• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wil ik even een factuurje bekijken vanuit de link via mail en dan krijg je dit;

Deze verbinding is niet beveiligd

U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding op te zetten met mijn.ziggo.nl, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is.

Normaal gesproken zullen websites vertrouwde identificatie tonen wanneer u een beveiligde verbinding wilt opzetten, om te bewijzen dat u naar de juiste plek gaat. De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.
Wat moet ik doen?

Als u doorgaans zonder problemen verbinding maakt met deze website, kan deze fout betekenen dat iemand de website probeert na te bootsen en kunt u beter niet verdergaan.

mijn.ziggo.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het zelfondertekend is.
Het certificaat is alleen geldig voor accessoires.upc.nl

(Foutcode: sec_error_unknown_issuer)

Testing, one, two ...

Verwijderd

Vanochtend ook gehad met Chrome.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:51
skiwi2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:35:
[...]

Heb deze net ook even getest, en hier loopt hij gemiddeld 8,5 MB/s, duurde denk ik zo'n 18 minuten.
De verbinding was in dit geval wel stabiel en hij is niet beneden de 8 MB/s gegaan, maar 8,5 MB/s ~ 70 Mbit is simpelweg te laag op een 120 Mbit lijn. En met het 90/9 abbonement vroeger met dezelfde setup kon ik zelfs 12 MB/s halen op een gegeven moment.
Ik heb hem ook even gedaan op mijn 200mbit lijn. Gemiddeld 18.4MB/s. Hij zit veel rond de 24MB/s maar hij duikelt vaak naar de 5MB/s om dan weer terug te gaan. Opvallend. Geen idee of ik dit bij Ziggo ook al had.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LvDhPwCFKgDEe9su4YF5itJ4/full.png

omniscale.nl

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 15:10

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Schaamteloze cross-post nu UPC niet meer bestaat:

JoSchaap in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"

offtopic:
Ik vond het niet nodig om het hele verhaal op 2 plaatsen te zetten vandaar de link :)

[ Voor 28% gewijzigd door JoSchaap op 15-04-2015 16:57 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Het "spammen" van een link noem ik geen cross-post ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12 15:39
Gadgeteer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:18:
Kan het nergens vinden op de Ziggo site maar ze hebbenw el eens acties gehad dat je ipv je korting voor 3 maanden, kon kiezen voor bijvoorbeeld een tablet.

Weet iemand of dat nog steeds zo is?
Dit bedoel je?

https://static.ziggo.nl/i...lles-in-1_tcm14-41699.pdf

Bij UPC heb ik 25% korting op mijn Alles-in-1 Power abonnement, omdat hier glasvezel ligt.

Ik betaal nu €42 voor:

TV & Radio
120 Mbps Internet
Horizon TV incl. opnemen en pauzeren
MyPrime
TV Standaard
Bellen

Totaal €56,00 per maand
12 maanden 25% korting € 14,00

Deze korting houd straks op (einde jaar contract), dus vraag mij af of Ziggo dit ook doet? Deze actie was dat:

http://upc-netherlands-co...den-12x25-zonder-borg.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door WhySoSerious? op 15-04-2015 17:36 ]

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
WhySoSerious? schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:16:
[...]

Dit bedoel je?

https://static.ziggo.nl/i...lles-in-1_tcm14-41699.pdf

Bij UPC heb ik 25% korting op mijn Alles-in-1 Power abonnement, omdat hier glasvezel ligt.

Ik betaal nu €42 voor:

TV & Radio
120 Mbps Internet
Horizon TV incl. opnemen en pauzeren
MyPrime
TV Standaard
Bellen

Totaal €56,00 per maand
12 maanden 25% korting € 14,00

Deze korting houd straks op (einde jaar contract), dus vraag mij af of Ziggo dit ook doet? Deze actie was dat:

http://upc-netherlands-co...den-12x25-zonder-borg.pdf
Ik heb die actie een maand geleden afgesloten bij ziggo. Heb net navraag gedaan en als ik overstap naar een horizon vervalt de korting. Ik heb nu een humax 5200 en 5300, 12 maanden 25% korting op Ai1 plus, en 12 maanden 50% korting op hbo. Met dat laatste heb ik nog wel een discussie lopen hoor met ziggo omdat zij dit nergens terug kunnen vinden, maar heb het zwart op wit.

DaveD

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
musicfreak schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:26:
Ik heb Z1 internet plus TV. Ik wilde vanochtend een TV programma terugkijken via de Horizon app, ik krijg echter de mededeling 'je hebt een abonnement nodig als je dit wil bekijken'. Dat abonnement heb ik echter gewoon. :) Via de Ziggo app kan ik de bewuste aflevering wel bekijken. Werkt TV gemist via de Horizon app alleen als je eej Horizon box hebt? Dan zou ik wel jammer vinden...

Dat MyPrime is overigens zo gek nog niet, ze hebben behoorlijk wat filmhuis films in de lijst staan.
Heb het zelfde en dan vooral bij RTL XL en series bij SBS6. Dus nog niet alles is gratis te bekijken schijnbaar. Want ik heb ook gewoon het royaal pakket (oude plus)

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 11-12 15:39
DaveD1109 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:30:
[...]

Ik heb die actie een maand geleden afgesloten bij ziggo. Heb net navraag gedaan en als ik overstap naar een horizon vervalt de korting. Ik heb nu een humax 5200 en 5300, 12 maanden 25% korting op Ai1 plus, en 12 maanden 50% korting op hbo. Met dat laatste heb ik nog wel een discussie lopen hoor met ziggo omdat zij dit nergens terug kunnen vinden, maar heb het zwart op wit.
Is daar ook een nieuw pdfje van?

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Dancis schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:03:
[...]

Heb het zelfde en dan vooral bij RTL XL en series bij SBS6. Dus nog niet alles is gratis te bekijken schijnbaar. Want ik heb ook gewoon het royaal pakket (oude plus)
Als je op replay tv doelt dat start je via de tv gids en niet via 'on demand'. Via RTL xl zal het gewoon geld blijven kosten

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12 09:28
Ik ben oud-UPC lid, en haalde met mijn 120 Mbit abbo altijd die 120 Mbit, vandaag viel me op dat alles wel wat langzaam is, en na testje blijkt dat idd zo te zijn. Kom nog maar max op zo'n 90 Mbit, maar gemiddeld is het 30-50 Mbit... Reboot router/switch maakte hier niets uit.

• Dancis
Koekenbakkertje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:47:
[...]

Als je op replay tv doelt dat start je via de tv gids en niet via 'on demand'. Via RTL xl zal het gewoon geld blijven kosten
Nee ik bedoel via de horizon go app en dan bij tv gemist. Daar kan ik niet alles bekijken.

Sommige dingen kan ik wel bekijken en sommige dingen zegt ie dat ik een abbonement nodig heb.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 12:55
Grrr.....
Even inloggen op mijn Ziggo om mijn factuur eens goed te bekijken zodat ik kan beslissen om Ziggo wel of niet in te ruilen voor een glasvezel provider.
WW onjuist (en ik gebruik Lastpass :S )
WW reset
Nieuw WW aangemaakt (weer met Lastpass) en goedgekeurd door Ziggo
Inloggen: WW onjuist |:(

Dit maakt de keus om bij ze weg te gaan natuurlijk wel makkelijker.

Waarom denk ik erover om weg te gaan:
- Sinds de overgang van Ziggo naar het UPC netwerk is mijn TV echt slechter en ik had al een Hirschmann versterker
- Vaak een Euro of wat meer moeten betalen
- Nu de aanpassingen van alle abo's, als ik iets wil veranderen ga ik nu ineens heel veel meer betalen (volgens mij, en daar ben ik dus mijn factuur voor nodig 8)7 )
Dat WW onjuist na wachtwoord reset had ik vanmiddag ook 4x achter elkaar. Gewoon blijven proberen, opeens is het wel goed en kom je erin.
You-Suk schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:19:
ik heb het meeste nu wel doorgelezen, maar heb één ding niet kunnen vinden.
Als ik nu nog een smartcard koop, is die nog te activeren of is dat weggegooid geld.

Ik heb nl nog een 2e humax staan en die wil ik naar boven verplaatsen :)
In Mijn Ziggo staat nog gewoon de 'Smartcard activeren' knop op de Smartcard-pagina. Dat kan dus nog gewoon.

Verwijderd

Ik heb paar dagen geleden bij ziggo Complete Connect & Play Start besteld. Over een paar dagen komt de monteur langs om het spulletje aan te sluiten.

Wat ik zou willen: router in de meterkast, router in bridgemodus met m'n eigen routertje erachter. En TV kijken via CI+ en smartcard. Horizonbox lekker in z'n doosje laten.

Gaat dat hem worden zo?

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-12 12:43
Grom mijn internet lijn gaat niet sneller dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4292265966.png

Terwijl ik een UPC 200/20 heb :(

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:30:
Ik heb paar dagen geleden bij ziggo Complete Connect & Play Start besteld. Over een paar dagen komt de monteur langs om het spulletje aan te sluiten.

Wat ik zou willen: router in de meterkast, router in bridgemodus met m'n eigen routertje erachter. En TV kijken via CI+ en smartcard. Horizonbox lekker in z'n doosje laten.

Gaat dat hem worden zo?
Play Start wordt voor zover ik weet niet geleverd met een horizon dus ik vermoed de standaard mediabox? Los daarvan als jij dat met de monteur overlegt zou ik niet weten waarom dat niet kan?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-12 08:15
Ik ben altijd erg tevreden geweest met Ziggo en gun ze nog steeds het voordeel van de twijfel.

Ik heb gisteren een upgrade besteld naar het 200MB pakket (heb nu nog het aie pakket van ziggo met 120MB + TV extra) ik betaal de eerste 3 maanden 39,95 per maand. Een korting van in totaal geloof ik 102 euro/ Delen door 12 (jaar abo) is 8.50 per maand. Ik betaal dan 65,45 per maand. Dat is goedkoper dan mijn huidige abo omdat het TV Extra bij het duurste pakket is inbegrepen..

Ik krijg de Horizon box (ik weet dat daarover nogal wat negatieve berichten bestaan) en hoop dat mijn huidige Ziggo decoders (Humax 5200 en de samsung HDD decoder) naast de Horizonbox kunnen blijven werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 16-04-2015 07:19 ]

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10 11:17
Koekenbakkertje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:41:
[...]

Play Start wordt voor zover ik weet niet geleverd met een horizon dus ik vermoed de standaard mediabox? Los daarvan als jij dat met de monteur overlegt zou ik niet weten waarom dat niet kan?
Standaard mediabox is van Humax en normaal gesproken is van een USB port voorzien. Normaal gesproken zou je daar een HDD aan kunnen hangen om alsnog op te kunnen nemen. Ik vermoed dat Ziggo dat weer softwarematig heeft geblokkeerd (net als bij Cisco vroeger), maar toch ben zeer benieuwd of dat werkelijk zo is.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
WhySoSerious? schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:44:
[...]

Is daar ook een nieuw pdfje van?
Geen idee! Ik kreeg de aanbieding telefonisch omdat ik bijna een jaar weg was bij hen ivm glasvezel.

DaveD

• Koekenbakkertje
Olga2000 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:44:
[...]

Standaard mediabox is van Humax en normaal gesproken is van een USB port voorzien. Normaal gesproken zou je daar een HDD aan kunnen hangen om alsnog op te kunnen nemen. Ik vermoed dat Ziggo dat weer softwarematig heeft geblokkeerd (net als bij Cisco vroeger), maar toch ben zeer benieuwd of dat werkelijk zo is.
voor oud ziggo klopt dat. Oud UPC krijgt een pace. Humax heeft slechts een tuner dus opnemen kan maar kent zijn beperkingen

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
Olga2000 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:44:
[...]

De humax die ik vorig jaar bij alles in 1 gekocht heb voor 99 euro kan inderdaad opnemen met en USB disk, zonder dat ik iets heb moeten doen aan de software. Het zou kunnen dat ze dat nu aanpassen maar het lijkt me sterk. Je hebt inderdaad maar 1 tuner dus opnemen en iets anders kijken wil niet, terwijl de horizon box 4 programma's tegelijk op kan nemen, en je kunt opnames ook op afstand programmeren via de app.

[ Voor 3% gewijzigd door KvdnBerg op 16-04-2015 08:58 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm begrijp ik het nu goed dat ik, als bestaande Ziggo klant, mijn pakket kan opwaarderen naar Connect & Play Max (heb nu Alles in 1 Plus) en dat ik dan de eerste drie maanden 40 euro betaal én een Horizon Box "krijg"? Hmmmm...

• posttoast
posttoast schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:07:
[...]

Ik heb hem ook even gedaan op mijn 200mbit lijn. Gemiddeld 18.4MB/s. Hij zit veel rond de 24MB/s maar hij duikelt vaak naar de 5MB/s om dan weer terug te gaan. Opvallend. Geen idee of ik dit bij Ziggo ook al had.

[afbeelding]
Net nog een keer geprobeerd. Nu continu heel stabiel op de 24.3MB/s, zonder drops naar beneden.

omniscale.nl

• Koekenbakkertje
Servor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:33:
Hm begrijp ik het nu goed dat ik, als bestaande Ziggo klant, mijn pakket kan opwaarderen naar Connect & Play Max (heb nu Alles in 1 Plus) en dat ik dan de eerste drie maanden 40 euro betaal én een Horizon Box "krijg"? Hmmmm...
correct en geen activatiekosten :-P

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Koekenbakkertje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:47:
[...]

correct en geen activatiekosten :-P
Het is me alleen niet helemaal duidelijk (echt, hoe onoverzichtelijk kun je je informatie presenteren...) wat er met mijn zenders gebeurt. Zoals gezegd heb ik nu All in One Plus en daaronder valt o.a. Telekids (kanaal 312), waar mijn dochter groot fan van is. Heb ik daar met C&P Max dan weer TV Royaal voor nodig? Of heeft dat niets met elkaar te maken?

En kan ik eventueel ook nog gewoon mijn CI+ oplossing via de TV blijven gebruiken als ik zo'n Horizon box toch niets vind?

• Koekenbakkertje
Ik val je ff in DM lastig

• toro
En nu is het weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4293527478.png

UPC Ziggo is actief aan het cappen blijkbaar :/

Zo kan ik ook geld verdienen met 200/20 abonnementen aanbieden/verkopen. Dit riekt naar misleiding.

Het zal vast wel ergens in de kleine letters hebben gestaan (kom er maar in betweters) het stond nergens op de UPC website dat je lijn word gecapt van tijd tot tijd ten tijde van bestellen. Op de bestel pagina's in ieder geval niet. Misleiding noem ik dit. Dit wist ik van te voren niet toen ik het kabel internet abonnement afsloot.

Ik heb op een andere locatie 3 jaar onsbrabantnet glasvezel 100/100 gehad. Nog nooit werd er gecapt op die lijn.

Het enige alternatief wat ik heb op deze locatie is 8mbit dsl. Weg gaan bij Ziggo is dus geen optie voor me.

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-12 14:52
toro36 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:47:
En nu is het weer:
[afbeelding]

UPC Ziggo is actief aan het cappen blijkbaar :/

Zo kan ik ook geld verdienen met 200/20 abonnementen aanbieden/verkopen. Dit riekt naar misleiding.

Het zal vast wel ergens in de kleine letters hebben gestaan (kom er maar in betweters) het stond nergens op de UPC website dat je lijn word gecapt van tijd tot tijd ten tijde van bestellen. Op de bestel pagina's in ieder geval niet. Misleiding noem ik dit. Dit wist ik van te voren niet toen ik het kabel internet abonnement afsloot.

Ik heb op een andere locatie 3 jaar onsbrabantnet glasvezel 100/100 gehad. Nog nooit werd er gecapt op die lijn.

Het enige alternatief wat ik heb op deze locatie is 8mbit dsl. Weg gaan bij Ziggo is dus geen optie voor me.
Als jij de test doet, weet je dan zeker dat jij de enige bent die gebruik maakt van je netwerkverbinding? Toevallig geen apparatuur wat updates kan ophalen, downloads die starten, mobiele gebruikers die film kijken?

• toro
Zucht ja, ik ben de enige gebruiker.

De volgende na jou gaat vast vragen is het via wifi of via een UTP kabel. Heb je je modem als eens gereset? Enz..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12 16:47
toro36 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:54:

De volgende na jou gaat vast vragen is het via wifi of via een UTP kabel. Heb je je modem als eens gereset? Enz..
Wat verwacht je precies van de posters? Dat ze roepen "ECHT BELACHELIJK!!! KLAAG ZE AAN!!"?

• acoster
Servor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:59:
[...]

Het is me alleen niet helemaal duidelijk (echt, hoe onoverzichtelijk kun je je informatie presenteren...) wat er met mijn zenders gebeurt. Zoals gezegd heb ik nu All in One Plus en daaronder valt o.a. Telekids (kanaal 312), waar mijn dochter groot fan van is. Heb ik daar met C&P Max dan weer TV Royaal voor nodig? Of heeft dat niets met elkaar te maken?

En kan ik eventueel ook nog gewoon mijn CI+ oplossing via de TV blijven gebruiken als ik zo'n Horizon box toch niets vind?
Staat bij de vragen:

Het pakket Connect & Play Max wordt geleverd met TV Royaal (115+ digitale tv-zenders én 38 tv-zenders in HD-kwaliteit).

• acoster
toro36 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:54:

Zucht...een klager.
Als je geen reactie wil, plaats dan inderdaad niks in een forum...

Mischien is het een optie om een apart topic te starten:
Ziggo Klaag Topic.
En daarbij vermelden dat het enkel is om te klagen en reageren niet gewaardeerd wordt...

• toro
Laten we het even on-topic houden.

Ik constateer dat er ge-capt wordt.

Ten tijden van het afsluiten van het abonnement heb ik niets gezien dat dat ging gebeuren.

Ik vraag mij af of dit wel mag en/of dit niet misleiding is. Immers er word hier van geen melding gemaakt op de bestel pagina's.

• posttoast
toro36 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:20:

Ten tijden van het afsluiten van het abonnement heb ik niets gezien dat dat ging gebeuren.

Ik vraag mij af of dit wel mag en/of dit niet misleiding is. Immers er word hier van geen melding gemaakt op de bestel pagina's.
Maar... het probleem is dat je 3mbit minder haalt dan waar je voor betaalt? Dat is 1.5% verschil. Ik haal zelf de 205mbit, dus misschien hebben ze wat jij tekort komt aan mij gegeven ;)

omniscale.nl

• toro
Dan heb je die post gemist. Scroll even terug voor mijn andere post van gisteren.

Gisteren haalde ik maar:
[afbeelding]

En vandaag:
[afbeelding]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ECq3zZzacdn0pbpyte4VuGmR/full.png?nohitcount=1

Ik kom van UPC af en heb nu Ziggo en alles werkt perfect behalve op de ziggo.nl site.
Het is nog een beetje buggy allemaal , maar dat zal terzijnertijd wel opgelost worden.

• acoster

De enige die dit kan oplossen voor je is Ziggo. Ik zou contact opnemen met de servicedesk en een monteur laten komen. Je behoort de snelheid ten alle tijden te kunnen halen.
Jij maakt er om één of andere reden van dat er 'ge-capt' wordt..wat je daar ook mee mag bedoelen, ik denk dat er gewoon ergens een probleem zit. En dat is enkel op te lossen door het bij Ziggo te melden.

Neem niet aan dat je met cappen dit bedoeld:
cappen

cappen werkw.Afbreekpatroon: 'cap - pen Herkomst: «Engels Verbuigingen: capte (verl.tijd ) Verbuigingen: gecapt (volt.deelw.) bestanden opslaan om te bewerken computer Voorbeeld: `filmbeelden cappen wordt in televisiestudio's ...

[ Voor 15% gewijzigd door acoster op 16-04-2015 12:52 ]

• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08 16:46
Ik was onder de indruk dat klanten bij het oude UPC vrijwel nooit de maximum snelheid haalden, is dat incorrect?

Verwijderd

skiwi2 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:00:
Ik was onder de indruk dat klanten bij het oude UPC vrijwel nooit de maximum snelheid haalden, is dat incorrect?
Dat is incorrect.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
toro36 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:29:
Dan heb je die post gemist. Scroll even terug voor mijn andere post van gisteren.

Gisteren haalde ik maar:
[afbeelding]

En vandaag:
[afbeelding]
Er was een issue, dat is nu weg. Problem solved? Je komt vrij negatief over... Natuurlijk gaat er bij een dergelijk groot project wel eens een en ander mis. Werk je zelf in de ICT, en heb je wel eens (echt) grote projecten gedaan? Ik wel...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:38
Ik gok eerder op overbelasting in je coax segment. Voor 200Mbit downstream heb je 4 kanalen nodig, je modem gebruikt 8. In totaal zijn er 16 kanalen voor downstream in een segment. In theorie heb je maar 4 klanten met 200Mbit nodig om alle streams 100% vol te krijgen.

Dan kan je als ISP meerdere dingen doen. De echte oplossing is segmenten verkleinen of meer transport streams beschikbaar stellen, maar dat kost tijd en geld. Je kunt ook je netwerk gaan monitoren, en als teveel gebruikers tezamen teveel bandbreedte gebruiken waardoor de hele zooi voor iedereen traag gaat worden, kan je ook tijdelijk gaan cappen.

Maargoed, kan vanalles zijn, kan ook net zogoed een probleem met je signaal zijn, een server aan de andere kant die het niet trekt, een opstopping verderop in het netwerk, etc.

• Gadgeteer
Als zoiets structureel gebeurt, snap ik het geklaag. Maar als het even iets instabiel is tijdens het samenvoegen van 2 netwerken...

Ik zou het even aankijken en eventueel een melding maken per mail bij Ziggo.

Hou het dan in de gaten en als het zo blijft kun je aangeven dat je al een melding had gedaan en dat het na x-aantal weken nog instabiel is. Dan kun je uitsluiten dat het aan deze werkzaamheden lag.

• Reloader
  • Laatst online: 08-12 10:44

ik zou het sowieso een tijdje geven, ik heb in het begin na de overgang in mijn regio ook snelheidsproblemen gehad echter hebben deze zichzelf na een paar dagen opgelost en is mijn verbinding nu netjes stabiel

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Even een vraag zo los.

Begrijp ik nu goed dat de Horizon box de modem gaat vervangen ?.

Dan moet ik dus mijn telefoon gaan plaatsen bij de TV ?. ( tenzij ik een mega lange kabel trek )

• Olga2000
Servor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:33:
:*) Dat iemand het aantrekkelijk vindt! Jaar gelden was dat normaal prijs van mijn abo = Internet + TV. Ik heb nog aanbieding weten te pakken. Betaal nu 6 maanden 30 Euro per maand. En als je naar Horizon gaat (je abo wijzigt) verlies je smartkaart(en). Consequentie: als je eigen CI+ module hebt, dan is die gewoon niet meer te gebruiken! 8)7

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mektheb schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:04:
Bij mijn nichtje in upc gebied zag ik een modem en een horizon box staan.
Maar geen idee of dat normaal is verder

• Gadgeteer
Reloader schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:03:
[...]

ik zou het sowieso een tijdje geven, ik heb in het begin na de overgang in mijn regio ook snelheidsproblemen gehad echter hebben deze zichzelf na een paar dagen opgelost en is mijn verbinding nu netjes stabiel
Wel even melden via mail.
Mocht er e.e.a. achterweg komen kun je altijd aangeven dat je het gemeld had.

Je kunt naderhand niet roepen dat je x weken een slechte verbinding had, terwijl je het niet hebt gemeld.

• acoster
Even een vraag zo los.

Dan moet ik dus mijn telefoon gaan plaatsen bij de TV ?. ( tenzij ik een mega lange kabel trek )
Je kan de Horizon-box ook enkel als decoder gebruiken. Je behoudt het modem wat je al van Ziggo hebt.

• acoster
Olga2000 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:20:
[...]

:*) Dat iemand het aantrekkelijk vindt! Jaar gelden was dat normaal prijs van mijn abo = Internet + TV. Ik heb nog aanbieding weten te pakken. Betaal nu 6 maanden 30 Euro per maand. En als je naar Horizon gaat (je abo wijzigt) verlies je smartkaart(en). Consequentie: als je eigen CI+ module hebt, dan is die gewoon niet meer te gebruiken! 8)7
Onzin, je CI+ module blijft gewoon werken, ook als je overstapt naar het nieuwe pakket. Je smartcards blijven gewoon werken, er worden enkel geen nieuwe meer uitgeleverd.

• Koekenbakkertje
acoster schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:42:
[...]

Onzin, je CI+ module blijft gewoon werken, ook als je overstapt naar het nieuwe pakket. Je smartcards blijven gewoon werken, er worden enkel geen nieuwe meer uitgeleverd.
Niet helemaal waar, als je een horizon neemt en je hebt 5 geactiveerde smartcards zul je hierop in moeten leveren.

• Koekenbakkertje
Even een vraag zo los.

Horizon in ziggo gebied werkt met een apart modem

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-12 15:19
toro36 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:29:

Gisteren haalde ik maar:
[afbeelding]

En vandaag:
[afbeelding]
Als je een speed-test doet op meerdere dagen, is het dan ook niet eerlijker om ze op dezelfde tijd te doen?

PSN: Maichel

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12-12 16:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn er al mensen die zich opnieuw hebben kunnen registreren voor mijn ziggo?
Gisteren is mijn abbo ingegaan, maar kan pas in het weekend mijn modem activeren. Ik blijf echter op de ziggo site de melding krijgen dat mijn klantnummer en/of adresgegevens niet correct zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik heb me inderdaad opnieuw geregistreerd. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de helpdesk.

• acoster
Koekenbakkertje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:46:
[...]

Niet helemaal waar, als je een horizon neemt en je hebt 5 geactiveerde smartcards zul je hierop in moeten leveren.
Niet helemaal waar, je levert namelijk er niks op in, aangezien je de horizon er voor terug krijgt, dus per saldo, heb je nog altijd hetzelfde aantal devices waarop je kan kijken

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:19
MeNTaL_TO schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:49:
Zijn er al mensen die zich opnieuw hebben kunnen registreren voor mijn ziggo?
Gisteren is mijn abbo ingegaan, maar kan pas in het weekend mijn modem activeren. Ik blijf echter op de ziggo site de melding krijgen dat mijn klantnummer en/of adresgegevens niet correct zijn.
Modem kun je activeren op de ingangsdatum van het abonnement, als de Ziggo website niet werkt gewoon even bellen met klantenservice en dan activeren ze het voor je via het CM MAC adres. Heb ik laatst ook moeten doen toen er een storing was op de activatieportal.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12-12 16:15

MeNTaL_TO

The future is not set

gysman11 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:53:
ik heb me inderdaad opnieuw geregistreerd. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de helpdesk.
Tja, die zeiden eergisteren dat het pas kon als je abbo ingegaan is (wat ik raar vind, want ik heb na het ontvangen van de brief in maart al mijn account aangemaakt), vanochtend dat het druk was en dat het vanmiddag weer zou moeten werken.
Ga maar weer eens bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-04-2015 14:56 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
acoster schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:41:
[...]

Je kan de Horizon-box ook enkel als decoder gebruiken. Je behoudt het modem wat je al van Ziggo hebt.
Liever niet, als er 1 ding ruk is dan is het de Ubee van Ziggo wel, ik heb echt al 4 / 5 van die dingen versleten.

Wifi dropdowns als een gek en gewoon random reboot's tot al 2x toe condensatoren die lek gaan.
Koekenbakkertje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:47:
[...]

Horizon in ziggo gebied werkt met een apart modem
Krijg je dan wel een nieuwe modem ? of is dit met het huidige.

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 16-04-2015 15:08 ]

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
acoster schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:54:
[...]

Niet helemaal waar, je levert namelijk er niks op in, aangezien je de horizon er voor terug krijgt, dus per saldo, heb je nog altijd hetzelfde aantal devices waarop je kan kijken
De theorie is: als jij NU al 5 kaarten geregistreerd hebt staan en en komt een horizon bij ( door het aangaan van een nieuw abbo ) dan zou er wel degelijk 1 kaart op zwart moeten. Jij mag wel zelf aangeven welke dat is. Het totaal aantal aan horizon boxen / CI+ modules, in welke combi dan ook, mag maar maximaal 5 zijn, zoals dat ook met aantal smartcards bij bij OUD ziggo al was. De rest van de TV's in huis kunnen de ongecodeerde kanalen gewoon ontvangen.

Uiteraard kan je een CI+ module of losse smartcard wel gewoon in een andere TV stoppen.

• acoster
Postjuh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:09:
[...]

De theorie is: als jij NU al 5 kaarten geregistreerd hebt staan en en komt een horizon bij ( door het aangaan van een nieuw abbo ) dan zou er wel degelijk 1 kaart op zwart moeten. Jij mag wel zelf aangeven welke dat is. Het totaal aantal aan horizon boxen / CI+ modules, in welke combi dan ook, mag maar maximaal 5 zijn, zoals dat ook met aantal smartcards bij bij OUD ziggo al was. De rest van de TV's in huis kunnen de ongecodeerde kanalen gewoon ontvangen.

Uiteraard kan je een CI+ module of losse smartcard wel gewoon in een andere TV stoppen.
Dat zeg ik.....heb je nog altijd hetzelfde aantal... nl. 5. 4 x smartcard + Horizon...

• ariekanari
  • Laatst online: 20:51
Ik heb vorige week een Ziggo Alles-in-1 Basis abonnement afgesloten en keurig een bevestiging per e-mail ontvangen en dat deze binnen 5 dagen schriftelijk per post bevestigd zou worden.

Voorwaarden Alles-in-1 Basis:
  • Eerste 6 maanden € 30,00 p/m, daarna 45,95 p/m
  • Gratis Interactieve HD ontvanger (eigendom)
Nu blijken de abonnementsgegevens pas deze week in het systeem te zijn ingevoerd waardoor ik dus het nieuwe "Alles-1-een Connect & Play Start" abonnement blijk te hebben afgenomen. En dat de Interactieve HD ontvanger niet meer werd uitgeleverd. De nieuwe ontvanger - een basismodel - moet je daarnaast ook nog huren (bruikleen).
De medewerker wilde me het "Alles-1-een Connect & Play Start" aanpraten in plaats van het abonnement administratief te wijzigen naar het oude Alles-in-1 Basispakket.
  • eerste 3 maanden €39.95, daarna €45.95 p/m
Na volhouden krijg ik nu het nieuwe Alles-1-een Connect & Play Start voor de oude afgesprokenprijs: 1e 6mnd €30 p/m.
Omdat de Interactieve HD ontvanger niet meer uitgeleverd wordt ontvang ik hiervoor in de plaats een cammodule met smartcard. Deze oplossing heeft mijn voorkeur omdat ik geen losse settopbox wens te gebruiken (en vooral niet op huurbasis/in bruikleen) en de ontvanger anders toch in een doos lag te verstoffen. CI+-modules gebruik ik toch al in mijn tv's.
Opleverdatum is wel een weekje verschoven maar dat vind ik geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 16-04-2015 15:23 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Olga2000
acoster schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:42:
[...]

Ja, je CI+ module blijft werken. Alleen zonder smartkaart heb je daar niks aan. Ziggo heeft duidelijk aangegeven dat als je horizon neemt moet je smartkaart inleveren. Je mag bepalen welke. En maak geen vergissing: als je geen horizon meer wil, krijg je je smartkaart niet meer heractiveerd.

• acoster
Olga2000 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:42:
[...]

Ja, je CI+ module blijft werken. Alleen zonder smartkaart heb je daar niks aan. Ziggo heeft duidelijk aangegeven dat als je horizon neemt moet je smartkaart inleveren. Je mag bepalen welke. En maak geen vergissing: als je geen horizon meer wil, krijg je je smartkaart niet meer heractiveerd.
Als je 5 smartcards hebt, moet je er één inleveren...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00
Olga2000 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:42:
[...]

Ziggo is geen eigenaar van die smartcards, dus inleveren lijkt me niet aan de orde. Deactiveren zul je bedoelen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-04-2015 16:02 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• acoster
Jaap-Jan schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:01:
[...]
Ziggo is geen eigenaar van die smartcards, dus inleveren lijkt me niet aan de orde. Deactiveren zul je bedoelen. ;)
Ja..stom van me! Dus je kan hem gerust ook nog in de CI-module laten zitten.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-12 17:56
Net effe met Ziggo gebeld omdat het bereik/snelheid van het cisco 3928 slecht was en daarnaast vaak wegvalt.
Een erg behulzame medewerker gehad....not.

Ik heb net 2 weken een 120mbps abonnement.

een aantal conclusies en uitspraken van de medewerker:

- 70mbps terwijl je recht voor het modem staat is normaal. Sneller kanniet, ook niet als je via 5Ghz verbinding maakt.
- Ziggo levert een modem, de wireless functie is extra. Een normaal ontvangst en snelheid wordt niet gegarandeerd, je zult zelf een router moeten aanschaffen,
- het regelmatig wegvallen van de wifi gebeurd door interferentie van je magnetron en dvd speler, ook wanneer je via 5ghz verbonden bent. (magnetron staat aan de andere kant van het huis, dvd speler heb ik niet en er staat niks in de buurt van het modem.)
- ow je Telfort modem had nergens last van? Dan moet je bij telfort wezen.
- Het Technicolor modem is net zo goed en heeft precies dezelfde functies als het cisco 3928 modem (wireless-ac?)
- Het terugsturen van je modem onder garantie is niet toegestaan, omdat er niks mis is met het modem (kortom ik lieg over mijn problemen)

Kortom voor niks gebeld.

Net effe een klacht verstuurd via Facebook.... Het contactformulier had natuurlijk een storing.....

[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 16-04-2015 17:19 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12 08:19

Pinjataaa

Hit me!

Daarom benader ik ze altijd op Twitter, duurt iets langer maar je wordt voor mijn gevoel een stuk beter geholpen. @ZiggoWebcare Zo sturen ze mij ook gratis een nieuwe KEMA keur kabel en aansluitpunt op en zetten ze in notime mijn modem om naar bridge en vice versa.

Misschien komt het ook wel omdat iedereen mee kan lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinjataaa op 16-04-2015 17:25 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
D2FValinor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:16:
Net effe met Ziggo gebeld omdat het bereik/snelheid van het cisco 3928 slecht was en daarnaast vaak wegvalt.
Dit komt volgens mij elke week wel 1 keer voorbij in dit topic. WiFi is gewoon niet goed van het modem, daarom staat ie bij veel mensen (zoals mij) in bridge stand met eigen router erachter. Kost je 50 a 60 euro en heb je super stabiel wifi. Ik haal in de woonkamer met gemak 100Mbit (het netwerk erachter is niet sneller op it moment) met mijn TP Link WDR-4300 en die is niet zo duur.

• Koekenbakkertje
Tuurlijk heeft het ermee te maken dat het zichtbaar is. Maar het draadloze verhaal van hierboven is wel het verhaal wat verteld word en terecht. Koop een router :+ en als je de juiste agent treft dan zijn ze soms nog best bereid hiervoor wat coulance op een factuur te zetten. Tenminste ik heb dat toen wel gehad, 20 euro.
edit: wat jongetje zegt :+

[ Voor 16% gewijzigd door Koekenbakkertje op 16-04-2015 17:47 ]

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-12 17:56
jongetje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:37:
[...]

Dit komt volgens mij elke week wel 1 keer voorbij in dit topic. WiFi is gewoon niet goed van het modem, daarom staat ie bij veel mensen (zoals mij) in bridge stand met eigen router erachter. Kost je 50 a 60 euro en heb je super stabiel wifi. Ik haal in de woonkamer met gemak 100Mbit (het netwerk erachter is niet sneller op it moment) met mijn TP Link WDR-4300 en die is niet zo duur.
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat iedereen zich er zomaar bij neer legt. Je verwacht toch een degelijk wireless modem en daarnaast betaal je er toch voor. Denk je echt dat het "gratis" bruikleen is.
Daarnaast staat er toch echt nergens op de Ziggo site aangegeven dat die 120mbps alleen via een kabel is alhoewel ik wel het principe afstand en lagere snelheid snap.
Waar wel veel naar verwezen wordt is:
het 'draadloos modem'
'overal internet in huis met het wireless modem'
'snel internetten op mobiele apparaten'
'Veeleisende gebruikers'

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 11:51
Wil ik net mn abo verhogen van Z1 naar Z2 kan dat gewoon niet meer met een gesplitte rekening.

De huisbaas heeft een TV only abo afgenomen bij Ziggo en ik heb daarbij weer een Z1 abo afgesloten. Tot zover geen probleem. Nu wil ik Z1 naar Z2 verhogen en dan krijg ik te horen dat het alleen nog maar op 1 rekening kan en niet meer zoals voorheen. Dan zouden de abonnementskosten ook nog eens omhoog gaan, omdat ik het hele pakket (TV+inet) opnieuw moet afnemen.

Mooi klote zo.
Bijkomend zou ik dan ook de toegang tot Nieuwsgroepen verliezen.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-04-2015 21:01 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-12 15:10
Iemand last van storing bij tv kijken in amersfoort? Kom thuis en alleen sd kwaliteit en geen guide.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:23

- 70mbps terwijl je recht voor het modem staat is normaal. Sneller kanniet, ook niet als je via 5Ghz verbinding maakt.
- Ziggo levert een modem, de wireless functie is extra. Een normaal ontvangst en snelheid wordt niet gegarandeerd, je zult zelf een router moeten aanschaffen,
- het regelmatig wegvallen van de wifi gebeurd door interferentie van je magnetron en dvd speler, ook wanneer je via 5ghz verbonden bent. (magnetron staat aan de andere kant van het huis, dvd speler heb ik niet en er staat niks in de buurt van het modem.)
- Het Technicolor modem is net zo goed en heeft precies dezelfde functies als het cisco 3928 modem (wireless-ac?)
- Het terugsturen van je modem onder garantie is niet toegestaan, omdat er niks mis is met het modem (kortom ik lieg over mijn problemen)

Kortom voor niks gebeld.

Net effe een klacht verstuurd via Facebook.... Het contactformulier had natuurlijk een storing.....
Ik kan begrijpen dat Ziggo geen garanties wil afgeven voor de draadloze snelheid. Op de eerste plaats vanwege de matige kwaliteit van hun eigen apparatuur. Daarnaast zijn er te veel factoren die de snelheid (negatief) beïnvloeden waar Ziggo geen invloed op heeft.

Een groot deel van de argumenten die je hebt gehoord zijn natuurlijk onzin. Zoals bijv. 5Ghz en magnetrons.
Uit eigen ervaring met de EPC3925 was netto 120 Mbps (zo'n 14-15 MB/sec) nét haalbaar op 5GHz, 10 meter line-of-sight i.c.m. een Intel 6300 wifi-adapter. Op 2,4 GHz was de Cisco een gigantisch drama.

Sinds kort heb ik de Technicolor (TC) van Ziggo. En dat is qua snelheid én bereik een enorme verbetering. Maar je clients moeten wel geschikt zijn voor wifi-ac. Gemeten snelheid is netto zo'n 300 Mbps (38 MB/sec; laptop --> TC --> NAS), 5 meter line-of-sight i.c.m. Intel AC7260 (2x2) wifi-adapter.
(Mogelijk is er nog meer haalbaar met een 3x3 client).

Daarmee kan de TC in principe draadloos de 200 Mbps abonnementen aan. Dat zal in een beperkt bereik haalbaar zijn, maar 5Ghz is eenmaal "intrinsiek kwetsbaar" voor obstakels (muren, plafonds, ...)

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 01:18
Wat is dat horizon mediabox eigenlijk voor ding? Heb je dan geen apart modem zoals de ubee/cisco/technicolor meer nodig ofzo? Eerst werd altijd afgeraden een kabel langer dan een meter te gebruiken vanaf de AOP en nu zet je hem in de huiskamer via de WCD? Ben wel benieuwd wat dat met de snelheid/stabiliteit doet.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
Kan al een tijdje de ziggo newsgroepen niet meer gebruiken.

Heb nog wel geprobeerd om ipv news.ziggo.nl news.quicknet.nl te gebruiken maar blijft 482 melding geven.
gebruikersnaam (mn emailadres) en bijhorende wachtwoord zijn goed.

heb Alles-in-1 Extra

meer hier last van?

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
Artwido schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:47:

Heb nog wel geprobeerd om ipv news.ziggo.nl news.quicknet.nl te gebruiken maar blijft 482 melding geven.

heb Alles-in-1 Extra

meer hier last van?
Je zou het volgende adres kunnen proberen, deze werkt voor mij: 212.54.52.4

• Dancis
Probeer via Horizon.tv en via de horizon go app programma's terug te kijken via tv gemist van RTL maar bij sommige programma's krijg ik de melding om dit te bekijken heeft een ander abbonement nodigg?

Maar heb het plus/tv royaal pakket. Meer mensen met dit probleem. Bij de andere zenders wordt wel alles gewoon afgespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancis op 17-04-2015 06:18 ]

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
Dancis schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 06:13:
Probeer via Horizon.tv en via de horizon go app programma's terug te kijken via tv gemist van RTL maar bij sommige programma's krijg ik de melding om dit te bekijken heeft een ander abbonement nodigg?

Maar heb het plus/tv royaal pakket. Meer mensen met dit probleem. Bij de andere zenders wordt wel alles gewoon afgespeeld.
Is het niet zo dat RTL voor bepaalde programma's geld vraagt voor afleveringen ouder dan een paar dagen? Wellicht zit t m daar in.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Artwido schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:47:

heb Alles-in-1 Extra

meer hier last van?
Ziggo newsgroup is gestopt wegens weining belangstelling. Als het klopt ging het samen met de fusie van UPC. Er is een overzicht met gestopte diensten van Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klan...46552&utm_campaign=230059

[ Voor 15% gewijzigd door plizz op 17-04-2015 08:26 . Reden: Toevoegen link ]

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-12 10:28
Je bedoelt waarschijnlijk https://www.ziggo.nl/klan...ling/uit-het-assortiment/
Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Nieuwsgroepen blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.
Maar Artwido heeft zo te zien een oud abo, dus zou het nog steeds moeten werken

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 11:51
Het is zonde dat Ziggo er mee stopt. Ik gebruik niet anders zowat :)
Een hele enkele keer een normale payserver.

• Artwido
ADDG schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 00:04:
[...]

Je zou het volgende adres kunnen proberen, deze werkt voor mij: 212.54.52.4
tnx maar helaas [482 authentication rejected]

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:31
Vandaag de Horizon ontvangen via Ziggo en ik moet zeggen ben erg tevreden. Het installeren duurt alleen heel erg lang en de TV gids heeft een lag van een paar seconden, maar zenders wisselen gaat super snel vergeleken met de Humax. Ook de integratie van de OnDemand en TV gemist diensten in het menu (zoals vroeger de Cisco) is veel fijner en logischer. In het pakket zitten tal van nieuwe en extra coax kabels, 2 splitters, versterker etc.
Ook heb ik de Horizon niet als modem gebruikt maar alleen als ontvanger.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:20
Weet iemand waarom we niet meer in kunnen loggen met onze ziggo gegevens in de sport1 app? Deze mogelijkheid is verdwenen ondanks dat er geen update is geweest van de app. Op de website is deze mogelijkheid nog gewoon aanwezig.

Zou dit een sport1 aangelegenheid zijn of van Ziggo?

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12 20:08
menalert schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:43:
Vandaag de Horizon ontvangen via Ziggo en ik moet zeggen ben erg tevreden. Het installeren duurt alleen heel erg lang en de TV gids heeft een lag van een paar seconden, maar zenders wisselen gaat super snel vergeleken met de Humax. Ook de integratie van de OnDemand en TV gemist diensten in het menu (zoals vroeger de Cisco) is veel fijner en logischer. In het pakket zitten tal van nieuwe en extra coax kabels, 2 splitters, versterker etc.
Ook heb ik de Horizon niet als modem gebruikt maar alleen als ontvanger.
Had je eerst een Alles-in-een pakket?
Vroeg me af of je met een oud ziggo abonnement ook een horizon box kon krijgen(kon hier niks over terug vinden in de Mijn Ziggo omgeving), en of ik dan ook mijn huidige (geleend van ziggo) apparatuur kan behouden en mijn andere (aangeschafte) smartcard ook gewoon blijft werken

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
BaBBeloedie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:09:
[...]

Had je eerst een Alles-in-een pakket?
Vroeg me af of je met een oud ziggo abonnement ook een horizon box kon krijgen(kon hier niks over terug vinden in de Mijn Ziggo omgeving), en of ik dan ook mijn huidige (geleend van ziggo) apparatuur kan behouden en mijn andere (aangeschafte) smartcard ook gewoon blijft werken
Ik ben overgezet naar het nieuwe Ziggo abonnement en kan de smartcards wel blijven gebruiken (die al geactiveerd zijn!)

• Dancis
KvdnBerg schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:13:
[...]

Is het niet zo dat RTL voor bepaalde programma's geld vraagt voor afleveringen ouder dan een paar dagen? Wellicht zit t m daar in.
Maar hoe kun je die content dan bekijken? Want als je dan op de knop klikt linkt ie naar de abonnementen van ziggo.

• acoster
Dancis schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:27:
[...]

Maar hoe kun je die content dan bekijken? Want als je dan op de knop klikt linkt ie naar de abonnementen van ziggo.
Kom je bij Ziggo of UPC vandaan?
Als je Ziggo hebt gehad, heb je nog gewoon het Ziggo-pakket. Je dient het nieuwe pakket, met horizonbox, te bestellen. Je wordt niet automatisch over gezet.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
Ondertussen is gisteren de monteur voor de tweede keer geweest. Bij controle in het verdeelkastje bleek mijn kabel "kwijt". Hij zat niet waar hij hoorde te zitten. Dat werd dus kabels lostrekken totdat bij mij de tv/telefoon weg viel. Nu zit de kabel op de goede plek... Vreemd!

Tot heden heb ik nog geen timeouts gemerkt (waar het er eerst 3-4 per uur waren), ik hoop dat het zo blijft!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• _JGC_
sdk1985 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:44:
Ondertussen is gisteren de monteur voor de tweede keer geweest. Bij controle in het verdeelkastje bleek mijn kabel "kwijt". Hij zat niet waar hij hoorde te zitten. Dat werd dus kabels lostrekken totdat bij mij de tv/telefoon weg viel. Nu zit de kabel op de goede plek... Vreemd!

Tot heden heb ik nog geen timeouts gemerkt (waar het er eerst 3-4 per uur waren), ik hoop dat het zo blijft!
Zo'n straatkast is voorzien van uitgangen met verschillende versterking of demping. Afhankelijk van hoe lang de kabel tussen AOP en straatkast is zit je op een bepaalde aansluiting in de kast. Ik weet niet in hoeverre kabels gemarkeerd zijn, maar als jouw kabel "kwijt" is, is die waarschijnlijk door een andere monteur ooit verkeerd aangesloten.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59

Kortom voor niks gebeld.

Heb je er een screenshot bij van wifianalyzer? En dan vooral de pagina met kanaalbezetting.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
_JGC_ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:01:
[...]

Zo'n straatkast is voorzien van uitgangen met verschillende versterking of demping. Afhankelijk van hoe lang de kabel tussen AOP en straatkast is zit je op een bepaalde aansluiting in de kast. Ik weet niet in hoeverre kabels gemarkeerd zijn, maar als jouw kabel "kwijt" is, is die waarschijnlijk door een andere monteur ooit verkeerd aangesloten.
Maar is dat dan ook de verklaring voor mijn timeouts? Want de ellende begon in december, de jaren daarvoor was niks aan de hand.

Kabels hadden overigens een soort labeltje met de familie naam erop en het huisnummer. Maar de monteur had iets bij waaruit bleek dat hij links op het 4e slot zou moeten zitten en daar zat dus een andere. Uiteindelijk zat mijn kabel op de aansluiting voor nummer 12 (andere kant vd straat, 20 meter verder).

Wel vreemd want het is ooit al een keer misgegaan toen ziggo alleen nog de tv leverde. De buurman is toen overgestapt naar KPN en hier ging de tv eruit... Je zou denken dat ze het daarna goed zouden zetten :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-11 12:49
plizz schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:23:
[...]Ziggo newsgroup is gestopt wegens weining belangstelling. Als het klopt ging het samen met de fusie van UPC. Er is een overzicht met gestopte diensten van Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klan...46552&utm_campaign=230059
Dat is balen. En ik geloof er niets van dat dit zeer weinig gebruikt werd. Ik gebruik ze in ieder geval wel. Was zelfs een reden om terug te gaan naar Ziggo.... Eens kijken hoe lang ik het vol houd om geen nieuw abbo aan te moeten gaan..

• _JGC_
sdk1985 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:07:
[...]

Maar is dat dan ook de verklaring voor mijn timeouts? Want de ellende begon in december, de jaren daarvoor was niks aan de hand.

Kabels hadden overigens een soort labeltje met de familie naam erop en het huisnummer. Maar de monteur had iets bij waaruit bleek dat hij links op het 4e slot zou moeten zitten en daar zat dus een andere. Uiteindelijk zat mijn kabel op de aansluiting voor nummer 12 (andere kant vd straat, 20 meter verder).

Wel vreemd want het is ooit al een keer misgegaan toen ziggo alleen nog de tv leverde. De buurman is toen overgestapt naar KPN en hier ging de tv eruit... Je zou denken dat ze het daarna goed zouden zetten :+ .
Als je signaal te hard of te zacht is heb je daar problemen mee ja.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:23
sdk1985 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:07:
[...]

Ik vermoed dat dat heel erg afhankelijk is van de monteur die op dat moment de boel aan- of afsluit.
Maar mogelijk maakt het onderdeel uit van een procedure op het moment dat een kast geopend wordt.

De straatkast staat toevallig hier op 5 meter afstand en de laatste keer dat ie door een monteur geopend werd, heb ik er een blik in kunnen werpen. Er werden een drietal aansluitingen toegevoegd, omdat het naastgelegen bedrijfspand recentelijk is opgedeeld in afzonderlijke huurappartementen.
De monteur heeft toen zelf de binnenkomende kabels, inclusief de kabel afkomstig van mijn woning, gelabeld. In de kast waren maar 4 van de 10 aansluitingen in gebruik.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-12 11:39
fredgroes schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:56:
Weet iemand waarom we niet meer in kunnen loggen met onze ziggo gegevens in de sport1 app? Deze mogelijkheid is verdwenen ondanks dat er geen update is geweest van de app. Op de website is deze mogelijkheid nog gewoon aanwezig.

Zou dit een sport1 aangelegenheid zijn of van Ziggo?
Ik kan gewoon nog inloggen met m'n Ziggo account.
Begin van de week deed ie moeilijk, maar nu werkt het allemaal weer. :)

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
Jab65 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:04:
[...]
Dat is balen. En ik geloof er niets van dat dit zeer weinig gebruikt werd. Ik gebruik ze in ieder geval wel. Was zelfs een reden om terug te gaan naar Ziggo.... Eens kijken hoe lang ik het vol houd om geen nieuw abbo aan te moeten gaan..
Op de site van Ziggo staat het volgende: " Ziggo klanten kunnen Nieuwsgroepen blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo."

Dus zolang je binnen het oude productportfolio blijft verandert er niks.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:20
P.K. schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:56:
[...]

Ik kan gewoon nog inloggen met m'n Ziggo account.
Begin van de week deed ie moeilijk, maar nu werkt het allemaal weer. :)
Hier inmiddels gelukkig ook weer

• Artwido
blijkba
Roy-89 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 18:35:
[...]

Op de site van Ziggo staat het volgende: " Ziggo klanten kunnen Nieuwsgroepen blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo."

Dus zolang je binnen het oude productportfolio blijft verandert er niks.
blijkbaar toch wel want ik heb niets verandert maar kan toch niet meer gebruik maken van de newsserver
Pagina: 1 ... 137 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]