• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-12 10:25
Best wel spijt nu van de verandering naar All-in-One laatst om een paar tientjes te besparen (6x30 Euro per maand aanbiedingstarief, daarna 6x5 Euro meer dan ervoor vanwege telefonie erbij).

Als dat jaar dan voorbij is zit je dus "vast" aan All-in-One aangezien terug gaan naar een voordelige Z2 er niet meer in zit. Da's wel weer geestig :P

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 13-04-2015 11:11 ]

Nickname does not reflect reality

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:10:
Best wel spijt nu van de verandering naar All-in-One laatst om een paar tientjes te besparen (6x30 Euro per maand aanbiedingstarief, daarna 6x5 Euro meer dan ervoor vanwege telefonie erbij).

Als dat jaar dan voorbij is zit je dus "vast" aan All-in-One aangezien terug gaan naar een voordelige Z2 er niet meer in zit. Da's wel weer geestig :P
zoiets had je kunnen verwachten. Je kan nu je telefoonlijn uit de bundel halen dat 'levert' 1,55 op :'(

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-12 23:34
Tijntje schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:03:
[...]
Ben benieuwd waar je heen bent gegaan?
Dat heb ik expres weggelaten, dat leidt af van het punt dat ik wil maken. Andere opties op de kabel zijn er niet en glasvezel ligt er bij mij helaas niet. Dan blijft er dus een beperkt aantal andere opties open.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-12 14:06
Ik ben de prijs verhogingen van de afgelopen periode wel een beetje zat. Steeds een beetje erbij. Maar wat me vooral erg dwars zit is het feit dat ik de afgelopen weken elke keer wat heb. Dan blokt televisie, dan doet mijn modem het niet meer of allebei tegelijk.

Ik ben nu aan het kijken welke glasvezel aanbieder het gaat worden.

• Brad Pitt
Deze belacherlijke wijzigingen had ik niet zien aankomen.
Je kan nu je telefoonlijn uit de bundel halen dat 'levert' 1,55 op :'(
Ik kan nú helemaal niets :)

"Third-party server not responding.

The resource you have requested is located on a third-party server. WebSEAL has attempted to send your request to that server, but it is not responding.

Explanation

This could be due to the third-party server being offline, or to network problems making it unreachable. The problem is not with the WebSEAL server itself."

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:32

Tijntje

Hello?!

KoffieAnanas schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:18:
[...]

Dat heb ik expres weggelaten, dat leidt af van het punt dat ik wil maken. Andere opties op de kabel zijn er niet en glasvezel ligt er bij mij helaas niet. Dan blijft er dus een beperkt aantal andere opties open.
Ik zit in de zelfde situatie, ben erg tevreden over de snelheid van mijn internet maar de hele transitie naar het UPC model steekt me behoorlijk.
Echter is er bij mij in de buurt enkel Ziggo of ADSL :(
Daarom was ik benieuwd waar je voor hebt gekozen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Brad Pitt
Tijntje schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:22:
Echter is er bij mij in de buurt enkel Ziggo of ADSL :(
En dit weten ze. En dus komen ze gewoon, weer, weg met deze wijzigingen. Veranderen kán vaak niet (makkelijk).

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-12 14:52
Yeah !!!! Ik kan gebruik maken van Horizon! Vind het een goede vooruitgang en tja, dat het me iets meer kost, kan ik wel begrijpen. Het geeft me ook meer mogelijkheden.

• Koekenbakkertje
Ach ik ben een jaar geleden toen was ik ook klant bij ziggo overgestapt naar KPN. Het was de zoveelste wijziging van tarieven die me tegen mijn kop stootte. Nog geen drie maanden later kon ik het abonnement bij KPN ontbinden omdat ze niet de beloftes na konden komen die waren gedaan. Dat een ADSL snelheid niet te garanderen was wist ik. Maar navraag bij KPN leerde dat ik rond de 48 mb zou kunnen halen. Ik kwam niet verder dan 12. Na drie monteurs wisten ze het zelf ook niet meer.. Toen weer terug naar Ziggo en nu heb ik zoiets van.. Een alternatief is er niet dus slikken

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:23:
[...]

En dit weten ze. En dus komen ze gewoon, weer, weg met deze wijzigingen. Veranderen kán vaak niet (makkelijk).
Daarom blijf ik het raar vinden dat dit ooit door de EU is goed gekeurd. Je kan niet zeggen dat er sprake is van gelijkwaardige concurrentie op basis van het oude telefoon netwerk en glasvezel is nog steeds beperkt beschikbaar.
Jammer dat de ACM er nooit iets van heeft mogen vinden.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:17

icecreamfarmer

en het is

Meer mensen aan het denken over schotel en alleen internet?
€2 per maand voor een extra smartcard gaat echt nergens over.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bizar dat ze niet even een paar extra webservers hebben opgeschaald vandaag voor die grote klapper, was te verwachten dat ze veel traffic voor hun kiezen zouden krijgen. Nu de hele ochtend al down.. zonde :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31

TheVMaster

Moderator WOS
Koekenbakkertje schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:30:
Ach ik ben een jaar geleden toen was ik ook klant bij ziggo overgestapt naar KPN. Het was de zoveelste wijziging van tarieven die me tegen mijn kop stootte. Nog geen drie maanden later kon ik het abonnement bij KPN ontbinden omdat ze niet de beloftes na konden komen die waren gedaan. Dat een ADSL snelheid niet te garanderen was wist ik. Maar navraag bij KPN leerde dat ik rond de 48 mb zou kunnen halen. Ik kwam niet verder dan 12. Na drie monteurs wisten ze het zelf ook niet meer.. Toen weer terug naar Ziggo en nu heb ik zoiets van.. Een alternatief is er niet dus slikken
Blij wordt ik niet van....de nieuwe koers van Ziggo, gelukkig krijg ik vrijdag mijn glasadertje aangesloten.....met glasvezel is er tenminste een waardig alternatief....KPN dat wel, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Kan altijd nog weer terug naar Ziggo :)
DennusB schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:41:
Bizar dat ze niet even een paar extra webservers hebben opgeschaald vandaag voor die grote klapper, was te verwachten dat ze veel traffic voor hun kiezen zouden krijgen. Nu de hele ochtend al down.. zonde :(
Weet niet of dat kostentechnisch voor een bedrijf handig is.
Natuurlijk voor je klanten wel, maar het is nu een amerikaans bedrijf en die denken alleen maar aan dollars.
Dus als ze geld moeten investeren om tijdelijk extra capaciteit te hebben voor de klanten dan hebben ze zoiets dan komen ze van de week maar terug
TheVMaster schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:43:
[...]

Blij wordt ik niet van....de nieuwe koers van Ziggo, gelukkig krijg ik vrijdag mijn glasadertje aangesloten.....met glasvezel is er tenminste een waardig alternatief....KPN dat wel, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Kan altijd nog weer terug naar Ziggo :)
Jammer dat er nog niet overal in NL glas ligt anders had ik de keuze ook al gemaakt :/

[ Voor 27% gewijzigd door MdO82 op 13-04-2015 11:46 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
Heb zelf ook maar besloten om over te stappen en weg te gaan bij Ziggo. Ben er wel klaar mee. Heb zelf het laagste TV + Internet abbo wat tegenwoordig 40/4Mbit is. Kost mij 42,50 per maand (en wordt straks bij nieuwe abbo 44,50 euro per maand). Bij Vodafone kan ik voor 45 euro per maand 50/50Mbit glas krijgen met meer zenders in het pakket. Dan is de keuze snel gemaakt.

Moet alleen kijken of ik ook ASAP mag opzeggen aangezien ik een paar maanden geleden ben overgestapt van Alles-In-Eén naar TV+Internet. Ben wel al 4 jaar klant dus verwacht van wel maar wil toch even voor de zekerheid even checken op Mijn Ziggo. Maar net als de rest heb ik daar ook een probleem.

Met Ziggo Mobiel ga ik naar Simyo. Is nog een euro per maand goedkoper ook.

• stormfly
  • Laatst online: 18:43
Hmm kan nu met de Horizon Go iOS app ook content bekijken met mijn.ziggo account (als oud/reeds Ziggo klant).

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 23:48
Niet om alle 'ik ben er klaar mee'-mensen te trollen, serieus niet... maar als ik (wel als oude Ziggo klant) dus nergens last van heb, ben ik dan de enige?

Zolang internet maar niet op de backbone van UPC gaat was ik bang voor, maar er lijkt nog niks veranderd te zijn en ik heb nog steeds hetzelfde IP adres (of ik zit in ieder geval nog in dezelfde IP range, laat ik het zo zeggen). TV zenders op die enige dag moeten herprogrammeren maar dat ging ook zonder issues.

Dus, zoals ik al zei, niet om te trollen maar voor mijn eigen nieuwsgierigheid, heeft de rest van UPC.Ziggo op T.net alleen maar gezeik of zijn er meer mensen die dit alles ongemerkt voorbij hebben zien gaan?
dipje2 schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:51:
Niet om alle 'ik ben er klaar mee'-mensen te trollen, serieus niet... maar als ik (wel als oude Ziggo klant) dus nergens last van heb, ben ik dan de enige?

Zolang internet maar niet op de backbone van UPC gaat was ik bang voor, maar er lijkt nog niks veranderd te zijn en ik heb nog steeds hetzelfde IP adres (of ik zit in ieder geval nog in dezelfde IP range, laat ik het zo zeggen). TV zenders op die enige dag moeten herprogrammeren maar dat ging ook zonder issues.

Dus, zoals ik al zei, niet om te trollen maar voor mijn eigen nieuwsgierigheid, heeft de rest van UPC.Ziggo op T.net alleen maar gezeik of zijn er meer mensen die dit alles ongemerkt voorbij hebben zien gaan?
Voor mij is de overgang van de tv en internet niet zo zeer een issue, maar waar ik eigenlijk problemen mee heb is dat het nu een grote reus op de coax geworden is en ze kunnen doen wat ze willen omdat klanten geen alternatief hebben (zoals ik)

Oh en tweede puntje wat mij dan ook wel dwars zit is het huurmodel wat ze invoeren.
Ziggo bepaalt toch niet wat ik in huis haal

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 13-04-2015 11:56 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-12 14:52

Bij mij is het ook prima gegaan en heb ik weinig problemen. Ja, mijn bekabeling in huis is niet optimaal, dat wist ik en dat weet ik na de omzetting nog beter ;-(.
Verder ben ik wel benieuwd naar de Horizon-box, geeft me meer mogelijkheden, ook om draadloos te kijken. Dat lost mijn probleem met de bekabeling weer op. Dus ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Het gaat over de steeds kleine stapjes.
* Je kan geen smartcards meer aanschaffen, alleen huren.
* Je kunt straks zelf ook geen decoder meer kopen.
* Mijn TV beeld is echt wel slechter geworden na de omschakeling.
* De EPG informatie is veel kariger geworden.
* Het hele voorheen gratis TV interactief is verdwenen.

Het herprogrammeren was voor mij ook geen issue, moet ook zeggen dat wij heel weinig TV kijken. Echter geven al deze wijzigingen wij een hele nare bijsmaak.
Het probleem is alleen dat ik heel blij ben met mijn 200/20 Mbit internet wat ik nergens anders kan krijgen.

• Robkazoe

Mijn reden is gewoon dat de prijs/kwaliteit nu een beetje ver te zoeken is.
- De prijzen worden steeds een beetje verhoogd. Vroeger was Ziggo goedkoop en goed. In mijn vorige post zie je al dat dit niet meer het geval is.
- De kwaliteit valt ook steeds meer tegen. Beeldkwaliteit is gewoon niet meer wat het geweest is.
- Ik vrees dat in de toekomst Horizon er gewoon doorheen gedrukt gaat worden en dat je op termijn geen eigen apparatuur meer mag hebben. Dat is een vermoeden maar ik vrees wel dat het die kant op gaat.
- Upload was bij mij altijd al wel wenselijk. Dit is al een lang gekoesterde wens maar wilde ik er nooit veel voor betalen. Gezien de recente prijsverhogingen is het nu eindelijk aantrekkelijk om een 50/50 abbo bij Vodafone af te nemen.

• Koekenbakkertje

Nee hoor nergens last van

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dus, we hadden Ziggo AiE-basis met TV extra en Volop Bellen.
Te betalen p/maand: €44.95 (Aie) + €13.95 (TV Extra) + €9.95 (Volop Bellen) = €68.85.

Willen we een extra TV aansluiten dan waren we hier eenmalig(!) €14 aan kwijt voor een smartcard.
Daarnaast een module à €46 of een Humax (vanaf €120, €230 met HDD).
Wij waren eind 2011 €50 kwijt aan een smartcard + module.
Desnoods koop je zo'n module en/of Humax ergens goedkoop tweedehands voor een paar tientjes.

Situatie nu:

Ziggo Connect Start à €45.95. Daarbij komt €9.95 (TV Royaal) en €10.95 (Volop Bellen).
Daarnaast nog €2 p/maand aftikken voor een 2e TV (wij hebben nu CI+ in TV en card in Humax).
Dat wordt dus €68.85 p/maand. Exact evenveel als eerst dus.

Maar dat betekend dus wel een Horizon die meer stroom verbruikt en waar ik niet zélf de opnames kan gebruiken (wat ik bij de Humax nu via FTP wél kan) en bovenal; huurmodel.
Ik wil gewoon zélf beslissen wat voor apparatuur ik in huis neerzet en €2 p/maand betalen voor een kaart die €14 kost vind ik gewoon schandalig (ik neem aan dat bij die €2 de module niet zit; zo ja dan is betaal je met huurmodel na 25 maanden ook al meer voor de kaart + module).

Doe gewoon een kastje dat inkomend signaal omzet in COAX, data en telefonie, stuurt TV ongecodeerd door in volledige kwaliteit en stop de extra zenders achter een smartcard die je voor een paar euro kunt kopen. Zo'n smartcard en module is geen hightech spul dus dergelijke prijzen hanteren is bullshit.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 13-04-2015 13:04 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Spijtig dat mijn voorspelling waarheid is geworden wat betreft nieuwe abonnementen.

TV Standaard / Play Start
Het voormalige TV Standaard pakket van Ziggo (met smartcard(s) losse aanschaf eenmalig) inclusief 20+ HD zenders en 70+SD zenders nu niet langer 18,70 euro kost, maar dat je hiervoor slechts het ongecodeerde (voormalige UPC) digitale kabel tv en radio pakket met 3HD en 30+ SD zenders voor krijgt nu genaamd 'Kabel tv'.
Voor TV Standaard / Play Start (met 60+ SD en 27HD) betaal je nu 6,25 euro meer (24,95 euro p/mnd).

Voor extra tv's met Play Start betaal je 2 euro p/mnd extra voor een huur CI+ module of 4 euro voor een standaard decoder/mediabox en 5 euro p.mnd extra voor een Horizon mediabox.

Interactieve functies CI+ module vervallen mogelijk voor nieuwe klanten/contracten:
Dit is korte tijd mogelijk geweest in oud Ziggo gebied (en nog vermoed ik voor bestaande klanten). Uit deze pagina lijkt het alsof het nog wel kan:
bron en klik op 'Ik wil gebruik maken van interactieve televisie. Kan dit met een CI+ Module?' Echter zodra je doorklikt op "Vanaf nu kunt u wel gebruik maken van interactieve diensten zoals TV Gemist en Films en Series On Demand als u beschikt over een nieuwe Interactieve CI+ Module en een televisie die geschikt is voor de Interactieve CI+ module" dan staat daar niks meer over interactieve functies.

Alles-in-1 Basis / Connenct & Play Start
Bij UPC was dit pakket met internet 50MB down /5MB down, vast bellen, Starter tv 70+ SD, 15HD (met huur HD decoder zonder recorder) en 2 dagen NPO gemist 40 euro waarna dit enige tijd daarna 42,50 euro werd voor bestaande klanten (betaal ik nog). De nieuwe klanten betaalden tot recent 45 euro in UPC gebied.

Inmiddels betaal je bij het nieuwe Ziggo voor ditzelfde pakket nu genaamd '[url=http://"https://ziggo.nl/alles-in-1/start/"]Connect & Play Start[/url]' met internet 40MB down /4MB down, vast bellen, 60+ SD, 27HD (met huur HD decoder zonder recorder) en 7 dagen NPO,RTL,SBS (groep) gemist 45,95 euro p/mnd.

Zenders 13th Street/Syfy/E!
Voor nieuwe klanten/contracten lees ik nog geen extra opmerking op de tv zenderlijst (of de wijzigingen pagina dat 13th Street, Syfy en E! (SD en HD) gaan verdwijnen na datum x. Dus mogelijk is dat van de baan en blijven de zenders in het TV Standaard danwel TV Royaal bij Ziggo.

Voor bestaande contracten staat er echter wel dat oud UPC klanten (UPC klant voor 13 april 2015) wel op 1 juni de bovenstaande zenders niet langer kunnen zien

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 13-04-2015 16:24 ]

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
Het ontbreekt mij een beetje wat er met bestaande abbonementen gebeurd. Ik heb Alles-in-1 Extra, met een Samsung decoder.

Krijg ik nu een nieuwe Horizon Box opgestuurd omdat ik dus nu Connect en Play Max heb?

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12 17:40

rick77

... get to the point!

De Horizon app is deze ochtend geupdate, maar werkt nog steeds niet op m'n HTC One X+ met Android 4.2, terwijl hij het prima doet op m'n iPad. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor of ga ik van een prima functionerende Ziggo app naar een Horizon app die ik niet aan de praat krijg?

• funrider
  • Laatst online: 21-11 11:40
McPoowl schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:47:
Het ontbreekt mij een beetje wat er met bestaande abbonementen gebeurd. Ik heb Alles-in-1 Extra, met een Samsung decoder.

Krijg ik nu een nieuwe Horizon Box opgestuurd omdat ik dus nu Connect en Play Max heb?
Nee er gebeurd niets voor bestaande klanten van UPC en Ziggo qua omruilen apparatuur of abonnementen.
Pas als je wijzigingen aan je contract gaat doen kan er de keuze komen om voor bijvoorbeeld een Horizon box te gaan. Zie ook deze Ziggo pagina's voor meer info.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 13-04-2015 13:09 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-12 13:17
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:48:
[...]

Haal je modem eens 10 seconden van het stroom af.
Dat heb ik ondertussen ook geprobeerd, en opzich werkt de verbinding wel alleen hoor ik nu van de dagelijkse gebruiker dat hij enkele keren per week klappert. (beetje jammer als er net een netflix film opstaat oid)

inprincipe zijn de geposte waarden niet slecht toch?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:58
Die nieuwe abonnementen die je zelf kunt samenstellen zijn wel interessant. Ik zit nu hier te kijken: https://www.ziggo.nl/zakelijk/zelf-samenstellen. 40mbit upload is best een fijne upgrade. Telefoon gebruik ik al 100 jaar niet meer, dus die kan er dan mooi vanaf.

Het enige waar ik over twijfel is TV. Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit meer "ouderwets" TV, maar er zijn een paar dingen die ik wel wil zien (Wie is de Mol bijvoorbeeld). Maar eigenlijk zijn alle zaken die ik wil zien van de publieke omroep. De laatste keer dat ik een commerciële zender keek kan ik me niet voor de geest halen. Ik begrijp uit dit topic dat NPO 1, 2 en 3 in HD ongecodeerd op de kabel zitten. Is dat nou tijdelijk, of permanent? Want in dat geval is de keuze best makkelijk.

omniscale.nl

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

posttoast schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:45:
Die nieuwe abonnementen die je zelf kunt samenstellen zijn wel interessant. Ik zit nu hier te kijken: https://www.ziggo.nl/zakelijk/zelf-samenstellen. 40mbit upload is best een fijne upgrade. Telefoon gebruik ik al 100 jaar niet meer, dus die kan er dan mooi vanaf.

Het enige waar ik over twijfel is TV. Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit meer "ouderwets" TV, maar er zijn een paar dingen die ik wel wil zien (Wie is de Mol bijvoorbeeld). Maar eigenlijk zijn alle zaken die ik wil zien van de publieke omroep. De laatste keer dat ik een commerciële zender keek kan ik me niet voor de geest halen. Ik begrijp uit dit topic dat NPO 1, 2 en 3 in HD ongecodeerd op de kabel zitten. Is dat nou tijdelijk, of permanent? Want in dat geval is de keuze best makkelijk.
Houd er wel rekening mee dat de bedragen exclusief BTW zijn.

• posttoast
Tijntje schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:09:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de bedragen exclusief BTW zijn.
Ja, dat doe ik. Maar tnx :)

omniscale.nl

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Ben ik de enige die "last" heeft van een te hoge snelheid. Ik heb Alles-in-1 Plus dat laatst naar 120mbit gegaan is maar ik haal nu zonder problemen minstend de 20MB/s wat ik normaal omreken naar 160mbit.

Betreft usenet.

• Brad Pitt
Ascathon schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:24:
Ben ik de enige die "last" heeft van een te hoge snelheid. Ik heb Alles-in-1 Plus dat laatst naar 120mbit gegaan is maar ik haal nu zonder problemen minstend de 20MB/s wat ik normaal omreken naar 160mbit.

Betreft usenet.
Dan zal je waarschijnlijk op 200Mbit staan want met 160 haal je in de praktijk geen 20MB/sec imho :)

• Ascathon
Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:26:
[...]

Dan zal je waarschijnlijk op 200Mbit staan want met 160 haal je in de praktijk geen 20MB/sec imho :)
Ik heb altijd al sinds aanvang abo @home/Ziggo strak het geadverteerde maximum gehaald. Dus niet helemaal met je eens, maar in praktijk kan er best een afwijking inzitten.

Het zal vast van tijdelijke aard zijn door de altijd aanwezige administratieve foutjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Ascathon op 13-04-2015 14:29 ]

• Brad Pitt
Ascathon schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:29:
Ik heb altijd al sinds aanvang abo @home/Ziggo strak het geadverteerde maximum gehaald. Dus niet helemaal met je eens, maar in praktijk kan er best een afwijking inzitten.
Ja? Haal hier ook gewoon het maximum (rond de 13MB/sec. met een 120Mbit abo) maar met 120Mbit haal je geen 20MB/sec en met 160Mbit ook niet.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09
Ik zie net dat als je gebruik wilt gaat maken van de nieuwe ziggo abonnementen dat je nieuwsgroepen en webspace kwijtraakt. Niet zo verrassend want upc bood dat sowieso al niet aan.
De fusie is vooral goed voor global liberty en niet voor de klant.
Ze paaien je met extra snelheid, maar je verliest veel mogelijkheden. Te verwachten natuurlijk, maar jammer blijft het wel.

Verwijderd

Ziggo - Uit het assortiment

Onder andere:
  • TV Plus en TV Extra: De tv-abonnementen TV Plus en Extra kunnen sinds 13 april niet meer worden besteld. Als je dit abonnement al had voor 13 april, kan je alle zenders van TV Plus en TV Extra blijven bekijken. Dit zijn dezelfde zenders als nu in TV Royaal zitten. Daarnaast kijk je met TV Extra gratis naar de On Demand films en series die onderdeel zijn van MyPrime.
  • Webspace: Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Webspace. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Webspace blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.
  • Nieuwsgroepen: Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Nieuwsgroepen blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:37:

Onder andere:

[list]
• TV Plus en TV Extra: De tv-abonnementen TV Plus en Extra kunnen sinds 13 april niet meer worden besteld. Als je dit abonnement al had voor 13 april, kan je alle zenders van TV Plus en TV Extra blijven bekijken. Dit zijn dezelfde zenders als nu in TV Royaal zitten. Daarnaast kijk je met TV Extra gratis naar de On Demand films en series die onderdeel zijn van MyPrime.
Krijg je al die "extra" zender uit Royaal dan nu gratis of zo?

Niet gratis, je betaalt nog gewoon voor je oude abonnement (en deze loopt ook door).
Maar zodra je iets wil wijzigen in je abonnement moet je kiezen uit play start, complete of max.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 13-04-2015 14:52 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sphere schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:11:
Ik had gebeld naar 0900-1884 maar dat mag geen verschil maken.
Tegenwoordig kan je Ziggo ook bellen onder 0900-1884 :).

Op zich zit er voor mij geen voordeel aan voor een directe overstap. Ik zou mijn Webspace moeten missen (af en toe gebruik), ik moet extra gaan betalen voor mijn 2e en 3e smartcard... De stappen tussen het internet zijn nu nog maar € 4 en €4,05, dus mocht je in de toekomst meer op dat gebied willen is het geen €10 verschil meer (en dat is wel fijn). Nadeel is dat je aan die vervelende randvoorwaarden vast zit.

Ik denk dat het gewoon wachten is tot Ziggo de mensen achterna gaat jagen die op de oude abonnementen blijven hangen, vanzelf komen de goede aanbiedingen om je te lokken. Nu is het nieuwe aanbod in ieder geval uniform, nu de oude meuk nog migreren :).

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 14-04-2015 08:44 . Reden: telefoonnummer gewijzigd. Lolbroek :| ]

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09
fredkroket schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:57:
[...]

Tegenwoordig kan je Ziggo ook bellen onder 0900-8844 :).
Is dat niet het nummer van de politie? :o
fredkroket schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:57:
[...]
Op zich zit er voor mij geen voordeel aan voor een directe overstap. Ik zou mijn Webspace moeten missen (af en toe gebruik), ik moet extra gaan betalen voor mijn 2e en 3e smartcard... De stappen tussen het internet zijn nu nog maar € 4 en €4,05, dus mocht je in de toekomst meer op dat gebied willen is het geen €10 verschil meer (en dat is wel fijn). Nadeel is dat je aan die vervelende randvoorwaarden vast zit.

Ik denk dat het gewoon wachten is tot Ziggo de mensen achterna gaat jagen die op de oude abonnementen blijven hangen, vanzelf komen de goede aanbiedingen om je te lokken. Nu is het nieuwe aanbod in ieder geval uniform, nu de oude meuk nog migreren :).
Het zou me ook niet verbazen als de diensten als webspace en nieuwsgroepen het niet langer dan ongeveer een half jaar gaan overleven en dan onder het mom van dat het niet meer goed functioneerd door gebrek aan onderhoud wordt uitgeschakeld.

[ Voor 69% gewijzigd door ADDG op 13-04-2015 15:05 ]

• stormfly
Dit hadden ze toch ook niet: Voor dit pakket geldt een minimum contractduur van 12 maanden.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-12 17:01
Bij mij werkt alles nog prima zoals voorheen. Echter de nieuwe pakketen zijn niet echt gunstig voor bestaande (Ziggo) klanten. Ookal ben ik er van bewust dat ik niet zo'n nieuw abbo hoef af te sluiten, het voelt niet goed een abonnement te hebben dat niet meer bestaat :P Ik heb dus even vergeleken met glasvezel maar als je alle NL zenders wil terug kijken, wilt opnemen en daarnaast nog eens 4TV's extra in de slaapkamers aansluiten ben je 10-30 euro duurder uit dan bij Ziggo. Stja.. Ik blijf dan toch maar gewoon :P

[ Voor 16% gewijzigd door snaggyheadshot op 13-04-2015 15:23 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:01
icecreamfarmer schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:35:
Meer mensen aan het denken over schotel en alleen internet?
€2 per maand voor een extra smartcard gaat echt nergens over.
Kan ik mijn smartcard nu eigenlijk nog wel kosteloos activeren? Heb nog een niet-geactiveerde liggen namelijk :'(

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:51
Heb nog steeds stabiliteits problemen met het internet. Soms timeouts in games en kon gisteren avond en vanmiddag weer 0.78 Mbps op de upload noteren. Merkte ook dat het online lampje van mijn Cisco e3925 oranje is. Volgens mij was dat altijd groen.

Ziggo helpdesk gebeld en daar werd ik niet vrolijk van... De helpdesk kan niet inloggen op mijn modem, het oranje lampje wordt niet op ingegaan en dat ik gigabit lan heb met cat6 kabel dat zijn toverwoorden. Vervolgens moest ik maar speedtest gaan doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nrcQiBn3oBmwMkhH1wdjR9WN/full.png
"Wat is de conclusie van de test, op het eind komt er een conclusie". Dat was dus 11mbit upload. Ondanks de dalen in mijn speedtest was in eerste instantie de reactie dat ik gewoon de snelheid haalde die ik zou moeten halen |:( .

Toen heb ik maar gemeld dat ik op die manier geen zin had in het gesprek en heb ik verzocht het ticket te escaleren. Toen moest er 5 minuten overlegd worden. Na 5 minuten alsnog dezelfde persoon alleen nu zou er een monteur komen. Vervolgens vraag ik of die dan meteen een nieuwe modem mee neemt zodat die niet twee keer hoeft te komen... Dat was te ingewikkeld. Dat kon echt niet. De monteur nam mee wat hij nodig had |:( . Dat ze zelf niet op het modem kunnen en er al dan niet een abnormale status lampje brand is geen reden genoeg om preventief een modem te vervangen. *Zucht*. Ik mis die vent die ik vorig jaar aan de telefoon had die wist waar hij het over had en nog een goede tip had (exporteer configuratie om de ip's te bewaren na een reset).

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 13-04-2015 16:00 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12 17:23
sdk1985 schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:56:
Dat ze zelf niet op de modem kunnen en er al dan niet een abnormale status lampje brand is geen reden genoeg om preventief een modem te vervangen. *Zucht*.
Mijn ervaring is dat de Ziggo monteur altijd wel een modem bij zich heeft.
Alleen of de papierwinkel voor het vervangen van de modem van te voren geregeld is of niet, dat maakt het verschil.

Ter plekke kan hij dat nog steeds regelen, alleen kost hem dat er plekke 10 minuten extra tijd, die ze anders op kantoor door iemand anders al laten doen.

• sdk1985
_trickster_ schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:00:
[...]

Mijn ervaring is dat de Ziggo monteur altijd wel een modem bij zich heeft.
Alleen of de papierwinkel voor het vervangen van de modem van te voren geregeld is of niet, dat maakt het verschil.

Ter plekke kan hij dat nog steeds regelen, alleen kost hem dat er plekke 10 minuten extra tijd, die ze anders op kantoor door iemand anders al laten doen.
Laten we het hopen... Is dat trouwens tegenwoordig niet standaard een Ubee zonder configuratie mogelijkheden? Dan kan ik heel het LAN opnieuw gaan inrichten :'( .

• _trickster_
Standaard zijn het de Ubee of Cisco Modems met ingebouwde NAT/Router functie + 2.4Ghz & 5Ghz Wifi punt.

Intern IP + Dhcp zelf aan/uit te zetten.
Router kan ook in Bridge mode zodat de 'router' functie wegvalt, dan wordt het alleen een modem, maar dan moet je zelf zorgen voor NAT etc.

• sdk1985
Ik wil graag port forwarding in kunnen stellen. Op de Cisco EPC3925 gaat dat prima maar ik heb ooit vernomen dat dit in de Ubee niet zou kunnen.

In bridge mode zou je geen Ziggo hotspots meer mogen gebruiken.

Beide is "hearsay" en geen eigen ervaring, misschien iemand dit bevestigen?

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 15:55
Bridge en hotspots kan niet inderdaad. Port forwarden moet per definitie kunnen volgens mij, kan het zelf niet checken omdat mijn Ubee in bridge staat.
portforwarding kan gewoon met een ubee.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:01
_trickster_ schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:12:
Standaard zijn het de Ubee of Cisco Modems met ingebouwde NAT/Router functie + 2.4Ghz & 5Ghz Wifi punt.

Intern IP + Dhcp zelf aan/uit te zetten.
Router kan ook in Bridge mode zodat de 'router' functie wegvalt, dan wordt het alleen een modem, maar dan moet je zelf zorgen voor NAT etc.
Welke modem je krijgt ligt eraan welke modem je nu hebt staan toch?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43860716

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Als je je modem in bridge mode zet, wordt je modem enkel een doorgeefluik naar je router. Gevolg is dat je op je ziggo-modem dan geen wifi meer hebt en daarom ook niet meer gebruik kunt maken van hotspots (aangezien je zelf ook een hotspot aan moet hebben staan).

In bridge mode heb je ook geen port-forwarding, dit moet je dan ook op je eigen router instellen.
sdk1985 schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:14:
Ik wil graag port forwarding in kunnen stellen. Op de Cisco EPC3925 gaat dat prima maar ik heb ooit vernomen dat dit in de Ubee niet zou kunnen.

In bridge mode zou je geen Ziggo hotspots meer mogen gebruiken.

Beide is "hearsay" en geen eigen ervaring, misschien iemand dit bevestigen?

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-12 05:10
Op de Cisco EPC3925 gaat dat prima maar ik heb ooit vernomen dat dit in de Ubee niet zou kunnen.
Op de Ubee modems moet je ook gewoon poorten kunnen forwarden.

• _trickster_
Bij vervanging van met Cisco Modem kreeg ik nu een Ubee modem, hierin is dat ook gewoon mogelijk !
Het enige waar ik tegenaan liep is dat je bij de Ubee modem niet meer op afstand een Soft-reset kan doen zonder instellingen te wijzigen.

[ Voor 67% gewijzigd door _trickster_ op 13-04-2015 16:54 ]

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 23:48
Ik begrijp dat mijn Ubee modem zonder router functie of WiFi aan boord een oudje is? Die misschien juist wel handig is om te bewaren? Heb er nog eentje liggen die ze met een verhuizing teveel hebben opgestuurd.

• Ascathon
Zoals eerder gezegd, hier rare snelheden met AIE+. Maar even geen modem resetten. ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/i1keOIr9QeioHmTpwIQOc03q/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vk0XfroaJX5grqKwWRHJ0LSf/full.png

[ Voor 49% gewijzigd door Ascathon op 13-04-2015 18:59 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-12 09:45

Meneer iCy

swarma

Blergh. Ik heb vorige week ziggo extra tv er uit gegooid omdat de extra zenders niet bekeken werden, maar we maakten wel gebruik van de interactieve tv. Nu hebben ze myprime en zit in het nieuwe AIO Plus standaard, maar de huidige klanten niet. Kost me dus 7 euro per maand, terwijl ik voor 3 euro per maand meer met de nieuwe abbonementsvorm het er standaard in heb zitten.

Eens kijken of ik mijn abbonement kan omzetten terwijl er nog een vast contract loopt tot einde van het jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 13-04-2015 19:09 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Koekenbakkertje
iCy schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:08:
Blergh. Ik heb vorige week ziggo extra tv er uit gegooid omdat de extra zenders niet bekeken werden, maar we maakten wel gebruik van de interactieve tv. Nu hebben ze myprime en zit in het nieuwe AIO Plus standaard, maar de huidige klanten niet. Kost me dus 7 euro per maand, terwijl ik voor 3 euro per maand meer met de nieuwe abbonementsvorm het er standaard in heb zitten.

Eens kijken of ik mijn abbonement kan omzetten terwijl er nog een vast contract loopt tot einde van het jaar.
Kan, was hier ook.

Ben overgestapt naar connect max en play max
En extra horizon

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik benieuwd, heb vanmiddag de overstap gemaakt van een UPC Zakelijk Royaal TV + 200/20 Internet naar Ziggo Connect ZZP Pro met Play Start digitale TV.

Bij UPC had ik de 5 IP adressen optie genomen om de EPC3925 puur als bridge te kunnen gebruiken, maar die optie is er bij Ziggo niet meer. Ik ben benieuwd of ik de router dus zelf in bridge kan zetten, want dat kon voorheen niet op zakelijke verbindingen.

Op zich geen ramp, deze overstap bespaart met 30 euro per maand, en desnoods gebruik ik m'n Airport Extreme puur voor WiFi, maar ik ben vooral benieuwd of het hele omzetten helemaal goed gaat en hoe snel ik m'n 40 mbit upload krijg. :9

Tesla Model Y RWD (2024)

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:06
Wat ik dus net te horen kreeg van een vriendelijke miep is dat er vanaf vandaag naast de optie van een nieuw jaarcontract af te sluiten (zoals altijd al de enige optie is geweest bij UPC/(Ziggo?)) je de mogelijkheid hebt een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen (met 1 maand opzegtermijn) :o

Ik begreep daarom de eerste keer toen ze het me vertelde ook niet wat nou precies de opties waren, dat was (bij UPC) iig nog nooit zo. Uit gewenning maar weer een jaar abbo afgesloten, omdat als je dat niet doet je de kortingen ook niet krijgt (eerste 3 maanden 20 euro korting + gratis monteur + geen activatiekosten).

Ik ben tevreden dat ik nu 16 euro minder hoef te betalen per maand, en eindelijk met alle plezier de Horizonbox terug kan sturen zonder in te leveren op mijn 200/20 internet. _/-\o_

Ik ging er van uit nog 15 euro te besparen op het onbeperkt bellen (dat nu alleen in nederland geld, voegt niets toe voor mij, heb ik mobiel ook al), alleen ik mocht mijn bellen onbeperkt Europa meenemen in het nieuwe pakket dus dat kon ik zo 1-2-3 niet afwijzen. Meenemen kon, nieuwe 'klanten' kunnen dit niet eens afsluiten.

Moet zeggen dat het er qua vrijheden zo na de fusie er op vooruit gegaan is, geen geforceerde onzin en betalen/huren wat je echt wilt hebben :) Maar dat vind ik vanuit de UPC kant het geval. Alleen jammer dat Ziggo dan de Horizon meeneemt in het assortiment.. ben ik blij dat die eindelijk weg kan (en de extra box als placeholder ook)
Kan je nu ( als mijnziggo weer werkt) gewoon je abbo nog aanpassen van Ai1extra naar plus.
Weet even de nieuwe benamingen niet, dus om maar even op oud ziggo termen te blijven ;)

Overigens gaat het laagste abbo van ziggo mobiel ook in prijs omhoog

2250 WP Zuid PVoutput

• posttoast
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand hier of je bij een zakelijk abonnement je modem ook gewoon in bridge kunt laten zetten? Het lijkt me wel, maar assumption is the mother of all fuckups enzo. Dus ik ben benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft :)

omniscale.nl

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-12 14:06
Toch apart dat je zonder enige vorm van communicatie niet meer in kan loggen op mijn ziggo omdat er een dubbele loginnaam is... Ga nu toch maar over naar glasvezel want na alle prijsverhogingen en gedoe nu met de overgang ben ik er wel klaar mee.

En wanneer je dan probeert opnieuw te registreren eindig je met een foutmelding... Knap hoor hoe dit zo verschrikkelijk mis gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door dennismaus op 13-04-2015 21:01 ]

Verwijderd

posttoast schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:45:
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand hier of je bij een zakelijk abonnement je modem ook gewoon in bridge kunt laten zetten? Het lijkt me wel, maar assumption is the mother of all fuckups enzo. Dus ik ben benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft :)
Hier staat de modem inderdaad gewoon in bridge ;)

De website van Ziggo is hier amper bereikbaar, meer mensen met dit probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 21:15 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Vanavond de Horizon Go app geïnstalleerd naast de Ziggo TV app die ik al had. Het valt mij op dat de beeldkwaliteit in de Horizon Go app een flink stuk beter is dan die in de Ziggo TV app. Ook is de beeldkwaliteit in Horizon Go meteen goed terwijl die bij Ziggo TV een tijdje moet bufferen voordat de beeldkwaliteit een hogere resolutie heeft.

De Ziggo website is hier ook amper te bereiken, of hij laadt totaal niet. Zeker druk met opzeggingen ofzo. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 13-04-2015 21:21 ]

"When you grow up your heart dies"

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:53:
De website van Ziggo is hier amper bereikbaar, meer mensen met dit probleem?
Hier hetzelfde. Maar inloggen lijkt nu wel te kunnen, dit was de hele dag niet mogelijk.

Verwijderd

sjaool schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:19:
Zeker druk met opzeggingen ofzo. ;)
De prijzen voor bestaande klanten veranderen toch niet? :?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Nee, maar om nou te zeggen dat alles vlekkeloos verloopt. Als je het nieuws gelezen hebt weet je dat er honderden klachten waren. ;)

Maar het zal allemaal wel iets te maken hebben met het samenvoegen van UPC en Ziggo. www.upc.nl verwijst al door naar www.ziggo.nl

[ Voor 33% gewijzigd door sjaool op 13-04-2015 21:30 ]

"When you grow up your heart dies"

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Ja dat werkt, ik heb voor een winkel dit geregeld. Je belt naar naar zakelijke helpdesk, vraagt of ze de modem in bridge willen zetten. Er werd niet eens gevraagd waarom. Stekker er ff uit en klaar!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Portforwards op een Ubee gaat prima, en idd, in bridgemode kun je geen gebruik meer maken van de WiFi-spots.

Het oranje online lampje duidt normaliter op het feit dat je modem in bridge mode staat, maar in jouw geval is dat dus niet zo?

Verder heeft de monteur altijd een modem bij zich, en maakt het niets uit of er van tevoren iets voor de modemvervanging is voorbereid (voor zover dat al zou kunnen).

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij UPC was dit al niet het geval, en de mevrouw aan de telefoon vanmiddag zei me dat dit bij Ziggo met zakelijke verbindingen ook standaard niet mogelijk is. Maar dat neem ik met een korrel zout. Ik ga er de komende dagen achter komen in ieder geval.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

--MeAngry-- schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:47:
[...]

Bij UPC was dit al niet het geval, en de mevrouw aan de telefoon vanmiddag zei me dat dit bij Ziggo met zakelijke verbindingen ook standaard niet mogelijk is. Maar dat neem ik met een korrel zout. Ik ga er de komende dagen achter komen in ieder geval.
Bij oud UPC kon dat alleen icm met 5(?) externe IP adressen. Bij oud Ziggo icm Office Basis kon dat zonder meer.

Hoe het in de nieuwe situatie is weet ik (nog) niet.

• boswandeling
  • Laatst online: 23:47
Tuurlijk kan je als zakelijke klant je modem in bridge laten zetten. De zakelijke klanten die ik ken nemen geen genoegen met de router functie van de standaard modems en hebben allemaal een cisco/draytek/watchguard achter hun ziggo "modem/router" (in bridge mode) hangen

• boswandeling
  • Laatst online: 23:47
Wat een verademing!

https://www.horizon.tv/nl_nl/

Inloggen met je Ziggo gegevens en lekker TV kijken via pc/laptop.
Ja natuurlijk ook met je tablet/smartphone, maar soms is het fijn om via workstation te kijken

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

boekee schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:09:
Tuurlijk kan je als zakelijke klant je modem in bridge laten zetten. De zakelijke klanten die ik ken nemen geen genoegen met de router functie van de standaard modems en hebben allemaal een cisco/draytek/watchguard achter hun ziggo "modem/router" (in bridge mode) hangen
Dan heb je nog nooit bij UPC gezeten, "standaard", als in; de normale ZZP-pakketten hadden geen bridge-mogelijkheid tenzij je er 5 IP adressen bijnam a €10 per maand. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-12 13:25
Facturen van UPC kan je al bekijken via Mijn Ziggo.

[ Voor 31% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-04-2015 23:20 ]

• tiguan
  • Laatst online: 23:26
Kom er net achter dat het account wat ik gebruikte om in te loggen op mijn ziggo, niet meer werkt. Iemand anders heeft ondertussen mijn gebruikersnaam ingepikt en ik mag mezelf opnieuw aanmelden. Heb ik gedaan, maar daarna kan ik niet inloggen met de door mij gekozen gebruikersnaam en wachtwoord. Wtf joh :P

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

Edd

tiguan schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:42:
Kom er net achter dat het account wat ik gebruikte om in te loggen op mijn ziggo, niet meer werkt. Iemand anders heeft ondertussen mijn gebruikersnaam ingepikt en ik mag mezelf opnieuw aanmelden. Heb ik gedaan, maar daarna kan ik niet inloggen met de door mij gekozen gebruikersnaam en wachtwoord. Wtf joh :P
Lijkt wel een beetje standaard. Ik moest ook een nieuwe gebruikersnaam/wachtwoord aanmaken.. Heb je het account wel geactiveerd? Je krijgt namelijk een activeringsmail.

-

• tiguan
Ja ik heb de activeringsmail gedaan. Ik heb zelfs mijn gebruikersnaam opnieuw laten opsturen per mail en ook nog het wachtwoord gereset daarna.

Kom er nu wel in trouwens. Misschien dat het systeem wat traag update ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 13-04-2015 23:52 ]

• Koekenbakkertje
Ja gaat bij mij ook vaak fout
Via https://origin.www.ziggo.nl/mijn_ziggo/ lukt het wel

• tiguan
boekee schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:11:
Wat een verademing!

https://www.horizon.tv/nl_nl/

Inloggen met je Ziggo gegevens en lekker TV kijken via pc/laptop.
Ja natuurlijk ook met je tablet/smartphone, maar soms is het fijn om via workstation te kijken
Dit is wel heel chill zeg :) Dat dat ook gewoon werkt als je alleen maar tv afneemt bij Ziggo verbaast me :)
W3ird_N3rd schreef op maandag 13 april 2015 @ 04:05:
ARGH!

Ik heb in febuari 2x of 3x telefonie opgezegd, zowel online als telefonisch. Per ~20 maart had ik over moeten zijn op TV+internet in plaats van Ai1. Denk je, dat zit toch goed dan!

Kijk ik nu op de factuur: nee hoor! Gewoon weer Ai1 factureren van 1 april tot 1 mei! :'( Het gaat me niet eens om die paar pleuro maar ik moet er wéér achteraan. :/
Als doemdenker zeg ik: dit doen ze expres zodat ze je nu kunnen dwingen om naar een duurder UPC-stijl abonnement over te stappen "omdat de oude Ziggo-abonnementen niet meer beschikbaar zijn na 13 april". :p
tiguan schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:55:
[...]

Dit is wel heel chill zeg :) Dat dat ook gewoon werkt als je alleen maar tv afneemt bij Ziggo verbaast me :)
Dat het zo onmogelijk lang heeft geduurd (en er een complete overname voor nodig was!!!!) voor dat Ziggo deze functionaliteit aanbiedt verbaast me. Een TV-aanbieder die niet via internet aanbiedt kan anno 2015 echt niet meer hoor. Maar dat je er geen 15 euro extra per maand voor hoeft te lappen is dan wel weer een hele dikke meevaller. Zelfs voor een TV op de slaapkamer mag je tegenwoordig al extra lappen, maar TV via internet kan opeens wel inbegrepen. Hier hoor je mij niet over klagen! _/-\o_ Het werkt ook inderdaad wel tof, hoewel de TV Gemist dingen van met name de commerciëlen vaak zeggen dat ik niet het juiste abonnement heb (heb AiE Basis zonder verdere frutsels).

Als ik het goed heb begrepen kan ik ook op Horizon.tv inloggen als ik niet via een vaste lijn van Ziggo ben verbonden, toch? Zou er nog geofencing op zitten (waarom stel ik deze vraag eigenlijk..)?

• Mentalist
  • Laatst online: 04-12 06:09
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:37:

Onder andere:
  • Webspace: Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Webspace. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Webspace blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.
  • Nieuwsgroepen: Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Nieuwsgroepen blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.
Ik gebruik zowel de webspace als de nieuwsgroepen. :|
Jerrythafast schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 01:00:
[...]

Als doemdenker zeg ik: dit doen ze expres zodat ze je nu kunnen dwingen om naar een duurder UPC-stijl abonnement over te stappen "omdat de oude Ziggo-abonnementen niet meer beschikbaar zijn na 13 april". :p
Bij Ziggo->Mijn gegevens->Producten staat wel "Internet Z1 & Digital Television". Staat bij Ai1 klanten daar Ai1? Dan ben ik wèl over, maar staat het alleen niet op de factuur.

Als ik niet over ben dan ben ik idd de lul. (ik heb een ontvangstbevestiging van één van de opzeggingen, maar daar heb ik waarschijnlijk geen zak aan) Dan zit ik voor de rest van mijn leven aan Ai1 met telefonie vast die ik alleen gebruik om de klantenservice te bellen. Want als ik nu nog van Ai1 naar Internet+TV moet dan kom ik waarschijnlijk met een mediabox te zitten.

Ohja. Ik probeer iets te kijken op UitzendingGemist. UPC gaat nu ook Humax-gebruikers plagen.

Wilt u MyPrime proberen?
Pijltje rechts -> bevestig (NEE)
Weet u het zeker?
Pijltje rechts -> bevestig (JA)
Maar MyPrime is geweldig! Het zal uw leven betekenis geven!
bevestig (OK)
Nieuw, Ziggo interactieve TV 6.0, met MyPrime!
bevestig (flikker op)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ffyERL1XiCckeYi7lNA6eakg/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 14-04-2015 06:43 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Koekenbakkertje
MdO82 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:35:
Het aanpassen van een alles in 1 pakket is nog niet aan te passen op dir moment via de website zag ik
Sowieso als je dat zou willen doen: via website een verplichte? installatie door monteur en levertijd van 10 werkdagen
Via callcenter een doe het zelf installatie mogelijk en levertijd van 5 werkdagen. Althans zo heb ik gisteren gemerkt :+
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:38:
[...]

Sowieso als je dat zou willen doen: via website een verplichte? installatie door monteur en levertijd van 10 werkdagen
Via callcenter een doe het zelf installatie mogelijk en levertijd van 5 werkdagen. Althans zo heb ik gisteren gemerkt :+
Nou ik bedoelde meer dat je bij oud ziggo via mijn ziggo makkelijk kon wisselen tussen alles in 1 basis, plus en extra. Die mogelijkheid zag ik nu nog niet ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Koekenbakkertje
MdO82 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:44:
[...]

Nou ik bedoelde meer dat je bij oud ziggo via mijn ziggo makkelijk kon wisselen tussen alles in 1 basis, plus en extra. Die mogelijkheid zag ik nu nog niet ;)
weet ik niet zeker maar volgens mij is de enige stap die je nog kan maken het nieuwe productportfolio

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-12 09:45

Meneer iCy

swarma

Koekenbakkertje schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:16:
[...]

Kan, was hier ook.

Ben overgestapt naar connect max en play max
En extra horizon
Mooi, eens kijken of ze mij vandaag kunnen overzetten. Ik ben wel 1 van de lamlullen die gebruik (maakte) van interactieve tv.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
iCy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:57:
[...]

Mooi, eens kijken of ze mij vandaag kunnen overzetten. Ik ben wel 1 van de lamlullen die gebruik (maakte) van interactieve tv.
Ik ook! Heb ze via Twitter al een bericht gestuurd. Ben net een maand weer klant en heb nu 12 maanden 25% korting op AI1+. Ben benieuwd hoe het zit met die korting als ik overstap naar een pakket met horizon!

DaveD

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12 13:51

Wailing_Banshee

You're Next

iCy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:57:
[...]

We hebben sinds december een decoder die het aankan (die samsung) en sinds vorige week een CI+ module die interactief is met een TV die ondersteund wordt. Die decoder zat aan de TV die dus vorige week vervangen is. En die staat in de keuken en wordt niet echt vaak gebruikt (was een 55cm 4:3 CRT, is nu een 28" HD-Ready LCD). Ik zou niet eens weten wat het precies inhoudt :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Robkazoe
Zit net op de Mijn ziggo site te kijken en zie ineens dit staan:

HBO
Eerste 3 maanden 5.95, daarna 9,95

HBO lijkt dus goedkoper geworden te zijn. Was eerst 10 euro, daarna 15 euro.

• stormfly
Het gedoe met de dubbele gebruikersnamen dat lijkt een storing aldus de klantenservice, ik denk nog steeds dat er een gebruiker van UPC in de database gemigreerd is die hetzelfde heet. Anders zou de site ook niet zo netjes een melding geven, dit lijkt vooraf bedacht als migratiepad.

Maar goed we wachten af en geven het een kans, op mijn postcode staat ook een mijn.ziggo.nl storing.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 08:48
Waar zie je dat? Als ik bij extra zenders kijk, is het €7,48 4 maanden en daarna €14.95. Het is niet goedkoper geworden.

• Robkazoe
Inloggen via https://origin.www.ziggo.nl/mijn_ziggo/.
Daarna naar producten gaan. Je ziet dan HBO in de eerste kolom op de tweede rij staan. Woon in een Ziggo gebied, weet niet of dat nog wat uitmaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Robkazoe op 14-04-2015 08:22 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12 13:51

Wailing_Banshee

You're Next

Die link werkt helaas niet bij mij:

Er is een fout opgetreden:
Failed to fetch Product overview data from CMS web service! URL: http://wsweb.gn.portal.is...en?groupId=secure&vt=json; nested exception is org.springframework.web.client.ResourceAccessException: I/O error: Stream closed; nested exception is java.io.IOException: Stream closed

Niet eens een nette foutafhandeling!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Robkazoe
Bij mij werkt ie ook niet perfect. Bij het TV pakket zie je staan:
Televisie{text.television.specs.digital_television}

• DennusB
  • Niet online
Bij mijn vader lag alles er sinds gisteren ochtend uit, internet, telefoon en TV. Bellen schiet ook niet op want dan moet je ongeveer 10 jaar wachten :( Hopen dat het uit zichzelf weer gaat werken..

Edit : Idd, ik kan wel inloggen op Mijn Ziggo, maar krijg vervolgens de meldingen dat ik geen pakketten zou hebben :') !

[ Voor 23% gewijzigd door DennusB op 14-04-2015 08:28 ]

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10 11:17
"Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo."

Dat zinnetje roept bij mij dus heel veel vragen op. Als ik mijn huidige Alles-in-1 Basis (oude Ziggo) wijzig in een nieuwe pakket (NIET DUS!), dan is het duidelijk productwijziging. Maar als ik Film1 ga opzeggen? Ik zou ook per 1 mei naar TV Plus gaan (die niet meer bestaat), wat gaat dan gebeuren? Is dat ook dan nieuw product? Heeft het invloed op voorwaarden van mijn abo? Onduidelijker kan het niet, Ziggo!
Pagina: 1 ... 135 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]