde doe vanaf de Ziggo verbinding bij mijn ouders een aantal kilometer verderop.

[afbeelding]

Meer mensen last hiervan? Dacht eerst even dat mijn WiFi issues had.. iedere pagina die ik wil opzoeken heeft minstens 5 sec vertraging |:(
Probeer eens een andere DNS server. Ik weet dat die van Ziggo af en toe last hebben van wat griepjes. Heb er hier geen last van (regio Rijnmond) met alternatieve DNS servers.

[Voor 4% gewijzigd door Pimorez op 26-04-2015 23:19]

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 22:58

Electrowolf

Mod met Liefde!

Even een heerlijke vraag waar ik helaas met zoektermen nog niet het antwoord op het kunnen vinden.

Op dit moment heb ik een ziggo abbo met 200/20Mbit, welke ik netjes haal als ik met speedtest naar servers in Nederland verbind of als ik de speedtest van Ziggo zelf gebruik. Gebruik ik iets anders, of ga ik iets verder weg, dan mag ik al blij zijn met 40Mbit down.

Voorbeeld: als ik iets van http://speedtest.tele2.net/ download gaat dat met maximaal 3MB/sec terwijl je met 200Mbit toch minstens 20MB/sec zou verwachten. Als ik van de zelfde website op het zelfde moment iets download via een surfnetlijntje van 100Mbit haal ik ruim 11MB/sec, precies wat ik zou verwachten.

Een ander punt is dat redelijk vaak het http(s) verkeer geheel lijkt weg te vallen en/of de dnsserver van ziggo spontaan gaat weigeren. Het is dan bv niet mogelijk om standaard pagina's als nos.nl te landen of dat het ongeveer een minuut duurt... Dit zijn hickups die na een minuut of 5 weer even weg lijk te gaan. Tegelijkertijd kan ik prima de webinterface van de router benaderen en gaan andere verbindingen (irc, radiostreams, games) vaak zonder al te veel problemen wel door, al zou dat kunnen doordat zij minder bandbreedte nodig hebben.

Hiermee kom ik eigenlijk op een algemene vraag: klopt het dat de routing van Ziggo belabberd is? of zit er ergens een caching mechaniek tussen mij en "het internet" dat zulke slechte performance heeft? En geeft Ziggo voorrang aan data van speedtest.net? })

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• andy88
Pimorez schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:18:
[...]

Probeer eens een andere DNS server. Ik weet dat die van Ziggo af en toe last hebben van wat griepjes. Heb er hier geen last van (regio Rijnmond) met alternatieve DNS servers.
Het probleem speelt ook met o.a. Google DNS.
Het lijkt dus in de routering te zitten, de eerste hop geeft steeds een time out.
Wil jij eens een tracert naar tweakers.net doen vanaf jouw aansluiting?

Met een beetje geluk leest webcare hier met ons mee :)

[Voor 20% gewijzigd door andy88 op 26-04-2015 23:40]

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
andy88 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:33:
[...]

Het lijkt dus in de routering te zitten, de eerste hop geeft steeds een time out.
Wil jij eens een tracert naar tweakers.net doen vanaf jouw aansluiting?

Met een beetje geluk leest webcare hier met ons mee :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 13:49
andy88 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:33:
Same here ja (ook met Google DNS).

Nickname does not reflect reality

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:11
Argh, ligt niet aan mij dus. Ook hier (Groningen) problemen met time-outs, willekeurig. Vaak laadt een pagina zelfs niet en moet ik opnieuw heel de pagina opvragen om verder te kunnen. Boel is gebridged aangesloten en volledig bekabeld. Via bijv. mobiel (4G op t KPN netwerk) gaat alles prima.

[Voor 22% gewijzigd door Mmore op 27-04-2015 02:19]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 4x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | AMD Radeon 6800 XT Midnight Black | LG UltraGear 34GN850 | Pixel 3A

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46
De eerste hop is nog de CMTS naar Glas omzetting lijkt mij, het is immers de gateway van de publieke kant van het coax segment.

Overigens ook ik heb (regio Utrecht) geen problemen ik zie alle hops en kom uit op de POP in de Meern "mnd-rc0001". Mijn trace is dus clean net als de andere MND trace in dit topic.

Kan natuurlijk ook een nieuw model CMTS zijn waarbij traceroutes geblokkeerd worden want uiteindelijk haal je de eindbestemming wel en is er feitelijk niets mis met de routering toch?

[Voor 34% gewijzigd door stormfly op 27-04-2015 08:18]

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:02
andy88 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:10:
[...]
Met een kabelinternet verbinding via een andere kabelprovider (Zeelandnet) heb ik ook dat de 2e hop bij een tracert een timeout geeft. Dit is niet altijd zo geweest, pas nadat ze de CMTS hadden vervangen voor een nieuwer (DOCSIS 3.0) exemplaar is dit gekomen (zo'n 4 jaar geleden).

Dus waarschijnlijk dropt de CMTS het ICMP (ping) verkeer. Een andere DNS gaat hierbij niet helpen ;).

Het gaat er om dat je de eindbestemming van je tracert gewoon bereikt, het maakt dan vrij weinig uit of de tussenliggend 'hops' dan reageren op jou ICMP - ping request. Wat betreft de traag ladende pagina's, even contact opnemen met Ziggo zodat ze je verbinding kunnen checken?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als dat het geval is, dat dat ding ICMP verkeer dropped, hoe willen ze dan ooit IPv6 gaan invoeren? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Prolution
  • Laatst online: 00:02
Raven schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:40:
Als dat het geval is, dat dat ding ICMP verkeer dropped, hoe willen ze dan ooit IPv6 gaan invoeren? :P
Zou dat invloed moeten hebben op een IPv6 verbinding dan?

Lijkt hier toch prima te werken (dual-stack IPv6 verbinding) en daarbij zijn de timeouts bij o.a. de 2e hop (CMTS) zichtbaar bij zowel IPv4 als IPv6.
En bij een tracert richting Google reageert de 9e hop blijkbaar ook niet op een ICMP - Ping request.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IPv6 is nogal afhankelijk van (bepaalde) ICMP pakketten ;)

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 27-04-2015 10:31]

Oscar Wilde

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

Armada

-Wat wil je weten?-

MdO82 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:00:
Is het overigens aan de buitenkant van een ci+ module te zien welke versie je hebt.
Of is dit alleen softwarematig te zien als de ci+ module in de tv zit?
Ik heb vorig jaar een nieuwe Bravia gekocht en toen bleek dus dat mijn oude CI+-module het daar niet meer mee deed, blijkbaar al vanaf de 2013 modellen niet meer. Ziggo leverde in den beginne nog gewoon een update over coax, maar hield een paar maanden later mee op. En dus moet je nu een nieuwe kopen. Het verschil zie je aan de kleur van de sticker op de module, paars is oud, blauw is nieuw (1.3).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Armada schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:53:
[...]

Ik heb vorig jaar een nieuwe Bravia gekocht en toen bleek dus dat mijn oude CI+-module het daar niet meer mee deed, blijkbaar al vanaf de 2013 modellen niet meer. Ziggo leverde in den beginne nog gewoon een update over coax, maar hield een paar maanden later mee op. En dus moet je nu een nieuwe kopen. Het verschil zie je aan de kleur van de sticker op de module, paars is oud, blauw is nieuw (1.3).
Bedankt dan heb ik hier een 1.3 liggen ;)
Tegen de tijd dat we een nieuwe tv nemen zal hij wel te oud zijn, maar dat is toekomst ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Het verschil zie je aan de kleur van de sticker op de module, paars is oud, blauw is nieuw (1.3).
Niet waar! De modules met paarse sticker van Smit zijn CI+ versie 1.2, maar er zijn ook CI+ 1.2 Smit-modules met blauwe sticker! Ik heb zelf geen 1.3-module, dus ik kan je niet vertellen waar je het wel aan kunt zien, maar er zijn wel degelijk lange tijd CI+ 1.2 modules van Smit met blauwe sticker verkocht!

Zie ook \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat.

[Voor 9% gewijzigd door Jerrythafast op 27-04-2015 11:39. Reden: Ziggo CI+ topic gelinkt.]

Jerrythafast schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:34:
[...]

Niet waar! De modules met paarse sticker van Smit zijn CI+ versie 1.2, maar er zijn ook CI+ 1.2 Smit-modules met blauwe sticker! Ik heb zelf geen 1.3-module, dus ik kan je niet vertellen waar je het wel aan kunt zien, maar er zijn wel degelijk lange tijd CI+ 1.2 modules van Smit met blauwe sticker verkocht!

Zie ook \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat.
Nou ja dan zal het wel een nieuwe module worden tegen die tijd.
Hoop dat ze dan nog wel los te krijgen zijn.
Al denk ik van niet en dat winkels geen nieuwe binnen krijgen als ze op zijn.

Koop hem liever ipv 2 euro p/m te moeten betalen.

blijf hopen dat er een goed alternatief komt hier ipv deze monopolist

2250 WP Zuid PVoutput

• Olga2000
[...]

Ik heb interactieve CI+ 1.3 module van Quantis met opdruk "geschikt voor Ziggo" en sticker is licht oranje. Ik ben van plan binnenkort een nieuwe Bravia kopen. Ik verwacht wel dat die met mijn module gaat werken. Ik heb wel eerder gelezen dat vanaf 2013 nieuwe Sony's met alleen 1.3 versie werkte. Ik denk niet dat het aan de kleur van de stikker ligt.

• Olga2000
Trouwens nog een redelijk belangrijke mededeling. Ik heb net op ziggo-gebruikers gelezen dat iemand met 4 smartkaarten wilde zijn abo wijzigen (en zo zou dus een Horizon krijgen). Bleek dat die toch een smartkaart 'kwijt' zou raken. In de zin dat die door Ziggo deactiveerd zou worden. Want op 13 april had goede man 4 kaarten en dus dit aantal is leidend. Als je op 13 april 3 smartkaarten had, dan moet je alsnog een kaart laten deactiveren als je abo wijzigt. Ziggo gaat echt richting maximaal 3 smartkaarten.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 15:19

Wailing_Banshee

You're Next

Olga2000 schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:59:
Trouwens nog een redelijk belangrijke mededeling. Ik heb net op ziggo-gebruikers gelezen dat iemand met 4 smartkaarten wilde zijn abo wijzigen (en zo zou dus een Horizon krijgen). Bleek dat die toch een smartkaart 'kwijt' zou raken. In de zin dat die door Ziggo deactiveerd zou worden. Want op 13 april had goede man 4 kaarten en dus dit aantal is leidend. Als je op 13 april 3 smartkaarten had, dan moet je alsnog een kaart laten deactiveren als je abo wijzigt. Ziggo gaat echt richting maximaal 3 smartkaarten.
Dus als ik mijn abonnement zou wijzigen zou het alleen nog maar naar het meest basale abonnement gaan. Als ik mijn 5 kaarten niet mag houden, heeft het ook geen zin om een uitgebreid pakket te houden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Olga2000
Op het moment dat je je abo wijzigt, of je gaat downgraden of upgraden, krijg je (of je dat nou wil of niet) óf Horizon óf Mediabox. En die worden gezien als een extra kaart waardoor je werkelijke smartkaart deactiveert zal worden.

• elsinga
  • Laatst online: 05-06 08:24
Ik heb nu 3 CI+ smartcards (ook in gebruik), ik zou dan dus terug moeten naar 2 stuks plus een box? Of kan er nog een box (of twee) bij, omdat ik nog geen 5 stuks heb?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 20:00

Millennium

Bug free !!!

elsinga schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:49:
Ik heb nu 3 CI+ smartcards (ook in gebruik), ik zou dan dus terug moeten naar 2 stuks plus een box? Of kan er nog een box (of twee) bij, omdat ik nog geen 5 stuks heb?
Een horizon + 2 horizon extra en 2 CI+

Rampen bak 2004

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 12:22
Ik heb zelf op dit moment 5 smartcards. Vanaf volgende maand krijg ik enkel nog maar televisie via Ziggo en het TV Extra pakket. Ik ben benieuwd...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
Mijn timeout problemen zijn officieel voorbij. De nieuwe Ubeee modem heeft niet geholpen. De omwisseling van de kabel van nr 12 naar nr 8 (waar hij hoort) dus wel.

Ik heb echter nu wel "ruzie" met mijn nieuwe ubee modem. Als ik portforwarding instel dan werkt het niet. Ik krijg zowel filezilla ftp server als windows vpn (pptp) niet aan de praat. Ik heb voor filezilla al geprobeerd om een andere poort in te stellen waaronder 2121 en 50000 maar dit werkte niet. Het enige wat helpt is de router op DMZ te zetten. DMZ is echter geen oplossing op de lange termijn want ik gebruik meerdere computers die port forwarding nodig hebben. Omdat het met DMZ wel werkt zit het probleem dus in de portforwarding van de Ubee. Heb al geprobeerd te rebooten door de stekker eruit te trekken. Bridge modus zit ik niet op te wachten ivm hotspots.

Tips? Ik mis vast ergens een optie...

[Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 28-04-2015 19:23]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

sdk1985 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:10:
Bridge modus zit ik niet op te wachten ivm hotspots.

Tips? Ik mis vast ergens een optie...
Kan je niet van vrienden of de buren ofzo de inloggegevens krijgen voor hotspots en dan wel in bridgemode gaan? Scheelt je een boel ellende.
Je kunt (of mag) toch maar maximaal 2 apparaten tegelijk op hotspots laten inloggen? Moet je maar net buren hebben die het niet gebruiken.

• Edgarz
  • Laatst online: 18:51

Edgarz

Tweako-active since1986

Iemand ook problemen in gebied 1815GB?
Vandaag DL van 120Mbit naar 15-18Mbit, UL normaal op 12Mbit...unhappy puppy

Thomson modem. Reset, power cycles geen effect.

[Voor 18% gewijzigd door Edgarz op 28-04-2015 22:30]

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
sdk1985 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:10:
Mijn timeout problemen zijn officieel voorbij.
Gisteren en eergisteren ervaarde ik ook erg veel time-outs, werd er gek van. na de ubee gereset te hebben ging het weer even en dan kakte de snelheid weer terug naar 10mb down (heb 200/20). Sinds vandaag lijkt dat verdwenen als sneeuw voor de zon :)

• sdk1985
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:27:
[...]

Kan je niet van vrienden of de buren ofzo de inloggegevens krijgen voor hotspots en dan wel in bridgemode gaan? Scheelt je een boel ellende.
Dan moet ik ook het hele netwerk anders gaan inrichten want ik gebruik nu 2 Wifi routers waarvan de dhcp uit staat (serie geschakeld via de lan poort).

Als in de ubee een optie zit om een port te forwarden dan moet dit toch gewoon werken...

Ik zat net uit nieuwsgierigheid eens te tracerten en kwam tot de volgende ontdekking:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Traceren van de route naar ziggo.nl [213.46.237.24]
via maximaal 30 hops:

1    15 ms   <1 ms     1 ms  192.168.178.1
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     8 ms     8 ms     8 ms  gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net [213.51.181.185]
  4    13 ms     9 ms     9 ms  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
  5     9 ms    10 ms     9 ms  213.51.156.234
  6     9 ms    10 ms     9 ms  84.116.135.189
  7    10 ms    10 ms    17 ms  84.116.244.105
  8     9 ms     9 ms     9 ms  213.46.237.24

De trace is voltooid.

Vanaf een Ziggo-aansluiting naar Ziggo.nl surfen loopt dus via Amsterdam (AMS-IX), op het eerste gezicht een beetje vreemd. De reden is achteraf eigenlijk niet verrassend:
IP Address Lookup van Ziggo.nl
Org: AS6830 Liberty Global Operations B.V.

• sdk1985
Ondertussen heb ik filezilla werkend op poort 2100. Heb deze keer extern ip op 0.0.0.0 laten staan. Geen idee waarom het nu wel werkt...

• KvdnBerg
  • Laatst online: 17-04-2022
Jerrythafast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:25:
Je kunt (of mag) toch maar maximaal 2 apparaten tegelijk op hotspots laten inloggen? Moet je maar net buren hebben die het niet gebruiken.
Sinds het samengaan (13 april) is dit opgehoogd naar 5. Maar met twee iPhones, twee iPads en een laptop komen wij daar wel aan dus van mij zou je de inloggegevens niet krijgen ;)

Jerrythafast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:25:
Volgens mij gebruikt niemand het? Ik ken in iedergeval niemand die het heeft. Meesten hier hebben toch gratis mobiel internet van het werk op de smartphone / tablet van de baas? Of is dat heel vreemd dat ik dat wel heb?

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-10-2022
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:37:
[...]

Volgens mij gebruikt niemand het? Ik ken in iedergeval niemand die het heeft. Meesten hier hebben toch gratis mobiel internet van het werk op de smartphone / tablet van de baas? Of is dat heel vreemd dat ik dat wel heb?
Nee, die hotspots worden niet gebruikt, Ziggo zet dat in de markt, zonder dat er vraag naar is...

• Brad Pitt
acoster schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:56:
[...]
Nee, die hotspots worden niet gebruikt
Van iedereen die ik ken met Ziggo (zijn er heel wat) heeft niemand het gebruikt/weet hoe het werkt.
Ziggo zet dat in de markt, zonder dat er vraag naar is...
Dat denk ik wel ja, is gewoon zo geïntroduceerd. Niet omdat men het persé wilde denk ik.

• acoster
Ik noem het geen uitzondering. Mijn tablets maken ook gebruik van hotspots. Handig voor de kids. Tablets hebben geen mobiele connectie, enkel Wifi.
Dikkiedik heeft denk ik een hele kleine belevingswereld...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:00:
[...]

Van iedereen die ik ken met Ziggo (zijn er heel wat) heeft niemand het gebruikt/weet hoe het werkt.

[...]

Dat denk ik wel ja, is gewoon zo geïntroduceerd. Niet omdat men het persé wilde denk ik.
het idee is leuk, maar in de praktijk gebruik ik het ook bijna nooit, terwijl ik het wel op mijn telefoon en tablet heb ingesteld. Vaak werkt het zelfs tegen je, omdat zo'n ziggo hotspot buiten vaak maar 1 of 0 bereik-streepjes heeft. Je telefoon schakelt er dan op over en heeft geen/nauwelijks signaal. Met je eigen 3G-verbinding heb je dan veel beter signaal.

Het is wel handig als je bij iemand in huis bent en dan wifi hebt zonder dat je zijn wifi-logingegevens hoeft te vragen.

• Brad Pitt
Palomar schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:03:
Met je eigen 3G-verbinding heb je dan veel beter signaal.
Met je eigen 3G of 4G heb je inderdaad een veel en véél snellere verbinding in de meeste gevallen.
Het is wel handig als je bij iemand in huis bent en dan wifi hebt zonder dat je zijn wifi-logingegevens hoeft te vragen.
Zit dan nog steeds liever op m'n eigen 4G dan op de brakke Ziggo wifi :) Maar zoals met alles: YMMV! :)

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik die WiFi hotspots alleen maar, tuurlijk heb ik niet overal het beste WiFi signaal maar vaak goed genoeg om gewoon mee te internetten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

acoster schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:01:
[...]

Ik noem het geen uitzondering. Mijn tablets maken ook gebruik van hotspots. Handig voor de kids. Tablets hebben geen mobiele connectie, enkel Wifi.
Dikkiedik heeft denk ik een hele kleine belevingswereld...
Sorry? Voor mijn zoon van 7 heb ik gewoon een mobiel abonnement op zijn smartphone. En op al onze tablets heb ik gewoon 4G.

Alle vriendjes die bij ons komen spelen hebben ook allemaal een ipad met internet erop. Ze schakelen alleen over naar wifi als ze met zijn allen minecraft ofzo gaan spelen en dan op 1 netwerk moeten zitten om de wereld te delen.

Beetje raar dat je zo onder de gordel gaat zitten met je opmerking dat ik een kleine belevingswereld heb.

• Brad Pitt
Bij hotspots denk ik aan dat je wifi gebruikt van een andere Ziggo abonnee. Niet "gewoon" je wifi van je eigen modem. Uiteraard gebruikt "iedereen" vaak/soms/altijd wifi maar ik ken persoonlijk niemand die de Ziggo hotspots gebruikt. Heb het zelf ook uitgezet, na het kort te hebben getest (en dit werkelijk dramatisch slecht was).

• acoster
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:28:
[...]

Sorry? Voor mijn zoon van 7 heb ik gewoon een mobiel abonnement op zijn smartphone. En op al onze tablets heb ik gewoon 4G.

Alle vriendjes die bij ons komen spelen hebben ook allemaal een ipad met internet erop. Ze schakelen alleen over naar wifi als ze met zijn allen minecraft ofzo gaan spelen en dan op 1 netwerk moeten zitten om de wereld te delen.

Beetje raar dat je zo onder de gordel gaat zitten met je opmerking dat ik een kleine belevingswereld heb.
Als jij stelt dat iedereen gratis internet van de baas heeft, elke 7-jarige een smartphone met internet en iedereen een iPad met 4G, dan denk ik dat je niet veel verder kijkt dan je eigen omgeving. Is niks onder de gordel ofzo, het is enkel een constatering.
Mijn dochter van 7 heeft geen smartphone en krijgt deze ook voorlopig nog niet. En van mijn baas hoef ik voorlopig ook geen gratis abonnement te verwachten.

Ja, er zijn mensen die gebruik maken van de hotspots en als daar dan een vraag over wordt gesteld en je weet het antwoord niet, hoef je niet persé te reageren.

Maar goed, geheel offtopic, zoals wel vaker en ik zal er dan ook verder niet meer op ingaan. Hopelijk heeft de vraagsteller het juiste antwoord gekregen.

• tiguan
  • Laatst online: 22:29
Kinderen van 7 met een iPad lijkt me idd al iets voor een vrij welgesteld gezin en zeker als er ook nog internet op zit. Jan modaal kan dat niet betalen lijkt mij hoor. Heb zelf geen kids, maar het lijkt me niet echt gangbaar dat kinderen van 7 al met zulke duren spullen rondlopen.
tiguan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:28:
Kinderen van 7 met een iPad lijkt me idd al iets voor een vrij welgesteld gezin en zeker als er ook nog internet op zit. Jan modaal kan dat niet betalen lijkt mij hoor. Heb zelf geen kids, maar het lijkt me niet echt gangbaar dat kinderen van 7 al met zulke duren spullen rondlopen.
Het is (even geen ziggo verhaal) ook een beetje de maatschappij waar we inzitten.
Ik heb een dochter van 1,5 jaar en wil haar zo lang mogelijk van de tablet afhouden.
Oké af en toe een spelletje en verder niks.

Ik denk dat ze tegenwoordig op de basisschool al mee beginnen (denk ik dan) omdat de maatschappij steeds digitaler gaat worden.

2250 WP Zuid PVoutput

MdO82 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:33:
Ik denk dat ze tegenwoordig op de basisschool al mee beginnen (denk ik dan) omdat de maatschappij steeds digitaler gaat worden.
Zeker, op alle basisscholen bij ons in de buurt hangt vanaf groep 1 al een digiboard aan de muur. Ze bekijken filmpjes op youtube en vanaf groep 3 krijgen ze huiswerk mee wat ze op websites moeten maken en vanaf groep 7 geven ze een spreekbeurt in powerpoint of prezi.

• tiguan
  • Laatst online: 22:29
Oh ok, dan is de wereld toch wel flink veranderd in de tussentijd. Mijn excuses voor mijn kortzichigheid.
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:13:
[...]

Zeker, op alle basisscholen bij ons in de buurt hangt vanaf groep 1 al een digiboard aan de muur.
Jammer is dat zeg, vroeger fijn met je nagels over het bord is er niet meer bij >:) ;) :D

2250 WP Zuid PVoutput

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:41
MdO82 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:43:
[...]

Jammer is dat zeg, vroeger fijn met je nagels over het bord is er niet meer bij >:) ;) :D
Brrr, alleen de gedachte geeft me al rillingen en een nare smaak in mijn mond, decennia na de laatste keer dat ik dit meegemaakt heb.

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 10:55

Falastine

Think about my signature...

Oke mensen ik heb sinds de overgang van ziggo naar upc elke dag wel problemen met mijn wifi hiervoor werekelijk waar nooit. Ik heb ook een modem waarschijnlijk ligt het daar aan doet ziggo zomaar nieuwe modems sturen of niet?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Pagina: 1 ... 140 141 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee