• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben toch ook wel benieuwd of ik nu niet voordeliger uit ben met een nieuwe pakket bij Ziggo. Had al ±2 jaar het zelfde pakket bij UPC, maar misschien kan ik het nu wel voordeliger krijgen... maar eens kijken zodra Mijn Ziggo gaat werken!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Olga2000 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:34:
"Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo."

Dat zinnetje roept bij mij dus heel veel vragen op. Als ik mijn huidige Alles-in-1 Basis (oude Ziggo) wijzig in een nieuwe pakket (NIET DUS!), dan is het duidelijk productwijziging. Maar als ik Film1 ga opzeggen? Ik zou ook per 1 mei naar TV Plus gaan (die niet meer bestaat), wat gaat dan gebeuren? Is dat ook dan nieuw product? Heeft het invloed op voorwaarden van mijn abo? Onduidelijker kan het niet, Ziggo!
dat zijn opties op je pakket. Zolang je niets aan je pakket wijzigt komt het goed ;-)

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:58
Robkazoe schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:22:
Inloggen via https://origin.www.ziggo.nl/mijn_ziggo/. Daarna naar producten gaan. Je ziet dan HBO in de eerste kolom op de tweede rij staan. Woon in een Ziggo gebied, weet niet of dat nog wat uitmaakt.
Ja, er staat idd HBO, maar de begeleidende tekst is "Geniet van deze rijke verzameling Indiase zenders vol met films, entertainment, nieuws, sport en muziek in het Hindi, Urdu en Gujerati." Dat klopt van geen kant.

Precies dezelfde tekst staat ook bij myprime. Daar moeten ze nog maar eens naar kijken en dan zal vast ook de prijs wel aangepast worden.

Verwijderd

Ik ga vanavond eens kijken of na de migratie de hotspot stiekem weer aangezet is. Die hebben wij bewust uitgezet, omdat de iPad (zowel 2 als Air) met hotspot ingeschakeld regelmatig hapert bij het kijken van bijv. Youtube filmpjes als je verbonden bent met de WiFi van de Ubee. En je raad het al..... gisterenavond klaagde mijn vrouw ineens weer over haperende Youtube filmpjes. Ze stond in de keuken en was dus verbonden met de Ubee. Ik heb liever gewoon een goed werkende verbinding zonder hotspot, dan een haperende verbinding met hotspot.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11

Wailing_Banshee

You're Next

grun93 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:43:
[...]

Ja, er staat idd HBO, maar de begeleidende tekst is "Geniet van deze rijke verzameling Indiase zenders vol met films, entertainment, nieuws, sport en muziek in het Hindi, Urdu en Gujerati." Dat klopt van geen kant.

Precies dezelfde tekst staat ook bij myprime. Daar moeten ze nog maar eens naar kijken en dan zal vast ook de prijs wel aangepast worden.
Het vreemde is, dat is de tekst die bij "Hindi" staat (als je naar de extra zenders overzicht zelf gaat). Alleen is die ook 15,95.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 13:25
Stel dat ik zou overstappen van mijn Ziggo Alles-in-1 Plus pakket naar Ziggo Connect & Play Complete. Dan krijg ik, neem ik aan, de Horizon box thuisgestuurd. Kan ik dan nog mijn huidige Cisco kastje gebruiken en deze bijvoorbeeld in de slaapkamer wegzetten?

• Koekenbakkertje
SPOXYWOXY schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:45:
Stel dat ik zou overstappen van mijn Ziggo Alles-in-1 Plus pakket naar Ziggo Connect & Play Complete. Dan krijg ik, neem ik aan, de Horizon box thuisgestuurd. Kan ik dan nog mijn huidige Cisco kastje gebruiken en deze bijvoorbeeld in de slaapkamer wegzetten?
Jazeker!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 13:25
Oke dat zou top zijn, het is dus niet zo dat die smartcard dan gedeactiveerd wordt?
?

• Koekenbakkertje
SPOXYWOXY schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:56:
[...]

Oke dat zou top zijn, het is dus niet zo dat die smartcard dan gedeactiveerd wordt?
?
Nope ;)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik vind het persoonlijk wel veel geld om 10euro per maand bij te betalen voor zo'n Horizon box. Dat MyPrime hoef ik er helemaal niet bij...

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SPOXYWOXY schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:56:
[...]

?
2. Als je overstapt naar een Abonnement op Digitale TV waarvoor je een Mediabox krijgt, dan mag het totaal van onze Mediaboxen samen met het aantal losse Smartcards voor je eigen Digitale Ontvanger, niet boven de 5 komen. Gebeurt dit wel, dan beslis jij welke Smartcard wij deactiveren. Je kunt met die apparatuur nog wel gebruik maken van Kabel TV.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:16
Zo de monteur is geweest (half 10 ipv half 1-half 5, lag nog te slapen, gisteren laat gemaakt want moest toch thuis zijn voor dit... :+ ) en heb een Ubee modem ipv de cisco epc3925. Monteur heeft de modem vervangen en even aan twee kanten het signaal gecontroleerd. Deed alles verder netjes (in tegenstelling tot die helpdesk :9 ).

Snelheid is weer prima en de gekke dips zijn eruit. De upload is nu 12mbit ipv 11mbit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bnajYrIe2HHFi7lNhJX30tKm/full.png

Heb even in de Ubee gekeken en zie meeste dingen wel staan waaronder static IP, DHCP, DMZ en port forwarding dus dat moet goedkomen. Bij de Cisco werkte de static ip lease nooit zo lekker bij de ubee is één keer ipconfig /renew voldoende :).

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 14-04-2015 11:59 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:58
jongetje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:59:
Ik vind het persoonlijk wel veel geld om 10euro per maand bij te betalen voor zo'n Horizon box. Dat MyPrime hoef ik er helemaal niet bij...
Daarom is het toch optioneel? Je kunt ook gewoon Play TV Start pakken, dan kun je CI+ kaarten krijgen, that is als je die horizon box niet wilt.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Zo toch maar even gebeld naar Ziggo.
Had mijn abbo verhoogd van Alles in 1 Plus naar Extra en wilde de hogere snelheid eens een maand proberen.
Echter via mijnziggo kon ik niet meer terug.
Toch maar even gebeld om te kijken of ik nog terug kon.

Kwam eerst door het fantastische telefonische menu verkeerd terecht, maar een 2de keer een behulpzame medewerker die mijn per 1 mei weer terugzet naar plus :*)

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

Mooi overzicht van de nieuwe Ziggo-tarieven:

Nieuwe Ziggo-klanten duurder uit

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb t wel bekeken.. oude klanten hebben mazzel :D

gelukkig heb ik zelf mooi al 5 kaarten, en eigen apparatuur.. inclusief opname en beheer op afstand 8)

alleen nu even kijken hoe het zit als ik nu nog van 200/20 -> 120/12 wil gaan..

404 Signature not found

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10 11:17
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:55:

gelukkig heb ik zelf mooi al 5 kaarten, en eigen apparatuur.. inclusief opname en beheer op afstand 8)

Welke apparatuur heb je dan? Vooral dat opname en beheer op afstand is best interessant...

Vanmorgen kreeg ik dat nog wel voor elkaar toen in belde

2250 WP Zuid PVoutput

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik ben bang dat dat dan Complete wordt € 59,95.

• SMSfreakie
  • Niet online
Olga2000 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:01:
[...]

Welke apparatuur heb je dan? Vooral dat opname en beheer op afstand is best interessant...
X-trend ET9500..
kan een HDD in, opnames worden ongecodeerd opgenomen.
opname kan ook direct naar bv een NAS geschreven worden.
je kan er zelfs mee streamen.. al is een ET10000 dan leuker omdat die transcoding schijnt te kunnen..
Laudor schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:05:
[...]

Ik ben bang dat dat dan Complete wordt € 59,95.
Dan blijf ik wel bij hoe t nu is.. want k laat me geen poot uit trekken... :D
MdO82 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:05:
[...]

Vanmorgen kreeg ik dat nog wel voor elkaar toen in belde
Zal van de week eens bellen.. wat ze kunnen betekenen.. want eigenlijk wil ik die telefoonlijn er ook wel uit hebben...

404 Signature not found

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12 22:48

icecreamfarmer

en het is

WTF die prijsverhogingen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47
Zit ook te kijken, dacht gisteren al gezien te hebben dat er een verhoging was, betaal inderdaad nu 55,95/mnd voor de plus variant :o ..
Ben benieuwd of de prijzen nog rechtgetrokken wordt, maar hoop en verwacht eigenlijk van niet. Dat zou 2 keer een prijsverhoging zijn in nog geen 3 maanden tijd 8)7

Ben blij dat ik in Juni een glasvezel aansluiting ga krijgen; wellicht is dit wel een moment om e.e.a te gaan vergelijken.

http://specs.tweak.to/5253

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sjowhan schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:58:
[...]

Zit ook te kijken, dacht gisteren al gezien te hebben dat er een verhoging was, betaal inderdaad nu 55,95/mnd voor de plus variant :o ..
Ben benieuwd of de prijzen nog rechtgetrokken wordt, maar hoop en verwacht eigenlijk van niet. Dat zou 2 keer een prijsverhoging zijn in nog geen 3 maanden tijd 8)7

Ben blij dat ik in Juni een glasvezel aansluiting ga krijgen; wellicht is dit wel een moment om e.e.a te gaan vergelijken.
Al moet ik zeggen dat €2 voor een ci+ module geen onredelijke prijs is. Wat dan wel weer de monopolie trekjes duidelijk maakt zijn de activeringskosten van €30 per smartcard |:( .

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-11 13:42
Zelf heb ik recent Alles-in-1 Plus voor €55,95 per maand afgesloten (met een aantal maanden korting). Jullie vergelijken dit abonnement met het nieuwe Connect & Play Complete voor €59,95 per maand. Bij het laatstgenoemde abonnement zit ook de Horizon Mediabox, Replay TV en My Prime bij inbegrepen. Bij het oude Alles-in-1 Plus abonnement niet.

Is het daarom niet eerlijker om Alles-in-1 Plus met het nieuwe zelf samengestelde Connect Complete, met bellen via een vaste lijn en Play Start te vergelijken? Je komt dan ook op €55,95 per maand uit.

Of zie ik dat verkeerd?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:01:
[...]

Al moet ik zeggen dat €2 voor een ci+ module geen onredelijke prijs is. Wat dan wel weer de monopolie trekjes duidelijk maakt zijn de activeringskosten van €30 per smartcard |:( .
Mijn oudste CI+ module is een jaar of 5 oud. En heeft ons toen 50 euro gekost. Dus 2 euro per maand x 60 maanden is 120 euro. Ik vind 2 euro voor een ci+ module zeer zeker aan de prijs. Ik heb twee weken geleden een nieuwe CI+ module gekocht, weer 50 euro (interactief deze keer, kwam ik achter). Dus als ik hem over 2 jaar nog gebruik (wat ik zeker zie gebeuren, onvoorziene omstandigheden bij Ziggo daargelaten) zou ik weer vele malen duurder uit zijn met een huur model.

Edit: waar haal je dat bedrag van 30 euro per smartcard vandaan? Ik kan niet eens meer vinden hoeveel smartcards je kunt activeren...

[ Voor 8% gewijzigd door Wailing_Banshee op 14-04-2015 15:25 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:20:
[...]

Mijn oudste CI+ module is een jaar of 5 oud. En heeft ons toen 50 euro gekost. Dus 2 euro per maand x 60 maanden is 120 euro. Ik vind 2 euro voor een ci+ module zeer zeker aan de prijs. Ik heb twee weken geleden een nieuwe CI+ module gekocht, weer 50 euro (interactief deze keer, kwam ik achter). Dus als ik hem over 2 jaar nog gebruik (wat ik zeker zie gebeuren, onvoorziene omstandigheden bij Ziggo daargelaten) zou ik weer vele malen duurder uit zijn met een huur model.

Edit: waar haal je dat bedrag van 30 euro per smartcard vandaan? Ik kan niet eens meer vinden hoeveel smartcards je kunt activeren...
Maar je krijgt er ook service voor terug dat is ook wat waard.

• SMSfreakie
  • Niet online
oke.. ik mag niet meer op mijn Ziggo inloggen (?) omdat mn gebruikersnaam mogelijk dubbel bestaat..

en bij de Horizon Go als mede de Ziggo App kan dat wel gewoon zonder probleem :?

404 Signature not found

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:37:
[...]
Maar je krijgt er ook service voor terug dat is ook wat waard.
Voor een CI+ module... Heb ik de afgelopen 5 jaar ook heel veel service voor nodig gehad...

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:03:
[...]

Voor een CI+ module... Heb ik de afgelopen 5 jaar ook heel veel service voor nodig gehad...
Ik snap je punt en heb ook liever geen huur model maar dit is niet eens zo heel gortig.
Tot een maand geleden vroegen ze €5 pm 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 14-04-2015 16:04 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:04:
[...]

Ik snap je punt en heb ook liever geen huur model maar dit is niet eens zo heel gortig.
Tot een maand geleden vroegen ze €5 pm 8)7
ook buitensporig :/

maar goed als bestaand Ziggo klant.. kan je volgens mij nog prima modules krijgen?
bij Delta / Caiway gebruiken ze immers de zelfde modules?

404 Signature not found

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SMSfreakie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:06:
[...]

ook buitensporig :/

maar goed als bestaand Ziggo klant.. kan je volgens mij nog prima modules krijgen?
bij Delta / Caiway gebruiken ze immers de zelfde modules?
Ik neem aan dat de winkels ze niet zomaar in de prullenbak hebben gegooid... Ze waren in ieder geval 2 weken geleden nog goed te verkrijgen. Misschien moet we toch eens een derde aanschaffen voor het geval we een tv kopen die interactieve diensten ondersteund (om nou op die 28" in de keuken te gaan kijken...)

Het enige lastige zou de kaart zelf kunnen zijn (als die die nog niet alle 5 geactiveerd hebt).

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12 20:00
boekee schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:11:
Wat een verademing!

https://www.horizon.tv/nl_nl/

Inloggen met je Ziggo gegevens en lekker TV kijken via pc/laptop.
Ja natuurlijk ook met je tablet/smartphone, maar soms is het fijn om via workstation te kijken
Alleen jammer dat het daadwerkelijke tv kijken bij mij blijkbaar niet werkt. "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak."

Maar sowieso werkt alles maar matig. Verkeerde linkjes naar verdere informatie; meer info over My Prime is een link naar de homepage. Mijn Ziggo werkt ook amper. Die laatste (?) migratie is allesbehalve soepel.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:16
Helaas te vroeg gejuiched... De nieuwe Ubee modem heeft mijn probleem niet opgelost. Ik heb nog steeds stabiliteitsproblemen, een stuk of 3 keer per uur. Ze duren nu zelfs wat langer. Op teamspeak schijn ik dan als een robot te klinken, in de MMO die ik weleens speel wordt ik er nu zelfs helemaal uitgeknikkerd. Dit op speedtest vastleggen is lastig want die hele test geeft nu vaak een tiemout.... Maar het is gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BJwID1Pkwp8JGJZ25Qn9ipaO/full.png
Heb zelfs al een directe Cat6 kabel lopen van de Ubee naar mijn pc. Zit verder niks tussen.

In 5 uur:
Downstream Bonded Channels

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 210000000 Hz -4.1 dBmV 37.6 dB -40 dBc
2 Locked QAM256 178000000 Hz -3.3 dBmV 37.6 dB -40 dBc
3 Locked QAM256 186000000 Hz -2.9 dBmV 37.8 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 194000000 Hz -3.6 dBmV 37.5 dB -32 dBc
5 Locked QAM256 202000000 Hz -4.0 dBmV 37.8 dB -40 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -3.6 dBmV 38.2 dB -37 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz -3.6 dBmV 38.0 dB -37 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -3.6 dBmV 38.0 dB -31 dBc

Correctables Uncorrectables
6620 4623

Upstream Bonded Channels

Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.5 dBmV

Counter

T3 Timeout 3
T4 Timeout 2
Nieuwe afspraak gemaakt met ziggo voor donderdag...

[ Voor 66% gewijzigd door sdk1985 op 14-04-2015 17:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Sjowhan
  • Laatst online: 07:47
Tackleberry schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:46:
[...]

Alleen jammer dat het daadwerkelijke tv kijken bij mij blijkbaar niet werkt. "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak."

Maar sowieso werkt alles maar matig. Verkeerde linkjes naar verdere informatie; meer info over My Prime is een link naar de homepage. Mijn Ziggo werkt ook amper. Die laatste (?) migratie is allesbehalve soepel.
Mja; website (nouja, mijn ziggo) is nog steeds overbelast; heb nog geen mogelijkheid gehad vandaag om de facturen überhaupt te bekijken...

http://specs.tweak.to/5253

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:09:
[...]

Ik neem aan dat de winkels ze niet zomaar in de prullenbak hebben gegooid... Ze waren in ieder geval 2 weken geleden nog goed te verkrijgen. Misschien moet we toch eens een derde aanschaffen voor het geval we een tv kopen die interactieve diensten ondersteund (om nou op die 28" in de keuken te gaan kijken...)

Het enige lastige zou de kaart zelf kunnen zijn (als die die nog niet alle 5 geactiveerd hebt).
Winkels mogen ze gewoon nog verkopen en kaarten worden ook nog steeds geactiveerd, maar Ziggo levert gewoon geen nieuwe kaarten meer uit naar winkels per 1 april. Voorraad wordt dus nog verkocht, daarna zit je vast aan het verhuurmodel.

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10 11:17
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:12:
[...]

X-trend ET9500..
kan een HDD in, opnames worden ongecodeerd opgenomen.
opname kan ook direct naar bv een NAS geschreven worden.
je kan er zelfs mee streamen.. al is een ET10000 dan leuker omdat die transcoding schijnt te kunnen..

[...]ik zie dat die CI slot heeft. Is het echt CI of CI+ slot? Kan je ook smartkaart zonder CI+ module in doen?

Dan blijf ik wel bij hoe t nu is.. want k laat me geen poot uit trekken... :D

[...]

Zal van de week eens bellen.. wat ze kunnen betekenen.. want eigenlijk wil ik die telefoonlijn er ook wel uit hebben...

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-12 17:52
Een vriend van me heeft sinds overgang UPC -> Ziggo steeds signaalverlies op het modem.
Modem begint dan van voren af aan met DS intrainen, US etc. Ook de snelheden en ping (vooral 's avonds) vallen heel erg tegen. Signaalwaarden zien er heel normaal uit, een ander modem aansluiten is geen oplossing. Wat zie ik over het hoofd?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• SMSfreakie
  • Niet online
gewoon in 1 van de 2 embedded kaartsleufjes, en dan een Softcam er op.. :)

Ziggo ondersteund dit voor geen meter natuurlijk... net zo min als ze de Alphacrypt in een CI slot ondersteunen.. maar het werkt natuurlijk als een tierelier :Y

404 Signature not found

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SMSfreakie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:25:
[...]

gewoon in 1 van de 2 embedded kaartsleufjes, en dan een Softcam er op.. :)

Ziggo ondersteund dit voor geen meter natuurlijk... net zo min als ze de Alphacrypt in een CI slot ondersteunen.. maar het werkt natuurlijk als een tierelier :Y
Softcam, is dat hetzelfde zoals de humaxen werken?
Of bedoel je iets anders.

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12 17:01
8)7 :X Ik zal er waarschijnlijk finaal overheen kijken, maar ik ben al bijna een halfuur opzoek naar de postcodecheck op de site van Ziggo. Ik kan hem zowel privé als zakelijk niet vinden. Maar ik kan schijnbaar wel een bestelling doorschieten op een adres waar 100% zeker geen kabel ligt op dit moment.

Weet iemand waar ik de postcodecheck kan vinden?

• SMSfreakie
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:29:
[...]

Softcam, is dat hetzelfde zoals de humaxen werken?
Of bedoel je iets anders.
iets anders :)
DirkZzZ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:02:
8)7 :X Ik zal er waarschijnlijk finaal overheen kijken, maar ik ben al bijna een halfuur opzoek naar de postcodecheck op de site van Ziggo. Ik kan hem zowel privé als zakelijk niet vinden. Maar ik kan schijnbaar wel een bestelling doorschieten op een adres waar 100% zeker geen kabel ligt op dit moment.

Weet iemand waar ik de postcodecheck kan vinden?
https://www.ziggo.nl/postcodecheck/# :?

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 14-04-2015 19:09 ]

404 Signature not found

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-12 21:30

TFHfony

Professional Weirdo

* TFHfony = blij :)
Net gebeld met de zakelijke verkoopslijn: Mijn TV + Internet Z2 + TV Plus wordt omgezet naar Connect ZZP Pro met 200/40 mbit. Hier heb ik Play Start & TV Royaal bijgenomen (Zit een CI+ module bij).
Ben ik voor 82,55 euro klaar en heb ik ook een redelijke uploadsnelheid :) En alle zenders.

Kortom: TFH is niet ontevreden over de nieuwe (zakelijke) pakketten :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Dancis
  • Laatst online: 14-12 22:12
Vanmiddag ietst raars..... op de slaapkamer waren een aantal zenders spontaan verdwenen. Stonden niet in de lijst en waren gewoon helemaal verdwenen je kon ze ook niet kiezen. 8)7

Effe een rescan en ze waren er weer.

Effe in de gaten houden of het nu wel goed blijft. Was met een nieuwe 5300 humax.

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heeft iemand een idee wat er gebeurt als ik mijn abonnement om laat zetten naar een vernieuwd abonnement?

Krijg ik dan nieuwe smartcards of mag ik mijn oude smartcards houden? Heb nu namelijk nog een extra kaart voor een 2e tv en in de nieuwe proposities moet ik voor een 2e TV betalen.

Wanneer de extra smartcard gewoon blijft werken kan ik zonder problemen naar het nieuwe pakket en ook profiteren van MyPrime.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

timmie1 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:16:
Een vriend van me heeft sinds overgang UPC -> Ziggo steeds signaalverlies op het modem.
Modem begint dan van voren af aan met DS intrainen, US etc. Ook de snelheden en ping (vooral 's avonds) vallen heel erg tegen. Signaalwaarden zien er heel normaal uit, een ander modem aansluiten is geen oplossing. Wat zie ik over het hoofd?
Maakt de coaxkabel misschien slecht contact met de modem, of juist de kabel bij de antenneversterker?

Speel ook Balls Connect en Repeat

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 05:02:
Bij Ziggo->Mijn gegevens->Producten staat wel "Internet Z1 & Digital Television". Staat bij Ai1 klanten daar Ai1? Dan ben ik wèl over, maar staat het alleen niet op de factuur.
Bij mij staat daar bovenaan heel groot "Alles-in-1 Basis". Dus dat zit dan wel goed.
I lol'd _/-\o_

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

TFHfony schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:08:
* TFHfony = blij :)
Net gebeld met de zakelijke verkoopslijn: Mijn TV + Internet Z2 + TV Plus wordt omgezet naar Connect ZZP Pro met 200/40 mbit. Hier heb ik Play Start & TV Royaal bijgenomen (Zit een CI+ module bij).
Ben ik voor 82,55 euro klaar en heb ik ook een redelijke uploadsnelheid :) En alle zenders.

Kortom: TFH is niet ontevreden over de nieuwe (zakelijke) pakketten :)
Zakelijk lijkt het idd een verbetering te zijn.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Krijg een brief dat Ziggo en UPC samen zijn gegaan en dat ik (ik ben de oud Ziggo klant) op nieuw moet registeren voor mijn.ziggo.nl omdat er een dubbele gebruikersnaam is.

Mijn broek zakt af, als je een UPC database import draait laat je toch de toegevoegde UPC gebruikers opnieuw een gebruikersnaam kiezen en niet de bestaande...

Best wel jammer want ik had een prettige gebruikersnaam zonder extra cijfers en tekens, nu moet ik zon omslachtige naam kiezen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is dus net andersom. De Ziggo administratie lijkt te zijn toegevoegd aan die van UPC. Net als dat Ziggo nu ook gebruikmaakt van het UPC systeem voor doorgave van het televisiesignaal.

"When you grow up your heart dies"

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Jep daar lijkt het op en alleen de marketing en branding van de naam Ziggo blijft.

Iemand zei het al maar als we op de IP backbone van UPC komen dan springen de tranen mijn ogen, Ziggo heeft dat veel beter voor elkaar (zonder daar technische info los te kunnen laten). Ik hoop echt dat UPC op de backbone van Ziggo komt.

Weet iemand of UPC Nederland nu nog onder UPC Global/World valt of is dat nu misschien verleden tijd nu Ziggo het overgenomen heeft?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb het probleem dat ik wel kan inloggen op Mijn Ziggo maar dat er vervolgens helemaal niks wordt getoond aangaande mijn abonnement en dergelijke. Ik krijg alleen een foutmelding. Gaat lekker daar. :-( ;)

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Jongens, ik kom er helemaal niet meer uit. Ik wil wat besparen op ziggo, maar afgelopen weekeinde deed de site raar en nu is alles anders. Afijn, ik heb het uit zitten zoeken.

Ik wil graag dit pakket bestellen (en ik heb nu alles in 1 extra met extra zenders en weet ik niet wat meer):

connect start
play start (simpel tv pakket)
volop bellen

De besparing ziet er wel tof uit, dan ga ik van 91 euro naar 57 euro, toch 34 euro per maand. Maar ik twijfel... Ik twijfel omdat ik twee tv's met ci+ modules (1.2) en ik wil geen decoder ontvangen of huren.

Is dit mogelijk? Of werken mijn ci+ modules straks niet meer en zit ik opeens vast aan een of andere decoder of wat dan ook? Ik krijg dat niet duidelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 21:18 ]

• Mentalist
  • Laatst online: 04-12 06:09
stormfly schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:44:
Jep daar lijkt het op en alleen de marketing en branding van de naam Ziggo blijft.

Iemand zei het al maar als we op de IP backbone van UPC komen dan springen de tranen mijn ogen, Ziggo heeft dat veel beter voor elkaar (zonder daar technische info los te kunnen laten). Ik hoop echt dat UPC op de backbone van Ziggo komt.

Weet iemand of UPC Nederland nu nog onder UPC Global/World valt of is dat nu misschien verleden tijd nu Ziggo het overgenomen heeft?
Die UPC backbone is waarschijnlijk wel goedkoper. UPC zat altijd al hoger met de geadverteerde snelheden dan Ziggo voor dezelfde prijs. Bij UPC was dan vaak wel de indruk dat bepaalde services geknepen werden e.d., maar de aangeboden snelheid was hoger.

Eens zien.. Goedkoop, duur. Goedkoop, duur. Goedkoop, duur. Nee, dan gaan we toch voor goedkoop. Consument ziet het verschil toch niet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:10:
Jongens, ik kom er helemaal niet meer uit. Ik wil wat besparen op ziggo, maar afgelopen weekeinde deed de site raar en nu is alles anders. Afijn, ik heb het uit zitten zoeken.

Ik wil graag dit pakket bestellen (en ik heb nu alles in 1 extra met extra zenders en weet ik niet wat meer):

connect start
play start (simpel tv pakket)
volop bellen

De besparing ziet er wel tof uit, dan ga ik van 91 euro naar 57 euro, toch 34 euro per maand. Maar ik twijfel... Ik twijfel omdat ik twee tv's met ci+ modules (1.2) en ik wil geen decoder ontvangen of huren.

Is dit mogelijk? Of werken mijn ci+ modules straks niet meer en zit ik opeens vast aan een of andere decoder of wat dan ook? Ik krijg dat niet duidelijk.
Je krijgt hoe dan ook een standaard mediabox. Deze zit in het abonnementsgeld verwerkt. Daarnaast blijven de overige smartcards actief
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:47:
[...]

Je krijgt hoe dan ook een standaard mediabox. Deze zit in het abonnementsgeld verwerkt. Daarnaast blijven de overige smartcards actief
Dat is die 4 euro extra zeker ?
Alles in 1 plus (€55,95) -> Complete (€59,95)

2250 WP Zuid PVoutput

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:21
Iemand enig idee wat die " Mediaboxen" inhouden?
Gewoon een humaxje?
Of zo'n cisco ding uit voormaling UPC gebied?

• Koekenbakkertje
Oud UPC gebied dacht een pace
oud ziggo gebied humax 5300 (weer ik zeker)

• Koekenbakkertje
MdO82 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:50:
[...]

Dat is die 4 euro extra zeker ?
Alles in 1 plus (€55,95) -> Complete (€59,95)
Ja ik denk dat je daar redelijk vanuit kan gaan inderdaad ja

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:50:
Oud UPC gebied dacht een pace
oud ziggo gebied humax 5300 (weer ik zeker)
Die Humax 5300 heeft een opname-functie, als je er een harde schijf aanhangt. Volgens de nieuwe Ziggo-site zit de opname-functie alleen nog maar in het abonnement van 35 euro met de Horizon.

Laten we hopen dat de Ziggo site ernaast zit. Dat het inderdaad die Humax is en dat je kunt opnemen m.b.v. een externe harde schijf.
Tja, de meeste TV's kunnen dat tegenwoordig ook. Als je speciaal voor die opnamefunctie maandelijks geld gaat betalen ben je echt een dief van je eigen portemonnee. Of je moet echt een opname-addict zijn en van alles tegelijk willen vastleggen.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:52
W
sdk1985 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:59:
Helaas te vroeg gejuiched... De nieuwe Ubee modem heeft mijn probleem niet opgelost. Ik heb nog steeds stabiliteitsproblemen, een stuk of 3 keer per uur. Ze duren nu zelfs wat langer. Op teamspeak schijn ik dan als een robot te klinken, in de MMO die ik weleens speel wordt ik er nu zelfs helemaal uitgeknikkerd. Dit op speedtest vastleggen is lastig want die hele test geeft nu vaak een tiemout.... Maar het is gelukt:

[afbeelding]
Heb zelfs al een directe Cat6 kabel lopen van de Ubee naar mijn pc. Zit verder niks tussen.

In 5 uur:

[...]

Nieuwe afspraak gemaakt met ziggo voor donderdag...
Ik heb een soortgelijk probleem. Af en toe valt gewoon compleet de verbimding weg voor X seconden.

• Koekenbakkertje
dusty-2011 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:14:
[...]

Die Humax 5300 heeft een opname-functie, als je er een harde schijf aanhangt. Volgens de nieuwe Ziggo-site zit de opname-functie alleen nog maar in het abonnement van 35 euro met de Horizon.

Laten we hopen dat de Ziggo site ernaast zit. Dat het inderdaad die Humax is en dat je kunt opnemen m.b.v. een externe harde schijf.
Het is de humax en inderdaad heeft die een opnamefunctie. Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad werkt, ik kan me ook voorstellen dat ze misschien deze USB-poort met bepaalde firmware uitschakelen. Ik heb daar geen zicht op. In de handleiding op de website staat de opnamefunctie overigens genoemd

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:10
Tegen mij is maandag verteld dat ze alleen de pace boxen gaan uitleveren en de humax nog van het 'oude ziggo is' (dat waren die koopdingen toch?)
Ze wist niks af van de humax die op de ziggo site staat bij mediaboxen dus dat vond ik raar, die stond namelijk zo duidelijk beschreven.. (en die wilde ik eigenlijk ipv de pace)

Ben benieuwd wat ik morgen of overmorgen bezorgd ga krijgen, zit wel in het oude upc gebied dus zou enorm flauw zijn als ze daar het verschil op gaan baseren.

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 15-04-2015 00:50 ]

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Denk dat je gewoon een Pace krijgt. Kan me voorstellen dat het inderdaad uitmaakt in welk gebied je zit. Uiteraard kan je de Horizon overal krijgen.

[ Voor 61% gewijzigd door Jay-B op 15-04-2015 07:55 ]

Verwijderd

Ik laat wel weten welke ik ga krijgen. Ik wil die mediabox niet, maar ik denk dat het een hd apparaat is en die van mijn schoonouders is kapot, dan zet ik dat onding daar wel neer.

Ik zit in oud ziggo gebied, geen idee of dat verschil maakt.

Edit 1: werkelijk bizar, via de site wil ziggo dat ik 29,95 betaal omdat ik mijn abonnement aanpas , zag het gelukkig net op tijd nog. Ik ga het telefonisch proberen.

Edit 2: jeetje, ziggo's klantenservice weet niet hoe het werkt, ze gaat nu haar leidinggevende vragen of ik omlaag mag in pakket..

Edit 3: ik moet dus opzeggen eerst, nieuwe poging nu

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 08:13 ]

• Koekenbakkertje
MusicAddict schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:48:
Tegen mij is maandag verteld dat ze alleen de pace boxen gaan uitleveren en de humax nog van het 'oude ziggo is' (dat waren die koopdingen toch?)
Ze wist niks af van de humax die op de ziggo site staat bij mediaboxen dus dat vond ik raar, die stond namelijk zo duidelijk beschreven.. (en die wilde ik eigenlijk ipv de pace)

Ben benieuwd wat ik morgen of overmorgen bezorgd ga krijgen, zit wel in het oude upc gebied dus zou enorm flauw zijn als ze daar het verschil op gaan baseren.
oud UPC gebied is pace
Oud ziggo gebied is humax

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12 17:40

rick77

... get to the point!

Als je de verhuisinformatie leest (die ik hier heb gelezen), dan staat er dat als je van oud-Ziggo naar oud-UPC gebied verhuist, je Irdeto smartcards niet meer werken. De Humax decoders werken met losse smartcards, dus ga er maar vanuit dat je - i.i.g. in oud-UPC gebied - geen Humax krijgt.

Verwijderd

ok, als je wilt downgraden van abonnement, bel dan met 1200 en ga naar opzeggen toe. Anders betaal je 30 euro kosten. Je moet er nog wel specifiek om vragen om die 30 euro aansluitkosten niet te betalen, bij mij zijn ze kwijtgescholden.

Je krijgt een humax decoder bij ziggo oud gebied of je krijgt een ci+ kaart en module gratis. Het werd niet duidelijk of het een 1.2 of een 1.3 kaart zou zijn. Ik heb de humax genomen, aan een ci module heb ik ook niets. De humax ga ik trouwens ook niet gebruiken, maar afijn, die gingen ze hoe dan ook opsturen en leg ik op zolder wel neer.

• rick77

rick77

... get to the point!

30 euro aansluitkosten voor bestaande abonnees? Ik vind het volstrekt belachelijk. Gaan die ook gelden als je binnen de nieuwe abonnementen aanpassingen aan je abonnement maakt?

Ik heb nu Alles-in-1 Basis met mijn eigen Humax 5300 (eind vorig jaar "gratis" gekregen met een nieuw jaarcontract) en nog wat oudere STBs (in totaal 3 smartcards). Aangezien de prijzen van het nieuwe instappakket gelijk zijn aan het oude instappakket (€ 45,95), betaal ik dus feitelijk huur voor (nog) een STB die ik niet heb.

Heb je ook een nieuw jaarcontract afgesloten met bijbehorende korting?

[ Voor 5% gewijzigd door rick77 op 15-04-2015 08:43 ]

Verwijderd

rick77 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:41:
Heb je ook een nieuw jaarcontract afgesloten met bijbehorende korting?
nee, niet naar gevraagd. Maar ik wil ook niet een jaarcontract. Ik ga wel weer een keer upgraden vermoed ik, dan pak ik die korting wel (is dan interessanter). Maar voor nu wil ik wat meer sparen en ik zit eens alles te bekijken en ik kan zo 150 euro per maand apart leggen door wat minder royaal alles af te nemen (had alle tv zenders, extra betaalzenders, netflix 4 schermen abonnement, netflix 2 schermen abonnement, spotify 3 abonnementen, 200 mbit internet etc.

De enige die de 200mbit gebruikte was ik, de nas gebruikt 30mbit ongeveer, de laptop van mijn vrouw 40mbit. Ik schrok wel dat ik door wat na te denken bijna 1800 euro op jaarbasis kan besparen.

Maar ik vermoed dat eind van het jaar internet hier weer omhooggaat, dan neem ik dan jaarcontract en krijg ik wellicht ook een gratis cadeau ipv 3 maand 50%.

Maar die 30 euro krijg je er dus af als je gaat bellen en zegt dat je het onzin vind. Als je het online aanpast betaal je die 30 euro, belachelijk. Reden: ja, je gaat van een oud pakket naar een nieuw pakket en we moeten je opnieuw aansluiten. Ook al ben je 8 jaar klant 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 08:47 ]

• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08 16:46
stormfly schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:44:

Nou, ik denk toch echt dat we op de UPC backbone zitten nu.

De effectieve internet snelheid is echt om te huilen.
Voor de overname haalde ik nog gewoon 12.5 MB/s download gemiddeld (Alles-In-Een, 2e pakket, wifi haalde wat snelheid eraf), maar nu moet ik blij zijn als ik de 4 MB/s over lange tijd kan halen... Ik zie wel mooi dat het in het begin naar 8 MB/s toe gaat, maar dan vlakt het toch weer vrij snel af, soms zelfs tot 2 MB/s.

Dit is gewoon schandalig, maar wat doe je eraan? Kabel is nog steeds beter tov. ADSL en glasvezel is toch weer net iets te duur en je hebt die internetsnelheid ook niet écht nodig.

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-12 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:46:
[...]
Maar die 30 euro krijg je er dus af als je gaat bellen en zegt dat je het onzin vind. Als je het online aanpast betaal je die 30 euro, belachelijk. Reden: ja, je gaat van een oud pakket naar een nieuw pakket en we moeten je opnieuw aansluiten. Ook al ben je 8 jaar klant 8)7
Dat is dan waarschijnlijk enkel als je 'downgrade'. Als ik een bestelling plaats voor een nieuwe pakket, hoef ik geen aansluitkosten te betalen.

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
rick77 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:29:
Als je de verhuisinformatie leest (die ik hier heb gelezen), dan staat er dat als je van oud-Ziggo naar oud-UPC gebied verhuist, je Irdeto smartcards niet meer werken. De Humax decoders werken met losse smartcards, dus ga er maar vanuit dat je - i.i.g. in oud-UPC gebied - geen Humax krijgt.
Heb mijn Ziggo box met Irdeto smartcard neergezet bij mijn ouders (oud UPC-gebied) en werkt zonder problemen.

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
Ter info, als je verhuist van oud Ziggo naar oud UPC gebied krijg je een van de nieuwe abonnementen, ook als je contract nog loopt. Ik had in januari mijn ziggo abbo verlengt en om dan de korting te kunnen krijgen moest dit met 2 jaar (ik had daarvoor een maandcontract, dus zonder aanbiedingen). Maar nu wordt dat contract stopgezet en krijg ik een nieuw jaarcontract incl aanbiedingen (3 maanden 39,95 en fox sports eerste 4 maanden 50% korting) Ik blijf daarbij in het middelste pakket (voorheen plus, nu complete). Ik heb niets gehoord over aansluitkosten oid en er komt gratis een monteur voor de mediabox. Gesprek met de helpdesk was erg prettig, voor hun is het ook nog erg wennen allemaal.

• Fishlips
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik ga binnenkort op mezelf wonen (weg uit het ouderlijk huis). Bij mijn ouders heb ik alle apparatuur goed werkend, waaronder 3 smartcards (CI+ module en 2x Humax decoder). Deze gaan mee.

Kan ik met een nieuwe abonnementen die "oude" apparatuur blijven gebruiken (ik verhuis binnen het oud-Ziggo gebied)? Of gaan ze me opschepen met die nieuwe mediabox? Ik vind het zonde om mijn goed werkende apparatuur weg te moeten doen.

//Edit: smartcards worden uiteraard netjes afgemeld bij het abonnement van mijn ouders en hopelijk bij het nieuwe abonnement aangemeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Fishlips op 15-04-2015 11:08 . Reden: opheldering smartcards ]

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fishlips schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:01:
Ik ga binnenkort op mezelf wonen (weg uit het ouderlijk huis). Bij mijn ouders heb ik alle apparatuur goed werkend, waaronder 3 smartcards (CI+ module en 2x Humax decoder). Deze gaan mee.

Kan ik met een nieuwe abonnementen die "oude" apparatuur blijven gebruiken (ik verhuis binnen het oud-Ziggo gebied)? Of gaan ze me opschepen met die nieuwe mediabox? Ik vind het zonde om mijn goed werkende apparatuur weg te moeten doen.
Je gaat een nieuw type abbo afsluiten dan dus je zal de media box krijgen. Daarnaast zal je oude apparatuur ( Humax decoders ) blijven werken omdat je in Oud ziggo gebied blijft, zoals ik heb begrepen. De smartcards moeten op het adres blijven waar ze op geregistreerd staan. Deze mag jij niet zomaar naar een ander adres mee nemen, officieel dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 15-04-2015 10:17 . Reden: typo ]

Verwijderd

KvdnBerg schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:56:
en fox sports eerste 4 maanden 50% korting
daar heb je helaas nu niet zoveel meer aan. Ik heb net mijn abonnement stopgezet per de 18e mei en neem hem weer op 8 augustus als het nieuwe seizoen weer gaat beginnen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
skiwi2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:30:
[...]

Nou, ik denk toch echt dat we op de UPC backbone zitten nu.

De effectieve internet snelheid is echt om te huilen.
Voor de overname haalde ik nog gewoon 12.5 MB/s download gemiddeld (Alles-In-Een, 2e pakket, wifi haalde wat snelheid eraf), maar nu moet ik blij zijn als ik de 4 MB/s over lange tijd kan halen... Ik zie wel mooi dat het in het begin naar 8 MB/s toe gaat, maar dan vlakt het toch weer vrij snel af, soms zelfs tot 2 MB/s.

Dit is gewoon schandalig, maar wat doe je eraan? Kabel is nog steeds beter tov. ADSL en glasvezel is toch weer net iets te duur en je hebt die internetsnelheid ook niet écht nodig.
Je zegt dat het "vrij snel" afvlakt. Wat is vrij snel? Ik heb hier nu een 200/40mbit abonnement en ben als test even een bestand van 50GB van Usenet aan het binnenhalen. Dat gaat nu al 5 minuten heel stabiel met ongeveer 23MB/s. Dat lijkt mij gewoon dikke prima.

omniscale.nl

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:16:
[...]

daar heb je helaas nu niet zoveel meer aan. Ik heb net mijn abonnement stopgezet per de 18e mei en neem hem weer op 8 augustus als het nieuwe seizoen weer gaat beginnen.
Zit wat in, maar ik had deze aanbieding in januari ook al en die 4 maanden zijn dus net voorbij als we verhuizen op 1 mei en dan is het seizoen nog niet afgelopen, en je bent voor zover ik lees niet verplicht om die 4 maanden vol te maken, dus we kunnen ook na 1 maand opzeggen, toch nog een extra maand die korting gehad dan.

• rick77

rick77

... get to the point!

BertusG schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:47:
Heb mijn Ziggo box met Irdeto smartcard neergezet bij mijn ouders (oud UPC-gebied) en werkt zonder problemen.
Dan is het technisch dus één infrastructuur en kunnen ze het je dus blijkbaar administratief onmogelijk maken om oud-Ziggo apparatuur met losse smartcards te gebruiken als we de teksten van Ziggo zelf moeten geloven. Anders is het niet kunnen gebruiken van oud-Ziggo apparatuur bij verhuizing naar een oud-UPC een loos dreigement.

Verwijderd

KvdnBerg schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:00:
en je bent voor zover ik lees niet verplicht om die 4 maanden vol te maken, dus we kunnen ook na 1 maand opzeggen, toch nog een extra maand die korting gehad dan.
klopt, ik had 3 maand tv extra en heb dat ook eerder opgezegd. Wellicht is er een zomerprogramma wat je bevalt, maar ik kijk het vooral voor het voetbal en heb het weleens laten doorlopen, maar eigenlijk is dat zonde van het geld. En een nieuw abonnement is in augustus weer snel afgesloten.

Je kan het abonnement ook delen. Ik kijk het op tv en heb de inlogcodes aan mijn schoonvader gegeven en hij kijkt het op de ipad. Zolang er 1 op tv kijkt en de ander via internet kan je tegelijk kijken :+

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:07
Kan het nergens vinden op de Ziggo site maar ze hebbenw el eens acties gehad dat je ipv je korting voor 3 maanden, kon kiezen voor bijvoorbeeld een tablet.

Weet iemand of dat nog steeds zo is?

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 00:59
ik heb het meeste nu wel doorgelezen, maar heb één ding niet kunnen vinden.
Als ik nu nog een smartcard koop, is die nog te activeren of is dat weggegooid geld.

Ik heb nl nog een 2e humax staan en die wil ik naar boven verplaatsen :)

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-12 19:18
Zijn er meer mensen die over zijn gegaan van een jaarcontract onder oud-Ziggo naar een maandcontract nieuw-Ziggo, 30 euro aansluitkosten moeten betalen? Ik heb na veel telefoontjes 30 euro korting gekregen hiervoor.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als ik inlog op mijn ziggo krijg ik bericht dat mijn gebruikersnaam reeds in gebruik is, en dat ik opnieuw moet registreren. Als ik dan het proces doorloop, krijg ik de volgende melding, die ik moet aanvinken.
  • Ik ga akkoord met de betalingsverplichtingen en alle voorwaarden die op deze bestelling van toepassing zijn.
Welke bestelling? ik wil helemaal niks bestellen, los van het feit dat ik niet begrijp waarom mijn altijd prima gebruikersnaam ineens dubbel geregistreerd is (lijkt me overigens sterk, aangezien mijn achternaam nou niet echt veel voorkomt...)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat van je gebruikersnaam komt waarschijnlijk door het samenvoegen van de UPC en Ziggo administratie, daar zou je bericht van gehad moeten hebben volgens mij.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:58
Tijd om het huis uit te gaan, tijd om een eigen internet (all in 1) aansluiting te regelen. Ik had al het een en het ander bekeken en Ziggo stond bovenaan mijn lijstje met hun goedkoopste abonnement. Nu is er echter het een en het ander aangepast en ik vroeg me af of hier iemand al ervaringen had met de Standaard Mediabox welke je bij het Start pakket krijgt. Is het hiermee mogelijk om na het aansluiten van een externe schijf programma's op te nemen? Ik zit straks in een oud ziggo gebied.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timmetjuhs schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:45:
Tijd om het huis uit te gaan, tijd om een eigen internet (all in 1) aansluiting te regelen. Ik had al het een en het ander bekeken en Ziggo stond bovenaan mijn lijstje met hun goedkoopste abonnement. Nu is er echter het een en het ander aangepast en ik vroeg me af of hier iemand al ervaringen had met de Standaard Mediabox welke je bij het Start pakket krijgt. Is het hiermee mogelijk om na het aansluiten van een externe schijf programma's op te nemen? Ik zit straks in een oud ziggo gebied.
Dan krijg je vooralsnog een Humax 5300, en daar kan je inderdaad een externe harddisk aan hangen tbv opnames.

• rick77

rick77

... get to the point!

Let op: De Humac 5300 heeft maar één tuner, dus je kunt niet tegelijkertijd ook een ander programma kijken via de STB.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:33:
Dat van je gebruikersnaam komt waarschijnlijk door het samenvoegen van de UPC en Ziggo administratie, daar zou je bericht van gehad moeten hebben volgens mij.
OK, kan ik volgen, maar dan blijft de vraag: waarom moet ik "akkoord gaan met bestelling" als ik mijn gebruikersnaam opnieuw wil registreren

• skiwi2
posttoast schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:31:
[...]

Je zegt dat het "vrij snel" afvlakt. Wat is vrij snel? Ik heb hier nu een 200/40mbit abonnement en ben als test even een bestand van 50GB van Usenet aan het binnenhalen. Dat gaat nu al 5 minuten heel stabiel met ongeveer 23MB/s. Dat lijkt mij gewoon dikke prima.
Na zo'n 5 minuten was de snelheid er toch wel uit hier, vrienden van ons die een dorp verderop wonen hebben ook last van ditzelfde probleem.

Ik kom op een speedtest ook niet meer verder dan 75 Mbit download, terwijl upload netjes 12 Mbit aangeeft, dus toch wel vrij duidelijk dat het een 120/12 lijn is. Voorheen toen het nog 90/9 was haalde ik eigenlijjk constant wel 93/9, zelfs ietsje meer als het pakket toen was.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
skiwi2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:48:
[...]

Na zo'n 5 minuten was de snelheid er toch wel uit hier, vrienden van ons die een dorp verderop wonen hebben ook last van ditzelfde probleem.

Ik kom op een speedtest ook niet meer verder dan 75 Mbit download, terwijl upload netjes 12 Mbit aangeeft, dus toch wel vrij duidelijk dat het een 120/12 lijn is. Voorheen toen het nog 90/9 was haalde ik eigenlijjk constant wel 93/9, zelfs ietsje meer als het pakket toen was.
Toch wel apart. Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben. Heb je ook getest met een apparaat direct (met kabel) aan je modem? En waarmee test je?

omniscale.nl

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 15:55
Klinkt als een slinkse manier om data te cappen, 5 minuten vol (dan is elke speedtest wel afgelopen) en daarna terug laten lopen...

• skiwi2
posttoast schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:50:
[...]

Toch wel apart. Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben. Heb je ook getest met een apparaat direct (met kabel) aan je modem? En waarmee test je?
Ik weet dat er momenteel een aantal losse variabelen zijn, was in dit geval Steam downloaden, maar mijn punt blijft overeind dat het vroeger wel allemaal goed was.

Recentelijk hebben we niet meer getest direct aan de modem, maar het lijkt me dat WiFi in dit geval niet uitmaakt omdat ik er effectief niets op verlies aangezien ik zowat tegen de router aan zit en er geen apparaten bij zijn gekomen, ed.

Was het echter niet altijd al zo dat UPC vroeger zijn beloofde snelheden niet haalde?

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-11 11:21

Falastine

Think about my signature...

Ik zie 1 voordeel van deze samenvoeging namelijk dat ik met mijn aangepaste rom en root op me telefoon nu wel live tv kan kijken op mijn mobiel met de horizon go app met de ziggo lukte dit met geen mogelijkheid meer na de update.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-12 21:30

TFHfony

Professional Weirdo

MTDjassen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:51:
Klinkt als een slinkse manier om data te cappen, 5 minuten vol (dan is elke speedtest wel afgelopen) en daarna terug laten lopen...
Anders moet je hier de 10Gbyte test-file eens downloaden. Dan kan je eens testen of dit het geval is:

http://www.i3d.net/mirror/

Hier komt deze met mijn 120Mbit abbo redelijk netjes met zo'n 13,5Mbyte/sec binnen. Fluctueert wel iets... Loopt alles bij elkaar rond de 10 minuutjes ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Ik heb Z1 internet plus TV. Ik wilde vanochtend een TV programma terugkijken via de Horizon app, ik krijg echter de mededeling 'je hebt een abonnement nodig als je dit wil bekijken'. Dat abonnement heb ik echter gewoon. :) Via de Ziggo app kan ik de bewuste aflevering wel bekijken. Werkt TV gemist via de Horizon app alleen als je eej Horizon box hebt? Dan zou ik wel jammer vinden...

Dat MyPrime is overigens zo gek nog niet, ze hebben behoorlijk wat filmhuis films in de lijst staan.

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:37:
Ziggo - Uit het assortiment

Onder andere:
  • TV Plus en TV Extra: De tv-abonnementen TV Plus en Extra kunnen sinds 13 april niet meer worden besteld. Als je dit abonnement al had voor 13 april, kan je alle zenders van TV Plus en TV Extra blijven bekijken. Dit zijn dezelfde zenders als nu in TV Royaal zitten. Daarnaast kijk je met TV Extra gratis naar de On Demand films en series die onderdeel zijn van MyPrime.
  • Webspace: Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Webspace. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Webspace blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.
  • Nieuwsgroepen: Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Nieuwsgroepen blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.
Jammer van de nieuwsgroepen, maar gelukkig kan ik er nog gebruik van maken.
Alleen Ziggo's server is behelpen maar gecombineerd met andere servers kom je een heel eind (ja, er zijn dus wel degelijk mensen die alleen van gratis nieuwsservers gebruikmaken).

• skiwi2
TFHfony schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:58:
[...]

Anders moet je hier de 10Gbyte test-file eens downloaden. Dan kan je eens testen of dit het geval is:

http://www.i3d.net/mirror/

Hier komt deze met mijn 120Mbit abbo redelijk netjes met zo'n 13,5Mbyte/sec binnen. Fluctueert wel iets... Loopt alles bij elkaar rond de 10 minuutjes ;)
Heb deze net ook even getest, en hier loopt hij gemiddeld 8,5 MB/s, duurde denk ik zo'n 18 minuten.
De verbinding was in dit geval wel stabiel en hij is niet beneden de 8 MB/s gegaan, maar 8,5 MB/s ~ 70 Mbit is simpelweg te laag op een 120 Mbit lijn. En met het 90/9 abbonement vroeger met dezelfde setup kon ik zelfs 12 MB/s halen op een gegeven moment.
Pagina: 1 ... 136 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]